Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 21:35
Richh schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:17:
Kan je trouwens kortingscodes stapelen bij Dell? Kan ik nu een 10% kortingscode aanvragen én die 7% 'summersale' code gebruiken? :P
Dat zou moeten kunnen volgens mij. Zo'n 10% kortingscode, waar vind je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramO
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-07 00:50
thijsken schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:57:
[...]

Dat zou moeten kunnen volgens mij. Zo'n 10% kortingscode, waar vind je die?
Het is mij niet gelukt, en volgens Mohammed Haddad kan het ook niet. In het kortingstopic staat dat het wel kan als je als gast besteld.

Ik kreeg de 10% VIP korting gewoon snel door in de chat een foto van mijn studentenkaart te sturen.

EDIT: yes het lijkt te lukken door als gast te bestellen, zou mij €110 hebben gescheeld...

[ Voor 9% gewijzigd door BramO op 23-06-2016 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd94
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-01-2023
BramO schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:58:
[...]

Het is mij niet gelukt, en volgens Mohammed Haddad kan het ook niet. In het kortingstopic staat dat het wel kan als je als gast besteld.

Ik kreeg de 10% VIP korting gewoon snel door in de chat een foto van mijn studentenkaart te sturen.

EDIT: yes het lijkt te lukken door als gast te bestellen, zou mij €110 hebben gescheeld...
Zou je misschien kunnen zeggen welke stappen je neemt? Want als ik het probeer krijg ik de melding:

De volgende waardebonnen zijn ingevoerd, maar vereisen extra gegevens of voldoen niet aan de geldigheidseisen. Klik op Details bekijken voor meer informatie.

En natuurlijk staan er bij details bekijken geen details 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramO
sjoerd94 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:39:
[...]

Zou je misschien kunnen zeggen welke stappen je neemt? Want als ik het probeer krijg ik de melding:

De volgende waardebonnen zijn ingevoerd, maar vereisen extra gegevens of voldoen niet aan de geldigheidseisen. Klik op Details bekijken voor meer informatie.

En natuurlijk staan er bij details bekijken geen details 8)7
Ik heb ook wat geprobeerd maandag maar toen lukte het me niet en heb ik gewoon besteld. Maar in het kortingsforum stond (eer?)gisteren dat het als gast wel lukte en volgens mij hebben meerdere lui het gebruikt.

De enige stap is dus: niet ingelogd zijn als je besteld. De 10% code is blijkbaar niet gekoppeld aan je account.

Edit: het kan niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Canis Lupus schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:34:
[...]
Thnx, heb voor de WD15 gekozen, laat ervaringen wel even weten :)
Kan je toevallig al je eerste ervaring vertellen? Heb sinds drie weken mijn Dell XPS15 (heerrrrlijk snel) maar ik mis soms een extra usb-poort. Daarnaast wil ik er een tweede scherm binnenkort op aan kunnen sluiten, dus ik wil wellicht de WD15 aan gaan schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Ruubster schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:19:
[...]
Kan je toevallig al je eerste ervaring vertellen? Heb sinds drie weken mijn Dell XPS15 (heerrrrlijk snel) maar ik mis soms een extra usb-poort. Daarnaast wil ik er een tweede scherm binnenkort op aan kunnen sluiten, dus ik wil wellicht de WD15 aan gaan schaffen.
Zodra hij binnen is zal ik hier mijn ervaringen posten. Ik verwacht ergens volgende week.

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-09 12:37
Ik heb zojuist na bijna twee weken mijn XPS 15 binnen gekregen (met studentenkorting) alleen ik heb een dode pixel (donker). Het is niet heel storend, maar voor een laptop van 1400 euro vind ik het wel jammer. Wat vinden jullie?

Als ik hem retourneer weet ik niet of ik weer studentenkorting krijg...

Update: Mijn studentenkorting lijkt nog te werken. Heb een retour aangevraagd bij Dell.

[ Voor 13% gewijzigd door Devaqto op 30-06-2016 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WallyWalt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-07-2024
Ik overweg een Dell XPS 13 (9350) met i7, 16 GB en 1 TB SSD aan te schaffen.
Waar ik nog over twijfel is de verschillende verhalen die ik lees over het lawaai wat de ventilator maakt...

Het loopt uiteen van "vanaf het moment van aanzetten tot het uitzetten" tot aan heel stil totdat er wat load op komt.

Ik vind het een flinke investering en een herrie bak op het buro kan een flinke domper zijn.
Hebben jullie hier ervaringen mee?
Zit er nog verschil in het geluid wat een i5 en/of i7 produceert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramO
WallyWalt schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 09:54:
Waar ik nog over twijfel is de verschillende verhalen die ik lees over het lawaai wat de ventilator maakt...

Het loopt uiteen van "vanaf het moment van aanzetten tot het uitzetten" tot aan heel stil totdat er wat load op komt.

Ik vind het een flinke investering en een herrie bak op het buro kan een flinke domper zijn.
Ik heb sindskort de i7. De fans draaien eigenlijk altijd wel, maar zijn niet luid of onaangenaam. Undervolten en de achterkant van de laptop verhogen helpt bij gamen wel, de fans zijn bij zwaar CPU+GPU gebruik namelijk wel aardig te horen. Maar volgens mij niet meer dan bij andere laptops (dit is juist de stilste, koelste én meest krachtige laptop die ik tot nu heb gehad).

De i5 schijnt iets koeler te blijven, maar je krijgt daar dus wel een kleinere batterij en een HD bij. (De SSD (512) die bij mij werd geleverd is trouwens een Toshiba/OCZ RD400 ipv de PM951 :))

Edit: nu ik er wat op heb gelet lijken de fans wel snel aan te gaan. Bij +- 70*C van CPU én GPU lijkt de max fan snelheid te worden bereikt. Vind ik zelf oke, maar zou je waarschijnlijk wel aan kunnen passen met SpeedFan ofzoiets.

[ Voor 14% gewijzigd door BramO op 02-07-2016 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 15:46
Het valt me op dat het twee-vinger scrollen zo ontzettend verschillend is tussen applicaties. In Edge is het súper smooth en precies zoals ik het wil, maar in Chrome is het vreselijk traag en in Firefox weer veel te snel en overgevoelig!
Ik draai de laatste Insider build.. Het is overduidelijk een software issue, want het trackpad zelf is perfect, dat bewijst Edge!
Hoe ervaren jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WallyWalt
BramO schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 16:58:
[...]
Edit: nu ik er wat op heb gelet lijken de fans wel snel aan te gaan. Bij +- 70*C van CPU én GPU lijkt de max fan snelheid te worden bereikt. Vind ik zelf oke, maar zou je waarschijnlijk wel aan kunnen passen met SpeedFan ofzoiets.
Is dat al bij browsen, outlook en office werk of alleen bij zwaardere applicaties en gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramO
WallyWalt schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 21:47:
[...]

Is dat al bij browsen, outlook en office werk of alleen bij zwaardere applicaties en gamen?
Bij mij echt alleen tijdens stress tests/benchmarks en als de 960M aan is. Ik kan de geluidsproductie trouwens niet meten omdat het omgevingsgeluid op mijn slaapkamer harder is, dat zegt misschien genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WallyWalt
BramO schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 23:15:
[...]
Bij mij echt alleen tijdens stress tests/benchmarks en als de 960M aan is. Ik kan de geluidsproductie trouwens niet meten omdat het omgevingsgeluid op mijn slaapkamer harder is, dat zegt misschien genoeg.
Bedankt voor je antwoorden!
Ik ben over de streep en ga hem bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:05
stijnos1991 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 21:22:
Het valt me op dat het twee-vinger scrollen zo ontzettend verschillend is tussen applicaties. In Edge is het súper smooth en precies zoals ik het wil, maar in Chrome is het vreselijk traag en in Firefox weer veel te snel en overgevoelig!
Ik draai de laatste Insider build.. Het is overduidelijk een software issue, want het trackpad zelf is perfect, dat bewijst Edge!
Hoe ervaren jullie dit?
Ik heb een Sony Vaio Pro 13, inmiddels al een paar jaartjes verder, maar indd precies hetzelfde. Touch en gestures is in Edge véél beter voor elkaar dan in Chrome, die bakt er niks van.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Richh schreef op zondag 03 juli 2016 @ 00:04:
[...]

Ik heb een Sony Vaio Pro 13, inmiddels al een paar jaartjes verder, maar indd precies hetzelfde. Touch en gestures is in Edge véél beter voor elkaar dan in Chrome, die bakt er niks van.
Ik snap niet dat dit zo verschillend moet zijn per applicatie. Waarom kunnen programma's de instellingen van Windows niet gewoon overnemen? In bijvoorbeeld Verkenner en Office gaat het ook gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-09 16:20
Gisteren heb ik de XPS 15 met 256 GB SSD besteld. Ik heb deze gekocht in de veronderstelling dat deze de grote accu bevat. Na bestelling kreeg ik de bestellijst gepresenteerd en werd het tegendeel waar: de bestelde laptop bevat een kleine accu (56 Wh). Ik heb echter in dit topic verhalen gelezen van mensen die tóch een 84 Wh-accu kregen, ondanks dat in de bestellijst de 56 Wh-accu werd aangegeven.

Zijn er meer mensen met soortgelijke ervaringen? Ik zit niet te wachten op een laptop van 1550 euro met een accu die de laptop maar voor vier uur van stroom voorziet. Deze laptop moet mijn MacBook Pro vervangen, die bijna tien uur op een accu deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:05
GvNL schreef op zondag 03 juli 2016 @ 15:42:
Gisteren heb ik de XPS 15 met 256 GB SSD besteld. Ik heb deze gekocht in de veronderstelling dat deze de grote accu bevat. Na bestelling kreeg ik de bestellijst gepresenteerd en werd het tegendeel waar: de bestelde laptop bevat een kleine accu (56 Wh). Ik heb echter in dit topic verhalen gelezen van mensen die tóch een 84 Wh-accu kregen, ondanks dat in de bestellijst de 56 Wh-accu werd aangegeven.

Zijn er meer mensen met soortgelijke ervaringen? Ik zit niet te wachten op een laptop van 1550 euro met een accu die de laptop maar voor vier uur van stroom voorziet. Deze laptop moet mijn MacBook Pro vervangen, die bijna tien uur op een accu deed.
Het is inderdaad super achterlijk, maar het staat onder het 'detail' tabblad wel vermeld als hij in je winkelmandje zit. Als Dell er voor die 1550 euro gewoon de 84wh accu in had gepropt, dan had ik 'm waarschijnlijk ook al gekocht. Maar als je de grote accu wil moet je blijkbaar de 1750 euro kostende XPS 15 halen...

Weet je wel zeker dat je een PCIe SSD krijgt, en geen SATA-model?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:01
stijnos1991 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 00:05:
[...]

Ik snap niet dat dit zo verschillend moet zijn per applicatie. Waarom kunnen programma's de instellingen van Windows niet gewoon overnemen? In bijvoorbeeld Verkenner en Office gaat het ook gewoon goed.
Onder Linux doet de touchpad het perfect met chrome. Dus belachelijk dat het onder windows alleen onder edge goed werkt. Het riekt een beetje naar Microsoft praktijken....

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Misschien switch ik dan ook maar naar Linux. Een goedwerkend touchpad is voor mij belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

GvNL schreef op zondag 03 juli 2016 @ 15:42:

Controleer het bij aankomst.. Als je de sata schijf hebt dan heb je geloof ik idd de 56wh versie. Je kan altijd onder het mom "koop of afstand" terug sturen of even Dell contacten nu? Misschien kan je nog iets regelen voordat deze verstuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
Richh schreef op zondag 03 juli 2016 @ 15:51:
[...]

Het is inderdaad super achterlijk, maar het staat onder het 'detail' tabblad wel vermeld als hij in je winkelmandje zit. Als Dell er voor die 1550 euro gewoon de 84wh accu in had gepropt, dan had ik 'm waarschijnlijk ook al gekocht. Maar als je de grote accu wil moet je blijkbaar de 1750 euro kostende XPS 15 halen...

Weet je wel zeker dat je een PCIe SSD krijgt, en geen SATA-model?
Er staat bij mij inderdaad "56 Wh" bij accu. Ik heb echter verhalen gelezen van mensen die desondanks een 84 Wh-accu kregen. Ik ben benieuwd of dat bij mij wel het geval is. Ik vind het hoe dan ook behoorlijk teleurstellend.

Ja, het is wel een PCIe-SSD. De SSD-laptops met 56 Wh-accu worden dan geleverd met een leeg 2,5"-slot naast de accu. Vrijwel nutteloos dat de laptop dan wordt geleverd lucht naast de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
Pat-Juh schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:42:
[...]

Controleer het bij aankomst.. Als je de sata schijf hebt dan heb je geloof ik idd de 56wh versie. Je kan altijd onder het mom "koop of afstand" terug sturen of even Dell contacten nu? Misschien kan je nog iets regelen voordat deze verstuurd wordt.
Ik heb geen verhalen gelezen van mensen met een SATA-SSD, alleen PCIe. Het schijnt dat de laptop wordt geleverd met een leeg 2,5"-slot naast de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:40
Karizma schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:07:
Ik heb zojuist na bijna twee weken mijn XPS 15 binnen gekregen (met studentenkorting) alleen ik heb een dode pixel (donker). Het is niet heel storend, maar voor een laptop van 1400 euro vind ik het wel jammer. Wat vinden jullie?

Als ik hem retourneer weet ik niet of ik weer studentenkorting krijg...

Update: Mijn studentenkorting lijkt nog te werken. Heb een retour aangevraagd bij Dell.
is retouren gratis? De dit weekend binnen gekomen xps 13 heeft boven het scherm op 12 uur een 1 a 2 mm grote bobbel in het ALU en daarmee een spleet tussen scherm en bezel.
Natuurlijk zou het fijn zijn om voor het weekend een ander exeplaar te hebbben, dus anders vanavond nieuwe bestellen, morgen regelen van terugsturen. Maar geen idee of het nu 0 , 50 of meer euros kost...
Zonde eigenlijk dat dit het enigste euvel is, hij heeft namelijk geen hoorbaar coil gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-09 16:40
Waarom zou je hem terugsturen? Toen ik mijn XPS 15 kreeg was mijn toetsenbord kapot en kwam er een monteur van Dell langs om hem te vervangen. Dat was met de standaardgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
HBSVDK schreef op maandag 04 juli 2016 @ 17:21:
[...]

is retouren gratis? De dit weekend binnen gekomen xps 13 heeft boven het scherm op 12 uur een 1 a 2 mm grote bobbel in het ALU en daarmee een spleet tussen scherm en bezel.
Natuurlijk zou het fijn zijn om voor het weekend een ander exeplaar te hebbben, dus anders vanavond nieuwe bestellen, morgen regelen van terugsturen. Maar geen idee of het nu 0 , 50 of meer euros kost...
Zonde eigenlijk dat dit het enigste euvel is, hij heeft namelijk geen hoorbaar coil gebeuren.
Retourneren is gratis zo ver ik weet, geen verwerkingskosten zei de telefoonmedewerkster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
Mithrildor schreef op maandag 04 juli 2016 @ 17:49:
Waarom zou je hem terugsturen? Toen ik mijn XPS 15 kreeg was mijn toetsenbord kapot en kwam er een monteur van Dell langs om hem te vervangen. Dat was met de standaardgarantie.
In mijn geval; ik betaalde bijna 1500 voor een laptop die niet naar behoren werkte. Ik wil gewoon een nieuw werkend exemplaar. Niet waar al aan gesleuteld moet worden.

Mijn exemplaar had een dode pixel, viel niet onder garantie dus dan maar retour binnen 14 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:40
Mithrildor schreef op maandag 04 juli 2016 @ 17:49:
Ja, dat geloof ik graag:) ik heb vorig jaar alleens een keer een topic gelezen van dell dat het na monteur die langskwam niet beter was geworden. Omdat het alsnog wel binnen de 14 dagen viel wilde TS destijds alsnog vervanging, maar dat kon niet, omdat er gebruik was gemaakt van garantieregelingen.
Ik verwacht ook niet dat ze bij dell de hele bovendeksel onder garantie gaan vervangen. Terugsturen lijkt mij de kortste klap.

Maar mooi dat het gratis 'lijkt'. Ik zie ook dat het model 50 euro goedkoper is geworden, dus dat is een aangename bonus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
Ach, die QC bij Dell is niet fantastisch, dus het zou best kunnen dat een nieuwe weer andere mankementen heeft. Ik ben in ieder geval tevreden over de reparatie aan mijn laptop.

@Karizma: In de fabriek wordt er ook aan gesleuteld, ik zie het verschil niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
Ah, een mede-Linux gebruiker.
Welke distro draai jij? En welke laptop heb jij?

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrreutel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:25
Nieuwe BIOS versie 1.2.10 voor XPS 15 9550 hier:

Probleemoplossingen en verbeteringen
1.Fixed Dell Thunderbolt Dock (TB15) device will lost after S3 resume
2.Fixed LCD flickering when in lowest brightness
3.Fixed After McAfee encrypted, the PCIE NVMe SSD \ SATA SSD can't boot to OS issue
4.Fixed Wake on WLAN takes a long time with Intel 1830/1820A Wireless card
5.Fixed USB audio/mouse may be lag while connected to Dell Thunderbolt Dock (TB15) and Dell Dock (WD15)
6.Support for Windows 10 Enterprise features
7.Fixed incorrect Thunderbolt security level reading from Driver
8.Fixed Touchpad may be lost after Dell Thunderbolt Dock (TB15) device connected
9. Add passthrough MAC address shows on BIOS Setup feature.
10.Fixed System will become shut-down with connected to Dell Thunderbolt Dock (TB15) after S4 Resume.

edit: inmiddels geinstalleerd, geen problemen tot nu toe. Ik kan veel verbeteringen niet testen, maar ik heb bij punt 2. het idee dat ze gewoon de laagste (en knipperende) brightness setting hebben verwijderd (gaat nu vrij plots naar zwart).

[ Voor 9% gewijzigd door Rrreutel op 05-07-2016 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
Blijft top dat Dell maar updates voor het bios blijf t uitbrengen. Nu mn laptop nog ontvangen.. Duurt al 2 weken nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 01:19:
[...]

Ah, een mede-Linux gebruiker.
Welke distro draai jij? En welke laptop heb jij?
Ik heb de XPS 13 9350 en draai Manjaro Cinnamon :)

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
birdibird schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:36:
[...]

Ik heb de XPS 13 9350 en draai Manjaro Cinnamon :)
Welke Wireless chip zit daar in? Ook de Broadcom?

Reden dat ik het vraag: ik draai Fedora 24 (en daarvoor 23) en heb "nogal" last van Kernel Panics (lampje caps-lock gaat knipperen). Een vriend van mij heeft de Precision 5510, draait ook Fedora en heeft daar geen last van.
Afgezien van een paar verschillen qua software, is het grootste verschil tussen ons wel dat ik de Broadcom chip heb, en hij een Intel. Hij heeft geen last van kernel panics.

Kan het probleem niet precies pinpointen, dus vandaar...

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:49:
[...]

Welke Wireless chip zit daar in? Ook de Broadcom?
Yep, ook de Broadcom.
Welke kernel heb je? Vanaf 4.4 zou de wifi probleemloos moeten zijn en ik begreep dat vanaf 4.6 alles nog iets meer geoptimaliseerd is voor Skylake

Misschien eens een andere linux opstarten op een usb stickje en kijken of je daar ook het probleem hebt

[ Voor 13% gewijzigd door birdibird op 05-07-2016 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
birdibird schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:55:
[...]

Yep, ook de Broadcom.
Welke kernel heb je? Vanaf 4.4 zou de wifi probleemloos moeten zijn en ik begreep dat vanaf 4.6 alles nog iets meer geoptimaliseerd is voor Skylake

Misschien eens een andere linux opstarten op een usb stickje en kijken of je daar ook het probleem hebt
Vaag... Ik zit nu op 4.6.3, dus heb inderdaad de meeste Skylake-kernel-opties uit kunnen zetten.
Andere Linux opstarten is mijn "last resort", maar het begint er op te lijken dat er niks anders op zit...

Thanks!

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-08 13:34
thijsken schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:04:
Blijft top dat Dell maar updates voor het bios blijf t uitbrengen. Nu mn laptop nog ontvangen.. Duurt al 2 weken nu!
Ik heb hem net vandaag ontvangen na een bestelling van 13 dagen geleden... zou voor jou ook niet lang meer moeten duren dan :)

Gaat trouwens om een XPS 15 die vooralsnog prima bevalt zonder issues. Fans gaan wel flink blazen als vrouw sims 4 aanzet maar dat lijkt me niet meer dan normaal.

[ Voor 18% gewijzigd door boer op 05-07-2016 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
boer schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 23:36:
[...]

Ik heb hem net vandaag ontvangen na een bestelling van 13 dagen geleden... zou voor jou ook niet lang meer moeten duren dan :)

Gaat trouwens om een XPS 15 die vooralsnog prima bevalt zonder issues. Fans gaan wel flink blazen als vrouw sims 4 aanzet maar dat lijkt me niet meer dan normaal.
Helemaal top! Wel model heb je? Ik woon in Denemarken en verzenden verlooot hier via Schenker. Die lijken er simpelweg wat langer over te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer
  • Laatst online: 26-08 13:34
thijsken schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 07:48:
[...]

Helemaal top! Wel model heb je? Ik woon in Denemarken en verzenden verlooot hier via Schenker. Die lijken er simpelweg wat langer over te doen.
Gaat om het i7 / 16 / 512 / 4K touch model. Ah oké, dat had ik niet gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

WallyWalt schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 09:54:

Ik heb de 9550 met i7, 16GB en 1TB SSD en die maakt soms geluid maar meestal niet (meestal = kantoorwerkzaamheden). Echter als je hem zwaar gaat belasten (grafische kaart, high CPU etc) dan mag je er van uit gaan dat de laptop gaat blazen. Slechts in enkele gevallen heb ik het als hinderlijk ervaren maar meestal is het prima te doen. Het is natuurlijk persoonlijk en subjectief.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
Gé Brander schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:30:
[...]

Ik heb de 9550 met i7, 16GB en 1TB SSD en die maakt soms geluid maar meestal niet (meestal = kantoorwerkzaamheden). Echter als je hem zwaar gaat belasten (grafische kaart, high CPU etc) dan mag je er van uit gaan dat de laptop gaat blazen. Slechts in enkele gevallen heb ik het als hinderlijk ervaren maar meestal is het prima te doen. Het is natuurlijk persoonlijk en subjectief.
Duidelijk! Waarom heb je trouwens voor een 1TB model gekozen? 512 is standaard in die configuratie als ik me niet vergis. Ik werk voor extreem grote bestanden normaalgesproken met externe media

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

thijsken schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:16:
[...]

Duidelijk! Waarom heb je trouwens voor een 1TB model gekozen? 512 is standaard in die configuratie als ik me niet vergis. Ik werk voor extreem grote bestanden normaalgesproken met externe media
Ik heb hem voor de komende jaren gekocht en wil niet halverwege moeten openschroeven en vervangen. Als ik een nieuwe laptop koop dan koop ik hem zo uitgebreid mogelijk wat binnen het budget past. (nu 105GB vrij)
Ik maak veel gebruik Hyper-V vm's en SQL Server databases. Ook mijn OneDrive is redelijk groot.

[ Voor 10% gewijzigd door Gé Brander op 06-07-2016 13:44 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
Gé Brander schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:43:
[...]

Ik heb hem voor de komende jaren gekocht en wil niet halverwege moeten openschroeven en vervangen. Als ik een nieuwe laptop koop dan koop ik hem zo uitgebreid mogelijk wat binnen het budget past. (nu 105GB vrij)
Ik maak veel gebruik Hyper-V vm's en SQL Server databases. Ook mijn OneDrive is redelijk groot.
Ah! Begrijpelijk.

Ik lees overigens hier op Reddit dat het nieuwe BIOS veel problemen veroorzaakt. Wat me opvalt zijn de verschillende uiteenlopende issues met deze laptop. Is het echt zo erg? Hebben jullie daar allemaal last van?

Mijn laptop komt morgen binnen en ik wordt hier redelijk nerveus van...

[ Voor 4% gewijzigd door thijsken op 06-07-2016 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Zijn hier mensen die de Dell touchpad drivers hebben vervangen door Synaptics Drivers?
Voornaamste dat ik mis is de swipe Back/Forward gesture bij het browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

thijsken schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:50:
Mijn laptop komt morgen binnen en ik wordt hier redelijk nerveus van...
Ik heb wat problemen met spontane reboots. Tot nu toe geen touw aan vast te knopen. Ik dacht even dat het te maken had met de WD15 dock maar het gebeurt ook soms als hij gewoon aan de spanning van de adapter ligt. Afgelopen week opnieuw geïnstalleerd en ik vermoed dat het nu minder vaak voorkomt.

Verder geeft hij als hij connected is aan de WD15 dock bij een (her)start ook een melding dat de voeding niet sterk genoeg zou zijn, daarna kan je gewoon door en het is ook uit te schakelen in het bios die melding maar het slaat nergens op omdat die voeding sterk zat is.

Ik had problemen met bitlocker dat ik na een herstart de key steeds opnieuw in moest voeren maar na de laatste biosupdate is dat probleem weg.

Over het algemeen heel tevreden!

[ Voor 4% gewijzigd door Gé Brander op 06-07-2016 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
Gé Brander schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:48:
[...]

Ik heb wat problemen met spontane reboots. Tot nu toe geen touw aan vast te knopen. Ik dacht even dat het te maken had met de WD15 dock maar het gebeurt ook soms als hij gewoon aan de spanning van de adapter ligt. Afgelopen week opnieuw geïnstalleerd en ik vermoed dat het nu minder vaak voorkomt.

Verder geeft hij als hij connected is aan de WD15 dock bij een (her)start ook een melding dat de voeding niet sterk genoeg zou zijn, daarna kan je gewoon door en het is ook uit te schakelen in het bios die melding maar het slaat nergens op omdat die voeding sterk zat is.

Ik had problemen met bitlocker dat ik na een herstart de key steeds opnieuw in moest voeren maar na de laatste biosupdate is dat probleem weg.

Over het algemeen heel tevreden!
Hmm spontante reboots klinken niet erg bemoedigend... Hoe vaak doet dit zich voor?

[ Voor 84% gewijzigd door thijsken op 06-07-2016 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

thijsken schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:50:
[...]

Hmm spontante reboots klinken niet erg bemoedigend... Hoe vaak doet dit zich voor?
Zoals ik al zei, sinds herinstallatie een heel stuk minder. Het lijkt zich nu te concentreren rond de WD15 als die aangesloten is. Zal wel gewoon een stukje software/driver zijn die dwars zit. Ik hou het in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Gé Brander schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:54:1
Zoals ik al zei, sinds herinstallatie een heel stuk minder. Het lijkt zich nu te concentreren rond de WD15 als die aangesloten is. Zal wel gewoon een stukje software/driver zijn die dwars zit. Ik hou het in de gaten.
Jij hebt ook de 130W WD15 icm een XPS15? Ik krijg dezelfde melding over voeding die niet krachtig genoeg zou zijn. Klopt wel, op de Dell pagina staat dat je dan de 180W versie van het dock moet hebben...
Ik kijk het even aan, bij regulier werk is de piekbelasting als het goed is niet heel vaak exorbitant hoog.

[ Voor 5% gewijzigd door Canis Lupus op 06-07-2016 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Canis Lupus schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 16:07:
[...]
Jij hebt ook de 130W WD15 icm een XPS15? Ik krijg dezelfde melding over voeding die niet krachtig genoeg zou zijn. Klopt wel, op de Dell pagina staat dat je dan de 180W versie van het dock moet hebben...
Ik kijk het even aan, bij regulier werk is de piekbelasting als het goed is niet heel vaak exorbitant hoog.
Goede opmerking maar daar had ik al op gelet.
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/nGrEMEl8puiXmrl32lojWyXl/thumb.jpg
Is gewoon de 180W versie. Daarom is het zo raar.

edit:

Waar een bios update al niet goed voor is. Deze melding is niet meer gezien! _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Gé Brander op 06-07-2016 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS-NL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:07
Ik zit nu al een tijd naar de XPS15 (FHD, 512gb SSD, 16gb Ram, i7) te kijken, maar ik zit toch nog te twijfelen over het FHD display.
Hier en op andere fora meerdere keren gelezen over ghosting en ik vraag mij af of er ook tweakers zijn met een FHD XPS15 die hier geen last van hebben?

De Dell wil ik kopen voor mijn studie. De muis en vensters zullen waarschijnlijk over het scherm gaan vliegen(:p), dan zou het fijn zijn als een systeem van >€1700 een beetje normaal werkt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 14:52

Dizzy

Where am I?

Hier de xps 15 9550 i7/16g/4k

De vorige bios update fixte voor mij een probleem met de Dell DA200 adapter (usb-c ethernet/usb/hdmi/vga). Voorheen als je deze aansloot gingen de fans van 2400 rpm naar 3200 rpm wat best wel storend is als je die adapter standaard aangesloten hebt.

Deze nieuwe update fixte een driver probleem voor mij. Ik kreeg de laatste versie van het intel Thermal Framework niet geinstalleerd (werkte met oudere release wel), hij herkende de hardware niet. Bij deze laatste bios update opgelost.

Geen last van flikkeringen met brightness, laptop werkt verder lekker zonder issues of bsods.

Enige waar ik nog een beetje last van lijk te hebben is dat hij de spatiebalk niet altijd even goed lijkt te pakken, maar dat kan ook aan mij liggen.

Heb de laptop ondertussen ruim half jaar dagelijks in gebruik

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrreutel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:25
JS-NL schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:15:
Ik zit nu al een tijd naar de XPS15 (FHD, 512gb SSD, 16gb Ram, i7) te kijken, maar ik zit toch nog te twijfelen over het FHD display.
Hier en op andere fora meerdere keren gelezen over ghosting en ik vraag mij af of er ook tweakers zijn met een FHD XPS15 die hier geen last van hebben?

De Dell wil ik kopen voor mijn studie. De muis en vensters zullen waarschijnlijk over het scherm gaan vliegen(:p), dan zou het fijn zijn als een systeem van >€1700 een beetje normaal werkt :).
Ik heb een XPS 15 FHD, en vind ghosting wel meevallen. Ik ben er echter niet zo gevoelig voor, en ook niet zo kritisch op. Bij snel scrollen in de browser of snel verslepen van een venster kun je de tekst wat vager zien worden, weet niet of dat helemaal aan ghosting is te wijten, en ik vind het niet storend. Verder zijn kleuren, matheid en helderheid prima, al met al ben ik wel tevreden met het FHD scherm, geen spijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dop33
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-11-2023
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met geluidsproblemen? Heb de xps15 9550 (i7 6700, 16gb, 512gb ssd).

Dacht doe even een spelletje, dus plug mijn simpele in-ear headsetje in de laptop, speel een uurtje zonder problemen. Daarna headset eruit en direct een rood kruis bij mijn geluidsicoontje in de taakbalk.

Even een reboot en klaar dacht ik, maar helaas. Zowel zonder headset als met geen enkele vorm van geluid te krijgen in het apparaat.

Ik heb de drivers gecheckt, verwijderd en opnieuw de laatste geinstalleerd, bios een update gegeven....allemaal zonder succes. Internet afgestruind...enige wat ik tegenkom zijn dezelfde problemen maar geen oplossing. Mensen die compleet los gaan op Dell vanwege het schijnbaar bekende probleem. Ook nog diagnostische test gedaan en daar was alles ok en alles werkt naar behoren.

Mijn hoop is dat hier een handige tweaker aanwezig is met de kennis om dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

dop33 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:46:

Mijn hoop is dat hier een handige tweaker aanwezig is met de kennis om dit op te lossen.
Herken het probleem zelf niet, ik draai volgens mij de officiele Dell Audio Drivers. Kijkende in apparaatbeheer heb ik de volgende driver:

Realtek High Definition Audio
Realtek Semiconductor Corp.
Datum: 15-okt-15
Versie: 6.0.1.7628

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dop33
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-11-2023
Dizzy schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:54:
[...]

Herken het probleem zelf niet, ik draai volgens mij de officiele Dell Audio Drivers. Kijkende in apparaatbeheer heb ik de volgende driver:

Realtek High Definition Audio
Realtek Semiconductor Corp.
Datum: 15-okt-15
Versie: 6.0.1.7628
Bedankt voor de reactie. Ik heb de laatste drivers moeten installeren van Dell, er staan er 2 op hun site en deze zijn beiden geinstalleerd maar zonder succes. Geloof even uit mijn hoofd dat de laatste 6.0.1.7737 o.i.d. is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

dop33 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:57:
[...]

Bedankt voor de reactie. Ik heb de laatste drivers moeten installeren van Dell, er staan er 2 op hun site en deze zijn beiden geinstalleerd maar zonder succes. Geloof even uit mijn hoofd dat de laatste 6.0.1.7737 o.i.d. is.
Er staan er in totaal vier op de site. Ik gebruik inderdaad de op een na laatste:

Current Version: 6.0.1.7737 ,A04
6.0.1.7628,A03 12 Jan 20162:33:50 AM
6.0.1.7576,A00 26 Oct 20152:47:27 AM
6.0.1.7620,A01 26 Oct 20152:47:27 AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Werkt bij jullie de update voor de ASMedia USB3.0 controller firmware?
http://www.dell.com/suppo...uageCode=du&categoryId=DK

Bij mij zegt ie "Your host device is not ready, Firmware upgrade failed!!11"

BIOS is up to date en drivers voor docking en TB ook nagelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
Ik heb nu eindelijk mijn Dell XPS 15 binnen. Prima Laptop, lekker snel, maar ik heb een probleem met het scherm. De linkerkant van het scherm heeft een gele gloed. Alleen uiterst rechts is het scherm goed wit. Ik ga deze laptop voor video en fotobewerking gebruiken, dus het stoort me enorm. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?...

Edit: Ik heb ondertussen een reparatie aangevraagd.

[ Voor 7% gewijzigd door thijsken op 07-07-2016 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurpanda
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:19
Hi all,

Zit te overwegen om een dev editie 13" xps te kopen. Het lastige is dat ik al een tijd op een macbook pro gewend ben te werken. Nu lijkt het onverstandig om nu een nieuwe huidige serie retina macbook pro te kopen omdat die een relatief oude processor serie heeft. Die van Dell is een stuk nieuwer waardoor ik nu overweeg dat aan te schaffen.

Dus wachten tot apple de nieuwe serie macbook pro's aankondigen doet of toch nu een xps kopen..
Dilemma's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsken
Ik heb een vraagje over de XPS 15. Mijn exemplaar word erg heet tijdens het opladen, net links onder de ctrl knop. Bijna te warm om aan te raken. Is dat normaal?
Frituurpanda schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 21:09:
Hi all,

Zit te overwegen om een dev editie 13" xps te kopen. Het lastige is dat ik al een tijd op een macbook pro gewend ben te werken. Nu lijkt het onverstandig om nu een nieuwe huidige serie retina macbook pro te kopen omdat die een relatief oude processor serie heeft. Die van Dell is een stuk nieuwer waardoor ik nu overweeg dat aan te schaffen.

Dus wachten tot apple de nieuwe serie macbook pro's aankondigen doet of toch nu een xps kopen..
Dilemma's
Wij zitten in hetzelfde bootje. Ik heb uiteindelijk gekozen om de XPS 15 te kopen en moet nu nog wel erg wennen. Het zijn prachtige producten, maar na 4 jaar op een Macbook Air is het wel even switchen. Heb ik spijt? Zeker niet. Ik ga geen 1500 euro uitgeven aan een laptop die al 1,5 jaar niet meer geupdate is, en die geen USB-C heeft. Bovendien is Windows 10 prachtig en werken deze laptops minstens net zo snel. Voordeel met de XPS 15 is dat hij ook nog eens beesten snel is. Zelfs gamen gaat heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

thijsken schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:26:
Ik heb een vraagje over de XPS 15. Mijn exemplaar word erg heet tijdens het opladen, net links onder de ctrl knop. Bijna te warm om aan te raken. Is dat normaal?
Dat is niet normaal. Ik gebruik de laptop ook op werk (byod), en de laptop hangt hier de hele dag aan de lader, en wordt totaal niet warm. Ik voel een beetje warmte tusssen de lader en de hdmi poort als ik mijn vingers erop plaats, maar niet heet. En bij de ctrl-toets voel ik al helemaal geen warmte.

Ander verhaal als ik ga gamen.. Gamen met lader eraan dan wordt de laptop heel snel heet. Maar bij normaal "kantoor" gebruik is er niets aan de hand (de cpu is hier op dit moment 39 graden, en de gpu 40)

[ Voor 27% gewijzigd door Dizzy op 08-07-2016 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Dizzy schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:02:
[...]

Dat is niet normaal. Ik gebruik de laptop ook op werk (byod), en de laptop hangt hier de hele dag aan de lader, en wordt totaal niet warm. Ik voel een beetje warmte tusssen de lader en de hdmi poort als ik mijn vingers erop plaats, maar niet heet. En bij de ctrl-toets voel ik al helemaal geen warmte.

Ander verhaal als ik ga gamen.. Gamen met lader eraan dan wordt de laptop heel snel heet. Maar bij normaal "kantoor" gebruik is er niets aan de hand (de cpu is hier op dit moment 39 graden, en de gpu 40)
+1

Bij gamen wordt bij mij trouwens alleen de bovenkant boven het toetsenbord heet. Bij Battlefield 4 bijvoorbeeld kan ik dat stuk dan nog nét aanraken.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
CPU schommelt bij mij ook gewoon rond de 40... Dus daar kan het niet aan liggen. Hij is ondertussen niet onaangenaam warm meer, maar hij blijft warm worden tijdens het opladen. Ook als hij gewoon helemaal niets staat te doen.... Er komt vanmiddag al n reparateur om het scherm te vervangen, ik denk dat ik die gelijk nog maar ga bellen of hij daar ook nog even naar kan gaan kijken... Wat een gezeik!

Ondertussen is mijn scherm vervangen en het valt me op dat zowel het laatste als mijn huidige scherm een rode waas heeft als ik er schuin in kijk bij donkere kleuren, terwijl ik overal las dat de inkijkhoeken fantastisch waren... Hoe kan dit, hebben alle XPS 15's daar last van?

[ Voor 26% gewijzigd door thijsken op 08-07-2016 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
De developers edition. Bevalve dat er Linux op staat is hij toch hetzelfde als de "normale" xps 13? Deze is namelijk goedkoper en een Windows licentie heb ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Davy1982 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 13:49:
De developers edition. Bevalve dat er Linux op staat is hij toch hetzelfde als de "normale" xps 13? Deze is namelijk goedkoper en een Windows licentie heb ik zelf.
Volgens mij heeft de Developer's Edition een Intel Wireless kaart ipv een Broadcom, maar zijn ze verder identiek.

Speaking of which: Ik heb mijn BIOS gedowngrade van 1.02.10 naar 1.01.19 en heb sindsdien geen kernel panics meer gehad in Linux.
Nu Dell er nog van zien te overtuigen dat er een bug in hun BIOS zit...

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramboris
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Beste allemaal,

Ik heb deze week mijn XPS 15 ontvangen en nu heb ik een paar problemen met de batterij, hij gaat namelijk in de slaapstand op bepaalde momenten en dan zegt Windows dat de batterij bijna leeg is terwijl in de taakbalk staat dat hij nog 30~40% Batterij heeft. Dit is tot nu toe alleen nog maar voor gekomen als ik de losse GPU gebruik en niet als ik simpel aan het webbrowsen ben. Hebben jullie ook zo'n probleem gezien of moet ik maandag gewoon maar even naar dell bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
Is het normaal dat mijn Fan constant draait als ik gewoon een beetje aan het browsen ben in Chrome? Ik word er helemaal gestoord van. CPU staat op amper 3% met wat tabs open....

Daarnaast heb ik wat lichte backlight bleeding aan de onderkant van mijn (net vervangen) scherm. Is dat normaal? Het stoort niet echt, maar ik vind het gewoon niet horen bij een laptop van 2000 euro.
bramboris schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:50:
Beste allemaal,

Ik heb deze week mijn XPS 15 ontvangen en nu heb ik een paar problemen met de batterij, hij gaat namelijk in de slaapstand op bepaalde momenten en dan zegt Windows dat de batterij bijna leeg is terwijl in de taakbalk staat dat hij nog 30~40% Batterij heeft. Dit is tot nu toe alleen nog maar voor gekomen als ik de losse GPU gebruik en niet als ik simpel aan het webbrowsen ben. Hebben jullie ook zo'n probleem gezien of moet ik maandag gewoon maar even naar dell bellen?
Dat is niet normaal. Dell komt m onsite repareren dus gewoon bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik heb voor het werk een USB stick die ik op mijn vorige laptop gewoon kon booten.
Maar met mijn XPS 15 lukt dit niet meer.
Beetje op internet lopen zoeken en kom wel wat dingen tegen om Secure Boot uit te zetten.

is dit echt nodig om van USB op te kunnen starten? wat moet ik dan nog meer doen?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
Contact gehad met Dell omdat mn laptop bij volle belasting 97 graden word, de kijkhoeken van het scherm slecht zijn en lightbleed hebben. Ze komen nu voor de 2e keer het scherm vervangen, en het moederboard, de heatsink ect.

Dus ik hou praktisch gezien alleen de behuizing, HDD en video kaart over. De rest word vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramO
Slasher schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:04:
Ik heb voor het werk een USB stick die ik op mijn vorige laptop gewoon kon booten.
Maar met mijn XPS 15 lukt dit niet meer.
Beetje op internet lopen zoeken en kom wel wat dingen tegen om Secure Boot uit te zetten.

is dit echt nodig om van USB op te kunnen starten? wat moet ik dan nog meer doen?
Ligt een beetje aan wat je probeert te booten. Een Ubuntu 1604 iso op een GPT USB disk lukt wel, maar om alles te laten werken moet je 'secure boot' disablen en iets als 'enable legacy support' enablen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

BramO schreef op maandag 11 juli 2016 @ 18:59:
[...]

Ligt een beetje aan wat je probeert te booten. Een Ubuntu 1604 iso op een GPT USB disk lukt wel, maar om alles te laten werken moet je 'secure boot' disablen en iets als 'enable legacy support' enablen.
Maar secure boot disablen heeft verder geen "schadelijke" gevolgen?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
BramO schreef op maandag 11 juli 2016 @ 18:59:
[...]

Het is prima mogelijk om Ubuntu te installeren zonder in de BIOS SecureBoot uit te schakelen, als je geen third-party drivers wilt hebben is het sowieso niet nodig om SecureBoot uit te schakelen en als je die wel wilt hebben kan Ubuntu tijdens het installatieproces SecureBoot tijdelijk even uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramO
Mithrildor schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:35:
[...]

Het is prima mogelijk om Ubuntu te installeren zonder in de BIOS SecureBoot uit te schakelen, als je geen third-party drivers wilt hebben is het sowieso niet nodig om SecureBoot uit te schakelen en als je die wel wilt hebben kan Ubuntu tijdens het installatieproces SecureBoot tijdelijk even uitschakelen.
Sorry ik bedoelde dat Ubuntu juist niet vereist dat je secureboot uitschakeld.
Slasher schreef op maandag 11 juli 2016 @ 20:27:
[...]

Maar secure boot disablen heeft verder geen "schadelijke" gevolgen?
Vlgns mij is secureboot er alleen om de eigenaar tegen eigen gedrag te beschermen. Ik heb het overigens wel aan zodat ik mijn bios wachtwoord alleen hoef in te typen als ik in het boot menu/de bios wil komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
BramO schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 10:47:
Vlgns mij is secureboot er alleen om de eigenaar tegen eigen gedrag te beschermen. Ik heb het overigens wel aan zodat ik mijn bios wachtwoord alleen hoef in te typen als ik in het boot menu/de bios wil komen.
En tegen rootkits die de bootloader willen vervangen. De meeste UEFI implementaties zijn overigens zo lek als een mandje, dus het maakt niet heel veel uit of het nu wel of niet aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
Ik heb advies nodig!

Vandaag is mijn moederboard vervangen omdat de laptop bij het opladen warm word. Ik heb een XPS15 i7.

Word de laptop bij jullie ook warm naast het toetsenboard tijdens het opladen? Met het nieuwe moederboard word de laptop namelijk nog steeds warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

thijsken schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 14:43:
Ik heb advies nodig!

Vandaag is mijn moederboard vervangen omdat de laptop bij het opladen warm word. Ik heb een XPS15 i7.

Word de laptop bij jullie ook warm naast het toetsenboard tijdens het opladen? Met het nieuwe moederboard word de laptop namelijk nog steeds warm.
Verwaarloosbaar bij de mijne. Minder warm als de adapter in ieder geval (die ook nauwelijks warm wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
Dizzy schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 14:49:
[...]

Verwaarloosbaar bij de mijne. Minder warm als de adapter in ieder geval (die ook nauwelijks warm wordt).
De mijne heeft net naast de control knop een plek die zo heet word dat je hem haast niet meer aan kunt raken. Dat is overigens alleen wanneer de batterij vanaf bijna leeg word opgeladen tot vol. Zodra de laptop vol is, daalt de temperatuur noemenswaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramO
Ik heb het idee dat de nieuwe bios de flickering bij lage brightness alleen fixt door de laagste brightness setting gewoon identiek te maken aan die daarboven, die bij mij ook niet helemaal goed werkt. Ik denk dat ik ga downgraden, welke bios vinden jullie het fijnst?

En: wat hoort de "primarily AC use" battery setting in de bios te doen? Hij laadt mij namelijk gewoon op naar 100% (in de bios en Windows, 83995 mWh), en niet per se langzamer oid dan bij andere instellingen.

[ Voor 3% gewijzigd door BramO op 12-07-2016 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

BramO schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 17:28:
Ik heb het idee dat de nieuwe bios de flickering bij lage brightness alleen fixt door de laagste brightness setting gewoon identiek te maken aan die daarboven, die bij mij ook niet helemaal goed werkt.
Same here, met nieuwste bios in laagste twee brightness standen (die identiek zijn) klein beetje flickering nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Voor mijn studie overweeg ik een Dell xps 15 aan te schaffen. Voordat ik deze online aanschaf, zou ik graag de laptop eens in het echt bekijken, gebruiken. Hiervoor heb ik naar Dell Nederland gebeld. Hier kreeg ik te horen dat de laptop nog niet in de Nederlandse winkels ligt of bij een van hen testcenters. Daarom mijn vraag:

Is er een mede-tweaker wonende in de regio Zuid-Holland en in het bezit van een dell xps 15, waarbij ik langs mag gaan om de laptop te mogen bekijken?

De configuraties op de Dell website voldoen niet aan mijn wensen. Daarom zou ik graag wat advies willen over alternatieve, betrouwbare websites waar ze tevens de Dell xps 15 verkopen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Bij voorbaat dank.
Beste antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
thijsken schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:36:
[...]

De mijne heeft net naast de control knop een plek die zo heet word dat je hem haast niet meer aan kunt raken. Dat is overigens alleen wanneer de batterij vanaf bijna leeg word opgeladen tot vol. Zodra de laptop vol is, daalt de temperatuur noemenswaardig.
Bij mij wordt de linkerkant van de laptop naast het toetsenbord warm, maar het is niet specifiek direct naast de control-toets een stuk warmer dan de rest. Het is gewoon de gehele strook links naast het toetsenbord. Rechts is ie stuk minder warm.

Maar op dit moment is de laptop ook volledig opgeladen, hangt aan de stroom en hoeft dus niet te laden. Misschien dat ie tijdens opladen warmer wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
Ik moet mijn frustratie echt even kwijt. Op 7 juli heb ik mijn XPS 15 ontvangen. In eereste instantie blij mee, maar toch gelijk issues:

- 07-07: Probleem met de kleurreproductie aan de linker kant van het scherm.
CS gebelt en ik werd snel en goed geholpen. De dag erna stond er een monteur met een vervangend paneel. Paneel vervangen.

- 08-07: Lightbleed en extreem slechte kijkhoek met het nieuwe paneel, computer extreem warm bij zware belasting(97 graden CPU) en extreem warm bij opladen.
CS gebelt, en na langdurige troubleshoot (Wat me een goed deel van mijn werkdag gekost heeft) werd besloten om het moederboard, de lader, de accu, het scherm de GPU en de heatsinc te vervangen. Ik hield dus in princiepe alleen mijn SSD, behuizing en werkgeheugen over.

12-07 Monteur gekomen, onderdelen vervangen, Nieuwe paneel nog slechter
Het vervangende paneel bleek een identiek probleem te hebben als het eerste probleem (groen gele kleuren aan de linker kant van het paneel. Dit paneel was overigens wel "groener" dan het eerste defecte paneel. De monteur gevraagt om het vorige scherm weer terug te monteren omdat die "Minder slecht" was, waar de monteur het mee eens was.

Uitkomst: Nog steeds display issues, CPU hitte verdwenen maar nogsteeds buitensporig heet bij het opladen. Monteur in haast weer door naar de volgende reparatie

12-07 Oplaad led blijkt scheef te zitten, de kap van het scharnier niet goed bevestigd en er blijkt speling te zitten op de powerplug
Dell gebelt en mijn onvrede uitgesproken. Gevraagd om een geheel nieuwe laptop. "Kan alleen als we de reparaties nog een keer uitvoeren" kreeg ik te horen. Na veel aandringen is het verzoek toch ingedient, samen met het verzoek om deze laptop te houden tot het nieuwe exemplaar over 3 weken klaar is.

13-07 Paneel of grafische kaart(denk paneel) kapot
Plots probleem met de onderste rij pixels in het LCD paneel. Zie video: YouTube: Dell XPS 15 screen problem 8)7 8)7 8)7 :( :( :(

Ik ben dit HELEMAAL zat. Ik betaal notabene 2000(Twee duizend!!!!) euro voor een laptop, en ik krijg een soort knutseldoos met gratis monteur. Wat een gezeik! Zijn er meer mensen met deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Ik heb mijn XPS15 FHD, i7, 8GB & 256GB PCIe SSD nu ruim een week en (knock on wood) geen noemenswaardige problemen mee. Enige waar ik tegenaan loop zijn praktische punten als F-lock die wat wispelturig lijkt, maar dat kan ook onwennigheid zijn.

Ook koppeling met het WD15 dock bevalt heel erg goed. Er zitten dus wel degelijk goede exemplaren tussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

thijsken schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 20:21:
Ik moet mijn frustratie echt even kwijt. Op 7 juli heb ik mijn XPS 15 ontvangen. In eereste instantie blij mee, maar toch gelijk issues:
Ik ben sinds januari erg blij met mijn goed functionerende XPS 15. Natuurlijk heel verveldend dat jou dit overkomt en je zal ook wel ergens anders online soortgelijke verhalen vinden. Problemen worden nu eenmaal eerder op internet gezet dan probleemloze gevallen.
Goed dat je een nieuw exemplaar krijgt maar wel heel jammer dat je er zoveel tijd aan kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
Gé Brander schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 09:09:
[...]

Ik ben sinds januari erg blij met mijn goed functionerende XPS 15. Natuurlijk heel verveldend dat jou dit overkomt en je zal ook wel ergens anders online soortgelijke verhalen vinden. Problemen worden nu eenmaal eerder op internet gezet dan probleemloze gevallen.
Goed dat je een nieuw exemplaar krijgt maar wel heel jammer dat je er zoveel tijd aan kwijt bent.
Goed te horen dat hij het perfect doet. Ik wil ook liever gewoon een exemplaar dat het wel doet,dan een totaal andere laptop van een ander merk. Ja het is nog afwachten of ze akkoord gaan met een nieuw exemplaar, maar ik kan het me niet voorstellen dat ze het niet doen. Krijg vandaag definitief bevestiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Vervelend dat je zoveel problemen ermee hebt. Zelf heb ik wel een goed functionerend exemplaar, op een lichte gele zweem in het scherm na. Daar heb ik me maar bij neergelegd. Wat denk ik wel de conclusie is voor andere mensen die deze laptop gaan bestellen is: Als er een defect is, gewoon gebruik maken van het herroepingsrecht en een nieuwe bestellen. Dat scheelt een boel gezeur. Laptops worden nauwkeurig geassembleerd in de fabriek en zijn eigenlijk niet geschikt om daarna weer helemaal open te breken door een monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 17:17
Ik heb mijn XPS 15 nu ook bijna 2 weken en werkt (tot op heden) prima.
Ben er zeer tevreden mee.

Waar ik laatst tegen aan liep was dat netflix via de browser heel erg stotterde.
Volgens mij komt het omdat hij dan een FHD beeld moet upscalen naar UHD.
Resolutie omgezet naar FHD en nergens last van.

De Netflix app in WIN 10 werkt slecht helaas, dus daarom via de browser
Canis Lupus schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 22:24:
Enige waar ik tegenaan loop zijn praktische punten als F-lock die wat wispelturig lijkt, maar dat kan ook onwennigheid zijn.
Volgens mij kan je dit aanpassen in de bios.
Heb laatst de setting van de HDD gewijzigd (naar AHCI) en toen zag ik er iets overstaan.
Snapte alleen niet wat ze bedoelden, maar volgens mij kan je dit dus uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
VantageR schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:05:
Vervelend dat je zoveel problemen ermee hebt. Zelf heb ik wel een goed functionerend exemplaar, op een lichte gele zweem in het scherm na. Daar heb ik me maar bij neergelegd. Wat denk ik wel de conclusie is voor andere mensen die deze laptop gaan bestellen is: Als er een defect is, gewoon gebruik maken van het herroepingsrecht en een nieuwe bestellen. Dat scheelt een boel gezeur. Laptops worden nauwkeurig geassembleerd in de fabriek en zijn eigenlijk niet geschikt om daarna weer helemaal open te breken door een monteur.
Die lichte gele zeem had ik ook, daar is het gezeur mee begonnen. Maar inderdaad, ik kan het alleen maar beamen dat je de laptop gewoon moet laten omwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
Vandaag eindelijk mijn XPS 15 ontvangen. Tot nog toe heb ik geen problemen. Echter, ik heb inderdaad een 56 Wh-accu in de laptop. Ik ontdekte die accu pas nadat ik mijn bestelling hab geplaatst. Ik denk persoonlijk dat die accu veel te klein is voor mijn gebruik. Ik vind bovendien dat een laptop van 1550 euro wel meer dan vier uur op een accu hoort te gaan.

Een voordeel aan de kleine accu is wel dat ik een extra HDD kan plaatsen.

Wat raden jullie me aan? Zal ik de laptop retourneren, of hem houden en een extra HDD plaatsen? Voor mij is het lastig om nu weer een aantal weken zonder laptop te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

GvNL schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:55:
Vandaag eindelijk mijn XPS 15 ontvangen. Tot nog toe heb ik geen problemen. Echter, ik heb inderdaad een 56 Wh-accu in de laptop. Ik ontdekte die accu pas nadat ik mijn bestelling hab geplaatst. Ik denk persoonlijk dat die accu veel te klein is voor mijn gebruik. Ik vind bovendien dat een laptop van 1550 euro wel meer dan vier uur op een accu hoort te gaan.

Een voordeel aan de kleine accu is wel dat ik een extra HDD kan plaatsen.

Wat raden jullie me aan? Zal ik de laptop retourneren, of hem houden en een extra HDD plaatsen? Voor mij is het lastig om nu weer een aantal weken zonder laptop te zitten.
Nieuwe bestellen met je gewenste configuratie en de huidige binnen 14 dagen retourneren (daar doet Dell niet moeilijk over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
Na uitgebreid testen blijkt mijn XPS 15 ook last te hebben van coil whine. Dit is met name hoorbaar bij het scrollen en het afspelen van filmpjes op YouTube. Zijn meer mensen bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
GvNL schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 21:19:
Na uitgebreid testen blijkt mijn XPS 15 ook last te hebben van coil whine. Dit is met name hoorbaar bij het scrollen en het afspelen van filmpjes op YouTube. Zijn meer mensen bekend met dit probleem?
Geen problemen mee gehad met mijn model (Wonder boven wonder). Als je toch twijfelt over je accu: Terugsturen.

Wat mij betreft is het heel simpel, als je kijkt naar de toekomst, dan kun je met NVMe SSD's toch meer en gemakkelijk updaten. Terwijl een grotere accu na 2 jaar lastiger te vinden zal zijn. Ik heb de grote accu en een 512GB SSD via NVMe en dat is meer dan voldoende. Opslag zal alleen maar goedkoper worden.

Dus ik zeg: Inruilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Ik heb voor as maandag een afspraak met de monteur staan, wegens problemen met blauwe schermen in Windows en Kernel Panics in Fedora (zeer makkelijk te reproduceren).
De monteur komt zowel mijn moederbord als de wifi-adapter vervangen, dus ik hoop dat mijn problemen daar dan mee opgelost zijn.

Verder echt supertevreden over de laptop.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
thijsken schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:48:
[...]

Geen problemen mee gehad met mijn model (Wonder boven wonder). Als je toch twijfelt over je accu: Terugsturen.

Wat mij betreft is het heel simpel, als je kijkt naar de toekomst, dan kun je met NVMe SSD's toch meer en gemakkelijk updaten. Terwijl een grotere accu na 2 jaar lastiger te vinden zal zijn. Ik heb de grote accu en een 512GB SSD via NVMe en dat is meer dan voldoende. Opslag zal alleen maar goedkoper worden.

Dus ik zeg: Inruilen!
Ik heb al contact gehad met Dell en mijn BIOS geüpdatet. Als ik niet tevreden ben, kan ik de laptop gerust retourneren. Ik ben echter wel benieuwd of er wat te doen is tegen deze coil whine. Ik zit er niet op te wachten om weken zonder een laptop te zitten om vervolgens weer een laptop met coil whine te krijgen. Een 15,6"-laptop van een ander merk is geen optie, want deze zijn te groot. De XPS 15 is vrijwel de enige laptop met deze schermgrootte die ook compact is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swooky
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-09 11:34
GvNL schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:17:
[...]

Ik heb al contact gehad met Dell en mijn BIOS geüpdatet. Als ik niet tevreden ben, kan ik de laptop gerust retourneren. Ik ben echter wel benieuwd of er wat te doen is tegen deze coil whine. Ik zit er niet op te wachten om weken zonder een laptop te zitten om vervolgens weer een laptop met coil whine te krijgen. Een 15,6"-laptop van een ander merk is geen optie, want deze zijn te groot. De XPS 15 is vrijwel de enige laptop met deze schermgrootte die ook compact is.
Er zijn verschillende mensen op reddit die zeggen dat een aanpassing in de bios en een reinstall van windows(oftewel het probleem is driver gerelateerd) de coil whine fixen:

https://www.reddit.com/r/..._dell_xps_13_9350/cyz6wcy

https://www.reddit.com/r/...350_buzzing_noise/d1ivm9v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 07:51
Even een vraagje aan de kenners hier. Ik zit een beetje met het volgende. Momenteel is de XPS13 i5 8GB 256GB in de aanbieding voor 971 Euro. Dezelfde maar dan met i7 is 243 Euro duurder.

Zelf heb ik een XPS15 met i7 (Intel® Core™ i7-3612QM) die reeds 4 jaar oud is en het nog steeds super doet. In de benchmarks komt die i7 qua performance nog boven de skylakes uit. Nu zitten er voordelen aan de skylake processor maar ik twijfel.

Wat kan ik het beste doen? Gewoon voor de i5 gaan of die 243 Euro extra neerleggen voor de i7 omdat die wellicht langer meegaat. (zonder dat je denkt wat is dat ding traag aan het worden)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik heb ook interesse in de aanbieding van XPS13 i5 8GB 256GB, maar ik heb nog een vraag:

Voor mijn opleiding WTB vertellen ze mij het volgende over de laptop:
Voor de opleiding Werktuigbouwkunde heb je een laptop nodig. In principe zijn de meeste moderne laptops vanaf €400,- goed genoeg. Let erop dat er minimaag 4Gb werkgeheugen in zit. De zwaarste applicatie die je gaat gebruiken is het CAD programma SolidWorks
Aangezien de XPS 13 een ultrabook is met zuinige processor vraag ik mij af of deze krachtig genoeg is voor SolidWorks, heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramO
tweeny schreef op maandag 18 juli 2016 @ 22:10:
Ik heb ook interesse in de aanbieding van XPS13 i5 8GB 256GB, maar ik heb nog een vraag:

Voor mijn opleiding WTB vertellen ze mij het volgende over de laptop:

[...]

Aangezien de XPS 13 een ultrabook is met zuinige processor vraag ik mij af of deze krachtig genoeg is voor SolidWorks, heeft iemand hier ervaring mee?
Je hebt wel wat aan een echte quadcore, zelfs aan hyperthreading, maar een Skylake i5 U is echt wel genoeg als een gemiddelde laptop van €400,- ook goed genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-08 18:39

Ttje

"We shall never surrender"

cbr600f4i schreef op maandag 18 juli 2016 @ 21:36:
Even een vraagje aan de kenners hier. Ik zit een beetje met het volgende. Momenteel is de XPS13 i5 8GB 256GB in de aanbieding voor 971 Euro. Dezelfde maar dan met i7 is 243 Euro duurder.

Zelf heb ik een XPS15 met i7 (Intel® Core™ i7-3612QM) die reeds 4 jaar oud is en het nog steeds super doet. In de benchmarks komt die i7 qua performance nog boven de skylakes uit. Nu zitten er voordelen aan de skylake processor maar ik twijfel.

Wat kan ik het beste doen? Gewoon voor de i5 gaan of die 243 Euro extra neerleggen voor de i7 omdat die wellicht langer meegaat. (zonder dat je denkt wat is dat ding traag aan het worden)
Waar vindt jij de XPS 13 256/8gb voor €971?
Nvm, zie nu pas de code FLASH op de website :p

[ Voor 3% gewijzigd door Ttje op 20-07-2016 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 07:51
Ttje schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 19:41:
[...]

Waar vindt jij de XPS 13 256/8gb voor €971?
Nvm, zie nu pas de code FLASH op de website :p
Ja, alleen hebben de lolbroeken mijn bestelling nu geannuleerd zonder reden. Uiteraard na 17:00 is de toko niet meer bereikbaar en dit is de laatste dag van die code.

Ik heb de i5 en i7 besteld, de i5 voor mijn zus en de i7 voor mij. Op dit moment ben ik zwaar, laat ik maar zeggen onder de indruk, van de werkwijze van Dell. Op de website kan ik beide systemen namelijk gewoon bestellen dus wat hier aan de hand is is mij een raadsel. 8)7

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swannie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-01 16:51
Gisteren heb ik de nieuwe bios update van 6 juli geïnstalleerd, maar na het installeren hiervan begonnen bij mij een aantal problemen. Het scherm begon opeens te flikkeren en diverse crashes van o.a. de videokaart en een freeze. Na weer een oudere bios versie terug te hebben gezet lijken de problemen weer verdwenen. Hebben meer mensen hier last van?
Pagina: 1 ... 16 ... 35 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen en discussie omtrent de XPS 13 en 15, uitdrukkelijk niet voor statusupdates en leveringen over bestellingen. Dit kun je kwijt in Dell levertijden topic.