Als TPM not enabled staat op je besteloverzicht, dan zit er GEEN TPM op je moederbord. Je vindt in de BIOS ook niets over TPM terug.Flaker schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 23:08:
[...]
Ik lees wat tegenstrijdige berichten over TPM en de XPS15. Ik heb verschillende posts gelezen in Engelstalige fora waarin gebruikers aangeven TPM in gebruik te hebben. Wel moest deze in de BIOS aangezet worden. Ik heb de XPS15 nog niet binnen (wacht al 3 maanden...) dus kan het niet verifiëren. In mijn besteloverzicht staat 'TPM not enabled'. Dat suggereert dat er wel TPM aanwezig is, maar dat deze niet in de BIOS aanwezig is. Waarom zou men anders deze regel in het overzicht opnemen? Misschien kan een XPS15 bezitter dit bevestigen?
Overigens is sinds Windows 10 met Bitlocker geen USB meer nodig maar kun je ook alleen pincode of wachtwoord gebruiken (ook in afwezigheid van de TPM chip) - sleutel wordt dan op de schijf opgeslagen.
De "software bitlocker" mode werkt alleen met een pro versie van Windows en vereist dat je wat knutselt met de management-consoles van Windows. Is te doen, heb dat ook gedaan met meerdere machines, waaronder mijn XPS 15.