Ik draai op de XPS 13 skylake, QHD en probleemvrij, behalve dat ik geen fan van Windows 10 ben en QHD niet helemaal lekker werkt met sommige applicaties (video in IE doet geen goede fullscreen, terwijl edge het wel goed doet, remote desktop geeft hele, hele kleine icoontjes vanwege resolutieverschil: Download remote desktop connection manager, etc.). Ik herken me ook niet in de klachten die ik zo terug lees.
* doet googlen wat coil whine is. Ik hoor absoluut geen fluitend geluid. Als ik op minder dan 30 cm mijn hoofd draai zodat ik maar met één oor luister hoor ik een zacht gepruttel, maar dat hoor ik niet bij normaal gebruik. De harde schijven in mijn NAS (die op 5 meter afstand in de meterkast achter een matig kastdeurtje zitten klinken ongeveer dubbel zo hard). EDIT: Als ik de processor zwaar belast kicked de fan uiteraard in, die maakt zeker minimaal vier keer (waarschijnlijk meer) zoveel geluid als dat geprutteltje. Ik zou zeggen dat je een erg fijn gehoorapparaat moet hebben, anders inleveren en weer een nieuwe doen.
fiscaaltje schreef op woensdag 23 december 2015 @ 15:58:
...
Ik heb zojuist mijn XPS 1 ontvangen. Wat mij als eerst opvalt is dat de touchpad een beetje los lijkt te zitten. Als ik een klein tikje geef dan hoor ik een harde klik, terwijl ik er niet eens op druk. Hoort dit zo? Ik vind het vrij irritant

Absoluut geen last van op de xps13, pas als ik zo hard tik dat het een klik wordt hoor ik een klik.
In mijn geval redden ze het zeker niet. Bijna een maand op moeten wachten voordat hij vanuit China naar NL kwam, maar misschien had ik gewoon pech.
Ik heb geen problemen gehad met de originele wifikaart, datathroughput is prima op een 300n verbinding, maar mijn wifi router staat dichtbij, dus dat zegt misschien niet zoveel.
Ik denk het wel ja (qua uitzonderingen), iedereen komt hier natuurlijk om klachten te bespreken. Mijn laptop werkte out of the box prima, mijn enige klachten zijn over de levertijd, Windows 10, QHD opstartperikeltjes(nog te nieuw, wordt nog niet door alle software ondersteunt) en dat ik soms geneigd ben om hem aan de rand van het scherm op te tillen, wat natuurlijk niet heel erg goed gaat als je een touch screen hebt met zulke randjes

* kijkt eens naar zijn touchpad na twee weken "normaal" gebruik op de XPS13; Ow ja, daar zit wel wat vet op. En ik ben erger dan dat; beetje spuug, beetje poetsen met mijn shirt, mwah, die kan er wel weer mee door. Niet anders dan bij iedere andere notebook. Een kniesoor die erover zeurt imho.
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 30-12-2015 00:10
]