Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwarmer
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 14:32
De maximale reesolutie van de DA200 wordt door Delll gegeven als: HDMI: 2048 x 1152 / VGA: 1920 x 1080. Nu heb ik 1920 x 1200 monitoren. Heeft iemand geprobeerd of deze resolutie ook mogelijk is? Het aantal pixels is minder dan met 2048 x 1152.
woekele schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:45:
hier de DA200 ook binnen. Ethernet verbindt op gigabit, heb daadwerkelijk 115MB/s (920Mbit) overgepompt. HDMI full-hd 60Hz op 1 extern scherm gaat prima. Alleen VGA werkte op mijn televisie maar eenmalig gek genoeg. Nu werkt het niet meer, scherm wordt gewoon niet 'gezien'. Misschien alles een keer stroomloos maken en opnieuw proberen later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik wil graag de 32GB M.2 SSD vervangen door een grotere, maar wat is nu het stappenplan om dit te doen icm met een schone installatie van Windows 10?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 18:39
Even een ander vraagje, wat mij opvalt is dat ik geen windows stickertje op de laptop heb zitten, ook niet onder het kapje. Ben ik de enigste die dit niet heeft? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerrider
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09-2024
YoungStarDC schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 16:15:
[...]

Kan je nu ook gewoon rebooten zonder problemen? Ik heb hetzelfde gaan, maar als ik nu reboot krijg ik de foutmelding: hard drive not installed. Als ik heb gewoon aan doe (dus niet in Windows op opnieuw opstarten klik, werkt het wel. :?
Heb deze foutmelding 1x gehad na installatie van de laatste cumulatieve update+reboot van Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoungStarDC
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-10 00:59
fazerrider schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 01:12:
[...]

Heb deze foutmelding 1x gehad na installatie van de laatste cumulatieve update+reboot van Windows 10
Dat valt mee. Ik kreeg die foutmelding bij elke reboot. Nu gebruik ik de standaard Nvme drivers en heb ik dit probleem niet meer. Ik zit toch nog te twijfelen of ik de Dell ga terugsturen of niet. De bug waar je CPU gecapped wordt wanneer je op batterij werkt en de AC erin steekt is ook irritant. De BIOS update die dit zou moeten verhelpen zou rond deze tijd moeten uitkomen, maar volgens een Dell technician die ik over de telefoon sprak is dat maar een ETA en zou dat ook kunnen uitlopen naar januari of februari. Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerrider
YoungStarDC schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 01:23:
[...]

Dat valt mee. Ik kreeg die foutmelding bij elke reboot. Nu gebruik ik de standaard Nvme drivers en heb ik dit probleem niet meer. Ik zit toch nog te twijfelen of ik de Dell ga terugsturen of niet. De bug waar je CPU gecapped wordt wanneer je op batterij werkt en de AC erin steekt is ook irritant. De BIOS update die dit zou moeten verhelpen zou rond deze tijd moeten uitkomen, maar volgens een Dell technician die ik over de telefoon sprak is dat maar een ETA en zou dat ook kunnen uitlopen naar januari of februari. Zucht...
Mijn ervaring is dat je geen highend apparaat moet kopen met nieuwe technologie als je 0% gedoe wilt. Mijn asus ux51vz en surface pro 3 waren pas na maanden stabiel en betrouwbaar. Geldt ook voor highend telefoons, electrische auto....Ik neem de relatief kleine ongemakken maar voor lief, werk er om heen.
Als de leverancier zijn werk blijft doen (verbeteren) gaat het van good naar great. Heb dan liever Dell en Microsoft dan HP en Asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubChord
  • Laatst online: 17-07-2024
Flaker schreef op maandag 07 december 2015 @ 17:41:
[...]

De mijne is de 25e november door Dell opnieuw besteld met leverdatum van 8 januari. Als men voor jou een nieuwe wel binnen 2 weken kan bestellen, is dat natuurlijk wel heel erg vreemd. Laat me weten, helpt mij weer om verder te escaleren _/-\o_
Ik heb gisteren mijn nieuw systeem ontvangen :)
Tot nu toe minder problemen dan met het vorige systeem (geen crashende graphics drivers meer). Nog steeds even tevreden over het product. Prachtig design en het scherm is gewoonweg subliem.

Over de support spreek ik echter met minder lof. Daar kan iedereen denk ik wel in komen als je leest wat ik allemaal heb moeten doen om een nieuw systeem te krijgen.

Eind goed al goed (hopelijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k---evi-n
Oke ik ben net ergens achter gekomen waar ik niet heel blij van wordt...
Als ik aan de onderkant van het touchpad duw met een beetje kracht (dus niet de laptop proberen te buigen :p) lijkt hij kortsluiting te maken en valt het scherm uit...
Je ziet namelijk een streep in het scherm en hierna gaat en blijft die zwart (de backlight blijft wel aanstaan)
Enige manier om de laptop dan weer aan de praat te krijgen is de powerbutton indrukken en dan weer aanzetten...

Iemand ook dit probleem? Want anders bel ik na de kerst eens dell dat ze een monteur mogen sturen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
k---evi-n schreef op zondag 20 december 2015 @ 11:49:
Als ik aan de onderkant van het touchpad duw met een beetje kracht (dus niet de laptop proberen te buigen :p) lijkt hij kortsluiting te maken en valt het scherm uit...
Je ziet namelijk een streep in het scherm en hierna gaat en blijft die zwart (de backlight blijft wel aanstaan)
Enige manier om de laptop dan weer aan de praat te krijgen is de powerbutton indrukken en dan weer aanzetten...

Iemand ook dit probleem? Want anders bel ik na de kerst eens dell dat ze een monteur mogen sturen...
Nope, heb flink zitten drukken op verschillende plekken.
gelukkig heb ik dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoungStarDC
k---evi-n schreef op zondag 20 december 2015 @ 11:49:

Direct contact opnemen met Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
YoungStarDC schreef op maandag 21 december 2015 @ 02:36:
[...]

Direct contact opnemen met Dell.
Nee dit ga ik niet direct doen, ik wacht eerst dat onderdelen volledig peverbaar zijn want ik kan de laptop niet weer een tijd missen. 8)7
En zoveel druk ik ook niet op de onderkant, het is 1x normaal voorgekomen en de 2e keer om te kijken waar het vandaan kwam.
Ik laat iets wel ietz weten als er stappen ondernomen worden :)

EDIT: Inmiddels aan het bellen met de support aangezien hij het heeft begeven en alleen met de Bluescreen: Inaccessible_Boot_Device komt..
Net zoals mijn vorige overigens... Ik krijgt de keuze of een monteur of geld terug. Ik ga voor optie 1 aangezien de levertijden nogsteeds lang zijn 8)7 (dell support wist hier overigens niets van dat de levertijd zo lang was :O )

[ Voor 27% gewijzigd door k---evi-n op 21-12-2015 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaker
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-01-2023
k---evi-n schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:18:
[...]
EDIT: Inmiddels aan het bellen met de support aangezien hij het heeft begeven en alleen met de Bluescreen: Inaccessible_Boot_Device komt..
Net zoals mijn vorige overigens... Ik krijgt de keuze of een monteur of geld terug. Ik ga voor optie 1 aangezien de levertijden nogsteeds lang zijn 8)7 (dell support wist hier overigens niets van dat de levertijd zo lang was :O )
Je bent te goed voor Dell. Jammer dat men nog steeds een QA issue heeft. Dit is niet normaal. Alleen al op dit forum hebben er 3 mensen last van een dood apparaat. Even aannemende dat slechts een klein percentage van Dell gebruikers op Tweakers logt (stel 10%), dan betekent dit dat er dus in NL al 30 defecte laptops af fabriek zijn geleverd in de afgelopen maand. Waanzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Mijn XPS 13 9350 en 9343 waren goed uit de fabriek aangekomen. De 9343 had een scherm met een nogal hoge kleurtemperatuur (8000K) en die hebben ze dezelfde week nog vervangen zonder moeilijk te doen. De gemiddelde persoon had dit echt niet gezien of zich eraan geërgerd.

[ Voor 3% gewijzigd door pauldegroot op 21-12-2015 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edd997
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-07 02:10
Ik denk dat kan niet..... met paypal bescherming wil ik wel de gok nemen maar
sofort kaufen werkt niet!!

http://www.ebay.de/itm/De...4f7408:g:RCwAAOSwYaFWdFb6

In de race voor een 15'' i7 512GB model maar gezien de vele troubles nog geen besteld. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
Ja inderdaad waanzin maar de keuze voor optie 1 is omdat het wel het beste apparaat (qua specs) op de markt is voor die prijs en het een mooie en goede laptop is (als die werkt :p)

Na 2 belletjes (omdat ik eerst zelf windows moest installeren.. en hierna het niet werkte dus ging ik nog verder klagen en werd ik beetje boos... LOGIES OOK @_@ ) komt morgen een monteur mijn harde schijf vervangen aangezien die tikt en de laptop over het boot device zeurt...
Als er nog vragen zijn ik zal ze zeker stellen laat maar weten wat ik moet vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

ik heb zojuist ontdekt dat mijn e-toets een vervelend krakend/piepend geluid maakt. De rest is heerlijk stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw4h
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-09 09:00
k---evi-n schreef op maandag 21 december 2015 @ 19:50:
Ja inderdaad waanzin maar de keuze voor optie 1 is omdat het wel het beste apparaat (qua specs) op de markt is voor die prijs en het een mooie en goede laptop is (als die werkt :p)

Na 2 belletjes (omdat ik eerst zelf windows moest installeren.. en hierna het niet werkte dus ging ik nog verder klagen en werd ik beetje boos... LOGIES OOK @_@ ) komt morgen een monteur mijn harde schijf vervangen aangezien die tikt en de laptop over het boot device zeurt...
Als er nog vragen zijn ik zal ze zeker stellen laat maar weten wat ik moet vragen ;)
Pas op dat je niet aan het lijntje gehouden wordt. Kijk even in mijn topic hier (Dell XPS 15 aankoop perikelen), ik heb dezelfde foutmelding als jou gehad, heb ook zelf windows moeten installeren na een harde schijf vervanging, en ik wacht sinds 20 november nog steeds op een vervangend model (huidige verwachting 12 januari).

Ik ben ook erg benieuwd naar jouw error code in Dell diagnostics. Ik zie meer meldingen over kapotte harde SSD's hier, en vraag me nu echt af of ze niet een structureel probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
kw4h schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 08:44:
[...]

Pas op dat je niet aan het lijntje gehouden wordt. Kijk even in mijn topic hier (Dell XPS 15 aankoop perikelen), ik heb dezelfde foutmelding als jou gehad, heb ook zelf windows moeten installeren na een harde schijf vervanging, en ik wacht sinds 20 november nog steeds op een vervangend model (huidige verwachting 12 januari).

Ik ben ook erg benieuwd naar jouw error code in Dell diagnostics. Ik zie meer meldingen over kapotte harde SSD's hier, en vraag me nu echt af of ze niet een structureel probleem hebben.
Ik heb geen error code in de Dell diagnostics.. wel was de hdd erg aan het kraken en gaf hij een aantal keer problemen aan in windows. De medewerkster ging ook kijken of de monteur niet meer moest vervangen dan alleen de hdd (misschien het moederbord?) Ben benieuwd!
Ik denk dat de monteur mij vanmorgen had gebeld maar was net telaat met opnemen dus geen idee hoe en wat want hij belt ook niet terug hea -_- (kan ik ook niet doen, privenummer..) :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willson
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 17:40
Zijn er mensen die het voor elkaar hebben gekregen om de trackpad dusdanig in te stellen dat je naar een vorige of volgende pagina kan gaan doormiddel van het swipen met 2 of 3 vingers?

Ik heb dit nog nergens op internet of in Windows kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoungStarDC
k---evi-n schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:40:
[...]

Ik heb geen error code in de Dell diagnostics.. wel was de hdd erg aan het kraken en gaf hij een aantal keer problemen aan in windows. De medewerkster ging ook kijken of de monteur niet meer moest vervangen dan alleen de hdd (misschien het moederbord?) Ben benieuwd!
Ik denk dat de monteur mij vanmorgen had gebeld maar was net telaat met opnemen dus geen idee hoe en wat want hij belt ook niet terug hea -_- (kan ik ook niet doen, privenummer..) :O
En kan je er nog een vervolg aan geven? Had je trouwens een extra verzekering waardoor er een monteur bij je thuis langskwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
YoungStarDC schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:44:
[...]

En kan je er nog een vervolg aan geven? Had je trouwens een extra verzekering waardoor er een monteur bij je thuis langskwam?
Jip monteur kom morgen, hij heeft voicemail ingesproken? NOT maar hij belde dus om te vertellen dat de hdd niet bij de post erbij lag dus hij kon niet komen.
Morgen zal die weer langskomen om hem te fixen. (weer dag thuis blijven ...)
En een extra verzekering heb ik niet, dat is dell's service het 1e jaar gratis premium support (zit overigens standaard op elke dell laptop) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 20:16
Al ruim een maand dit topic aan het volgen omdat ik wel interesse heb in de nieuwe XPS13 met skylake.
Overigens interesse in de 1080p variant.

Nu lees ik dat er veel issues zijn met de xps15, hoe zit dat nu met de nieuwe xps13?
Iemand hier er al ervaring mee? Wat zijn de problemen die je kan verwachten?
Lees er weinig over... Wat goed nieuws kan zijn natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noteboeki
Willson schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 19:32:
Zijn er mensen die het voor elkaar hebben gekregen om de trackpad dusdanig in te stellen dat je naar een vorige of volgende pagina kan gaan doormiddel van het swipen met 2 of 3 vingers?

Ik heb dit nog nergens op internet of in Windows kunnen vinden.
Yep, swipen met 3 vingers ga je naar de vorige pagina :)
Gedaan via het install. doc van enver63, dus credits naar hem.
enver63 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 14:02:
Mijn XPS15 is een minuut geleden gearriveerd!
Ik was al bezig alle dingen die ik moet doen om het ding op orde te brengen aan het verzamelen. Hier is een link naar mijn documentje. Read-only, maar als je iets wilt toevoegen stuur mij dan een bericht via Tweakers. Hopelijk hebben anderen hier ook iets aan.

Eerste indruk: Erg mooi.
Maar: Tijdens afronden installatie Windows 10 was de coil whine al hoorbaar, alsof er een harde schijf in zit (maar ik heb een SSD).

[ Voor 47% gewijzigd door noteboeki op 23-12-2015 00:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SubChord
  • Laatst online: 17-07-2024
Ik heb nu mijn XPS 13. Eerst heel veel problemen gehad met support door een defect systeem dat maar niet gerepareerd raakte en nu vorige vrijdag eindelijk mijn nieuw systeem gekregen. Het probleem is nu echter dat ik de indruk heb dat ik te maken heb met coil whine. Heb in de BIOS de c-state al af gezet en dit lijkt gedeeltelijk te helpen maar onder workload is er een continue repetitieve klik/piep te horen. (Het geklik lijkt op dat van een harde schijf)

Nu weet ik niet goed wat ik hier mee moet doen. Door de vele problemen die ik al heb gehad en daarboven de kostprijs van het toestel vind ik dit eigenlijk onaanvaardbaar. Daarnaast zou je ook kunnen zeggen dat ik nu aan het muggenziften ben. Maar als ik in een stille ruimte zit is het geklik/gepiep wel hoorbaar en stoor ik me er wel aan.

Ik ben aan het twijfelen om alsnog mijn geld terug te vragen en een ander systeem te kopen. Iemand die hier verder op zou willen ingaan?

[ Voor 4% gewijzigd door SubChord op 23-12-2015 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willson
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 17:40
noteboeki schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:53:
[...]

Yep, swipen met 3 vingers ga je naar de vorige pagina :)
Gedaan via het install. doc van enver63, dus credits naar hem.

[...]
Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:02
Bert20 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:38:
Al ruim een maand dit topic aan het volgen omdat ik wel interesse heb in de nieuwe XPS13 met skylake.
Overigens interesse in de 1080p variant.

Nu lees ik dat er veel issues zijn met de xps15, hoe zit dat nu met de nieuwe xps13?
Lees er weinig over... Wat goed nieuws kan zijn natuurlijk.
Ik heb XPS13 skylake (9350, i5-6200U, 8GB 256GB SSD, FHD versie) nu sinds 2 weken. Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik heb geen problemen ondervonden.

Hij was eerder binnen dan de estimate die ik kreeg en werkt probleemloos.

Enige wat ik kan onderkennen is dat de locatie van de webcam (fysiek) hem praktisch onbruikbaar maakt. Maar ik gebruik de webcam niet, dus dat is geen issue voor mij.

PSN: proditaki specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-10 18:31
Zat heel hard te twijfelen tussen deze en de Surface Pro 4. Heb dan toch de sprong gewaagd en de XPS 13 besteld. (9350, i7-6500U, 16GB, 512 SSD, QHD).

Uiteindelijk gelukt om te bestellen na 3 voorgaande pogingen waarbij mijn kredietkaart steeds werd geweigerd. Waarom maakt Dell alles toch altijd zo moeilijk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoungStarDC
Vandaag helaas weer twee blue screens die zomaar uit de lucht kwamen vallen. Ik heb Dell gebeld en ze komen hem de 29e ophalen. Ik vind het uitermate jammer, maar ik wil niet weer anderhalve maand wachten. Zeker niet als ik lees dat QC nog steeds niet op orde is.

Prachtige machines, maar echt nog teveel problemen. Die zullen in de komende maanden vast en zeker uitgewerkt worden dus misschien dat ik het dan nog eens probeer!

Ik ga nu naar een MacBook (15"/512GB/M370X). Die zijn altijd wel in orde. Ik ga alleen het mooie scherm erg missen ben ik bang.

[ Voor 29% gewijzigd door YoungStarDC op 23-12-2015 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiscaaltje
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-09-2021
Ik heb zojuist mijn XPS 1 ontvangen. Wat mij als eerst opvalt is dat de touchpad een beetje los lijkt te zitten. Als ik een klein tikje geef dan hoor ik een harde klik, terwijl ik er niet eens op druk. Hoort dit zo? Ik vind het vrij irritant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Laatst online: 18:20
Heb afgelopen vrijdag (de 18de) een XPS 15 besteld met 4K scherm en SSD. Op de website staat dat de laptop binnen 11-15 werkdagen wordt verzonden.

De geschatte leverdatum volgens dell is: 25-1-2016, dus de indicatie op de Dell website is te optimistisch..

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:36
fiscaaltje schreef op woensdag 23 december 2015 @ 15:58:
Ik heb zojuist mijn XPS 1 ontvangen. Wat mij als eerst opvalt is dat de touchpad een beetje los lijkt te zitten. Als ik een klein tikje geef dan hoor ik een harde klik, terwijl ik er niet eens op druk. Hoort dit zo? Ik vind het vrij irritant :(
Is een algemene fout. Valt niet veel aan te doen buiten de laptop open te vijzen en met plakband tewerk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliepo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09 13:24
Zijn er mensen met een XPS 15 met FHD en de 56kwh accu? Ik was zelf namelijk het overwegen deze te bestellen, maar ik vraag me af hoe het zit met de accuduur. Ik ben voornamelijk geïnteresseerd hoe lang hij het doet op een accu met lichte werkzaamheden (office, beetje browsen, met powersave profiel en lage helderheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrdekker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-10 16:25
ik ben niet tevreden over de accuduur met de 56kwh accu. Maximaal 4 uur vind ik te mager voor een laptop van deze prijscategorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbre
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-09 10:48
Gijs007 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 16:08:
Heb afgelopen vrijdag (de 18de) een XPS 15 besteld met 4K scherm en SSD. Op de website staat dat de laptop binnen 11-15 werkdagen wordt verzonden.

De geschatte leverdatum volgens dell is: 25-1-2016, dus de indicatie op de Dell website is te optimistisch..
Maandag (21-12) een XPS 15 4k, 512GB ssd besteld en ze geven een leverdag op van 19-01. Wel via paypal betaald dus misschien dat je betalingsmethode wat vertraging oplevert? Of de 1TB editie?

Maar inderdaad niet netjes aangezien het ruim 15 werkdagen is (in china hebben ze volgens mij wat minder feestdagen rond deze tijd?) en op de site anders staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Laatst online: 18:20
Jbre schreef op woensdag 23 december 2015 @ 17:27:
[...]

Maandag (21-12) een XPS 15 4k, 512GB ssd besteld en ze geven een leverdag op van 19-01. Wel via paypal betaald dus misschien dat je betalingsmethode wat vertraging oplevert? Of de 1TB editie?

Maar inderdaad niet netjes aangezien het ruim 15 werkdagen is (in china hebben ze volgens mij wat minder feestdagen rond deze tijd?) en op de site anders staat.
Nope ook de 512GB editie. Heb wel laat op de dag besteld (rond 17:00), betaling was via iDEAL.
Vind het ook raar dat ze de laptop nog in China moeten maken, aangezien er maar weinig verschillende modellen zijn kunnen ze toch makkelijk een voorraad van modellen in Nederland of in ieder geval in de EU aanhouden? Desnoods met een kleine eind assemblage dienst die de software installeert en eventueel de SSD/HDD en accu vervangt.

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08-2019
Heb mijn Xps 15 met 512GB SSD ongeveer een drie weken terug besteld. Weliswaar niet rechtstreeks via Dell maar via een shop in België gezien dat voordeliger uitkwam inzake aftrekbaarheid van de btw :)

Enige waar ik wat schrik voor heb is, als ik alle problemen hier zo lees, dat de kans op een hardware probleem niet echt gering is en gezien ik aan het studeren ben voor mijn examens, heb ik daar niet echt de tijd en zin voor om naar te gaan zoeken. Achja, hopen op wat geluk dan...

Zijn er nog tweakers die een 4k scherm met fading hebben ontvangen zoals op het volgende filmpje?
YouTube: Dell XPS 15 9550 2015 Infinity Edge 4k vs Macbook Pro 13 2015 Retina

Ook flikkering blijkt precies een probleem van terugkerende aard te zijn, maar daar heb ik hier precies nog niet veel over gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Dat lijkt wel een een defect scherm of iets, als ik van de zijkant kijk zie ik wel iets van een lichte kleurverandering. maar in de verste verte niet zoals in het filmpje.
(ik vraag me zowieso af wat het probleem zou zijn bij een kleurverandering vanaf de zijkant aangezien ik doorgaans vanaf de voorkant naar mn laptop kijk :+ )

Laat ik het afloppen maar werk er nu een week mee en nog geen enkele foutmelding, bluescreen of wat dan ook. Echt 100% uitermate tevreden mee en vind de XPS15 echt een heerlijke laptop om op te werken.

• Bert20
proditaki schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:40:
[...]

Ik heb XPS13 skylake (9350, i5-6200U, 8GB 256GB SSD, FHD versie) nu sinds 2 weken. Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik heb geen problemen ondervonden.

Hij was eerder binnen dan de estimate die ik kreeg en werkt probleemloos.

Enige wat ik kan onderkennen is dat de locatie van de webcam (fysiek) hem praktisch onbruikbaar maakt. Maar ik gebruik de webcam niet, dus dat is geen issue voor mij.
Knoop maar doorgehakt en zojuist een xps13 besteld. :P

Webcam zal ik niet gebruiken. Coilwine, sja..... Hopen dat dat alles mee gaat vallen :o

Nu nog afwachten of ze dit jaar redden, denk t niet maar zal wel gaaf wezen O-)

• eagl0r
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 00:13
Ik merk net dat mijn / toets niet soepel in de te drukken is. Zwaar kut want ik wil er op gaan coden dus die gebruik ik regelmatig. Perslucht haalde niets uit.

*update*

De toetsen zijn makkelijk te verwijderen. Ik heb de . toets er ook afgehaald en deze vergeleken met de /: https://youtu.be/IiCYjgUFR0I Ik zie niet direct hoe ik deze switch er uit kan halen om hem beter te inspecteren dus ik ga toch maar even Dell mailen/bellen. Dan kunnen ze gelijk een vervangend exemplaar sturen want na 1 week en ~10 uur supervoorzichtig gebruik kan dit niet door stof oid komen: Of die switch zit niet goed in elkaar, of die switch is misvormd.

Fijne feestdagen! o<:)

[ Voor 148% gewijzigd door eagl0r op 24-12-2015 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou jongens....

Ik heb hier in dit topic Verwijderd in "welke ultrabook ? Toch een keer apple proberen?" mijn keuze lten vallen op een XPS 13.

Belangrijk voor mij is : stevigheid, dat alles out of the box gewoon werkt, goeie accutijd.

Na het lezen van dit topic zie ik dat er ERG veel problemen lijken te zijn... Ik ben nonstop op reis en kan niet permiteren dat ik een half product krijg waar ik nog dagen aan moet zitten...

Lees ik nu alleen de uitzonderingen? Waar zijn de mensen met een XPS die 0,0 issues hebben en direct een fantastisch werkend product hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08-2019
Ik heb de indruk dat de problemen bij de XPS 13 eerder beperkt zijn. Dat model is ook al iets langer uit tegenover de XPS 15, dus de meeste productiefouten zullen er ondertussen wel al uitgehaald zijn (zou ik denken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Axente schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:22:
Unidentified issues:
•Fan while charging: While charging the battery and until it reaches around 90%, the fans run at high speed that is very audible. I do not have express charge enabled in BIOS or Dell Power Command, and have optimal as the fan setting. This has been reported by other, but not all, XPS 15 owners
Meer XPS 15 gebruikers hier last van? het viel me vandaag op dat de fan aanslaat als de batterij aan het laden is en ik geen spannende dingen doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arkees
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:33
Ik heb gisteren mijn XPS 15 met 4k scherm binnen gekregen. Tot nu toe nog helemaal geen problemen gehad! De fn-toets lock heb ik even uitgezet in de bios zodat ik gewoon F-toetsen kon gebruiken. Verder ook helemaal geen afwerkfoutjes en hardwarefoutjes gevonden, en geloof me, ik heb ernaar gezocht.

Schaling in Windows is nog steeds shit merk ik. Op 250% is alles voor mij te groot. Op 225% zijn dingen niet zo scherp als ze kunnen zijn. Ik probeer het nu op 200%, wat alles ongeveer schaalt naar 'fullHD'. Het is een beetje klein allemaal maar het went al heel goed en alles is heerlijk scherp. (probeer voor de lol eens je schaling op 100% te zetten :P)

Ook merk ik dat chrome je accu heel erg belast. Ook het scrollen in chrome met de touchpad is niet 100% soepel. Na (toch) Edge uit te testen heb ik hier helemaal geen last meer van. Het scrollen, zoomen enz. is ontzettend vloeiend en lekker. Volgens een aantal benchmarks op internet houdt een accu het rond de 28% langer uit met gebruik van Edge vergeleken met Chrome. Source: http://www.digitalcitizen...aptop-battery-last-longer

Hierboven wordt genoemd dat men de fan hoort tijdens opladen. Dat klopt want in het DELL stroomprofiel staat ingesteld dat de fan eerder aan moet slaan aan netstroom. Dat kan je daar ook gemakkelijk uitzetten. Ik denk dat ze dat doen om de extra warmte van de batterij die aan het opladen is ook nog weg te pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Arkees schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 20:43:
Hierboven wordt genoemd dat men de fan hoort tijdens opladen. Dat klopt want in het DELL stroomprofiel staat ingesteld dat de fan eerder aan moet slaan aan netstroom. Dat kan je daar ook gemakkelijk uitzetten. Ik denk dat ze dat doen om de extra warmte van de batterij die aan het opladen is ook nog weg te pompen.
En waar precies kan je dit instellen?

edit: al gevonden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Slasher op 25-12-2015 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Hier ook (gelukkig) nog steeds nul komma nul problemen met de XPS15.

Wel heb ik ook kleine problemen met Chrome, maar vermoed dat dat met Chrome icm Win 10 te maken heeft.

Bepaalde popup menu's werken niet met Chrome maar wel met IE.

Zie bv de Nike.nl site. http://www.nike.com/nl/nl_nl/

Normaal als je op Heren, Dames, Jongens etc. de muis houd komt er een menu op, bij Chrome werkt dit nu niet.
Iemand een idee waar dan aan kan liggen, bepaalde instelling??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archi_wouter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-11-2020

archi_wouter

Weebee

noteboeki schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 22:07:
Normaal als je op Heren, Dames, Jongens etc. de muis houd komt er een menu op, bij Chrome werkt dit nu niet.
Iemand een idee waar dan aan kan liggen, bepaalde instelling??
Op mijn custom desktop met W10 home en chrome krijg ik wel pop upjes

Form follows whatever the f*ck I want

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
archi_wouter schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 00:14:
[...]

Op mijn custom desktop met W10 home en chrome krijg ik wel pop upjes
Heb al van alles geprobeert, opnieuw install van Chrome instellingen aangepast.
Met IE geen enkel probleem, maar krijg het met Chrome niet voor elkaar.

Ook bv de knop Lid worden/Aanmelden op de Nike site werk niet als ik er op klik met Chrome 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archi_wouter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-11-2020

archi_wouter

Weebee

noteboeki schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 00:22:
[...]

Heb al van alles geprobeert, opnieuw install van Chrome instellingen aangepast.
Met IE geen enkel probleem, maar krijg het met Chrome niet voor elkaar.

Ook bv de knop Lid worden/Aanmelden op de Nike site werk niet als ik er op klik met Chrome 8)7
Ziet de site er voor de rest normaal uit? als ik in chrome bij de instellingen javascript uitzet krijg ik ook geen pop ups en werkt de aanmelden/lid worden knop niet, maar dan ziet de site er ook niet helemaal uit zoals het moet.

Form follows whatever the f*ck I want

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 16:30:
Nou jongens....

Ik heb hier in dit topic Verwijderd in "welke ultrabook ? Toch een keer apple proberen?" mijn keuze lten vallen op een XPS 13.

Belangrijk voor mij is : stevigheid, dat alles out of the box gewoon werkt, goeie accutijd.

Na het lezen van dit topic zie ik dat er ERG veel problemen lijken te zijn... Ik ben nonstop op reis en kan niet permiteren dat ik een half product krijg waar ik nog dagen aan moet zitten...

Lees ik nu alleen de uitzonderingen? Waar zijn de mensen met een XPS die 0,0 issues hebben en direct een fantastisch werkend product hadden?
Alle problemen die ik heb gehad met xps 13 zijn opgelost met software updates maar dat is te verwachten voor een nieuw product met een gloednieuwe processor. Super machine ! Ik heb wel mijn wifikaart vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
archi_wouter schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 09:03:
[...]

Ziet de site er voor de rest normaal uit? als ik in chrome bij de instellingen javascript uitzet krijg ik ook geen pop ups en werkt de aanmelden/lid worden knop niet, maar dan ziet de site er ook niet helemaal uit zoals het moet.
Site ziet er verder prima uit, ik zie iig niks vreemds. Animatie etc doet het ook allemaal.
Javascript ook al mee gestoeid, maar levert ook niks op helaas.

Ik krijg via Dell Update door dat er twee update zijn. 1 x Nvidia driver en 1x Dell Wireless Card.
Is het verstandig om deze uit te voeren, ik krijg bv van de Nvidia updater geen melding en lijkt dus up-to-date

[ Voor 17% gewijzigd door noteboeki op 26-12-2015 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Axente schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 10:47:
[...]

Alle problemen die ik heb gehad met xps 13 zijn opgelost met software updates maar dat is te verwachten voor een nieuw product met een gloednieuwe processor. Super machine ! Ik heb wel mijn wifikaart vervangen.
waarom een nieuwe wifikaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Er zit een broadcom kaart in en las dat er wat problemen waren met deze kaart en dat mensen veel betere connecties haalden met een Intel kaart. Intel Dual Band Wireless-AC 7265 bijna gelijk gedaan dus niet echt kunnen testen maar de router staat hier beneden en ik zit op zolder. En merkte wel dat ik een betere verbinding had. ( dit is puur gevoel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliepo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09 13:24
chrdekker schreef op woensdag 23 december 2015 @ 16:50:
ik ben niet tevreden over de accuduur met de 56kwh accu. Maximaal 4 uur vind ik te mager voor een laptop van deze prijscategorie.
Gewoon om even zeker te zijn van de zaak: is dit gebaseerd op eigen ervaring? En bij licht gebruik (Office, beetje browsen en meer niet)? Want dat is namelijk waarvoor ik hem wil gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
  • Laatst online: 27-10-2022
Bliepo schreef op zondag 27 december 2015 @ 14:48:
[...]

Gewoon om even zeker te zijn van de zaak: is dit gebaseerd op eigen ervaring? En bij licht gebruik (Office, beetje browsen en meer niet)? Want dat is namelijk waarvoor ik hem wil gaan gebruiken.
Ik heb de standaard wifi kaart er nog inzitten en heb eigenlijk geen problemen met simpel surf gebruik.
Ik ga van de week mijn thuis netwerk upgraden zodat ik de nieuwe ac wifi kan gaan gebruiken met de laptop zit nu nl. nog op de g frequentie.

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaker
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-01-2023
Voor degenen die wachten op de BIOS fix voor de XPS 15 om het 'throttling' probleem (CPU op halve kracht na ontwaken uit 'sleep') te verhelpen: gaat nog wel even duren. Zie: http://www.notebookcheck....book-Review.156462.0.html

We found out that BIOS 1.1.14 does not improve the battery runtimes in our review. Now, Dell recalls the – currently unreleased – 1.1.14 and asks reviewers to use the previous version (1.1.13) instead. Note: 1.1.13 is currently not released either. Dell is trying to launch a version for customers as quickly as possible.

Artikel haalt ook flink uit naar Dell over het gebrek aan kwaliteitscontrole's en de vele (software)issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerrider
Flaker schreef op zondag 27 december 2015 @ 16:47:
Voor degenen die wachten op de BIOS fix voor de XPS 15 om het 'throttling' probleem (CPU op halve kracht na ontwaken uit 'sleep') te verhelpen: gaat nog wel even duren. Zie: http://www.notebookcheck....book-Review.156462.0.html

We found out that BIOS 1.1.14 does not improve the battery runtimes in our review. Now, Dell recalls the – currently unreleased – 1.1.14 and asks reviewers to use the previous version (1.1.13) instead. Note: 1.1.13 is currently not released either. Dell is trying to launch a version for customers as quickly as possible.

Artikel haalt ook flink uit naar Dell over het gebrek aan kwaliteitscontrole's en de vele (software)issues.
Ik ken het throttiling "probleem" en heb het artikel gelezen.
Evenwel heb ik dit throttling probleem niet. Ik gebruik de "kleine" 45w power adapter. En dan treedt het probleem niet op :).

Maarre.... Ik zag op een van de foto's dat ze de eerste versie van W10 gebruikten (10240), d.w.z. niet up to date, en dat betekent mogelijk ook geen up-to-date drivers. De laatste versie van W10 bevat, als ik goed geinformeerd ben, een update voor skylake processors. Dat kan een paar tot in sommige scenario's tot 50% schelen.
Niet handig een verouderde W10 gebruiken bij een nieuwe processor en chipset.
Doe ik ook niet :) ... en geeft mogelijk vertekend beeld.

Ik zie uit de SSD scores ook dat ze oude Intel RST drivers gebruiken. Die werken niet optimaal met een single SSD, want die zijn voor raid configuraties bedoeld of gebruik van de 32gb caching ssd naast een hdd.
Zelf heb ik de intel drivers vervangen door de samsung NVMe driver, dan gaat de ssd tientallen procenten sneller sequentieel read/write. Maar scheelt vooral bij 4K read/write. Dat is geen vergelijk meer.

Neemt niet weg dat het een prima artikel is, maar je kan meer uit het apparaat halen. Zouden ze m.i. kunnen/moeten weten....

[ Voor 37% gewijzigd door fazerrider op 27-12-2015 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrdekker
  • Laatst online: 02-10 16:25
Inderdaad. Als in video's ga bewerken last ik standaard de oplader aangesloten. De helderheid staat meestal op 25%
Bliepo schreef op zondag 27 december 2015 @ 14:48:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net even aan de klantenservice of de amerikaanse configuraties ook in Nederland/Europa verkrijgbaar zullen zijn. Kreeg daar een vrij duidelijke 'nee' als antwoord.

Wel is er de volgende petitie om Dell ervan te overtuigen de configuraties ook in Europa aan te bieden. Als jullie ook even tekenen zou fijn zijn (alhoewel ik betwijfel of het nut heeft).

https://www.change.org/p/...ions-in-europe/u/14437678

Blijkbaar is er bij de scandinavische dell wel een bericht van een medewerker geplaatst dat er meerdere configuraties beschikbaar worden in januari

https://www.change.org/p/...ions-in-europe/u/14437678

Als er iemand een manier heeft om de amerikaanse configuraties te bemachtigen hoor ik het graag :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2015 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:14

duderuud

Sliden is koel

Heb ik ook nagevraagd bij Centralpoint maar helaas...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik kwam in dit topic omdat ik het gezeur met mijn Surface Pro en de Surface Pro 3 van mijn vrouw helemaal zat ben. Updates die je systeem compleet laten hangen, wifi snelheden die instorten zodra je bluetooth aanzet en meer van dat soort stomme zaken. Met de goede herinneringen van mijn XPS M1330 nog in het achterhoofd had ik gehoopt her wat positievere verhalen tegen te komen.

Blijkbaar is het heel normaal tegenwoordig om een product van 2000 euro op de markt te zetten dat nog net niet helemaal af is. Jammer.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
  • Laatst online: 27-10-2022
PaT schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:24:
Ik kwam in dit topic omdat ik het gezeur met mijn Surface Pro en de Surface Pro 3 van mijn vrouw helemaal zat ben. Updates die je systeem compleet laten hangen, wifi snelheden die instorten zodra je bluetooth aanzet en meer van dat soort stomme zaken. Met de goede herinneringen van mijn XPS M1330 nog in het achterhoofd had ik gehoopt her wat positievere verhalen tegen te komen.

Blijkbaar is het heel normaal tegenwoordig om een product van 2000 euro op de markt te zetten dat nog net niet helemaal af is. Jammer.
Ik heb de xps15 9550 nu zo'n maand n gebruik en om nou te zeggen dat het niet helemaal af is is misschien een groot woord? Ik heb namelijk nergens last van, geen bluescreens oid.

Ik ben gewoon super tevreden.

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
fazerrider schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:39:
[...]

Ik heb deze 3.1c hub (3x usb 3.0) en 1x ethernet net uitgeprobeerd op mijn Dell XPS 15. Werkt goed!
Op deze hub kan ik i.i.g. tegelijkertijd ehernet gebruiken samen met mijn Seagate backup Fast (2x 2Tb2,5 inch schijf in raid0), WD passport ultra 2Tb en nog een snelle USB 3.0 schijf.
Ik heb powered USB hubs gehad die dat niet trokken.... Blij met dat dingetje!
De hub is plug&play toch?
Ben hem namelijk net aan het testen en hij herkent het apparaat niet :(
Maar ik ga eens de thunderbolt driver opnieuw installeren misschien is dat wel het probleem O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook de XPS 15 besteld, jammer van dat 4K scherm. Hoeft voor mij helemaal niet, maar ik heb een 15" laptop nodig met zware specs, dan is de XPS een nobrainer;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerrider
k---evi-n schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 19:23:
[...]

De hub is plug&play toch?
Ben hem namelijk net aan het testen en hij herkent het apparaat niet :(
Maar ik ga eens de thunderbolt driver opnieuw installeren misschien is dat wel het probleem O-)
De hub Is P&P, werd bij mij direct herkend. Maar je moet wel de laatste tb driver en firmware hebben. Als de firmware niet op de NL website staat, kijk dan op de US dell website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
fazerrider schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:53:
[...]

De hub Is P&P, werd bij mij direct herkend. Maar je moet wel de laatste tb driver en firmware hebben. Als de firmware niet op de NL website staat, kijk dan op de US dell website.
Krijg een error: Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43) A USB port reset request failed.

Usb poorten werken wel en ook de ethernet maar krijg alleen elke keer als ik het apparaat aansluit die foutmelding erbij ;(
Heb overigens de Thunderbold Controller Driver gebruikt. (neem aan dat je die firmware ook bedoelt he? :9 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fazerrider
k---evi-n schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 21:32:
[...]

Krijg een error: Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43) A USB port reset request failed.

Usb poorten werken wel en ook de ethernet maar krijg alleen elke keer als ik het apparaat aansluit die foutmelding erbij ;(
Heb overigens de Thunderbold Controller Driver gebruikt. (neem aan dat je die firmware ook bedoelt he? :9 )
Ik bedoel deze firmware:
http://www.dell.com/suppo...uageCode=EN&categoryId=CS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
Volgens deze review is het carbon en touch pad van de XPS 15 erg gevoelig voor vettigheid zoals hier te zien.
Grease is another persistent topic, because the soft-touch carbon surface is pretty prone to it. Unfortunately, a cleaning cloth will not remove those glossy stains. We tried it with some butter: You can polish them away dry or wet, but the result is marked by streaks and polishing traces. This means the expensive premium notebook becomes unsightly if you do not clean it extensively.
Wat zijn jullie ervaringen?.

[ Voor 51% gewijzigd door Sphere- op 29-12-2015 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
hmm raar dat die bij mij totaal niet erbij staat -_- zie überhaupt alleen drivers en geen firmware updates -_--
Maar heb de firmware geflashed maar helaas nogsteeds de error.. miss is mijn moederbord kaduk ofzo :F

Edit: Zonder servicetag staan ze er inderdaad bij

[ Voor 5% gewijzigd door k---evi-n op 29-12-2015 23:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bert20 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:38:
...
Ik draai op de XPS 13 skylake, QHD en probleemvrij, behalve dat ik geen fan van Windows 10 ben en QHD niet helemaal lekker werkt met sommige applicaties (video in IE doet geen goede fullscreen, terwijl edge het wel goed doet, remote desktop geeft hele, hele kleine icoontjes vanwege resolutieverschil: Download remote desktop connection manager, etc.). Ik herken me ook niet in de klachten die ik zo terug lees.
SubChord schreef op woensdag 23 december 2015 @ 00:34:
...
Maar als ik in een stille ruimte zit is het geklik/gepiep wel hoorbaar en stoor ik me er wel aan.
* doet googlen wat coil whine is. Ik hoor absoluut geen fluitend geluid. Als ik op minder dan 30 cm mijn hoofd draai zodat ik maar met één oor luister hoor ik een zacht gepruttel, maar dat hoor ik niet bij normaal gebruik. De harde schijven in mijn NAS (die op 5 meter afstand in de meterkast achter een matig kastdeurtje zitten klinken ongeveer dubbel zo hard). EDIT: Als ik de processor zwaar belast kicked de fan uiteraard in, die maakt zeker minimaal vier keer (waarschijnlijk meer) zoveel geluid als dat geprutteltje. Ik zou zeggen dat je een erg fijn gehoorapparaat moet hebben, anders inleveren en weer een nieuwe doen.
fiscaaltje schreef op woensdag 23 december 2015 @ 15:58:
...
Absoluut geen last van op de xps13, pas als ik zo hard tik dat het een klik wordt hoor ik een klik.
Bert20 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 00:36:
...
Nu nog afwachten of ze dit jaar redden, denk t niet maar zal wel gaaf wezen O-)
In mijn geval redden ze het zeker niet. Bijna een maand op moeten wachten voordat hij vanuit China naar NL kwam, maar misschien had ik gewoon pech.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 16:30:
...
Ik heb geen problemen gehad met de originele wifikaart, datathroughput is prima op een 300n verbinding, maar mijn wifi router staat dichtbij, dus dat zegt misschien niet zoveel.

Ik denk het wel ja (qua uitzonderingen), iedereen komt hier natuurlijk om klachten te bespreken. Mijn laptop werkte out of the box prima, mijn enige klachten zijn over de levertijd, Windows 10, QHD opstartperikeltjes(nog te nieuw, wordt nog niet door alle software ondersteunt) en dat ik soms geneigd ben om hem aan de rand van het scherm op te tillen, wat natuurlijk niet heel erg goed gaat als je een touch screen hebt met zulke randjes :)
Sphere- schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 22:19:
Volgens deze review is het carbon en touch pad van de XPS 15 erg gevoelig voor vettigheid zoals hier te zien.
...
* kijkt eens naar zijn touchpad na twee weken "normaal" gebruik op de XPS13; Ow ja, daar zit wel wat vet op. En ik ben erger dan dat; beetje spuug, beetje poetsen met mijn shirt, mwah, die kan er wel weer mee door. Niet anders dan bij iedere andere notebook. Een kniesoor die erover zeurt imho.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2015 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Sphere- schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 22:19:

[...]

Gewoon even je handen wassen na kipkluifjes/spareribs en dan valt het wel mee :+
Vet laat overal plekken op na, maar heb niet het idee dat de XPS er meer/minder las van heeft.

Ik haal om de paar dagen even een microvezel erover en ziet er nog zet zo uit als net uit de doos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerrider
k---evi-n schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 23:34:
[...]

hmm raar dat die bij mij totaal niet erbij staat -_- zie überhaupt alleen drivers en geen firmware updates -_--
Maar heb de firmware geflashed maar helaas nogsteeds de error.. miss is mijn moederbord kaduk ofzo :F

Edit: Zonder servicetag staan ze er inderdaad bij
Kan aan het MB liggen, maar misschien is de adapter wel niet helemaal OK. Of je windows installatie.
Voor mijn begrip: ethernet werkt, evenals de usb-poorten, maar je krijgt wel een foutmelding? Dan denk ik toch dat er iets mis is in W10.

Google eens op de foutmelding. Ik vond dit: YouTube: How To Fix USB Device Not Recognized - Error Code 43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
fazerrider schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:17:
[...]

Kan aan het MB liggen, maar misschien is de adapter wel niet helemaal OK. Of je windows installatie.
Voor mijn begrip: ethernet werkt, evenals de usb-poorten, maar je krijgt wel een foutmelding? Dan denk ik toch dat er iets mis is in W10.

Google eens op de foutmelding. Ik vond dit: YouTube: How To Fix USB Device Not Recognized - Error Code 43
Heb de youtube fix gisteren ook al eens toegepast, de foutmelding verdwijnt maar als ik hem weer opnieuw inplug dan is hij weer terug :/

Ik heb windows een clean install gegeven ofja de monteur, ik moest zelf de drivers installeren, Dus weet niet of het daar aan kan liggen want kan hem ook niet testen op een usb C Apparaat :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerrider
k---evi-n schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:43:
[...]

Heb de youtube fix gisteren ook al eens toegepast, de foutmelding verdwijnt maar als ik hem weer opnieuw inplug dan is hij weer terug :/

Ik heb windows een clean install gegeven ofja de monteur, ik moest zelf de drivers installeren, Dus weet niet of het daar aan kan liggen want kan hem ook niet testen op een usb C Apparaat :F
Welke versie van W10 is geinstalleerd? De 10240 of de 10586? De laatste versie bevat volgens amerikaanse fora alle benodigde drivers. De 10240 versie niet. Als de 10240 versie geinstalleerd is, is er misschien wat tussen wal en schip gekomen.

Heb je deze al eens geprobeerd? De 40 minuten versie. http://www.dell.com/suppo...50-laptop/diagnose?rvps=y

[ Voor 14% gewijzigd door fazerrider op 30-12-2015 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Dell heeft gisteren de tool voor het schakelen van CABC (dynamisch contrast en helderheid) op de website gezet. Alleen werkend op de QHD XPS 13 9350.

Hier te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Aaaarrrrggghhhh...waarom hebben ze de XPS 15 i7 niet gewoon met FHD scherm? Ik kan in de plaats wel de Precision 5510 nemen, maar die is met FHD veel duurder. Ik wil dat UHD touch screen niet.
Ze kunnen die UHD schermen al zo lastig leveren. Geef toch gewoon de optie om een FHD scherm te kiezen.
Ik heb het hele internet afgezocht en dit is echt de ideale laptop, maar dan niet met dat UHD scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 00:48
Of wat dacht je van FHD (het liefst met touch, maar dat dan maar even terzijde) + SSD only en een grote accu?
Ik wil ook graag FHD, maar mechanische hdd's zijn echt een no-go. Ik wil juist een fatsoenlijke accu hebben (zonder dat een 4K scherm dat leeg trekt).

Dat 4K display is wel prachtig btw.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
Richh schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:02:
Of wat dacht je van FHD (het liefst met touch, maar dat dan maar even terzijde) + SSD only en een grote accu?
Ik wil ook graag FHD, maar mechanische hdd's zijn echt een no-go. Ik wil juist een fatsoenlijke accu hebben (zonder dat een 4K scherm dat leeg trekt).

Dat 4K display is wel prachtig btw.
Precies! Ik wil de duurste optie (i7, 16GB RAM, 1TB SSD en 84w/u batterij) met een FHD scherm. Maar dat kan niet helaas.
Ik wil geen UHD omdat:
- batterijvreter
- niet alle applicaties schalen op dit moment goed op UHD
- teveel reflectie op het scherm. Zit ik meer naar mijn spiegelbeeld te kijken dan naar mijn scherm.
- touchscreen is zinloos als je het scherm niet helemaal kan omvouwen naar tablet mode

Ik heb na heel veel onderzoek de ideale laptop gevonden, maar koop hem niet met UHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 00:48
joi-c schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:08:
- touchscreen is zinloos als je het scherm niet helemaal kan omvouwen naar tablet mode
Dit is zó niet waar... ik ga mijn XPS13 met mat touchscreen echt missen als mijn volgende laptop geen touch heeft :(

Ik heb trouwens meer dan zát aan de 'budget' versie. maar ik wil dan wel een grote accu en een SSD ipv een HDD en een kleine accu.

[ Voor 17% gewijzigd door Richh op 30-12-2015 14:31 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
Je hebt gelijk, dat is inderdaad een subjectief punt.
Ik heb nu een windows 10 laptop met touch en gebruik het touch scherm echt nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
fazerrider schreef op woensdag 30 december 2015 @ 12:24:
[...]

Welke versie van W10 is geinstalleerd? De 10240 of de 10586? De laatste versie bevat volgens amerikaanse fora alle benodigde drivers. De 10240 versie niet. Als de 10240 versie geinstalleerd is, is er misschien wat tussen wal en schip gekomen.

Heb je deze al eens geprobeerd? De 40 minuten versie. http://www.dell.com/suppo...50-laptop/diagnose?rvps=y
Heb de laatste windows versie op het systeem draaien :)
Ben nu de 40 minuten test aan het draaien kijken wat eruit komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerrider
k---evi-n schreef op woensdag 30 december 2015 @ 15:22:
[...]

Heb de laatste windows versie op het systeem draaien :)
Ben nu de 40 minuten test aan het draaien kijken wat eruit komt ;)
Hoor wel wat er uit komt.
Over de w10 versie: als je clean install gedaan hebt met 240 en daarna upgrade naar 586 kan dat een oorzaak van problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
fazerrider schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:12:
[...]

Hoor wel wat er uit komt.
Over de w10 versie: als je clean install gedaan hebt met 240 en daarna upgrade naar 586 kan dat een oorzaak van problemen zijn.
HHelaas.. bij een 40 minuten test krijg ik continue een bluescreen..
Heb een 10 minuten test gedaan (Alles was goed) en hierna de geheugentest gedaan (Ook alles goed)
Nu heb ik gemerkt dat als ik de 40 minuten test doe, hij een bluescreen geeft als hij de bovenste 4 onderdelen gaat testen (CPU, Geheugen etc dacht ik) :O

Denk dat ik dell eens ga mailen over de bluescreens en dat ze maar een nieuw moederbord erin zetten want volgens mij is die hele laptop kapot ofzo :| (ook aangezien hij helemaal bevriest als ik de laptop een tikje ofzo geef)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerrider
k---evi-n schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:24:
[...]

HHelaas.. bij een 40 minuten test krijg ik continue een bluescreen..
Heb een 10 minuten test gedaan (Alles was goed) en hierna de geheugentest gedaan (Ook alles goed)
Nu heb ik gemerkt dat als ik de 40 minuten test doe, hij een bluescreen geeft als hij de bovenste 4 onderdelen gaat testen (CPU, Geheugen etc dacht ik) :O

Denk dat ik dell eens ga mailen over de bluescreens en dat ze maar een nieuw moederbord erin zetten want volgens mij is die hele laptop kapot ofzo :| (ook aangezien hij helemaal bevriest als ik de laptop een tikje ofzo geef)
Da"s balen. Heb je ook de laatste losse test gedaan: blue screen analyzer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
fazerrider schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:32:
[...]

Da"s balen. Heb je ook de laatste losse test gedaan: blue screen analyzer?
Uit de Bluescreentest kwam dit uit..
https://www.dropbox.com/s...12-30%2016.43.32.png?dl=0

Nu weet ik niet wat ik hiermee moet, want als ik probleemoplosser gebruik krijg ik dingen wat toch niet gaan werken zoals Volledige Diag uitvoeren etc ... kom ik ook niet ver mee :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 23:49:
In mijn geval redden ze het zeker niet. Bijna een maand op moeten wachten voordat hij vanuit China naar NL kwam, maar misschien had ik gewoon pech.
Ben er ook bang voor dat het dit jaar niet meer gaat worden.
De dag na bestelling kreeg ik gelijk de mededeling dat het vervonden was.
Maar nu is de status al 6 dagen hetzelfde:
China 24/12/2015 18:09 Agent afhalen; onderweg naar UPS-facil

Ik denk dat die beste man in de file staat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerrider
k---evi-n schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:47:
[...]

Uit de Bluescreentest kwam dit uit..
https://www.dropbox.com/s...12-30%2016.43.32.png?dl=0

Nu weet ik niet wat ik hiermee moet, want als ik probleemoplosser gebruik krijg ik dingen wat toch niet gaan werken zoals Volledige Diag uitvoeren etc ... kom ik ook niet ver mee :/
heb je toevallig de laatste versie videodriver van NVidia zelf geinstalleerd? zo ja, installeer dan de 960 driver van Dell en probeer de probleemoplosser nog eens. De laatste versie NVidia driver kan problemen / bsod veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb mijn xps13 net binnen! (fhd/i7/8gb/256)

Eerst dell updates gedraaid, net eerste windows gedaan.

apperaat voelt goed aan moet ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Iemand de nieuwe wifi-driver van Dell 1820 al draaiend op de xps13 9350? Versie 1.555.0.0 van 24 december. Bij mij faalt de download telkens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 17:53:
heb mijn xps13 net binnen! (fhd/i7/8gb/256)

Eerst dell updates gedraaid, net eerste windows gedaan.

apperaat voelt goed aan moet ik zeggen :)
Nice!!!
Exact dezelfde heb ik besteld. Wanneer heb jij hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bert20 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:40:
[...]

Nice!!!
Exact dezelfde heb ik besteld. Wanneer heb jij hem besteld?
paradigit eergisteren.

vanaf moment van betaling duurde het bijna exact 48 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enige wat tegenvalt :

brightness op 0%
bluetooth uit
wifi uit
batterij besparing aan

en maar 7:20 accutijd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrreutel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 10:47
Bert20 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 17:01:
[...]

Ben er ook bang voor dat het dit jaar niet meer gaat worden.
De dag na bestelling kreeg ik gelijk de mededeling dat het vervonden was.
Maar nu is de status al 6 dagen hetzelfde:
China 24/12/2015 18:09 Agent afhalen; onderweg naar UPS-facil

Ik denk dat die beste man in de file staat? :?
is niet ongebruikelijk, ging bij mij ook zo, geen statusaanpassing meer tot er NL bericht kwam van bezorging. moed houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 19:42:
enige wat tegenvalt :

brightness op 0%
bluetooth uit
wifi uit
batterij besparing aan

en maar 7:20 accutijd ?
nu overigens 8 uur met 80%accu en 100% brightness

denk dattie nog even zn draai moet vinden :P

• fiscaaltje
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-09-2021
Li1quid schreef op woensdag 23 december 2015 @ 16:25:
[...]

Is een algemene fout. Valt niet veel aan te doen buiten de laptop open te vijzen en met plakband tewerk gaan.
Heb Dell gecontacteerd. Ze sturen nu een monteur om de touchpad te vervangen

• Bert20
Rrreutel schreef op woensdag 30 december 2015 @ 19:45:
[...]

is niet ongebruikelijk, ging bij mij ook zo, geen statusaanpassing meer tot er NL bericht kwam van bezorging. moed houden!
Ongelooflijk........
Vanuit het niets vanochtend afgeleverd. Ga hem zo gelijk ophalen :-)
Oud en nieuw? Denk dat ik dat maar oversla :+ :9~

Verwijderd

Heb mijn XPS 13 (FHD, 256GB SSD, 8GB RAM) sinds gisteren maar ik heb last van een redelijk storend probleem.

Toen ik hem uitpakte maakte hij totaal geen lawaai, ik hoorde de fan of SSD zelfs niet. Nu heb ik de indruk dat hij een héél zacht zoemend geluidje maakt dat volgens mij de fan niet is. Het wordt duidelijker (niet harder) wanneer ik met het touchpad een two-finger scroll doe.

Iemand een idee wat het kan zijn en of ik er zelf iets aan kan doen? Ik heb niet meteen zin om hem nu al weer voor enkele maanden terug af te geven en hem misschien verhakkeld terug te krijgen.

• Bert20
fiscaaltje schreef op donderdag 31 december 2015 @ 01:24:
[...]

Heb Dell gecontacteerd. Ze sturen nu een monteur om de touchpad te vervangen
Net alles uitgepakt en aangezet. Ziet er allemaal mooi uit!
Alleen idd het touchpad lijkt wel een beetje los te zitten.
een klein beetje aanraken en je hoort al een tik en touchpad zakt een beetje in.
Ben benieuwd wat die monteur doet!

• Rrreutel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 10:47
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 13:47:
Heb mijn XPS 13 (FHD, 256GB SSD, 8GB RAM) sinds gisteren maar ik heb last van een redelijk storend probleem.

Toen ik hem uitpakte maakte hij totaal geen lawaai, ik hoorde de fan of SSD zelfs niet. Nu heb ik de indruk dat hij een héél zacht zoemend geluidje maakt dat volgens mij de fan niet is. Het wordt duidelijker (niet harder) wanneer ik met het touchpad een two-finger scroll doe.

Iemand een idee wat het kan zijn en of ik er zelf iets aan kan doen? Ik heb niet meteen zin om hem nu al weer voor enkele maanden terug af te geven en hem misschien verhakkeld terug te krijgen.
Kan coilwhine zijn, is volgens mij niet heel veel aan te doen. Dat je je SSD niet hoort is gelukkig een goed teken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die van mij inmiddels twee dagen gebruikt. prachtding, totaal geen spijt.

0 problemen ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-10 18:31
Ik heb mijn XPS 13 ontvangen. (9350, i7-6500U, 16GB, 512 SSD, QHD).

In eerste instantie enorm tevreden. Nu heb ik echter gemerkt dat mijn touchpad niet zo goed reageert. Als ik mijn vinger vanuit de hoek rechts beneden naar omhoog beweeg, registreert die niet eens de beweging :( Ook niet al mijn right-clicks worden goed geregistreerd.

Ik zal maar een retour / reparatie aanvragen vandaag :(
Pagina: 1 ... 7 ... 35 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen en discussie omtrent de XPS 13 en 15, uitdrukkelijk niet voor statusupdates en leveringen over bestellingen. Dit kun je kwijt in Dell levertijden topic.