Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrreutel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 22:25
Voor mensen met het eDellRoot certificate:

Handmatig in certificate manager verwijderen van eDellRoot is blijkbaar niet voldoende, eerst moet Dell Foundation Manager gestopt worden en een DLL file verwijderd worden, anders wordt het certificate weer teruggeplaatst.

eDellRoot verwijder instructies van Dell

edit: er is nog een ander Dell certificaat met private key gevonden: DSDTestProvider. :( (Staat waarschijnlijk alleen op Dell PC's/laptops die het Dell System Detect support tooltje hebben/hadden geïnstalleerd.)

[ Voor 77% gewijzigd door Rrreutel op 25-11-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrreutel
Bij Dell een support vraag ingeschoten over status van mijn vertraagde bestelling. Staat bij het contactformulier: antwoord binnen 1 werkdag. Na indienen staat er: antwoord binnen 1-2 werkdagen. In de bevestigingsmail staat vervolgens antwoord binnen 24 werkuren (=3 werkdagen). Dell en (lever)termijnen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seyaku
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-01 14:44
Heb nu Arch linux draaien op mijn XPS 15 UHD met de laatste 4.4rc2 kernel, heb eindelijk het idee dat alles nu stabiel werkt. Ook suspend werkt nu wel goed. Nu alleen nog bumblebee met nvidia fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerrider
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09-2024
Olrac.Srednjim schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:14:
Gisteren mijn Dell XPS 15 FHD binnengekregen, alles werkt naar behoren en heb gelukkig nog geen gebreken kunnen vinden.

Waar ik wel last van heb is dat mijn nieuwe muis (Microsoft mobile mouse 3600) aangesloten via bluetooth soms traag reageert.

Iemand hier ook problemen mee? ik kan de muis helaas niet testen met een andere laptop.
Als je in de Wifi adapter settings de Bluetooth collaboration op Nee zet (standaard = auto), dan is het probleem verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 20:06

rda

Ik heb even gecontroleerd of ik een van beide certificaten had, en nada. Niks gevonden. Mogelijk al verwijderd in meest recente update?

Zeer mooi apparaat trouwens. Wel even wennen met een nieuw toetsenbord, maar erg fijn. Mooie aflevering ook, zwarte doos.

MS Edge lijkt niet helemaal soepel te werken met enkele vastlopers, vooral op videowebsites. Ligt dat aan Edge of aan drivers? Anderen hier last van?

[ Voor 22% gewijzigd door rda op 25-11-2015 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-10-2022
fazerrider schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:26:
[...]

Als je in de Wifi adapter settings de Bluetooth collaboration op Nee zet (standaard = auto), dan is het probleem verdwenen.
Top thanks, heb de router weer terug gezet op 2,4 ghz.... wat is het verschil tussen 2,4 en 5ghz?

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerrider
Olrac.Srednjim schreef op woensdag 25 november 2015 @ 23:20:
[...]

Top thanks, heb de router weer terug gezet op 2,4 ghz.... wat is het verschil tussen 2,4 en 5ghz?
Andere Wifi band/frequenties. Over het algemeen heb je met 5Ghz een hogere doorvoersnelheid dan met 2,4 Ghz. En met 2,4 Ghz heb je weer wat verder bereik dan 5Ghz. Beantwoordt dit je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
fazerrider schreef op woensdag 25 november 2015 @ 23:26:
[...]

Andere Wifi band/frequenties. Over het algemeen heb je met 5Ghz een hogere doorvoersnelheid dan met 2,4 Ghz. En met 2,4 Ghz heb je weer wat verder bereik dan 5Ghz. Beantwoordt dit je vraag?
Dat beantwoordt zeker mijn vraag bedankt!

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Is er al iemand die een hardcase of goeie sleeve heeft gevonden voor de Dell XPS 15 9550?

Dell XPS 15 9550 FHD

• k---evi-n
  • Laatst online: 04-09 08:44
Olrac.Srednjim schreef op woensdag 25 november 2015 @ 23:48:
Is er al iemand die een hardcase of goeie sleeve heeft gevonden voor de Dell XPS 15 9550?
Ik zag deze bij dell staan, ik weet alleen de ervaring niet met deze sleeve.. Dell Premier hoes (M)
Als iemand mij kan vertellen of deze sleeve het geld waard is dan hoor ik het graag :9

• Olrac.Srednjim
k---evi-n schreef op donderdag 26 november 2015 @ 08:51:
[...]

Ik zag deze bij dell staan, ik weet alleen de ervaring niet met deze sleeve.. Dell Premier hoes (M)
Als iemand mij kan vertellen of deze sleeve het geld waard is dan hoor ik het graag :9
Voor een simpel hoesje lijkt me 50 euro wat veel..... maar ik ga even zoeken voor een review.

Dell XPS 15 9550 FHD

• Rrreutel
Olrac.Srednjim schreef op woensdag 25 november 2015 @ 23:48:
Ik heb om alvast iets te hebben deze sleeve uit China besteld. Geen schoonheidsprijs, maar het is er eentje zonder rits, leek me handig tegen beschadigingen van hoeken en randen. Ik geloof dat ik aan de maten had gezien dat de XPS 15 krap moet passen in de 14 inch versie van deze sleeve. Ik heb de laptop en de sleeve beiden nog niet, dus kan 'm nog niet aan of afraden.

edit: voor wie nog twijfelt over dit top-artikel: hieronder een kleine quote:
"notice: this item is maybe little smell because this is from factory directly.

you can put it on the fresh air or ventilate place to remove this smell.

we are not accept this argue or bad feedback"

:+

[ Voor 17% gewijzigd door Rrreutel op 26-11-2015 22:59 ]

• Rrreutel
rda schreef op woensdag 25 november 2015 @ 21:28:
Ik heb even gecontroleerd of ik een van beide certificaten had, en nada. Niks gevonden. Mogelijk al verwijderd in meest recente update?
Waarschijnlijk Windows Defender: Windows Defender verwijdert Dells rootcertificaten met privésleutel

• eagl0r
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 00:13
Ik weet niet of dit al bekend is maar Dell heeft de XPS 13 9350 cnx9305 (256GB SSD / 8GB RAM / Touch) onder het mom van Black Friday tijdelijk met 100 euro verlaagt naar 1500 euro. Het is helaas het enige XPS 13/15 model wat deze korting krijgt.

Is dit een beetje een goede deal of kun je beter wachten tot na BF en een 10% kortingscode regelen? Heb me nog niet verdiept in kortingscodes maar zag een topic staan. BF deal met kortingscode combineren zal wss niet kunnen.

Dell link overzicht: http://www.dell.com/nl/p/deals/performance-deals
Dell link product: http://www.dell.com/nl/p/...del_id=xps-13-9350-laptop
Pricewatch link: pricewatch: Dell XPS 13 9350 (CNX9305)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maurice22
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-08 12:14
eagl0r schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:09:
Ik weet niet of dit al bekend is maar Dell heeft de XPS 13 9350 cnx9305 (256GB SSD / 8GB RAM / Touch) onder het mom van Black Friday tijdelijk met 100 euro verlaagt naar 1500 euro. Het is helaas het enige XPS 13/15 model wat deze korting krijgt.

Is dit een beetje een goede deal of kun je beter wachten tot na BF en een 10% kortingscode regelen? Heb me nog niet verdiept in kortingscodes maar zag een topic staan. BF deal met kortingscode combineren zal wss niet kunnen.

Dell link overzicht: http://www.dell.com/nl/p/deals/performance-deals
Dell link product: http://www.dell.com/nl/p/...del_id=xps-13-9350-laptop
Pricewatch link: pricewatch: Dell XPS 13 9350 (CNX9305)
Je kan die 100 euro korting voor zover ik kan zien gewoon combineren met een 10% kortingscode:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/958CqaD.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Zijn er mensen die problemen hebben met de bluetooth op de broadcom 1830 hebben?
Mijn muis disconnect nl. redelijk vaak, maar ik heb geen idee of dit met de muis te maken heeft of de broadcom 1830 chip?

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsvBest
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-03-2019
Olrac.Srednjim schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 00:03:
Zijn er mensen die problemen hebben met de bluetooth op de broadcom 1830 hebben?
Mijn muis disconnect nl. redelijk vaak, maar ik heb geen idee of dit met de muis te maken heeft of de broadcom 1830 chip?
Even teruglezen...
Olrac.Srednjim schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 23:42:
[...]
Probleem is opgelost, als je verbinding maakt met wifi op 2,4 ghz dan stoort de bluetooth muis 8)7

De internetrouter ingesteld op 5ghz netwerk en het probleem is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Helaas is dit toch een ander probleem.... muis disconnect ca. 2x per uur? is iets anders dan een haperende muis?

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Olrac.Srednjim schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 00:29:
[...]

Helaas is dit toch een ander probleem.... muis disconnect ca. 2x per uur? is iets anders dan een haperende muis?
Ook heb is het mij opgevallen dat sub schermpjes wazig zijn zie foto (http://imgur.com/wsiHk3n). ***** na wat lezen en googlen ben ik er achter, het is een scaling probleem in windows 10 (stond op 125%).

En ook crashed de Intel HD Graphics geregeld? "beeldscherm stuur programma reageert niet meer" melding.

Bijgevoegd nog een foto waarop het te zien is (http://imgur.com/8B9PXxL) ***** OPGELOST *****

[ Voor 30% gewijzigd door Olrac.Srednjim op 27-11-2015 08:04 ]

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerrider
Olrac.Srednjim schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 00:33:
[...]

Ook heb is het mij opgevallen dat sub schermpjes wazig zijn zie foto (http://imgur.com/wsiHk3n). ***** na wat lezen en googlen ben ik er achter, het is een scaling probleem in windows 10 (stond op 125%).

En ook crashed de Intel HD Graphics geregeld? "beeldscherm stuur programma reageert niet meer" melding.

Bijgevoegd nog een foto waarop het te zien is (http://imgur.com/8B9PXxL) ***** OPGELOST *****
intel hd crashte vaak in de browser, bij mij firefox. Gebeurde paar keer per dag. Zit nu op de beta van firefox, geen problemen meer,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerrider
Olrac.Srednjim schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 00:03:
Ik gebruik afwisselend een dell 530 muis en een microsoft sculpt touch muis. Geen disconnect problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
fazerrider schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:30:
[...]

intel hd crashte vaak in de browser, bij mij firefox. Gebeurde paar keer per dag. Zit nu op de beta van firefox, geen problemen meer,
Nu je het zegt.... eigenlijk alle keren met Internet Explorer? Is hier nog wat aan te doen? zonder van de Internet Explorer af te hoeven stappen?

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
fazerrider schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:34:
[...]

Ik gebruik afwisselend een dell 530 muis en een microsoft sculpt touch muis. Geen disconnect problemen mee.
Ik heb nog wat zitten rommelen aan de instellingen vanmorgen, ik heb nu nog geen disconnects gehad... wat ik heb veranderd weet ik eigenlijk niet 8)7

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:54

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met mijn XPS 13. Enkel de schaling van het beeld naar een tweede monitor werkt nog niet ideaal in Windows. Mijn iconen worden echt mega groot dan. Daarnaast is een RDP sessie starten op het laptopscherm weer lastig omdat daar juist geen schaling aanwezig is. En dan kan je zowat niet zien waar je klikt... Maar dat zijn vooral luxe problemen denk ik dan maar.

Wel heb ik een probleem met het aantal USB poorten en ben ik benieuwd of er al mensen zijn die een USB C hub hebben gekocht? Ik zie ze bijna nergens nog behalve op de apple site en ben benieuwd of deze dan werken op de XPS 13. Iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagl0r
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 00:13
maurice22 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 22:07:
[...]

Je kan die 100 euro korting voor zover ik kan zien gewoon combineren met een 10% kortingscode:

[afbeelding]
Wow, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gebruiken jullie om een scherm aan te sluiten? Ik had de Dell DA-200 dongle (USB-C naar VGA/HDMI/USB/Ethernet) aangekocht. Het lukt me echter niet om gelijk welk scherm via HDMI aan te sluiten.

Dell Support begrijpt er trouwens ook weinig van, die durfden me zelf te vertellen dat het accessoire dat ik in handen had eigenlijk niet bestond 8)7 Ik had dit accessoire nochtans gewoon samen geselecteerd bij mijn laptop toen ik die bestelde (samen met de externe batterij en sleeve)

Het accessoire ook plots van hun site verdwenen.

Enkel in specifieke regio's kan je het nog op hun site vinden: http://accessories.ap.del...s=indhs1&sku=470-ABNL
de DELL DA-200 dongle werkt bij mij weer na installatie van deze Thunderbolt firmware update
Windows 10, 64-bit
Driver en beschrijving: This package provides the firmware update utility for Intel Thunderbolt 3 and is supported on XPS 13 9350, XPS 15 9550, and Precision 5510 systems running Windows 10.
Download URL: http://www.dell.com/suppo...d=FK6KK&fileid=3499244079
Kritikaliteit:Urgent
Releasedatum:11/27/2015 8:40:17 AM
Beschrijving:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Okay, nice. En ziet full-hd film kijken via hdmi er gewoon mooi uit? Geen compressie? Geen schokkerigheid? Eens kijken of die DA200 weer ergens te koop komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er nog geen film op gekeken, maar full HD output is geen probleem. Als ik mijn DELL UH2515H op 2560x1440 wil gebruiken moet ik wel op 30 Hz refresh rate werken, maar full HD draait wel op 60 Hz.

Ik gebruik de dongle vooral voor zakelijke doeleinden en het is echt superhandig dat je ethernet/VGA en HDMI in een dongle hebt. Ik ben ook bij de Apple winkel geweest en die waren jaloers op dit accesoire. Hij leek namelijk ook goed te werken op de macbook 12" (maar daar heb ik de HDMI niet op kunnen testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw4h
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 08:59
Heb 3 weken geleden een defecte XPS 15 geleverd gekregen (CNX5503 model). Vervanging zal pas 12 januari arriveren (zie Dell XPS 15 aankoop perikelen). Los van de hardware problemen, en ontevredenheid over support, kijk ik wel uit naar een volledig werkend model. Ik heb al eventjes van het 4k scherm kunnen genieten, de touch functionaliteit werkt ontzettend goed. Ook de muispad (of hoe het ook heet) doet het prima, en het gewicht en formaat zijn mijns inziens ideaal. Het is alleen een beetje het verboden fruit geworden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubChord
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-07-2024
Ik heb 2 november mijn xps 13 gekregen. Na er twee weken mee te hebben kunnen werken (enkele problemen met graphics driver die stopte met werken) wou hij opeens niet meer opstarten. Dell gebeld maar toen lag hun systeem plat. Dag erna terug gebeld en hebben ze gezegd dat ze iemand gingen laten komen en dat het moederbord mogelijk defect was. De dag dat die persoon ging komen bellen ze om te zeggen dat het moederbord toch niet in stock is en dat ik nog een week moet wachten. 5-6 dagen later nog niets gehoord. Ik bel terug en blijkt dat het moederbord nog steeds niet binnen is en dat ze niet weten wanneer dit het geval gaat zijn. Dag erna krijg ik opeens wel bericht dat het binnen is en dat ze de volgende dag gaan komen. (ondertussen iets meer dan 2 weken verder) Reparateur komt vorige vrijdag langs en blijkt dat het moederbord toch niet defect is maar dat de SSD het begeven heeft (raar want ik kreeg zelfs geen initial boot test of dell logo te zien, misschien kortsluiting door SSD?) vandaag (maandag) zouden ze terug komen voor de SSD te vervangen. Ik krijg geen telefoon nog email. Bel terug naar Dell met de vraag of ze nog gaan komen. Zeggen ze dat het onderdeel niet in stock is, dat ze niet weten wanneer wel en dat ze mij gaan contacteren. 2 uur later krijg ik opeens een mail dat het onderdeel wel binnen is en dat ze morgen gaan langs komen... Ondertussen 3 weken defect en 5 weken in mijn bezit. Morgen hopelijk eindelijk een werkend systeem... (wordt vervolgd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Soms vraag ik me af waarom ze je niet gewoon een compleet vervangend werkend exemplaar geven en al dat uitzoekwerk en voorraadgedoe lekker bij zichzelf in de fabriek/magazijn doen.

[ Voor 3% gewijzigd door woekele op 30-11-2015 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sender
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Net XPS13 9350 16GB/1TB/i7 ontvangen. Wat een beestachtig apparaat! Naast mn Zenbook UX32VD echt klein - terwijl beiden 13,3" display. Scherm is trouwens prachtig, verder bijna geen fannoise, lekker tobo en muispad.

Als ik mn best doe hoor ik wel geluid vanaf het mobo - onregelmatig ruis/gepruttel.

Iemand een tip om in 1 keer te checken of alle onderdelen een beetje gezond zijn en on par met wat het systeem moet kunnen (disk/mem/etc)?

Nu Intel wifi kaartje installen en daarna linux... ben benieuwd. Laat het buiten maar waaien! :P

Dell XPS 13 9350 Skylake, i7@2.5Ghz, 16GB, 1T NVMe, 3200x1800, linux4.13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
woekele schreef op maandag 30 november 2015 @ 18:13:
Soms vraag ik me af waarom ze je niet gewoon een compleet vervangend werkend exemplaar geven en al dat uitzoekwerk en voorraadgedoe lekker bij zichzelf in de fabriek/magazijn doen.
Inderdaad, kost zoveel meer uren om een persoon langs te sturen die daar gaat zitten prutsen (want ja, dat is het vaak), en erachter komen dat ze het verkeerde onderdeel bij hebben etc. etc. Je kunt ook gewoon niet verwachten dat de klant de juiste diagnose van het probleem stelt. Oké, de klant beschrijft de symptomen en Dell stelt de diagnose, maar de klant is lang niet altijd goed in het correct beschrijven van symptomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubChord
Majesty schreef op maandag 30 november 2015 @ 19:41:
[...]

Inderdaad, kost zoveel meer uren om een persoon langs te sturen die daar gaat zitten prutsen (want ja, dat is het vaak), en erachter komen dat ze het verkeerde onderdeel bij hebben etc. etc. Je kunt ook gewoon niet verwachten dat de klant de juiste diagnose van het probleem stelt. Oké, de klant beschrijft de symptomen en Dell stelt de diagnose, maar de klant is lang niet altijd goed in het correct beschrijven van symptomen.
True true. Ik zit nu wel in de IT dus wist dat er een serieus probleem was aangezien ik zelfs geen boot scherm meer kreeg dus ik veronderstelde dat er een probleem was met het mobo. Ik heb er toch nog nooit van gehoord dat de SSD er voor zorgde dat het systeem helemaal niets meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapanui
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-10-2024
Is er iemand die de XPS 13 heeft i.c.m. het QHD+ scherm ? Ik ben met name benieuwd hoe Win10 omgaat met schaling op een scherm met deze resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Heeft iemand al een passende oplossing gevonden voor Displayport daisychaining? :) Helaas hebben de DA-100 en DA-200 geen displayport output. Bij veel usb-c naar DP converters is niet duidelijk of ze DP 1.2 output geven... :'(

Ik heb bijvoorbeeld deze kabel gevonden: http://www.monoprice.com/product?p_id=12908# . In Nederland is hij echter nergens te vinden..

[ Voor 24% gewijzigd door Reb87 op 01-12-2015 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrreutel
Reb87 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:57:
Heeft iemand al een passende oplossing gevonden voor Displayport daisychaining? :) Helaas hebben de DA-100 en DA-200 geen displayport output. Bij veel usb-c naar DP converters is niet duidelijk of ze DP 1.2 output geven... :'(

Ik heb bijvoorbeeld deze kabel gevonden: http://www.monoprice.com/product?p_id=12908# . In Nederland is hij echter nergens te vinden..
Heb je geen female displayport connector nodig ipv male? Als je geduld hebt met bezorging is dit misschien iets (staat geen displayport 1.1/1.2 standaard vermeld, misschien kun je bij seller checken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Rrreutel schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:54:
[...]

Heb je geen female displayport connector nodig ipv male? Als je geduld hebt met bezorging is dit misschien iets (staat geen displayport 1.1/1.2 standaard vermeld, misschien kun je bij seller checken)
Nee, Male is ook goed. Het is voor een Dell U2515H. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubChord
SubChord schreef op maandag 30 november 2015 @ 17:57:
Ik heb 2 november mijn xps 13 gekregen. Na er twee weken mee te hebben kunnen werken (enkele problemen met graphics driver die stopte met werken) wou hij opeens niet meer opstarten. Dell gebeld maar toen lag hun systeem plat. Dag erna terug gebeld en hebben ze gezegd dat ze iemand gingen laten komen en dat het moederbord mogelijk defect was. De dag dat die persoon ging komen bellen ze om te zeggen dat het moederbord toch niet in stock is en dat ik nog een week moet wachten. 5-6 dagen later nog niets gehoord. Ik bel terug en blijkt dat het moederbord nog steeds niet binnen is en dat ze niet weten wanneer dit het geval gaat zijn. Dag erna krijg ik opeens wel bericht dat het binnen is en dat ze de volgende dag gaan komen. (ondertussen iets meer dan 2 weken verder) Reparateur komt vorige vrijdag langs en blijkt dat het moederbord toch niet defect is maar dat de SSD het begeven heeft (raar want ik kreeg zelfs geen initial boot test of dell logo te zien, misschien kortsluiting door SSD?) vandaag (maandag) zouden ze terug komen voor de SSD te vervangen. Ik krijg geen telefoon nog email. Bel terug naar Dell met de vraag of ze nog gaan komen. Zeggen ze dat het onderdeel niet in stock is, dat ze niet weten wanneer wel en dat ze mij gaan contacteren. 2 uur later krijg ik opeens een mail dat het onderdeel wel binnen is en dat ze morgen gaan langs komen... Ondertussen 3 weken defect en 5 weken in mijn bezit. Morgen hopelijk eindelijk een werkend systeem... (wordt vervolgd)
Ondertussen zijn we weer een dag verder. Deze morgen krijg ik, zoals verwacht, telefoon van Dell in verband met mijn reparatie. Nu weten ze mij te melden dat het onderdeel ALWEER niet in stock is en dat ik nog maar eens 5 werkdagen moet wachten... Hoe is het mogelijk dat er geen SSD's in stock zijn?

Juist weer met support gebeld. Die mij verteld dat de SSD wel in stock is. Die kan mij uiteraard niet verder helpen omdat het support is en niet de technische dienst. Morgen meer?

[ Voor 4% gewijzigd door SubChord op 01-12-2015 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Ik heb mijn xps 13 binnen (26 nov besteld) en eerst indruk, wat een super laptoptje. Edellroot zit er al niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SubChord schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:04:
[...]

Ondertussen zijn we weer een dag verder. Deze morgen krijg ik, zoals verwacht, telefoon van Dell in verband met mijn reparatie. Nu weten ze mij te melden dat het onderdeel ALWEER niet in stock is en dat ik nog maar eens 5 werkdagen moet wachten... Hoe is het mogelijk dat er geen SSD's in stock zijn?

Juist weer met support gebeld. Die mij verteld dat de SSD wel in stock is. Die kan mij uiteraard niet verder helpen omdat het support is en niet de technische dienst. Morgen meer?
Wat een ellende. En dan zijn er nog mensen/bedrijven die huiverig zijn om een computer bij een 'computermannetje om de hoek' te bestellen want "wat als de computer kapot gaat en ze zijn niet bereikbaar?". Dus kopen ze een Dell met deze goede support en duurt het 3 weken voordat de SSD vervangen is in plaats van een paar uur.

Maar het blijft lastig, na 2 weken consumentenrecht moet je bij anderen de RMA in en dan kan het wel een paar maanden duren soms. Ik bouw het wel zelf, de desktop dan, en dan vervang ik gewoon de onderdelen als ze voor garantie zijn, dan heb ik ze maar dubbel als ik het weer retour krijg. En bij laptops heb ik gewoon een reservelaptop, maar dat zal jij ook wel hebben...

Succes/sterkte dan maar ermee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Nano2009 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 16:31:
[...]

Kingston Hyper X DDR4 2400 (de XPS 15 kan maximaal 2133 aan dus het geheugen wordt omlaag geclocked door het moederbord)

Voor diegene die ook van plan zijn om een NVMe SSD te plaatsen; tijdens de Windows installatie zal de SSD niet te zien zijn. Om dit op te lossen moet je deze driver uitpakken, op een usb stick zetten en in de Windows installatie laden. Dan zal de SSD wel te zien zijn en kun je Windows erop installeren.
Kan je die drivers ook op de USB stick zetten waar je de windows installatie op hebt?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrreutel
Slasher schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 20:09:
[...]
Kan je die drivers ook op de USB stick zetten waar je de windows installatie op hebt?
Ja dat kan, wel eerst even uitpakken (de .exe file is gewoon te unzippen net als een normale zip file).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrreutel
Vandaag is eindelijk de UPS bezorger langs geweest met mijn XPS 15 FHD. Mooi spul!

Ik heb een Samsung EVO 840 msata 1TB SSD (was relatief goedkoop) in een 2.5 inch converter geplaatst, en de 32GB pcie SSD laten zitten, met AHCI ipv raid mode. De intel storage drivers onder Windows 10 werden niet vrolijk van die 32GB drive, hij werd wel herkend, maar met een waarschuwing als 'incompatible' aangemerkt. Nadat ik er een partition table op had aangemaakt (en een partitie) verdween deze waarschuwing.

Ik heb inmiddels op de 1TB SSD Windows 10 vers geinstalleerd en Ubuntu 15.10 ernaast gezet met deze guide, ipv Nvidia drivers v355 uit die post heb ik v358 gebruikt), werkt redelijk goed tot zover, alleen wat tearing bij scrollen in bijv. firefox.

Daarnaast RAM upgrade naar 16GB met deze modules.

Wat losse bevindingen:
- Toetsen hebben een prettige coating, beetje stroef.
- Matte FHD scherm bevalt wel goed, kan goed helder.
- Ergernisje: geen aparte home/end/pgup/pgdn keys, terwijl daar fysiek best ruimte voor is. Gevolg van het hergebruiken van het 13" toetsenbord.
- De laptop blijft behoorlijk stil
- Nog geen crashes, niet in Windows en ook niet Ubuntu.
- geluid is OK, gaat wel snel in de 'overdrive' bij verhogen volume (speakers te zwaar belast?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
k---evi-n schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:46:
Voor de mensen die ook een Dell XPS 15 met 4K scherm hebben besteld slecht nieuws waarschijnlijk..
Mijn verwachte levertijd staat op 7-12 maar ik krijg het volgende te horen via de twitter

Gisterenavond hebben wij een update van de fabriek ontvangen. Er blijkt een onderdeel voor het scherm beperkt voorradig waardoor de productiecapaciteit klein is. Op dit moment is de verwachting dat je systeem pas half december wordt geproduceerd en aan het einde van de maand wordt geleverd. Mogelijk is dit al sneller als het onderdeel eerder meer voorradig komt, dit kunnen we helaas niet garanderen. Excuses voor de wachtduur! ^XX

Dusja dat wordt wachten dus of hopen dat ze het wel op voorraad krijgen ...
Hier ook. besteld 6-11 verwachte leverdatum 8-12 en nog steeds niet in productiue.
Bij na vraag onderstaande verhaal.

Ik zie dat er met onderdelen van uw XPS 9550 een langere levertijd voor Het LCD scherm is, wij hopen dit zo spoedig mogelijk te verhelpen en uw order zo snel mogelijk te leveren, waar voor mijn verontschuldiging dat u hier niet van op de hoogte gebracht bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enver63
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 12:00
noteboeki schreef op woensdag 02 december 2015 @ 08:55:
[...]
Hier ook. besteld 6-11 verwachte leverdatum 8-12 en nog steeds niet in productiue.
Bij na vraag onderstaande verhaal.

Ik zie dat er met onderdelen van uw XPS 9550 een langere levertijd [...], waar voor mijn verontschuldiging dat u hier niet van op de hoogte gebracht bent.
Ik heb die van mij oorspronkelijk op 11 oktober besteld. Leverdatum 8-12, maar ook nog niet in productie. Dell heeft mij daar niets over laten weten, maar uit dit forum en andere bronnen was al duidelijk dat Dell niet kan leveren.

De website en logistieke processen van Dell lijken een enorme chaos te zijn.

Zodra er een goed alternatief is ga ik de bestelling annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
QHD scherm lijkt het probleem te zijn die door SHARP geleverd worden en Dell kan hier weinig aan doen als bepaalde componenten een te kort in is. Vind niet helemaal fair om dit Dell aan te rekenen, zeker gezien het grootte succes + aanvoer probleem van componenten door Derden.

De Dell XPS 13 heeft gelukkig hier geen last van en ik had hem netjes binnen een week thuis.

Dell heeft niet de beste communicatie helaas maar nu ik de XPS 13 binnen heb zou ik zeggen dat wachten echt waard is. Zeker als deze langere levertijd had dan ik nu zelf heb gehad.

edit.

Bekende bugs/problemen XPS 15

Software/drivers issues:
1.Device doesn't go into deep sleep correctly. [not confirmed]
2.Trackpad Scrolling issue - system doesn't record very short moves. [not confirmed]
3.Display driver crashes. [confirmed] [solved - link]
4.eDellRoot certificate. [confirmed]
5.NVMe related SSD Sleep bug - performance decrease after sleep. [confirmed] [solved - Look for solution in "General recommendations" section below]
6.Installed Intel RST drivers causing various issues. [confirmed] [solved - Look for solution in "General recommendations" section below]
7.SSD performance problems. [confirmed] [solved - Look for solution in "General recommendations" section below]
8.CPU performance decrease after when you connect AC power after being on battery power, the CPU frequency gets capped at 1.69 GHz (details: link) [confirmed] [fixing in progress - link]
9.Screen flickering, most probably related to the MS HyperV. [confirmed]

Hardware issues:
•Space Bar sticky resistance tight defect
- Solution: Dell XPS 13 9343 2015 - Fix Space Bar sticky resistance tight defect problem DIY & disassembly
•Around the front edge where the aluminium bottom and the carbon fibre effect join there is a slight misalignment and it running your finger down the side it catches the aluminium slighty.
•Slight light bleed where the trackpad light is on the side where the glue holding the 2 parts together is coming away.
•The delete key is also stuck down so doesn't press in properly.
•Gap between the panel and the bezel, making the backlight bleed. Sometimes it seems not properly sealed.
•Crackle/popping sound from the internal speakers.
•CPU throttling.

Unidentified issues:
•Coil Whine while on AC power. This squeaking noise is most pronounced while cold booting the computer, and is less audible on battery power.
•Fan while charging: While charging the battery and until it reaches around 90%, the fans run at high speed that is very audible. I do not have express charge enabled in BIOS or Dell Power Command, and have optimal as the fan setting. This has been reported by other, but not all, XPS 15 owners
•USB-C Powershare: it does not charge when the laptop is off as when using the type-A USB ports. Powershare is enabled in the BIOS, and the phone does charges after logging into Windows. The latest Dell Thunderbolt 3 firmware was installed with no resolution.

General recommendations:
•Install latest BIOS update from the DELL site.
•If you don't use 32GB SSD cache drive or RAID, remove the Intel Rapid Storage Technology in Control Panel and install only AHCI drivers: 1) download latest Intel Rapid Storage Technology in a "f6flpy-x64.zip" variant 2) Extract the .zip package 3) Using system Device Manager manually update AHCI drivers only (iaAHCIC.inf and iaahcic.cat) under IDE ATA/ATAPI Controllers in the Device Manager. [This will fix the issue number 6 and 7]
•If you don't use 32GB SSD cache drive or RAID, switch drive mode from RAID to AHCI in BIOS. [This will fix the issue number 5]
•Don't install any DELL applications.
•Look for the latest drivers on each manufacturer site (nVidia, Realtek, Intel, etc) instead of the DELL site.
•Perform a clean Windows installation, don't use pre-installed DELL recovery systems as it contains old drivers and all sort of DELL bloatware.
•Keep your OS up to date with the latest system updates.

bron. http://forum.notebookrevi...software-problems.784691/

[ Voor 77% gewijzigd door Axente op 03-12-2015 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw4h
Vandaag ook te horen gekregen dat levering van de display de reden van vertraging is. Ze worden eind deze week verwacht, en daarna wordt er zo snel mogelijk verzonden. Frappante is dat de telefonische Support deze info niet kon geven, maar het social media team wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubChord
kw4h schreef op woensdag 02 december 2015 @ 15:38:
Vandaag ook te horen gekregen dat levering van de display de reden van vertraging is. Ze worden eind deze week verwacht, en daarna wordt er zo snel mogelijk verzonden. Frappante is dat de telefonische Support deze info niet kon geven, maar het social media team wel.
Communicatie is een ramp bij Dell. Ik krijg ook continu verschillende versies te horen bij support en technische dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrreutel
Ik ben geen bloatware-fan (heb Windows vers geinstalleerd), maar ik maak een uitzondering voor de DELL COMMAND | POWER MANAGER software, die een Dell powerconfig item in je configuratiescherm zet waarmee je o.a. oplaad parameters van je accu kunt zetten.

Als je bijv. meestal ingeplugd in het stopcontact werkt, blijft je accu normaal gesproken op 100% geladen, wat niet gezond is voor de levensduur. Met dit tooltje kun je aangeven dat hij de accu bijv. slechts tot 85% laadt.Je kunt ook quickcharge kiezen: in een uur weer tot 80% opladen.

De opties in dit tooltje kunnen ook in de bios worden ingesteld, maar zo kun je alles vanuit Windows regelen, zonder reboot.

Te vinden bij de Dell support download onder System Utilities (NL: Hulpprogramma's voor systemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enver63
Bedankt voor de lijst. Het is wel even schrikken, zeker met de ervaringen van DOA gevallen op dit forum.

Een bronvermelding is trouwens wel netjes en nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
enver63 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 12:11:
[...]

Bedankt voor de lijst. Het is wel even schrikken, zeker met de ervaringen van DOA gevallen op dit forum.

Een bronvermelding is trouwens wel netjes en nuttig.
Ik heb zelf een xps 13 en ben tegen sommige problemen ook aangelopen de software issues en die zijn grotendeels al verholpen met updates. Ik denk misschien handig om dit lijstje in eerst post te zetten?

Excuus ik zal bronvermelding erbij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enver63
Axente schreef op donderdag 03 december 2015 @ 12:32:
[...]
Ik heb zelf een xps 13 en ben tegen sommige problemen ook aangelopen de software issues en die zijn grotendeels al verholpen met updates. Ik denk misschien handig om dit lijstje in eerst post te zetten?
Zeker nuttig om dit lijstje hier te zetten! Anders had ik de thread op notebookreview waarschijnlijk pas gevonden als ik zelf tegen deze problemen was aangelopen in januari, of februari (Dell zegt nog steeds levering 9-12 op hun website :F )

Misschien kan ik mijn bestelling beter omzetten naar een XPS13. Blijkbaar is die leverbaar en heeft die minder problemen.
Heb je trouwens een clean install gedaan op jouw XPS13?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Pjotrski-
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Mid-december BIOS update verbetert batterij-duur:
http://www.laptopmag.com/...l-xps-13-battery-life-fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
enver63 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 12:48:
[...]

Zeker nuttig om dit lijstje hier te zetten! Anders had ik de thread op notebookreview waarschijnlijk pas gevonden als ik zelf tegen deze problemen was aangelopen in januari, of februari (Dell zegt nog steeds levering 9-12 op hun website :F )

Misschien kan ik mijn bestelling beter omzetten naar een XPS13. Blijkbaar is die leverbaar en heeft die minder problemen.
Heb je trouwens een clean install gedaan op jouw XPS13?
Geen clean install maar wel biosupdate van dell naar 1.05 en windows 10 build,waardoor ik een windows.old file kreeg(eerst niet gezien en dacht wtf 50gb bezet) geloof dat service pack 1 zal geweest zijn. Nog niet veel kunnen gebruiken merk wel dat wifi kaart slecht is en ga vanavond een andere er in zetten.

Ik heb de xps 13 naast een asus ultrabook gelegd en echt een verschil in grootte. XPS 13 donderdag besteld en dinsdag in huis.

edit. Net andere wificard van intel er in gezet wat een verschil. Had op zolder eerst slechte verbinding nu geen enkel probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Axente op 03-12-2015 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal er eigenlijk nog een XPS 17 komen? Dat lijkt me wel vrij ideaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
Owja battery life
Ontwerpcapaciteit 55997
Laatst volledig opgeladen 55237

edit. Gister diablo 3 geinstalleerd en draait soepel, laptop wordt wel warm tijdens het spelen van d3 aan de onderkant.

[ Voor 44% gewijzigd door Axente op 04-12-2015 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Misschien een domme vraag maar hoe presteert COD BO3 bij jullie op de xps 15 I5?
Bij mij happert hij als een malle, frame drop tot 13fps...met een max van 32fps? op minimale setting

Lijkt wel of hij de laptop niet schakelt naar de 960m gtx?

Hoe kan ik dit controleren?

[ Voor 4% gewijzigd door Olrac.Srednjim op 04-12-2015 08:58 ]

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
Olrac.Srednjim schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 08:50:
Misschien een domme vraag maar hoe presteert COD BO3 bij jullie op de xps 15 I5?
Bij mij happert hij als een malle, frame drop tot 13fps...met een max van 32fps? op minimale setting

Lijkt wel of hij de laptop niet schakelt naar de 960m gtx?

Hoe kan ik dit controleren?
Kijk op het forum wat ik heb gelinkt heb met problemen van XPS 15 en daar zag ik ook een topic over dit probleem langs komen. Dat xps niet overschakeld naar de 960m gtx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Axente schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:06:
[...]

Kijk op het forum wat ik heb gelinkt heb met problemen van XPS 15 en daar zag ik ook een topic over dit probleem langs komen. Dat xps niet overschakeld naar de 960m gtx.
Misschien dat ik er overheen lees maar kan er niets over vinden?

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
Olrac.Srednjim schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:25:
[...]

Misschien dat ik er overheen lees maar kan er niets over vinden?
Thread over dit probleem.

http://forum.notebookrevi...card-while-gaming.784844/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Thanks.... heb de oplossing geprobeerd maar dit werkt niet denk ik...

Frames blijven gelijk en tijdens het spelen (proberen) krijg ik ook de melding dat de intel hd driver niet meer reageert terwijl deze uit hoort te staan.

Ga maar een alle drivers na lopen.... nog iemand ideeën?

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Olrac.Srednjim schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:27:
[...]

Thanks.... heb de oplossing geprobeerd maar dit werkt niet denk ik...

Frames blijven gelijk en tijdens het spelen (proberen) krijg ik ook de melding dat de intel hd driver niet meer reageert terwijl deze uit hoort te staan.

Ga maar een alle drivers na lopen.... nog iemand ideeën?
OPGELOST.... de update service van Dell kan je er maar beter afhalen....!
handmatig gezocht naar updates, Nvidia driver was zwaar verouderd, alles draait nu een stuk soepeler....

Nu opzoek naar de oplossing van de crashende driver van de Intel HD

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
Olrac.Srednjim schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:47:
[...]

OPGELOST.... de update service van Dell kan je er maar beter afhalen....!
handmatig gezocht naar updates, Nvidia driver was zwaar verouderd, alles draait nu een stuk soepeler....

Nu opzoek naar de oplossing van de crashende driver van de Intel HD
Staat trouwens in het lijstje dat ik had "gejat" >:)

edit. Volgens dit artikel komt er halverwege december nog een bios update die 2 uur toevoegd aan batterylife van de XPS 13.

http://www.laptopmag.com/...l-xps-13-battery-life-fix

[ Voor 18% gewijzigd door Axente op 04-12-2015 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
  • Laatst online: 04-09 08:44
Kan hier een tweaker geen mooie review maken over de XPS 15 bijvoorbeeld? Ben benieuwd wat een Nederlander er tot nu toe van vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-05 13:05
Voor iedereen die er op aan het wachten was :
de DA200 USB-C naar HDMI/VGA/Ethernet/USB3 adapter staat terug in de europese webshop en lijkt ook leverbaar nu.

Waarschijnlijk heeft de release van de nieuwe Thunderbolt firmware en de laatste BIOS updates daar iets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Dank voor de tip. Bij Misco zo te zien 20 euro goedkoper trouwens. http://www.misco.nl/produ...200-externe-video-adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerrider
Klopt, maar ze geven aan: Beperkt beschikbaar, bel voor de actuele status (en levertijden). Heb er vandaag een bij Dell zelf besteld. Verwachte leverdatum: 16-12-2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw4h
kw4h schreef op woensdag 02 december 2015 @ 15:38:
Het lijkt er op dat deze week geen levering van de displays is geweest. Heb vrijdag einde dag Dell gevraagd of ze een update vanuit de fabriek hebben gehad, en het antwoord daarop was kort en bondig (geen update dus). Het ziet er dus naar uit dat de levering van de xps 15 nog wel even op zich laat wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrreutel
Voor zakelijke bestellers nog wat voordeliger (68 euro incl BTW) hier (zelf geen ervaring met deze leverancier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corival
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-08 03:31
kw4h schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 12:52:
[...]

Het lijkt er op dat deze week geen levering van de displays is geweest. Heb vrijdag einde dag Dell gevraagd of ze een update vanuit de fabriek hebben gehad, en het antwoord daarop was kort en bondig (geen update dus). Het ziet er dus naar uit dat de levering van de xps 15 nog wel even op zich laat wachten
Jawel. Mijn xps 15 met qhd scherm stond al sinds de bestelling op 30-11, op afleverdatum 7-12. Eergisteren bericht van UPS gehad, dat de laptop morgen wordt bezorgd.

Dell had aangegeven dat er normaalgesproken maandags en/of vrijdags een vliegtuig vanuit China komt. Er komt pas een zending als er voldoende leveringen zijn, anders wordt een vlucht overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw4h
corival schreef op zondag 06 december 2015 @ 18:01:
[...]

Jawel. Mijn xps 15 met qhd scherm stond al sinds de bestelling op 30-11, op afleverdatum 7-12. Eergisteren bericht van UPS gehad, dat de laptop morgen wordt bezorgd.

Dell had aangegeven dat er normaalgesproken maandags en/of vrijdags een vliegtuig vanuit China komt. Er komt pas een zending als er voldoende leveringen zijn, anders wordt een vlucht overgeslagen.
Je bedoelt een zending van de laptop of een zending van onderdelen naar de fabriek? Mij is namelijk aangegeven dat er een vertraging is van de laptop levering vanwege een gebrek aan onderdelen (qhd scherm - zou eind afgelopen week geleverd worden). Erg vreemd dat als ik vraag of er een statusupdate is m.b.t. de levering van die onderdelen aan de fabriek hier een ontkennend antwoord op wordt gegeven, terwijl ondertussen nieuwe laptop leveringen worden gedaan. Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaker
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-01-2023
SubChord schreef op woensdag 02 december 2015 @ 21:01:
[...]

Communicatie is een ramp bij Dell. Ik krijg ook continu verschillende versies te horen bij support en technische dienst.
Snelste reactie is via DM met @DellCares, hoewel die steeds in de standaard reactie zitten van 'we weten het niet, je moet wachten of het product inleveren en je geld terug krijgen'. Pas met wat duwen gaan ze een stapje verder. Mijn XPS 15 4k 512Gb SSD besteld op 22 oktober, geleverd op 10 november, maar dood. Eerst ssd vervangen, geen oplossing, toen moederbord besteld. Week later bleek deze niet bestelbaar (onbestelbaar artikel in Europa), vervolgens knutselt men met wat losse (wel bestelbare onderdelen) vervangend moederbord bij elkaar in de bestelling: niet op voorraad en men heeft geen idee hoe lang het duurt. Met veel duwen wordt uiteindelijk een nieuwe besteld: leverdatum 8-jan. Prioriteit geven kan niet, dus keuze: wachten, toch weer moederbord bestellen of alles annuleren. Oh ja, en men weet pas of het moederbord nu wel voorradig in als men de order heeft ingelegd, maar dan moet men wel eerst de vervangende order annuleren... Kortom: hele proces is vooral op Dell ingericht, zeker niet richting klant.
Ik kan nog enigszins begrijpen dat men sommige kwaliteitscontrole's overslaat, maar dan zou ik wel verwachten dat men een stapel nieuwe machines heeft liggen om snel uit te wisselen. Helemaal bezopen dat van een nieuwe serie niet eens de reserveonderdelen op voorraad zijn. Ik kijk het nog even aan, maar gelukkig beginnen andere fabrikanten ook met laptops op Skylake te komen. De service pro next business day on site is meer een reclamekletspraatje dan een echte service. Blij dat ik niet voor een extended warranty ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw4h
Flaker schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:51:
[...]

Snelste reactie is via DM met @DellCares, hoewel die steeds in de standaard reactie zitten van 'we weten het niet, je moet wachten of het product inleveren en je geld terug krijgen'. Pas met wat duwen gaan ze een stapje verder. Mijn XPS 15 4k 512Gb SSD besteld op 22 oktober, geleverd op 10 november, maar dood. Eerst ssd vervangen, geen oplossing, toen moederbord besteld. Week later bleek deze niet bestelbaar (onbestelbaar artikel in Europa), vervolgens knutselt men met wat losse (wel bestelbare onderdelen) vervangend moederbord bij elkaar in de bestelling: niet op voorraad en men heeft geen idee hoe lang het duurt. Met veel duwen wordt uiteindelijk een nieuwe besteld: leverdatum 8-jan. Prioriteit geven kan niet, dus keuze: wachten, toch weer moederbord bestellen of alles annuleren. Oh ja, en men weet pas of het moederbord nu wel voorradig in als men de order heeft ingelegd, maar dan moet men wel eerst de vervangende order annuleren... Kortom: hele proces is vooral op Dell ingericht, zeker niet richting klant.
Ik kan nog enigszins begrijpen dat men sommige kwaliteitscontrole's overslaat, maar dan zou ik wel verwachten dat men een stapel nieuwe machines heeft liggen om snel uit te wisselen. Helemaal bezopen dat van een nieuwe serie niet eens de reserveonderdelen op voorraad zijn. Ik kijk het nog even aan, maar gelukkig beginnen andere fabrikanten ook met laptops op Skylake te komen. De service pro next business day on site is meer een reclamekletspraatje dan een echte service. Blij dat ik niet voor een extended warranty ben gegaan.
Dit klinkt als hetzelfde probleem als dat ik had. Zie Dell XPS 15 aankoop perikelen
Hebben ze gewoon een hele batch foutieve laptops geleverd of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubChord
Flaker schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:51:
[...]

Ondertussen zijn we weer een week verder. Laptop is nog steeds niet gemaakt. Vorige vrijdag zijn ze langs gekomen met de SSD maar bleek het toch de SSD niet te zijn... (Not suprised) Ze gingen vandaag terug komen maar ze laten weer niets weten voor 10 uur. Ik bel naar support, blijkt dat ze toch niet komen en dat... Ja Ja u raad het al. Het onderdeel niet op stock is. Even laten weten dat het mij stront beu is en dat ik een nieuw systeem wil. Na 5 minuten bellen me zijn met iemand anders heeft hij mij laten weten dat ik een nieuw systeem krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaker
kw4h schreef op maandag 07 december 2015 @ 08:53:
[...]

Dit klinkt als hetzelfde probleem als dat ik had. Zie Dell XPS 15 aankoop perikelen
Hebben ze gewoon een hele batch foutieve laptops geleverd of zo?
Whow, exact dezelfde ellende. Ook op US fora zie ik dat er aardig wat 'lemons' zijn uitgeleverd. Als je op Twitter kijkt, in Australië zelfs iemand die binnen 24 uur drie exemplaren kreeg van de XPS15 die allen 'issues straight out of the box' hadden. Meest frustrerende nog wel, is dat het gehele serviceapparaat zo flexibel als een loden deur is. Volgens mij 'spelen' die servicemensen de hele dag 'Angry Birds', waar zij dan de varkentjes zijn met zeer goede helmen op hun hoofden, waar elke 'aanval' moeiteloos vanaf glijdt... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaker
SubChord schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:43:
[...]

Ondertussen zijn we weer een week verder. Laptop is nog steeds niet gemaakt. Vorige vrijdag zijn ze langs gekomen met de SSD maar bleek het toch de SSD niet te zijn... (Not suprised) Ze gingen vandaag terug komen maar ze laten weer niets weten voor 10 uur. Ik bel naar support, blijkt dat ze toch niet komen en dat... Ja Ja u raad het al. Het onderdeel niet op stock is. Even laten weten dat het mij stront beu is en dat ik een nieuw systeem wil. Na 5 minuten bellen me zijn met iemand anders heeft hij mij laten weten dat ik een nieuw systeem krijg.
En je weer achteraan mag aansluiten in de rij, want aan prioritering doet men niet. Sterkte! ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubChord
Flaker schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:36:
[...]

En je weer achteraan mag aansluiten in de rij, want aan prioritering doet men niet. Sterkte! ;w
Kzou m binnen de 2 weken moeten krijgen normaal gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaker
SubChord schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:10:
[...]

Kzou m binnen de 2 weken moeten krijgen normaal gezien
De mijne is de 25e november door Dell opnieuw besteld met leverdatum van 8 januari. Als men voor jou een nieuwe wel binnen 2 weken kan bestellen, is dat natuurlijk wel heel erg vreemd. Laat me weten, helpt mij weer om verder te escaleren _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw4h
Vandaag weer met Dell gebeld, want er stond een koerier voor de deur die de defecte laptop wilde ophalen. Die afspraak was twee weken geleden geannuleerd, dus ik was wederom onaangenaam verrast. Dell gaf aan dat er dus iets fout was gegaan, en ik heb gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om te vragen of er een statusupdate was met betrekking tot de levering. Antwoord was dat er niets nieuws bekend is, en dus blijft de levering van 12 januari staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
Is het bij meer mensen zo dat de statuspagina van je je bestelling niet meer werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoungStarDC
  • Laatst online: 15:23
noteboeki schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 10:32:
Is het bij meer mensen zo dat de statuspagina van je je bestelling niet meer werkt?
Ja, hier hetzelfde probleem. Zal zo wel weer werken. Mocht mijn XPS 15 dan nog steeds niet in productie zijn genomen, dan ga ik hem annuleren. Op 10 november gebeld. Ben het wachten wel zat nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 18:01
Weet een van jullie hoe je accessoires kan toevoegen aan de laptop.
Bij het aanmaken van het mandje kan je heel beperkt kiezen, en als ik iets los wil toevoegen rekent ie extra verzendkosten voor dat ene item. (bv 7.4 - 4.5 kabel). Op de Duitse site kan ik de kabel gewoon toevoegen bij het bestellen :?

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• one-77
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-11-2022
noteboeki schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 10:32:
Ik kan deze ook niet meer benaderen. i7/4K/1TB besteld op 26-10, geschatte levertijd is al 3x verplaatst en via de als je Dell belt wordt je ook niet veel wijzer :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hveck75
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:42
Weet iemand of je op de xps 15 2 beeldschermen kunt aansluiten, beide hebben een displayport en dvi aansluiting, hoe werkt dit dan?
Kun je op een of andere manier ook een vaste internet kabel aansluiten?
Bedankt voor een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• one-77
hveck75 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 19:04:
Weet iemand of je op de xps 15 2 beeldschermen kunt aansluiten, beide hebben een displayport en dvi aansluiting, hoe werkt dit dan?
Kun je op een of andere manier ook een vaste internet kabel aansluiten?
Bedankt voor een reactie.
Ik heb zelf deze (http://accessories.euro.d...hs&cs=nldhs1&sku=470-ABND) USB-C naar Ethernet (Gigabit) adapter meebesteld, Dell verkoopt ook de eerder besproken DA-200 adapter (http://accessories.euro.d...hs&cs=nldhs1&sku=470-ABRY) deze heeft een HDMI en een VGA aansluiting. wanneer je echt met of 2 displayports of 2 DVI kabels wil gaan werken moet je denk ik een adapter van een derde partij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hveck75
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:42
bedank voor jullie reactie, vrij prijzig maar wel mogelijk. Jammer dat Dell geen korting meer geeft met een code of bijv shopkorting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoungStarDC
one-77 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:27:
[...]

Ik kan deze ook niet meer benaderen. i7/4K/1TB besteld op 26-10, geschatte levertijd is al 3x verplaatst en via de als je Dell belt wordt je ook niet veel wijzer :'(.
Misschien net als ik ook maar verder kijken naar alternatieven? Buiten de ongewoon lange levertijden en waardeloze support van Dell is dat misschien een betere optie. Stel je voor dat je XPS eindelijk arriveert en ook één of meer van de vele QC issues heeft. Dan ben je waarschijnlijk weer een maand verder voor je je gerepareerde of vervangende systeem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enver63
YoungStarDC schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:57:
[...]
Misschien net als ik ook maar verder kijken naar alternatieven?
Daar ben ik nu ook heel hard over aan het denken, om precies dezelfde redenen. Maar wat is het alternatief. In een ander topic suggereerde Flaker de MSI GS60 6QE. Die lijkt aardig, QHD en geen glans-scherm. Maar volgens de specs een TN panel... :( En een numeric keypad, terwijl een belangrijk voordeel van de XPS15 voor mij is dat dat er niet op zit. Over de 'looks' zullen we het maar niet hebben.

Zolang de Lenovo P50 en Asus N552 alleen in de fantasie van die fabrikanten bestaan is het enige echte alternatief een MacBook Pro. Maar dan heb je weer verouderde hardware tegen een hoge prijs, en moet je Windows er apart bij kopen. De HP Zbook studio is vergelijkbaar, maar nog niet in NL te koop en duurder dan een MacBookPro. En bij HP vertrouw ik de bouwkwaliteit en warmte-afvoer niet echt.

|:(

Is er eigenlijk iemand op dit forum die een compleet werkende XPS15 heeft ontvangen en die daar helemaal tevreden mee is? Of moet ik, zoals YoungStarDC al schreef, ervan uitgaan dat ik de eerste maanden bezig ben met de Dell klantenservice om na veel gedoe alles werkend te hebben?

[ Voor 10% gewijzigd door enver63 op 09-12-2015 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
enver63 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:41:
[...]

Daar ben ik nu ook heel hard over aan het denken, om precies dezelfde redenen. Maar wat is het alternatief. In een ander topic suggereerde Flaker de MSI GS60 6QE. Die lijkt aardig, QHD en geen glans-scherm. Maar volgens de specs een TN panel... :( En een numeric keypad, terwijl een belangrijk voordeel van de XPS15 voor mij is dat dat er niet op zit. Over de 'looks' zullen we het maar niet hebben.

Zolang de Lenovo P50 en Asus N552 alleen in de fantasie van die fabrikanten bestaan is het enige echte alternatief een MacBook Pro. Maar dan heb je weer verouderde hardware tegen een hoge prijs, en moet je Windows er apart bij kopen. De HP Zbook studio is vergelijkbaar, maar nog niet in NL te koop en duurder dan een MacBookPro. En bij HP vertrouw ik de bouwkwaliteit en warmte-afvoer niet echt.

Is er eigenlijk iemand op dit forum die een compleet werkende XPS15 heeft ontvangen en die daar helemaal tevreden mee is? Of moet ik, zoals YoungStarDC al schreef, ervan uitgaan dat ik de eerste maanden bezig ben met de Dell klantenservice om na veel gedoe alles werkend te hebben?
Ik ben eigenlijk heel tevreden, geen hardware technische gebreken gelukkig.... ik heb wel het goedkoopste (1500,- |:( ) exemplaar ik weet niet of dat uit maakt? Ik heb wel een m.2 ssd van 256gb toegevoegd i.p.v. de 32gb die er standaard in zat.

Ik heb vooral zitten rommelen met de drivers... bluescreen van de intel hd grafics driver, bluetooth wat conflicten gaf met de wifi, schakelen tussen de onboard videocard en de m960 gtx.

Levertijd was ook langer dan aangegeven 5-10 werkdagen werden 18 dagen maar dit was geen probleem.

W.b.t. levertijd, Dell produceert op bestelling en heeft volgens mij geen stapels voorraad. :?

[ Voor 7% gewijzigd door Olrac.Srednjim op 09-12-2015 16:11 ]

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MSI2
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 19:54
Ik moet eerlijk zeggen dat wanneer Dell een 2 maanden levertijd aangeeft en deze nog niet weten te realiseren, dat ze een compensatie mogen bieden aan hun klanten. Of het nou accessoires of geld is.We hebben het wel over laptops van al snel 2000 euro. Als je niet kan leveren moet je de hele laptoplijn gewoon niet lanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• one-77
[...]

Helaas zijn er weinig alternatieven met de looks. Een van de alternatieven is dan nog de Razer Blade maar die heeft toch meer die gamer looks :'(. Helaas is zijn de prijzen van de blades ook aanzienlijk hoger met minder opslagruimte, oudere processors en DDR3.

Wat ik bijzonder vind is dat op de site nu staat wordt verzonden binnen 11 – 15 werkdagen in plaats van wordt verzonden binnen 21 – 25 werkdagen.

[ Voor 84% gewijzigd door one-77 op 09-12-2015 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
one-77 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 19:04:
[...]

Helaas zijn er weinig alternatieven met de looks. Een van de alternatieven is dan nog de Razer Blade maar die heeft toch meer die gamer looks :'(. Helaas is zijn de prijzen van de blades ook aanzienlijk hoger met minder opslagruimte, oudere processors en DDR3.

Wat ik bijzonder vind is dat op de site nu staat wordt verzonden binnen 11 – 15 werkdagen in plaats van wordt verzonden binnen 21 – 25 werkdagen.
Dat zou betekenen dat alle onderdelen binnen moeten komen en de productie op volle gang zou zijn?
Let wel op.... verzonden binnen 10-15 werkdagen daarna moet het dus nog verzonden worden en dit duurt doorgaans ook een dag of 10.

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw4h
Mijn bestelling (vervanging van defect model) is op 20 november gedaan, en we zijn bijna drie weken verder. Met een geschatte leverdatum van 12 januari durf ik met zekerheid te zeggen dat binnen 15 werkdagen verzenden niet voor de hand ligt.
Check trouwens ook Twitter. Staan genoeg klachten over de levertijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 09:43

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

12 januari is voor mij ook de verwachte leverdatum en ik heb afgelopen weekend besteld. Het lijkt er dus op dat ze aan het inlopen zijn. Hoe dan ook, ik ga er niet vanuit die die van mij er 12 januari is. Gezien de ervaringen hier, zal het wel uitgesteld worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrreutel
[...]

Ik moet zeggen dat ik weinig problemen heb gehad. SSD en geheugen geupgrade, verse Windows install met bios en drivers van begin december erop, geen last gehad van knipperende schermen, bsod's, suspend problemen of andere problemen. Zelfs Ubuntu 15.10 draait redelijk netjes.

De laptop is wel te laat geleverd, maar vergeleken met sommige horror-verhalen hier heb ik blijkbaar nog geluk gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoungStarDC
[...]

Ik ben nu ook druk bezig met het zoeken naar alternatieven. De MSI is voor mij geen optie, maar vooral wegens de zeer korte batterijduur. De looks vind van de MSI kan ik zelf juist wel waarderen. Het TN paneel is ook erg jammer.

De HP Zbook Studio kijk ik zelf ook heel erg naar uit! Ik schrik er echter wel van jouw kanttekening dat deze meer gaat kosten dan een Macbook Pro. Dat had ik niet verwacht! Dus dat gooit ook weer wat roet in het eten. Ik heb zelf nooit een HP laptop gehad dus ik heb geen idee hoe de warmte-afvoer is, maar de bouwkwaliteit van de Zbook wordt toch aardig gepromoot door HP zelf.

Ik heb vandaag nog contact opgenomen met Dell en ze konden mij melden dat er vrijdag nieuwe panelen binnen kwamen en dat mijn bestelling dezelfde dag geproduceerd en verzonden zou worden. Ik heb hier echter zeer weinig vertrouwen in. Daarnaast ben ik na alle horrorverhalen op notebookreview erg bang geworden dat ik met QC issues te maken krijg en dat de laptop dan weer terug moet naar Dell. Moet er niet aan denken hoe lang dat dan niet zal duren.

Ik ben nu serieus een Macbook Pro 15 (2015/512GB/16GB) aan het overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:11
De hoge prijs van de MBP kan je in perspectief plaatsen door de tweedehands waarde in rekening te houden. Die dingen behouden hun waarde als geen ander, zelfs na een paar jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoungStarDC
Li1quid schreef op woensdag 09 december 2015 @ 22:21:
De hoge prijs van de MBP kan je in perspectief plaatsen door de tweedehands waarde in rekening te houden. Die dingen behouden hun waarde als geen ander, zelfs na een paar jaar :)
Daar heb je inderdaad een goed punt. Iets wat ik zeker zal meenemen in mijn beslissing. Ik denk dat, tenzij mijn XPS morgen al wonderbaarlijk in productie gaat, ik ga bellen om hem te annuleren en voor de Macbook ga.
Pagina: 1 ... 5 ... 35 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen en discussie omtrent de XPS 13 en 15, uitdrukkelijk niet voor statusupdates en leveringen over bestellingen. Dit kun je kwijt in Dell levertijden topic.