Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoroHoro
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-09-2024
Coehinator schreef op maandag 16 november 2015 @ 08:03:
[...]

Herstelpartities kan je verwijderen als je windows opnieuw installeert, namelijk in het menutje waar je die schijven kan formatteren.

Windows licentiecode heb je niet nodig, is automatisch opgeslagen in je moederbord, en heb je geen omkijken meer naar. Maar als je m toch wil hebben moet je even zon tooltje opzoeken.

Dat kraakje kan wel een soort van CPU whine zijn. hebben meer laptops last van.
Dank je wel voor je antwoorden. Kan ik echter de herstelparties niet verwijderen zonder Windows opnieuw te installeren? In de schijfmanager van Windows gaat het niet maar daar moeten wel aparte tools voor zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrreutel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 22:25
Probeer de ongewenste partities te verwijderen met EaseUS Partition Master Free of anders een bootable USB met gparted erop (bijv. Ubuntu). Na vewijderen kun je de windows partitie resizen om de lege ruimte te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypriz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-07 01:26

Xypriz

Onitnas schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:47:
Ik vroeg me af of de de delay op de scroll-gesture is te verwijderen, begint na een dag gebruik mateloos irritant te worden.
Ook ik irriteerde me hieraan. Heb dit gelukkig weten op te lossen door deze procedure te volgen;
http://forum.notebookrevi...-synaptics-driver.783990/

Pointing speed heb ik vervolgens op zijn snelst gezet, mag van mij eigenlijk nog wel wat sneller (kan via Mouse settings, maar dat heeft ook invloed op de aangesloten muis), maar het feit dat de delay weg is, is verreweg het belangrijkst :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Pjotrski-
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Xypriz schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:07:
[...]

Ook ik irriteerde me hieraan. Heb dit gelukkig weten op te lossen door deze procedure te volgen;
http://forum.notebookrevi...-synaptics-driver.783990/

Pointing speed heb ik vervolgens op zijn snelst gezet, mag van mij eigenlijk nog wel wat sneller (kan via Mouse settings, maar dat heeft ook invloed op de aangesloten muis), maar het feit dat de delay weg is, is verreweg het belangrijkst :).
De Windows 10 update van vorige week heeft voor mij die touchpad problemen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypriz

Xypriz

-Pjotrski- schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:35:
[...]

De Windows 10 update van vorige week heeft voor mij die touchpad problemen opgelost.
Welke update was dit? Mijn XPS is volledig up-to-date maar ik had deze problemen nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Xypriz schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:46:
[...]
Welke update was dit? Mijn XPS is volledig up-to-date maar ik had deze problemen nog wel.
Deze: nieuws: Windows 10 krijgt eerste grote update
Neem ik aan.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Pjotrski-
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
De grote W10 update naar build 10586.
Blijkbaar zitten daar nieuwe drivers in, want mijn lag was opeens weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypriz

Xypriz

Hmm Windows Update roept nog steeds dat alles up-to-date is, maar nog altijd build 10240 (RTM)... Denk dat het iets van doen heeft met de Enterprise editie die ik draai. Zodra hij beschikbaar komt zal ik het ook even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
We hebben op de zaak nu ook een XPS 13 Skylake binnen gekregen. Deze laptop is itt de XPS 15 wel wat je ervan zou verwachten. Alles werkt gewoon netjes en de accu gaat wel lang mee. :) Blijft ook vrij stil en koel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 20:06

rda

Ik ben inmiddels ook overstag en wacht op mijn XPS13, met een uiterlijke leverdatum van 1-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldw44
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-01-2024
-

[ Voor 99% gewijzigd door Ronaldw44 op 16-11-2015 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fazerrider
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09-2024
Xypriz schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:30:
Hmm Windows Update roept nog steeds dat alles up-to-date is, maar nog altijd build 10240 (RTM)... Denk dat het iets van doen heeft met de Enterprise editie die ik draai. Zodra hij beschikbaar komt zal ik het ook even testen.
In dat geval handmatig upgraden naar de nieuwe enterprise edition. Je kan een iso downloaden/maken met de media creation tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 19:45
Heb vandaag op de zaak een XPS13 besteld, ik hoop dat het is wat ik van verwacht, hij is vooral bedoeld voor de reizen die we maken, zodat we niet onze ZBooks hoeven mee te nemen a 3,5KG. Hoop ook dat ik de HP minded mensen in ons kantoor eens kan overhalen om wat producten van Dell te gaan gebruiken, ze maken de laatste tijd echt ontzettend mooie producten.

i5, 8GB, 256GB en FHD scherm.

[ Voor 23% gewijzigd door tomdabom op 16-11-2015 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:34
tomdabom schreef op maandag 16 november 2015 @ 21:14:
Heb vandaag op de zaak een XPS13 besteld, ik hoop dat het is wat ik van verwacht, hij is vooral bedoeld voor de reizen die we maken, zodat we niet onze ZBooks hoeven mee te nemen a 3,5KG. Hoop ook dat ik de HP minded mensen in ons kantoor eens kan overhalen om wat producten van Dell te gaan gebruiken, ze maken de laatste tijd echt ontzettend mooie producten.

i5, 8GB, 256GB en FHD scherm.
Wat is de afgegeven levertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoroHoro
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-09-2024
Rrreutel schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:42:
Probeer de ongewenste partities te verwijderen met EaseUS Partition Master Free of anders een bootable USB met gparted erop (bijv. Ubuntu). Na vewijderen kun je de windows partitie resizen om de lege ruimte te gebruiken.
Dank je wel. EaseUS ziet er goed uit. Ik neem aan dat ik dus de in geel gemarkeerde partities veilig kan verwijderen?

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/aoq9ep.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrreutel
zo te zien gaat dat goed voor de 1e 2, de 3e is geen partitie maar lege ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
spacecrap schreef op maandag 16 november 2015 @ 22:01:
[...]

Wat is de afgegeven levertijd?
Mijn leverancier gaf 3-4 dagen aan. Mogelijk heeft hij ergens een voorraad gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPepper_
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-04-2021
Wat gebruiken jullie om een scherm aan te sluiten? Ik had de Dell DA-200 dongle (USB-C naar VGA/HDMI/USB/Ethernet) aangekocht. Het lukt me echter niet om gelijk welk scherm via HDMI aan te sluiten.

Dell Support begrijpt er trouwens ook weinig van, die durfden me zelf te vertellen dat het accessoire dat ik in handen had eigenlijk niet bestond 8)7 Ik had dit accessoire nochtans gewoon samen geselecteerd bij mijn laptop toen ik die bestelde (samen met de externe batterij en sleeve)

Het accessoire ook plots van hun site verdwenen.

Enkel in specifieke regio's kan je het nog op hun site vinden: http://accessories.ap.del...hs&cs=indhs1&sku=470-ABNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Laatst online: 17-09 11:54

TiMMieJ

PSN: Orixez

Mijn XPS 13 is ook vandaag besteld en was op voorraad bij onze leverancier. Deze krijg ik hopelijk deze week binnen. Maar wat ik mij afvraag is hoe de wifi van dit model zich houd? Wij hadden met de vorige versie heel veel problemen met de broadcom wifi adapter. De oplossing was daar deze vervangen door een intel. Is dit al opgelost in dit model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-09 08:44
Voor de mensen die iets aan de XPS 15 willen doen (hdd vervangen etc.) heeft dell een leuke handleiding/site gemaakt waar je alle info ziet :) (jaaa ook nog mooi beschreven O-) )

Dell Onderhoudsboekje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 10:07
k---evi-n schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 18:48:
Voor de mensen die iets aan de XPS 15 willen doen (hdd vervangen etc.) heeft dell een leuke handleiding/site gemaakt waar je alle info ziet :) (jaaa ook nog mooi beschreven O-) )

Dell Onderhoudsboekje
Ik zie er graag ook een werkwijze bij om windows gelijk op een nieuwe ssd m.2 te instaleren . Deze schijnt de xps namelijk niet te zien gelijk . Dus gelijk drivers op de usb stick erbij gelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
picardo schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:26:
[...]

Ik zie er graag ook een werkwijze bij om windows gelijk op een nieuwe ssd m.2 te instaleren . Deze schijnt de xps namelijk niet te zien gelijk . Dus gelijk drivers op de usb stick erbij gelijk ?
Jip de drivers op je stick erbij zetten anders gaat het helaas niet werken.. Heb hetzelfde gehad met mijn oude Inspiron 15z met caching ssd. Deze kreeg ik ook heletijd niet aan de praat.. uiteindelijk een nieuwe ssd erin gezet door dell en via de support drivers gekregen en hierna werkte hij eindelijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
TiMMieJ schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:33:
Mijn XPS 13 is ook vandaag besteld en was op voorraad bij onze leverancier. Deze krijg ik hopelijk deze week binnen. Maar wat ik mij afvraag is hoe de wifi van dit model zich houd? Wij hadden met de vorige versie heel veel problemen met de broadcom wifi adapter. De oplossing was daar deze vervangen door een intel. Is dit al opgelost in dit model?
Naar mijn beperkte ervaring is de wifi erg slecht. Op plekken waar mijn chromebookje nog 2/4 balkjes signaalsterkte zegt te hebben, heeft de XPS 13 van mijn vriendin moeite om het signaal vast te houden. De verbinding valt dan regelmatig weg, en als de verbinding behouden blijft is deze niet in staat om een webpagina te laden. Ook wordt de adapter niet altijd herkend na het opstarten, alleen een reboot helpt dan.

Het kan natuurlijk exemplarisch zijn, maar bij haar laptop zijn de wifi prestaties in ieder geval echt ondermaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ik denk dat je gelijk hebt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rrreutel
k---evi-n schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 18:48:

Dell Onderhoudsboekje
Hm ze hebben zeker google translate gebruikt:
"Het vaste-toestandstation verwijderen (halve lengte)" :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunBeech
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
[...]
Dit lijkt op een instructie. Zonder gebruik van extra drivers.

Heb vandaag ook een XPS 15 besteld (i7, 16GB, 512 GB SSD, 4K-scherm), met de 10% VIP-korting. Levering voor einde jaar... Ben benieuwd!

[ Voor 8% gewijzigd door SunBeech op 17-11-2015 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Laatst online: 17-09 11:54

TiMMieJ

PSN: Orixez

LukasW schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 20:28:
[...]
Het kan natuurlijk exemplarisch zijn, maar bij haar laptop zijn de wifi prestaties in ieder geval echt ondermaats.
Dit klinkt precies als de problemen met de vorige versie van de XPS13. Hebben ze nog steeds die brakke broadcom chip er in gezet? Wij hebben na aandringen een intel kaartje opgestuurd gekregen bij de oude versies waarna de wegval problemen opgelost moeten zijn. Wij hebben veel problemen met het continu verbinding verbreken met het AP. Bereik is geen probleem hier want ook naast het AP zijn de problemen er. En wij ervaren dit bij meerdere klanten dus is het ook niet enkel ons eigen AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
TiMMieJ schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:07:
[...]

Hebben ze nog steeds die brakke broadcom chip er in gezet?
Er zou een broadcom 4350 (die dell heeft gerebrand tot DW1820A) in moeten zitten als ik dit draadje op reddit mag geloven:
https://m.reddit.com/r/De...550_linux_support/cwncvz0

Of dat dezelfde is als in de XPS 13 broadwell weet ik niet, maar brak is hij zeker.

Ik zal eens proberen wat bewijs te verzamelen van het wegvallen van de verbinding en dan hopen dat Dell mee wil werken aan een oplossing.

[ Voor 12% gewijzigd door LukasW op 18-11-2015 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
  • Laatst online: 27-10-2022
LukasW schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:33:
[...]

Er zou een broadcom 4350 (die dell heeft gerebrand tot DW1820A) in moeten zitten als ik dit draadje op reddit mag geloven:
https://m.reddit.com/r/De...550_linux_support/cwncvz0

Of dat dezelfde is als in de XPS 13 broadwell weet ik niet, maar brak is hij zeker.

Ik zal eens proberen wat bewijs te verzamelen van het wegvallen van de verbinding en dan hopen dat Dell mee wil werken aan een oplossing.
Ik mag hopen dat Dell niet 2x keer dezelfde fout maakt of zijn tweakers gewoon erg ......... precies?

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:19
Is zo'n netwerkkaartje niet heel gemakkelijk zelf te vervangen? Het was de eerste upgrade die ik m'n oude XPS12 heb gegeven weet ik nog. Van een Intel N62XX naar een AC7260 en dat was echt een verademing na alle connection drops, reconnects en noem maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
stijnos1991 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:21:
Is zo'n netwerkkaartje niet heel gemakkelijk zelf te vervangen? Het was de eerste upgrade die ik m'n oude XPS12 heb gegeven weet ik nog. Van een Intel N62XX naar een AC7260 en dat was echt een verademing na alle connection drops, reconnects en noem maar op.
Dit is heel makkelijk. Schroeven losdraaien aan de onderkant, en vervangen maar. Alleen de onderklep en het schroefje bij de WiFi moeten hoeven los. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sender
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Welk Intel WIFI kaartje raden jullie aan om te plaatsen in een nieuwe XPS13? Tips over waar te bestellen? :)

Dell XPS 13 9350 Skylake, i7@2.5Ghz, 16GB, 1T NVMe, 3200x1800, linux4.13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
sender schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:50:
Welk Intel WIFI kaartje raden jullie aan om te plaatsen in een nieuwe XPS13? Tips over waar te bestellen? :)
Intel! Qua drivers gewoon makkelijk en kwalitatief goed. Daarom zitten ze volgens mij ook bijna altijd in de zakelijke Dell latitude series. ;)

7260 is volgens mij wel goed. Een AC adapter die veel op Ebay te vinden is.

[ Voor 9% gewijzigd door Reb87 op 18-11-2015 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:32
Sinds gisteren ook mijn skylake XPS 15 binnen. Mijn bevindingen tot nu toe:

• Het 4k scherm is fantastisch! Overigens tot nu toe ook helemaal geen last gehad van scaling issues in win10 :)
• Touchpad haperde in het begin het als door andere mensen gemeld, maar de eerder genoemde windows update heeft dit probleem ook bij mij gefixt.
• Ik irriteer me een beetje aan het feit dat de fn en ctrl knop omgedraaid zitten t.o.v. van wat ik gewend ben van m'n thinkpad. Remapping met een tool als sharpkeys schijnt niet mogelijk te zijn omdat de fn-knop niet op OS-niveau afgehandeld schijnt te worden. Weet iemand toevallig een manier om toch de keys te remappen?
• Ik heb tot nu toe nog geen mogelijkheid gevonden om mijn monitor op z'n native resolutie aan te sturen (2560x1440) 8)7 HDMI gaat maar tot Full HD, alsook alle USB-C naar DVI/HDMI adapters die eventueel op het oog heb. Iemand suggesties?
• Als ik m'n in-ears met mic aansluit krijg ik een popup met de vraag om een type audio device te kiezen. Als ik headphones + mic kies is er signiificant meer ruis dan wanneer ik een van de andere opties kies. Hebben meer mensen last van dit probleem?

[ Voor 7% gewijzigd door Quadro! op 18-11-2015 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 22:35

Coehinator

Hocus Pocus!

Quadro! schreef op woensdag 18 november 2015 @ 17:30:

• Het 4k scherm is fantastisch! Overigens tot nu toe ook helemaal geen last gehad van scaling issues in win10 :)
• Touchpad haperde in het begin het als door andere mensen gemeld, maar de eerder genoemde windows update heeft dit probleem ook bij mij gefixt.
• Ik irriteer me een beetje aan het feit dat de fn en ctrl knop omgedraaid zitten t.o.v. van wat ik gewend ben van m'n thinkpad. Remapping met een tool als sharpkeys schijnt niet mogelijk te zijn omdat de fn-knop niet op OS-niveau afgehandeld schijnt te worden. Weet iemand toevallig een manier om toch de keys te remappen?
• Ik heb tot nu toe nog geen mogelijkheid gevonden om mijn monitor op z'n native resolutie aan te sturen (2560x1440) 8)7 HDMI gaat maar tot Full HD, alsook alle USB-C naar DVI/HDMI adapters die eventueel op het oog heb. Iemand suggesties?
• Als ik m'n in-ears met mic aansluit krijg ik een popup met de vraag om een type audio device te kiezen. Als ik headphones + mic kies is er signiificant meer ruis dan wanneer ik een van de andere opties kies. Hebben meer mensen last van dit probleem?
Ik heb verder geen ervaring met deze XPS, maar bij de dell systemen waar ik mee werk, kun je de FN-knoppen instellen in de BIOS. of ze als funtietoets dienen of als F toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Quadro! schreef op woensdag 18 november 2015 @ 17:30:

Is het niet je scherm wat maar tot FullHD via HDMI gaat (alles tot 1.2 kan max 1920x1200 aan geloof ik)... Het wordt in dat geval wachten op een USB-C Thunderbolt 3 naar mDP/TB2 aansluiting om gebruik te kunnen maken van het Displayport protocol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
Coehinator schreef op woensdag 18 november 2015 @ 19:02:
[...]

Ik heb verder geen ervaring met deze XPS, maar bij de dell systemen waar ik mee werk, kun je de FN-knoppen instellen in de BIOS. of ze als funtietoets dienen of als F toets.
Dat heb ik inmiddels ook gevonden, maar waar ik eigenlijk op doelde was het omwisselen van de ctrl en de fn knoppen. Vooralsnog probeer ik maar gewoon te wennen aan deze layout :P
Pat-Juh schreef op woensdag 18 november 2015 @ 19:07:
[...]

Is het niet je scherm wat maar tot FullHD via HDMI gaat (alles tot 1.2 kan max 1920x1200 aan geloof ik)... Het wordt in dat geval wachten op een USB-C Thunderbolt 3 naar mDP/TB2 aansluiting om gebruik te kunnen maken van het Displayport protocol...
Nog wat rondgekeken, en de limitatie lijkt inderdaad bij het beeldscherm te zitten. Morgen even op kantoor kijken of het daar met een nieuwer scherm wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
Guys,

Bij wie van jullie is het gelukt om van een UEFI USB stick Windows 10 te installeren ?
Ik krijg het niet voor elkaar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Laatst online: 13:35
Ik heb mn laptop op legacy gezet. Wat is nou echt het voordeel om hem als UEFI te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-04 13:00
DiscoSuperFly in "Dell XPS 13 / XPS 15 (Skylake): Ervaring..."
Quadro! schreef op woensdag 18 november 2015 @ 20:59:
[...]

Dat heb ik inmiddels ook gevonden, maar waar ik eigenlijk op doelde was het omwisselen van de ctrl en de fn knoppen. Vooralsnog probeer ik maar gewoon te wennen aan deze layout :P

[...]

Nog wat rondgekeken, en de limitatie lijkt inderdaad bij het beeldscherm te zitten. Morgen even op kantoor kijken of het daar met een nieuwer scherm wel lukt.
Ik had dit zelfde probleem met mijn Dell Ultrasharp 27 inch (2015) op 2560 x 1440. Ik kon als maximale resolutie 2048 x 1152 dacht ik, en hoger niet. Eerst dacht ik dat ik een oude hdmi poort had op mijn sony vaio uit 2010, die het gewoon niet aankon. Dit bleek niet het geval. Toen mijn hdmi kabel versie gecheckt, ook deze bleek O.K.

Uiteindelijk heb ik in de Nvidia Driver een nieuw resolutie profiel aangemaakt. Wat ik heb gedaan is alle instellingen geforceerd bij de kaart, en dit werkt wel gewoon. Dus kijk even rond in de instellingen. Wanneer je het profiel maakt, let dan wel goed op dat alle instelling die je 'forceert'.. ook wel beschkbaar zijn of ondersteund worden door/bij je monitor (zoals hoeveelheid Hz, resolutie, bit diepte etc..)

[ Voor 5% gewijzigd door DiscoSuperFly op 20-11-2015 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaker
  • Laatst online: 26-01-2023
Coehinator schreef op zondag 15 november 2015 @ 14:06:
Tsja, gaat weer lekker met Dell hoor ik weer.
Soortgelijke ervaringen gehad met het bestellen van mijn Alienware 17, toendestijds ook een splinternieuw model. ook geannuleerd en meerdere malen een DOA gehad, maar na 2 omruilingen en talloze reparaties is t nu in orde.
Het is echt een mooie klucht. Mijn XPS15 is op 10 november 'dood' geleverd. Na komst van monteur die vaststelde dat het moederbord defect is, zit het muurvast. Dagelijks krijg ik een call vanuit Dell Ierland of mijn laptop het al weer doet (antwoord: nee) en of de tecnhische dienst al een afspraak heeft gemaakt (antwoord: nee). Waarop ik aangeef dat er een moederbord besteld is en dat ik graag wil weten wanneer dat dan beschikbaar komt. Dan doet Dell Ierland de belofte dat meteen uit te zoeken, en me te laten weten. Volgende dag is het weer 'Groundhog day!' en begint hetzelfde script opnieuw. Onderstussen zag ik gisterenavond dat de status van het bestelde moederbord nu 'geannuleerd' was. Echt?
Vandaag zelf Dell gebeld: sorry, maar onderdeelnummer (moederbord) is alleen bestelbaar in USA, niet in Europa. Sorry? Medewerker snapte dit zelf ook niet. Na 3 kwartier aan de lijn gehangen te hebben, heeft support besloten een ander moederbord (met Windows 7 licentie) te bestellen (zou hetzelfde moeten zijn) met een losse Win10Pro licentie. Ik ben benieuwd of dit echt dezelfde is. Maar ook hier: geen idee of dit op voorraad is of dat dit ook dagen gaat duren. 8)7
Leuk dat ik erkenning krijgt van support dat dit allemaal zeer ongelukkig is en niet aan de service niveaus voldoet die Dell wil geven, maar ondertussen heb ik nog steeds een grote aluminium baksteen thuis :'(
Op dinsdag heb ik een mail naar klantenservice gestuurd dat ik verwacht dat er uiterlijk dinsdag 24/11 een werkend systeem ligt - nul reactie. Enfin, ik wacht maandag/dinsdag wel even af en bepaal dan wat verder te doen. Ben er wel een beetje klaar mee. Jammer dat er weinig vergelijkende systemen zijn met zelfde formfactor en specs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Flaker schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:22:
[...]

Het is echt een mooie klucht. Mijn XPS15 is op 10 november 'dood' geleverd. Na komst van monteur die vaststelde dat het moederbord defect is, zit het muurvast. Dagelijks krijg ik een call vanuit Dell Ierland of mijn laptop het al weer doet (antwoord: nee) en of de tecnhische dienst al een afspraak heeft gemaakt (antwoord: nee). Waarop ik aangeef dat er een moederbord besteld is en dat ik graag wil weten wanneer dat dan beschikbaar komt. Dan doet Dell Ierland de belofte dat meteen uit te zoeken, en me te laten weten. Volgende dag is het weer 'Groundhog day!' en begint hetzelfde script opnieuw. Onderstussen zag ik gisterenavond dat de status van het bestelde moederbord nu 'geannuleerd' was. Echt?
Vandaag zelf Dell gebeld: sorry, maar onderdeelnummer (moederbord) is alleen bestelbaar in USA, niet in Europa. Sorry? Medewerker snapte dit zelf ook niet. Na 3 kwartier aan de lijn gehangen te hebben, heeft support besloten een ander moederbord (met Windows 7 licentie) te bestellen (zou hetzelfde moeten zijn) met een losse Win10Pro licentie. Ik ben benieuwd of dit echt dezelfde is. Maar ook hier: geen idee of dit op voorraad is of dat dit ook dagen gaat duren. 8)7
Leuk dat ik erkenning krijgt van support dat dit allemaal zeer ongelukkig is en niet aan de service niveaus voldoet die Dell wil geven, maar ondertussen heb ik nog steeds een grote aluminium baksteen thuis :'(
Op dinsdag heb ik een mail naar klantenservice gestuurd dat ik verwacht dat er uiterlijk dinsdag 24/11 een werkend systeem ligt - nul reactie. Enfin, ik wacht maandag/dinsdag wel even af en bepaal dan wat verder te doen. Ben er wel een beetje klaar mee. Jammer dat er weinig vergelijkende systemen zijn met zelfde formfactor en specs...
Ik ga maar alvast duimen draaien.... Die van mij moet volgende week binnenkomen 😨 Hoop dat ik geen ellende krijg !

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
Nou zoals ik toch weer de laatste tijd meekrijg is Dell heel hard op de rem aan het duwen qua Support, Levering, Configuratie etc.. Net even met meneer haddad via de chat gepraat omdat ik mij afvroeg waarom mijn bestelling al 3 weken op *werk in uitvoering* stond. Hier moest ik de klantenservice contacteren.. dus dat ga ik zo maar doen.
Ook heb ik even gevraagd of ik de XPS 15 via de usb-c (thunderbold) connector kan opladen, het antwoord is Ja dit kan :)
Heeft iemand hier al ervaringen mee of dit ook daadwerkelijk lukt en hoe snel de laptop op kan laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://e-electronics.com.mx/wp-content/uploads/2015/06/117.jpg

De Dell DA-100 dock/converter/adapter vandaag binnen gekregen. Werkt prima op de XPS 13/15. Helaas is de DA-200 nog niet in Nederland leverbaar, maar dit doet het volgens mij net zo prima. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Laatst online: 13:35
Mijn Dell 1820A wifi kaartje vandaag vervangen voor een Intel AC-7265.
Wat een onding is dat ge-rebrande Broadcom kaartje zeg. Wifi was echt instabiel. Viel vaak weg en bereik was belabberd. Daarnaast out of the box niet geïnstalleerd door Windows.... Deze problemen zijn tot nu toe verholpen. blij met mn aankoop van 3 tientjes haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrreutel
De XPS 15 (althans alle uitvoeringen die in NL verkrijgbaar zijn) komt toch met een DW1830 wifi kaartje?

Die zou volgens deze link bestaan uit:

Dell Wireless 1830 - BCM43602 + BCM20703A1 (DW1830 Bluetooth 4.1 LE)

Die Broadcom BCM43602 chipset heeft dan volgens deze link de volgende spec:

"The BCM43602 is a 3x3 MIMO 802.11ac SoC solution that enables these platforms to offload Wi-Fi processing from the host processor. The solution boasts the ability to achieve full 802.11ac (900 Mbps TCP) throughput on CPU constrained systems. The entire WLAN driver runs inside of the BCM43602, freeing up host CPU for applications such as video streaming. It is pin-compatible, drop in and full feature replacement to Broadcom's industry leading BCM4360, in production across multiple retail and service provider customers."

Ziet er alweer stapje beter uit dan de DW1820 (van de XPS13). Denk dat ik eerst maar eens aankijk hoe de DW1830 bevalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
Als ik op de dell site kijk tussen de drivers vind ik deze modellen:Afbeeldingslocatie: http://i36.photobucket.com/albums/e35/kevin2296/tweakers/dellwifi_zpsrgzmou9m.png

Dit zijn dus de mogelijke modellen die je *kunt* krijgen in de laptop.
Nu zie ik op mijn order staan: DW1830 3x3 802.11ac 2.4/5GHz + Bluetooth 4.1.
Dit betekend dus dat ik waarschijnlijk wel de 1830 krijg ipv de 1820 toch?

Overigens is de 1830 de wifi die voor problemen zorgt of zijn dit andere modellen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
k---evi-n schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 23:34:
Als ik op de dell site kijk tussen de drivers vind ik deze modellen:[afbeelding]

Dit zijn dus de mogelijke modellen die je *kunt* krijgen in de laptop.
Nu zie ik op mijn order staan: DW1830 3x3 802.11ac 2.4/5GHz + Bluetooth 4.1.
Dit betekend dus dat ik waarschijnlijk wel de 1830 krijg ipv de 1820 toch?

Overigens is de 1830 de wifi die voor problemen zorgt of zijn dit andere modellen? :?
Volgens de factuur/spec zit erbij mij ook de 1830 in dus ben ook wel benieuwd of dit het slechte model is?

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Reb87 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 17:31:
[afbeelding]

De Dell DA-100 dock/converter/adapter vandaag binnen gekregen. Werkt prima op de XPS 13/15. Helaas is de DA-200 nog niet in Nederland leverbaar, maar dit doet het volgens mij net zo prima. ;)
En als je een full-hd-film kijkt over de HDMI... is dat dan gewoon soepel/scherp? Of schokkerig/compressed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sender
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Reb87 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:23:
Intel! [...]

7260 is volgens mij wel goed. Een AC adapter die veel op Ebay te vinden is.
Ik denk dat je de 7265 bedoelt? Ivm de M.2 interface. Zie: http://tweakers.net/price...re/listing/340462;445729/

Dell XPS 13 9350 Skylake, i7@2.5Ghz, 16GB, 1T NVMe, 3200x1800, linux4.13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrreutel
grrrr leverdatum weer 11 dagen vooruitgeschoven. was 3-5 dagen bij bestellen, is nu al een maand... (xps 15 fhd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Rrreutel schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 21:20:
grrrr leverdatum weer 11 dagen vooruitgeschoven. was 3-5 dagen bij bestellen, is nu al een maand... (xps 15 fhd)
Bij mij stond er ook verstuurd binnen 3-5 dagen... Na bestelling was de verwachte leverdatum 21 dagen, als het goed is wordt hij maandag geleverd door ups.. Heeft dan al me al 18 geduurd incl. verzenden.
Voor verzenden staat volgens mij ok rond de 10-12 dagen max.

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
woekele schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 11:17:
[...]

En als je een full-hd-film kijkt over de HDMI... is dat dan gewoon soepel/scherp? Of schokkerig/compressed?
Zal ik morgen even testen, ben eigenlijk ook wel benieuwd! :)
Klopt helemaal, ik bedoel de 7265, sorry. Zat toevallig achter een oudere Latitude toen ik deze opmerking plaatste. Daar zit een iets oudere WiFi module in. ;) Type nu toevallig vanaf een E7250, met een 7265 module erin, en deze heeft met Windows 10 toch wel wat connection drops zeg... :| Met standaard Windows driver en Intel driver. Vraag me dan toch af of Dell Wireless zo'n drama is in dit geval, of Windows 10... Sowieso ben je beter af met de Intel, ivm drivers en ondersteuning in Linux, maar na wat beter testen ben ik wel van mening dat de Intel module niet gelijk probleemloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
m.lammers schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 20:10:
Mijn Dell 1820A wifi kaartje vandaag vervangen voor een Intel AC-7265.
Wat een onding is dat ge-rebrande Broadcom kaartje zeg. Wifi was echt instabiel. Viel vaak weg en bereik was belabberd. Daarnaast out of the box niet geïnstalleerd door Windows.... Deze problemen zijn tot nu toe verholpen. blij met mn aankoop van 3 tientjes haha!
Idem :) Ik zag alleen wel een aanslutiing meer op het broadcom kaartje dan op de intel, waardoor er nu een kabeltje niet aangesloten is (grijs). Lijkt tot nu toe geen effect te hebben, maar ben toch benieuwd waar dat kabeltje voor dient...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
  • Laatst online: 23-04 13:00
Nano2009 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 16:31:
[...]

Kingston Hyper X DDR4 2400 (de XPS 15 kan maximaal 2133 aan dus het geheugen wordt omlaag geclocked door het moederbord)

Voor diegene die ook van plan zijn om een NVMe SSD te plaatsen; tijdens de Windows installatie zal de SSD niet te zien zijn. Om dit op te lossen moet je deze driver uitpakken, op een usb stick zetten en in de Windows installatie laden. Dan zal de SSD wel te zien zijn en kun je Windows erop installeren.
Heb je dit reepje bij het originele reepje van dell bijgeprikt, of heb je twee reepjes van 8gb gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08-2019
De kogel is door de kerk... Gezien de nieuwe Asus reeks blijkbaar niet eerstdaags richting België blijkt te komen, zal het een XPS 15 met 512SSD worden. Hopelijk zijn de meeste kinderziekten in het productieproces ondertussen ook al opgelost.

Enkel wel wat zuur van de recente prijsverhoging met 200EUR. Ik veronderstel dat er enkel bij bestelling als particulier gebruik gemaakt kan worden van de studentenkorting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W!m_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 13:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsvBest
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-03-2019
Is het genoemde wifi-probleem meer incidenteel of heeft het merendeel hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
^
Met de xps 15 geen last van wifi problemen. Eigenlijk heb ik uberhaupt geen problemen en ben ik zeer tevreden met de laptop.

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Zou een van de bezitters van een recente Dell XPS 15 of 13 eens willen kijken of er een trusted root certificaat met de naam eDellRoot op de machine aanwezig is?

Zie voor details:
http://joenord.blogspot.n...comes-with-edellroot.html

Volgens Reddit ook op de XPS 15 aanwezig:
https://www.reddit.com/r/...ith_rogue_root_ca_exactly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Olaf schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:49:
Zou een van de bezitters van een recente Dell XPS 15 of 13 eens willen kijken of er een trusted root certificaat met de naam eDellRoot op de machine aanwezig is?

Zie voor details:

Ik kan vanavond even kijken voor je, wat doet dit bestandje?

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrreutel
Olrac.Srednjim schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:55:
[...]
Kwalijke zaak als inderdaad de private key voor dit root certificate ook op je laptop staat, en als die hetzelfde blijkt te zijn voor alle laptops. Als je die key in het bezit hebt kun je nep-certificaten voor willekeurige domeinen genereren, waarmee je de gebruikers van al deze Dell laptops de illusie van een veilige, versleutelde verbinding met site X (google/facebook/etc) kunt geven, terwijl de communicatie ondertussen wordt afgeluisterd door een 'man in the middle'.

[ Voor 11% gewijzigd door Rrreutel op 23-11-2015 12:19 . Reden: correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
[...]

Het is niet helemaal duidelijk waarom Dell het op de systemen zou zetten (en al helemaal niet inclusief private key) maar zoals Rrreutel zegt kunnen kwaadwillenden dit misbruiken.

Als ze bijvoorbeeld een hotspot aanmaken en iemand maakt hiermee verbinding, dan is http-verkeer te monitoren maar normaal gesproken is https-verkeer dat niet. De aanwezigheid van een ssl-certificaat met private sleutel zoals Dell die hier lijkt te plaatsen, zou misbruikt kunnen worden om dat https-verkeer wel af te luisteren. De browser geeft dan geen waarschuwing omdat deze denkt dat een vertrouwd rootcertificaat van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Olaf schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:22:
[...]

Het is niet helemaal duidelijk waarom Dell het op de systemen zou zetten (en al helemaal niet inclusief private key) maar zoals Rrreutel zegt kunnen kwaadwillenden dit misbruiken.

Als ze bijvoorbeeld een hotspot aanmaken en iemand maakt hiermee verbinding, dan is http-verkeer te monitoren maar normaal gesproken is https-verkeer dat niet. De aanwezigheid van een ssl-certificaat met private sleutel zoals Dell die hier lijkt te plaatsen, zou misbruikt kunnen worden om dat https-verkeer wel af te luisteren. De browser geeft dan geen waarschuwing omdat deze denkt dat een vertrouwd rootcertificaat van toepassing is.
Wat kunnen we hier zelf aandoen?

Er staat thuis nu een cadeautje klaar....😁 Xps fhd is net afgeleverd...

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf

Laten we eerst maar eens kijken of het überhaupt speelt. Straks is er niets aan de hand.
Kopers zouden het moeten kunnen verifiëren via
Start -> type "certmgr.msc" -> (accept on UAC prompt) -> Trusted Root Certification Authorities -> Certificate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrreutel
Olrac.Srednjim schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:25:
[...]

(Lucky you. Ik bestelde één werkdag na jou, en moet nog minstens 3 weken wachten.)

Misschien valt de eDellRoot schade een beetje mee: blijkbaar is het root certificate niet gemarkeerd als CA authority, en kunnen er geen andere certificaten mee worden uitgegeven. Maar dan nog kunnen er wel bijv. valse updates voor Dell software (blijkbaar wordt het gebruikt door Dell Foundation Services) mee worden gemaakt.

Je kunt het certificaat verwijderen (mogelijk eerst exporteren als backup) via de certificate management console:
Start -> type "certmgr.msc" -> Trusted Root Certification Authorities -> Certificates -> zoek naar eDellRoot

Goede kans dat daarna sommige Dell software niet meer automatisch wordt geüpdated, of niet meer goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Rrreutel schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:51:
[...]

(Lucky you. Ik bestelde één werkdag na jou, en moet nog minstens 3 weken wachten.)

Misschien valt de eDellRoot schade een beetje mee: blijkbaar is het root certificate niet gemarkeerd als CA authority, en kunnen er geen andere certificaten mee worden uitgegeven. Maar dan nog kunnen er wel bijv. valse updates voor Dell software (blijkbaar wordt het gebruikt door Dell Foundation Services) mee worden gemaakt.

Je kunt het certificaat verwijderen (mogelijk eerst exporteren als backup) via de certificate management console:
Start -> type "certmgr.msc" -> Trusted Root Certification Authorities -> Certificates -> zoek naar eDellRoot

Goede kans dat daarna sommige Dell software niet meer automatisch wordt geüpdated, of niet meer goed werkt.
1 werkdag? dan heb je hem op 9 november besteld.... na mijn bestelling zag ik bij het checken van de site dat de levertijd van 3-5 werkdagen naar 21-25 werkdagen is gegaan...

8)7

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Olaf schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:49:
[...]

Laten we eerst maar eens kijken of het überhaupt speelt. Straks is er niets aan de hand.
Kopers zouden het moeten kunnen verifiëren via
Start -> type "certmgr.msc" -> (accept on UAC prompt) -> Trusted Root Certification Authorities -> Certificate
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/1qbfzW45Klr4vETRe5ttS5yg/full.png

Dit op mijn XPS 15

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrreutel
Olrac.Srednjim schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:02:
[...]

1 werkdag? dan heb je hem op 9 november besteld.... na mijn bestelling zag ik bij het checken van de site dat de levertijd van 3-5 werkdagen naar 21-25 werkdagen is gegaan...

8)7
Klopt, 9 nov. besteld. Had jij net een van de laatsten uit een productie-run of een zending (en ben ik weer 1 van de eersten ;-)

Overigens: certificaat issue staat inmiddels op de FP, Dell komt vandaag nog met statement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningSlakkie
  • Laatst online: 17-09 12:38
Vraagje over geleverde batterij capaciteit.
Ik heb zojuist met mijn XPS13 opdrachtprompt als administrator uitgevoerd en daarna ''powercfg -energy'' als commando gegeven. Na een analyse van 60 seconden is er in C:\Windows\System32 een energy-report.html aangemaakt met de resultaten.

Dit heb ik gedaan om de battery health checken, nu staat er het volgende in energy report:
Ontwerpcapaciteit: 57532 ik denk dat dit slaat op de geadverteerde 58Wh?
laatst volledig opgeladen = 53816

dus dell heeft mijn laptop geleverd met een health van (53816/57532) * 100% = 93,5% health

Mijn vraag aan mede XPS13 bezitters, wat is jullie battery health?
Ik snap dat batterijen doorgaans worden geleverd met een health van 85 tot wel 98 procent, maar voor een laptop die net is geproduceerd en niet lang op de plank heeft gestaan is dit mischien wat weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrreutel
KoningSlakkie schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:21:
...
dus dell heeft mijn laptop geleverd met een health van (53816/57532) * 100% = 93,5% health

Mijn vraag aan mede XPS13 bezitters, wat is jullie battery health?
Ik snap dat batterijen doorgaans worden geleverd met een health van 85 tot wel 98 procent, maar voor een laptop die net is geproduceerd en niet lang op de plank heeft gestaan is dit mischien wat weinig.
Meen me te herinneren dat iemand een vergelijkbaar issue 'oploste' met een oplaad/ontlaad cyclus. De capaciteit was daarna dicht in de buurt van de 100%. (geloof dat hij het laatste beetje ontlaadde door de laptop in bios scherm aan te laten staan tot leeg). YMMV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
woekele schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 11:17:
[...]

Zit voor mijn gevoel wel iets verschil in ja. In kwaliteit moeilijk te zeggen op en 1440p scherm tov 1080p. Liep verder vrijwel vloeiend. Net niet native denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jijonenca
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-07 09:45
Olaf schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:49:

Zie voor details:

Ik heb 5 dagen geleden mijn Dell xps15 ontvangen en dit certificaat staat ook op mijn computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerrider
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09-2024
Dat eDell root certficaat heb ik niet op mijn XPS 15.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

hier ok op mijn 8140 tablet.

Wat een naaistreek. Meteen in untrusted gedumpt.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikesterG
  • Laatst online: 29-12-2015
Ook op mijn Dell XPS 15 (nog model 9530) van 1 maart 2015 staat het eDellRoot certificaat :-(

[ Voor 35% gewijzigd door MikesterG op 23-11-2015 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Simpele oplossing is natuurlijk een clean-install van windows. Nu gaat dat sinds windows 8 volgens mij vrij simpel, dat je gewoon tegen windows kunt zeggen een clean install te doen en dan is het ook echt clean en niet inclusief de meuk van de laptopbouwer, toch? Maar wat als je zelf wilt installeren, vanaf usb-stick oid. Dan moet je ineens gaan klooien met secure boot uitschakelen, etc. Ik heb me niet goed ingelezen, maar kun je het daarna nog weer inschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Misschien een domme vraag? stond bij jullie ook de installatie op de hdd?
Ik heb het idee dat er geen ssd van 32gb aanwezig is maar hoe kan ik dit zien?
Bij het opnieuw installeren kan ik de ssd niet vinden?
Tevens is er in de bios niets te vinden over de aanwezige schijven of ik kijk er overheen?

Morgen ga ik even een schroeven draaier setje halen om hem open te maken.

**** EDIT ****

Krijg nou tieten, na een aantal keer proberen krijg ik de 32gb ssd wel te zien?
Waarschijnlijk kwam dit omdat hij standaard in Raid staat waarbij de ssd en hdd samen tot een schijf zijn samen gevoegd? anders weet ik het ook niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Olrac.Srednjim op 23-11-2015 23:17 ]

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
Olrac.Srednjim schreef op maandag 23 november 2015 @ 23:13:
Misschien een domme vraag? stond bij jullie ook de installatie op de hdd?
Ik heb het idee dat er geen ssd van 32gb aanwezig is maar hoe kan ik dit zien?
Bij het opnieuw installeren kan ik de ssd niet vinden?
Tevens is er in de bios niets te vinden over de aanwezige schijven of ik kijk er overheen?

Morgen ga ik even een schroeven draaier setje halen om hem open te maken.

**** EDIT ****

Krijg nou tieten, na een aantal keer proberen krijg ik de 32gb ssd wel te zien?
Waarschijnlijk kwam dit omdat hij standaard in Raid staat waarbij de ssd en hdd samen tot een schijf zijn samen gevoegd? anders weet ik het ook niet.
Het is ook niet de bedoeling dat je deze *ziet* het is een Caching SSD (Info over Caching SSD )
Het doet niet veel anders dan de meest gebruikte programma's/data op de ssd zetten zodat ze sneller opstarten, hierdoor lijkt het een stuk sneller te gaan als met alleen een hdd in de laptop ;)
Als je echt gebruik wilt maken van een SSD dan zou ik je een grotere SSD kopen waar je windows op installeert etc. (wordt mijn kerstcadeau dit jaar :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
k---evi-n schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 01:27:
[...]

Het is ook niet de bedoeling dat je deze *ziet* het is een Caching SSD (Info over Caching SSD )
Het doet niet veel anders dan de meest gebruikte programma's/data op de ssd zetten zodat ze sneller opstarten, hierdoor lijkt het een stuk sneller te gaan als met alleen een hdd in de laptop ;)
Als je echt gebruik wilt maken van een SSD dan zou ik je een grotere SSD kopen waar je windows op installeert etc. (wordt mijn kerstcadeau dit jaar :9 )
De grotere ssd m.2 komt vandaag ook binnen... Crucial mx200, 256gb 80mm

Na 5 min ergerde ik me al aan het geratel van de hdd...

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Kun je ook je geheugen veranderen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Josky
  • Laatst online: 16-09 17:50
Misschien handig mocht je nog twijfelen over het vervangen van geheugen en een grotere Ssd bij een XPS15 9550.

YouTube: Install Samsung 950 PRO SSD on a Dell XPS 15 9550 (US)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrreutel
Dell gaat het eDellRoot foutje toch maar fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daddycewl
  • Laatst online: 17-09 09:55
Gisteren de XPS15 besteld met i7, 16GB RAM, touchscreen en 1TB SATA schijf/32GB M2 SSD. Leverdatum 5 januari 2016 ;-(

Ik heb nog een mooie Samsung EVO 750GB SSD liggen en mijn vraag is of ik het originele M2 schijfje zomaar kan verwijderen en de SATA schijf kan vervangen door de Samsung EVO?

Iemand ervaring met deze config?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:53
Twee posts boven je een installatiefilmpje, je zou de M2 SSD ook kunnen laten zitten en gebruiken als 32 GB extra opslag. Het is verder geen probleem om de sata schijf te vervangen door de EVO. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daddycewl
Thx, dat filmpje had ik al bekeken. Ik weet hoe de procedure uitgevoerd dient te worden, maar mijn vraag is of het systeem protesteert als de M2 wordt verwijderd.

Nah, ik ga het gewoon proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:53
Dat is geen probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daddycewl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Ik heb een XPS 13 besteld ben benieuwd, krijg hem volgens dell begin volgende maand binnen. Ik twijfelde nog over de HP envy 13 maar gezien de problemen die op het forum naar boven komen maar niet gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wodann
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Voor degenen die ook graag de (non-touch) XPS 15 willen hebben, maar dat in een net iets andere configuratie willen (bv. zoals in de VS: http://www.dell.com/us/p/xps-15-9550-laptop/pd?~ck=mn), is er een petitie gaande om meer configuraties in Europa aan te bieden. Van een Dell Chat medewerker heb ik namelijk begrepen dat alleen de op de Nederlandse site vermelde modellen te bestellen zijn.. Voor wat het waard is:

https://www.change.org/p/...ization-options-in-europe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Gisteren mijn Dell XPS 15 FHD binnengekregen, alles werkt naar behoren en heb gelukkig nog geen gebreken kunnen vinden.

Waar ik wel last van heb is dat mijn nieuwe muis (Microsoft mobile mouse 3600) aangesloten via bluetooth soms traag reageert.

Iemand hier ook problemen mee? ik kan de muis helaas niet testen met een andere laptop.

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Geen ervaring met laptop geheugen vervangen, maar dat moet 260pin zijn?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Slasher schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 19:46:
Geen ervaring met laptop geheugen vervangen, maar dat moet 260pin zijn?
Toch gewoon DDR4 SO-DIMM? Makkelijker kan het niet.... 2x 8gb is voor nu maximaal dacht ik?
En anders 1x 16gb als die er al zijn zodat je altijd nog kan uitbreiden naar 32gb.

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:49
Semi-relevant.

Dell Alienware M17 R3.
Verse installatie, weet alleen niet meer of ik die Dell foundation even geinstalleerd had staan.

Certificaat staat hier ook tussen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Voor de liefhebber wat foto's....

http://imgur.com/a/5zBKT

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Olrac.Srednjim schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:14:
Gisteren mijn Dell XPS 15 FHD binnengekregen, alles werkt naar behoren en heb gelukkig nog geen gebreken kunnen vinden.

Waar ik wel last van heb is dat mijn nieuwe muis (Microsoft mobile mouse 3600) aangesloten via bluetooth soms traag reageert.

Iemand hier ook problemen mee? ik kan de muis helaas niet testen met een andere laptop.
Probleem is opgelost, als je verbinding maakt met wifi op 2,4 ghz dan stoort de bluetooth muis 8)7

De internetrouter ingesteld op 5ghz netwerk en het probleem is verholpen.

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rrreutel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 20:06

rda

Die van mij zal naar alle waarschijnlijkheid vandaag worden afgeleverd, 13 Touch. Ik denk dat ik het liefste een clean versie van W10 installeer. Hoe gaat dat in zijn werk, zonder opnieuw bloatware te installeren? Of valt de bloatware wel mee en zijn de voordelen verwaarloosbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
Voor de mensen die ook een Dell XPS 15 met 4K scherm hebben besteld slecht nieuws waarschijnlijk..
Mijn verwachte levertijd staat op 7-12 maar ik krijg het volgende te horen via de twitter

Gisterenavond hebben wij een update van de fabriek ontvangen. Er blijkt een onderdeel voor het scherm beperkt voorradig waardoor de productiecapaciteit klein is. Op dit moment is de verwachting dat je systeem pas half december wordt geproduceerd en aan het einde van de maand wordt geleverd. Mogelijk is dit al sneller als het onderdeel eerder meer voorradig komt, dit kunnen we helaas niet garanderen. Excuses voor de wachtduur! ^XX

Dusja dat wordt wachten dus of hopen dat ze het wel op voorraad krijgen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enver63
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 12:00
k---evi-n schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:46:
Voor de mensen die ook een Dell XPS 15 met 4K scherm hebben besteld slecht nieuws waarschijnlijk..
:F
Ik heb die van mij oorspronkelijk op 11 oktober besteld. Hiermee wordt de kans wel heel groot dat het toch een Lenovo P50 wordt.

Als Dell nou gewoon een FHD scherm met 16GB RAM en 512GB SSD zou leveren was er niets aan de hand. Ik heb dat suffe 4K scherm alleen maar besteld omdat de FHD configuraties een stuk minder waren.

Daarom net toch maar de petitie aan Dell ondertekend.

[ Voor 16% gewijzigd door enver63 op 25-11-2015 14:47 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 35 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen en discussie omtrent de XPS 13 en 15, uitdrukkelijk niet voor statusupdates en leveringen over bestellingen. Dit kun je kwijt in Dell levertijden topic.