Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:45
Ik ben ook aan het overwegen om over te stappen van een (2010!) MacBook Pro 15 inch. Deze heeft jarenlang goede dienst gedaan, het vervangen van de HDD door een SSD gaf hem echt een tweede leven maar het einde begint toch wel te naderen.

Ik ben langs de Apple Store gegaan maar wat Apple bood viel me erg tegen. Ik wil een 15 inch scherm en dan ga je meteen door naar een laptop van 2800 euro, met een relatief trage videokaart en slechts 256GB opslag. Dus toch maar eens verder kijken dan Apple.

Omdat ik veel reis is mijn laptop een beetje een all-round entertainment station. Films kijken, muziek draaien en af en toe een spelletje. Ik heb altijd dual boot gedraaid en al mijn office werk deed ik in OSX maar om heel eerlijk te zijn werk ik ook prima in Windows 10. Wat ik erg belangrijk vindt is dat ik een degelijke machine heb; mijn MBP is twee keer fors gevallen maar hoewel dat niet veel gedaan heeft voor de looks is de functionaliteit nooit aangetast daardoor. Vrijwel alle Windows machines die ik zie zijn echter, om het maar oneerbiedig te zeggen, van hetzelfde plastic gemaakt als waarop ik mijn rosbief koop. Plastic rommel.

Ik heb eigenlijk alleen de XPS serie van Dell gevonden die in de buurt komt van de degelijkheid van de Apples. Specs zijn best goed voor een hoop minder geld. Ik zie echter dat je niet een echte customized machine kan bouwen bij Dell, maar ik begrijp uit dit topic dat de specs eigenlijk continue wijzigen dus dat regelmatig de website checken het beste is? Ik wil ongeveer het volgende: i7 / 1050 Ti / 8GB / 512GB.

Verder zijn kortingsacties nogal een ding begrijp ik? Komen deze regelmatig langs?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:28:
Ik ben ook aan het overwegen om over te stappen van een (2010!) MacBook Pro 15 inch. Deze heeft jarenlang goede dienst gedaan, het vervangen van de HDD door een SSD gaf hem echt een tweede leven maar het einde begint toch wel te naderen.

Ik ben langs de Apple Store gegaan maar wat Apple bood viel me erg tegen. Ik wil een 15 inch scherm en dan ga je meteen door naar een laptop van 2800 euro, met een relatief trage videokaart en slechts 256GB opslag. Dus toch maar eens verder kijken dan Apple.

Omdat ik veel reis is mijn laptop een beetje een all-round entertainment station. Films kijken, muziek draaien en af en toe een spelletje. Ik heb altijd dual boot gedraaid en al mijn office werk deed ik in OSX maar om heel eerlijk te zijn werk ik ook prima in Windows 10. Wat ik erg belangrijk vindt is dat ik een degelijke machine heb; mijn MBP is twee keer fors gevallen maar hoewel dat niet veel gedaan heeft voor de looks is de functionaliteit nooit aangetast daardoor. Vrijwel alle Windows machines die ik zie zijn echter, om het maar oneerbiedig te zeggen, van hetzelfde plastic gemaakt als waarop ik mijn rosbief koop. Plastic rommel.

Ik heb eigenlijk alleen de XPS serie van Dell gevonden die in de buurt komt van de degelijkheid van de Apples. Specs zijn best goed voor een hoop minder geld. Ik zie echter dat je niet een echte customized machine kan bouwen bij Dell, maar ik begrijp uit dit topic dat de specs eigenlijk continue wijzigen dus dat regelmatig de website checken het beste is? Ik wil ongeveer het volgende: i7 / 1050 Ti / 8GB / 512GB.

Verder zijn kortingsacties nogal een ding begrijp ik? Komen deze regelmatig langs?
Ja, kortingsacties komen idd vaak voor. Als je nog kan wachten, zou ik wachten op Black Friday, dan verwacht ik weer een grote actie. Als er directe korting wordt toegepast, kan je ook nog eens gebruik maken van studentenkortingscode. Weet niet of je student bent of je iemand kent die student is, dan kan je een kortingscode aanvragen van 12%

Directe korting + studentenkortingscode scheelt echt behoorlijk in de prijs als je het vergelijkt met Apple.

Mocht je niet aan een kortingscode kunnen komen, kan je mij even een DM sturen, heb er nog een liggen :)

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
@Dr. Strangelove

Als het goed is blijven de specs gelijk. Wel komt er ieder jaar een nieuwe line-up waarbij de specs veranderen, als je dat bedoelt.

Het model dat je zoekt moet deze zijn denk ik. Het enige verschil (en voordeel imo) is dat dit model 16 GB RAM heeft i.p.v. 8.

Wat betreft kortingen is het geduldig afwachten. Je hebt namelijk regelmatig aanbiedingen waarbij je o.a. €250,-, 10% of 12% korting krijgt. Als student (of als vriend van een student :)) kan je nog eens 12% korting extra krijgen wanneer je dit bij Dell aanvraagt. De %-kortingen zijn niet te combineren met de studentkortingen, de €250,- enzo wel. Hierdoor ben ik afgelopen jaar op een prijs van €1363,13 uitgekomen voor bovenstaand model.

Er is een speciaal topic hier op Tweakers over kortingscodes bij Dell, lees die eens door voor meer info. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:45
Mijn studiedagen liggen lang achter me maar mijn vrouw is onlangs via NTI een Hbo-opleiding gestart dus dat zou moeten lukken. Nu dus even wachten op een leuke cash korting. Op moment 120 euro zie ik. Wie weet brengt Black Friday wat moois.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Sinds de update waarbij al mijn locale waardevolle foto's zijn verdwenen kan ik geen windows update meer gebruiken. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe XPS 9570 en ik vraag mij af hoe ik de levensduur van de batterij zo lang mogelijk goed houd. Ik gebruik de XPS bijna alleen maar via netstroom en heb dit ook in de power manager ingesteld. Kan ik nog meer doen? In andere posts lees ik regelmatig dat men de batterij maar tot bijvoorbeeld 60% oplaad, is dat voor mijn situatie nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
killerbie schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 16:24:
Sinds de update waarbij al mijn locale waardevolle foto's zijn verdwenen kan ik geen windows update meer gebruiken. Iemand tips?
Het blijkt dus de WUAUservice te zijn die blijkbaar sinds 'de grote' update gewoon ontbreekt, iemand tips -,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoningSlakkie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17-09 12:38
Psvtje10 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 15:38:
Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe XPS 9570 en ik vraag mij af hoe ik de levensduur van de batterij zo lang mogelijk goed houd. Ik gebruik de XPS bijna alleen maar via netstroom en heb dit ook in de power manager ingesteld. Kan ik nog meer doen? In andere posts lees ik regelmatig dat men de batterij maar tot bijvoorbeeld 60% oplaad, is dat voor mijn situatie nodig?
De optie ''voornamelijk op netstroom'' zegt mij vrij weinig. Ik weet niet wat hier het nut van is aangezien de laptop bij mij nog steeds naar 100% wordt opgeladen. Ook op het internet kan ik geen antwoord vinden over wat het nou echt doet.

Als je daadwerkelijk praktisch alleen op netstroom zit, zou ik het volgende aanraden. Zet de instelling op aangepast. Schuif de ''opladen stoppen'' slider naar 55%. Zo zal je laptop altijd op 55% blijven hangen wanneer je op het netstroom zit. Zo hoef je niet zelf de lader erin en eruit te halen. Dit is simpelweg de beste manier op je accu capaciteit zo goed mogelijk te behouden. Daarnaast zou je bij temperatuurbeheer de instelling op koel kunnen zetten, omdat een koelere batterij (en alle andere componenten) minder snel slijten. Waarschijnlijk gaat je fan wel sneller slijten O-) . (Btw. Na een repaste met NT-H1 draait mijn XPS heel de tijd passief bij office en web-gebruik, ook met de temperatuurbeheer op koel. wat eerst niet zo was).

Als je op batterij zit dan moet je zelf toevallig weten hoeveel % je per gaat sessie gebruiken. Stel je gebruikt 30% batterij per sessie, dan zou jij je de slider op 80% kunnen zetten en vervolgens gebruiken totdat deze 50% is en weer opladen naar 80%. Als je net als ik heel de dag achter een bureau zit met netstroom, lekker op 55% laten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

Ik ben sinds gister trotse eigenaar van een nieuwe xps 13 (i7, 16gb, 512gb ssd). Hiervoor jarenlang op een 13" macbook pro gewerkt en ik moet zeggen dat ik echt onder de indruk ben van wat Dell in zo'n kleine laptop heeft weten te proppen!! Het beeldscherm is subliem, qua performance blaast ie m'n macbook finaal weg en hij is ook nog eens kleiner, lichter en heeft een mooier design!

Ik was vooraf vrij sceptisch over de trackpad omdat ik zo gewend ben geraakt aan de heerlijke glazen trackpad op de macbook, maar Dell heeft misschien nog wel een betere weten te produceren.

Enig minpuntje is misschien dat er alleen 3 usb-c poorten zijn, maar heb op amazon een docking dongle gevonden voor 20,- die goed schijnt te werken met de xps. Krijg em morgen binnen, dus ben benieuwd of hdmi ed.out of the box goed gaan werken.

het is deze: https://www.amazon.de/gp/...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

[ Voor 23% gewijzigd door amahusu op 01-11-2018 21:47 ]

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepM
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 06:25
Ik heb sinds 2 maanden de dell XPS 13 9370 volledig aangekleed. Echter heb ik nu al een behoorlijk irritant probleem. Mijn LED indicator blijft oranje knipperen. Nu heb ik het een en ander uit gezocht. En het blijkt dat de batterij aan vervanging toe is.

Heeft iemand hier ook last van? Ik denk namelijk zelf dat een update de boosdoener is, want gister avond zijn er wat updates uitgevoerd.. en vandaag viel de laptop ineens uit en ging niet meer aan. Ik kan hem gelukkig wel gebruiken aan de netstroom.

Iemand een workaround voor dit? Of zal ik toch dell moeten raadplegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hegenious
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:58
Wat zegt Dell Command | Power Manager over de 'battery health'?
Heb je diagnostics al eens gedraaid?
Het is niet normaal dat je batterij al na 2 maanden aan vervanging toe is.
Je zit nog binnen de garantie dus is het verstandig om dit probleem bij Dell te melden. Laat hen het maar oplossen, als je on site support hebt bij je XPS kan je gelijk een afspraak maken.
Klinkt wellicht onlogisch, maar het is goed mogelijk dat de power adapter de schuldige is, en niet de batterij
Heb ooit iets vergelijkbaars gehad met een XPS van nog geen jaar oud.
De workaround geef je zelf al aan, gebruiken aan de netstroom... :) persoonlijk vind ik dat niet acceptabel voor een moble device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepM
hegenious schreef op zondag 4 november 2018 @ 09:46:
Wat zegt Dell Command | Power Manager over de 'battery health'?
Heb je diagnostics al eens gedraaid?
Het is niet normaal dat je batterij al na 2 maanden aan vervanging toe is.
Je zit nog binnen de garantie dus is het verstandig om dit probleem bij Dell te melden. Laat hen het maar oplossen, als je on site support hebt bij je XPS kan je gelijk een afspraak maken.
Klinkt wellicht onlogisch, maar het is goed mogelijk dat de power adapter de schuldige is, en niet de batterij
Heb ooit iets vergelijkbaars gehad met een XPS van nog geen jaar oud.
De workaround geef je zelf al aan, gebruiken aan de netstroom... :) persoonlijk vind ik dat niet acceptabel voor een moble device.
Dell Power Manager geeft eigenlijk niet zoveel aan. Zie screenshot. In de bios wordt er ook gezegd dat de batterij vervangen moet worden..

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/90yQ820L/status.jpg

Diagnostics gedraaid en zegt dat er geen problemen zijn. Ik heb Dell al een mailtje gestuurd. Hopelijk komen ze er snel op terug. Ik gebruik mn laptop namelijk voor programmeer werkzaamheden, en heb geen reserve staan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
DeepM schreef op zondag 4 november 2018 @ 10:48:
[...]

Dell Power Manager geeft eigenlijk niet zoveel aan. Zie screenshot. In de bios wordt er ook gezegd dat de batterij vervangen moet worden..

[Afbeelding]

Diagnostics gedraaid en zegt dat er geen problemen zijn. Ik heb Dell al een mailtje gestuurd. Hopelijk komen ze er snel op terug. Ik gebruik mn laptop namelijk voor programmeer werkzaamheden, en heb geen reserve staan. 8)7
Zo te zien heb je nog niet alles geïnstalleerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mcvHTmSpHA1DL0OrqyhZQJ66/medium.png

Je hebt nu waarschijnlijk alleen de versie vanuit de Windows Store gedownload. Je moet ook nog de installer pakken van de Dell website.

[ Voor 5% gewijzigd door BillSpaarbank op 04-11-2018 11:20 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepM
BillSpaarbank schreef op zondag 4 november 2018 @ 11:19:
[...]

Zo te zien heb je nog niet alles geïnstalleerd.

[Afbeelding]

Je hebt nu waarschijnlijk alleen de versie vanuit de Windows Store gedownload. Je moet ook nog de installer pakken van de Dell website.
Je hebt helemaal gelijk. Ik miste inderdaad nog een deel. Nieuwe screenshot!

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/vZMfGX6N/status.png

Geeft ook aan dat de batterij vervangen moet worden. Wel vreemd dat dit gebeurd in zo een korte tijd. Weet iemand hoelang ik de laptop kwijt zal zijn?

Ik heb trouwens net ook de laptop even opengehaald om de batterij te ontkoppelen. 30 seconden powerbutton ingedrukt voor een reset. En daarna weer reconnect. Maar helaas werkt dit ook niet. Dus voor de mensen die dit ook ervaren. Het heeft helaas geen zin, bespaar je moeite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
DeepM schreef op zondag 4 november 2018 @ 11:38:
[...]
Weet iemand hoelang ik de laptop kwijt zal zijn?
Wat heb je er voor support op zitten? Als je de batterij zelf al hebt kunnen loshalen dan kunnen ze wellicht nog de batterij zelf versturen als het een CRU (Customer Replaceble Unit) is zodat je die zelf kunt vervangen. Volgens mij zit het eerste jaar er toch gewoon next business day onsite garantie op? Dan gewoon een mannetje laten komen en je laptop open laten schroeven door hem, testen en laten aftekenen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepM
redfoxert schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:25:
[...]

Wat heb je er voor support op zitten? Als je de batterij zelf al hebt kunnen loshalen dan kunnen ze wellicht nog de batterij zelf versturen als het een CRU (Customer Replaceble Unit) is zodat je die zelf kunt vervangen. Volgens mij zit het eerste jaar er toch gewoon next business day onsite garantie op? Dan gewoon een mannetje laten komen en je laptop open laten schroeven door hem, testen en laten aftekenen.
Mijn garantieservice is CAR. Ik heb de laptop particulier gekocht, niet zakelijk helaas. Dus zal mijn laptop ongeveer 10 werkdagen kwijt zijn :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
DeepM schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:30:
[...]

Mijn garantieservice is CAR. Ik heb de laptop particulier gekocht, niet zakelijk helaas. Dus zal mijn laptop ongeveer 10 werkdagen kwijt zijn :'( .
Weet je dat heel zeker? Ook op nieuwe bestelling nu, particulier, verkopen ze standaard 1 jaar onsite garantie. Heb je al gebeld met Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepM
redfoxert schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:37:
[...]

Weet je dat heel zeker? Ook op nieuwe bestelling nu, particulier, verkopen ze standaard 1 jaar onsite garantie. Heb je al gebeld met Dell?
Ja ik heb net een medewerker gesproken van Dell. En die gaf aan dat het niet mogelijk was.. Helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hegenious
https://drive.google.com/...DZBTCaFAIrlXqLL0DozG/view
DeepM schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:41:
[...]

Ja ik heb net een medewerker gesproken van Dell. En die gaf aan dat het niet mogelijk was.. Helaas
Ik raad je aan om toch even in je pakbon en factuur te kijken of daar niet staat dat je gewoon on site support hebt ontvangen bij je laptop
Ik heb mijn XPS 15 ook particulier gekocht bij Dell en heb wel on site support er gratis bijgekregen.
Net even op de Dell site gekeken en een 'nep' bestelling geplaatst. En ja hoor, on site support in prijs inbegrepen. Zie:

[ Voor 16% gewijzigd door hegenious op 06-11-2018 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:28

KhaZ

Alfa Romeo

Ik heb sinds 2 jaar een Dell XPS15 9550 met een WD15 docking station. Ik heb al sinds het begin het probleem dat ik een zwart scherm heb na het loskoppelen van de laptop van het docking station.

Als je dan werk hebt dat niet opgeslagen is kun je daar niet meer bij: de laptop is op geen enkele manier tot leven te wekken, hij lijkt bevroren. Ook aansluiten op de docking werkt niet.

Weet iemand hier een oplossing voor? Laptop heeft laatste BIOS en drivers, docking station heb ik ook geupdate.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
KhaZ schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:26:
Ik heb sinds 2 jaar een Dell XPS15 9550 met een WD15 docking station. Ik heb al sinds het begin het probleem dat ik een zwart scherm heb na het loskoppelen van de laptop van het docking station.

Als je dan werk hebt dat niet opgeslagen is kun je daar niet meer bij: de laptop is op geen enkele manier tot leven te wekken, hij lijkt bevroren. Ook aansluiten op de docking werkt niet.

Weet iemand hier een oplossing voor? Laptop heeft laatste BIOS en drivers, docking station heb ik ook geupdate.
er zijn enorm veel drivers voor het dock, check deze eens 1 per 1 op de dell driver website, je kan ze daar sorteren op datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepM
hegenious schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:21:
https://drive.google.com/...DZBTCaFAIrlXqLL0DozG/view
[...]

Ik raad je aan om toch even in je pakbon en factuur te kijken of daar niet staat dat je gewoon on site support hebt ontvangen bij je laptop
Ik heb mijn XPS 15 ook particulier gekocht bij Dell en heb wel on site support er gratis bijgekregen.
Net even op de Dell site gekeken en een 'nep' bestelling geplaatst. En ja hoor, on site support in prijs inbegrepen. Zie:
Ik denk dat ik weet wat het probleem is. Ik heb de mijne in Amerika gekocht. Vandaar dat dit er niet bij zit. Ik ga na de reparatie gewoon m'n garantie upgraden voor een jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Van de week een hele mooie XPS 15 inch ontvangen. 4K scherm icm touchscreen is super vet. i7 is top voor de snelheid. Tel 8 verschillende apps van Dell die vooraf geïnstalleerd zijn.

Halen jullie het meeste direct weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hegenious
Een dag na ontvangst van mijn XPS15 heb ik er Windows 10 Pro opgezet. Nodig voor Bitlocker, en dat is weer nodig om de laptop met bedrijfs software te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
KhaZ schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:26:

Ik heb hier dat mijn WD15 na het ontkoppelen geen aangesloten USB devices meer herkent. Super irritant aangezien mijn draadloze Logitech muis en keyboard via een unify ontvanger in de dock geprikt zitten. Andere devices zijn dan ook niet meer zichtbaar dus het ligt niet aan de Logitech spullen :) Video dan weer wel, maar ook weer niet altijd. Vind het met die USB docks sowieso altijd wel een beetje hit and miss als je het mij vraagt. De vroegere docks met connector in de laptop waren vrijwel altijd werkend out of the box, omdat de aansluitingen gewoon 1 op 1 werden overgezet. Met die USB docks is het de software die vaak in de weg zit :(
Wackmack schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:41:
Van de week een hele mooie XPS 15 inch ontvangen. 4K scherm icm touchscreen is super vet. i7 is top voor de snelheid. Tel 8 verschillende apps van Dell die vooraf geïnstalleerd zijn.

Halen jullie het meeste direct weg?
Wel een herinstallatie gedaan maar de meeste Dell apps zijn er toch weer terug op geinstalleerd. Vind de meeste prima te pruimen en geven veel additionele info of features die je anders niet hebt. Zoals de Power Manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Laatst online: 22:28

KhaZ

Alfa Romeo

redfoxert schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:52:
[...]

Ik heb hier dat mijn WD15 na het ontkoppelen geen aangesloten USB devices meer herkent. Super irritant aangezien mijn draadloze Logitech muis en keyboard via een unify ontvanger in de dock geprikt zitten. Andere devices zijn dan ook niet meer zichtbaar dus het ligt niet aan de Logitech spullen :) Video dan weer wel, maar ook weer niet altijd. Vind het met die USB docks sowieso altijd wel een beetje hit and miss als je het mij vraagt. De vroegere docks met connector in de laptop waren vrijwel altijd werkend out of the box, omdat de aansluitingen gewoon 1 op 1 werden overgezet. Met die USB docks is het de software die vaak in de weg zit :(
Heb je de firmware al geupdate van de dock?
https://www.dell.com/supp...ct/dell-dock-wd15/drivers
Docking Monitor Stand (DS1000) Firmware Update Utility

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
KhaZ schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:40:
[...]

Vandaag gedaan ja, ik ging er een beetje van uit dat de Dell Update manager dat wel zou doen. Volgende week gaan we het zien, vandaag weinig van mn plek geweest met de laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyBeaver1966
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16-03-2024
Kan een nieuwe m2 ssd (Samsung 970 evo) geplaatst worden in een dell xps 15? (model 9550) Er zit een m2 ssd slot in de laptop. Maar ik kan nergens een lijst vinden met compatible m2 sdd's voor een xps 15 (9550)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningSlakkie
CrazyBeaver1966 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 19:17:
Kan een nieuwe m2 ssd (Samsung 970 evo) geplaatst worden in een dell xps 15? (model 9550) Er zit een m2 ssd slot in de laptop. Maar ik kan nergens een lijst vinden met compatible m2 sdd's voor een xps 15 (9550)
Die lijst bestaat niet omdat je gewoon elke m.2 ssd's erin kan proppen, ook met een NVME protocol. Dus de 970 evo zal gewoon werken.

In het ergste geval moet je switchen tussen AHCI/RAID modus in de bios om bijvoorbeeld windows te installeren voor de eerste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
KhaZ schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:40:
[...]

Ook na de firmware update helaas geen goed resultaat. Nog altijd moet ik met de USB devices rommelen voor ze weer willen werken nadat de dock ontkoppelt is geweest. Heel erg irritant en tijdrovend. Vaak helpt een reboot maar om nu elke keer dat ik mn dock ontkoppel een reboot uit te voeren is ook weer zo omslachtig. Het moet gewoon werken, zonder gemekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperziemone
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12-10-2019
Ik heb mijn Dell XPS 9570 nu een aantal maanden en eerlijk; ik heb spijt. Ik mis mijn Apple enorm. Vooral het trackpad en de 3-finger-drag. Ik heb nog altijd het probleem dat mijn scherm op een gegeven moment elke 30 sec gaat flikkeren. Dan moet ik hem opnieuw opstarten om dat te laten stoppen.

Ook "bevriest" de laptop nu +/- 1x per dag; dat er 1 toon uit de geluidsboxen komt en zelfs de muis niet meer werkt. Dit was op een moment dat er haast niks open stond, alleen enkele programma's die ik dagelijks gebruik (Mailbird, Chrome, Spotify, Slack). Ik kan zo eigenlijk niet werken en word moedeloos van het idee dat hier geen oplossing voor is.

Dell ook om support gevraagd via FB, tot nu toe denken ze dat het komt door mijn externe monitor en kunnen ze er dus niks mee. Maar nu heb ik gemerkt dat het ook gebeurt zonder mijn externe monitor en daar heb ik ze net over bericht. Ben benieuwd met welke oplossing ze nu komen. Want als het aan mij ligt krijg ik mijn geld terug en koop ik alsnog een Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Wat voor configuratie heb je? Een i7 of i5? Wellicht ligt het aan te warm worden van sommige componenten? Zeker de i7 en de i9 CPU versie hebben vaak problemen doordat ze de hitte van CPU etc niet kwijt kunnen. Je kan undervolten proberen.

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Sperziemone schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:15:
Ik heb mijn Dell XPS 9570 nu een aantal maanden en eerlijk; ik heb spijt. Ik mis mijn Apple enorm. Vooral het trackpad en de 3-finger-drag. Ik heb nog altijd het probleem dat mijn scherm op een gegeven moment elke 30 sec gaat flikkeren. Dan moet ik hem opnieuw opstarten om dat te laten stoppen.

Ook "bevriest" de laptop nu +/- 1x per dag; dat er 1 toon uit de geluidsboxen komt en zelfs de muis niet meer werkt. Dit was op een moment dat er haast niks open stond, alleen enkele programma's die ik dagelijks gebruik (Mailbird, Chrome, Spotify, Slack). Ik kan zo eigenlijk niet werken en word moedeloos van het idee dat hier geen oplossing voor is.

Dell ook om support gevraagd via FB, tot nu toe denken ze dat het komt door mijn externe monitor en kunnen ze er dus niks mee. Maar nu heb ik gemerkt dat het ook gebeurt zonder mijn externe monitor en daar heb ik ze net over bericht. Ben benieuwd met welke oplossing ze nu komen. Want als het aan mij ligt krijg ik mijn geld terug en koop ik alsnog een Apple.
Wat je kunt proberen is om de support assist te installeren. Die checkt gelijk of je BIOS en drivers up to date zijn en scant ook op overige problemen. Op mijn Latitude heeft dit al eens een probleem opgelost waar de support van Dell niet uitkwam.

Via Facebook contacten is leuk, maar mijn advies is om gewoon te bellen. Dat is vele malen sneller en laat je vooral niet afschepen. De machine moet gewoon werken en zo niet dan moeten ze het oplossen.

0206744594

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vraag

Ik bezit een dell xps 15 9550. Nu is het zo dat de draadloze-internetverbinding zeer onstabiel en traag is. Verder vind de laptop sommige netwerken niet. Zelf zit ik er al een hele poos mee te klooien zonder eruit te komen. Graag zou ik horen op welke manier ik dit probleem kan oplossen.

Specificaties:
CPU: Intel Core i7-6700HQ
GPU: NVIDIA GeForce GTX 960M (2GB GDDR5)
DISPLAY: 15.6”, 4K UHD (3840 x 2160), IPS
STORAGE: 512GB SSD
RAM: 2x 8GB DDR4

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
  • Netwerkdriver bijgewerkt
  • Windows opnieuw geïnstalleerd
  • Een andere netwerkkaart geprobeerd
  • Meerdere resets vanuit opdrachtprompt
  • Energiebesparingsstand uitgezet
  • De netwerkkaart op maximale prestaties gezet
Alle mogelijke oplossingen zijn welkom.

Groet,

Niels

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2018 20:42 ]

• KoningSlakkie
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:41:
Mijn vraag

Ik bezit een dell xps 15 9550. Nu is het zo dat de draadloze-internetverbinding zeer onstabiel en traag is. Verder vind de laptop sommige netwerken niet. Zelf zit ik er al een hele poos mee te klooien zonder eruit te komen. Graag zou ik horen op welke manier ik dit probleem kan oplossen.

Specificaties:
CPU: Intel Core i7-6700HQ
GPU: NVIDIA GeForce GTX 960M (2GB GDDR5)
DISPLAY: 15.6”, 4K UHD (3840 x 2160), IPS
STORAGE: 512GB SSD
RAM: 2x 8GB DDR4

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
  • Netwerkdriver bijgewerkt
  • Windows opnieuw geïnstalleerd
  • Een andere netwerkkaart geprobeerd
  • Meerdere resets vanuit opdrachtprompt
  • Energiebesparingsstand uitgezet
  • De netwerkkaart op maximale prestaties gezet
Alle mogelijke oplossingen zijn welkom.

Groet,

Niels
Welke netwerkkaarten heb je geprobeerd?

Verwijderd

Beste,

De fabriekseigen Dell Wireless 1830
En de Intel Dual Band Wireless-AC 8260

Groet,

Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperziemone
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12-10-2019
BillSpaarbank schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:03:
[...]

Wat je kunt proberen is om de support assist te installeren. Die checkt gelijk of je BIOS en drivers up to date zijn en scant ook op overige problemen. Op mijn Latitude heeft dit al eens een probleem opgelost waar de support van Dell niet uitkwam.

Via Facebook contacten is leuk, maar mijn advies is om gewoon te bellen. Dat is vele malen sneller en laat je vooral niet afschepen. De machine moet gewoon werken en zo niet dan moeten ze het oplossen.

0206744594
Mijn ervaring is juist dat de Facbook chat support veel beter is dan bellen :) Vandaar.

Support Assist draai ik idd regelmatig en die vindt nooit iets. Ook alles is up to date.

Ik moet nu Windows opnieuw gaan installeren om te zien of dat het flikkeren van het scherm oplost. Kan ik alles weer opnieuw instellen/installeren :'( En als dat het probleem niet verhelpt gaan ze een reparatie uitvoeren.

Echt, het liefst krijg ik gewoon mijn geld terug en switch ik terug naar Apple :X Maar dat gaat echt niet meer ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parsnep
  • Laatst online: 20:07

parsnep

Cloud-Master

Sperziemone schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:48:
[...]

Mijn ervaring is juist dat de Facbook chat support veel beter is dan bellen :) Vandaar.

Support Assist draai ik idd regelmatig en die vindt nooit iets. Ook alles is up to date.

Ik moet nu Windows opnieuw gaan installeren om te zien of dat het flikkeren van het scherm oplost. Kan ik alles weer opnieuw instellen/installeren :'( En als dat het probleem niet verhelpt gaan ze een reparatie uitvoeren.

Echt, het liefst krijg ik gewoon mijn geld terug en switch ik terug naar Apple :X Maar dat gaat echt niet meer ben ik bang.
Ik heb een tijd last gehad van bluescreens op mijn xps 15 9550.
Ik heb toen contact met Dell gezocht via een ticket (e-mail systeem), moest toen windows opnieuw installeren en Support Assist draaien, dit hielp echter niet :(.
Na veel mail contact en menig herinstallatie heb ik op verzoek van dell mijn laptop opgestuurd naar een reparatie centrum van dell in polen om het moederbord te vervangen (duurde 2 weken :'()

Echter bleven de bluescreens aanhouden :(, ik heb toen weer contact opgenomen via de mail (de zelfde support agent). Toen op verzoek weer windows een paar keer opnieuw geïnstalleerd :'( , hielp natuurlijk niet.
Toen heeft dell besloten moederbord ram en ssd op locatie te vervangen, sindsdien geen problemen meer gehad _/-\o_ .

Moreel van het verhaal, gewoon blijven doorgaan met tickets en verzoekjes inschieten, en blijf volhouden dat het probleem niet bij jouw ligt ;)

V&A | Everything to the Cloud!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-08 21:07
Toevallig al iemand ervaring met zowel een dell 15 inch als een 13 inch? Ik heb de 15 inch van 2016 en overweeg over te stappen naar de 13 inch 2 in 1. Heel lichte gaming en een draagbaar ding voor media en standaard office zaken.

NUC I5 256GB SSD

• hegenious
not2secure4u schreef op woensdag 28 november 2018 @ 20:28:
Toevallig al iemand ervaring met zowel een dell 15 inch als een 13 inch? Ik heb de 15 inch van 2016 en overweeg over te stappen naar de 13 inch 2 in 1. Heel lichte gaming en een draagbaar ding voor media en standaard office zaken.
Lichte gaming, media en office zaken zal ie prima trekken. Houd er wel rekening mee dat de laptop, in tegenstelling tot de xps 15, slechts beperkt is uit te breiden. RAM en netwerk kaart zijn vastgesoldeerd en niet vervangbaar. Daarmee is de toekomst-vastheid naar mijn mening ernstig beperkt en is het eigenlijk min of meer een wegwerp apparaat geworden. Als ik jou was zou ik 'm daarom alleen al niet willen hebben. Mijn advies is: neem in ieder geval de 16GB variant, 8GB RAM zou wel eens te krap bemeten kunnen zijn in de nabije toekomst.
Misschien is een Inspiron (bestaat ook in 2in1) een betere keuze voor je, in ieder geval het overwegen waard.

UserBenchmarks: Game 44%, Desk 100%, Work 77%
CPU: Intel Core i7-8750H - 93.6%
GPU: Nvidia GTX 1050-Ti (Mobile Max-Q) - 37.6%
SSD: Pc401 NVMe SK hynix 512GB - 185.2%
RAM: Samsung M471A1K43CB1-CTD 2x8GB - 81%
MBD: Dell XPS 15 9570

[ Voor 27% gewijzigd door hegenious op 02-12-2018 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Control-Shift
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16:55
Afgelopen week mijn eerste XPS 15 (9570) binnengekregen. Direct valt mij op dat de touchpad niet netjes gecentreerd is. Aan de linkerkant sluit de behuizing mooi aan, maar aan de rechterkant niet. De spleet is groot genoeg om de "electronica" er onder te zien glinsteren. Contact gehad met Dell support en ik kreeg keurig een nieuw exemplaar opgestuurd.

Helaas heeft ook het nieuwe exemplaar geen mooi gecentreerde touchpad. Weer zit het links mooi tegen de behuizing aan, maar rechts en onderin een mooie spleet.

De vraag die ik in eerste instantie wilde stellen is: hebben anderen hier ook last van? Ik zie over dit onderwerp een paar posts in dit topic over de afgelopen jaren heen en het lijkt mij daarom dat het niet vaak voor komt. Aan de andere kant: misschien is het zo dat er weinig mensen over vallen en het een normaal fenomeen is.

Hoe zit het bij jullie XPS laptops? Sluit de behuizing netjes aan of niet hebben jullie ook een spleet tussen het touchpad en de behuizing in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
Ik heb hier al een wat oudere XPS laptop staan (L502X) maar die doet het verder nog prima.
Nu wil ik echter de WiFi kaart vervangen zodat ik gelijk Bluetooth heb op de laptop.

In het verleden zijn enkele Wifi kaarten voorbij gekomen.

- Intel 6320
- Intel Wireless 1000
- Intel 1030

Echter zijn deze niet meer leverbaar

Nu kom ik de volgende kaarten tegen
pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7265
pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth

Is het bekend of deze werken in de laptop ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningSlakkie
Control-Shift schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:18:
Afgelopen week mijn eerste XPS 15 (9570) binnengekregen. Direct valt mij op dat de touchpad niet netjes gecentreerd is. Aan de linkerkant sluit de behuizing mooi aan, maar aan de rechterkant niet. De spleet is groot genoeg om de "electronica" er onder te zien glinsteren. Contact gehad met Dell support en ik kreeg keurig een nieuw exemplaar opgestuurd.

Helaas heeft ook het nieuwe exemplaar geen mooi gecentreerde touchpad. Weer zit het links mooi tegen de behuizing aan, maar rechts en onderin een mooie spleet.

De vraag die ik in eerste instantie wilde stellen is: hebben anderen hier ook last van? Ik zie over dit onderwerp een paar posts in dit topic over de afgelopen jaren heen en het lijkt mij daarom dat het niet vaak voor komt. Aan de andere kant: misschien is het zo dat er weinig mensen over vallen en het een normaal fenomeen is.

Hoe zit het bij jullie XPS laptops? Sluit de behuizing netjes aan of niet hebben jullie ook een spleet tussen het touchpad en de behuizing in?
Welkom bij dell :'(

Ik heb een dell xps 9350, bij mij lijkt mijn touchpad niet gecentreerd omdat deze verschilt in hoogte. Dus bij de randen heb ik verschil in schaduw. Ook bij het drukken verschilt deze in diepte en weerstand op verschillende plekken. Zo kan ik rechts onder dieper drukken dan links onder. Ik kan rechtsboven met moeite in drukken.

Soms heb ik rechts onder heel veel diepte verschil waardoor er een spleet ontstaat. Ik gok dat het komt omdat de accu soms opzwelt.

Als het je stoort zou ik het gewoon terug sturen. Zo precies zijn xps laptops ook niet gefabriceerd. Als tip zou ik nog aanraden om goed te letten op coilwhine en lightbleeding bij de randen.
MdO82 schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:50:
Ik heb hier al een wat oudere XPS laptop staan (L502X) maar die doet het verder nog prima.
Nu wil ik echter de WiFi kaart vervangen zodat ik gelijk Bluetooth heb op de laptop.

- Intel 6320
- Intel Wireless 1000
- Intel 1030

Volgens mij is een pcie mini card iets anders dan een m.2. dus die 7260 plus bluetooth zou moeten werken. De 7265 is m.2 dus die gaat waarschijnlijk niet passen. Ik kan geen bevestiging geven helaas.

[ Voor 37% gewijzigd door KoningSlakkie op 09-12-2018 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Sperziemone schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:48:
[...]

Dat gaat wel, het is alleen afhankelijk van hoeveel reparaties je hebt laten uitvoeren door Dell.

Ik had een 9370. Geweldig apparaat, maar gewoon teveel problemen (fan spin, fan continue op 100%, display problemen, wifi problemen, standby problemen, gloeiend heet worden als de laptop niet gebruik wordt). Mijn doel was eigenlijk om over te stappen naar Linux, maar goed, daar is het niet van gekomen omdat de laptop zoveel problemen had.

De reparaties hier aan huis gingen ook niet altijd even goed of de monteur kwam zonder onderdelen. Natuurlijk kan je de monteur daar niet de schuld van geven, maar alles opstapelend heb ik gewoon een mailtje gestuurd naar Dell met de vraag of ik mijn geld terug kan krijgen aangezien ik geen vertrouwen meer had in het systeem.

Vandaag heb ik uiteindelijk mijn geld teruggekregen, duurde wel iets langer dan een maand. Mocht je nog meer vragen hebben, dan kan je gerust ff een dm sturen. Ben zelf ook weer terug naar Apple gegaan.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 18-09 14:41

SeatRider

Hips don't lie

Vraagje, ik wil een XPS 13 aanschaffen, op de site van Dell staat bij elk type
Optioneel Windows Hello-compatibele vingerafdruklezer in aan-/uitknop
Dit wil ik dus, maar ik kan nergens zien hoe ik die optie moet bestellen. Of zit ie er standaard in?

Ik heb 'm nu even in mijn mandje gegooid, dit zegt ie nu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YRsR7oM6jzwilt80yLC2dPIu/full.png

Het gaat om de niet-zakelijke versie, dus met Windows Home (voor 15 euro koop ik dan wel een Pro key ;) ).

[ Voor 49% gewijzigd door SeatRider op 16-12-2018 15:20 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
SeatRider schreef op zondag 16 december 2018 @ 14:54:
Vraagje, ik wil een XPS 13 aanschaffen, op de site van Dell staat bij elk type

[...]

Dit wil ik dus, maar ik kan nergens zien hoe ik die optie moet bestellen. Of zit ie er standaard in?

Ik heb 'm nu even in mijn mandje gegooid, dit zegt ie nu:

[Afbeelding]

Het gaat om de niet-zakelijke versie, dus met Windows Home (voor 15 euro koop ik dan wel een Pro key ;) ).
Bij de 9370 zit de vingerprintlezer er standaard in, behalve bij de Developer editions.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

RWK__ schreef op zondag 16 december 2018 @ 16:03:
[...]

Bij de 9370 zit de vingerprintlezer er standaard in, behalve bij de Developer editions.
Thanks! Besteld dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Update. Vandaag geleverd. Zat keurig netjes gesealed in de verpakking, dus ik was hoopvol. Bij het openmaken bleek dat er dus geen vingerafdruklezer in de behuizing zit (ondanks dat de bevestiging zowel de palmrest als de scanner vermeldt). Toen ik daar een foto van ging maken als bewijs zag ik bovendien aan de rand van het deksel een drietal beschadigingen. Deze laptop is dus al eens eerder geleverd/geretourneerd geweest. :(

Dat verklaart dus het feit dat deze laptop direct uit voorraad leverbaar was.

Bedankt, Dell!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
SeatRider schreef op woensdag 19 december 2018 @ 17:27:
[...]

Update. Vandaag geleverd. Zat keurig netjes gesealed in de verpakking, dus ik was hoopvol. Bij het openmaken bleek dat er dus geen vingerafdruklezer in de behuizing zit (ondanks dat de bevestiging zowel de palmrest als de scanner vermeldt). Toen ik daar een foto van ging maken als bewijs zag ik bovendien aan de rand van het deksel een drietal beschadigingen. Deze laptop is dus al eens eerder geleverd/geretourneerd geweest. :(

Dat verklaart dus het feit dat deze laptop direct uit voorraad leverbaar was.

Bedankt, Dell!
Weet je dat zeker? De vingerafdrukscanner zit op de power knop.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

RWK__ schreef op woensdag 19 december 2018 @ 17:32:
[...]

Weet je dat zeker? De vingerafdrukscanner zit op de power knop.
De powerknop zit rechtsboven. Volgens Dell zou de scanner naast de muispad moeten zitten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YRsR7oM6jzwilt80yLC2dPIu/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
SeatRider schreef op woensdag 19 december 2018 @ 17:35:
[...]

De powerknop zit rechtsboven. Volgens Dell zou de scanner naast de muispad moeten zitten:

[Afbeelding]
Nee die foto klopt niet, dat was bij de oude modellen volgens mij (9360). Ik heb zelf ook een 13 inch 9370 gehad. De vingerafdrukscanner is ingebouwd in de power knop.

Heb je misschien ook een foto van de beschadiging? De metalen randen hebben altijd al krasjes gehad.

[ Voor 9% gewijzigd door MysticX op 19-12-2018 17:37 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

RWK__ schreef op woensdag 19 december 2018 @ 17:36:
[...]

Nee die foto klopt niet, dat was bij de oude modellen volgens mij. Ik heb zelf ook een 13 inch 9370 gehad. De vingerafdrukscanner is ingebouwd in de power knop.
Dat is dan lekker verwarrend. Maar dan blijft over de schade aan de behuizing, wat me ook niet helemaal lekker zit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ms92OxWY4lvjliTgXwacYB0i/thumb.jpg

Zeg jij dat het normaal is dat ze zo geleverd worden? :)

[ Voor 5% gewijzigd door SeatRider op 19-12-2018 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
SeatRider schreef op woensdag 19 december 2018 @ 17:38:
[...]

Dat is dan lekker verwarrend. Maar dan blijft over de schade aan de behuizing, wat me ook niet helemaal lekker zit:

[Afbeelding]
Wooow :o

Ja, dit moet je niet accepteren. Die is al eerder gebruikt of beschadigd tijdens verzending. Zou contact met ze opnemen en dan vervangen ze de laptop wel :)

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

RWK__ schreef op woensdag 19 december 2018 @ 17:39:
[...]

Wooow :o

Ja, dit moet je niet accepteren. Die is al eerder gebruikt of beschadigd tijdens verzending. Zou contact met ze opnemen en dan vervangen ze de laptop wel :)
De doos was op zich mooi heel, maar de beschadigingen zitten wel ongeveer waar in de doos de "hoekstukjes" zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
SeatRider schreef op woensdag 19 december 2018 @ 17:42:
[...]

De doos was op zich mooi heel, maar de beschadigingen zitten wel ongeveer waar in de doos de "hoekstukjes" zaten.
Het zal mij niet verbazen dat dit inderdaad een retourtje was geweest. Morgen gewoon even opbellen en vragen om vervanging. Weet wel zeker dat ze dit goed oplossen.

Als je wilt, kan je vragen of ze een monteur sturen en dan vervangen ze het display ter plekke als je hem echt snel nodig hebt, het is maar net wat jij wilt. Ikzelf zou voor een nieuwe gaan. :)

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

RWK__ schreef op woensdag 19 december 2018 @ 17:44:
[...]

Het zal mij niet verbazen dat dit inderdaad een retourtje was geweest. Morgen gewoon even opbellen en vragen om vervanging. Weet wel zeker dat ze dit goed oplossen.

Als je wilt, kan je vragen of ze een monteur sturen en dan vervangen ze het display ter plekke als je hem echt snel nodig hebt, het is maar net wat jij wilt. Ikzelf zou voor een nieuwe gaan. :)
Ik heb inderdaad liever gewoon een nieuwe. Ik heb 'm nog niet eens opgestart en gelijk weer ingepakt.

Het enige is dat ik eerder de supportmelding heb gemaakt dat ik de vingerprintscanner denk te missen (nog voor dat ik de schades zag). Zou ik nu moeten wachten tot ze daarop reageren of kan ik beter een "tweede" ticket aanmaken met de melding dat het deksel beschadigd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
SeatRider schreef op woensdag 19 december 2018 @ 17:52:
[...]

Ik heb inderdaad liever gewoon een nieuwe. Ik heb 'm nog niet eens opgestart en gelijk weer ingepakt.

Het enige is dat ik eerder de supportmelding heb gemaakt dat ik de vingerprintscanner denk te missen (nog voor dat ik de schades zag). Zou ik nu moeten wachten tot ze daarop reageren of kan ik beter een "tweede" ticket aanmaken met de melding dat het deksel beschadigd is?
Je kan beter maar zo snel mogelijk een tweede ticket aanmaken waarin je de schade meldt. Daar moet je echt niet lang mee wachten.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

RWK__ schreef op woensdag 19 december 2018 @ 17:56:
[...]

Je kan beter maar zo snel mogelijk een tweede ticket aanmaken waarin je de schade meldt. Daar moet je echt niet lang mee wachten.
OK, gedaan. Now we wait. Ik houd mijn hart vast, ik lees geen goeie dingen over de snelheid/service van Dell :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
SeatRider schreef op woensdag 19 december 2018 @ 18:03:
[...]

OK, gedaan. Now we wait. Ik houd mijn hart vast, ik lees geen goeie dingen over de snelheid/service van Dell :(
Bij zo'n ticket duurt het wel een dag, hooguit twee dagen. Als je morgen nog niet gebeld ben, zelf dan even bellen. Over het algemeen was ik wel tevreden met hun service en snelheid.

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

RWK__ schreef op woensdag 19 december 2018 @ 18:05:
[...]

Bij zo'n ticket duurt het wel een dag, hooguit twee dagen. Als je morgen nog niet gebeld ben, zelf dan even bellen. Over het algemeen was ik wel tevreden met hun service en snelheid.
Gelukkig had ik 'm nog niet echt per se direct nodig, ik wilde vooral de bon op 2018 hebben ;-).

En nog een gelukje dat ik met PayPal/CC heb betaald, dan heb ik sowieso nog twee stokken achter de deur :Y)

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
MdO82 schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:50:

- Intel 6320
- Intel Wireless 1000
- Intel 1030

Weet niet of dit nog speelt, maar ik heb nog een aantal 7265AC's liggen waarvan je er wel één gratis mag hebben, als je eens in Utrecht of Amsterdam te vinden bent, let me know :). Gaat overigens wel om een M2 kaartje. Weet even niet of er nu een half mini in de L502x ging of één voor M2 formaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Majesty op 20-12-2018 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 14:52

Dizzy

Where am I?

Heb zelf vandaag van mijn Dell 9550 de Wifi/Bluetooth adapter (Dell 1830 met Broadcom chip) vervangen door een intel 9260.

Ik ben er tevreden mee, wifi was echt slecht met de oude en lijkt nu beter (ga ik pas echt merken als ik weer op kantoor zit).
Mijn Logitech Bluetooth muis haperde als de wifi verbonden was met een 2.4ghz netwerk, dat probleem is hiermee volledig verholpen.
Als laatste kreeg ik altijd een error dat de Bluetooth stack niet gestart kon worden, die melding nu ook weg.

Tweakers pricewatch vermeld hem niet meer, maar bij Max-ICT kan je ze bestellen voor 23,41 incl verzending.

Mocht je hem zelf overwegen, ik heb deze guide gevolgd

[ Voor 4% gewijzigd door Dizzy op 22-12-2018 19:24 ]

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Zijn hier mensen die ervaring hebben met de XPS 15 met FHD en 4K scherm?

Ik ben serieus aan het twijfelen of de extra scherpte van het 4K scherm (en touch) de €200 extra wel waard is.

Aan de andere kant ben ik bang voor mogelijks slechte schaling en een pak slechtere batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mufana
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06-2023
Death1ord schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:14:
Zijn hier mensen die ervaring hebben met de XPS 15 met FHD en 4K scherm?

Ik ben serieus aan het twijfelen of de extra scherpte van het 4K scherm (en touch) de €200 extra wel waard is.

Aan de andere kant ben ik bang voor mogelijks slechte schaling en een pak slechtere batterijduur.
Heb niet de FHD versie maar de 4K. En ja, ik vind het die 200 euro meer dan waard. Het scherm is echt subliem. Ik ben zelf nog geen scaling issue's tegengekomen. De accuduur is niet riant. (Ik heb de 32GB / 1TB / i7 versie). Doe ongeveer een kleine 6uur op de accu. Het scherm staat dan op wel 60% brightness.

Met gamen (GTA V op 2048/1152) merk ik wel dat de accu sneller leeg is. (Ongeveer anderhalf uur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
mufana schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 16:57:
[...]

Heb niet de FHD versie maar de 4K. En ja, ik vind het die 200 euro meer dan waard. Het scherm is echt subliem. Ik ben zelf nog geen scaling issue's tegengekomen. De accuduur is niet riant. (Ik heb de 32GB / 1TB / i7 versie). Doe ongeveer een kleine 6uur op de accu. Het scherm staat dan op wel 60% brightness.

Met gamen (GTA V op 2048/1152) merk ik wel dat de accu sneller leeg is. (Ongeveer anderhalf uur).
Hoe zit het met de reflecties en glare?

Daar zijn de meningen over verdeeld voor zover ik heb gelezen en gezien. Ik ben voornamelijk matte schermen gewoon, specifiek tegen het reflecteren van het licht.

Nu bevat het scherm een "anti-reflective" coating, maar is die zo goed alsof Dell dat beweert?

En ik vind 6 uur eigenlijk nog goed meevallen. Vergeleken met mijn huidige laptop is dat 6 uur langer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mufana
  • Laatst online: 05-06-2023
Death1ord schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:52:
[...]

Hoe zit het met de reflecties en glare?

Daar zijn de meningen over verdeeld voor zover ik heb gelezen en gezien. Ik ben voornamelijk matte schermen gewoon, specifiek tegen het reflecteren van het licht.

Nu bevat het scherm een "anti-reflective" coating, maar is die zo goed alsof Dell dat beweert?

En ik vind 6 uur eigenlijk nog goed meevallen. Vergeleken met mijn huidige laptop is dat 6 uur langer :+
Ik vind het glazende scherm persoonlijk wel prettig. De reflecties zijn er natuurlijk wel. Zeker als je bv. een film kijkt of je hebt een scherm openstaan met een donkere achtergrond. Als je dat heel storend vind zou ik voor de FHD optie gaan.

Lightbleeding of glares heb ik ook geen last van. Maar ik ben ook niet iemand die zich daar doorgaans aan stoort.

Het 4K scherm is gewoon een genot om naar te kijken. Heb de FHD versie ook gehad, dat was een stuk minder prettig kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:18
Zijn er hier ook mensen die problemen hebben met de DPC latency issues (ik heb een 9570 besteld en wil hem oa. gebruiken voor Traktor pro3) en met de update naar bios 1.6.0 en daarbij oververzadigde kleuren van het 4K scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Net mijn (nieuwe) XPS-13 in ontvangst genomen. Wat me opvalt bij het configureren is dat het touchpad losjes/gammel aanvoelt, niet zo "strak" als ik gewend was bij mijn Asus. Hoort dit, of mag deze ook weer terug?

Edit: dit stemt mij niet hoopvol:
fiscaaltje schreef op woensdag 23 december [b]2015[/b] @ 15:58:
Ik heb zojuist mijn XPS 1 ontvangen. Wat mij als eerst opvalt is dat de touchpad een beetje los lijkt te zitten. Als ik een klein tikje geef dan hoor ik een harde klik, terwijl ik er niet eens op druk. Hoort dit zo? Ik vind het vrij irritant :(

[ Voor 49% gewijzigd door SeatRider op 04-01-2019 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorta
  • Laatst online: 01-11-2024
XPS 13 9350 probleem: bij het opstarten gaat het scherm aan maar blijft op een zwart scherm hangen (ook geen Dell logo). Het enige wat nog werkt is zijn de functie toetsen, o.a. om het scherm te dimmen en toetsenbord verlichting in te stellen. Deed zich voor na los in een tas te transporteren, wat ik zelden doe.

Zou dit een classic moederbord defect kunnen zijn? Of spreekt het functioneren van de functie toetsen dat tegen?

Mijn voornaamste zorg is de data op de ssd, maar dit zijn volgens mij niet de symptomen van een ssd defect, correct?

Ik ga maandag maar een laptop repair shop opzoeken (tips in Amsterdam?), want deze Dell is aangekocht in de US, dus NL support krijgen lukt niet via de Dell website. Buiten garantie.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

SeatRider schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:47:
Net mijn (nieuwe) XPS-13 in ontvangst genomen. Wat me opvalt bij het configureren is dat het touchpad losjes/gammel aanvoelt, niet zo "strak" als ik gewend was bij mijn Asus. Hoort dit, of mag deze ook weer terug?
Dell antwoordt nu dat ze wederom aanbieden het apparaat om te ruilen voor een nieuwe, of te crediteren. Ze geven aan niet te kunnen garanderen dat een nieuw exemplaar niet weer hetzelfde fenomeen vertoont. Wat is dit voor een kwaliteitscontrole?

Edit: de klantenservice is dan weer wel OK :+

[ Voor 4% gewijzigd door SeatRider op 07-01-2019 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
SeatRider schreef op maandag 7 januari 2019 @ 10:51:
[...]

Dell antwoordt nu dat ze wederom aanbieden het apparaat om te ruilen voor een nieuwe, of te crediteren. Ze geven aan niet te kunnen garanderen dat een nieuw exemplaar niet weer hetzelfde fenomeen vertoont. Wat is dit voor een kwaliteitscontrole?

Edit: de klantenservice is dan weer wel OK :+
8)7

Dat is inderdaad te gek voor woorden.

Het probleem hiermee vind ik dat je niet 100% weet of dit ooit voor problemen gaat zorgen of niet. Afhankelijk van hoeveel je het touchpad gebruikt zou het nog "mee te leven" kunnen zijn.

Ga je deze opnieuw inleveren dan?

mufana schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:42:
[...]

Ik vind het glazende scherm persoonlijk wel prettig. De reflecties zijn er natuurlijk wel. Zeker als je bv. een film kijkt of je hebt een scherm openstaan met een donkere achtergrond. Als je dat heel storend vind zou ik voor de FHD optie gaan.

Lightbleeding of glares heb ik ook geen last van. Maar ik ben ook niet iemand die zich daar doorgaans aan stoort.

Het 4K scherm is gewoon een genot om naar te kijken. Heb de FHD versie ook gehad, dat was een stuk minder prettig kijken.
Ik heb even doorgebeten en de €163 meer betaald voor de 4k variant. Ik denk dat ik achteraf spijt zou hebben gehad van de Full HD, zeker omdat ik stiekem wel graag een touchscreen wou.

En uiteindelijk heb ik nog nooit langer dan enkele uren zonder mogelijkheid voor stroom af te nemen gezeten, dus de iets mindere batterijduur maakt niet zo veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Death1ord schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:54:
[...]
Dat is inderdaad te gek voor woorden.

Het probleem hiermee vind ik dat je niet 100% weet of dit ooit voor problemen gaat zorgen of niet. Afhankelijk van hoeveel je het touchpad gebruikt zou het nog "mee te leven" kunnen zijn.
Dat is het eigenlijk nu al niet, niet alleen voelt het flimsy, hij registreert kliks op momenten dat je het niet verwacht, dus als je een beetje op een website aan het scrollen bent, of door een Word document, zit je continu op knoppen te drukken of stukken tekst te verplaatsen.

Dat is nog niet eens het overwegen waard voor een instap-laptop, laat staan een premium ding als een XPS!
Ga je deze opnieuw inleveren dan?
Absoluut. Ik heb besloten nog 1x een nieuwe te vragen, op voorwaarde dat als deze ook crap is, de hele order (dus inclusief accessoires) terug mag. Als dat niet kan, dan gaat ie nu terug voor een credit.

[ Voor 5% gewijzigd door SeatRider op 07-01-2019 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
Ik heb net mijn XPS 15 9750 in ontvangst mogen nemen.
Eerste indruk is goed!
Fan is niet overmatig aanwezig (gaat af en toe aan, niet constant vol vermogen oid.)

Primair zal mijn xps gebruikt worden voor fotobewerking (hobbymatig) en dj software (Traktor pro 3). Heb wat gelezen over evt. latency issues... vanavond maar een testdraaien.

Vraag; hebben jullie misschien tips om aan de beste drivers te komen? Dell software is niet optimaal begreep ik.

[ Voor 14% gewijzigd door spacecrap op 09-01-2019 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
SeatRider schreef op maandag 7 januari 2019 @ 15:52:

[...]

Absoluut. Ik heb besloten nog 1x een nieuwe te vragen, op voorwaarde dat als deze ook crap is, de hele order (dus inclusief accessoires) terug mag. Als dat niet kan, dan gaat ie nu terug voor een credit.
Dus, je moet dan de laptop opsturen waarna er een exemplaar terug wordt opgestuurd naar jou, wanneer ze de defecte binnen hebben?

Kan mij voorstellen dat dat inderdaad een lange tijd in beslag neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningSlakkie
Heeft iemand ervaring met een webcam slider op de XPS laptops? Want bij de XPS 13 zit de webcam bij het scharnier dus er is geen ruimte voor een slider vanwege het hefboom effect. Ik kan natuurlijk ook gewoon een stickertje plakken, maar liefst gebruik ik een opplak-slider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Death1ord schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:05:
[...]

Dus, je moet dan de laptop opsturen waarna er een exemplaar terug wordt opgestuurd naar jou, wanneer ze de defecte binnen hebben?

Kan mij voorstellen dat dat inderdaad een lange tijd in beslag neemt.
Nou dat valt enorm mee. Je krijgt van Dell een verzendetiket (zodat zij je T&T hebben) en zodra ze zien dat je iets hebt ingeleverd, gaat de vervangende order door. En blijkbaar is het model wat ik heb nog steeds gewoon voorradig, want in dit geval heb ik hem woensdag ingeleverd, en donderdag werd de nieuwe al weer afgeleverd (!).

Knock on wood, deze is onbeschadigd en heeft ook een normaal aanvoelend touchpad. Zou drie keer dan echt scheepsrecht zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
SeatRider schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:04:
[...]

Nou dat valt enorm mee. Je krijgt van Dell een verzendetiket (zodat zij je T&T hebben) en zodra ze zien dat je iets hebt ingeleverd, gaat de vervangende order door. En blijkbaar is het model wat ik heb nog steeds gewoon voorradig, want in dit geval heb ik hem woensdag ingeleverd, en donderdag werd de nieuwe al weer afgeleverd (!).

Knock on wood, deze is onbeschadigd en heeft ook een normaal aanvoelend touchpad. Zou drie keer dan echt scheepsrecht zijn? :)
Hopelijk moet de mijne niet 2x ingeleverd worden :+

Hoe werkt de vingerafdrukscanner? Ik veronderstel even snel als de moderne smartphone van nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
Zie net dat bios 1.7 uit is.
Iemand al tijd gehad om die te installeren?
Hoe is de kleurweergave op 4K schermen? Begreep dat 1.6 de kleuren niet meer goed weergaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Death1ord schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:29:
[...]

Hopelijk moet de mijne niet 2x ingeleverd worden :+
Nee, het is vooral een hoop gehannes, maar ik moet zeggen dat Dell wel makkelijk en snel is met omruilen.
Hoe werkt de vingerafdrukscanner? Ik veronderstel even snel als de moderne smartphone van nu?
Die werkt inderdaad als een speer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:48
spacecrap schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 15:07:
Zie net dat bios 1.7 uit is.
Iemand al tijd gehad om die te installeren?
Hoe is de kleurweergave op 4K schermen? Begreep dat 1.6 de kleuren niet meer goed weergaf...
Nog niet niet, wel mooi dat die gpu bug nu gefixed is. Ga 1.7 morgen installeren, heb zelf de FHD maar berichten op reddit gaven aan dat kleurweergave in 1.7 zelfde als 1.6 was, al klagen veel mensen daar wel 24/7 over Dell.

Edit: Bios installed zonder problemen, dGPU fix ging ik testen in 3Dmark alleen m'n undervolt zorgde voor een BSOD 8) Nog even finetunen... Verder alleen op geprogrammeerd dus kon niet echt heel veel verschil merken. Ga nog wel even met die undervolt aan de slag en wat benchmarken.

[ Voor 21% gewijzigd door Sn3gG3l op 14-01-2019 19:56 ]

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
Sn3gG3l schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 21:59:
[...]

Nog niet niet, wel mooi dat die gpu bug nu gefixed is. Ga 1.7 morgen installeren, heb zelf de FHD maar berichten op reddit gaven aan dat kleurweergave in 1.7 zelfde als 1.6 was, al klagen veel mensen daar wel 24/7 over Dell.

Edit: Bios installed zonder problemen, dGPU fix ging ik testen in 3Dmark alleen m'n undervolt zorgde voor een BSOD 8) Nog even finetunen... Verder alleen op geprogrammeerd dus kon niet echt heel veel verschil merken. Ga nog wel even met die undervolt aan de slag en wat benchmarken.
Ik wacht nog even met updaten tot ik mijn scherm kan kalibreren... schijnt anders niet best te zijn met 4K scherm.
Undervolten moet ik nog doen, nu aan het inlezen. Maar eens goed voor gaan zitten.

Voor mij is het enige probleem nu nog de DPC latency. Ben via twitter in contact met Frank Azor en een 'technologist'... hopelijk gaan ze aan een oplossing werken.

Merk trouwens ook dat ik iets last heb van coil whine (in het midden/bovenste gedeelte van behuizing...) niet erg last van daar ik nooit in een stille ruimte zit, dus denk dat dit me niet dwars gaat zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sn3gG3l
spacecrap schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:49:
[...]

Ik wacht nog even met updaten tot ik mijn scherm kan kalibreren... schijnt anders niet best te zijn met 4K scherm.
Undervolten moet ik nog doen, nu aan het inlezen. Maar eens goed voor gaan zitten.

Voor mij is het enige probleem nu nog de DPC latency. Ben via twitter in contact met Frank Azor en een 'technologist'... hopelijk gaan ze aan een oplossing werken.

Merk trouwens ook dat ik iets last heb van coil whine (in het midden/bovenste gedeelte van behuizing...) niet erg last van daar ik nooit in een stille ruimte zit, dus denk dat dit me niet dwars gaat zitten.
DPC latency blijft inderdaad een ding, zover ik heb begrepen roepen Frank Azor en DELL al een tijdje dat ze er mee aan de gang gaan, dit probleem is al een tijd bekend maar voorlopig zit er nog weinig schot op de zaak. Coil whine valt bij mijn 9570 gelukkig mee/amper last van. Edit:haal DPC en de sound crackling door elkaar.... Moet die fix voor crackling sound (waar ik regelmatig random last van heb) nog eens proberen. Undervolten is niet zo heel moeilijk, zijn een paar goede guides voor. Kan eventueel nog wel wat links voor doorsturen.Throttlestop heeft mijn voorkeur. Kost je wel wat tijd maar dan staat alles ook goed (als je niet zoals mij te snel de max opzoekt en bijv AIDA iets langer laat draaien dan 10-15min). Moet ook eens de tijd nemen om het even goed in te stellen. Uit mijn hoofd nu -160mv op de CPU en -80 op de dGPU, maar moet ik ook nog even finetunen. -125mv en in begin geen undervolt op de dGPU is een goede beginwaarde.

[ Voor 7% gewijzigd door Sn3gG3l op 14-01-2019 22:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Death1ord
Mijn XPS is een dag vroeger geleverd dan afgesproken!

De eerste indruk is goed! Geen beschadigingen op te merken, het touchpad is in orde, de laptop staat waterpas en alles werkt zoals het hoort!

Het 4k scherm ziet er wel héél scherp uit tov een full HD. Wel is de schaling nog niet 100% correct voor iedere applicatie maar het stoort niet echt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spacecrap
Sn3gG3l schreef op maandag 14 januari 2019 @ 22:35:
[...]

DPC latency blijft inderdaad een ding, zover ik heb begrepen roepen Frank Azor en DELL al een tijdje dat ze er mee aan de gang gaan, dit probleem is al een tijd bekend maar voorlopig zit er nog weinig schot op de zaak. Coil whine valt bij mijn 9570 gelukkig mee/amper last van. Edit:haal DPC en de sound crackling door elkaar.... Moet die fix voor crackling sound (waar ik regelmatig random last van heb) nog eens proberen. Undervolten is niet zo heel moeilijk, zijn een paar goede guides voor. Kan eventueel nog wel wat links voor doorsturen.Throttlestop heeft mijn voorkeur. Kost je wel wat tijd maar dan staat alles ook goed (als je niet zoals mij te snel de max opzoekt en bijv AIDA iets langer laat draaien dan 10-15min). Moet ook eens de tijd nemen om het even goed in te stellen. Uit mijn hoofd nu -160mv op de CPU en -80 op de dGPU, maar moet ik ook nog even finetunen. -125mv en in begin geen undervolt op de dGPU is een goede beginwaarde.
Sound crackling heb ik eigelijk, nog, geen last van gelukkig.

Mocht je een paar goede links hebben, mijn dm staat open ;), AIDA zal ik ook even naar op zoek.... je gebruikt hiervoor de 30 dagen gratis licensie?
En ik neem aan dat je eerst de CPU undervolt (en cache zelfde waarde mee undervolt) en daarna de dGPU stapsgewijs gaat undervolten?

Vandaag trouwens nog contact gehad met Dell klantenservice, had wat wifi dropouts en krijg nu een intel wifi adapter (wordt morgen al geplaatst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Hebben andere mensen last van "lekspanning" op de deksel van de XPS (13 in mijn geval)? Het viel mij gisteren bij toeval op toen ik er met de rug van mijn hand langs ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
SeatRider schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 07:41:
Hebben andere mensen last van "lekspanning" op de deksel van de XPS (13 in mijn geval)? Het viel mij gisteren bij toeval op toen ik er met de rug van mijn hand langs ging.
Mijn XPS 15 9550 heeft dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Wegens krapte in tijd heb ik pas gisteren voor 100% mijn vorige laptop vervangen door de XPS 15. Wat een verschil in grote!

Maar ik had wel plots een grote domper op de vreugde, want na het aansluiten van mijn hoofdtelefoon (HyperX Cloud) bestond het geluid uit voornamelijk uit zware ruis, gekraak en af en toe wat audio. Het leek alsof het geluid veel te sterk versterkt werd.

Snel even gegoogled en vond een oplossing. Max Audio deinstalleren. Wonder boven wonder was het gekraak weg, doch merk ik wel dat het wel gevoelig is. Maar uiteindelijk een hele avond kunnen kijken zonder enig verschil.

Wel zijn de bassen merkbaar sterker afgesteld dan bij mijn vorige laptop. Die gaf gewoon het geluid door zonder enige EQ.

Nog mensen die dezelfde ervaring hebben gehad? Is dit het gekende "crackeling" probleem of is dat net iets anders?

Heeft iemand ervaring met de dockingstations van Dell? Zijn deze van goede kwaliteit of is het een goede optie om van een ander merk te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielllb
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-03-2022
Iemand enig idee of er ook een XPS 13 9380 model uitkomt in Nederland met 4K scherm? De Dell website is nogal een zooitje, en ik kan alleen het nieuwe model met 1080p vinden. In de UK bijvoorbeeld zie ik hem wel staan (https://www.dell.com/en-u...s-13-9380-laptop/bnx38008)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
danielllb schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 07:53:
Iemand enig idee of er ook een XPS 13 9380 model uitkomt in Nederland met 4K scherm? De Dell website is nogal een zooitje, en ik kan alleen het nieuwe model met 1080p vinden. In de UK bijvoorbeeld zie ik hem wel staan (https://www.dell.com/en-u...s-13-9380-laptop/bnx38008)
Ik zie ze er gewoon tussen staan op de dell.nl website.

Je kan ook eenvoudig weg het product nummer opzoeken op de site en kom je zo bij dezelfde notebook uit (bnx38008). Bij mij staat deze ook gewoon bij de 13" XPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielllb
Death1ord schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 08:22:
[...]

Ik zie ze er gewoon tussen staan op de dell.nl website.

Je kan ook eenvoudig weg het product nummer opzoeken op de site en kom je zo bij dezelfde notebook uit (bnx38008). Bij mij staat deze ook gewoon bij de 13" XPS.
Top! Ik ga daar even naar zoeken, heb ik waarschijnlijk gewoon met mijn neus gekeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
Er is een nieuwe driver update voor de Toshiba SSD's. Systeem voelt veel sneller nu.... op reddit gelezen dat schrijfsnelheden verdubbelen! (heb zelf geen benchmarks gedraait). Zie ook: https://www.reddit.com/r/...hiba_sdd_firmware_update/

Is enkel voor de volgende SSD's:
Toshiba KXG50ZNV256G/ KXG50ZNV512G/ KXG50ZNV1T02

En ik vroeg me nog iets af. De xps 15 zou oa. met mcfee voor geinstalleerd komen, dat heb ik (gelukkig!) niet... klopt dat?

[ Voor 14% gewijzigd door spacecrap op 23-01-2019 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
spacecrap schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:57:
Er is een nieuwe driver update voor de Toshiba SSD's. Systeem voelt veel sneller nu.... op reddit gelezen dat schrijfsnelheden verdubbelen! (heb zelf geen benchmarks gedraait). Zie ook: https://www.reddit.com/r/...hiba_sdd_firmware_update/

Is enkel voor de volgende SSD's:
Toshiba KXG50ZNV256G/ KXG50ZNV512G/ KXG50ZNV1T02

En ik vroeg me nog iets af. De xps 15 zou oa. met mcfee voor geinstalleerd komen, dat heb ik (gelukkig!) niet... klopt dat?
Klopt inderdaad, is het eerste wat ik er af gegooid heb toen ik mijn XPS kocht (november 2018) Heb zelf mijn laptop met de Samsung schijf geleverd gekregen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
Vreemd dat het er bij mij dus niet opstond... maarja, scheelt weer verwijderen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seppevs
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10-2024
Ik ben aan het overwegen om de nieuwe Dell XPS 13 (9380) aan te schaffen. Helaas gaat het USB-C adapter drama dan ook voor mij hiermee beginnen. Maw, ik zoek een USB-C hub met volgende poorten:
- 1x HDMI
- 1x mini display port OF DVI
- 1x Gigabit Ethernet
- 2x (of meer) USB-A poorten

Liefst ook powered. Maw: dat ik de XPS 13 ermee kan opladen. En het moet werken onder Linux (geen idee tot hoe ver dat een probleem kan zijn?)

Nu, die Dell TB16 kan dit allemaal. Maar djeezes, wat een groot gedrocht! Heeft er iemand alternatieven?
Eventueel zonder 'powered' (dus laptop opladen met aparte adapter) zodat het 'draagbaar' blijft allemaal.

[ Voor 6% gewijzigd door seppevs op 24-01-2019 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningSlakkie
seppevs schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:34:
Ik ben aan het overwegen om de nieuwe Dell XPS 13 (9380) aan te schaffen. Helaas gaat het USB-C adapter drama dan ook voor hiermee beginnen. Maw, ik zoek een USB-C hub met volgende poorten:
- 1x HDMI
- 1x mini display port OF DVI
- 1x Gigabit Ethernet
- 2x (of meer) USB-A poorten

Liefst ook powered. Maw: dat ik de XPS 13 ermee kan opladen. En het moet werken onder Linux (geen idee tot hoe ver dat een probleem kan zijn?)

Nu, die Dell TB16 kan dit allemaal. Maar djeezes, wat een groot gedrocht! Heeft er iemand alternatieven?
Eventueel zonder 'powered' (dus laptop opladen met aparte adapter) zodat het 'draagbaar' blijft allemaal.
Ik heb toevallig een WD15 180 watt usb-c docking station onlangs gekregen voor mijn verjaardag. Een geweldig ding, met 1 kabel heb ik alles aangesloten inclusief power. Helaas met een significante addertje onder het gras. Ik heb gemerkt dat de usb-c kabel gevoelig is voor het bewegen waardoor deze disconnect en opeens stopt met opladen met een melding dat mijn lader vanuit het niets incompatibel is.

Nu ben ik wakker geschud want: deze usb-c kabel is niet vervangbaar zoals dell dat wel vaker doet met hun producten (geplande veroudering via vaste kabels of proprietary connectors), dus ik moet heel mijn dock terug sturen. Gelukkig heb ik nog 2 weken te retourneren, maar ik ga deze niet nog een keer halen.

Mijn punt is het volgende: koop in ieder geval een dock met een vervangbaar niet-proprietary usb-c kabel (de kabel die het dock aan je laptop wordt koppelt). Zodra deze kabel namelijk stuk gaat buiten de garantie (en deze gaat gegarandeerd als eerste stuk omdat dit het meeste slijt bij gebruik) moet je het dock in zijn geheel opnieuw kopen. En dat is een duur grapje voor het feit dat er een interne kabelbreuk in de usb-c kabel wat normaal 20 euro zou kosten om even snel te vervangen. Alleen de kabel vervangen buiten de garantie doet Dell niet aan, ze zeggen elektronica gaat nou eenmaal stuk, koop een nieuwe! Dat had ik met mijn Dell power companion.

De buren hebben een leuke vergelijking gemaakt voor alles met docking en hubs via usb-c en thunderbolt

En linux ondersteuning is schijnbaar inderdaad een issue, waar ik helaas geen ervaring/verstand van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielllb
Ik zie een aardig leuke korting op de Dell website (ik kijk naar de 9380), maar twijfel heel erg tussen 2 modellen (allebei 1080p): de i5/256/8GB (€1230) en de i7/512/16GB (€1495). Ik ga hem gebruiken voor uni (Office, SPSS, af en toe een videotje editen wellicht). Wat raden jullie aan, ook ivm de i7 die wellicht wat meer power hungry is op de batterij?

[ Voor 3% gewijzigd door danielllb op 25-01-2019 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
danielllb schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 19:58:
Ik zie een aardig leuke korting op de Dell website (ik kijk naar de 9380), maar twijfel heel erg tussen 2 modellen (allebei 1080p): de i5/256/8GB (€1230) en de i7/512/16GB (€1495). Ik ga hem gebruiken voor uni (Office, SPSS, af en toe een videotje editen wellicht). Wat raden jullie aan, ook ivm de i7 die wellicht wat meer power hungry is op de batterij?
Zoveel verschil ga je niet merken tussen de i5 en i7, want beide quadcore en beide 15W CPU's, dus ook qua batterijduur zal het niet veel uitmaken.

Voor de meerprijs heb je 512GB en 16GB RAM. Heb je het nodig? Waarschijnlijk niet, maar het is wel future proof en het kan ook handig zijn als je veel documenten / foto's / video's / etc lokaal wilt opslaan, maar dat kan natuurlijk ook met een externe schijfje of je kan later altijd de SSD vervangen voor een groter capaciteit.

Zelf zou ik voor de i7 variant gaan, maar goed, als je een bepaald budget hebt, dan volstaat de i5 ook, die zal gewoon prima werken.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielllb
@RWK__ dankjewel voor je advies! Nog een laatste vraagje trouwens: ik lees op Reddit veel mensen die klagen over de sleep functie; ofwel dat deze niet werkt zoals het hoort, en dat als je de laptop gewoon dichtklapt hij kan overheaten in een backpack. Schijnt te liggen aan ‘Connected Standby’ waarbij de laptop blijkbaar zo heet kan worden dat hij gaat oververhitten. Iemand die hier last van heeft of tips over heeft? Vanaf mijn Mac ben ik namelijk gewend hem gewoon dicht te klappen en in een sleeve + backpack te gooien, want hij ontwaakt zichzelf nooit uit de sleep mode eigenlijk. Vraag me alleen een beetje af of dit een veelvoorkomend probleem is of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
danielllb schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 08:08:
@RWK__ dankjewel voor je advies! Nog een laatste vraagje trouwens: ik lees op Reddit veel mensen die klagen over de sleep functie; ofwel dat deze niet werkt zoals het hoort, en dat als je de laptop gewoon dichtklapt hij kan overheaten in een backpack. Schijnt te liggen aan ‘Connected Standby’ waarbij de laptop blijkbaar zo heet kan worden dat hij gaat oververhitten. Iemand die hier last van heeft of tips over heeft? Vanaf mijn Mac ben ik namelijk gewend hem gewoon dicht te klappen en in een sleeve + backpack te gooien, want hij ontwaakt zichzelf nooit uit de sleep mode eigenlijk. Vraag me alleen een beetje af of dit een veelvoorkomend probleem is of niet.
Ik had dit probleem ook op mijn 9370 (dualboot Win10 / Ubuntu 18.04), dit was super irritant en je schrikt er ook van als je een gloeiend hete laptop uit je tas pakt, alsof die bijna in de fik vliegt :'(
Uiteindelijk had Dell mijn display vervangen en na een paar instellingen wijzigen de connected standby uitgeschakeld (dit moet je wel echt uitschakelen, anders gaat je accu tijdens standby sneller leeg) en toen geen problemen meer gehad.

Als je je even inleest op het internet, dan zie je ook dat de XPS modellen geen perfecte laptops zijn, deze hebben ook zijn issues. Ik vond mijn 9370 echt een van de mooiste laptops, maar hij zat helaas echt vol met issues (sleep/wake werkt niet, fan's die continue spinnen op 100%, coilwhine, wifi issues, lijn in display, ga zo maar door) waardoor het echt geen prettige ervaring meer was en ik gewoon een refund heb gekregen. Ik ben weer teruggegaan naar Mac en als je het dan weer gaat vergelijken, damn :o

Misschien dat ze het met de 9380 hebben opgelost, maar dat betwijfel ik. Lees je je even goed in, mocht je hem toch echt willen, zou je misschien moeten overwegen om die extra garantiepakket te nemen.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielllb
RWK__ schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 08:54:
[...]

Ik had dit probleem ook op mijn 9370 (dualboot Win10 / Ubuntu 18.04), dit was super irritant en je schrikt er ook van als je een gloeiend hete laptop uit je tas pakt, alsof die bijna in de fik vliegt :'(
Uiteindelijk had Dell mijn display vervangen en na een paar instellingen wijzigen de connected standby uitgeschakeld (dit moet je wel echt uitschakelen, anders gaat je accu tijdens standby sneller leeg) en toen geen problemen meer gehad.

Als je je even inleest op het internet, dan zie je ook dat de XPS modellen geen perfecte laptops zijn, deze hebben ook zijn issues. Ik vond mijn 9370 echt een van de mooiste laptops, maar hij zat helaas echt vol met issues (sleep/wake werkt niet, fan's die continue spinnen op 100%, coilwhine, wifi issues, lijn in display, ga zo maar door) waardoor het echt geen prettige ervaring meer was en ik gewoon een refund heb gekregen. Ik ben weer teruggegaan naar Mac en als je het dan weer gaat vergelijken, damn :o

Misschien dat ze het met de 9380 hebben opgelost, maar dat betwijfel ik. Lees je je even goed in, mocht je hem toch echt willen, zou je misschien moeten overwegen om die extra garantiepakket te nemen.
Oh jeetje dat klinkt niet heel denderend... Je gebruikt nu dus weer een Mac? Welke heb jij? Ik heb namelijk de MBP2018, en daar ben ik op zich heel blij mee, maar ik heb dus schermcoating die beschadigd is (toetsenbord afdrukken permanent in het scherm) + 2 toetsen die óf herhalen óf niet registreren. Omdat ik op diverse sites/fora gelezen heb dat mensen na 5 replacements nog steeds elke keer hetzelfde probleem blijven behouden wilde ik maar gaan switchen, aangezien iedere MacBook het nieuwe toetsenbord heeft. Enig alternatief om dus wel bij de Mac te blijven is om een 3 jaar oud model te kopen en dat zie ik ook weer niet erg zitten. Mocht jij ook de MBP hebben: weegt het gezeur met het toetsenbord op tegen de problemen met de XPS? Het ziet er naar uit dat beiden dus problemen hebben, maar het blijft super lastig om in te schatten welke van de 2 problemen 'irritanter' gaan zijn zegmaar.
Pagina: 1 ... 28 ... 35 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen en discussie omtrent de XPS 13 en 15, uitdrukkelijk niet voor statusupdates en leveringen over bestellingen. Dit kun je kwijt in Dell levertijden topic.