Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endpoint
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 10:42
Mijn killerkaart werkte alleen met een bepaalde driver versie van 2016, als ik een nieuwe downloade deed de wifi het ook niet meer.

Ook vielen alle verbindingen vaak uit, met een bluetooth muis is dat best irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Ben
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-09 12:28
Ik heb gemerkt dat de w-a-sd keys wat warm worden tijdens het gamen hebben mensen dit ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yefox
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 23:31
A. Ben schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 02:17:
Ik heb gemerkt dat de w-a-sd keys wat warm worden tijdens het gamen hebben mensen dit ook ?
Zoals je waarschijnlijk ook al hebt gelezen in mijn review heeft dit te maken met de CPU. De CPU is lokaliseert aan de kant van wasd, bij het gamen ga ik er van uit dat de andere zijde warmer zal worden, vanavond zal je het kunnen lezen. Ik zal dan even een berichtje doen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperziemone
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12-10-2019
Vraagje over gestures op het trackpad!

Ik merk dat ik heel erg the thee-finger-drag mis van Apple (ik ben overgestapt naar Windows met deze nieuwe laptop). In de instellingen kan dat helaas niet in stellen. Is er een 3rd party app waarmee ik dat zou kunnen instellen? Met Google kom ik niet veel verder.

En in bijv Photoshop is horizontaal scrollen op de trackpad verkeerd om (verticaal gaat wel goed), en pinch to zoom werkt niet in alle Adobe apps. Zijn hier gebruikers van Adobe programma's die daar een oplossing voor weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokslag
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-09 23:11
Goedeavond,

Ik ben 2 weken geleden ontslagen en ben mijn laptop kwijt. Uiteraard blijf ik niet bij te pakken zitten en ik ben mijn skills en portfolio aan het uitbreiden.

Skills die ik graag uitbreid zijn Amazon Web Services, statistiek (Rstudio en mss Tensor Flow), bouwen van C++ applicaties (QT.io) en relationele databases.

Om mijn intel NUC gebruik ik nu hyper-v om de verschillende servers en applicaties te linken.

Soms moet ik echter mijn projecten overleggen met coaches en daarvoor is een laptop toch wel handig om mee te kunnen openklappen op meetings.

Ik heb nu mijn ogen gericht op de dell XPS 15 9570 in de meest basis configuratie . Kan iemand bevestigen dat het mogelijk is om de ram uit te breiden naar 32 gb? Is ook de SSD vervangbaar?

De Intel Core i5-8300H processor lijkt me vergeleken met men NUC Intel Core i5-7260U ruim voldoende. Retesnel wil ik niet omdat ik graag zuinige applicaties ontwikkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarre1
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-05 13:22
klokslag schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 19:35:

Ik heb nu mijn ogen gericht op de dell XPS 15 9570 in de meest basis configuratie . Kan iemand bevestigen dat het mogelijk is om de ram uit te breiden naar 32 gb? Is ook de SSD vervangbaar?
Dit type heb ik niet, maar is wel getest bij notebookcheck. Ze hebben hem ook even opengeschroefd en je kunt zien dat zowel geheugen als SSD te upgraden zijn. Helaas is er geen vrij geheugenslot, dus zul je het moeten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Goedeavond,

Ik ben 2 weken geleden ontslagen en ben mijn laptop kwijt. Uiteraard blijf ik niet bij te pakken zitten en ik ben mijn skills en portfolio aan het uitbreiden.

Skills die ik graag uitbreid zijn Amazon Web Services, statistiek (Rstudio en mss Tensor Flow), bouwen van C++ applicaties (QT.io) en relationele databases.

Om mijn intel NUC gebruik ik nu hyper-v om de verschillende servers en applicaties te linken.

Soms moet ik echter mijn projecten overleggen met coaches en daarvoor is een laptop toch wel handig om mee te kunnen openklappen op meetings.

De Intel Core i5-8300H processor lijkt me vergeleken met men NUC Intel Core i5-7260U ruim voldoende. Retesnel wil ik niet omdat ik graag zuinige applicaties ontwikkel.
Hij is zeker uit te breiden naar 16 GB, maar 32 GB weet ik niet zeker. Je moet in iedergeval een beetje oppassen welk geheugen je koopt aangezien niet elk merk/type blijkt te werpen.

Nog een filmpje waar je de upgrade kan zien: YouTube: Upgrade, Install SSD & RAM on Dell XPS 15 9570 or XPS 13 - 9560,...

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Ben
ik hoor beetje een rakkegetakkel geluid in mijn laptop ik weet of dit coilwhine is ?
ik heb een benchmark gedaan en toen was het weg, ik laat het weten wanneer het terugkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

A. Ben schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 00:17:
ik hoor beetje een rakkegetakkel geluid in mijn laptop ik weet of dit coilwhine is ?
ik heb een benchmark gedaan en toen was het weg, ik laat het weten wanneer het terugkomt
Zoek op YouTube even op coil whine en je weet wat het is. Meestal geen rakkegetakkel iig ;)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Ben
EWK schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 07:54:
[...]

Zoek op YouTube even op coil whine en je weet wat het is. Meestal geen rakkegetakkel iig ;)
Nee het is geen coil whine had het al opgezocht. Het is nu compleet weg maar als het nog een keer terug is ga ik dell support contacteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takaya82
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-08 13:16
Ik heb nu mijn ogen gericht op de dell XPS 15 9570 in de meest basis configuratie . Kan iemand bevestigen dat het mogelijk is om de ram uit te breiden naar 32 gb?
Frank Azor heeft tijdje terug getweet welk geheugen compatibel is met de 9570.

https://twitter.com/AzorFrank/status/1009455354076332033

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 11:02
Ik heb de Dell XPS 15 cnx97009 vandaag in ontvangst genomen, vrij verrast dat het binnen een dag was geleverd.

Mijn bevindingen tot zo ver:
1. Laptop wordt op dit moment vrij warm bij gebruik van Google Chrome (onderkant voelt warm aan)
2. De fans slaan heel snel aan, waarschijnlijk heeft dit te maken met punt 1
3. Teksten binnen een applicatie (bijv. SupportAssist) zijn vrij wazig Opgelost door Windows DPI te verlagen van 120% naar 100%
4. Daarnaast lijkt het alsof de toetsenbord verlichting op de toetsen zoals U, H en J wat gedimd eruit zien vergeleken met de overige toetsen... Of het ligt aan mij... Is dit normaal of moet ik hiervoor bij Dell terecht voor eventueel een check? xps15-keyblighting

[ Voor 9% gewijzigd door beezjeh op 07-08-2018 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
beezjeh schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:09:
Ik heb de Dell XPS 15 cnx97009 vandaag in ontvangst genomen, vrij verrassend is dat het binnen een dag was geleverd.

Mijn bevindingen tot zo ver:
1. Laptop wordt op dit moment vrij warm bij gebruik van Google Chrome (onderkant voelt warm aan)
2. De fans slaan heel snel aan, waarschijnlijk heeft dit te maken met punt 1
3. Teksten binnen een applicatie (bijv. SupportAssist) zijn vrij wazig Opgelost door Windows DPI te verlagen van 120% naar 100%
4. Daarnaast lijkt het alsof de toetsenbord verlichting op de toetsen zoals U, H en J wat gedimd eruit zien vergeleken met de overige toetsen... Of het ligt aan mij... [afbeelding]
Draai je op netstroom en staat de instelling op beste prestaties? Zet de slider dan eens naar de middelste stand. Bij mijn 9550 gaat de cpu op beste prestaties namelijk constant op turbosnelheid draaien, ook als ik niets doe. Dit kun je natuurlijk ook checken in je systeembeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 11:02
Muse schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:38:
[...]

Draai je op netstroom en staat de instelling op beste prestaties? Zet de slider dan eens naar de middelste stand. Bij mijn 9550 gaat de cpu op beste prestaties namelijk constant op turbosnelheid draaien, ook als ik niets doe. Dit kun je natuurlijk ook checken in je systeembeheer.
De laptop is niet aangesloten aan de netstroom en de slider staat op battery saver.

Dit zijn de temperaturen met Google Chrome en een Youtube video geloopt op 1080p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/P5sh4BJJGXelfd6FJYJ06Qpx/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokslag
  • Laatst online: 17-09 23:11
Takaya82 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:21:
[...]

Frank Azor heeft tijdje terug getweet welk geheugen compatibel is met de 9570.

https://twitter.com/AzorFrank/status/1009455354076332033
Bedankt voor de tip (ook van anderen). De laptop is besteld en pricealerts voor geheugen zijn aangemaakt. Als ssd heb ik al een wd black 500 GB gekocht.

[ Voor 0% gewijzigd door klokslag op 10-08-2018 13:34 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
Zojuist mijn eerste generatie XPS 13 (9343) voorzien van een nieuwe Intel Wireless-AC 8265, wat een verschil ten opzichte van de Dell 1560. Wat een drama was dat.. Installatie is vrij simpel als je een T5 hebt liggen thuis: https://www.windowscentra...wifi-fix-upgrade-wireless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Hier nog een goede guide voor het repasten van de cpu en gpu en welke materialen je nodig heb:
https://www.ultrabookreview.com/14875-fix-throttling-xps-15/

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:05
Gisteren de goedkoopste i5 8300 besteld, benieuwd maar de van de ervaringen van andere met deze versie. Voldoet die aan je verwachtingen en wat zijn de ervaringen met betrekking tot de hitte/ventilator.

Ben altijd bang dat ik over aantal jaar spijt heb dat ik niet voor i7 en 1050 ti max q versie ben gegaan (bijvoorbeeld voor 3d modellering), al begrijp ik dat de i5 al sneller is als de i7 van vorig jaar en dus voor mij (hoop ik) ruim voldoende. Budget is daarmaast al verder uitgerekt dan ik eigenlijk wilde.

[ Voor 6% gewijzigd door Matedeor op 12-08-2018 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hegenious
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 18:58
Dell XPS 9570 15'' FHD
Drie bsods op de 1e dag, laptop ernstig aan het oververhitten.
2e dag windows clean geinstalleerd, heb windows update alle drivers naar binnen laten trekken, met andere woorden heb ik geen enkele driver van de Dell site afgehaald, behalve Dell Command | Power Manager, die kan namelijk wat dingetjes aanpassen in het BIOS wat met de hand niet kan..

Vervolgens heb ik de laptop met throttlestop ge-undervolt (-0.136mV) zodat de CPU minder throttelt en langer zijn hogere klok speed kan vasthouden.

Wat ik echt slecht vind is de onbetrouwbare sleep feature. Er is geen ledje waaraan ik kan zien dat de laptop slaapt. externe KB en muis kunnen de laptop niet wekken wat betekent dat ik steeds de laptop deksel moet openen om de pc uit slaapstand te halen wanneer ik 'm als desktop vervanger gebruik. Geen oplossing voor kunnen vinden. een bijkomende kleine ergernis is dat er geen uitsparing zit bij de rand van het deksel om de laptop open te klappen. Het uit de slaapstand komen duurt vrij lang.

Na de clean windows install draait de laptop nu stabiel en stil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Ben
Laptop gaat terug, teveel problemen nu al laat staan dat ik met deze laptop minimaal 4 jaar moet doen. Support wel top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningSlakkie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17-09 12:38
Hallo iedereen,

Ik heb een XPS 13 9350 sinds dat deze beschikbaar was, oftewel nu 33 maanden. Nu heb ik sinds het begin de maximale state of charge gelimiteerd tot maximaal 85% via Dell power manager. Het is zelfs zo dat mijn laptop het vaakst op 55% heeft gestaan omdat ik toch altijd een lader meeneem naar school. Ik heb wel tiental keren de laptop opgeladen naar 100% als ik wist dat ik de laptop lang op batterij ging gebruiken.

Ik heb de full charge capacity genoteerd toen ik de laptop had ontvangen. En gisteren na het leeglopen en terug opladen is de maximale fullcharge capacity volgens windows energie report, aida64 en HWmonitor nog steeds blijven hangen op 6,5% degradatie. En dat lijkt mij fysiek onmogelijk om 0% degradatie te hebben over bijna 3 jaar. Wel merk ik geen verschil in accuduur sinds het begin dat ik de laptop in bezit heb.

Designed Capacity: 57532 mWh
Full Charge Capacity 53816 MWh
1 - (53816 / 57532) * 100% = 6,459% degradatie

Nu ben ik benieuwd bij de mede-tweaker wat de batterij degradatie is bij de xps 13 ten opzichte van de aantal maanden dat je de laptop hebt gebruikt, voornamelijk de 9350 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Ben
KoningSlakkie schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 22:47:
Hallo iedereen,

Ik heb een XPS 13 9350 sinds dat deze beschikbaar was, oftewel nu 33 maanden. Nu heb ik sinds het begin de maximale state of charge gelimiteerd tot maximaal 85% via Dell power manager. Het is zelfs zo dat mijn laptop het vaakst op 55% heeft gestaan omdat ik toch altijd een lader meeneem naar school. Ik heb wel tiental keren de laptop opgeladen naar 100% als ik wist dat ik de laptop lang op batterij ging gebruiken.

Ik heb de full charge capacity genoteerd toen ik de laptop had ontvangen. En gisteren na het leeglopen en terug opladen is de maximale fullcharge capacity volgens windows energie report, aida64 en HWmonitor nog steeds blijven hangen op 6,5% degradatie. En dat lijkt mij fysiek onmogelijk om 0% degradatie te hebben over bijna 3 jaar. Wel merk ik geen verschil in accuduur sinds het begin dat ik de laptop in bezit heb.

Designed Capacity: 57532 mWh
Full Charge Capacity 53816 MWh
1 - (53816 / 57532) * 100% = 6,459% degradatie

Nu ben ik benieuwd bij de mede-tweaker wat de batterij degradatie is bij de xps 13 ten opzichte van de aantal maanden dat je de laptop hebt gebruikt, voornamelijk de 9350 versie.
Die degradatie is niet omdat je batterij versleten is of slecht is. Maar dat doet dell standaard. Bij mijn dell xps 15 weliswaar 97 wh werd 87wh dus 10% degradatie om de levensduur bij batterij te verlengem. Inmiddels is de xps 15 al terug wegens ondermaatste performance ( dat was een van de vele problemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 16:32
Ik heb een dell xps 9370 en mijn fan ratelt echt super irritant, alsof de fan aanloopt.(als die onder load staat), aan de rechterkant. Monteur komt volgende week om hem te repareren..
Meer mensen die dit ervaren?

[ Voor 13% gewijzigd door Punkbuster op 20-08-2018 19:45 ]

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Ben
Punkbuster schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:44:
Ik heb een dell xps 9370 en mijn fan ratelt echt super irritant, alsof de fan aanloopt.(als die onder load staat), aan de rechterkant. Monteur komt volgende week om hem te repareren..
Meer mensen die dit ervaren?
Jep had een xps 15 9570. Precies dezelfde issue ik zat nog in de 14 dagen retour periode dus heb ik besloten om het terug te sturen. Als de fans nu al problemen veroorzaken laat staan over een paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningSlakkie
A. Ben schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 23:04:
[...]

Die degradatie is niet omdat je batterij versleten is of slecht is. Maar dat doet dell standaard. Bij mijn dell xps 15 weliswaar 97 wh werd 87wh dus 10% degradatie om de levensduur bij batterij te verlengem. Inmiddels is de xps 15 al terug wegens ondermaatste performance ( dat was een van de vele problemen).
Ik snap dat het een marge is. Dus mijn werkelijke degradatie zou dan binnen die 6,5% moeten liggen volgens jou waardoor het nog niet zichbaar is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:22
Hebben jullie ook zo veel last van batterij leegloop wanneer de laptop in sleep mode zit? Vroeger kon ik hibernate gebruiken om dit tegen te gaan, maar die optie kan ik sinds de meest recente W10 update niet meer vinden. Hebben jullie een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruben302
  • Laatst online: 15-01 11:14
Tannay60 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 18:57:
[...]

Oh chill is dat zo? Ik wilde bijna zelf een intel kaart bestellen, maar als het zo kan scheelt het weer. Die kaarten moet maar eens normaal werken. Heb soms idee dat sommige webpagina's die helemaal niet zwaar zijn, dat die de pagina maar half inlaadt. Na een refresh wordt de site pas volledig. Zou misschien met wifi kaart te maken hebben.
Heb je inmiddels contact opgenomen met Dell hierover? Heb zelf ook de killer netwerkkaart, ben benieuwd hoe Dell dit oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruben302
  • Laatst online: 15-01 11:14
Belecthor schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:54:
Hebben jullie ook zo veel last van batterij leegloop wanneer de laptop in sleep mode zit? Vroeger kon ik hibernate gebruiken om dit tegen te gaan, maar die optie kan ik sinds de meest recente W10 update niet meer vinden. Hebben jullie een idee?
Duik even in C-states, hier een topic van notebookreview [zie: Package C-State fix for improved battery life & thermals?]
http://forum.notebookrevi...l-xps-speed-shift.796891/

Daarnaast wordt ook gemeld dat het in hebben geplugd van een thunderbolt poort nadelig kan zijn voor de accuduur. (weet niet of hier waarheid in zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
ruben302 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 20:02:
[...]

Duik even in C-states, hier een topic van notebookreview [zie: Package C-State fix for improved battery life & thermals?]
http://forum.notebookrevi...l-xps-speed-shift.796891/

Daarnaast wordt ook gemeld dat het in hebben geplugd van een thunderbolt poort nadelig kan zijn voor de accuduur. (weet niet of hier waarheid in zit)
Thanks, ik ga dit even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarre1
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-05 13:22
Belecthor schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:54:
Vroeger kon ik hibernate gebruiken om dit tegen te gaan, maar die optie kan ik sinds de meest recente W10 update niet meer vinden. Hebben jullie een idee?
Hibernate kun je gewoon nog gebruiken, via energiebeheer kun je de optie in je startmenu toevoegen. Ik heb hem zelf aan mijn powerknop gekoppeld: als ik daar op druk gaat de PC in sluimerstand (Nederlandse vertaling van hibernation). Het kan zijn dat hibernate is uitgeschakeld, dan even in een commandoprompt "powercfg.exe /hibernate on" ingeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Dwarre1 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:06:
[...]

Hibernate kun je gewoon nog gebruiken, via energiebeheer kun je de optie in je startmenu toevoegen. Ik heb hem zelf aan mijn powerknop gekoppeld: als ik daar op druk gaat de PC in sluimerstand (Nederlandse vertaling van hibernation). Het kan zijn dat hibernate is uitgeschakeld, dan even in een commandoprompt "powercfg.exe /hibernate on" ingeven.
Ik krijg een error als ik het via commandprompt gebruik: "Unable to perform operation. An unexpected error (0x65b) has occurred: Function failed during execution."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:17
Ik heb af en toe last dat mijn speakers kraken tijdens YouTube of muziek spelen, een herstart verhelpt dat dus ik denk dat het een software ding is. Zou het dat wavemaxx zijn? Zijn er meer die hier last van hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
baco101 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:32:
Ik heb af en toe last dat mijn speakers kraken tijdens YouTube of muziek spelen, een herstart verhelpt dat dus ik denk dat het een software ding is. Zou het dat wavemaxx zijn? Zijn er meer die hier last van hebben
Heb je het programma 'dell audio'? open deze eens en bekijk al de geluidsparameters eens? Ik heb bij mijn 9550 gemerkt dat het 'fintetunen' van die instellingen enorm verschil kan uitmaken mbt geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
Dell xps 15 i5 maandag ontvangen. Over algemeen top: onder indruk van bouwkwaliteit, enorm compact, stille fans bij normaal gebruik en geen last van warmte.

Enige wat ik op te merken heb is backlight bleeding in de rechter en linker onderhoek. Normaal niet echt waarneembaar, maar bij zwarte beelde (bijv films met zwarte balken) wel duidelijk zichtbaar. Is dit normaal of een uitzondering? Oftewel moet ik hier wat mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3_s
  • Laatst online: 22:11

3_s

Belecthor schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:07:
[...]

Ik krijg een error als ik het via commandprompt gebruik: "Unable to perform operation. An unexpected error (0x65b) has occurred: Function failed during execution."
Cmd runnen als Admin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tannay60
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-08 19:04
ruben302 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:54:
[...]

Heb je inmiddels contact opgenomen met Dell hierover? Heb zelf ook de killer netwerkkaart, ben benieuwd hoe Dell dit oplost.
Heb uiteindelijk bij aliexpress besteld zo een intel kaart voor 14 euro ofzo inclusief korting enzo. Werkt gewoon perfect. Geen zin om tijd in te steken om te zoeken waar contactpagina was en maar blijven zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tannay60
baco101 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:32:
Dit heb ik de laatste tijd ook, alleen kan niet naspelen wanneer het opduikt. Heb idee dat het ook een software ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
Heb nog een foto van de backlight bleeding proberen te maken. Blijft moeilijk om het precies in beeld te brengen. Gaat voornamelijk om de linker en iets mindere mate rechter onderhoek. Heb eerlijk gezegd weinig zin in dat gedoe van retourneren en weer wachten op andere (en hopen dat die goed is), maar kan zelf moeilijk in schatten hoe acceptabel dit is.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/vzt1sowwqwqw.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/9h6xv5ay7er4.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Matedeor op 29-08-2018 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:17
Tannay60 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:05:
[...]

Dit heb ik de laatste tijd ook, alleen kan niet naspelen wanneer het opduikt. Heb idee dat het ook een software ding is.
Ik kan ook niet achterhalen wanneer het gebeurt, het gebeurt regelmatig onregelmatig zeg maar.
killerbie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:57:
[...]

Heb je het programma 'dell audio'? open deze eens en bekijk al de geluidsparameters eens? Ik heb bij mijn 9550 gemerkt dat het 'fintetunen' van die instellingen enorm verschil kan uitmaken mbt geluidskwaliteit.
Dell audio heb ik niet, zal dat toch maar eens downloaden kijken of ik het probleem daarmee kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Matedeor schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 22:24:
Heb nog een foto van de backlight bleeding proberen te maken. Blijft moeilijk om het precies in beeld te brengen. Gaat voornamelijk om de linker en iets mindere mate rechter onderhoek. Heb eerlijk gezegd weinig zin in dat gedoe van retourneren en weer wachten op andere (en hopen dat die goed is), maar kan zelf moeilijk in schatten hoe acceptabel dit is.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik snap dat retourneren niet leuk is, maar ik vind backlight bleeding ontzettend slordig op een laptop uit het hoogste luxe segment (al vind ik het ook onacceptabel in een segment met een lagere prijs, budgetlaptops uitgesloten). Ik heb in het verleden ook wel te maken gehad met deze productiefout in producten en ik retourneer dit vrijwel altijd als ik het tegenkom.

Uiteraard is dit persoonlijk en moet je voor jezelf bepalen hoe storend dit is! Het is natuurlijk ontzettend subjectief hoe storend je zoiets vindt.

• hegenious

[afbeelding]

[afbeelding]
IPS panelen hebben allemaal in min of meerdere mate te maken met backlight bleeding, zelfs panelen van 800 euro of duurder.
Mijn toch niet misselijke EIZO IPS display heeft het een beetje over de hele breedte aan de onderzijde van het scherm.
Mijn xps 15 9570 heeft het ook in de linker benedenhoek, iets minder dan jij als ik afga op je afbeeldingen.
Mij persoonlijk stoort het niet. Ruilen op een andere is geen garantie dat die beter is :)
Ik zie het alleen bij een volledig zwart scherm, dus ik kan er niet wakker van liggen.

• Matedeor
hegenious schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:21:
[...]

IPS panelen hebben allemaal in min of meerdere mate te maken met backlight bleeding, zelfs panelen van 800 euro of duurder.
Mijn toch niet misselijke EIZO IPS display heeft het een beetje over de hele breedte aan de onderzijde van het scherm.
Mijn xps 15 9570 heeft het ook in de linker benedenhoek, iets minder dan jij als ik afga op je afbeeldingen.
Mij persoonlijk stoort het niet. Ruilen op een andere is geen garantie dat die beter is :)
Ik zie het alleen bij een volledig zwart scherm, dus ik kan er niet wakker van liggen.
Belecthor schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 23:40:
[...]

Ik snap dat retourneren niet leuk is, maar ik vind backlight bleeding ontzettend slordig op een laptop uit het hoogste luxe segment (al vind ik het ook onacceptabel in een segment met een lagere prijs, budgetlaptops uitgesloten). Ik heb in het verleden ook wel te maken gehad met deze productiefout in producten en ik retourneer dit vrijwel altijd als ik het tegenkom.

Uiteraard is dit persoonlijk en moet je voor jezelf bepalen hoe storend dit is! Het is natuurlijk ontzettend subjectief hoe storend je zoiets vindt.
Daar ben ik dus ook bang voor, dat je dan een paar weken later een exemplaar krijgt die hetzelde is. Heb hiervoor ook al een Lenovo laptop geretouneerd waar de deksel gewoon niet recht was gemonteerd, dus voor mijn gevoel blijf ik dan bezig. Denk dat ik mij na verloop van tijd er ook niet meer echt aan ga storen, al blijf je het een beetje zien met donkere beelden.

Valt ook extra op omdat ik nu een 7 jaar oude dell xps 15 heb die wel bijna perfect is qua scherm, maar dat zal er ook wel mee te maken hebben dat die een stuk lomper is en geen ips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
Net bij mijn externe scherm gecheckt die ook ips is. DIe is voor de rest een stuk minder van kwaliteit, alleen daar zie je geen witte hoeken of randen bij donkere beelden. Bij deze dell xps is het scherm geweldig alleen in de linker en de rechteronderhoek wel zichtbare witte/lichte gloed bij donkere beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hegenious
pluspunten

bouwkwaliteit, maar geen status led
processor
scherm
genoeg poorten
uitbreidbaarheid geheugen en disk
grote, vervangbare accu

minpunten

OOTB problemen slaap oververhitting
dell software
netwerk kaart slaapt soms nog verder wanneer pc wordt gewekt
algemeen slaapgedrag. wekken met gesloten deksel kan enkel met wake on lan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Tannay60 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:05:
[...]

Heb dit ook sinds deze week, meestal bij elke video na 10sec 1sec geruis, dit is iets van de geluidsinstellingen ik vermoed microfoonboost of ruisonderdrukking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie

[afbeelding]

[afbeelding]
Wacht maar een maand na gebruik, ik had een perfect scherm na een week dezelfde 'symptomen' die jij hebt, en na nog een paar weken bij volledig donkere beelden een 'rode' waas die vanuit iedere hoek lijkt te spreiden over 80% van het scherm.

Moet wel zeggen dat het mij totaal niet stoort, en mijn volgende apparaat hoogstwaarschijnlijk opnieuw een dell xps zal zijn (heb een 9550). IK wacht nog 2 modelvernieuwingen alvorens een nieuwe aan te schaffen (op z'n minst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tannay60
killerbie schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 14:56:
[...]

Wacht maar een maand na gebruik, ik had een perfect scherm na een week dezelfde 'symptomen' die jij hebt, en na nog een paar weken bij volledig donkere beelden een 'rode' waas die vanuit iedere hoek lijkt te spreiden over 80% van het scherm.

Moet wel zeggen dat het mij totaal niet stoort, en mijn volgende apparaat hoogstwaarschijnlijk opnieuw een dell xps zal zijn (heb een 9550). IK wacht nog 2 modelvernieuwingen alvorens een nieuwe aan te schaffen (op z'n minst)
Bij mijn 4k model zie ik ook wel een beetje, maar stoort mij ook niet. Het stoort mij alleen als ik erover nadenkt en dan ernaar opzoek ben om te zien. Bij gewoon gebruik stoort mij gelukkig niet. Alleen dat whine coil gebeuren stoort soms als het echt in huis stil is, dan hoor je allemaal gerommel. Het zou bij laatste bios update verminderd moeten zijn, maar heb idee dat dat niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
Tannay60 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 23:24:
[...]

Bij mijn 4k model zie ik ook wel een beetje, maar stoort mij ook niet. Het stoort mij alleen als ik erover nadenkt en dan ernaar opzoek ben om te zien. Bij gewoon gebruik stoort mij gelukkig niet. Alleen dat whine coil gebeuren stoort soms als het echt in huis stil is, dan hoor je allemaal gerommel. Het zou bij laatste bios update verminderd moeten zijn, maar heb idee dat dat niet zo is.
Heb ondertussen even gezocht naar het probleem en volgens mij heeft vooral de full hd versie er meer last van dan de 4k versie. En lijkt het in de nieuwe versie bijna altijd om de beneden hoeken te gaan.
Review versie van notebookcheck lijkt een beetje dezelfde symptomen te vertonen.

https://www.notebookcheck...050/DellXPS15_9570_04.jpg

Vandaag overdag zie je het eigenlijk niet, in de avond/nacht wel als de beneden hoeken zwart zijn. Op hoge helderheid zie je het dan weer een stuk beter dan bij lage. Denk dat ik hem maar gewoon ga houden, kans op veel beter exemplaar lijkt mij klein. En voor de rest geen van de bekende problemen tegengekomen. Laptop heeft geen last van coil whine, bouwkwaliteit is top, is stabiel, vrijwel volledig stil bij licht gebruik et cetera. Mocht ik mij er over paar weken toch nog aan ergeren, wat ik niet verwacht, ga ik wel gewoon contact zoeken met Dell. Vooral erg onder de indruk hoe klein die lijkt voor een 15 inch.

[ Voor 5% gewijzigd door Matedeor op 01-09-2018 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperziemone
  • Laatst online: 12-10-2019
Mijn Dell XPS 9570 15'' FHD heeft enorm last van screen flickering. Met externe monitor en zonder. Soms blijft het beeld even zwart (met en zonder audo; dat wisselt), soms alleen een 'flicker'. Om gek van te worden. Meestal wel verholpen na restart, maar keert steeds terug.

Hebben meer mensen hier last van? En hoe lossen jullie dat op? Ik heb echt geen zin om die hele molen door te gaan met terugsturen etc, want ik heb hem hard nodig voor mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tannay60
Matedeor schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 23:37:
[...]

Heb ondertussen even gezocht naar het probleem en volgens mij heeft vooral de full hd versie er meer last van dan de 4k versie. En lijkt het in de nieuwe versie bijna altijd om de beneden hoeken te gaan.
Review versie van notebookcheck lijkt een beetje dezelfde symptomen te vertonen.

https://www.notebookcheck...050/DellXPS15_9570_04.jpg

Vandaag overdag zie je het eigenlijk niet, in de avond/nacht wel als de beneden hoeken zwart zijn. Op hoge helderheid zie je het dan weer een stuk beter dan bij lage. Denk dat ik hem maar gewoon ga houden, kans op veel beter exemplaar lijkt mij klein. En voor de rest geen van de bekende problemen tegengekomen. Laptop heeft geen last van coil whine, bouwkwaliteit is top, is stabiel, vrijwel volledig stil bij licht gebruik et cetera. Mocht ik mij er over paar weken toch nog aan ergeren, wat ik niet verwacht, ga ik wel gewoon contact zoeken met Dell. Vooral erg onder de indruk hoe klein die lijkt voor een 15 inch.
Bij jou is het wel heel erg duidelijk net of er spotlampjes langs de zijkanten staan. Dan heb je geluk als je geen coil whine hebt. Misschien moet je eens proberen wanneer je batterijen vol zijn en nog steeds aan de lader hangt, eens met je oren langs de oplader en toetsenbord gaan. Bij mij hoor je heel duidelijk tot ik ontkoppel van de stekker dan is het weg. Het is nou ook weer niet oorverdovend, dat je niet meer erachter wilt zitten. Treed wel gewenning op als ik er niet aan stoor. Net zoals de koelkast met een lichte zoom. Soms komt er net een piep geluid en dan verdwijnt die weer. Net of een muis even langs komt. Daarnaast af en toe wat kraakgeluiden door de speakers zoals eerder aangegeven. Gelukkig komt dit minder vaak voor.

Verder ben ik ook heel happy met mijn machine en idd het formaat van de laptop. Was eerst bang dat het te groot zal zijn, maar ben blij dat ik voor de 15 inch ben gegaan en niet die 13. Al gegamed, terwijl ik normaal geen pc gamer ben en machine doet het aardig goed. Komt mooie graphics naar voren op een aanbevolen resolutie van rond 2048px met rond 60 fps. Ik hoef ook geen game machine te hebben, maar is goed zo. Daarnaast nog video editing gedaan en heb genoeg ruimte op mn 4k scherm om mee te werken. Heb trouwens de i7, 512mb, 16gb model. Voor een halfuur video op full hd met color grade, ongeveer 40 min rendering. Toetsenbord tikt lekker weg. Trackpad is ok, niet zoals de superieure trackpad van macbooks. Scherm is super mooi, mooie kleurweergave. Bij 4K videos is het echt adembenemend mooi. Ligt natuurlijk ook aan bronmateriaal. Start rete snel op na een herstart. Ik heb wifi card al vervangen door een intel en loopt super. Repaste van Cpu en Gpu gedaan met Kryonaut spul, scheelt 5-6 graden bij idle. Als het weer koud is merk ik dat temperatuur nog lager zit. Zat eerst op rond 43 graden ofzo, nu 36-37 graden. Had zelfs toen het binnen koud was en laptop aan ging zetten rond de 30 graden gehaald. Daarnaast nog undervolting gedaan met Throttlestop en tot nu toe nog geen errors gehad. Speakers is op zich ook wel ok. Alleen jammer niet zoals bij macbooks die naar de gebruiker gericht zijn. Op je schoot is geluid niet denderen, bij op tafel zetten dan klinkt het op zich wel ok.

Al met al goeie machine tot nu toe. Ook al wat puntjes van kritiek, geen zin door die vage Dell molen te gaan door te ruilen of terug te sturen, kan al toch niet meer dat terug sturen. Had toen met super goeie deal gekocht van 15% korting. Heb ook al van een skin voorzien van dBrand. Heb de dragon skin voor hele laptop. Beetje gepiel om erop te krijgen, maar zodra die erop zit, ziet het er nice uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Tannay60 op 02-09-2018 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
Tannay60 schreef op zondag 2 september 2018 @ 11:35:
[...]

Bij jou is het wel heel erg duidelijk net of er spotlampjes langs de zijkanten staan. Dan heb je geluk als je geen coil whine hebt. Misschien moet je eens proberen wanneer je batterijen vol zijn en nog steeds aan de lader hangt, eens met je oren langs de oplader en toetsenbord gaan. Bij mij hoor je heel duidelijk tot ik ontkoppel van de stekker dan is het weg. Het is nou ook weer niet oorverdovend, dat je niet meer erachter wilt zitten. Treed wel gewenning op als ik er niet aan stoor. Net zoals de koelkast met een lichte zoom. Soms komt er net een piep geluid en dan verdwijnt die weer. Net of een muis even langs komt. Daarnaast af en toe wat kraakgeluiden door de speakers zoals eerder aangegeven. Gelukkig komt dit minder vaak voor.

Verder ben ik ook heel happy met mijn machine en idd het formaat van de laptop. Was eerst bang dat het te groot zal zijn, maar ben blij dat ik voor de 15 inch ben gegaan en niet die 13. Al gegamed, terwijl ik normaal geen pc gamer ben en machine doet het aardig goed. Komt mooie graphics naar voren op een aanbevolen resolutie van rond 2048px met rond 60 fps. Ik hoef ook geen game machine te hebben, maar is goed zo. Daarnaast nog video editing gedaan en heb genoeg ruimte op mn 4k scherm om mee te werken. Heb trouwens de i7, 512mb, 16gb model. Voor een halfuur video op full hd met color grade, ongeveer 40 min rendering. Toetsenbord tikt lekker weg. Trackpad is ok, niet zoals de superieure trackpad van macbooks. Scherm is super mooi, mooie kleurweergave. Bij 4K videos is het echt adembenemend mooi. Ligt natuurlijk ook aan bronmateriaal. Start rete snel op na een herstart. Ik heb wifi card al vervangen door een intel en loopt super. Repaste van Cpu en Gpu gedaan met Kryonaut spul, scheelt 5-6 graden bij idle. Als het weer koud is merk ik dat temperatuur nog lager zit. Zat eerst op rond 43 graden ofzo, nu 36-37 graden. Had zelfs toen het binnen koud was en laptop aan ging zetten rond de 30 graden gehaald. Daarnaast nog undervolting gedaan met Throttlestop en tot nu toe nog geen errors gehad. Speakers is op zich ook wel ok. Alleen jammer niet zoals bij macbooks die naar de gebruiker gericht zijn. Op je schoot is geluid niet denderen, bij op tafel zetten dan klinkt het op zich wel ok.

Al met al goeie machine tot nu toe. Ook al wat puntjes van kritiek, geen zin door die vage Dell molen te gaan door te ruilen of terug te sturen, kan al toch niet meer dat terug sturen. Had toen met super goeie deal gekocht van 15% korting. Heb ook al van een skin voorzien van dBrand. Heb de dragon skin voor hele laptop. Beetje gepiel om erop te krijgen, maar zodra die erop zit, ziet het er nice uit.
Ja lijkt inderaad wel een klein beetje op kleine spotlights, maar is alleen duidelijk zichtbaar in combinatie van donker beeld en donkere omgeving. En aangezien exemplaar van Notebookcheck redelijk vergelijkbaar is lijkt het dus geen uitzondering. Eerst ook nog liggen twijfelen over de 13 inch versie, had niet verwacht dat deze al zo compact is. Zal binnenkort de coil whine is beter testen. Heb nog even liggen zoeken naar de Dell retour procedure, maar kan zo snel überhaupt al geen formulier of uitleg vinden :') .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hegenious
Sperziemone schreef op zondag 2 september 2018 @ 10:19:
Mijn Dell XPS 9570 15'' FHD heeft enorm last van screen flickering. Met externe monitor en zonder. Soms blijft het beeld even zwart (met en zonder audo; dat wisselt), soms alleen een 'flicker'. Om gek van te worden. Meestal wel verholpen na restart, maar keert steeds terug.

Hebben meer mensen hier last van? En hoe lossen jullie dat op? Ik heb echt geen zin om die hele molen door te gaan met terugsturen etc, want ik heb hem hard nodig voor mijn werk.
Aangaande dat eerste: nee geen last van. Maar het feit dat het zich bij jou zowel met intern als extern display voordoet sluit een brakke video kalbel al uit. Dan zit het misschien in de video kaart mis?
Doe je iets speciaals wanneer het zicht voordoet? Een zware (graphisch belastende) taak aan het draaien?
Of puur op willekeurige momenten? Kun je het issue makkelijk reproduceren?
Je zou eens kunnen testen of het zich voordoet bij gebruik van zowel de iGPU als de nvidia GPU door te switchen van kaart. Rechtsklik app icon en selecteer "run with xxx graphics processor".

Aangaande dat laatste: die hele molen hoef je heel waarschijnlijk niet doorheen. Je hebt namelijk 1 jaar on site support. Dat betekent dat ze 'm ook op je werk kunnen repareren. Eventueel omruilen.
Leg je probleem vast, eventueel met een kort video clipje als dat kan. Contacteer daarna Dell op facebook meld je issue en vraag wat nu te doen. Je zit nog dik binnen de garantie dus dat zal wel goed komen.

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Sinds kort heb ik de XPS 15 9570 maar ik krijg Windows Hello door middel van gezichtherkenning niet aan de praat. Ik heb ondertussen wel al gevonden dat er toestellen zijn die niet Intel RealSense/3D camera of IR capable Hello compliant camera hebben, alleen heb ik niet kunnen vinden of dit ook het geval is voor de 9570.. Iemand hier een antwoord op?

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• A. Ben
nvidia schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:45:
Sinds kort heb ik de XPS 15 9570 maar ik krijg Windows Hello door middel van gezichtherkenning niet aan de praat. Ik heb ondertussen wel al gevonden dat er toestellen zijn die niet Intel RealSense/3D camera of IR capable Hello compliant camera hebben, alleen heb ik niet kunnen vinden of dit ook het geval is voor de 9570.. Iemand hier een antwoord op?
De dell xps 9570 support windows hello doormiddel van vingerafdrukscanner, het heeft geen gezichtherkenning

• nvidia
A. Ben schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:52:
De dell xps 9570 support windows hello doormiddel van vingerafdrukscanner, het heeft geen gezichtherkenning
Wel frustrerend dan gezien dergelijk duur toestel geen ondersteuning biedt..

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 12:17
Ik ben sinds een week een trotse eigenaar van een Dell XPS 13, maar nu heb ik 1 probleem. Vandaag begon ik ineens te merken dat de powerbutton een klein beetje achter bleef wanneer ik hem indrukte. Wanneer ik hem in druk pakt hij hem soms ook niet, waardoor ik een paar keer moet proberen om hem opgestart te krijgen. Heeft iemand hier een fix voor.

• A. Ben
nvidia schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:09:
[...]

Vindt vingerafdrukscanner beter dan gezichtsherkenning imo

• A. Ben
SurfBoy schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:13:
Ik ben sinds een week een trotse eigenaar van een Dell XPS 13, maar nu heb ik 1 probleem. Vandaag begon ik ineens te merken dat de powerbutton een klein beetje achter bleef wanneer ik hem indrukte. Wanneer ik hem in druk pakt hij hem soms ook niet, waardoor ik een paar keer moet proberen om hem opgestart te krijgen. Heeft iemand hier een fix voor.
Dit was een welbekende probleem bij de dell laptops ( niet bij xps ). En las ook dat dit niet wordt gedekt maar vragen aan support kan geen kwaad. Aanrader is facebook dell binnen paar uur een antwoordt :)

• nvidia
A. Ben schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:18:
Vindt vingerafdrukscanner beter dan gezichtsherkenning imo
Waarom?

• A. Ben
Bij een vingerafdrukscanner kunnje rustig je finger op leggen en klaar is kees. Bij de gezichtsherkenning moet het nog goed je gezicht zien en je positie moet voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Mijn XPS15 9570 ook binnen. Heb de full-HD versie met i7 8750H, 16GB en 1050Ti. Eerste indruk; wat een fijn apparaat! Ik heb er tot nu toe nog niet veel meer mee gedaan dan wat surfen, maar ik lijk tot nu toe geen last te hebben van backlight-bleeding en coilwhine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Ojjorz schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:09:
Mijn XPS15 9570 ook binnen. Heb de full-HD versie met i7 8750H, 16GB en 1050Ti. Eerste indruk; wat een fijn apparaat! Ik heb er tot nu toe nog niet veel meer mee gedaan dan wat surfen, maar ik lijk tot nu toe geen last te hebben van backlight-bleeding en coilwhine.
had dat pas na een maand of 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
Ojjorz schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:09:
Mooi! :), is ook een top apparaat, was ook echt onder de indruk vorige week. Die van mij uiteindelijk wel teruggestuurd vanwege backlight bleeding, merkte dat ik mij er teveel aan begon te ergeren. Had nog wat foto's ervan gemaakt om het te bewijzen, maar dan zag het er eigenlijk ook wel echt belabberd uit. Moet zeggen wel complimenten voor top service van Dell. Daar wordt veel over geklaagd, maar bij mij deden ze totaal niet moeilijk en reageren snel. Nadeel nu is dan weer wel dat je lang moet wachten voordat je weer een nieuwe krijgt.

[ Voor 4% gewijzigd door Matedeor op 07-09-2018 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vandaag via MP een fonkelnieuwe XPS13 9370 (i7-8550U, 16GB, 512GB SSD, UHD touchscreen, bnx37007 met 3 jaar support) opgehaald. Wat een pracht apparaat.

Van de week een Dell G5 15 geretourneerd omdat die na een uur al volledig de geest had gegeven. Groot verschil natuurlijk vergeleken met dat model maar tot de conclusie gekomen dat ik voor mijn werk toch liever een compacte laptop wil. Met deze XPS13 echt wel de juiste keuze gemaakt :)

Het verbaasd me hoe snel de fingerprint reader samen met Windows Hello in kan loggen. Overige ervaringen heb ik nog niet echt. Nu eens op zoek naar een paar mooie companions (Dell DA300 of soortgelijk) die ook PowerDelivery ondersteunen zodat ik met 1 kabel alles kan aansluiten.

Als jullie goeie tips hebben dan houd ik me aanbevolen :)

[ Voor 6% gewijzigd door redfoxert op 08-09-2018 18:01 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hegenious
nvidia schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:09:
[...]

als gezichtsherkenning zo'n belangrijk feature voor je is, waarom heb je dan niet van te voren onderzocht of de xps dat wel ondersteunt? het is in meerdere reviews vermeld.

[ Voor 8% gewijzigd door hegenious op 08-09-2018 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningSlakkie
De modulaire kabel van mijn powercompanion voor mijn XPS 13 heeft het begeven. De powerbank zelf is nog gewoon functioneel. Helaas wilt Dell deze modulaire kabel niet leveren (voor een vergoeding) omdat de garantie verlopen is (1 maand over de garantie) en willen ze dat ik een nieuwe powerbank van 100 euro koop :( 8)7 alleen voor de kabel en die ook nog eens niet vervangen kan worden. Dit vind ik echt belachelijk, helemaal niet milieuvriendelijk en ook vooral niet klantvriendelijk. Achteraf had ik dit gewoon kunnen aan zien komen aangezien het een proprietary connector heeft en ook nog eens van Dell is.

Dus als iemand een powerbank voor een XPS 13 zoekt, zou ik toch een universele USB-C met power delivery kiezen. Een USB-C kabel is overal verkrijgbaar voor een schappelijke prijs. Gelukkig heeft Apple deze connector standaard/mainstream gemaakt, dus er zullen er genoeg powerbanks verschijnen op de markt.

Dell power companion sterk afgeraden...

[ Voor 5% gewijzigd door KoningSlakkie op 10-09-2018 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arlie
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Beste Mede tweakers,

Ben erg geïnteresseerd in jullie ervaringen met de dells xps 13 en 15 inch notebooks.

Hoe is de geluidsproductie van de cooling?

Is het geen gemis dat er geen lan aansluiting op de laptop zit?

Hoe lang gaat de accu mee, bij internet en office gebruik?

Wat zijn de voor en nadelen van de dell xps?

Ervaringen met support en garantie?

Ga zelf waarschijnlijk voor voor de 15 inch met Core™ i7-8750H processor met 16 GB, 512 GB M.2 2280 PCIe, GTX 1050Ti, 1920 x 1080

Bedankt voor jullie reacties, links naar reviews zijn ook welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hegenious
arlie schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:44:
...
Bedankt voor jullie reacties, links naar reviews zijn ook welkom.
Mede-tweaker @yefox heeft een review geplaatst, hier

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Sinds de update naar de bios versie 1.8 op mijn Dell XPS15 (9550) krijg ik bij de POST het netwerkbootscherm te zien. Hoe is dit uit te schakelen in de BIOS?

Elect a clown, expect a circus.

• killerbie
Slasher schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:37:
Sinds de update naar de bios versie 1.8 op mijn Dell XPS15 (9550) krijg ik bij de POST het netwerkbootscherm te zien. Hoe is dit uit te schakelen in de BIOS?
kijk is bij uw opstartvolgorde?

• Jobharthoorn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 10:24
Hi tweakers,

Ik heb de XPS 9570 maar het i7 1050ti model met kleine batterij.. Nu wil ik graag upgraden naar de grote 97Wh batterij. Met Dell gesproken maar ze willen me geen originele batterij verkopen, ook geen service beurt want dat kan alleen met de kleine batterij. Nu heb ik gehoord dat je dus wel de grote batterij in de xps kunt stoppen als je de 2.5inch bay eruit haalt.. Heeft iemand hier ervaring mee? En zo ja, hoe kun je het beste aan een echte dell komen? Alleen 2e hands?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
Vervangd model binnen, duidelijk minder backlight bleed als de vorige. Nog steeds wat in de hoeken, maar een stuk minder. Alleen waar die andere muisstil was, hoor je bij deze constant een kraken/piepend geluid. Volgens mijn duidelijke coil whine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hegenious
Jobharthoorn schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:31:
Hi tweakers,

Ik heb de XPS 9570 maar het i7 1050ti model met kleine batterij.. Nu wil ik graag upgraden naar de grote 97Wh batterij. Met Dell gesproken maar ze willen me geen originele batterij verkopen, ook geen service beurt want dat kan alleen met de kleine batterij. Nu heb ik gehoord dat je dus wel de grote batterij in de xps kunt stoppen als je de 2.5inch bay eruit haalt.. Heeft iemand hier ervaring mee? En zo ja, hoe kun je het beste aan een echte dell komen? Alleen 2e hands?

Alvast bedankt.
Ik was daar na je post nieuwsgierig naar geworden en heb eens op het web rondgekeken.
Theoretisch kan het. De praktijk is blijkbaar anders.
Dell werkt niet mee aan het wijzigen van een geleverde configuratie voor wat betreft de batterij. Dat heb je zelf al ondervonden.
De 9570 is te nieuw om daar al originele tweedehands batterijen van te vinden.
Batterijen uit de 9550 en 9560 hebben andere part nummers dus is het zeer de vraag of je die zomaar (veilig) in een 9750 kan plaatsen. Dat ze er allemaal ongeveer hetzelfde uitzien zegt niets.
Heb je zelf nog info kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
Iemand een idee welke mate van coil whine nog acceptabel is? Als je gewoon een beetje surft met adapter aangesloten, hoor je het af en toe licht in een stille ruimte (op normale kijkafstand). Doe ik een OpenGL test met Cinebench r15 dan is er een behoorlijke duidelijk toon te horen.

Wat er een beetje moedenloos van: 1ste Lenovo laptop scheve deksel, 2de Dell laptop duidelijke backlight bleed, en nu de 3de laptop aanwezige coil whine.

[ Voor 3% gewijzigd door Matedeor op 23-09-2018 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelst1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-09 20:54
Ik wilde net de XPS 15 bestellen van 1799 euro (i7+16GB+512GB+1050Ti+96Wh+fhd), maar die is spontaan verdwenen van de consumentenwebsite. Hij staat nog wel op de zakelijke variant van de website. Iemand enig idee of we deze terug kunnen verwachten of dat ik nu gedwongen ben de 4K variant aan te schaffen voor deze hardware config?

(De aanschaf heeft geen haast, maar een maand wachten is me te veel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
roelst1 schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:43:
Ik wilde net de XPS 15 bestellen van 1799 euro (i7+16GB+512GB+1050Ti+96Wh+fhd), maar die is spontaan verdwenen van de consumentenwebsite. Hij staat nog wel op de zakelijke variant van de website. Iemand enig idee of we deze terug kunnen verwachten of dat ik nu gedwongen ben de 4K variant aan te schaffen voor deze hardware config?

(De aanschaf heeft geen haast, maar een maand wachten is me te veel)
De CNX97009 en CNX97003 wisselen wel vaker stuivertje. Dan wel/niet in de aanbieding of bestelbaar. Jammer dat je nu pas besteld, vorige week waren er mooie kortingen :)

Even een paar dagen geduld en dan zal deze config wel weer beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelst1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-09 20:54
redfoxert schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:25:
[...]

De CNX97009 en CNX97003 wisselen wel vaker stuivertje. Dan wel/niet in de aanbieding of bestelbaar. Jammer dat je nu pas besteld, vorige week waren er mooie kortingen :)

Even een paar dagen geduld en dan zal deze config wel weer beschikbaar zijn.
Ik heb een kortingscode van 12%, dus ik ben niet erg afhankelijk van aanbiedingen bij Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
roelst1 schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:50:
[...]

Ik heb een kortingscode van 12%, dus ik ben niet erg afhankelijk van aanbiedingen bij Dell.
Das nice, maar die stapelt niet met de huidige 12% korting. Vorige week was er 200 euro korting, plus jouw 12%. Magoed, zulke aanbiedingen komen vrij regelmatig terug, of het binnen een maand is durf ik niet te zeggen alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cas
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 13:30

Cas

Ik heb zojuist een support-ticket ingedient bij Dell om mijn netwerkkaart te laten vervangen. Iemand hier ervaring met de duur hiervan? Zou hem graag zelf willen vervangen maar ik behoud toch liever mijn garantie.

Eigenlijk te triest voor woorden dat er zo'n slechte netwerkadapter in een laptop van ruim 2000 euro zit. Zelfs mijn tablet lijkt een betere ontvangst te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Cas schreef op maandag 24 september 2018 @ 20:30:
Ik heb zojuist een support-ticket ingedient bij Dell om mijn netwerkkaart te laten vervangen. Iemand hier ervaring met de duur hiervan? Zou hem graag zelf willen vervangen maar ik behoud toch liever mijn garantie.

Eigenlijk te triest voor woorden dat er zo'n slechte netwerkadapter in een laptop van ruim 2000 euro zit. Zelfs mijn tablet lijkt een betere ontvangst te hebben.
Ik heb toevallig vorige week contact opgenomen met Dell over dit probleem. Donderdag komt een monteur langs mijn school (ik ga namelijk vijf dagen per week van 08:45 tot 16:00 naar school) om de kaart te vervangen, kosteloos. Nadeel is wel dat monteurs alleen tijdens kantoortijden ingeboekt kunnen worden en Dell geen dagdeel of tijd aan kan geven. Je wordt kort voor aankomst gebeld. Als je dit aangeeft kan je de laptop ook bij iemand achterlaten en hoef je zelf niet aanwezig te zijn.

• SurfBoy
Ik ben zelf trots eigenaar van de XPS 13 9370. Alles is prima, maar nu wil ik een beeldscherm er op aansluiten. Ik heb een USB Type C naar HDMI adapter gekocht. Mannetje naar vrouwtje, omdat de kabel al aanwezig is op de plek waar ik hem wil aansluiten en ik dit niet kan veranderen. Nu wilde ik het thuis even testen, maar ik krijg een melding dat het USB-apparaat niet wordt herkend.

Het betreft deze adapter: https://www.onlinekabelsh...-mode-4k-30-hz-0-10-meter
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Wat ik zelf al geprobeerd heb is de thunderbolt en graphics driver opnieuw te installeren, hierbij helaas geen succes.

• redfoxert
  • Niet online
SurfBoy schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:41:
Ik ben zelf trots eigenaar van de XPS 13 9370. Alles is prima, maar nu wil ik een beeldscherm er op aansluiten. Ik heb een USB Type C naar HDMI adapter gekocht. Mannetje naar vrouwtje, omdat de kabel al aanwezig is op de plek waar ik hem wil aansluiten en ik dit niet kan veranderen. Nu wilde ik het thuis even testen, maar ik krijg een melding dat het USB-apparaat niet wordt herkend.

Het betreft deze adapter: https://www.onlinekabelsh...-mode-4k-30-hz-0-10-meter
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Wat ik zelf al geprobeerd heb is de thunderbolt en graphics driver opnieuw te installeren, hierbij helaas geen succes.
HDMI werkte bij mij wel, DVI niet via alle poorten. Heb je de Thunderbolt poorten links al eens geprobeerd? Tot nu toe heb ik alles aan kunnen sluiten met de Dell DA300 (Portable Dock), via Amazon voor een 86 euro. Persoonlijk de beste aankoop samen met de laptop dit jaar :)

• SurfBoy
redfoxert schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:14:
[...]

HDMI werkte bij mij wel, DVI niet via alle poorten. Heb je de Thunderbolt poorten links al eens geprobeerd? Tot nu toe heb ik alles aan kunnen sluiten met de Dell DA300 (Portable Dock), via Amazon voor een 86 euro. Persoonlijk de beste aankoop samen met de laptop dit jaar :)
Dat waren de eerste poorten die ik had geprobeerd. Ik vond die Dock van Dell net iets te duur om aan te schaffen. Daarom dacht ik dus dat dit wel een goede oplossing zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Hier ook een XPS 15 ontvangen maar loop tegen een paar dingen aan; Er lijkt een fan te ratelen als de fan op medium staat en mijn office proefperiode was na 5 dagen al klaar ipv de geadverteerde 30 dagen.. Het lijkt erop dat is misschien een exemplaat heb gekregen wat eerder al retour is gezonden, klinkt dat herkenbaar voor mensen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 16:32
Redshark schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:45:
Hier ook een XPS 15 ontvangen maar loop tegen een paar dingen aan; Er lijkt een fan te ratelen als de fan op medium staat en mijn office proefperiode was na 5 dagen al klaar ipv de geadverteerde 30 dagen.. Het lijkt erop dat is misschien een exemplaat heb gekregen wat eerder al retour is gezonden, klinkt dat herkenbaar voor mensen hier?
Bij mij ratelde de fan ook, vervangen door een monteur en nu geen problemen meer.. ( monteur was er binnen 2 werkdagen )

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
top, er draait al een diagnotic test en zo maar even terugbellen met de resultaten. Fijn dat het opgelost kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
redfoxert schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:14:
[...]

Ik heb vandaag de DA300 binnen gekregen, na contact gehad te hebben met Dell gingen ze er van uit dat de adapter om 1 of andere reden niet compatibel was met de XPS13. De DA300 is een kwestie van aansluiten en je monitor is gelijk gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:36
Op de site van Dell zie ik de XPS13 cnx37012 als nieuw staan. Is dit de opvolger van de bnx? Op Tweakers kan ik hem namelijk niet vinden.

Ik denk dat ik er voor ga kiezen om de laptop met Ubuntu voorgeïnstalleerd aan te schaffen. Vervallen er dan veel functionaliteiten? En scheelt dit een klein beetje in de prijs?

[ Voor 7% gewijzigd door StopEcocide op 04-10-2018 08:22 ]

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
StopEcocide schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 08:20:
Op de site van Dell zie ik de XPS13 cnx37012 als nieuw staan. Is dit de opvolger van de bnx? Op Tweakers kan ik hem namelijk niet vinden.

Ik denk dat ik er voor ga kiezen om de laptop met Ubuntu voorgeïnstalleerd aan te schaffen. Vervallen er dan veel functionaliteiten? En scheelt dit een klein beetje in de prijs?
bnx serie is de zakelijke uitvoering met onder andere Windows 10 Professional. Functionaliteit vervalt verder niet, je krijgt wel mogelijk een issue als je meer garantie wilt afsluiten. Een aantal varianten kan je niet meer afnemen dan want de software die ervoor nodig is (rly?) is niet compatible met Linux. Het scheelt je misschien 50-75 euro in de prijs, maar dat kan je zelf ook bekijken door de laptops met dezelfde specs naast elkaar te leggen.

[ Voor 26% gewijzigd door redfoxert op 04-10-2018 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 16:35
Is er een mogelijkheid om de interne harde schijf van de XPS 15 9560 in een externe behuizing aan een usb poort te hangen?

De voeding van mijn laptop is beschadigd, en hij wordt na het weekend opgehaald voor de garantieafhandeling, maar ik wil graag de data van de schijf halen voor hij opgehaald wordt.

Als jullie tips hebben hoor ik het graag!

[ Voor 48% gewijzigd door JP_S op 04-10-2018 21:49 ]

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mormegilmaster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:10
JP_S schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 21:48:
Is er een mogelijkheid om de interne harde schijf van de XPS 15 9560 in een externe behuizing aan een usb poort te hangen?

De voeding van mijn laptop is beschadigd, en hij wordt na het weekend opgehaald voor de garantieafhandeling, maar ik wil graag de data van de schijf halen voor hij opgehaald wordt.

Als jullie tips hebben hoor ik het graag!
het is gewoon een m.2 drive toch? In een pci-express kaart met die aansluiten of in een dergelijke enclosure:

https://www.transcend-info.com/Products/No-760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Mocht iemand rare problemen ondervinden in combinatie met het tb16 docking station zoals uitvallende muis en toetsenbord en andere USB apparatuur... Update alle mogelijke firmware een drivers. Zowel van de laptop en docking station. Dat loste bij mij de problemen op. De problemen kwamen opeens op en niet alleen met een 9550 maar ook in combinatie met een 9570.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arlie
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
gaat niet werken is een pcie m.2 (The M.2 SSD Enclosure Kit is not compatible with PCI-Express M.2 SSDs.)
mormegilmaster schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:17:
[...]

het is gewoon een m.2 drive toch? In een pci-express kaart met die aansluiten of in een dergelijke enclosure:

https://www.transcend-info.com/Products/No-760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parsnep
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:07

parsnep

Cloud-Master

Ik heb de laatste tijd het idee dat mijn xps15 9550 snel leeg is, nu heb ik even een battery report uitgedraaid. (https://www.windowscentra...battery-report-windows-10)

Moet ik me met de volgende resultaten zorgen beginnen te maken ?:

Battery report xps 15

V&A | Everything to the Cloud!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

ik had op xps 13 9350 na updates van deze maand geen geluid meer. De updates hadden blijkbaar de audio-device van realtek verwijderd. Herinstalleren van de driver loste het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parsnep

parsnep

Cloud-Master

woekele schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:39:
ik had op xps 13 9350 na updates van deze maand geen geluid meer. De updates hadden blijkbaar de audio-device van realtek verwijderd. Herinstalleren van de driver loste het op.
Had inderdaad hetzelfde probleem op mijn xps 9550 vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
parsnep schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:02:
[...]

Had inderdaad hetzelfde probleem op mijn xps 9550 vandaag
zot, had letterlijk gisteren hetzelfde bij mij 9550. Driver herinstalleren was de oplossing. Sinds datzelfde moment kan ik wel niet meer updaten via windows update (0x80070424).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KoningSlakkie
parsnep schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:47:
Ik heb de laatste tijd het idee dat mijn xps15 9550 snel leeg is, nu heb ik even een battery report uitgedraaid. (https://www.windowscentra...battery-report-windows-10)

Moet ik me met de volgende resultaten zorgen beginnen te maken ?:

[Afbeelding: Battery report xps 15]
Even een kleine rekensommetje:
100-(53683/83995)*100% = 36,1% versleten.
Dat is best veel en dus best logisch dat je laptop niet meer lang mee gaat op batterij. Je hebt de batterij vrij intensief gebruikt.

Als het je stoort zou je een nieuwe batterij kunnen kopen en zou je weer 3 jaar op vooruit kunnen. Ik zou het zelf namelijk gewoon vervangen.

Kleine tip: Ik heb een XPS 13 9350 en deze is 7% gesleten in 3 jaar, omdat ik mijn batterij capaciteit meestal tussen de 25-75% houd. Met behulp van dell power manager. Als ik bijvoorbeeld de hele dag toegang heb tot netstroom dan staat deze gewoon op 55% en laad mijn laptop niet verder op en gebruikt deze gewoon netstroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parsnep

parsnep

Cloud-Master

KoningSlakkie schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:26:
[...]

Even een kleine rekensommetje:
100-(53683/83995)*100% = 36,1% versleten.
Dat is best veel en dus best logisch dat je laptop niet meer lang mee gaat op batterij. Je hebt de batterij vrij intensief gebruikt.

Als het je stoort zou je een nieuwe batterij kunnen kopen en zou je weer 3 jaar op vooruit kunnen. Ik zou het zelf namelijk gewoon vervangen.

Kleine tip: Ik heb een XPS 13 en deze is 7% gesleten in 3 jaar, omdat ik mijn batterij capaciteit meestal tussen de 25-75% houd. Met behulp van dell power manager. Als ik bijvoorbeeld de hele dag toegang heb tot netstroom dan staat deze gewoon op 55% en laad mijn laptop niet verder op en gebruikt deze gewoon netstroom.
Ik heb de laptop nu 2 jaar dus is best hard gegaan :'( .
Maar dan weet ik dat ik een nieuwe accu regelen.

Ik heb inderdaad geen dell powermanager gebruikt, bedankt voor de tip ;)

Pagina: 1 ... 27 ... 35 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen en discussie omtrent de XPS 13 en 15, uitdrukkelijk niet voor statusupdates en leveringen over bestellingen. Dit kun je kwijt in Dell levertijden topic.