Matedeor schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 23:37:
[...]
Heb ondertussen even gezocht naar het probleem en volgens mij heeft vooral de full hd versie er meer last van dan de 4k versie. En lijkt het in de nieuwe versie bijna altijd om de beneden hoeken te gaan.
Review versie van notebookcheck lijkt een beetje dezelfde symptomen te vertonen.
https://www.notebookcheck...050/DellXPS15_9570_04.jpg
Vandaag overdag zie je het eigenlijk niet, in de avond/nacht wel als de beneden hoeken zwart zijn. Op hoge helderheid zie je het dan weer een stuk beter dan bij lage. Denk dat ik hem maar gewoon ga houden, kans op veel beter exemplaar lijkt mij klein. En voor de rest geen van de bekende problemen tegengekomen. Laptop heeft geen last van coil whine, bouwkwaliteit is top, is stabiel, vrijwel volledig stil bij licht gebruik et cetera. Mocht ik mij er over paar weken toch nog aan ergeren, wat ik niet verwacht, ga ik wel gewoon contact zoeken met Dell. Vooral erg onder de indruk hoe klein die lijkt voor een 15 inch.
Bij jou is het wel heel erg duidelijk net of er spotlampjes langs de zijkanten staan. Dan heb je geluk als je geen coil whine hebt. Misschien moet je eens proberen wanneer je batterijen vol zijn en nog steeds aan de lader hangt, eens met je oren langs de oplader en toetsenbord gaan. Bij mij hoor je heel duidelijk tot ik ontkoppel van de stekker dan is het weg. Het is nou ook weer niet oorverdovend, dat je niet meer erachter wilt zitten. Treed wel gewenning op als ik er niet aan stoor. Net zoals de koelkast met een lichte zoom. Soms komt er net een piep geluid en dan verdwijnt die weer. Net of een muis even langs komt. Daarnaast af en toe wat kraakgeluiden door de speakers zoals eerder aangegeven. Gelukkig komt dit minder vaak voor.
Verder ben ik ook heel happy met mijn machine en idd het formaat van de laptop. Was eerst bang dat het te groot zal zijn, maar ben blij dat ik voor de 15 inch ben gegaan en niet die 13. Al gegamed, terwijl ik normaal geen pc gamer ben en machine doet het aardig goed. Komt mooie graphics naar voren op een aanbevolen resolutie van rond 2048px met rond 60 fps. Ik hoef ook geen game machine te hebben, maar is goed zo. Daarnaast nog video editing gedaan en heb genoeg ruimte op mn 4k scherm om mee te werken. Heb trouwens de i7, 512mb, 16gb model. Voor een halfuur video op full hd met color grade, ongeveer 40 min rendering. Toetsenbord tikt lekker weg. Trackpad is ok, niet zoals de superieure trackpad van macbooks. Scherm is super mooi, mooie kleurweergave. Bij 4K videos is het echt adembenemend mooi. Ligt natuurlijk ook aan bronmateriaal. Start rete snel op na een herstart. Ik heb wifi card al vervangen door een intel en loopt super. Repaste van Cpu en Gpu gedaan met Kryonaut spul, scheelt 5-6 graden bij idle. Als het weer koud is merk ik dat temperatuur nog lager zit. Zat eerst op rond 43 graden ofzo, nu 36-37 graden. Had zelfs toen het binnen koud was en laptop aan ging zetten rond de 30 graden gehaald. Daarnaast nog undervolting gedaan met Throttlestop en tot nu toe nog geen errors gehad. Speakers is op zich ook wel ok. Alleen jammer niet zoals bij macbooks die naar de gebruiker gericht zijn. Op je schoot is geluid niet denderen, bij op tafel zetten dan klinkt het op zich wel ok.
Al met al goeie machine tot nu toe. Ook al wat puntjes van kritiek, geen zin door die vage Dell molen te gaan door te ruilen of terug te sturen, kan al toch niet meer dat terug sturen. Had toen met super goeie deal gekocht van 15% korting. Heb ook al van een skin voorzien van dBrand. Heb de dragon skin voor hele laptop. Beetje gepiel om erop te krijgen, maar zodra die erop zit, ziet het er nice uit.
[
Voor 9% gewijzigd door
Tannay60 op 02-09-2018 11:49
]