Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
killerbie schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 00:43:
[...]

kan je makkelijk zelf doen ook :)
Bij een XPS15 wel, maar bij een XPS13 zit de module volgens mij vast op het moederbord?
Als je in dat geval meer geheugen wilt, kom je automatisch bij een duurder model uit. Dell biedt volgens mij geen configuratiemogelijkheden meer in deze serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:09

KhaZ

Alfa Romeo

Iemand al Windows update 1803 geïnstalleerd op zijn XPS 9550? Loop je tegen hardware/driver problemen aan?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rcire
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-01 09:03
KhaZ schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:31:
Iemand al Windows update 1803 geïnstalleerd op zijn XPS 9550? Loop je tegen hardware/driver problemen aan?
Klopt idd, bij mij gaat de 1803 update ook steeds mis. Ben nu een clean install aan het doen. Mag ook wel eens na 2,5 jaar. Ik kon niet vinden welke driver fout ging.

[ Voor 5% gewijzigd door Rcire op 01-05-2018 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Rcire schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 17:27:
[...]

Klopt idd, bij mij gaat de 1803 update ook steeds mis. Ben nu een clean install aan het doen. Mag ook wel eens na 2,5 jaar. Ik kon niet vinden welke driver fout ging.
Je kunt niet zeggen wat er precies mis gaat? Ben blij dat ik updates ff 30 dagen uitgesteld heb :X

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
KhaZ schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 21:58:
[...]

Je kunt niet zeggen wat er precies mis gaat? Ben blij dat ik updates ff 30 dagen uitgesteld heb :X
Ik had het ook, ben even naar de 'insider' instelling moeten gaan, en via daar moeten herstarten. Alles werkt prima. Blijkbaar geeft de update problemen als je ooit eens insider bent geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rcire
KhaZ schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 21:58:
[...]

Tijdens installeren rond 43% krijg ik een bsod 0xc1900101 driver_pnp_watchdog. Daarna rolt alles terug. Na reboot zegt de logging niets meer dan dat.
Ook na fixutil van Ms, zelfde verhaal. Alle drivers staan goen in device mgr.
Ik ben zelf nooit insider geweest, dus dat was het voor mij ook niet.

Hij blijft de update proberen maar rolt ook weer terug. Na iedere keer de download opnieuw gedaan te hebben.
Met clean install lukt het in een keer. Geen bsod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Rcire schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 07:50:
[...]

Tijdens installeren rond 43% krijg ik een bsod 0xc1900101 driver_pnp_watchdog. Daarna rolt alles terug. Na reboot zegt de logging niets meer dan dat.
Ook na fixutil van Ms, zelfde verhaal. Alle drivers staan goen in device mgr.
Ik ben zelf nooit insider geweest, dus dat was het voor mij ook niet.

Hij blijft de update proberen maar rolt ook weer terug. Na iedere keer de download opnieuw gedaan te hebben.
Met clean install lukt het in een keer. Geen bsod.
hmm, eens via dell drive update bekeken wat er allemaal te updaten valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rcire
killerbie schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 10:35:
[...]

hmm, eens via dell drive update bekeken wat er allemaal te updaten valt?
Yep, natuurlijk. Alles was up-to-date volgens dell-update tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Rcire schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 12:51:
[...]

Yep, natuurlijk. Alles was up-to-date volgens dell-update tool.
ik kijk altijd via de site zelf, de update tool durft wel eens updates over te slaan naar mijn gevoel.

http://www.dell.com/support/home/be/nl/bebsdt1?app=drivers

Ik kijk vaak via deze website, eerst laat ik de site zelf eens scannen op vervolgens zelf de updatelijst te sorteren op datum en alles manueel te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasper169
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:59
Is er al iets bekend over wanneer de nieuwe XPS 9570 te koop is in Nederland? Ik kan er namelijk zelfs helemaal niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
kasper169 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 16:15:
Is er al iets bekend over wanneer de nieuwe XPS 9570 te koop is in Nederland? Ik kan er namelijk zelfs helemaal niks over vinden.
nieuws: Dell voorziet nieuwe XPS 15-laptop van Intel-hexacores en GTX 1050 Ti

Misschien even contact met Dell opnemen en vragen wanneer deze modellen wordt geleverd.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasper169
RWK__ schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 16:46:
[...]

nieuws: Dell voorziet nieuwe XPS 15-laptop van Intel-hexacores en GTX 1050 Ti

Misschien even contact met Dell opnemen en vragen wanneer deze modellen wordt geleverd.
Die had ik gezien inderdaad en die informatie klopt ook wel, maar dan niet voor Nederland, helaas. Ik zal nog een poging wagen om contact op te nemen met Dell zelf, want dat is tot nu toe nog niet gelukt. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 16:32
Ik zit zelf een beetje in dubio en misschien kunnen jullie mij net dat zetje geven ;).
Mijn voorkeur gaat uit naar de XPS 13, maar is het 4k scherm een musthave?
Twijfel is dus FHD of 4K

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 10:04
Punkbuster schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 19:43:
Ik zit zelf een beetje in dubio en misschien kunnen jullie mij net dat zetje geven ;).
Twijfel is dus FHD of 4K
Ehm, een 4k xps 13? Die bestaat niet voor zover ik weet! Xps 15 4k bestaat wel, maar heb zelf voor de FHD versie gekozen, voornamelijk vanwege de betere accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
Trestry schreef op zondag 13 mei 2018 @ 00:45:
[...]

Ehm, een 4k xps 13? Die bestaat niet voor zover ik weet! Xps 15 4k bestaat wel, maar heb zelf voor de FHD versie gekozen, voornamelijk vanwege de betere accuduur.
nieuws: Dell brengt dunnere XPS 13-laptop uit met optie voor 4k-scherm ..

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasper169
kasper169 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 16:15:
Als iemand zich dit nog afvraagd, vanaf morgen (15 mei) zal hij online beschikbaar zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:56
Punkbuster schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 19:43:
Twijfel is dus FHD of 4K
Voor een 13" scherm, denk ik niet dat 4k een meerwaarde is. Of je moet er met je neus op gaan zitten. Meer pixels verbruiken dan ook nog eens meer stroom. En, het is een duurder model..

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Darks schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 16:36:
[...]

Voor een 13" scherm, denk ik niet dat 4k een meerwaarde is. Of je moet er met je neus op gaan zitten. Meer pixels verbruiken dan ook nog eens meer stroom. En, het is een duurder model..
Ik zie zeker meerwaarde, er past immers meer op je scherm.

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkbuster
EWK schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 17:47:
[...]

Ik zie zeker meerwaarde, er past immers meer op je scherm.
Heb ook de 4K gehaald, ik wil gewoon meer tegelijk op mijn scherm.. beter te veel reso, dan te weinig ;)

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpicyRamen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01:14
ik heb de 1080p versie besteld. Was wel toe aan een nieuwe laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
Ikzelf ben erg overtuigd van de nieuwe XPS 13 Inch met full HD scherm en wil er eentje aanschaffen. Het enige wat me afschrikt is de beperking van 8 GB Ram tenzij ik kies voor een 350 EUR duurder model (met dan ook i7 en grotere SSD). Ik ben niet echt een zware gebruiker, maar zeker gezien de grafische chip ook uit het gewone ram moet putten heb ik zo mijn twijfels..

Hoe zijn de ervaringen hier, met betrekking tot ram gebruik met de XPS 13?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
Darks schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:39:
Ikzelf ben erg overtuigd van de nieuwe XPS 13 Inch met full HD scherm en wil er eentje aanschaffen. Het enige wat me afschrikt is de beperking van 8 GB Ram tenzij ik kies voor een 350 EUR duurder model (met dan ook i7 en grotere SSD). Ik ben niet echt een zware gebruiker, maar zeker gezien de grafische chip ook uit het gewone ram moet putten heb ik zo mijn twijfels..

Hoe zijn de ervaringen hier, met betrekking tot ram gebruik met de XPS 13?

Alvast bedankt :)
Dat is compleet afhankelijk van wat je ermee gaat doen. :) Een beetje browsen gaat zonder problemen, 10 VM's tegelijk draaien wordt lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
Mint schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:53:
[...]

Dat is compleet afhankelijk van wat je ermee gaat doen. :) Een beetje browsen gaat zonder problemen, 10 VM's tegelijk draaien wordt lastig.
Hoofdzakelijk een beetje browsen ja, met occasioneel een lichte game of eens een foto bewerken. Zowel mijn huidige PC als de laptop van mijn vriendin die ik geregeld gebruik zijn uitgerust met 8Gb en ik ben nog nooit in de problemen geraakt. Maar anno 2018 een toestel uitrusten met 8Gb ram dat dan ook nog eens gedeeld zal worden met de ingebouwde GPU voelt een beetje fout, want ik gebruik zo een relatief duur toestel toch graag een jaar of 5. Echter is de meerprijs ook wel meer dan wat ik eraan wil geven gezien ik geen nood heb aan een i7 en 500 Gb SSD. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mint
Darks schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:01:
[...]

Hoofdzakelijk een beetje browsen ja, met occasioneel een lichte game of eens een foto bewerken. Zowel mijn huidige PC als de laptop van mijn vriendin die ik geregeld gebruik zijn uitgerust met 8Gb en ik ben nog nooit in de problemen geraakt. Maar anno 2018 een toestel uitrusten met 8Gb ram dat dan ook nog eens gedeeld zal worden met de ingebouwde GPU voelt een beetje fout, want ik gebruik zo een relatief duur toestel toch graag een jaar of 5. Echter is de meerprijs ook wel meer dan wat ik eraan wil geven gezien ik geen nood heb aan een i7 en 500 Gb SSD. :/
Ik denk dat 8GB wel genoeg is voor de komende jaren gezien wat je ermee gaat doen, maar ik weet niet hoe dringend je een nieuwe laptop nodig hebt? Je kunt eventueel nog even doorsparen en/of wachten op een kortingscode van Dell, die verschijnen met enige regelmaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
Er zijn nu toch al kortings acties? 120 euro korting bij een xps boven de 899

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Laatst online: 15-09 21:42

Nohead

PSN ID: Nohead

Kan je de nieuwe XPS 13 en 15 nog uitbreiden met geheugen? Kan zo niks vinden op de dell site. Voor de oude XPS modellen stond dat er nog wel expliciet bij.

8GB is ook zo karig.... voor een XPS model :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Punkbuster schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:44:
Er zijn nu toch al kortings acties? 120 euro korting bij een xps boven de 899
Klopt inderdaad, de 9370 met 16GB RAM en 512GB SSD zit nu op €1529 met kortingscode SAVE120 op moment van schrijven. Maargoed, dat is nog steeds €230 boven de basisprijs van €1299 voor het basismodel van de 9370. Ik weet niet precies wat het budget van @Darks is, wellicht dat dit prijsverschil net te groot is voor het beschikbare budget. Als dat zo is, zou ik zeker nog even doorsparen als deze laptop de voorkeur heeft en hij 5 jaar mee moet gaan. :)
Nohead schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:57:
Kan je de nieuwe XPS 13 en 15 nog uitbreiden met geheugen? Kan zo niks vinden op de dell site. Voor de oude XPS modellen stond dat er nog wel expliciet bij.

8GB is ook zo karig.... voor een XPS model :)
Ik heb mijn 9370 nog niet open gehad, maar als ik deze site moet geloven kun je zelf het geheugen niet vervangen:
https://www.laptopmain.co...-ssd-ram-upgrade-options/

[ Voor 28% gewijzigd door Mint op 16-05-2018 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo_FR
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-08 20:14
Jongens, vraagie. Ik ben al zo'n anderhalf jaar in het bezit van een XPS 15 9550 (4K, 16GB RAM), maar merk eigenlijk al vanaf het begin dat het allemaal niet zo soepel draait. Vensters 'laggen' bij slepen & scrollen etc. Het voelt allemaal niet echt smooth zoals dat bijvoorbeeld op een MacBook aanvoelt. Ook werk ik dagelijks icm een LG UD88W monitor via USB C, ik heb dan alleen beeld via de monitor maar het lijkt wel of de 'laggy experience' dan alleen maar erger wordt. Ik stoor me er best wel aan en ben benieuwd of dit nou gewoon niet anders is, of dat mensen met een 9550 of nieuwer model daar misschien totaal geen last van hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Timoo_FR schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 02:05:
Jongens, vraagie. Ik ben al zo'n anderhalf jaar in het bezit van een XPS 15 9550 (4K, 16GB RAM), maar merk eigenlijk al vanaf het begin dat het allemaal niet zo soepel draait. Vensters 'laggen' bij slepen & scrollen etc. Het voelt allemaal niet echt smooth zoals dat bijvoorbeeld op een MacBook aanvoelt. Ook werk ik dagelijks icm een LG UD88W monitor via USB C, ik heb dan alleen beeld via de monitor maar het lijkt wel of de 'laggy experience' dan alleen maar erger wordt. Ik stoor me er best wel aan en ben benieuwd of dit nou gewoon niet anders is, of dat mensen met een 9550 of nieuwer model daar misschien totaal geen last van hebben. :)
Ik heb dat gedrag alleen op moment dat er een apparaat (bijvoorbeeld USB) aangesloten/geïnstalleerd wordt, stoor me er ook aan. Duurt dan zo'n 10-20 seconden de lag, stotterende muiscursor etc, muziek hapert.

9550 16GB RAM, Full HD scherm met i5 cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:17
Ik zit er aan te denken om een 15 inch XPS laptop te kopen om deze via USB-C op een monitor aan te sluiten. Idee is dat de monitor ook gelijk als docking station gaat werken. Alleen de monitor kan max 60 wat laden via de USB-C.

Gaat dit voldoende zijn om de laptop te laden via de USB-C kabel ? Ik wil van alle snoeren af door middel van een dockingstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpicyRamen
Is het aangeraden om de dell xps 9570 wanneer ik hem krijg meteen te repasten? Hoor namelijk dat dell er altijd veel te veel op doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
rippedchicken schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 14:35:
Is het aangeraden om de dell xps 9570 wanneer ik hem krijg meteen te repasten? Hoor namelijk dat dell er altijd veel te veel op doet.
Ik zou wachten om eerlijk te zijn, ik ben dit ook van plan met mijn XPS15 (9550), maar ga dit pas doen als ik effectief ondervind dat de koeling niet meer naar behoren kan werken. Heb het apparaat nu ongeveer 18 maanden, en heb tot op heden geen last van geluid en/of hitte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rVercors
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-09 08:35
Als ik op de nieuwe Dell XPS 15 klik kom ik bij de pagina van de XPS 13 uit. Zijn ze misschien op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpicyRamen
rVercors schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 22:12:
Als ik op de nieuwe Dell XPS 15 klik kom ik bij de pagina van de XPS 13 uit. Zijn ze misschien op?
bij mij doet hij het gewoon, misschien help deze direct link? http://www.dell.com/nl-nl...op/spd/xps-15-9570-laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rVercors
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-09 08:35
De URL is inderdaad gewoon goed, alleen als ik bij de configuraties kijk staat er "Nieuwe XPS 13" met de specs van de nieuwe XPS 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:58

duderuud

Sliden is koel

Timoo_FR schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 02:05:
Controleer of je processor de volle snelheid haalt met een stress test.

Ik ben ook lang bezig geweest met mijn 9560. Werd ineens onwijs traag. Vanalles geprobeerd:
- Herinstallatie Win10
- bios reset
- nieuwe SSD (rma Dell)
- bios upgrade

Niets hielp. Uiteindelijk kwam ik er achter dat de Core i7 maximaal 0,79Ghz kon draaien. Dat veroorzaakte dus ook de traagheid.

Oplossing? Backplate er af, accustekker los, paar seconde de powerknop ingedrukt houden en accustekker weer aansluiten.

Problem solved.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpicyRamen
rVercors schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 23:08:
[...]

De URL is inderdaad gewoon goed, alleen als ik bij de configuraties kijk staat er "Nieuwe XPS 13" met de specs van de nieuwe XPS 15.
Oh ja ik zie het... raar zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die de studentenkorting heeft aangevraagd? Hoe lang duurde het voordat je daar een reactie van kreeg? De genoemde 48 uur is bij mij allang voorbij :/

Ik kreeg echter wel een automatische e-mail terug in het engels. Wellicht worden deze dus buiten Nederland ergens afgehandeld door Dell. Mijn mail was in het Nederlands, dus misschien moet ik nog een mail sturen in het Engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 19:34
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:02:
Is er iemand die de studentenkorting heeft aangevraagd? Hoe lang duurde het voordat je daar een reactie van kreeg? De genoemde 48 uur is bij mij allang voorbij :/

Ik kreeg echter wel een automatische e-mail terug in het engels. Wellicht worden deze dus buiten Nederland ergens afgehandeld door Dell. Mijn mail was in het Nederlands, dus misschien moet ik nog een mail sturen in het Engels?
Ik kreeg binnen enkele minuten reactie nadat de medewerker in de livechat op de website van Dell had aangegeven dat ik hem persoonlijk moest mailen. Dit was wel 2 jaar geleden dus geen idee hoe of het aanvraag proces nu anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:02:

Duurt meestal 2 dagen. Ik kreeg hem binnen 2 dagen. Indien je er echt nu een nodig hebt, heb ik er wel een voor je voor 10%.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RWK__ schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 17:34:
[...]

Duurt meestal 2 dagen. Ik kreeg hem binnen 2 dagen. Indien je er echt nu een nodig hebt, heb ik er wel een voor je voor 10%.
Hey bedankt!

In een ander topic gevonden dat deze ook wordt meegeleverd
"12% korting bij een bedrag van €1000 of meer: #########"

Ik wacht het nog een dagje af, en anders laat ik die 2% zitten en stuur ik je een PM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
Heb mijn XPS13 vandaag binnen gekregen en moet zeggen, het voelt wel erg goed aan allemaal. De luxe straalt er wel vanaf. Heb het OS wel geupgrade naar w10 pro, want bitlocker is in deze tijd toch wel handig.

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:05
Ik heb nu de https://www.dell.com/nl-n...s-15-9570-laptop/cnx97003 in mijn mandje voor € 1.583,12 met studentenkorting. Ik vroeg mij echter 2 dingen af: 1. Is het mogelijk om de killer wifi te vervangen door de intel wifi (eventueel door te bellen met dell?), 2. Heeft deze laptop in de praktijk veel last van throttling zoals in sommige reviews aangehaald wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
gabn88 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 08:57:
Ik heb nu de https://www.dell.com/nl-n...s-15-9570-laptop/cnx97003 in mijn mandje voor € 1.583,12 met studentenkorting. Ik vroeg mij echter 2 dingen af: 1. Is het mogelijk om de killer wifi te vervangen door de intel wifi (eventueel door te bellen met dell?), 2. Heeft deze laptop in de praktijk veel last van throttling zoals in sommige reviews aangehaald wordt?
Mag ik vragen waarom je de wifi zou willen veranderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

killerbie schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 16:58:
[...]

Mag ik vragen waarom je de wifi zou willen veranderen?
Killer netwerkkaarten staan bekend om problemen te veroorzaken. Hierbij kan gedacht worden aan een hoge DPC latency, of het random wegvallen van de internetverbinding.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
TommieW schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 17:01:
[...]

Killer netwerkkaarten staan bekend om problemen te veroorzaken. Hierbij kan gedacht worden aan een hoge DPC latency, of het random wegvallen van de internetverbinding.
Aah oke, wist ik dus niet. Al kan ik wel zeggen dat ik bij de 9550 nog geen van die problemen heb mogen opmerken. Heb dan wel geen steam link of dergelijke de mss wel problemen zou kunnen veroorzaken mbt latency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpicyRamen
Heeft iemand zijn 9570 al binnen? Ik hoor heel veel verhalen dat thermal throttling en uitgaan door de warmte een veel voorkomend probleem is. Ik hoop dat het niet zo erg is als het blijkt, aangezien het zo'n dure laptop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
Punkbuster schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 14:52:
Heb mijn XPS13 vandaag binnen gekregen en moet zeggen, het voelt wel erg goed aan allemaal. De luxe straalt er wel vanaf. Heb het OS wel geupgrade naar w10 pro, want bitlocker is in deze tijd toch wel handig.
Heb je vanuit Dell geüpgraded naar w10 pro of dit gedaan met een eigen licentie (+ Dell drivers)? Ik had liever direct vanuit Dell w10 pro mee besteld, maar dit kon niet als consument.

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkbuster
speedyjules07 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:47:
[...]

Heb je vanuit Dell geüpgraded naar w10 pro of dit gedaan met een eigen licentie (+ Dell drivers)? Ik had liever direct vanuit Dell w10 pro mee besteld, maar dit kon niet als consument.
heb zelf licenties van W10 Pro en heb gewoon een simpele upgrade gedaan. Er zijn ook geen andere drivers nog voor een Win Pro installatie.

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpicyRamen
Heb de Dell 9570 binnen, nog geen dag later problemen met de gpu fan. Ze zeggen dat er iemand van support morgen langs komt indien het onderdeel (fan) op voorraad is. Wel jammer dat dit gebeurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 11:43
Na 3 jaar in bezit van de XPS 13 9343 begint mijn accu het langzaam op te geven, gaat gemiddeld nog 3 uur mee op een lading. Kan op de Dell website geen vervangende batterij vinden en de aankoop support voor thuisgebruikers is niet bereikbaar op dit tijdstip 8)7.

Aangezien er sinds de 9343 weinig veranderd is aan het uiterlijk en hij nog steeds snel genoeg is vind ik het zonde van het geld om een nieuwe te kopen. Iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Daan87423 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:01:
Na 3 jaar in bezit van de XPS 13 9343 begint mijn accu het langzaam op te geven, gaat gemiddeld nog 3 uur mee op een lading. Kan op de Dell website geen vervangende batterij vinden en de aankoop support voor thuisgebruikers is niet bereikbaar op dit tijdstip 8)7.

Aangezien er sinds de 9343 weinig veranderd is aan het uiterlijk en hij nog steeds snel genoeg is vind ik het zonde van het geld om een nieuwe te kopen. Iemand hetzelfde probleem?
- Batterij: http://www.batteryupgrade...0441/shopGroupId/94936460
- Tutorial: YouTube: Dell XPS 13-9343 (P54G001) Battery How-To Video Tutorial

PS op google kan je véél compatibele batterijen vinden, weet niet welke webshop an te raden is (op replacedirect krijg ik een afbeelding van een batterij die sowiezo niet gaat passen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpicyRamen
mannetje van dell is langsgekomen en nu werkt de fan weer, alleen hij deed iets te veel koelpasta er op. Als ik dat zelf vervang met een beter merk gaat de garantie dan weg? weet iemand dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:51
SpicyRamen schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:05:
mannetje van dell is langsgekomen en nu werkt de fan weer, alleen hij deed iets te veel koelpasta er op. Als ik dat zelf vervang met een beter merk gaat de garantie dan weg? weet iemand dat?
Garantie gaat niet weg.

Maar probeer het even zo voordat je de koelpasta gaat vervangen. Wie weet werkt het uitstekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
SpicyRamen schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 12:37:
Heb de Dell 9570 binnen, nog geen dag later problemen met de gpu fan. Ze zeggen dat er iemand van support morgen langs komt indien het onderdeel (fan) op voorraad is. Wel jammer dat dit gebeurt is.
Wat voor probleem was het precies? Dat de fan steeds om en om snel dan weer langzaam draaide, zonder daadwerkelijke stress op het systeem? Las dat iemand anders dit probleem had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpicyRamen
speedyjules07 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 17:46:
[...]

Wat voor probleem was het precies? Dat de fan steeds om en om snel dan weer langzaam draaide, zonder daadwerkelijke stress op het systeem? Las dat iemand anders dit probleem had.
Ja dat probleem had ik dus ook zo ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
SpicyRamen schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 18:19:
[...]

Ja dat probleem had ik dus ook zo ongeveer.
Apart dat dit probleem bij meerdere mensen kan optreden en dat dit dan met een fan swap is opgelost. Ik krijg mijne over 1.5 week, ik hoop dat die vrij is van problemen. Toch in ieder geval wel fijn dat ze het zo snel komen repareren op locatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
SpicyRamen schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:05:
Had je standaard garantie? Of had je een extra garantie gekozen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• speedyjules07
gabn88 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 19:05:
[...]

Had je standaard garantie? Of had je een extra garantie gekozen?
Je krijgt in ieder geval standaard al 1 jaar Premium Support Onsite Collect/Return hardware support.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:25
Ik weet niet of het toegestaan is in dit topic, maar ik zag dat de huidige i7 versie van de nieuwe Dell XPS 13 flink afgeprijsd is. Misschien handig voor mensen die willen bestellen!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MQhvXA6.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Belecthor schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 17:01:
Ik weet niet of het toegestaan is in dit topic, maar ik zag dat de huidige i7 versie van de nieuwe Dell XPS 13 flink afgeprijsd is. Misschien handig voor mensen die willen bestellen!

[afbeelding]
Dat was een foutje denk ik? Staat nu weer op 1399,- in ieder geval.

[ Voor 8% gewijzigd door Majesty op 27-06-2018 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Laatst online: 00:27
Ik heb een XPS 15 met 7700HQ en gebruik een thunderbolt port expander welke ik gebruik als een soort van dockingstation. Zodra er teveel tegelijk gedaan wordt op de laptop valt het LAN weg. Ik moet deze dan uit en opnieuw inpluggen voor deze weer werkt.

Gebruik ik een USB naar LAN adapter op de normale USB poort heb ik nergens last van. De port expander heeft deze problemen niet op andere machines. Het is volgens mij ook pas sinds de win10 1803 update. Anders mensen problemen met thunderbolt?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
chaoscontrol schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:29:
Ik heb een XPS 15 met 7700HQ en gebruik een thunderbolt port expander welke ik gebruik als een soort van dockingstation. Zodra er teveel tegelijk gedaan wordt op de laptop valt het LAN weg. Ik moet deze dan uit en opnieuw inpluggen voor deze weer werkt.

Gebruik ik een USB naar LAN adapter op de normale USB poort heb ik nergens last van. De port expander heeft deze problemen niet op andere machines. Het is volgens mij ook pas sinds de win10 1803 update. Anders mensen problemen met thunderbolt?
Eerste en makkelijkste vraag: drivers up to date? Probeer Dell Update Command is, mocht je die nog niet gebruiken. Werkt een stuk beter dan de (halve spyware) tool die Dell Support Assist heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletproof93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 19:00
Iemand die een goede sleeve voor de Xps 15 9570 aanraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Majesty schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:44:
[...]

Eerste en makkelijkste vraag: drivers up to date? Probeer Dell Update Command is, mocht je die nog niet gebruiken. Werkt een stuk beter dan de (halve spyware) tool die Dell Support Assist heet.
Hoort dat er standaard op te staan of is dit iets dat je nog moet downloaden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Muse schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 19:40:
[...]

Hoort dat er standaard op te staan of is dit iets dat je nog moet downloaden?
Dit moet je downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 15:41

CasGas

.

Mijn MacBook Pro 15" Retina mid 2014 begint nu bij mij wel aan vervanging te komen. De huidige macbooks pro voldoen vooralsnog niet aan mijn standaard (te weinig innovatie) en/of kwaliteit laat te wensen over, zeker gezien te klachten over het toetsenbord en dergelijke.

Dus dan ga je verder kijken en dan komt de Dell XPS 15 (9570) om de hoek kijken. Toch lees je hier veel verschillende verhalen over, maar zijn hier ook mensen die van een macbook af komen die naar de Dell zijn gestapt? Het mij vooral om de laptop en niet de software, want ik gebruik toch al windows/mac door elkaar, het gaat mij echt om het gebruiksgemak en/of kwaliteit van de laptop vergeleken met de macbook. Enige waar ik tegenop kijk is het touchpad, ik heb al veel soorten laptops versleten, maar die van een macbook (vooralsnog) is onovertroffen.

Iemand die zijn of haar ervaring wil delen?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:25
Wat is eigenlijk het functionele verschil tussen de Dell Update Application en Dell Command Update?
CasGas schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:25:
- knip -
Dus dan ga je verder kijken en dan komt de Dell XPS 15 (9570) om de hoek kijken. Toch lees je hier veel verschillende verhalen over, maar zijn hier ook mensen die van een macbook af komen die naar de Dell zijn gestapt? Het mij vooral om de laptop en niet de software, want ik gebruik toch al windows/mac door elkaar, het gaat mij echt om het gebruiksgemak en/of kwaliteit van de laptop vergeleken met de macbook. Enige waar ik tegenop kijk is het touchpad, ik heb al veel soorten laptops versleten, maar die van een macbook (vooralsnog) is onovertroffen.

De grootste verschillen zijn het ecosysteem en de trackpad. Vooral iOS en MacOS werken goed samen als je dit toelaat en de applicaties die je op beide systemen gebruikt. Wat je voor telefoon gebruikt weet ik niet, maar je geeft aan dat software geen probleem hoeft te zijn, dus dan is de overstap weinig moeite. De bouwkwaliteit van de Macbook is enigszins beter, al het ook een grotere en zwaardere laptop.

Qua trackpad ga je een verschil merken; de Macbook heeft gewoon veruit de beste trackpad van alle systemen, daar kan de XPS 15 niet aan tippen, al is het wel beter dan ooit door de Microsoft precision trackpads en de bijbehorende software.

[ Voor 74% gewijzigd door Belecthor op 04-07-2018 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
CasGas schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:25:
Mijn MacBook Pro 15" Retina mid 2014 begint nu bij mij wel aan vervanging te komen. De huidige macbooks pro voldoen vooralsnog niet aan mijn standaard (te weinig innovatie) en/of kwaliteit laat te wensen over, zeker gezien te klachten over het toetsenbord en dergelijke.

Ik werk zelf om-en-om op een macbook air uit 2012 en de nieuwe dell xps 15. Allereerst kom ik bij de Mac soms merkwaardige bugjes tegen in de drivers (thunderbolt, maar ook andere), die vaak met een herstart wel zijn opgelost. Ik werk hierbij in MacOS.

Met de XPS heb ik dit eigenlijk minder vaak, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik vooral in Linux werk.

Qua trackpad vind ik de Dell zelfs fijner, maar goed, die macbook is ook 6 jaar ouder en technologie staat niet stil. Ben ook geen fan van het 2vinger-rechtermuisknop idee van Mac, en bij dell kun je dit uitzetten en gewoon een rechtermuisknop instellen rechts onderin. Qua bouwkwaliteit is die Air nog steeds subliem, maar de Dell voldoet ook, wel maken de fans iets meer geluid dat soms storend kan zijn, maar dit kan ook aan Linux/een triple monitor setup liggen (iets wat de air niet aan kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi everyone, I hope it's fine if I write in english because my dutch isn't that great.

Today I see that the XPS 13 that I wanted to buy is on sale for about 1450 euros ( https://www.dell.com/nl-n...s-13-9370-laptop/cnx37016 ). Before I buy it I am wondering what keyboard does it come with?

I am a programmer and it's just a dealbreaker if the keyboard was not the US style layout, like this one: Wikipedia: British and American keyboards .

It says "Intern verlicht toetsenbord - VS/Internationaal (QWERTY)" in the info specs. I know this means US/International but I just returned a Logitech keyboard case for my iPad because it also said "US/International" on it, but it was the layout where the enter key is 2 rows and the brackets are in the wrong places.

Thanks for any help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Verwijderd schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:57:
Hi everyone, I hope it's fine if I write in english because my dutch isn't that great.

Today I see that the XPS 13 that I wanted to buy is on sale for about 1450 euros ( https://www.dell.com/nl-n...s-13-9370-laptop/cnx37016 ). Before I buy it I am wondering what keyboard does it come with?

I am a programmer and it's just a dealbreaker if the keyboard was not the US style layout, like this one: Wikipedia: British and American keyboards .

It says "Intern verlicht toetsenbord - VS/Internationaal (QWERTY)" in the info specs. I know this means US/International but I just returned a Logitech keyboard case for my iPad because it also said "US/International" on it, but it was the layout where the enter key is 2 rows and the brackets are in the wrong places.

Thanks for any help.
Here's a picture of the keyboard on my XPS 13 9370 which I ordered directly from Dell a couple of weeks ago:

https://imgur.com/a/Dfgsa0S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
US International is Dell's standaard. Dat betekend, zoals het plaatje weergeeft een platte enter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mint schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:05:
[...]

Here's a picture of the keyboard on my XPS 13 9370 which I ordered directly from Dell a couple of weeks ago:

https://imgur.com/a/Dfgsa0S
prima. bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Laatst online: 19-09 11:57
Verwijderd schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:57:

Ik sluit mij hierbij aan. Alles wat bij mij ook niet US international is stuur ik terug. Helaas heb je niet overal keus maar als ik kan kiezen moet ik echt een us toetsenbord hebben.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

Belecthor schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 18:01:
[...]

Wat is eigenlijk het functionele verschil tussen de Dell Update Application en Dell Command Update?

[...]

De grootste verschillen zijn het ecosysteem en de trackpad. Vooral iOS en MacOS werken goed samen als je dit toelaat en de applicaties die je op beide systemen gebruikt. Wat je voor telefoon gebruikt weet ik niet, maar je geeft aan dat software geen probleem hoeft te zijn, dus dan is de overstap weinig moeite. De bouwkwaliteit van de Macbook is enigszins beter, al het ook een grotere en zwaardere laptop.

Qua trackpad ga je een verschil merken; de Macbook heeft gewoon veruit de beste trackpad van alle systemen, daar kan de XPS 15 niet aan tippen, al is het wel beter dan ooit door de Microsoft precision trackpads en de bijbehorende software.
Duidelijk, ik heb wel een iphone maar ik ben nergens mee getrouwd, zolang het maar goed werkt vind ik het al snel prima.
gabn88 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 18:20:
[...]

Ik werk zelf om-en-om op een macbook air uit 2012 en de nieuwe dell xps 15. Allereerst kom ik bij de Mac soms merkwaardige bugjes tegen in de drivers (thunderbolt, maar ook andere), die vaak met een herstart wel zijn opgelost. Ik werk hierbij in MacOS.

Met de XPS heb ik dit eigenlijk minder vaak, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik vooral in Linux werk.

Qua trackpad vind ik de Dell zelfs fijner, maar goed, die macbook is ook 6 jaar ouder en technologie staat niet stil. Ben ook geen fan van het 2vinger-rechtermuisknop idee van Mac, en bij dell kun je dit uitzetten en gewoon een rechtermuisknop instellen rechts onderin. Qua bouwkwaliteit is die Air nog steeds subliem, maar de Dell voldoet ook, wel maken de fans iets meer geluid dat soms storend kan zijn, maar dit kan ook aan Linux/een triple monitor setup liggen (iets wat de air niet aan kan).
Rechtermuisklik kan je ook op je macbook aanzetten (dus rechtsonderin de trackpad drukken met 1 vinger = rechtermuisklik). Qua gebruik zal ik het alleen voornamelijk mobiel gebruiken, maar wel met de mogelijkheid voor laden, ik zit bijna dagelijks (overdag) ergens anders dus dat is dan ook geen probleem.Ik lees dan ook wel weer goede (of zelfs betere) verhalen over de 15" 2-in-1 (9572), maar is qua aansluitingen weer iets beperkter.

Is op de normale 9570 eventueel de wifi adapter (dus het kaartje intern) wel te vervangen door een intel variant of zit je vast aan die killer?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 23:45

Christiano007

Ich bin der champion

Zijn er nog mensen die wifi problemen hebben met de killer 1535 Nic die erin zit? En zo ja, krijg je een andere van Dell als je daarom vraagt?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tannay60
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-08 19:04
Christiano007 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:32:
Zijn er nog mensen die wifi problemen hebben met de killer 1535 Nic die erin zit? En zo ja, krijg je een andere van Dell als je daarom vraagt?
Ik las heel toevallig in een comment van een youtube review, dat iemand vervangen heeft met een intel wifi variant. Weet zo het modelnummer niet meer, dacht intel 8260/8265. Die killer schijnt problemen te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:25
Ik hoop volgende week mijn xps 9570 te ontvangen, is het makkelijk 9m McAfee te verwijderen want ik heb daar nogal negatieve ervaringen mee om het goed te verwijderen? Of is het beter om gelijk een clean install van W10 te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

Eventueel hier nog het filmpje

YouTube: Dell XPS 9570 WiFi Card Upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tannay60
Wat een gedoe met bestellen zeg. afgelopen maandag XPS 15 besteld, had verwacht dat er gelijk een verificatie gedaan wordt op mn credit card. Blijkbaar wordt dit handmatig later gedaan en een dag later krijg ik bericht van iemand uit india ofzo dat bestelling is geweigerd. Bank opgebeld en blijkt dat het idd geweigerd werd, maar weer vrij is gegeven. Dus ik met die meneer van Dell weer mailen hoe met de order verder te gaan. Blijkt dat die een out of office heeft. Omgzz, wat is dit voor manier van bestellen, nog nooit zoiets logs meegemaakt. Iemand ook gekke ervaring met bestellen bij Dell? Ik ga denk ik opnieuw bestellen met iDeal betaling, dan zou het beter moeten gaan denk ik. Alleen nu wel vertraagd met levering, zucht!

Oh zie nu net dat ik in verkeerde topic heb gepost, kan bericht niet meer verwijderen :X

[ Voor 5% gewijzigd door Tannay60 op 10-07-2018 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
Hoe zijn de ervaringen met de killer wifi card die in de XPS15 9570 zit, hebben de ervaringsdeskundige die al vervangen of werkt de killer card gewoon goed. Als iemand hem vervangen heeft welk alternatief heb je gebruikt?

Ik heb nl nogal wat negatieve berichten gelezen op internet over de killer wifi card.

[ Voor 16% gewijzigd door baco101 op 11-07-2018 15:12 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Laatst online: 19-09 11:57
baco101 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:11:
Hoe zijn de ervaringen met de killer wifi card die in de XPS15 9570 zit, hebben de ervaringsdeskundige die al vervangen of werkt de killer card gewoon goed. Als iemand hem vervangen heeft welk alternatief heb je gebruikt?

Ik heb nl nogal wat negatieve berichten gelezen op internet over de killer wifi card.
Als je geen Mac OSX wil draaien dan kan je een intel nemen anders moet je een broadlink of iets in die trant nemen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yefox
  • Laatst online: 16-09 23:31
Hallo mensen,

Graag stel ik de volgende vraag over de nieuwe xps 9570. Momenteel zit ik te twijfelen tussen het full hd i7 en het 4k i7 model. Enkel loop ik vast op de twee volgende puntjes.

- Is de batterij van het 4k model nog goed uit te houden (als bijvoorbeeld student) met lichte tot zware lading.

- Is het 4k paneel het wel waard. Zo hoor ik veel van JA. Echter maak ik mij druk om de mogelijke reflecties van het scherm. Is dit zo er hinderlijk bij binnengebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:45
yefox schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 23:54:
Hallo mensen,

Graag stel ik de volgende vraag over de nieuwe xps 9570. Momenteel zit ik te twijfelen tussen het full hd i7 en het 4k i7 model. Enkel loop ik vast op de twee volgende puntjes.

- Is de batterij van het 4k model nog goed uit te houden (als bijvoorbeeld student) met lichte tot zware lading.

- Is het 4k paneel het wel waard. Zo hoor ik veel van JA. Echter maak ik mij druk om de mogelijke reflecties van het scherm. Is dit zo er hinderlijk bij binnengebruik.
Ik heb zelf een nieuwe XPS 13 met glanzend scherm (ze maken hem niet meer mat) en dat geeft eigenlijk geen problemen. De reflectie valt voor mij alleen op als het scherm uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yefox
  • Laatst online: 16-09 23:31
jugger naut schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 00:20:
[...]

Ik heb zelf een nieuwe XPS 13 met glanzend scherm (ze maken hem niet meer mat) en dat geeft eigenlijk geen problemen. De reflectie valt voor mij alleen op als het scherm uitstaat.
Als ik het dus goed begrijp is het fullhd model ook niet meer mat? Is dat alleen bij de xps 13 of ook bij de 15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:45
yefox schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 09:06:
[...]

Als ik het dus goed begrijp is het fullhd model ook niet meer mat? Is dat alleen bij de xps 13 of ook bij de 15?
Ik weet alleen dat het bij de XPS 13 9370 zo is, van de XPS 15 weet ik niets af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
yefox schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 09:06:
[...]

Alleen de 13 inch heeft een glanzend scherm, de 15 inch 9570 heeft gewoon een mat scherm bij FullHD.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CliffB
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-06 16:07
Weet iemand wat het betekent als een xps 13 bij opstarten het oranje licht)onder touchpad' knippert, wit licht daarna weer oranje? Het scherm gaat niet aan, alleen de fan heel even en daarna gaat hij weer uit.

Eerst liep hij vast, dus ik deed een force shutdown. sindsdien doet hij alleen het bovenstaande.

edit: Het is denk ik een LED error code met een RAM-failure (http://www.tomsguide.com/...agnostic-light-guide.html). Valt hier zelf iets aan te doen?

Nieuwe vraag: Hoe is de dell customer support hier in, hoe snel krijg je hem terug? Ik heb nog garantie.

Thanks!

[ Voor 32% gewijzigd door CliffB op 21-07-2018 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
CliffB schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 21:06:
Weet iemand wat het betekent als een xps 13 bij opstarten het oranje licht)onder touchpad' knippert, wit licht daarna weer oranje? Het scherm gaat niet aan, alleen de fan heel even en daarna gaat hij weer uit.

Eerst liep hij vast, dus ik deed een force shutdown. sindsdien doet hij alleen het bovenstaande.

edit: Het is denk ik een LED error code met een RAM-failure (http://www.tomsguide.com/...agnostic-light-guide.html). Valt hier zelf iets aan te doen?

Nieuwe vraag: Hoe is de dell customer support hier in, hoe snel krijg je hem terug? Ik heb nog garantie.

Thanks!
Momenteel duurt het ongeveer twee weken als je hem moet opsturen, tenzij ze precies weten welke onderdelen er vervangen dient te worden, sturen ze een monteur langs. Neem maandag even contact op, dan weet je precies waar je aan toe bent. :)

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CliffB
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-06 16:07
RWK__ schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 23:55:
[...]
Aq

Momenteel duurt het ongeveer twee weken als je hem moet opsturen, tenzij ze precies weten welke onderdelen er vervangen dient te worden, sturen ze een monteur langs. Neem maandag even contact op, dan weet je precies waar je aan toe bent. :)
Thanks! ga maandag meteen bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarre1
  • Laatst online: 03-05 13:22
baco101 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:11:

Ik heb de 9570 nu ongeveer twee maanden. De Killer WiFi kaart is wel echt problematisch geweest bij mij. Met name bij overdracht van grote bestanden had ik veel last van vertragingen en ook het bereik viel tegen. Op plaatsen waar mijn telefoon nog prima bereik had viel het signaal op de 9570 al helemaal weg.
Ik heb op Aliexpress een intel 9260 kaartje gekocht (16 euro) en geinstalleerd (plenty howto's te vinden) en bovenstaande problemen zijn volledig verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 11:02
Dwarre1 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 21:34:
[...]

Ik heb de 9570 nu ongeveer twee maanden. De Killer WiFi kaart is wel echt problematisch geweest bij mij. Met name bij overdracht van grote bestanden had ik veel last van vertragingen en ook het bereik viel tegen. Op plaatsen waar mijn telefoon nog prima bereik had viel het signaal op de 9570 al helemaal weg.
Ik heb op Aliexpress een intel 9260 kaartje gekocht (16 euro) en geinstalleerd (plenty howto's te vinden) en bovenstaande problemen zijn volledig verdwenen.
Ik ben zelf van plan om de nieuwe XPS te bestellen en daarbij ook de Intel 9260.

Hoe zit het precies met de garantie? Komt die te vervallen als je gaat schroeven / iets gaat vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
Dwarre1 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 21:34:
[...]
Heb jij nog een link naar de shop op aliexpress?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarre1
  • Laatst online: 03-05 13:22
baco101 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 22:31:
[...]

Heb jij nog een link naar de shop op aliexpress?
Weet niet zeker of dit mag, maar ik had deze
Werd Binnen twee weken geleverd.

Qua garantie weet ik het niet zeker, maar ik heb begrepen dat de DELL reparatieservice bij aanhoudende problemen zelf de Killer ook wel eens voor dit kaartje vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
@Dwarre1 bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10-2022
https://www.coolblue.nl/p...ml#product_specifications

Kan je bij deze laptop de SSD uitbreiden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Endpoint
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-09 12:18
beezjeh schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 21:54:
[...]

Ik ben zelf van plan om de nieuwe XPS te bestellen en daarbij ook de Intel 9260.

Hoe zit het precies met de garantie? Komt die te vervallen als je gaat schroeven / iets gaat vervangen?
Als je daarna je laptop aanmeld voor garantie, en ze komen erachter vervalt je garantie.

Zelf heb ik de 9560 en hierbij heb ik van Dell een Intel kaart en een andere SSD gekregen, deze wel zelf mogen plaatsen omdat de onderdelen bij hun vandaan kwam.

Gewoon aanmelden voor garantie en aangeven dat je een Intel kaart wilt. Doen ze niet moeilijk over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Tannay60 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 22:28:
Wat een gedoe met bestellen zeg. afgelopen maandag XPS 15 besteld, had verwacht dat er gelijk een verificatie gedaan wordt op mn credit card. Blijkbaar wordt dit handmatig later gedaan en een dag later krijg ik bericht van iemand uit india ofzo dat bestelling is geweigerd. Bank opgebeld en blijkt dat het idd geweigerd werd, maar weer vrij is gegeven. Dus ik met die meneer van Dell weer mailen hoe met de order verder te gaan. Blijkt dat die een out of office heeft. Omgzz, wat is dit voor manier van bestellen, nog nooit zoiets logs meegemaakt. Iemand ook gekke ervaring met bestellen bij Dell? Ik ga denk ik opnieuw bestellen met iDeal betaling, dan zou het beter moeten gaan denk ik. Alleen nu wel vertraagd met levering, zucht!

Oh zie nu net dat ik in verkeerde topic heb gepost, kan bericht niet meer verwijderen :X
Had dezelfde problemen (bestelde bij Dell US), heb meerdere keren moeten bestellen. Uiteindelijk was het gelukt.

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Ik had gelijk enorme problemen en heb gelijk een vervangend kaartje besteld op amazon (Intel kaartje 9260) koste me 24 dollar met verzenden. Ook hier geen problemen daarna en tevens heeft dit kaartje Bluetooth 5.0. Ook het plaatsen van het kaartje kost 5 minuten, dus goed te doen.

Heb trouwns de i5 8300h versie gekocht en de hd vervangen voor een SSD. Batterij duur is uitstekend (8 uur denk ik). Heb ook de processor, cache en onboard videokaart geundervolt (cpu -0.160, cache -0,160 en videokaart ging zelfs tot -0,175 maar heb hem op -0,160 volt voor de zekerheid)

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tannay60
Endpoint schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 18:19:
[...]

Als je daarna je laptop aanmeld voor garantie, en ze komen erachter vervalt je garantie.

Zelf heb ik de 9560 en hierbij heb ik van Dell een Intel kaart en een andere SSD gekregen, deze wel zelf mogen plaatsen omdat de onderdelen bij hun vandaan kwam.

Gewoon aanmelden voor garantie en aangeven dat je een Intel kaart wilt. Doen ze niet moeilijk over
Oh chill is dat zo? Ik wilde bijna zelf een intel kaart bestellen, maar als het zo kan scheelt het weer. Die kaarten moet maar eens normaal werken. Heb soms idee dat sommige webpagina's die helemaal niet zwaar zijn, dat die de pagina maar half inlaadt. Na een refresh wordt de site pas volledig. Zou misschien met wifi kaart te maken hebben.
Pagina: 1 ... 26 ... 35 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen en discussie omtrent de XPS 13 en 15, uitdrukkelijk niet voor statusupdates en leveringen over bestellingen. Dit kun je kwijt in Dell levertijden topic.