Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-06 15:05
Ja hoor, we hebben een winnaar. Ik had al het gevoel dat mijn touchpad niet lekker meer werkte. Vooral het klikken.

niet goed

en

ook fout

Komt natuurlijk weer niet goed uit. Hopelijk kan ik er nog een maandje mee doen, want dan kan ik um wel even kwijt zijn. Heb namelijk nog meer klachten die dan gelijk aangepakt mogen worden :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Dat ziet er vrij serieus uit! Mijn laptop komt ook in aanmerking, maar heb nog niet gekeken hoe de accu eruit ziet. Een klein jaar geleden heb ik 'm nog open gehad en toen was er niks te zien.

Nu probeer ik het formulier op de dell website verder in te vullen, maar ik loop vast bij de adres controle: "An invalid combination of City, State/Province, and ZIP/Postal Code has been entered"

Iemand anders daar ook last van? Ik heb de output van google maps al gekopieerd, maar hij blijft de melding geven. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
VantageR schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 20:27:
Dat ziet er vrij serieus uit! Mijn laptop komt ook in aanmerking, maar heb nog niet gekeken hoe de accu eruit ziet. Een klein jaar geleden heb ik 'm nog open gehad en toen was er niks te zien.

Nu probeer ik het formulier op de dell website verder in te vullen, maar ik loop vast bij de adres controle: "An invalid combination of City, State/Province, and ZIP/Postal Code has been entered"

Iemand anders daar ook last van? Ik heb de output van google maps al gekopieerd, maar hij blijft de melding geven. :-(
Ik had hetzelfde, uiteindelijk gewoon veld bij province leeg gelaten en postcode met een spatie tussen cijfers en letters. Dat werkte.

Ik had er ook geen melding van gehad, maar kom toch ook in aanmerking. Nog niets gemerkt van enige symptonen, maar ik laat het graag preventief vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Niet online
@Muse: Bedankt, het is gelukt. Wel vreemd, want gisteren had ik deze combinatie ook al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-04 13:00
VantageR schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 20:27:

Ik heb sinds kort ook dit probleem met mijn touchpad. Welk formulier vul jij nu in? Ik probeer via de dell.nl site ook een ticket aan te maken maar dell laat mij dit niet toe aangezien mijn garantie verlopen is.. wat niet zo is aangezien dit onder twee jaar fabrieksgarantie valt, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
DiscoSuperFly schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 23:55:
[...]

Ik heb sinds kort ook dit probleem met mijn touchpad. Welk formulier vul jij nu in? Ik probeer via de dell.nl site ook een ticket aan te maken maar dell laat mij dit niet toe aangezien mijn garantie verlopen is.. wat niet zo is aangezien dit onder twee jaar fabrieksgarantie valt, lijkt mij.
Ja, Dell doet het altijd lijken alsof de garantie maar 1 jaar is. Dat vermelden ze dan ook in SupportAssist, dat je garantie verlopen zou zijn. Het gaat dan meestal om de premium aan-huis garantie. Je hebt gewoon 2 jaar garantie inderdaad. En vaak zijn ze echt niet de moeilijkste als iets net buiten (paar maanden) die 2 jaar zou vallen.

Het probleem met het formulier had ik ook, had het inderdaad ook opgelost door province leeg te laten en een spatie tussen de cijfers en de letters.

Degene die het formulier hebben ingevuld: hebben jullie iets van een bevestiging gehad? Ik kan me niet herinneren dat ik er een mail over heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickh18
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:36
Net gebeld met Dell, voor het probleem met de accu. Mijn touchpad komt ook omhoog zetten. Eerst het standaard verhaaltje van geen garantie en maar 1 jaar garantie op de accu. Daarna de code vermeld die bij het productbulletin van de kapotte accu staat (QNA44171). Daarna was het ineens wel mogelijk om een nieuwe accu te krijgen. Wordt naar verwachting morgen geleverd.

Edit: ik heb ondertussen een UPS shipping notification binnen, lijkt echt morgen bezorgd te worden.

[ Voor 12% gewijzigd door rickh18 op 16-10-2017 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
rickh18 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:14:
Net gebeld met Dell, voor het probleem met de accu. Mijn touchpad komt ook omhoog zetten. Eerst het standaard verhaaltje van geen garantie en maar 1 jaar garantie op de accu. Daarna de code vermeld die bij het productbulletin van de kapotte accu staat (QNA44171). Daarna was het ineens wel mogelijk om een nieuwe accu te krijgen. Wordt naar verwachting morgen geleverd.

Edit: ik heb ondertussen een UPS shipping notification binnen, lijkt echt morgen bezorgd te worden.
Net ook nog maar een belletje gedaan naar Dell om verhaal te halen. Medewerkster ging even navraag doen en gaf daarna aan dat de melding voor sommige modellen was terug getrokken. Ik zie 'm bij mij ook niet meer staan in SupportAssist inmiddels. Ze zei dat sommige modellen blijkbaar toch over een andere accu beschikken, waaronder die van mij. Maar dat ik het alsnog in de gaten moest houden en direct contact opnemen mocht hij toch opzwellen 8)7 . Dat ik het formulier al ingevuld had maakte niet uit volgens haar, lekker warrig verhaal in ieder geval.

Voor de zekerheid nog even open gedraaid, ziet er prima uit hier:
https://imgur.com/ycMBwsS
https://imgur.com/Hu7hFyu

Of is hij bij de mensen zonder melding volledig vlak? >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Majesty op 16-10-2017 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMCSN
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-06-2020
Ik krijg dit vanuit België niet correct ingevuld, ik laat provincie leeg en vul de Belgische postcode in (enke cijfers) maar blijf de foutmelding krijgen. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squidie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-06 23:13
Om de zoveel tijd wil mijn xps 13 9350 niet afsluiten, vervolgens check ik Dell Command Update om te zien of er nog updates zijn en meestal wil Windows weer netjes afsluiten na de laatste updates. De laatste maand lijkt het probleem zich weer vaker voor te doen maar mijn 'update-oplossing' wil niet meer werken, redelijk frustrerend.

Heeft iemand een permanente oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:45

BM

Moderator Spielerij
Ik ben vanmiddag 2x gebeld door een amerikaans nummer die volgens de voicemail claimen van Dell te zijn. Uit de voicemail (in gebrekkig engels) kon ik afleiden dat er kennelijk een issue is met mijn XPS 15 9550. Het feit dat ze zowel mijn voornaam, achternaam als type laptop goed hadden doet me denken dat dat waarschijnlijk een legitiem telefoontje was.

Lees nu hier dat er kennelijk wat issues met de batterij zouden kunnen zijn. Zelf nog niks gemerkt, maar wel goed om in de gaten te houden. Hoop wel dat ze dan on-site repair doen (business laptop), opsturen zou betekenen dat ik niet meer kan werken, niet handig :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
BM schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:05:
Ik ben vanmiddag 2x gebeld door een amerikaans nummer die volgens de voicemail claimen van Dell te zijn. Uit de voicemail (in gebrekkig engels) kon ik afleiden dat er kennelijk een issue is met mijn XPS 15 9550. Het feit dat ze zowel mijn voornaam, achternaam als type laptop goed hadden doet me denken dat dat waarschijnlijk een legitiem telefoontje was.

Lees nu hier dat er kennelijk wat issues met de batterij zouden kunnen zijn. Zelf nog niks gemerkt, maar wel goed om in de gaten te houden. Hoop wel dat ze dan on-site repair doen (business laptop), opsturen zou betekenen dat ik niet meer kan werken, niet handig :)
Typisch dat ze pro-actief hierom zouden bellen wel in mijn ogen. Maar ja als ze type laptop en voor- en achternaam goed hebben kan het bijna niet anders. Ik zou voor de zekerheid de onderkant even los draaien en kijken of je accu er niet zo uit ziet zoals bij Franklin, is niet alleen schadelijk voor de rest van de onderdelen, het kan ook gevaarlijk zijn.

Ik weet niet hoe oud je laptop is? Binnen 1 jaar garantie is het sowieso nog on-site. Afhankelijk van wat voor garantie pakket je hebt kan het natuurlijk alsnog on-site zijn. En daarnaast: als je daadwerkelijk een opgezwollen accu hebt komen ze sowieso on-site langs om te vervangen, dat stond ook in het formulier waar hier over gesproken is.

[ Voor 13% gewijzigd door Majesty op 19-10-2017 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Schaamteloze dubbelpost, maar krijg zojuist het volgende bericht per mail:
Good afternoon,

I’ve just dispatched the battery requested, it should be delivered within few days. Once the battery received please proceed according to the work instructions enclosed. The old battery is returnable, therefore please find below our materials return process.

En daaronder nog wat blabla over het return process.
Krijg er dus toch één! Ondanks het feit dat de melding niet meer in SupportAssist staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 14:20

Dizzy

Where am I?

Ben zelf nu ook wel benieuwd, heb zelf optie aangevinkt inclusief monteur, kost ook niets, dus waarom niet :)

Maar geen mail nog ontvangen verder oid, en uit supportassist is hij inderdaad verdwenen hier.

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Dizzy schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:32:
Ben zelf nu ook wel benieuwd, heb zelf optie aangevinkt inclusief monteur, kost ook niets, dus waarom niet :)

Maar geen mail nog ontvangen verder oid, en uit supportassist is hij inderdaad verdwenen hier.
Same here... Ik vind het maar een vage situatie, maar ik zie het vanzelf wel. Als blijkt dat ik geen risico loop, prima. Als er toch nog een monteur komt voor preventieve vervanging, ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Niet online
Accu is vandaag binnengekomen, dus van het weekend maar ff vervangen. Ze komen alleen de komende 3 werkdagen langs om de oude accu op te halen. Dat gaat 'm dus niet worden. Maar even een mail gestuurd of ik ook een verzendlabel kan krijgen zodat ik 'm bij een UPS punt kan afgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01:09
Sinds 7 april heb ik niets dan problemen met mijn Dell XPS 9550 (UHD model).
Zowel het beeldscherm als het toetsenbord functioneren vaak niet. De laptop is nu al meer dan 3 keer gerepareerd, maar zonder resultaat.

Uiteraard is de laptop net buiten het eerste jaar onsite garantie, dus moet de laptop telkens naar Duitsland worden verstuurd.

Ik heb aangegeven dat dit mij allemaal erg lang duurt en meerdere malen gevraagd of de laptop kon worden omgewisseld. Nu is hier eindelijk gehoor aan gegeven en werd de aanvraag voor vervangen ingediend, na anderhalve week geen reactie te hebben gehad neem ik nogmaals contact op met Dell. Nu krijg ik te horen dat de aanvraag is afgekeurd.. :(

Blijkbaar vinden ze het bij Dell normaal dat er na 3 reparatie pogingen nog steeds geen vervangen van een product komt en dat klanten meer dan een half jaar zonder werkende laptop zitten.
En dat voor een premium model laptop 8)7 , ik kan Dell dan ook iedereen afraden en zal zelf geen Dell laptop meer aanschaffen na deze ervaring.

[ Voor 9% gewijzigd door Gijs007 op 26-10-2017 13:22 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Niet online
@Gijs007 Vervelende situatie. Wat is er bij die 3 reparaties allemaal gedaan? Als ze al 3x hetzelfde hebben vervangen moet het probleem waarschijnlijk ergens anders zitten. Geef ze nog 1 kans om het fatsoenlijk te repareren en als dat niet gebeurt kan je de koopovereenkomst ontbinden. Zie ook Consuwijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Gijs007 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:18:

Blijkbaar vinden ze het bij Dell normaal dat er na 3 reparatie pogingen nog steeds geen vervangen van een product komt en dat klanten meer dan een half jaar zonder werkende laptop zitten.
En dat voor een premium model laptop 8)7 , ik kan Dell dan ook iedereen afraden en zal zelf geen Dell laptop meer aanschaffen na deze ervaring.
N = 1.

Maar ja, vervelende ervaring inderdaad, ik hoop dat je een vervangend model gaat krijgen. Dat zou wel op zijn plaats zijn, na 3 reparaties. Het is naar mijn idee altijd een kwestie van de juiste persoon aan de lijn krijgen.

In other news: accu ook ontvangen en inmiddels vervangen hier (i7 6700HQ / 32gb / 4k Touch / 1TB variant). Blijkbaar was er direct de volgende dag (vandaag dus) een afspraak ingepland om de oude op te halen, zonder dit mij te vertellen. Meneer stond dus voor de deur terwijl ik niet thuis was. Goed, afspraak verzet naar morgen.
Jeej

[ Voor 26% gewijzigd door Majesty op 26-10-2017 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01:09
VantageR schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:02:
@Gijs007 Vervelende situatie. Wat is er bij die 3 reparaties allemaal gedaan? Als ze al 3x hetzelfde hebben vervangen moet het probleem waarschijnlijk ergens anders zitten. Geef ze nog 1 kans om het fatsoenlijk te repareren en als dat niet gebeurt kan je de koopovereenkomst ontbinden. Zie ook Consuwijzer.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Majesty schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:50:
[...]

N = 1.

Maar ja, vervelende ervaring inderdaad, ik hoop dat je een vervangend model gaat krijgen. Dat zou wel op zijn plaats zijn, na 3 reparaties. Het is naar mijn idee altijd een kwestie van de juiste persoon aan de lijn krijgen.
Zeker waar, maar ik heb al met meerdere mensen van Dell contact gehad. Volgens mij werken ze ook maar met twee of drie man op de support afdeling.
Dat ik een keer pech heb met een laptop kan ik nog begrijpen, maar de support op een dergelijk premium apparaat laat toch echt te wensen over en zegt ook iets over het bedrijf.

[ Voor 20% gewijzigd door Gijs007 op 26-10-2017 15:29 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
Majesty schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:50:
[...]

N = 1.

In other news: accu ook ontvangen en inmiddels vervangen hier (i7 6700HQ / 32gb / 4k Touch / 1TB variant). Blijkbaar was er direct de volgende dag (vandaag dus) een afspraak ingepland om de oude op te halen, zonder dit mij te vertellen. Meneer stond dus voor de deur terwijl ik niet thuis was. Goed, afspraak verzet naar morgen.
[afbeelding]
Wanneer heb je dat website formulier ingevuld? Ikzelf nog niets ontvangen en ben nu ook even aan het bellen om alles even goed door te spreken... Ik hoop dat die accu gewoon deze kant opkomt.. ik kan mijn touchpad niet meer indrukken en hij komt steeds verder omhoogzetten.

Edit:

Ze weten niets van dat online-accu-formulier af bij de klantenservice. Ik moet mijn laptop opsturen en dan kan de accu vervangen worden, een monteur aan de deur is geen optie aangezien die premium garantie maar 1 jaar is zeiden ze. 2 weken de laptop kwijt is een lange tijd voor mijn enige computer hier..

[ Voor 13% gewijzigd door DiscoSuperFly op 31-10-2017 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
DiscoSuperFly schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:15:
[...]

Wanneer heb je dat website formulier ingevuld? Ikzelf nog niets ontvangen en ben nu ook even aan het bellen om alles even goed door te spreken... Ik hoop dat die accu gewoon deze kant opkomt.. ik kan mijn touchpad niet meer indrukken en hij komt steeds verder omhoogzetten.

Edit:

Ze weten niets van dat online-accu-formulier af bij de klantenservice. Ik moet mijn laptop opsturen en dan kan de accu vervangen worden, een monteur aan de deur is geen optie aangezien die premium garantie maar 1 jaar is zeiden ze. 2 weken de laptop kwijt is een lange tijd voor mijn enige computer hier..
Lol, lekker dan. Dat is echt heel raar. Bij het online webformulier kon je aangeven of je accu al uitgezet was ja of nee. Bij 'ja' werd meteen alles afgekapt en moest je verplicht een afspraak met een monteur maken, wellicht kun je @Frank!in vragen hoe dit af is gelopen.
Ik heb het formulier vrijdag 13 oktober ingevuld.

Als je de klantenservice belt, misschien kun je dan nog iets met dit bericht en met name de code:
rickh18 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:14:

[ Voor 24% gewijzigd door Majesty op 31-10-2017 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:45
Hmmm, vrijdag toch iets vreemds mee gemaakt. Op het werkt geeft m'n XPS 15 plots aan 5% batterij over, terwijl ik de laptop al uren aan de netstroom heb hangen en zowel het lampje op de kabel als voorop de laptop branden. Voor de zekerheid trek ik alles los en steek het weer in. De laptop geeft aan, aan de netstroom, batterij wordt opgeladen. Ondertussen zakt de accu door naar 1-2 %.

Ik sluit op dat moment de adapter aan op een andere stekkerdoos om uit te sluiten dat het daar aan ligt. In het bios staat battery condition excellent, maar inmiddels is de 0% bereikt. Als ik de laptop opstart valt hij na een paar tellen uit ondanks dat hij met de netstroom verbonden is en het ziet er naar uit dat hij helemaal niet meer oplaadt. Ik schiet alvast een ticket in bij Dell.

Ik neem m'n laptop mee naar huis en sluit die 's avonds met weinig hoop nog eens aan en laat hem een paar uur met rust. Ik geloof m'n eigen ogen niet als ik hem vervolgens opstart en hij niet uitvalt en aangeeft dat de accu 100% is. Ik weet niet wat er aan de hand was en weet niet wat ik Dell kan vertellen morgen als ze waarschijnlijk reageren op m'n ticket.

Is dit op een of andere manier logisch te verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Wuzi schreef op maandag 6 november 2017 @ 00:43:
Hmmm, vrijdag toch iets vreemds mee gemaakt. Op het werkt geeft m'n XPS 15 plots aan 5% batterij over, terwijl ik de laptop al uren aan de netstroom heb hangen en zowel het lampje op de kabel als voorop de laptop branden. Voor de zekerheid trek ik alles los en steek het weer in. De laptop geeft aan, aan de netstroom, batterij wordt opgeladen. Ondertussen zakt de accu door naar 1-2 %.

Ik sluit op dat moment de adapter aan op een andere stekkerdoos om uit te sluiten dat het daar aan ligt. In het bios staat battery condition excellent, maar inmiddels is de 0% bereikt. Als ik de laptop opstart valt hij na een paar tellen uit ondanks dat hij met de netstroom verbonden is en het ziet er naar uit dat hij helemaal niet meer oplaadt. Ik schiet alvast een ticket in bij Dell.

Ik neem m'n laptop mee naar huis en sluit die 's avonds met weinig hoop nog eens aan en laat hem een paar uur met rust. Ik geloof m'n eigen ogen niet als ik hem vervolgens opstart en hij niet uitvalt en aangeeft dat de accu 100% is. Ik weet niet wat er aan de hand was en weet niet wat ik Dell kan vertellen morgen als ze waarschijnlijk reageren op m'n ticket.

Is dit op een of andere manier logisch te verklaren?
In ieder geval is er iets niet 100% juist, vermoed da er ergens iets een slecht contact heeft om eerlijk te zijn waarbij je toen je thuis aankwam toevallig wel contact had en op het werk niet. Toen je op het werk de laadsnoer aan de laptop had gaf hij dan aan dat ie aan de stekker was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:45
Ja hij gaf toen aan aangesloten, wordt opgeladen..

Lastig..., tot nu toe lijkt het probleem niet meer te gebeuren maar ik heb nog 60 dagen NBD On-site support, hopelijk als er daadwerkelijk iets aan de hand is merk ik dat binnen deze termijn nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Even over de communicatie vanuit Dell:"

Ik word dus zojuist gebeld door een monteur van Dell die over 10 min bij mijn huis is om de batterij te vervangen. Hij was verbaasd dat ik hier niets vanaf wist, omdat volgens zijn gegevens alles afgesproken zou zijn. Ik heb echter sinds de aanmelding niets meer gehoord van Dell.

Gelukkig is mijn vrouw thuis om de monteur binnen te laten, maar apart is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariedk
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-03 20:52
Same here. Werd ook opeens vanmorgen gebeld door een monteur met de vraag of hij over een half uurtje al langs kon komen. Kwam keurig op mn werk langs en heeft de accu vervangen. Deze was inderdaad een beetje opgezet, nog geen problemen met touchpad.
Had het al bijna niet meer verwacht, melding was weg uit de supportassist, heb destijds wel dat formulier ingevuld, maar niets meer van gehoord.

Al met al beetje gebrekkige communicatie maar ben dik tevreden met een nieuwe accu die ze netjes kwamen vervangen. Wel vreemd dat sommigen hier last hebben dat hun garantie is verlopen, was bij mij ook het geval maar heb ze er niet over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

En hier zijn ze vanochtend ook geweest. Zelfde verhaal als Ariedk, had nog geen klachten, maar accu bleek al wel deels opgezwollen te zijn. In ieder geval happy hier dat ik na 2 jaar gewoon lekker een nieuwe accu heb :)

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Omdat ik zelf niet thuis was weet ik niet of er al iets mis was met de oude accu, maar wel fijn dat er preventief naar gehandeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariedk
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-03 20:52
Wat ik heb gelezen en van de monteur heb gehoord is dat wanneer het bijna misgaat, je touchpad kuren gaat vertonen. Werkt niet meer of komt omhoog zetten.
Onbedoeld waarschijnlijk, maar het is wel een handige 'error melding'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Ariedk schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:16:
Wat ik heb gelezen en van de monteur heb gehoord is dat wanneer het bijna misgaat, je touchpad kuren gaat vertonen. Werkt niet meer of komt omhoog zetten.
Onbedoeld waarschijnlijk, maar het is wel een handige 'error melding'.
Natuurlijk onbedoeld, dat komt puur omdat de accu dikker wordt en in feite de andere hardware sloopt. Het is dan niet 'bijna mis', maar al 'flink mis'. Dit in combinatie met nieuwsberichten over ontploffende accu's de laatste maanden/jaren vind ik het niet meer dan logisch dat Dell dit proactief komt vervangen, maar ze mogen er wel eens wat beter over gaan communiceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
Majesty schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:54:
[...]

Lol, lekker dan. Dat is echt heel raar. Bij het online webformulier kon je aangeven of je accu al uitgezet was ja of nee. Bij 'ja' werd meteen alles afgekapt en moest je verplicht een afspraak met een monteur maken, wellicht kun je @Frank!in vragen hoe dit af is gelopen.
Ik heb het formulier vrijdag 13 oktober ingevuld.

Als je de klantenservice belt, misschien kun je dan nog iets met dit bericht en met name de code:

[...]
Nog bedankt voor je reactie, ben er niet meer achteraan gegaan maar zojuist heb ik ineens een pakketje van Dell binnen gekregen. De accu is gearriveerd... Volledig uit het niets, maar blij ben ik wel. Zal m eens vervangen en kijken of mijn touchpad het nog volledig doet.

Heeft iemand hier na het vervangen nog problemen met het touchpad gehad? Als in een beschadigen door het uitzetten van de accu oid.

Ik was van plan een dedicated (muziek)studio computer te kopen want dat is het enige waarom ik die laptop niet zou opsturen (3 weken kwijt is een hoop tijd dat alles stil staat hier). Die studio pc komt er ondertussen sowieso haha >:) aar mocht er nu iets zijn met mijn touchpad, dan stuur ik de xps alsnog op richting Dell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

DiscoSuperFly schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 17:00:
[...]

Nog bedankt voor je reactie, ben er niet meer achteraan gegaan maar zojuist heb ik ineens een pakketje van Dell binnen gekregen. De accu is gearriveerd... Volledig uit het niets, maar blij ben ik wel. Zal m eens vervangen en kijken of mijn touchpad het nog volledig doet.

Heeft iemand hier na het vervangen nog problemen met het touchpad gehad? Als in een beschadigen door het uitzetten van de accu oid.

Ik was van plan een dedicated (muziek)studio computer te kopen want dat is het enige waarom ik die laptop niet zou opsturen (3 weken kwijt is een hoop tijd dat alles stil staat hier). Die studio pc komt er ondertussen sowieso haha >:) aar mocht er nu iets zijn met mijn touchpad, dan stuur ik de xps alsnog op richting Dell
Jij had geen optie voor monteur op locatie? Geen garantie meer?
Ik had met monteur (maar mijn pro garantie loopt ook nog een jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
Dizzy schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 18:15:
[...]

Jij had geen optie voor monteur op locatie? Geen garantie meer?
Ik had met monteur (maar mijn pro garantie loopt ook nog een jaar)
Ik had wel de optie om een reparateur langs te laten komen, heb dit toen niet gedaan omdat dat nog langer zou duren en ik op dat moment erg druk was + mijn touchpad kwam aardig omhoog zetten dus ik wou snel handelen.. achteraf duurde de accu-bezorging zelf ook heel lang en had ik net zogoed voor de reparateur kunnen kiezen! :)

Ik heb de accu er gelijk even ingezet en kwam er toen achter dat mijn laptop scherm niet meer aanging.. opnieuw de achterkant erafgehaald, alles nog eens goed aangedrukt (maar kon niets geks ontdekken) en toen deed het scherm het weer gewoon. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Restspanning?

Anyway, alles doet het weer goed, touchpad blijft laag, doet t nog en accutijd is weer als vanouds! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-06 19:07
Nou, mijn XPS 13 had wat problemen met het touchpad. Die reageerde niet lekker meer, uiteindelijk na herinstallatie van het OS samen met Dell tot de conclusie gekomen dat hij vervangen moest worden.

Dus de volgende dag netjes een monteur op kantoor, die vervolgens de laptop helemaal gesloopt heeft. Laptop gaat niet meer aan, lampjes knipperen een paar keer en klaar. Oplossing Dell: Stuur maar op... dan kijken we er naar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-04 09:56
Ik ben inmiddels ook trotse bezitter van een XPS 15 type 9560. Ben er erg blij mee! Wel heb ik meermaals per dag een korte freeze waarbij er een korte hick-up is van de hele werking van het systeem. Iemand hier ervaring mee? Is het een software/driver ding of hardware?

Verder vraag ik me ook af of het verstandig is alle driver/BIOS updates te doen. Wat zou jullie advies zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

ekko schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:05:
Ik ben inmiddels ook trotse bezitter van een XPS 15 type 9560. Ben er erg blij mee! Wel heb ik meermaals per dag een korte freeze waarbij er een korte hick-up is van de hele werking van het systeem. Iemand hier ervaring mee? Is het een software/driver ding of hardware?

Verder vraag ik me ook af of het verstandig is alle driver/BIOS updates te doen. Wat zou jullie advies zijn?
Gefeliciteerd met je aankoop. Volgens mij is er een dedicated topic voor de 9560 (en 13" equivalent). Dit topic is vooral gericht op het voorgaande model, de 9550.

Mijn persoonlijke advies is om de bios zeker up2date te houden, heeft bij de 9550 hoop issues opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05:47
Ik had het eerst in het verkeerde topic staan maar mijn accu van mijn XPS13 is opeens overleden. Dag ervoor nog gewoon gebruikt. Dag erna op de lader en ineens zie ik het witte lampje oranje knipperen. Als ik nu de stroom eraf haal gaat die direct uit. Echt heel bizar. Maandag maar Dell bellen over uitleg en hoe op te lossen want hij is van augustus 2016 en een nieuwe accu bestellen kan ook niet en ik mag hopen dat dit onder garantie valt want het zou gek zijn als dat niet zo is. Echt heel bizar.

Kopie van Broadwell topic.

Ik heb opeens iets raar. Gisteren laptop gewoon normaal gebruikt. Zonet opladen en ineens zie ik de oplaadlamp oranje knipperen i.p.v. wit. Ik aanzetten. Geeft Power Control dat de accu vervangen moet worden en nu als ik de stroom eraf haal doet de accu het helemaal niet en springt die uit. De laptop is van begin augustus 2016 en dit vind ik echt niet kunnen dat die gewoon kapot is en het helemaal niet doet.
Ik ga maandag dell maar eens bellen want dit kan gewoon niet.

Xps13

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Daniel. schreef op zondag 3 december 2017 @ 14:18:
Ik had het eerst in het verkeerde topic staan maar mijn accu van mijn XPS13 is opeens overleden. Dag ervoor nog gewoon gebruikt. Dag erna op de lader en ineens zie ik het witte lampje oranje knipperen. Als ik nu de stroom eraf haal gaat die direct uit. Echt heel bizar. Maandag maar Dell bellen over uitleg en hoe op te lossen want hij is van augustus 2016 en een nieuwe accu bestellen kan ook niet en ik mag hopen dat dit onder garantie valt want het zou gek zijn als dat niet zo is. Echt heel bizar.

Kopie van Broadwell topic.

Ik heb opeens iets raar. Gisteren laptop gewoon normaal gebruikt. Zonet opladen en ineens zie ik de oplaadlamp oranje knipperen i.p.v. wit. Ik aanzetten. Geeft Power Control dat de accu vervangen moet worden en nu als ik de stroom eraf haal doet de accu het helemaal niet en springt die uit. De laptop is van begin augustus 2016 en dit vind ik echt niet kunnen dat die gewoon kapot is en het helemaal niet doet.
Ik ga maandag dell maar eens bellen want dit kan gewoon niet.

Xps13
Heel vervelend voor je, maar wat moeten wij precies met deze rant? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Majesty schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:15:
[...]

Heel vervelend voor je, maar wat moeten wij precies met deze rant? ;)
Ik wil gewoon laten weten dat ik spontaan problemen heb gekregen. Wie weet hebben meerdere dit gehad. Verder is het wel een top laptop. Maar zonder accu is het net een desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Daniel. schreef op zondag 3 december 2017 @ 20:59:
[...]

Ik wil gewoon laten weten dat ik spontaan problemen heb gekregen. Wie weet hebben meerdere dit gehad. Verder is het wel een top laptop. Maar zonder accu is het net een desktop.
Dell al gebeld dan? ben wel benieuwd of ze je accu nog kunnen vervangen onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Heb naar mijn itc guy gemailed dat ik mijn 'extended' warranty wou uitbreiden met 1 jaar, gezien mijn 9550 net 1 jaar is. Klopt het dat dit 199EUR excl kost?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

killerbie schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:16:
Heb naar mijn itc guy gemailed dat ik mijn 'extended' warranty wou uitbreiden met 1 jaar, gezien mijn 9550 net 1 jaar is. Klopt het dat dit 199EUR excl kost?!
ik was voor 2 jaar 306,- kwijt (inc btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Ik heb de de laatste 2 maanden allerlei vage BSOD's. Die halen het gebruiksplezier behoorlijk onderuit.
Al geprobeerd terug te gaan naar BIOS 1.4.0 en alle drivers zijn up-to-date.
Het lijkt ook voornamelijk voor te komen zodra ik de laptop uit 'sleep' ga gebruiken. Na het vastlopen en opnieuw opstarten heb ik dan geen problemen meer. Alle scans van de Dell SupportAssist geven aan dat mijn systeem goed functioneert, dus falende hardware lijkt het ook niet te zijn. Meest aannemelijk lijkt nog een dwarse driver, maar zoals gezegd is daar alles up-to-date (voor zover ik dat kan zien).

Ik ben nu bijna zover dat ik een reinstall overweeg, maar dat is echt een last resort waar ik nu echt geen zin/tijd voor heb.

Oh ja, ik heb nu geprobeerd alles naar hibernate te zetten ipv sleep. Wellicht helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickkert94
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-05 20:16
@Muse Heb je toevallig in je bios je schijf ingesteld in iets anders dan de standaard RAID modus?
Toen ik linux dual bootte met windows heb ik dit aangepast naar AHCI en had ik dagelijks bluescreens.
Helaas blijkt er een bug in de intel/samsung drivers voor de SSD te zitten voor die modus.

Vandaag na 2,5 weken mijn XPS15 terug in ontvangst mogen nemen, deze had een uitstekende touchpad door een opgezwollen batterij, onregelmatig functionerende hdmi en usb-c poort en de scharnier van het beeld zat los.

Ik vreesde dat maar de helft gemaakt zou worden, niets was echt minder waar!
Dell heeft zowel het beeldscherm als moederbord als touchpad vervangen. Nagenoeg nieuw dus.
Kudos voor de service _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
rickkert94 schreef op maandag 11 december 2017 @ 17:44:
@Muse Heb je toevallig in je bios je schijf ingesteld in iets anders dan de standaard RAID modus?
Toen ik linux dual bootte met windows heb ik dit aangepast naar AHCI en had ik dagelijks bluescreens.
Helaas blijkt er een bug in de intel/samsung drivers voor de SSD te zitten voor die modus.
De optie ken ik, maar heb ik niet gebruikt. Tevens heb ik een Toshiba SSD ipv de Samsung.

Sinds de omzetting van 'sleep' naar 'hibernate' heb ik trouwens geen BSOD's meer gehad. Ik draai nog wel BIOS 1.4.0 en durf nog even niet te upgraden naar 1.5.1. Ik lees online wel meer issues met het uit 'sleep' komen van de xps serie. Ik heb een paar keer de laptop met volle accu in 'sleep' weggelegd om de volgende dag een volledig lege accu aan te treffen, ook een vaker voorkomend euvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-06 16:52
Hi

Ik heb een XPS 13 Broadwell, Dus het vorige type, omdat het topic van dit model dood is stel ik mijn vraag hier. De powercable is defect en ik wil deze vervangen, De kabel die ik op Ebay had besteld was veel te groot en past niet. Nu wil ik niet weer een foute kabel bestellen, Kan iemand bevestigen of ontkennen dat dit de juiste kabel is . De HP Envy heeft ook een 4.5x3.0mm plug, Is deze hetzelfde als voor de XPS13?

Inmiddels heb ik een kloon poweradapter, maar heb liever de echte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Dizzy schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:34:
[...]

Dell al gebeld dan? ben wel benieuwd of ze je accu nog kunnen vervangen onder garantie.
Ik heb gewoon 2 jaar garantie toen ik ze had gebeld. De man aan de telefoon vond het gek dat de accu compleet dood was maar het kan gebeuren. Een dag later stond UPS voor de deur en een week later had ik de laptop weer terug. Accu en moederbord vervangen. Bij een geheugen test deed het geheugen het ook niet meer goed. Ook kreeg ik nog een Windows 10 Home licentie erbij terwijl ik de laptop had gekocht met Ubuntu en er zelf Windows 10 Pro had gekocht en er zelf opgezet. Al met al prima gerepareerd en hij gaat weer als een trein. Typ dit stuk er ook weer op. Dus helemaal perfectomundo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMCSN
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-06-2020
Hallo

Ik kan maar nergens een duidelijk antwoord vinden op mijn vraag, misschien hier iemand een idee?
Ik heb de XPS 15 van 2015 en heb sinds kort een LG LG 29UM59A monitor. Deze monitor heeft een USB Type-C (Alt Mode) aansluiting. http://www.lg.com/us/moni...A-P-ultrawide-led-monitor

Nu dacht ik gelezen te hebben dat de XPS via USB C aan te sluiten was en ik zo mijn extra monitor zou kunnen gebruiken terwijl de laptop ook zou opladen. Tot nu toe nog geen werkende USB C kabel gevonden, met de standaard USB telefoonkabels geeft de monitor aan dat er een nieuw device is aangesloten maar het beeld blijft zwart.

Zou het met deze kabel wél moeten lukken gezien dit thunderbolt is? https://www.pdashop.be/pr...usb-c-kabel-zwart-1m.html

Of deze dock?
https://www.laptopshop.be...ocking-station-grijs.html

Ik heb weinig zin om een dure dock van dell aan te schaffen enkel hiervoor en alle uitleg van Dell hierover is zeer verwarrend.

Iemand tips? Alvast bedankt!

[ Voor 21% gewijzigd door JMCSN op 01-01-2018 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Net een mail gehad van Dell dat er een probleem met de accu kan optreden (opzwellen) en dat ze aanbieden de accu's te vervangen. Je kunt kiezen tussen service door Dell of zelf vervangen, met een uitleg erbij. Dus ik dacht ik post dit even ter info voor de mensen die deze mail gemist hebben:
Bulletin Name: Precision 5510 and XPS 9550 swelling system battery
Dell has recently noticed that certain customers who purchased Dell XPS 9550 or Precision 5510 system(s) may be experiencing swelling or bulging system batteries.

According to our records, your Dell System(s) is impacted by this issue. As part of a proactive effort, Dell would like to offer a replacement battery for each applicable service tag.

Please inspect your system and batteries, if you identify symptoms of a swollen battery such as bulging of the system chassis or palm rest or if the battery has become stuck or lodged in the system it is considered a damaged battery. Visit Dell support at www.dell.com/support and select the contact method that best suits your needs to request a replacement/ support for damaged batteries and reference xxxxx

If your battery is not swollen, please use the process below to request a replacement battery.
....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Ruubster schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 19:17:
Net een mail gehad van Dell dat er een probleem met de accu kan optreden (opzwellen) en dat ze aanbieden de accu's te vervangen. Je kunt kiezen tussen service door Dell of zelf vervangen, met een uitleg erbij. Dus ik dacht ik post dit even ter info voor de mensen die deze mail gemist hebben:

[...]
Gek dat jij daar nu pas bericht over krijgt, de meesten hier zijn er begin oktober al over geïnformeerd. Moet zeggen dat ik niet gemaild ben, maar dat er een melding in SupportAssist stond.
Goed dat je het nog even post :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Majesty schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 21:14:
[...]

Gek dat jij daar nu pas bericht over krijgt, de meesten hier zijn er begin oktober al over geïnformeerd. Moet zeggen dat ik niet gemaild ben, maar dat er een melding in SupportAssist stond.
Goed dat je het nog even post :).
Ah oh eh... Ik moet zeggen dat ik ook niet veel op het forum van Tweakers zit momenteel, dus ik had het ook niet gelezen. Maar goed, dan is het dus niet echt nieuws of zo haha. En apart dat ik dat mailtje nu pas krijg...

Edit: Ik lees nu ook pas dit topic terug en idd, ik zie nu alles over de accu. Gezien de datum van de laatste post en dat ik nu pas een e-mail kreeg, had ik niet verder teruggekeken.

[ Voor 14% gewijzigd door Ruubster op 16-01-2018 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunBeech
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ruubster schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 19:17:
Ik heb ook geen mail gehad van Dell, terwijl mijn laptop netjes bij hen geregistreerd is. Via https://www.dellproduct.com/ kun je checken of je laptop in aanmerking komt voor een vervangende accu. Zo kwam ik er zelf achter. En het feit dat mijn touchpad omhoog kwam... :)

Als je laptop niet meer in de garantie valt (zoals in mijn geval), dan komt Dell de accu niet thuis vervangen. Je kunt je laptop wel opsturen, maar dan ben je hem 2-3 weken kwijt. Ik heb ervoor gekozen om hem zelf te vervangen. De vervangende accu werd een dag later al geleverd, dus dat ging lekker snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zadda
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:54
Paar dagen geleden Windows 10 creators update geïnstalleerd. Tijd van op de powerknop drukken en in Windows zijn na aanmelden is van 12 seconden naar 40 gegaan. Meer mensen hier last van?

Voelt verder ook trager aan dus zal wat troubleshooten moeten doen, maar dat is het enige wat er recent veranderd is. Drivers en BIOS allemaal up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Zadda schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:41:
Paar dagen geleden Windows 10 creators update geïnstalleerd. Tijd van op de powerknop drukken en in Windows zijn na aanmelden is van 12 seconden naar 40 gegaan. Meer mensen hier last van?

Voelt verder ook trager aan dus zal wat troubleshooten moeten doen, maar dat is het enige wat er recent veranderd is. Drivers en BIOS allemaal up to date.
Jep, ervaar dit helaas ook, bij mij 21 seconden tot aan het login scherm. Dat was voorheen een seconde of 10. Recent m'n laptop herinstalleert, maar opstarten duurt nog steeds even "lang".

Herinstallatie was vooral bedoeld om mijn bluetooth problemen op te lossen, maar dat is niet gelukt helaas. Iemand anders hier problemen met bluetooth waarbij de adapter een driehoek geeft in apparaatbeheer met de melding "Windows cannot start this hardware device because its configuration information (in the registry) is incomplete or damaged. (Code 19)"?
Als ik 'm handmatig start werkt het wel, maar na een reboot is het weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Muse schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:51:
[...]

De optie ken ik, maar heb ik niet gebruikt. Tevens heb ik een Toshiba SSD ipv de Samsung.

Sinds de omzetting van 'sleep' naar 'hibernate' heb ik trouwens geen BSOD's meer gehad. Ik draai nog wel BIOS 1.4.0 en durf nog even niet te upgraden naar 1.5.1. Ik lees online wel meer issues met het uit 'sleep' komen van de xps serie. Ik heb een paar keer de laptop met volle accu in 'sleep' weggelegd om de volgende dag een volledig lege accu aan te treffen, ook een vaker voorkomend euvel.
Met het laatste nieuwe BIOS is het probleem toch weer aanwezig. Dus dan maar weer terug naar 1.4.0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enver63
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-06 21:30
SunBeech schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:28:
[...]
Ik heb ook geen mail gehad van Dell, terwijl mijn laptop netjes bij hen geregistreerd is. Via https://www.dellproduct.com/ kun je checken of je laptop in aanmerking komt voor een vervangende accu.
Ik kreeg vandaag pas de email. Door de stijl en de ontbrekende informatie (service tag) dacht ik eerst dat het een phishing email was. Daarna op dellproduct,com (waarom niet dell.com, waarvan ik zeker weet dat het Dell is) gekeken, en de manier waarop die site in elkaart zit stelde ook niet gerust. Toen maar even hier op Tweakers gekeken, en blijkbaar is dellproduct.com geen scam. Dus nu heb ik ook een batterij besteld.

Ik had nog niets gemerkt van een opzwellende batterij, maar na 2 jaar een nieuwe batterij lijkt mij niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 08:23
Heb nu een jaar de XPS 13 9360 (Developer Edition, dus Ubuntu pre-installed) en hij is al voor de tweede keer stuk. Maand geleden helemaal dood, nu lijkt het geheugen een probleem. BIOS al geüpdatet, maar geen verschil.

De eerste keer kwam de monteur de volgende dag, maar nu doen ze wat moeilijker. De computer freezed al tijdens de pre-boot geheugentest, maar volgens de medewerker zou dat ook kunnen duiden op een kapotte harde schijf. Daardoor kunnen ze niet zeker weten of het de harde schijf of het geheugen (lees: moederbord, want geen losse modules) is. En daardoor kunnen ze geen monteur sturen.

Daarnaast gaan ze bij het vervangen van het moederbord ook de harde schijf formatteren volgens haar. Dat dat de vorige keer niet is gebeurd, is volgens haar een foutje. Wat een raar verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkieschmenkie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-05 20:49
Heeft iemand wel eens kort na aankoop iets gemerkt van lichte en donkere plekken (zie plaatje, hoop dat het zichtbaar is) in het (FHD-)scherm van de 9550, die bij magische wijze ook weer zijn wegtrokken?

Ik heb inmiddels drie Coolblue-tweedekansexemplaren van de XPS 15 9550 in handen gehad, en bij alledrie viel me deze plekken helaas op. Het is vooral zichtbaar als je naar een effen kleurvlak kijkt, en vooral in het midden van het scherm als horizontale lichtere en donkerdere 'balken', hoewel het op de rest van het scherm ook zichtbaar was, zij het minder opvallend. Ik wil de laptop op zich graag (sexy laptop met Windows 7-ondersteuning, heuj!), maar dit is natuurlijk jammer, zeker omdat het scherm één van de sterke punten van deze laptops moet zijn. Je zou nog kunnen hopen dat het vanzelf wegtrekt, maar het lijkt me zo sterk, vooral omdat ik niets over soortgelijke klachten bij dit model heb kunnen vinden. Sowieso doet hoe het eruit ziet me denken aan daadwerkelijke beschadiging van het LCD of het schermcover door druk o.i.d., aangezien het bij een verlicht zwart scherm niet zichtbaar is, dus dan vallen IPS glow en backlight bleeding af. Wat denkt men ervan?

Afbeeldingslocatie: https://s10.postimg.org/64ar4piix/Scherm_klein.jpg

Overigens spant het exemplaar dat ik als laatste heb gekregen wel de kroon qua gebreken en gaat die sowieso weer keihard terug: gele gloed op de rechterhelft van het scherm, backlight bleeding op meerdere plekken en hoorbare coil whine. Dikke doei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:48
JMCSN schreef op maandag 1 januari 2018 @ 15:00:
Hallo

Ik kan maar nergens een duidelijk antwoord vinden op mijn vraag, misschien hier iemand een idee?
Ik heb de XPS 15 van 2015 en heb sinds kort een LG LG 29UM59A monitor. Deze monitor heeft een USB Type-C (Alt Mode) aansluiting. http://www.lg.com/us/moni...A-P-ultrawide-led-monitor

Nu dacht ik gelezen te hebben dat de XPS via USB C aan te sluiten was en ik zo mijn extra monitor zou kunnen gebruiken terwijl de laptop ook zou opladen. Tot nu toe nog geen werkende USB C kabel gevonden, met de standaard USB telefoonkabels geeft de monitor aan dat er een nieuw device is aangesloten maar het beeld blijft zwart.

Zou het met deze kabel wél moeten lukken gezien dit thunderbolt is? https://www.pdashop.be/pr...usb-c-kabel-zwart-1m.html

Of deze dock?
https://www.laptopshop.be...ocking-station-grijs.html

Ik heb weinig zin om een dure dock van dell aan te schaffen enkel hiervoor en alle uitleg van Dell hierover is zeer verwarrend.

Iemand tips? Alvast bedankt!
Beetje late reactie. Maar die monitor heeft een rating van 24W. Die gaat nooit tegelijkertijd je laptop opladen.

Mijn TB16 Dock heeft een adapter van 200W. Daarmee laadt ik prima op via USB-C (Thunderbolt 3).

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkieschmenkie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-05 20:49
Henkieschmenkie schreef op zondag 25 februari 2018 @ 01:07:
Heeft iemand wel eens kort na aankoop iets gemerkt van lichte en donkere plekken (zie plaatje, hoop dat het zichtbaar is) in het (FHD-)scherm van de 9550, die bij magische wijze ook weer zijn wegtrokken?

Ik heb inmiddels drie Coolblue-tweedekansexemplaren van de XPS 15 9550 in handen gehad, en bij alledrie viel me deze plekken helaas op. Het is vooral zichtbaar als je naar een effen kleurvlak kijkt, en vooral in het midden van het scherm als horizontale lichtere en donkerdere 'balken', hoewel het op de rest van het scherm ook zichtbaar was, zij het minder opvallend. Ik wil de laptop op zich graag (sexy laptop met Windows 7-ondersteuning, heuj!), maar dit is natuurlijk jammer, zeker omdat het scherm één van de sterke punten van deze laptops moet zijn. Je zou nog kunnen hopen dat het vanzelf wegtrekt, maar het lijkt me zo sterk, vooral omdat ik niets over soortgelijke klachten bij dit model heb kunnen vinden. Sowieso doet hoe het eruit ziet me denken aan daadwerkelijke beschadiging van het LCD of het schermcover door druk o.i.d., aangezien het bij een verlicht zwart scherm niet zichtbaar is, dus dan vallen IPS glow en backlight bleeding af. Wat denkt men ervan?

[afbeelding]

Overigens spant het exemplaar dat ik als laatste heb gekregen wel de kroon qua gebreken en gaat die sowieso weer keihard terug: gele gloed op de rechterhelft van het scherm, backlight bleeding op meerdere plekken en hoorbare coil whine. Dikke doei.
Niemand bij wie dit een belletje doet rinkelen? Ik heb nu vier exemplaren in handen gehad, en bij alle vier viel me dit op. Ik vind het boven alles heel vreemd, ik kan me bijna niet voorstellen dat ze állemaal gaar waren, maar ik weet ook wat ik gezien heb en ik heb er niet op durven hopen dat het wel wegtrok. Ik heb de foto nog wat verdonkerd, misschien is het dan wat duidelijker te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Lr5Ss3IEnO2yCfoKPhZs5eq5/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Ik heb de XPS9550 ondertussen pakweg 18 maanden, terwijl de batterij in het begin met matig gebruik 6h mee ging (liet 8h zien in windows) kan ik nu amper 1h op een volle batterij doen, heb zelf in de bios al aangepast dat de batterij 100% oplaad en niet 90%. Ben momenteel op energiebesparing en donker scherm aan het werken, en windows zegt dat mijn 100% volle batterij 2h20 minuten zal meegaan, wat in de praktijk amper anderhalf uur is, op high performance amper een uur.

Nog mensen met zulk snel versleten batterijen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-06 15:05
killerbie schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 17:52:
Ik heb de XPS9550 ondertussen pakweg 18 maanden, terwijl de batterij in het begin met matig gebruik 6h mee ging (liet 8h zien in windows) kan ik nu amper 1h op een volle batterij doen, heb zelf in de bios al aangepast dat de batterij 100% oplaad en niet 90%. Ben momenteel op energiebesparing en donker scherm aan het werken, en windows zegt dat mijn 100% volle batterij 2h20 minuten zal meegaan, wat in de praktijk amper anderhalf uur is, op high performance amper een uur.

Nog mensen met zulk snel versleten batterijen zitten?
Als ik jou was zal ik even terug lezen :) De meesten hier hebben hun batterij gratis laten vervagen ivm een terug roep actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-06 17:07

Canis Lupus

Vosbot

Frank!in schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 21:05:
[...]
Als ik jou was zal ik even terug lezen :) De meesten hier hebben hun batterij gratis laten vervagen ivm een terug roep actie.
Dat was volgens mij alleen voor bepaalde serienummers waar de accu 'opzwol' en daarmee touchpad de verdrukking in hielp. Die van mij kwam iig niet in aanmerking.

Ik heb de mijne nu ook 18 maanden, gebruik hem (zakelijk) voornamelijk aan een dock, dus grotendeels aan de lader. Van de lader af doe ik er nog een kleine 3 uur mee. Bij aanschaf was dat ongeveer 5.5.

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Canis Lupus schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 21:42:
[...]
Dat was volgens mij alleen voor bepaalde serienummers waar de accu 'opzwol' en daarmee touchpad de verdrukking in hielp. Die van mij kwam iig niet in aanmerking.

Ik heb de mijne nu ook 18 maanden, gebruik hem (zakelijk) voornamelijk aan een dock, dus grotendeels aan de lader. Van de lader af doe ik er nog een kleine 3 uur mee. Bij aanschaf was dat ongeveer 5.5.
Mijn XPS15 is zakelijk aangeschaft, de jouwe ook vermoed ik. Ik heb me goed kwaadgemaakt aan de lijn, op een beleefde manier weliswaar en morgen komt er tussen 08-17h iemand langs om 'kostenloos' een nieuwe batterij te installeren. Kan ik meteen eens kijken of de thermals nog goed zijn, heb namelijk nog koelpasta in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-06 17:07

Canis Lupus

Vosbot

killerbie schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:51:
[...]

Mijn XPS15 is zakelijk aangeschaft, de jouwe ook vermoed ik. Ik heb me goed kwaadgemaakt aan de lijn, op een beleefde manier weliswaar en morgen komt er tussen 08-17h iemand langs om 'kostenloos' een nieuwe batterij te installeren. Kan ik meteen eens kijken of de thermals nog goed zijn, heb namelijk nog koelpasta in huis :)
Ben benieuwd, we horen graag je update hier :)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbie
Canis Lupus schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:41:
[...]
Ben benieuwd, we horen graag je update hier :)
Rond 11h30 kreeg ik telefoon van de technieker dat hij over een kwartiertje aanwezig zou zijn, om en bij de 11h40 kreeg ik nog een telefoontje dat hij dadelijk zou arriveren.

De batterij vervangen duurde pakweg 5 minuutjes :)

Ben eigenlijk enorm tevreden vand e service van Dell; hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Iemand een goede site om thermal pads en koelpasta aan te schaffen, met de nadruk ik goede. Zit namelijk nogal wat stof in de laptop had deze graag eens flink onder handen genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo_FR
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-05 12:55
Vraagje, denken jullie dat ik hiermee ook contact op kan nemen met Dell? Mijn XPS 15 is inmiddels 17 maanden oud maar de batterij is er volgens mij al een beetje klaar mee. Is niet opgezwollen o.i.d. zoals bij sommige.

https://imgur.com/a/g3TZv

Na een half uur is hij van 90% naar 66%... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Timoo_FR schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 17:53:
Vraagje, denken jullie dat ik hiermee ook contact op kan nemen met Dell? Mijn XPS 15 is inmiddels 17 maanden oud maar de batterij is er volgens mij al een beetje klaar mee. Is niet opgezwollen o.i.d. zoals bij sommige.

https://imgur.com/a/g3TZv

Na een half uur is hij van 90% naar 66%... 8)7
Moest je nu letterlijk een 3 a 4 postjes boven je hebben gelezen kon je makkelijk een antwoord vinden op je vraag. Wat dus "Ja!" is ;-)

De vraag is natuurlijk wat je ondertussen aan het doen ben, ik heb sinds deze week een nieuwe batterij. Als ik op 'high performance' en hoge helderheid serieus bezig ben dan laat die ook amper een uurtje of dergelijke zien bij de batterijstatus. Wanneer ik met minder helder scherm rustig wat zit te browsen en de cpu op energie besparing staat haal ik zeker 4 a 5 uur.

[ Voor 25% gewijzigd door killerbie op 28-03-2018 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo_FR
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-05 12:55
killerbie schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 23:32:
[...]

Moest je nu letterlijk een 3 a 4 postjes boven je hebben gelezen kon je makkelijk een antwoord vinden op je vraag. Wat dus "Ja!" is ;-)

De vraag is natuurlijk wat je ondertussen aan het doen ben, ik heb sinds deze week een nieuwe batterij. Als ik op 'high performance' en hoge helderheid serieus bezig ben dan laat die ook amper een uurtje of dergelijke zien bij de batterijstatus. Wanneer ik met minder helder scherm rustig wat zit te browsen en de cpu op energie besparing staat haal ik zeker 4 a 5 uur.
Super dom van me... Maar bedankt! Ik gebruik de mijne nogal intensief, dus daar zal het vast aan liggen. Via welk nummer heb jij contact opgenomen met Dell? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Timoo_FR schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 23:36:
[...]

Super dom van me... Maar bedankt! Ik gebruik de mijne nogal intensief, dus daar zal het vast aan liggen. Via welk nummer heb jij contact opgenomen met Dell? :)
Website Dell->support->technische ondersteuning, dan moet je uw service tag 'invoeren'->voeding-> gewoon een optie uitkiezen-> de nummer contacteren.

Voor België zou dit: 02 4819 288 moeten zijn, was echter een jongeman van Rotterdam die langs was gekomen, dus vermoed dat dit nummer in de BeNeLux geldig zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpicyRamen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-04 10:53
Ik ben van plan om de nieuwe xps te kopen zodra hij uitkomt. Alleen al die verhalen over slechte kwaliteitscontrole bij dell laten me wel een beetje twijfelen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
rippedchicken schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:03:
Ik ben van plan om de nieuwe xps te kopen zodra hij uitkomt. Alleen al die verhalen over slechte kwaliteitscontrole bij dell laten me wel een beetje twijfelen. 8)7
net nieuwe versie aangekondigd, wacht nog maar een even :)
kwa kwaliteit hier geen problemen, buiten de batterij die ze nog geen 24h later kostenloos zijn komen vervangen. Soms wordt de laptop heet, maar gebeurd zelden. Bovendien is het makkelijk te openen om er nieuwe koelpasta voor te regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Ik ben van plan om een Dell XPS 13 9370 te bestellen. Mooi ding!

Vraag die ik erbij heb is met name welke adapters mensen kunnen aanraden.

Ik wil graag mijn HDMI monitor kunnen aansluiten. Dus ik wil een USB-C (male) naar HDMI (female) kabel. Ik lees alleen dat bepaalde kabels weer niet compatible zijn met Thunderbolt. Mijn normale USB-C port heb ik al nodig voor muis en toetsenbord.

Werkt deze nou wel of niet:
https://www.onlinekabelsh...r-hdmi-adapter-0-10-meter

Hier staat bij bij hij geen Alt. mode / Thunderbolt ondersteund.

Kan iemand mij adviseren voor de juiste adapters?

[ Voor 15% gewijzigd door GandalfTheGrey op 04-04-2018 15:41 ]

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-06 20:10
GandalfTheGrey schreef op woensdag 4 april 2018 @ 15:33:
Ik ben van plan om een Dell XPS 13 9370 te bestellen. Mooi ding!

Vraag die ik erbij heb is met name welke adapters mensen kunnen aanraden.

Ik wil graag mijn HDMI monitor kunnen aansluiten. Dus ik wil een USB-C (male) naar HDMI (female) kabel. Ik lees alleen dat bepaalde kabels weer niet compatible zijn met Thunderbolt. Mijn normale USB-C port heb ik al nodig voor muis en toetsenbord.

Werkt deze nou wel of niet:
https://www.onlinekabelsh...r-hdmi-adapter-0-10-meter

Hier staat bij bij hij geen Alt. mode / Thunderbolt ondersteund.

Kan iemand mij adviseren voor de juiste adapters?
als je verder leest:

Thunderbolt 3
Indien uw notebook Thunderbolt 3 ondersteunt heeft u een Thunderbolt 3 compatibel adapter nodig. Deze ondersteuning wordt ook wel een Alternate Mode (Alt Mode) genoemd, wat zoveel betekent als dat de USB-C aansluiting ook geschikt is voor niet-USB protocollen. Thunderbolt is een voorbeeld van zo'n niet-USB protocol. In veel situaties heeft u daarom een adapter nodig die Thunderbolt 3 compatibel is, of waarbij aangegeven is dat deze Alt(ernate) Mode ondersteuning heeft.

Let op!
Deze adapter ondersteunt geen Alt Mode / Thunderbolt 3. Bij 'producten bijbestellen' onderaan deze pagina vindt u een Alt Mode / Thunderbolt 3 compatibel adapter.

Dus niet geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-06 19:07
Ik na vele en vele reparaties eindelijk een nieuwe XPS 13 gekregen van Dell.

Maar... Kwam met problemen uit de doos... De eerste reparatie staat weer gepland voor vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Laatst online: 08:23

Peetman

Tjah....

Ik heb sinds gisteren ineens een probleem met mijn XPS 13 9350. Het scherm blijft zwart in Windows. Externe monitor doet het wel, maar zodra ik het laptopscherm ook wil aanzetten gebeurt er niks daarmee. Al diverse dingen geprobeerd zoals nieuwe video driver etc. Op een gegeven moment maar besloten om Windows opnieuw te installeren in de hoop dat dat het zou oplossen. Dat leek ook zo te zijn, totdat windows update draait en blijkbaar een nieuwe driver installeert die het probleem net zo hard weer terugbrengt :(

Begrijp dat je in Windows 10 niet kan kiezen welke driverupdates geinstalleerd mogen worden.

edit:
Stapje verder, wederom schone installatie gedaan, na het installeren van de Intel HD 520 drivers (versie van mei 2017, een na laatste versie) gaat het scherm op zwart.

[ Voor 12% gewijzigd door Peetman op 07-04-2018 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-06 21:32
Ik heb bij de aankoop van mijn XPS 13 9370 een Dell DA-200 adapter besteld om onder andere ethernet, HDMI en een unifying receiver. Helaas na aanschaf ook pas ontdekt dat de HDMI ingang niet hoger ondersteunt dan 1920x1080. Aangezien ik bijna overal schermen heb met een resolutie hoger dan dat.. ben ik rond gaan kijken naar een goede adapter. Omdat ik allemaal losse adapters ook niet handig vind, en zoveel ingangen heeft de XPS 13 ook weer niet..

Ik heb vanochtend de Dodocool 8-in-1 usb-c adapter besteld op AliExpress. Ik ben benieuwd.

Verder super tevreden over de laptop! Ik kwam vanaf een XPS 15 af, dus het formaat was even wennen. Maar ik ben nu al verliefd op het scherm :).

Ik merk echter wel dat de doorvoersnelheid van de wifi adpater (Killer 1435) een stuk slechter is dan mijn vorige laptop. Voorheen kon ik probleemloos werken op de AP een verdieping lager, maar behaal nog maar een kwart van wat de XPS 15 behaalde aan snelheid op deze afstand. H

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fifaflaws
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16-04-2020
Oke ik heb geen Skylake maar wel een Dell XPS 13. Het scherm is echter redelijk 'wiebelig' aan het worden. Enig idee waar ik het scherm weer zoals voorheen kan krijgen? Misschien wil ik ook een nieuwe accu erin laten zetten al is deze nog redelijk. Of kan ik beter Dell bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-04 13:27
Doordat er ondertussen alweer 2 nieuwe generaties zijn langsgekomen heb ik aan de moderators gevraagd of dit een generatie onafhankelijk XPS 13/15 topic kan worden. Graag wel vermelden om welke versie het gaat als je iets achter laat (liefst in de vorm van 9343, 9350 etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03:08

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica