Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8ballvin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-07 22:57
Vandaag is de CPU fan en de heatsink vervangen van mijn XPS 13 9350. Het leek de laatste tijd wel een tosti apparaat zo heet werd hij. De fan begon steeds meer te ratelen. Ik had nog een week garantie dus ik heb het laten repareren. Laptop is op mijn werk gerepareerd waar ik zelf niet bij was. Nu vanavond thuis goed testen, resultaat: speakers werken niet meer en een aantal beschadigingen in mijn behuizing :( Lekker dan. Zelf opengeschroefd en wat bleek, de middelste schroef dwars door de speakerkabel gedraait. Maakte sluiting met de behuizing. Kabel gerepareerd en speakers werken weer. Behuizing nog een beetje kunnen oppoetsen en is wel wat beter geworden, maar ben er niet erg blij mee. Vind die monteur gewoon een prutser. Ben erg zuinig op mijn spullen, zeker een laptop van 2000 euro.
Voortaan doe ik alles zelf, dan weet ik zeker dat het netjes gebeurt.
CPU blijft iig een stuk koeler, dat is wel goed.
Meer mensen al een kapotte koeler gehad na nog geen jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
8ballvin schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 21:46:
Vandaag is de CPU fan en de heatsink vervangen van mijn XPS 13 9350. Het leek de laatste tijd wel een tosti apparaat zo heet werd hij. De fan begon steeds meer te ratelen. Ik had nog een week garantie dus ik heb het laten repareren. Laptop is op mijn werk gerepareerd waar ik zelf niet bij was. Nu vanavond thuis goed testen, resultaat: speakers werken niet meer en een aantal beschadigingen in mijn behuizing :( Lekker dan. Zelf opengeschroefd en wat bleek, de middelste schroef dwars door de speakerkabel gedraait. Maakte sluiting met de behuizing. Kabel gerepareerd en speakers werken weer. Behuizing nog een beetje kunnen oppoetsen en is wel wat beter geworden, maar ben er niet erg blij mee. Vind die monteur gewoon een prutser. Ben erg zuinig op mijn spullen, zeker een laptop van 2000 euro.
Voortaan doe ik alles zelf, dan weet ik zeker dat het netjes gebeurt.
CPU blijft iig een stuk koeler, dat is wel goed.
Meer mensen al een kapotte koeler gehad na nog geen jaar?
Zeker een melding van maken bij Dell, die gaan altidj erg netjes met dit soort claims om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningSlakkie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 14:57
Ik heb problemen met mijn XPS 13 en mijn bluetooth muis: MX anywhere 2. Eigenlijk ook met bluetooth in het algemeen. Mijn laptop vindt heel soms geen bluetooth apparaten, soms schakel ik dan bluetooth uit om vervolgens bluetooth in te schakelen maar dat lukt dan soms ook niet eens meer. Zeer zelden bij het opstarten van de laptop is er helemaal geen bluetooth optie in actiecentrum/windows 10 zelf, zelfs de kaart staat dan niet in apparaatbeheer.

Ook is mijn wifi niet helemaal stabiel, nu zoals ik het vaker lees op fora vermoed ik dat het toch zal liggen aan de broadcomm wifi/bluetooth kaart. Veel oplossingen gaan over updates van drivers/windows/bios. Echter dit is al het geval sinds ik de laptop heb, dus ook bij elke update van de broadcomm kaart, windows en de BIOS.

Ervaren jullie tweakers dit ook? Zo ja? Zou een upgrade van deze broadcomm kaart naar een 8265 intel kaart of naar deze 7265 intel dit kunnen oplossen? Hier aanvullend kan ik zomaar elke m.2. wifi kaart met de juiste afmeting in de XPS 13 aansluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8ballvin
Ik had hetzelfde met mijn XPS 13 en de MX anywhere 2. Ik heb er een intel 8260 in gezet. Gelijk probleem verholpen. Veel stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Iemand enig idee of er ook optane modules voor laptops beschikbaar zullen zijn? Zouden deze een prestatiewinst kunnen opleveren in onze xps machines?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die last hebben van het feit dat de TPM module opeens niet meer werkt? Een bios-reset werkt niet. Ik lees op internet dat je de case moet openschroeven om de batterij tijdelijk te ontkoppelen maar als dat niet nodig is dan liever niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jijonenca
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-07 09:45
Ik heb vandaag eindelijk bericht gehad van de razendsnelle Spaanse Dell helpdesk :P

Ze kunnen/willen/hoeven helaas niets voor mij doen op het gebied van garantie, enkel een offerte maken voor reparatie van de laptop.

Maar goed een accu kan ik zelf wel vervangen.

Maar hierbij aan iedereen die nog wel garantie heeft: als je ook maar iets harder moet drukken op je muisknoppen dan toen hij nieuw was, kijk dan maar eens naar de accu of er cellen bol gaan staan.

saludos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Jijonenca schreef op woensdag 5 april 2017 @ 18:37:
Ik heb vandaag eindelijk bericht gehad van de razendsnelle Spaanse Dell helpdesk :P

Ze kunnen/willen/hoeven helaas niets voor mij doen op het gebied van garantie, enkel een offerte maken voor reparatie van de laptop.

Maar goed een accu kan ik zelf wel vervangen.

Maar hierbij aan iedereen die nog wel garantie heeft: als je ook maar iets harder moet drukken op je muisknoppen dan toen hij nieuw was, kijk dan maar eens naar de accu of er cellen bol gaan staan.

saludos
Goei tip, kan deze mss niet bij de eerste post worden gevoegd voor mensen die denken een xps aan te schaffn? ps kan je geen mail sturen naar het hoofdkantoor van Dell? Wat heb je hen juist verteld? Zet zeker in de mail dat de cellen opgezwollen zijn, en je bang hebt dat je xps iedere moment in je handen kan ontploffen en je enorme schade kaan aanrichten (maw maak ze een beetje bang), vraag desnoods de directe mail van het hoofd van hun afdeling of klachtendienst. Spam ze maar eens helemaal vol met mails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jijonenca
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-07 09:45
Ik heb ze het juiste verhaal verteld en de fotos toegestuurd. ik zou nog een mail naar het hoofdkantoor kunnen sturen maar of ik daar wat mee bereik ? Ik heb er ook weinig tijd voor. Zelf even een nieuwe accu er inzetten en het is klaar. ook stukken voordeliger denk ik De volgende keer geen Dell meer natuurlijk.
We hebben ook nog 3 xps desktops staan met garantie tm juli. die bevallen me een stuk beter dan de 9550 laptop

Ik had hier graag de fotos er nog even bij willen posten maar heb niet genoeg rechten

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Jijonenca schreef op woensdag 5 april 2017 @ 19:04:
Ik heb ze het juiste verhaal verteld en de fotos toegestuurd. ik zou nog een mail naar het hoofdkantoor kunnen sturen maar of ik daar wat mee bereik ? Ik heb er ook weinig tijd voor. Zelf even een nieuwe accu er inzetten en het is klaar. ook stukken voordeliger denk ik De volgende keer geen Dell meer natuurlijk.
We hebben ook nog 3 xps desktops staan met garantie tm juli. die bevallen me een stuk beter dan de 9550 laptop

Ik had hier graag de fotos er nog even bij willen posten maar heb niet genoeg rechten

groeten
Ja oke, dat is een keuze (mbt tijd verspilling) die je zelf kan maken, begrijp ik volledig. Ikzelf ben enorm tevreden van de 9550, heb het al een 3-tal maandjes en het werkt naar behoren (op een paar kleine irritaties na). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 15:25
Ik ben nu al ongeveer een jaar een bezitter van een Dell XPS 9350 en ik ben op zich wel tevreden, echter heb ik wel een aantal zaken waar ik niet zo blij mee ben.

1. De performance van Chrome. Het scrollen binnen Chrome werkt niet soepel met de touchpad. Het is vrij schokkerig en traag. Ik heb al verschillende zaken uit en aan gezet in ://flags, zoals smooth scrolling en dergelijke, alleen vergeleken met Edge is het scrollen echt onder de maat. Nu vind ik het niet erg om Edge te gebruiken, maar dat heeft wel weer last van meer instabiliteit en het mist continuïteit met m'n telefoon en bookmarks en dergelijke vergeleken met Chrome.

2. Een soort coil-whine en elektrische geluiden wanneer er iets grafisch gebeurt op het scherm. Ik heb hier veel informatie over gevonden op internet met mensen met hetzelfde probleem en de Intel drivers zijn hier schijnbaar de veroorzaker van. Het vervangen van het moederbord lijkt het probleem voor sommige mensen op te lossen of te verminderen, maar ik vind dit wel een beetje bizar.

3. Behuizing ingedeukt. Ik ga erg voorzichtig om met mijn spullen, maar ik ben ook veel mobiel met de laptop en heeft het metaal van de behuizing een aantal zwakke plekken aan de randen van het scherm waar het metaal minder goed ondersteund wordt. Hier is het helaas enigszins ingedeukt.

Hebben anderen ook last één of meerdere punten die ik hierboven beschrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 11:57
Belecthor schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:22:
Ik ben nu al ongeveer een jaar een bezitter van een Dell XPS 9350 en ik ben op zich wel tevreden, echter heb ik wel een aantal zaken waar ik niet zo blij mee ben.

3. Behuizing ingedeukt. Ik ga erg voorzichtig om met mijn spullen, maar ik ben ook veel mobiel met de laptop en heeft het metaal van de behuizing een aantal zwakke plekken aan de randen van het scherm waar het metaal minder goed ondersteund wordt. Hier is het helaas enigszins ingedeukt.

Misschien is een fotootje handig. Dan weten bezitters ook op welke punten ze voorzichtig moeten doen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Belecthor schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:22:

1. De performance van Chrome. Het scrollen binnen Chrome werkt niet soepel met de touchpad. Het is vrij schokkerig en traag. Ik heb al verschillende zaken uit en aan gezet in ://flags, zoals smooth scrolling en dergelijke, alleen vergeleken met Edge is het scrollen echt onder de maat. Nu vind ik het niet erg om Edge te gebruiken, maar dat heeft wel weer last van meer instabiliteit en het mist continuïteit met m'n telefoon en bookmarks en dergelijke vergeleken met Chrome.
[...]

Door het trage scrollen in Chrome merkte ik dat mijn CPU nog maar op 800Mhz liep. Je kunt dit checken met bijv CPU-Z, laat die maar eens meedraaien terwijl je de laptop gebruikt.

Bij mij is het waarschijnlijk een koelpasta/heatsink issue, laptop is nu weg ter reparatie.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8ballvin
MadMarky schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:56:
[...]

Door het trage scrollen in Chrome merkte ik dat mijn CPU nog maar op 800Mhz liep. Je kunt dit checken met bijv CPU-Z, laat die maar eens meedraaien terwijl je de laptop gebruikt.

Bij mij is het waarschijnlijk een koelpasta/heatsink issue, laptop is nu weg ter reparatie.
Ander halve week geleden is mijn koelvin, heatsink en koelpasta vervangen van me 9350. Een wereld van verschil, de vin draaide bijna constant en er zat geen snelheid in de cpu. Nu lekker rustig en een stuk koeler en sneller. Het zijn prachtige laptops, maar zeer slordig in elkaar gezet. :(

Off topic:
Prachtige Z Coupe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 22:54
Voor degene die graag een dock willen hebben met voeding is het wellicht goed te weten dat de WD15 en TB16 docks sterk in prijs zijn verlaagd.

WD15 met 180W adapter was €220 en kost nu €120.
TB16 met 240W adapter was €400 en kost nu €200.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
BugBoy schreef op donderdag 6 april 2017 @ 23:33:
Voor degene die graag een dock willen hebben met voeding is het wellicht goed te weten dat de WD15 en TB16 docks sterk in prijs zijn verlaagd.

Vinden jullie het interessant om een dock en 4K scherm te kopen voor thuisgebruik, in combinatie met een extern tobo en muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
killerbie schreef op donderdag 6 april 2017 @ 23:38:
Vinden jullie het interessant om een dock en 4K scherm te kopen voor thuisgebruik, in combinatie met een extern tobo en muis?
Ik had eigenlijk de UP2715K (5K display) willen aansluiten op mijn laptop. Helaas is die niet meer verkrijgbaar, dus voorlopig blijft mijn Apple Cinema Display aangesloten op de dock. Extern scherm vind ik veel fijner werken. Hopelijk komt er weer een 5K scherm van Dell (met ingebouwde TB16).

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

8ballvin schreef op donderdag 6 april 2017 @ 21:03:
[...]

Ander halve week geleden is mijn koelvin, heatsink en koelpasta vervangen van me 9350. Een wereld van verschil, de vin draaide bijna constant en er zat geen snelheid in de cpu. Nu lekker rustig en een stuk koeler en sneller. Het zijn prachtige laptops, maar zeer slordig in elkaar gezet. :(
Het kan de besten overkomen, bijv Apple heeft ook hardnekkige problemen gehad met teveel koelpasta bij hun Macbooks. Assemblage van die systemen wordt gewoon in een fabriek in Ierland gedaan door relatief laag opgeleid personeel dat enkel maar een procedure volgt. Als een fabrikant daar niet dicht genoeg op zit krijg je dit soort ongein.

Maar wil je zeggen dat je nu na de fix nog problemen met vloeiend scrollen hebt? Dat herken ik helemaal niet van toen mijn XPS13 het nog normaal deed. Je hebt wel gecontroleerd dat ie nu gewoon op volle snelheid werkt?
Off topic:
Prachtige Z Coupe :)
Fenks :)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09 16:34
killerbie schreef op donderdag 6 april 2017 @ 23:38:
[...]

Ik heb dat gedaan :) Toetsenbord, muis, Scherm én opladen. Allemaal via het dock & 1 kabel. Heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
chengbondkwok schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:10:
[...]

Ik heb dat gedaan :) Toetsenbord, muis, Scherm én opladen. Allemaal via het dock & 1 kabel. Heerlijk :)
Dock van Dell zelf? Kan je me mss een linkje sturen via PM, of gwn hier olaatsen als dat mag als het een ander merl dock is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09 16:34
killerbie schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 18:46:
[...]

Dock van Dell zelf? Kan je me mss een linkje sturen via PM, of gwn hier olaatsen als dat mag als het een ander merl dock is?
Nee gewoon de Dell Thunderbolt 16 Dock 240W :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 14:52

Dizzy

Where am I?

Iemand de laatste intel graphics driver update van 4 april al geinstalleerd?
Ik krijg bsod's ervan op mijn xps 9550, oude versie weer geinstalleerd welke wel stabiel is.

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Dizzy schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:31:
Ik krijg bsod's ervan op mijn xps 9550, oude versie weer geinstalleerd welke wel stabiel is.
Bij mij gelukt, probeer gewoon nog een keer, deinstaalleer eerst de vorige driver desnoods via apparaatbeheer.

Ik had hetzelfde met een slecht geïnstalleerde wifi driver, waardoor ik telkens blauw scherm kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

"power state failure" toevallig? Zelfde op de 9560, zie mijn reactie hier: Jay-v in "Dell XPS 13 (2-in1) / 15 (Kaby Lake): Ervaringen & discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Nog iemand actief hier die de AC-8260 in z'n XPS 13/15 heeft gezet en daarbij Linux (Kali) gebruikt?
Ik heb er zojuist één besteld in de overtuiging dat het gaat werken, maar mocht iemand er ervaring mee hebben hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Dell biedt nu €300 korting op de XPS 15. Is dit het moment om deze te kopen of biedt Dell deze korting regelmatig aan?

Welke sleeve gebruiken jullie eigenlijk voor deze laptop? De sleeve die dell vekoopt kost €53, wat dus vrij duur is. Is deze zijn geld waard?

[ Voor 38% gewijzigd door Bv202 op 14-04-2017 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Bv202 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:21:
Dell biedt nu €300 korting op de XPS 15. Is dit het moment om deze te kopen of biedt Dell deze korting regelmatig aan?

Welke sleeve gebruiken jullie eigenlijk voor deze laptop? De sleeve die dell vekoopt kost €53, wat dus vrij duur is. Is deze zijn geld waard?
Niet regelmatig, maar wel soms, zo'n 2 keer per jaar?

Ik heb de Dell sleeve niet getest, maar daar zijn genoeg reviews en filmpjes over te vinden op internet.
Ik heb deze sleeve voor m'n 9550 en bevalt erg goed: https://www.amazon.de/dp/...e_386171_51767411_TE_dp_1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 13:42

PnD

like in Pinda ^_^

Is deze aanbieding te combineren met VIP korting? Ik ben nl. via mijn werk bezig om VIP korting te krijgen, maar dit proces schiet niet echt op. Dat zou wel super zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RinkeNL
  • Laatst online: 14-09 22:17
PnD schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 11:23:
Is deze aanbieding te combineren met VIP korting? Ik ben nl. via mijn werk bezig om VIP korting te krijgen, maar dit proces schiet niet echt op. Dat zou wel super zijn.
Zeker, ik heb zelf zojuist de XPS 15 (Full HD versie) besteld in combinatie met de VIP korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 18:01
Ik heb voor mijn XPS 13 deze kurken sleeve gekocht.
Ben er erg blij mee, is prachtig!
Hij past precies, zit een beetje strak nog, maar dat wordt neem ik aan wel beter.
Handgemaakt uit Portugal.
https://www.amazon.de/dp/...1_124256311_TE_dp_i1?th=1

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
Ik draai ook met de laatste Intel drivers en heb ook problemen (Precision 5510). Zonder dock en na het booten knippert het scherm de eerste paar minuten steeds (alsof de display driver herstart wordt). Probleem heb ik ongeveer 1-2 weken, dus zal ook eens weer naar die Intel drivers kijken. Wat is dat toch met die Intel drivers? Heb er continu gezeik mee. De oude driver had het probleem dat die 8 schermen detecteerde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Vandaag uninstall gedaan, en daarna reboot. Windows pakte zelf een driver op en dit leek goed te gaan. Maar uiteindelijk toch weer video driver crashes.

Meeste issues heb ik nu als ik het systeem unlock, dan crasht de driver en herstelt hij zichzelf. Verder lijkt het systeem wel werkbaar. Dit is op de op een na laatste driver. Bij de meest nieuwe heb ik echt bsods en dat NVidia helper ook crasht af en toe.

Heb nu een driver van september 2016 geinstalleerd (vanaf de dell site).
Deze lijkt tot nu toe stabiel (al draait deze nu pas 10 minuten).

Dit probleem heb ik sinds ik de creative w10 update gedraaid heb :/

Update:
Ook al installeer je oudere driver, windows blijft vasthouden aan de meest recente, nu via apparaatbeheer expliciet op oudere gezet.

Update 2: Met driver versie 20.19.15.4531 lijkt het systeem weer stable (op een na laatste versie)

Update 3: draai alweer 2 uur stable. Maar wat ik vreemd vind is dat ik ander gedrag had met de laptop als ik de nieuwste of een-na-nieuwste driver installeerde, terwijl windows gewoon de latest aan bleef houden in apparaatbeheer.

[ Voor 27% gewijzigd door Dizzy op 18-04-2017 13:32 ]

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

MadMarky schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:56:
Heb sinds kort het probleem dat mijn XPS 13 (CNX9302, i5 FHD) erg traag is, blijkt dat de cpu niet meer boven de 800Mhz klokt. Heb het bios al geflasht naar de laatste versie maar dat biedt geen soelaas.

Kwam in dit topic al iets tegen over een teveel aan koelpasta. Ben nu bezig met Dell Support, zal me benieuwen wat hun oplossing gaat zijn.
Heb mijn laptop inmiddels weer terug van reparatie. Moest opgestuurd worden omdat ie net iets ouder dan een jaar was, dan komt er geen monteur meer aan huis.

Wat ze gefixt hebben:
- Moederbord vervangen
- Windows reinstall (?!)
- Beeldscherm vervangen (?!)

Het moederbord is vervangen vanwege de cpu problemen.
Windows hebben ze opnieuw geïnstalleerd omdat het OS niet meer zou opstarten? Heb de laptop toch echt werkend opgestuurd...
Het beeldscherm hebben ze vervangen omdat de webcam het niet meer zou doen. Maargoed die had ik in de BIOS uitgeschakeld omdat ik die toch nooit gebruik. Kennelijk geeft hun diagnosetool dan aan dat ie stuk is :+

Maar het mooiste is nog dat ze het verkeerde moederbord gemonteerd hebben.
Heb nu een gratis upgrade gehad van een Core i5-6200U / 8GB naar een Core i7 6600U / 8GB _O- :*)
Moet nu wel Windows helemaal opnieuw instellen maar ik zal verder niet klagen.

ps.
Is de configuratie die ik nu heb (XPS 13, i7-6600U, 8GB, FHD) wel eens officieel verkocht?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Geen idee, maar met een 6500U wel, die heb ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

woekele schreef op woensdag 19 april 2017 @ 19:54:
Geen idee, maar met een 6500U wel, die heb ik :P
Blijkt bij nader inzien ook een 6500U te zijn, CPU-Z rapporteert een 6600 maar windows een 6500.
Kom tot 3100Mhz dus zal idd het laatste wel zijn.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:54

KhaZ

Alfa Romeo

M'n XPS15 9550 heeft de laatste firmware, de dock ook, laatste geforce drivers. Als de laptop in sleep modus is en ik koppel 'm met USB C aan de WD15 dock, krijg ik geen beeld op m'n monitor. Een aantal weken terug werkte dit niet prima.. ik heb het idee dat het sinds de Creators Update van Windows is (die heb ik 1-2 weken terug geïnstalleerd).. meer mensen hier last van?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
KhaZ schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:13:
M'n XPS15 9550 heeft de laatste firmware, de dock ook, laatste geforce drivers. Als de laptop in sleep modus is en ik koppel 'm met USB C aan de WD15 dock, krijg ik geen beeld op m'n monitor. Een aantal weken terug werkte dit niet prima.. ik heb het idee dat het sinds de Creators Update van Windows is (die heb ik 1-2 weken terug geïnstalleerd).. meer mensen hier last van?
al eens hybernate ipv sleep geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

killerbie schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 21:54:
[...]

al eens hybernate ipv sleep geprobeerd?
Hoe doe jij dat in Win10? Gebruik altijd de Start > Sleep optie.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
KhaZ schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 22:18:
[...]

Hoe doe jij dat in Win10? Gebruik altijd de Start > Sleep optie.
https://www.cnet.com/how-...-hibernate-in-windows-10/

ps ja mensen sorry kweet het andere site, maar had geen zin om zelf alles iver te typen of te copy pasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
BugBoy schreef op donderdag 6 april 2017 @ 23:33:

Weet iemand wat hiermee aan de hand is geweest? Na twee weken voor een lage prijs lijken ze nu weer terug op het oude niveau...

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=723723&deliveryCountry=NL

Gelukkig had ik het TB16 dock op tijd besteld. :)

[ Voor 4% gewijzigd door BugBoy op 28-04-2017 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:29
verkeerde topic....

[ Voor 87% gewijzigd door savale op 03-05-2017 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
heeft er iemand een idee of de IGZO panelen in onze xps laptops eigenlijk hdr ready zijn of dergelijke?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 12:34

MazeWing

The plot thickens...

Nee. Alle IGZO panelen die in de Dell XPS 13 en 15 zitten hebben geen enkele mogelijkheid om iets van HDR weer te geven. Volgens mij zijn er ook nog praktisch geen laptop's met deze functionaliteit.

Er worden nu mondjesmaat monitoren gepresenteerd die over HDR-functionaliteit beschikking echter zijn deze duur en ook nog nauwelijks beschikbaar...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiddehs
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-04-2024
Sinds twee weken een tevreden gebruiker van de Dell XPS 9560 (4K, 512, 16) ondanks het al snel moeten laten vervangen van het werkgeheugen, de RAM veroorzaakte namelijk bsod's. Gekgenoeg verschenen die bluescreens alleen tijdens het renderen in videosoftware, alle memory tests passeerde hij volledig zonder fouten (bij vervangen bleek 1 vd chips op ramstick verkleurd te zijn, waarschijnlijk wegens hitte). Na vervanging was dit probleem volledig verholpen.

Tijdens dagelijks gebruik valt mij alleen de performance van Google Chrome op de 4K resolutie (winscale 200%) erg tegen, ook met alle laatste updates (van zowel Intel als Nvidea en Windows). De 'lag' is het meest aanwezig tijdens het scrollen door grote pdf's, de weergave daarvan hapert/flikkert en maakt het scrollen niet bepaald zo smooth als scrollen in de zelfde pdf in Edge.
Echter wanneer ik de Windows resolutie verlaag naar 1920x1080 (en de schaal direct 100% wordt), valt deze lag in Chrome volledig weg en is scrollen bijna vergelijkbaar met de ervaring van Edge op 4K resolutie. Ook is dit probleem in Chrome Canary en bij gebruik van de Nvidea graphics als gpu voor Chrome nog steeds aanwezig (wel in mindere mate). Wanneer ik de Intel HD Graphics energieschema's naar maximale prestatie zet is de lag ook deels weg.
De interface van Adobe Premiere (die in tegenstelling tot de videopreview op de Intel Graphics draait) wilt op de hoge resolutie ook nog niet altijd vlekkeloos werken en geeft vaak flikkers wanneer er grote delen van het scherm moeten worden ververst/veranderd.
En tot slot gaat scrollen en verplaatsen van afbeeldingen in de 4K Word in grote documenten ook nog met stutters/haperingen.

Ervaring overall is zeker prima, maar op veel momenten nog niet helemaal zo 'smooth' als je met deze specs zult verwachten. Zijn er xps 9560 gebruikers die het zelfde ervaren of mogelijk een oplossing voor deze tegenvallende performance hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reistier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 18:41
Ik heb sinds kort dat mijn XPS 15 (9550) niet meer netjes uit hibernate wil. Elke keer als ik dezehibernate om deze vervolgens weer te openen begint de laptop opnieuw met opstarten met als gevolg dat Chrome aangeeft dat de tabbladen niet netjes gesloten zijn en dat openstaande documenten niet zijn opgeslagen. Daarnaast wil een bepaalde graphic card driver van Dell Update niet installeren.

Zijn deze problemen bij jullie bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiddehs
reistier schreef op maandag 8 mei 2017 @ 08:19:
Ik heb sinds kort dat mijn XPS 15 (9550) niet meer netjes uit hibernate wil. Elke keer als ik dezehibernate om deze vervolgens weer te openen begint de laptop opnieuw met opstarten met als gevolg dat Chrome aangeeft dat de tabbladen niet netjes gesloten zijn en dat openstaande documenten niet zijn opgeslagen. Daarnaast wil een bepaalde graphic card driver van Dell Update niet installeren.

Zijn deze problemen bij jullie bekend?
Probeer de Dell Update een handje te helpen; download & installeer de laatste Intel HD Graphics drivers via https://downloadcenter.in...-Driver-for-Windows-15-45 , deze laatste drivers kunnen de hibernate problemen waarschijnlijk al verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 12:34

MazeWing

The plot thickens...

hiddehs schreef op zondag 7 mei 2017 @ 23:34:
Sinds twee weken een tevreden gebruiker van de Dell XPS 9560 (4K, 512, 16) ondanks het al snel moeten laten vervangen van het werkgeheugen, de RAM veroorzaakte namelijk bsod's. Gekgenoeg verschenen die bluescreens alleen tijdens het renderen in videosoftware, alle memory tests passeerde hij volledig zonder fouten (bij vervangen bleek 1 vd chips op ramstick verkleurd te zijn, waarschijnlijk wegens hitte). Na vervanging was dit probleem volledig verholpen.

Tijdens dagelijks gebruik valt mij alleen de performance van Google Chrome op de 4K resolutie (winscale 200%) erg tegen, ook met alle laatste updates (van zowel Intel als Nvidea en Windows). De 'lag' is het meest aanwezig tijdens het scrollen door grote pdf's, de weergave daarvan hapert/flikkert en maakt het scrollen niet bepaald zo smooth als scrollen in de zelfde pdf in Edge.
Echter wanneer ik de Windows resolutie verlaag naar 1920x1080 (en de schaal direct 100% wordt), valt deze lag in Chrome volledig weg en is scrollen bijna vergelijkbaar met de ervaring van Edge op 4K resolutie. Ook is dit probleem in Chrome Canary en bij gebruik van de Nvidea graphics als gpu voor Chrome nog steeds aanwezig (wel in mindere mate). Wanneer ik de Intel HD Graphics energieschema's naar maximale prestatie zet is de lag ook deels weg.
De interface van Adobe Premiere (die in tegenstelling tot de videopreview op de Intel Graphics draait) wilt op de hoge resolutie ook nog niet altijd vlekkeloos werken en geeft vaak flikkers wanneer er grote delen van het scherm moeten worden ververst/veranderd.
En tot slot gaat scrollen en verplaatsen van afbeeldingen in de 4K Word in grote documenten ook nog met stutters/haperingen.

Ervaring overall is zeker prima, maar op veel momenten nog niet helemaal zo 'smooth' als je met deze specs zult verwachten. Zijn er xps 9560 gebruikers die het zelfde ervaren of mogelijk een oplossing voor deze tegenvallende performance hebben?
Eigenlijk had je dit in het XPS Kaby Lake topic moeten plaatsen.
Verder herken ik wel bepaalde punten qua lag. Volgens mij is het gewoon een gebrek aan optimalisatie. Edge draait extreem smooth en het scrollen (met het touchpad) gaat vlekkeloos. Bij Chrome is dit toch een stuk minder. Ook op dezelfde soort pagina's die behoorlijk intensief zijn is het verschil tussen Edge en Chrome behoorlijk groot qua "smoothness"

Met Adobe Premiere heb ik zelf geen ervaring, wel met Lightroom en Photoshop. Zeker Lightroom is een draak qua performance. Daarnaast wordt alleen de GPU gebruikt bij het "develop" onderdeel. De interface zelf is voor rekening van de IGP, die in sommige gevallen gewoon te kort lijk te komen. Mogelijk valt dit op te lossen door in de nvidia instellingen Premiere zo in te stellen dat ie altijd op de GTX 1050 draait. Bij lightroom geeft dit trouwens nauwelijks verschil...

We moeten niet vergeten dat er 4x zoveel gerenderd moet worden. Van ongeveer 2MP naar 8MP en dit komt allemaal op het bordje van de IGP.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiddehs
MazeWing schreef op maandag 8 mei 2017 @ 18:23:
[...]

Eigenlijk had je dit in het XPS Kaby Lake topic moeten plaatsen.
Verder herken ik wel bepaalde punten qua lag. Volgens mij is het gewoon een gebrek aan optimalisatie. Edge draait extreem smooth en het scrollen (met het touchpad) gaat vlekkeloos. Bij Chrome is dit toch een stuk minder. Ook op dezelfde soort pagina's die behoorlijk intensief zijn is het verschil tussen Edge en Chrome behoorlijk groot qua "smoothness"

Met Adobe Premiere heb ik zelf geen ervaring, wel met Lightroom en Photoshop. Zeker Lightroom is een draak qua performance. Daarnaast wordt alleen de GPU gebruikt bij het "develop" onderdeel. De interface zelf is voor rekening van de IGP, die in sommige gevallen gewoon te kort lijk te komen. Mogelijk valt dit op te lossen door in de nvidia instellingen Premiere zo in te stellen dat ie altijd op de GTX 1050 draait. Bij lightroom geeft dit trouwens nauwelijks verschil...

We moeten niet vergeten dat er 4x zoveel gerenderd moet worden. Van ongeveer 2MP naar 8MP en dit komt allemaal op het bordje van de IGP.
Bedankt voor je reactie. Heb het kabylake topic gister helaas over het hoofd gezien, ik zal de post verplaatsen naar het juiste forum.
Over de performance van Lightroom en Photoshop ben ik inderdaad ook zeer tevreden, maar bij het veranderen van de grafische processor van deze Adobe software, Chrome en Premiere naar de Nvidia-gpu ipv de IGP merk ik ook nauwelijks verschil, behalve een kortere accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSI2
  • Laatst online: 10-09 19:54
Het touchpad van mijn Dell XPS 15 9550 komt langzaam steeds verder omhoog. Op internet gaan discussies dat dit mogelijk komt door de batterij die uitzet. Ik kan de knoppen van mijn touchpad vrijwel niet meer gebruiken. Erg jammer. Tot op heden zeer tevreden, maar dit is natuurlijk niet wat je verwacht van een laptop van 2200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
MSI2 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:44:
Het touchpad van mijn Dell XPS 15 9550 komt langzaam steeds verder omhoog. Op internet gaan discussies dat dit mogelijk komt door de batterij die uitzet. Ik kan de knoppen van mijn touchpad vrijwel niet meer gebruiken. Erg jammer. Tot op heden zeer tevreden, maar dit is natuurlijk niet wat je verwacht van een laptop van 2200 euro.
direct contact opnemen met Dell!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:57
Ik hoor lees (in 'buitenlandse' forums) veel positieve reacties over refurbished XPS 15's. Doordat hier blijkbaar een goede kwaliteitscontrole overheen gaat, zou de kans op problemen minstens net zo klein zijn als origineel (Kan ik me niet helemaal voorstellen maar oke..). Daarbij zijn ze goed aan de prijs. Scheelt zo 300/400 dollar voor een i7/16gb/512gb versie.

Nou lijkt dit er niet te zijn in Nederland? Ik kan iig nergens in Nederland iets vinden over een Dell Outlet. Ook kan ik in de voorwaarden van bijvoorbeeld de Amerikaanse of Engelse (UK) Dell Outlet shop niks vinden over versturen naar Nederland.

Iemand hier ervaring mee? Of een plaats waar ze refurbished wel te vinden zijn in Nederland? Of raden jullie het me allemaal al direct af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
zou de kans op problemen minstens net zo klein zijn als origineel
Dan is er dus een héél grote kans op problemen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
LoeWn schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 14:31:
Ik hoor lees (in 'buitenlandse' forums) veel positieve reacties over refurbished XPS 15's. Doordat hier blijkbaar een goede kwaliteitscontrole overheen gaat, zou de kans op problemen minstens net zo klein zijn als origineel (Kan ik me niet helemaal voorstellen maar oke..). Daarbij zijn ze goed aan de prijs. Scheelt zo 300/400 dollar voor een i7/16gb/512gb versie.

Nou lijkt dit er niet te zijn in Nederland? Ik kan iig nergens in Nederland iets vinden over een Dell Outlet. Ook kan ik in de voorwaarden van bijvoorbeeld de Amerikaanse of Engelse (UK) Dell Outlet shop niks vinden over versturen naar Nederland.

Iemand hier ervaring mee? Of een plaats waar ze refurbished wel te vinden zijn in Nederland? Of raden jullie het me allemaal al direct af?
Kan je dan niet evengoed een 2dehandsje proberen scoren die nog een aantal maanden garantie heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectroDonker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 11:19
Iemand ervaring met de laatste BIOS die Dell aanbied (1.2.25)? Op basis van resultaten uit het verleden en berichten over gedoe met verdwijnende boot opties ben ik niet zo happig hierop, maar maybe is het wel de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
ElectroDonker schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:03:
Iemand ervaring met de laatste BIOS die Dell aanbied (1.2.25)? Op basis van resultaten uit het verleden en berichten over gedoe met verdwijnende boot opties ben ik niet zo happig hierop, maar maybe is het wel de moeite waard?
Ik heb niets anders gemerkt in gebruik, maar boot dan ook standaard in W10, de rest via VM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
ElectroDonker schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:03:
Geen problemen hier. Ik heb de update geïnstalleerd omdat deze een securityprobleem zou oplossen. Voor de rest staan er geen changes in de release notes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Zijn er hier mensen die koelingsproblemen hebben, of gehad hebben?

Mijn XPS 15 is de laatste tijd nogal hard aan het 'blazen", ook wanneer er amper hitte te bespeuren is etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Mijn XPS 13 is om die reden teruggegaan, waarschijnlijk problemen met koelpasta. Liep op een gegeven moment niet harder dan 800Mhz vanwege de hoge temperatuur.
Onder garantie is toen het moederbord vervangen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
MadMarky schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 17:37:
Mijn XPS 13 is om die reden teruggegaan, waarschijnlijk problemen met koelpasta. Liep op een gegeven moment niet harder dan 800Mhz vanwege de hoge temperatuur.
Onder garantie is toen het moederbord vervangen.
Ik heb het een weekje in de gaten gehouden en heb blijkbaar een of adner proces 'microsoft contacts inmport' of dergelijke die enorm veel van de cpu en gpu vraagt. Heb deze manueel gekilled (en moet het na iedere verse opstart doen). Ofwel heb ik malware ofwel is het door de nieuwste fast build voor insiders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectroDonker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 11:19
Toch weer gedoe met de laatste Intel drivers voor de HD530 naast m'n GTX960M. Bluescreens en meldingen dat de output van m'n HDMI 'Out of range' (niet 1920*1080 60hz), terwijl dat het wél is. Overigens te fixen door in de Intel Graphics settings het output signaal in te perken tot bv 95*95%... Rare bende blijft het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
  • Laatst online: 28-08 19:53
MSI2 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:44:
Hier hetzelfde probleem

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JgBHVtG.jpg

Morgen komt UPS hem ophalen. Had liever gehad dat ze hem on-site fixten maar mijn premium support was een paar maanden verlopen. Ik zou het niet meer dan redelijk vinden dat ze dat toch hadden gedaan, zeker rekening houdende met dat mijn moederbord tweemaal is vervangen na aankoop en ik de laptop de eerste twee maanden nauwelijks heb kunnen gebruiken. Teleurstellend voor een laptop van 2400 euro. De support bleek het vrij normaal te vinden dat een batterij niet veel langer dan een jaar meegaat.

Ik heb in mijn bios (01.02.00 nog, volgens mij een beetje outdated) de battery configuration op adaptive 50% - 90% staan (en advanced battery configuration uit). Ik vraag mij af of dit probleem minder optreedt als ik hem op AC zet, want het grootste gedeelte van de tijd hangt ie toch aan de netspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 22:43
Heb zelf een Dell XPS 15 9560

Iemand ervaringen met adapters als: http://www.hardwarecity.n...0DIZWPy0YcosaAul-EALw_wcB

Hier zegt men dat ze "orgineel" zijn: http://www.laptopacadapte...pter-charger-p-16075.html

Bij Dell zelf zijn een heel, heel stuk duurder.

Edit:

Oeps, zie nu pas dat dit skylake topic is. Mijn excuses! Ik ga m even verhuizen

[ Voor 13% gewijzigd door Steephh op 31-07-2017 10:12 ]

_@/'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Gisteren nieuwe Bios Update uitgekomen.

Dell XPS 15 9550 1.2.29 System BIOS
XPS 15 9550 1.2.29 BIOS

Fixes & Enhancements

1. Fixed a potential security issue with Bootguard code integrity chaining enforcement".
2. Fixed a potential security issue with the Support Assist PreBoot feature
3. Updated processor microcode
4. Update Computrace 957
5. Support Win10 RS2 Enterprise
6. Enchance NVME support and reduce noise

Direct Download: https://downloads.dell.co...88M/1/XPS_9550_1.2.29.exe

[ Voor 8% gewijzigd door Dizzy op 02-08-2017 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Steephh schreef op zondag 30 juli 2017 @ 19:48:
Heb zelf een Dell XPS 15 9560

Iemand ervaringen met adapters als: http://www.hardwarecity.n...0DIZWPy0YcosaAul-EALw_wcB

Hier zegt men dat ze "orgineel" zijn: http://www.laptopacadapte...pter-charger-p-16075.html

Bij Dell zelf zijn een heel, heel stuk duurder.

Edit:

Oeps, zie nu pas dat dit skylake topic is. Mijn excuses! Ik ga m even verhuizen
Aan de link te zien is het dezelfde als bij de 9550. Mijn adapter heeft serienummer: da130pm130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSI2
Sphere- schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 17:46:
[...]

Hier hetzelfde probleem

[afbeelding]

Morgen komt UPS hem ophalen. Had liever gehad dat ze hem on-site fixten maar mijn premium support was een paar maanden verlopen. Ik zou het niet meer dan redelijk vinden dat ze dat toch hadden gedaan, zeker rekening houdende met dat mijn moederbord tweemaal is vervangen na aankoop en ik de laptop de eerste twee maanden nauwelijks heb kunnen gebruiken. Teleurstellend voor een laptop van 2400 euro. De support bleek het vrij normaal te vinden dat een batterij niet veel langer dan een jaar meegaat.

Ik heb in mijn bios (01.02.00 nog, volgens mij een beetje outdated) de battery configuration op adaptive 50% - 90% staan (en advanced battery configuration uit). Ik vraag mij af of dit probleem minder optreedt als ik hem op AC zet, want het grootste gedeelte van de tijd hangt ie toch aan de netspanning.
Die van mij is ook opgehaald. Ligt nu ergens in Duitsland. Laatste statusupdate:

Onderdelen niet op voorraad.

Ben mn laptop nu al 2 weken kwijt. Dell heeft 3 type laptops en is blijkbaar niet in staat op die in Europa van onderdelen te voorzien. Gewoon frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Mocht iemand tegen hetzelfde probleem aanlopen:
De nieuwe bios (1.2.29) heeft problemen met de dock (WD15), hebben meer mensen problemen mee. USB-apparaten zijn voor sommigen (en dus voor mij) praktisch onbruikbaar. Enige oplossing voor nu: Downgraden naar 1.2.25. Ben er al de hele middag en avond mee bezig...

Ik dacht in eerste instantie dat het de update van de drivers was voor de dock, die had ik tegelijkertijd. Samen met Windows updates. Wat een gezoek en gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:09
Dank voor de tip, @Ruubster! Ik heb de update nog niet gedaan, maar in dat geval wacht ik daar ook nog maar even mee :P

Echt, die docks zijn helemaal geweldig. Ik heb er nu een paar weken eentje (hier via Tweakers goedkoop, maar ook op Ebay heb je een compleet dock voor een paar tientjes). Het is mooie techniek en simpel voor de gebruiker... Echter dan moet het wel werken. En dat gaat toch nog altijd met horten en stoten.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Richh schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:16:
Dank voor de tip, @Ruubster! Ik heb de update nog niet gedaan, maar in dat geval wacht ik daar ook nog maar even mee :P

Echt, die docks zijn helemaal geweldig. Ik heb er nu een paar weken eentje (hier via Tweakers goedkoop, maar ook op Ebay heb je een compleet dock voor een paar tientjes). Het is mooie techniek en simpel voor de gebruiker... Echter dan moet het wel werken. En dat gaat toch nog altijd met horten en stoten.
Ja ze zijn geweldig, bij de juiste bios :+ Ik heb wel de indruk dat Dell prima producten levert, maar soms toch een steekje laat vallen. Bijvoorbeeld met de eerdere problemen met de dock, soms een fout in de bios, zo is er nog wel een klein lijstje te noemen. Gelukkig ging downgraden in mijn geval prima! Ik ben nog steeds prima tevreden over de laptop en de dock, de accuduur is echt geweldig van de laptop zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Zijn er hier nog mensen die met throttlestop 'speedshift' hebben geactiveerd? wat zijn jullie ervaringen?

Ik heb het sinds gisteren geactiveerd, maar nog niets intensief of dergelijke gedaan, al had ik gehoopt op een significant betere batterijduur. De laptop heeft wel de hele avond, bij ligt gebruik in de zetel niet 1x moeten koelen :)

PS het enige wat ik gedaan heb is throttlestop geinstalleerd, en de optie speedshift -EPP geactiveerd, heb wel in mijn antivirus de .exe moeten uitzonderen, omdat ik anders telkens na de opstart van het OS opnieuw moest aanvinken.

[ Voor 25% gewijzigd door killerbie op 14-08-2017 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
MSI2 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 15:09:
[...]

Die van mij is ook opgehaald. Ligt nu ergens in Duitsland. Laatste statusupdate:

Onderdelen niet op voorraad.

Ben mn laptop nu al 2 weken kwijt. Dell heeft 3 type laptops en is blijkbaar niet in staat op die in Europa van onderdelen te voorzien. Gewoon frustrerend.
kzou je repair status eens nakijken, grote kans dat er ook een update is voor jou :).
Geen email, niks van Dell.

Het schijnt overigens dat de batterij van de 9560 (97 W/hr) in een 9550 past (84 W/hr), maar niet andersom.
Ik verwacht dat mijn batterij het weer over 15 maanden begeeft en dan buiten de garantie valt, denk dat ik hem dan zelf vervang met eentje van een 9560, hoef ik ook geen 5 weken te wachten...

[ Voor 22% gewijzigd door Sphere- op 22-08-2017 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSI2
Sphere- schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:47:
[...]

kzou je repair status eens nakijken, grote kans dat er ook een update is voor jou :).
Geen email, niks van Dell.

Het schijnt overigens dat de batterij van de 9560 (97 W/hr) in een 9550 past (84 W/hr), maar niet andersom.
Ik verwacht dat mijn batterij het weer over 15 maanden begeeft en dan buiten de garantie valt, denk dat ik hem dan zelf vervang met eentje van een 9560, hoef ik ook geen 5 weken te wachten...
Inderdaad. De onderdelen zijn binnen. Ze belde of get ok was dat het besturingssysteem opnieuw geïnstalleerd wordt. Dat is blijkbaar noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
MSI2 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:19:
[...]

Inderdaad. De onderdelen zijn binnen. Ze belde of get ok was dat het besturingssysteem opnieuw geïnstalleerd wordt. Dat is blijkbaar noodzakelijk.
Helemaal niet noodzakelijk ;). Ik had aan de support doorgegeven dat ze niet aan mijn schijf moesten komen en dat hebben ze ook niet gedaan. Wel van te voren een backup gemaakt voor het geval dat..

Ze doen het graag omdat ze dan weer een laptop kunnen afleveren met fabrieksinstellingen wat de kans op andere problemen verkleint, maar totaal onzinnig natuurlijk bij het verwisselen van een batterij.

[ Voor 17% gewijzigd door Sphere- op 28-08-2017 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Ruubster schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 21:18:
De nieuwe bios (1.2.29) heeft problemen met de dock (WD15), hebben meer mensen problemen mee. USB-apparaten zijn voor sommigen (en dus voor mij) praktisch onbruikbaar. Enige oplossing voor nu: Downgraden naar 1.2.25. Ben er al de hele middag en avond mee bezig...
Is deze situatie inmiddels al stabiel naar jij weet? Ik twijfel nog even om naar 1.2.29 te upgraden.
Ze zeggen wel eens "if it ain't broke..."

Edit: zie net dat versie 1.3.0 is uitgekomen. Lijkt me dat daar gefixed is...

[ Voor 20% gewijzigd door Canis Lupus op 29-08-2017 14:04 ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Canis Lupus schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:02:
[...]
Is deze situatie inmiddels al stabiel naar jij weet? Ik twijfel nog even om naar 1.2.29 te upgraden.
Ze zeggen wel eens "if it ain't broke..."

Edit: zie net dat versie 1.3.0 is uitgekomen. Lijkt me dat daar gefixed is...
Nog niet naar gekeken eerlijk gezegd. Mocht je het proberen, laat dan even weten of het opgelost is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Ruubster schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:07:
[...]

Nog niet naar gekeken eerlijk gezegd. Mocht je het proberen, laat dan even weten of het opgelost is :)
Ik zat nog op 1.2.25, maar waag nu de sprong in het diepe.
Ben even flink aan het updaten i.v.m. terugkerende DPC_WATCHDOG_VIOLATION BSOD die ik regelmatig heb :(

Update: Alle drivers (Intel Rapid Store, AsMedia USB, Realtek Audio, Intel Thermal) naar laatste versies geupdate, BIOS 1.3.0 erop en alles doet het in ieder geval, ook de USB op WD-15.
Nu nog kijken of het ook stabiel is ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Canis Lupus op 29-08-2017 16:21 . Reden: Update na install ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Canis Lupus schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:23:
[...]
Ik zat nog op 1.2.25, maar waag nu de sprong in het diepe.
Ben even flink aan het updaten i.v.m. terugkerende DPC_WATCHDOG_VIOLATION BSOD die ik regelmatig heb :(

Update: Alle drivers (Intel Rapid Store, AsMedia USB, Realtek Audio, Intel Thermal) naar laatste versies geupdate, BIOS 1.3.0 erop en alles doet het in ieder geval, ook de USB op WD-15.
Nu nog kijken of het ook stabiel is ;)
Mwaaa ik had al wel verwacht dat je het had gemerkt, als het oude probleem niet opgelost was :) kan zomaar een nieuw probleem bij zijn natuurlijk! Roep maar als je moet downgraden, heb de bios nog :+

Laatste tijd krijg ik ook bsod's soms, ben even kwijt welke melding. Ook maar even alles updaten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baZzz.com
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-08 11:41
Zojuist mijn XPS 15 (9550) geüpdatet naar BIOS 1.3.0 --> brick. :'-(
De laptop zegt dat ie geen 'bootable device' kan vinden. Dus bij deze; een gewaarschuwd mens...

-vliegen is jezelf op de grond werpen en missen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Hier ging die update wel goed vorige week (zelfde model). Ik zie tijdens een BIOS update dat er Biosguard aanwezig is of zoiets dergelijks, kun je het niet herstellen via het BIOS, of kom je er niet meer in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

baZzz.com schreef op maandag 11 september 2017 @ 11:15:
Zojuist mijn XPS 15 (9550) geüpdatet naar BIOS 1.3.0 --> brick. :'-(
De laptop zegt dat ie geen 'bootable device' kan vinden. Dus bij deze; een gewaarschuwd mens...
Je kan weer gewoon downgraden. Maar wellicht is het nakijken van je startup config in de uefi bios voldoende. Waarschijnlijk staat die gewoon verkeert?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• baZzz.com
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-08 11:41
'Brick' was niet het juiste woord, want ik kan wel gewoon de ePSA draaien en in de BIOS komen. (Welke ook netjes versie 1.3.0 weergeeft.) Zojuist met support medewerker van Dell de BIOS instellingen nagelopen, maar ik blijf de melding 'boot device not found' krijgen. Volgens zijn stappenplan is Windows opnieuw installeren de volgende stap. :-(
Ik zou nog wel even willen downgraden om te kijken of dat wellicht helpt, maar ik zou niet weten hoe ik dat nu moet doen. Is dat ook via een bootable USB stick oid te doen?
(I.i.g. bedankt voor jullie snelle reacties!)

[update]
I.p.v. Windows direct opnieuw te installeren heb ik eerst de 'Dell Recovery and Restore' tool gebruikt. (Deze vond ik zelf ergens in de support artikelen op de Dell site; de support medewerker had me hier i.i.g. niet op gewezen. :/ ) Deze probeert blijkbaar eerst de boel te repareren voordat er opnieuw geïnstalleerd wordt. (En geeft je bij herinstallatie tevens de mogelijkheid om eerst bestanden te backuppen naar een externe USB schijf.) Wonderwel was herinstallatie niet nodig en kreeg ik de melding dat mijn Windows installatie gefixt was. (Hoe weet ik niet; ik vermoed dat er iets mis was met de MBR o.i.d.)

Na opnieuw te hebben opgestart werd ik direct welkom geheten met een BSOD tijdens het opstarten. :-( Na wat googlen op de foutcode ('inaccessible_boot_device') vond ik een topic waarin gemeld werd dat dit kon gebeuren wanneer de instellingen van de SATA controller in het BIOS waren aangepast. Deze was inderdaad aangepast (door mij op verzoek van de support medewerker) en heb ik het weer teruggezet naar wat deze daarvoor was. (Het was 'RAID On', maar volgens de medewerker moest het 'AHCI' zijn, wat ik op zich ook logisch vond gezien ik slechts 1 SSD in m'n systeem heb.) Maar goed, met deze aanpassing start Windows weer op en hoef ik verder niets opnieuw te installeren. Hopelijk heeft iemand nog wat aan deze info.
[/update]

[ Voor 54% gewijzigd door baZzz.com op 11-09-2017 17:43 . Reden: Update; probleem verholpen ]

-vliegen is jezelf op de grond werpen en missen-

• DennisDCT
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-08 16:54
Hallo,

Ik heb een vraag omtrent de xps 15.
Ik ben al een tijdje opzoek naar een vervangende laptop.
Mijn keuze is gevallen op de xps15. Momenteel hebben ze een kleine korting van 30 euro.
Zijn er op dit moment nog mogelijkheden om de prijs die op de website staat omlaag te krijgen.
Ik ben geen student. Maar een soort van kortingscode? Of kan je telefonisch zoals vroeger nog wat van de prijs doen.

Ook omdat er binnnenkort toch wel een 8e generatie proc komt

• Majesty
  • Niet online
DennisDCT schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:59:
Hallo,

Ik heb een vraag omtrent de xps 15.
Ik ben al een tijdje opzoek naar een vervangende laptop.
Mijn keuze is gevallen op de xps15. Momenteel hebben ze een kleine korting van 30 euro.
Zijn er op dit moment nog mogelijkheden om de prijs die op de website staat omlaag te krijgen.
Ik ben geen student. Maar een soort van kortingscode? Of kan je telefonisch zoals vroeger nog wat van de prijs doen.

Ook omdat er binnnenkort toch wel een 8e generatie proc komt
Ik zie dat je het juiste topic al gevonden hebt, namelijk dat van de Kabylake processor XPS 15 ;).

Wat betreft je vraag: als je begint over 'een soort van kortingscode' in combinatie met Dell laptops, weet ik al dat je weinig moeite hebt gedaan om je in te lezen. Ik zou zeggen lees de startpost eens van beide topics, dan kom je al meer te weten.

Om een hint te geven: ja, kortingscodes zijn op te vragen. Je kan het ook in de chat proberen.

• DennisDCT
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-08 16:54
Hey, ik heb mezelf wel een beetje ingelezen maar heb toch wel problemen met dat kortings ding. Ik heb gelezen over vip codes en aanmelding van nieuwsbrief. Hoe kan ik op korte termijn toch daar gebruik van maken? In contact met dell komen in tegenwoordig onmogelijk. Geen chat, geen mail of telefoon. Hele klantenservice opgedoekt?

Ik zit een beetje in het dubio dat ik of de huidige xps 15 koop met kortingscode/vipcode. Of een maandje wacht en dat er dan hopelijk een versie met 8e generatie is.
Majesty schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:05:
[...]

Ik zie dat je het juiste topic al gevonden hebt, namelijk dat van de Kabylake processor XPS 15 ;).

Wat betreft je vraag: als je begint over 'een soort van kortingscode' in combinatie met Dell laptops, weet ik al dat je weinig moeite hebt gedaan om je in te lezen. Ik zou zeggen lees de startpost eens van beide topics, dan kom je al meer te weten.

Om een hint te geven: ja, kortingscodes zijn op te vragen. Je kan het ook in de chat proberen.

• Richh
@DennisDCT ik denk dat het langer dan een maandje gaat duren, maar ik denk wel dat het 't wachten waard is. In ieder geval de ULV-chips (i5/i7 8xxxU) gaat van 2 naar 4 cores wat vast een flinke performance winst moet opleveren voor de XPS13.
Details over de non-U versies (voor de 15") zijn nog niet bekend voor zover ik weet, maar het zou maar zo kunnen dat je ook daar meer cores voor je euro krijgt.

Als je kan wachten, zou ik wachten.

De chat zou soms wel beschikbaar moeten zijn, of is die echt helemaal weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frandroid
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 31-08 20:15
Hebben meer mensen dit probleem?

Ik heb sinds ongeveer een maand heel vaak last van bluescreens. Telkens met een andere foutcode, de laatste drie waren stopcodes "UNEXPECTED _STORE_EXCEPTION", "CRITICAL_PROCESS_DIED" en "MEMORY_MANAGEMENT", maar het lijken bijna altijd wel andere te zijn.

Ik heb verder de afgelopen maand geen gekke nieuwe dingen geïnstalleerd, alleen WinRAR bijvoorbeeld, maar dit heeft me nog nooit problemen opgeleverd. Verder geen andere programma's dan de standaardapplicaties op mijn computer staan naast GTA5, uTorrent, Speccy, Zotero en Firefox.

Wat me wel opvalt, is dat de bluescreens ongeveer tegelijkertijd begonnen met het falen van mijn webcam. Deze geeft zwart beeld als ik hem via "Camera" open, maar het lampje gaat wel branden onderaan mijn scherm. Dit lampje gaat ook niet meer uit als ik de camera sluit en vaak vlak daarna krijg ik sowieso wel een bluescreen. Het probleem is alleen echter dat het niet enkel gebeurt na gebruik van de camera-app, maar ook op random momenten zoals wanneer ik een nieuw tabblad probeer te openen o.i.d.

Heeft iemand misschien tips voor mij, als in, wat zou ik nu het beste kunnen doen? Is dit een "groot" genoeg probleem om Dell support in te schakelen / kunnen ze hier überhaupt mee helpen? Ik heb nog maar tot 21 oktober de Premium service (dat ze aan huis komen) en zou hem ook niet op kunnen sturen, aangezien ik mijn laptop dagelijks nodig heb. Dus indien ik voor service wil gaan, moet ik snel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
In geval van twijfel zou ik ze sowieso inschakelen. Random blue screens zijn nooit goed, maar kunnen ook veel verschillende oorzaken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frandroid
Muse schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:37:
In geval van twijfel zou ik ze sowieso inschakelen. Random blue screens zijn nooit goed, maar kunnen ook veel verschillende oorzaken hebben.
Goed punt... Vind het wel vreemd (en balen, natuurlijk). Heb net ook System File Checker gedraaid, maar daar kwam niks uit. Hetzelfde geldt voor uitvoerige diagnoses via Dell programma's (online en via het programma op de laptop zelf); niks, nada, noppes. Er is dus blijkbaar niks mis, althans, volgens Dell en Windows zelf. Des te vreemder dat dit zo vaak gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Ze gaan vast nog komen met het reinstall verhaal, dat kun je voor zijn door zelf een reinstall te doen. Desnoods met behulp van de Dell Recovery, zodat je het op 'hun manier' hebt gedaan. Als dat het nog steeds niet op lost zou ik contact opnemen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frandroid
Majesty schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 23:22:
Ze gaan vast nog komen met het reinstall verhaal, dat kun je voor zijn door zelf een reinstall te doen. Desnoods met behulp van de Dell Recovery, zodat je het op 'hun manier' hebt gedaan. Als dat het nog steeds niet op lost zou ik contact opnemen inderdaad.
Dell Recovery, dus dat is een soort clean herinstallatie, alle bestanden/programma's weg?

Heb gelijk even een verlenging aangevraagd voor mijn premium service. Prijzenlijst is abnormaal...

Next Business Day with Premium Support – XPS NB

"1 Year Contract for the price 242.81 EUR incl. VAT
2 Years Contract for the price 388.51 EUR incl. VAT
3 Years Contract for the price 461.34 EUR incl. VAT"

Iemand ervaring met korting hierop? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

2Y ProSupport Next Business Day Onsite SVC-XPS 15/17

was voor mij 306,- incl btw in Januari dit jaar. twee jaar verlengt, dus geldig tot jan-2019.

En ja goedkoop is het niet, mensen kopen daar al een volledige laptop voor tegenwoordig :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Frandroid schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:53:
[...]

Dell Recovery, dus dat is een soort clean herinstallatie, alle bestanden/programma's weg?
Not sure, dacht het wel ja. Dat is ook de bedoeling, want dan weet je zeker dat het niet aan je installatie ligt.
Dizzy schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:00:

was voor mij 306,- incl btw in Januari dit jaar. twee jaar verlengt, dus geldig tot jan-2019.

En ja goedkoop is het niet, mensen kopen daar al een volledige laptop voor tegenwoordig :')
Haha, ja, maar dan heb je wel een waardeloos apparaat :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frandroid
Dizzy schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:00:

Haha :p Ja, zeker waar. Ach, misschien hoort het er ook gewoon wel bij. Veel geld, maar logisch voor zo'n premium apparaat.
Majesty schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:15:
[...]

Not sure, dacht het wel ja. Dat is ook de bedoeling, want dan weet je zeker dat het niet aan je installatie ligt.
Goede tip, thanks in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Je hebt out of the box al 2 jaar garantie hé ;) Vergeet dat niet. Laatst mijn XPS 13 (14 maanden) ook laten ophalen wegens defecte fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frandroid
stijnos1991 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:03:
Je hebt out of the box al 2 jaar garantie hé ;) Vergeet dat niet. Laatst mijn XPS 13 (14 maanden) ook laten ophalen wegens defecte fan.
Yes, I know. Ik kan hem alleen eigenlijk nooit kwijt zijn voor langer dan een dag. Dus het idee van een "thuisbezoek reparatieservice" is erg aantrekkelijk, ook al betekent dat zeker niet dat hij nooit opgestuurd zal moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Meer mensen vandaag deze melding gekregen van Dell? (moet je wel de support assistant geinstalleerd hebben staan).

Bulletin Name:  Precision 5510 and XPS 9550 swelling system battery
Dell has recently noticed that certain customers who purchased Dell XPS 9550 or Precision 5510 system(s) may be experiencing swelling or bulging system batteries.

According to our records, your Dell System(s) is impacted by this issue.  As part of a proactive effort, Dell would like to offer a replacement battery for each applicable service tag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Nope, hier geen melding in SupportAssist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Ook hier geen melding. Het zal wel gelden voor specifieke productiedata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

screenshot:
Afbeeldingslocatie: https://remoteoutpost.nl/dell.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Thanks voor de tip, ik had er geen pop up van gekregen maar die van mij valt ook onder de slachtoffers.
Niet verkeerd, na 1,5 jaar een gratis nieuwe accu :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariedk
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-06 12:49
Interessant, bij mij ook een melding. Gaat om de batterij dus. Je kan ze langs laten komen of zelf vervangen waarbij je een accu toegestuurd krijgt en je oude terug mag sturen.

For Self Install requests please remember:
Allow 2-4 weeks for parts delivery.
Return parts per the instructions provided in the packaging with your replacement battery.
For Service requests please remember:
Allow 4-6 weeks for service to be scheduled.
Onsite service window is during normal business hours Monday through Friday.
Pagina: 1 ... 24 ... 35 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen en discussie omtrent de XPS 13 en 15, uitdrukkelijk niet voor statusupdates en leveringen over bestellingen. Dit kun je kwijt in Dell levertijden topic.