Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:54

KhaZ

Alfa Romeo

Aan andere XPS 9550 eigenaren: hebben jullie sinds de laatste bios of WD15 dock firmware (vorige week?) ook last van muis lag/stotter wanneer je een USB apparaat aansluit? Na een paar seconden is het weg. Windows 10.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 14:52

Dizzy

Where am I?

Muis net ff losgekoppeld en weer aangesloten, maar geen haperingen, heb echter geen wd15 dock, wel latest firmware

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:54

KhaZ

Alfa Romeo

Nee ik bedoel als je met de muis bezig bent, en je sluit bijvoorbeeld een USB stick of USB printer aan, dan hapert de muis 5-10s een beetje tijdens het bewegen van de muis. Dit is pas sinds de laatste firmware van dock/bios.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
KhaZ schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:06:
Nee ik bedoel als je met de muis bezig bent, en je sluit bijvoorbeeld een USB stick of USB printer aan, dan hapert de muis 5-10s een beetje tijdens het bewegen van de muis. Dit is pas sinds de laatste firmware van dock/bios.
Hier nog nooit meefemaakt, ga anders is naar de dell website om manueel naar updates te zoeken: http://www.dell.com/suppo...sdt1/Products?app=drivers
Bij mij had ik niet alle updates via dell assist vandaar, mss dat er enkele usb drivers of weet-ik-wat nog niet zijn geinstalleerd.

EDIT: wat ik wél tegenwoordig opgemerkt heb is dat wanneer ik oa een video bekijk met vlc of eender welke app/prog en ik pas de helderheid van het scherm aan dat ik zo een eigenaardig geluid krijg uit de speakers.

[ Voor 14% gewijzigd door killerbie op 22-01-2017 23:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Step-han
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:33
Zojuist 2x een Dell XPS 15 (9560) besteld. Variant van €1799.

Bij de order stond 5-9 werkdagen levertijd, na het bestellen verwachte leverdatum 9 februari.

Ben benieuwd naar de Dell, specs liegen er niet om. Werk nu met een Asus N550JK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Ook ik heb de nieuwe XPS 15 inch op het oog. De 1799 variant met de Intel Core i7-7700HQ, 512 gb SSD, 16 GB werkgeheugen FHD scherm.

Naast dat ik deze bijna uitsluitend voor werk ga gebruiken ben ik stiekem benieuwd wat ik qua gaming kan verwachten. Gezien het een 1050 zonder Ti is, maar wel met 4gb kan ik geen benchmarks vinden (alleen van de 2GB versie).

Wat verwachten jullie van spellen als:

The Witcher 3
Planet Coaster
Fifa 17
Battlefield 1

Hoor het graag :)

[ Voor 4% gewijzigd door G4mert op 24-01-2017 08:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 17:54
G4mert schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:14:
Ook ik heb de nieuwe XPS 15 inch op het oog. De 1799 variant met de Intel Core i7-7700HQ, 512 gb SSD, 16 GB werkgeheugen FHD scherm.

Naast dat ik deze bijna uitsluitend voor werk ga gebruiken ben ik stiekem benieuwd wat ik qua gaming kan verwachten. Gezien het een 1050 zonder Ti is, maar wel met 4gb kan ik geen benchmarks vinden (alleen van de 2GB versie).

The Witcher 3
Planet Coaster
Fifa 17
Battlefield 1

Reken voor de meeste games op iets tussen de 40 en 55 fps op 1080p, medium settings.

Er is een spelletje mee te doen dus, maar verwacht geen wonderen. Een Ti doet het toch wel een stuk beter.

http://www.guru3d.com/art...i_gaming_x_review,24.html

edit: Met iets minder hoge settings kan de desktop uitvoering titels als GTA V en Battlefield 1 op 60 fps spelen.

[ Voor 13% gewijzigd door hershel op 24-01-2017 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-06 23:24

PerfektOne

Striving for Perfektion

G4mert schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:14:

The Witcher 3
Planet Coaster
Fifa 17
Battlefield 1

De 1050 is sterker dan de 'oude' 960 die de XPS behuisde. Echter zijn er nog geen enkele benchmarks die dit kunnen aantonen. Alle benchmarks die ik tot nu toe heb kunnen vinden over de 1050 gaan over de desktop variant. Zoals je misschien al weet is de desktop variant sterker dan die in de XPS door het gemis van het aantal ROPs. Het is een kwestie van afwachten tot de eerste fatsoenlijke reviews naar boven komen.

XBOX Live Gamertag: PerfektOne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Ook maar overstag gegaan voor de 2099,- uitvoering. Ben erg benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Bedankt sjakietrekhakie en PerfektOne

Ik verwacht er maar niet te veel van. Geen spellen op high spelen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

G4mert schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:15:
Bedankt sjakietrekhakie en PerfektOne

Ik verwacht er maar niet te veel van. Geen spellen op high spelen dus ;)
Ik hoop dat we positief verrast worden :) Hoe beter de koeling in de laptop hoe meer potentie de grafische kaart zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo! Onze Dell XPS 15 9550 moet terug naar onze oude werkgever. Bij deze even mijn ervaringen die niet geheel positief zijn.

* 32GB+1000GB Hybrid HDD. Is dus echt te langzaam in daily use
* Toetsenafdrukken op het scherm omdat het elkaar aanraakt als de laptop dichtgeklapt is
* Niet echt heel helder scherm en ook niet echt hele mooie warme kleuren, beetje flets
* Camera tbv bijv. Skype is echt kut. Als je dan wat typt terwijl je skypt zit je vinger ervoor en het ziet er sowieso niet uit
* Accuduur is gemiddeld. Niet heel slecht maar na een uurtje of 4 webbrowsen is het wel afgelopen
* Geen CD/DVD laatje
* Scherpe randen aan de voorkant die drukken in mijn hand als ik op de bank zit te typen (dit vind ik echt irritant)
* Maar 2 "gewone" USB poorten
* Idioot duur
* Behuizing om het toetsenbord heen zit altijd vol met vingervegen of vingerafdrukken
* Spatiebalk registreerde regelmatig 2 aanslagen terwijl we er 1 keer op drukten. 2x onder garantie vervangen

Positief:
* mooi design en mooie kleine randen om het scherm
* Niet heel zwaar
* Maakt amper geluid en wordt niet heet, zelfs niet warm
* typt op zich goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Misschien even vermelden om welk scherm het gaat. :)

Gezien de accuduur die je noemt, lijkt me dat het om de 4K uitvoering gaat. Wat frappant is omdat die niet bekend staat als 'flets'

[ Voor 58% gewijzigd door hershel op 24-01-2017 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 09:09
Hij heeft waarschijnlijk de FHD versie, omdat hij een 32GB+1TB config heeft en die is niet icm 4K verkrijgbaar geweest. De harddisk config is sowieso geen XPS-waardige configuratie imho, het is ook achterlijk dat Dell dat durft aan te bieden.
De fysieke harddisk is niet alleen traag (de XPS is juist een erg snelle machine naar mijn ervaring), het vreet ook stroom en de accu van een HDD-versie is 33% kleiner.
Het fletse scherm kan ik me echt niet in vinden, maar wellicht als je een glossy afwerking gewend bent, dat je het flets vind?

Verder kan ik me er best in vinden. Ja, skype is kut maargoed dat doe ik ook bijna niet. Er zit inderdaad geen CD-lade in, maar die wil ik dan ook helemaal niet. Twee USB poorten, nouja er zit een type-C op en als je je muis wireless aansluit heb je nergens last van. Zijn spatiebalk is wel een probleem, maar dat is niet voor niks onder garantie vervangen.
Wellicht dat de machine niet aansloot op jouw gebruik. Een laptop is ook vrij persoonlijk.

Zelf vind ik juist het scherm, de accuduur en de prestaties de grootste voordelen van de XPS15.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
met een HDD heb je idd een kleine batterij, ik zit op 40% ben om 8u20 beginnen werken vandaag, zet het wel op energiebesparing en scherm op het donkerste (ogen doen anders enorm veel pijn, maar dat ligt aan mijn ogen).

Het enige nadeel dat ik tot nogtoe heb ondervonden zijn, idd, vetplekken rond het touchpad etc al heb ik liever vetplekken dan enorm snel opwarmende plastiek / enorm koude aluminium in de winter :D

[ Voor 31% gewijzigd door killerbie op 24-01-2017 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 14:52

Dizzy

Where am I?

Geen last hier van toetsenbord afdruk op scherm (godzijdank) (4k editie)
En gebruik de laptop dagelijks op kantoor al een jaar lang,

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 08:40

3style

...

Ik heb ook maar de knoop doorgehakt en de nieuwe XPS 15 4K variant gekocht met SAVE10 korting!
Ik had ook nog gedacht aan de nieuwe Lenovo X1 carbon, maar 14inch leek mij toch te klein.

Ik wilde eerst nog wachten op de komende fingerprint scanner, maar toch maar gelaten. Ik heb eigenlijk al jaren zo'n scanner op mijn huidige HP8560w en gebruik hem eigenlijk nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Was jullie bestelling direct vindbaar in het systeem bij 'Status controleren'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcell96
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 18:31
Ook ik heb gisteren de €1799 variant van de Kaby Lake XPS 15 besteld.

Tot nu toe heb ik de Razer Blade 1060 gehad en zeker na alle moeite die ik heb moeten doen om er een te krijgen en alle tijd die ik en veel gebruikers hebben besteed aan het troubleshooten was ik diep teleurgesteld.

Het zal nu een redelijke stap achteruit zijn in grafische prestaties, maar voor af en toe wat GTA en Assetto Corsa en wat fotobewerking zou de GTX1050 genoeg moeten zijn. Ik denk dat het scherm, de grote accu, afwerking, support en een meer verfijnd systeem mooie verbeteringen zullen zijn t.o.v. de Blade en dat ook nog voor veel minder geld.

Wel een beetje jammer van de lange levertijd, zeker in deze tijd, maar zolang hij aan mijn verwachtingen voldoet kan ik er wel mee leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

sjakietrekhakie schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:21:
Was jullie bestelling direct vindbaar in het systeem bij 'Status controleren'?
Nee bij mij nog steeds niet. Wel alles bevestigd via mail uiteraard.

Sowieso een buggy en trage site die van Dell (iig gisteravond).
Ik had ook een paar aanvullende accessoires erbij besteld, maar die werden niet toegevoegd aan mijn mandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Hier ook nog niet. Die site is inderdaad vrij beroerd..

Even afwachten dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

Je zou de bestelling normaal gesproken kunnen tracken vanaf het moment dat je besteld hebt en de ontvangstmail van Dell hebt gekregen, let wel dat je hiervoor het bestelreferentienummer gebruikt icm je postcode of email adres.

Zie hier
https://www.dell.com/support/orders/nl/nl/nldhs1

Referentienummer ziet er als volgt uit
NL0139-4444-37748

[ Voor 21% gewijzigd door PerfektOne op 25-01-2017 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Op ordernummer krijg ik inderdaad een status:

Status: Preproductie
Geschatte leveringsdatum: 10-2-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Dat is inderdaad wat ik geprobeerd heb, en er werd toen niets gevonden. Nu nog steeds niet, zie ik.

Maar eens contact opnemen met Dell. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbie
wat leuk zou zijn is, dat wanneer iemand van jullie de nieuwe xps heeft ontvangen twee personen eens zouden samenkomen om side by side benchmarks te draaien :D

Zo zou er mss een review kunnen worden gemaakt met beide werkpaarden naast elkaar :D

[ Voor 21% gewijzigd door killerbie op 25-01-2017 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

killerbie schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:24:
wat leuk zou zijn is, dat wanneer iemand van jullie de nieuwe xps heeft ontvangen twee personen eens zouden samenkomen om side by side benchmarks te draaien :D

Zo zou er mss een review kunnen worden gemaakt met beide werkpaarden naast elkaar :D
Ik denk dat ik de eerst komende weken de deur niet uitga als de laptop eindelijk binnen is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had inderdaad de FULLHD versie. Als ik de laptop niet zou hoeven teruggeven zou ik ook de HDD hebben vervangen door een Crucial M.2 550GB SSD. Maar helaas moet ie dus terug. Ik zeg helaas omdat ik nu wel weer €800 moet uitgeven om een andere te kopen. Ik overweeg de Dell Inspiron 5000 2 in 1, maar ik weet niet of dat een goeie zou zijn. Ik heb een ander topic geopend bij het aankoopforum, als iemand er op zou willen reageren dan graag.

Die spatiebalk dubbele aanslag had ik overigens ook bij de XPS13 die ik vorig jaar had. Die had ik zelf gekocht met 2(!) kortigscodes, dus voor €890 had ik m nieuw. Maar die beviel mij wel veel beter in zijn totaal, ook een 256GB SSD inderdaad en dat ding was echt veel sneller.

Ik heb deze huidige XPS 15 in gebruik omdat ie van het werk van mijn vriendini kwam, en dus bij het uitzoeken kon ik niet echt veel hoger gaan qua budget. Maar ik dacht dus echt dat het OS op een aparte 32GBSSD zou staan en dus ook snel zou zijn, en dan nog 1TB voor opslag. Ik was dus echt teleurgesteld dat het een superslome hybride KxT HDD is, ik vind dat echt belachelijk voor dat bedrag. Hij was voor ons "gratis", maar als ik het zelf zou moeten betalen, nu dus, vind ik de XPS15 serie echt het geld niet waard.

Alle nadelen heb ik al opgesomd, en de meeste zijn inderdaad persoonlijk. Wat niet persoonlijk is maar feitelijk een andeel, is dat er dus toetsenafdrukken op het scherm staan, omdat het elkaar aanraakt als de laptop dichtgeklapt, evenals de plek vd webcam blijft waardeloos. Ook de scherpe randen aan de voorkant die in de hand drukken bij het typen blijven gewoon niet goed designed, dat kunnen ze best wat afronden, maar dan ziet het niet meer zo strak uit en klaarblijkelijk wordt dat belangrijker gevonden door Dell. Verkoopt natuurlijk beter. De vingervegen of vingerafdrukken blijven ook lelijk op de behuizing maar geen biggy. De spatiebalk is inderdaad garantie vervangen en dus geen probleem meer. Toch had ik dat bij de XPS 13 ook dus dat is wel echt een kwaliteitsfout. En ik typ echt niet met 3 duimen ofzo.. Al met al vind ik de laptop te duur voor wat ie biedt. Ik zou er met een SSD van 256GB er ongeveer €1050 voor over hebben, max. €1100. Daarom kijk ik dus nu naar een Inspiron.

Als iemand nog vragen heeft over de XPS15 of XPS13, vraag maar raak. Ik heb ze beiden uitgebreid gebruikt...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2017 11:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Hier wat (positieve) bevindingen van de nieuwe XPS 15:

https://www.google.nl/amp...ps_15_9560/?client=safari

[ Voor 5% gewijzigd door 3style op 26-01-2017 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:25:
Alle nadelen heb ik al opgesomd, en de meeste zijn inderdaad persoonlijk. Wat niet persoonlijk is maar feitelijk een andeel, is dat er dus toetsenafdrukken op het scherm staan, omdat het elkaar aanraakt als de laptop dichtgeklapt, evenals de plek vd webcam blijft waardeloos. Ook de scherpe randen aan de voorkant die in de hand drukken bij het typen blijven gewoon niet goed designed, dat kunnen ze best wat afronden, maar dan ziet het niet meer zo strak uit en klaarblijkelijk wordt dat belangrijker gevonden door Dell. Verkoopt natuurlijk beter. De vingervegen of vingerafdrukken blijven ook lelijk op de behuizing maar geen biggy. De spatiebalk is inderdaad garantie vervangen en dus geen probleem meer. Toch had ik dat bij de XPS 13 ook dus dat is wel echt een kwaliteitsfout. En ik typ echt niet met 3 duimen ofzo.. Al met al vind ik de laptop te duur voor wat ie biedt. Ik zou er met een SSD van 256GB er ongeveer €1050 voor over hebben, max. €1100. Daarom kijk ik dus nu naar een Inspiron.

Als iemand nog vragen heeft over de XPS15 of XPS13, vraag maar raak. Ik heb ze beiden uitgebreid gebruikt...
Ben zelf gebruiker van de duurste variant met 1TB/4k/32gb (weliswaar minder dan de helft van de 'normale prijs' voor betaald), maar ik vraag me dan wel af welke laptop jij wel dit bedrag waard vindt?
De toetsafdrukken heb ik overigens geen last van, hetzelfde geldt voor 'scherpe randjes'. Het materiaal waarvan deze rand is gemaakt is rubberachtig, wat voor mij juist zacht is. Spatiebalk ook nooit last van gehad.
Vind de vlekken inderdaad ook niet zo mooi, vooral mijn plakhandjes doen het erg goed op die behuizing.
Maar goed, blijft allemaal persoonlijk natuurlijk, wel goed om je mening hier te posten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Kleine video update van de nieuwe xps modellen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

3style schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 23:06:
Kleine video update van de nieuwe xps modellen:

[video]
Volgens mij is dat een review op de CES. Echte reviews laten nog op zich wachten. Ik weet in ieder geval dat ik een review ga schrijven als fervent MacBook gebruiker om mensen te overtuigen om dit pracht staaltje techniek aan te kopen :)

Can't wait! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
Ik heb dus 2x een Dell XPS 9560 besteld.

Enkel toen ik bestelde was de sleeve niet beschikbaar bij Dell. Zijn er goede alternatieven? Zoja, welke? De 9550 heeft dezelfde maat, dus wellicht dat iemand goede ervaringen heeft met een sleeve.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielster
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:44
Mijn bestelling is verzonden. O+ _/-\o_

Status: Verzonden
Geschatte leveringsdatum: Bestelling is verzonden

Alsnog geen geschatte datum, maar het is in ieder geval iets.

[ Voor 63% gewijzigd door Nielster op 27-01-2017 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

Die van mij ook sinds zojuist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 09:09
Step-han schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:07:

Enkel toen ik bestelde was de sleeve niet beschikbaar bij Dell. Zijn er goede alternatieven? Zoja, welke? De 9550 heeft dezelfde maat, dus wellicht dat iemand goede ervaringen heeft met een sleeve.

Alvast bedankt.
Een eerdere post van mij: Richh in "Dell XPS 13 / XPS 15 (Skylake): Ervaringen en discussie"
Hier een paar foto's van de 'ontdekker' van de hoes: Mrk87 in "Dell XPS 13 / XPS 15 (Skylake): Ervaringen en discussie"

Kan hem heel erg aanraden! En hij kost bijna niks, bijvoorbeeld bij Informatique heb je 'm morgen al in huis http://www.informatique.n...-1inch-laptop-sleeve.html

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
Richh schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:25:
[...]

Een eerdere post van mij: Richh in "Dell XPS 13 / XPS 15 (Skylake): Ervaringen en discussie"
Hier een paar foto's van de 'ontdekker' van de hoes: Mrk87 in "Dell XPS 13 / XPS 15 (Skylake): Ervaringen en discussie"

Kan hem heel erg aanraden! En hij kost bijna niks, bijvoorbeeld bij Informatique heb je 'm morgen al in huis http://www.informatique.n...-1inch-laptop-sleeve.html
Bedankt voor je reactie. Is het overwegen waard.

Als ik op internet zoek over een sleeve voor de 9550 komt deze ook vaak voor: https://www.amazon.de/Ina...-Ultrabook/dp/B00ZEBBX10/

Handig om tablet in het vakje te kunnen steken, en een hengsel om te tillen.

Als je de binnenmaten ziet past de XPS 15 hier ook uitstekend in.

Mijn XPS komt pas 9 februari binnen als het goed is, dus levertijd maakt niet heel veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 15:07
Step-han schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:07:

Alvast bedankt.
Ik gebruik al een tijdje de onderstaande hoes voor mijn XPS 15. Past perfect, ben tevreden.

https://www.amazon.de/gp/...age_o06_s00?ie=UTF8&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

Ik ben ook alvast aan het kijken voor een sleeve. Vind tassen niet mooi of te dik. Twijfel uit onderstaande modellen;

Dicota Ultra Skin Plus Pro - €34,99
https://www.bol.com/nl/p/...-1-inch/9200000053089000/

Dicota Ultra Skin Pro - €27,99
https://www.bol.com/nl/p/...-1-inch/9200000053088942/

Dbramante1928 Skagen Leder - €69,99
https://www.bol.com/nl/p/...h-black/9200000051390766/

Ik vind zelf de Dbramante1928 sleeve het mooiste, en past volgens reviews perfect om de XPS. Alleen dat prijskaartje is schrikken en vraag mij af of leder langer meegaat of minder hard slijt en bovenal waterdicht is?

Verder ben ik ook van plan om een Dbrand skin op de laptop te doen. Heb ik ook om mijn iPhone en beschermt vrij goed en ziet er mooi uit, en bovenal zelf helemaal naar wens te maken. :)

https://dbrand.com/shop/dell-xps-15-skins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
Ik heb toch deze maar besteld: https://www.amazon.de/Ina...-Ultrabook/dp/B00ZEBBX10/

Ben benieuwd! Wordt ruim voor 9 februari geleverd.

Edit;
Zie net dat mijn laptop's verzonden zijn. Stond levering 9 februari, maar vandaag dus verzonden. Ben benieuwd.

Edit 2:
Weet iemand waar je een losse voeding kan kopen voor de XPS 9560? Wil namelijk niet elke keer heen en weer slepen tussen thuis en kantoor.

Op de Dell website is er geen voor de 9560.

Of kan ik ook een universele nemen?

[ Voor 56% gewijzigd door Step-han op 27-01-2017 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 20:07
Step-han schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:23:
Ik heb toch deze maar besteld: https://www.amazon.de/Ina...-Ultrabook/dp/B00ZEBBX10/

Heb deze en vind hem heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Edit;
Zie net dat mijn laptop's verzonden zijn. Stond levering 9 februari, maar vandaag dus verzonden.
Ah lucky you :)

Bij mij staat nog in productie, 10 feb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Wuzi schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 20:51:
[...]

De link is naar de 14 inch, ik neem aan dat je de 13inch hebt? Er vanuitgaande dat je een xps13 hebt.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

EWK schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 23:06:
[...]

De link is naar de 14 inch, ik neem aan dat je de 13inch hebt? Er vanuitgaande dat je een xps13 hebt.
De 15" is eigenlijk kwa chassis maar 14" door de kleine scherm bezels :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexFL
EWK schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 23:06:
[...]

Ik heb de XPS15 en hij past perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
Wuzi schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 20:51:
[...]

Mooi om te horen dat jij er tevreden over bent.

Heb je foto's van dat die in de hoes zit? Bijvoorbeeld met de rits open?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reistier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:17
Quadro! schreef op woensdag 18 november 2015 @ 17:30:
• Als ik m'n in-ears met mic aansluit krijg ik een popup met de vraag om een type audio device te kiezen. Als ik headphones + mic kies is er signiificant meer ruis dan wanneer ik een van de andere opties kies. Hebben meer mensen last van dit probleem?
Ja, ik heb hier ook last van. Sterker nog, als ik wissel tussen bluetooth in-ears en een gewone koptelefoon ben ik soms mijn geluid helemaal kwijt. Ik krijg het dan alleen nog maar terug door de pc opnieuw op te starten. Ook instellingen wijzigen bij Playback devices werkt niet. Nog meer mensen met problemen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
reistier schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 13:06:
[...]

Ja, ik heb hier ook last van. Sterker nog, als ik wissel tussen bluetooth in-ears en een gewone koptelefoon ben ik soms mijn geluid helemaal kwijt. Ik krijg het dan alleen nog maar terug door de pc opnieuw op te starten. Ook instellingen wijzigen bij Playback devices werkt niet. Nog meer mensen met problemen hiermee?
neem dan enkel headphones OF ga naar geluidsinstellingen-micr-verterking op 0,0 zetten en eventueel de mic dempen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online

Edit;
Zie net dat mijn laptop's verzonden zijn. Stond levering 9 februari, maar vandaag dus verzonden. Ben benieuwd.

Edit 2:
Weet iemand waar je een losse voeding kan kopen voor de XPS 9560? Wil namelijk niet elke keer heen en weer slepen tussen thuis en kantoor.

Op de Dell website is er geen voor de 9560.

Of kan ik ook een universele nemen?
Heb deze ook, erg fijne hoes en past perfect :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlexFL
Step-han schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 12:05:
[...]

Mooi om te horen dat jij er tevreden over bent.

Heb je foto's van dat die in de hoes zit? Bijvoorbeeld met de rits open?

Alvast bedankt.
Sure
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZSNvso6p6p97rBV2AkfhcwjR/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AaxYDljZCplVA6vMfhM6yosg/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vYt9FVyB4ZGXW9U6odRfXeFO/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Mooi, status verzonden.
Laatste locatie volgens UPS is China. 😀

[ Voor 6% gewijzigd door 3style op 28-01-2017 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reistier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:17
killerbie schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 13:16:
[...]

neem dan enkel headphones OF ga naar geluidsinstellingen-micr-verterking op 0,0 zetten en eventueel de mic dempen
Helaas, was het maar zo simpel. Ik heb nu de headphones unplugged, maar ik hoor geen geluid meer. De Volume mixer geeft aan dat er geluid afgespeeld wordt, bij Playback Devices staat netjes de Speakers/Headphones geselecteerd. Apparaat werkt goed, maar toch hoor ik geen geluid door de speakers. Ik heb het idee dat dat door Dell Audio komt, maar ik kom er maar niet achter waarom ik geen geluid hoor. Anderen die vaker dat probleem hebben?

Edit: Bluetooth staat ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcell96
3style schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 18:32:
Mooi, status verzonden.
Laatste locatie volgens UPS is China. 😀
*knip*

[ Voor 30% gewijzigd door br00ky op 04-03-2017 08:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Hier wat unboxings:

Overwatch gameplay:

[ Voor 55% gewijzigd door 3style op 29-01-2017 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Ter info: Ik heb de 9550, 16GB, 512SSD,i7, gtx960m; geekscore gfx bench behaal ik 51653
--> in het filmpje heeft de man 65956. -->127% verbetering dus :)

Heb de rest ook even getest en overal is er toch wel een vierde verbetering te zien, heb even niet de tijd om alles op een degelijke manier te posten excuses ;)

[ Voor 35% gewijzigd door killerbie op 29-01-2017 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcell96
Dat was zonder lader, met is 5k hoger (staat in de comments) en dat is bijna zo goed als de 970m (72547).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05:08
Marcell96 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 10:34:
[...]

Bij mij ook, maar dan al 3 dagen, terwijl op de website staat 'na verzending binnen 4-5 dagen bezorgd'.
Dus ik ben benieuwd :|
Het is Chinees nieuwjaar, dat hele land ligt nu een week stil.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NouddeKroon
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09-04-2024
Heeft iemand tips over hoe je het best studentenkorting moet krijgen? Ik heb twee keer al gemaild naar Dell_EMEA_VIP@Dell.com maar krijg geen antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

NouddeKroon schreef op maandag 30 januari 2017 @ 20:30:
Heeft iemand tips over hoe je het best studentenkorting moet krijgen? Ik heb twee keer al gemaild naar Dell_EMEA_VIP@Dell.com maar krijg geen antwoord...
Je krijgt alleen studentenkorting als je een kopie meelevert van je geldige studentenpas, en soms alleen als je je email adres gebruikt van jd schoolinstuut. Dit was volgens Dell NL (Facebook) de beste manier, zij hebben daarna contact met de VIP afdeling opgenomen en 10 min. later had ik zelfs twee codes gekregen 😃.

[ Voor 5% gewijzigd door PerfektOne op 30-01-2017 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3style schreef op zondag 29 januari 2017 @ 13:04:
Hier wat unboxings:

[video]

[video]

Overwatch gameplay:

[video]
Ah, dank erg handig omdat ik gisteren een goede kennis sprak die dus aan mij vroeg uit te kijken naar een nieuwe laptop van het liefst Dell (omdat hij dat al jaren heeft) met zus en zo specificaties en zie daar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NouddeKroon
PerfektOne schreef op maandag 30 januari 2017 @ 21:13:
[...]

Je krijgt alleen studentenkorting als je een kopie meelevert van je geldige studentenpas, en soms alleen als je je email adres gebruikt van jd schoolinstuut. Dit was volgens Dell NL (Facebook) de beste manier, zij hebben daarna contact met de VIP afdeling opgenomen en 10 min. later had ik zelfs twee codes gekregen 😃.
Inderdaad, nadat ik een mail heb gestuurd met een kopie van mijn studentenpas heb ik een kortingscode ontvangen. Heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

NouddeKroon schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:41:
[...]

Inderdaad, nadat ik een mail heb gestuurd met een kopie van mijn studentenpas heb ik een kortingscode ontvangen. Heel erg bedankt!
Fijn dat het gelukt is :) . Welke XPS ben je van plan te gaan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
krijg net medling voor BIOS 1.2.19

meer info: http://www.dell.com/suppo...ersDetails?driverId=8WFRP

[ Voor 59% gewijzigd door killerbie op 31-01-2017 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NouddeKroon
PerfektOne schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:44:
[...]

Fijn dat het gelukt is :) . Welke XPS ben je van plan te gaan bestellen?
Ik wil gaan voor de XPS 15 met 16 GB RAM en fullHD scherm. Ik ben een CS student en wil me specializeren in data analyse, dus ik hoop dat die versie voldoende krachtig is en toch de hele dag mee kan gaan zonder de oplader mee te hoeven slepen of dat de laptop erg zwaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

NouddeKroon schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:59:
[...]

Ik wil gaan voor de XPS 15 met 16 GB RAM en fullHD scherm. Ik ben een CS student en wil me specializeren in data analyse, dus ik hoop dat die versie voldoende krachtig is en toch de hele dag mee kan gaan zonder de oplader mee te hoeven slepen of dat de laptop erg zwaar is.
Counter-Strike student ;)? Goede keuze, ik heb dezelfde besteld. Het 4K scherm lijkt me mooi maar ontzettend onpraktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.elu
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 12:46
Ik ben aan het kijken naar de xps 13, maar ik zie dat het niet meer mogelijk is deze zonder troep (windows) geleverd te krijgen? Developer editie is niet meer beschikbaar staat er op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Mijn pakket komt vandaag binnen volgens UPS. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcell96
Mijn XPS 15 is ondanks dat hij gister nog gewoon in China zat vandaag afgeleverd :)

Besteld: 24-01-2017
Verzonden: 26-01-2017
Geleverd 01-02-2017

Edit: wordt --> is :P

[ Voor 15% gewijzigd door Marcell96 op 01-02-2017 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
rensariens schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:18:
Ik ben aan het kijken naar de xps 13, maar ik zie dat het niet meer mogelijk is deze zonder troep (windows) geleverd te krijgen? Developer editie is niet meer beschikbaar staat er op de site.
Of windows troep is kan je gerust voor jezelf houden, maar je kan er toch zelf een ander OS op zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 18:01
rensariens schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:18:
Ik heb Linux Manjaro (Cinnamon) op mijn XPS 13 staan. Werkt perfect OOB!

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Na zo'n 10 jaar MacBook Pro kom ik mij ook maar even aanmelden in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 14:26
Executor16 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:32:
Na zo'n 10 jaar MacBook Pro kom ik mij ook maar even aanmelden in dit topic :)
Wat was je reden om over te stappen? En wat wordt de vervanger?

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Ik ben sinds vorige week in het bezit van de nieuwe XPS 15, 4K variant (512SSD, 16GB) en zeer tevreden met deze laptop. Ik gebruik de laptop met name zakelijk.

Hier wat bevindingen:

- Compacte laptop met mooie afwerking en stevig materiaal. Het toetsenbord heeft een fijne aanslag.
Qua gewicht niet heel licht, maar in vergelijking met mijn oude HP8560W een forse verbetering. ook maakt de laptop weinig geluid. Alleen bij zware games hoor je de fan, maar niet noemenswaardig hard.

- Mooi scherp en helder scherm, scaling staat op 200% en dat werkt goed met de applicaties die ik gebruik (Office 2016, VMWare, SQL Server, MRemoteNG). Ik had alleen wat scaling problemen met de rdp manager van microsoft. Ik gebruik nu MRemoteNG en die werkt perfect.
Touch is een leuke toevoeging voor zakelijke apps in mijn vakgebied zoals PowerBI en als ik de laptop mijn schoot heb is de aanraak functionaliteit in browsers en apps wel handig.

- De laptop werd geleverd met Win 10 Home. Die heb ik geupgrade naar Win 10 Pro. Een aantal drivers moet je dan even handmatig downloaden en installeren.

- Voor wat betreft games heb ik alleen even Civ 6 geinstalleerd en die loopt soepel met de standaard settings.

- De accu is een forse verbetering voor mij. Ik heb nog geen exacte cijfers, maar ik kan bij normaal gebruik een aardige dag vullen zonder netstroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcell96
@3style Heb jij ook last van coil whine van de lader? (Ik heb nu een tweede gekregen en die heeft hetzelfde)
En als je de helderheid veranders terwijl er geluid speelt hoor je dan ook gekraak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Marcell96 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 23:17:
@3style Heb jij ook last van coil whine van de lader? (Ik heb nu een tweede gekregen en die heeft hetzelfde)
En als je de helderheid veranders terwijl er geluid speelt hoor je dan ook gekraak?
Nee beide geen last van. Net nog even getest.
Vervelend dat je dit probleem hebt, zit dit probleem dan in de lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

Marcell96 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 23:17:
Ik heb hetzelfde probleem. Is bekend volgens de monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
PerfektOne schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 00:36:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Is bekend volgens de monteur.
dat geluid bij het veranderen van schermhelderheid heb ik ook bij mijn 9550, heel eigenaardig ik denk trouwens dat het pas sinds de voorlaatste BIOS update pas begonnen is. Bovendien 'hoor' ik precies de elektriciteit doorheen de laptop stromen de laatste paar dagen (precies het geluid van een HDD die serieus wat data aan eht wegschrijven is terwijl ik enkel een ssd heb). Verder het rood in de schermhoeken bij donker scherm zie ik ook, sinds een paar weken (heeft mss te maken met een verwijderde installatie fan f.lux?)

[ Voor 11% gewijzigd door killerbie op 07-02-2017 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 10:05

Yngwie-

Murphy was an optimist

*knip* levertijden kan je ergens anders kwijt

[ Voor 58% gewijzigd door br00ky op 04-03-2017 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:32
Na de laatste update loopt chrome steeds vast.
Via taakbeheer moet ik chrome dan afsluiten en vervolgens moet ik mijn laptop opnieuw opstarten omdat chrome niet meer opstart.
Ook de Edge browser werkt dan niet meer.
Ik heb chrome al opnieuw geinstalleerd, maar dat werkt niet.

Iemand enig idee, of meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcell96
@stokmeister Ik heb hardware acceleration uit gezet en daardoor loopt Chrome niet meer vast, maar ik merk wel dat intensievere websites zoals Youtube minder soepel gaan hierdoor, erg vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
Aha oke.
Ik ga dat ook even proberen, kijken hoe het bij mij uitpakt. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
zijn al jullie drivers wel up to date? is chrome geupdate tot de laatste versie?

Installeer anders intel driver update utility eens?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
Drivers zijn up to date volgens Dell, en ik heb chrome opnieuw geinstalleerd.
Vanavond is het niet meer gebeurt, dus wie weet is het probleem verdwenen.
Heb de hardware acceleration overigens nog niet uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:23
Het 'hardware acceleration' probleem heb ik ook op een andere laptop met FireFox. Ik heb me hier kapot op gezocht, gezien het opeens er was. Het kwam bij mij door de Intel GPU driver. Ik heb sindsdien 'hardware acceleration' nooit meer aangezet.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

stokmeister schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:24:
Na de laatste update loopt chrome steeds vast.
Via taakbeheer moet ik chrome dan afsluiten en vervolgens moet ik mijn laptop opnieuw opstarten omdat chrome niet meer opstart.
Ook de Edge browser werkt dan niet meer.
Ik heb chrome al opnieuw geinstalleerd, maar dat werkt niet.

Iemand enig idee, of meer mensen die hier last van hebben?
Ik had het probleem ook vandaag, hier hebben ze een fix ervoor gevonden:
https://www.reddit.com/r/.../?st=iz7kzrgw&sh=bbb91ed5

Vor mij werkt het!

• Marcell96
Lijkt voor mij ook te hebben gewerkt, had dit wel gedaan in het begin maar was vergeten dat windows dat zelf update als je dat hebt aanstaan, bedankt!

• Yngwie-

Yngwie-

Murphy was an optimist

Eindelijk mijn XPS15 binnen.. blijkt het het verkeerde model te zijn (8GB en 256GB ipv 16GBm 512GB en dus waarschijnlijk ook kleinere accu)... wordt waarschijnlijk weer een paar weken wachten totdat de juiste komt.

• Marcell96
Contact opnemen met @DellNL op facebook, ben daar super snel geholpen.

• Yngwie-

Yngwie-

Murphy was an optimist

Mja, niet privé via de Dell site gekocht, maar de zaak via onze standaard hard- software leverancier. Weet nog niet waar het fout is gegaan, hoor ik zo.

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:48
Heeft er toevallig hier iemand last van een overgevoelige mousepad? Als ik bijvoorbeeld zit te typen kan het voorkomen dat ik met mijn duimen heeel licht mijn mousepad raak waardoor de muis verschiet en klikt. Erg onhandig.
Ook zie ik weleens dat het scherm van de laptop aanschiet terwijl ik er een meter vanaf zit en niet met de laptop bezig ben. Door de trilling in de tafel beweegt dus de muis en gaat het scherm aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Frank!in schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:28:
Heeft er toevallig hier iemand last van een overgevoelige mousepad? Als ik bijvoorbeeld zit te typen kan het voorkomen dat ik met mijn duimen heeel licht mijn mousepad raak waardoor de muis verschiet en klikt. Erg onhandig.
Ook zie ik weleens dat het scherm van de laptop aanschiet terwijl ik er een meter vanaf zit en niet met de laptop bezig ben. Door de trilling in de tafel beweegt dus de muis en gaat het scherm aan.
heb da soms bij het bekijken van een film :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillTick
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-09 18:45
Ik had een vraag maar heb het antwoord ondertussen al gevonden.

[ Voor 151% gewijzigd door ChillTick op 19-03-2017 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Heb sinds kort het probleem dat mijn XPS 13 (CNX9302, i5 FHD) erg traag is, blijkt dat de cpu niet meer boven de 800Mhz klokt. Heb het bios al geflasht naar de laatste versie maar dat biedt geen soelaas.

Kwam in dit topic al iets tegen over een teveel aan koelpasta. Ben nu bezig met Dell Support, zal me benieuwen wat hun oplossing gaat zijn.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jijonenca
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-07 09:45
Mijn xps 15 van december 2015 staat op exploderen. Het touch pad is helemaal naar boven uit de behuizing gedrukt linker en rechter muis knoppen werken niet meer.
Dit proces is al een aantal maanden aan de gang. Maar ik had er weinig aandacht aan geschonken tot dat ik er vandaag achter kwam de muis knoppen niet meer werkten.
Ik heb de achterkant even open geschroefd en zag tot mijn verbazing dat bijna alle cellen van de accu helemaal bol staan.!! Misschien hebben we geluk gehad ?
Het is een zakelijk ding en de garantie al verlopen dus. Maar heb toch nog even een bericht naar Dell gestuurd.
Na wat research op internet blijkt dat er al veel meer mensen met dit probleem zijn.
Ik vond het een mooie laptop bij aankoop maar veel problemen gekend met flikkerende schermen, slecht verbindende wifi, en nog wat meer van die irritante kleine dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Jijonenca schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:46:
Mijn xps 15 van december 2015 staat op exploderen. Het touch pad is helemaal naar boven uit de behuizing gedrukt linker en rechter muis knoppen werken niet meer.
Dit proces is al een aantal maanden aan de gang. Maar ik had er weinig aandacht aan geschonken tot dat ik er vandaag achter kwam de muis knoppen niet meer werkten.
Ik heb de achterkant even open geschroefd en zag tot mijn verbazing dat bijna alle cellen van de accu helemaal bol staan.!! Misschien hebben we geluk gehad ?
Het is een zakelijk ding en de garantie al verlopen dus. Maar heb toch nog even een bericht naar Dell gestuurd.
Na wat research op internet blijkt dat er al veel meer mensen met dit probleem zijn.
Ik vond het een mooie laptop bij aankoop maar veel problemen gekend met flikkerende schermen, slecht verbindende wifi, en nog wat meer van die irritante kleine dingetjes.
Kan je in uw geval, niet toch 'iets' regelen met Dell? Zeker bij een zakelijke laptop lijkt me dit mogelijk. Ze zullen zelf mss niet meteen iets voorstellen, maar soms met je uw rechten opeisen.

Als wat je zegt niet overdreven is, dan is dit namelijk een enorm gevaar!!

ps toevallig een fototje?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
MadMarky schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:56:
Heb sinds kort het probleem dat mijn XPS 13 (CNX9302, i5 FHD) erg traag is, blijkt dat de cpu niet meer boven de 800Mhz klokt. Heb het bios al geflasht naar de laatste versie maar dat biedt geen soelaas.

Kwam in dit topic al iets tegen over een teveel aan koelpasta. Ben nu bezig met Dell Support, zal me benieuwen wat hun oplossing gaat zijn.
idd, begin mss eens met een programmatje die de tempraturen kan weergeven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jijonenca
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-07 09:45
killerbie schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 20:22:
[...]

Kan je in uw geval, niet toch 'iets' regelen met Dell? Zeker bij een zakelijke laptop lijkt me dit mogelijk. Ze zullen zelf mss niet meteen iets voorstellen, maar soms met je uw rechten opeisen.

Als wat je zegt niet overdreven is, dan is dit namelijk een enorm gevaar!!

ps toevallig een fototje?!
ik heb wel even fotos gemaakt maar heb niet de mogelijkheid om ze hier te plaatsen geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIT400
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-11-2021
Vandaag de Dell XPS 9550 aangeschaft, maar nu is me het volgende opgevallen. Zodra ik de toetsenbordverlichting uitschakel/dim hoor ik links boven in de laptop een hoog irritant geluidje. Zodra ik de verlichting weer aanzet is het weg.

Dit geldt ook voor de automatische dimming stand. Als ik de laptop niet gebruik dimt de toetsenbordverlichting auto en is het geluidje aanwezig. Als de laptop weer gebruik is het weg.

Is dit het bekende coil whine probleem en hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
MIT400 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:03:
Vandaag de Dell XPS 9550 aangeschaft, maar nu is me het volgende opgevallen. Zodra ik de toetsenbordverlichting uitschakel/dim hoor ik links boven in de laptop een hoog irritant geluidje. Zodra ik de verlichting weer aanzet is het weg.

Dit geldt ook voor de automatische dimming stand. Als ik de laptop niet gebruik dimt de toetsenbordverlichting auto en is het geluidje aanwezig. Als de laptop weer gebruik is het weg.

Is dit het bekende coil whine probleem en hebben jullie dit ook?
Dit heb ik niet. Is het mogelijk er een filmpje/opname van te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIT400
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-11-2021
Majesty schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:10:
[...]

Dit heb ik niet. Is het mogelijk er een filmpje/opname van te maken?
Hetzelfde probleem als hier: http://en.community.dell..../laptop/f/3518/t/19659832

Hier goed te horen: YouTube: Coil whine on Dell XPS 15 9550

Zonder A/C Adapter aangesloten heeft die er geen last van. Als je goed luisterd bij het toetsenbord waar de ingang van de AC zit en je stopt de AC erin krijg je die hoge piep toon. Enkel te horen in een stille ruimte.

Btw welk type adapter heb jij? Want blijkt dat een nieuwer type dit probleem oplost. Heb zelf de oude(de oude en nieuwe type nummers staan afgebeeld in de eerste link)

[ Voor 12% gewijzigd door MIT400 op 26-03-2017 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 20:08
Nog een paar tips voor XPS 15 (9550) Skylake gebruikers, om het energieverbruik terug te dringen en dus de tijd op de accu te verlengen.

Gisteren kwam ik erachter dat de core park feature van de Skylake processen uitstaat in het energiebeheer van Windows 10. Daarnaast blijkt dat Skylake een duty cycle functie heeft, welke standaard ook uitstaat. (Dit is op een schone installatie van Windows 10 creators update met de laatste drivers + BIOS van de Dell website.)

Om processor duty cycling in te schakelen dien je eerst een register aanpassing te maken, op https://bitsum.com/tips-a...-file-to-unhide-settings/ kun je je het .REG to Unhide Skylake Core Parking Options bestand downloaden.

Ik heb de instelling Processor duty cycling (Op een Nederlandse Windows installatie "functiewisseling van processor") aangezet als de laptop op batterij stroom werkt.
Hierdoor kunnen processor cores zichzelf periodiek uitschakelen als de CPU load erg laag is.

Daarnaast heb ik park control 64-bit geïnstalleerd van https://bitsum.com/parkcontrol/, daarbij heb ik coreparking aangezet en op 0% gezet als de laptop op de batterij draait.
Hierdoor kunnen alle cores uitgezet worden als de CPU belasting nihill is.

Ik ben benieuwd hoelang de batterij nu mee gaat, meestal hou ik het net geen dag vol. Terwijl Dell eerst met 11 uur en tegenwoordig met 17 uur batterijtijd adverteert. (okay, dat is wel voor het FULL HD model, ik heb het 4K model, maar toch..)

Tweede tip, de XPS 15 heeft blijkbaar een firmware TPM, die onderdeel is van het chipset/moederbord.
Je kan de TPM naar specificaties/versie 2.0 updaten via een tooltje op de Dell website.
Dit vereist wel dat je de TPM cleart en tijdelijk uitschakelt, voordat je de update kunt uitvoeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Gijs007 op 23-05-2017 17:21 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Pagina: 1 ... 23 ... 35 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen en discussie omtrent de XPS 13 en 15, uitdrukkelijk niet voor statusupdates en leveringen over bestellingen. Dit kun je kwijt in Dell levertijden topic.