Even een vraagje over de gtx960, ik denk dat alleen de intel hd 530 aanstaat, als ik het programma gpu z draai zie ik deze alleen staan en niet de gtx 960. Moet je die handmatig aanzetten bij een nieuwe laptop?
Dat doe je in de NVidia tools.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Er is een nieuwe xps 15 9550 bios update, o.a. beeldscherm flikkering in aangepakt.
Dell XPS 15 9550 1.2.18 A16 System BIOS
XPS 15 9550 1.2.18 BIOS
Probleemoplossingen en verbeteringen
1.Fixed system may drop battery un-expected
2.Improve PCIE NVMe Stability
3.Fixed Panel flick issue
4.Fixed Microsoft Bitlocker issue
5.Improved the DELL ThunderBolt Dock Stability
6.Fixed ST Microelectronics Motion Sensor Driver shows disabled while spindle HDD +mSATA installed
XPS 15 9550 1.2.18 BIOS
6.Fixed ST Microelectronics Motion Sensor Driver shows disabled while spindle HDD +mSATA installed
Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch
raar ik vind zowel met dell assist, als dell update, als via de website van dell geen bios update?Dizzy schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:42:
Er is een nieuwe xps 15 9550 bios update, o.a. beeldscherm flikkering in aangepakt.
XPS 15 9550 1.2.18 BIOS
Die update is van 19/12 ongeveer, kan dus dat je hem al hebt.killerbie schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 19:13:
[...]
raar ik vind zowel met dell assist, als dell update, als via de website van dell geen bios update?
terwijl ik 27 of 28 december nog handmatig gecheckt had, en toen was de 1.2.16 voor mij nog de latest.Wuzi schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 19:39:
[...]
Die update is van 19/12 ongeveer, kan dus dat je hem al hebt.
Dus ondanks dat de date 19 dec is, hebben ze hem pas recentelijk beschikbaar gesteld.
Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch
Ik heb 1.2.18 de 29ste geïnstalleerd, no doubt.Dizzy schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 23:16:
[...]
terwijl ik 27 of 28 december nog handmatig gecheckt had, en toen was de 1.2.16 voor mij nog de latest.
Dus ondanks dat de date 19 dec is, hebben ze hem pas recentelijk beschikbaar gesteld.
Dizzy schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 23:16:
[...]
terwijl ik 27 of 28 december nog handmatig gecheckt had, en toen was de 1.2.16 voor mij nog de latest.
De update was inderdaad even niet beschikbaar op de dell website, zie ook reddit: https://www.reddit.com/r/...0_latest_bios_version_is/. Ik weet ook waarom.Wuzi schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 00:35:
[...]
Ik heb 1.2.18 de 29ste geïnstalleerd, no doubt.
Is er misschien iemand de mij een betere WiFi/Bluetooth kaartje kan aanraden voor in de Dell xps 15? Er zit nu een broadcom in en deze is wel zo slecht met wegvallend bereik e.d.
Dell XPS 15 9550 FHD
Hier http://www.windowscentral.com/upgrade-wifi-dell-xps-15 bevelen ze de Intel Dual Band Wireless-AC 8260 of de Killer 1535 aan.
Ben dat zelf ook van plan, wil alleen op de 9260 wachten, daar is echter erg weinig over te vinden nog helaas.
Sinds deze bios update is het flikkeren van het beeldscherm bij mij geheel weg!Dizzy schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:42:
Ik zag hem tot de 70% helderheid zelfs nog flikkeren.
S'avonds was hij gewoon niet bruikbaar.Het was of naar het extreem irritante geknipper kijken of je ogen eruit branden omdat het scherm zo extreem fel stond

Ik vind trouwens de helderheid, ook in de laagste stand, nog vrij fel. Is daar iets aan te doen?
Helderheid is voor mij ook op de laagste stand te fel op mijn 9350 QHD. Ik heb erg gevoelige ogen. Ik gebruik f-lux om de warmte van het scherm aan te passen, maar daar word ie niet minder fel van. Het is wel iets rustiger voor je ogen. Ik zoek echter nog steeds iets om onder de 0 te komen. Ik begrijp ook niet mensen die gewoon de hele dag op 100% kunnen draaien.
Ik ben niet echt in de gelegenheid om een volledige post te maken, maar zojuist is er meer informatie bekend gemaakt over de XPS 15 9560 (Kaby Lake refresh met GTX 1050 4GB, optionele fingerprint-reader (Windows Hello) en 97Whr in de grootste accu) (nog iets meer dan die "lek" van voor de kerstdagen).
Hier een Box-folder onderhouden door Dell zelf met allerlei content over aankondigingen op de CES: https://m.box.com/shared_...01j4j2vcd2awpbyoxgxvovo6z
Nou ging ik even op zoek naar de service manual omdat daar ook altijd veel uit te halen is (zoals welke SSD er precies in zit omdat je mooi op het labeltje kunt inzoomen
), maar die stond er nog niet. Wel vond ik dit document waar ook staat dat de accu's nu 56 en 97Whr zijn (tegenover 56 en 84 voor de 9550). Even op m'n Dropbox gezet want toen ik net refresh deed was ie alweer weg 
http://topics-cdn.dell.co...p_Setup%20Guide_en-us.pdf (edit: inmiddels weer terug dus Dropbox-link vervangen door Dell-link).
Bron: http://topics-cdn.dell.com/pdf/ helemaal onderaan, verwacht dat daar ook snel de service manual zal staan. Er stond ook even een document over de nieuwe XPS 13 2-in-1 maar die is ook alweer weg zie ik (niet geopend dus helaas). Edit: ook die PDF staat er weer.
Hier een Box-folder onderhouden door Dell zelf met allerlei content over aankondigingen op de CES: https://m.box.com/shared_...01j4j2vcd2awpbyoxgxvovo6z
Nou ging ik even op zoek naar de service manual omdat daar ook altijd veel uit te halen is (zoals welke SSD er precies in zit omdat je mooi op het labeltje kunt inzoomen
http://topics-cdn.dell.co...p_Setup%20Guide_en-us.pdf (edit: inmiddels weer terug dus Dropbox-link vervangen door Dell-link).
Bron: http://topics-cdn.dell.com/pdf/ helemaal onderaan, verwacht dat daar ook snel de service manual zal staan. Er stond ook even een document over de nieuwe XPS 13 2-in-1 maar die is ook alweer weg zie ik (niet geopend dus helaas). Edit: ook die PDF staat er weer.
[ Voor 5% gewijzigd door Chimera op 06-01-2017 01:27 . Reden: Natuurlijk geen kWh :P ]
[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p
ik ben enorm blij met mijn 9550, langs de ene kant spijt dat ik, geen 2 maanden gewacht heb, maarja zo kan je blijven wachten
Zijn ze eigenlijk op een bepaald moment overgestapt van broadcom naar killer?Olrac.Srednjim schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 08:09:
Is er misschien iemand de mij een betere WiFi/Bluetooth kaartje kan aanraden voor in de Dell xps 15? Er zit nu een broadcom in en deze is wel zo slecht met wegvallend bereik e.d.
Geen idee.... ik heb nu als ik op 7 meter afstand zit de WiFi soms helemaal wegvalt 👎🏼Wuzi schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 01:16:
[...]
Zijn ze eigenlijk op een bepaald moment overgestapt van broadcom naar killer?
Dell XPS 15 9550 FHD
In mijne zit namelijk al de Killer 1535, maar die is ook pas van Dec '16.Olrac.Srednjim schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 02:19:
[...]
Geen idee.... ik heb nu als ik op 7 meter afstand zit de WiFi soms helemaal wegvalt 👎🏼
Ok, die van mij is een jaartje ouderWuzi schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 02:41:
[...]
In mijne zit namelijk al de Killer 1535, maar die is ook pas van Dec '16.

die killer is wel goed of ook veel storing?
Dell XPS 15 9550 FHD
De nieuwe specs zijn mooi, maar ik heb mijn 9550 ten tijde van de prijsfout gekocht, dus absoluut geen spijt. Ik zou nu namelijk bijna €600 euro méér kwijt zijn voor hetzelfde model. Het verschil tussen Skylake en Kaby Lake is minimaal en ook de verschillen tussen 960m en de 1050 zijn te overzien.killerbie schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 23:05:
ik ben enorm blij met mijn 9550, langs de ene kant spijt dat ik, geen 2 maanden gewacht heb, maarja zo kan je blijven wachten
Ook ik heb de Killer kaart en absoluut geen last van wegvallen van wifi.Olrac.Srednjim schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:53:
[...]
Ok, die van mij is een jaartje ouder![]()
die killer is wel goed of ook veel storing?
Ik heb een 9360 met killer kaart en na laatste update viel deze wel af en toe weg. Hierop even teruggezet naar een oudere driver en sindsdien geen issues meer!
Ja, met die prijsfout was hij erg goedkoop € 1125,75 met i7-6700HQ, 16GB en een 512GB PCIe. De processor maakt inderdaad niet veel verschil, maar de GPU is toch wel een behoorlijk verschil en presteert tegen de desktop GTX 970 aan. Al vraag ik me wel af of de nieuwe laptop niet sneller luidruchtiger zal worden als die kracht echt ingezet wordt.Muse schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:14:
[...]
De nieuwe specs zijn mooi, maar ik heb mijn 9550 ten tijde van de prijsfout gekocht, dus absoluut geen spijt. Ik zou nu namelijk bijna €600 euro méér kwijt zijn voor hetzelfde model. Het verschil tussen Skylake en Kaby Lake is minimaal en ook de verschillen tussen 960m en de 1050 zijn te overzien.
[...]
Ook ik heb de Killer kaart en absoluut geen last van wegvallen van wifi.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik had begrepen dat de verschillen tussen 960m en 1050 wel meevielen en dat de grote stap voor notebooks pas zit bij 1050ti en 1060. Nu game ik niet fanatiek, dus mis ik de performance ook niet, maar toch interessant om uit te zoeken.Jumpman schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:38:
[...]
Ja, met die prijsfout was hij erg goedkoop € 1125,75 met i7-6700HQ, 16GB en een 512GB PCIe. De processor maakt inderdaad niet veel verschil, maar de GPU is toch wel een behoorlijk verschil en presteert tegen de desktop GTX 970 aan. Al vraag ik me wel af of de nieuwe laptop niet sneller luidruchtiger zal worden als die kracht echt ingezet wordt.
Ik lees hier dat de 1050 ongeveer net zo snel is als een 965m en daarmee ongeveer 30% sneller dan de 960m. De Ti zou 10% sneller moeten zijn dan de 970m. Toegegeven, dat is inderdaad aanzienlijk, maar er wordt ook aangestipt dat dit alleen met optimale koeling zo is. Volgens mij is de koeling in de XPS15 vanwege de kleine behuizing niet direct optimaal?
Hier de €2600,- variant (1TB ssd, i7, 4k) voor €1200,- ex. btw weten te scoren destijdsJumpman schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:38:
[...]
Ja, met die prijsfout was hij erg goedkoop € 1125,75 met i7-6700HQ, 16GB en een 512GB PCIe. De processor maakt inderdaad niet veel verschil, maar de GPU is toch wel een behoorlijk verschil en presteert tegen de desktop GTX 970 aan. Al vraag ik me wel af of de nieuwe laptop niet sneller luidruchtiger zal worden als die kracht echt ingezet wordt.
Enige dat ik mooi had gevonden was een fingerprint reader zoals die dus wel in de nieuwe variant optioneel is. En een grotere accu is altijd meegenomen natuurlijk, moet zeggen dat de 84whr al flink lang mee gaat. Hoop dat ze nog wel ruimte hebben kunnen houden voor 2 fans bij de nieuwe variant.
Die twee fans zullen ze wel kwijt moeten als ze de nieuwe hardware in dezelfde behuizing gaan stoppen.Majesty schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:22:
[...]
Hier de €2600,- variant (1TB ssd, i7, 4k) voor €1200,- ex. btw weten te scoren destijds, al die kortingen die je kunt regelen bij Dell (plus bedrijfskortingen).
Enige dat ik mooi had gevonden was een fingerprint reader zoals die dus wel in de nieuwe variant optioneel is. En een grotere accu is altijd meegenomen natuurlijk, moet zeggen dat de 84whr al flink lang mee gaat. Hoop dat ze nog wel ruimte hebben kunnen houden voor 2 fans bij de nieuwe variant.
Mijn ASUS N551 heeft Intel RealSense Camera, dus bij openklappen herkent Windows je gezicht en is er ingelogd, dit mis ik wel aan de XPS. In ieder geval een vingescan zou minimaal zijn voor het gevoel van snelheid.
Ik heb m'n XPS 13 weer terug na reparatie. Wat blijkt nu, het probleem zit er nog steeds en op de reparatiebon staat:MvdD schreef op donderdag 22 december 2016 @ 15:07:
[...]
Update na m'n vorige post.
De monteur is wederom langs geweest en heeft m'n trackpad vervangen. Dit heeft het probleem niet opgelost en ik moet nu een 4e afspraak maken zodat hij opgehaald kan worden voor reparatie, wat 7-12 dagen gaat duren. Verwacht dat ik dan weer een 5e afspraak moet maken om de laptop in ontvangst te nemen. Maar wil nu eigenlijk gewoon een nieuwe laptop krijgen in plaats van eentje die voor de zoveelste keer uit elkaar is gehaald.
"ONDERDEEL VERWIJDERT EN TERUGGEPLAATST" "GEEN ONDERDELEN VERVANGEN"
Om knettergek van te worden.
Ik weet niet of dit hier hoort, maar aangezien het eigenlijk een vraag is over het aanschaffen van een XPS 15 en dit ook een discussie topic is, denk ik dat het er wel in mag. Zo niet, alvast mijn excuses!
Ik probeer het kort te houden. Zoals ik zei, ik ben van plan om een XPS 15 aan te schaffen, mogelijk met 10 procent VIP korting als student (als dat mag) maar ik twijfel omdat ik de contact nummers en adressen van Dell zeer moeilijk kan vinden.
Op elke link waar ik klik op hun website krijg ik steeds 3 dezelfde nummers, voor klein tot middelgrote bedrijven, grote bedrijven, en public sectors. Geen consumenten nummer dus. Ook het contactformulier is van twijfelachtige aard, omdat die direct om een bestelnummer vraagt. Ook is de chat al voor een langere tijd gesloten, zoverre ik weet.
Weet iemand of dit normaal is voor Dell, of dat ze eigenlijk best goed bereikbaar zijn maar gewoon een zooitje hebben op hun website? Ik wil een aanknoopunt hebben voor het geval dat mijn laptop kapot gaat of een mankement heeft (waar de XPS lijn blijkbaar door geplaagd word..)
Alvast heel erg bedankt voor enige hulp

Ik probeer het kort te houden. Zoals ik zei, ik ben van plan om een XPS 15 aan te schaffen, mogelijk met 10 procent VIP korting als student (als dat mag) maar ik twijfel omdat ik de contact nummers en adressen van Dell zeer moeilijk kan vinden.
Op elke link waar ik klik op hun website krijg ik steeds 3 dezelfde nummers, voor klein tot middelgrote bedrijven, grote bedrijven, en public sectors. Geen consumenten nummer dus. Ook het contactformulier is van twijfelachtige aard, omdat die direct om een bestelnummer vraagt. Ook is de chat al voor een langere tijd gesloten, zoverre ik weet.
Weet iemand of dit normaal is voor Dell, of dat ze eigenlijk best goed bereikbaar zijn maar gewoon een zooitje hebben op hun website? Ik wil een aanknoopunt hebben voor het geval dat mijn laptop kapot gaat of een mankement heeft (waar de XPS lijn blijkbaar door geplaagd word..)
Ik heb vorig jaar bij mijn aankoop van mijn 9550 dit email adres aangeschreven en kreeg toen een kortingscode: Dell_EMEA_VIP@Dell.comKiragi schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:50:
Ik weet niet of dit hier hoort, maar aangezien het eigenlijk een vraag is over het aanschaffen van een XPS 15 en dit ook een discussie topic is, denk ik dat het er wel in mag. Zo niet, alvast mijn excuses!![]()
Op elke link waar ik klik op hun website krijg ik steeds 3 dezelfde nummers, voor klein tot middelgrote bedrijven, grote bedrijven, en public sectors. Geen consumenten nummer dus. Ook het contactformulier is van twijfelachtige aard, omdat die direct om een bestelnummer vraagt. Ook is de chat al voor een langere tijd gesloten, zoverre ik weet.![]()
Geen garanties of het nu nog werkt maar succes.
Elect a clown, expect a circus.
Bestel via de website, Dell.be -> voor thuis ?Kiragi schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:50:
Ik weet niet of dit hier hoort, maar aangezien het eigenlijk een vraag is over het aanschaffen van een XPS 15 en dit ook een discussie topic is, denk ik dat het er wel in mag. Zo niet, alvast mijn excuses!![]()
Op elke link waar ik klik op hun website krijg ik steeds 3 dezelfde nummers, voor klein tot middelgrote bedrijven, grote bedrijven, en public sectors. Geen consumenten nummer dus. Ook het contactformulier is van twijfelachtige aard, omdat die direct om een bestelnummer vraagt. Ook is de chat al voor een langere tijd gesloten, zoverre ik weet.![]()
Als je veel schrik hebt voor mankementjes, neem dan die extra waarborg van 30 euro (val en waterschade etc) heb ik ook genomen
Bedankt! Ik ga morgen een poging doen. Enig idee of de school/werkgever geïnformeerd word als je een kortingscode aanvraagt? (En of dat kwaad kan?)Slasher schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:26:
[...]
Ik heb vorig jaar bij mijn aankoop van mijn 9550 dit email adres aangeschreven en kreeg toen een kortingscode: Dell_EMEA_VIP@Dell.com
Geen garanties of het nu nog werkt maar succes.
Ik zat er eerder aan te denken om dan een extra jaar volle support er bij te nemen, maar dit is ook wel een goede tip. 30 euro is goed te doen.killerbie schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:28:
[...]
Bestel via de website, Dell.be -> voor thuis ?
Als je veel schrik hebt voor mankementjes, neem dan die extra waarborg van 30 euro (val en waterschade etc) heb ik ook genomen
En vanwaar Dell.be als ik in Nederland woon?
Dit was in mijn geval ook niet van toepassing daar vragen ze ook niet naar.Kiragi schreef op zondag 8 januari 2017 @ 21:16:
Bedankt! Ik ga morgen een poging doen. Enig idee of de school/werkgever geïnformeerd word als je een kortingscode aanvraagt? (En of dat kwaad kan?)
Elect a clown, expect a circus.
Wist niet dat je in Nl woont, ik woon in Be vandaar. De Nl website zal volgens mij niet enorm verschillend zijn denk ikEn vanwaar Dell.be als ik in Nederland woon?

Ik had een los randje om het scherm van mijn xps13 heen. Was al los vanaf het begin, maar lange tijd niets mee gedaan totdat de garantieperiode bijna afgelopen was. Na wat heen-en-weer-gemail (met daarbij de vraag: "kunt u het zelf repareren?") is vrijdag de monteur langsgeweest. Die heeft mijn hele scherm vervangen voor een nieuw exemplaar. In een kwartier was hij klaar, en ben nu weer probleemvrij.
Het is lastig dat je vooraf geen tijdstip doorkrijgt, maar ik ben best snel en goed geholpen. Vond het ook wel interessant om mee te kijken wat hij deed; blij dat ik dat zelf niet heb geprobeerd.
Het is lastig dat je vooraf geen tijdstip doorkrijgt, maar ik ben best snel en goed geholpen. Vond het ook wel interessant om mee te kijken wat hij deed; blij dat ik dat zelf niet heb geprobeerd.
Is jouw probleem al opgelost ondertussen?0bs schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:04:
[...]
Thanks, maar ik heb nog geen andere laptop gezien die zo'n wiebel touchpad heeft. Tevens een filmpje uit 2015 gevonden: https://www.youtube.com/watch?v=q1Z9adYLkyw
Ik wacht de reactie van dell (lastig te bereiken trouwens) nog af. Mocht iemand hier meer weten, hoor het graag! Koppensneller, let me know.
Dell heeft de laptop kosteloos opgehaald en heb mijn geld terug. Had ook de optie voor een monteur aan huis, maar dit gedoe deed mij besluiten voor 16gb te gaan.
Bij centralpoint een nieuwe besteld (4k, 16gb, 512gb), volgende dag was deze geleverd en prima in orde. Had geen zin om weer 4 weken te wachten op een laptop via Dell zelf, wel zonde van de kortingen! Voor de meerprijs heb je hem dus direct in huis en krijg je Windows pro i.p.v. home
De vernieuwde XPS 15 staat inmiddels ook online in Amerika.
Ook? Waar nog meer dan? Zie hem helaas nog niet in de Nederlandse shop.robcoenen schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:48:
Goede prijzen daar.robcoenen schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:48:
Weet iemand een fix voor dat brightness niet kan worden veranderd via toortsenboard na sleep? Skylake 13.
Zijn prijzen zonder VAT (btw)
Ik ben zelf aan het twijfelen om te wachten op de refresh of een 2016 model aan te schaffen. Voornamelijk vanwege de grafische kaart en de prestatieverschillen. Of een MacBook Pro met een GT650/750m (vanwege de kwaliteit en waardebehoud).
Ik gebruik nu ongeveer 8 jaar MacBooks maar ik betrap mezelf er regelmatig op dat ik meer op Windows zit voor games dan OSX. Ik vind de XPS de enige laptop die in de buurt komt van de Mac's qua design en bouwkwaliteit.
XBOX Live Gamertag: PerfektOne
Nee, maar als workaround kan je het via het power options aanpassen.jerkitout schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 18:50:
Weet iemand een fix voor dat brightness niet kan worden veranderd via toortsenboard na sleep? Skylake 13.

Ik heb 2 maand geleden ongeveer een xps15 gekocht, maar ik kon echt niet meer wachten (vorige ultrabook was al een aantal weken onbruikbaar). Persoonlijk zou ik de refresh van de XPS aansdchaffen, maar pas een aantal weken nadat die op de markt beschikbaar is (kwestie van geen 'onverwachte' defecten etcAvance schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 02:25:
[...]
Zijn prijzen zonder VAT (btw)
Ik ben zelf aan het twijfelen om te wachten op de refresh of een 2016 model aan te schaffen. Voornamelijk vanwege de grafische kaart en de prestatieverschillen. Of een MacBook Pro met een GT650/750m (vanwege de kwaliteit en waardebehoud).
Ik gebruik nu ongeveer 8 jaar MacBooks maar ik betrap mezelf er regelmatig op dat ik meer op Windows zit voor games dan OSX. Ik vind de XPS de enige laptop die in de buurt komt van de Mac's qua design en bouwkwaliteit.
Er is iets raars aan de hand met dell.nl.
Vanmiddag zocht ik naar een XPS 15 met de 7e gen. i7. Deze had ik gevonden voor 1700, met nog een code (premium100) waardoor hij uiteindelijk 1600,- zou worden.
Nu wil ik hem weer bekijken en ik vind ik alleen maar modellen met de 6e generatie. Is dat die "refresh" waar hierboven over besproken wordt? Of komt er een soort van nieuw type?
Edit:
Nu vind ik weer 2 verschillende types, maar allebei 6e gen.
http://www.dell.com/nl/p/xps-15-9550-laptop/pd?ref=PD_OC
http://www.dell.com/nl/bu...cets=213169~0~3086417&p=1
Voor werk, of voor thuis/kantoor.
Die site is echt verschrikkelijk!
Edit 2:
Ik zal me vanmiddag wel vergist hebben. Zo te zien komt de refresh met de 7e gen cpu pas later naar NL. Even afwachten dan maar!
Vanmiddag zocht ik naar een XPS 15 met de 7e gen. i7. Deze had ik gevonden voor 1700, met nog een code (premium100) waardoor hij uiteindelijk 1600,- zou worden.
Nu wil ik hem weer bekijken en ik vind ik alleen maar modellen met de 6e generatie. Is dat die "refresh" waar hierboven over besproken wordt? Of komt er een soort van nieuw type?
Edit:
Edit 2:
Ik zal me vanmiddag wel vergist hebben. Zo te zien komt de refresh met de 7e gen cpu pas later naar NL. Even afwachten dan maar!
[ Voor 37% gewijzigd door Luapper op 15-01-2017 22:10 ]
Inderdaad, de refresh komt later naar NL. Ik schat nog 1-2 weken. Als het iets zoals de Amerikaanse Release is dan komen de eerste modellen zonder fingerprint scanner.. En dat moet je dus ook net weer weten.Luapper schreef op zondag 15 januari 2017 @ 21:47:
Er is iets raars aan de hand met dell.nl.
Edit:
Edit 2:

Dell zijn website kan wel eens een major revamp krijgen. Specs zijn onduidelijk, de contactmethodes deugen niet of vereisen gegevens die je niet kan hebben tenzij je iets besteld moet hebben.. Jup. De ellende is dat alles via Dell zijn Amerikaanse Servers/systeem gaat. Dingen worden daarom letterlijk vertaald en productpages worden niet automatisch geüpdatet om serverbelasting te verlagen. Om nog niet te beginnen over eventuele gegevens die toegestuurd moeten worden, die gaan eerst via een mailserver in Amerika..

Ja ben ik met je eens. Echter heb ik mijn MacBook al van de hand en het begint toch erg te kriebelen. Ben voornamelijk geïnteresseerd in de grafische prestaties, want daar kwam de Mac erg in te kort. Volgens een review op YouTube van de CES draait Overwatch op Ultra settings gemiddeld rond de 60 fps. Had gehoopt dat de Ti versie van de 1050 gebruikt zou worden maar helaas.killerbie schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:01:
[...]
Ik heb 2 maand geleden ongeveer een xps15 gekocht, maar ik kon echt niet meer wachten (vorige ultrabook was al een aantal weken onbruikbaar). Persoonlijk zou ik de refresh van de XPS aansdchaffen, maar pas een aantal weken nadat die op de markt beschikbaar is (kwestie van geen 'onverwachte' defecten etc
Die €100 kortingsactie loopt tem 18 januari en nog eens €100 korting op XPS loopt tem 1 februari, dus ik vermoed dat hij daarna pas besteld kan worden.
Dan vraag ik mij ook nog af of het 4k scherm echt een toegevoegde waarde heeft als ik toch alleen zal gamen op 1080p.
Ik zou zeggen verspil geen extra geld aan het 4K scherm dan, heb ik met de 9550 ook niet gedaan gezien ik 4K niet nodig heb en ook enkel op 1080p game, bovendien scheelt dat enorm in batterij gebruik en touch gebruik ik toch niet genoeg om de meerkost te verantwoorden. Het 4k paneel is trouwens glanzend wat door velen, incl mezelf, als enorm storend word ervaren;Avance schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:58:
[...]
Ja ben ik met je eens. Echter heb ik mijn MacBook al van de hand en het begint toch erg te kriebelen. Ben voornamelijk geïnteresseerd in de grafische prestaties, want daar kwam de Mac erg in te kort. Volgens een review op YouTube van de CES draait Overwatch op Ultra settings gemiddeld rond de 60 fps. Had gehoopt dat de Ti versie van de 1050 gebruikt zou worden maar helaas.
Die €100 kortingsactie loopt tem 18 januari en nog eens €100 korting op XPS loopt tem 1 februari, dus ik vermoed dat hij daarna pas besteld kan worden.
Dan vraag ik mij ook nog af of het 4k scherm echt een toegevoegde waarde heeft als ik toch alleen zal gamen op 1080p.
ECHTER, volgens de website van Dell US zou deze keer enkel de 4K versie een 98(?)kwh batterij hebben, en de 1080p versies een kleinere batterij, dus in dat opzicht zou ik moest ik nu de keuze hebben wél voor de 4K versie gaan. Maar Dell kennende kan dit voor Europa verschillen.
Bij mij was het dat de batterij groter was wanneer je enkel een SSD nam, zonder HDD (de HDD zit ter hoogte van de batterij waardoor de batterij groter kon wanneer je geen hdd erin configureerde).
Moraal van het verhaal, héél goed kijken wanneer je gaat bestellen.
PS ik zou eens contact opnemen met Dell ivm de beschikbaarheid van de nieuwe versies, als je echt niet kan wachten zie ik wel dat de 9550's precies goedkoper zijn momenteel (zonder de kortingacties), maar als je er echt voornamelijk op gaat gamen raad ik je toch echt wel aan geduld te hebben...
[ Voor 4% gewijzigd door killerbie op 16-01-2017 18:41 ]
Thanks voor je input!killerbie schreef op maandag 16 januari 2017 @ 18:39:
[...]
Ik zou zeggen verspil geen extra geld aan het 4K scherm dan, heb ik met de 9550 ook niet gedaan gezien ik 4K niet nodig heb en ook enkel op 1080p game, bovendien scheelt dat enorm in batterij gebruik en touch gebruik ik toch niet genoeg om de meerkost te verantwoorden. Het 4k paneel is trouwens glanzend wat door velen, incl mezelf, als enorm storend word ervaren;
ECHTER, volgens de website van Dell US zou deze keer enkel de 4K versie een 98(?)kwh batterij hebben, en de 1080p versies een kleinere batterij, dus in dat opzicht zou ik moest ik nu de keuze hebben wél voor de 4K versie gaan. Maar Dell kennende kan dit voor Europa verschillen.
Bij mij was het dat de batterij groter was wanneer je enkel een SSD nam, zonder HDD (de HDD zit ter hoogte van de batterij waardoor de batterij groter kon wanneer je geen hdd erin configureerde).
Moraal van het verhaal, héél goed kijken wanneer je gaat bestellen.
PS ik zou eens contact opnemen met Dell ivm de beschikbaarheid van de nieuwe versies, als je echt niet kan wachten zie ik wel dat de 9550's precies goedkoper zijn momenteel (zonder de kortingacties), maar als je er echt voornamelijk op gaat gamen raad ik je toch echt wel aan geduld te hebben...
Ik had ook opgemerkt dat alleen de 4K variant de grotere batterij betreft. Het zal sowieso de variant worden met alléén een SSD van 512GB. Het 4k scherm is wel uniek en ik werk ook voor school op het apparaat dus dan pakt dat wel fijn uit met tekstverwerken etc. Alleen touch vind ik vreselijk en zou ik eraf willen hebben maar dat gaat nu eenmaal niet.
Tevens kom ik als student normaal gesproken wel in aanmerking voor 10% studentenkorting, scheelt ook weer 180-200€ op de aanschafprijs, afhankelijk van de prijs bij de release. Ik heb na een aantal reviews begrepen dat de GTX 1050 wel echt de moeite waard is. Anders was het mijn idee geweest om een simpelere ultrabook aan te schaffen en een desktop voor gamen voor dezelfde prijs. Maar ik weet dat ik meer aan een fatsoenlijke laptop zal hebben ivm vervoer naar school en gamen bij vrienden thuis.
Kwa prijs kwaliteit verhouding is het wellicht verstandiger om voor laatstgenoemde optie te gaan, game pc is nou eenmaal meer bang for buck. Maar ik vind de XPS de enige mooie laptop die voor Windows bestaat met een redelijke grafische kaart. Pff
Wat ik mij trouwens nog afvraag;
De 13" XPS heeft als configuratie een optie met Ununtu Linux die aanzienlijk goedkoper is. "http://m.dell.com/mt/www.dell.com/nl/p/xps-13-9360-laptop/pd?oc=cnx93611&model_id=xps-13-9360-laptop"
Het scheelt namelijk €50,- tov de Windows 10 variant. Kan daar echter wél gewoon Windows op geinstalleerd worden? Bespaart je namelijk 30€ als je Windows 10 los zou kopen.
[ Voor 9% gewijzigd door PerfektOne op 16-01-2017 19:02 ]
Of, en dit is een gokje, ke koopt een 9550 zonder 4k mét een goede batterij, voorlopig kan je daar nog redelijk op gamen. Ondertussen spaar je rustig door en hou je marktplaats in de gaten om zo een thunderbolt 3 'bakje' aan te schaffen waar je zelf een gpu in kan plaatsen.Avance schreef op maandag 16 januari 2017 @ 18:49:
[...]
....
Kwa prijs kwaliteit verhouding is het wellicht verstandiger om voor laatstgenoemde optie te gaan, game pc is nou eenmaal meer bang for buck. Maar ik vind de XPS de enige mooie laptop die voor Windows bestaat met een redelijke grafische kaart. Pff
Dat 'bakje' zou je dan eventueel ook over een jaar of 3 bij je volgende laptop kunnen gebruiken en dan besparen op een interne gpu
(dat is mijn gedacht geweest, gezien ik de aanschaf echt niet kon uitstellen)
Zou ik dan niet beter voor de 13" variant kunnen gaan mét externe gpu? 😆
Hangt er van af hoelang je voor je scherm gaat zitten, ikzelf had de afgelopen 3 jaar een 13" samsung ultra, maar sinds ik 8h per dag achter de laptop zit voor m'n werk ben ik enorm blij met 15 inch.Avance schreef op maandag 16 januari 2017 @ 19:03:
Zou ik dan niet beter voor de 13" variant kunnen gaan mét externe gpu? 😆
Een goed artikel over de razer core op de xps 15: http://www.ultrabookreview.com/10761-razer-core-review/
Stel jezelf goed de vraag wat je gaat doen met het apparaat, en of dat over een jaar of twee ook zo is (het is een high end ding dus ik ga ervan uit dat je het minimum 2 á 3 jaar zult gebruiken. Hou rekening met eventuele veranderingen in je gebruik en eisen én budget.
In mijn geval ben ik enorm tevreden met de 9550 15" voldoet prima aan mijn eisen, en asl over een jaar of 2 de gpu niet meer meekan én ik game nog af en toe (wat enorm aan het minderen is) koop ik gewoon een externe gpu. De nvidea 960m doet het voor mij nog prima op dit moment gezien ik voorheen op consoles gamede en tevreden ben met 'gemiddelde' gfx.
Moest je toch de nieuwe versie aanschaffen, zou ik aanraden vanaf de verkoop van start gaat toch nog een aantal weken of een maandje af te wachten gezien ikzelf bij Dell toch altijd het gevoel heb dat ze bij introductie wat steken laten vallen inzake defecten etc. (mijn 9550 is perfect, maar dat mag wel na een jaar sinds de introductie)
Potverdorie, je hebt mij flink aan het denken gezet! Ik heb na wat googlen nogal het een en ander gevonden over de Razer Core icm de XPS. Het blijkt gewoon goed te werken. Het enige nadeel is de prijs, $500,- voor de core en dan komt daar nog een gpu bij kijken. Echter, mocht de XPS 13 goed functioneren met de Razer Core dan valt dit te overzien. Icm alle kortingen zal de XPS 13 met i7, 16gb geheugen en 512ssd rond de 1100-1200€ uitkomen. Tel daar de Core en gpu bij en je hebt een geweldig systeem om te gamen, die future proof is. Vervelend is alleen dat de 13" geen dedicated gpu heeft dus dan sleep je uiteindelijk ten alle tijden de Core mee om te gamen. Als ik voor de 15" zou gaan wordt het mij weer te duur. Misschien toch maar wachten op de refresh of een huidige kopen met de 960m, en in de toekomst uitkijken naar de Core met gpu. Dat is kostentechnisch waarschijnlijk het verstandigste.killerbie schreef op maandag 16 januari 2017 @ 19:14:
[...]
Hangt er van af hoelang je voor je scherm gaat zitten, ikzelf had de afgelopen 3 jaar een 13" samsung ultra, maar sinds ik 8h per dag achter de laptop zit voor m'n werk ben ik enorm blij met 15 inch.
Een goed artikel over de razer core op de xps 15: http://www.ultrabookreview.com/10761-razer-core-review/
Stel jezelf goed de vraag wat je gaat doen met het apparaat, en of dat over een jaar of twee ook zo is (het is een high end ding dus ik ga ervan uit dat je het minimum 2 á 3 jaar zult gebruiken. Hou rekening met eventuele veranderingen in je gebruik en eisen én budget.
In mijn geval ben ik enorm tevreden met de 9550 15" voldoet prima aan mijn eisen, en asl over een jaar of 2 de gpu niet meer meekan én ik game nog af en toe (wat enorm aan het minderen is) koop ik gewoon een externe gpu. De nvidea 960m doet het voor mij nog prima op dit moment gezien ik voorheen op consoles gamede en tevreden ben met 'gemiddelde' gfx.
Moest je toch de nieuwe versie aanschaffen, zou ik aanraden vanaf de verkoop van start gaat toch nog een aantal weken of een maandje af te wachten gezien ikzelf bij Dell toch altijd het gevoel heb dat ze bij introductie wat steken laten vallen inzake defecten etc. (mijn 9550 is perfect, maar dat mag wel na een jaar sinds de introductie)
Wat ik persoonlijk zou doen: de 15" aanschaffen en voorlopig geen core kopen maar een jaartje afwachten (de 960m is echt niet zodanig slecht dat je er plezier voor zal inleveren!), volgend jaar wanneer de 960m wat begint te veroudereen heb je dan mss wat meer budget voor een core, en mss zelfs een goedkopere 1080gpuAvance schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:17:
[...]
Potverdorie, je hebt mij flink aan het denken gezet! Ik heb na wat googlen nogal het een en ander gevonden over de Razer Core icm de XPS. Het blijkt gewoon goed te werken. Het enige nadeel is de prijs, $500,- voor de core en dan komt daar nog een gpu bij kijken. Echter, mocht de XPS 13 goed functioneren met de Razer Core dan valt dit te overzien. Icm alle kortingen zal de XPS 13 met i7, 16gb geheugen en 512ssd rond de 1100-1200€ uitkomen. Tel daar de Core en gpu bij en je hebt een geweldig systeem om te gamen, die future proof is. Vervelend is alleen dat de 13" geen dedicated gpu heeft dus dan sleep je uiteindelijk ten alle tijden de Core mee om te gamen. Als ik voor de 15" zou gaan wordt het mij weer te duur. Misschien toch maar wachten op de refresh of een huidige kopen met de 960m, en in de toekomst uitkijken naar de Core met gpu. Dat is kostentechnisch waarschijnlijk het verstandigste.
PS de core is een voorbeeld, asus en nog een aantal onbekende merken hebben ook zulke 'kastjes' waar een gpu in kan
[ Voor 6% gewijzigd door killerbie op 16-01-2017 21:01 ]
Nee hoor, het $1699,- model is FHD/i7-7700HQ/512GB SSD/16GB/97WHr/GTX1050.killerbie schreef op maandag 16 januari 2017 @ 18:39:
[...]
die is zonder taksen etc he op de amerikaanse site, dus die zal hier geen 1699EUR wordenJay-v schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:15:
[...]
Nee hoor, het $1699,- model is FHD/i7-7700HQ/512GB SSD/16GB/97WHr/GTX1050.
Dat denk ik ook niet. Jij gaf aan dat er geen non-touch Full HD model is met grotere batterij. Die is er dus gelukkig welkillerbie schreef op maandag 16 januari 2017 @ 23:02:
[...]
die is zonder taksen etc he op de amerikaanse site, dus die zal hier geen 1699EUR worden
Inmiddels is hij ook in NL verkrijgbaar. De vingerafdrukscanner zit er nog niet in, die komt eind februari-maart pas.
Voor thuis: http://www.dell.com/nl/p/xps-15-9560-laptop/pd
Voor werk: http://www.dell.com/nl/bedrijven/p/xps-15-9560-laptop/pd
[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p
Bedankt voor de headsup!Chimera schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 09:33:
Inmiddels is hij ook in NL verkrijgbaar. De vingerafdrukscanner zit er nog niet in, die komt eind februari-maart pas.
Ben van plan de i7 basismodel aan te schaffen, maar moet nog wachten op de VIP code, en telefonisch liggen zij eruit.
Weet iemand trouwens of het mogelijk is de laptop als Consument aan te schaffen, maar zakelijk gezien de btw terug te vorderen? Wat moet er dan op de bon staan, alleen bedrijfsnaam en adres?
Alvast bedankt
Zo'n vingerafdrukscanner is wel een must als je het eenmaal gewend bent, je logt zoveel sneller in. Het gevoel van snelheid komt het echt ten goede bij het opstarten.Chimera schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 09:33:
Ik doe het altijd op die manier. Als consument kopen en dan (als de redenen legitiem zijn) in de zaak brengen en btw terugvragen bij kwartaalaangifte.Avance schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:32:
[...]
Bedankt voor de headsup!
Ben van plan de i7 basismodel aan te schaffen, maar moet nog wachten op de VIP code, en telefonisch liggen zij eruit.
Weet iemand trouwens of het mogelijk is de laptop als Consument aan te schaffen, maar zakelijk gezien de btw terug te vorderen? Wat moet er dan op de bon staan, alleen bedrijfsnaam en adres?
Alvast bedankt
Ik begrijp ook niet dat de 'zakelijke' variant minus btw duurder is dan de consumentvariant zonder btw.
Wat is dan de deal met die VIP-codes? Dat heb ik even gemist, zie dat het topic op slot is, kun je daar gewoon voor bellen?
Maar dan schaf jij het apparaat volledig particulier aan? Dus bij persoonlijke gegevens eigen voornaam en achternaam? Mijn schoonbroer wilt mij er namelijk mee helpen maar heeft er in het verleden wel eens problemen mee gehad ivm de boekhouder. Ik was dus van plan om er Dhr. NAAM BEDRIJF VOF van te maken met zakelijke adres, omdat particulier indd goedkoper is.Luapper schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:01:
[...]
Ik doe het altijd op die manier. Als consument kopen en dan (als de redenen legitiem zijn) in de zaak brengen en btw terugvragen bij kwartaalaangifte.
Ik begrijp ook niet dat de 'zakelijke' variant minus btw duurder is dan de consumentvariant zonder btw.
Wat is dan de deal met die VIP-codes? Dat heb ik even gemist, zie dat het topic op slot is, kun je daar gewoon voor bellen?
Wat betreft de VIP code, er is een email adress Dell_EMEA_VIP@Dell.com die 10% kortingscodes verstrekt, mits je student bent of medewerker van of aangesloten bent bij dell. Dat zou mij dus €100 XPS korting opleveren tem 18 januari, 10% vip korting en 21% btw..
Ik ben een ZZP'er, dus ik ben mijn bedrijf, dat ligt dus misschien wat anders dan wanneer je het voor een VOF wilt aanschaffen. Ik zou de belastingdienst eens een belletje geven. Mijn belastingman heeft er iig nooit een probleem in gezien.Avance schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:05:
[...]
Maar dan schaf jij het apparaat volledig particulier aan? Dus bij persoonlijke gegevens eigen voornaam en achternaam? Mijn schoonbroer wilt mij er namelijk mee helpen maar heeft er in het verleden wel eens problemen mee gehad ivm de boekhouder. Ik was dus van plan om er Dhr. NAAM BEDRIJF VOF van te maken met zakelijke adres, omdat particulier indd goedkoper is.
Wat betreft de VIP code, er is een email adress Dell_EMEA_VIP@Dell.com die 10% kortingscodes verstrekt, mits je student bent of medewerker van of aangesloten bent bij dell. Dat zou mij dus €100 XPS korting opleveren tem 18 januari, 10% vip korting en 21% btw..
'Aangesloten bij Dell', hoe doe je dat? 10% wordt bij zo'n bedrag wel zeer aantrekkelijk.
Aha, dan zal dat inderdaad een stuk makkelijker liggen denk ik.Luapper schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:11:
[...]
Ik ben een ZZP'er, dus ik ben mijn bedrijf, dat ligt dus misschien wat anders dan wanneer je het voor een VOF wilt aanschaffen. Ik zou de belastingdienst eens een belletje geven. Mijn belastingman heeft er iig nooit een probleem in gezien.
'Aangesloten bij Dell', hoe doe je dat? 10% wordt bij zo'n bedrag wel zeer aantrekkelijk.
Aangesloten bij Dell bedoel ik mee als je voor een bedrijf werkt dat een 'partnership' heeft met Dell, bijvoorbeeld UPS die pc's gebruiken van Dell etc.
Opvallend weinig verschil in de prijzen trouwens tussen US en NL. Net twee XPS modellen met dezelfde specs vergeleken. De een kost $1.371,99 in US, hetzelfde model in NL €1.599,-.
US:
http://www.dell.com/en-us...5-9560-laptop/fncwxb1610s
NL:
http://www.dell.com/nl/p/...del_id=xps-15-9560-laptop
Incl VAT kom je in de US zelfs duurder uit. Ik dacht dat er normaal gesproken een groter verschil in de twee prijzen zat (waar NL duurder is).
Denken jullie dat dit qua prijzen gelijk zal zijn voor andere series, bijvoorbeeld de Inspiron 7000? Ik weet namelijk niet of dit gebruikelijk is.
US:
http://www.dell.com/en-us...5-9560-laptop/fncwxb1610s
NL:
http://www.dell.com/nl/p/...del_id=xps-15-9560-laptop
Incl VAT kom je in de US zelfs duurder uit. Ik dacht dat er normaal gesproken een groter verschil in de twee prijzen zat (waar NL duurder is).
Denken jullie dat dit qua prijzen gelijk zal zijn voor andere series, bijvoorbeeld de Inspiron 7000? Ik weet namelijk niet of dit gebruikelijk is.
Die heb ik een paar dagen geleden al aangevraagd, maar krijg geen reactie op mijn mail. Hier van plan het 1799,- model aan te schaffen. Vanwege de 97WHr accu. Maar zonder VIP code is het toch wat prijzigAvance schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:32:
[...]
maar moet nog wachten op de VIP code, en telefonisch liggen zij eruit.
Probeer eens een nieuw mailtje te sturen maar dan in het EngelsJay-v schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:10:
[...]
Die heb ik een paar dagen geleden al aangevraagd, maar krijg geen reactie op mijn mail. Hier van plan het 1799,- model aan te schaffen. Vanwege de 97WHr accu. Maar zonder VIP code is het toch wat prijzig
Hij was in het engelsKarizma schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:16:
[...]
Probeer eens een nieuw mailtje te sturen maar dan in het Engels
Wanneer heb jij de mail verstuurd? Ik heb het best uitgebreid beschreven maar een collega van mij heeft het heel kort gelaten en had zijn code de volgende dag binnen. Heb zojuist nog maar een poging gewaagd.
Kort houden, die mensen zitten ook niet op een boek te wachtenAvance schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:19:
[...]
Wanneer heb jij de mail verstuurd? Ik heb het best uitgebreid beschreven maar een collega van mij heeft het heel kort gelaten en had zijn code de volgende dag binnen. Heb zojuist nog maar een poging gewaagd.
Ik had binnen een uurtje reactie.
Deze discussies zouden eigenlijk in [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2 moeten horen maar goed, die zit op slot

Misschien ben ik scheel, maar ik zie op alle new XPS 15 modellen alleen maar de 56 W/u batterij zitten...? Kan het ook niet achteraf configgen....
Haha had al zo'n vermoeden. Ja had gezien dat die op slot zat dus had al een vermoeden dat er minder kans was om een code te ontvangen. Zit al de hele dag in mijn inbox te kijken.Karizma schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:44:
[...]
Kort houden, die mensen zitten ook niet op een boek te wachten
Deze discussies zouden eigenlijk in [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2 moeten horen maar goed, die zit op slot
Zucht, fantastische content managers hebben ze bij Dell... als ik 'm in m'n mandje gooi (iig de 2099e versie) en ik bekijk de 'detail weergave' dan staat de 97W/u batterij wel gespecificeerd.jseris schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:49:
Misschien ben ik scheel, maar ik zie op alle new XPS 15 modellen alleen maar de 56 W/u batterij zitten...? Kan het ook niet achteraf configgen....
Hij zit sowieso bij het model met het 4K scherm, in verband met de energieconsumptie ook wel nodig. Als je kijkt op de zakelijke site van Dell staat hij wel bij de duurdere modellen erbijjseris schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:49:
Wanneer heb je hem aangevraagd? Ikzelf gister ochtend. Helaas nog geen reactie.Karizma schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:44:
[...]
Kort houden, die mensen zitten ook niet op een boek te wachten
PREMIUM100 kun je niet combineren met een vip code.Avance schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:05:
[...]
Dat zou mij dus €100 XPS korting opleveren tem 18 januari, 10% vip korting en 21% btw..
Heb je helaas helemaal gelijk in, kwam ik bij bestellen net achter. Heb de VIP code wél al mogen ontvangen gelukkig. Ben benieuwd hoelang het duurt voor hij binnen is.Wuzi schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 18:34:
[...]
PREMIUM100 kun je niet combineren met een vip code.
Ai ai, die nieuwe XPS 15 is toch wel erg verleidelijk... En nu zeker met die Premium code
.
Ik vind het wel weer doodzonde dat de variant met de vingerprint sensor alleen via Dell Zakelijk te krijgen is, en dat dan ook nog weer met langere levertijd (en zonder korting...). Zeer zonde, want ik had graag Windows Hello willen uitproberen.
Bovendien, 5-13 verzenddagen.. Hoe lang duurt het dan tot het uiterlijk in NL is? Ik zou deze laptop graag voor begin Februari willen hebben namelijk, aangezien ik er dan weer een nodig ben.
Alvast bedankt!

Ik vind het wel weer doodzonde dat de variant met de vingerprint sensor alleen via Dell Zakelijk te krijgen is, en dat dan ook nog weer met langere levertijd (en zonder korting...). Zeer zonde, want ik had graag Windows Hello willen uitproberen.
Bovendien, 5-13 verzenddagen.. Hoe lang duurt het dan tot het uiterlijk in NL is? Ik zou deze laptop graag voor begin Februari willen hebben namelijk, aangezien ik er dan weer een nodig ben.
Alvast bedankt!
Die levertijden moet je niet vanuit gaan. Bij mij stond er ook 3-5 werkdagen, en duurde uiteindelijk toch zeker 3 weken.Kiragi schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 19:06:
Ai ai, die nieuwe XPS 15 is toch wel erg verleidelijk... En nu zeker met die Premium code.
Alvast bedankt!
Ik kom er net achter dat ik voor €140 meer beter een model hoger had kunnen bestellen. Alleen kan ik de order natuurlijk niet wijzigen omdat de klantenservice gesloten is. Ben toch bang dat de 54W/h accu te zwak zal zijn en een nieuwe batterij kopen is alleen al €100.
gewoon morgen wijzigen zou geen probleem mogen zijn, vermeld er gwn bij dat je meteen de duurdere versie gaat bestellenAvance schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:11:
Ik kom er net achter dat ik voor €140 meer beter een model hoger had kunnen bestellen. Alleen kan ik de order natuurlijk niet wijzigen omdat de klantenservice gesloten is. Ben toch bang dat de 54W/h accu te zwak zal zijn en een nieuwe batterij kopen is alleen al €100.
Nou het wordt niet de duurste, haha. Het model van 1799 zou het moeten worden. Ga morgen meteen bellen.killerbie schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:42:
[...]
gewoon morgen wijzigen zou geen probleem mogen zijn, vermeld er gwn bij dat je meteen de duurdere versie gaat bestellen
Waarschijnlijk annuleren ze de huidige order van je, en moet je opnieuw bestellen. Dus voorschieten.Avance schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:11:
Terugbetaling van Dell duurde bij mij 3,5 week.
Nou daar ga ik dan als ruim 10 jaar Macbook Pro gebruiker....zojuist de €2099 versie vd nieuwe XPS 15 gekocht.
Het idee is om dualboot Windows 10 (voor Ableton Live en een aantal games) en Linux (development werk, Vagrant VMs, Docker etc) te draaien.
Ben erg benieuwd naar de prestaties, maar ook vooral naar mijn ervaring met de bouwkwaliteit van de laptop.
We gaan het meemaken
Het idee is om dualboot Windows 10 (voor Ableton Live en een aantal games) en Linux (development werk, Vagrant VMs, Docker etc) te draaien.
Ben erg benieuwd naar de prestaties, maar ook vooral naar mijn ervaring met de bouwkwaliteit van de laptop.
We gaan het meemaken
Heb gelukkig gekozen voor overschrijving dus dat probleem zal ik niet hebbenKarizma schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:44:
[...]
Waarschijnlijk annuleren ze de huidige order van je, en moet je opnieuw bestellen. Dus voorschieten.
Terugbetaling van Dell duurde bij mij 3,5 week.
Nu nog hopen dat ze die VIP code behouden als ik mijn bestelling wijzig!
Same herejseris schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:45:
Nou daar ga ik dan als ruim 10 jaar Macbook Pro gebruiker....zojuist de €2099 versie vd nieuwe XPS 15 gekocht.
We gaan het meemaken
Heb jij gekozen voor het 4K scherm?
Ik hoop dat Ableton Live goed kan omgaan met 4k. Ik had gezeik met schaling op mijn huidige laptop (1080p, 13). Ik wil iig de XPS 15 hoofdzakelijk voor dit doeleinde gaan gebruiken, daarom wordt het voor mij ook sowieso geek 4k met touch. Ik denk de i7, 16GB, 512 GB configuratie.jseris schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:45:
We gaan het meemaken
Ik had gelezen dat het tegenvalt... In ieder geval out-of-the-box zeg maar. Kwam wel deze tip tegen: https://www.reddit.com/r/...scaling_on_4k_screen_fix/, maar zoals iemand daar ook al vermeld kan het uiteraard lastig worden met 3rd party plugins.Luapper schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:01:
[...]
Ik hoop dat Ableton Live goed kan omgaan met 4k. Ik had gezeik met schaling op mijn huidige laptop (1080p, 13). Ik wil iig de XPS 15 hoofdzakelijk voor dit doeleinde gaan gebruiken, daarom wordt het voor mij ook sowieso geek 4k met touch. Ik denk de i7, 16GB, 512 GB configuratie.
Voor mij is het niet zo'n superprobleem trouwens...wanneer ik Ableton gebruik dan zal deze voor 95% van de tijd aan een full-hd extern scherm hangen
Ik zat er zelf aan te denken om wellicht over te stappen naar Bitwig Studio, aangezien deze DAW native in Linux draait. Scheelt toch weer opnieuw booten vanuit Linux naar Win10 en vice-versa (heb Ableton toch 5 a 6 avonden per week even open). Kan sowieso geen kwaad om eens de trial van Bitwig te draaien en te kijken of het wat is.Avance schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:58:
[...]
Same hereGebruik zelf ook Ableton maar had daarbij nog wel eens wat VST's die niet of nauwelijks beschikbaar waren voor OS X. Denk dat ik nu overstap naar Fruity Loops.
Heb jij gekozen voor het 4K scherm?
Heb idd gekozen voor het 4K scherm ja
Hier nog een aanstaande overstapper 
Met de huidige prijzen van Apple en de noodzaak voor een rappe devbak ( voornamelijk Android Studio, PHP, NodeJS en nog een paar dingen ) overweeg ik zowel de XPS15 als de nieuwe Alienware. Op dit moment werk ik op een MBP13 die gewoon goed is als machine voor simpel werk op locatie, maar voor een project waar ik nu aan werk een maatje te licht. Een i7 Quad-core en fatsoenlijk toetsenbord is een must.
Voordelen van de Alienware, deze zit gewoon grof in de hardware. De XPS daarentegen is weer een stuk sleeker. Af en toe een game spelen lijkt me wel leuk. Gewicht is minder een issue, want vooral een werkpaarden wat tussen een paar kamers zal slingeren. Af en toe meenemen is wel handig, dus daarom een laptop.
Met de huidige prijzen van Apple en de noodzaak voor een rappe devbak ( voornamelijk Android Studio, PHP, NodeJS en nog een paar dingen ) overweeg ik zowel de XPS15 als de nieuwe Alienware. Op dit moment werk ik op een MBP13 die gewoon goed is als machine voor simpel werk op locatie, maar voor een project waar ik nu aan werk een maatje te licht. Een i7 Quad-core en fatsoenlijk toetsenbord is een must.
Voordelen van de Alienware, deze zit gewoon grof in de hardware. De XPS daarentegen is weer een stuk sleeker. Af en toe een game spelen lijkt me wel leuk. Gewicht is minder een issue, want vooral een werkpaarden wat tussen een paar kamers zal slingeren. Af en toe meenemen is wel handig, dus daarom een laptop.
Oké, dan weet ik dat in ieder geval. Even kijken of de knoop doorgehakt wordKarizma schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 19:38:
[...]
Die levertijden moet je niet vanuit gaan. Bij mij stond er ook 3-5 werkdagen, en duurde uiteindelijk toch zeker 3 weken.
[ Voor 24% gewijzigd door Kiragi op 17-01-2017 22:58 ]
Mag ik vragen waarom je als OS dan voor Linux zou gaan? Ik heb er persoonlijk nooit mee gewerkt of het geprobeerd omdat er zo'n 15 jaar geleden nooit ondersteuning was voor grafische kaarten, games en drivers voor webcams. Nu weet ik dat dat verbeterd is, maar kan je de laptop dan optimaal benutten?jseris schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:17:
[...]
Ik zat er zelf aan te denken om wellicht over te stappen naar Bitwig Studio, aangezien deze DAW native in Linux draait. Scheelt toch weer opnieuw booten vanuit Linux naar Win10 en vice-versa (heb Ableton toch 5 a 6 avonden per week even open). Kan sowieso geen kwaad om eens de trial van Bitwig te draaien en te kijken of het wat is.
Heb idd gekozen voor het 4K scherm ja
Heb tevens nog nooit van Bitwig gehoord. Ableton gebruik ik nu een jaar of 4-5 en bevalt mij prima qua interface, maar ik heb het gevoel dat hij wat karig wordt geleverd tov andere daw's.
Weet iemand hoe het zit met linux support voor de nieuwe XPS 15?
Ik heb zelf een oude XPS 15 (2 generaties terug) waar ik Ubuntu 14.04 op draai. Nou zijn de microfoon en de luidspreker aan één zijde kapot, maar wil dell die niet meer repareren omdat ik geen windows heb. Ik heb drie jaar premium support en val daar nog binnen. Belachelijk natuurlijk, maar door het logge dell apparaat kun men zich niet heen vechten. En dus ben je gebonden aan wat de massa doet.
Dus ik ben nog een beetje huiverig om de nieuwe te bestellen zeker omdat het om een bedrag van 2700€ gaat wanneer je support meeneemt.
Ik heb zelf een oude XPS 15 (2 generaties terug) waar ik Ubuntu 14.04 op draai. Nou zijn de microfoon en de luidspreker aan één zijde kapot, maar wil dell die niet meer repareren omdat ik geen windows heb. Ik heb drie jaar premium support en val daar nog binnen. Belachelijk natuurlijk, maar door het logge dell apparaat kun men zich niet heen vechten. En dus ben je gebonden aan wat de massa doet.
Dus ik ben nog een beetje huiverig om de nieuwe te bestellen zeker omdat het om een bedrag van 2700€ gaat wanneer je support meeneemt.
steek er een oudere harde schijf in mét windows op en stuur die zo binnen?MDT-Maikel schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:52:
Weet iemand hoe het zit met linux support voor de nieuwe XPS 15?
Allemaal prima, maar dat zijn geen oplossingen als je verder wilt werken en tevens ga je een risico aan dat je iets kapot maakt. Bovendien heb ik geen harde schijf die in de dell XPS 15 9530 past, dus dat zou me dan extra geld gaan kosten. Laat dat nou precies de reden zijn om premium support te nemen.killerbie schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:53:
[...]
steek er een oudere harde schijf in mét windows op en stuur die zo binnen?
Ik heb de XPS13 Developers editie gekocht. De monteur was verbaast dat die met Ubuntu standaard geleverd werd, mijn laptop werd gewoon gerepareerd terwijl er Windows op stond. Ik zou niet zien waarom ze daar een probleem van zouden maken.MDT-Maikel schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:57:
[...]
Allemaal prima, maar dat zijn geen oplossingen als je verder wilt werken en tevens ga je een risico aan dat je iets kapot maakt. Bovendien heb ik geen harde schijf die in de dell XPS 15 9530 past, dus dat zou me dan extra geld gaan kosten. Laat dat nou precies de reden zijn om premium support te nemen.
Dit is precies de omgekeerde wereld. Natuurlijk heeft Dell hier geen problemen mee, want Windows is hun standaard OS waar ze alle diagnose software op kunnen draaien. Ik kan je verzekeren dat zowel de Nederlandse en de Duitse helpdesk er niet aan willen. Een jaar geleden wilden ze nog wel ventilatoren en een accu vervangen in Duitsland en was het OS geen probleem. Misschien kost ik ze wel teveel geld, en gaan ze daarom moeilijk doen hierover.ShittyNL schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:03:
[...]
Ik heb de XPS13 Developers editie gekocht. De monteur was verbaast dat die met Ubuntu standaard geleverd werd, mijn laptop werd gewoon gerepareerd terwijl er Windows op stond. Ik zou niet zien waarom ze daar een probleem van zouden maken.
Dit is alles wat ik erover kwijt wil aangezien dit niet het juiste topic is, maar een developer version van de nieuwe XPS 15 zou wel welkom zijn.
Beetje offtopic allemaal, maar wil toch nog even antwoord geven: ik doe veel dev/terminal werk met alle beschikbare (Linux) tooling van dien (op OSX is dergelijke tooling ook prima beschikbaar). Nu begint dit op Win10 ook meer en meer te komen met het Linux subsystem, maar geen idee hoe mature dat nou echt is.Avance schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 08:24:
[...]
Mag ik vragen waarom je als OS dan voor Linux zou gaan? Ik heb er persoonlijk nooit mee gewerkt of het geprobeerd omdat er zo'n 15 jaar geleden nooit ondersteuning was voor grafische kaarten, games en drivers voor webcams. Nu weet ik dat dat verbeterd is, maar kan je de laptop dan optimaal benutten?
Heb tevens nog nooit van Bitwig gehoord. Ableton gebruik ik nu een jaar of 4-5 en bevalt mij prima qua interface, maar ik heb het gevoel dat hij wat karig wordt geleverd tov andere daw's.
Bitwig lijkt erg op Ableton (tevens een session en arrangement view) en komt ook van een aantal lui die voorheen voor Ableton werkten. Ik doe zelf verder vrij veel met externe (hardware) synths, dus 't aantal meegeleverde virtuele instruments boeit mij niet zo.
Zo, en nu verplaats ik me naar het nieuwe topic en ga weer ontopic
Als je OS X, el captain wil kan die prima op de XPS, enkel de SD kaartlezer werkte momenteel nog niet. Zover ik op de hoogte ben zijn er ondertussen al die werken om sierra volledig werkend te krijgen.jseris schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:39:
[...]
Beetje offtopic allemaal, maar wil toch nog even antwoord geven: ik doe veel dev/terminal werk met alle beschikbare (Linux) tooling van dien (op OSX is dergelijke tooling ook prima beschikbaar). Nu begint dit op Win10 ook meer en meer te komen met het Linux subsystem, maar geen idee hoe mature dat nou echt is.
Bitwig lijkt erg op Ableton (tevens een session en arrangement view) en komt ook van een aantal lui die voorheen voor Ableton werkten. Ik doe zelf verder vrij veel met externe (hardware) synths, dus 't aantal meegeleverde virtuele instruments boeit mij niet zo.
Zo, en nu verplaats ik me naar het nieuwe topic en ga weer ontopic
Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen en discussie omtrent de XPS 13 en 15, uitdrukkelijk niet voor statusupdates en leveringen over bestellingen. Dit kun je kwijt in Dell levertijden topic.
Dit topic is bedoeld voor ervaringen en discussie omtrent de XPS 13 en 15, uitdrukkelijk niet voor statusupdates en leveringen over bestellingen. Dit kun je kwijt in Dell levertijden topic.