Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

NO2

Jumpman schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:10:
[...]

Men zegt in januari/februari 2017, als je op verschillende forums kijkt.

Volgens de geruchten worden de specificaties: Intel Core i7-7600HQ of 7700HQ met een nVidia GeForce 1050. De processor wordt dus maar iets sneller en de videokaart is vergelijkbaar met een GTX960M (640 shaders, 128 bit etc.), dit zou wel jammer zijn. Ik had graag een GeForce 1060 er in gezien. :)
Iemand tips waar ik de topics hierover vind? Ik ben aan het twijfelen of ik nog kan wachten op de XPS15 update. Eind februari moet de laptop bij me thuis liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:29
NO2 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:19:
[...]

Iemand tips waar ik de topics hierover vind? Ik ben aan het twijfelen of ik nog kan wachten op de XPS15 update. Eind februari moet de laptop bij me thuis liggen...
Schatting: Eind februari 2017 wordt lastig, Dell heeft zeker aan het begin altijd meer aanlooptijd nodig om bestellingen te leveren is de ervaring.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Laatst online: 12:26
Even vraagje omtrent resoluties.

Mijn Dell XPS 15 9550 heeft een Nvidia 960M aan boord. Ik heb geen aanraakscherm (en dus geen 4k) op mijn laptop, dus mijn max resolutie is 1920x1080. De versie met aanraakscherm heeft een 4k resolutie.
Beide laptops hebben echter dezelfde videokaart.

Als mijn laptop op een extern 4k scherm aansluit (die ik (nog) niet tot mijn beschikking heb), zou deze dan wel 4k ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:21
PdeBie schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:10:

Mijn Dell XPS 15 9550 heeft een Nvidia 960M aan boord. Ik heb geen aanraakscherm (en dus geen 4k) op mijn laptop, dus mijn max resolutie is 1920x1080. De versie met aanraakscherm heeft een 4k resolutie.

Als mijn laptop op een extern 4k scherm aansluit (die ik (nog) niet tot mijn beschikking heb), zou deze dan wel 4k ondersteunen?
Ja, maar het verschilt per docking station (WD15 en TB15) hoeveel schermen je op 4k kunt aansturen. Bekijk goed de verschillen!

Hier staat alle info: http://www.dell.com/suppo...be/nl/bedhs1/SLN301105/en

De TB15 wordt vaak te heet en valt dan uit, model wordt t.z.t. vervangen door een nieuwer model begreep ik van Centralpoint 1-2 maanden terug. Heb zelf een WD15, werkt prima tot dusver (1440p scherm, geen 4k).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Moet dat perse via zo'n dock dan? Kan dat niet gewoon via een HDMI of Displayport kabel?

Ik heb mijn laptop veelal gewoon dicht geklapt op mijn bureau liggen en werk dan op 1 externe monitor.

[ Voor 37% gewijzigd door PdeBie op 25-11-2016 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
PdeBie schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:41:
Moet dat perse via zo'n dock dan? Kan dat niet gewoon via een HDMI of Displayport kabel?

Ik heb mijn laptop veelal gewoon dicht geklapt op mijn bureau liggen en werk dan op 1 externe monitor.
Kan ook, er zit 1 HDMI 1.4 poort op.

Heb ff gezocht voor je, dit topic moet je lezen: https://www.reddit.com/r/.../4k_60hz_issues_xps_9550/

4K op 30Hz kan dus wel, maar niet op op 60Hz (niet via HDMI, niet via DisplayPort, ook niet via de WD15 of TB15 docks).

Ik las elders dat bij het vorige model (ongeveer een jaar geleden) de HDMI poort maximaal 1080p aankon. Ik heb het nieuwste 9550 model, bij mij ging HDMI ook niet hoger dan 1920x1080 (1080p) via het WD15 docking station, dat zal dus nog niet veranderd zijn. Dan ben je dus veroordeeld tot DisplayPort. En die poort zit niet op de laptop... heel handig > dan heb je dus een docking station nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Dan nog maar even op 1920x1080 werken. Die monitoren heb ik gewoon staan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KhaZ
Precies, en als de nieuwe generatie docking station gereleased is zal die wel 4k 60Hz aankunnen.. de videokaart kan het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:48
KhaZ schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:00:
[...]

Kan ook, er zit 1 HDMI 1.4 poort op.

Heb ff gezocht voor je, dit topic moet je lezen: https://www.reddit.com/r/.../4k_60hz_issues_xps_9550/

4K op 30Hz kan dus wel, maar niet op op 60Hz (niet via HDMI, niet via DisplayPort, ook niet via de WD15 of TB15 docks).

Ik las elders dat bij het vorige model (ongeveer een jaar geleden) de HDMI poort maximaal 1080p aankon. Ik heb het nieuwste 9550 model, bij mij ging HDMI ook niet hoger dan 1920x1080 (1080p) via het WD15 docking station, dat zal dus nog niet veranderd zijn. Dan ben je dus veroordeeld tot DisplayPort. En die poort zit niet op de laptop... heel handig > dan heb je dus een docking station nodig.
Via de Thunderbolt-poort kan je met de juiste bekabeling toch 4K/60 krijgen?

Je gaat toch niet vertellen dat mijn Dell XPS anno 2016 van twee ruggen, geen 4K uit kan poepen? 8)7

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ProGo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10 15:03
Ik heb de 9550 met 4k scherm samen met een extern 4k scherm.
Dit verloopje lost het probleem voor je op;

pricewatch: Club 3D USB 3.1 Type-C naar DisplayPort 1.2 4K60Hz UHD Active Ada...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Mijn XPS13 word vervangen. Gelukkig geen nieuwe reparatie. Heb wel even gevraagd of het mogelijk is de update versie te krijgen, aangezien mijn vervangende machine toch nog gebouwd moet worden.

EDIT;

Kan niet. Waarom niet? COMPUTER SAIS NO

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 28-11-2016 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyds
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-09 19:44
PdeBie schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:10:

2 monitors met elk een eigen scaling (bv. 100 voor FHD, en 200 voor UHD) geeft problemen in Windows waarbij het ene scherm dat gedownscaled wordt nogal onscherp is. Dat is afhankelijk van app, Chrome & Firefox heeft er last van, en Edge bijvoorbeeld niet.

Ik heb de 15 met 4K en had initieel een extern scherm op 1080p. Heb voor de scaling het extern scherm moeten vervangen door ook een 4K. Dat gaat prima via een USB-C -> displayport voor 4K 60hz.

[ Voor 8% gewijzigd door frankyds op 28-11-2016 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

frankyds schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:09:
[...]

2 monitors met elk een eigen scaling (bv. 100 voor FHD, en 200 voor UHD) geeft problemen in Windows waarbij het ene scherm dat gedownscaled wordt nogal onscherp is. Dat is afhankelijk van app, Chrome & Firefox heeft er last van, en Edge bijvoorbeeld niet.
Dat is wel belangrijk ja: Windows doet het goed, de applicatie bouwers niet altijd, waaronder de 2 die je noemt.

Windows was in het begin (ik had als 1 van de eerste een QHD laptop, dus scaling nodig) ook niet super hoor. Maar met Windows 10 gaat het erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZinQ
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik vraag me af of er custom SD kaarten zijn die maar de helft in grootte zijn en dus niet uitsteken in de Dell XPS. Weet iemand hier iets van, zelf kan ik niks vinden? Wellicht een microSD kaart met soort custom SD adapter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
Zodat je hem er niet meer uit krijgt als je hem erin hebt geprikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:32
ZinQ schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:33:
Ik vraag me af of er custom SD kaarten zijn die maar de helft in grootte zijn en dus niet uitsteken in de Dell XPS. Weet iemand hier iets van, zelf kan ik niks vinden? Wellicht een microSD kaart met soort custom SD adapter?
Ik heb zo'n een. Het werkt prima. Eruit krijgen moet wel moet een schroevendraaiertje of een nagel. Die ik niet heb hehe.
Ik heb zon half sd kaart slot met van die grijpertjes erop.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-04-2024
Met de huidige kortingen kan ik ( met btw aftrek e.d. ) een XPS 15 aanschaffen voor relatief weinig, ik twijfel echter tussen de UHD en de FHD vanwege de spiegeling, ik zal de laptop alleen binnen gebruiken in een hoek van de kamer waar niet veel verlichting is . Is de UHD irritant qua spiegeling als hij aanstaat? Verschil bedrag tussen de UHD en de FHD setting zal voor mij slechts €180 euro zijn dus prijs is geen doorslaggevende factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
dennislangstraa schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:09:
Met de huidige kortingen kan ik ( met btw aftrek e.d. ) een XPS 15 aanschaffen voor relatief weinig, ik twijfel echter tussen de UHD en de FHD vanwege de spiegeling, ik zal de laptop alleen binnen gebruiken in een hoek van de kamer waar niet veel verlichting is . Is de UHD irritant qua spiegeling als hij aanstaat? Verschil bedrag tussen de UHD en de FHD setting zal voor mij slechts €180 euro zijn dus prijs is geen doorslaggevende factor.
Een collega van mij heeft een glanzend (touch) scherm Dell XPS en ik vind het echt verschrikkelijk. Als het licht ook maar iets verkeerd valt zie je er geen ruk op.

Ik ben software developer overigens, dus zit naar kleine regeltjes code te kijken. Voor foto's en dergelijke heb ik geen idee of het werkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
Ik ga er hoofdzakelijk video's op bewerken met Adobe Premiere en muziek produceren met FL Studio dus zit vaak uren achtereen naar het scherm te kijken , als het zo spiegelt dat je je eigen gezicht er steeds in ziet lijkt me niets ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas de Bakker
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-09 10:23
Ik zat ook te twijfelen tussen glanzend UHD en mat FHD scherm. Tot ik bedacht dat ik mijn glanzende iPad ook geen probleem vind en toen heb ik de UHD besteld. Ik ben er erg blij mee. Maar er zijn veel discussies over op het web en het is duidelijk dat smaken verschillen, dus zelf ergens bekijken lijkt me toch het beste.

Het touchscreen gebruik ik overigens totaal niet, ook omdat het aanraken vetvlekken achterlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
Tja alleen je kan ze nergens bekijken, dat is het probleem 😕 kan je de uhd ook downscalen naar 1080
Indien sommige programmas nog geen 4k ondersteuning hebben? Is de intensiteit van licht nog van invloed op de spiegeling? Ik gebruik de laptop hoofdzakelijk savonds in een schemerige hoek zonder veel achtergrond lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-10 16:19
Ik heb ook geen probleem met het spiegelende beeld. Ik heb er binnen totaal geen last van.
In de zomer en je zit in de tuin dan is het inderdaad iets minder maar verder vind ik het UHD scherm echt top!

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
Iemand nog ervaring met het downscalen? Ik gebruik FL studio met externe vst plugins. Deze schijnen op 4k wel eens onleesbaar klein te scalen. Kan je de xps dan terugzetten naar 1080p zonder dat het beeld erg blurry wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickh18
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-10 22:19
dennislangstraa schreef op donderdag 1 december 2016 @ 08:49:
Iemand nog ervaring met het downscalen? Ik gebruik FL studio met externe vst plugins. Deze schijnen op 4k wel eens onleesbaar klein te scalen. Kan je de xps dan terugzetten naar 1080p zonder dat het beeld erg blurry wordt?
Voor programma's waarmee het mis gaat pas ik deze truc toe:
http://www.danantonielli....on-high-dpi-displays-fix/.
Komt erop neer dat je een keer een registerwaarde wijzigt, Daarna kun je in de installatiemap van de programma's waar het mis gaat een "bestandsnaam.exe.manifest" toevoegen. Manifest is voor elk programma gelijk, dus werkt niet alleen bij Adobe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
rickh18 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:02:
[...]

Voor programma's waarmee het mis gaat pas ik deze truc toe:
http://www.danantonielli....on-high-dpi-displays-fix/.
Komt erop neer dat je een keer een registerwaarde wijzigt, Daarna kun je in de installatiemap van de programma's waar het mis gaat een "bestandsnaam.exe.manifest" toevoegen. Manifest is voor elk programma gelijk, dus werkt niet alleen bij Adobe.
Ok bedankt voor de tip , mocht dit niet werken bij VST's , is het dan mogelijk om een extern 1080P scherm als 2e scherm aan mijn UHD XPS te koppelen en de VST 's daar te plaatsen? Of kan er alleen maar een extern 4k scherm aan de XPS worden gekoppeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
Toch maar een fhd besteld, vrees toch dat veel vst's scalingissue's hebben in FL Studio. Ga over een paar jaar maar eens voor 4k of meer en tja ook de fhd is een mooie upgrade van mijn xps uit 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Hallo

Is het normaal dat boven-link van de touchpad niet werkt?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nFBPNGs.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
jerkitout schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:19:
Hallo

Is het normaal dat boven-link van de touchpad niet werkt?

[afbeelding]
Bellen, krijg je een nieuwe. Bij mij deed die het bij de XPS13 linksboven ook niet goed. Bij mij had ik toen ook een geheugen probleem en heb ik een refurbished MB gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik krijg ook een vervangende xps 13 toegestuurd na problemen met de trackpad. Wel jammer om zoveel problemen te lezen met de xps reeks. Ik hoop dat hij wel een jaartje of 3 meegaat...

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:59

duderuud

Sliden is koel

Mijn XPS 13 9350 had het probleem dat de slaapstand/hibernate niet goed werkte, laptop bleef gewoon aan.
De laatste bios update (link) gedraaid en nu lijkt het wel goed te gaan.

Dus mocht battery drain problemen hebben, installeer dan de laatste bios versie...

PS. Mocht je Bitlocker gebruiken, hou de unlock code bij de hand ;)

[ Voor 7% gewijzigd door duderuud op 05-12-2016 14:03 ]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:51

Koppensneller

winterrrrrr

duderuud schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:02:
Mijn XPS 13 9350 had het probleem dat de slaapstand/hibernate niet goed werkte, laptop bleef gewoon aan.
De laatste bios update (link) gedraaid en nu lijkt het wel goed te gaan.

Dus mocht battery drain problemen hebben, installeer dan de laatste bios versie...

PS. Mocht je Bitlocker gebruiken, hou de unlock code bij de hand ;)
Ter info: ik had hetzelfde probleem, en met de nieuwste BIOS is het hier ook verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:24
Zijn er hier ervaringen met mensen die hun Broadcom-Wifi hebben gewisseld voor een Intel-wifi? Is dat lastig? Of zijn jullie via de officiële kanalen gegaan?

Ik heb er nogal last van dat bij hoge belasting van de wifi, mijn Linux-systeem volledig vastloopt... Hartstikke irritant, zeker als je een aantal docker-images probeert te bouwen...

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyds
Bios update gedaan, en terug last van screen flicker.
Nu kunnen oplossen door de Intel video driver te downgraden naar 4331 met behoud van de laatste bios versie.

http://www.dell.com/suppo...0-laptop/drivers/advanced

[ Voor 27% gewijzigd door frankyds op 06-12-2016 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-10 19:14
ShittyNL schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:21:
[...]

Bellen, krijg je een nieuwe. Bij mij deed die het bij de XPS13 linksboven ook niet goed. Bij mij had ik toen ook een geheugen probleem en heb ik een refurbished MB gekregen.
Hoe zouden de bovenste hoeken wel moeten reageren dan? Bij mijn XPS 15 kan ik ze ieder geval niet indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Frank!in schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 18:13:
[...]

Hoe zouden de bovenste hoeken wel moeten reageren dan? Bij mijn XPS 15 kan ik ze ieder geval niet indrukken.
Klikken is logisch dat dat niet werkt. Bij mij deed het vegen op die plek gewoon niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Ben.Hahlen schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:08:
Zijn er hier ervaringen met mensen die hun Broadcom-Wifi hebben gewisseld voor een Intel-wifi? Is dat lastig? Of zijn jullie via de officiële kanalen gegaan?

Ik heb er nogal last van dat bij hoge belasting van de wifi, mijn Linux-systeem volledig vastloopt... Hartstikke irritant, zeker als je een aantal docker-images probeert te bouwen...
Ik heb zelf de originele wifi chip vervangen voor een Intel (uit mijn hoofd een 8265).
Geen probleem, als je maar voorzichtig doet. De chip zelf stelt niks voor maar je moet uitkijken voor het antennekabeltje. Die zit knap vastgeklikt maar is ook fragiel. Dus voorzichtig losmaken!

Motor-Forum.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel.
Ben.Hahlen schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:08:

Als je hackintosh van plan bent hou ze broadcom. Apple ondersteund de intel kaart niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:24
duderuud schreef op woensdag 7 december 2016 @ 10:24:
[...]
Ik heb zelf de originele wifi chip vervangen voor een Intel (uit mijn hoofd een 8265).
Geen probleem, als je maar voorzichtig doet. De chip zelf stelt niks voor maar je moet uitkijken voor het antennekabeltje. Die zit knap vastgeklikt maar is ook fragiel. Dus voorzichtig losmaken!
Thanks! Dell heeft een kaartje opgestuurd, dus ik ga volgende week aan de slag om die te vervangen.
Het voorzichtig zijn was ik al van plan, maar een extra waarschuwing kan nooit kwaad :)
ShittyNL schreef op woensdag 7 december 2016 @ 10:43:
[...]
Als je hackintosh van plan bent hou ze broadcom. Apple ondersteund de intel kaart niet.
Nee, geen hackintosh. Ik draai Linux (Fedora) en Broadcom is daar niet, ehm, ideaal op, zeg maar :-)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0bs
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-09 13:44

0bs

Vandaag mijn XPS 13 (XPS13 MLK | 9360) ontvangen. Nu valt mij het volgende op bij de touchpad, zie https://youtu.be/Ed_G2VzLngM (Geluid aan!). Er lijkt speling in de touchpad te zitten, de bovenkant zit stevig vast, verder naar onder voelt het steeds losser. Hoor dit? :?

Verder doen, zoals ik hier boven lees, mijn linker en rechter bovenhoek van de touchpad het wel naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-10 19:55

Gé Brander

MS SQL Server

Anders kan je toch niet klikken? Het is een echte klik knop de linker en rechter muisknop.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Ik heb mijn XPS13 (9350) hier niet bij de hand, maar ik weet vrij zeker dat ik deze wiebel niet heb. Misschien even contact opnemen met Dell en hen het filmpje laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0bs

0bs

Gé Brander schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:26:
Anders kan je toch niet klikken? Het is een echte klik knop de linker en rechter muisknop.
Thanks, maar ik heb nog geen andere laptop gezien die zo'n wiebel touchpad heeft. Tevens een filmpje uit 2015 gevonden: https://www.youtube.com/watch?v=q1Z9adYLkyw
Ik wacht de reactie van dell (lastig te bereiken trouwens) nog af. Mocht iemand hier meer weten, hoor het graag! Koppensneller, let me know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

0bs schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:04:
[...]

Thanks, maar ik heb nog geen andere laptop gezien die zo'n wiebel touchpad heeft. Tevens een filmpje uit 2015 gevonden: https://www.youtube.com/watch?v=q1Z9adYLkyw
Ik wacht de reactie van dell (lastig te bereiken trouwens) nog af. Mocht iemand hier meer weten, hoor het graag! Koppensneller, let me know.
Misschien is het wat minder bij mij maar er zit een logische beweging in de onderkant van het trackpad. Zoals ik het zie bij mij is het zo zoals het hoort. Maar als jij extra beweging hebt, dat kan ik niet goed uit je filmpje halen dan hoort het niet.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Trackpad is onderin dan wat naar boven gebogen. De trackpad wordt zeg maar alleen bij het indrukken tegengehouden dat die niet doorbuigt. In assci probeer ik het even te tekenen

Bovenkant ----------------- onderkant (dus op zijn zij)
Hier zit die met 4 schroeven vast.

--|________________
--________________| touchpad dit blok
-- ********************---(randje dat klik geeft en zorgt dat die niet verder buigt
* moet spatie zijn maar dat negeert het forum

Als je de onderkant van de touchpad hebt zit de klik in het midden like this
---------0---------- waarbij 0 de button is.

[ Voor 8% gewijzigd door Daniel. op 09-12-2016 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Gé Brander schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:12:
[...]

Misschien is het wat minder bij mij maar er zit een logische beweging in de onderkant van het trackpad. Zoals ik het zie bij mij is het zo zoals het hoort. Maar als jij extra beweging hebt, dat kan ik niet goed uit je filmpje halen dan hoort het niet.
Heb je het geluid bij zijn filmpje wel aangehad? Dit hoort echt niet, het touchpad zit veel te los.
Bij mij beweegt hij alleen als ik ermee klik (dus genoeg druk uitoefen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

0bs schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:04:
[...]

Update: ik heb dat probleem niet met mijn laptop. Je zou dat echt moeten kunnen laten repareren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-10 16:45
0bs schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:11:
Vandaag mijn XPS 13 (XPS13 MLK | 9360) ontvangen. Nu valt mij het volgende op bij de touchpad, zie https://youtu.be/Ed_G2VzLngM (Geluid aan!). Er lijkt speling in de touchpad te zitten, de bovenkant zit stevig vast, verder naar onder voelt het steeds losser. Hoor dit? :?

Verder doen, zoals ik hier boven lees, mijn linker en rechter bovenhoek van de touchpad het wel naar behoren.
Ik heb gisteren mijn XPS 13 otvangen, ik ben erg tevreden, maar ik heb exact hetzelfde als 0bs.

Daarnaast zit de bescherming van het scherm links bijna onderin, niet goed vast. Als ik de linkerkant van het scherm tussen m'n duim en wijsvinger neem en dan naar beneden 'veeg', voel ik vanaf een kwart van de onderkant af, een bobbel. Daar zit de bescherming los(de bezel dus). Die kan ik weer terug drukken en dan blijft het een tijdje goed zitten. Maar na een paar uur komt het toch weer los.

Heeft iemand anders hier ook last van gehad? Ik ga beide problemen bij Dell melden.

Verder echt een fantastische laptop. Op deze twee puntjes na, is de bouwkwaliteit verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:18
0bs schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:11:

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn nieuwe XPS 13 9360! Twijfelde al of dit zo hoorde en veranderd was ten opzicht van de XPS 13 9343. Deze heeft dat namelijk niet.

Heb nog nooit met de Dell support te maken gehad, maar wat kan ik verwachten en waar moet ik opletten? Heeft het zin mijn laptop wel alvast helemaal te configureren of moet ik hem straks toch opsturen en overnieuw beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius
MvdD schreef op zondag 11 december 2016 @ 08:42:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn nieuwe XPS 13 9360! Twijfelde al of dit zo hoorde en veranderd was ten opzicht van de XPS 13 9343. Deze heeft dat namelijk niet.

Heb nog nooit met de Dell support te maken gehad, maar wat kan ik verwachten en waar moet ik opletten? Heeft het zin mijn laptop wel alvast helemaal te configureren of moet ik hem straks toch opsturen en overnieuw beginnen?
Ik zou niet meteen beginnen met een kale installatie, maar gewoon gebruiken moet geen probleem zijn, lijkt me. Meldt alvast wel het probleem bij Dell, dan weten ze er in elk geval van af. Ik zal hier belangrijke updates posten over mijn melding.

Hier alvast een fotootje van het bezel-probleem:
Bezel-probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik heb de mijne vrijdag ontvangen. Ben er tot nog toe enorm tevreden van, verschoot ervan hoe weinig bloatware er voorgeïnstalleerd was om eerlijk te zijn. Heb uiteraard meteen alle updates uitgevoerd (windows zelf+windows store+dell update+intel driver update utility+nvidea update). Het viel me wel op dat de laatste driver vanuit nvidea al bijna een jaar geleden is uitgebracht, of ben ik mis?

PS. BIOS update beschikbaar (xps 15, 9550)

[ Voor 5% gewijzigd door killerbie op 31-03-2017 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

MvdD schreef op zondag 11 december 2016 @ 08:42:
[...]

Op mijn werk hadden we 5 XPS 13's binnen gekregen, 3 hadden het probleem van een losliggende trackpad.
Monteur is langs geweest en heeft de trackpad (en ik meen logic board?) vervangen, toen was het goed.

De quality control mag wel wat beter bij Dell...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0bs

0bs

Update van mijn kant, defecte trackpad, zij komen de laptop gratis retour ophalen. Maar of ze het probleem daadwerkelijk erkende is mij na uren bellen niet duidelijk geworden.

Ik kon ook kiezen voor reparatie maar ga nu (waarschijnlijk) toch voor de XPS13 met 16gb (ivm 8gb), helaas wel met 4k scherm. De enige scherm combinatie met 16gb (zucht). De VIP korting is komen te vervallen en was pech gehad...

Kortom, prachtig apparaat maar de service is wat bedenkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
0bs schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:58:
Update van mijn kant, defecte trackpad, zij komen de laptop gratis retour ophalen. Maar of ze het probleem daadwerkelijk erkende is mij na uren bellen niet duidelijk geworden.

Ik kon ook kiezen voor reparatie maar ga nu (waarschijnlijk) toch voor de XPS13 met 16gb (ivm 8gb), helaas wel met 4k scherm. De enige scherm combinatie met 16gb (zucht). De VIP korting is komen te vervallen en was pech gehad...

Kortom, prachtig apparaat maar de service is wat bedenkelijk.
Kan je niet de full hd versie nemen en er een zelf een ramlatje bijplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0bs

0bs

killerbie schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 22:28:
[...]

Kan je niet de full hd versie nemen en er een zelf een ramlatje bijplaatsen?
Zover ik weet is de ram vast gesoldeerd aan het moederbord en is hierdoor niet uitbreidbaar. Enorm zonde want iedereen wil toch 16gb en super batterij duur :P. Scheelt 3 uur batterij met UHD..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Ik begin me langzaam te irriteren aan het geluid van mijn XPS13. De fan gaat snel aan en maakt een verschrikkelijk irritant geluid. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik zie met name klachten omtrent de 15-inch.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZnikTg0.png

[ Voor 9% gewijzigd door Jay-v op 13-12-2016 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Jay-v schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 23:42:
Ik begin me langzaam te irriteren aan het geluid van mijn XPS13. De fan gaat snel aan en maakt een verschrikkelijk irritant geluid. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik zie met name klachten omtrent de 15-inch.

[afbeelding]
Koelpasta vervangen en thermal pads gebruiken en het werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-10 19:09

MikeVM

- Baloo -

Arbarwings schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:24:
Vandaag maar even mijn XPS 15 i7/4k/512GB opengehaald om de koelpasta te vervangen.

Het viel nog aardig mee met de hoeveelheid koelpasta wat Dell gedaan heeft.
[afbeelding]

Even goed schoongemaakt en er IC Diamond 7 opegedaan. Ook heb ik coolpads van 1,5mm dikte geplaatst zodat er contact is met de behuizing. De coolpads op de VRAM maakten al goed contact met de koeler, dus die heb ik niet vervangen.
[afbeelding]

Daarna Intel XTU geïnstalleerd om de CPU voltage te verlagen.
Dit zijn mijn waardes: CPU Core -140mv, CPU Cache -140mv en Intel GPU -100mv.

En de eindresultaten:
...
is het de moeite om te wachten op de nieuwe versie van jan/feb? misschien is de koeling beter op het nieuwe model? ik zoek een leuke gaminglaptop voor +-1000 euro,
de genoemde prijzen van 1150 kunnen imho nog net.

[ Voor 15% gewijzigd door MikeVM op 14-12-2016 00:51 ]

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arbarwings
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-10 03:39
MikeVM schreef op woensdag 14 december 2016 @ 00:45:
[...]

is het de moeite om te wachten op de nieuwe versie van jan/feb? misschien is de koeling beter op het nieuwe model? ik zoek een leuke gaminglaptop voor +-1000 euro,
de genoemde prijzen van 1150 kunnen imho nog net.
Ik denk dat je dan toch beter voor de Dell Inspiron 15 Gaming kan gaan. Die is een stuk goedkoper en betere koeling dan de XPS 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Nieuwe Nvidea driver beschikbaar :)

• ignatius
ignatius schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 19:57:
[...]

Ik heb gisteren mijn XPS 13 otvangen, ik ben erg tevreden, maar ik heb exact hetzelfde als 0bs.

Daarnaast zit de bescherming van het scherm links bijna onderin, niet goed vast. Als ik de linkerkant van het scherm tussen m'n duim en wijsvinger neem en dan naar beneden 'veeg', voel ik vanaf een kwart van de onderkant af, een bobbel. Daar zit de bescherming los(de bezel dus). Die kan ik weer terug drukken en dan blijft het een tijdje goed zitten. Maar na een paar uur komt het toch weer los.

Heeft iemand anders hier ook last van gehad? Ik ga beide problemen bij Dell melden.

Verder echt een fantastische laptop. Op deze twee puntjes na, is de bouwkwaliteit verder prima.
Ik heb ondertussen wat reacties van Dell ontvangen. Ik kreeg twee opties aangeboden:
- Nieuw systeem
- Deel van het aankoop bedrag terug

Ik heb gekozen voor een nieuw systeem, die is direct besteld. Wat me wel tegenvalt is dat ze meteen een afspraak willen maken op je huidige laptop op te halen. Dan loop je dus het risico dat je een tijdje zonder laptop zit. Ik heb maar even gevraagd of we die afspraak later kunnen maken ;)

• NiLSPACE
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-08 19:31
Arbarwings schreef op woensdag 14 december 2016 @ 18:05:
[...]

Ik denk dat je dan toch beter voor de Dell Inspiron 15 Gaming kan gaan. Die is een stuk goedkoper en betere koeling dan de XPS 15.
Ik heb zelf de Dell Inspiron 15 gekocht en het bevalt me prima. Mijn broer heeft een laptop met vergelijkbare specificaties. Hij heeft ook een GTX960 met 4 GB VRAM, maar waar zijn GPU ~80 graden word blijft die van mij 60 graden terwijl hij toch meer FPS heeft.

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

ShittyNL schreef op woensdag 14 december 2016 @ 00:18:
[...]

Koelpasta vervangen en thermal pads gebruiken en het werkt perfect!
Ja, maar dat mag Dell lekker doen :). Morgen komt er een monteur langs op mijn werk voor het vervangen van coolpasta / heatsink.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoenCows
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:08
Bij het upgraden van het ram-geheugen van mijn XPS 15 (9550), met de 56Whr batterij, kwam ik er achter dat er ruimte in de laptop is voor een tweede HDD/SSD. De bracket voor het installeren van een tweede schijf zit er al in.

Na enig online speurwerk kwam ik tot de ontdekking dat ik niet de enige ben die met het idee is gekomen deze extra 'loze' ruimte daadwerkelijk te benutten. Om een extra schijf te plaatsen moet ik een speciale kabel van Dell hebben om de HDD/SSD te bevestigen aan het moederbord. Verder moet de HDD/SSD worden voorzien van rubbers aan de zijkanten.

Ik heb Dell een mail gestuurd met de artikelnummers en de vraag of ik deze kan bestellen. Heeft iemand meer ervaring met het bijplaatsen van een schijf? Staat Dell het toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Inmiddels staat er nu naast een XPS 15 en XPS 13 een nieuwe XPS 13 op mijn bureau. Ze hebben dan eindelijk besloten een nieuwe te sturen na alle ellende met die andere. Hij staat nu een lekkere schone installatie te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
KoenCows schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 17:50:
Bij het upgraden van het ram-geheugen van mijn XPS 15 (9550), met de 56Whr batterij, kwam ik er achter dat er ruimte in de laptop is voor een tweede HDD/SSD. De bracket voor het installeren van een tweede schijf zit er al in.

Na enig online speurwerk kwam ik tot de ontdekking dat ik niet de enige ben die met het idee is gekomen deze extra 'loze' ruimte daadwerkelijk te benutten. Om een extra schijf te plaatsen moet ik een speciale kabel van Dell hebben om de HDD/SSD te bevestigen aan het moederbord. Verder moet de HDD/SSD worden voorzien van rubbers aan de zijkanten.

Ik heb Dell een mail gestuurd met de artikelnummers en de vraag of ik deze kan bestellen. Heeft iemand meer ervaring met het bijplaatsen van een schijf? Staat Dell het toe?
laat je weten wat Dell hierop antwoord? zou graag nog een SSD van 512 bij de huidige van 512 bijplaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
killerbie schreef op maandag 19 december 2016 @ 19:44:
[...]

laat je weten wat Dell hierop antwoord? zou graag nog een SSD van 512 bij de huidige van 512 bijplaatsen :)
Ze doen behoorlijk moeilijk bij Dell. De ene keer krijg je te horen dat je een hele kit moet kopen; de andere keer dat het niet door een gebruiker mag worden vervangen. Een Dell engineer moet komen om het stekkertje in het moederbord te klikken. Toen ik doorvroeg werd de verbinding verbroken... Kortom: topservice van Dell! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
KoenCows schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:01:
[...]

Ze doen behoorlijk moeilijk bij Dell. De ene keer krijg je te horen dat je een hele kit moet kopen; de andere keer dat het niet door een gebruiker mag worden vervangen. Een Dell engineer moet komen om het stekkertje in het moederbord te klikken. Toen ik doorvroeg werd de verbinding verbroken... Kortom: topservice van Dell! :(
kan het niet van een andere fabrikant worden gekocht? dacht bij aankoop eerlijk gezegd dat dit gewoonweg inpluggen zou zijn?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
killerbie schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:06:
[...]

kan het niet van een andere fabrikant worden gekocht? dacht bij aankoop eerlijk gezegd dat dit gewoonweg inpluggen zou zijn?!
Ik heb diverse berichten over het installeren gelezen. Het is net zo simpel als het gebruik van een USB stick in een laptop. Je klikt het draadje op de aansluiting en voila. Kost je twee seconden werk. Het vervangen van het ram-geheugen, wat onder de garantievoorwaarden mag, is lastiger dan het bevestigen van dit kabeltje.

Heel erg vervelend dat Dell hier zo panisch om doet. Kan eigenlijk niets anders bedenken dan dat ze niet willen dat mensen hun eigen laptops gaan upgraden. Ze doen het liever zelf zodat ze meer winst maken. Het rare is ook dat mensen in Amerika de onderdelen wel toegestuurd krijgen. Ik heb nog één mailtje naar Dell gestuurd. Als dit tot niets leidt - ik gebruik liever 100% origineel materiaal - dan zit er niets anders op dan het materiaal op alternatieve wijze te bestellen.

Na enig zoekwerk vond ik deze interessante deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdD
Wat een verschrikkelijke customer support heeft Dell zeg. Onvoorstelbaar.

Mijn nieuwe XPS 13 had een gare trackpad (hierboven te lezen ergens) en ik had meteen een supportafspraak ingeschoten. Dag vrij genomen omdat de monteur geen tijdslot kon geven op voorhand. Was hij er aan het einde van de dag en had hij het verkeerde onderdeel bij, namelijk een nieuwe rand van de behuizing. Die toch er op gezet, wat natuurlijk niets deed en uiteindelijk weer vertrokken.

Via Mijn Dell online omgeving mocht ik een nieuwe afspraak maken, welke ik voor vandaag had ingepland. Wederom als tijdslot alleen 09:00 tot 17:00 kunnen selecteren, dus weer een vrije dag genomen. Bel ik zojuist de technische helpdesk om te vragen of er iets bekend is qua tijd dat de monteur er is, zodat ik even boodschappen kan doen. Krijg ik te horen dat het onderdeel niet op voorraad is en dat de monteur na 26 december contact met me op zal nemen om een nieuwe afspraak in te plannen.

Op dat moment ben ik uit m'n slof geschoten. Krankzinnig dat er in 2016 niet een berichtje gestuurd kan worden dat een afspraak niet doorgaat. Nog krankzinniger dat ik een afspraak met die monteur moet gaan maken en moet wachten totdat hij belt, in plaats van dat ik dit zelf nu alvast even online kan doen. En als allerlaatste nog het punt dat de medewerker me geïrriteerd zei "wij kunnen er ook niets aan doen als een onderdeel niet op voorraad is".

Een kapotte laptop, 3 vrije dagen, een bak ergernis. De overstap van m'n MacBook Air naar Dell is om te janken.

Overigens mag ik de laptop ook niet terugsturen en geld terugkrijgen, want dat recht heb ik opgegeven toen ik het reparatieproces in gang zette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

KoenCows schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:14:
[...]
Na enig zoekwerk vond ik deze interessante deal.
Ik zou deze gewoon bestellen en zelf installeren als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Heb vorige week ook m'n koelpasta vervangen en thermal pads aangebracht. De temperaturen zijn er iets beter op geworden, maar heel veel scheelt het niet. Moet ook zeggen dat Dell de pasta al aardig goed had aangebracht. Ik heb nu standaard mijn videokaart uitstaan en dan slaan de fans niet meer aan tijdens browsen en filmpjes kijken, dat is wel prettig.

Verder ook gelijk de wifikaart vervangen door een Intel 8260. Ook hier is de winst niet zo groot als ik gehoopt had. Het internet is iets stabieler, maar nog steeds niet optimaal. De router staat een verdieping lager, dus ik denk dat het meer daar aan ligt. Wat me ook opviel is dat er 3 antennes zijn, maar de intel kaart maar 2 aansluitingen heeft. Heb de grijze nu omwikkeld met tape.
MvdD schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:32:
...
Inmiddels lijkt me wel duidelijk dat dit het geval is, als je het topic een beetje doorleest. Het advies aan mensen die nog gaan bestellen: Als er een defect is, niet laten repareren maar gewoon terugsturen. Of anders bij een andere internetwinkel bestellen die wel goede service levert. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.

Mijn nieuwe XPS 13 had een gare trackpad (hierboven te lezen ergens) en ik had meteen een supportafspraak ingeschoten. Dag vrij genomen omdat de monteur geen tijdslot kon geven op voorhand. Was hij er aan het einde van de dag en had hij het verkeerde onderdeel bij, namelijk een nieuwe rand van de behuizing. Die toch er op gezet, wat natuurlijk niets deed en uiteindelijk weer vertrokken.

Via Mijn Dell online omgeving mocht ik een nieuwe afspraak maken, welke ik voor vandaag had ingepland. Wederom als tijdslot alleen 09:00 tot 17:00 kunnen selecteren, dus weer een vrije dag genomen. Bel ik zojuist de technische helpdesk om te vragen of er iets bekend is qua tijd dat de monteur er is, zodat ik even boodschappen kan doen. Krijg ik te horen dat het onderdeel niet op voorraad is en dat de monteur na 26 december contact met me op zal nemen om een nieuwe afspraak in te plannen.

Op dat moment ben ik uit m'n slof geschoten. Krankzinnig dat er in 2016 niet een berichtje gestuurd kan worden dat een afspraak niet doorgaat. Nog krankzinniger dat ik een afspraak met die monteur moet gaan maken en moet wachten totdat hij belt, in plaats van dat ik dit zelf nu alvast even online kan doen. En als allerlaatste nog het punt dat de medewerker me geïrriteerd zei "wij kunnen er ook niets aan doen als een onderdeel niet op voorraad is".

Een kapotte laptop, 3 vrije dagen, een bak ergernis. De overstap van m'n MacBook Air naar Dell is om te janken.

Overigens mag ik de laptop ook niet terugsturen en geld terugkrijgen, want dat recht heb ik opgegeven toen ik het reparatieproces in gang zette.
Nieuwe rand komt me bekend voor. Ik moest de telefoniste 3x vertellen dat het touchpad een los onderdeel was en niet onderdeel was van de rand. Bij andere modellen was dat wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dell xps 15 fhd 510gb besteld op 28/11, nog steeds in preproductie en zou normaal op 23/12 ( is al reeds uitgesteld) geleverd worden. Leek me niet meer haalbaar dus maar een mailtje gestuurd om verhaal te halen. Dit is het antwoord voor anderen die in zelfde situatie zitten:

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw e-mail aan Dell BV.

Helaas moeten wij u melden dat er een vertraging is ontstaan bij de fabriek in Kunshan/China.
Hierdoor wordt uw systeem later verwacht bij de koeriersdienst als in eerste instantie was gepland. 
Wij hopen dat uw systeem zo spoedig mogelijk zal worden verzonden vanaf de fabriek.
Zodra deze de fabriek verlaten heeft gaat deze direct onderweg naar onze koeriersdienst UPS en hiervan ontvangt u dan nog een aparte e-mail op hetzelfde adres met de exacte dag van levering. Houdt u dus uw e-mail in de gaten voor de e-mail van onze koeriersdienst UPS.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd,

Met vriendelijke groet,

toch zeer jammer, was gegarandeerd dat ze deze voor kerstmis zouden leveren! Zal nu langer dan maand zonder laptop zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius

Belachelijk inderdaad! Dell heeft customer support echt niet voor elkaar. Ik zou proberen er door drukken dat je wel een nieuw systeem krijgt. De XPS 13 is een geweldig apparaat, alleen jammer dat Dell 'm in elkaar zet en geen gedegen kwaliteit controle kent.

Jammer dat de MacBook pro zo duur is, anders had ik 't wel geweten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-10-2022
Ik heb nu de Dell xps 15 9550 iets meer dan een jaar maar het wegvallende wifi signaal gaat me steeds meer irriteren....!
Welke andere wifi/bluetooth kaartje raden jullie me aan? Gebruik alleen Windows 10.

Bedankt alvast

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
iemand hackintosh geprobeerd op de 9550 15"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Jay-v schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:20:
[...]

Ja, maar dat mag Dell lekker doen :). Morgen komt er een monteur langs op mijn werk voor het vervangen van coolpasta / heatsink.
Update: Fan en heatspreader vervangen door Dell. Ventilator draait nog op de zelfde snelheid, echter is hij veel stiller. Wellicht was er iets mis met de oude ventilator. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-10 14:54
Ik heb eerder dit jaar een Dell XPS 15 (FHD) besteld, deze werd vrij laat pas geleverd en bleek direct al 3 dead pixels te hebben. Toen heb ik contact opgenomen met Dell en werden er mij twee opties aangeboden: retour + geld terug of monteur langs laten komen. Ik heb toen gekozen voor een retour, omdat ik het belachelijk vind dat een NIEUWE laptop van 1800 euro direct al gerepareerd moet worden.

Afgelopen maand tijdens de Decemberdagen kon ik het niet laten om als nog dezelfde XPS te bestellen. 200 euro korting + 10% studentenkorting. Er stond op de site tijdens het bestelproces 3-5 werkdagen levertijd. Dit was dus absoluut niet waar. Op 1 december besteld, en uiteindelijk 20 december geleverd! Na het uitpakken zette ik de XPS aan en direct bij het blauwe Windows installatie scherm zag ik 2 dead pixels, na het scherm schoon te maken bleek dat dit geen dead pixels waren maar stofjes IN het scherm. Later bleek ook nog dat het toetsenbord een rupee valuta teken had...

Wederom dezelfde opties: retour of monteur. Weer voor retour gekozen en helaas mijn laatste bestelling bij Dell.

Kortom; kwaliteitscontrole is waardeloos, klantenservice biedt weinig oplossingen, levering is een lachertje. Jammer want ik had deze laptop graag willen hebben, 1440 euro ipv 1800 ;w

Update: Toevallig iemand hier die van zijn XPS 9550 af wilt? :9~

• MvdD

Update na m'n vorige post.

De monteur is wederom langs geweest en heeft m'n trackpad vervangen. Dit heeft het probleem niet opgelost en ik moet nu een 4e afspraak maken zodat hij opgehaald kan worden voor reparatie, wat 7-12 dagen gaat duren. Verwacht dat ik dan weer een 5e afspraak moet maken om de laptop in ontvangst te nemen. Maar wil nu eigenlijk gewoon een nieuwe laptop krijgen in plaats van eentje die voor de zoveelste keer uit elkaar is gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickh18
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-10 22:19
Karizma schreef op woensdag 21 december 2016 @ 21:50:
Afgelopen maand tijdens de Decemberdagen kon ik het niet laten om als nog dezelfde XPS te bestellen. 200 euro korting + 10% studentenkorting. Er stond op de site tijdens het bestelproces 3-5 werkdagen levertijd. Dit was dus absoluut niet waar. Op 1 december besteld, en uiteindelijk 20 december geleverd! Na het uitpakken zette ik de XPS aan en direct bij het blauwe Windows installatie scherm zag ik 2 dead pixels, na het scherm schoon te maken bleek dat dit geen dead pixels waren maar stofjes IN het scherm. Later bleek ook nog dat het toetsenbord een rupee valuta teken had...
Naar mijn weten hebben alle xps toetsenborden een rupee teken. Hier in ieder geval ook en ik heb het ook wel eens voorbij zien komen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Nood gedwongen moet ik een nieuw laptop gaan kopen, een kleine viervoeter heft de huidige naar de eeuwuge digitale velden verbannen, helaas. Nu heb ik al eens met een scheef oog naar de XPS 13 gekeken. Ik wil minimal 16GB geheugen en zit dan al gelijk aan een baald type vast. Eén ding krijg ik alleen niet goed duidelijk en dat is de GPU/iGP die aan boord aanwezig is. Nu meende ik dat van de Intel iGP's of APU's de IRIS/IRIS Pro de betere opties zijn, maar deze zie ik helemaal niet meer terug komen. Is de IRI inmiddels al weer verouderd of wordt dit niet meer aangegeven?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 23:58
De chips met Iris IGP's zijn nog niet verschenen voor de nieuwste generatie Intel CPU's (Kaby Lake). Die gaan de komende maanden nog wel verschijnen. Het lijkt me waarschijnlijk dat Dell dan ook met configuraties voor de XPS 13 komt met Iris IGP, net als bij de vorige generatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-10 15:55

Dizzy

Where am I?

Vandaag toch maar de pro-support verlengt met twee jaar, na dit forum gelezen te hebben voel ik me daar toch wel meer safe bij :)
Gelukkig tot nu toe totaal geen issues met de hardware

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Erg jammer dat er geen combinatie i5, 16GB en geen touchscherm mogelijk is.

edit1: Zit er nu max. één geheugen module in de XPS 13, welke ook nog eens wordt vast gesoldeerd?

edit2: Wordt de XPS 13 niet geleverd met een UMTS module, dat zou erg jammer zijn. Mijn helaas deze week overleden XPS M1330 heeft dit wel en wordt toch regelmatig eens gebruikt?

[ Voor 75% gewijzigd door _Dune_ op 24-12-2016 13:46 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbie
Serieuze BIOS update, incl update van usb C etc deze week, zeg het maar zodat mensen die deze zaken niet iedere dag checken ook op de hoogte blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
Xps 15 fhd net binnengekomen, mooi apparaat! Gelijk windows geupdated en dell drivers geupdated. Nu stond op de factuur dat er een samsung 950pro ssd 512 in zou zitten maar als ik in de laptop zoek zie ik dat er een nvme thnsn ssd
In zit... is dit een toshiba? Is die minder dan de samsung? Waarom zet dell er een andere in als degene op de factuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 13:29
dennislangstraa schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 18:44:
Xps 15 fhd net binnengekomen, mooi apparaat! Gelijk windows geupdated en dell drivers geupdated. Nu stond op de factuur dat er een samsung 950pro ssd 512 in zou zitten maar als ik in de laptop zoek zie ik dat er een nvme thnsn ssd
In zit... is dit een toshiba? Is die minder dan de samsung? Waarom zet dell er een andere in als degene op de factuur?
Dit was bij mij ook, zie hier: Jumpman in "Dell XPS 13 / XPS 15 (Skylake): Ervaringen en discussie".

[ Voor 10% gewijzigd door Jumpman op 27-12-2016 21:48 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
Bij mij staat er een andere ssdnaam : de thnsn5512gpuk nv ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:48
dennislangstraa schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 18:44:
Ik heb ook een Toshiba. Volgens mij presteren die dingen ongeveer hetzelfde, dus ik zou me er niet druk om maken.

Edit: zelfde naam als dat je hier boven zegt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 28-12-2016 09:40 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadev
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-09 16:12
Vorige week is mijn XPS 15 bezorgd en ik ben er gisteren mee aan de slag gegaan, wat een prachtig apparaat. Nu ik er een paar uur mee heb gewerkt vallen me twee dingen op: het scherm flikkert wat (vooral op de laagste helderheid met een licht gekleurd oppervlak/afbeelding) en er komt een hoge pieptoon van het apparaat (het volume hiervan lijkt te variëren, ik weet niet of dit onder de definitie van coil whine valt).
Herkennen jullie deze problemen en is er nog een manier om ze op te lossen? Ik heb de nieuwste Dell drivers al geïnstalleerd.

Edit: met andere zoekwoorden heb ik inmiddels al een aantal posts gevonden van mensen met hetzelfde probleem, nieuwe inbreng is nog steeds welkom.
dennislangstraa schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 19:58:
Bij mij staat er een andere ssdnaam : de thnsn5512gpuk nv ...
Mij was idd ook al opgevallen dat er een andere SSD in zit, daar maak ik me geen zorgen over.

[ Voor 8% gewijzigd door Jadev op 28-12-2016 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squidie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 19:57
Ik heb zojuist de laatste bios update voor de xps 13 binnen gehaald en heb nu enorm last van coil whine. Het gaat om versienummer 1.4.10 voor de dell xps 13 9350. Voorheen heb ik het sporadisch wel eens gehoord maar nu is het continu aanwezig als ik een video afspeel, dus dat kan niet goed zijn.

Hebben meer mensen hier last van en heeft iemand eventueel tips om dit op te lossen?

EDIT

Ik weet niet hoe het kan maar in de loop van de dag lijkt het weer grotendeels verdwenen, hopelijk blijft het zo.

[ Voor 13% gewijzigd door Squidie op 28-12-2016 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas de Bakker
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-09 10:23
Het flikkerende scherm heb ik ook op mijn XPS 15. Naar aanleiding van dit draadje:
https://www.reddit.com/r/...ios_1210_display_flicker/
heb ik de bios gedowngrade naar 1.2.0 en dat hielp bij mij.

Wel stom dat het nog steeds niet gefixt is, ook de recente 1.2.16 gaf bij mij nog steeds het geknipper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadev
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-09 16:12
Bas de Bakker schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:34:
Het flikkerende scherm heb ik ook op mijn XPS 15. Naar aanleiding van dit draadje:

Wel stom dat het nog steeds niet gefixt is, ook de recente 1.2.16 gaf bij mij nog steeds het geknipper.
Bedankt, die thread was ik nog niet tegengekomen. Ik ging ervan uit dat de problemen vooral speelden bij de introductie van dit model, maar er blijken helaas nog best wat laptops geleverd te worden met problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyds
Bas de Bakker schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:34:

Sinds de nieuwste firmware van december is het bij mij wel (eindelijk) volledig opgelost. (4K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-10 14:54
Vandaag bij Coolblue in de winkel langs geweest om het laatste model wat ze hadden te bekijken alvorens te betalen. (FHD 512GB 16GB 9550) Bij het aanzetten viel gelijk een dode pixel op, weer geen geluk dit maal. Heb daarom ook de XPS niet gekocht bij Coolblue. Tevens bleek dat Coolblue de 9550 nooit meer op voorraad krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
killerbie schreef op maandag 19 december 2016 @ 19:44:
[...]

Een update: na veelvuldig contact met Dell via telefoon en mail toch de satakabel en rubbers kunnen bestellen. Heb nu zelf een 1,75TB HDD geplaatst in mijn XPS 15, naast de 256GB SSD waarmee hij werd geleverd. Een relatief goedkope manier om het opslaggeheugen van je laptop uit te breiden. Goedkoper dan bij levering door Dell in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
KoenCows schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:28:
[...]

Een update: na veelvuldig contact met Dell via telefoon en mail toch de satakabel en rubbers kunnen bestellen. Heb nu zelf een 1,75TB HDD geplaatst in mijn XPS 15, naast de 256GB SSD waarmee hij werd geleverd. Een relatief goedkope manier om het opslaggeheugen van je laptop uit te breiden. Goedkoper dan bij levering door Dell in ieder geval :)
geweldig, mag ik vragen wat die rubbers en kabel juist gekost hebben via Dell? Ik heb een SSD van 512 op dit moment, zou er deze zomer nog een 'goedkope' ssd in willen plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
killerbie schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 21:57:
[...]

geweldig, mag ik vragen wat die rubbers en kabel juist gekost hebben via Dell? Ik heb een SSD van 512 op dit moment, zou er deze zomer nog een 'goedkope' ssd in willen plaatsen :)
De sata-kabel kostte 13,69 euro ex. BTW; de twee rubbers 23,78 euro ex BTW. Ik had alles in huis voor 45,34 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Laatst online: 13-10 21:22
KoenCows schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 12:32:
[...]

De sata-kabel kostte 13,69 euro ex. BTW; de twee rubbers 23,78 euro ex BTW. Ik had alles in huis voor 45,34 euro.
Hoe heb je deze gekocht?
Via Dell/telefonisch kreeg ik voor m'n inspiron 15 een prijs door van 71 euro.
Kan me niet voorstellen dat er zoveel verschil qua prijs inzit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
wezep schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 12:48:
[...]

Hoe heb je deze gekocht?
Via Dell/telefonisch kreeg ik voor m'n inspiron 15 een prijs door van 71 euro.
Kan me niet voorstellen dat er zoveel verschil qua prijs inzit?
Ik heb telefonisch en via e-mail contact opgenomen met Dell. Zijn het exact dezelfde onderdelen? Hieronder de artikelnummers van de onderdelen die ik heb besteld:

P/N XDYGX - (XDYGX - Cable, Hard Drive, SATA 7MM, 9550 / 5510) - 1 maal
P/N 3XYT5 - (3XYT5 - Grommet, Hard Drive, Rubber, 9550 / 5510) - 2 maal
Pagina: 1 ... 21 ... 35 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen en discussie omtrent de XPS 13 en 15, uitdrukkelijk niet voor statusupdates en leveringen over bestellingen. Dit kun je kwijt in Dell levertijden topic.