Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swannie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-01 16:51
Jumpman schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:03:
[...]Dit lijkt op slecht GPU RAM, maar gezien ik verwacht dat de Browser en Outlook op de Intel GPU draaien, zou dit dus de gewone RAM zijn, als je alles geforceerd op de GTX960M draait, dan is het RAM hiervan waarschijnlijk de boosdoener. Wat zegt Memtest 86+ over het RAM?
Gisteren memtest voor 4 uur aan laten staan (nog niet volledig afgerond) maar tot nu toe geen fouten gevonden. Ik heb het probleem bij zowel de Intel GPU als de GTX960M. Als ik wat meer tijd heb zal ik de memtest nog wat langer laten draaien.
VantageR schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:20:
[...]
Ja! Ik kan me ook melden met een XPS 15 FHD. Ik kom dit heel af en toe tegen in firefox. Ik dacht dat het dus aan firefox lag (misschien i.c.m. een driver), maar misschien dat het geheugen dus de boosdoener is. Ik kan dit moeilijk even testen omdat het maar zo weinig en heel random voorkomt.
Interessant om te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem, blijkbaar ligt het dan in ieder geval niet aan het scherm of Windows scaling aangezien ik zelf de UHD variant heb. Zelf merk ik dit het meest bij het schakelen tussen verschillende mappen in outlook, maar het komt ook voor in Photoshop en Chrome. Ik verwacht dat meer applicaties last hebben van dit probleem, maar deze gebruik ik dagelijks het meest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijsje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:43
Ik heb een XPS 13, 16 GB 4K aan een D3100 Dock met 3 externe schermen.
Laatst kreeg ik een Windows anniversary update update om mijn oren.
Sindsdien heb ik er problemen mee dat de schermen niet lekker verversen, vooral in bijvoorbeeld Gmail.
Bij het aanklikken van een nieuwe mail blijft vaak een (deel) van de oude mail gewoon zichtbaar. Na even switchen van bijvoorbeeld tabblad wordt alles netjes weergegeven.

Iemand hier ook problemen mee?
Moet je tegenwoordig ook nog geheugen toewijzen aan je videokaart? Zou ik dat ergens kunnen ophogen?
Heb net het scherm van de laptop zelf dichtgeklapt, dit lijkt ook wel te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyds
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-09 19:44
swannie schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:59:
[...]
Gisteren memtest voor 4 uur aan laten staan (nog niet volledig afgerond) maar tot nu toe geen fouten gevonden. Ik heb het probleem bij zowel de Intel GPU als de GTX960M. Als ik wat meer tijd heb zal ik de memtest nog wat langer laten draaien.
[...]Interessant om te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem, blijkbaar ligt het dan in ieder geval niet aan het scherm of Windows scaling aangezien ik zelf de UHD variant heb. Zelf merk ik dit het meest bij het schakelen tussen verschillende mappen in outlook, maar het komt ook voor in Photoshop en Chrome. Ik verwacht dat meer applicaties last hebben van dit probleem, maar deze gebruik ik dagelijks het meest.
Had hiervan in het begin ook last, voornamelijk bij Firefox & Chrome.
Is een Intel HD driver issue. Niet alleen bij Dell, mijn collega met een HP had dit ook.

Gewoon de drivers updaten.

[ Voor 19% gewijzigd door frankyds op 28-10-2016 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:42
Vandaag de Dell XPS 15 9550 ontvangen.

Kan je ergens de herstelpartitie op een USB Stick wegschrijven, zodat je de hele SSD kan formatteren en Windows clean kan installeren?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:40
Jumpman schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:29:
Vandaag de Dell XPS 15 9550 ontvangen.

Kan je ergens de herstelpartitie op een USB Stick wegschrijven, zodat je de hele SSD kan formatteren en Windows clean kan installeren?
Volgens mij kan dat met de software van Dell die meegeleverd is.

Ik begrijp daarmee dat Dell die prijsfout gewoon heeft uitgeleverd?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Richh schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:15:
[...]

Volgens mij kan dat met de software van Dell die meegeleverd is.

Ik begrijp daarmee dat Dell die prijsfout gewoon heeft uitgeleverd?
Klopt, ik had deze besteld: Dell XPS15 9550 i7-6700/GTX960M2GB/16GB/84Wh/1080p/€1125,52.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 10:23
Jumpman schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:37:
[...]

Klopt, ik had deze besteld: Dell XPS15 9550 i7-6700/GTX960M2GB/16GB/84Wh/1080p/€1125,52.
En al getest of de GTX960M er echt inzit? :p

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Heb vandaag ook mijn XPS 15 ontvangen met 4K display en GTX960m. Wat een geweldige laptop voor die prijs die ik ervoor betaald heb :*).. en de 4K display ziet er echt wel gelikt uit..super mooi en erg helder.. _/-\o_ :D

[ Voor 12% gewijzigd door MysticX op 28-10-2016 18:48 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
jooncheez schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:33:
[...]

En al getest of de GTX960M er echt inzit? :p
Nee, nog geen tijd gehad. Verder zal ik de GPU ook niet veel gebruiken verwacht ik. Hoofdzakelijk game ik op de PS4, af en toe Photoshop en/of video bewerken misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag een XPS 13 kopen. Na lang onderzoek besloot ik voor de FHD Kaby core i5 te gaan en wachtte ik tot een goede actie langskwam. Nu ben ik toch weer in verwarring en vraag ik om meningen:

Skylake QHD, core i5, EUR 1349
of
Kaby FHD, core i5, EUR 1299

Ik zoek een mobiele laptop met een lange batterijtijd (dus FHD). Ik kijk vooral veel media en lees veel erop (dus QHD voor mooier beeld en fijner om te lezen). Verder doe ik niet veel bijzonders. Ik ben normaal geen gamer, maar zou alleen wel graag weten of ik Civilization VI erop kan spelen. (Dat is de enige game franchise die ik volg.) Glossy/mat maakt mij niet zo veel uit. En ik las over de adaptive brightness waar ik een beetje huiverig voor ben, maar genoeg mensen die er geen last van hebben, dus ik ging ervan uit dat het mij ook niet zal uitmaken.

Uiteindelijk kwam ik op de Kaby FHD, omdat de QHD een paar honderd euro duurder was en ik touch onnodig vind. Alleen zie ik nu dat de Skylake versie is afgeprijsd waardoor ze bijna dezelfde prijs hebben. Ik heb trouwens ook een VIPcode.

De grote vraag is nu: Skylake touch of de Kaby FHD? Is de refresh merkbaar beter voor de gewone consument? Hebben jullie meningen? Ik kom er nu weer niet uit. Alvast bedankt.

Edit 11-1-2017// Ik doe even een edit, omdat ik was vergeten te antwoorden en voor het geval men de oude posts leest. Ik heb in December 2016 de Kaby FHD versie ontvangen. Ik ben er uiteindelijk heel blij mee. Het is zeer portable, heeft een lange batterij en is zeer stil. Ik merk ook niks van een adaptive brightness ding en hoor geen coil whine en zie geen mankementen bij de touchpad. Ben alleen niet zo fan van het toetsenbord, maar ik ben er nu gewend aan geraakt. Ik weet niet of ik ook tevreden zou zijn geweest met de Skylake versie, maar heb in ieder geval geen spijt van de Kaby versie en zou het anderen ook aanraden.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2017 00:15 . Reden: Antwoorden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 14:47
Toen deze laptops uitkwamen zat er in zowel de XPS 13 als de XPS 15 een als Dell gebrande Broadcom wifi-chip. Even later was daar in het geval van de XPS 13 de Developer Edition. Hardwarematig was er eigenlijk niks aangepast, behalve dat de Broadcom was verruild voor een Killer kaart (wat eigenlijk weer Qualcomm Atheros is als ik het goed heb) vanwege de betere driver-ondersteuning.

Nu kijk ik op de productpagina van de XPS 15 en zie dat ook daarin een Killer-kaart zit. Dit zou kunnen betekenen dat er misschien toch een XPS 15 Developer Edition aan zit te komen (would be nice), maar het zou in ieder geval moeten betekenen dat de driver-ondersteuning van deze machine voor Linux weer een stukje beter is!

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broner
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-12-2022
Boyd schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 20:44:
Top dit... In het verleden echt veel gezeur gehad met een Dell XPS 12 (zie review), nu met de XPS 13 kaby lake toch maar weer de gok gewaagd voor een Dell laptop... Een paar jaar later, geen bewegende onderdelen in het scherm, positieve reviews.. Ik durfde het aan.

Ding is nu net uit de doos en ik krijg random shutdowns en bij opstarten de melding: "Fan - The (processor fan) fan failed to respond correctly"..

Dat wordt dus direct weer een support aanvraag... Hoe kunnen ze zoiets in godsnaam niet goed testen in de fabriek? Dat zijn toch basis dingetjes die, nam ik aan, even getest worden toch? Ben er eigenlijk al weer klaar mee...
Die random shutdowns heb ik ook. Althans, het is niet volledig random. Het gebeurt wel eens wanneer ik de klep dicht heb gedaan en de computer een halve dag of zoiets niet heb gebruikt. Daarnaast gaat de batterij ongeveer 3% per uur achteruit in slaapstand. Dat is nog een beetje veel.

Verder werkt die goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:31
Broner schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 10:35:
[...]

Die random shutdowns heb ik ook. Althans, het is niet volledig random. Het gebeurt wel eens wanneer ik de klep dicht heb gedaan en de computer een halve dag of zoiets niet heb gebruikt. Daarnaast gaat de batterij ongeveer 3% per uur achteruit in slaapstand. Dat is nog een beetje veel.

Verder werkt die goed.
Ja, die 3% per uur heb ik ook last van. Zijn de temperaturen bij jou ook hoog? Werkt misschien je CPU fan ook niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broner
Boyd schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 13:16:
[...]

Ja, die 3% per uur heb ik ook last van. Zijn de temperaturen bij jou ook hoog? Werkt misschien je CPU fan ook niet?
De temperaturen zijn bij mij oké en de fan werkt perfect. Hij is meestal volledig stil maar slaat zeker wel aan bij intensieve processen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
  • Laatst online: 11-04-2024
Ik ben van plan om de dell xps 15 uhd zakelijk te bestellen (ivm btw) alleen heb genoeg aan windows 10 home, kan deze alleen niet via de zakelijke site bestellen en wil geen €200,- extra betalen voor pro en extra ondersteuning, iemand een idee hoe ik de home editie via de zakelijke site kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Gebruikt iemand here de Windows Insider Fast Lane? Ik kan helemaal niks meer met mijn touchpad, alleen de muis bewegen en clicken. Geen scroll, geen gestures, geen tap (ik moet in-drukken voor clicks).

Natuurlijk kan ik terug naar de stabiel windows, maar als iemand een oplossing weet dan hoor ik het graag.

edit: naar reboot werkt het weer 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door jerkitout op 30-10-2016 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broner
Boyd schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 13:16:
[...]

Ik heb contact opgenomen met Dell en ze hebben mij gevraagd om de Bios te updaten: http://www.dell.com/suppo...ersDetails?driverId=D2580

Na de update ging er afgelopen nacht nog slechts 1% batterij af in 9u tijd. Daar kan ik mee leven :-). Verder ervaar ik momenteel geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:54
Ben sinds mei in het bezit van een XPS 15 met i7-6700HQ, 16GB RAM en 512GB SSD (Toshiba), maar sinds de Anniversary update van Win10 Pro is het systeem zo traag als .......

Contact gehad met Dell. Zij gaven aan dat het een driver issue was sinds de Anniversary update. Drivers geupdate, maar systeem blijft traag.

Diagnostics gedraaid, maar geen problemen gevonden. Nu geeft Dell aan dat ik het systeem even opnieuw moet installeren.

Ja zeg, dat is toch geen oplossing?!? Ding is zo goed als nieuw?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
PdeBie schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:58:
Ben sinds mei in het bezit van een XPS 15 met i7-6700HQ, 16GB RAM en 512GB SSD (Toshiba), maar sinds de Anniversary update van Win10 Pro is het systeem zo traag als .......

Contact gehad met Dell. Zij gaven aan dat het een driver issue was sinds de Anniversary update. Drivers geupdate, maar systeem blijft traag.

Diagnostics gedraaid, maar geen problemen gevonden. Nu geeft Dell aan dat ik het systeem even opnieuw moet installeren.

Ja zeg, dat is toch geen oplossing?!? Ding is zo goed als nieuw?!
Ik heb dezelfde configuratie, ook een Toshiba SSD. Hier heb ik geen enkel probleem met het systeem, ook niet na de update.
Op welk energieniveau staat je systeem, en welke kloksnelheden tikt je CPU aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Richh schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:51:
[...]

Ik heb dezelfde configuratie, ook een Toshiba SSD. Hier heb ik geen enkel probleem met het systeem, ook niet na de update.
Op welk energieniveau staat je systeem, en welke kloksnelheden tikt je CPU aan?
Energieniveau staat op high performance.
Waar kan ik de kloksnelheden zien? Net even CPU-Z geinstalleerd.

CPU-Z geeft een core speed van 789 MHz aan. Dat lijkt mij niet correct.

[ Voor 88% gewijzigd door PdeBie op 01-11-2016 14:02 . Reden: resultaat test cpu-z toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Morgen komt bij mij de monteur langs. Touchpad en moederbord worden vervangen. Touchpad stak uit en zit scheef en toen ik de diagnostic test ging draaien loopt die vast op het geheugen en nu krijg ik random windows errors die vermodelijk het geheugen zijn.

Ik ben benieuwd morgen naar mijn halfnieuwe xps13.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
PdeBie schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:52:
[...]

Energieniveau staat op high performance.
Waar kan ik de kloksnelheden zien? Net even CPU-Z geinstalleerd.

CPU-Z geeft een core speed van 789 MHz aan. Dat lijkt mij niet correct.
De kloksnelheid staat ook (real time) in taakbeheer onder het tabje prestaties, bij Processor.

Daar lijkt iets mis te gaan, inderdaad; hij zou zeker boven de 2 GHz moeten klokken. De vraag blijft echter hoe je XPS op die snelheid kan blijven plakken ondanks dat hij op high performance staat. Doet hij dit ook op de adapter, en in andere energie profielen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Richh schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:04:
[...]

De kloksnelheid staat ook (real time) in taakbeheer onder het tabje prestaties, bij Processor.

Daar lijkt iets mis te gaan, inderdaad; hij zou zeker boven de 2 GHz moeten klokken. De vraag blijft echter hoe je XPS op die snelheid kan blijven plakken ondanks dat hij op high performance staat. Doet hij dit ook op de adapter, en in andere energie profielen?
Ja, constant.

Op internet lees ik verhalen over een of andere "Thermal throttling" (o.a. hier: https://www.reddit.com/r/...on_my_dell_xps_15_i56300/), maar daar komen ze met oplossingen als "de batterij eruit halen en weer terug stoppen".

Ik geloof niet dat Dell dat fijn vind als ik dit soort oplossingen ga toepassen. Doet mijn garantie in ieder geval geen goed :P

-- edit --

mijn laptop draait inderdaad ook in Thermal Throttling. Dell support maar even bellen hoe ze dit op gaan lossen :)

-- edit 2 --

Net contact gehad met Dell support. Er komt een monteur die de cmos batterij eruit gaat halen en weer terug stoppen. Is om iets te resetten. Daarmee zou het probleem verholpen moeten zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door PdeBie op 01-11-2016 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
frankyds schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:42:
[...]

Had hiervan in het begin ook last, voornamelijk bij Firefox & Chrome.
Is een Intel HD driver issue. Niet alleen bij Dell, mijn collega met een HP had dit ook.

Gewoon de drivers updaten.
Heb van het weekend de driver geupdate en sindsdien heb ik het niet meer gezien. Het lijkt hiermee dus opgelost te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frandroid
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 31-08 20:15
Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/a/img921/8058/VCwOiN.png

Weet iemand hoe het precies zit met garanties? Ik vind het allemaal heel erg vaag. Bovendien staat er overal als eindjaar 2017, ook bij '2 jaar CompleteCare'.

Is het niet zo via Europese wetgeving dat er sowieso twee jaar garantie op een product moet zitten, of vergoeden ze dan niet alles?

En weet iemand hoe lang na ontvangst je nog verlenging van garantie aan kan vragen?

Uit ervaring ontstaan namelijk de meeste complicaties met een laptop pas na het eerste jaar en wil het zekere voor het onzekere nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 12:03
Je hebt bij wet gewoon recht op 2 jaar. Dat hoef je niet vooraf af te dwingen maar kun je gewoon aangeven als hij tussen 1-2 jaar stuk gaat. Soms doen bedrijven even moeilijk maar als je gewoon aangeeft dat dit wettelijk geldt dan geven ze vaak snel genoeg toe. (Dat winnen ze nooit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
PdeBie schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:07:
[...]

-- edit 2 --

Net contact gehad met Dell support. Er komt een monteur die de cmos batterij eruit gaat halen en weer terug stoppen. Is om iets te resetten. Daarmee zou het probleem verholpen moeten zijn.
Vrijdag komt de monteur en in plaats van alleen het batterijtje gaan ze het hele moederbord vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Nu online
Iemand een idee hoe laat de monteur belt. Vandaag komt die langs en hij zou in de ochtend bellen. Het is nu 10 uur en nog steeds geen bericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Deze laptop geleverd gekregen: Dell XPS15 9550 i7-6700/GTX960M2GB/16GB/84Wh/1080p/€1125,52.

Op mijn factuur staat: 400-AJBV MOD,SSDR,512G,NVME,SMSNG,PM951 1 SR en deze SSD: Toshiba XG3 M.2 512GB zit er in. Het lijkt er op dat de Toshiba betere specificaties heeft dan de Samsung PM951 512GB.

Wel vreemd dat de factuur specificatie andere hardware aangeeft, dan dat je geleverd krijgt. Ik zie in dit topic dat het vaker voorkomt.

Op de factuur staat ook: 370-ACOB 16GB DDR4 at 2133MHz - 1 DIMM 1 SR maar zit er ook echt maar één DIMM in of 2 x 8GB? Momenteel niet thuis, dus ik kan dit niet checken.

[ Voor 12% gewijzigd door Jumpman op 02-11-2016 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ShittyNL schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:01:
Iemand een idee hoe laat de monteur belt. Vandaag komt die langs en hij zou in de ochtend bellen. Het is nu 10 uur en nog steeds geen bericht?
Mij werd verteld rond 10 uur. Even geduld dus nog misschien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Nu online
PdeBie schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:25:
[...]

Mij werd verteld rond 10 uur. Even geduld dus nog misschien ;)
Ik heb hier wel heel slecht tot geen bereik. Dus ik hoop maar dat die komt ook al kan die mij niet te pakken krijgen :D

Anders vlak voor de middag begint toch maar even bellen.

[ Voor 8% gewijzigd door Daniel. op 02-11-2016 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 11:48
Ik ben echt zeer blij met mijn Dell XPS 15.

Ik heb de FHD- i7-16GB-512SSD , inclusief de GTX 960m configuratie. Net tijdens college keek ik naar de accu. Inclusief de karting van een maandje terug ;) :

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/s3Rdv/4c87eba757.png _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door brammetje1994 op 02-11-2016 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
brammetje1994 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:16:

Ik heb de FHD- i7-16GB-512SSD , inclusief de GTX 960m configuratie. Net tijdens college keek ik naar de accu. Inclusief de karting van een maandje terug ;) :

[afbeelding] _/-\o_
Zit er bij jou één DIMM in van 16GB of twee DIMMS van 8GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
Jumpman schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:28:
[...]

Zit er bij jou één DIMM in van 16GB of twee DIMMS van 8GB?
Geen flauw idee, kan ik dat zien zonder hem open te maken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
brammetje1994 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:16:
[...]

Geen flauw idee, kan ik dat zien zonder hem open te maken? :)
Met AIDA64, Speccy of een ander hardware informatie tool wel.

Overigens ben ik ook hier bang voor: http://en.community.dell....3518/t/19660421?pi41097=5. Ik heb een tijd een Dell XPS 17 L702X gehad die constant de fans aan had, om gek van te worden.

[ Voor 29% gewijzigd door Jumpman op 02-11-2016 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 21:28
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:43:
Ik wil graag een XPS 13 kopen. Na lang onderzoek besloot ik voor de FHD Kaby core i5 te gaan en wachtte ik tot een goede actie langskwam. Nu ben ik toch weer in verwarring en vraag ik om meningen:

Skylake QHD, core i5, EUR 1349
of
Kaby FHD, core i5, EUR 1299

Ik zoek een mobiele laptop met een lange batterijtijd (dus FHD). Ik kijk vooral veel media en lees veel erop (dus QHD voor mooier beeld en fijner om te lezen). Verder doe ik niet veel bijzonders. Ik ben normaal geen gamer, maar zou alleen wel graag weten of ik Civilization VI erop kan spelen. (Dat is de enige game franchise die ik volg.) Glossy/mat maakt mij niet zo veel uit. En ik las over de adaptive brightness waar ik een beetje huiverig voor ben, maar genoeg mensen die er geen last van hebben, dus ik ging ervan uit dat het mij ook niet zal uitmaken.

Uiteindelijk kwam ik op de Kaby FHD, omdat de QHD een paar honderd euro duurder was en ik touch onnodig vind. Alleen zie ik nu dat de Skylake versie is afgeprijsd waardoor ze bijna dezelfde prijs hebben. Ik heb trouwens ook een VIPcode.

De grote vraag is nu: Skylake touch of de Kaby FHD? Is de refresh merkbaar beter voor de gewone consument? Hebben jullie meningen? Ik kom er nu weer niet uit. Alvast bedankt.
Mag ik je vragen welke je nu gekocht hebt? Ik ben naar dezelfde aan het kijken maar kan niet beslissen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
Jumpman schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:18:
[...]

Met AIDA64, Speccy of een ander hardware informatie tool wel.

Overigens ben ik ook hier bang voor: http://en.community.dell....3518/t/19660421?pi41097=5. Ik heb een tijd een Dell XPS 17 L702X gehad die constant de fans aan had, om gek van te worden.
Ik heb 1 stick van 16GB, daarnaast geen last. Misschien dat de fans continue aan staan? Maar ik heb dit gewoon nog niet gehoord. Toen ik gamede was hij zachter dan het geluid dus daar ook niks meegekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 21:31
brammetje1994 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:16:

[afbeelding] _/-\o_
Ik heb dezelfde laptop, tot nu toe zeer tevreden.
Alleen mijn batterijduur laat heel andere waarden zien (ongeveer 12 uur). Welke power settings gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
rachez schreef op woensdag 02 november 2016 @ 18:50:
[...]

Ik heb dezelfde laptop, tot nu toe zeer tevreden.
Alleen mijn batterijduur laat heel andere waarden zien (ongeveer 12 uur). Welke power settings gebruik jij?
Battery saver aan, brightness minimaal en dan een beetje wifi met microsoft edge en 3 tabbladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomaszcs
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 16:58

tomaszcs

✔️

Ik heb sinds kort ook een dell XPS 15 9550 met een i7. Maar met 8GB en 256GB SSD en 56wh accu. Dus die ga ik binnenkort upgraden. Weet iemand hoe dat zit met garantie?

<Verkapte_reclame>
*weg* is ook reclame ;)
</Verkapte_reclame>

[ Voor 32% gewijzigd door br00ky op 04-11-2016 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N. Meijer
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-09 22:46
Ik ben een beetje aan het rond kijken voor een xps 15. weet iemand toevallig of er ook een versie met de 1060 komt bijvoorbeeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:35

KhaZ

Alfa Romeo

Heb eerder in dit topic gelezen: waarschijnlijk niet, omdat dat niet in de behuizing past (net als 970M).

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
KhaZ schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:07:
Heb eerder in dit topic gelezen: waarschijnlijk niet, omdat dat niet in de behuizing past (net als 970M).
Wellicht een 1050 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
tomaszcs schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:08:
Ik heb sinds kort ook een dell XPS 15 9550 met een i7. Maar met 8GB en 256GB SSD en 56wh accu. Dus die ga ik binnenkort upgraden. Weet iemand hoe dat zit met garantie?

<Verkapte_reclame>
weg
</Verkapte_reclame>
Gebruik je de laptop nu zonder accu er in?
Grote kans inderdaad op een GTX1050, echter deze is maar een aantal procenten sneller als een GTX960M. Een Ti zou wel een leuke upgrade zijn.

Volgende generatie zal dus een i7-7700HQ met een GTX1050(Ti?) zijn.

[ Voor 49% gewijzigd door br00ky op 04-11-2016 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomaszcs
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 16:58

tomaszcs

✔️

Jumpman schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:17:
[...]

Gebruik je de laptop nu zonder accu er in?

[...]
Ik gebruik de laptop met de huidige 56wh accu. Ik heb een originele 84wh accu besteld en dan plaats ik die erin. Dan heb ik geen ruimte meer voor een 2,5" schijf maar dat hoeft ook niet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Nou, de monteur is langs geweest. Heb nu een refurbished moederbord gekregen i.p.v. een nieuwe. Ben het daar eigenlijk niet mee eens, aangezien de laptop van mei is, dus even overleggen op kantoor wat hierover de afspraken zijn.

Verder heeft de monteur het interne speakerkabeltje gesloopt, dus ik heb geen geluid meer. Uiteraard heeft hij die onderdelen niet bij, dus maandag komt er een monteur langs om dat te repareren.

Het oorspronkelijke probleem (het blijven hangen in Thermal Throttling) lijkt wel opgelost, maar de manier waarop is niet je van het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Nu online
Mijn laptop is gemaakt. Touchpad reageerde raar en geheugen was blijkbaar stuk. Beide vervangen. Voor het moederbord heb ik een refirbished gekregen. Ik heb daar geen problemen mee. @PdeBie mijn laptop is van half/eins augustus en heb ook refurbished gekregen.

Laptop werd prima gemaakt. Opzich niet zo moeilijk, kan hetzelf ook. Had de laptop al een keer helemaal open liggen haha. Blij dat die het nu weer goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N. Meijer
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-09 22:46
Naja een 1050 Ti zou ook prima zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
PdeBie schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:11:
Nou, de monteur is langs geweest. Heb nu een refurbished moederbord gekregen i.p.v. een nieuwe. Ben het daar eigenlijk niet mee eens, aangezien de laptop van mei is, dus even overleggen op kantoor wat hierover de afspraken zijn.

Verder heeft de monteur het interne speakerkabeltje gesloopt, dus ik heb geen geluid meer. Uiteraard heeft hij die onderdelen niet bij, dus maandag komt er een monteur langs om dat te repareren.

Het oorspronkelijke probleem (het blijven hangen in Thermal Throttling) lijkt wel opgelost, maar de manier waarop is niet je van het.
Te vroeg gejuicht. Laptop slaat om de haverklap vast for no reason. Als ik in de event log kijk zie ik allerlei criticals bij de source 'kernel power'. Kortom: Dell gebeld. Maandag komen ze ook daar naar kijken.... zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degeens
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 22:59
Hebben jullie toevallig ook last van afschuwelijke vinger/handpalm plekken op de behuizing?

[ Voor 5% gewijzigd door degeens op 05-11-2016 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frandroid
degeens schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 14:51:
Hebben jullie toevallig ook last van afschuwelijke vinger/handpalm plekken op de behuizing?
Heel erg, durf het ook niet goed weg te halen met schoonmaakmiddel, omdat ik bang ben dat dat bijt en het erger zal worden.

Heb jij ook last van stof aan de onderkant van je beeldscherm? Als in, in de onderrand waar bezel en scherm elkaar raken. Heb hem nu net een week en daar verzamelt zich nu al stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degeens
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 22:59
Frandroid schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 14:58:
[...]

Heel erg, durf het ook niet goed weg te halen met schoonmaakmiddel, omdat ik bang ben dat dat bijt en het erger zal worden.

Heb jij ook last van stof aan de onderkant van je beeldscherm? Als in, in de onderrand waar bezel en scherm elkaar raken. Heb hem nu net een week en daar verzamelt zich nu al stof.
Daar heb ik inderdaad ook stof liggen dat heel moeilijk te verwijderen is...

Het ergste vind ik toch wel die plekken, het ziet er echt niet uit vanuit bepaalde kijkhoeken (en zeker als de zon op je laptop schijnt).

Hopelijk is er een Tweaker die ons kan helpen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:01
Beste Tweakers,

Ik heb sinds een half jaar een Dell XPS 13 (9350 skylake). Sinds het begin ervaar ik problemen met deze laptop doordat als hij een paar uurtjes aan de lader heeft gelegen (en dus de batterij vol is...) en ik daarna uitlog om vervolgens de volgende dag weer te computer te gebruiken deze niet meer aan gaat. Het systeem denkt dat de batterij leeg is.Wat ik dan doe is de laadkabel weer aansluiten en dan gaat de laptop wel aan (als ik dan de laadkabel verwijder...dan gaat de laptop ook onmiddelijk uit!)

In Windows 10 zie ik dan het eerste half uur bij de batterij-status dat er geen batterij in het systeem zou zitten...maar dat is dus niet juist. als ik dan even een half uurtje gewerkt heb dan komt de batterij-status weer terug naar "vol" en klopt alles weer. Dit is in ieder geval niet normaal.

Nu heeft Dell in het begin al het moederbord vervangen en heb ik daarna niet vaak meer dit probleem gehad tot dus weer de afgelopen dagen.

Wat kan dit zijn? Ligt dit aan de batterij? Zou dit misschien aan de originele lader kunnen liggen? Ik ga in ieder geval Dell weer bellen maar dit zou al de 3e keer worden dat ze moeten komen. Ik vrees dat ik een "maandag-ochtend-laptop" heb gekregen....

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

degeens schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 15:30:
[...]

Daar heb ik inderdaad ook stof liggen dat heel moeilijk te verwijderen is...

Het ergste vind ik toch wel die plekken, het ziet er echt niet uit vanuit bepaalde kijkhoeken (en zeker als de zon op je laptop schijnt).

Hopelijk is er een Tweaker die ons kan helpen :?
Gewoon microvezeldoekje met alleen water werkt prima! 8)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 20:39
Ik ben zeer geinteresseerd in de XPS 13 FHD versie. Deze kan ik vandaag nog voor 100 euro minder kopen via de website van Dell. Waar ik schrik voor heb is de coil whine waarover gepraat wordt. Is dit zo storend? Heeft iedereen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Nu online
1voud schreef op zondag 06 november 2016 @ 17:29:
Ik ben zeer geinteresseerd in de XPS 13 FHD versie. Deze kan ik vandaag nog voor 100 euro minder kopen via de website van Dell. Waar ik schrik voor heb is de coil whine waarover gepraat wordt. Is dit zo storend? Heeft iedereen dit?
Ik hoor helemaal niets. Ik heb wel de Qhd versie van de XPS13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Er is een whine als je de touchpad gebruikt, dus je hoort het als je scrolt etc, maar het is niet storend of zo. (Skylake FHD 13)

[ Voor 7% gewijzigd door jerkitout op 06-11-2016 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
PdeBie schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 15:14:
[...]

Te vroeg gejuicht. Laptop slaat om de haverklap vast for no reason. Als ik in de event log kijk zie ik allerlei criticals bij de source 'kernel power'. Kortom: Dell gebeld. Maandag komen ze ook daar naar kijken.... zucht.
Krijg net telefoon van de monteur. Ik sta bij de receptie. Mooi! Dus ik daar naar toe om hem op te halen.

Geen monteur...... eeeeehhhh. :?

Ik bel hem op.

Staat hij bij het verkeerde adres :F
Terwijl ik bij het maken van de melding tot drie keer toe heb aangegeven waar de monteur moet zijn.

Godsamme Dell! Is het nou zo moeilijk?!? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 21:31
XPS15 FHD - geen coil whine te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
  • Laatst online: 11-04-2024
Welke factuurdatum zet dell op de factuur? De datum van bestelling of de datum van levering? Moet namelijk op 2016 staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:50

aap

Bij mij is de factuurdatum de verzenddatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frandroid
Misschien heeft iemand hier eenzelfde soort ervaring.

Sinds een paar weken heb ik de XPS15 FHD 16GB binnen. Nu is het al een keer voorgekomen dat opeens mijn trackpad het niet meer goed deed: ik kon nog wel klikken, maar alleen door werkelijk te drukken. Het 'tappen' van de trackpad werkte niet meer. Ook gebeurde het dan de helft van de keren dat hij de muis als het ware ingedrukt liet, waardoor ik in Word tekst selecteerde en niet meer normaal ergens kon klikken om tekst te bewerken.

Nu heb ik nog een probleem, namelijk dat de onderste balk met al mijn programma's niet meer reageert. Ik kan nog wel van programma wisselen door met drie vingers naar boven te swipen op het trackpad en een programma dat open staat te openen, maar nieuwe programma's openen lukt ook niet meer (ik heb bijvoorbeeld een map met foto's open staan, maar deze kunnen niet geopend worden).

Nu lossen deze problemen zichzelf op wanneer ik de laptop opnieuw opstart, maar liever heb ik een vaste oplossing hiervoor.

Kan iemand mij helpen?

Edit: nog een laatste 'gekke fout'. Altijd als ik mijn computer vers opstart, dus niet wanneer ik hem van standby af haal, zijn de tekens gewisseld (het apestaartje wordt bijvoorbeeld " en dubbele punt een ±). Dan moet ik eerst rechterCtrl+rechterShift indrukken. Nu is dit niets wat heel hinderlijk is, maar misschien weet iemand ook hier een oplossing voor?

[ Voor 20% gewijzigd door Frandroid op 09-11-2016 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Frandroid schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 23:47:
Misschien heeft iemand hier eenzelfde soort ervaring.

Sinds een paar weken heb ik de XPS15 FHD 16GB binnen. Nu is het al een keer voorgekomen dat opeens mijn trackpad het niet meer goed deed: ik kon nog wel klikken, maar alleen door werkelijk te drukken. Het 'tappen' van de trackpad werkte niet meer. Ook gebeurde het dan de helft van de keren dat hij de muis als het ware ingedrukt liet, waardoor ik in Word tekst selecteerde en niet meer normaal ergens kon klikken om tekst te bewerken.

Nu heb ik nog een probleem, namelijk dat de onderste balk met al mijn programma's niet meer reageert. Ik kan nog wel van programma wisselen door met drie vingers naar boven te swipen op het trackpad en een programma dat open staat te openen, maar nieuwe programma's openen lukt ook niet meer (ik heb bijvoorbeeld een map met foto's open staan, maar deze kunnen niet geopend worden).

Nu lossen deze problemen zichzelf op wanneer ik de laptop opnieuw opstart, maar liever heb ik een vaste oplossing hiervoor.

Kan iemand mij helpen?

Edit: nog een laatste 'gekke fout'. Altijd als ik mijn computer vers opstart, dus niet wanneer ik hem van standby af haal, zijn de tekens gewisseld (het apestaartje wordt bijvoorbeeld " en dubbele punt een ±). Dan moet ik eerst rechterCtrl+rechterShift indrukken. Nu is dit niets wat heel hinderlijk is, maar misschien weet iemand ook hier een oplossing voor?
Kan je een systeem herstel doen naar een tijd wanneer het nog goed ging? Lijkt mij meer Windows dan het systeem zelf.

Voor die 'gekke fout', zorg dat je toetsenbord instellingen juist staan. Ga vervolgens naar configuratiescherm en ga naar land/regio en dat het tablad beheer. Klik op instellingen kopieren en vink onderaan de 2 opties aan. Even kijken of dat werkt!

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Inmiddels is mijn laptop gefixed en LIJKT alles weer te werken. Wat een gedoe is dat zeg....

Heb nu een nieuw moederbord gekregen i.p.v. een refurbished versie.

Nu dus fingers crossed of het probleem ECHT is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseBoyNL
  • Laatst online: 00:58
Hebben jullie ook ervaring met 2 externe schermen op de XPS ?
Zo ja welke adapter gebruiken jullie hiervoor ?

• brammetje1994
degeens schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 14:51:
Als ik mij niet vergis is dit vrij algemeen bekend.

• PdeBie
brammetje1994 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 10:45:
[...]

Als ik mij niet vergis is dit vrij algemeen bekend.
Yup. Is puur het gebruikte materiaal.

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:57

GforceNL

Out of memory....

Weet niet of ik in het juiste topic zit, maar vooruit.

Hoe is bij de Dell de afhandeling van WKOA geregeld?

Heb mezelf er van overtuigd een XPS of een Alienware aan te schaffen. Aangezien ik deze nergens kan bekijken is er een kans dat hij niet bevalt en terug gaat.

<Zinloze tekst hier>

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:50

aap

http://www.dell.com/suppo...pping_charges_be_refunded

Volgens bovenstaande link zou Dell zich niet houden aan de Europese wkoa regels. Ik mag hopen dat hun beleid in de praktijk vriendelijker is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:44
GforceNL schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:58:
Weet niet of ik in het juiste topic zit, maar vooruit.

Hoe is bij de Dell de afhandeling van WKOA geregeld?

Heb mezelf er van overtuigd een XPS of een Alienware aan te schaffen. Aangezien ik deze nergens kan bekijken is er een kans dat hij niet bevalt en terug gaat.
Is prima... zonder opgaaf van reden binnen 14 dagen kenbaar maken dat je terug wilt sturen. Zij plannen een ups mannetje in, komt langs en pikt m kosteloos op. Als zij m ontvangen vang jij binnen 2 weken ofzo geld weer retour.

Ik had de Dell laptop zelfs al geïnstalleerd met Windows , Office en al. Voor terugsturen even fabrieksinstelling weer terug en ze zien er niks meer van:)

• Missbaksel
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-05-2023
Geachte Tweakers,

Ik ben sinds juli in het bezit van een XPS 13 9350, ik ben erg tevreden met mijn laptop! Echter als ik op het internet rondkijk is mijn batterijduur aan de korte kant. Mijn batterij gaat gemiddeld 7 uur mee (50% helderheid, battery-saver W10 geactiveerd)

Ook heb ik 2 kleine dingen waar ik mij aan stoor.
-Mijn scherm-scharnier (links) sluit niet mooi aan (2mm tussen scharnier en body)
-Als de laptop geluid produceert (speaker of headphone) hoor ik gekraak wanneer ik de helderheid verander.

Hebben meerdere XPS 13/15 gebruikers hier last van?

met vriendelijke groeten,

Missbaksel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Mijn XPS13 wil maar niet slapen :( Ik ben alle settings doorgelopen. Hibernation uitgezet, juiste drivers geïnstalleerd. Bios geupdate. Als laatste poging volledig schone windows 10 neergezet. En alsnog slaapt iet niet :(

Of ik nu de lid close of de powerknop indruk, hij slaapt 3 seconde, en hup daar is hij weer. Veel over gevonden online, behalve een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Bij mijn XPS15 is dat uiteindelijk met de Anniversary update opgelost, daarvoor had ik er overigens niet altijd last van maar wel regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Probleem opgelost, de laptop is een brick geworden. Dell gebeld, die melden aan de hand van de knipperende lampjes dat het moederborden kapot is. Tweede reparatie in minder dan een maand bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dat is wel pittig. Van een dergelijk dure machine verwacht je dat toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ik heb ook al twee reparaties achter de rug. De nieuwe XPS is helaas niet -je van het-.

als hij werkt is het een super machine, maar als er iets mis is............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Net nieuw moederborden erin gekregen. En het goede nieuws, de laptop wil weer slapen :p

EDIT:

Ook met nieuwe versie 10 en nieuw moederbord blijft hij af en toe stroperig. Ik heb de 2.3GHZ i5. Ik zie dat hij onder vollast draait tegen de 2.9Ghz :? Klopt het dat die proc dat moet kunnen?

[ Voor 54% gewijzigd door PWM op 14-11-2016 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Het lijkt mij niet normaal.. ik heb de i7 met 16GB, en die voelt _nooit_ stroperig aan. Hoe merk je het?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

KhaZ schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:10:
Het lijkt mij niet normaal.. ik heb de i7 met 16GB, en die voelt _nooit_ stroperig aan. Hoe merk je het?
Applicaties blijven vaak 3-4 seconden hangen en pakken zichzelf daarna weer op. Je ziet ze grijs worden en je muis veranderd in zo'n rondje. En opeens: Poef, daar is ie weer.

Doet ie met Outlook, Chrome, whatever. Voornamelijk als ik opeens iets wil doen wat iets meer power vraagt. Speel ik bijvoorbeeld een game, heeft ie nergens last van.

Verder bij normaal gebruik merk je af en toe dat dingen gewoon langzamer gaan. Lastig een vinger op te leggen, maar druk ik nu op "Verstuur", kan het zo een seconde duren voordat ie wat doen.

De internet snelheid lijkt er niet echt iets mee te maken te hebben, ik heb thuis stabiel 150Mbit over 5Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

PWM schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:22:
[...]

Applicaties blijven vaak 3-4 seconden hangen en pakken zichzelf daarna weer op. Je ziet ze grijs worden en je muis veranderd in zo'n rondje. En opeens: Poef, daar is ie weer.

Doet ie met Outlook, Chrome, whatever. Voornamelijk als ik opeens iets wil doen wat iets meer power vraagt. Speel ik bijvoorbeeld een game, heeft ie nergens last van.

Verder bij normaal gebruik merk je af en toe dat dingen gewoon langzamer gaan. Lastig een vinger op te leggen, maar druk ik nu op "Verstuur", kan het zo een seconde duren voordat ie wat doen.

De internet snelheid lijkt er niet echt iets mee te maken te hebben, ik heb thuis stabiel 150Mbit over 5Ghz.
Geüpdate naar de laatste (bios) firmware met de Dell Update utility? Gebruik je een docking station toevallig? Ik zou alle firmwares updaten en dan Windows opnieuw installeren. Alleen alles van Dell installeren, en Chrome. Als Chrome dan niet soepel werkt is die laptop gewoon niet in orde lijkt me.

Heb een korte review ingevuld van de laptop tot nu toe, ik ben heel tevreden:
pricewatch: Dell XPS 15 9550 D8NK4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Heb nu volledig schone Windows draaien. Alleen Outlook met Chrome. Gebruik geen dock. Zal d Dell update utility nog eens nalopen.

http://www.passmark.com/b...isplay.php?id=71340259509

De bencmarks zijn in ieder geval volgens schema.

EDIT:

I stand corrected: Lijkt wel degelijk Wifi te zijn. Op een zeer stabiel netwerk (heb er nu 3 laptops op als test) haalt hij 50Mbit, terwijl de andere steady 150Mbit doen. O.a. zijn broertje, de XPS 15.

What's worse: Hij doet 50Mbit, maar eens per x moment (soms 20 seconde, soms 4 minuten) dondert hij in elkaar en doet nog 100Kb, om na 10 seconde weer naar 50Mbit te gaan. Laatste drivers :/

EDIT2: En op het nieuwe moederbord, lijkt de Bluetooth niet aangesloten. Mooi spul hoor

[ Voor 82% gewijzigd door PWM op 15-11-2016 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
Net mijn Dell laptop ontvangen. Heb al even ermee zitten spelen, maar kom voor een probleem. Mijn scaling staat op 125%, stond eerst 150. Nu merk ik dat bij meerdere programma's de tekst niet netjes wordt getoond. Heb de computer al herstart want daar vroeg hij om. Zijn er instellingen die veranderd kunnen worden of hoort dit erbij? (ik kom van een Macbook pro, daar was dit dus niet :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:36
1voud schreef op woensdag 16 november 2016 @ 17:39:
Net mijn Dell laptop ontvangen. Heb al even ermee zitten spelen, maar kom voor een probleem. Mijn scaling staat op 125%, stond eerst 150. Nu merk ik dat bij meerdere programma's de tekst niet netjes wordt getoond. Heb de computer al herstart want daar vroeg hij om. Zijn er instellingen die veranderd kunnen worden of hoort dit erbij? (ik kom van een Macbook pro, daar was dit dus niet :))
Hoort bij Windows, DPI scanning werkt lang niet in alle programma's OK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
HEY_DUDE schreef op woensdag 16 november 2016 @ 17:42:
[...]

Hoort bij Windows, DPI scanning werkt lang niet in alle programma's OK
Ok, duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frandroid
Weer een gek 'probleem' hier... Als je naar 'SupportAssist' gaat en daar naar de mogelijke updates, blijven dezelfde updates bij mij staan, al heb ik ze al 5x geïnstalleerd. Hoe kan dit nou weer?

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Afbeelding van de updates:
Afbeeldingslocatie: https://s16.postimg.org/sjkcjh5b9/Screenshot_Updates_1_1.png

• frankyds
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-09 19:44
Frandroid schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:53:
Weer een gek 'probleem' hier... Als je naar 'SupportAssist' gaat en daar naar de mogelijke updates, blijven dezelfde updates bij mij staan, al heb ik ze al 5x geïnstalleerd. Hoe kan dit nou weer?

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Afbeelding van de updates:
[afbeelding]
Dit heb ik ook al een aantal weken.

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

PWM schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:32:

I stand corrected: Lijkt wel degelijk Wifi te zijn. Op een zeer stabiel netwerk (heb er nu 3 laptops op als test) haalt hij 50Mbit, terwijl de andere steady 150Mbit doen. O.a. zijn broertje, de XPS 15.

What's worse: Hij doet 50Mbit, maar eens per x moment (soms 20 seconde, soms 4 minuten) dondert hij in elkaar en doet nog 100Kb, om na 10 seconde weer naar 50Mbit te gaan. Laatste drivers :/

EDIT2: En op het nieuwe moederbord, lijkt de Bluetooth niet aangesloten. Mooi spul hoor
Vind Wifi hier ook niet fantastisch, ik denk erover om de module te vervangen.. maarja tis een zakelijk ding.

• Daniel.
  • Nu online
Heeft iemand ervaring met MacOS op deze machine. Ik zou het graag wel als vervanger willen proberen. De games die ik speel werken ook allemaal op MacOS. XPS13

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
frankyds schreef op donderdag 17 november 2016 @ 00:00:
[...]

Dit heb ik ook al een aantal weken.
En ik al een aantal maanden, dat ding heeft nooit gewerkt voor mij.
Vind het altijd zo slecht dat er zulke software wordt uitgebracht door een bedrijf van dergelijke grootte.
Het Intel Driver Update programma heeft ook een tijd een hele gebugte interface gehad.

Zijn er meer mensen op BIOS A13/14 hier? Heb zelf weinig last van het schermflikkering probleem waar veel over gesproken wordt op internet door die BIOS update, maar zou fijn zijn als er eens een oplossing zou komen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Mijn XPS is gisteren voor de 3de keer in 4 weken gerepareerd. Hang nu aan de lijn met Dell. Audio werkt niet meer......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:05
Ik heb een raar probleem met mijn xps 13 9350.
Ik heb een Sony MDR-ZX33BT Bluetooth headset en ineens is het geluid uit de headset blikkerig en hol. Terwijl als hij met m'n telefoon verbonden is, het geluid gewoon goed is. Het probleem is met alle afspeel programma's op m'n laptop. Ik heb de headset al terug gezet naar de fabrieksinstellingen en opnieuw verbonden. Ik kan op de laptop ook nergens equalizer instellingen vinden voor de headset, als het daar al aan ligt.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
stokmeister schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:07:
Ik heb een raar probleem met mijn xps 13 9350.
Ik heb een Sony MDR-ZX33BT Bluetooth headset en ineens is het geluid uit de headset blikkerig en hol. Terwijl als hij met m'n telefoon verbonden is, het geluid gewoon goed is. Het probleem is met alle afspeel programma's op m'n laptop. Ik heb de headset al terug gezet naar de fabrieksinstellingen en opnieuw verbonden. Ik kan op de laptop ook nergens equalizer instellingen vinden voor de headset, als het daar al aan ligt.

Iemand enig idee?
Even zoeken naar Dell Audio in je Start-menu en daar spelen met de instellingen. Bij mij zorgde het MaxxSense vinkje voor een soortgelijk effect op mijn koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:05
Thanks ga ik even naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Morgen hoor ik of Dell mijn XPS, die nu 3 reparaties heeft gehad nadat ik hem oktober kreeg, gaat vervangen. Of, ze komen hem morgen de 4de keer repararen. Erg benieuwd. Kan ook niet wachten om mijn product review te schrijven :+ Maar dat doen we als het is afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:01
PWM schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:46:
Morgen hoor ik of Dell mijn XPS, die nu 3 reparaties heeft gehad nadat ik hem oktober kreeg, gaat vervangen. Of, ze komen hem morgen de 4de keer repararen. Erg benieuwd. Kan ook niet wachten om mijn product review te schrijven :+ Maar dat doen we als het is afgehandeld.
Bij mij mogen ze ook voor de 3e keer langs gaan komen voor mijn DELL XPS 13 (9350)
Ik heb sinds het begin van aanschaf (half jaar geleden) problemen met de batterij.

In eerste instantie wilde hij niet opstarten nadat hij de dag ervoor aan de lader gezeten had, het systeem dacht dat er dan geen batterij/accu meer in zat. Toen is mijn moederbord vervangen.
Tweede probleem, geen geluid meer, bleken kabels niet goed te zitten.
Nu ervaar ik weer het probleem met de batterij/accu waardoor ze nu de batterij/accu moeten gaan vervangen, niet wetend of dit mijn probleem wel gaat oplossen ...

Bij jou zijn ze dus al 4x geweest, ik baal zelf wel van deze computer moet ik zeggen. Ik heb helaas geen extra garantie genomen maar zit hier alsnog wel over te twijfelen omdat ik zoveel problemen ervaar met deze computer, ik noem het maar het maandagochtend model pfff.

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 16-09 00:10
PWM schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:05:
Mijn XPS is gisteren voor de 3de keer in 4 weken gerepareerd. Hang nu aan de lijn met Dell. Audio werkt niet meer......
Monteur gehad van Dell voor een andere Dell machine, toen vroeg ik naar zijn ervaringen met de XPS serie.
( ook de 3e keer voor een E5570 ) al 3 nieuwe borden.

Die vertelde mij toen dat er van de Lattitude serie 2x zoveel verkocht is dan de XPS maar dat er aan het einde van de streep net zoveel fouten zijn.
PWM schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:46:
Na de 3e keer is het toch een nieuwe ? althans dat kan je volgens mij dan wel eisen.

[ Voor 35% gewijzigd door Mektheb op 22-11-2016 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ze hebben mij uiteindelijk niet gebeld, dus wacht nog (fijne service jongens).

3 reparaties is de max voor 1 probleem. Mijn laptop heeft elke keer een nieuw probleem en dan begint de teller opnieuw.

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Net een nieuwe Dell XPS 13 9360 uitgepakt. Prachtig scherm. Tot ik hem in wil stellen... Trackpad helemaal los aan de linkerkant en bij iedere aanraking flipt het trackpad helemaal. Wat een kwaliteitscontrole... Echt onbegrijpelijk dat zoiets in een doos terecht kan komen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:31
BillSpaarbank schreef op donderdag 24 november 2016 @ 22:09:
Net een nieuwe Dell XPS 13 9360 uitgepakt. Prachtig scherm. Tot ik hem in wil stellen... Trackpad helemaal los aan de linkerkant en bij iedere aanraking flipt het trackpad helemaal. Wat een kwaliteitscontrole... Echt onbegrijpelijk dat zoiets in een doos terecht kan komen.
Bij mijn 2e zit het touchpad ook niet goed. Zit links hoger dan rechts, maar werkt verder wel. Niet zo'n zin in gedoe met reparaties of omruilen.. (1e kwam kapot uit doos, CPU fan deed het niet. Idd kwaliteitscontrole slaan ze gewoon over hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 13:44
Ik heb ook net mijn Dell XPS13 9360 ontvangen. Core I5 (Kaby Lake), 8GB, 256GB SSD.
Voorlopig nog geen enkel probleem. Scherm is top, touchpad zit vast en het geluid werkt ook goed. Hopen dat dit zo blijft.
De dell update tool wil wel de hele tijd een nieuwe bios installeren, maar na de herstart is er niets gebeeurd en komt 5 minuten later weer de vraag of ik de meest recente bios wil installeren.
Ook vind ik het apart dat er geen anniversery edition van W10 word meegeleverd.
Pagina: 1 ... 20 ... 35 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen en discussie omtrent de XPS 13 en 15, uitdrukkelijk niet voor statusupdates en leveringen over bestellingen. Dit kun je kwijt in Dell levertijden topic.