Ik wil graag een XPS 13 kopen. Na lang onderzoek besloot ik voor de FHD Kaby core i5 te gaan en wachtte ik tot een goede actie langskwam. Nu ben ik toch weer in verwarring en vraag ik om meningen:
Skylake QHD, core i5, EUR 1349
of
Kaby FHD, core i5, EUR 1299
Ik zoek een mobiele laptop met een lange batterijtijd (dus FHD). Ik kijk vooral veel media en lees veel erop (dus QHD voor mooier beeld en fijner om te lezen). Verder doe ik niet veel bijzonders. Ik ben normaal geen gamer, maar zou alleen wel graag weten of ik Civilization VI erop kan spelen. (Dat is de enige game franchise die ik volg.) Glossy/mat maakt mij niet zo veel uit. En ik las over de adaptive brightness waar ik een beetje huiverig voor ben, maar genoeg mensen die er geen last van hebben, dus ik ging ervan uit dat het mij ook niet zal uitmaken.
Uiteindelijk kwam ik op de Kaby FHD, omdat de QHD een paar honderd euro duurder was en ik touch onnodig vind. Alleen zie ik nu dat de Skylake versie is afgeprijsd waardoor ze bijna dezelfde prijs hebben. Ik heb trouwens ook een VIPcode.
De grote vraag is nu: Skylake touch of de Kaby FHD? Is de refresh merkbaar beter voor de gewone consument? Hebben jullie meningen? Ik kom er nu weer niet uit. Alvast bedankt.
Edit 11-1-2017// Ik doe even een edit, omdat ik was vergeten te antwoorden en voor het geval men de oude posts leest. Ik heb in December 2016 de Kaby FHD versie ontvangen. Ik ben er uiteindelijk heel blij mee. Het is zeer portable, heeft een lange batterij en is zeer stil. Ik merk ook niks van een adaptive brightness ding en hoor geen coil whine en zie geen mankementen bij de touchpad. Ben alleen niet zo fan van het toetsenbord, maar ik ben er nu gewend aan geraakt. Ik weet niet of ik ook tevreden zou zijn geweest met de Skylake versie, maar heb in ieder geval geen spijt van de Kaby versie en zou het anderen ook aanraden.
[
Voor 20% gewijzigd door
Verwijderd op 11-01-2017 00:15
. Reden: Antwoorden ]