Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
danielllb schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 09:48:
[...]

Oh jeetje dat klinkt niet heel denderend... Je gebruikt nu dus weer een Mac? Welke heb jij? Ik heb namelijk de MBP2018, en daar ben ik op zich heel blij mee, maar ik heb dus schermcoating die beschadigd is (toetsenbord afdrukken permanent in het scherm) + 2 toetsen die óf herhalen óf niet registreren. Omdat ik op diverse sites/fora gelezen heb dat mensen na 5 replacements nog steeds elke keer hetzelfde probleem blijven behouden wilde ik maar gaan switchen, aangezien iedere MacBook het nieuwe toetsenbord heeft. Enig alternatief om dus wel bij de Mac te blijven is om een 3 jaar oud model te kopen en dat zie ik ook weer niet erg zitten. Mocht jij ook de MBP hebben: weegt het gezeur met het toetsenbord op tegen de problemen met de XPS? Het ziet er naar uit dat beiden dus problemen hebben, maar het blijft super lastig om in te schatten welke van de 2 problemen 'irritanter' gaan zijn zegmaar.
Ik ben idd weer geswitched naar een MBP 2018 en het is gewoon weer oud en vertrouwd. Geen fans die spontaan aanslaan, geen warme laptop of andere gekkigheid. Persoonlijk vind ik het keyboard fijn typen en gelukkig heb ik nog geen problemen, maar dit kan later weer anders zijn. Toch heb ik liever keyboard issues, dan een warme laptop in me tas of fans die continue aanslaan, want dat gaat echt op een gegeven moment irriteren. Moet er wel bij zeggen dat de service van Dell wel in orde was, sturen gewoon een monteur langs als er iets is, dat heeft Apple alleen bij de veel duurdere AppleCare Enterprise pakketen.

Elke laptop heeft zo zijn problemen, alleen worden de problemen op een Apple laptop altijd op een vergrootglas geplaatst. Je zou de Dell ook kunnen bestellen en hem even kunnen testen, dan weet je ook hoe hij voelt en werkt en mocht je niet tevreden zijn, terugsturen binnen 14 dagen, maar als je een Mac heb, zou ik hem gewoon houden en liever gewoon AppleCare afsluiten.

Overigens na 4 reparaties bij een Mac kan je vragen om een gloednieuwe laptop.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Net de koelpasta van mijn 9550 vervangen, iemand een goede manier om het resultaat te testen?

PS toevallig iemand nog een aantal thermal pads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 13:18
spacecrap schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 17:32:
[...]

Sound crackling heb ik eigelijk, nog, geen last van gelukkig.

Mocht je een paar goede links hebben, mijn dm staat open ;), AIDA zal ik ook even naar op zoek.... je gebruikt hiervoor de 30 dagen gratis licensie?
En ik neem aan dat je eerst de CPU undervolt (en cache zelfde waarde mee undervolt) en daarna de dGPU stapsgewijs gaat undervolten?

Vandaag trouwens nog contact gehad met Dell klantenservice, had wat wifi dropouts en krijg nu een intel wifi adapter (wordt morgen al geplaatst)
Nice! Ik heb zelf een intel wifi adapter besteld op Dx gisteren, dacht dat Dell toch moeilijk ging doen... Achteraf jammer dus, scheelt €15 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:18
gabn88 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 07:24:
[...]

Nice! Ik heb zelf een intel wifi adapter besteld op Dx gisteren, dacht dat Dell toch moeilijk ging doen... Achteraf jammer dus, scheelt €15 ;)
Ja, was prima geregeld. Had de klacht aangemeld en gebeld. Klachten werden geinventariseerd en gekeken of dit met bios update verholpen zou kunnen worden (niet het geval) en daarna moest er goedkeuring komen voor vervanging.
Dag erna kwam er een monteur en werd eea. vervangen. Ben tot op heden erg tevreden met de service/support.
killerbie schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 20:12:
Net de koelpasta van mijn 9550 vervangen, iemand een goede manier om het resultaat te testen?

PS toevallig iemand nog een aantal thermal pads?
Prime95 met Small FFT's draaien is goed voor temp. checks. Temp. dan uitlezen met throttlestop oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
spacecrap schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:05:
[...]

Ja, was prima geregeld. Had de klacht aangemeld en gebeld. Klachten werden geinventariseerd en gekeken of dit met bios update verholpen zou kunnen worden (niet het geval) en daarna moest er goedkeuring komen voor vervanging.
Dag erna kwam er een monteur en werd eea. vervangen. Ben tot op heden erg tevreden met de service/support.

[...]

Prime95 met Small FFT's draaien is goed voor temp. checks. Temp. dan uitlezen met throttlestop oid?
SUPER idee, thx, ga het nu meteen doen! :)

EDIT: na ongeveer 35 min te teste, zit ik momenteel tussen de 75-80 graden bij de cores, maxima liggen tussen 85 - 95, fans maximaal aan het draaien. Enig idee of dit een goed resultaat is?

Na het stoppen, zakken de tempraturen wel meteen mooi naar 50 graden, en minderen de fans kwa rpm :)

[ Voor 19% gewijzigd door killerbie op 31-01-2019 21:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hegenious
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:58
killerbie schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:03:
[...]

SUPER idee, thx, ga het nu meteen doen! :)

EDIT: na ongeveer 35 min te teste, zit ik momenteel tussen de 75-80 graden bij de cores, maxima liggen tussen 85 - 95, fans maximaal aan het draaien. Enig idee of dit een goed resultaat is?

Na het stoppen, zakken de tempraturen wel meteen mooi naar 50 graden, en minderen de fans kwa rpm :)
Om te weten of dat een goed resultaat is (of juist niet) had je even dezelfde prime95 test moeten draaien voordat je ging repasten en na de paste job opnieuw en even langdurig om 'ervoor' en 'erna' te kunnen vergelijken.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielllb
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-03-2022
Voor degenen die van plan zijn een XPS 9380 te bestellen: let op dat het 1080p scherm mat is. Dit is in tegenstelling wat op Dell’s website staat en ook in tegenstelling tot was Dell Support mij vertelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
hegenious schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:50:
[...]

Om te weten of dat een goed resultaat is (of juist niet) had je even dezelfde prime95 test moeten draaien voordat je ging repasten en na de paste job opnieuw en even langdurig om 'ervoor' en 'erna' te kunnen vergelijken.
:+
groot gelijk, ben wat te snel geweest vrees ik xD Vermoed dat het in ieder geval beter is, mijn fans staan niet iedere minuut op max RPM lawaai te maken :D Bovendien kan ik terug, net als toen ie nieuw was, een uurtje in de zetel zonder mijn benen te verbranden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:25
Het enige wat me al is opgevallen tot nu toe is dat ik niet zo'n fan ben van het geluid met m'n hooftelefoon.

Bij mijn vorige laptop was er nagenoeg geen EQ van het geluid en dat vond ik prima. Nu heb ik constant het gevoel alsof er een extra echo/reverb aanwezig is en de lage tonen beduidend luider zijn en de spraak nogal flets.

Ik gebruik gewoon de headphone jack. Maxx audio heb ik al afgezet/verwijderd maar doet niks, en de windows instellingen staan op standaard.

Ook komt er soms nog wat crackling voor in het geluid, maar het is gelukkig op te lossen door even het ruimtelijk geluid van windows in en uit te schakelen.

Voor de rest ben ik prima tevreden van de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:32
Ik heb op mijn nieuwe XPS15 al een paar keer gehad dat deze niet aan wilde. Is er een handigheidje wat ik mis met de aan/uit knop? Dit is ook de vingerprint lezer (wat echt superfijn werkt!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:18
Hennie-M schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 13:40:
Ik heb op mijn nieuwe XPS15 al een paar keer gehad dat deze niet aan wilde. Is er een handigheidje wat ik mis met de aan/uit knop? Dit is ook de vingerprint lezer (wat echt superfijn werkt!)
Heb je hem in hibernation staan? Dan moet je de knop even een seconde ingedrukt houden namelijk :)
Ik liep hier ook tegenaan namelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Laatst online: 16:32
spacecrap schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:18:
[...]

Heb je hem in hibernation staan? Dan moet je de knop even een seconde ingedrukt houden namelijk :)
Ik liep hier ook tegenaan namelijk....
Ja, het is inderdaad bij het ontwaken vanuit een slaapmodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Death1ord schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 13:37:
Het enige wat me al is opgevallen tot nu toe is dat ik niet zo'n fan ben van het geluid met m'n hooftelefoon.

Bij mijn vorige laptop was er nagenoeg geen EQ van het geluid en dat vond ik prima. Nu heb ik constant het gevoel alsof er een extra echo/reverb aanwezig is en de lage tonen beduidend luider zijn en de spraak nogal flets.

Ik gebruik gewoon de headphone jack. Maxx audio heb ik al afgezet/verwijderd maar doet niks, en de windows instellingen staan op standaard.

Ook komt er soms nog wat crackling voor in het geluid, maar het is gelukkig op te lossen door even het ruimtelijk geluid van windows in en uit te schakelen.

Voor de rest ben ik prima tevreden van de laptop.
had hetzelfde, heb maxaudio toen opnieuw geinstalleerd en eens et de instellingen zitten spelen. Bij mij waren het de microfooninstellingen die om de een of andere reden vaag deden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb een XPS 15 (9550) en helaas de opgezwollen accu. Ruilt Dell de accu's nog om? Mijn XPS is buiten de garantie en als ik mijn service tag invul op dellproduct.com krijg ik de melding: "No Bulletins Found or Bulletin Is No Longer Active"

Ik mag hopen dat Dell de accu nog omruilt en waarschijnlijk ook mijn touch pad.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Bananeman schreef op zondag 10 februari 2019 @ 16:01:
Ik heb een XPS 15 (9550) en helaas de opgezwollen accu. Ruilt Dell de accu's nog om? Mijn XPS is buiten de garantie en als ik mijn service tag invul op dellproduct.com krijg ik de melding: "No Bulletins Found or Bulletin Is No Longer Active"

Ik mag hopen dat Dell de accu nog omruilt en waarschijnlijk ook mijn touch pad.
Ik heb vorig jaar een e-mail ontvangen van Dell voor het vervangen van de accu. Er was bij mij niks aan de hand, mailtje beantwoord en accu was verstuurd en heb hem zelf vervangen. De oude accu moest wel retour. Is de accu bij jou al eerder vervangen?

Misschien heb je vast ook wel zo'n e-mail ontvangen, als de service tag op je naam staat, moet dat haast wel want het was volgens mij een geautomatiseerd bericht.

Anders maandag even contact opnemen, denk dat ze je zeker wel willen helpen.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
RWK__ schreef op zondag 10 februari 2019 @ 17:08:
[...]

Ik heb vorig jaar een e-mail ontvangen van Dell voor het vervangen van de accu. Er was bij mij niks aan de hand, mailtje beantwoord en accu was verstuurd en heb hem zelf vervangen. De oude accu moest wel retour. Is de accu bij jou al eerder vervangen?

Misschien heb je vast ook wel zo'n e-mail ontvangen, als de service tag op je naam staat, moet dat haast wel want het was volgens mij een geautomatiseerd bericht.

Anders maandag even contact opnemen, denk dat ze je zeker wel willen helpen.
Ik heb vreemd genoeg geen automatisch bericht van Dell ontvangen, anders had ik de accu wel preventief laten vervangen. De laptop is rechtstreeks bij Dell gekocht. Vreemd dus eigenlijk.

Morgen idd maar even bellen met Dell, ik heb de accu inmiddels wel al laten verwijderen en disposen omdat het brandgevaarlijk is en ik die dus niet in mijn huis wil hebben. Heb er wel foto's van.

edit: nog even door mijn mail gezocht, ik heb afgelopen november wel een mail/survey ontvangen hoe tevreden ik over de laptop was..... Maar geen enkele andere mail van Dell na de aanschaf.

[ Voor 8% gewijzigd door Bananeman op 10-02-2019 17:56 ]

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Zojuist Dell gesproken. Komt morgen een monteur langs om het te fixen (batterij en complete palm rest vervangen), top service.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Ik heb vorige week het TB16 dock (240 w) aangekocht. Ik vind het wel aangenaam dat met 1 kabel al m'n apparatuur kan worden aangestuurd. Ook de extra USB poorten zijn handig!

En sedert het uitzetten van de microfoon in Maxx Audio Pro heb ik geen crackling meer gehoord in het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Zijn er meer mensen met een 9550 die de afgelopen 2 maanden problemen hebben met Sleep/Hibernation issues? (evt. icm een WD15 dock). Laptop blijft op willekeurige momenten hangen in de slaapstand.

Gaat om Kernel-Power Id 41 issues, lijkt aan de USB3HUB te liggen.
("Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te zijn afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.")

Ik heb al van alles geprobeerd, t/m BIOS terug naar 1.8.0 en clean install (Win10 Pro) aan toe.

Edit: Ik heb nu mijn WD15 docking station er tussenuit gehaald, om uit te sluiten dat het daaraan ligt, kijken hoe het de komende dagen gaat.

[ Voor 36% gewijzigd door Canis Lupus op 11-02-2019 20:16 ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Bananeman schreef op maandag 11 februari 2019 @ 10:54:
Zojuist Dell gesproken. Komt morgen een monteur langs om het te fixen (batterij en complete palm rest vervangen), top service.
Vandaag zelf Dell moeten bellen omdat ik niks hoorde (monteur zou vóór 10u bellen hoe laat hij hier zou zijn). Moet ik van de medewerker vernemen dat de opdracht is aangepast en dat ik hem toch moet opsturen. 3 tot 4 weken ben ik hem kwijt.

Van volledig tevreden naar "wat een klote service" in 1 minuut tijd. Wat een stel prutsers, absoluut de laatste keer Dell voor mij.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:45
Op zich niet de beste communicatie en 3-4 weken is een forse tijd maar je krijgt wel een nieuwe batterij en vervanging van de touchpad terwijl je eigenlijk geen garantie meer hebt toch?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
@Dr. Strangelove Klopt, maar dat valt onder een recall/productiefout die niets met garantie van doen heeft. En ze hadden mij proactief moeten benaderen om de accu al een hele tijd geleden te vervangen, dat hebben ze bij (sommige) anderen wel gedaan maar bij mij niet - terwijl de XPS rechtstreeks bij Dell is gekocht.

Dus ik vind dit echt een slechte gang van zaken en ik had wat beters verwacht m.b.t. een relatief goede en dure laptop.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was bezig een laptop uit te zoeken en kwam op een XPS 15 met i7 en 16GB geheugen voor 1899,00
Echter als ik deze in het wagentje probeer te leggen dan blijft het wagentje leeg.
Het ligt niet aan mijn huidige laptop want het gebeurde ook op andere laptops.
Ik probeerde te bellen maar verkoop via de telefoon kan blijkbaar niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bas.kb
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-05 23:35

bas.kb

BI'er :P

Ik heb vorig jaar oktober een Dell XPS15 9570 gekocht. Het apparaat heeft tot december goed gewerkt maar kreeg op een begeven moment last van het probleem dat de laptop niet meer uit de slaapstand kwam. Dan was er een harde reboot nodig om hem weer aan de praat te krijgen. Ik heb Technical support gebeld en die gaven aan dat het een moederbord probleem was. De volgende dag kwam er een monteur langs en heeft het moederbord vervangen. Dit leek te werken, hoewel ik twee weken later een ander probleem had: random shutdowns. Weer Technical support gebeld en die adviseerde Windows opnieuw te installeren. Tijdens de Windows installatie kreeg de laptop ook te maken met geforceerde shutdowns. Toen heeft Dell weer een monteur gestuurd en de SSD vervangen, ondanks dat diagnostische tests OK waren. Maar verhielp het probleem niet en heeft men weer een monteur gestuurd. Die kon gelukkig dezelfde week komen en heeft voor de tweede keer het moederbord vervangen. Pas toen de monteur vertrokken was, bleek dat de laptop alleen nog maar oplaadde via USB-C maar niet via de adapter. Weer Technical support gebeld, en die gaven aan dat het wederom een moederbord probleem was. Toen hebben ze een nieuwe XPS15 gestuurd en de oude opgehaald.

Al met al wel pech gehad, maar moet zeggen dat men mij elke keer keurig te woord heeft gestaan en snel heeft geholpen. Uiterlijk doet de nieuwe XPS15 het prima. Ik hoop dat ik nog jaren plezier ervan heb!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:10:
Ik was bezig een laptop uit te zoeken en kwam op een XPS 15 met i7 en 16GB geheugen voor 1899,00
Echter als ik deze in het wagentje probeer te leggen dan blijft het wagentje leeg.
Het ligt niet aan mijn huidige laptop want het gebeurde ook op andere laptops.
Ik probeerde te bellen maar verkoop via de telefoon kan blijkbaar niet.
Vandaag heb ik deze besteld met de valetijnskorting van 14%. Volgende week komt deze mogelijk binnen.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smashmint
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-08 20:31
Vandaag mijn Dell XPS 13 9380 ontvangen :D

Heeft er een aanbeveling voor een goede USB-C adapter naast de Dell DA200?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Death1ord
Smashmint schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:50:
Vandaag mijn Dell XPS 13 9380 ontvangen :D

Heeft er een aanbeveling voor een goede USB-C adapter naast de Dell DA200?
De buren hebben hier begin januari een mooie review gemaakt van verschillende types, zowel voor mee te nemen als echte dockingstations (incl. thunderbolt modellen).

Daar kan je misschien wat inspiratie uit halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ligt het aan mij of zijn de prijzen van de XPS serie flink omhoog geschroefd? Ik heb net de knoop doorgehakt om een XPS15 te bestellen maar als ik nu kijk kom ik met de 120 euro korting die er nu is op 1922 euro uit... dat was een paar weken geleden richting de 1600 dacht ik?

• Yunghui
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-09 14:51
Dr. Strangelove schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 12:41:
Ligt het aan mij of zijn de prijzen van de XPS serie flink omhoog geschroefd? Ik heb net de knoop doorgehakt om een XPS15 te bestellen maar als ik nu kijk kom ik met de 120 euro korting die er nu is op 1922 euro uit... dat was een paar weken geleden richting de 1600 dacht ik?
Zou even wachten in maart/april komt er een nieuw xps 15 model :)

• Death1ord
Dr. Strangelove schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 12:41:
De prijzen zijn naar omhoog gegaan. Ik heb het 4k touch model met 512 GB SSD, i7 en 16 GB en deze is nu op de belgische site €100 duurder dan toen ik deze begin januari heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:01
Yunghui schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:00:
[...]

Zou even wachten in maart/april komt er een nieuw xps 15 model :)
Zou er dan nog een sale komen op de huidige ?
Want er staat nog wel mooi op de site een kortingscode voor 120 euro maar die was blijkbaar tot gisteren geldig (staat nu nog wel op de site) maar werkt dus niet meer.
Zocht eigenlijk een 14" laptop met een gtx 1050 maar de XPS kwam ik gisteren pas op het oog dat deze qua afmeting daar in de buurt komt.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revolt463
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 11:56
harley schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:18:
[...]

Zou er dan nog een sale komen op de huidige ?
Want er staat nog wel mooi op de site een kortingscode voor 120 euro maar die was blijkbaar tot gisteren geldig (staat nu nog wel op de site) maar werkt dus niet meer.
Zocht eigenlijk een 14" laptop met een gtx 1050 maar de XPS kwam ik gisteren pas op het oog dat deze qua afmeting daar in de buurt komt.
Er zou een OLED variant komen. Zie ook https://www.notebookcheck...ck-to-April.406526.0.html

Ik heb zelf ook de knoop doorgehakt om een XPS15 te kopen, maar ik wacht ook even. Ik zie ook dat de voorraad bij Coolblue op raakt (veel XPS 15 modellen niet meer op voorraad). Dat betekent hopelijk dat het niet lang meer duurt..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rode stoel
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16-01-2023
Revolt463 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:33:
[...]

Er zou een OLED variant komen. Zie ook https://www.notebookcheck...ck-to-April.406526.0.html

Ik heb zelf ook de knoop doorgehakt om een XPS15 te kopen, maar ik wacht ook even. Ik zie ook dat de voorraad bij Coolblue op raakt (veel XPS 15 modellen niet meer op voorraad). Dat betekent hopelijk dat het niet lang meer duurt..... :)
Ik zit in hetzelfde schuitje, wil ook een xps 15 halen. Ga jij wachten tot de nieuwe uitkomt zodat je de nieuwe kan halen of wachten op de nieuwe zodat huidige wordt afgeprijsd, en denk je dat die wel afgeprijsd wordt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revolt463
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 11:56
rode stoel schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 22:14:
[...]

Ik zit in hetzelfde schuitje, wil ook een xps 15 halen. Ga jij wachten tot de nieuwe uitkomt zodat je de nieuwe kan halen of wachten op de nieuwe zodat huidige wordt afgeprijsd, en denk je dat die wel afgeprijsd wordt dan?
Geen idee of de huidige worden afgeprijsd, maar ik hoop dat de nieuwe versie dezelfde soort make-over krijgt als de XPS 13, zoals de webcam in de bezel van het scherm. Daarnaast denk ik niet dat ik nu al een OLED versie durf te kopen i.v.m. levensduur batterij en de vrij nieuwe technologie. Kan even de reviews afwachten. Stiekem hoop ik dat er nog steeds een I7 variant is met een mat FHD scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dat bericht hierboven suggereert dat het OLED scherm in combinatie met 4K geleverd gaat worden, dus dat het het huidige topmodel gaat vervangen.

Ik vind OLED wel leuk maar 4K totaal onzinnig op een 15 inch laptop dus ik heb dat extra geld er niet voor over. Hoop dus ook op een i7 met een gewoon scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Dr. Strangelove schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:07:
Dat bericht hierboven suggereert dat het OLED scherm in combinatie met 4K geleverd gaat worden, dus dat het het huidige topmodel gaat vervangen.

Ik vind OLED wel leuk maar 4K totaal onzinnig op een 15 inch laptop dus ik heb dat extra geld er niet voor over. Hoop dus ook op een i7 met een gewoon scherm.
Ik heb de FHD schermen nog niet gezien, ik heb de 4K variant. En aan de ene kant is het inderdaad onzinnig om 4K te hebben op 15", aan de andere kant is het beeld wel beduidend scherper.

Zo staat mijn schaling op 175% waardoor ik meer zie dan op een FHD scherm. De tekst is klein maar door de hoge resolutie nog perfect te lezen.

Gaming is wel onzinnig op 4K, maar het kan wel schelen in scherpte en bureaublad-estate.

Voor de OLED ben ik wel wat bang. Een startbalk staat een héél lange tijd op het scherm, dus zou wel kunnen dat na verloop van tijd iedere video met startbalk is vanonder ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar dagen de nieuwe XPS 13 Developer edition (9380, die met de webcam bovenaan) in bezit.

Alles gaat goed, prachtig 4k display.

Ik lijk enkel mijn MX Master 2s niet te kunnen paren over bluetooth. Niet via een bluetooth manager, niet via command line, niet via driver updates, ...
Wordt gewoon niet gevonden.

Verbinden met een extern display van > 1080p (laat staan 2 displays) is soms ook lastig, maar dat kan een Ubuntu ding zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Laatst online: 05:27
Heb gisteren een Windows update gedraaid en sindsdien blijft de ventilator best lang nadraaien/puffen na afsluiten. Meer mensen hier last van?

Kom van Apple en daardoor ook gewend aan dichtklappen en een paar dagen later weer openen zonder batterijverlies. Mijn Dell is gewoon leeg na een weekend in de tas te hebben gezeten. Even uitzoeken of dit op te lossen is.

Gaat om een XPS 15 9570 met 4k scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
kesj schreef op maandag 15 april 2019 @ 19:17:
Heb gisteren een Windows update gedraaid en sindsdien blijft de ventilator best lang nadraaien/puffen na afsluiten. Meer mensen hier last van?

Kom van Apple en daardoor ook gewend aan dichtklappen en een paar dagen later weer openen zonder batterijverlies. Mijn Dell is gewoon leeg na een weekend in de tas te hebben gezeten. Even uitzoeken of dit op te lossen is.

Gaat om een XPS 15 9570 met 4k scherm.
Vraag me dit ook af om eerlijk te zijn, zit met hetzelfde probleem. Wanneer ik van m'n werk vertrek met een volle acculading en 's avonds toch nog even mijn XPS nodig heb is die vaak zo goed als leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:46
Morgen wat nieuws over de Dell XPS 9580: https://twitter.com/AzorFrank/status/1119578643599065089

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Leuk, 9570 ontvangen, lijkt dead on arrival. Geen beeld, LED op de voorkant flashed 2x oranje 1x wit wat op CPU failure schijnt te duiden. Morgen dus leuk met de helpdesk aan de slag. Weet ik meteen wat die waard zijn.

Edit: Helpdesk gebeld, ze bieden reparatie aan of ongedaan maken koop en een nieuwe bestellen maar geen vervangend product. Bij het bestellen van een nieuwe geldt echter dat de huidige verkoopprijs geldt en niet de prijs waar ik hem voor gekocht heb. Omdat die kortingsactie verlopen is ben ik dan dus honderden euro's duurder uit.

Bijzonder teleurstellend en echt de slechtste service die ik ooit heb gehad met consumentenelectronica. Ik weet niet of dit überhaupt bij wet mag, volgens mij heb ik recht op een nieuw werkend product en niet een gerepareerd apparaat. In combinatie met de blijkbaar zeer povere quality control in de fabriek heb ik daarom maar besloten de koop ongedaan te laten maken, met deze toko wil ik niets te maken hebben. Nu maar hopen dat ik mijn geld snel terug heb en doorsparen voor een nieuwe MacBook Pro, bij Apple weten ze wel wat service is.

Dell :r

[ Voor 67% gewijzigd door Dr. Strangelove op 30-04-2019 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbie
Na bijna drie jaar een 9550 in bezit gehad te hebben, naar grote tevredenheid... vandaag 9570 ontvangen! So far so good!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:44

MazeWing

The plot thickens...

Dr. Strangelove schreef op maandag 29 april 2019 @ 22:13:
Leuk, 9570 ontvangen, lijkt dead on arrival. Geen beeld, LED op de voorkant flashed 2x oranje 1x wit wat op CPU failure schijnt te duiden. Morgen dus leuk met de helpdesk aan de slag. Weet ik meteen wat die waard zijn.

Edit: Helpdesk gebeld, ze bieden reparatie aan of ongedaan maken koop en een nieuwe bestellen maar geen vervangend product. Bij het bestellen van een nieuwe geldt echter dat de huidige verkoopprijs geldt en niet de prijs waar ik hem voor gekocht heb. Omdat die kortingsactie verlopen is ben ik dan dus honderden euro's duurder uit.

Bijzonder teleurstellend en echt de slechtste service die ik ooit heb gehad met consumentenelectronica. Ik weet niet of dit überhaupt bij wet mag, volgens mij heb ik recht op een nieuw werkend product en niet een gerepareerd apparaat. In combinatie met de blijkbaar zeer povere quality control in de fabriek heb ik daarom maar besloten de koop ongedaan te laten maken, met deze toko wil ik niets te maken hebben. Nu maar hopen dat ik mijn geld snel terug heb en doorsparen voor een nieuwe MacBook Pro, bij Apple weten ze wel wat service is.

Dat is wel heel naar en slecht. Als je dan een nieuwe moet bestellen, laat dit dan ook voor dezelfde prijs gebeuren.

Kan het nog herinneren bij mezelf 2 jaar geleden: ik had toen de 9560 gekocht met een 1 TB SSD, dit bleek de traagste versie te zijn en stond in schril contrast met alle benchmarks. Ik had toen als enige keuze het model terug te sturen en opnieuw te bestellen: weg korting en acties...

Gelukkig uiteindelijk de laptop aan een andere tweaker kunnen verkopen en (aardig) wat geld bijgelegd en een MacBook Pro 15 (2017) gekocht en nooit meer omgekeken.

Ik zal bij een volgende laptop ook weer kijken naar de Mac alternatieven en zeker de XPS-lijn. Ik hoop dan echter van harte dat Dell eindelijk eens hun zaakjes goed op orde heeft!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
MazeWing schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 11:25:
[...]

Dat is wel heel naar en slecht. Als je dan een nieuwe moet bestellen, laat dit dan ook voor dezelfde prijs gebeuren.

Kan het nog herinneren bij mezelf 2 jaar geleden: ik had toen de 9560 gekocht met een 1 TB SSD, dit bleek de traagste versie te zijn en stond in schril contrast met alle benchmarks. Ik had toen als enige keuze het model terug te sturen en opnieuw te bestellen: weg korting en acties...

Gelukkig uiteindelijk de laptop aan een andere tweaker kunnen verkopen en (aardig) wat geld bijgelegd en een MacBook Pro 15 (2017) gekocht en nooit meer omgekeken.

Ik zal bij een volgende laptop ook weer kijken naar de Mac alternatieven en zeker de XPS-lijn. Ik hoop dan echter van harte dat Dell eindelijk eens hun zaakjes goed op orde heeft!
Bij Dell heb ik toch steeds het gevoel dat je het best zakelijk aanschaft, dan lijken ze een stuk makkelijker kwa garantie etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rode stoel
Wat een slechte service. Hoop dat je het geld snel krijgt en voor een macbook kan gaan. Jouw voorbeeld en andere voorbeelden geven niet echt een relaxed gevoel voor de toekomst. Mijn model lijkt het prima te doen. Heb vandaag wel gehad dat het geluid en de video heel erg langzaam begon te stotteren op de laptop , geen idee of dit een haddware of software probleem is en of dit een windows 10 of een Dell probleem is. Heb opnieuw opgestart en alles deed het weer normaal. Hoop niet dat het vaker gebeurd. Ik zit nu nog in de bedenktijd...
Dr. Strangelove schreef op maandag 29 april 2019 @ 22:13:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik heb de laptop vooralsnog gehouden. Vreemd genoeg startte hij normaal op nadat ik een paar dagen later thuiskwam van een business trip en hij heeft ook niet mee vreemd gedaan. Ding werkt lekker maar ik heb grote twijfels over de batterijduur, bij een volle lading gaat hij hooguit vier uur mee met web browsen en wat programma's installeren en dat kan niet goed zijn lijkt me.

Gelukkig zit er niet al teveel bloatware op maar ik overweeg toch een volledige schone Win10 installatie erop te zetten, iemand ervaringen hiermee of is dit niet heel zinvol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:11
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:55:
Ik heb de laptop vooralsnog gehouden. Vreemd genoeg startte hij normaal op nadat ik een paar dagen later thuiskwam van een business trip en hij heeft ook niet mee vreemd gedaan. Ding werkt lekker maar ik heb grote twijfels over de batterijduur, bij een volle lading gaat hij hooguit vier uur mee met web browsen en wat programma's installeren en dat kan niet goed zijn lijkt me.

Gelukkig zit er niet al teveel bloatware op maar ik overweeg toch een volledige schone Win10 installatie erop te zetten, iemand ervaringen hiermee of is dit niet heel zinvol?
Heb je de FHD of 4k versie? En heb je de 97Whr accu? Ik heb zelf een xps 15 9560, met full HD scherm en 97Whr accu. Bij licht gebruik(browsen/word) gaat deze tussen de 12 en 15 uur mee, maar heb wel hoop battery tweaks doorgevoerd. Zou je sowieso willen adviseren met een schone installatie te beginnen en je cpu te undervolten, want 4u lijkt me ongeacht je model vrij laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:55:

Ik heb de 4k versie (met i7, 16GB, 512 GB SSD) en kan toch ruim 6-8u browsen. Toestel staat wel op "langere batterijduur" ingesteld. Bij hoge prestaties is het aanzienlijk minder.

En ik heb nog geen clean install gedaan, gewoon zoals deze geleverd was. Ik vraag mij af of het eigenlijk uitmaakt voor de batterijduur of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Clean install is niet zozeer voor de batterijduur maar gewoon omdat ik geen bloatware wil hebben en er toch e.e.a. aan Dell / McAfee meuk op staat die ik niet allemaal verwijderd krijg.

Wat de batterijduur betreft, ik zal eens een full charge doen en een paar tests doen. Hoe kan je zien wat de batterijcapaciteit is, kan dat softwarematige of moet ik daarvoor een schroevendraaier pakken? In dat laatste heb ik niet zo'n zin binnen de bedenkperiode. Ik neem aan dat er niet random een batterij in gestopt wordt dus dat er in alle 9570s gewoon dezelfde zit.

Het is de FHD versie en op basis van reviews begrijp ik dat ik toch out of the box zo'n 10 uur 1080p video moet kunnen draaien op een full charge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningSlakkie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17-09 12:38
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:51:
Clean install is niet zozeer voor de batterijduur maar gewoon omdat ik geen bloatware wil hebben en er toch e.e.a. aan Dell / McAfee meuk op staat die ik niet allemaal verwijderd krijg.

Wat de batterijduur betreft, ik zal eens een full charge doen en een paar tests doen. Hoe kan je zien wat de batterijcapaciteit is, kan dat softwarematige of moet ik daarvoor een schroevendraaier pakken? In dat laatste heb ik niet zo'n zin binnen de bedenkperiode. Ik neem aan dat er niet random een batterij in gestopt wordt dus dat er in alle 9570s gewoon dezelfde zit.

Het is de FHD versie en op basis van reviews begrijp ik dat ik toch out of the box zo'n 10 uur 1080p video moet kunnen draaien op een full charge.
Makkelijkste manier is door HWinfo of Aida te downloaden, daar zie jij je battery health/degredation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:27

13art

Moderator Mobile
Sinds kort heb ik een gopro hero 7 black. Leuk en aardig dat die 4k kan filmen maar dan moet ik ook wel een laptop hebben die hier enigzins fatsoenlijk mee om kan gaan. Ben geen die hard gopro gebruiker dus vaak zal ik niet hoeven te editen. Dus dat een laptop even wat harder moet werken en dan voor die keer met wat meer lawaai maakt, prima.

Nu ben ik een beetje aan het rond kijken naar tweede hands xps 15 laptops met een 8th generation i7 processor. Maar is het aan te raden om een bijna twee jaar oude xps 15 te kopen of zijn de ervaringen hier dat er dan toch wat issues optreden, die gezien, het lastig vervangen van componenten, de xps 15 wellicht een minder voor de hand liggende keuze maakt?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbie
l3art schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 13:16:
Sinds kort heb ik een gopro hero 7 black. Leuk en aardig dat die 4k kan filmen maar dan moet ik ook wel een laptop hebben die hier enigzins fatsoenlijk mee om kan gaan. Ben geen die hard gopro gebruiker dus vaak zal ik niet hoeven te editen. Dus dat een laptop even wat harder moet werken en dan voor die keer met wat meer lawaai maakt, prima.

Nu ben ik een beetje aan het rond kijken naar tweede hands xps 15 laptops met een 8th generation i7 processor. Maar is het aan te raden om een bijna twee jaar oude xps 15 te kopen of zijn de ervaringen hier dat er dan toch wat issues optreden, die gezien, het lastig vervangen van componenten, de xps 15 wellicht een minder voor de hand liggende keuze maakt?
Idien uw beduget beperkt is, zou ik zeggen koop een oudere vb 9550 maar verander meteen de koelpasta en maak gebruik van thermal pads en vervang eventueel ineens de batterij.

Indien het budget er is, koop gewoon een nieuwe. Ik heb mijn xps 9550 3j intensief gebruikt, heb pas een nieuwe (door de werkgever). De XPS serie zijn rkachtige laptops die echt wel enkele jaren meegaan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic45
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 13:37
Misschien dat iemand hier ervaring heeft met het volgende;

Ik heb sinds een weekje een XPS 13 9380 en een TB16 op m'n bureau staan. Unit is heerlijk vlot maar de TB16 combi is..ongelukkig..

XPS staat uit.
Sluit de XPS aan op de TB16.
Druk op de button op de TB 16.
XPS start op.
Externe displays gaan aan en laten de boot zien.
USB mouse/keyboard via TB16 werken niet.
Network via TB16 werkt niet.
Ik log in in Windows.
USB/LAN via TB16 werken direct.
Afmelden van Windows sessie.
USB/LAN blijven gewoon werken.
Reboot van XPS, zelfde verhaal van voor af aan.

Nu is er in de UEFI BIOS het e.e.a. mogelijk m.b.t. instellingen voor Thunderbolt en 'USB devices on boot' maar geen van de instellingen die mogelijk zijn lost de issues op. Pas na het inloggen komt USB & LAN via de TB16 beschikbaar in de XPS (video en power werken gewoon constant).

Wat de issues wel direct oplost is het omwisselen van de TB16 met een HP Thunderbolt dock...dan werkt alles vlekkeloos. Kan dan ook gewoon met USB keyboard de BIOS starten.. De TB16 zelf is ook al omgewisseld.

Het lijkt juist verkeerd te gaan omdat de XPS bij boot al ziet dat het een Dell dock is er er restricties worden toegepast die ik juist heb uitgeschakeld..Iemand anders met deze issues? Alle firmware & drivers zijn up2date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

For what it's worth: ik heb 2 jaar met een 9550 en WD15 dock gewerkt. Ging eerste 1,5 jaar heel goed, laatste half jaar alleen maar drama met een 9550 die willekeurig niet meer uit slaap/sluimerstand kwam.

Alle drivers / biossen / instellingen / reinstall nagekeken, daarna besloten om voortaan maar gewoon 3 kabels (voeding, hdmi en 1x USB naar hub) aan te sluiten en gewoon te kunnen werken :P

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:27

13art

Moderator Mobile
Hmm dan denk ik dat ik hem maar aan mij voorbij laat gaan als ik jullie berichten zo lees.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Ik gebruik een TB16 met een 9570 en ondervindt geen probleem. De USB poorten blijven 'actief' na het afsluiten, dus indien er op een toets van het extern toetsenbord wordt geduwd, zal de verlichting aangaan en aan blijven, laptop blijft uit.

Er is een delay tussen het opstarten en het werken van de randapparatuur, maar bij mij werkt het gewoon bij het inlogscherm.

Heb je overigens geprobeerd de nieuwste firmware versie van het dock te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic45
  • Laatst online: 19-06 13:37
Death1ord schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:09:
Ik gebruik een TB16 met een 9570 en ondervindt geen probleem. De USB poorten blijven 'actief' na het afsluiten, dus indien er op een toets van het extern toetsenbord wordt geduwd, zal de verlichting aangaan en aan blijven, laptop blijft uit.

Er is een delay tussen het opstarten en het werken van de randapparatuur, maar bij mij werkt het gewoon bij het inlogscherm.

Heb je overigens geprobeerd de nieuwste firmware versie van het dock te installeren?
Yes, alles is up2date.

Ik kan wachten zo lang ik wil, als er niet ingelogd is werkt het gewoon niet. Vervelendste is eigenlijk dat policies e.d. die bij boot moeten draaien dus niet werken omdat er geen netwerk beschikbaar is op dat moment. Case ligt momenteel dus ook bij Dell voor een oplossing.

Update:
Het koste wat moeite maar ik heb ze bij Dell duidelijk kunnen maken dat het geen (goed werkende) setting is die het issue veroorzaakt. Men gaat naar de ontwikkelaars van de BIOS/Firmware toe om daar het issue kenbaar te maken. Lijkt dus iets te zijn in de combinatie van de laatste firmware van het dock (1.0.2) en de laatste firmware van de XPS (1.3.2)

[ Voor 17% gewijzigd door magic45 op 15-05-2019 07:36 . Reden: Update vanuit Dell ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Nu twee weken gewerkt met de 9570 en nog niet echt happy.

- Battery checks geven een health status aan van 91%. Ik weet niet of dat normaal is maar zou dat niet tegen de 100% moeten zijn voor een nieuwe machine? Sowieso ben ik niet onder de indruk van de duratie die ik haal, met browsen max 6 uur, met video kijken max 4 uur.

- Wifi is echt slecht, als ik speedtests doe start hij op 40-50Mbps maar zakt binnen een paar seconden naar 1-2Mbps en blijft daar hangen. Ik heb begrepen dat de killer wifikaart daar de oorzaak van zou kunnen zijn maar ik ben nog geen duidelijke oplossing tegengekomen op internet. Vervanging door een Intel kaart schijnt bovendien ook niet altijd een 100% fix te zijn.

Verder heb ik nog niet het BIOS gecheckt of dit volledig up-to-date is en ik wil sowieso een clean install doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Dr. Strangelove op 22-05-2019 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rode stoel
Ik denk dat je pas echt een goed oordeel kan hebben als je de bios maximaal update, heb ik ook gedaan en heb vooralsnog geen dingen waar ik tegenaan loop.
Dr. Strangelove schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:19:
Nu twee weken gewerkt met de 9570 en nog niet echt happy.

- Battery checks geven een health status aan van 91%. Ik weet niet of dat normaal is maar zou dat niet tegen de 100% moeten zijn voor een nieuwe machine? Sowieso ben ik niet onder de indruk van de duratie die ik haal, met browsen max 6 uur, met video kijken max 4 uur.

- Wifi is echt slecht, als ik speedtests doe start hij op 40-50Mbps maar zakt binnen een paar seconden naar 1-2Mbps en blijft daar hangen. Ik heb begrepen dat de killer wifikaart daar de oorzaak van zou kunnen zijn maar ik ben nog geen duidelijke oplossing tegengekomen op internet. Vervanging door een Intel kaart schijnt bovendien ook niet altijd een 100% fix te zijn.

Verder heb ik nog niet het BIOS gecheckt of dit volledig up-to-date is en ik wil sowieso een clean install doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Nog mensen die enorme hoofd -en oogpijn krijgen na een aantal uren op de XPS9570 (fullhd)???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
killerbie schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:37:
Nog mensen die enorme hoofd -en oogpijn krijgen na een aantal uren op de XPS9570 (fullhd)???
Is het scherm te glanzend misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
Dr. Strangelove schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:19:
Welk type 9570 heb je? De full HD heeft over het algemeen een veel langere batterijduur. Verder is het normaal dat je standaard een batterij wear rate hebt van rond de 10%. Theorie is dat Dell dit bewust heeft gedaan, zodat batterij minder snel slijt omdat deze niet tot 100% opgeladen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Laatst online: 15-09 10:34
Erg benieuwd wat Dell met de XPS 15 9580 van plan is qua case en hardware-opties (buiten dan dat OLED eraan komt en 9th gen processors erin zullen zitten enz.).

Hun vernieuwde Inspiron 7000-serie lijkt qua design en opties wel heel dichtbij te komen nu namelijk (zie bijvoorbeeld de Inspiron 7590, die heeft een I7-9750H (6-cores dus), 16GB Ram en een GTX 1050 5GB).

Ik ben heel benieuwd naar de kwaliteit van de body e.d., maar de Inspiron zit nu toch wel heel erg in XPS15-vaarwater.

Ik was eigenlijk aan het wachten op opnieuw een mooie XPS 15-aanbieding, maar dit lijkt nu een betere optie. Andere mensen die tussen deze 2 laptops twijfelen? Of verschillen zien die ik wellicht over het hoofd zie (lijkt namelijk to good to be true)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Zeg mensen, ik krijg dus nog steeds een enorme hoofdpijn van mijn 9570 full hd, iemand een tip hoe ik kant testen of mijn scherm wel 'correct' ververst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09 21:22
boratnl schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:33:
Erg benieuwd wat Dell met de XPS 15 9580 van plan is qua case en hardware-opties (buiten dan dat OLED eraan komt en 9th gen processors erin zullen zitten enz.).

Hun vernieuwde Inspiron 7000-serie lijkt qua design en opties wel heel dichtbij te komen nu namelijk (zie bijvoorbeeld de Inspiron 7590, die heeft een I7-9750H (6-cores dus), 16GB Ram en een GTX 1050 5GB).

Ik ben heel benieuwd naar de kwaliteit van de body e.d., maar de Inspiron zit nu toch wel heel erg in XPS15-vaarwater.

Ik was eigenlijk aan het wachten op opnieuw een mooie XPS 15-aanbieding, maar dit lijkt nu een betere optie. Andere mensen die tussen deze 2 laptops twijfelen? Of verschillen zien die ik wellicht over het hoofd zie (lijkt namelijk to good to be true)?
Ik ben zelf ook aan het kijken en zie inderdaad dat dit een goede optie is? Er wordt beweerd dat hij alleen een stukje groter is, maar je krijgt er wel een numeriek toetsenbord voor terug.

Hoe denk jij daarover? Al iets meer in verdiept?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:28
killerbie schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 17:28:
Zeg mensen, ik krijg dus nog steeds een enorme hoofdpijn van mijn 9570 full hd, iemand een tip hoe ik kant testen of mijn scherm wel 'correct' ververst?
Misschien een domme vraag maar kan het misschien aan je houding liggen hoe je zit te werken. Zo krijg ik altijd last als ik te lang op mijn MacBook pro 15 werk of welke andere laptop zonder externe randapparatuur. Oorpijn rugpijn etc.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
stane schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 19:04:
[...]

Ik ben zelf ook aan het kijken en zie inderdaad dat dit een goede optie is? Er wordt beweerd dat hij alleen een stukje groter is, maar je krijgt er wel een numeriek toetsenbord voor terug.

Hoe denk jij daarover? Al iets meer in verdiept?
De Dell-site heeft niet veel info, al staan er nu wel de batterijgegevens bij inmiddels. Dat wat mij een megagoede deal leek, blijkt inmiddels (maar) de 57wH-batterij te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09 21:22
boratnl schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 20:56:
[...]

De Dell-site heeft niet veel info, al staan er nu wel de batterijgegevens bij inmiddels. Dat wat mij een megagoede deal leek, blijkt inmiddels (maar) de 57wH-batterij te hebben.
Duurdere modellen hebben een 97Wh batterij zie ik. Volgens mij heeft de goedkopere XPS 15 ook een kleinere batterij.

Ik wacht nog even de recensies af. Bijzonder dat ze bij de XPS 15 de warmteproblemen niet hebben aangepast maar dit model wel een verbeterde manier van koelen gebruiken. Mocht het een prima laptop zijn dan is de keuze voor mij snel gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rode stoel
Misschien kan je een filmpje van 30 fps op je laptop afspelen en een filmpje van 60 fps op je laptop afspelen . Dat film je met een mobiele telefoon in slow motion stand , als je dan ziet dat de 60 fps minder knippert gaat er in ieder geval iets goed met je refresh rate.
Voor de rest kan het aan zoveel liggen, zit je wel goed achter je laptop, heb je je bord wel leeggegeten, is de ruimte/achtergrond waarin je werkt niet te donker.
Dat een beetje. Ik heb 9570 en 0 last van hoofdpijn iig. X
killerbie schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 17:28:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 15:41

CasGas

.

Ik ben met mijn XPS15 9570 bezig om te kijken of ik het een en ander kan verkleinen door niet meer mijn powerbrick mee te nemen, maar gewoon een kleie poweradapter van Anker om op USB C te kunnen laden. Maar daardoor verlies ik natuurlijk die poort, waar mijn usb c hub (zonder power passthrough) natuurlijk niet meer gebruikt kan worden. (daar zit dan weer mijn dell adapter in zodat ik alles heb).

Is er uberhaubt wel een usb hub waar ik dus mijn lader in kan doen die gaat dan naar mijn laptop om op te kunnen laden en nog 1 of 2 andere usb c poorten waarbij ik "normale" apparatuur op kan aansluiten?

(ik heb het idee dat usb c passthrough alleen voor apparatuur is die van mijn laptop afkomt en niet zoals ik het zou willen.. iemand een idee?)

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Firmware update gedaan, driver update gedaan, clean install van Windows maar mijn wifi blijft brak. Bij opnieuw opstarten is hij even prima, 60-80 Mbps, dan naar een paar minuten kakt hij in naar minder dan 1Mbps en kan ik niet eens meer browsen. Ik lees meer issues hiermee maar er schijnt niet een duidelijke oplossing voor te zijn. Echt raar voor een uitlopend model dat dit niet opgelost is. Ik vrees dat dit weer met Dell bellen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:29
Ik heb even snel gesearched in dit topic, maar ik vind weinig posts over het probleem dat Dell met de XPS 15 9570 & 4K scherm nog niet heeft opgelost: oververzadigde kleuren sinds BIOS firmware 1.6.

Oplossing was de "oude" 1.5 flashen en via gpedit en bios settings de (k*t) automatische updates van Windows 10 uitschakelen - anders flashte Dell & Windows leuk je BIOS bij elke restart. Zonder input van mij.

Recenste BIOS versie is 1.10.1. Maar nog steeds oververzadiging. En softwarematig de RGB wat tweaken doet iéts, maar ziet er niet uit.

Voorlopig blijft lopen op 1.5 de beste oplossing. Maar het is ver van ideaal natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvcholten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:53

Ik heb de Inspiron 7590 overwogen, maar ik zie in veel reviews klachten over lawaai van de fans. Zie bijvoorbeeld deze op YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram.K
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14:16

eerste volledige review van inspiron 7590 staat online:
YouTube: Dell Inspiron 15 7000 2019 - Full Review and Benchmarks (7590)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07:49
pvcholten schreef op zondag 16 juni 2019 @ 20:29:
[...]

Ik heb de Inspiron 7590 overwogen, maar ik zie in veel reviews klachten over lawaai van de fans. Zie bijvoorbeeld deze op YouTube.
Ook een beetje jammer dat het FHD scherm maar 300 nits is. Daarnaast zijn de configs op de Dell website ook vreemd, dit is bijvoorbeeld niet mogelijk: i7-9750H, 16GB RAM, FHD, GTX 1650, 6-cel accu (97 W/u). Dan moet ik de i5 variant nemen met 8GB RAM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
Tamerciaga schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:53:
[...]

Ook een beetje jammer dat het FHD scherm maar 300 nits is. Daarnaast zijn de configs op de Dell website ook vreemd, dit is bijvoorbeeld niet mogelijk: i7-9750H, 16GB RAM, FHD, GTX 1650, 6-cel accu (97 W/u). Dan moet ik de i5 variant nemen met 8GB RAM...
Ja, naar precies die versie was ik ook op zoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik heb een clean install van 1903 gedaan en dat heeft een hoop issues opgelost. Wifi blijft problematisch maar ik heb in de driver properties de wifi modus veranderd naar a/g geloof ik en nu dipt de verbinding niet meer. Uiteraard is hij nu enigszins geknepen maar ik haal nog steeds de 60-80Mbit die mijn wifi als max kan leveren dus het is in de praktijk geen bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
Er is weer een aanbieding voor de XPS: Bespaar 12% met code XPS12SB. Aanbieding eindigt op 24 juni 2019.

Helaas geen vaste korting zodat ik het kan stacken met mijn studentenkorting :(

@boratnl ik zie wel dat de UHD variant wel voldoet aan mijn eisen. Scherm heeft ook nog eens 500 nits volgens de sheet en is antireflective/mat. Komt niet vaak voor!

[ Voor 31% gewijzigd door Devaqto op 21-06-2019 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karun
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-09 09:06
Die nieuwe Dell XPS 15 is te bestellen, maar nog niet met OLED paneel.
Ze zijn ook een stukje duurder geworden: https://www.dell.com/nl-n...xps-15-7590-laptop?~ck=bt. Maar er zit nog geen grote korting op deze dingen zoals de vorige hadden. Duurt 8-10 werkdagen als ik hem nu zou bestellen.

Edit: Nu ook met OLED paneel te bestellen. Goedkoper dan de IPS touchscreen variant, raar genoeg.

[ Voor 12% gewijzigd door Karun op 27-06-2019 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yunghui
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-09 14:51
Ik zou graag jullie mening/advies willen:
Ik zoek een krachtige laptop die die draagbaar is, maar die wel een 15 inch scherm heeft. Ikzelf kom uit op de xps 15, macbook pro 15, surface book 2 15 inch. Welke van de drie zouden jullie kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
Yunghui schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:40:
Ik zou graag jullie mening/advies willen:
Ik zoek een krachtige laptop die die draagbaar is, maar die wel een 15 inch scherm heeft. Ikzelf kom uit op de xps 15, macbook pro 15, surface book 2 15 inch. Welke van de drie zouden jullie kiezen?
Kijk ook eens naar de nieuwe Inspiron 15, zeer veel power voor een goede prijs met de huidige aanbieding:
https://www.dell.com/nl-n...d/inspiron-15-7590-laptop

Zijn alleen nog weinig reviews van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
Karun schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:55:
Edit: Nu ook met OLED paneel te bestellen. Goedkoper dan de IPS touchscreen variant, raar genoeg.
Eerst even de reviews afwachten, maar zo te zien gaat de goedkoopste OLED mijn XPS 13 uit 2015 vervangen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karun
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-09 09:06
tweegroenethee schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:40:
[...]

Eerst even de reviews afwachten, maar zo te zien gaat de goedkoopste OLED mijn XPS 13 uit 2015 vervangen.. :+
Precies. De eerste gebruiker heeft al op Reddit aangegeven dat de CPU standaard op 55 celsius draait. Dat vind ik wel erg hoog voor wanneer de laptop niets doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Laatst online: 23:00
CasGas schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:36:
Ik ben met mijn XPS15 9570 bezig om te kijken of ik het een en ander kan verkleinen door niet meer mijn powerbrick mee te nemen, maar gewoon een kleie poweradapter van Anker om op USB C te kunnen laden. Maar daardoor verlies ik natuurlijk die poort, waar mijn usb c hub (zonder power passthrough) natuurlijk niet meer gebruikt kan worden. (daar zit dan weer mijn dell adapter in zodat ik alles heb).

Is er uberhaubt wel een usb hub waar ik dus mijn lader in kan doen die gaat dan naar mijn laptop om op te kunnen laden en nog 1 of 2 andere usb c poorten waarbij ik "normale" apparatuur op kan aansluiten?

(ik heb het idee dat usb c passthrough alleen voor apparatuur is die van mijn laptop afkomt en niet zoals ik het zou willen.. iemand een idee?)
Ik heb sinds vandaag de XPS 13 en ben naar hetzelfde opzoek. Het liefste heb ik gewoon een (data) usb hub in mijn oplader met hdmi poortene etc. Ik heb alleen een kickstarter project gevonden waar ik helaas weinig goede verhalen over heb gelezen, de usb marble. Jammer want is wel precies wat ik zoek:
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/R0ITVdy_ODc/maxresdefault.jpg

Ik denk dat ik maar een usb lader met een usb hub ga kopen om het volgende te krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61csB3k3SVL._SL1500_.jpg

https://www.amazon.de/Ank...62585993&s=gateway&sr=8-5

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:43

4hp

Nu 15% korting op o.a. de nieuwe XPS15 met code BLACK15 via de Dell-website, geldig tot 22 juli! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningSlakkie
  • Laatst online: 17-09 12:38
Karun schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:59:
[...]

Precies. De eerste gebruiker heeft al op Reddit aangegeven dat de CPU standaard op 55 celsius draait. Dat vind ik wel erg hoog voor wanneer de laptop niets doet.
55C is hoog maar voor een dunne laptop gewoon prima, vooral wanneer deze passief draait. Het gaat erom dat de laptop ook passief draait bij webbrowsen en (simpel) office gebruik. En dat de boost liefst zo lang mogelijk wordt gehouden bij een zware load.

[ Voor 18% gewijzigd door KoningSlakkie op 13-08-2019 19:09 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:47

Wokschotel

Op 6 wielen

Wat ik verder nog lees over de 7590 is dat de fans continu blijven draaien dus een hoop fan noise. Nu zag ik dat er deze week een bios-update is uitgekomen die dit probleem zou moeten verhelpen (YouTube: The New BIOS Update for Inspiron 15 7590 Finally Fixes Fan Noise!) Helaas nog weinig praktijkervaringen kunnen vinden met deze nieuwe bios.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
seppevs schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:34:
Ik ben aan het overwegen om de nieuwe Dell XPS 13 (9380) aan te schaffen. Helaas gaat het USB-C adapter drama dan ook voor mij hiermee beginnen. Maw, ik zoek een USB-C hub met volgende poorten:
- 1x HDMI
- 1x mini display port OF DVI
- 1x Gigabit Ethernet
- 2x (of meer) USB-A poorten

Liefst ook powered. Maw: dat ik de XPS 13 ermee kan opladen. En het moet werken onder Linux (geen idee tot hoe ver dat een probleem kan zijn?)

Nu, die Dell TB16 kan dit allemaal. Maar djeezes, wat een groot gedrocht! Heeft er iemand alternatieven?
Eventueel zonder 'powered' (dus laptop opladen met aparte adapter) zodat het 'draagbaar' blijft allemaal.
Geen idee of je inmiddels al iets gevonden hebt.
Ik heb van Ugreen via aliexpress een usb-c hub, deze werkt perfect, ook met power passthrough, wel krijg ik de melding dat hij wat langzamer oplaad omdat het maar een 27W lader is.
Hub bevat 1 x hdmi, 1x RJ45 (gigabit) en 3 x usb3.0 poorten.
Deze was het: https://www.aliexpress.co...042311.0.0.19f54c4dheBgoq

Sinds kort problemen met mijn XPS 13 (9370 model).
Als je druk uitoefent op het toetsenbord aan de rechterkant, rondom toets A en S valt hij direct uit.
Aan gaat hij dan niet meer. Als je op de S toets drukt gaat de toetsenbord verlichting branden.
Ik vermoed iets van kortsluiting of los contact oid.
Inmiddels service aanvraag bij Dell openstaan, maar iemand hier verder soortgelijke problemen ?

-update-
Met een usb-c hub via de linkerachter usb poort met toetsenbord en muis lijkt hij nog 'goed' te werken. Zodra ik de hub eruit haal en ik op het laptop toetsenbord druk gaat hij direct uit.

[ Voor 65% gewijzigd door Viper® op 19-08-2019 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

Hi

Een aantal weken op zoek naar DE laptop...Zenbook laten komen maar teruggestuurd (Coil Noise) en een HP notebook even geprobeerd maar dat was het toch ook net niet. Nu is mijn oog gevallen op de splinternieuwe 13 inch Dell XPS 7390 2-in-1 met 10e generatie chip. Dat ding is deze week in de verkoop gegaan en kan over een dikke week worden uitgeleverd.

Op de site in de US staat een I3 een I5 en een I7 met het nodige prijsveschil. In Nederland kan je alleen een veel duurdere i7 kopen en is dat voorlopige de enige. Wat is jullie ervaring met het uitkomen van een grote range aan configuraties? Duurt dit gewoon lang omdat het Europa is en komt het veel later of zie je ze alleen nog niet omdat ze eerst met een dikke configuratie beginnen? Weet niet hoe Dell werkt met zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadev
  • Laatst online: 26-06-2022
Zijn er hier misschien mensen die ook problemen met het updaten van het BIOS hebben (gehad)? Sinds versie 14.3.0 stranden de pogingen om mijn 9560 te updaten met de foutmelding: 'Unable to prepare the BIOS update payload! The BIOS update procedure has aborted.'.
Update: Het is gelukt. Het dock bleek de boosdoener. Na een restart aan de adapter verliep het updateproces probleemloos.

[ Voor 22% gewijzigd door Jadev op 22-08-2019 21:13 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
Ik heb inmiddels de XPS 13 9380 geretourneerd. Hij was toch te luid voor mij, zodra je een browser opstart begint hij al te stomen (ongeacht powerplan). Daarnaast had ik Intel display driver issues, zonder drivers niets aan de hand, maar zodra je Intel drivers installeert (van Dell, of Windows, of Intel zelf) werden texten een beetje blurry en een soort shadow.

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ik ben op dit moment erg aan het twijfelen tussen een XPS13 en een XPS 15, en dan met name vanwege het scherm. De informatie op de Dell-website vind ik niet overdreven duidelijk.

Klopt het, dat je altijd een glasplaat hebt bij een XPS 13 (Full HD of 4K), maar dat je bij de XPS 15 alleen bij het 4K- of OLED-scherm de glasplaat hebt? Ik vind Full HD genoeg (en om touch geef ik niets), maar ik vind het glossy-paneel de XPS15 een veel modernere uitstraling geven. Iemand die daar een licht op kan schijnen en z'n ervaringen wil delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
Reeds 2 jaar een zeer tevreden gebruiker van een XPS 9365. Hij begint echter gekke dingen te vertonen waar ik niet zo blij mee ben:

1. Accu-leak: als ik de laptop sluit, of in sleep-mode zet met een volle accu, dan trekt de laptop alsnog de accu leeg in de nacht waardoor je in de ochtend leeg mag starten :(

2. De Dell Update app functioneert niet lekker, waardoor ik de Dell-updates navolgend aan de Win10 updates niet binnen kan hengelen.

Vooral 1 is storend. Heb al energyplans omgegooid, gekeken of ie in 'uit-stand' hetzelfde gedrag vertoont (nee) en energyplan naar default gezet, zonder soulaas. Iemand de tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Viper® schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:59:
[...]

Geen idee of je inmiddels al iets gevonden hebt.
Ik heb van Ugreen via aliexpress een usb-c hub, deze werkt perfect, ook met power passthrough, wel krijg ik de melding dat hij wat langzamer oplaad omdat het maar een 27W lader is.
Hub bevat 1 x hdmi, 1x RJ45 (gigabit) en 3 x usb3.0 poorten.
Deze was het: https://www.aliexpress.co...042311.0.0.19f54c4dheBgoq
ac
Sinds kort problemen met mijn XPS 13 (9370 model).
Als je druk uitoefent op het toetsenbord aan de rechterkant, rondom toets A en S valt hij direct uit.
Aan gaat hij dan niet meer. Als je op de S toets drukt gaat de toetsenbord verlichting branden.
Ik vermoed iets van kortsluiting of los contact oid.
Inmiddels service aanvraag bij Dell openstaan, maar iemand hier verder soortgelijke problemen ?

-update-
Met een usb-c hub via de linkerachter usb poort met toetsenbord en muis lijkt hij nog 'goed' te werken. Zodra ik de hub eruit haal en ik op het laptop toetsenbord druk gaat hij direct uit.
Inmiddel via de service desk een afspraak met een monteur morgen. Ze gaan kijken wat het is, als het goed is nemen ze iig een nieuwe accu/moederbord mee. Ben benieuwd.
dnhelle schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:08:
Reeds 2 jaar een zeer tevreden gebruiker van een XPS 9365. Hij begint echter gekke dingen te vertonen waar ik niet zo blij mee ben:

1. Accu-leak: als ik de laptop sluit, of in sleep-mode zet met een volle accu, dan trekt de laptop alsnog de accu leeg in de nacht waardoor je in de ochtend leeg mag starten :(

2. De Dell Update app functioneert niet lekker, waardoor ik de Dell-updates navolgend aan de Win10 updates niet binnen kan hengelen.

Vooral 1 is storend. Heb al energyplans omgegooid, gekeken of ie in 'uit-stand' hetzelfde gedrag vertoont (nee) en energyplan naar default gezet, zonder soulaas. Iemand de tip?
Eventueel hibernate optie gebruiken? In principe met ssd start windows best snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:03
SyS_ErroR schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 22:56:
Ik ben op dit moment erg aan het twijfelen tussen een XPS13 en een XPS 15, en dan met name vanwege het scherm. De informatie op de Dell-website vind ik niet overdreven duidelijk.

Klopt het, dat je altijd een glasplaat hebt bij een XPS 13 (Full HD of 4K), maar dat je bij de XPS 15 alleen bij het 4K- of OLED-scherm de glasplaat hebt? Ik vind Full HD genoeg (en om touch geef ik niets), maar ik vind het glossy-paneel de XPS15 een veel modernere uitstraling geven. Iemand die daar een licht op kan schijnen en z'n ervaringen wil delen?
Het FullHD scherm heeft inderdaad een mat scherm en de 4K/OLED schermen hebben een glazen paneel. Een glazen paneel geeft een modernere uitstraling, maar heeft wel meer last van reflecties. De OLED heeft iets minder last van reflecties. Groot voordeel van de FullHD versie is dat die een flink betere accuduur heeft.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
Viper® schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:01:

[...]

Eventueel hibernate optie gebruiken? In principe met ssd start windows best snel.
Ik werk behoorlijk flexibel en zou dus ca. 8-10 hibernates per dag betekenen. Zou wel evt. als last-resort de powerbutton als hibernate in kunnen stellen en lid-close als sleep.

Heb eerst nav. dell-community posts een aantal drivers geupdate: de video-driver zou hier debet aan kunnen zijn. Kijken of dat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Zojuist gebeld door Centric, monteur was ziek dus afspraak verzet naar morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
dnhelle schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:39:
[...]

Ik werk behoorlijk flexibel en zou dus ca. 8-10 hibernates per dag betekenen. Zou wel evt. als last-resort de powerbutton als hibernate in kunnen stellen en lid-close als sleep.

Heb eerst nav. dell-community posts een aantal drivers geupdate: de video-driver zou hier debet aan kunnen zijn. Kijken of dat uitmaakt.
Heb je hier een linkje van of iets meer info? Ik ervaarde dit weekend hetzelfde issue terwijl ik altijd hibernate gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:43

4hp

BugBoy schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 19:23:
[...]

Het FullHD scherm heeft inderdaad een mat scherm en de 4K/OLED schermen hebben een glazen paneel. Een glazen paneel geeft een modernere uitstraling, maar heeft wel meer last van reflecties. De OLED heeft iets minder last van reflecties. Groot voordeel van de FullHD versie is dat die een flink betere accuduur heeft.
Een nadeel van het FHD-scherm is dat die nogal last heeft (of eigenlijk: kan hebben) van backlight bleeding. Dit was bij mijn XPS 15 7590 ook het geval. Volgens Dell Support hebben veel FHD-schermen dit en wilden het scherm niet omruilen, omdat de kans groot was dat het probleem niet opgelost zou zijn of zelfs erger werd. Daarom de laptop teruggestuurd (het was erg storend... :9) en een 4K LCD gekocht (OLED op 60 Hz PWM vond ik een te grote gok) die geen backlight bleeding heeft. Wel minder lang op de batterij helaas. :X
Pagina: 1 ... 29 ... 35 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen en discussie omtrent de XPS 13 en 15, uitdrukkelijk niet voor statusupdates en leveringen over bestellingen. Dit kun je kwijt in Dell levertijden topic.