Ik ben idd weer geswitched naar een MBP 2018 en het is gewoon weer oud en vertrouwd. Geen fans die spontaan aanslaan, geen warme laptop of andere gekkigheid. Persoonlijk vind ik het keyboard fijn typen en gelukkig heb ik nog geen problemen, maar dit kan later weer anders zijn. Toch heb ik liever keyboard issues, dan een warme laptop in me tas of fans die continue aanslaan, want dat gaat echt op een gegeven moment irriteren. Moet er wel bij zeggen dat de service van Dell wel in orde was, sturen gewoon een monteur langs als er iets is, dat heeft Apple alleen bij de veel duurdere AppleCare Enterprise pakketen.danielllb schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 09:48:
[...]
Oh jeetje dat klinkt niet heel denderend... Je gebruikt nu dus weer een Mac? Welke heb jij? Ik heb namelijk de MBP2018, en daar ben ik op zich heel blij mee, maar ik heb dus schermcoating die beschadigd is (toetsenbord afdrukken permanent in het scherm) + 2 toetsen die óf herhalen óf niet registreren. Omdat ik op diverse sites/fora gelezen heb dat mensen na 5 replacements nog steeds elke keer hetzelfde probleem blijven behouden wilde ik maar gaan switchen, aangezien iedere MacBook het nieuwe toetsenbord heeft. Enig alternatief om dus wel bij de Mac te blijven is om een 3 jaar oud model te kopen en dat zie ik ook weer niet erg zitten. Mocht jij ook de MBP hebben: weegt het gezeur met het toetsenbord op tegen de problemen met de XPS? Het ziet er naar uit dat beiden dus problemen hebben, maar het blijft super lastig om in te schatten welke van de 2 problemen 'irritanter' gaan zijn zegmaar.
Elke laptop heeft zo zijn problemen, alleen worden de problemen op een Apple laptop altijd op een vergrootglas geplaatst. Je zou de Dell ook kunnen bestellen en hem even kunnen testen, dan weet je ook hoe hij voelt en werkt en mocht je niet tevreden zijn, terugsturen binnen 14 dagen, maar als je een Mac heb, zou ik hem gewoon houden en liever gewoon AppleCare afsluiten.
Overigens na 4 reparaties bij een Mac kan je vragen om een gloednieuwe laptop.
hi!