Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• BugBoy
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 30-05 01:21
4hp schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:10:
Wel minder lang op de batterij helaas. :X
Hoeveel scheelt het in de praktijk. Is het echt bijna maar de helft of is dat overdreven?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• 4hp
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 27-05 12:19
BugBoy schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:55:
[...]

Hoeveel scheelt het in de praktijk. Is het echt bijna maar de helft of is dat overdreven?
Ik denk dat de batterij wel meer dan 50% meegaat vergeleken met een FHD scherm. Maar dat is 'gevoel', want exacte getallen heb ik niet - ik ben het systeem nog aan het testen (o.a. undervolt en de all-core turbo iets minder hard).

Dit is overigens wel een aardig artikel om het meeste uit de batterij te halen. Vooral het gedeelte over C-states is interessant.

[Voor 4% gewijzigd door 4hp op 28-08-2019 11:27]

• dnhelle
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21:53

dnhelle

Singletrail Addict

Muse schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:01:
[...]

Heb je hier een linkje van of iets meer info? Ik ervaarde dit weekend hetzelfde issue terwijl ik altijd hibernate gebruik.
Yes. https://www.dell.com/comm...due-to-audio/td-p/7311117

Heb achtereenvolgens de Dell-Update app gedraaid, daarna de Support-Assist via de Dell Site en opvolgend de Intel-Drivers geupdate. (Jeetje...)

Daarna het energyplan 'default' teruggezet naar fabriekswaarden en dat lijkt de truc te zijn: 5% drain over 1 nacht. Beter dan een volledige lading in 1 nacht kwijt 8)

Velozine.nl

• ruben302
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 11-03 10:22
Een paar dagen geleden de koelpasta vervangen in mijn xps 9560 (i7,FHD) door grizzly kryonaut, en de VRM's via de heatpipes met thermal pads verbonden. Ik had al een undervolt van 110mV, maar de VRM tweak heeft heel veel geholpen tegen thermal throtteling!

https://imgur.com/a/9ZagCzd

[Voor 4% gewijzigd door ruben302 op 28-08-2019 11:41]

• 4hp
ruben302 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:36:
Een paar dagen geleden de koelpasta vervangen in mijn xps 9560 (i7,FHD) door grizzly kryonaut, en de VRM's via de heatpipes met thermal pads verbonden. Ik had al een undervolt van 110mV, maar de VRM tweak heeft heel veel geholpen tegen thermal throtteling!

https://imgur.com/a/9ZagCzd
Welke pads heb je gebruikt?

• ruben302
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 11-03 10:22
4hp schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 15:20:
[...]

Welke pads heb je gebruikt?
GELID Solutions GP-Extreme - 12 W/mk (1,5mm) dik, deze had ik nog liggen;

• birdibird
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 01:12
Ik heb een positieve ervaring met Dell support die ik hier even wil delen:
Het scherm moest vervangen worden en nadat ik de 9350 had laten ophalen (een paar dagen voordat de 3 jaar garantie afliep) hebben ze ook het toetsenbord en deel van de casing vervangen terwijl ik daar niet om had gevraagd. Ze hebben de kosten daarvoor laten vallen. Super netjes!
Dus ik kreeg een bijna nieuwe laptop terug :)

Renault Zoe Q210, 6885 Wp off grid, 170Ah LFP huisaccu, 140L zonneboiler

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
birdibird schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:56:
Ik heb een positieve ervaring met Dell support die ik hier even wil delen:
Het scherm moest vervangen worden en nadat ik de 9350 had laten ophalen (een paar dagen voordat de 3 jaar garantie afliep) hebben ze ook het toetsenbord en deel van de casing vervangen terwijl ik daar niet om had gevraagd. Ze hebben de kosten daarvoor laten vallen. Super netjes!
Dus ik kreeg een bijna nieuwe laptop terug :)
Even aanvullend hierop.
Bij mij is de tweede monteur langs geweest en het probleem is nog niet opgelost. Hij heeft geconstateerd dat het een enorm vreemd probleem is. Bij druk op de behuizing aan de linkerkant werkt hij en laadt hij op. Zonder niet.
Moederbord is nu vervangen (2de keer) en palmrest, accu en scherm.

Waarschijnlijk gaan ze hem in z'n geheel vervangen.

-update-
Na meermalen contact met Dell support web team via facebook gaan ze hem vervangen. Er is een bestelling geplaatst voor een nieuw model (9380 zo te zien), als ik deze binnen heb halen ze het andere model op. Ik houd jullie op de hoogte.

[Voor 12% gewijzigd door Viper® op 11-09-2019 11:21]

Growatt 6000TL3-S 6615WP(21x315) ZZW(212graden)35helling

• Muse
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
dnhelle schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:13:
[...]

Yes. https://www.dell.com/comm...due-to-audio/td-p/7311117

Heb achtereenvolgens de Dell-Update app gedraaid, daarna de Support-Assist via de Dell Site en opvolgend de Intel-Drivers geupdate. (Jeetje...)

Daarna het energyplan 'default' teruggezet naar fabriekswaarden en dat lijkt de truc te zijn: 5% drain over 1 nacht. Beter dan een volledige lading in 1 nacht kwijt 8)
Ik heb mijn 9550 een BIOS-update gegeven, maar van de Intel-drivers had ik al de meest recente.
Afgelopen weekend had ik mijn laptop helemaal afgesloten met 70% battery. Volgende middag was daar nog maar 7% van over.
De keer erna was er juist weer bijna geen stroom verloren gegaan. Heel vreemd.

• JME
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:01

JME

zeg maar Jamie

Kan het kloppen dat ik nergens op de Dell site meer de i7 Nieuw XPS 15 met 4K IPS touchscreen kan vinden? Net nu ik de knoop had doorgehakt staat er alleen nog maar een veel te dure i9 met dat scherm...

[Voor 18% gewijzigd door JME op 07-09-2019 07:42. Reden: i9 gespot]

• albert04
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23:47
Ik heb sinds kort een Dell XPS 15 (7950) met een i7, 32GB, 1TB, en 4k LED met touchscherm. Wat mij erg opvalt is dat Windows 10 niet vloeiend loopt. Er zijn bepaalde applicaties die niet ‘smooth” bewegen. Het gaat schokkerig. Niet extreem, maar wel merkbaar.

Voor zo’n laptop zou ik het niet verwachten. Alles loopt via de geïntegreerd Intel (630) kaartje. Het lijkt of deze videokaart de 4k cq hoge resoluties niet aan kan.

Zijn er meer die dit ervaren en hebben dit kunnen oplossen? Anders stuur ik hem terug naar Dell, want voor dat bedrag en specs vind ik het niet kunnen!

Wat ik gedaan heb:
• Undervolt van de CPU en GPU van Intel met -100mv (Trottlevolt)
• Dell meuk eraf gehaald op Dell PremierColor na.
• Intel Graphics drivers bijgewerkt. Dit kon niet zomaar, maar die van Dell loopt 4 versies achter. Dus, met een omweg de originele Intel driver alsnog kunnen installeren.
• Nvidia drivers geüpdatet. Deze heb ik van Dell site.
• Uiteraard, de BIOS geüpdatet.
• Alle Windows 10 updates zijn geïnstalleerd.
• DPI staat voor het 4k scherm op 150% en voor het super ultra wide scherm 100%.

Wat ik kan of ga proberen:
• Clean Windows 10 installatie. Sommigen geven aan dit te doen vanwege bepaalde aanpassingen in
het image van Dell. Zoals het modern standby. Het zijn wat oude berichten en wellicht achterhaalt.

Ik heb 2 schermen. Het 4k scherm van de laptop zelf en een Super Ultrawide (3840x1200) scherm. Op beide loopt het gewoon niet vloeiend.

Wat ik doe met de laptop:
Niet veel bijzonders. Veel browser (in tabs) en wat officedocumenten. Meer heb ik niet draaien. Google Chrome is mijn default browser, maar als ik voor mijn werk met Microsoft Azure/Intune moet doen, gebruik ik de nieuwe Microsofte Edge browers (beta versie). Voor mijn werk wil ik Hyper-V op gaan draaien. Ik wacht hier eerst nog even mee.

Het maakt eigenlijk niet uit welke browser ik pak. Op een gegeven moment heb ik een lijst met alle apparaten die in Azure AD hangen. Hier kun je een overzicht van krijgen. Het overzicht laat max 100 apparaten per view zien. Als ik daar met mijn muis overeen beweeg dan merk ik dat het schokkend gaat en vertraag beweegt (vooral de selectiefocus van de muis loopt achter).

Is dit een bekend euvel op Windows 10 met een Intel videokaartje?

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 27-05 17:31
Is er al een oplossing voor de trage schrijfsnelheden van de Toshiba XG5 (KXG50ZNV256G/KXG50ZNV512G/KXG50ZNV1T02)? Bij AS-SSD en CrystalDiskMark zijn nog steeds niet de geadverteerde sequentiele snelheden te behalen, ook niet met de laatste firmware: AADA4107.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• JME

JME

zeg maar Jamie

JME schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 21:10:
Kan het kloppen dat ik nergens op de Dell site meer de i7 Nieuw XPS 15 met 4K IPS touchscreen kan vinden? Net nu ik de knoop had doorgehakt staat er alleen nog maar een veel te dure i9 met dat scherm...
Gecheckt bij Dell. Configuraties met i7 en UHD IPS zijn gewoon beschikbaar in de Belgische en Duitse webwinkels, maar “daar kunt u als Nederlandse klant beter niet bestellen want dat gaat meestal fout bij de levering.” Tot zover de EU volgens Dell. Waarom deze machines kennelijk gewoon gemaakt worden maar niet in de Nederlandse webwinkel staan, heeft volgens Dell te maken met “ingewikkelde marketingkeuzes”. Die kennelijk zo ingewikkeld zijn dat men het mij niet uitgelegd kreeg. “Maar misschien komen ze over een poosje wel weer beschikbaar meneer!” Ja, en misschien ben ik dan wel over naar HP of zo...

• Viper®
  • Niet online
Viper® schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:27:
[...]

Even aanvullend hierop.
Bij mij is de tweede monteur langs geweest en het probleem is nog niet opgelost. Hij heeft geconstateerd dat het een enorm vreemd probleem is. Bij druk op de behuizing aan de linkerkant werkt hij en laadt hij op. Zonder niet.
Moederbord is nu vervangen (2de keer) en palmrest, accu en scherm.

Waarschijnlijk gaan ze hem in z'n geheel vervangen.

-update-
Na meermalen contact met Dell support web team via facebook gaan ze hem vervangen. Er is een bestelling geplaatst voor een nieuw model (9380 zo te zien), als ik deze binnen heb halen ze het andere model op. Ik houd jullie op de hoogte.
Ik quote mezelf even voor de volledigheid. Inmiddels nieuwe laptop ontvangen, is inderdaad een xps13 9380. Zit een net iets nieuwere i5 in.
Oude laptop komen ze later ophalen.
Al met al netjes opgelost, jammer dat het in het begin even is blijven liggen en dat er 2 monteurs het probleem niet konden oplossen.

• Simon Shipperd
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 26-05 16:47
Ik ben hier in het bezig van een xps 7590 (i7, 16GB ram, 4k) model en een clean install uitgevoerd. Nu zit ik met 1 klein probleempje dat ik ervoor had.

Heel af en toe blaast de fan eens voor een seconde en stopt dan. Ik kan het het best omschrijven alsof je zelf gewoon een zucht laat. Laptop is undervolt op -0.150. Iemand die al eens hetzelfde is tegengekomen?

• Thomg
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 01:15

Thomg

Aww yiss

Ja, Dell power manager installeren en op quiet zetten.

Beetje stom van Dell.

• 4hp
Simon Shipperd schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:51:
Ik ben hier in het bezig van een xps 7590 (i7, 16GB ram, 4k) model en een clean install uitgevoerd. Nu zit ik met 1 klein probleempje dat ik ervoor had.

Heel af en toe blaast de fan eens voor een seconde en stopt dan. Ik kan het het best omschrijven alsof je zelf gewoon een zucht laat. Laptop is undervolt op -0.150. Iemand die al eens hetzelfde is tegengekomen?
Nog niet tegen gekomen (zelfde model). Wel Dell Power Manager geinstalleerd, maar die staat niet op 'Quiet'...

• CT
  • Laatst online: 29-05 21:10

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

JME schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:41:
[...]

Gecheckt bij Dell. Configuraties met i7 en UHD IPS zijn gewoon beschikbaar in de Belgische en Duitse webwinkels, maar “daar kunt u als Nederlandse klant beter niet bestellen want dat gaat meestal fout bij de levering.” Tot zover de EU volgens Dell. Waarom deze machines kennelijk gewoon gemaakt worden maar niet in de Nederlandse webwinkel staan, heeft volgens Dell te maken met “ingewikkelde marketingkeuzes”. Die kennelijk zo ingewikkeld zijn dat men het mij niet uitgelegd kreeg. “Maar misschien komen ze over een poosje wel weer beschikbaar meneer!” Ja, en misschien ben ik dan wel over naar HP of zo...
Ja ik was hier ook al verbaasd over. Er was een klein tijd-window waarin ik bijna de knoop had doorgehakt (voor de xps13 2in1), maar de enorme rare keuze van de NL shop kwa pre-made configs en nu ook de verhalen van oververhitting+coil whine+accu die 2uurtjes werkt ipv de beloofde 10h+ (bij het uhd scherm, fhd is niet te selecteren) en toen ik zag dat de NL shop ook Windows Home bij een 2k laptop levert (pro kan je niet selecteren) heb ik het opgegeven.
Ik krijg het gevoel dat ze gewoon geen consumenten-zaken willen doen in NL, maar gewoon de zakelijke markt graag behouden.

• Viper®
  • Niet online
CT schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:25:
[...]

Ja ik was hier ook al verbaasd over. Er was een klein tijd-window waarin ik bijna de knoop had doorgehakt, maar de enorme rare keuze van de NL shop kwa pre-made configs en nu ook de verhalen van oververhitting+coil whine+accu die 2uurtjes werkt ipv de beloofde 10h+ (bij het uhd scherm, fhd is niet te selecteren) en toen ik zag dat de NL shop ook Windows Home bij een 2k laptop levert (pro kan je niet selecteren) heb ik het opgegeven.
Ik krijg het gevoel dat ze gewoon geen consumenten-zaken willen doen in NL, maar gewoon de zakelijke markt graag behouden.
Bij particulieren laptops zit win 10 home, bij zakelijke laptops win 10 pro.

• JME

JME

zeg maar Jamie

Kun je als particulier ook de zakelijke versies bestellen, of heb je dan een btw nummer nodig? En kun je daar studentenkorting op loslaten?

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Nou, na weekendje nadenken heb ik, mede omdat de SAVE14 14% koring op alles code bij Dell nog tot morgen mogelijk is, toch maar de XPS 13 (2 in 1) i7-1065G7 met UHD(4k) en 16GB besteld incl Active Pennetje heeft ook deze maand nog 40% korting.
Aangezien ik toch nog een ongebruikte windows pro code heb liggen is de Home versie nog te overzien.

En ik had mijn hoop ook een beetje gevestigd op de Surface 7 maar de aangekondigde line-up is zeker niet slecht van Microsoft, maar geen TB3 (met pci-lanes) en nog steeds op de Surface intel-versie die enorme bezels en geen groot trackpad op de cover.. geeft mij toch de voorkeur aan de Dell.
Aan de ARM versie heb ik helaas niks, die was met Intel / AMD CPU echt een killer geweest.

Jammer dat er ook amper echt goede reviews te vinden zijn van de nieuwe Dell 2 in 1, voornamelijk allemaal amateur-reviews die schreeuwen dat iets niet goed is, zoals de batterij. Maar concrete onderbouwing (meet waarde) zie je nergens. Notebookcheck heeft alleen een i3 met FHD in de review gehad, maar ondanks concrete meet waarde (die prima zijn), vond ik die review veel mening hebben waar ik niks mee kan.

Dus ik neem de gok en mijn ervaring met Dell support is gelijkwaardig aan die van Apple, mocht het niks zijn, dan zal terug sturen geen probleem zijn. Al weet ik dan niet welke laptop wel aan mijn eisen voldoet :'(

• GSamson
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 29-05 16:44
CT schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 15:24:
Nou, na weekendje nadenken heb ik, mede omdat de SAVE14 14% koring op alles code bij Dell nog tot morgen mogelijk is, toch maar de XPS 13 (2 in 1) i7-1065G7 met UHD(4k) en 16GB besteld incl Active Pennetje heeft ook deze maand nog 40% korting.
Aangezien ik toch nog een ongebruikte windows pro code heb liggen is de Home versie nog te overzien.

En ik had mijn hoop ook een beetje gevestigd op de Surface 7 maar de aangekondigde line-up is zeker niet slecht van Microsoft, maar geen TB3 (met pci-lanes) en nog steeds op de Surface intel-versie die enorme bezels en geen groot trackpad op de cover.. geeft mij toch de voorkeur aan de Dell.
Aan de ARM versie heb ik helaas niks, die was met Intel / AMD CPU echt een killer geweest.

Jammer dat er ook amper echt goede reviews te vinden zijn van de nieuwe Dell 2 in 1, voornamelijk allemaal amateur-reviews die schreeuwen dat iets niet goed is, zoals de batterij. Maar concrete onderbouwing (meet waarde) zie je nergens. Notebookcheck heeft alleen een i3 met FHD in de review gehad, maar ondanks concrete meet waarde (die prima zijn), vond ik die review veel mening hebben waar ik niks mee kan.

Dus ik neem de gok en mijn ervaring met Dell support is gelijkwaardig aan die van Apple, mocht het niks zijn, dan zal terug sturen geen probleem zijn. Al weet ik dan niet welke laptop wel aan mijn eisen voldoet :'(
Ik zat met exact dezelfde gedachtegang. Op zoek naar een nieuwe laptop, ofwel met een MX150 / MX250 of met een Ice Lake processor met Iris Plus graphics.

Ik had ook wat meer van Microsoft event verwacht. Nog steeds geen Thunderbolt 3 onder andere.
Surface Laptop 3: leuk ding maar zou liever een 2-in-1 hebben
Surface Pro: heeft nog steeds oud design, denk ook dat het scherm iets te klein is voor mij
Surface Pro X: als IT pro is de ARM processor te beperkend

Momenteel heeft de Dell XPS 13 2-in-1 mijn voorkeur, gezien ik wel heel tevreden ben van mijn oude XPS 13. Denk wel dat ik deze keer voor de FHD versie ga, verschil in batterijduur is groot en voor een 13 inch scherm scherp genoeg denk ik.
Maar op dit moment geen kortingscode meer :( Ff afwachten toch, korting kan wel eens de moeite zijn

Reviews zijn ondertussen wel beschikbaar.

• Viper®
  • Niet online
GSamson schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:41:
[...]

Ik zat met exact dezelfde gedachtegang. Op zoek naar een nieuwe laptop, ofwel met een MX150 / MX250 of met een Ice Lake processor met Iris Plus graphics.

Ik had ook wat meer van Microsoft event verwacht. Nog steeds geen Thunderbolt 3 onder andere.
Surface Laptop 3: leuk ding maar zou liever een 2-in-1 hebben
Surface Pro: heeft nog steeds oud design, denk ook dat het scherm iets te klein is voor mij
Surface Pro X: als IT pro is de ARM processor te beperkend

Momenteel heeft de Dell XPS 13 2-in-1 mijn voorkeur, gezien ik wel heel tevreden ben van mijn oude XPS 13. Denk wel dat ik deze keer voor de FHD versie ga, verschil in batterijduur is groot en voor een 13 inch scherm scherp genoeg denk ik.
Maar op dit moment geen kortingscode meer :( Ff afwachten toch, korting kan wel eens de moeite zijn

Ik had destijds een 10% korting actie en er was onlangs een 14% kortingsactie, jammer dat je die gemist hebt.
Zie net dat er voor sommige modellen een korting van 12% is:
https://www.dell.com/nl-n...390-2-in-1-laptop/cn73003

korting geldt voor alle 13xps 2-in-1
https://www.dell.com/nl-n...xps-13-7390-2-in-1-laptop

[Voor 5% gewijzigd door Viper® op 09-10-2019 11:52]

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

GSamson schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:41:
[...]

Lees dat veel, maar nergens zie ik bewijs dat dit zo is.. de topics die ik er over lees zijn allemaal gebruikers die dit beweren maar niet met cijfers komen (soms wel met wat ze gebruiken, bijv. citrix de hele dag.. tsja). De mensen die wel met cijfers komen zeggen dat de laptop met 4k ongeveer op 5.5w loopt, dus kom je met 51wh nog ruim op 8 uur.
Er is de SAVE12 nu, scheelt maar 2% met de vorige actie
Zijn er al -echte- reviews met de 4k als scherm?

Overigens is de levertijd EXTREEM, pas 31 oktober wordt de levering van mij verwacht... mocht er in de tussentijd al een beter optie zijn dan cancel ik 'm wel, belachelijk eigenlijk. Ze kunnen het beter een 'pre order' noemen :o

[Voor 10% gewijzigd door CT op 09-10-2019 12:39]

• GSamson
CT schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:37:

Er is de SAVE12 nu, scheelt maar 2% met de vorige actie
Zijn er al -echte- reviews met de 4k als scherm?
Ow interessant. Maar dan weer niet bruikbaar op de Belgische site.

En zo vreemde verschillen in configuraties tussen BE en NL.
Als je 16GB RAM wil, zit er sowieso een 4K scherm op in NL...

Op de NL site zijn er 4 configuraties, in BE zijn er 6 verschillende! Allemaal zeer duidelijk... 8)7

• Tamunave
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 28-05 15:51
GSamson schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:58:
[...]

Ow interessant. Maar dan weer niet bruikbaar op de Belgische site.

En zo vreemde verschillen in configuraties tussen BE en NL.
Als je 16GB RAM wil, zit er sowieso een 4K scherm op in NL...

Op de NL site zijn er 4 configuraties, in BE zijn er 6 verschillende! Allemaal zeer duidelijk... 8)7
Ik haat al die verschillen tussen hun webshops |:(
Elke webshop rondom ons is anders: BE,NL,DE,UK!
Ik zoek een XPS 13 in het wit én eventueel met Ubuntu en kan hem niet vinden in Azerty, da's toch echt een minpunt bij Dell.
Plus als je aan het kiezen bent tussen modellen is er heel de tijd een irritante side-pop-up met "Hulp nodig? Wij staan voor u klaar." maar als je dit nummer belt hoor je dat alles op de site te vinden is 8)7

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Nou m'n new 2 in 1 XPS 7390 binnen (dus 2 weken eerder dan wat dell.com aangaf).
Eerste indruk:
- vrij kleiner dan ik dacht en ook veel lichter dan ik dacht (als je de doos ontvangt vraag je jezelf af of deze niet leeg is)
- erg macbookish afwerking, maar daar betaal je ook voor ;-)
- touchpad en keyboard dikke prima
- tablet mode is nog prima in 1 hand te houden
- pen werkt prima (zoals op de surface, merk weinig verschil)
- accu gaat vermoedelijk 6-7h mee met 4k scherm (als ik batterybar pro moet geloven) dus bij zwaar werk zal het geen hoogvlieger zijn idd; maar dit is altijd nog meer dan mijn 15" macbook welk deze dell vervangt ;)
- 4k scherm is lekker scherp, wel wat backlit bleeding, helaas moet je wel naar een beetje onorthodoxe schaling toe (zoals 225%) om naar mijn gevoel een beetje goed overzicht te hebben, dit betekend dat sommige apps hier niet lekker mee omspringen (stappen van 50% zijn minder problematisch merk ik altijd)

maar kwa surface+macbook vervanger is dit prima, wat ik ook had verwacht overigens, we zullen zien op langere termijn of dit zo blijft 8)

• GSamson
CT schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:39:
Nou m'n new 2 in 1 XPS 7390 binnen (dus 2 weken eerder dan wat dell.com aangaf).
Eerste indruk:

...

maar kwa surface+macbook vervanger is dit prima, wat ik ook had verwacht overigens, we zullen zien op langere termijn of dit zo blijft 8)
Ik zag dat je van een Surface Pro kwam. Ik ben nog steeds aan het twijfelen om eventueel toch voor de SP7 te gaan. Vooral qua portability / picture editing on-the-go of op de sofa / etc. lijkt me de SP7 iets fijner met de pen. Prijs inclusief alle accessoires ligt dicht bij elkaar.

Mis je de Surface Pro ergens?
Hoe is je ervaring met de batterijduur van de XPS ondertussen?

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

@GSamson Het gewicht is nagenoeg hetzelfde (SP incl typecover zit ook tegen de 1.3KG) dus kwa portabiliteit is het denk ik gelijk(?) ik merk hier geen verschil.

Het scherm is wel veel groter omdat de randen er niet zijn zoals bij de SP. Met als nadeel, mocht je de SP veel zonder typecover gebruiken en in landscape mode rond dragen; dat is lastiger met de omgeklapte XPS, omdat de randjes dus zo dun zijn zit je snel met je vingers op het scherm.

Maar in portrait (met de pen) merk ik echt geen verschil - functioneert exact hetzelfde als de SP naar mijn mening, maar ik ben geen 'pen groot gebruiker' ik lees artikelen veel in portrait mode (als A4 vervanger) en pen gebruik ik sporadisch.
Voordeel is wel dat er wat meer magneet punten zijn, dus de pen kan je op de XPS ook bijv op de achterkant plakken :P

Op de bank vind ik de XPS uiteindelijk makkelijker, dit heeft te maken met op schoot (lap) gebruik, iets dat een laptop toch beter doet. De stand van de SP ging in de ideale hoek toch net iets over de knie en gleed daardoor veel weg.

Ander punt is het trackpad, de SP7 heeft nog steeds dat petit-padje, en die van de XPS is ideaal formaat en klikt ook een stuk lekkerder.

Accu (batterybar) is nu na paar dagen redelijk gestabiliseerd en komt met 7:15h gebruik - maar het verbruik is heel wispelturig (schakelt veel tussen de -2mW en -9mW en meestal rond op -4mW ). Dus af en toe, bij bijv. rustig iets lezen in tablet mode, gaat de accu weer 10h+ mee. Ben je intensief bezig ga je richting de 4-5h.

Al met al ben ik erg tevreden, vooral kwa stevigheid, het ding voelt alsof deze beter tegen een stootje kan dan de surface. Helaas stuur ik mijn examplaar wel terug (garantie) omdat ik last heb van van een scheve 'hinge' precies zoals in de gelinkte review van tomshardware (onder kopje 'design') dus heb contact opgenomen met dell zoals staat in dat artikel maar die kwamen niet echt met een oplossingen alleen dat ik een nieuwe kan krijgen :P dus dat doe ik dan maar. Misschien ga ik wel meteen voor de 32GB 1TB versie, wat echt ongelooflijk is dat dit allemaal past in zo'n licht/klein apparaat. (heb nu 4K, 512gb 16GB).

ps. de surface lijn heeft wel usb-c maar geen thunderbold, de xps heeft 2x thunderbold (4x pcie) - dus een egpu is dan een optie. Met oog op de toekomst vind ik de SP daarom ook niet echt een goede deal meer.

• GSamson
CT schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:20:
@GSamson Het gewicht is nagenoeg hetzelfde (SP incl typecover zit ook tegen de 1.3KG) dus kwa portabiliteit is het denk ik gelijk(?) ik merk hier geen verschil.

...
Bedankt voor je feedback, je hebt wel een goed punt wat betreft sommige zaken (trackpad, thunderbolt).
Het is nu éénmaal een indrukwekkend toestel.

Ik zou ze gewoon allebei eens een weekje thuis moeten kunnen gebruiken :+

• wimpod
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 30-05 14:37
Weet iemand misschien hoe je de witte versie kan bestellen? Lijkt er op dat er in NL alleen zwart beschikbaar is...
(xps 13 2 in 1)

[Voor 6% gewijzigd door wimpod op 06-11-2019 11:59]

• Crabro
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 30-05 18:34
wimpod schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:59:
Weet iemand misschien hoe je de witte versie kan bestellen? Lijkt er op dat er in NL alleen zwart beschikbaar is...
(xps 13 2 in 1)
Ik heb navraag gedaan bij Dell en lijkt vooralsnog niet beschikbaar te komen. Voor ieder land andere keuzes qua modellen... (bepaalde uitvoeringen qua specs zijn hier niet maar wel in Duitsland verkrijgbaar).

• GSamson
Ondertussen wel interessante deals voor XPS-laptops met Black Friday.

Maar die website van Dell lijkt toch nergens op. Als je de XPS 13 2-in-1 in je winkelwagen zet, staat er letterlijk om BF17 toe te passen om van korting te genieten. En als je dat wil doen krijg je de boodschap:
"De ingevoerde boncode is ongeldig. Controleer of u de code juist hebt ingevoerd." 8)7

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik zie alleen BF15 bij de XPS 2 in 1 modellen (nl shop)?

• Viper®
  • Niet online
GSamson schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:38:
Ondertussen wel interessante deals voor XPS-laptops met Black Friday.

Maar die website van Dell lijkt toch nergens op. Als je de XPS 13 2-in-1 in je winkelwagen zet, staat er letterlijk om BF17 toe te passen om van korting te genieten. En als je dat wil doen krijg je de boodschap:
"De ingevoerde boncode is ongeldig. Controleer of u de code juist hebt ingevoerd." 8)7
Let op, sommige modellen hebben een BF15/BF18/BF20 actiecode

• GSamson
CT schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:04:
[...]

Ik zie alleen BF15 bij de XPS 2 in 1 modellen (nl shop)?
Ik zit op de BE shop te kijken.
Viper® schreef op maandag 25 november 2019 @ 17:20:
[...]

Let op, sommige modellen hebben een BF15/BF18/BF20 actiecode
Sinds vandaag werken de codes wel!
Gisteren met zekerheid niet, verschillende geprobeerd

• Death1ord
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 29-05 16:14
Gisteren is de technieker langs geweest om beide fans van mijn XPS 15 9750 te vervangen. Deze hadden last van een rammelend geluid, vermoedelijk de fans uit balans.

Na het vervangen eindelijk weer stille fans bij licht gebruik!

• tweegroenethee
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 30-05 15:01
Na ongeveer 4 jaar de XPS 13 (9343) gebruikt te hebben, wordt het langzaam tijd voor een upgrade. Accu begint tegen te vallen en een probleem met de headphone jack. Verder tevreden over de laptop.

De XPS 15 met OLED staat bovenaan in de lijst. Het enige ding is dat ik eigenlijk niet af wil van 13", het is een praktisch formaat voor onderweg en voelt bijna als een tablet. Nu zag ik dat HP met een 13" OLED laptop is gekomen (Spectre x360), maar uit reviews blijkt dat de bouwkwaliteit nogal tegen kan vallen.

Ik hoop dat de 13" OLED schermen ook naar Dell komen, het liefst in de 2-in-1. Iemand hier al geruchten over gelezen/gehoord? Dell klantenservice kan er niks over zeggen :X

• 0bs
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 22:57
Wil graag een XPS13 met de i7-10710U en 16GB(!). Echter biedt Dell deze processor alleen in combinatie met 8gb aan. De klantenservice was weinig behulpzaam, iemand nog tips om die configuratie te krijgen?

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ja. bij Dell is er helaas niks te configureren in de EU-shops. Geen witte 2 in 1, alleen 4k scherm bij 16GB of alleen opties waarbij de 8GB de enige optie is etc.

Mijn 2e XPS heb ik helaas ook terug moeten sturen omdat ditmaal de deksel niet helemaal recht dicht ging.. en dat bij 2000 euro.. vind ik toch zorgwekkend kwa QC.

Overigens ook veel andere kleine dingen, zoals batterij die maar 5h max mee gaat, de firmware/bios die niet automatisch update (zoals bij surface bijv.) en dat is volgens mij wel nodig want; veel gedoe met de videokaart/HDR? knipperend beeld als je bijv de lader inplugged, hele rare plek voor home/end, voelt allemaal wat 'beta'

De HP heb je nog als alternatief (4k oled), maar de QC lijkt daar nog veel! dramatischer, en ik ben het terugsturen en eeuwig wachten op een nieuwe nogal zat geraakt. En de HP heeft een 16:9 scherm..

Support van Dell is kwa terugsturen/garantie e.d. wel netjes vind ik.

Heb nu tijdens de blackfriday deals dan toch maar weer een Surface gekocht als opvolger van mijn oude Surface, wel jammer, maar uiteindelijk geen QC gedoe, veel goedkoper, en ik kan dan weer paar jaar voort en hopen dat de markt van 2 in 1 's wat beter gaat worden.

• JME

JME

zeg maar Jamie

Lenovo C940 is wellicht nog een alternatief? Kan alleen nog geen reviews van de 15” vinden.

• stijnos1991
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 30-05 10:17
Wat is jullie ervaring met Bluetooth onder Linux (Ubuntu 19.10) op een XPS 13 9350?
De verbinding met mijn QC35 valt continue weg, en pairen doet ie ook bijna niet meer. Zijn er bekende driver problemen?

• DorkoTheBeast
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16-12-2019
Net een Dell XPS 15 besteld.

Heeft iemand een link naar een re-install guide om heel de pc te herinstalleren? Wil namelijk de SSD vervangen door een grotere.

Edit:
Voor iemand die het ook zoekt...
ondertussen op youtube een guide gevonden: YouTube: Upgrade & Install the RAM or SSD on the Dell XPS 15 7590 & Install f...

[Voor 100% gewijzigd door DorkoTheBeast op 09-12-2019 19:28]

• stijnos1991
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 30-05 10:17
stijnos1991 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 16:24:
Wat is jullie ervaring met Bluetooth onder Linux (Ubuntu 19.10) op een XPS 13 9350?
De verbinding met mijn QC35 valt continue weg, en pairen doet ie ook bijna niet meer. Zijn er bekende driver problemen?
Nog even een update voor alle mede Linux gebruikers:
Er is inderdaad een driver issue waardoor Bluetooth out of the box niet lekker werkt met de standaard meegeleverde adapter (DW 1820A gebaseerd op een Broadcom chip). Hier is een oplossing beschreven: https://wiki.archlinux.or...S_13_(9350)#Broadcom_Wifi Ik kan bevestigen dat dit werkt.

Al werkt bovenstaande workaround prima, heb ik toch besloten om het DW 1820A kaartje te vervangen met een pricewatch: Intel Wi-Fi 6 AX200 (no vPro) naar alle tevredenheid! Een mooie upgrade voor weinig geld. Bluetooth 5.0 en nóg snellere WiFi!

• pitchdown
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19:27
Ik heb interesse in een 2e hands XPS 15.
Voorkeur voor model met fingerprint, backlit keyboard en nog een vorm van garantie.

Volgens mij kom ik dan uit op 9560-serie?
Ik twijfel nog tussen full hd en 4k --> ik ben eigenlijk niet zo fan van gespiegelde schermen, maar ik kan niet ontkennen dat het scherm erg mooi is.

Iemand nog een suggestie waar ik een model met de specificaties kan vinden?

• tweegroenethee
tweegroenethee schreef op woensdag 27 november 2019 @ 22:27:
Ik hoop dat de 13" OLED schermen ook naar Dell komen
Eindelijk een refresh van de XPS 13, maar geen OLED optie zo te zien ;w. Ben benieuwd naar de reviews.

• baco101
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 23:40
Ik heb de dell xps 15 9570 ik wil de wifi card vervangen, en mijn ssd, voor de wifi card heb ik de Intel wireless 9260 op het oog heeft er iemand nog een andere. evt beter advies

• Niekage
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 22:53
Ik heb net een nieuwe Dell XPS 13 7390. De spatiebalk geeft een hoog piepje als ik die indruk. Net alsof er iets niet goed gesmeerd is :)... Wat te doen? Terugsturen of is de spatiebalk los te halen en proberen zelf te repareren? Is erg irritant.

• Ben.Hahlen
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 29-05 14:38
Is er overigens al iets bekend over wanneer de 64GB variant van de XPS 15 naar Nederland komt?
Op de US site staat deze mooi vermeld, maar op de NL site is die nergens te vinden.

Blog | Tech Blog

• pitchdown
Ik heb een beetje raar probleem met de backlight van mijn XPs 15 9570.
Wanneer de backlight aanstaat dan worden de F7 en F8 toets meer verlicht dan de andere toetsen. (zie foto).

Iemand die weet hoe dit zit en wat er aan te doen is?

• pitchdown
pitchdown schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 12:22:
Ik heb een beetje raar probleem met de backlight van mijn XPs 15 9570.
Wanneer de backlight aanstaat dan worden de F7 en F8 toets meer verlicht dan de andere toetsen. (zie foto).

Iemand die weet hoe dit zit en wat er aan te doen is?

[Afbeelding]
iemand?

• Royeboi
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 29-05 21:02
Daar zit het bronlicht blijkbaar. Kun je weinig aan doen denk ik, dat “hoort zo” lijkt me?

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• tweegroenethee
Ervan uitgaande dat de LEDs allemaal hetzelfde zijn, lijkt mij dat het alleen te maken kan hebben met de hoek waarin de toets zich bevindt. Ik heb dit ook bij de F9 toets, weinig aan te doen.

Had overigens gehoopt dat ze dit bij de XPS 13 9300 zouden oplossen, maar op basis van sommige CES video's lijkt de backlit nog steeds enorm te 'bleeden' :|.

• mbenjamins
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 23:29
Momenteel heb ik een https://tweakers.net/pric...-9343-8451/specificaties/ en zit te twijfelen om die te vervangen voor de nieuwste XPS 13.
De huidige XPS 13 bevalt mij nog wel goed, alleen merk ik dat die soms moeite heeft met bepaalde dingen.

Wordt de nieuwste XPS 13 als die in Nederland uit is ook gereviewd door Tweakers?

• duderuud
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 30-05 17:21

duderuud

Sliden is koel

Iemand al een review gevonden van de nieuwe 13" 9300 XPS?

Motor-Forum.nl

• michaeltpas
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 13-03 11:36
duderuud schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 13:07:
Geen Nederlandse, maar wel wel erg benieuwd naar dit model. Ik moet sinds lange tijd weer eens een eigen laptop aanschaffen en heb deze op het oog. Ben benieuwd naar de datum waarop deze in Nederland te krijgen is en uiteraard de prijs.

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Review hoeft ook niet Nederlands te zijn :)

Vandaag gevraagd op Dell chat: eind februari/begin maart werd me verteld.

Motor-Forum.nl

• mbenjamins
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 23:29
duderuud schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 18:50:
Review hoeft ook niet Nederlands te zijn :)

Vandaag gevraagd op Dell chat: eind februari/begin maart werd me verteld.
In het artikel nieuws: Nieuwe XPS 13 van Dell heeft 16:10-scherm en Ubuntu-uitvoering staat dat die 4 februari in de rest van de wereld uit komt.

• crankthisup
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 29-05 12:00
Ga mijn nieuwe XPS 2-in-1 7390 FHD+ 16GB meteen weer terugsturen.
(via Duitsland gekocht).

- Coil whine
- Light bleed bij de schermranden
- Scharnieren scheef gemonteerd

Is me net te veel bij een laptop die 1650 euro heeft gekost. Volgens Reddit zijn er ook exemplaren die deze dingen niet hebben, dus het is ergens geluk hebben. Quality control is toch wel echt matig als dit soort dingen regelmatig voorkomen. Ik denk dat de vernieuwde "normale" XPS veel van dezelfde issues gaat hebben. Ik kies nu maar voor een Surface Laptop...

• pitchdown
Ik zit al een tijdje te zoeken naar een XPS met een windows hello camera.
Kan het kloppen dat dit in nog geen enkel model wordt geleverd?

• Viper®
  • Niet online
pitchdown schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:49:
De XPS 13 type 9360 of 9370 had een camera met windows hello ondersteuning. De 9380 heeft deze niet meer, de randen rondom het scherm. Dus volgens mij heeft de xps 13 het nu niet meer.

• pitchdown
Viper® schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:21:
[...]

De XPS 13 type 9360 of 9370 had een camera met windows hello ondersteuning. De 9380 heeft deze niet meer, de randen rondom het scherm. Dus volgens mij heeft de xps 13 het nu niet meer.
Hoe zit dit met de xps 15?

• tweegroenethee
pitchdown schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:49:
De aankomende XPS 13 (9300) heeft een infrarood camera boven het scherm voor Windows Hello. Verwacht wordt dat de XPS 15 begin april dezelfde 'redesign' gaat krijgen als de nieuwe XPS 13, met waarschijnlijk een infrarood camera.

Overigens: de topicstart heeft een update gekregen met de XPS 13 2-in-1 (7390) en de vernieuwde XPS 13 9300.

• Tamerciaga
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 00:37
duderuud schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 13:07:
Ik ben zeer benieuwd, zie al wel dat het FHD anti-glare scherm 500 nits heeft, dus dat is wel nice. Nu open dat de thermal issues opgelost zijn, mijn vorige XPS 13 heb ik geretourneerd omdat dat ding al begon te stomen zodra ik m'n browser opstartte :P

• pitchdown
Tamerciaga schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 22:12:
[...]

Ik ben zeer benieuwd, zie al wel dat het FHD anti-glare scherm 500 nits heeft, dus dat is wel nice. Nu open dat de thermal issues opgelost zijn, mijn vorige XPS 13 heb ik geretourneerd omdat dat ding al begon te stomen zodra ik m'n browser opstartte :P
Hij zal ongetwijfeld voor de hoofdprijs over de toonbalk gaan.
Ik gebruik nu een XPS 9570. De laptop bevalt erg goed, en voornamelijk de dunne randen en het zeer mooie en heldere scherm.
Ik mis eigenlijk alleen een windows hello camera (ongelooflijk dat deze er niet op zit voor deze prijs).

Het toetsenbord is ok, het is geen thinkpad-kwaliteit maar werkt wel voldoende.

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Join the club, heb na 2 exemplaren mijn 1900 euro kostende 7390 ook retour gedaan en heb tijdens de blackfriday deals 1k in m'n zak gestoken en een surface gehaald.
Zelfs als de XPS 999 euro was geweest had ik 'm nog geretourneerd:
coil whine, scharnieren altijd 'scheef' , enorme fan noise onder beetje load, alsnog bloed heet.. en de accu leeg in 4 uurtjes.

Surface heeft niet eens fans en wordt onder dezelfde load wel warm, maar niet zo bloed heet.. die XPS is op alle vlakken gewoon niet goed en zou naar mijn bescheiden mening van de markt moeten worden gehaald en na een iteratie opnieuw moeten worden uitgebracht.

Maar ik denk dat ze dat zelf nu ook wel zien in hun retour cijfers :P

• mvbo
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 29-05 10:16
Ik ben aan het wachten tot de nieuwe XPS13 te bestellen is. Dat zou vanaf 4 februari mogelijk moeten zijn in Nederland, maar hij staat helaas nog niet op de Dell site. Op de Duitse site staat hij wel al, de prijzen van de oude modellen komen redelijk overeen, dus verwacht ik dat dat voor de nieuwe XPS ook wel zo zou zijn. Nog even wachten dus :)

• tweegroenethee
mvbo schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:50:
Ik ben aan het wachten tot de nieuwe XPS13 te bestellen is. Dat zou vanaf 4 februari mogelijk moeten zijn in Nederland, maar hij staat helaas nog niet op de Dell site. Op de Duitse site staat hij wel al, de prijzen van de oude modellen komen redelijk overeen, dus verwacht ik dat dat voor de nieuwe XPS ook wel zo zou zijn. Nog even wachten dus :)
Ik verwacht dat het corona virus voor enige vertraging heeft gezorgd

• crankthisup
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 29-05 12:00
CT schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 20:43:
[...]

Join the club, heb na 2 exemplaren mijn 1900 euro kostende 7390 ook retour gedaan en heb tijdens de blackfriday deals 1k in m'n zak gestoken en een surface gehaald.
Zelfs als de XPS 999 euro was geweest had ik 'm nog geretourneerd:
coil whine, scharnieren altijd 'scheef' , enorme fan noise onder beetje load, alsnog bloed heet.. en de accu leeg in 4 uurtjes.

Surface heeft niet eens fans en wordt onder dezelfde load wel warm, maar niet zo bloed heet.. die XPS is op alle vlakken gewoon niet goed en zou naar mijn bescheiden mening van de markt moeten worden gehaald en na een iteratie opnieuw moeten worden uitgebracht.

Maar ik denk dat ze dat zelf nu ook wel zien in hun retour cijfers :P
Ze hebben mijne toch grotendeels weten te fixen; was er in eerste instantie helemaal klaar mee, maar wilde toch echt heel graag een 2-en-1, maar geen 16:9 scherm (geen HP/Lenovo dus). Heb nu alleen nog een beetje coil whine... tja er is wel mee te leven. Ik heb overigens geen hitte issues met de FHD versie, waarschijnlijk vraagt dat 4K scherm flink wat extra van de GPU.

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Helaas als je 16GB wilt kom je gelijk bij de 4K schermen in NL omdat je niet kan 'configureren' maar die standaard configs moet bestellen. Anders had ik ook liever een FHD (ivm accu).

Maar ook een ander punt trouwens, de home/end toetsen, daar kon ik ook niet mee leven.
Heel raar dat die op het toetsenbord niet gewoon op de pijltjes zitten onder 'fn' zoals elke andere dell.. of welke laptop dan ook :P

De spectre e.d. als ik die al zie (afwerking plastic, 16:9) en dan de prijs, zou ik sowieso liever voor de Dell gaan, krijg je teminste nog alu en normale beeld verhouding.

• RPHN
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 04-05 21:38
Soms moet ik mijn XPS 15 ontwaken door de Power Button in te klikken. Ik wil dit eigenlijk gewoon door op het toetsenbord te drukken laten gebeuren. Kan dit?

• Tamerciaga
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 00:37
RPHN schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 11:15:
Soms moet ik mijn XPS 15 ontwaken door de Power Button in te klikken. Ik wil dit eigenlijk gewoon door op het toetsenbord te drukken laten gebeuren. Kan dit?
Dan is je XPS in hibernate-mode ipv sleep-mode, dan is je laptop praktisch uit en moet die aan met een power knop. Je kan dat uitzetten bij Power-options en ervoor zorgen dat de XPS gewoon in sleep-mode gaat, maar dat kost meer batterij.

• michaeltpas
Nog geen nieuws over de nieuwe XPS 13 in de Nederlandse webshop, toch? Dit zal mijn eerste XPS worden. Nog lichte twijfel over 2-in-1 of regulier. Iemand ervaringen om te delen?

[Voor 9% gewijzigd door michaeltpas op 12-02-2020 16:59]

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

In de USA is de nieuwe Developer Edition te bestellen. Levering half maart:
Core i5/8GB/FHD: https://www.dell.com/en-u...-laptop/ctox13w10p1c2700u
Core i7/16GB/FHD: https://www.dell.com/en-u...-laptop/ctox13w10p1c2200u

Motor-Forum.nl

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 23:08
Mijn XPS van vorig jaar heeft een irritant kraakje aan de achterkant, als je op dat zwarte vlak drukt over het scharnier. Iemand hetzelfde probleem?

Ik heb trouwens mijn Wifi naar .g moeten zetten om verbinding te krijgen, op auto mode kreeg ik geen connectie. Erg raar, alle drivers geupdate maar dat maakt geen moer uit. Nu ben ik gecapped op 30Mbit.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• JME

JME

zeg maar Jamie

michaeltpas schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 16:58:
Nog lichte twijfel over 2-in-1 of regulier. Iemand ervaringen om te delen?
Niet specifiek met de XPS, maar heb sinds kort de Lenovo C940 14” 2-in-1. Merk dat ik tabletmodus nauwelijks gebruik, maar dat ik echt nooit meer een laptop zonder touchscreen wil. Zal ook van je gebruik afhangen natuurlijk, ik gebruik hem 99% voor Lightroom.

• michaeltpas
JME schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 17:31:
[...]

Niet specifiek met de XPS, maar heb sinds kort de Lenovo C940 14” 2-in-1. Merk dat ik tabletmodus nauwelijks gebruik, maar dat ik echt nooit meer een laptop zonder touchscreen wil. Zal ook van je gebruik afhangen natuurlijk, ik gebruik hem 99% voor Lightroom.
Ja, dat is natuurlijk helemaal waar. Voor mijzelf zie ik zo'n tabletmodus het wel zitten wanneer je met meerdere om jouw laptop zit (marketing/analytics), maar dat er in de praktijk nou echt zo vaak van zal komen blijft de vraag...

Nou, laat die nieuwe XPS 13 maar komen hoor.

• VirinR
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 30-05 08:12
Op Reddit is er al een review van de Dell XPS 13 9300 verschenen:
https://www.reddit.com/r/...s_13_macbook_pro_2019_in/ met benchmarks.
De Dell XPS 13 vergeleken met de 13" MacBook Pro van 2019.

[Voor 7% gewijzigd door VirinR op 18-02-2020 10:24]

• jeroenvanrooij
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 29-05 14:51
Is er duidelijkheid over wanneer de XPS 13 9300 leverbaar is in Nederland?

• JME

JME

zeg maar Jamie

Vraag het Dell :+

• pitchdown
jeroenvanrooij schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:38:
Is er duidelijkheid over wanneer de XPS 13 9300 leverbaar is in Nederland?
Op de duitse website van dell is deze volgens mij gewoon te bestellen.

Als je dan voor een VS international keyboard kiest heb je precies wat je wilt volgens mij?

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
Spijtig dat er nog geen duidelijkheid / een bevestiging is van de XPS 15 (7500).
Ik ben in de race voor een nieuwe laptop en kan wellicht nog een oude laptop tijdelijk upgraden om de tijd tot een nieuwe te overbruggen.

Het zou zonde zijn nu een 7590 te halen als (ik gok rond april) de 7500 opduikt met o.a. 10e generatie Intel chips en een vernieuwd design.

De XPS (9300) ziet ook erg mooi uit maar ik ben benieuwd hoe hinderlijk het is om de hele dag te werken op een 13-inch laptop (als er geen mogelijkheid is om op een tweede scherm te werken).

EDIT: Het lijkt er op dat we nog even moeten wachten op een vernieuwde XPS 15.

[Voor 11% gewijzigd door robcoenen op 26-02-2020 10:59]

• Slash303
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 09-04 14:24
Ik zag daarnet dit op Reddit? Ook een Rob, maar iets andere info? Toeval? :)

• VirinR
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 30-05 08:12
robcoenen schreef op zondag 23 februari 2020 @ 17:11:
Spijtig dat er nog geen duidelijkheid / een bevestiging is van de XPS 15 (7500).
Ik ben in de race voor een nieuwe laptop en kan wellicht nog een oude laptop tijdelijk upgraden om de tijd tot een nieuwe te overbruggen.

Het zou zonde zijn nu een 7590 te halen als (ik gok rond april) de 7500 opduikt met o.a. 10e generatie Intel chips en een vernieuwd design.

De XPS (9300) ziet ook erg mooi uit maar ik ben benieuwd hoe hinderlijk het is om de hele dag te werken op een 13-inch laptop (als er geen mogelijkheid is om op een tweede scherm te werken).

EDIT: Het lijkt er op dat we nog even moeten wachten op een vernieuwde XPS 15.

[Afbeelding]
Tijdens mijn opleiding heb ik een laptop gebruikt met een 16:9-beeldverhouding. Het was te doen, maar ik vond het toch te klein. Bij een beeldscherm met 16:10-verhouding verwacht ik dit niet omdat je dan meer verticale ruimte hebt wat ideaal is voor documenten.
Dit is dan ook de voornaamste reden dat ik een laptop met 16:10 of 3:2 verhouding wil.
De 16-inch Macbook Pro vond ik bijvoorbeeld wel heel groot en zwaar in vergelijking met de 13-inch Macbook Pro.

[Voor 4% gewijzigd door VirinR op 27-02-2020 13:11]

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
Slash303 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 12:03:
Ik zag daarnet dit op Reddit? Ook een Rob, maar iets andere info? Toeval? :)

[Afbeelding]
Yes. Dat ben ik. De XPS is vandaag uitgelekt evenals andere nieuwe modellen.

• mvbo
De nieuwe 13's zijn zojuist op de Dell site gezet

• pitchdown
mvbo schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 15:55:
De nieuwe 13's zijn zojuist op de Dell site gezet
na doorklikken bij mij : You have been redirected. The page you tried cannot be found; it may be an incorrect or outdated link

• mvbo
Vreemd, ik kan hem helemaal tot aan de checkout doorklikken. De levertijden vallen me alles mee trouwens :-)

• pitchdown
mvbo schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:06:
Vreemd, ik kan hem helemaal tot aan de checkout doorklikken. De levertijden vallen me alles mee trouwens :-)
heb je misschien voor mij een directe link welke ik kan gebruiken?

• tweegroenethee
Helaas nog geen versie met Full HD en touch, even wachten dus. In Duitsland is deze wel te verkrijgen onder de code cnx93008. Wil graag btw terugvragen, dus via Duitsland bestellen gaat lastiger.

• pitchdown
Waarom is de full hd touch 9300 nog niet in Nederland verkrijgbaar?

• JME

JME

zeg maar Jamie

Waarom hier vragen? Vraag het Dell :+

• GSamson
In België is er nog geen enkele versie van de 9300 te bestellen :(

Ik vraag me af in hoeverre levertermijn / productie geïmpacteerd is door de Corona situatie...

[Voor 9% gewijzigd door GSamson op 04-03-2020 14:56]

• mvbo
De levertijden in Nederland blijven (volgens de website) alsmaar teruglopen. Waar bij lancering deze op 12-14 werkdagen stond, staat hij inmiddels op 6-8 werkdagen. Vooralsnog dus geen impact hier.

Die van mij (i7 UHD touch) is gister besteld. Ik ben benieuwd :)

• Leejjon
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 12-05 08:56
Ik zou het liefst de developer edition kopen maar ik kan op internet niet zo snel vinden wat de verschillen zijn met de windows versies waar ik zelf linux op zou kunnen zetten.

• JSchut
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21:40

JSchut

.....

Leejjon schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 19:27:
Ik zou het liefst de developer edition kopen maar ik kan op internet niet zo snel vinden wat de verschillen zijn met de windows versies waar ik zelf linux op zou kunnen zetten.
De developer editions zijn volgens mij gewoon het zelfde qua hardware.

De niet developer is iets duurder vanwege de Windows licentie.

Xbox: JSchut82 |  MBP 15" 2018 i7-2.6GHz/16GB/512GB Space Gray |  iPhone X 64GB Space Gray

• pitchdown
Ik heb een xps 13 9370. Ik krijg met geen mogelijkheid de fingerprint scanner werkt. Diverse suggesties op forums hebben niks opgeleverd. Iemand die hier een oplossing voor heeft?

• pitchdown
pitchdown schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 19:52:
Ik heb een xps 13 9370. Ik krijg met geen mogelijkheid de fingerprint scanner werkt. Diverse suggesties op forums hebben niks opgeleverd. Iemand die hier een oplossing voor heeft?
Iemand?

• JME

JME

zeg maar Jamie

Dell al gebeld?
Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True