Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• nogard666
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 20-05 12:21
pitchdown schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 19:52:
Ik heb een xps 13 9370. Ik krijg met geen mogelijkheid de fingerprint scanner werkt. Diverse suggesties op forums hebben niks opgeleverd. Iemand die hier een oplossing voor heeft?
Zelf draai ik met een 9380. Een paar weken geleden kreeg de vingerafdruk ook ineens kuren en wilde mij ook niet meer inloggen. En stopte helemaal met werken.

Toen de vingerafdruk uit windows gehaald.
Opnieuw opgestart.
En op magische wijze was het weer gefixed en mn vingers weer toegevoegd in windows.

En als de geest van de windows reboot het je niet gund. dan zou ik toch de driver opnieuw installeren.

• Tricq
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 18-03 18:15
De XPS 15 7590 met i7, 16gb ram en 512gb SSD is binnen :) . Wat een enorm fijne machine.

Wel een vraagje: ik heb het full HD scherm en in de linker bovenhoek sluit het displaypaneel precies aan op de binnenrand van de bezel. Aan de rechter- en onderkant lijkt hier iets ruimte te zitten. Ik zie in de specs nu ook dat het paneel van het fullhd scherm iets (0.5mm) smaller zou zijn. Is dit bij anderen ook zo uitgelijnd, of is deze 'overige' ruimte gecentreerd?

• tweegroenethee
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 30-05 15:01
Tricq schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 16:24:
de linker bovenhoek sluit het displaypaneel precies aan op de binnenrand van de bezel. Aan de rechter- en onderkant lijkt hier iets ruimte te zitten.
Hier hetzelfde bij mijn XPS 13 uit 2015, niks om je zorgen over te maken dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MMatthijsV
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 30-05 15:04
JSchut schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 20:09:
[...]

De developer editions zijn volgens mij gewoon het zelfde qua hardware.

De niet developer is iets duurder vanwege de Windows licentie.
Bij de developer editie mist de vingerafdruk lezer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 29-05 10:16
MMatthijsV schreef op zondag 8 maart 2020 @ 10:19:
[...]

Bij de developer editie mist de vingerafdruk lezer.
Dit is door iemand van Dell ontkracht. De lezer zal wel beschikbaar worden, maar pas na een software update.

Ook is de dev editie beschikbaar met 32GB RAM:
We are proud to announce the latest and greatest Dell XPS 13 Developer Edition. The system, which is based on 10th Gen Intel® Core™ 10nm mobile processors, represents the 10th generation of the XPS 13 Developer Edition (see a list of the previous nine generations below).

This 10th generation system features an updated design and comes with Ubuntu 18.04 LTS preloaded. Two areas of note are that the new XPS 13 will be available with up to 32GB of RAM as well fingerprint-reader support. (suppport for the fingerprint-reader support will be available post launch and initially as an update.)
Bron: https://bartongeorge.io/2...tion-this-one-goes-to-32/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MMatthijsV
mvbo schreef op zondag 8 maart 2020 @ 11:02:
[...]

Dit is door iemand van Dell ontkracht. De lezer zal wel beschikbaar worden, maar pas na een software update.

Ook is de dev editie beschikbaar met 32GB RAM:

[...]

Bron: https://bartongeorge.io/2...tion-this-one-goes-to-32/
Dat geld misschien voor de 2020 editie, maar de 2019 editie heeft in iedergeval geen scanner. Dat was voor mij de reden om toch voor een andere configuratie te kiezen.
https://www.dell.com/nl-n...73924?view=configurations
Zie de toetsenbord configuratie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tweegroenethee
MMatthijsV schreef op zondag 8 maart 2020 @ 11:29:
[...]
Dat geld misschien voor de 2020 editie, maar de 2019 editie heeft in iedergeval geen scanner.
De discussie gaat toch over het 2020 model? Je brengt alleen maar verwarring.. :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MMatthijsV
tweegroenethee schreef op zondag 8 maart 2020 @ 13:42:
[...]

De discussie gaat toch over het 2020 model? Je brengt alleen maar verwarring.. :X
In dit topic gaat het over alle modellen en in zijn vraag noemde hij er geen. Aangezien de 2019 versie nog te koop is lijkt mijn reactie wel iets toe te voegen aan de discussie. Kennelijk is de vingerafdruk lezer wel aanwezig bij het 2020 model.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• osgar85
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 25-03 15:32
Weet iemand waar ik een goede review kan vinden van de XPS 13 9300? Kan niet echt een goeie review vinden. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mvbo
osgar85 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 16:26:
Weet iemand waar ik een goede review kan vinden van de XPS 13 9300? Kan niet echt een goeie review vinden. Alvast bedankt!
Er staan op Youtube wel een aantal reviews die aardig zijn, ze gaan nog niet heel erg diep maar ik heb er wel een goed beeld bij gekregen.

Deze twee horen bij elkaar:
YouTube: DELL XPS 13 (2020) Unboxing & First Impressions // This Laptop is Go...
YouTube: DELL XPS 13 (2020) Review - It's Good BUT...

YouTube: XPS 13 (2020) Review - Dell Nailed It

Over het algemeen zijn de meningen positief, als grootste minpunt wordt (logisch ook) het gebrek aan poorten benoemd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mvbo
per ongeluk dubbel gepost :s

[Voor 97% gewijzigd door mvbo op 08-03-2020 20:22]

• KoningSlakkie
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 18:04
Ik wou heel graag dat deze een full sized SD card reader had, dan was de XPS 13 echt perfect voor mij. De enige dongel die ik zou gebruiken is een USB-C naar HDMI. Ik ben al volledig overgestapt naar bluetooth (Sony XM3) of USB-C (usb-sticks, powerbank, lader en SSD's)

Ik weet niet hoeveel mensen hun smartphone SD card in hun laptop stoppen. Terwijl dit wel veel vaker gebeurd bij een Camera gebruiker (als ze geen XQD of Cfast gebruiken). Maar goed, binnenkort wordt dit ook allemaal draadloos via WIFI of USB-C (Sony A7 III :9~ ).

• stefve1
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23-05 20:43
GSamson schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:55:
In België is er nog geen enkele versie van de 9300 te bestellen :(

Ik vraag me af in hoeverre levertermijn / productie geïmpacteerd is door de Corona situatie...
Vanaf nu ook op de Belgische website!

• GSamson
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 29-05 16:44
stefve1 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:10:
[...]

Vanaf nu ook op de Belgische website!
Thanks! Had deze morgen al eens gekeken op de frontpage, maar je moet er wel echt naar zoeken hé...

Ik vind bij dit model de witte versie niet verkeerd, maar zoals vanouds weer niet te bestellen op het eerste zicht.

• stefve1
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23-05 20:43
Ik ben van plan de bnx93003 te bestellen (full HD, zonder touch). Nu is mijn vraag of dit een mat scherm is, of zo'n glossy?

Ik kom nu van zo'n oude XPS 13 met een mat scherm, en zou dit graag willen behouden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tweegroenethee
stefve1 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:20:
Ik ben van plan de bnx93003 te bestellen (full HD, zonder touch). Nu is mijn vraag of dit een mat scherm is, of zo'n glossy?
Mat scherm

Overigens: in de Nederlandse webshop zijn nu 6 modellen beschikbaar *O*. Alleen nog geen FHD touch.

[Voor 17% gewijzigd door tweegroenethee op 10-03-2020 13:03]

• pitchdown
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19:27
tweegroenethee schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:00:
[...]

Mat scherm

Overigens: in de Nederlandse webshop zijn nu 6 modellen beschikbaar *O*. Alleen nog geen FHD touch.
Wel fijn dat er inderdaad wat gebeurd.
Alleen het model waar veel mensen op wachten (Fullhd Touch) precies weer niet!

• mvbo
Tussen de zakelijke opties staat de FullHD met touch wel. Ik weet niet of je zaken als btw- of kvknummers in moet vullen maar anders kun je hem daar wel uit halen lijkt me.

https://www.dell.com/nl-n...s-13-9300-laptop/bnx93006

*edit: Als ik hem in m'n winkelmandje gooi krijg ik een foutmelding, volgens mij is de backend nog niet voorbereid op deze variant :z

[Voor 19% gewijzigd door mvbo op 10-03-2020 22:31]

• pitchdown
mvbo schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:25:
Tussen de zakelijke opties staat de FullHD met touch wel. Ik weet niet of je zaken als btw- of kvknummers in moet vullen maar anders kun je hem daar wel uit halen lijkt me.

https://www.dell.com/nl-n...s-13-9300-laptop/bnx93006

*edit: Als ik hem in m'n winkelmandje gooi krijg ik een foutmelding, volgens mij is de backend nog niet voorbereid op deze variant :z
hier ook.
Je ook echter middels een chat-sessie een offerte laten maken en dan lukt het wel!

• mvbo
YouTube: Dell XPS 9300 (2020) Review - Be WARNED!!

Interessante review, de eerste kritische die ik heb gevonden. Goed om dit even te zien voor je wil bestellen..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GSamson
Heb me uiteindelijk een XPS 13 9300 (bnx93009 model) besteld, dus Core i7, 4K scherm, 16GB RAM en 1 TB SSD.
Lang getwijfeld tussen deze en de XPS 13 2-in-1 7390 / Surface Laptop 3.

Uiteindelijk voor de gewone XPS gegaan, ik heb reeds een iPad Pro als tablet en ga in de praktijk maar weinig gebruik maken van het 2-in-1 gedeelte. De XPS is ook een heel pak handzamer / kleiner dan de Surface.

Ben benieuwd!

• pitchdown
GSamson schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:12:
Heb me uiteindelijk een XPS 13 9300 (bnx93009 model) besteld, dus Core i7, 4K scherm, 16GB RAM en 1 TB SSD.
Lang getwijfeld tussen deze en de XPS 13 2-in-1 7390 / Surface Laptop 3.

Uiteindelijk voor de gewone XPS gegaan, ik heb reeds een iPad Pro als tablet en ga in de praktijk maar weinig gebruik maken van het 2-in-1 gedeelte. De XPS is ook een heel pak handzamer / kleiner dan de Surface.

Ben benieuwd!
Begrijp de twijfel
Vooral de keuze tussen de surface laptop 3 is lastig.
Beide apparaten hebben zo de voordelen.

• stijnos1991
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 30-05 10:17
Kent iemand een voordelige maar ook betrouwbare webshop waar ik een originele accu kan bestellen voor een XPS 13 9350?
Ik zie ze af en toe voor ongeveer €50, maar daar zitten ook heel wat Chinese drop-ship sites tussen, daar heb ik zo m'n twijfels over.

• Peatsmoke
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Heeft iemand al ervaring met het eventuele inbranden van de OLED schermen? Ik vind de XPS een prachtig apparaat, maar het gevaar van inbranden is voor mij een twijfel. Het alternatief is natuurlijk gewoon een LED-versie, maar OLED heeft wel de 100% RGB dekking.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur...

• tweegroenethee
Peatsmoke schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 06:56:
Heeft iemand al ervaring met het eventuele inbranden van de OLED schermen? Ik vind de XPS een prachtig apparaat, maar het gevaar van inbranden is voor mij een twijfel. Het alternatief is natuurlijk gewoon een LED-versie, maar OLED heeft wel de 100% RGB dekking.
Volgens mij worden er wat 'slimme' trucjes toegepast om inbranding te voorkomen, zoals automatisch pixels verschuiven om de zoveel tijd. Maar het kan natuurlijk nooit kwaad om zelf maatregelen te nemen, denk dan aan taakbalk automatisch verbergen en statische schermen voorkomen.

Ik lees op Reddit overigens weinig problemen, maar wellicht dat dat de komende jaren na intensief gebruik gaat veranderen.
stijnos1991 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:49:
Kent iemand een voordelige maar ook betrouwbare webshop waar ik een originele accu kan bestellen voor een XPS 13 9350?
Ik zie ze af en toe voor ongeveer €50, maar daar zitten ook heel wat Chinese drop-ship sites tussen, daar heb ik zo m'n twijfels over.
Ik heb zelf ook een lange tijd gezocht naar een originele accu voor de XPS 13 9343, maar geen succes. Er zijn wel 'third-party' accu's te vinden maar die worden vaak afgeraden. Een van de redenen daarvoor is dat deze vaak maanden of zelfs jaren ongebruikt bij magazijnen liggen onder niet-ideale omstandigheden. Een volledig opgeladen accu kan bijvoorbeeld bij 60 graden celcius in 3 maanden permanent 40% van zijn capaciteit verliezen. De vraag is dan hoeveel verschil dat nog gaat maken t.o.v. je huidige accu..

[Voor 36% gewijzigd door tweegroenethee op 20-03-2020 16:52]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
tweegroenethee schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:44:
[...]

Volgens mij worden er wat 'slimme' trucjes toegepast om inbranding te voorkomen, zoals automatisch pixels verschuiven om de zoveel tijd. Maar het kan natuurlijk nooit kwaad om zelf maatregelen te nemen, denk dan aan taakbalk automatisch verbergen en statische schermen voorkomen.

Ik lees op Reddit overigens weinig problemen, maar wellicht dat dat de komende jaren na intensief gebruik gaat veranderen.
Dank voor je reactie! _/-\o_
Na lang wikken en wegen heb ik de knoop toch maar doorgehakt en vandaag de Nieuwe XPS 15 besteld met onderstaande specs. Het zal een wereld van verschil worden met mijn Dell Inspiron 17R Special Edition
  • 9e generatie Intel® Core™ i7-9750H (12 MB cache, tot 4,5 GHz, 6 cores)
  • Windows 10 Pro (64-bits), Nederlands
  • NVIDIA(R) GeForce(R) GTX 1650 met 4 GB GDDR5 grafisch geheugen
  • 32 GB, 2 x 16 GB, DDR4, 2666 MHz
  • 1 TB M.2 PCIE 40 - Performance SSD

[Voor 62% gewijzigd door Peatsmoke op 23-03-2020 04:13. Reden: Verplaatst naar aanbiedingen en korting]

• gladde goedroen
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 04-05 18:32
Ik heb ongeveer een jaar de XPS 15 9570.

Tegenwoordig valt het scherm van de laptop uit. De laptop zelf blijft draaien, maar het scherm is volledig zwart.

Aanvankelijk dacht ik dat dit toevallig was, maar tegenwoordig gebeurt het vaker en vaker. Is dit een gekend probleem?

(SupportAssist levert geen fouten op. Heb alle updates gedaan en ook de nvidia 1060 maxQ drivers geupdate.)

• KoningSlakkie
gladde goedroen schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:55:
Ik heb ongeveer een jaar de XPS 15 9570.

Tegenwoordig valt het scherm van de laptop uit. De laptop zelf blijft draaien, maar het scherm is volledig zwart.

Aanvankelijk dacht ik dat dit toevallig was, maar tegenwoordig gebeurt het vaker en vaker. Is dit een gekend probleem?

(SupportAssist levert geen fouten op. Heb alle updates gedaan en ook de nvidia 1060 maxQ drivers geupdate.)
Ik heb dit af en toe ook bij mijn XPS 9350. Ten eerste, wat hoort er te gebeuren als jij je laptopscherm dichtklapt? Hoort dan alleen het scherm uit te gaan zonder dat hij in slaapmodus gaat? Zo heb ik het bij mij wel ingesteld. Zie het volgende:

Dus wat er dan bij mij gebeurt is dat het scherm op zwart gaat zodra ik mijn laptop beweeg (door bijv op te tillen), of af en toe wanneer ik lichtelijk mijn scherm buig. Het lijkt alsof mijn laptop denk dat mijn scherm dichtgeklapt is terwijl dit niet zo is. Door mijn laptop echt volledig dicht te klappen en weer te openen krijg ik het weer aan, lukt dat ook bij jou?
Zo ja, dan denk ik dat de sensor niet correct werkt die hoort waar te nemen of het scherm is dichtgeklapt. Dit vermoeden had ik omdat ik op een gegeven moment een externe scherm had aangesloten welke wel nog steeds beeld gaf toen het scherm uitviel bij het verstellen van mijn laptop scherm.

[Voor 6% gewijzigd door KoningSlakkie op 23-03-2020 10:06]

• gladde goedroen
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 04-05 18:32
KoningSlakkie schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:03:
[...]

Ik heb dit af en toe ook bij mijn XPS 9350. Ten eerste, wat hoort er te gebeuren als jij je laptopscherm dichtklapt? Hoort dan alleen het scherm uit te gaan zonder dat hij in slaapmodus gaat? Zo heb ik het bij mij wel ingesteld. Zie het volgende:

Dus wat er dan bij mij gebeurt is dat het scherm op zwart gaat zodra ik mijn laptop beweeg (door bijv op te tillen), of af en toe wanneer ik lichtelijk mijn scherm buig. Het lijkt alsof mijn laptop denk dat mijn scherm dichtgeklapt is terwijl dit niet zo is. Door mijn laptop echt volledig dicht te klappen en weer te openen krijg ik het weer aan, lukt dat ook bij jou?
Zo ja, dan denk ik dat de sensor niet correct werkt die hoort waar te nemen of het scherm is dichtgeklapt. Dit vermoeden had ik omdat ik op een gegeven moment een externe scherm had aangesloten welke wel nog steeds beeld gaf toen het scherm uitviel bij het verstellen van mijn laptop scherm.
bedankt voor je reactie.
Ik werk vaak met een extern scherm en ook dit scherm valt uit.

Deze voormiddag had ik het weer 2x voor ! :'(

1ste keer net tijdens een conference call. (thuiswerk door corona ;-) )Toen merkte ik dus dat het niet enkel het scherm is dat uitvalt. Ook geluid valt volledig weg. (miss nog zaken? Maar de laptop valt niet volledig uit, ik hoor 'm nog draaien)

2de keer freesde mijn scherm.

Zijn er nog zaken of analysetools die ik kan laten draaien?

• KoningSlakkie
gladde goedroen schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:19:
[...]

bedankt voor je reactie.

1ste keer net tijdens een conference call. (thuiswerk door corona ;-) )Toen merkte ik dus dat het niet enkel het scherm is dat uitvalt. Ook geluid valt volledig weg. (miss nog zaken? Maar de laptop valt niet volledig uit, ik hoor 'm nog draaien)

Dat is vervelend! Ik zou toch direct Dell contacteren als je nog garantie hebt. Ik gok dat je nog net wel of net geen garantie hebt als je een 9570 hebt. Al blijft het voor nu bij een melding waar je later beroep op kan doen zodra je tijd hebt om je laptop te missen.

• Majesty
  • Niet online
gladde goedroen schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:19:
[...]

bedankt voor je reactie.

Je zou eventueel de Intel Driver Update tool nog kunnen proberen, mocht het probleem bij je onboard videokaart liggen.
Ook zou je eens in de logboeken van Windows kunnen kijken wat voor events er hebben plaatsgevonden op het tijdstip dat het scherm bevroor / uit ging.

• SurfBoy
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 21:42
Ik maak nu een tijdje gebruik van mijn pricewatch: Dell XPS 13 9380 (HDR9N) echter heb ik gisterenavond wat opgemerkt. Ik wilde mijn laptop gaan opladen, maar toen ik de oplader in mijn laptop deed begon de adapter eerst een vrij hoge pieptoon te maken en daarna hoorde je vanaf 20 cm afstand een soort geknetter. Je hoort de stroom als het ware er doorheen lopen. Is dit iets ernstigs of is het toevallig dat ik dit eens een keertje heb opgemerkt? Ik heb mijn xps 13 in iedergeval vannacht even niet meer opgeladen, omdat ik er toch mijn twijfels bij kreeg.

• tweegroenethee
Ubuntu variant nu ook beschikbaar: https://www.dell.com/nl-n...s-13-9300-laptop/cnx93018
SurfBoy schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:32:
toen ik de oplader in mijn laptop deed begon de adapter eerst een vrij hoge pieptoon te maken en daarna hoorde je vanaf 20 cm afstand een soort geknetter.
Dat klinkt inderdaad niet goed, ik zou met Dell contact opnemen..

[Voor 52% gewijzigd door tweegroenethee op 25-03-2020 12:04]

• SurfBoy
tweegroenethee schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:02:
Ubuntu variant nu ook beschikbaar: https://www.dell.com/nl-n...s-13-9300-laptop/cnx93018

[...]

Dat klinkt inderdaad niet goed, ik zou met Dell contact opnemen..
Ik wilde zojuist contact opnemen met Dell. Vul ik mijn servicetag in op de website en tot mijn verbazing zie ik dat mijn garantie in september 2019 verlopen is. Dus precies 1 jaar na mijn aanschaf. In Nederland heb je toch wettelijk 2 jaar garantie?

• tweegroenethee
SurfBoy schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:07:
[...]
Ik wilde zojuist contact opnemen met Dell. Vul ik mijn servicetag in op de website en tot mijn verbazing zie ik dat mijn garantie in september 2019 verlopen is. Dus precies 1 jaar na mijn aanschaf. In Nederland heb je toch wettelijk 2 jaar garantie?
https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product

Minimaal 6 maanden, tenzij de fabrikant anders aangeeft (Dell dus 1 jaar).

• SurfBoy
tweegroenethee schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:11:
[...]

https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product

Minimaal 6 maanden, tenzij de fabrikant anders aangeeft (Dell dus 1 jaar).
Ow. Zo leer ik nog elke dag wat. Dan heeft het denk ik ook niet veel zin om contact met Dell op te nemen. Dan kan ik beter maar zelf een nieuwe oplader bestellen. Bedankt voor je hulp!

Wanneer ik een snelle google actie doe naar de 45 watt usb-c charger kom ik grotere adapters tegen. De adapter die ik gekregen heb bij mijn xps 13 is een vierkantje, maar bij de andere zijn dit langwerpige modellen. Zit hier nog verschil tussen?

[Voor 19% gewijzigd door SurfBoy op 25-03-2020 13:34]

• tweegroenethee
SurfBoy schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:24:
[...]
Wanneer ik een snelle google actie doe naar de 45 watt usb-c charger kom ik grotere adapters tegen. De adapter die ik gekregen heb bij mijn xps 13 is een vierkantje, maar bij de andere zijn dit langwerpige modellen. Zit hier nog verschil tussen?
Zolang die 19.5V kan uitgeven moet het geen probleem zijn denk ik.

https://www.dell.com/supp...7-55bf6f3aa185&lang=nl-nl

Hier staat overigens 20V/2,25A.

[Voor 18% gewijzigd door tweegroenethee op 25-03-2020 13:45]

• mvbo
Vandaag mijn XPS 13 9300 (4k touch, i7, 16GB RAM) in ontvangst genomen. Wat een prachtig apparaat!

Zoals verwacht is de batterij wel erg snel leeg, maar dit was bekend. Ik ben enorm onder de indruk van de bouwkwaliteit en snelheid. Ook vind ik dat de laptop minder warm wordt, en minder lawaai maakt dan mijn Latitude 5490 (zelfde specs, maar dan FHD), die ik hiervoor had, ondanks dat hij twee keer zo dun is.

Ook het toetsenbord heeft me positief verrast. Weinig travel, maar toch typt het fijn, het went heel snel.

Ik ben zeer blij met mijn keuze. :)

• pitchdown
mvbo schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 17:29:
Vandaag mijn XPS 13 9300 (4k touch, i7, 16GB RAM) in ontvangst genomen. Wat een prachtig apparaat!

Zoals verwacht is de batterij wel erg snel leeg, maar dit was bekend. Ik ben enorm onder de indruk van de bouwkwaliteit en snelheid. Ook vind ik dat de laptop minder warm wordt, en minder lawaai maakt dan mijn Latitude 5490 (zelfde specs, maar dan FHD), die ik hiervoor had, ondanks dat hij twee keer zo dun is.

Ook het toetsenbord heeft me positief verrast. Weinig travel, maar toch typt het fijn, het went heel snel.

Klinkt goed.
Ik heb zelf nog een XPS 9370.
Voordeel van dit relatief oude apparaat is wel dat er alles op zit (fingerprint en Windows Hello Camera).
Zelf vind ik de toegevoegde waarde van een nieuw apparaat te weinig : performance en een kleinere bezel (kin) aan de onderkant.

Het blijft kwa formaat wel een ideaal apparaat voor op schoot en voor beter gooi en smijtwerk :-)

• mbenjamins
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 23:29

Hoe snel is snel?
Zelf heb ik de Dell XPS 13 (2015) 9343-8451 en zit er ook over na te denken om die jij hebt te kopen.

• Majesty
  • Niet online
SurfBoy schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:24:
[...]

Ow. Zo leer ik nog elke dag wat. Dan heeft het denk ik ook niet veel zin om contact met Dell op te nemen. Dan kan ik beter maar zelf een nieuwe oplader bestellen. Bedankt voor je hulp!

Ik zou wel met Dell bellen hoor, ze zijn hier vaak coulant in, zeker gezien het product nog maar 1.5 jaar oud is. Je mag verwachten dat een product langer dan die tijd mee gaat. Gewoon bellen dus.

• SurfBoy
Majesty schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:43:
[...]

Ik zou wel met Dell bellen hoor, ze zijn hier vaak coulant in, zeker gezien het product nog maar 1.5 jaar oud is. Je mag verwachten dat een product langer dan die tijd mee gaat. Gewoon bellen dus.
Ik heb gebeld, maar de beste meneer gaf aan dat mijn garantie inderdaad verlopen was, maar hij hem alsnog kon komen ophalen en kon laten onderzoeken/vervangen. Maar dat daar door de huidige tijden waarschijnlijk 3/4 weken overheen kon gaan voordat ik de oplader weer terug zou krijgen. Zelf gaf hij ook aan dat het waarschijnlijk een beter idee was om een nieuwe oplader te bestellen ipv te laten ophalen.

• duderuud
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 17:21

duderuud

Sliden is koel

Ik ben geïnteresseerd in een developer edition maar dan wel met een i7, 16gb en 1tb ssd.

Is het nou zo moeilijk om alle beschikbare modellen met óf Windows óf Ubuntu te leveren?

Motor-Forum.nl

• Leejjon
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 12-05 08:56
duderuud schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:13:
[...]

Ik ben geïnteresseerd in een developer edition maar dan wel met een i7, 16gb en 1tb ssd.

Is het nou zo moeilijk om alle beschikbare modellen met óf Windows óf Ubuntu te leveren?
De "niet" nieuwe is er nog wel met i7, 16gb. Wel ook 512gb ssd gewoon.
https://www.dell.com/nl-n...s-13-7390-laptop/cnx73924

Wat wel raar is dat inmiddels de ubuntu versies weg zijn op de Amerikaans website. Ik weet niet of dat ze tijdelijk out of stock zijn...

Edit: Check dit dan, de UK heeft wel alleen de nieuwe met i7, 16GB, 4k scherm en 1TB SSD. Die hebben dan weer niet de versie die op de Nederlandse site staat:
https://www.dell.com/en-u...-9300-laptop#tabs_section

[Voor 15% gewijzigd door Leejjon op 30-03-2020 22:42]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Zag iets soortgelijks op Reddit op de Noorse Dell site. Per land verschillende configuraties...

Waarom?

Motor-Forum.nl

• tweegroenethee
duderuud schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 00:24:
Zag iets soortgelijks op Reddit op de Noorse Dell site. Per land verschillende configuraties...

Waarom?
Ik zit te wachten op een configuratie die op dit moment wel te koop is in Duitsland. Overigens zou een nieuwe XPS 15 begin april aangekondigd worden. Wellicht het wachten waard.

• Peatsmoke
  • Niet online
Gewoon eens wat verder kijken... ;)
In het zakelijk deel staan vaak interessante aanbiedingen die je in het gedeelte voor thuis niet kunt vinden. Mijn ervaring is dat er wel staat dat de prijzen exclusief BTW zijn, maar in mijn geval bleek de bruto-prijs gewoon verlaagd te zijn, waardoor die nette net zo duur was als op de site stond.

Zo staat ie dan op de site van Dell....

• GSamson

De mijne komt vandaag ook toe! *O* Zelfde specs, met 1TB SSD.

Ik heb gelezen dat voor batterij / warmte, het aangeraden is om met Throttlestop te undervolten. Bij sommjge XPS 9300 toestellen die geleverd waren, bleek ook de koelpasta voor CPU slecht aangebracht te zijn. Kan wel interessant zijn om dat eens manueel te controleren.
Ook het touchscreen zuipt batterij. Je zou een PowerShell scriptje ergens kunnen plaatsen om die tijdelijk uit te schakelen als je even meer batterijduur nodig hebt.

• d-indoboy
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 14-05 13:37
ElectroDonker schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 16:42:
Toch weer gedoe met de laatste Intel drivers voor de HD530 naast m'n GTX960M. Bluescreens en meldingen dat de output van m'n HDMI 'Out of range' (niet 1920*1080 60hz), terwijl dat het wél is. Overigens te fixen door in de Intel Graphics settings het output signaal in te perken tot bv 95*95%... Rare bende blijft het...
Van mijn oude werk een dell xps met de HD530 en GTX960 overgenomen. Zonder windows overgenomen dus zelf windows erop gezet en via tweakers een licentie gefixed!
Kom er nu achter dat de GTX960 niks doet. En na heel wat uitpluizen op internet kwam ik er achter dat het iets met de drivers te maken heeft.
Nu weet ik een beetje iets van computers dat ik een tweakers account heb maar toch ook weer zo weinig dat ik hierin geen idee heb ik hoe ik dit nu verholpen krijg. Heeft iemand hier een workaround voor, of een bepaalde volgorde van installeren, moet ik een recovery usb maken vanuit Dell om de laptop op die manier te gaan updaten? Of ben ik er ook als ik een ddu gebruik en dan de driver herinstalleer?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Heb je deze driver al eens geprobeerd?

Downloaden, installeren en opnieuw opstarten. Dan zou het moeten werken.
Op de site van NVIDIA staat ook nog een driver.

• d-indoboy
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 14-05 13:37
[update, inmiddels nogmaals hele verhaal van drivers geprobeerd maar met andere oudere versie van Intel, gedownload via Dell. Tot nu toe lijkt het te werken. Probleem werd vooral zichtbaar bij afspelen 4k content. Dat lukt nu zonder lag. Nvidia hoeft hier niet voor bij te springen. Maar heeft nu wel eindelijk teken van leven gegeven toen ik Nvidia instellingen menu opende!. Tweakers doornemen en droge opmerking, ja die drivers nogmaals installeren heeft gewerkt! Dat durfde ik namelijk niet meer omdat ik bang was voor weer een blauw scherm.]

Ik had eerst ook driver van Nvidia geprobeert te downloaden maar kreeg toen de bad cal spooler melding omdat het systeem blijkbaar niet goed meer samenwerkt. Dat krijg ik tot nu toe weer ongedaan door systeemherstel toe te passen naar voordat ik de drivers heb geïnstalleerd.

Vervolgens via dell de servicetag ingevoerd (die vind hij nog) en toen de Intel geïnstalleerd. Toen kreeg ik eerst weer de melding dat systeem niet klopte om de Intel hd530 driver te kunnen installeren. Dat vind ik vreemd wat is gewoon een windows 10 pro 1909.

Ik kreeg net wel de Nvidia even werkend toen ik een oudere versie had geïnstalleerd van Intel (via Dell) had gebruikt. Maar waarschijnlijk niet in combinatie met de juiste Nvidia driver? Want kreeg toen ook weer een bad cal spooler melding.

[Voor 25% gewijzigd door d-indoboy op 31-03-2020 11:08. Reden: Probleem opgelost!]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
d-indoboy schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:28:
[update, inmiddels nogmaals hele verhaal van drivers geprobeerd maar met andere oudere versie van Intel, gedownload via Dell. Tot nu toe lijkt het te werken. Probleem werd vooral zichtbaar bij afspelen 4k content. Dat lukt nu zonder lag. Nvidia hoeft hier niet voor bij te springen. Maar heeft nu wel eindelijk teken van leven gegeven toen ik Nvidia instellingen menu opende!. Tweakers doornemen en droge opmerking, ja die drivers nogmaals installeren heeft gewerkt! Dat durfde ik namelijk niet meer omdat ik bang was voor weer een blauw scherm.]

Ik had eerst ook driver van Nvidia geprobeert te downloaden maar kreeg toen de bad cal spooler melding omdat het systeem blijkbaar niet goed meer samenwerkt. Dat krijg ik tot nu toe weer ongedaan door systeemherstel toe te passen naar voordat ik de drivers heb geïnstalleerd.

Vervolgens via dell de servicetag ingevoerd (die vind hij nog) en toen de Intel geïnstalleerd. Toen kreeg ik eerst weer de melding dat systeem niet klopte om de Intel hd530 driver te kunnen installeren. Dat vind ik vreemd wat is gewoon een windows 10 pro 1909.

Ik kreeg net wel de Nvidia even werkend toen ik een oudere versie had geïnstalleerd van Intel (via Dell) had gebruikt. Maar waarschijnlijk niet in combinatie met de juiste Nvidia driver? Want kreeg toen ook weer een bad cal spooler melding.
Als je offline gaat en de virusscanner uitschakelt, krijg je die melding dan ook?

Probleem blijkt inmiddels opgelost... _/-\o_

[Voor 90% gewijzigd door Peatsmoke op 01-04-2020 11:15. Reden: quote toegevoegd...]

• tweegroenethee
Peatsmoke schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:57:
Als je offline gaat en de virusscanner uitschakelt, krijg je die melding dan ook?
Het is misschien handig om de quotes te gebruiken zodat hij een notificatie krijgt als je reageert

Acties:
  • +1Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Ik zit dus te kijken naar de nieuwe 13" XPS.

Nu heeft Dell verschillende varianten. Bijvoorbeeld:

https://www.dell.com/nl-n...are?ocs=cnx93003,cnx93002

Kan iemand me vertellen waarom ik voor de 2e zou kiezen? Die kost €50 meer, heeft een 512gb SSD ipv 1tb maar is verder zo te zien qua specificaties exact hetzelfde 8)7

[Voor 30% gewijzigd door duderuud op 01-04-2020 13:06]

Motor-Forum.nl

• Peatsmoke
  • Niet online
duderuud schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:03:
Ik zit dus te kijken naar de nieuwe 13" XPS.

Nu heeft Dell verschillende varianten. Bijvoorbeeld:

https://www.dell.com/nl-n...are?ocs=cnx93003,cnx93002

Kan iemand me vertellen waarom ik voor de 2e zou kiezen? Die kost €50 meer, heeft een 512gb SSD ipv 1tb maar is verder zo te zien qua specificaties exact hetzelfde 8)7
Inderdaad die 512 GB verschil....
Je kunt ook dezelfde in het zakelijk deel selecteren en hopen dat je hetzelfde lukt als mij:
Peatsmoke schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 08:34:
In het zakelijk deel staan vaak interessante aanbiedingen die je in het gedeelte voor thuis niet kunt vinden. Mijn ervaring is dat er wel staat dat de prijzen exclusief BTW zijn, maar in mijn geval bleek de bruto-prijs gewoon verlaagd te zijn, waardoor die nette net zo duur was als op de site stond. [Afbeelding]

:9

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Die 1tb variant kost nu €1550 incl. btw, dat is een vrij goede deal!

Motor-Forum.nl

• JustwilliamNL
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 27-05 22:21
In het verleden heb ik meerdere Dell laptops in bezit gehad, onder andere een latitude tot een inspiron en in de XPS reeks eenmaal de 13 en tweemaal de 15.

Nu in het bezit van een XPS 15 9570 sinds 1,5 jaar en helaas dit keer negatieve ervaringen met dit model.

Inmiddels zijn beide ventilatoren al tweemaal vervangen vanwege aanlopen / bijgeluiden, en onlangs moest het scherm vervangen worden omdat die plots van volledig werkend naar niet werkend ging.

Vanwege de huidige quarantine situatie heb ik 2 weken terug een nieuw 4K scherm direct van Dell in huis gehaald, die middels HDMI 2.0 gewoon op 60Hz en 4K zou moeten kunnen werken icm. de XPS 15, maar helaas werkt de combinatie nauwelijks. Bij iedere keer booten krijg ik op de externe monitor artifacts te zien, en gaat de XPS in een soort van freeze stand voor enkele minuten. Ook na booten aansluiten van de 4K monitor zorgt voor hetzelfde resultaat. Na 5 tot 6 keer booten begint de boel eindelijk eens (tijdelijk) te werken. Daar zit je dan met je gloednieuwe 4K scherm :-( .

Echt al het denkbare dat mogelijk was geprobeerd, ook met de hulp van Dell erbij, maar helaas moet het moederbord worden vervangen. Door zelf de SSD te hebben geupgrade, en een nieuwe accu te hebben geplaatst, is vrijwel alles inmiddels vervangen in het systeem en ik hoop dat ik hierna weer tijdje vooruit kan :D. Gelukkig nog tot de zomer van 2021 premium support.

• Aesculapius
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 30-05 07:19
Peatsmoke schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:31:
[...]

Inderdaad die 512 GB verschil....
Je kunt ook dezelfde in het zakelijk deel selecteren en hopen dat je hetzelfde lukt als mij:

[...]

:9
Via die link ook de Full HD touchscreen versie te koop zo te zien, waar een aantal van ons naar op zoek waren!

Specs | Canon 5Dmk2 | 24-105L | 50 f/1.8 | 70-200L f/4 IS | 135L | Speedlight 580EX | laurensdegroot.nl

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Let er wel op dat (gisteren iig) de zakelijke varianten veel duurder waren dan de consumenten varianten.

Core i7/16gb/1tb/fullhd nontouch voor €1550 incl. btw ga je via de zakelijke deals niet lukken.

Motor-Forum.nl

• Peatsmoke
  • Niet online
duderuud schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:22:
Let er wel op dat (gisteren iig) de zakelijke varianten veel duurder waren dan de consumenten varianten.

Core i7/16gb/1tb/fullhd nontouch voor €1550 incl. btw ga je via de zakelijke deals niet lukken.
Nou... In mijn geval was het bedrag dat i het zakelijk deel stond gewoon inclusief BTW, ondanks dat er exclusief stond. :9
In het zakelijk deel staan vaak interessante aanbiedingen die je in het gedeelte voor thuis niet kunt vinden. Mijn ervaring is dat er wel staat dat de prijzen exclusief BTW zijn, maar in mijn geval bleek de bruto-prijs gewoon verlaagd te zijn, waardoor die nette net zo duur was als op de site stond. [Afbeelding]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• klokslag
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 30-05 12:04
Mijn dell xps 9570 heeft de geest gegeven. Volgens het statuslampje gaat het om een cpu fout. De garantie is reeds vervallen sinds augustus 2019.

Weet iemand of de support bereid is deze met betaling van kosten er naar toe te kijken? Ik bel ze sowieso maandag en laat jullie iets weten.

Edit 6/04
Gebeld met dell en ze komen hem ophalen. Ben de laptop wel 3 weken kwijt.
Edit 17/04
Gisteren hebben ze hem geleverd, het moederbord is vervangen en nu werkt hij terug. Alles gratis. Heb geen opmerkingen gekregen over het feit dat ik zelf het RAM geheugen en de wifi kaart heb vervangen. Ben zeer tevreden over de service van dell.

[Voor 38% gewijzigd door klokslag op 17-04-2020 10:56]

• MysticX
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
klokslag schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 18:44:
Mijn dell xps 9570 heeft de geest gegeven. Volgens het statuslampje gaat het om een cpu fout. De garantie is reeds vervallen sinds augustus 2019.

Weet iemand of de support bereid is deze met betaling van kosten er naar toe te kijken? Ik bel ze sowieso maandag en laat jullie iets weten.
Als het een consumenten aanschaf is geweest, dan heb je twee jaar garantie en het derde jaar willen ze zeker ook nog kosteloos naar je laptop kijken. Bel ze maandag maar inderdaad even op.

Mac Mini 2018 / MBP 13 inch 2018 / iPhone 11 Pro Max Gold / Dell XPS 15 7590 4K

• xares
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 22:02

Volgens mij niet meer mogelijk, jammer haha :P

• GSamson
...
...
Hoe zit het met jouw batterijduur? Ik krijg kom op ongeveer 5 uur voorlopig. Ik weet dat de 4K niet zo lang meegaat als de 1080 (die soms 12 uur kan meegaan), maar ik had nu toch verwacht om rond de 7 à 8 uur te halen...

Warmte valt inderdaad zeer goed mee. Ik heb ondertussen een undervolt gedaan met ThrottleStop van -60mv en heb de indruk dat dat nog verbeterd is. Ik werk nu een 2-tal uur in Outlook en Adobe, temperatuur rond de 44 graden. Max temperatuur bij kijken van 4k content en HDR was rond de 70 graden.

• Peatsmoke
  • Niet online
xares schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 08:29:
[...]

Volgens mij niet meer mogelijk, jammer haha :P
Waarom denk je dat, ik heb eens even gekeken, maar ik kan nog gewoon het bestelproces doorlopen.

• xares
Peatsmoke schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 12:37:
[...]

Waarom denk je dat, ik heb eens even gekeken, maar ik kan nog gewoon het bestelproces doorlopen.
Bij mij komt er gewoon BTW bij?

Subtotaal (excl. BTW)€ 2.069,00
Verzending€ 0,00
Totaal (excl. BTW)€ 2.069,00
BTW (21.00%)€ 434,49
Totaal€ 2.503,49
Omvat de totale besparing € 0,00

-edit-

Ik zie het al, het is gelukt.
Vanmiddag even bestellen :P

Thanks!

[Voor 9% gewijzigd door xares op 04-04-2020 12:49]

• redstorm
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 00:27

redstorm

Carpe Diem

stijnos1991 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:22:
[...]

Nog even een update voor alle mede Linux gebruikers:
Er is inderdaad een driver issue waardoor Bluetooth out of the box niet lekker werkt met de standaard meegeleverde adapter (DW 1820A gebaseerd op een Broadcom chip). Hier is een oplossing beschreven: https://wiki.archlinux.or...S_13_(9350)#Broadcom_Wifi Ik kan bevestigen dat dit werkt.

Al werkt bovenstaande workaround prima, heb ik toch besloten om het DW 1820A kaartje te vervangen met een pricewatch: Intel Wi-Fi 6 AX200 (no vPro) naar alle tevredenheid! Een mooie upgrade voor weinig geld. Bluetooth 5.0 en nóg snellere WiFi!
Was dit toevallig voor het XPS 13 model 9343, en met welke linux distro?

Ik ben momenteel hoe ik het meest eenvoudig Linux op mijn XPS 13 aan de praat kan krijgen, voornamelijk interne Dell Wireless 1560 802.11ac adapter blijkt een uitdaging (ook met secure boot uit). De Drivers op Dell website zijn helaas alleen voor Ubuntu 14, ik heb helaas met de Linux distro die ik nu heb geïnstalleerd (Ubuntu 18.04.4 LTS) de WiFi adapter nog niet aan praat weten te krijgen en overweeg of om andere distro te vinden waar deze wel werkt, of mogelijk een externe USB of interne (bijvoorbeeld Intel Wi-Fi 6 AX200) te vinden welke compatible is met mijn 9343 XPS model en weinig/geen problemen met Linux geeft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aesculapius
xares schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 12:45:
[...]

Bij mij komt er gewoon BTW bij?

Subtotaal (excl. BTW)€ 2.069,00
Verzending€ 0,00
Totaal (excl. BTW)€ 2.069,00
BTW (21.00%)€ 434,49
Totaal€ 2.503,49
Omvat de totale besparing € 0,00

-edit-

Ik zie het al, het is gelukt.
Vanmiddag even bestellen :P

Thanks!
Wil je ook even delen wat de juiste methode is dan?

Specs | Canon 5Dmk2 | 24-105L | 50 f/1.8 | 70-200L f/4 IS | 135L | Speedlight 580EX | laurensdegroot.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Aesculapius schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 21:45:
[...]

Wil je ook even delen wat de juiste methode is dan?
Ik krijg er nu ook de BTW bijgeteld, kennelijk is men toch wakker geworden bij Dell. Ik klaag niet, want met de standaard korting van € 300 of € 350 die voortdurend van kracht is en het feit dat er geen BTW bijgeteld werd, leverde mij een mooie laptop op, zonder de huidige meerprijs van 21% BTW. :Y)

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
De nieuwe Dell XPS 9500

Bron, Dell zelf.

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Ha, dat is een mooie onbedoeld(?) lek :)

Motor-Forum.nl

• tweegroenethee
En waarschijnlijk XPS 17 (rechtsboven)

• Slasher
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik heb nu een Dell XPS 9550, naar volle tevredenheid een aantal jaar geleden gekocht.
Maar nu toch wellicht oriënterend voor een nieuwe XPS 7590

Maar 8GB intern geheugen is wellicht wat weinig en de 256GB hd ook wel een klein beetje. Valt dat niet te upgraden? In de bestelprocedure in ieder geval niet :P

• xares
Je hebt ook modellen met 16 Gb ram en meer dan 256 Gb:
https://www.dell.com/nl-n...xps-15-7590-laptop?~ck=bt

• ZiXon_
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 11-05 16:35
Hoe kan het dat ik nergens op de website van dell de developer edition kan vinden.
Is deze precies het zelfde als hem bestellen met Ubuntu? Maar waarom kan ik dan niet meer dan 8gb kiezen?
Schiet niet echt op zo. :/

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Dell heeft inderdaad geen haast met die developer editions.

Terwijl het niks meer is dan Windows wisselen voor Ubuntu.

Motor-Forum.nl

• Ainu88
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 18-05 19:48
Hierbij nog een review van Ice Lake in combinatie met een eGPU. De geïntegreerde Thunderbolt-controller in de CPU die levert verbluffende resultaten op: https://www.theeverydayen...lake-vs-intel-coffee-lake

Weet iemand of de I7 van de 9300 op 25W of 15W draait?

• GSamson
Initieel was ik vrij teleurgesteld met de batterijduur van mijn XPS 13 (9300) met 4k scherm.
Ik heb nu een battery profile binnen ThrottleStop voor als ik gewoon in Edge / Office moet werken:
- Disable Turbo
- 120mv CPU Core / Cache
- 115mv Intel GPU

Dit in combinatie met de Windows power mode op "Better Battery" geeft me nu toch in PCMark 10 een score van meer dan 9u op de Modern Office battery test. Terwijl ik dit typ zakt de PKG Power soms onder de 2.0 watt.

Bij nood aan extra performance kun je dan met 2 klikken ThrottleStop weer op een Performance profiel plaatsen.

Nu dus wel tevreden genoeg om de XPS te houden :)

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Ben benieuwd waarom je gekozen hebt voor een 4k scherm...ik persoonlijk snap het nut niet op een 13" scherm.

Daarnaast gaven de reviews al aan dat de versies met het full HD scherm aanzienlijk langere batterij duur hebben tov van de 4k modellen.

[Voor 5% gewijzigd door duderuud op 12-04-2020 14:01]

Motor-Forum.nl

• tweegroenethee
GSamson schreef op donderdag 9 april 2020 @ 21:10:
Initieel was ik vrij teleurgesteld met de batterijduur van mijn XPS 13 (9300) met 4k scherm.
Ik heb nu een battery profile binnen ThrottleStop voor als ik gewoon in Edge / Office moet werken:
- Disable Turbo
- 120mv CPU Core / Cache
- 115mv Intel GPU

Dit in combinatie met de Windows power mode op "Better Battery" geeft me nu toch in PCMark 10 een score van meer dan 9u op de Modern Office battery test. Terwijl ik dit typ zakt de PKG Power soms onder de 2.0 watt.

Bij nood aan extra performance kun je dan met 2 klikken ThrottleStop weer op een Performance profiel plaatsen.

Nu dus wel tevreden genoeg om de XPS te houden :)
Ben benieuwd wat de Full HD versie zou halen met die instellingen, bedankt voor de tips

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Ik las in reviews dat je 19 uur kan halen zonder custom tweaks.

Bijna te mooi om waar te zijn...

Motor-Forum.nl

• Regeneration
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online
Iemand al wat gehoord wanneer de aankondiging van de XPS 15 9500? Ik wil die graag hebben op basis van de verbeteringen wat ik toe nu toe heb gezien (16:10 scherm, trackpad, toetsenbord, speakers, hopelijk met het nieuwe (mooiere) design ook beter cooling en is de goede accuduur behouden).

Waar ik stiekem nog wel op hoop, is dat de laptop ook geleverd wordt met de AMD Ryzen 4800H (45 W) of 4800HS (35 W). De single core prestaties zijn vergelijkbaar met de i7 en i9 en de multi core prestaties zijn minimaal vergelijkbaar, maar bijna altijd tientallen procenten beter (met enkele nog hogere uitschieters) met een lager stroomverbruik. Idle verbruik ook zou goed zijn. Er zijn uiteraard nog beperkt aantal 4800H(S) laptops, maar de eerste gegevens zien er dus heel goed uit. Gezien de XPS toch een "content creator laptops" zijn en dus meer multicore applicaties gericht zijn, zou dat naar mijn mening helemaal geen onlogische keuze zijn. Zeker gezien Intel met de standaard voltage CPU'S (45 W) nog op 14 nm zit en met de onlangs uitgebrachte chips op 0.1 GHz hogere (turbo) clockspeeds na, niks nieuws blijkt te zijn.

Wellicht is de reden dat de laptop nog niet is aangekondigd omdat Dell meer tijd nodig heeft voor de aanpassing naar AMD?

Ik ben benieuwd.

• Frietsaus
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
duderuud schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:02:
Terwijl het niks meer is dan Windows wisselen voor Ubuntu.
Nou, nee. Dell doet wel degelijk softwareontwikkeling voor Ubuntu en knalt er niet zomaar een ISO'tje op dus dat kost tijd. Daarnaast vermoed ik dat die softwareontwikkeling niet de meeste resources krijgt binnen Dell.
duderuud schreef op zondag 12 april 2020 @ 14:00:
Ben benieuwd waarom je gekozen hebt voor een 4k scherm...ik persoonlijk snap het nut niet op een 13" scherm.
Scherper beeld/tekst. Zet zo'n 4K scherm op 200% scaling en je hebt een duidelijk merkbaar mooier beeld. Niet iedereen geeft daar om, maar sommige mensen wel.

[Voor 32% gewijzigd door Frietsaus op 15-04-2020 14:35]

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Frietsaus schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:34:
Nou, nee. Dell doet wel degelijk softwareontwikkeling voor Ubuntu en knalt er niet zomaar een ISO'tje op dus dat kost tijd. Daarnaast vermoed ik dat die softwareontwikkeling niet de meeste resources krijgt binnen Dell.
Dat snap ik. Punt is, die custom variant is er, beschikbaar voor de developer edition :)
Scherper beeld/tekst. Zet zo'n 4K scherm op 200% scaling en je hebt een duidelijk merkbaar mooier beeld. Niet iedereen geeft daar om, maar sommige mensen wel.
Ja dat kan, persoonlijke voorkeur.

Motor-Forum.nl

• kristof1234
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 17:04
Weet iemand waarom op BE site de versie met 1 TB goedkoper is dan 512 GB?

https://i.imgur.com/yWPjswh.png

Voor de rest lijken alle specs identiek (ook FHD). Is de 512 gb SSD sneller - begrijp het niet. Of staat er een tikfout op de website - en wat moet de echte inhoud dan wel zijn?

• Regeneration
  • Niet online
kristof1234 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 13:18:

Voor de rest lijken alle specs identiek (ook FHD). Is de 512 gb SSD sneller - begrijp het niet. Of staat er een tikfout op de website - en wat moet de echte inhoud dan wel zijn?
Ik heb dit ook wel eens gezien op de Dell website. Er is was altijd wel een reden voor (dingen waar je minder snel naar kijkt). Kijk dus anders even goed naar alle opties. Kan zijn dat er services of garanties anders is of dat bij de ene een sim-kaart module (of hoe je dit ook noemt) erbij zit. En is er echt geen verschil, dan heb je misschien deze keer toch geluk.

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

kristof1234 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 13:18:

Dat was mij ook al opgevallen: duderuud in "Dell XPS 13 / XPS 15: Ervaringen en discussie"

Motor-Forum.nl

• zerodian
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 29-05 07:12
Ik zie dat de Dell XPS 13 9300 standaard met anti-glare coating komt, maar dat voor $100 meer je een anti-reflective kan hebben? Kan iemand mij uitleggen wat het verschil precies is? Ik probeer het op te zoeken maar ik vind de beschrijvingen vrij onduidelijk.

$100 is niet niks, maar als je +5 jaar naar een scherm lijkt heb ik iets meer geld wel over voor een mooier of prettiger scherm...

• Tamerciaga
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 00:37
zerodian schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 16:57:
Ik zie dat de Dell XPS 13 9300 standaard met anti-glare coating komt, maar dat voor $100 meer je een anti-reflective kan hebben? Kan iemand mij uitleggen wat het verschil precies is? Ik probeer het op te zoeken maar ik vind de beschrijvingen vrij onduidelijk.

$100 is niet niks, maar als je +5 jaar naar een scherm lijkt heb ik iets meer geld wel over voor een mooier of prettiger scherm...
Heel veel bedrijven gebruiken die termen door elkaar heen, dus het zal me niet verbazen dat het dezelfde schermen zijn :+

• tweegroenethee
zerodian schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 16:57:
Ik zie dat de Dell XPS 13 9300 standaard met anti-glare coating komt, maar dat voor $100 meer je een anti-reflective kan hebben? Kan iemand mij uitleggen wat het verschil precies is?
De anti-glare variant heeft een mat scherm en de anti-reflective is met touchscreen (gorilla glass volgens mij). Ik zie dat de Nederlandse webshop beide varianten 'antireflectiecoating' noemt. Beetje verwarrend omdat er een groot verschil is tussen de twee

• mvrooij
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 01:38
Hier kun je de nieuwe XPS 15 en 17 op fotos zien en vind je wat extra informatie: https://www.notebookcheck...evealed-too.462258.0.html

[Voor 7% gewijzigd door mvrooij op 23-04-2020 10:45]

• Regeneration
  • Niet online
Nog even geduld dus. In dat bericht staat dat ze naar verwachting pas eind volgende maand geleverd worden. Eerdere berichten spraken over april.

Ik hoorde verder dat deze nieuwe XPS 15 en XPS 17 zo compact zijn dat ze een vergelijkbaar formaat zullen hebben als de MacBook Pro 14 en 16 respectievelijk.

Kon het niet laten toch even te rekenen:

XPS 13
13.4" = 28,86 cm x 18,04 cm (16:10)
Laptop formaat = 29,6 cm x 19,9 cm x 1,48 cm (1,2 kg - 1,27 kg met touchscreen)
Zou betekenen +0.74 cm in breedte en +1.86 cm in hoogte, uitaard ervan uitgaan dat je dit gelijk is voor de XPS 15 en XPS 17.
- XPS 13 (2019) = 30,2 cm x 19,9 cm x 1,16 cm (vanaf 1,23 kg)
- MacBook Air = 30,41 cm x 21,24 cm x 1,61 cm (~ 1,29 kg)

XPS 15
15.4" = 33,2 cm x 20,7 cm (16:10)
Geschatte formaat: 33,9 cm x 22,6 cm

15,6" = 33,60 cm x 21,00 cm
Laptop formaat = 34,47 cm x 23,01 cm x 1,8 cm (1,83 kg 56 Wh non-touch - 2,05 kg 86 Wh met touch)
(+0,87 cm breedte, en + 2,01 cm in hoogte)
- XPS 15 (2019) = 35,7 cm x 23,5 cm x 1,7 cm (2 kg met 97 Wh en touch)
- Mijn 14.1" oude "thin and light" laptop is 34 x 24 cm.
- MacBook Pro 13" = 30,41 cm x 21,24 cm x 1,49 cm (~ 1,37 kg)
- MacBook Pro 14" = n.n.b.

XPS 17
17.1" = 36,8 x 23,0 (16:10)
Geschatte formaat: 37,5 cm x 24,9 cm

17,0" = 36,62 cm x 22,89 cm (16:10)
Laptop formaat = 37,45 cm x 24,81 x 1,95 cm (2,11 kg 56 Wh non-touch - 2,51 kg 96 Wh met touch)
(+0,83 cm breedte, en + 1,92 cm hoogte)
- MacBook Pro 16" = 35,79 cm x 24,59 cm x 1,62 (~2,0 kg)

Afwachten wat de daadwerkelijke formaten worden maar het lijkt dat de XPS logischerwijs nog wel iets groter maar wel vergelijkbaar formaat hebben. Dacht eerst dat ik voor de XPS 15 zou gaan, maar wellicht is de XPS 17 door het compacte formaat het overwegen waard.

[Voor 24% gewijzigd door Regeneration op 28-04-2020 01:04. Reden: Nieuwe info over afmetingen en gewichten toegevoegd]

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:32
Zijn er mensen hier met de nieuwe XPS 13 9300?

Ik heb die van mij gisteren binnen gekregen ter vervanging van mijn 7 jaar oude XPS. Ben er zeer content mee maar heb toch twee dingetjes.

1) ben het gewend dat de led aan de voorzijde brandt als de laptop aan staat, hier dus niet.
2) sound bug, soms na uitkomen van standby doet geluid het niet meer. Geen errors etc maar geen geluid uit de speakers, pas na een reboot doet ie het weer.

Alle drivers etc zijn bijgewerkt.

Iemand anders met dezelfde ervaringen?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tweegroenethee
Rainesh schreef op donderdag 23 april 2020 @ 23:01:
1) ben het gewend dat de led aan de voorzijde brandt als de laptop aan staat, hier dus niet.
2) sound bug, soms na uitkomen van standby doet geluid het niet meer. Geen errors etc maar geen geluid uit de speakers, pas na een reboot doet ie het weer.
(1)Dit is al sinds de 2015 XPS 13, wellicht dat je het in de bios kunt veranderen.

(2)Het audio probleem zal wel driver gerelateerd zijn. Je kunt eens het volgende proberen in command prompt (met admin rechten) als het je nog eens overkomt:
net stop Audiosrv
net start Audiosrv

Mocht dit helpen dan kun je dit 'automatiseren' met een batch file en vervolgens een shortcut op je bureaublad of taakbalk zetten.

• mvrooij
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 01:38
Rainesh schreef op donderdag 23 april 2020 @ 23:01:
Zijn er mensen hier met de nieuwe XPS 13 9300?

Ik heb die van mij gisteren binnen gekregen ter vervanging van mijn 7 jaar oude XPS. Ben er zeer content mee maar heb toch twee dingetjes.

Alle drivers etc zijn bijgewerkt.

Iemand anders met dezelfde ervaringen?
1) Ik heb nu nog een XPS 15 9550 en bij mij zit in mijn aan knop ook een ledje wat het duidelijk maakt dat hij aangaat. Op de nieuwere 9570 en 7590 niet meer..

• Rainesh
tweegroenethee schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 02:06:
[...]

(1)Dit is al sinds de 2015 XPS 13, wellicht dat je het in de bios kunt veranderen.

(2)Het audio probleem zal wel driver gerelateerd zijn. Je kunt eens het volgende proberen in command prompt (met admin rechten) als het je nog eens overkomt:
net stop Audiosrv
net start Audiosrv

Mocht dit helpen dan kun je dit 'automatiseren' met een batch file en vervolgens een shortcut op je bureaublad of taakbalk zetten.
helaas werkt net stop en net start niet.

• Aesculapius
Klopt het dat de witte variant van de 9300 in Nederland niet te bestellen is bij Dell? Ik zie bij kleur alleen maar carbon grey staan, maar die witte variant is nu juist zo sleek... Of is er weer een of ander speciaal linkje waarmee je op een apart gedeelte van Dell's webshop komt?

Ook benieuwd of de nieuwe versies al ergens fysiek te zien zijn (mochten er winkels open zijn), want waar ik eerst overtuigd was van de 13", doet de post van @Regeneration me twijfelen, misschien is de 15" ook nog mobiel en handzaam genoeg als ultrabook...

• Regeneration
  • Niet online
Aesculapius schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 21:52:
Klopt het dat de witte variant van de 9300 in Nederland niet te bestellen is bij Dell? Ik zie bij kleur alleen maar carbon grey staan, maar die witte variant is nu juist zo sleek... Of is er weer een of ander speciaal linkje waarmee je op een apart gedeelte van Dell's webshop komt?
Lijkt mij wel dat de witte komt gezien ook de productfoto's op de website. Wellicht is de witte kleur lastiger te produceren en is deze daardoor verlaat. Even Dell vragen anders, wat de status van de witte is.
Ook benieuwd of de nieuwe versies al ergens fysiek te zien zijn (mochten er winkels open zijn), want waar ik eerst overtuigd was van de 13", doet de post van @Regeneration me twijfelen, misschien is de 15" ook nog mobiel en handzaam genoeg als ultrabook...
Dell laptops worden voor zover ik weet niet in winkels verkocht.

Wellicht kan je jezelf afvragen of je de extra power van de standaard voltage CPU en de dedicated videokaart nuttig zal kunnen gebruiken of dat je het formaat en gewicht belangrijker zal vinden.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Jwsa
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 25-04 20:49
Wat ervaring aan mijn kant die ik graag wil delen: Mijn aanvankelijk prachtige XPS 15 fors stuk geweest. Nadat de 3de monteur langskwam hem uitgelegd dat ie echt stuk was. Laptop moest ingestuurd worden, 2 maanden reparatietijd. Mijn wens om met spoed een nieuwe te leveren werd niet gehonoreerd. Twee maanden zonder laptop terwijl ik een aanvullende garantie had gekocht. Ik was er helemaal klaar mee. De deskundigheid van de monteurs viel dus vies tegen. Die konden alleen kunstje accu etc vervangen. De aanvullende garantie blijkt niks voor te stellen op deze manier.
Van de ca 6 Dell laptops is zijn er twee stuk geweest en gerepareerd en twee anderen kort na de garantie periode de geest gegeven. De kwaliteit die Dell levert is dus aantoonbaar belabberd.

Op de site van Dell zelf had ik overigens een review gegeven op mijn XPS 15 2-1 van 3000 euro. De review werd niet geplaatst!!

Nu is overigens de microfoon stuk en krijgen ze die niet gerepareerd. Als doekje voor het bloeden een voucher van 50 euro ontvangen voor een losse microfoon, maar, jawel, levertijd zes weken.

Toetsenbord typt niet lekker.

• Rainesh
Na driver reinstall geen issues meer met het geluid, hopen dat het zo blijft.

Maar mijn boot en reboot duren verschrikkelijk lang, zeker een minuut tot ik in windows login ben. Mijn vorige xps13 start echt binnen no time op vergeleken met dit.

Lijkt alsof het op post blijft hangen (dell logo) en het circkeltje blijft maar draaien tot ie opeens door start.

Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True