Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:48

duderuud

Sliden is koel

Ik heb ook de 9300. Booten duurt inderdaad relatief lang. Zal het eens timen...

Maar ik denk dat ik 'm terugstuur. Het geluid is echt waardeloos. Daar moet ik wel bij vermelden dat ik van een Macbook Pro af kom met "upward firing speakers" dus ik ben redelijk verwend.

Ik wacht de XPS 9500 af, die kan ook elk moment uitkomen.

[ Voor 4% gewijzigd door duderuud op 26-04-2020 16:58 ]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:27
Jwsa schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 23:25:
Wat ervaring aan mijn kant die ik graag wil delen: Mijn aanvankelijk prachtige XPS 15 fors stuk geweest. Nadat de 3de monteur langskwam hem uitgelegd dat ie echt stuk was. Laptop moest ingestuurd worden, 2 maanden reparatietijd. Mijn wens om met spoed een nieuwe te leveren werd niet gehonoreerd. Twee maanden zonder laptop terwijl ik een aanvullende garantie had gekocht. Ik was er helemaal klaar mee. De deskundigheid van de monteurs viel dus vies tegen. Die konden alleen kunstje accu etc vervangen. De aanvullende garantie blijkt niks voor te stellen op deze manier.
Van de ca 6 Dell laptops is zijn er twee stuk geweest en gerepareerd en twee anderen kort na de garantie periode de geest gegeven. De kwaliteit die Dell levert is dus aantoonbaar belabberd.

Op de site van Dell zelf had ik overigens een review gegeven op mijn XPS 15 2-1 van 3000 euro. De review werd niet geplaatst!!

Nu is overigens de microfoon stuk en krijgen ze die niet gerepareerd. Als doekje voor het bloeden een voucher van 50 euro ontvangen voor een losse microfoon, maar, jawel, levertijd zes weken.

Toetsenbord typt niet lekker.
Met creditcard betaald? Dan had je misschien nog iets met je aankoopverzekering kunnen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb een 9350 en heb het gevoel dat die laatste BIOS-update (vanwege de lekken in de Intel Management Engine, dank u Intel) de batterijduur niet zo'n goed gedaan heeft... Ik draai zelf Debian Testing en tot voor kort was de batterij best wel OK (apparaat is ook van januari 2016, dus lijkt niet abnormaal dat die ondertussen al wat achteruitgegaan is...).

Wat zijn andere 9350-eigenaars hun ervaringen?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leergierig
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:58
ik heb interesse in de 9300. hoewel de reviews vrijwel allemaal goed zijn, heb ik nog weinig 'echte gebruikers' reviews kunnen vinden. De bezitters van de 9300 op dit forum zijn wisselend enthousiast.

wie kan me adviseren. ik wil hem gebruiken voor simpele officewerkzaamheden, zoomen, Netflix etc. heb nu een laptop die vaak lawaai maakt qua ventilatoren. daar heb ik een hekel aan, maar weet niet of de 9300 veel lawaai maakt.

alle tips zijn enorm welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:18

JME

zeg maar Jamie

Jouw keuze natuurlijk. Maar waarom in hemelsnaam een XPS voor die doeleinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-04 13:27
JME schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:49:
Jouw keuze natuurlijk. Maar waarom in hemelsnaam een XPS voor die doeleinden?
Waarom niet? We moeten niet doen alsof deze machines gemaakt zijn voor high-end games of 4k video bewerken. Het formaat, 16:10 scherm en (in de meeste gevallen) goede bouwkwaliteit maakt het een prima laptop als je perfomance eisen niet extreem zijn en je budget relatief hoog is.

Er zijn genoeg mensen die de rekenkracht potentie van high-end telefoons (iPhone 11, Galaxy S20) nooit zullen benutten, maar alsnog ervoor kiezen vanwege het design en/of afwerking.

[ Voor 3% gewijzigd door tweegroenethee op 26-04-2020 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:46
duderuud schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:56:

Maar ik denk dat ik 'm terugstuur. Het geluid is echt waardeloos. Daar moet ik wel bij vermelden dat ik van een Macbook Pro af kom met "upward firing speakers" dus ik ben redelijk verwend.

Inmiddels erachter waarom boot zo verschrikkelijk lang duurde. Ik had hibernate uitgezet (powercfg.exe /h off), doe ik altijd op mijn laptops. Maar kennelijk gaat fastboot hier ook mee uit.

Na het weer aanzetten is boot ongeveer 5sec. Alleen reboot duurt nog wel even te lang vindt ik.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leergierig
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:58
tweegroenethee schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:04:
[...]

Waarom niet? We moeten niet doen alsof deze machines gemaakt zijn voor high-end games of 4k video bewerken. Het formaat, 16:10 scherm en (in de meeste gevallen) goede bouwkwaliteit maakt het een prima laptop als je perfomance eisen niet extreem zijn en je budget relatief hoog is.

Er zijn genoeg mensen die de rekenkracht potentie van high-end telefoons (iPhone 11, Galaxy S20) nooit zullen benutten, maar alsnog ervoor kiezen vanwege het design en/of afwerking.
moet bekennen dat ik voornamelijk val voor het design inderdaad. en nu ik de hele dag op een laptop zit te werken, wil het oog ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale22io
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14-06-2021
Hi allen,

ik ben sinds een kleine week de trotse eigenaar van een Dell XPS 15 7590. Helaas kom ik erachter dat ik een foutieve laptop in ontvangst heb mogen nemen. Zoals jullie op de foto kunnen zien laat het carbon los en lijkt het wel alsof er scheurtjes langzamerhand ontstaan. Ik irriteer mij hier aan, en kan begrijpen dat het na enkele jaren ontstaat, maar na een week? Kan ik hiermee terug naar Dell? want dit vind ik wel zuur voor een laptop van 2200 euro

iAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vlif9JyEXIiMSo270gQb3T-GxYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xSxn4ije972hORKftDAOUVov.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:32

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Gewoon terug sturen, gelukkig doet dell over het algemeen (als het nog binnen de 30 dagen is) helemaal niet lastig. Je kan dan aangeven een vervangend toestel te krijgen of je geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale22io
CT schreef op maandag 27 april 2020 @ 07:44:
[...]

Gewoon terug sturen, gelukkig doet dell over het algemeen (als het nog binnen de 30 dagen is) helemaal niet lastig. Je kan dan aangeven een vervangend toestel te krijgen of je geld terug.
Ik ben bang dat ze het afdoen als cosmetische schade, schade die hun in mijn schoenen gaan schuiven. Ik heb hun zojuist een bericht gestuurd inclusief bovenstaande foto en neergelegd bij hun facebook chat account. Ik weet niet precies waar ik zijn moet... daar hun 3 afdelingen hebben. 8)7

Hoop op een goed vervolg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:32

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Oh ik bel altijd gewoon direct dat dell tel nr kom je vanzelf bij de juiste persoon, en dan leg je gewoon uit dat het al zo was uit de doos oid. Ik heb m'n XPS toen ook tot driemaal aan toe op die manier steeds terug gestuurd en dat waren ook varierend van cosmetische schade tot gewoon uiteindelijk dat ding maar terug sturen zonder echte reden (dingen als coil whine, fan noise gedoe had geen zin dat allemaal toe te lichten) :P ze deden gelukkig nooit moeilijk en als je maar binnen die dagen zit kan 't altijd wel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Ik ben een tijdje creatief met URL's geweest en ik denk een primeur te hebben...alle informatie én specificaties van de nieuwe XPS 9500 :)

Veel leesplezier!

https://www.dell.com/lu/g...00-laptop/pd?sc_err=noocs

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Laatst online: 18-04 13:27
duderuud schreef op maandag 27 april 2020 @ 17:28:
Ik ben een tijdje creatief met URL's geweest en ik denk een primeur te hebben...alle informatie én specificaties van de nieuwe XPS 9500 :)

Veel leesplezier!

https://www.dell.com/lu/g...00-laptop/pd?sc_err=noocs
Heb je toevallig screenshots genomen?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Ik kom er net achter dat ze de pagina verwijderd hebben.
En inderdaad, gelukkig screenshots gemaakt want de pagina stond nog in een tabblad open :)

Algemene informatie: https://www.dropbox.com/s...f/DellXPS15-9500.png?dl=0
Specs: https://www.dropbox.com/s...XPS15-9500-specs.png?dl=0

Update:
Om het nog makkelijker te maken een HTML export van de pagina:
https://www.vanhoevelaken.nl/XPS9500/

[ Voor 15% gewijzigd door duderuud op 27-04-2020 20:11 ]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik kreeg net dit doorgestuurd, info over XPS 17:

https://www.notebookcheck...-leaked-too.463078.0.html

Grootste verschillen met XPS 15 is de RTX 2060 GPU, een extra Thunderbolt poort, en 97 Wh optie (XPS 15 krijgt max 86 Wh).

Height (rear): 19.5 mm (0.77 in.)
Width: 374.45 mm (14.74 in.)
Depth: 248.05 mm (9.76 in.)
Starting weight: 2.11 kg (4.65 lb)
Weight (maximum): 2.51 kg (5.53 lb)

Wel jammer dat de XPS 15 en XPS 17 geen AMD 4800H(S) optie zullen krijgen, maar was wellicht te verwachten.

[ Voor 13% gewijzigd door Regeneration op 27-04-2020 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale22io
CT schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:58:
Oh ik bel altijd gewoon direct dat dell tel nr kom je vanzelf bij de juiste persoon, en dan leg je gewoon uit dat het al zo was uit de doos oid. Ik heb m'n XPS toen ook tot driemaal aan toe op die manier steeds terug gestuurd en dat waren ook varierend van cosmetische schade tot gewoon uiteindelijk dat ding maar terug sturen zonder echte reden (dingen als coil whine, fan noise gedoe had geen zin dat allemaal toe te lichten) :P ze deden gelukkig nooit moeilijk en als je maar binnen die dagen zit kan 't altijd wel terug.
Zojuist contact gehad met Dell. Kreeg 2 opties aangeboden.

Optie 1 : nieuwe Palmrest laten monteren

Optie 2 : geld terug. Een nieuwe XPS sturen doen ze niet aan.

Ik neig naar optie 2 omdat de vertragingen tussen het opsturen naar de fabriek en het terug (zowel laptop bij optie 1 als geld terug bij optie 2) krijgen wel z’n 5/6 weken in beslag zullen nemen denk ik, waardoor ik neig naar een nieuwe XPS model die binnenkort uitkomt.
Wat lijkt jullie het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-07 16:02
Ale22io schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:53:
[...]

Ik neig naar optie 2 omdat de vertragingen tussen het opsturen naar de fabriek en het terug (zowel laptop bij optie 1 als geld terug bij optie 2) krijgen wel z’n 5/6 weken in beslag zullen nemen denk ik, waardoor ik neig naar een nieuwe XPS model die binnenkort uitkomt.
Bij die laatste optie moet je zeker de orginele factuur kunnen leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale22io
pitchdown schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:02:
[...]

Bij die laatste optie moet je zeker de orginele factuur kunnen leveren?
Ik ben er zelf nog niet uit. Heb nog niks tegen Dell gezegd omdat ik nog twijfel welke optie ik ga kiezen. Maar wat jij zegt ; uiteraard moet je de factuur kunnen aantonen.

Welke optie zou jij kiezen? Vraag mij af of de nieuwe XPS ook daadwerkelijk volgende maand uitkomt.

Het probleem is als ik geld terug vraag dat ik een zelfde XPS waarschijnlijk niet goedkoper ga krijgen want je zit ook met de kortingen die ze op dat moment hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ale22io schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:13:
[...]

Ik ben er zelf nog niet uit. Heb nog niks tegen Dell gezegd omdat ik nog twijfel welke optie ik ga kiezen. Maar wat jij zegt ; uiteraard moet je de factuur kunnen aantonen.

Welke optie zou jij kiezen? Vraag mij af of de nieuwe XPS ook daadwerkelijk volgende maand uitkomt.

Het probleem is als ik geld terug vraag dat ik een zelfde XPS waarschijnlijk niet goedkoper ga krijgen want je zit ook met de kortingen die ze op dat moment hanteren.
Ik ben benieuwd of de orginele factuur wel terecht is.
Als je een laptop 2e hands overneemt krijg je niet altijd de factuur erbij. Terwijl je wel recht hebt op volledige garantie-afhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
[...]

Ik zou zeker wachten op de nieuwe XPS laptops. Het is een grote redesign van de XPS na 4 jaar. Met allemaal verbeteringen met o.a. scherm verhouding, compacter, speakers toetsenbord en hopelijk ook de koeling. Zie ik bijna geen reden om niet te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-07 10:20
Dag! Ik heb onlangs een tweedehands XPS 13 9350 gekocht. Mooi apparaatje, alleen heb ik problemen met de slaapstand. Als ik de laptop dichtklap of zelf in slaapstand zet, wordt hij regelmatig niet wakker. Hij start dan weer "koud" op en ik moet pagina's e.d. herstellen.

Het lijkt vooral zo te zijn als hij langer in de slaapstand staat. Ik heb verschillende dingen geprobeerd maar het probleem lijkt te blijven bestaan. Wat heb ik geprobeerd:

Laatste Bios geïnstalleerd (2x)
Power setting gechecked in windows.
Wake on USB aangezet.
Chipset/Videokaart drivers opnieuw geinstalleerd.
Probleem doet zich voor op zowel batterij als aan de lader.

Anderen die hier ook last van hebben gehad en een oplossing hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Regeneration schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:36:
[...]

Ik zou zeker wachten op de nieuwe XPS laptops. Het is een grote redesign van de XPS na 4 jaar. Met allemaal verbeteringen met o.a. scherm verhouding, compacter, speakers toetsenbord en hopelijk ook de koeling. Zie ik bijna geen reden om niet te wachten.
Afgaand op de recensie hier op Tweakers zelf is de koeling van de nieuwe XPS 13 met twee ventilators uitgevoerd en ruim voldoende.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATY77
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:09
Borromini schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:18:
Ik heb een 9350 en heb het gevoel dat die laatste BIOS-update (vanwege de lekken in de Intel Management Engine, dank u Intel) de batterijduur niet zo'n goed gedaan heeft... Ik draai zelf Debian Testing en tot voor kort was de batterij best wel OK (apparaat is ook van januari 2016, dus lijkt niet abnormaal dat die ondertussen al wat achteruitgegaan is...).

Wat zijn andere 9350-eigenaars hun ervaringen?
Hier precies hetzelfde probleem met mijn 9350. Na de laatste BIOS-update is de accuduur van mijn 9350 aanzienlijk verminderd. Ik draai nu Ubuntu 20.04 LTS, probleem deed zich in Ubuntu 18 LTS ook al voor.

[ Voor 5% gewijzigd door ATY77 op 08-05-2020 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Regeneration schreef op maandag 27 april 2020 @ 23:29:
Wel jammer dat de XPS 15 en XPS 17 geen AMD 4800H(S) optie zullen krijgen, maar was wellicht te verwachten.
Ik hoop daar ook op, maar Dell heeft blijkbaar een aantal jaar gewoon Intel 'premies' laten betalen zodat ze break-even draaiden in plaats van verlies te maken (en de facto exclusief een Intel-tent zouden blijven voor hun laptops). Het fijne weet ik er niet meer van, maar Dell hield zijn handje op bij Intel en vroeg meer centjes; en Intel gaf dat met plezier, voor hen was dat in verhouding peanuts.

Laten we hopen dat de sterke Zen-generaties Dell op andere gedachten brengen, maar het zal niemand verbazen als zij of Intel een andere manier gevonden hebben om die exclusiviteit te behouden.

[ Voor 12% gewijzigd door Borromini op 09-05-2020 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
edit: problem solved

[ Voor 109% gewijzigd door kristof1234 op 14-05-2020 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Nieuwe XPS laptops zouden deze week uit moeten komen:

https://www.notebookcheck...n-track-too.464804.0.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
edit: problem solved. Na weekje windows updates op achtergrond en windows search indexering lijkt fan stabiel te zijn.

[ Voor 88% gewijzigd door kristof1234 op 14-05-2020 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Dell USA heeft nu ook de nieuwe XPS 15 en XPS 17 online:
https://www.dell.com/en-u...op/spd/xps-15-9500-laptop

https://www.dell.com/en-u...op/spd/xps-17-9700-laptop

Edit: Er zijn maar 5 15" modellen die je kan kiezen maar zowaar, je kan elk basismodel configureren met bijv. meer geheugen of grotere SSD (y)

[ Voor 22% gewijzigd door duderuud op 13-05-2020 16:19 ]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tijmen1
  • Laatst online: 29-01-2023
Dave2D heeft een eerste impressie van de nieuwe XPS 15/17 online staan.

Ik hoop echt dat het 15 inch model zonder gtx kaart ook in Nederland verkrijgbaar wordt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-06 13:15
Wellicht een idee om een nieuw topic aan te maken, specifiek voor de nieuwe XPS 13 / 15 / 17 modellen? Gezien dit topic al sinds 2015 mee gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-07 11:43
robcoenen schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:31:
Wellicht een idee om een nieuw topic aan te maken, specifiek voor de nieuwe XPS 13 / 15 / 17 modellen? Gezien dit topic al sinds 2015 mee gaat.
Done!@tweegroenethee Als je nog mee wilt helpen aan de topicstart hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
tijmen1 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:18:

Ik hoop echt dat het 15 inch model zonder gtx kaart ook in Nederland verkrijgbaar wordt...[YouTube: The NEW XPS 17 and XPS 15!]
Hij klinkt heel positief in zijn eerste indruk. Hij zegt dat hij overweegt om de XPS 17 als zijn dagelijkse laptop te gebruiken. Dat zegt eigenlijk al genoeg. Waar kan ik hem bestellen? Hahaha :P

Enige wat hij jammer vind is dat er geen AMD inzit en dat zei ik eerder ook al. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb een XPS 9550 en heb soms iets vreemds met de batterij.

Ik gebruik eigenlijk altijd de hibernate stand, wat meestal prima werkt.
Soms leg ik de laptop met bijvoorbeeld 45% accu weg in hibernate. Als ik dan de volgende dag weer opstart zie ik een soortgelijke lading in het W10-aanmeldscherm staan (accu-icoon). Na het aanmelden krijg ik dan binnen een minuut de melding dat het ik de oplader moet aansluiten, omdat de accu nog maar 6% is.

Het vreemde eraan is, dat het niet altijd gebeurt. En een toestel in hibernate zou over een nacht geen 40% accu kwijt moeten raken. Iemand die dit euvel wel eens meegemaakt heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:35

KhaZ

Alfa Romeo

Muse schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 08:55:

Soms leg ik de laptop met bijvoorbeeld 45% accu weg in hibernate. Als ik dan de volgende dag weer opstart zie ik een soortgelijke lading in het W10-aanmeldscherm staan (accu-icoon). Na het aanmelden krijg ik dan binnen een minuut de melding dat het ik de oplader moet aansluiten, omdat de accu nog maar 6% is.

Het vreemde eraan is, dat het niet altijd gebeurt. En een toestel in hibernate zou over een nacht geen 40% accu kwijt moeten raken. Iemand die dit euvel wel eens meegemaakt heeft?
Heb dit ook altijd met 9550, voelt daardoor niet echt betrouwbaar. Power drain (bug) noemen ze dat volgens mij.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
KhaZ schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:09:
[...]

Heb dit ook altijd met 9550, voelt daardoor niet echt betrouwbaar. Power drain (bug) noemen ze dat volgens mij.
Het is vooral irritant. Ik gebruik de laptop 99% thuis, dus er is een stopcontact in de buurt, maar het is gewoon vervelend als je even snel iets wil opzoeken. Verder ben ik overigens heel tevreden met mijn laptop.

Maar goed, je hebt ook geen oplossingen gevonden dus? Ik ga zelf ook nog eens googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:35

KhaZ

Alfa Romeo

Muse schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:22:
[...]

Het is vooral irritant. Ik gebruik de laptop 99% thuis, dus er is een stopcontact in de buurt, maar het is gewoon vervelend als je even snel iets wil opzoeken. Verder ben ik overigens heel tevreden met mijn laptop.

Maar goed, je hebt ook geen oplossingen gevonden dus? Ik ga zelf ook nog eens googlen.
Nee niet dat ik weet. Heb 'm meestal toch aan de WD15 dock liggen.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbenjamins
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:13
Als je een Dell XPS 13 wil bestellen kun je Gedis-pakketreferentie veranderen. Weet iemand wat dat inhoudt?

Weet iemand ook als het mogelijk is om de laptop met Windows 10 pro te bestellen als consument?

Het gaat om de volgende laptop
https://www.dell.com/nl-n...13-9300-laptop/cnx93009sc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerodian
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-07-2021
duderuud schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:56:

Ik heb de Dell XPS 9700 nu sinds 2 weken, en bevalt mij zeer goed. Vanuit hibernation tot ready-to-work kost ongeveer 15 seconden bij mij. Als hij is slaapstand zit, kost het maar 1-3 sec.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

@zerodian Een pre productie model ofzo? Want ze zijn nog helemaal niet te koop...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheckItOut
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-07 13:17
Zou de nieuwe XPS 15 9500 compatible zijn met (?):
- TB16 (mijn thuiswerkplek)
- WD15 (momenteel op flexplekken op kantoor)

Aangezien mijn huidige systeem is afgeschreven, zat ik te denken aan:
- Een XPS 15 9570 met WD19TB in de sale

Maar als het compatibel is zou ik ook nog kunnen wachten op een aanbieding voor de 9500 en deze dan samen met een WD19TB laten halen. Iemand aanbevelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-07 09:14
Ik weet niet wat het is, maar ik heb ongelofelijk last van throttling op mijn XPS15 9560.
Het gaat vooral in Zoom/Slack/WebEx/whatever meetings helemaal los.

Throttlestop heb ik vorige week geïnstalleerd en dat leek toen te helpen, maar het wordt er gewoon niet echt beter op.
Ja, ik heb best wel wat programma's open, maar dat zou de laptop toch wel aan moeten kunnen (heb de variant met 32GB RAM).

Hebben hier meer mensen last van de throttling gehad? Zo ja, wat heb je er aan gedaan? Ook iets met ThrottleStop? Of wat anders?

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-07 09:14
Nadat het echt helemaal niet meer te harden was, heb ik vandaag, na een uur met ProSupport gehangen te hebben, nieuwe thermal paste en thermal pads gekocht en geïnstalleerd (volgens deze guide: (https://www.ultrabookreview.com/14875-fix-throttling-xps-15/).
Resultaat: temperaturen zijn echt dikke prima, maar de throttling is zeker nog aanwezig, maar wel minder nu.

ProSupport heeft voor as maandag (echt ongelofelijk snel, kudos) een afspraak gepland voor een nieuw moederbord.
Had bovenstaand voornamelijk gehaald om te kijken of het hielp en dan evt het te kunnen volhouden tot het nieuwe moederbord zou komen (vorige keer duurde dat een week of twee).

Ik vraag me af hoeveel het moederbord gaat helpen, maar dat is stap 2...
Het enige waar ik (nog) niet naar uitkijk is Windows herinstalleren...

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zerodian
duderuud schreef op zondag 17 mei 2020 @ 01:33:
@zerodian Een pre productie model ofzo? Want ze zijn nog helemaal niet te koop...
Ow bedoel de 9300 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Is de XPS 9300 goed buiten de gebruiken of heb je dan enorm last van de reflecties? Of is dit afhankelijk welk model je kiest?
Ik zoek eigenlijk een touchscreen-variant welke ook buiten te gebruiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-06 13:26
pitchdown schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:06:
Is de XPS 9300 goed buiten de gebruiken of heb je dan enorm last van de reflecties? Of is dit afhankelijk welk model je kiest?
Ik zoek eigenlijk een touchscreen-variant welke ook buiten te gebruiken is.
De touch heeft een glanzend scherm en reflecties waren voor mij een groot probleem. Ik heb nu de non-touch en dat is met een mat scherm en heeft nul reflecties.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Mentox schreef op zondag 31 mei 2020 @ 09:54:
[...]

De touch heeft een glanzend scherm en reflecties waren voor mij een groot probleem. Ik heb nu de non-touch en dat is met een mat scherm en heeft nul reflecties.
Top bedankt
Jammer dat er geen variant met touch en AG mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:24

Saven

Administrator

tijmen1 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:18:

Ik hoop echt dat het 15 inch model zonder gtx kaart ook in Nederland verkrijgbaar wordt...[YouTube: The NEW XPS 17 and XPS 15!]
Mooie stap in de goede richtring. Het enige waar ik nu nog op wacht is een wat dunnere footprint, zoals de Macbook Pro. Want de Dell is nog een beetje een dikkerdje helaas. Anders zou dit zo mijn mijn 15" Macbook Pro vervangen :) Maar zal helaas nog wel jaren duren, if all... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

De nieuwe XPS dik? De footprint van de 17" is kleiner dan de 16" MBP als ik het goed heb...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

duderuud schreef op zondag 31 mei 2020 @ 10:51:
De nieuwe XPS dik? De footprint van de 17" is kleiner dan de 16" MBP als ik het goed heb...
Daarom zei ik ook specifiek dunner ;) Hij ziet er gewoon wat bulky uit naast een mbp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:17
Muse schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 08:55:

Ik had hetzelfde met mijn XPS 9560. Wat mij heeft geholpen is mijn accu opnieuw te calibreren. Hiervoor heb ik deze guide gebruikt:

https://www.ultrabookrevi...fix-inaccurate-wear-info/

Waar het op neer komt is dat je je batterij helemaal leeg moet laten lopen, minimaal 5 uur dient te laten afkoelen en vervolgens volledig dient op te laden. Je laptop geeft daarna een accurater beeld van het batterij percentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:31

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151 CT003 V114 Landis & Gyr E350 1P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Trestry schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:24:
[...]

Ik had hetzelfde met mijn XPS 9560. Wat mij heeft geholpen is mijn accu opnieuw te calibreren. Hiervoor heb ik deze guide gebruikt:

https://www.ultrabookrevi...fix-inaccurate-wear-info/

Waar het op neer komt is dat je je batterij helemaal leeg moet laten lopen, minimaal 5 uur dient te laten afkoelen en vervolgens volledig dient op te laden. Je laptop geeft daarna een accurater beeld van het batterij percentage.
Dat is dan het proberen waard, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Saven schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:19:
[...]

Daarom zei ik ook specifiek dunner ;) Hij ziet er gewoon wat bulky uit naast een mbp.
Oprechte vraag, wat is er zo belangrijk aan dat de laptop dun is? (Vergelijkbaar met dat telefoons een tijdje alleen maar dunner werden, met allerlei negatieve gevolgen.)

Ik snap dat juist niet. Als het kan prima uiteraard, maar fabrikanten (dus niet specifiek Apple, maar hun dunste MBP15 was wel misschien de slechte die ze tot nu toe gemaakt hebben) maken alles zo dun dat er problemen ontstaan zoals koeling en zeer weinig travel en andere problemen met de toetsen. Is dat die paar mm dunner dan waard? Is het draagbaarheid? Hoeveel maakt een paar mm dunner echt uit? Als draagbaarheid belangrijk is, kies dan voor een kleinere laptop zou ik zeggen.

Verder, zou je ook kunnen zeggen dat de MBP16 bulky is ten opzichte van de XPS 15. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Regeneration schreef op maandag 1 juni 2020 @ 16:06:
[...]

Oprechte vraag, wat is er zo belangrijk aan dat de laptop dun is? (Vergelijkbaar met dat telefoons een tijdje alleen maar dunner werden, met allerlei negatieve gevolgen.)

Ik snap dat juist niet. Als het kan prima uiteraard, maar fabrikanten (dus niet specifiek Apple, maar hun dunste MBP15 was wel misschien de slechte die ze tot nu toe gemaakt hebben) maken alles zo dun dat er problemen ontstaan zoals koeling en zeer weinig travel en andere problemen met de toetsen. Is dat die paar mm dunner dan waard? Is het draagbaarheid? Hoeveel maakt een paar mm dunner echt uit? Als draagbaarheid belangrijk is, kies dan voor een kleinere laptop zou ik zeggen.

Verder, zou je ook kunnen zeggen dat de MBP16 bulky is ten opzichte van de XPS 15. :P
Vooral esthetisch, maar toch ook wel een beetje 'het beste van het beste' c.q. 'perfect'. Dat ligt trouwens niet alleen bij Dell hoor, eigenlijk alle andere fabrikanten behalve Apple hebben deze tekortkoming. Ik wil hier trouwens geen Dell vs Apple discussie starten hoor! :) Ik zoek gewoon een goede machine om weer terug te gaan naar Windows.

Maar er is verder geen enkele fabrikant die genoeg resources in het design steekt imo. Dell is goed op weg gelukkig :) Ik snap niet waarom het scherm van dell relatief zo dik is, en dat het trackpad op de Dell nog als een springplank werkt, ipv overal indrukbaar. Niet volledig aluminium etc. Geen volledige unibody etc. Van die kleine dingen die ik persoonlijk storend vind, maar 99.99% van de users blijkbaar niet.

Overigens is de 16" Macbook ook een gedrocht ja :P Dus die gaat er sowieso niet komen. Snap niet dat ze de 15" formfactor nog net iets meer hebben verkleind. 16" is idd te bulky, maar nog steeds dunner dan de Dell.

De 15" MPB bevalt mij overigens prima _O_ maar dat geheel terzijde en irrelevant. Denk dat idd dat meteen het probleem is: als je die 15" hebt gezien, is alles wat je er naast zet nogal dik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
Als je bij boot F12 drukt dan kom je bij diagnostics/factory-reset menu van Dell.

Als ik aparte clean install van windows wil doen, en dan "Remove all partitions" etc. ben ik dan die diagnostics/troubleshoot menu kwijt als ik F12 druk, of maakt dat geen deel uit van harde schijf?

Wellicht is er wel een recovery image op de onzichtbare partitie zelf, maar vraag is, staat dat programma zelf dat opstart met F12, ook op die partitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DT c
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21-10-2024
Heeft iemand misschien ervaring met de klantensupport van dell? Ik wil best een xps 13 bestellen, maar kan ik het ook terugsturen en mijn geld terug krijgen als het mij niet bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
DT c schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:59:
Heeft iemand misschien ervaring met de klantensupport van dell? Ik wil best een xps 13 bestellen, maar kan ik het ook terugsturen en mijn geld terug krijgen als het mij niet bevalt?
Ja, de verzendkosten terug zijn alleen op eigen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superdraak345
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Hi, heeft er iemand ervaring met het volgende probleem:

De Dell XPS 15 9550 die ik nu al enkele jaren heb, heeft last gekregen van een opzwellende batterij. De trackpad wordt hierdoor omhooggeduwd, waardoor die niet meer bruikbaar is. Dit is natuurlijk vervelend, maar ook gevaarlijk, want op https://www.reddit.com/r/...into_flames_earlier_this/ beschrijft iemand hoe z'n laptop ontploft is.

Dit probleem is al vaker langsgekomen in dit topic, omdat het bij veel meer exemplaren van dit model voorkomt en veroorzaakt wordt door een productiefout in de batterij. In 2017/2018 schrijven meerdere tweakers in dit topic dat toenmalig Dell een terugroepactie op heeft gezet en dat je gratis een nieuwe batterij kon krijgen, ook buiten de garantie.

Nu heb ik Dell hierover gebeld en blijkt de actie verlopen te zijn. En mijn garantie is reeds verlopen. Dus willen ze mij niet een gratis nieuwe batterij sturen. Dit terwijl het om precies dezelfde foute batterij gaat als eerder. Mijn "geluk" dat het wat langer duurde voor de fout om zichtbaar te worden is dus nu een ongeluk gebleken.

Zitten er mensen in hetzelfde schuitje, of hebben mensen Dell wél zo ver gekregen om een gratis nieuwe batterij + reparatie te sturen? Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
superdraak345 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 14:58:

De Dell XPS 15 9550 die ik nu al enkele jaren heb, heeft last gekregen van een opzwellende batterij. De trackpad wordt hierdoor omhooggeduwd, waardoor die niet meer bruikbaar is. Dit is natuurlijk vervelend, maar ook gevaarlijk, want op https://www.reddit.com/r/...into_flames_earlier_this/ beschrijft iemand hoe z'n laptop ontploft is.

Dit probleem is al vaker langsgekomen in dit topic, omdat het bij veel meer exemplaren van dit model voorkomt en veroorzaakt wordt door een productiefout in de batterij. In 2017/2018 schrijven meerdere tweakers in dit topic dat toenmalig Dell een terugroepactie op heeft gezet en dat je gratis een nieuwe batterij kon krijgen, ook buiten de garantie.

Nu heb ik Dell hierover gebeld en blijkt de actie verlopen te zijn. En mijn garantie is reeds verlopen. Dus willen ze mij niet een gratis nieuwe batterij sturen. Dit terwijl het om precies dezelfde foute batterij gaat als eerder. Mijn "geluk" dat het wat langer duurde voor de fout om zichtbaar te worden is dus nu een ongeluk gebleken.

Zitten er mensen in hetzelfde schuitje, of hebben mensen Dell wél zo ver gekregen om een gratis nieuwe batterij + reparatie te sturen? Ik ben benieuwd!
Heb je nooit eerder een e-mail gehad daarover? Ik namelijk wel, misschien dat je die nog even kan opzoeken en daarop kan reageren. Anders even Dell via Twitter benaderen, heb ik altijd succes gehad met problemen van mijn voorgaande XPS modellen.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superdraak345
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
MysticX schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:07:
[...]

Heb je nooit eerder een e-mail gehad daarover? Ik namelijk wel, misschien dat je die nog even kan opzoeken en daarop kan reageren. Anders even Dell via Twitter benaderen, heb ik altijd succes gehad met problemen van mijn voorgaande XPS modellen.
Nee, geen mail over gekregen. En dat neem ik Dell natuurlijk kwalijk. Hm, als dat echt zo goed werkt misschien toch maar eens twitter aanmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerodian
Ik heb de Dell XPS 13 nu voor een paar weken. Ik begin mij te ergeren aan het feit dat als het 's avonds donder is, de timeout van de backlight van het keyboard zo kort is ingesteld.

Ik vond via deze link dat ik een enhancement pakket van Dell kan installeren om dit te veranderen. Maar voordat ik dat doe, heeft iemand anders de timeout van de backlight van het keyboard veranderd?

https://techforluddites.c...imeout%20setting%20there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jijonenca
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-07 09:45

Deze 9550 van Dell staat hier ook, met al zijn problemen en ook een batterij die het touchpad 14 maanden na aankoop bijna uit de behuizing drukte.
Bijna 2 maanden buiten de garantie. ik heb regelmatig contact gehad met Dell. Ze wilden graag fotos zien van het probleem en alle mogelijke informatie.
Vanaf dat moment dacht ik dat ze me wilden helpen maar kreeg al snel een mail met de melding dat het buiten de (1 jarige bedrijfs) garantie viel. En niet meer konden doen dan een prijsopgave sturen voor reparatie.
ik weet niet meer precies wat dat moest kosten maar erg veel. Uiteindelijk heb ik toen een batterij ergens op internet gekocht voor 70 euro en zelf geplaatst.

Ben nooit tevreden geweest met mijn xps van Dell :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

Ik heb 'm destijds inderdaad vervangen middels de actie. Echter wel een zwakke accu getroffen, want hij gaat nu nog maar max 2 uur mee en dan is het nog veel. Mocht je uiteindelijk een accu op internet bestellen, laat even weten welke het wordt, daar ben ik wel benieuwd naar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Mocht het toch niet lukken met Dell, lijkt Amazon nog de originele accu te verkopen. Best wel prijzig moet ik zeggen.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-07 13:54
Wel, opnieuw toch een tegenvaller met de 9570 hier.

Eerst vind ik het al bagger dat volgens de site de garantie zou verlopen zijn, terwijl we hier in Europa toch echt wel 2 jaar garantie hebben op een consumentenaankoop. Heb maar eens verlenging aangeklikt en zie wel wat daar uitkomt.

Maar het probleem:

Als de laptop volledig is afgesloten (dus via afsluiten in windows) dan wordt deze non-responsive na enkele dagen. Dit moet je écht lezen als in: Batterij-indicator doet niks (terwijl de batterij wél nog lading bevat), aanknop doet niks, wanneer je de USB-C van thunderbolddock insteekt dan licht het niet op en wordt niet herkend, wanneer de lader wordt aangesloten dan laad de laptop niet op, de LED vooraan licht niet op en de laptop gaat niet aan. Volledig dood dus.

Vandaag eens geprobeerd om de batterij te ontkoppelen, maar heeft ook niks uitgehaald. Wat blijkbaar wel werkt, is de lader én dock samen aansluiten, even wachten (kan soms een uur of meer zijn), de powerknop indrukken. Daarna beide kabels uittrekken en dan op de powerknop duwen en als je geluk hebt, gaat hij aan.

Eenmaal die aan is, geen enkel probleem. Alles werkt, diagnostics geeft geen fouten aan. Maar op een of andere manier wil hij dus niet normaal aangaan na enkele dagen afgesloten te zijn. Indien ik deze aan de dock verbonden houdt, dan is het probleem er niet. Enkel wanneer niks is aangesloten.

Dat wordt maandag maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningSlakkie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-07 14:15
Death1ord schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:48:
Wel, opnieuw toch een tegenvaller met de 9570 hier.

Eerst vind ik het al bagger dat volgens de site de garantie zou verlopen zijn, terwijl we hier in Europa toch echt wel 2 jaar garantie hebben op een consumentenaankoop. Heb maar eens verlenging aangeklikt en zie wel wat daar uitkomt.

Maar het probleem:

Als de laptop volledig is afgesloten (dus via afsluiten in windows) dan wordt deze non-responsive na enkele dagen. Dit moet je écht lezen als in: Batterij-indicator doet niks (terwijl de batterij wél nog lading bevat), aanknop doet niks, wanneer je de USB-C van thunderbolddock insteekt dan licht het niet op en wordt niet herkend, wanneer de lader wordt aangesloten dan laad de laptop niet op, de LED vooraan licht niet op en de laptop gaat niet aan. Volledig dood dus.

Vandaag eens geprobeerd om de batterij te ontkoppelen, maar heeft ook niks uitgehaald. Wat blijkbaar wel werkt, is de lader én dock samen aansluiten, even wachten (kan soms een uur of meer zijn), de powerknop indrukken. Daarna beide kabels uittrekken en dan op de powerknop duwen en als je geluk hebt, gaat hij aan.

Eenmaal die aan is, geen enkel probleem. Alles werkt, diagnostics geeft geen fouten aan. Maar op een of andere manier wil hij dus niet normaal aangaan na enkele dagen afgesloten te zijn. Indien ik deze aan de dock verbonden houdt, dan is het probleem er niet. Enkel wanneer niks is aangesloten.

Dat wordt maandag maar eens bellen.
Je hebt ook 2 jaar garantie. Het gene wat je op de website ziet is waarschijnlijk een premium garantie waarbij dell op locatie komt repareren (on-site). In het tweede jaar moet jij je laptop opsturen, dus ben jij je laptop enkele weken kwijt. Maar nog steeds gratis reparatie binnen de garantie voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredje110
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2021
Beste heren,

Op dit moment ben ik op zoek naar een Dell XPS 13 9300 van 2020 met 16 GB RAM, een HD van minimaal 512 GB, display 1920 x 1200, een QWERTY toetsenbord en Windows 10 Pro.

Het model "Frost White" lijkt helaas niet meer met een 1920 x 1200 display verkrijgbaar.

Ik volg reeds geruime tijd de prijsontwikkelingen op de DELL site en zie aanzienlijke prijsverschillen.

Toevallig kwam ik gisteren een Dell XPS 13 9300 met de toevoeging R6M9K tegen.

Op het eerste gezicht lijken dit volledig identieke laptops:

https://www.dell.com/nl-n...13-9300-laptop/cnx93002sc

https://maxict.nl/dell-xp...ows-10-pro-p16463786.html

reviews: Dell XPS 13 9300 - Maximaliseren in alle dimensies

Maar wellicht zie ik iets over het hoofd... 8)7

Jullie hulp stel ik op prijs.

Groet,

Fred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florisvlasveld
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-07 13:06
Hallo allen. De Developer Edition van de 9300 is al geruime tijd niet in Nederland leverbaar en daarom heb ik gisteren een exemplaar met Windows besteld (de PDKDJ). Ubuntu installeren kan met een standaard 20.04 versie van Canonical, maar liever gebruik ik de OEM versie van Dell vanwege de tweaks voor o.a. trackpad en fingerprint reader.

De ISO van de Dell versie is voor zover ik weet echter niet te downloaden vanaf de Dell website met een service tag van een Windows machine. Hoe zou ik aan de OEM versie kunnen komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
florisvlasveld schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:32:
Hallo allen. De Developer Edition van de 9300 is al geruime tijd niet in Nederland leverbaar en daarom heb ik gisteren een exemplaar met Windows besteld (de PDKDJ). Ubuntu installeren kan met een standaard 20.04 versie van Canonical, maar liever gebruik ik de OEM versie van Dell vanwege de tweaks voor o.a. trackpad en fingerprint reader.

De ISO van de Dell versie is voor zover ik weet echter niet te downloaden vanaf de Dell website met een service tag van een Windows machine. Hoe zou ik aan de OEM versie kunnen komen?
Heb dit wel gevonden, maar dat is op basis van de service tag.

Anders kan je gewoon de standaard versie installeren, de updates van Dell worden achteraf geïnstalleerd. Op mijn 7590 krijg ik ook gewoon specifieke Dell updates/tweaks binnen, zelfs BIOS updates.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik krijg gewoon via Debian belangrijke UEFI updates binnen hier, op m'n XPS 13 9350. De laatste keer met al die lekken in de IME zat er op een bepaald moment gewoon een update in de GUI. Zoiets loopt via fwupd denk ik. En mijn 9350 gaat eind dit jaar de vijf jaar aantikken. Best netjes van Dell lijkt me.

[ Voor 22% gewijzigd door Borromini op 02-09-2020 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn XPS 13 9380 lijkt ineens issues te hebben.

2 keer een blauw scherm al vandaag, memory management was de melding.

Nu windows memory diagnostics aan het draaien en direct een melding dat er hardware issues gevonden zijn. Geheugen is gesoldeerd dus dat belooft weinig goeds. Gekocht in januari 2019 en hij is al eens helemaal vervangen na 8 maanden in september 2019. Iets meer dan een jaar geleden.
Inmiddels wat minder enthousiast dan in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 19:47
Deze laptop is werkelijk de slechtste laptop die ik ooit gehad heb.

Ik heb 'm in juni gekocht, van begin af aan al problemen met uitval. Soms hangt die gewoon vast, laptop werd ook erg warm dus toen maar een reboot. Is een tijdje goed gegaan tot die een paar weken geleden weer uitviel.

Dell support wist hiervan en zou het moederbord komen vervangen zodra het weer gebeurde. 2 weken geleden monteur op te stoep om dit uit te voeren. De monteur start laptop op, alles werkt. De monteur is de straat nog niet uit, hangt mijn laptop vast.. na een reboot geeft het lichtsignaal dat er iets met het ram is. Het moederbord is net 1 minuut geleden vervangen!

Ik meteen die monteur gebeld, maar hij zei moet ik met Dell support regelen. Heeft uiteindelijk een week geduurd voordat de monteur weer opnieuw langs kwam (ik heb notabene next day support!). Monteur vervangt moederbord weer, alles lijkt nu te werken.

Tot vanavond, een week later wéér windows vast hangt met exact dezelfde problemen als vorige week. Ik word er moedeloos van. Ik kan me toch niet voorstellen dat wéér het ram kapot is, en hoe kan dat zo ineens kapot gaan? Moederbord is dus nu al 2x vervangen!

Was ik maar bij HP gebleven, al meer dan 10 jaar HP laptops gehad en nooit wat mee aan de hand gehad. Voor een laptop in deze prijsklasse is dit echt bizar slechte kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heeft iemand al een vervangbatterij bij Dell voor de XPS 13 besteld, buiten de garantieperiode? Mijn XPS 13 9350 wordt in januari 5 jaar. In de UEFI-omgeving krijg ik zonder veel omhaal volgend berichtje :P :
The battery is reaching the end of its usable life [...]
De batterij stelt inderdaad niet veel meer voor, maar third party spul daar wil ik niet aan beginnen. Die kwaliteit komt niet in de buurt van het origineel. Maar batterijen zijn alvast voor de 9350 niet na te bestellen bij Dell als particulier, niks van te vinden op de website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-07 11:49

Canis Lupus

Vosbot

Borromini schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:19:
De batterij stelt inderdaad niet veel meer voor, maar third party spul daar wil ik niet aan beginnen. Die kwaliteit komt niet in de buurt van het origineel. Maar batterijen zijn alvast voor de 9350 niet na te bestellen bij Dell als particulier, niks van te vinden op de website.
Ik heb een XPS15 9550, via Dell lukte niet, maar volgens mij toen bij 123accu.nl besteld, daar hebben ze zowel clones als originele. Ik heb toen zelfs een gekozen met grotere capaciteit, die paste door de interne HDD bay te verwijderen.

Als je dus goed kijkt wel type accu je moet hebben, kan je op deze manier volgens mij prima een vervangende bestellen!

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Bedankt voor de tip. Voor de 9350 lijken er geen originele in de aanbieding te zijn, maar ik neus wat verder rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik heb een XPS 15 (7590) en wil door het thuiswerken eigenlijk een grotere monitor, door middel van een docking station. Nou heb je van die mooie thunderbolt docking stations maar die vind ik vrij prijzig.

Kan je ook gewoon een dell usb docking station gebruiken? En kan je die ook dichtklappen en verder blijven werken?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningSlakkie
Gisteren avond is mijn batterij van mijn XPS 13 9350 (Skylake, 6e gen) opeens gestopt met werken, knipperend oranje licht en weigerde op te starten. Na het ontkoppelen van de batterij deed hij het weer. De (laptop+) batterij is nu exact 5 jaar oud. Raar is: de capaciteit/health was een maandje terug nog 90% en dat kwam ook overeen met de accu duur.

Hebben mensen ervaring met het bestellen van een accu, of hebben mensen ook goede ervaring met thirdparty accu's? Er zijn namelijk hele goede en betere accu producenten dan Dell, Dell maakt rotzooi als je het mij vraagt. Ik wil bijvoorbeeld Dell Powermanagement applicatie blijven gebruiken, zal deze weigeren te werken als ik een thirdparty accu ga gebruiken? Dell kennende hebben ze vast wel truukjes in hun bios om raar te gaan doen bij thirdparty accu's.

[ Voor 10% gewijzigd door KoningSlakkie op 04-11-2020 07:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 19:47
Slasher schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:48:
Ik heb een XPS 15 (7590) en wil door het thuiswerken eigenlijk een grotere monitor, door middel van een docking station. Nou heb je van die mooie thunderbolt docking stations maar die vind ik vrij prijzig.

Kan je ook gewoon een dell usb docking station gebruiken? En kan je die ook dichtklappen en verder blijven werken?
Ik heb zelf een DA300 docking station (zo'n klein rond dingetje), werkt wel prima.

Wat betreft mijn dell xps, nadat 2x het moederbord vervangen is en de laptop dus weer stuk is, bood dell me aan om wéér het moederbord te vervangen. Dit heb ik geweigerd, het feit dat ze 2x een mobo vervangen (en ik dus feitelijk al 3 moederborden heb gehad als ik de originele meetel) heeft mijn vertrouwen diep laten zakken.

Ik heb dan ook geëist om mijn geld terug te krijgen want klaarblijkelijk krijgt Dell het niet voor elkaar kwalitatief spul te leveren. Aangezien ik 'm zakelijk gekocht had was dit niet mogelijk. Dus hebben ze mij een complete nieuwe laptop aangeboden. Klinkt leuk, maar die krijg ik dus pas over 6 weken!! En dan te bedenken dat die al 2 weken geleden is uitgevallen. Zit ik dus in totaal 2 maanden zonder fatsoenlijke laptop voor mijn werk. Leuk hoor, die Dell "next day service" die ik erbij had gekocht.

Enige voordeel is dat die laptop wel een upgrade is, zit bijv. een 11th generation i7 in. Maar ja, dat is maar een kleine pleister op de wond, had liever gewoon mijn huidige laptop werkend zonder dit gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUICKSORT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-01-2024
Heeft er iemand een XPS 13 evo?
Weet er iemand of die laptop zijn maximale prestatie op netsnoer aangesloten vergelijkbaar is met wanneer die enkel op batterij draait?

Dus meestal in wat sterkere systemen (45watt cpu, en een gpu die 60 watt of hoger is) kun je maar een fractie van het systeem zijn performantie benutten op batterij, maar vroeg mij dus af, of de XPS 13 zijn volledige (bijna) piek verbruik volledig via batterij kan worden voorzien?

Of misschien simpeler gevraagd, is bijvoorbeeld gaming performance voor deze laptop hetzelfde op batterij als op netsnoer adapter? Indien niet, weet er iemand hoeveel performance verlies er ter spraken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwsa
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-03-2021
[...]

ik zou maar kiezen voor geld. Ervaring met Dell voor reparaties is zeer beroerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:28
Ik ben in het bezit van een L502X.
Werkt nog altijd naar behoren na 8 jaar ;)
Echter hij is niet meer de snelste natuurlijk.

Opruimen van de laptop zal ongetwijfeld helpen, maar heeft iemand hier ervaring met het vervangen van de disk door een ssd schijf ?
Is dat zo 1 op 1 te doen of moet ik ergens rekening mee houden ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:07
MdO82 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:56:
Ik ben in het bezit van een L502X.
Werkt nog altijd naar behoren na 8 jaar ;)
Echter hij is niet meer de snelste natuurlijk.

Opruimen van de laptop zal ongetwijfeld helpen, maar heeft iemand hier ervaring met het vervangen van de disk door een ssd schijf ?
Is dat zo 1 op 1 te doen of moet ik ergens rekening mee houden ?
Ik heb dat zelf enkele jaren geleden gedaan. Echt een grote verbetering!
Nadeel is dat de complete bovenkant eraf moet. Dit doe je door de accu te verwijderen. Vervolgens 1 of 2 schroefjes loshalen (dacht ik) en de rest gaat met klipjes. Beste kun je iets van een oude bankpas of zo gebruiken om dit voorzichtig te doen. Zie ook de manual van de L502X.

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:28
wezep schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:09:
[...]

Ik heb dat zelf enkele jaren geleden gedaan. Echt een grote verbetering!
Nadeel is dat de complete bovenkant eraf moet. Dit doe je door de accu te verwijderen. Vervolgens 1 of 2 schroefjes loshalen (dacht ik) en de rest gaat met klipjes. Beste kun je iets van een oude bankpas of zo gebruiken om dit voorzichtig te doen. Zie ook de manual van de L502X.
Het is inderdaad even een klusje al vind ik het zelf meevallen bij deze laptop.
Ik moest eens nagaan welke WLAN module ik had en daarbij moet je inderdaad ook de bovenkant verwijderen.
Is echt een klusje voor als je een avondje niks te doen hebt ;)

Mag ik je vragen welke schijf je toen genomen had ?
Zit zelf te denken aan pricewatch: Samsung 860 EVO 250GB

Edit: Wlan zit aan de onderkant, maar als je de tijd neemt is het eigenlijk zo gebeurd

[ Voor 4% gewijzigd door MdO82 op 15-11-2020 20:15 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GirlKillu
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-06 19:27
Ik zou graag mijn Dell xps 15 9570 van de standaard 16gb willen upgraden naar 32gb. Gezien ik toch ga upgraden en door mijn werk veel virtuele machines en geheugen gebruik en de prijzen toch wat dezelfde zijn, wil ik meteen het snelst mogelijk.

Na wat opzoekwerk kom je veel compatibiliteit problemen tegen. Dit zou deels door bios problemen zijn, en de meeste spreken vooral dat CL17 het laagste is dat hij zou aankunnen. Over de MHz spreken ze niet echt, en deze berichten zijn ook al van 2018.

Heb ook Dell support al gevraagd maar die houden simpel vast aan 2666mhz en CL19, terwijl ik hen 2x vroeg wat technisch de max was. Want heb wel berichten gevonden van mensen met CL17 en CL18 maar niet over de MHz. Dus die support is ook niet duidelijk.

Ideaal zou ik voor 3000mhz of 3200mhz en CL17 willen gaan omdat ik denk dat een CL16 niet zal werken, maar ik twijfel zelfs over de 3000mhz..

Heeft iemand dus ervaring met een geheugen upgrade van 3000mhz of hoger en met een CL17 of lager?

[ Voor 14% gewijzigd door GirlKillu op 11-01-2021 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Wie kan er mij even het licht laten schijnen op welke accu's er nou allemaal in de xps 9570 passen?

de huidige 97wh accu is eigenlijk aan het einde van zijn latijn, en eigenlijk wil ik terug naar een 56wh accu.. (want dan past er nog even een SATA SSD bij in, en mijn storage behoefte gaat boven accu tijd)

maar ik kom er niet echt lekker uit welke 56wh accu er nou in zou passen.. :/
Dell zelf komt alleen met de 97wh accu op de proppen.. maar dat komt mogelijk omdat de XPS met 97wh geleverd is en dus het montage materiaal voor een sata disk mist? en ze daarom geen 56wh accu laten zien?

volgens mij zou een accu welke 1 van deze product codes voert gewoon moeten passen?
05041C - 0RRCGW - 451-BBFM - 5D91C - 62MJV - D1828 - H5H20 - HSH20 - KHCK5 - M7R96 - RRCGW
maar graag zou ik nog even een kleine bevestiging willen ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-07 09:07
Ik ben van plan om een XPS 17 te kopen maar twijfel over het scherm, de fullHD of de 4k Ultra HD versie.. Ik ga de laptop voornamelijk gebruiken voor browsen, mailen, veel office en youtube.

Gebruik hem voornamelijk als desktop vervanger met de stekker in het stopcontact.
Wel zou het fijn zijn als het scherm niet teveel spiegeld i.v.m. buiten werken.

Hoop dat er in dit topic iemand is die beide schermen heeft gezien en een uitspraak/advies kan geven over dit punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Goed, inmiddels de XPS wat upgrades cq downgrades :+ gegeven :-)

Killer wifi er uit.. Intel AX210 er voor terug werkt prima..
gare 97wh accu er uit.. sata ssd kit er in werkt prima.. (2TB SATA SSD er bij naast de 1TB NVME :9 )

56wh accu er in (immers is er geen plek meer voor een 6 cell) FAIL... batterij wordt niet als zijnde genuine dell accu herkend ( :/ ) en weigert hem op te laden :|

of deze accu is ondanks dat die "compatible" zou moeten zijn toch niet compatible.. en wordt t een uitdaging om een goede te vinden vrees ik...

of het is op te lossen met wat truukjes.. maar ik vrees het ergste :/

[ Voor 3% gewijzigd door SMSfreakie op 24-01-2021 17:09 ]

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
jasper2603 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:23:
Ik ben van plan om een XPS 17 te kopen maar twijfel over het scherm, de fullHD of de 4k Ultra HD versie.. Ik ga de laptop voornamelijk gebruiken voor browsen, mailen, veel office en youtube.

Gebruik hem voornamelijk als desktop vervanger met de stekker in het stopcontact.
Wel zou het fijn zijn als het scherm niet teveel spiegeld i.v.m. buiten werken.

Hoop dat er in dit topic iemand is die beide schermen heeft gezien en een uitspraak/advies kan geven over dit punt?
Ik zou niet meer terug willen naar iets beeneden 4k. Vind het echt heerlijk op m'n XPS 15 9550. Spiegelen is wel een ding wanneer je buiten zit. Op een zomer dag in de zon zitten is niet prettig werken in ieder geval, maar dat komt in mijn geval dan ook zelden voor. Op 17" zou ik sowieso voor 4k gaan, maar het is maar net wat je zelf prettig vindt werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
SMSfreakie schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:08:
Goed, inmiddels de XPS wat upgrades cq downgrades :+ gegeven :-)

Killer wifi er uit.. Intel AX210 er voor terug werkt prima..
gare 97wh accu er uit.. sata ssd kit er in werkt prima.. (2TB SATA SSD er bij naast de 1TB NVME :9 )

56wh accu er in (immers is er geen plek meer voor een 6 cell) FAIL... batterij wordt niet als zijnde genuine dell accu herkend ( :/ ) en weigert hem op te laden :|

of deze accu is ondanks dat die "compatible" zou moeten zijn toch niet compatible.. en wordt t een uitdaging om een goede te vinden vrees ik...

of het is op te lossen met wat truukjes.. maar ik vrees het ergste :/
Neem aan dat je dit en dit al gelezen had? Lijkt erop dat het wel mogelijk is in ieder geval :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Majesty schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:48:
[...]

Neem aan dat je dit en dit al gelezen had? Lijkt erop dat het wel mogelijk is in ieder geval :).
Yep.. heb er nu een accu in zitten die herkent wordt als zijnde: DELL 62MJV (aldus windows powershell / powercfg /batteryreport) maar die weigert die dus :(

maar ik moet schijnbaar een accu hebben die herkent wordt als zijnde H5H20 OF 5D91C

en dat zal wel een uitdaging worden.. mgoed eerst eens kijken of de huidige 62MJV retour mag.. en dan maar opzoek naar een toko waar ze een H5H20 / 5D91C verkopen en niet met die accu compatibele uitvoering (zo al in mn vorige overzichtje :o)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barellron
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:14
Nadat ik mijn nieuwe monitor met USB-C PD heb gehaald, kom ik er achter dat mijn XPS 7590, een limiet op non-dell usb-c opladers heeft van 65w. Weet iemand of je hier omheen kan? Ik heb gezocht maar weinig gevonden behalve dat de limiet bestaat.

Gezien de laptop normaal een oplader van 130w heeft is 65w wel iets te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
barellron schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:21:
Nadat ik mijn nieuwe monitor met USB-C PD heb gehaald, kom ik er achter dat mijn XPS 7590, een limiet op non-dell usb-c opladers heeft van 65w. Weet iemand of je hier omheen kan? Ik heb gezocht maar weinig gevonden behalve dat de limiet bestaat.

Gezien de laptop normaal een oplader van 130w heeft is 65w wel iets te weinig.
Jup, heb een 9550 hier en die heeft ook 130w nodig om op te laden. Een D6000 dockingstation was al niet voldoende, dus heb uiteindelijk een WD19TB aangeschaft via Marktplaats voor €150,- nieuw (lucky me).
Dus het wordt of afzien van opladen, of een dockingstation kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningSlakkie
KoningSlakkie schreef op woensdag 4 november 2020 @ 07:54:
Gisteren avond is mijn batterij van mijn XPS 13 9350 (Skylake, 6e gen) opeens gestopt met werken, knipperend oranje licht en weigerde op te starten. Na het ontkoppelen van de batterij deed hij het weer. De (laptop+) batterij is nu exact 5 jaar oud. Raar is: de capaciteit/health was een maandje terug nog 90% en dat kwam ook overeen met de accu duur.

Hebben mensen ervaring met het bestellen van een accu, of hebben mensen ook goede ervaring met thirdparty accu's? Er zijn namelijk hele goede en betere accu producenten dan Dell, Dell maakt rotzooi als je het mij vraagt. Ik wil bijvoorbeeld Dell Powermanagement applicatie blijven gebruiken, zal deze weigeren te werken als ik een thirdparty accu ga gebruiken? Dell kennende hebben ze vast wel truukjes in hun bios om raar te gaan doen bij thirdparty accu's.
Ter update ik heb de accu van mijn XPS 13 9350 vervangen met een Yanec Laptop Accu 7400 mAh. Heerlijk weer volle capaciteit en nog beter, mijn problemen met mijn touchpad zijn verdwenen _/-\o_

(Ik ga ook nooit meer een (Dell :+ ) laptop halen) Ik doe tegenwoordig (eerder) alles met een smartphone en voor power ga ik liever voor een desktop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Inmiddels een h5h20 accu in de xps 9570 en die doet 't zonder morren *O*

* SMSfreakie happy

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Ik wordt echt gek van de battery bug in mijn XPS 7590.
Ik kan nu zo ontzettend vaak niet werken omdat ik niet in de buurt ben van een stopcontact ondanks dat ik nog 80% accu in mijn laptop heb zitten.

Dell XPS 15 7590 false battery warning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
robcoenen schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:48:
Ik wordt echt gek van de battery bug in mijn XPS 7590.
Ik kan nu zo ontzettend vaak niet werken omdat ik niet in de buurt ben van een stopcontact ondanks dat ik nog 80% accu in mijn laptop heb zitten.

Dell XPS 15 7590 false battery warning
originele of aftermarket accu?

mijn oude E6440s hebben het ook als er een aftermarked accu in zitten... en dan af en toe is die ineens leeg.. zelfs als de oplader er in zit 8)7

en na 2 seconden weer gewoon op t niveau wat die had 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door SMSfreakie op 08-02-2021 12:14 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
SMSfreakie schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:13:
[...]

originele of aftermarket accu?

mijn oude E6440s hebben het ook als er een aftermarked accu in zitten... en dan af en toe is die ineens leeg.. zelfs als de oplader er in zit 8)7

en na 2 seconden weer gewoon op t niveau wat die had 8)7
Origineel. XPS is van april 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Laatst online: 20:18

JME

zeg maar Jamie

Dan dien je toch een garantieclaim in?
Pagina: 1 ... 32 ... 35 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen en discussie omtrent de XPS 13 en 15, uitdrukkelijk niet voor statusupdates en leveringen over bestellingen. Dit kun je kwijt in Dell levertijden topic.