Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• duderuud
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 30-05 17:21

duderuud

Sliden is koel

Ik heb ook de 9300. Booten duurt inderdaad relatief lang. Zal het eens timen...

Maar ik denk dat ik 'm terugstuur. Het geluid is echt waardeloos. Daar moet ik wel bij vermelden dat ik van een Macbook Pro af kom met "upward firing speakers" dus ik ben redelijk verwend.

Ik wacht de XPS 9500 af, die kan ook elk moment uitkomen.

[Voor 4% gewijzigd door duderuud op 26-04-2020 16:58]

Motor-Forum.nl

• Tamerciaga
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 00:37
Jwsa schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 23:25:
Wat ervaring aan mijn kant die ik graag wil delen: Mijn aanvankelijk prachtige XPS 15 fors stuk geweest. Nadat de 3de monteur langskwam hem uitgelegd dat ie echt stuk was. Laptop moest ingestuurd worden, 2 maanden reparatietijd. Mijn wens om met spoed een nieuwe te leveren werd niet gehonoreerd. Twee maanden zonder laptop terwijl ik een aanvullende garantie had gekocht. Ik was er helemaal klaar mee. De deskundigheid van de monteurs viel dus vies tegen. Die konden alleen kunstje accu etc vervangen. De aanvullende garantie blijkt niks voor te stellen op deze manier.
Van de ca 6 Dell laptops is zijn er twee stuk geweest en gerepareerd en twee anderen kort na de garantie periode de geest gegeven. De kwaliteit die Dell levert is dus aantoonbaar belabberd.

Op de site van Dell zelf had ik overigens een review gegeven op mijn XPS 15 2-1 van 3000 euro. De review werd niet geplaatst!!

Nu is overigens de microfoon stuk en krijgen ze die niet gerepareerd. Als doekje voor het bloeden een voucher van 50 euro ontvangen voor een losse microfoon, maar, jawel, levertijd zes weken.

Toetsenbord typt niet lekker.
Met creditcard betaald? Dan had je misschien nog iets met je aankoopverzekering kunnen doen :)

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb een 9350 en heb het gevoel dat die laatste BIOS-update (vanwege de lekken in de Intel Management Engine, dank u Intel) de batterijduur niet zo'n goed gedaan heeft... Ik draai zelf Debian Testing en tot voor kort was de batterij best wel OK (apparaat is ook van januari 2016, dus lijkt niet abnormaal dat die ondertussen al wat achteruitgegaan is...).

Wat zijn andere 9350-eigenaars hun ervaringen?

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• leergierig
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 30-05 09:17
ik heb interesse in de 9300. hoewel de reviews vrijwel allemaal goed zijn, heb ik nog weinig 'echte gebruikers' reviews kunnen vinden. De bezitters van de 9300 op dit forum zijn wisselend enthousiast.

wie kan me adviseren. ik wil hem gebruiken voor simpele officewerkzaamheden, zoomen, Netflix etc. heb nu een laptop die vaak lawaai maakt qua ventilatoren. daar heb ik een hekel aan, maar weet niet of de 9300 veel lawaai maakt.

alle tips zijn enorm welkom.

• JME
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:01

JME

zeg maar Jamie

Jouw keuze natuurlijk. Maar waarom in hemelsnaam een XPS voor die doeleinden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 30-05 15:01
JME schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:49:
Jouw keuze natuurlijk. Maar waarom in hemelsnaam een XPS voor die doeleinden?
Waarom niet? We moeten niet doen alsof deze machines gemaakt zijn voor high-end games of 4k video bewerken. Het formaat, 16:10 scherm en (in de meeste gevallen) goede bouwkwaliteit maakt het een prima laptop als je perfomance eisen niet extreem zijn en je budget relatief hoog is.

Er zijn genoeg mensen die de rekenkracht potentie van high-end telefoons (iPhone 11, Galaxy S20) nooit zullen benutten, maar alsnog ervoor kiezen vanwege het design en/of afwerking.

[Voor 3% gewijzigd door tweegroenethee op 26-04-2020 20:06]

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:32
duderuud schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:56:

Maar ik denk dat ik 'm terugstuur. Het geluid is echt waardeloos. Daar moet ik wel bij vermelden dat ik van een Macbook Pro af kom met "upward firing speakers" dus ik ben redelijk verwend.

Inmiddels erachter waarom boot zo verschrikkelijk lang duurde. Ik had hibernate uitgezet (powercfg.exe /h off), doe ik altijd op mijn laptops. Maar kennelijk gaat fastboot hier ook mee uit.

Na het weer aanzetten is boot ongeveer 5sec. Alleen reboot duurt nog wel even te lang vindt ik.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• leergierig
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 30-05 09:17
tweegroenethee schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:04:
[...]

Waarom niet? We moeten niet doen alsof deze machines gemaakt zijn voor high-end games of 4k video bewerken. Het formaat, 16:10 scherm en (in de meeste gevallen) goede bouwkwaliteit maakt het een prima laptop als je perfomance eisen niet extreem zijn en je budget relatief hoog is.

Er zijn genoeg mensen die de rekenkracht potentie van high-end telefoons (iPhone 11, Galaxy S20) nooit zullen benutten, maar alsnog ervoor kiezen vanwege het design en/of afwerking.
moet bekennen dat ik voornamelijk val voor het design inderdaad. en nu ik de hele dag op een laptop zit te werken, wil het oog ook wat.

• Ale22io
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 29-05 12:15
Hi allen,

ik ben sinds een kleine week de trotse eigenaar van een Dell XPS 15 7590. Helaas kom ik erachter dat ik een foutieve laptop in ontvangst heb mogen nemen. Zoals jullie op de foto kunnen zien laat het carbon los en lijkt het wel alsof er scheurtjes langzamerhand ontstaan. Ik irriteer mij hier aan, en kan begrijpen dat het na enkele jaren ontstaat, maar na een week? Kan ik hiermee terug naar Dell? want dit vind ik wel zuur voor een laptop van 2200 euro

i

• CT
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 29-05 21:10

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Gewoon terug sturen, gelukkig doet dell over het algemeen (als het nog binnen de 30 dagen is) helemaal niet lastig. Je kan dan aangeven een vervangend toestel te krijgen of je geld terug.

• Ale22io
CT schreef op maandag 27 april 2020 @ 07:44:
[...]

Gewoon terug sturen, gelukkig doet dell over het algemeen (als het nog binnen de 30 dagen is) helemaal niet lastig. Je kan dan aangeven een vervangend toestel te krijgen of je geld terug.
Ik ben bang dat ze het afdoen als cosmetische schade, schade die hun in mijn schoenen gaan schuiven. Ik heb hun zojuist een bericht gestuurd inclusief bovenstaande foto en neergelegd bij hun facebook chat account. Ik weet niet precies waar ik zijn moet... daar hun 3 afdelingen hebben. 8)7

Hoop op een goed vervolg

• CT
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 29-05 21:10

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Oh ik bel altijd gewoon direct dat dell tel nr kom je vanzelf bij de juiste persoon, en dan leg je gewoon uit dat het al zo was uit de doos oid. Ik heb m'n XPS toen ook tot driemaal aan toe op die manier steeds terug gestuurd en dat waren ook varierend van cosmetische schade tot gewoon uiteindelijk dat ding maar terug sturen zonder echte reden (dingen als coil whine, fan noise gedoe had geen zin dat allemaal toe te lichten) :P ze deden gelukkig nooit moeilijk en als je maar binnen die dagen zit kan 't altijd wel terug.

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Ik ben een tijdje creatief met URL's geweest en ik denk een primeur te hebben...alle informatie én specificaties van de nieuwe XPS 9500 :)

Veel leesplezier!

https://www.dell.com/lu/g...00-laptop/pd?sc_err=noocs

Motor-Forum.nl

• tweegroenethee
  • Laatst online: 30-05 15:01
duderuud schreef op maandag 27 april 2020 @ 17:28:
Ik ben een tijdje creatief met URL's geweest en ik denk een primeur te hebben...alle informatie én specificaties van de nieuwe XPS 9500 :)

Veel leesplezier!

https://www.dell.com/lu/g...00-laptop/pd?sc_err=noocs
Heb je toevallig screenshots genomen?

Acties:
  • +8Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Ik kom er net achter dat ze de pagina verwijderd hebben.
En inderdaad, gelukkig screenshots gemaakt want de pagina stond nog in een tabblad open :)

Algemene informatie: https://www.dropbox.com/s...f/DellXPS15-9500.png?dl=0
Specs: https://www.dropbox.com/s...XPS15-9500-specs.png?dl=0

Update:
Om het nog makkelijker te maken een HTML export van de pagina:
https://www.vanhoevelaken.nl/XPS9500/

[Voor 15% gewijzigd door duderuud op 27-04-2020 20:11]

Motor-Forum.nl

• Regeneration
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online
Ik kreeg net dit doorgestuurd, info over XPS 17:

https://www.notebookcheck...-leaked-too.463078.0.html

Grootste verschillen met XPS 15 is de RTX 2060 GPU, een extra Thunderbolt poort, en 97 Wh optie (XPS 15 krijgt max 86 Wh).

Height (rear): 19.5 mm (0.77 in.)
Width: 374.45 mm (14.74 in.)
Depth: 248.05 mm (9.76 in.)
Starting weight: 2.11 kg (4.65 lb)
Weight (maximum): 2.51 kg (5.53 lb)

Wel jammer dat de XPS 15 en XPS 17 geen AMD 4800H(S) optie zullen krijgen, maar was wellicht te verwachten.

[Voor 13% gewijzigd door Regeneration op 27-04-2020 23:43]

• Ale22io
CT schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:58:
Oh ik bel altijd gewoon direct dat dell tel nr kom je vanzelf bij de juiste persoon, en dan leg je gewoon uit dat het al zo was uit de doos oid. Ik heb m'n XPS toen ook tot driemaal aan toe op die manier steeds terug gestuurd en dat waren ook varierend van cosmetische schade tot gewoon uiteindelijk dat ding maar terug sturen zonder echte reden (dingen als coil whine, fan noise gedoe had geen zin dat allemaal toe te lichten) :P ze deden gelukkig nooit moeilijk en als je maar binnen die dagen zit kan 't altijd wel terug.
Zojuist contact gehad met Dell. Kreeg 2 opties aangeboden.

Optie 1 : nieuwe Palmrest laten monteren

Optie 2 : geld terug. Een nieuwe XPS sturen doen ze niet aan.

Ik neig naar optie 2 omdat de vertragingen tussen het opsturen naar de fabriek en het terug (zowel laptop bij optie 1 als geld terug bij optie 2) krijgen wel z’n 5/6 weken in beslag zullen nemen denk ik, waardoor ik neig naar een nieuwe XPS model die binnenkort uitkomt.
Wat lijkt jullie het beste?

• pitchdown
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19:27
Ale22io schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:53:
[...]

Ik neig naar optie 2 omdat de vertragingen tussen het opsturen naar de fabriek en het terug (zowel laptop bij optie 1 als geld terug bij optie 2) krijgen wel z’n 5/6 weken in beslag zullen nemen denk ik, waardoor ik neig naar een nieuwe XPS model die binnenkort uitkomt.
Bij die laatste optie moet je zeker de orginele factuur kunnen leveren?

• Ale22io
pitchdown schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:02:
[...]

Bij die laatste optie moet je zeker de orginele factuur kunnen leveren?
Ik ben er zelf nog niet uit. Heb nog niks tegen Dell gezegd omdat ik nog twijfel welke optie ik ga kiezen. Maar wat jij zegt ; uiteraard moet je de factuur kunnen aantonen.

Welke optie zou jij kiezen? Vraag mij af of de nieuwe XPS ook daadwerkelijk volgende maand uitkomt.

Het probleem is als ik geld terug vraag dat ik een zelfde XPS waarschijnlijk niet goedkoper ga krijgen want je zit ook met de kortingen die ze op dat moment hanteren.

• pitchdown
Ale22io schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:13:
[...]

Ik ben er zelf nog niet uit. Heb nog niks tegen Dell gezegd omdat ik nog twijfel welke optie ik ga kiezen. Maar wat jij zegt ; uiteraard moet je de factuur kunnen aantonen.

Welke optie zou jij kiezen? Vraag mij af of de nieuwe XPS ook daadwerkelijk volgende maand uitkomt.

Het probleem is als ik geld terug vraag dat ik een zelfde XPS waarschijnlijk niet goedkoper ga krijgen want je zit ook met de kortingen die ze op dat moment hanteren.
Ik ben benieuwd of de orginele factuur wel terecht is.
Als je een laptop 2e hands overneemt krijg je niet altijd de factuur erbij. Terwijl je wel recht hebt op volledige garantie-afhandeling.

• Regeneration
  • Niet online
Ale22io schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:53:
[...]

Ik zou zeker wachten op de nieuwe XPS laptops. Het is een grote redesign van de XPS na 4 jaar. Met allemaal verbeteringen met o.a. scherm verhouding, compacter, speakers toetsenbord en hopelijk ook de koeling. Zie ik bijna geen reden om niet te wachten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• __xeno__
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 00:20
Dag! Ik heb onlangs een tweedehands XPS 13 9350 gekocht. Mooi apparaatje, alleen heb ik problemen met de slaapstand. Als ik de laptop dichtklap of zelf in slaapstand zet, wordt hij regelmatig niet wakker. Hij start dan weer "koud" op en ik moet pagina's e.d. herstellen.

Het lijkt vooral zo te zijn als hij langer in de slaapstand staat. Ik heb verschillende dingen geprobeerd maar het probleem lijkt te blijven bestaan. Wat heb ik geprobeerd:

Laatste Bios geïnstalleerd (2x)
Power setting gechecked in windows.
Wake on USB aangezet.
Chipset/Videokaart drivers opnieuw geinstalleerd.
Probleem doet zich voor op zowel batterij als aan de lader.

Anderen die hier ook last van hebben gehad en een oplossing hebben?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Regeneration schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:36:
[...]

Ik zou zeker wachten op de nieuwe XPS laptops. Het is een grote redesign van de XPS na 4 jaar. Met allemaal verbeteringen met o.a. scherm verhouding, compacter, speakers toetsenbord en hopelijk ook de koeling. Zie ik bijna geen reden om niet te wachten.
Afgaand op de recensie hier op Tweakers zelf is de koeling van de nieuwe XPS 13 met twee ventilators uitgevoerd en ruim voldoende.

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ATY77
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 24-05 13:12
Borromini schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:18:
Ik heb een 9350 en heb het gevoel dat die laatste BIOS-update (vanwege de lekken in de Intel Management Engine, dank u Intel) de batterijduur niet zo'n goed gedaan heeft... Ik draai zelf Debian Testing en tot voor kort was de batterij best wel OK (apparaat is ook van januari 2016, dus lijkt niet abnormaal dat die ondertussen al wat achteruitgegaan is...).

Wat zijn andere 9350-eigenaars hun ervaringen?
Hier precies hetzelfde probleem met mijn 9350. Na de laatste BIOS-update is de accuduur van mijn 9350 aanzienlijk verminderd. Ik draai nu Ubuntu 20.04 LTS, probleem deed zich in Ubuntu 18 LTS ook al voor.

[Voor 5% gewijzigd door ATY77 op 08-05-2020 20:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Regeneration schreef op maandag 27 april 2020 @ 23:29:
Wel jammer dat de XPS 15 en XPS 17 geen AMD 4800H(S) optie zullen krijgen, maar was wellicht te verwachten.
Ik hoop daar ook op, maar Dell heeft blijkbaar een aantal jaar gewoon Intel 'premies' laten betalen zodat ze break-even draaiden in plaats van verlies te maken (en de facto exclusief een Intel-tent zouden blijven voor hun laptops). Het fijne weet ik er niet meer van, maar Dell hield zijn handje op bij Intel en vroeg meer centjes; en Intel gaf dat met plezier, voor hen was dat in verhouding peanuts.

Laten we hopen dat de sterke Zen-generaties Dell op andere gedachten brengen, maar het zal niemand verbazen als zij of Intel een andere manier gevonden hebben om die exclusiviteit te behouden.

[Voor 12% gewijzigd door Borromini op 09-05-2020 10:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kristof1234
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 30-05 17:04
edit: problem solved

[Voor 109% gewijzigd door kristof1234 op 14-05-2020 12:55]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Nieuwe XPS laptops zouden deze week uit moeten komen:

https://www.notebookcheck...n-track-too.464804.0.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kristof1234
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 30-05 17:04
edit: problem solved. Na weekje windows updates op achtergrond en windows search indexering lijkt fan stabiel te zijn.

[Voor 88% gewijzigd door kristof1234 op 14-05-2020 12:56]

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Dell USA heeft nu ook de nieuwe XPS 15 en XPS 17 online:
https://www.dell.com/en-u...op/spd/xps-15-9500-laptop

https://www.dell.com/en-u...op/spd/xps-17-9700-laptop

Edit: Er zijn maar 5 15" modellen die je kan kiezen maar zowaar, je kan elk basismodel configureren met bijv. meer geheugen of grotere SSD (y)

[Voor 22% gewijzigd door duderuud op 13-05-2020 16:19]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • +3Henk 'm!

• tijmen1
  • Laatst online: 30-05 17:05
Dave2D heeft een eerste impressie van de nieuwe XPS 15/17 online staan.

Ik hoop echt dat het 15 inch model zonder gtx kaart ook in Nederland verkrijgbaar wordt...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
Wellicht een idee om een nieuw topic aan te maken, specifiek voor de nieuwe XPS 13 / 15 / 17 modellen? Gezien dit topic al sinds 2015 mee gaat.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 29-05 13:02
robcoenen schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:31:
Wellicht een idee om een nieuw topic aan te maken, specifiek voor de nieuwe XPS 13 / 15 / 17 modellen? Gezien dit topic al sinds 2015 mee gaat.
Done!@tweegroenethee Als je nog mee wilt helpen aan de topicstart hoor ik het graag :)

• Regeneration
  • Niet online
tijmen1 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:18:
Dave2D heeft een eerste impressie van de nieuwe XPS 15/17 online staan.

Ik hoop echt dat het 15 inch model zonder gtx kaart ook in Nederland verkrijgbaar wordt...[YouTube: The NEW XPS 17 and XPS 15!]
Hij klinkt heel positief in zijn eerste indruk. Hij zegt dat hij overweegt om de XPS 17 als zijn dagelijkse laptop te gebruiken. Dat zegt eigenlijk al genoeg. Waar kan ik hem bestellen? Hahaha :P

Enige wat hij jammer vind is dat er geen AMD inzit en dat zei ik eerder ook al. :)

• Muse
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Ik heb een XPS 9550 en heb soms iets vreemds met de batterij.

Ik gebruik eigenlijk altijd de hibernate stand, wat meestal prima werkt.
Soms leg ik de laptop met bijvoorbeeld 45% accu weg in hibernate. Als ik dan de volgende dag weer opstart zie ik een soortgelijke lading in het W10-aanmeldscherm staan (accu-icoon). Na het aanmelden krijg ik dan binnen een minuut de melding dat het ik de oplader moet aansluiten, omdat de accu nog maar 6% is.

Het vreemde eraan is, dat het niet altijd gebeurt. En een toestel in hibernate zou over een nacht geen 40% accu kwijt moeten raken. Iemand die dit euvel wel eens meegemaakt heeft?

• KhaZ
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 29-05 14:58

KhaZ

Alfa Romeo

Muse schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 08:55:
Ik heb een XPS 9550 en heb soms iets vreemds met de batterij.

Ik gebruik eigenlijk altijd de hibernate stand, wat meestal prima werkt.
Soms leg ik de laptop met bijvoorbeeld 45% accu weg in hibernate. Als ik dan de volgende dag weer opstart zie ik een soortgelijke lading in het W10-aanmeldscherm staan (accu-icoon). Na het aanmelden krijg ik dan binnen een minuut de melding dat het ik de oplader moet aansluiten, omdat de accu nog maar 6% is.

Het vreemde eraan is, dat het niet altijd gebeurt. En een toestel in hibernate zou over een nacht geen 40% accu kwijt moeten raken. Iemand die dit euvel wel eens meegemaakt heeft?
Heb dit ook altijd met 9550, voelt daardoor niet echt betrouwbaar. Power drain (bug) noemen ze dat volgens mij.

AMD 3700X | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• Muse
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
KhaZ schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:09:
[...]

Heb dit ook altijd met 9550, voelt daardoor niet echt betrouwbaar. Power drain (bug) noemen ze dat volgens mij.
Het is vooral irritant. Ik gebruik de laptop 99% thuis, dus er is een stopcontact in de buurt, maar het is gewoon vervelend als je even snel iets wil opzoeken. Verder ben ik overigens heel tevreden met mijn laptop.

Maar goed, je hebt ook geen oplossingen gevonden dus? Ik ga zelf ook nog eens googlen.

• KhaZ
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 29-05 14:58

KhaZ

Alfa Romeo

Muse schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:22:
[...]

Het is vooral irritant. Ik gebruik de laptop 99% thuis, dus er is een stopcontact in de buurt, maar het is gewoon vervelend als je even snel iets wil opzoeken. Verder ben ik overigens heel tevreden met mijn laptop.

Maar goed, je hebt ook geen oplossingen gevonden dus? Ik ga zelf ook nog eens googlen.
Nee niet dat ik weet. Heb 'm meestal toch aan de WD15 dock liggen.

AMD 3700X | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• mbenjamins
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 23:29
Als je een Dell XPS 13 wil bestellen kun je Gedis-pakketreferentie veranderen. Weet iemand wat dat inhoudt?

Weet iemand ook als het mogelijk is om de laptop met Windows 10 pro te bestellen als consument?

Het gaat om de volgende laptop
https://www.dell.com/nl-n...13-9300-laptop/cnx93009sc

• zerodian
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 29-05 07:12
duderuud schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:56:

Ik heb de Dell XPS 9700 nu sinds 2 weken, en bevalt mij zeer goed. Vanuit hibernation tot ready-to-work kost ongeveer 15 seconden bij mij. Als hij is slaapstand zit, kost het maar 1-3 sec.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

@zerodian Een pre productie model ofzo? Want ze zijn nog helemaal niet te koop...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CheckItOut
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 11:21
Zou de nieuwe XPS 15 9500 compatible zijn met (?):
- TB16 (mijn thuiswerkplek)
- WD15 (momenteel op flexplekken op kantoor)

Aangezien mijn huidige systeem is afgeschreven, zat ik te denken aan:
- Een XPS 15 9570 met WD19TB in de sale

Maar als het compatibel is zou ik ook nog kunnen wachten op een aanbieding voor de 9500 en deze dan samen met een WD19TB laten halen. Iemand aanbevelingen?

ERROR # 26633: NO SIGNATURE INSPIRATION

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 29-05 14:38
Ik weet niet wat het is, maar ik heb ongelofelijk last van throttling op mijn XPS15 9560.
Het gaat vooral in Zoom/Slack/WebEx/whatever meetings helemaal los.

Throttlestop heb ik vorige week geïnstalleerd en dat leek toen te helpen, maar het wordt er gewoon niet echt beter op.
Ja, ik heb best wel wat programma's open, maar dat zou de laptop toch wel aan moeten kunnen (heb de variant met 32GB RAM).

Hebben hier meer mensen last van de throttling gehad? Zo ja, wat heb je er aan gedaan? Ook iets met ThrottleStop? Of wat anders?

Blog | Tech Blog

• Ben.Hahlen
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 29-05 14:38
Nadat het echt helemaal niet meer te harden was, heb ik vandaag, na een uur met ProSupport gehangen te hebben, nieuwe thermal paste en thermal pads gekocht en geïnstalleerd (volgens deze guide: (https://www.ultrabookrevi...-fix-throttling-xps-15/).
Resultaat: temperaturen zijn echt dikke prima, maar de throttling is zeker nog aanwezig, maar wel minder nu.

ProSupport heeft voor as maandag (echt ongelofelijk snel, kudos) een afspraak gepland voor een nieuw moederbord.
Had bovenstaand voornamelijk gehaald om te kijken of het hielp en dan evt het te kunnen volhouden tot het nieuwe moederbord zou komen (vorige keer duurde dat een week of twee).

Ik vraag me af hoeveel het moederbord gaat helpen, maar dat is stap 2...
Het enige waar ik (nog) niet naar uitkijk is Windows herinstalleren...

Blog | Tech Blog

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zerodian
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 29-05 07:12
duderuud schreef op zondag 17 mei 2020 @ 01:33:
@zerodian Een pre productie model ofzo? Want ze zijn nog helemaal niet te koop...
Ow bedoel de 9300 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pitchdown
Is de XPS 9300 goed buiten de gebruiken of heb je dan enorm last van de reflecties? Of is dit afhankelijk welk model je kiest?
Ik zoek eigenlijk een touchscreen-variant welke ook buiten te gebruiken is.
Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True