Regeneration schreef op maandag 1 juni 2020 @ 16:06:
[...]
Oprechte vraag, wat is er zo belangrijk aan dat de laptop dun is? (Vergelijkbaar met dat telefoons een tijdje alleen maar dunner werden, met allerlei negatieve gevolgen.)
Ik snap dat juist niet. Als het kan prima uiteraard, maar fabrikanten (dus niet specifiek Apple, maar hun dunste MBP15 was wel misschien de slechte die ze tot nu toe gemaakt hebben) maken alles zo dun dat er problemen ontstaan zoals koeling en zeer weinig travel en andere problemen met de toetsen. Is dat die paar mm dunner dan waard? Is het draagbaarheid? Hoeveel maakt een paar mm dunner echt uit? Als draagbaarheid belangrijk is, kies dan voor een kleinere laptop zou ik zeggen.
Verder, zou je ook kunnen zeggen dat de MBP16 bulky is ten opzichte van de XPS 15.

Vooral esthetisch, maar toch ook wel een beetje 'het beste van het beste' c.q. 'perfect'. Dat ligt trouwens niet alleen bij Dell hoor, eigenlijk alle andere fabrikanten behalve Apple hebben deze tekortkoming. Ik wil hier trouwens geen Dell vs Apple discussie starten hoor!

Ik zoek gewoon een goede machine om weer terug te gaan naar Windows.
Maar er is verder geen enkele fabrikant die genoeg resources in het design steekt imo. Dell is goed op weg gelukkig

Ik snap niet waarom het scherm van dell relatief zo dik is, en dat het trackpad op de Dell nog als een springplank werkt, ipv overal indrukbaar. Niet volledig aluminium etc. Geen volledige unibody etc. Van die kleine dingen die ik persoonlijk storend vind, maar 99.99% van de users blijkbaar niet.
Overigens is de 16" Macbook ook een gedrocht ja

Dus die gaat er sowieso niet komen. Snap niet dat ze de 15" formfactor nog net iets meer hebben verkleind. 16" is idd te bulky, maar nog steeds dunner dan de Dell.
De 15" MPB bevalt mij overigens prima

maar dat geheel terzijde en irrelevant. Denk dat idd dat meteen het probleem is: als je die 15" hebt gezien, is alles wat je er naast zet nogal dik