Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
JME schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:13:
Dan dien je toch een garantieclaim in?
Dat zou ik ook doen gezien er nog garantie op zit..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
JME schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:13:
Dan dien je toch een garantieclaim in?
SMSfreakie schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:50:
[...]

Dat zou ik ook doen gezien er nog garantie op zit..
Alleen moet Dell dan wel het probleem erkennen (gezien er honderden vergelijkbare klachten op het forum staan) ;)
Ik ben nu een paar dagen in gesprek met hun klantenservice. Ben benieuwd wat er uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-08 14:11
Slasher schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:48:
Ik heb een XPS 15 (7590) en wil door het thuiswerken eigenlijk een grotere monitor, door middel van een docking station. Nou heb je van die mooie thunderbolt docking stations maar die vind ik vrij prijzig.

Kan je ook gewoon een dell usb docking station gebruiken? En kan je die ook dichtklappen en verder blijven werken?
ja. max power over USB-C is 100W. Ook is er een minimum van 45W wanneer een XPS 15 de laptop laden over USB-C accepteert. Een duurdere Dell monitor die 90W kan leveren over USB-C zijn een optie voor vervanging van een dockingstation. Bij laptops met 130W adapter wordt bij 100% wel uit de accu's stroom getrokken en later bij geladen wanneer de cpu geen 100% meer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb een irritant probleem met mijn XPS 15 9550.
Onlangs heb ik een Bluetooth muis gekocht en na 2 maanden verliest deze nu regelmatig de verbinding. Op mijn werklaptop (toevallig ook een Dell) blijft de verbinding gewoon in stand. Dus het lijkt in de laptop te zitten en niet in de muis.

Ik heb al allerlei tips via Google geprobeerd (drivers opnieuw installeren, energiebeheer voor de wireless adapter uitschakelen, firmware update van de mui), maar dat heeft allemaal geen effect. Iemand hier ervaring met een soortgelijk probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
BT chip zit toch bij de WLAN adapter ingebakken?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Volgens mij wel, in dat Killer Wireless ding.

[ Voor 3% gewijzigd door Muse op 09-02-2021 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-09 16:38
Ik heb dat ook maandelijks. Bij mij los ik dat op door dezelfde drivers opnieuw te installeren. De drivers zijn al oud en worden schijnbaar niet meer geüpdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Al een tijdje een XPS 13 9300, maar sinds bios 1.4 doet power button het niet meer :\ Dus kan niet afsluiten door op het knopje te drukken.

Wacht al een lange tijd op een fix.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Stillekracht schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:39:
Ik heb dat ook maandelijks. Bij mij los ik dat op door dezelfde drivers opnieuw te installeren. De drivers zijn al oud en worden schijnbaar niet meer geüpdate.
Dus gewoon die Killer Wireless drivers voor de wifi en bluetooth? Dat hielp bij mij helaas niet, maar dan ga ik het nogmaals proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Cobalt schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:11:
[...]

ja. max power over USB-C is 100W. Ook is er een minimum van 45W wanneer een XPS 15 de laptop laden over USB-C accepteert. Een duurdere Dell monitor die 90W kan leveren over USB-C zijn een optie voor vervanging van een dockingstation. Bij laptops met 130W adapter wordt bij 100% wel uit de accu's stroom getrokken en later bij geladen wanneer de cpu geen 100% meer gebruikt.
Weet je dat zeker? Volgens mij hebben de 180w/240w TB dockingstations een soort eigen protocol om alsnog meer power over de USB C poort te sturen. Mijn 9550 laadt met de WD19TB net zo snel als met de normale adapter in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:34

Sabbi

je denkt aan mij.

Majesty schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:54:
[...]

Weet je dat zeker? Volgens mij hebben de 180w/240w TB dockingstations een soort eigen protocol om alsnog meer power over de USB C poort te sturen. Mijn 9550 laadt met de WD19TB net zo snel als met de normale adapter in ieder geval.
Je kan best meer dan 100w door een USB-C kabel duwen, maar dan is het geen officiële usb-c meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Sabbi schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:23:
[...]

Je kan best meer dan 100w door een USB-C kabel duwen, maar dan is het geen officiële usb-c meer ;)
Tsja dan gaat het over semantics denk ik, de connector blijft een USB C connector :p. Maar hier staat een mooie uitleg in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Stillekracht schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:39:
Helaas was dat bij mij niet de oplossing. De verbinding met de muis blijft wegvallen.
Via de killer website wel nieuwere drivers gevonden, maar het euvel blijft zich voordoen. Die drivers waren niet voor bluetooth, alleen voor wireless.

[ Voor 6% gewijzigd door Muse op 13-02-2021 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Iemand trouwens goede ervaringen met "goedkope" opladers voor de xps 15 (9570)

Of.met dit soort verlooptjes?
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/r6rKT1X/418925832-1799661980.jpg

Oude 7.4mm dell adapters (90/130 watt) heb ik er genoeg maar 't schijnt dat die met verloop niet goed herkent worden en dus de accu niet geladen wordt etc?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 19:05
Zijn er al ervaringen met de XPS 13 9310? Ik ben erg benieuwd hoe de i7-1185G7 het doet en vooral hoe de fan noise is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
mca2 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:27:
Zijn er al ervaringen met de XPS 13 9310? Ik ben erg benieuwd hoe de i7-1185G7 het doet en vooral hoe de fan noise is.
Die van mij wordt 18 feb verzonden, ik zal daarna een update posten. Ik ga er gezien de reveiews vanuit dat ie niet bepaald geluidloos zal zijn onder zware load. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
Helsie schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:21:
[...]

Die van mij wordt 18 feb verzonden, ik zal daarna een update posten. Ik ga er gezien de reveiews vanuit dat ie niet bepaald geluidloos zal zijn onder zware load. ;-)
Welke config heb je besteld? En ben benieuwd naar je ervaringen! En bij zware load lijkt mij redelijk lawaai te verwachten maar mijn huidige laptop staat bij 0-10% al flink te blazen (ja, alles schoongemaakt en koelpasta vervangen). Dus ben benieuwd hoe de XPS 13 zich daar gedraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
mca2 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:37:
[...]

Welke config heb je besteld? En ben benieuwd naar je ervaringen! En bij zware load lijkt mij redelijk lawaai te verwachten maar mijn huidige laptop staat bij 0-10% al flink te blazen (ja, alles schoongemaakt en koelpasta vervangen). Dus ben benieuwd hoe de XPS 13 zich daar gedraagt.
Ik heb de 32GB versie besteld (https://www.dell.com/nl-n...310-2-in-1-laptop/bn93106).
Voor de volledigheid, het is de 2-in-1 dus.

[update 18-2]
Mijn bestelling (betaling) was verkeerd gegaan, dus ik heb dinsdagavond opnieuw moeten bestellen. Verwachte verzenddatum is nu 20-2, hopelijk op 22-2 bezorgd.

[ Voor 15% gewijzigd door Helsie op 18-02-2021 11:55 . Reden: Aanvullende info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
Ik ga dit topic en subforum toch maar eens volgen. Ondanks dat ik al bijna 20 jaar in een Apple ecosysteem leef (momenteel met iPhone, Watch, TV, iPad, MacBook Pro) speel ik met de gedachte over te stappen op een Lenovo ThinkPad X1 Nano of Dell XPS 13 met Arch Linux.

Mijn MacBook Pro uit 2013 moet dit jaar wellicht worden vervangen. De gedachte om over te stappen voelt een beetje onwennig maar nu ik dag in dag uit zakelijk in Linux werk lijkt het me wel prettig eens een poos af te stappen van macOS.

Ik heb ook gekeken naar de Razer Book 13 maar onder de streep blijven de ThinkPad en de XPS als serieuze opties over. Ondanks de prachtige behuizing (persoonlijk) van de Razer.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 18:01
Eiríkr schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:52:
Ik ga dit topic en subforum toch maar eens volgen. Ondanks dat ik al bijna 20 jaar in een Apple ecosysteem leef (momenteel met iPhone, Watch, TV, iPad, MacBook Pro) speel ik met de gedachte over te stappen op een Lenovo ThinkPad X1 Nano of Dell XPS 13 met Arch Linux.

Mijn MacBook Pro uit 2013 moet dit jaar wellicht worden vervangen. De gedachte om over te stappen voelt een beetje onwennig maar nu ik dag in dag uit zakelijk in Linux werk lijkt het me wel prettig eens een poos af te stappen van macOS.

Ik heb ook gekeken naar de Razer Book 13 maar onder de streep blijven de ThinkPad en de XPS als serieuze opties over. Ondanks de prachtige behuizing (persoonlijk) van de Razer.
Ik draai al jaren Manjaro Cinnamon (Arch) op mijn XPS 13 9350. Draait als een zonnetje!

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Helsie schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:41:
[...]

Ik heb de 32GB versie besteld (https://www.dell.com/nl-n...310-2-in-1-laptop/bn93106).
Voor de volledigheid, het is de 2-in-1 dus.

[update 18-2]
Mijn bestelling (betaling) was verkeerd gegaan, dus ik heb dinsdagavond opnieuw moeten bestellen. Verwachte verzenddatum is nu 20-2, hopelijk op 22-2 bezorgd.
Goed, dat werd dus 1 maart bezorging. Desalniettemin blij mee. :-)

Wat een prachtige laptop is het, valt echt op door het design. Heel fijn scherm en toetsenbord, al kan ik me voorstellen dat het wel een kwestie van persoonlijke voorkeur is. Het toetsenbord heeft bijzonder weinig travel. Ik merk dat ik daar vrij snel aan kan wennen, maar de mensen die gehecht zijn aan hun aanslag, hebben er wellicht last van.

Snelheid van het apparaat is fantastisch, duidelijke vooruitgang tov mijn Lenovo X1 Carbon 6th gen. Met de 32GB RAM is het draaien van virtuele machines met een fatsoenlijke hoeveelheid geheugen een makkie, presteert prima. Wifi komt niet boven de 500 mbps ondanks dat het Wireless ax access point in dezelfde kamer staat. Maar goed, dat is voldoende snelheid om comfortabel te kunnen werken. :-) Bluetooth is tot op heden stabiel voor gebruik van headset en muis.

De karige hoeveelheid USB-C poorten is wel een dingetje. De accu gaat volgens de specificaties niet zo super lang mee, dus je zult vaak 1 poort al missen voor de lader. Daarom heb ik van de week ook maar een USB-hub gekocht, die de stroom kan doorlussen en daarnaast 2x USB-C en 2x USB-A heeft. Dit voor als ik niet mijn docking bij de hand heb (stel dat we ooit nog buitenshuis werken ;-) ).

Accuduur nog niet zo heel goed kunnen testen. Ventilatorgeluid hoor je natuurlijk wel als je opstart (en veel programma's geladen worden) of bij intensieve taken, maar ik vind het niet zo storend (werk ook wel heel vaak met headset met muziek of videoconference ;-) ). Warmte drijft niet zichzelf af en bij een snelle processor die gebruikt wordt, horen nu eenmaal fans.

Ik ben heel tevreden in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
SMSfreakie schreef op zondag 14 februari 2021 @ 12:19:
Iemand trouwens goede ervaringen met "goedkope" opladers voor de xps 15 (9570)

Of.met dit soort verlooptjes?
[Afbeelding]

Oude 7.4mm dell adapters (90/130 watt) heb ik er genoeg maar 't schijnt dat die met verloop niet goed herkent worden en dus de accu niet geladen wordt etc?
De eerste keer dat ik zo'n verloopje gebruikte was gelijk de laatste, mainboard moest vervangen worden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Wolly schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 13:32:
[...]

De eerste keer dat ik zo'n verloopje gebruikte was gelijk de laatste, mainboard moest vervangen worden |:(
Oei... Ik heb er nu 2 van Amazon doe doen het perfect. Icm een "oudere" dell adapter.

En ook 2 van Ali maar die worden niet herkent.. Er wordt wel "65" watt geleverd.. Maar de accu kan niet worden geladen etc..

Mgoed. Zit ook nog even re kijken voor een dock.. Gewoon simpel en gezien de laptop ook via usb-c pd geladen kan worden lijkt. Mij dat ook wel fijn...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-02 14:29
Mededoor dit topic de XPS 13 besteld. Had net een nieuwe M1 macbook gekocht vanwege de performance en super nette batterij performance, echter kon ik maar niet wennen aan Mac OS. Moet zeggen dat de XPS ook beter is afgewerkt dan de Macbook, de dunne bezelfs, gebruik van materialen en algehele look is top! Ben benieuwd hoe deze er over een jaartje uit ziet. Tot nu toe slijt ik windows laptops altijd redelijk snel op de een of andere manier terwijl een macbook van 3-4 jaar vaak nog prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Jeffrey0416 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:26:
Mededoor dit topic de XPS 13 besteld. Had net een nieuwe M1 macbook gekocht vanwege de performance en super nette batterij performance, echter kon ik maar niet wennen aan Mac OS. Moet zeggen dat de XPS ook beter is afgewerkt dan de Macbook, de dunne bezelfs, gebruik van materialen en algehele look is top! Ben benieuwd hoe deze er over een jaartje uit ziet. Tot nu toe slijt ik windows laptops altijd redelijk snel op de een of andere manier terwijl een macbook van 3-4 jaar vaak nog prima werkt.
Overstappen op macOS betekent investeren en dat heeft wat tijd nodig maar uiteindelijk gaat het om een persoonlijke voorkeur. Je geeft echter aan dat de afwerking van de XPS beter is dan de MacBook. Daar kijk ik wel van op. Wat is er beter aan de XPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
Eiríkr schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:10:
[...]

Overstappen op macOS betekent investeren en dat heeft wat tijd nodig maar uiteindelijk gaat het om een persoonlijke voorkeur. Je geeft echter aan dat de afwerking van de XPS beter is dan de MacBook. Daar kijk ik wel van op. Wat is er beter aan de XPS?
Het is natuurlijk een mening, geen gegeven feit. Maar ik had beide laptops 2 weken naast elkaar gebruikt en moet zeggen dat het gebruikte aluminium net wat meer "premium" voelde dan de macbook. Hiermee zeg ik niet dat de macbook slecht is afgewerkt, in tegendeel. Ook als je beide laptops zou oppakken voelt de Dell heel compact, kan het moeilijk uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Jeffrey0416 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:55:
[...]

Het is natuurlijk een mening, geen gegeven feit. Maar ik had beide laptops 2 weken naast elkaar gebruikt en moet zeggen dat het gebruikte aluminium net wat meer "premium" voelde dan de macbook. Hiermee zeg ik niet dat de macbook slecht is afgewerkt, in tegendeel. Ook als je beide laptops zou oppakken voelt de Dell heel compact, kan het moeilijk uitleggen.
Ok, nee ik was vooral benieuwd. Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Jeffrey0416 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:55:
[...]

Kan het met de teruglopende randen te maken hebben? Dat ie aan de uiteindes dunner is dan op het dikste stuk in het midden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
Helsie schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 13:28:
[...]
Accuduur nog niet zo heel goed kunnen testen. Ventilatorgeluid hoor je natuurlijk wel als je opstart (en veel programma's geladen worden) of bij intensieve taken, maar ik vind het niet zo storend (werk ook wel heel vaak met headset met muziek of videoconference ;-) ). Warmte drijft niet zichzelf af en bij een snelle processor die gebruikt wordt, horen nu eenmaal fans.

Thanks voor je indrukken. Had eigenlijk gehoopt dat bij officewerk de fans stil zouden staan of ieder geval geruisloos hun werk zouden doen. Dat lijkt nu niet zo te zijn? Mijn werk lenovo laptop (tablet) heeft er ook een handje van te suizen/ruizen bij officewerk en ik merk dat ik dat toch erg vermoeiend vind. Mijn prive i5 MBP van 2015 is eigenlijk altijd stil (met je oren vlak voor de uitlaat kun je net horen dat de fans draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
mca2 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:04:
[...]

Thanks voor je indrukken. Had eigenlijk gehoopt dat bij officewerk de fans stil zouden staan of ieder geval geruisloos hun werk zouden doen. Dat lijkt nu niet zo te zijn? Mijn werk lenovo laptop (tablet) heeft er ook een handje van te suizen/ruizen bij officewerk en ik merk dat ik dat toch erg vermoeiend vind. Mijn prive i5 MBP van 2015 is eigenlijk altijd stil (met je oren vlak voor de uitlaat kun je net horen dat de fans draaien).
Het is niet geruisloos, maar ik vind het totaal niet storend. Ik kan het niet zo goed uitleggen via een GoT post natuurlijk... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
Helsie schreef op maandag 15 maart 2021 @ 22:26:
[...]

Het is niet geruisloos, maar ik vind het totaal niet storend. Ik kan het niet zo goed uitleggen via een GoT post natuurlijk... ;-)
Geluidsdruk blijft een persoonlijk ding natuurlijk en ook afhankelijk van de omgeving. Ik werk in een zo goed als volledig stille omgeving. En daar is het best vermoeiend als mijn werklaptop zachtjes staat te ruizen/suizen.

Mijn huidige MBP doet dat beter. Die kun alleen horen als je op 3cm van de hete luchtuitlaat gaat luisteren. Ik had gehoopt dat de XPS13 net zo stil zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp21
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 14-04-2021
Iemand enig idee wat dit is (foto)? Heb al gevraagd aan Dell maar 5 dagen later nog geen antwoord.... Was in bezit van mooie XPS13 (9300) die prima beviel. Helaas kop thee overheen gemorst..... aangezien ik nog accidental damage garantie had toch maar laten ophalen door Dell voor reparatie. Mic aansluiting deed het niet meer en wie weet wat nog meer op termijn stuk is. Na 2 weken bericht SDD stuk, volgt een SWAP want lange levertijd op onderdeel. Tegelijk een UPS tracking code die bij levering niet bij mij komt maar in Tsjechie? En weer paar dagen later dan zonder enig bericht bijgaand item in een doos zonder uitleg.... Tja, is dat mijn oude SSD? Gelukkig wel weer bericht dat een nieuwe XPS in bestelling is. Wel bijna 4 weken verder inmiddels. Maar ebn ook zeer benieuwd wat ik nou voor onderdeel heb gekregen. Experts hier? We

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qrW67-ZWmOBeR4ChC5holItl2yc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kA5jTOZjhdzhRSVcbX02iWXx.jpg?f=fotoalbum_large

Bedoelde foto.... wat is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Dat is een SSD, wss de oude? :)

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp21
MysticX schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 00:01:
[...]

Dat is een SSD, wss de oude? :)
Geen flauw idee, die zou juist kapot moeten zijn... hoop maar dat er wel een nieuwe SSD in de nieuwe laptop zit :) Kan ik deze dan “doorknippen” oid. Als dat echt de oude is staan er data op die ik niet zomaar vrij wil geven. Stel dat iemand de SSD vindt als ik hem weggooi? Of waar laat je zoiets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Hp21 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 00:10:
[...]

Geen flauw idee, die zou juist kapot moeten zijn... hoop maar dat er wel een nieuwe SSD in de nieuwe laptop zit :) Kan ik deze dan “doorknippen” oid. Als dat echt de oude is staan er data op die ik niet zomaar vrij wil geven. Stel dat iemand de SSD vindt als ik hem weggooi? Of waar laat je zoiets....
Je zou hem altijd nog in een externe behuizing kunnen plaatsen om hem te testen. Als hij gewoon werkt, kan je je data nog kopiëren op een andere schijf. Daarna eventueel in tweeën vouwen en weggooien (maar als hij werkt, dan heb je gewoon een externe ssd voor erbij?)

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Helsie schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 13:28:
[...]

Goed, dat werd dus 1 maart bezorging. Desalniettemin blij mee. :-)

Wat een prachtige laptop is het, valt echt op door het design. Heel fijn scherm en toetsenbord, al kan ik me voorstellen dat het wel een kwestie van persoonlijke voorkeur is. Het toetsenbord heeft bijzonder weinig travel. Ik merk dat ik daar vrij snel aan kan wennen, maar de mensen die gehecht zijn aan hun aanslag, hebben er wellicht last van.

Snelheid van het apparaat is fantastisch, duidelijke vooruitgang tov mijn Lenovo X1 Carbon 6th gen. Met de 32GB RAM is het draaien van virtuele machines met een fatsoenlijke hoeveelheid geheugen een makkie, presteert prima. Wifi komt niet boven de 500 mbps ondanks dat het Wireless ax access point in dezelfde kamer staat. Maar goed, dat is voldoende snelheid om comfortabel te kunnen werken. :-) Bluetooth is tot op heden stabiel voor gebruik van headset en muis.

De karige hoeveelheid USB-C poorten is wel een dingetje. De accu gaat volgens de specificaties niet zo super lang mee, dus je zult vaak 1 poort al missen voor de lader. Daarom heb ik van de week ook maar een USB-hub gekocht, die de stroom kan doorlussen en daarnaast 2x USB-C en 2x USB-A heeft. Dit voor als ik niet mijn docking bij de hand heb (stel dat we ooit nog buitenshuis werken ;-) ).

Ik ben wel benieuwd over welke USB hub jij beschikt, die powerdelivery ondersteunt met voldoende power voor de XPS 15? :)
Hp21 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 23:42:
Iemand enig idee wat dit is (foto)? Heb al gevraagd aan Dell maar 5 dagen later nog geen antwoord.... Was in bezit van mooie XPS13 (9300) die prima beviel. Helaas kop thee overheen gemorst..... aangezien ik nog accidental damage garantie had toch maar laten ophalen door Dell voor reparatie. Mic aansluiting deed het niet meer en wie weet wat nog meer op termijn stuk is. Na 2 weken bericht SDD stuk, volgt een SWAP want lange levertijd op onderdeel. Tegelijk een UPS tracking code die bij levering niet bij mij komt maar in Tsjechie? En weer paar dagen later dan zonder enig bericht bijgaand item in een doos zonder uitleg.... Tja, is dat mijn oude SSD? Gelukkig wel weer bericht dat een nieuwe XPS in bestelling is. Wel bijna 4 weken verder inmiddels. Maar ebn ook zeer benieuwd wat ik nou voor onderdeel heb gekregen. Experts hier? We
Zoals al genoemd gaat het om een SSD inderdaad. Zou het wel heel netjes vinden als dat je defecte SSD is die ze naar je op hebben gestuurd, dat heb ik nog nooit meegemaakt (ik werk in IT/reparatie service). Het kan ook een communicatiefout zijn binnen Dell en dus een nieuwe SSD, die je er zelf in zou moeten zetten mits je het apparaat nog gewoon thuis had (ze sturen vrij gemakkelijk nieuwe onderdelen op bij defecten).

Kortom, zoals ook al gezegd: even in een SSD behuizing stoppen om te testen of dit je oude of nieuwe is. Mocht je die niet hebben en je bent in de buurt van Amsterdam of Utrecht, kun je altijd even bij me langs komen om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Majesty schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:39:
[...]

Ik ben wel benieuwd over welke USB hub jij beschikt, die powerdelivery ondersteunt met voldoende power voor de XPS 15? :)

[...]
Ik heb deze gekocht: Nedis USB-C hub met 2x USB-A, 1x USB-C en 1x USB-C PD poort - USB3.0 / zwart - 0,15 meter (bij https://www.onlinekabelsh...t-usb3-0-zwart-0-15-meter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Helsie schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:21:
[...]

Ik heb deze gekocht: Nedis USB-C hub met 2x USB-A, 1x USB-C en 1x USB-C PD poort - USB3.0 / zwart - 0,15 meter (bij https://www.onlinekabelsh...t-usb3-0-zwart-0-15-meter).
en gebruik je USB-PD ook? zoja met wat voor adapter

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
SMSfreakie schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:23:
[...]

en gebruik je USB-PD ook? zoja met wat voor adapter
Ik ben nu weinig onderweg ivm altijd thuiswerken, maar met de bij de laptop meegeleverde adapter werkt het opladen gewoon goed. Daarnaast heb ik een Xtorm Powerbank Titan gekocht en die houdt de laptop ook prima onder stroom (ook via de PD van die USB-C hub). Maar nuancering: dit zijn alleen maar korte testjes geweest, geen urenlang gebruik. Ik ga er echter vanuit dat het werkt, aangezien zowel de USB-hub als de Powerbank claimen 100W PD te kunnen doorvoeren.

- update -
Gister na mijn post vergeten de laptop van de powerbank te halen en vanochtend draaiend terug aangetroffen. Weliswaar met uitgeschakeld schermvanwege mijn powermanagement, maar hij was gewoon nog op 100% opgeladen. :-) De powerbank niet trouwens.

[ Voor 16% gewijzigd door Helsie op 25-03-2021 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb zelf onlangs de pricewatch: Satechi 108W Pro USB-C PD Desktop Charger aangeschaft en die laadt in ieder geval m'n XPS 13 9350 een stuk sneller op dan de bijgeleverde 45W-adapter van Dell :D.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Helsie schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:28:
[...]

Ik ben nu weinig onderweg ivm altijd thuiswerken, maar met de bij de laptop meegeleverde adapter werkt het opladen gewoon goed. Daarnaast heb ik een Xtorm Powerbank Titan gekocht en die houdt de laptop ook prima onder stroom (ook via de PD van die USB-C hub). Maar nuancering: dit zijn alleen maar korte testjes geweest, geen urenlang gebruik. Ik ga er echter vanuit dat het werkt, aangezien zowel de USB-hub als de Powerbank claimen 100W PD te kunnen doorvoeren.

- update -
Gister na mijn post vergeten de laptop van de powerbank te halen en vanochtend draaiend terug aangetroffen. Weliswaar met uitgeschakeld schermvanwege mijn powermanagement, maar hij was gewoon nog op 100% opgeladen. :-) De powerbank niet trouwens.
Interessant, 100W is niet voldoende voor de XPS 15 namelijk, maar wellicht wel voor die XPS 13 2-in-1 dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MysticX schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 00:27:
[...]

Je zou hem altijd nog in een externe behuizing kunnen plaatsen om hem te testen. Als hij gewoon werkt, kan je je data nog kopiëren op een andere schijf. Daarna eventueel in tweeën vouwen en weggooien (maar als hij werkt, dan heb je gewoon een externe ssd voor erbij?)
Op zich netjes dat ze de SSD terugsturen, data erop is natuurlijk jou eigendom. Wel gevaarlijk bij eventueel verlies van het pakketje, maar goed.

Ik zal gewoon testen of de SSD verder nog goed werkt, in dat geval kan je hem altijd leeg gooien.

Toen mijn XPS 13 defect was, iets met het moederbord kreeg ik ook gewoon een hele nieuwe. Wordt gewoon een nieuwe in elkaar gezet. Kan wel lang duren, bij mij duurde de reparatie ook vrij lang. Support is wel een dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Majesty schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:21:
[...]

Interessant, 100W is niet voldoende voor de XPS 15 namelijk, maar wellicht wel voor die XPS 13 2-in-1 dan. :)
Meegeleverde adapter is 45W. Dus inderdaad ruim voldoende. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Ik heb nu iets geks gevonden. Bedraad (via USB-C dock, maar ook via andere USB-C ethernet adapters, zoals de erbij bestelde) is mijn download zeker geen gigabit, maar upload gaat wel richting max van de verbinding. Dit is continu zo (dus geen beperking aan de verbindingskant; een Linux laptop test wel de max bandbreedte op de momenten dat ik dit zie). Weet iemand hoe dit zou kunnen komen?

Bij wifi is de download hoger, maar de upload beperkt, dus dat is wellicht de maximum wifi snelheid ongeveer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SPcHIHznWLtIkIYxz56s2yGCTL0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6nVsWlRFzkdFjyRyI8VRa7E5.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik had eind oktober in dit topic gevraagd naar ervaringen met vervangbatterijen voor de XPS 13 9350. Ik heb vorige week Dell gebeld voor een nieuwe batterij en zij gaven aan dat ik 'gewoon online' een batterij kon bestellen (niet via hen, maar door een zoekmachine te gebruiken 8)7 ).

Aangezien een batterij nog altijd een stuk goedkoper is dan een nieuwe laptop heb ik de gok maar gewaagd. Ik heb via Amazon een 56 Wh-model van KYUER (?) besteld. Had al aardig wat beoordelingen en de meeste positief (al weet je nooit op Amazon...). Heb 'm vanmiddag gemonteerd, het meest rechtse oogje was wat wringen om over de uitstulping in het chassis te passen, maar voor de rest paste het perfect. Hij deed er verdacht lang over om tot 100% te laden; toen ik 'm ontkoppelde gaf ie 10-11u autonomie aan (Debian Bullseye pre-release). Dat is in lijn met hoe de 9350 zich gedroeg toen ik 'm binnenkreeg. Nu nog effe aankijken hoe de batterij het blijft doen als ze een paar keer opgeladen en ontladen is.

Van de oude batterij waren de buitenste cellen duidelijk opgezwollen. Ze ging dan ook al 5 jaar en drie maanden mee :).

[ Voor 3% gewijzigd door Borromini op 29-03-2021 22:18 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Helsie schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 19:43:
Ik heb nu iets geks gevonden. Bedraad (via USB-C dock, maar ook via andere USB-C ethernet adapters, zoals de erbij bestelde) is mijn download zeker geen gigabit, maar upload gaat wel richting max van de verbinding. Dit is continu zo (dus geen beperking aan de verbindingskant; een Linux laptop test wel de max bandbreedte op de momenten dat ik dit zie). Weet iemand hoe dit zou kunnen komen?

Bij wifi is de download hoger, maar de upload beperkt, dus dat is wellicht de maximum wifi snelheid ongeveer.

[Afbeelding]
Klinkt als een driver issue? Misschien even op zoek gaan naar de juiste Thunderbolt drivers mocht je dit nog niet gedaan hebben.
Borromini schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:16:
Ik had eind oktober in dit topic gevraagd naar ervaringen met vervangbatterijen voor de XPS 13 9350. Ik heb vorige week Dell gebeld voor een nieuwe batterij en zij gaven aan dat ik 'gewoon online' een batterij kon bestellen (niet via hen, maar door een zoekmachine te gebruiken 8)7 ).

Aangezien een batterij nog altijd een stuk goedkoper is dan een nieuwe laptop heb ik de gok maar gewaagd. Ik heb via Amazon een 56 Wh-model van KYUER (?) besteld. Had al aardig wat beoordelingen en de meeste positief (al weet je nooit op Amazon...). Heb 'm vanmiddag gemonteerd, het meest rechtse oogje was wat wringen om over de uitstulping in het chassis te passen, maar voor de rest paste het perfect. Hij deed er verdacht lang over om tot 100% te laden; toen ik 'm ontkoppelde gaf ie 10-11u autonomie aan (Debian Bullseye pre-release). Dat is in lijn met hoe de 9350 zich gedroeg toen ik 'm binnenkreeg. Nu nog effe aankijken hoe de batterij het blijft doen als ze een paar keer opgeladen en ontladen is.

Van de oude batterij waren de buitenste cellen duidelijk opgezwollen. Ze ging dan ook al 5 jaar en drie maanden mee :).
Nice, dank voor je terugkoppeling. Mijn 9550 is inmiddels bijna 5 jaar oud, maar heeft tussentijds wel een replacement accu van Dell gehad. Maar inmiddels is het ook niets meer waard, haal er maximaal 3 kwartier uit, maar zou het nog wel leuk vinden een tijdje met de laptop te doen.

Vind het wel erg merkwaardig dat ze dit vanuit Dell zelf aanraden, ben er ook altijd wat huiverig voor wanneer het gaat om accu's en namaak, kan echt een hoop ellende veroorzaken. Volgens mij is dit een originele Dell accu en nog niet eens zo gek veel duurder dan die van jou. Maar hoor graag wat je bevindingen zijn de komende tijd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
Ik twijfel om een tweede handse XPS 13 9380 laptop over te kopen, maar ik twijfel gezien de ervaringen over de XPS serie of dit wel verstandig is.

1. Ik zie veel kleine issues waarbij aanspraak op garantie wel handig is. Is de XPS serie wel betrouwbaar?
2. Ondanks dat de laptop erg plat is wil ik eigenlijk geen laptop waarbij de fans direct beginnen te spinnen als er wat CPU kracht nodig is. Is de XPS 13 serie stil?

[ Voor 3% gewijzigd door Strider op 18-04-2021 19:10 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb mijn 9350 nog maar heel zelden zijn ventilator horen gebruiken. Wat bouwkwaliteit lijken er wat maandagochtendmodellen bij elke generatie te zitten. Ik vermoed dat die vooral bij de eerste batches naar boven komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Strider schreef op zondag 18 april 2021 @ 19:08:
Ik twijfel om een tweede handse XPS 13 9380 laptop over te kopen, maar ik twijfel gezien de ervaringen over de XPS serie of dit wel verstandig is.

1. Ik zie veel kleine issues waarbij aanspraak op garantie wel handig is. Is de XPS serie wel betrouwbaar?
2. Ondanks dat de laptop erg plat is wil ik eigenlijk geen laptop waarbij de fans direct beginnen te spinnen als er wat CPU kracht nodig is. Is de XPS 13 serie stil?
Ik zit ook weer te denken om een XPS te halen, maar mijn verleden houdt me tegen. Het is gewoon hit or miss, garantie is echt geen overbodige luxe, kan zo wat stuk gaan is mijn ervaring. Zelf een 9333 / 9550 / 9343 / 9370 / Precision 5520 / 7590 in bezit gehad. Behalve de 7590 en 5520 (serieus een van de beste modellen die ik gehad heb) had ik met elke model wel een issue. Vooral de 9370 was buitengewoon onbetrouwbaar. Die haalde ik gewoon gloeiend heet uit mijn rugzak.

Ook bij de 15 inch modellen beginnen ze even te spinnen als je Firefox / Chrome opent. Zullen zeker hier mensen zijn die geen enkele issue ervaren, maar ik zou echt een zoeken waar er nog garantie bij zit of eventueel bijgekocht kan worden en/of een stuk goedkoper is.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
net mn XPS 15 even geopereerd.. de originele 130W adapter werd niet meer herkent, net als mn 90 watt universeel.. enige wat nog werken waren 2 verloopjes (van amazon.nl die ze nu niet meer verkopen :'( ) op "oudere" Dell voedingen 90 / 130W

hmm ineens 2 voedingen kapot? nope... de DC jack die los zat.. plastic oogje gebroken.. en de jack zat dus dieper in de behuizing.... en de 2 verloopjes hebben een tikkeltje langere barrel er aan dus die redden het dus net wel om de ID pin te verbinden..

even een vervangende jack besteld..en voor nu even een stukje foam er tussen geprutst.. wat de jack lekker tegen de behuizing duwt..

nu werken mn adapters iig weer *O*

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-09 12:37
Iemand ervaring met bestellen bij Dell? Ik weet dat het sneller is als je met creditcard besteld dan met iDeal, maar ik zie bij de meeste 13 modellen het volgende staan: "Verzending vanaf de fabriek na 27 - 29 werkdagen"
Kan met niet voorstellen dat dat klopt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Sja. Je plaatst een bestelling midden in de pandemie...

Overal zijn er berichten over chiptekorten, aanvoerlijnen zijn over de hele wereld ontwricht, dus lijkt me niet abnormaal dat Dell daar ook last van heeft.

[ Voor 59% gewijzigd door Borromini op 02-05-2021 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:25
Borromini schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:16:

Ik denk dat ik dezelfde in mijn XPS 9350 heb. Werkt al een tijdje prima! Erg blij dat m'n vertrouwde XPS nog een paar jaar mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Doet het hier ook nog steeds goed na een maandje. Hopen dat het zo blijft. Maximale laadcapaciteit wel beperkt tot 80%. Zo vaak heb ik 'm niet een hele dag nodig zonder netstroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 12:01
Devaqto schreef op zondag 2 mei 2021 @ 11:05:
Iemand ervaring met bestellen bij Dell? Ik weet dat het sneller is als je met creditcard besteld dan met iDeal, maar ik zie bij de meeste 13 modellen het volgende staan: "Verzending vanaf de fabriek na 27 - 29 werkdagen"
Kan met niet voorstellen dat dat klopt? :P
Ik heb mijn XPS 15 9500 op 19 april besteld en verwachte verzenddatum is 24 mei, aankomst 3 juni. Twijfel nu heel erg of ik hem niet moet annuleren voor het nieuwere model wat deze zomer komt...

nieuws: Dell voorziet XPS 15 en XPS 17 van Tiger Lake-octacores en RTX 3050-g...

[ Voor 20% gewijzigd door CptMorgan op 12-05-2021 09:59 ]

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
Ik heb de nieuwe xps 13 nu 3 maandjes in bezig en ben er redelijk tevreden over. Ja hij is soms onnodig luid, ja de accu van 5-6 uur is soms vervelend, maar voor de rest een super machine. Petje af voor de bouw kwaliteit. En stiekem gebruik ik het touchscherm tog best vaak, als ik savonds ff lekker op de bank lig te browsen bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:33
Hoe staat het bij de recente XPS-en met de problemen met de Maxx Audio service? Heb hier een 1st gen XPS 13 en daarbij trekt die service 80% CPU zodra er meerdere gebruikers ingelogd zijn in Windows. Bekend probleem, nooit gefixt door Dell...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
Hebben mensen al een oplossing voor het niet-bruikbare slaapstand bij nieuwe Dell laptops? Heb sinds kort de XPS en ook deze gaat niet echt in slaapstand. Het heeft er mee te maken dat Dell de oude S3 slaapstand uit de firmware heeft gesloopt waardoor je tegenwoordig vast zit aan Moden Sleep.

Heb al vanalles geprobeerd maar mijn laptop is bijna leeg na 1 nacht in slaapstand...onbruikbaar dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
Devaqto schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:59:
Hebben mensen al een oplossing voor het niet-bruikbare slaapstand bij nieuwe Dell laptops? Heb sinds kort de XPS en ook deze gaat niet echt in slaapstand. Het heeft er mee te maken dat Dell de oude S3 slaapstand uit de firmware heeft gesloopt waardoor je tegenwoordig vast zit aan Moden Sleep.

Heb al vanalles geprobeerd maar mijn laptop is bijna leeg na 1 nacht in slaapstand...onbruikbaar dus :(
Ah, dat is de issue. Ik heb mijn 9310 net 2 dagen en viel mij ook al op dat de laptop de volgende dag bijna leeg is en de tafel waarop hij staat warm.

Is er een workaround? OF moet je hem dan in hibernate zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
mca2 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:42:
[...]

Ah, dat is de issue. Ik heb mijn 9310 net 2 dagen en viel mij ook al op dat de laptop de volgende dag bijna leeg is en de tafel waarop hij staat warm.

Is er een workaround? OF moet je hem dan in hibernate zetten?
Geen workaround, Dell heeft de sleep mode helemaal uit de firmware gehaald. Dus hibernate is je enige oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
Devaqto schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:07:
[...]

Geen workaround, Dell heeft de sleep mode helemaal uit de firmware gehaald. Dus hibernate is je enige oplossing :)
Eruit? Wat was er mis met s3 sleep? Maar ok, nu zet close lid hem in hibernate. Alleen lijkt open lid hem niet aan te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
mca2 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:08:
[...]

Eruit? Wat was er mis met s3 sleep? Maar ok, nu zet close lid hem in hibernate. Alleen lijkt open lid hem niet aan te zetten
Dit wordt gepushed door Microsoft, ze willen die Modern Standby er door drukken. Dat hebben ze ook bij Lenovo gedaan, maar die zijn daar (misschien tijdelijk) op terug gekomen na enorme klachten. Helaas Dell nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
Devaqto schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:15:
[...]

Dit wordt gepushed door Microsoft, ze willen die Modern Standby er door drukken. Dat hebben ze ook bij Lenovo gedaan, maar die zijn daar (misschien tijdelijk) op terug gekomen na enorme klachten. Helaas Dell nog niet...
Ongelooflijk, ze hebben het echt uit het bios gehaald |:(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/poVwp42h2JRXlPWYqa6jGNJisj0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ouBxDb9fXqvPidvfHHiwwq1w.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:00
mca2 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:08:
[...]

Je kan bij 'advanced power settings' een tijd instellen voor hibernate. Je laat hem bij het sluiten van de laptop dus nog steeds in standby gaan, maar zet hibernate op 60 minuten bijvoorbeeld. Als je dan kort weg bent kan je de laptop gewoon weer openen, maar kom je de volgende dag pas terug druk je op de power knop om hem uit hibernate te halen.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
Adion schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:13:
[...]

Je kan bij 'advanced power settings' een tijd instellen voor hibernate. Je laat hem bij het sluiten van de laptop dus nog steeds in standby gaan, maar zet hibernate op 60 minuten bijvoorbeeld. Als je dan kort weg bent kan je de laptop gewoon weer openen, maar kom je de volgende dag pas terug druk je op de power knop om hem uit hibernate te halen.
Thanks nog, hij gaat nu na 60mins in hibernate en bij openen vd laptop wordt hij weer wakker.

Ik heb inmiddels ook contact gehad met Dell en die gaven W10 de schuld van het stroomverbruik in sleep en was een bekend fenomeen. Onder Linux zou er geen probleem zijn.

Toch adviseerde hij fast boot uit te zetten (zou voor activiteiten zorgen in sleep) en deed hij nog diverse tests waar niks geks uit kwam.

Daarnaast staat het netwerk nu uit in sleep, dit zou ook moeten helpen.

Ik heb nu hibernate weer uitgezet en we kijken het nog even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:44

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zijn er mensen hier met een XPS 9310?? Ik heb die van mij vanaf januari 2021 en vanaf het begin het volgende probleem. Als ik een headset erin stop (jack aansluiting met zowel speaker als mic) dan doet de mic het heel slecht. Hebben meer hier last van? Of werkt het bij jullie wel goed?

Ik dacht altijd, ach het zal wel, maar ondertussen word het irritant dus ik vraag mij af of het überhaupt goed is.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Laatst online: 22-07 16:22
Zijn er nog mensen met klachten over de kwaliteit van de XPS 13 2-in-1? Ik heb die van mijn iets langer dan een jaar en na een paar maanden kwam het rubbertje langs de achterkant al los, maar dat heeft Dell toen hersteld en nu zie ik weer schade aan mijn laptop (en ja ik ga er zeer voorzichtig mee om).

Hier zie je precies wat roest:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3CPReVnlnkyEQUXy_MseytmpS8A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LbZmpvUeUWVxCzBHsBH5vV74.jpg?f=fotoalbum_large

En hier zie je ook slijtage, precies wat afbladering:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lcP1wyg55-A6kGvIN_dNVb03xW8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HgRG0XgeUM91nCERL1onxfWL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:13
Ik heb een gezwollen batterij in mijn 9570. Laptop is buiten de warranty maar ik heb Dell nog niet gebeld; vind dit persoonlijk na minder dan 2,5 jaar niet kunnen, maar ik vrees dat het dus een nieuwe wordt. Iemand ervaringen met dit issue?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Dr. Strangelove schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:44:
Ik heb een gezwollen batterij in mijn 9570. Laptop is buiten de warranty maar ik heb Dell nog niet gebeld; vind dit persoonlijk na minder dan 2,5 jaar niet kunnen, maar ik vrees dat het dus een nieuwe wordt. Iemand ervaringen met dit issue?
Zelf vervangen is enkele minuten werk:

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mca2 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:10:
[...]

Thanks nog, hij gaat nu na 60mins in hibernate en bij openen vd laptop wordt hij weer wakker.

Ik heb inmiddels ook contact gehad met Dell en die gaven W10 de schuld van het stroomverbruik in sleep en was een bekend fenomeen. Onder Linux zou er geen probleem zijn.

Toch adviseerde hij fast boot uit te zetten (zou voor activiteiten zorgen in sleep) en deed hij nog diverse tests waar niks geks uit kwam.

Daarnaast staat het netwerk nu uit in sleep, dit zou ook moeten helpen.

Ik heb nu hibernate weer uitgezet en we kijken het nog even aan.
Hoe gaat dat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPHN
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-01 15:41
Ben ik ook benieuwd naar. Dit is trouwens niet alleen bij de XPS lijn, maar ook nieuwe Latitude modellen hebben hier last van. Heel erg vervelend dat Dell dit eruit heeft gesloopt :(

Ik dacht trouwens dat ik de nieuwe XPS 13 had besteld, maar het bleek het oude model te zijn met upgraded specs. Die maar geannuleerd en nu echt de nieuwe nieuwe bestellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RPHN schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:11:
[...]

Ben ik ook benieuwd naar. Dit is trouwens niet alleen bij de XPS lijn, maar ook nieuwe Latitude modellen hebben hier last van. Heel erg vervelend dat Dell dit eruit heeft gesloopt :(

Ik dacht trouwens dat ik de nieuwe XPS 13 had besteld, maar het bleek het oude model te zijn met upgraded specs. Die maar geannuleerd en nu echt de nieuwe nieuwe bestellen :+
Zo te zien raadt Dell aan om niet meer je sleep/hibernate te gebruiken als je je laptop in je laptoptas wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPHN
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-01 15:41
Verwijderd schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:16:
[...]

Zo te zien raadt Dell aan om niet meer je sleep/hibernate te gebruiken als je je laptop in je laptoptas wil doen.
Klopt, wij hebben hier in een Enterprise omgeving al meerdere malen met Dell contact hierover gehad... S3 lijkt echt voorbij te zijn bij Dell. Ik had ook gelezen dat een ander gerenomeerde laptop fabrikant het na veel klachten weer heeft aangezet... Hibernate lijkt nu de enige uitweg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Ik begin toch wel een beetje bedroefd te worden inzake de kwaliteit van mijn Dell XPS 7590.
Binnen een jaar tijd is de accu al vervangen, doet de oplader het regelmatig niet en nu valt mijn touchpad voortdurend uit (een bekend probleem, zo blijkt).

Toevallig nog meer mensen in dit topic het probleem waarbij het touchpad van de XPS er mee ophoudt nadat de laptop in slaapstand / gelockt is geweest. Een herstart van het systeem of het uit- en inschakelen van het touchpad in apparaatbeheer verhelpt het probleem maar dat is natuurlijk geen doen.

Zowel de Windows Update, Intel en Dell driver al geprobeerd.
Ik ben in contact met de klantenservice, ik ben benieuwd wat daar uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Sinds kort heb ik last van een soort van statisch ruis die soms bovenin het scherm van mijn laptop (xps 15 9570) verschijnt. Het lijkt een software probleem te zijn want als er bewegende delen zijn zoals mijn muis stoort het daar niet. Ervaren meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmoes
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09:37
robcoenen schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:41:
Ik begin toch wel een beetje bedroefd te worden inzake de kwaliteit van mijn Dell XPS 7590.
Binnen een jaar tijd is de accu al vervangen, doet de oplader het regelmatig niet en nu valt mijn touchpad voortdurend uit (een bekend probleem, zo blijkt).

Toevallig nog meer mensen in dit topic het probleem waarbij het touchpad van de XPS er mee ophoudt nadat de laptop in slaapstand / gelockt is geweest. Een herstart van het systeem of het uit- en inschakelen van het touchpad in apparaatbeheer verhelpt het probleem maar dat is natuurlijk geen doen.

Zowel de Windows Update, Intel en Dell driver al geprobeerd.
Ik ben in contact met de klantenservice, ik ben benieuwd wat daar uit gaat komen.
Ook ik heb sinds de installatie van Windows 11 last van dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Benmoes schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 21:58:
[...]

Ook ik heb sinds de installatie van Windows 11 last van dit probleem.
Dell heeft afgelopen vrijdag mijn touchpad aan huis vervangen.
Uiteraard, wederom problemen.

[ Voor 15% gewijzigd door robcoenen op 01-11-2021 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Answer
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-10-2024
Positieve noot van mijn kant: mijn XPS 9500 begin deze week geüpdatet naar Windows 11 en alles werkt naar behoren. Systeem voelt zelfs wat sneller aan. Gebruik de set-up vooral voor zwaardere fotobewerking in Photoshop en Capture One. Kan nog niks vertellen over accugebruik.

Tip die ik ooit op Reddit kreeg: via Throttlestop het vermogen aanpassen van de CPU (via de TPL ('turbo power limit module'). Zo is mijn XPS 9500 niet continu aan het downthrottlen omdat deze te warm wordt. Ik ben nog aan het spelen met de juiste instellingen, maar gaat al beter.

XPS 9500 | Sony A7RIII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb9000
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15-09 21:34
[b]Borromini in "Dell XPS 13 / XPS 15: Ervaringen en discussie"[/b]
Aangezien een batterij nog altijd een stuk goedkoper is dan een nieuwe laptop heb ik de gok maar gewaagd. Ik heb via Amazon een 56 Wh-model van KYUER (?) besteld. Had al aardig wat beoordelingen en de meeste positief (al weet je nooit op Amazon...).
ik heb een xps 9360 die nu 5 jaar oud is. in september 2020 heb ik de accu met zo'n kyuer vervangen maar de laatste twee maand gebeurt het toch vaak dat die batterij van +-50% plots naar 0 gaat.
ben dus aan het overwegen om een nieuwe te kopen, deze keer huismerk van 123accu. de moeite waard om die gok te wagen of ga ik toch voor een originele die ze daar ook aanbieden voor €30 meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ik heb ook eens aan accu vervanging voor mijn XPS zitten kijken.. ding is alleen met 97wh geleverd en ik heb hem gedowngrade naar 54wh.. dat ging niet zonder slag of stoot..
want de eerste accu die ik had en compatible zou moeten zijn werd door de laptop geweigerd! (geen genuine dell accu)

toen maar een genuine dell accu gehaald en die werkt tot op heden afgezien van de slijtage die on vermijdelijk is gewoon prima.. laad netjes etc..

maar wat als ik nou een nieuwe accu wil? Dell maakt ze al een tijdje niet meer volgens mij.. en een 3th party accu kan die gaan weigeren? :/

accu die er nu in zit:10467LGC-LGC4.64 / DELL 5D91C7C

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
SMSfreakie schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:44:
ik heb ook eens aan accu vervanging voor mijn XPS zitten kijken.. ding is alleen met 97wh geleverd en ik heb hem gedowngrade naar 54wh.. dat ging niet zonder slag of stoot..
want de eerste accu die ik had en compatible zou moeten zijn werd door de laptop geweigerd! (geen genuine dell accu)

toen maar een genuine dell accu gehaald en die werkt tot op heden afgezien van de slijtage die on vermijdelijk is gewoon prima.. laad netjes etc..

maar wat als ik nou een nieuwe accu wil? Dell maakt ze al een tijdje niet meer volgens mij.. en een 3th party accu kan die gaan weigeren? :/

accu die er nu in zit:10467LGC-LGC4.64 / DELL 5D91C7C
Wellicht deze?

Het is wel voor een 9560, maar zou moeten passen in een 9570. Zou ik wel voor de zekerheid nachecken!

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 00:12
Even een (denk ik) simpele vraag.

(dit is een crosspost van kuwerti in "Het docking station topic")

Ik wil mijn nieuwe 2 extra 4k schermen (LG 4k UL550) aansluiten op mijn huidige Dell USB dock D3100, maar deze docking kan de max resolutie niet leveren.

max wat er op dit docking kan is namelijk dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FNBizkzujEXjzeZN5qIzItuh4NA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/viucCkyuAhvtuQdGtRCDzeN5.png?f=fotoalbum_large

Ik heb een Dell XPS15 9500

nu zit ik te kijken in alle dockingstations die er zijn (LINK) maar vraag mij nu af welke exacte filters ik moet zetten om alle dockings te krijgen die ik zou kunnen gebruiken.

Is deze geschikt bijvoorbeeld?
pricewatch: Dell WD19TBS-180W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
kuwerti schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:23:

Ik wil mijn nieuwe 2 extra 4k schermen (LG 4k UL550) aansluiten op mijn huidige Dell USB dock D3100, maar deze docking kan de max resolutie niet leveren.

[Afbeelding]

nu zit ik te kijken in alle dockingstations die er zijn (LINK) maar vraag mij nu af welke exacte filters ik moet zetten om alle dockings te krijgen die ik zou kunnen gebruiken.

Lijkt niet geschikt te zijn als ik de gebruikers reviews mag geloven. Ik denk dat je de schermen apart op een thunderbolt aansluiting moet aansluiten.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
kuwerti schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:23:

[Afbeelding]

Hierbij nog even de bevestiging (voor mede tweakers)
in mijn combinatie wekrkt deze docking perfect: pricewatch: Dell Thunderbolt-dockingstation - WD19TB

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

bb9000 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:39:
[...]

ik heb een xps 9360 die nu 5 jaar oud is. in september 2020 heb ik de accu met zo'n kyuer vervangen maar de laatste twee maand gebeurt het toch vaak dat die batterij van +-50% plots naar 0 gaat.
ben dus aan het overwegen om een nieuwe te kopen, deze keer huismerk van 123accu. de moeite waard om die gok te wagen of ga ik toch voor een originele die ze daar ook aanbieden voor €30 meer?
Als je de originele kan krijgen zou ik daarvoor gaan. Ik heb de mijne wel op 80% gelimiteerd, ik heb één keer gehad dat hij verdacht snel uitviel, daarna niet meer. Ik kan er gewoon de hele avond op tokkelen zonder hem aan de stroom te moeten hangen en dan schiet er nog 40-50% over.

Ik vermoed dat Dell wel met meerdere ODM's werkt die voor ons als consument naamloos en onbekend zijn (en ze houden dat ongetwijfeld ook graag zo), onmogelijk in te schatten hoe die kwaliteit is natuurlijk..

[ Voor 28% gewijzigd door Borromini op 12-01-2022 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Is ergens een goede vergelijking tussen de actuele drie schermen die voor de XPS 9310 beschikbaar zijn te vinden? Volgens de specs hebben de 1920 en 3840 schermen 100%sRGB&90% DCI-P3, het OLED scherm nog wat meer, maar ik vind het lastig goede informatie te vinden over light bleeds, effenheid etc... ik ben aan het overwegen een actuele 9310 te kopen (met 32GB RAM)... voel dan het meest voor een 1920-scherm (ivm accuduur etc, als het nodig is sluit ik het ding toch aan een externe monitor aan). Maar ik wil wel een echt goed scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokslag
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-08 21:28
Ik heb een dell xps 9570. Ik heb hem juist uit men rugzak gehaald en hij was gloeiend heet. Er staat een clean install van windows 11 op. Ik merk ook dat als ik de laptop niet gebruik de batterij langzaam leeg loopt.

Hoe zorg ik ervoor als ik hem dichtklap of afsluit hij ook volledig uit staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
klokslag schreef op zondag 13 februari 2022 @ 16:58:
Ik heb een dell xps 9570. Ik heb hem juist uit men rugzak gehaald en hij was gloeiend heet. Er staat een clean install van windows 11 op. Ik merk ook dat als ik de laptop niet gebruik de batterij langzaam leeg loopt.

Hoe zorg ik ervoor als ik hem dichtklap of afsluit hij ook volledig uit staat?
Volgens mij is dit een bekend probleem bij de XPS lijn. Ik had er op mijn 13 inch model ook last van. Dichtklappen maar hij blijft dan gewoon aanstaan, als je er nog garantie op hebt, dan zou ik hem laten nakijken door Dell. Of je moet hem voor het dichtklappen gewoon in slaapstand / uitzetten natuurlijk.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Dichtklappen voor Windows is sowieso nooit echt ideaal, vroeg of laat gaan er vage problemen opduiken. Ik zou (als systeembeheerder) altijd aanraden om 'm gewoon af te sluiten, opstarten gaat toch supersnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04:05
Je kan het hitte probleem gewoon oplossen door de laptop in hibernate te laten gaan in plaats van sleep. Ik heb dit ingesteld met een druk op de aan/uit knop. Booten duurt dan net iets langer, en nog een voordeel: geen onverwacht, lege accu.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XPbVeUI.png

[ Voor 31% gewijzigd door Wietsee. op 15-02-2022 23:29 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:40
kuwerti schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:55:
[...]

Hierbij nog even de bevestiging (voor mede tweakers)
in mijn combinatie wekrkt deze docking perfect: pricewatch: Dell Thunderbolt-dockingstation - WD19TB

;)
Zou je misschien, voor andere XPS 9500 eigenaren, kunnen vertellen hoe je hem nu aangesloten hebt en met welke kabels?

Ik zie door de DELL handleidingen de regels niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kuwerti
MadDonkey schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:45:
[...]

Zou je misschien, voor andere XPS 9500 eigenaren, kunnen vertellen hoe je hem nu aangesloten hebt en met welke kabels?

Ik zie door de DELL handleidingen de regels niet meer.
Ben even een weekje weg, maar ik heb in mijn dell dus 1 stekkertje naar het docking-station (deze stekker is ook meteen de lader van mijn laptop) vanaf het docking gaan er dan twee kabels naar de twee 4k schermen die ik eraan heb hangen. dat zijn geen HDMI kabels maar displayport kabels (kan ff niet op de naam komen) is dit voldoende info @MadDonkey ?

[ Voor 3% gewijzigd door kuwerti op 10-03-2022 18:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:40
kuwerti schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 18:25:
[...]

Ben even een weekje weg, maar ik heb in mijn dell dus 1 stekkertje naar het docking-station (deze stekker is ook meteen de lader van mijn laptop) vanaf het docking gaan er dan twee kabels naar de twee 4k schermen die ik eraan heb hangen. dat zijn geen HDMI kabels maar displayport kabels (kan ff niet op de naam komen) is dit voldoende info @MadDonkey ?
Ja dat is perfect! Dankjewel voor je uitgebreide antwoord. Geniet van je weekje weg :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
MadDonkey schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 21:05:
[...]

Ja dat is perfect! Dankjewel voor je uitgebreide antwoord. Geniet van je weekje weg :-)
En de WD19TB is volgens mij vooralsnog de enige dockingstation die dit kan (ik heb 'm zelf ook overigens), in combinatie met 130W laden (wat de XPS15 nodig heeft om fatsoenlijk te kunnen laden), evenals het tonen van hogere refreshrates dan 60hz.
Maar eens, echt een gedoe met het uitzoeken wat nu precies allemaal ondersteund wordt met USB-C/Thunderbolt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 23:39
Majesty schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:52:
[...]

En de WD19TB is volgens mij vooralsnog de enige dockingstation die dit kan (ik heb 'm zelf ook overigens), in combinatie met 130W laden (wat de XPS15 nodig heeft om fatsoenlijk te kunnen laden), evenals het tonen van hogere refreshrates dan 60hz.
Maar eens, echt een gedoe met het uitzoeken wat nu precies allemaal ondersteund wordt met USB-C/Thunderbolt.
Ik heb hier laatst ook naar gekeken en het is een heel gedoe om de juiste docking station te vinden. Ik bestelde bij coolblue ivm lever tijd en daar stonden de specs niet juist vermeld bij mijn eerste bestelling. Dus contact opgenomen met Dell support, ondanks de inzet zijn we er oom niet helemaal uitgekomen omdat ook bij Dell wisselende specs op verschillende plekken op de sites staan.

Inmiddels staat hier ook een WD19TB en dat gaat met een XPS 9570 enigszins over 1 kabel. Dat wil zeggen dat ik beeld heb op 2x 30 hz in zowel Full HD en 4K. Maar soepel loopt het op beide resoluties niet. Ik wil de laptop bij de komende upgrade vervangen, dat zou een betere resultaat moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _pix
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:11
Ik sta op het punt (of toch bijna) om een XPS15 aan te schaffen, maar twijfel nog over twee zaken:
1. Webcam: ik lees dat deze vrij matig is. Vervelend, want ik zit zo 2u per dag in videomeetings met klanten en wil dat graag scherp hebben.
2. De poorten: leuk dat Dell voorop loopt met 4x USB-C, maar wat een gedoe met verloopjes om aan te sluiten op huidige randapparatuur. Ik gebruik mijn laptop standaard met 1x usb voor toetsenbord en muis, 1x usb + audio jack voor speakers en 1x hdmi voor een monitor. Dat klinkt alsof ik er dan ook maar een dock of hub oid bij moet kopen, maar dat is a) nog niet zo makkelijk uitgezocht en b) lastig omdat de randapparatuur ook door mijn thuiswerkende partner gebruikt wordt, met een laptop zonder USB-c (en die past dus niet op dezelfde dock of hub).

Lang verhaal kort, ik twijfel ;p Iemand hier die er iets zinnigs over kan zeggen? Hoe bevalt de webcam?

Ik vraag me af, welke laptop(s) zien jullie als de concurrent voor de XPS15? Zou je met de kennis van nu, vandaag weer een XPS kopen, of liever wat anders? Ik kijk met een schuin oog naar een Lenovo Thinkpad X1 carbon v9 (maar helaas alleen 14", dat is me eigenlijk te klein) en naar een ASUS Vivobook Pro 16x. Ben er duidelijk nog niet uit.

[ Voor 4% gewijzigd door _pix op 14-03-2022 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Redshark schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 23:44:
[...]

Ik heb hier laatst ook naar gekeken en het is een heel gedoe om de juiste docking station te vinden. Ik bestelde bij coolblue ivm lever tijd en daar stonden de specs niet juist vermeld bij mijn eerste bestelling. Dus contact opgenomen met Dell support, ondanks de inzet zijn we er oom niet helemaal uitgekomen omdat ook bij Dell wisselende specs op verschillende plekken op de sites staan.

Inmiddels staat hier ook een WD19TB en dat gaat met een XPS 9570 enigszins over 1 kabel. Dat wil zeggen dat ik beeld heb op 2x 30 hz in zowel Full HD en 4K. Maar soepel loopt het op beide resoluties niet. Ik wil de laptop bij de komende upgrade vervangen, dat zou een betere resultaat moeten geven.
30hz is wel beroerd. Neem aan dat je wel displayport kabels gebruikt?
Het valt of staat allemaal wat die USB-C poort van de laptop uitstuurt inderdaad, en het dockingstation natuurlijk vervolgens.
_pix schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:52:
Ik sta op het punt (of toch bijna) om een XPS15 aan te schaffen, maar twijfel nog over twee zaken:
1. Webcam: ik lees dat deze vrij matig is. Vervelend, want ik zit zo 2u per dag in videomeetings met klanten en wil dat graag scherp hebben.
2. De poorten: leuk dat Dell voorop loopt met 4x USB-C, maar wat een gedoe met verloopjes om aan te sluiten op huidige randapparatuur. Ik gebruik mijn laptop standaard met 1x usb voor toetsenbord en muis, 1x usb + audio jack voor speakers en 1x hdmi voor een monitor. Dat klinkt alsof ik er dan ook maar een dock of hub oid bij moet kopen, maar dat is a) nog niet zo makkelijk uitgezocht en b) lastig omdat de randapparatuur ook door mijn thuiswerkende partner gebruikt wordt, met een laptop zonder USB-c (en die past dus niet op dezelfde dock of hub).

Lang verhaal kort, ik twijfel ;p Iemand hier die er iets zinnigs over kan zeggen? Hoe bevalt de webcam?

Ik vraag me af, welke laptop(s) zien jullie als de concurrent voor de XPS15? Zou je met de kennis van nu, vandaag weer een XPS kopen, of liever wat anders? Ik kijk met een schuin oog naar een Lenovo Thinkpad X1 carbon v9 (maar helaas alleen 14", dat is me eigenlijk te klein) en naar een ASUS Vivobook Pro 16x. Ben er duidelijk nog niet uit.
Ik neem aan de nieuwste XPS 15? De mijne is 6 jaar oud en heeft nog zo'n 'neuscam' (onderin het scherm) en die is vrij beroerd. Ik durf niet te zeggen of de webcam in de nieuwste generatie veel beter is, maar ik moet zeggen dat ik weinig laptops ken met een goede webcam. Ook al is er sinds corona natuurlijk wel wat veranderd op dat gebied.
Ik hoor veel XPS gebruikers om mij heen zeggen dat ze nooit meer een XPS zouden kopen vanwege allerlei vage problemen. Sta daar zelf wel wat anders in (heb een 9550 4k touch 32gb ram 1tb ssd), heb er weinig tot geen problemen mee gehad en hij werkt na bijna 6 jaar nog steeds lekker. Maar zou toch voor een HP gaan hierna :p. En dan met name vanwege de blijkbaar slechte kwaliteitscontrole bij Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
Majesty schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 15:42:
[...]

30hz is wel beroerd. Neem aan dat je wel displayport kabels gebruikt?
Het valt of staat allemaal wat die USB-C poort van de laptop uitstuurt inderdaad, en het dockingstation natuurlijk vervolgens.
Uiteraard, twee hagelnieuwe displayport 1.4 kabels. Het mocht niet baten.... Het probleem is inderdaad die USB-C poort en dat is eigenlijk best zuur. Mijn conclusie is toch wel dat die geforce van mij nog vrij nieuw is na al die jaren, dat ding wordt vrijwel niet gebruikt omdat externe displays hier niet op aangesloten kunnen worden
[...]

Ik neem aan de nieuwste XPS 15? De mijne is 6 jaar oud en heeft nog zo'n 'neuscam' (onderin het scherm) en die is vrij beroerd. Ik durf niet te zeggen of de webcam in de nieuwste generatie veel beter is, maar ik moet zeggen dat ik weinig laptops ken met een goede webcam. Ook al is er sinds corona natuurlijk wel wat veranderd op dat gebied.
Ik hoor veel XPS gebruikers om mij heen zeggen dat ze nooit meer een XPS zouden kopen vanwege allerlei vage problemen. Sta daar zelf wel wat anders in (heb een 9550 4k touch 32gb ram 1tb ssd), heb er weinig tot geen problemen mee gehad en hij werkt na bijna 6 jaar nog steeds lekker. Maar zou toch voor een HP gaan hierna :p. En dan met name vanwege de blijkbaar slechte kwaliteitscontrole bij Dell.
Ik hoor dat ook om mij heen maar ik zie nog niet echt een alternatief wat me echt aanspreekt. HP ligt mij niet zo en XPS blijft verder wel prettig in mijn ervaring. Ik heb nog eventjes volgens mij, de nieuwe uitvoering komt over enkele maanden gok ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
Redshark schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:20:
[...]

Uiteraard, twee hagelnieuwe displayport 1.4 kabels. Het mocht niet baten.... Het probleem is inderdaad die USB-C poort en dat is eigenlijk best zuur. Mijn conclusie is toch wel dat die geforce van mij nog vrij nieuw is na al die jaren, dat ding wordt vrijwel niet gebruikt omdat externe displays hier niet op aangesloten kunnen worden

[...]

Ik hoor dat ook om mij heen maar ik zie nog niet echt een alternatief wat me echt aanspreekt. HP ligt mij niet zo en XPS blijft verder wel prettig in mijn ervaring. Ik heb nog eventjes volgens mij, de nieuwe uitvoering komt over enkele maanden gok ik?
Dat ging een stukje sneller dan mijn gokje. De update is er al
https://www.dell.com/nl-n...15/spd/xps-15-9520-laptop

Even gechecked en deze variant werkt wel gewoon met het dockingstation dat ik heb (gelukkig maar). Nu nog even de juiste uitvoering kiezen
Pagina: 1 ... 33 ... 35 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen en discussie omtrent de XPS 13 en 15, uitdrukkelijk niet voor statusupdates en leveringen over bestellingen. Dit kun je kwijt in Dell levertijden topic.