Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://s21.postimg.org/h28mhnax3/FM16.png

Index

Introductie
Voorgaande edities op GoT
Nieuwe features
Screenshots
Handige links
Opmerkingen vooraf

Introductie

Op 13 november 2015 is het weer zover. Die datum zal de nieuwe telg in de Football Manager serie uitkomen en kunnen veel liefhebbers weer het roer overnemen bij hun favoriete club.

Het spel staat al jaren te boek als één van de meest realistische weerspiegelingen van het voetbalwereldje. Dit jaar is bekend geworden dat veel clubs gebruik maken van de database in hun zoektoch naar nieuwe en talentvolle spelers. Bron

Voor wie het spel niet kent, even een introductie. In Football Manager 2016 kruip je in de huid van een manager. Je kan daarbij kiezen uit een verschillende competities uit een flinke lijst aan landen. Je kan werkelijk alles in handen nemen, van de tactiek, contractonderhandelingen met spelers en bestuur tot de transfers. Tijdens het spelen denk je haast dat je echt een team leidt.

Oudere FM topics

[Multi] Football Manager 2015
[Multi] Football Manager 2014
[Multi] Football Manager 2013
[Multi] Football Manager 2012
[Multi] Football Manager 2011
[Multi] Football Manager 2010
\[PC/PSP] Football Manager 2009
[Multi] Football Manager 2008
[Multi] Football Manager 2008 - Deel 2
[Multi] Football Manager 2008 - Deel 3

Systeemeisen

Gekopieerd van Football Manager Blog

Windows

Processor: Intel Pentium 4 Intel Core AMD Athlon 2.2GHz+
Memory: 2 GB RAM
Graphics: NVidia GeForce FX 5900 Ultra ATI Radeon 9800 Pro Intel GMA X3100 256MB VRAM
DirectX: Version 9.0c
Hard Drive: 3 GB available space

Mac OS X

Processor: Intel Core 1.8GHz+
Graphics: NVidia GeForce 7300 GT ATI Radeon X1600 Pro Intel GMA X3100 256MB VRAM OpenGL 2.0 compliant

SteamOS + Linux

Processor: Intel Pentium 4 Intel Core AMD Athlon 1.8GHz+
Graphics: NVidia GeForce 7300 GT AMD Radeon HD 2400 Pro Intel HD 3000/4000 256MB VRAM OpenGL 2.0 compliant

Nieuwe features

Nieuwe features gekopieerd van FootballManager.com

Manager on the Touchline
Get closer to the action than ever before with your own customisable character to bark out instructions and join the celebrations from the touchline.

New Game Mode – Fantasy Draft

Create your dream team and take on your mates in ‘Fantasy Draft’ mode. Starting with a fixed budget, each manager builds a squad from scratch, competing with other managers to sign the best talent before going head-to-head against one another in a mini-league.

New Game Mode - Create-A-Club

For the first time, Football Manager 2016 allows fans to add their own custom-built club to any league they choose, through the single player ‘Create-a-club’ mode. Create-A-Club allows you to name the club, add yourself and friends to the line-up, edit the squad to your heart’s content and even choose the colours.

Multi Match Highlights

A highlights package available to easily view other fixtures in your own competition (or others) to keep you up-to-date with everything that’s going on in the world around you.The highlights package is just like an evening TV round up – showing comprehensive, extended, key or just the goals for each match in the division played that day.

Prozone Match Analysis

Sports Interactive’s partnership with the leading sports statistics provider, Prozone, has seen a wide reaching revamp of the in-game match analysis tool, adding lots of useful functionality whilst also making it a lot more prominent and easier to use.

Set-Piece Creator

Football Manager 2016’s powerful, yet easy-to-use set piece creator allows managers to set up multiple set piece routines to be used across multiple tactics; with different set pieces for each set piece taker, new zonal marking options and much, much more.

Expanded Press Interaction

Press conferences are more varied than ever before, with many new conversations to be had with the press, especially more contextual questions & responses. In addition, unemployed managers can now use media interviews to help get them back into the game.

Football Manager Touch - Cross-Save

All versions of Football Manager Touch 2016 are 'cross-save compatible' with one another, so a career started on a tablet can be saved to the cloud and continued on computer (and vice versa).

More Realistic Injuries

Sports Interactive has worked alongside a number of physiotherapists, doctors and related organisations to ensure that the depiction and treatment of injuries in Football Manager 2016 is more realistic than ever before. This doesn’t mean that fewer injuries will be sustained, but that those which do occur will be treated and develop more realistically. Injuries will now be determined during matches, while new injury types have been added and there is now a tangible distinction between player condition and match sharpness.

And Much, Much More

Further additions and updates include staff shortlisting, improved manager and staff movement, revised board requests, a revamp of board confidence, more contextual team talks, fully updated competition rules & squad information, an improved financial module, improved AI transfers and team selection, new social media features and many more – all of which combine to make Football Manager 2016 the most complete and immersive simulation of football management ever.

Screenshots

Screenshots staan op de pagina van FootballManager.com

Handige links

Footballmanager.com - De officiele Football Manager-website.
Sigames.com - De site van de ontwikkelaars van Football Manager.
SI Community - Officiële forum van FM
FMInside.nl
ManUtd.nl
Sortitoutsi.net
Thedugout.tv
Passion4FM o.a. uitgebreide uitleg van stafrollen en een download voor staf filters.

Opmerkingen vooraf

Natuurlijk is dit topic bedoeld voor vragen, maar probeer eerst zelf te zoeken voor meteen vragen te stellen! Kijk in het bijgeleverde boekje of lees de topics nog even door! Is het dan nog niet duidelijk, vraag het dan gerust, er lopen hier genoeg experts rond 8)

Wil je tips geven over wie de opvolger wordt van Zidane of welke topspelers voor weinig je aanraadt aan mede fm-ers? Zet de naam van deze speler dan even als een spoiler in de tekst, zodat het niet storend is voor FM-ers die geen namen willen weten.
Verwerk het volgende in je bericht en iedereen is blij.
code:
1
[spoiler]Naam speler[/spoiler]

Mist er iets? Toevoegingen? Wil je mede-auteur worden? Post het dan of DM de topicstarter.

Aangezien het nog minder dan een maand is tot de release en een kleine twee weken tot de beta leek het me een goed tijdstip om een nieuw topic te openen. Ik heb (schaamteloos) het topic van JanW van vorig jaar gepakt en aangepast waar nodig, bedankt voor de opzet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:46

On_E

Housemusic

Ik ben nog niet heel enthousiast over de nieuwe features maar zal zoals elk jaar wel weer een keer de nieuwe versie gaan kopen.

Maar ik wacht wel even op de eerste grote patch. ;)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!
On_E schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:17:
Ik ben nog niet heel enthousiast over de nieuwe features maar zal zoals elk jaar wel weer een keer de nieuwe versie gaan kopen.

Maar ik wacht wel even op de eerste grote patch. ;)
Nou, eens dat de nieuwe features niet echt enorm spannend zijn. Maar ik heb wel weer enorm veel zin om weer Football Manager te spelen en heb 'm ook al een tijdje in pre-order staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

JapieTalent schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:42:
[...]

Nou, eens dat de nieuwe features niet echt enorm spannend zijn. Maar ik heb wel weer enorm veel zin om weer Football Manager te spelen en heb 'm ook al een tijdje in pre-order staan.
Ik heb nog een leuke West Ham United game in 15 lopen waar ik het nog wel even mee uithoud. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermach
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-07 10:05
Ik heb tot het afgelopen jaar elk jaar de game gekocht sinds championship manager 98/99, maar dit jaar gaat het er niet van komen. Ik vond de nieuwe features in 2015 al bijzonder weinig toevoegen en heb het idee dat ze gewoon niets meer kunnen bedenken. Als ik de nieuwe features lees voor 2016 wordt ik er totaal niet door warmgemaakt.

Misschien de demo maar eens proberen en opnieuw overwegen, maar ik lijk definitief afgehaakt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-07 16:42
Miles heeft iig bevestigd dat je ook wederom op de klassieke manier een netwerk game kan beginnen. De reden waarom we ook met vrienden voor FM16 gaan. Nieuwe database en updates dus ben wel benieuwd,

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wippien schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:48:
Miles heeft iig bevestigd dat je ook wederom op de klassieke manier een netwerk game kan beginnen. De reden waarom we ook met vrienden voor FM16 gaan. Nieuwe database en updates dus ben wel benieuwd,
Tja, de features zijn ook niet echt een meerwaarde voor mij. De kleine tweaks en nieuwe database is voor mij ook de voornaamste reden elk jaar de upgrade te kopen. Dat kost elk jaar wel een paar cent, true, maar gezien de uren dat ik er plezier van heb is het wat mij betreft elke cent waard.

[ Voor 5% gewijzigd door Jaap. op 20-10-2015 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:20

Christiano007

Ich bin der champion

Over een dag of 5 de beta neem ik aan.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-07 08:32
Leuk! Al besteld via sortitoutsi zodat je eerder toegang heb tot de game. Speel deze game al sinds cm93 en geen editie overgeslagen. Blijft een verslavend spel haha :)

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb'm al een maand of twee in preorder staan bij DLGamer. Kreeg er de beta access en de documentaire bij. Heb hier toevallig gister een kleine 20 min van gekeken: op zich wel grappig. Ben benieuwd wanneer het nu exact los gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
Komt deze toevallig ook naar de ps4? Lijkt me wel relaxed op de bank spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Beta is zojuist uitgekomen: http://community.sigames....nager-2016-Beta-*OUT-NOW*

Ben hem nu aan het installeren :)

Let wel op dit:
*At this stage it is unclear whether multi-player, online games will carry forward into full release but single player games will for definite

[ Voor 36% gewijzigd door wildhagen op 28-10-2015 17:59 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wildhagen schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 17:57:
Beta is zojuist uitgekomen: http://community.sigames....nager-2016-Beta-*OUT-NOW*

Ben hem nu aan het installeren :)

Let wel op dit:

[...]
Ik ben ook zojuist de game gestart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Vind hem nog erg duur voor een key incl. beta (38 euro) , zonder beta voor 31 te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:23
Te weinig goede nieuwe features. Alleen maar uitbreiding van de features die ik verschrikkelijk vind namelijk, de pers en dezelfde herhalende interactie. Ik vind het zo jammer dat zij gestopt zijn met fm live. Ik hoop dat zij daar weer eens tijd in gaan steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Eerste bevindingen zijn redelijk positief na bijna 2 uur spelen.

Minpuntjes:

- die overheersende groene prozone balk in de progressing-fase (weet iemand of/hoe die weg te halen is?)
- de nogal grote rode iconen in het tactics-scherm, dat is wel heel erg dominant
- paar kleine GUI-probleempjes. Niks wereldschokkends, zal vast wel gefixed worden voor de final release.
- press conferences zijn, zoals al gevreesd, nog irritanter geworden. Schrappen die feature (of laat het de gebruikers disablen!)

Verder wel ff wennen aan een op sommige plekken nieuwe GUI, met name bij het maken van je teamtactic is het toch wel ff anders. Maar ik moet zeggen dat ik er wel de voordelen van inzie.

Al met al gematigd positief zou ik zeggen. Zijn nog wel wat ruwe kantjes, maar het is niet voor niets een beta, zal vast wel goedkomen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wildhagen schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 17:02:
Eerste bevindingen zijn redelijk positief na bijna 2 uur spelen.

Minpuntjes:

- die overheersende groene prozone balk in de progressing-fase (weet iemand of/hoe die weg te halen is?)
- de nogal grote rode iconen in het tactics-scherm, dat is wel heel erg dominant
- paar kleine GUI-probleempjes. Niks wereldschokkends, zal vast wel gefixed worden voor de final release.
- press conferences zijn, zoals al gevreesd, nog irritanter geworden. Schrappen die feature (of laat het de gebruikers disablen!)

Verder wel ff wennen aan een op sommige plekken nieuwe GUI, met name bij het maken van je teamtactic is het toch wel ff anders. Maar ik moet zeggen dat ik er wel de voordelen van inzie.

Al met al gematigd positief zou ik zeggen. Zijn nog wel wat ruwe kantjes, maar het is niet voor niets een beta, zal vast wel goedkomen.
Heb gisteravond ook een kleine twee uur er aan gespendeerd aan rondklikken in een testgame.
De prozone balk kan ik me niet heel erg aan ergeren aangezien ik (maar) met een stuk of 10 competities en 25 a 30 leagues speel en een prima laptop heb: het processen gaat dus erg snel.. Sowieso heb ik het idee dat e.e.a. wat sneller/vloeiender loopt dan de vorige versie.

Wat me wel enorm stoort is de vormgeving van je tacticscherm, de grote blokken waarin vorm etc wordt weergegeven. Ook vind ik de positionering van salaris etc in contractaanbiedingen etc nog wel even wennen.

Desondanks overall een vrij positief beeld en heb ook zin om dit weekend een "serieuzere" game te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Christiano007 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 21:15:
Vind hem nog erg duur voor een key incl. beta (38 euro) , zonder beta voor 31 te krijgen.
O.a Cdkeys.com flikkert de prijzen gewoon dik omhoog (incl beta) omdat hij opeens beschikbaar is. Pauper praktijken, ga toch geen 14 euro meer betalen voor 2 weken beta zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:29
vinpower schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 22:36:
Te weinig goede nieuwe features. Alleen maar uitbreiding van de features die ik verschrikkelijk vind namelijk, de pers en dezelfde herhalende interactie. Ik vind het zo jammer dat zij gestopt zijn met fm live. Ik hoop dat zij daar weer eens tijd in gaan steken.
Aan heel die pers en persconferenties besteed ik ook 0,0 aandacht. Laat dat altijd aan m'n assistent over. Voegt misschien wel wat realisme toe, maar vind het alleen maar overbodig.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-05 18:51
Als ik 'm koop via g2play, krijg ik de key dan onmiddelijk na aankoop? Wil graag de beta spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Je hebt de key bij die online sites meestal binnen een kwartier wel. Tenzij je net pech heb en ze op zijn, dan kun je een dag of langer wachten :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Tomski1986 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 21:22:
Als ik 'm koop via g2play, krijg ik de key dan onmiddelijk na aankoop? Wil graag de beta spelen.
Zit volgens mij geen BETA bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-05 18:51
Of een andere site waar ik de key wel krijg? (en met Bancontact/Mister Cash kan betalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338166

Ik hoop dat ik deze FM weer kan spelen op mijn laptop..

Op mijn huidige laptop draait het spel heel goed en zijn er geen problemen, alleen het opslaan en laden ging niet zo lekker.
Al vanaf het begin duurde 1 keer opslaan ruim 5 minuten(gewoon met 5 sterren gamesnelheid).
Hoorde dat dat destijds aan mijn SSD harde schijf lag.

Dus hoop dat het nu beter is,
Anders moet ik hem helaas weer overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
JapieTalent schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 18:46:
[...]

Heb gisteravond ook een kleine twee uur er aan gespendeerd aan rondklikken in een testgame.
De prozone balk kan ik me niet heel erg aan ergeren aangezien ik (maar) met een stuk of 10 competities en 25 a 30 leagues speel en een prima laptop heb: het processen gaat dus erg snel.. Sowieso heb ik het idee dat e.e.a. wat sneller/vloeiender loopt dan de vorige versie.

Wat me wel enorm stoort is de vormgeving van je tacticscherm, de grote blokken waarin vorm etc wordt weergegeven. Ook vind ik de positionering van salaris etc in contractaanbiedingen etc nog wel even wennen.

Desondanks overall een vrij positief beeld en heb ook zin om dit weekend een "serieuzere" game te starten.
Zoals altijd relatief weinig verandert tov de vorige versie. Voornamelijk altijd details en kleinere verdiepingen die niet altijd even noodzakelijk zijn als je het spel speelt (tenzij je graag wilt micromanagen). Nu alles weer in de gaten houden met (mega) packs om het spel grafisch op een hoger niveau te krijgen.
Ik heb er weer zin in. Vanavond eens rondneuzen met welk team ik ga beginnen.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bean77 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 07:52:
[...]

Zoals altijd relatief weinig verandert tov de vorige versie. Voornamelijk altijd details en kleinere verdiepingen die niet altijd even noodzakelijk zijn als je het spel speelt (tenzij je graag wilt micromanagen). Nu alles weer in de gaten houden met (mega) packs om het spel grafisch op een hoger niveau te krijgen.
Ik heb er weer zin in. Vanavond eens rondneuzen met welk team ik ga beginnen.
Dat laatste blijft voor mij ook altijd een lastig vraagstuk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
JapieTalent schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:05:
[...]

Dat laatste blijft voor mij ook altijd een lastig vraagstuk :+
Meestal begin ik met een NL topclub, maar denk dit jaar gewoon onderaan de voedselketen in Engeland. Ook wat extra speelbare landen selecteren om echt een carrieremode te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik blijf het toch lastig vinden om vanuit niets, met weinig tot geen middelen iets op te bouwen. Ik ben dan ook geen hoogstaand tactisch wonder (en pak vaak een of andere tactiek vanaf een forum), maar daar tegenover staat dan weer dat ik het weer onrealistisch en ook saai vind om bij een absolute topclub te starten.

Dit jaar gaat voor mij Vitesse of Twente de eerste club worden denk ik, met name bij de tweede ligt enige uitdaging in het financiële aspect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-07 11:03
JapieTalent schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:04:
Ik blijf het toch lastig vinden om vanuit niets, met weinig tot geen middelen iets op te bouwen. Ik ben dan ook geen hoogstaand tactisch wonder (en pak vaak een of andere tactiek vanaf een forum), maar daar tegenover staat dan weer dat ik het weer onrealistisch en ook saai vind om bij een absolute topclub te starten.

Dit jaar gaat voor mij Vitesse of Twente de eerste club worden denk ik, met name bij de tweede ligt enige uitdaging in het financiële aspect.
YouTube: How to Make Money during Pre-Season in Football Manager 2016

Die kan ook nog wel helpen bij onderaan beginnen.
Zelf begin ik vaak met een subtopper of een sleeping giant.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Toch overstag gegaan om FM te kopen incl. BETA :P

Maar hoe train je nu spelers voor een nieuwe positie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vind de prijs nog iets te hoog voor de kleine stap vooruit.

Fallout 4 is er binnenkort en ik zou dan sowieso niet zo veel tijd hebben voor FM2016.
Aangezien ik er vanuit ga dat er bij release de gebruikelijke bugs zijn ga ik nog even wachten met de aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Christiano007 schreef op zondag 01 november 2015 @ 15:09:

Maar hoe train je nu spelers voor een nieuwe positie?
Heb ik ook ff moeten zoeken ja, zit nu op een andere plek...

Ga naar de speler in kwestie, druk op het pulldownmenu "Development", kies voor "Training". Dan zie je onder "Position/Role' de mogelijkheden voor re-training voor een nieuwe positie of rol:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/DEQdsOfZiMZcOIP8ghgNQmIG/full.png

Heb er vandaag een paar uur mee kunnen spelen, en ik moet zeggen dat ik tot nu toe steeds positiever wordt. Match engine bevat minder irritante bugs, zeker als je het met bug-fest FM15 in de beginfase vergelijkt loopt het een stuk beter allemaal.

Ben na een orienterende save vandaag begonnen met mijn carrieregame die ik hoop tot FM17 door te zetten, en ben gestart met FC United of Manchester, in de Conference North, het laagst speelbare niveau in Engeland. Kijken of ik ze naast Manchester United kan krijgen ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-07 11:27
ik kijk weer uit naar jullie wedstrijd/seizoensverhalen!
ik ga even kijken of ik deze ga halen.
Mn laatste was 2014. Ik sla meestal 1 seizoen over. Maar Fallout4 komt ook en Starwars BF ook.. ,zucht>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
wildhagen schreef op zondag 01 november 2015 @ 16:01:
[...]
Ben na een orienterende save vandaag begonnen met mijn carrieregame die ik hoop tot FM17 door te zetten, en ben gestart met FC United of Manchester, in de Conference North, het laagst speelbare niveau in Engeland. Kijken of ik ze naast Manchester United kan krijgen ;)
Grappig ben begonnen met Chelmsford City F.C in d e conference south. Was wel weer even wennen met die budgetten en niveau spelers 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bean77 schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:36:
[...]

Grappig ben begonnen met Chelmsford City F.C in d e conference south. Was wel weer even wennen met die budgetten en niveau spelers 8)7
Het leuke is wanneer je promoveert en je komt erachter dat de helft (of meer) van je selectie niet goed genoeg is voor de nieuwe divisie en je krijgt nauwelijks meer geld.
En dan wanneer je eindelijk in de PL komt heb je geen idee wat je met al dat geld moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:36
Ik ben met Padova begonnen, serie C/A in Italië. Hebben een goede infrastructuur, een redelijk grote kern, die echter dicht tegen het loonplafond zit. Met een hoofd fysio die ik nog moest aanwerven, ging ik vlot door dit plafond. Enigste mogelijkheid was om het ganse transferbudget in lonen om te zetten.

Een minpuntje aan de game : ik wil een modus tussen de classic en de touch. Ik hou van het zoeken naar een goede technische staf, en dat mis ik in de touch. Maar ik hou niet van het "tijdverlies" van de wedstrijden in de classic. Als ik de wedstrijden zou kunnen simuleren in de classic, is het, qua gameplay, ideaal voor mij.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Arator schreef op woensdag 04 november 2015 @ 12:25:
Ik ben met Padova begonnen, serie C/A in Italië. Hebben een goede infrastructuur, een redelijk grote kern, die echter dicht tegen het loonplafond zit. Met een hoofd fysio die ik nog moest aanwerven, ging ik vlot door dit plafond. Enigste mogelijkheid was om het ganse transferbudget in lonen om te zetten.

Een minpuntje aan de game : ik wil een modus tussen de classic en de touch. Ik hou van het zoeken naar een goede technische staf, en dat mis ik in de touch. Maar ik hou niet van het "tijdverlies" van de wedstrijden in de classic. Als ik de wedstrijden zou kunnen simuleren in de classic, is het, qua gameplay, ideaal voor mij.
Daar was vorig jaar nog een skin voor die de ''instant result'' button had toegevoegd in de normale modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 580261

JapieTalent schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:04:

Vaak kun je het eerste jaar niet tot nauwelijks transfers doen, heb zelf met Willem II op FM15 in het eerste seizoen 3e geworden. Wat ik had gedaan was enkele oudere spelers verkopen en de spelers met een toekomst en op bruikbaar niveau bijna alle wedstrijden laten spelen. Op het einde van het seizoen moest ik Terrel Ondaan wel laten gaan aangezien ze de uitkoopprijs van hem betaalde (7,5 miljoen). Daarnaast is het belangerijkste gewoon dat je goede staff haalt, dat scheelt echt een slok op de borrel. Zodra ik wat ruimte kreeg in mijn loonbudget (het seizoen daarna) ben ik begonnen met het verbeteren van mijn scoutingssysteem zodat ik spelers kon halen die niet veel kosste maar wel goed waren.

Daarna ben ik overgestapt naar AS Monaco die in financiele crisis zat en zo 25 miljoen over salarisbudget zat. Ik moest dus enkele basisspelers verkopen. Falcoa was de grootverdiener enkel ging hij met een slechter contract akkoord. Daarnaast de oudere spelers verkocht op de posities die ik kon invullen met jeugd/B-Elftal spelers met potentie.

Het jaar daar op moest ik Carrasico( of hoe je het schrijf) wel verkopen aan Manchester City voor 120 miljoen. Je kunt het beste spelers ontwikkelen bij een kleine club aangezien deze weinig salarris vragen en nog transferwaarde kunnen opleveren in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 580261 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:23:
[...]

Vaak kun je het eerste jaar niet tot nauwelijks transfers doen, heb zelf met Willem II op FM15 in het eerste seizoen 3e geworden. Wat ik had gedaan was enkele oudere spelers verkopen en de spelers met een toekomst en op bruikbaar niveau bijna alle wedstrijden laten spelen. Op het einde van het seizoen moest ik Terrel Ondaan wel laten gaan aangezien ze de uitkoopprijs van hem betaalde (7,5 miljoen). Daarnaast is het belangerijkste gewoon dat je goede staff haalt, dat scheelt echt een slok op de borrel. Zodra ik wat ruimte kreeg in mijn loonbudget (het seizoen daarna) ben ik begonnen met het verbeteren van mijn scoutingssysteem zodat ik spelers kon halen die niet veel kosste maar wel goed waren.

Daarna ben ik overgestapt naar AS Monaco die in financiele crisis zat en zo 25 miljoen over salarisbudget zat. Ik moest dus enkele basisspelers verkopen. Falcoa was de grootverdiener enkel ging hij met een slechter contract akkoord. Daarnaast de oudere spelers verkocht op de posities die ik kon invullen met jeugd/B-Elftal spelers met potentie.

Het jaar daar op moest ik Carrasico( of hoe je het schrijf) wel verkopen aan Manchester City voor 120 miljoen. Je kunt het beste spelers ontwikkelen bij een kleine club aangezien deze weinig salarris vragen en nog transferwaarde kunnen opleveren in de toekomst.
Ik bewonder toch altijd het geduld van de mensen die dit wil op kunnen brengen. Ik ben in de regel zelf toch net iets te ongeduldig hiervoor en pak, net zoals iemand eerder al zei, vaak een subtopper / topper in een mindere league.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:36
On_E schreef op woensdag 04 november 2015 @ 12:51:
[...]

Daar was vorig jaar nog een skin voor die de ''instant result'' button had toegevoegd in de normale modus.
Wist ik niet dat dit met een skin kon worden opgelost. Eerlijk gezegd ook nooit achter gezocht. Morgen eens bekijken

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JapieTalent schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:31:
[...]

Ik bewonder toch altijd het geduld van de mensen die dit wil op kunnen brengen. Ik ben in de regel zelf toch net iets te ongeduldig hiervoor en pak, net zoals iemand eerder al zei, vaak een subtopper / topper in een mindere league.
Ja maar ik zoek voor mij zelf een uitdaging. Ik speel dan ook wel met FMSpeeder dus dan gaat het laden want minder kort duren.

Ik vind het persoonlijk leuk om een club op weg te helpen naar de top. Volgensmij was Willem II het jaar dat na ik vertrok nogsteeds op de 3e plek geindigt. Enkel omdat er goede stafleden zijn en het dus beter functioneerd.

Geloof me als je het lukt zul je veel meer voldoening uit halen. Heb er denk inmiddels ook al wel rond de 1500 uur in zitten haha :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 580261 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:07:
[...]

Ja maar ik zoek voor mij zelf een uitdaging. Ik speel dan ook wel met FMSpeeder dus dan gaat het laden want minder kort duren.

Ik vind het persoonlijk leuk om een club op weg te helpen naar de top. Volgensmij was Willem II het jaar dat na ik vertrok nogsteeds op de 3e plek geindigt. Enkel omdat er goede stafleden zijn en het dus beter functioneerd.

Geloof me als je het lukt zul je veel meer voldoening uit halen. Heb er denk inmiddels ook al wel rond de 1500 uur in zitten haha :p
Oh dat geloof ik ook graag, alleen heb ik toch vaak dat ik niet het geduld er voor heb. Maar wellicht dit jaar een nieuwe poging wagen :)

Trouwens, 1500 uur in één game of in FM of wat bedoel je? Behoorlijk aantal in ieder geval, ik kom eigenlijk niet verder dan 500 - 700 uur op jaarbasis en daar zijn ook vele uren bij dat ik de laptop aan laat staan als ik ga eten of andere dingen doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JapieTalent schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:07:
[...]

Oh dat geloof ik ook graag, alleen heb ik toch vaak dat ik niet het geduld er voor heb. Maar wellicht dit jaar een nieuwe poging wagen :)

Trouwens, 1500 uur in één game of in FM of wat bedoel je? Behoorlijk aantal in ieder geval, ik kom eigenlijk niet verder dan 500 - 700 uur op jaarbasis en daar zijn ook vele uren bij dat ik de laptop aan laat staan als ik ga eten of andere dingen doe.
In Football Manager 2015.. 1500 uur. Ik heb ook wel vaak gehad dat ik rond 6 uur sochtends op de klok keek en opeens dacht ooh het is wel heel laat geworden. Enkel was het toen geen probleem aangezien ik toen geen werk of school deed. Nu ik inmiddels werk heb gaat dat denk ik niet meer lukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 580261 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:34:
[...]

In Football Manager 2015.. 1500 uur. Ik heb ook wel vaak gehad dat ik rond 6 uur sochtends op de klok keek en opeens dacht ooh het is wel heel laat geworden. Enkel was het toen geen probleem aangezien ik toen geen werk of school deed. Nu ik inmiddels werk heb gaat dat denk ik niet meer lukken :P
Herkenbaar, maar dan nog is het totaal vrij fors. Blijft een verslavend spelletje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-07 23:49
Anoniem: 580261 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:07:
[...]

Ik koop FM vaak om de 2 a 3 jaar. Elk jaar een nieuwe versie voegt voor mij niet zoveel toe, anders dan een nieuwe database.
Ik speel vrij weinig de uitgebreide versie, liefst gewoon classic en als het team 'goed staat' lekker wedstrijd simuleren ipv spelen.
Elke nieuwe versie begin ik vaak met een big budget club, lekker veel centen en makkelijk ontdekken hoe het e.e.a. werkt.
De uitdaging is wel snel weg, dus daarna begin ik vaak met een kleinere club. Met daarnaast vaak een standaard potje met FC Groningen. ;)

De leukste games zijn toch die met zeer laag spelende clubs en die naar de hoogste divisie zien te krijgen. Momenteel speel ik met Wacker Innsbruck. Maar mijn hoogtepunt was toch het winnen van de CL met Kongsvinger (Noorwegen).

Dergelijk games zijn -zeker in het begin- lastig, maar geven zoveel meer voldoening als je wel ineens van club X wint, promoveert of de EL/CL haalt.

Op het moment dat de grote centen beginnen binnen te stromen, dan is de uitdaging vaak wel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Prosac schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:29:
Op het moment dat de grote centen beginnen binnen te stromen, dan is de uitdaging vaak wel weg.
Zeker, vooral in Engeland is het al snel te makkelijk als je de Premier League hebt gehaald.
Zelfs als je onderin eindigt krijg je tientallen miljoenen euro's op de rekening gestort na een seizoen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is in ieder geval ook mogelijk met een FMEditor om je eigen club te beginnen. Maar dat is helemaal lastig. Ik kon onderand enkel jeugdspelers gratis kopen van clubs die ook onderand op het laagste niveau speelde. Maar zeker een uitdaging om je eigen clubje waar je byv zelf voetbalt in het spel te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:23
En ik val weer met fm2016 in een herhalend patron. Eerste seizoen doe ik het goed. Eindigt het team boven verwachting. Volgend seizoen moet ik aantal spelers laten gaan vanwege slechte financien. Vervolgens krijg ik de club met geen mogelijkheid aan de praat. Ik ben nu bezig met Clermont Ferrand en speel nu behoorlijk verdedigend omdat ik mijn beste spelers heb moeten verkopen. Kies ik nu gewoon te moeilijke clubs uit voor mijzelf? /rant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-06 10:53
vinpower schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 12:48:
En ik val weer met fm2016 in een herhalend patron. Eerste seizoen doe ik het goed. Eindigt het team boven verwachting. Volgend seizoen moet ik aantal spelers laten gaan vanwege slechte financien. Vervolgens krijg ik de club met geen mogelijkheid aan de praat. Ik ben nu bezig met Clermont Ferrand en speel nu behoorlijk verdedigend omdat ik mijn beste spelers heb moeten verkopen. Kies ik nu gewoon te moeilijke clubs uit voor mijzelf? /rant
Als je vooruit wil komen, kan dat nu eenmaal niet door je beste spelers te verkopen en daar je taktiek op aan te passen.
Wanneer je je beste spelers moet verkopen, moet je zien dat je daar (transfervrij) gelijkwaardige of betere voor terug krijgt. In een ploeg dat goed presteert kan dat vaak wel.

Kan dat niet, en kies je voor sneller financieel herstel, pas dan ook je doelstelling aan.

Wat je wel vaak hebt in een tweede seizoen: bankzitters worden almaar ongeduldiger, taktiek is bekend en tegenstanders passen zich er makkelijker op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dat laatste kan je weer (een beetje) omzeilen door met meerdere tactieken te werken.

Zo heb ik tegenwoordig 3 tactieken:

- zeer aanvallend
- aanvallend
- (licht) verdedigend

Al naar gelang de tegenstander (en het belang van de wedstrijd) kan je dan 1 van de tactieken kiezen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet je tactiek aanpassen op je team. Zodra er wat spelers weggaan kun je een hele andere tactiek nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bighugmug
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:01
vinpower schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 12:48:
In FM16 halverwege het seizoen FC AUE in 3rde divisie Duitsland overgenomen (18de plaats). 11 geeindigd en vervolgens ook bijna alles verkocht of vrije transfer. Voordeel dan is een groot vrij salarisbudget, als je goed scout haal je zo weer 10-16 nieuwe spelers binnen. Die nieuwe spelers ontwikkelen zich weer en volgend seizoen herhaal je het kunstje weer. Na 3 seizoenen nu in de 1ste divisie en een mooie bankrekening.

Tacktiek is bij mij vaak kort passing - en elke verdediger als beperkte verdediger instellen - dan is de kwaliteit van je aanvallers doorslaggevend.

Hint; zoek bij 2de teams of 1ste teams in de hoogste divisie naar ongelukkige (simone palombi) of huurlijst spelers (fredirico palacios martinez)

[ Voor 6% gewijzigd door Bighugmug op 07-11-2015 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alteitfet
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-07 16:42
Aangezien mijn macbook bij FM15 al flink wat geluid produceert, ben ik benieuwd hoe het gaat bij FM16. Wat zijn nu de belangrijkste onderdelen van een laptop? Videokaart, werkgeheugen of processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:57
Alteitfet schreef op zondag 08 november 2015 @ 04:55:
Aangezien mijn macbook bij FM15 al flink wat geluid produceert, ben ik benieuwd hoe het gaat bij FM16. Wat zijn nu de belangrijkste onderdelen van een laptop? Videokaart, werkgeheugen of processor?
Voor gamen voornamelijk GPU en processor. Verder is een ssd wel handig om laadtijden te verminderen in FM.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sn3gG3l schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:44:
[...]

Voor gamen voornamelijk GPU en processor. Verder is een ssd wel handig om laadtijden te verminderen in FM.
Voor deze game maakt de GPU niet zo veel uit.

Bij FM is het de CPU en werkgeheugen dat het belangrijkste is en dan de HDD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Geheugen is meestal ook niet eens het probleem. FM is (helaas) nog steeds 32-bits, dus zal nooit meer dan 3.2 GB gebruiken, en volgens mij heeft praktisch elk systeem tegenwoordig wel 4 GB aan boord als minimum.

GPU is voor FM totaal niet van belang, elke kaart die jonger is dan 6-7 jaar moet FM in principe wel kunnen draaien in 3D-modus, zoveel eisen stelt de grafische interface niet.

CPU is echt het belangrijkste idd. FM16 gaat *eindelijk* een beetje fatsoenlijker met multiple cores om, dus hoe meer cores, hoe beter! Snelheid is nog niet eens zo enorm relevant, elke fatsoenlijke processor (even los van Atoms, ultra-lowbudget Celeron/Pentium etc) die op dit moment op de markt is moet het allemaal wel aankunnen.

Wat wel leuk is, is een SSD omdat dat de load/save-tijden aanzienlijk verkort, maar heel erg belangrijk is zelfs dat niet eens. Als het spel eenmaal geladen is, doet FM erg weinig meer met je disk, en zou een normale HDD ook voldoende moeten zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMac93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-12-2024

iMac93

PSN & Steam: mcmeerbeek

wildhagen schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:32:
Geheugen is meestal ook niet eens het probleem. FM is (helaas) nog steeds 32-bits, dus zal nooit meer dan 3.2 GB gebruiken, en volgens mij heeft praktisch elk systeem tegenwoordig wel 4 GB aan boord als minimum.

GPU is voor FM totaal niet van belang, elke kaart die jonger is dan 6-7 jaar moet FM in principe wel kunnen draaien in 3D-modus, zoveel eisen stelt de grafische interface niet.

CPU is echt het belangrijkste idd. FM16 gaat *eindelijk* een beetje fatsoenlijker met multiple cores om, dus hoe meer cores, hoe beter! Snelheid is nog niet eens zo enorm relevant, elke fatsoenlijke processor (even los van Atoms, ultra-lowbudget Celeron/Pentium etc) die op dit moment op de markt is moet het allemaal wel aankunnen.

Wat wel leuk is, is een SSD omdat dat de load/save-tijden aanzienlijk verkort, maar heel erg belangrijk is zelfs dat niet eens. Als het spel eenmaal geladen is, doet FM erg weinig meer met je disk, en zou een normale HDD ook voldoende moeten zijn.
Zou FM ook goed draaien op de surface pro 3 i5; 8GB Ram? Ik ben van plan deze versie te kopen, heb momenteel geen laptop. Zou wel leuk zijn als ik 'on the go' FM kon spelen op de trein. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engeltje83
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-10-2023

Engeltje83

<SG>BoA#1871

iMac93 schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:10:
[...]

Zou FM ook goed draaien op de surface pro 3 i5; 8GB Ram? Ik ben van plan deze versie te kopen, heb momenteel geen laptop. Zou wel leuk zijn als ik 'on the go' FM kon spelen op de trein. :)
Ik denk zeker dat die op een Surface Pro 3 zal draaien. die specs zijn prima daarvoor.

/offtopic
Denk ik beter dat je dan kunt gaan voor de Pro 4. Ik zag bij paradigit een actie met een gratis keyboard docking :)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/BoA-1871/career

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07 21:10
Engeltje83 schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:01:
[...]

Ik denk zeker dat die op een Surface Pro 3 zal draaien. die specs zijn prima daarvoor.

/offtopic
Denk ik beter dat je dan kunt gaan voor de Pro 4. Ik zag bij paradigit een actie met een gratis keyboard docking :)
Interessant. Ik wil eigenlijk ook FM weer gaan spelen maar niet op een vaste PC die bovenstaat. Ik heb wel een laptop van de zaak alleen kan ik daar Steam niet op installeren (beveiligd), nu dus opzoek naar alternatieven. Een nieuwe laptop speciaal voor FM of een Surface Pro 4 of iets dergelijks zou een optie kunnen zijn. Lekker op de bank, onderweg en bij schoonfamilie FM'en :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMac93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-12-2024

iMac93

PSN & Steam: mcmeerbeek

lochtejans schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:59:
[...]

Interessant. Ik wil eigenlijk ook FM weer gaan spelen maar niet op een vaste PC die bovenstaat. Ik heb wel een laptop van de zaak alleen kan ik daar Steam niet op installeren (beveiligd), nu dus opzoek naar alternatieven. Een nieuwe laptop speciaal voor FM of een Surface Pro 4 of iets dergelijks zou een optie kunnen zijn. Lekker op de bank, onderweg en bij schoonfamilie FM'en :)
Wel ik zal je laten weten hoe het mij bevalt, ik heb intussen de surface pro 4 (i5 versie met 8gb ram en 256 GB SSD)besteld. Zag gisterenavond een actie van coolblue waarbij ze de de type cover 'gratis' meesturen als je hem besteld voor 16/11. Kijk er naar uit om hierop lekker te FM'en op de trein/onderweg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
iMac93 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:46:
[...]

Wel ik zal je laten weten hoe het mij bevalt, ik heb intussen de surface pro 4 (i5 versie met 8gb ram en 256 GB SSD)besteld. Zag gisterenavond een actie van coolblue waarbij ze de de type cover 'gratis' meesturen als je hem besteld voor 16/11. Kijk er naar uit om hierop lekker te FM'en op de trein/onderweg. :)
Ik ben benieuwd naar je ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De Release Candidate is gisteren uitgekomen, versie 16.1.0: http://community.sigames....r-2016-Beta-16-1-0-Update

Geen changelist helaas. Hij bevat wel een nieuwe database (16.0.1).

Dit is dus nog steeds een beta, en niet de final. Die komt naar verwachting dus a.s. vrijdag de 13e uit :)

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 11-11-2015 17:55 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
Arator schreef op woensdag 04 november 2015 @ 22:48:
[...]

Wist ik niet dat dit met een skin kon worden opgelost. Eerlijk gezegd ook nooit achter gezocht. Morgen eens bekijken
Ik speel ook alleen de classic variant maar heb geen idee wat je bedoeld met wedstrijden simuleren, dat doet ie toch?

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
vandaag verzendbevestiging gekregen van Yourgamezone, ben benieuwd of ik hem morgen binnen heb. Ze zeggen zelf van wel.

Enjoy the joy

• Bean77
zit met chelmsford city nu in league 2. Echt wel ff weer volle focus erin want je moet echt super gericht inkopen op skills. Wel wat schulden opgelopen, maar dat probeer ik vanaf nu weer recht te trekken nu je relatief de nodige inkomsten binnenkrijg.
Gelukkig heeft mijn stadion dispensatie gekregen voor league 2 lol.

Wippien schreef op woensdag 11 november 2015 @ 23:48:
[...]

Ik speel ook alleen de classic variant maar heb geen idee wat je bedoeld met wedstrijden simuleren, dat doet ie toch?
Dan ga zie je enkel de uitslag en niet de wedstrijdverloop.

Anoniem: 146055

Zo net een key gekocht van €29,- euro voor FM16. Redelijke prijs voor een digitaal exemplaar.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 146055 op 12-11-2015 14:26 ]

• Colin.
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-12-2024
Anoniem: 146055 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 14:26:
Zo net een key gekocht van €29,- euro voor FM16. Redelijke prijs voor een digitaal exemplaar.
Ik weet niet of het toegestaan is om te vragen naar een link? :)

Na 2 jaar FM 2014 te hebben gespeeld, ga ik deze spelen op mijn MacBook. Ben benieuwd naar graphics.

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:57
Anoniem: 146055 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 14:26:
Idd, kan je ff site linken? Mag hier volgens mij toch aangezien het gewoon legale keys zijn? Merk dat ik de laatste jaren toch elk jaar minder speel maar koop em wel braaf elk jaar :+ Voor 30 euro ga ik dan misschien maar weer eens aan de gang.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

• jaydenjarno
Zag iets staan van football manager touch. Is dit een versie die je erbij krijg om op een tablet te spelen? Ik zou graag football manager op de tablet spelen maar dan wel de volledige versie en niet een uitgeklede versie

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:17

Vos

AFCA

jaydenjarno schreef op donderdag 12 november 2015 @ 20:13:
Zag iets staan van football manager touch. Is dit een versie die je erbij krijg om op een tablet te spelen? Ik zou graag football manager op de tablet spelen maar dan wel de volledige versie en niet een uitgeklede versie
Een beetje Googlen levert je een antwoord op.... Ja je krijgt hem erbij en verder:
Sports Interactive has revealed Football Manager Touch 2016, a new, simplified version of the desktop FM game.

• jaydenjarno
Dank je wel. Had het vast met Google ook kunnen vinden ja. Maar nu weet ik het ook en gelijk dat het een simpelere versie is. Das best jammer

• FDMK
Ik ben al een beetje aan het klooien in een game maar waar kan ik de maskering van attributen uitzetten?

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Bij het maken van het spel krijg je ergens "Advanced options" halverwege je scherm. Die kun je uitvouwen en dan krijg je de bekende opties voor maskeren attributen, editor uitschakelen, etcetera.

Spel is trouwens absoluut niet realistisch, Cilessen stopt net gewoon een penalty...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:34
toolkist schreef op donderdag 12 november 2015 @ 23:04:
Bij het maken van het spel krijg je ergens "Advanced options" halverwege je scherm. Die kun je uitvouwen en dan krijg je de bekende opties voor maskeren attributen, editor uitschakelen, etcetera.
Spel is trouwens absoluut niet realistisch, Cilessen stopt net gewoon een penalty....
Schoot Luuk de Jong em? Dat zou het verklaren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK

Spel is trouwens absoluut niet realistisch, Cilessen stopt net gewoon een penalty...
Thnx.

Ik had inderdaad ook last van wat gebrek aan realisme :+ Chelsea won van watford met 3-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
Vanavond ook maar eens een Key binnen halen voor Steam.
Heb een jaartje overgeslagen, ben benieuwd! Nu nog een leuke club uitzoeken, wellicht dat ik Leeds United weer naar de Champions League kan brengen net zoals dat eind jaren 90 het geval was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
  • Laatst online: 22-06 08:43
Hier vanavond ook aan de FM 2016.
Eerst nog online ergens een key kopen.

Is de PC versies, altijd incl de touch versie?

Tevens benieuwd, als de touch versie, ook gaat werken op me mobiele telefoon 'OnePlus One'.

[ Voor 3% gewijzigd door NLoldebroek op 13-11-2015 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-07 08:46
Vraag me ook af indien je een digitale key (niet bij steam) koopt, of je die touch versie er bij krijgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
Vos schreef op donderdag 12 november 2015 @ 20:55:
[...]

Een beetje Googlen levert je een antwoord op.... Ja je krijgt hem erbij en verder:

[...]
het is de classic mode in feite, en ik ben er blij mee :)

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Dus ik.kan hem dan gewoon volledig op de iPad spelen als classic mode zeg maar? Is hij ook alleen voor iPad te koop. Zag hem niet in de store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
Ja dat klopt, hij is ook alleen in touch versie te koop maar die komt pas later uit.

Enjoy the joy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
heb je deze bug al officieel gereport? Kennelijk nog een bug uit de beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
Net gekocht bij g2play.co.nl
Dit was me eerste bestelling bij g2play.co.nl

Gekochte versie: Football Manager 2016 Limited Edition.
Betaalde bedrag: €34,36 (incl buyer protection 0,85 + payment charge €1,02)
Betaald met ideal.

Key kwam direct binnen.

Zojuist opgestart en werkt perfect, game on _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Werkt een normale savegame in de Cloud niet crossplatform? Heb de demo op m'n MacBook Pro en m'n Windows 10 PC geinstalleerd. Savegame vanaf m'n MacBook Pro opgeslagen in de Cloud maar is niet zichtbaar op m'n Windows 10 PC. Of werkt het niet omdat het de demo is? Zou toch eigenlijk niet uit mogen maken?

Of werkt dat alleen met een FM Touch savegame?

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:45
Bean77 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:38:
[...]

heb je deze bug al officieel gereport? Kennelijk nog een bug uit de beta.
Of een voorspelling, want gisteren heeft hij ook echt zijn 1e penalty tegen gehouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Tot zo ver mijn FM2016 ervaringen, ik wacht wel tot de 1e patch komt.. 5 officiële wedstrijden gespeeld, 4 rode kaarten (alleen al voor mijn team) en iets van 30 gele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

toolkist schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 12:14:
Tot zo ver mijn FM2016 ervaringen, ik wacht wel tot de 1e patch komt.. 5 officiële wedstrijden gespeeld, 4 rode kaarten (alleen al voor mijn team) en iets van 30 gele.
Je hebt gewoon een ordinaire schop ploeg, Feyenoord zeker >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Nog niet misschien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
toolkist schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 12:14:
Misschien moet je je tactics en/of spelersinstructies even goed onder de loep nemen...

Heb er nu bijna een vol seizoen opzitten (29 wedstrijden), en slechts 2 rode kaarten. En die waren beiden terecht.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Crossplatform cloud save werkt inmiddels. :)
Had op m'n MacBook Pro en Windows 10 PC een keer de cloudsave uitgeschakeld en ingeschakeld en toen werkte het. Heerlijk nu kunnen switchen tussen m'n MacBook Pro en game pc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/7AxChrnEYVNDPKp2YQBtzxty/full.png

Okay....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Ik ben nu 12 wedstrijden onderweg met Stuttgart. Wat mij opvalt in deze versie van FM is dat de spelers nog sneller lopen te zeikstralen dat ze niet spelen en ze nemen met geen enkele uitspraak genoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bighugmug
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:01
Rooke schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:39:
Ik ben nu 12 wedstrijden onderweg met Stuttgart. Wat mij opvalt in deze versie van FM is dat de spelers nog sneller lopen te zeikstralen dat ze niet spelen en ze nemen met geen enkele uitspraak genoegen.
Kan je na 5 seizoenen vertellen dat dit inderdaad heel snel gebeurd! Meestal werkt de uitspraak nog wel dat speler x beter speelt dat je even moet wachten prima. Maar een hele brede selectie onderhouden is bijna onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Bighugmug schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:01:
[...]

Kan je na 5 seizoenen vertellen dat dit inderdaad heel snel gebeurd! Meestal werkt de uitspraak nog wel dat speler x beter speelt dat je even moet wachten prima. Maar een hele brede selectie onderhouden is bijna onmogelijk.
Of het laten escaleren en de uitspraak doen in de trend van"moet ik je teammaat er dan uithalen voor jou?".
Wat nog steeds hinderlijk is, is dat je nooit maar dan ook echt nooit in de laatste 3-4 minuten zelf scoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
Spelen jullie classic of normaal?

Ben zelf nu als eerst met classic begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Bighugmug schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:01:
[...]

Je hebt al 5 seizoenen FM16 achter de rug? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
NLoldebroek schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:32:
Spelen jullie classic of normaal?

Ben zelf nu als eerst met classic begonnen.
ik speel alleen maar classic (touch mode nu) , ik ben gestart met FC Barcelona. Alba was gelijk gefrustreerd na een boete van 2 weken na in 1 helft 2x geel en dus rood. En Messi scoorde diep in blessuretijd, 95e minuut nog eens..

Dat zijn de ervaringen die ik nu nog heb mee gemaakt.

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:45
Football Manager blijft toch wel een spel dat ik elk jaar rond de 800 uur speel. Vind het wel jammer dat sinds 2012 ofzo tijdens het tactiek maken je de stats van maar 1 speler tegelijk kan zien.

In 2012 kon je de stats van 1 speler vast zetten en daarnaast nog de stats zien van 1 andere speler.

Weet iemand of hiervoor nog steeds een mogelijkheid is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Demo is ook uit. Ga denk de demo eerst proberen. Als het voor mij een goed spel is kan ik gewoon door met m'n save game
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste