Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bighugmug
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 10:54
On_E schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:42:
[...]

Je hebt al 5 seizoenen FM16 achter de rug? :o
pas bedoel je ;) FM addict (speel sinds "99 toen nog geen FM) en nog zelfs de online versie gespeelt (epic!).
Wikipedia: Football Manager Live

Maar met 63.6 uur ben ik nog relatief traag (beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 12:40

On_E

Housemusic

Bighugmug schreef op maandag 16 november 2015 @ 21:20:
[...]

pas bedoel je ;) FM addict (speel sinds "99 toen nog geen FM) en nog zelfs de online versie gespeelt (epic!).
Wikipedia: Football Manager Live

Maar met 63.6 uur ben ik nog relatief traag (beta)
Oh ja er was ook een beta natuurlijk. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Zelf zit ik nu op 45 uren gespeeld (incl beta dus). Vind ik wel weer genoeg, de tijden dat ik 1200+ uur per jaar aan FM spendeerde zijn wel een beetje voorbij, dat trek ik niet meer. Ik kom meestal rond de 850 uur uit tegenwoordig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bighugmug
wildhagen schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:19:
Zelf zit ik nu op 45 uren gespeeld (incl beta dus). Vind ik wel weer genoeg, de tijden dat ik 1200+ uur per jaar aan FM spendeerde zijn wel een beetje voorbij, dat trek ik niet meer. Ik kom meestal rond de 850 uur uit tegenwoordig.
Blijft een mooi spel O+ 850 uur haal ik hoogstens met een cs of een dota

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bighugmug schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:45:
[...]

Blijft een mooi spel O+ 850 uur haal ik hoogstens met een cs of een dota
Het blijft een prachtig spel, de enige die ik ook elk jaar ver vooruit pre-order :) Alleen de totalen die jullie posten kom ik bij lange na niet aan. Afgelopen versie kwam ik aan +/- 650 uur, waarvan er velen idle behaald werden als ik tussendoor wat anders deed. In de nieuwe versie zit ik, incl beta, op 40 zag ik zojuist en ik hoop vanavond mijn tweede seizoen af te maken.

Ben traditioneel begonnen bij "mijn" Ajax, maar kende eerlijk gezegd een vrij slecht seizoen. Aangezien ik geen tactisch wonder ben probeer ik altijd een tactiek te zoeken welke bij mijn ideeën past, maar hiermee had ik in het begin weinig succes. Beker: derde ronde uitgeschakeld door RKC. Voorronde Champions League: gewonnen van Rapid Wien, daarna verloren van AS Monaco -> Europa League: poule fase glansrijk doorgekomen, maar in de 1e knockout ronde verloren tegen Vitoria Guimaraes fc: 0-0 & 0-0 en dan moet je met Cillessen een penalty shootout aangaan. Dat verliep dus helaas niet zo lekker. Ook in de competitie bleek het gehannes met tactieken en de bijkomende wisselvalligheid niet voor succes te zorgen. Ondanks een goede eindspurt nadat ik een tactiek heb gevonden die wel voor me werkt, zijn we uiteindelijk 4e geworden, waarna de play offs wonnen en dus in ieder geval volgend jaar Europa League konden spelen.

Aan het einde van het jaar verkoos Jose Mourinho PSG boven Chelsea, waardoor bij laatstgenoemde een vacature ontstond waarvoor ik werd benaderd. Aangezien ik deze stap eigenlijk te vroeg vond en ik mezelf bij Ajax niet klaar vond, leerde ik na een onderhoud met het bestuur dat ik niet in aanmerking ging komen voor een nieuw contract vanwege tegenvallende resultaten. Dus maar eieren voor mijn geld gekozen en op gesprek gegaan bij Chelsea, met als gevolg een aanbieding die ik heb geaccepteerd. Grappig detail: 3 dagen na het gesprek biedt Ajax me alsnog een contract aan 8)7

Het seizoen met Chelsea verliep (zit nu twee maand voor het einde) een stuk beter. Op de tactiek die ik op het laatst bij Ajax gebruikte doorgeborduurd en de resultaten waren een stuk constanter, een incidentele uitglijer daargelaten. Capital One Cup: verloren in de 4e ronde tegen Man City. FA Cup: still in the race. Champions League: kwartfinale plek nadat ik Bayern in de 1e knockout ronde heb verslagen - 3-0 en 1-2 :*) Ik weet nog niet wie de tegenstander in deze halve finale gaat zijn. In de competitie kan het nog alle kanten op. We staan momenteel 4e op 4 punten van Man Utd, terwijl Spurs en Everton daar nog tussen staan.

Hopelijk vanavond het seizoen afronden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 16:38
JapieTalent schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:24:
[...]

Het blijft een prachtig spel, de enige die ik ook elk jaar ver vooruit pre-order :) Alleen de totalen die jullie posten kom ik bij lange na niet aan. Afgelopen versie kwam ik aan +/- 650 uur, waarvan er velen idle behaald werden als ik tussendoor wat anders deed. In de nieuwe versie zit ik, incl beta, op 40 zag ik zojuist en ik hoop vanavond mijn tweede seizoen af te maken.

Ben traditioneel begonnen bij "mijn" Ajax, maar kende eerlijk gezegd een vrij slecht seizoen. Aangezien ik geen tactisch wonder ben probeer ik altijd een tactiek te zoeken welke bij mijn ideeën past, maar hiermee had ik in het begin weinig succes. Beker: derde ronde uitgeschakeld door RKC. Voorronde Champions League: gewonnen van Rapid Wien, daarna verloren van AS Monaco -> Europa League: poule fase glansrijk doorgekomen, maar in de 1e knockout ronde verloren tegen Vitoria Guimaraes fc: 0-0 & 0-0 en dan moet je met Cillessen een penalty shootout aangaan. Dat verliep dus helaas niet zo lekker. Ook in de competitie bleek het gehannes met tactieken en de bijkomende wisselvalligheid niet voor succes te zorgen. Ondanks een goede eindspurt nadat ik een tactiek heb gevonden die wel voor me werkt, zijn we uiteindelijk 4e geworden, waarna de play offs wonnen en dus in ieder geval volgend jaar Europa League konden spelen.

Aan het einde van het jaar verkoos Jose Mourinho PSG boven Chelsea, waardoor bij laatstgenoemde een vacature ontstond waarvoor ik werd benaderd. Aangezien ik deze stap eigenlijk te vroeg vond en ik mezelf bij Ajax niet klaar vond, leerde ik na een onderhoud met het bestuur dat ik niet in aanmerking ging komen voor een nieuw contract vanwege tegenvallende resultaten. Dus maar eieren voor mijn geld gekozen en op gesprek gegaan bij Chelsea, met als gevolg een aanbieding die ik heb geaccepteerd. Grappig detail: 3 dagen na het gesprek biedt Ajax me alsnog een contract aan 8)7

Het seizoen met Chelsea verliep (zit nu twee maand voor het einde) een stuk beter. Op de tactiek die ik op het laatst bij Ajax gebruikte doorgeborduurd en de resultaten waren een stuk constanter, een incidentele uitglijer daargelaten. Capital One Cup: verloren in de 4e ronde tegen Man City. FA Cup: still in the race. Champions League: kwartfinale plek nadat ik Bayern in de 1e knockout ronde heb verslagen - 3-0 en 1-2 :*) Ik weet nog niet wie de tegenstander in deze halve finale gaat zijn. In de competitie kan het nog alle kanten op. We staan momenteel 4e op 4 punten van Man Utd, terwijl Spurs en Everton daar nog tussen staan.

blijft een verslavend spel. Speel dit al sinds CM93, maar ik heb elke versie gespeeld en elke versie vind ik boeiend genoeg om te kopen. Je eigen club, een grote club of een uitdaging met een nietszeggende club. Het maakt het allemaal zo leuk.
Ik speel nu nog steeds met chelmford city en zit in league 2. Ik word wel vaak benaderd en eigenlijk wel irritant dat je niet kunt instellen dat je voor een x-tijd niet benaderd wilt worden. Voorlopig even handhaven en kijken naar leuke spelers die volgend seizoen kunnen gaan flammen :)

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bighugmug
JapieTalent schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:24:
[...]

Als je Bayern verslaat dan heb je een goed team staan - altijd lastig zeker met lewandowski die het gewoon erg goed doet in deze FM16. Good luck, en zeggen hopelijk het seizoen afronden dat bestaat niet. Spatie- spatie - spatie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bighugmug schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 18:10:
[...]

Good luck, en zeggen hopelijk het seizoen afronden dat bestaat niet. Spatie- spatie - spatie :9
Herkenbaar haha, maar nee, het spel loopt niet weg na vanavond dus ik kan tegenwoordig prima doseren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:37:
[...]

Misschien moet je je tactics en/of spelersinstructies even goed onder de loep nemen...

Heb er nu bijna een vol seizoen opzitten (29 wedstrijden), en slechts 2 rode kaarten. En die waren beiden terecht.
Zo vreemd stonden die tactics en instructies niet. Niet afjagen, niet hard tackelen. Maar aan de reacties te zien zal het wel pech zijn geweest ofzo, dus zal nog eens een poging wagen. Voor de verandering eens een kijkje nemen bij die challenges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 16:43
Zojuist ook maar weer een actuele versie gekocht via cdkeys.com

€ 32,79 voor de Limited edition, dus met de documentaire "An alternative reality"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:53

Oxigeon

En zo is dat!

Man man man, als ik deze verslagen zo lees krijg je vanzelf zin om weer te beginnen met deze game. Altijd eigenlijk wel veel gespeeld. 2013 of 2012 is alweer de laatste versie. Dus weer tijd voor een nieuwe. Vorige versies niet veel gespeeld omdat ik een laptop/pc had die niet vooruit te branden waren. Maar nu met een nieuwe laptop moet dat helemaal goed komen. Misschien even wachten tot volgende week vrijdag (black Friday) met de aanschaf???? Misschien is hij dan nog iets goedkoper

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmvision
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09-2019
Haha, misschien weet FM al iets wat wij nog niet weten... Zou wel chill zijn, kan ik ook een keer wedstrijden bezoeken 8)

Ik heb nu een paar uur FM 2016 gespeeld na lang getwijfeld te hebben of ik ook een jaartje zou overslaan, maarja, het begon toch te kriebelen aangezien ik elke versie vanaf 1993/94 gekocht heb.

Een van de nieuwe features die ik wel handig vind is dat als je een speler wilt wisselen, de wisselspelers die op die positie kunnen spelen van kleur veranderen.

Ook de wat meer visuele manier van de taktiek opties vind ik prettig, en de optie om direct de huidige coach te ontslaan op hetzelfde scherm als je een nieuwe coach wilt aanstellen. Dit heb ik nu al een paar keer gebruikt aangezien de staff van Almere FC behoorlijk slecht is.

Wat mij ook opviel is dat je staff kan vragen om meer dan 1 functie te laten doen tijdens de contract onderhandelingen. Ik kom vaak bijv. een coach tegen die ook goede stats heeft om physio te doen, dus waarom niet beide als je maar 2 coaches mag hebben van je board!

Tot nu toe redelijk tevreden met de kleine aanpassingen tov FM 2015.

[ Voor 0% gewijzigd door jmvision op 18-11-2015 22:33 . Reden: Engelse spell-check veranderd mijn woorden! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet wachten op de MOD om in de 9de klasse van Engeland te starten.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2015 22:50 ]

Bighugmug schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 18:10:
[...]

Als je Bayern verslaat dan heb je een goed team staan - altijd lastig zeker met lewandowski die het gewoon erg goed doet in deze FM16. Good luck, en zeggen hopelijk het seizoen afronden dat bestaat niet. Spatie- spatie - spatie :9
Helaas donderde ook dit seizoen als een pudding in elkaar en bleek de gebruikte tactiek uiteindelijk te wisselvallig.

FA cup: halve finale verloren van Bournemouth 1-2. 10 min voor tijd nog 1-0 voor, 23 schoten, waarvan 12 op goal en 5 CCC's en hij wil er niet in. In de laatste vijf minuten nog twee goals tegen gekregen: exit.

Competitie: het restant ging steeds meer lijken op een vrije val: vele wedstrijden werden verloren na eerst op voorsprong te zijn gekomen. De wisselvalligheid was weer enorm: van 5-0 winnen tegen koploper Man Utd naar kansloos 0-4 verliezen tegen Watford. Uiteindelijk 6e geworden wat nog net toegang tot Europees voetbal gaf. Needless to say waren de spelers niet blij zonder champions league voetbal.

De Champions League: dit was mijn enige lichtpuntje nog. zoals aangegeven had ik de kwartfinale bereikt door Bayern te verslaan en in deze kwartfinale was PSG de tegenstander. Na thuis met 3-0 te hebben gewonnen, wonnen we met 1-2. Halve finale tegen Real Madrid. Wederom eerst thuis en dit leverde een prachtige wedstrijd met een eveneens prachtig resultaat op: 3-1. Ik was nog even ongerust over de gescoorde uitgoal van Ronaldo, maar in Bernabeu scoorden we al vrij vlot de 0-1 wat onze uitgangspositie prachtig maakte. Naarmate de tijd verstreek zag ik de finale dichterbij komen.... totdat Dybala daar een stokje voor stak. 4 goals in 8 min! en we verloren met 4-1 en dus overall met 5-4. Eveneens Exit.

Ik mocht op het matje komen en de directie was niet blij. Ik moest uit de volgende 5 wedstrijden 12 punten halen, anders was het einde verhaal. Nog even getwijfeld of ik niet zelf op wou stappen heb ik besloten dat niet te doen en de uitdaging aan te gaan. Na enige tweaks aan de tactiek, enkele versterkingen met goede moed het nieuwe seizoen in. En nu na 5 wedstrijden werkloos. Ik won er 3, speelde er 1 gelijk en verloor er 1. Te weinig punten en dus bye bye..

Vanavond maar eens overdenken hoe nu verder. Misschien eerst maar even een nieuwe game starten en proberen een prettige tactiek te vinden/creëren voor ik verder ga.

[ Voor 3% gewijzigd door Jaap. op 19-11-2015 11:19 ]

• toolkist
  • Niet online
Wat heb ik hier toch altijd een hekel aan...

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/lr0pP/48887887b6.png

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:50

Christiano007

Ich bin der champion

toolkist schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:00:
Wat heb ik hier toch altijd een hekel aan...

[afbeelding]
Ik bied mijn toppertjes altijd een contract aan met een minimum clausule. Bij Ajax doe ik dan meestal bij de meeste spelers 30/35 miljoen. Dat zijn prijzen die ik toch niet zou weigeren.

Ter land, ter zee en in de kroeg

• toolkist
  • Niet online
Aangezien ik een challenge speel (die overigens toch wel lukt), wilde ik em juist per se niet verkopen. Na het eind van het seizoen is die challenge toch klaar.
Heb vlak ervoor een bod van 20m cash van PSG geweigerd, nu wordt een bod van 23m waarvan 8m variabel (50x spelen en 10x scoren) geaccepteerd. Waarbij die variabelen natuurlijk nog hoogst onzeker zijn, 't is tenslotte Liverpool ;-)

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-08 08:42
FM Mobile is vandaag uitgekomen.
Te koop voor €8,99
De uitgebreidere 'touch' versie, komt later dit jaar uit!
Google Play: Football Manager Mobile 2016

Het spel ondersteunt de Nederlandse taal niet.
Football Manager Mobile 2016 is speciaal ontwikkeld om onderweg gespeeld te worden en het is de snelste manier om je club naar de overwinning te leiden met een focus op tactieken en transfers.

Neem de leiding op je over clubs uit 14 landen van over de hele wereld, inclusief alle grote Europese competities. Jij beslist over transfers, tactieken en wie speelt en wie op de bank zit. Jij moet de spelers, het bestuur en de fans tevreden houden en je club naar de overwinning leiden.

Football Manager Mobile 2016 biedt een hoop nieuwe en verbeterde functies:

FOOTBALL MANAGER MOBILE 2016 - BELANGRIJKSTE KENMERKEN

Verbeterde tactieken
Neem de volledige leiding over je team en deel tactische instructies uit. Jij bepaalt waar je team zich op passes concentreert, wie de belangrijkste aanvallen uitvoert en wie het creatieve brein wordt: je adviseert zelfs de keeper.

Coaches
Bereid je team voor op de wedstrijd met behulp van coaches, waardoor je spelers zich beter kunnen concentreren tijdens de trainingen ter voorbereiding op de nieuwe belangrijke wedstrijd.

Managementstijl
Dankzij het gebruik van gouden, zilveren en bronzen coachingmedailles kun je je eigen stijl ontwikkelen. Richt je je meer op de verdediging of de aanval, op het moreel of op de spelers zelf? Jouw beslissingen beïnvloeden de stijl van je team.

Verbeterde schermen
Belangrijke schermen zijn opnieuw ontworpen, waardoor Football Manager Mobile 2016 nog intuïtiever is. Dankzij het verbeterde nieuwe scherm is het nu makkelijker dan ooit om alle benodigde informatie in je op te nemen.

Spelers uitlenen
Laat onlangs gecontracteerde, jongere spelers zich verder ontwikkelen door ze uit te lenen aan hun vorige club, zodat ze bij hun eerste team meer ervaring kunnen opdoen.

Eerste transfervenster
Managers die een nieuwe carrière willen beginnen met grotendeels ongewijzigde teams in hun spelwereld kunnen ervoor kiezen om de optie 'geen budgets in eerste transfervenster' te selecteren. Hierdoor kunnen er alleen gratis transfers plaatsvinden.

Voor installatie is een internetverbinding vereist.

Vraag me af, is dit leuk voor onderweg of op vakantie.
Dus zijn er hier tweakers, die de versie van afgelopen jaar hebben gespeeld???

• Bighugmug
JapieTalent schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:18:
[...]

Helaas donderde ook dit seizoen als een pudding in elkaar en bleek de gebruikte tactiek uiteindelijk te wisselvallig.

FA cup: halve finale verloren van Bournemouth 1-2. 10 min voor tijd nog 1-0 voor, 23 schoten, waarvan 12 op goal en 5 CCC's en hij wil er niet in. In de laatste vijf minuten nog twee goals tegen gekregen: exit.

Competitie: het restant ging steeds meer lijken op een vrije val: vele wedstrijden werden verloren na eerst op voorsprong te zijn gekomen. De wisselvalligheid was weer enorm: van 5-0 winnen tegen koploper Man Utd naar kansloos 0-4 verliezen tegen Watford. Uiteindelijk 6e geworden wat nog net toegang tot Europees voetbal gaf. Needless to say waren de spelers niet blij zonder champions league voetbal.

De Champions League: dit was mijn enige lichtpuntje nog. zoals aangegeven had ik de kwartfinale bereikt door Bayern te verslaan en in deze kwartfinale was PSG de tegenstander. Na thuis met 3-0 te hebben gewonnen, wonnen we met 1-2. Halve finale tegen Real Madrid. Wederom eerst thuis en dit leverde een prachtige wedstrijd met een eveneens prachtig resultaat op: 3-1. Ik was nog even ongerust over de gescoorde uitgoal van Ronaldo, maar in Bernabeu scoorden we al vrij vlot de 0-1 wat onze uitgangspositie prachtig maakte. Naarmate de tijd verstreek zag ik de finale dichterbij komen.... totdat Dybala daar een stokje voor stak. 4 goals in 8 min! en we verloren met 4-1 en dus overall met 5-4. Eveneens Exit.

Ik mocht op het matje komen en de directie was niet blij. Ik moest uit de volgende 5 wedstrijden 12 punten halen, anders was het einde verhaal. Nog even getwijfeld of ik niet zelf op wou stappen heb ik besloten dat niet te doen en de uitdaging aan te gaan. Na enige tweaks aan de tactiek, enkele versterkingen met goede moed het nieuwe seizoen in. En nu na 5 wedstrijden werkloos. Ik won er 3, speelde er 1 gelijk en verloor er 1. Te weinig punten en dus bye bye..

Vanavond maar eens overdenken hoe nu verder. Misschien eerst maar even een nieuwe game starten en proberen een prettige tactiek te vinden/creëren voor ik verder ga.
als je een met 4 verdedigers start kan het soms nog helpen ze een tijdje allemaal als sobere verdedigers in te stellen. Zelf probeer ik altijd vanuit gesloten organisatie te werken en vanuit de kracht van beste aanvallers. Zo heb ik een megakoopje gedaan voor een jong italiaanse winger met 18 snelheid en 17 uithoudingsvermorgen die de linkerflank afgaat en vervolgens spits als afmaker instel zodat hij altijd voorin staat voor dat gelukkig balletje. Dat leverde met het eerste bundesliga seizoen net zoveel winst als gelijkspel op (spits scoort niet) maar na goed ingekocht te hebben loopt de trein nu met 8 gewonnen op rij oOo :)

Maargoed alles hangt van de spelers af die je hebt. B)

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ik wil me nu dan toch FM2016 halen. Maar als ik een key koop via cdkeys.com is deze versie dan ook Nederlands? Omdat bij de productomschrijving staat dat deze engels is.

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:20
Oxigeon schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:38:
Ik wil me nu dan toch FM2016 halen. Maar als ik een key koop via cdkeys.com is deze versie dan ook Nederlands? Omdat bij de productomschrijving staat dat deze engels is.
Je kan de taal gewoon naar nederlands zetten, heb em ook via keysite en net ff gekeken. Ben zelf met mijn favoriete team Manchester United begonnen (zoals elk jaar) maar het wil nog niet echt vlotten, vrij wisselvallig. Sta na 21 potten 4e, wel gemakkelijk door eerste ronde van CL, moet nu tegen Leverkussen. Bevalt me wel weer FM2016!

Steam: Sneggel Origin: Waus82

• jmvision
NLoldebroek schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:34:
FM Mobile is vandaag uitgekomen.
Te koop voor €8,99

Vraag me af, is dit leuk voor onderweg of op vakantie.
Dus zijn er hier tweakers, die de versie van afgelopen jaar hebben gespeeld???
Ik had de 2015 versie gekocht en helaas maar kort gespeeld. Ik vond het niet interessant genoeg eigenlijk omdat ik juist zoveel mogelijk detail, opties en controle wil. De Classic mode is al te beperkt voor mij! :|

Ander topic:
Ik ben Attribute Masking vergeten uit te zetten tijdens het creeeren van mijn savegame en ik had het niet echt door totdat ik al mn hele team al aangepast had met taktieken, training en de voorbereiding van het seizoen. Dit wordt dus de eerste keer dat ik het met de masking aan ga spelen, veel meer scouten dus!

Almere City heeft geen scouts bij een nieuwe game dus maar meteen een Chief Scout and reguliere Scout aangetrokken. Nu loopt mn Board al te zeuren dat ik teveel Staff heb en ze verwachten dat ik er een aantal de laan uit stuur binnen een maand... mooi niet dus, ik zal wel zien wat er gaat gebeuren. :P

[ Voor 37% gewijzigd door jmvision op 19-11-2015 19:57 ]

• toolkist
  • Niet online
jmvision schreef op donderdag 19 november 2015 @ 19:51:
Ik ben Attribute Masking vergeten uit te zetten tijdens het creeeren van mijn savegame en ik had het niet echt door totdat ik al mn hele team al aangepast had met taktieken, training en de voorbereiding van het seizoen. Dit wordt dus de eerste keer dat ik het met de masking aan ga spelen, veel meer scouten dus!
Had ik ook m'n 1e game, die game duurde dus niet lang >:)
Beetje jammer dat die optie standaard "verborgen" zit, maar goed na de 1e keer vergeet je zoiets niet meer

• lochtejans
  • Laatst online: 13-09 20:44
Ik ben met Leeds al een paar maanden onderweg. Sta nu 3de na 12 wedstrijden, lig wel al uit de League Cup. De board is tevreden over m'n functioneren echter dreigt er een overname door externe financiers. Als de deal doorgaat dan wordt Tim Sherwood volgens de externe financiers de nieuwe trainer. Zou dus betekenen dat ik weg moet, ben benieuwd hoe dit zich verder ontwikkeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMac93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-12-2024

iMac93

PSN & Steam: mcmeerbeek

lochtejans schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:16:
[...]

Ik ben benieuwd naar je ervaringen!
Intussen heb ik de Surface Pro 4 ontvangen gisteren en zoals aangegeven al even FM2016 getest (wel de demo, ga vanavond pas het volledige spel kopen aangezien ik even wou testen of dit vlot liep) en die liep echt als een zonnetje! Spel is echt goed te spelen op de surface, maar dan wel met de typecover. Je kan het ook wel spelen via touch/met de pen, maar dan kan je niet typen (fm is hier niet op aangepast) wat wel een groot minpunt is. :)

Overigens alweer een heerlijke fm, waarop ik weer talloze uren zal spelen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-08 19:29
Ik heb gisteren toch maar weer de In Game Editor gekocht. Jaarlijkse traditie tot nu toe, in de ene savegame durf ik wel eens zwaar te cheaten, in de andere gebruik ik de editor vooral voor moraal en blessures :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickEnzo94
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-08-2023

NickEnzo94

PSN NickEnzo94

Klopt het nou dat je bij het kopen van de Deluxe editie, je gratis die Mobile Game krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:40
Te verslavend spel, helaas dat Ajax vrijwel onspeelbaar is, elke club wil ongeveer elk talent van je. Ik ben constant bezig met afwijzen van Chelsea :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Ajax is dus compleet onspeelbaar, na het 1e seizoen willen de grote clubs Bazoer, Riedewald, Fischer en Klaassen en ik kan er echt helemaal niets aan doen, heel mijn team is nu boos en ik moet ze gewoon laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Ik wil graag een nieuw spel beginnen met Real Madrid.
Ik zou hiervoor in de rol van Zinedine Zidane willen kruipen als coach.
Om het wat realistischer te maken wil ik Zidane natuurlijk uit het spel zodat er geen 2 rondlopen.
Hoe doe ik dat het best?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:32

Vos

AFCA

Met de bijgeleverde editor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-09 11:58
Ik twijfel nog erg of ik 2016 ga halen. 2015 heb ik overgeslagen en 2014 bevalt me eigenlijk ook nog wel. Plus ik kan mijn tijd wellicht beter aan iets anders besteden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Vrijdag de game aangeschaft en begonnen met Ajax. Ik zit nu net aan het begin van de competitie. Een kleine opsomming wat ik gedaan heb zoal.

- Transfers heb ik 0 uitgevoerd, niemand verkocht en niemand ingekocht.
- Tacktiek, 4 verdedigers, 3 middenvelders, nummer 10 en 2 spitsen
- Wat wedstrijden gespeeld tegen clubs uit de top-klasse. Allemaal met een minimaal aantal doelpunten gewonnen.
- Laatste vriendschappelijke wedstrijd gespeeld tegen Fenerbahce. Deze na met 2-0 voor te hebben gestaan verloren met 4-2. In deze wedstrijd is El Ghazi me uitgevallen met een gebroken been. Moet dus op zoek naar een nieuwe MR
- Champions League voorronde 1e match tegen Rapid Wien verloren met 2-1. De thuiswedstrijd met 2-0 achter gekomen en er uiteindelijk nog een verlenging uit gesleept nadat het bij 90 minuten 2-1 stond. In de verlenging uiteindelijk verloren.
- Nu de europa league kwalificatiewedstrijd tegen een of andere zweedse club. Hopen dat ik die wel kan winnen.

Probleem is dat ik nog een beetje aan het uitvogelen ben welke tacktiek ik het beste kan spelen met ajax. Vind dit nog zeer lastig in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Bij mij bij Ajax werkt 4-2-3-1 heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:41
Even twee tips die bij mij na 1 seizoen transfervrij waren:
spoiler:
Gerónimo Rulli(GK, R. Sociadad) na 1 jaar wilde AS Monaco hem voor 30M
Andrija Živković(AM RL, Partizan) na 1 jaar wilde R. Madrid hem voor 40.5(clausule).

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
@terranova

Wat betreft de belangstelling voor je vele spelers, als het goed draait.
Wat misschien wil helpen, althans zo probeer ik het:
Zet de vraagprijzen hoger.
Bijvoorbeeld Klaassen is 3 miljoen waard.
Niet op vraagprijs onbekend laten staan.
Zet de vraagprijs op ca 15 miljoen, zo houden clubs wel belangstelling, maar komen er minder aanbiedingen binnen.
Als je de vraagprijs op 30 of 60 miljoen gaat zetten, worden ze denk ik ontevreden i.v.m. te hoge vraagprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
De taktiek lijkt idd wat lastiger te zijn. Inmiddels wel uitgegroeid tot best wat instellingen die je kunt aanpassen. Dus alles lijkt nog nauwer met elkaar samen te vallen.
Ik ben er druk aan het experimenteren qua spelers welke positie/rol/statistieken e.d.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
NLoldebroek schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:27:
@terranova

Wat betreft de belangstelling voor je vele spelers, als het goed draait.
Wat misschien wil helpen, althans zo probeer ik het:
Zet de vraagprijzen hoger.
Bijvoorbeeld Klaassen is 3 miljoen waard.
Niet op vraagprijs onbekend laten staan.
Zet de vraagprijs op ca 15 miljoen, zo houden clubs wel belangstelling, maar komen er minder aanbiedingen binnen.
Als je de vraagprijs op 30 of 60 miljoen gaat zetten, worden ze denk ik ontevreden i.v.m. te hoge vraagprijs.
Ik heb zowel Fischer als Riedewald uiteindelijk verkocht voor 22 miljoen. Bazoer en Klaassen heb ik alsnog bij laten tekenen, alleen bij de talenten, ook de regens is het echt irritant, per week zeker een 5 boden tijdens transfer periodes. Ik heb bij de grote talenten gewoon reject all gedaan.

Maar dit lijkt me niet echt de bedoeling en dus een "bug" zoals bij vorige versies het zo was dat ongeveer elke club ter wereld je staff probeerde aan te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
Terranova schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:45:
[...]

Ik heb zowel Fischer als Riedewald uiteindelijk verkocht voor 22 miljoen. Bazoer en Klaassen heb ik alsnog bij laten tekenen, alleen bij de talenten, ook de regens is het echt irritant, per week zeker een 5 boden tijdens transfer periodes. Ik heb bij de grote talenten gewoon reject all gedaan.

Maar dit lijkt me niet echt de bedoeling en dus een "bug" zoals bij vorige versies het zo was dat ongeveer elke club ter wereld je staff probeerde aan te trekken.
Als het zo erg is, is het hopelijk een bug :).

Ik kijk altijd naar de waarde, interesse en potentie van een speler.
Gewoon de vraagprijs instellen, naar bovenstaande punten, per speler, op 15 - 30 - 45 - 60 miljoen.
Dan liever veel te hoog aanhouden.
Daar hield ik ze altijd aardig rustig mee :).
Bij me huidige FM versie, ben ik nog maar in december, dus moet er nog achter komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Dit is ook wel apart...

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/lwdt8/e0404e9734.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
lol
in welk jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Januari 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Dat is idd wel erg appart. Gisteren een beetje met mijn Ajax omgeswitcht naar een andere tacktiek. En ik moet zeggen dat die aardig werkt.

- AZ 5-1 gewonnen
- Willem II 3-0 gewonnen
- Elfsborg (Europa League uit) 4-0 gewonnen
- Elfsborg (Europa League thuis) 3-1 gewonnen
- NEC 2-1 gewonnen

In de Europa League ga ik nu de volgende tegenstanders treffen:
- Celtic
- Bordeaux
- Sion

Heb dus het idee dat mijn tacktiek wat beter is met een iets aanvallende tacktiek. Moet alleen tegen de echte tegenstanders die gaan komen misschien iets verdediger voetballen. Al is er volgens mij een kleine mogelijkheid dat ik deze poulefase wel doorkom. Celtic zal een tikkie lastig zijn misschien. Maar Bordeaux en/of Sion moeten naar mijn mening wel te pakken zijn.

Echter een paar kanttekeningen:
- El Ghazi (gebroken been (nog 4-5 maanden eruit). Hier staat nu Schöne of Younes
- Gudelj (3 maanden eruit), maar dit gat wordt op dit moment opgevuld door Riedewald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmvision
toolkist schreef op donderdag 19 november 2015 @ 20:34:
[...]

Had ik ook m'n 1e game, die game duurde dus niet lang >:)
Beetje jammer dat die optie standaard "verborgen" zit, maar goed na de 1e keer vergeet je zoiets niet meer
Ben nu halverwege het eerste seizoen en heb het nog niet opgegeven met de masking aan, maar dat komt ook wel omdat het team goed draait en bovenaan de Jupiler League staat.

Ik speel (zoals altijd) met een 4-2-3-1 opstelling, aanvallend bijna alles via de flanken en met opkomende backs. Mijn rechtsback (Tim Receveur) heeft de meeste assists tot nu toe! Ik kan niet echt een goede spits vinden en wat er nu is bij Almere is heel erg matig, Jason Oost is de beste maar is al behoorlijk oud (33). Huurling Pelle van Amersfoort doet het ook redelijk met 9 doelpunten.

Mijn enige 'grote' aankoop is Bakal (gratis), hij vroeg maar een salaris van 1000 per week dus meteen gehaald vanwege zijn ervaring.

Aan de top staan naast mijn team Jong Ajax (met vooral eerste elftal spelersl!), NEC en Sparta. Tussen deze teams zitten maar een paar punten.

Ondertussen in de Eredivisie staat Feyenoord al het hele seizoen aan kop en doet Ajax het slecht, ze staan op de 6e plek met 12 punten achterstand. PSV, Heerenveen en FC Twente staan allemaal op 7 tot 10 punten in de top 4.

In de beker sta ik in de kwart finale, na Ajax met 3-1 te verslaan in de Arena. Ze hadden op Klaassen en Cillessen na alleen maar 2e elftal spelers opgesteld en het werd dus een stuk makkelijker dan gedacht.

Nu sta ik tegen FC Eindhoven, dat moet dus te doen zijn.

Financieel gaat het aardig en ik maak elke maand een kleine winst, mede doordat ik nog ruim onder het beschikbare salaris plafond zit.

Nog een vraagje waarvan ik het antwoord niet zo 1,2,3 kan vinden; is het mogelijk dat de role van een speler 'plakt' aan die speler en niet de positie? Als ik bijv. de spits als Target Man heb staan en een wissel doe, dan gaat de nieuwe speler ook automatisch Target Man spelen en moet je het handmatig veranderen in de role die beter bij hem past. Ik wil dus dat het automatisch veranderd naar de iets wat ik dan van tevoren ingesteld heb (bijv. Poacher).

[ Voor 11% gewijzigd door jmvision op 24-11-2015 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Review is ook live nu: reviews: Football Manager 2016: op routine naar de titel

Moet zeggen dat ik het geen heel sterke review vind eerlijk gezegd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
wildhagen schreef op woensdag 25 november 2015 @ 14:25:

ach wat moet je er op een gegeven moment nog over zeggen?
Sinds ik vanaf cm93 dit spel speel is er in de oorsprong niet veel verandert. Langzaam is dit steeds uitgebreid tot wat het nu is. De versies waar echt een redelijke sprong in ontwikkeling gemaakt worden zijn op 1 hand te tellen. Geeft ook niet, want wat goed is is goed.
Ik snap de review ook wel. De vraag is meer of het waard was om een review hierover te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bean77 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 14:45:
[...]

ach wat moet je er op een gegeven moment nog over zeggen?
Sinds ik vanaf cm93 dit spel speel is er in de oorsprong niet veel verandert. Langzaam is dit steeds uitgebreid tot wat het nu is. De versies waar echt een redelijke sprong in ontwikkeling gemaakt worden zijn op 1 hand te tellen. Geeft ook niet, want wat goed is is goed.
Ik snap de review ook wel. De vraag is meer of het waard was om een review hierover te maken.
Helemaal mee eens. Je moet niet willen veranderen om maar te veranderen.
Vind het nog steeds weer een erg plezierige versie, al wil het qua tactische benadering nog steeds slecht lukken (hoewel, dat overwinnen is dan ook weer de uitdaging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bighugmug
wildhagen schreef op woensdag 25 november 2015 @ 14:25:

Vind hem erg dominant op de 3d engine geschreven. Maarja net zoals met voetbal ligt de echte charme in de nostalgische gevoelens die je hebt bij het spelletje (FM of reallife voetbal).

Wie kent er niet Freddy Adu of N"diaye bijvoorbeeld door de gigantische database van FM. Juist al die spelers leren kennen en met voetbaltrivia je vrienden aftroeven maakt het spel zo mooi :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FM Touch is out now!

Nu nog zien hoe ik dat kan installeren zonder nog een keer € 20,00 te hoeven betalen.

[ Voor 13% gewijzigd door Jaap. op 25-11-2015 23:32 ]

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 15:23

npolm

P8

Ben HEEL benieuwd of de functies op de tablet exact dezelfde zijn als die van de Touch-versie op de PC???
En er staat zowel een database van 200k als 600k, maar wat is het nu?

@JapieTalent Ook heel benieuwd of dat werkt (dat je de volledige versie koopt, maar niet NOG eens 20,- hoeft neer te leggen voor de tablet-versie)?

|- Rotterdam -|

• Wippien
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-09 12:58
Ben ook benieuwd hoe dat werkt, dat Touch. Denk een leuke aanvulling zo als je een tablet hebt.

Enjoy the joy

polm85 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:29:
Ben HEEL benieuwd of de functies op de tablet exact dezelfde zijn als die van de Touch-versie op de PC???
En er staat zowel een database van 200k als 600k, maar wat is het nu?

@JapieTalent Ook heel benieuwd of dat werkt (dat je de volledige versie koopt, maar niet NOG eens 20,- hoeft neer te leggen voor de tablet-versie)?
Wippien schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:58:
Ben ook benieuwd hoe dat werkt, dat Touch. Denk een leuke aanvulling zo als je een tablet hebt.
Het is mij gister in ieder geval niet gelukt. Heb ook niet heel veel tijd aan besteed gezien het tijdstip.
Vanavond nog even verder kijken. Het lijkt er in ieder geval op dat mijn gekochte versie bij DLgamer FM Touch niet bevat.

[ Voor 5% gewijzigd door Jaap. op 26-11-2015 15:16 ]

• NLoldebroek
Als het goed is, zit het zo.

Je had/hebt 2 mogelijkheden om Football Manager te kopen.
1 Football Manager gewone versie.
2 Football Manager 'limited edition' en daar zou de Touch versie, bij in moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:28
Ik heb volgens mij de limited edition maar ik kan maar niet vinden waar ik de app gratis download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Bighugmug schreef op woensdag 25 november 2015 @ 21:38:
[...]

Wie kent er niet Freddy Adu of N"diaye bijvoorbeeld door de gigantische database van FM. Juist al die spelers leren kennen en met voetbaltrivia je vrienden aftroeven maakt het spel zo mooi :)
Tonton Zola Mokouko >>>>>> all
Daarmee vergeleken is Messi nog een prutser
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:32

Vos

AFCA

Voor mij is dat Oskarsson :p

[ Voor 41% gewijzigd door Vos op 27-11-2015 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nergens een black Friday / Cyber Monday superdeal te vinden voor FM ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:51
Gisteren de demo gedownload via Stream. Echt zo'n game waarbij je uren loopt te speuren. Begonnen met Feyenoord. Ben blij dat dat van Bronckhorst het een stuk beter doet. In de voorbereiding niet 1x gewonnen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Lekkerboeie86 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 10:36:
Gisteren de demo gedownload via Stream. Echt zo'n game waarbij je uren loopt te speuren. Begonnen met Feyenoord. Ben blij dat dat van Bronckhorst het een stuk beter doet. In de voorbereiding niet 1x gewonnen :p
Haha, bij mij in FM is van Bronckhorst al geen trainer meer bij Feyenoord. Ze deden hem weg na 2x verliezen tegen mij (ajax). Een keer met de beker en een keer in de competitie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:20
Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 09:59:
Nergens een black Friday / Cyber Monday superdeal te vinden voor FM ?
Lijkt me sterk, spel is pas net uit. Bovendien is ie maar een paar tientjes op keysites.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Hé wat vervelend nou, ik heb Bazoer moeten verkopen na het 2e seizoen

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/lBK20/59b685245c.png

>:)

De clausules tot 49 mil zijn 20 wedstrijden bij PSG en 10 bij NL, super makkelijk te halen dus. Bovendien krijg ik 20% van de volgende transfer(dus niet 20% van de winst)

[ Voor 39% gewijzigd door Terranova op 28-11-2015 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Dan alleen de uitdaging, een fatsoenlijke opvolger vinden die ook naar NL wil komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:41
Gewoon lekker huren :)

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
toolkist schreef op zondag 29 november 2015 @ 10:38:
Dan alleen de uitdaging, een fatsoenlijke opvolger vinden die ook naar NL wil komen ;)
Opvolger niet nodig eigenlijk. Van de Beek is er al klaar voor. Maar omdat ik Serero en ook Sinkgraven(af en toe MC en voor 20 mil weg :P) weg gingen heb ik Marcelo Meli gekocht voor 7 mil. Geweldige speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 13:17
Ik snap de frustratie van Ajax coachen nu wel ja. Echt super irritant elke transferperiode. En dan probeer je nog redelijk te zijn maar die spelers zijn echt net een stel kleine kinderen. Ook zijn de clubs met hun biedingen echt irritant. Ik wil mijn 5 sterren jeugdspeler niet verkopen, laat me met ruuuuuusst! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grecio schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:21:
Ik snap de frustratie van Ajax coachen nu wel ja. Echt super irritant elke transferperiode. En dan probeer je nog redelijk te zijn maar die spelers zijn echt net een stel kleine kinderen. Ook zijn de clubs met hun biedingen echt irritant. Ik wil mijn 5 sterren jeugdspeler niet verkopen, laat me met ruuuuuusst! :P
Ik snap die frustratie ook wel, maar anderzijds is het ook makkelijk op te lossen. Ik ben inmiddels toe aan m'n tweede game met Ajax: (1e heb ik hier uitgeschreven en eindigde na 1 seizoen waarna ik naar Chelsea ging en vervolgens werd ontslagen na iets meer dan een jaar).

Bij de game nu zit ik inmiddels in seizoen 4 en heb veel vaste waardes weten te behouden. Enkele helden terug gekocht en speel ik inmiddels wekelijks met een aantal veelbelovende talenten. Opstelling zoals onderstaand:

DM: Cillessen / Gartabia (Argentijnse regen, aangekocht)
RB: Tete / Owusu
RCB: Veltman / Hermansen (Zweedse regen, aangekocht)
LCB: Riedewald / De Ligt
LB: Dijks / Emanuelson
RCM: Van de Beek / Frenkie de Jong / Strootman (heeft in FM al 3x zijn kruisbanden afgescheurd, 5x totaal)
LCM: Klaassen / Breetveld (Nederlandse regen, eigen jeugd)
RAM: Nunnely / Johanssen (Zweedse regen, aangekocht)
CAM: Nouri / Siem de Jong
LAM: Fischer / Cerny
SP: Zivkovic / Benitah (Argentijnse regen, aangekocht).

De enige fout die ik heb gemaakt is Bazoer: bij een contractverlenging heb ik te snel op akkoord geklikt en zag naderhand pas de transferclausule voor 29 miljoen, een bedrag dat PSG aftikte waardoor ik machteloos stond.

Wat betreft de rest heb ik heel veel biedingen op eigenlijk alle spelers wel gehad. Wat ik doe is een hoge vraagprijs instellen en dan de optie automatisch afwijzen indien onder de vraagprijs. Over het geheel gaat dit prima, een enkeling is daar dan verontwaardigd over: maar is na een kort gesprekje waarin ik aangeef aan zijn verwachtingen te voldoen (elftalstatus onmisbaar icm nieuw contract of champions league voetbal behalen) overtuigd. Een dergelijke aanpak scheelt in ieder geval heel erg in tijd, want als je alle biedingen afzonderlijk wil bekijken en evt onderhandelen is trainer van Ajax zijn een erg tijdrovende baan inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Hah Siem en Urby. lache.

Ja uiteindelijk lukt het me ook wel de boel bij elkaar te houden hoor. Alleen ze zijn hier en daar wat unhappy en ze hebben irritante Minimum Free Release Clauses in hun contracteisen staan die ik niet weg kan halen. Tot nu toe eigenlijk alleen Dijks verkocht. Ik zit halverwege seizoen 2, nog in de beker, EL (ja seizoen 1 was geen succes) en lig sterk op 1.

Speel hiermee nu;

Cillessen (van der Hart)
Riedewald (van der Hoorn)
Veltman
Ruiz, kostte me 5,75M, Dijks verkocht voor 6,5M (Maouassa, 2 mil, talent!)
Tete (Moreira, degelijk rechtsbackje, was gratis dus prima backup tot Owusu zover is )
Bazoer (van de Beek)
Gudelj (Serero)
Klaassen (Sinkgraven)
Fischer (Schone)
El Ghazi (Andersen)
Milik (Zivkovic)

Veltman, Van der Hoorn, Serero, Gudelj en Schone zijn even plaatshouders tot het talent er klaar voor is. Bij een degelijk bod vliegen ze de deur uit.

Mijn selectie baseer ik een beetje op de "van Gaal methode". Maximaal 21 man hebben, en bij blessures en schorsingen de jeugd inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Siem de Jong is naar mijn idee een prima speler: acceptabel niveau, inzetbaar op meerdere posities en zeurt niet wanneer hij een serie op de bank plaats moet nemen.

Urby is echt een noodoplossing. Dijks is nog steeds mijn 1e back, puur en alleen omdat hij qua statistieken gewoon onwijs rendeert. Ik had het eerste seizoen Boilesen als backup, die ging halverwege het tweede seizoen weg. Felipe Luis stond op de transferlijst, maar dit bleek een grote flop. Constant zeuren om speeltijd, en wanneer hij die kreeg niet presteren. Nu heb ik dit seizoen een talentje ontdekt en gecontracteerd uit Brazilië, alleen vindt dat pas volgend jaar doorgang. Daarom Urby die te koop stond bij Twente als backup voor Dijks en die doet dat eigenlijk best aardig.

Ik had eerste seizoen Kampioen Competitie/Kampioen Beker 1e ronde knockout Champions League.
Tweede seizoen Johan Cruijffschaal/3e competitie/kwartfinale beker kwartfinale Champions League.
Derde seizoen Kampioen Competitie/Kampioen Beker 2e ronde knockout Europa League
Vierde seizoen Johan Cruijffschaal en sta momenteel 1e in competitie, zit in de 4e ronde Beker en sta 3e (4pnt) in de Champions League met Benfica (10pnt), Bayern (7pnt) en Basel (3pnt) met Basel (thuis) en Benfica (uit) nog voor de boeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook gewoon de vraagprijs extreem hoog gooien waardoor ze geen interesse hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Ajax heb je nog de mazzel dat de jeugd vrij veel talent heeft. Moet je alleen hopen at ze zich ver genoeg ontwikkeld hebben om de plek over te nemen wanneer spelers vertrekken.

Ben zelf in de 2e liga begonnen met Freiburg.
Na 12 wedstrijden denk ik dat top4 geen probleem mag zijn en dat de promotie gewoon 90% zeker is.

Op de laatste dag van de transfer markt nog wat leuke spelers kunnen huren waarvan er altijd wel 2 in de basis staan. Jammer genoeg nog net naast Lord Bendtner gegrepen, met hem erbij was de titel gewoon al binnen geweest :)

In de winter wat balast dumpen. Teveel spelers die zeuren en de selectie is iets te groot.
Ben nu al bezig met talentvolle spelers voor volgend seizoen. Beetje moeilijk met een klein scoutingsnetwerk en het bestuur laat het niet toe dat ik scouts te ver weg stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:49
ik heb dit spel nu ook al een paar week in bezit en wat ik altijd leuk vind is om een coach te maken zonder diploma en een zondag amateur al ervaring in te stellen ,daarna naar een club zoals fc emmen of een club als lienden/wke en dan kijken hoe ver je met die club kan komen .

ik ben dus dit jaar begonnen bij fc emmen en het ging verassend goed, geen gezeik van spelers en een aardige tacktiek bracht mij uiteindelijk naar de playoffs waar ik het op het laatst moest afleggen tegen pec zwolle die me uitschakelde .. het bestuur was zeer tevreden en kreeg een nieuw contract en heb ook meteen gevraagd of ze een diploma konden financieren, dat hebben ze gedaan en heb nu over een paar maand mijn eerste coach diploma .

het moeilijkste deel gaat nu komen . goede opvolgers en versterkers voor het eerste elftal om een goed 2de seizoen te draaien en hopelijk dit keer wel via landskampioen of de playoffs de eredivisie in gaan .
dus alle haalbare tips zijn welkom,mijn scouts komen aan met spelers die eigenlijk te oud zijn en geen meerwaarde bieden in mijn ogen,spelers van 30+ soms zit er een goeie bij maar vaak ook niet,ik geef dan zelf meer de voorkeur uit spelers met een max leeftijd van 25 omdat ik die voor een wat langere periode kan gebruiken,of juist de jonge talenten die eigenlijk rijp zijn voor het eerste elftal.

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Leuk om die verschillende Ajax teams gezien, het is dat ik een paar dagen niet heb gespeeld en mijn team niet meer zo goed weet(mis een verdediger imho :P)

Maar voor linksback heb ik nu Kieran Gibbs, kostte maar 17 miljoen, maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delaitinho
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-05-2024

delaitinho

PSN: Delaitinho

Ik wist bij god niet welk team ik weer eens moest pakken.
Ben voor de verandering (normaal PSV) eens in Italie bij Juventus begonnen. Lekker makkelijk..

Eerst jaar alles, ook champions league, gewonnen. Behalve de nationale beker.
Man man man... morata, pogba, chielini die omhaaltjes maakt. En een hoop talenten gehaald.

Blijft wel een uitdaging om mee te draaien met de Engelse, Spaanse topclubs. Zo wilde ik als vervanger voor Mandzukic Gabriel Barbosa halen, als invaller... kiest ie toch voor Gelsenkirchen omdat hij daar bepalende speler zou worden.

Ajax heeft dit jaar echt mega veel talentjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Terranova schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:37:
Leuk om die verschillende Ajax teams gezien, het is dat ik een paar dagen niet heb gespeeld en mijn team niet meer zo goed weet(mis een verdediger imho :P)
Ik heb mijn spelers in een excel staan (neerdddddddddd)
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 19:17:
Je kunt natuurlijk ook gewoon de vraagprijs extreem hoog gooien waardoor ze geen interesse hebben ;)
Dat werkt niet, ze kloppen gewoon aan hoor. Doen ze om de speler te unsettlen.

Edit: Plus, als je dat doet wil de speler zelf nog wel eens gaan klagen hierover.
delaitinho schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:13:
Ja klopt, tis eigenlijk ook meer een luxe-probleem : )

[ Voor 4% gewijzigd door Grecio op 04-12-2015 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Grecio schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:28:
[...]

Ik heb mijn spelers in een excel staan (neerdddddddddd)
Ik houd alles bij op een echt kladblok, makkelijker erbij te houden :+

Daarom vond ik die FM docu ook geweldig om te zien, ik ben dus niet de enige nerd die hele schema's e.d. bijhoudt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Terranova schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:34:
[...]

Daarom vond ik die FM docu ook geweldig om te zien, ik ben dus niet de enige nerd die hele schema's e.d. bijhoudt 8)
FM docu? :)

EDIT : IMDB: An Alternative Reality: The Football Manager Documentary (2014) Deze? :)

[ Voor 21% gewijzigd door Grecio op 04-12-2015 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Terranova schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:37:
Maar voor linksback heb ik nu Kieran Gibbs, kostte maar 17 miljoen, maar dan heb je ook wat.
Fors bedrag, hopelijk maakt hij het voor je waar! Ik probeer dergelijke bedragen zoveel mogelijk te mijden, zeker omdat bij Ajax het risico op financieel verlies groot is. Was het bij jou een incident of geef je vaker dergelijke bedragen uit? :)
In mijn game 1 uitzondering gemaakt: 42,5 miljoen voor Strootman. Toen Bazoer weg ging (en de rest van het team intact bleef) moest ik een topper terug hebben. Helaas heeft hij sinds zijn debuut voor Ajax in 3 seizoenen nog geen 30 wedstrijden kunnen spelen door herhaaldelijke kruisbandblessures.
delaitinho schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:13:
Grecio schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:28:
Ja klopt, tis eigenlijk ook meer een luxe-probleem : )
Ze hebben veel talentjes inderdaad, maar naar mijn idee ook wel aardig verspreid, zodat ze zich niet allemaal ineens aandienen. De Ligt is een pareltje die in mijn afgelopen seizoen al veel minuten mocht maken als stand in van Riedewald, maar nu laatstgenoemde voor 55 miljoen naar Man Utd gaat mag hij komend seizoen rugnummer 4 overnemen. Een andere ongelooflijk talent: Nunnely heeft afgelopen seizoen voor het eerst de status bepalende speler mogen dragen, nadat El Ghazi voor 38,5 miljoen naar Spurs ging. Het kan slechter ;)
Die moet ik nog kijken, ben benieuwd! Ben er enkele weken geleden aan begonnen maar vanwege eentussenkomst van iets anders helaas nog niet meer dan een minuut of 15 kunnen kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Jaap. op 04-12-2015 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
JapieTalent schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:49:
[...]

Fors bedrag, hopelijk maakt hij het voor je waar! Ik probeer dergelijke bedragen zoveel mogelijk te mijden, zeker omdat bij Ajax het risico op financieel verlies groot is. Was het bij jou een incident of geef je vaker dergelijke bedragen uit? :)
Uitzondering ja. Hij zat in't 2e van Arsenal en ik had net iets van 85 miljoen binnengehaald aan Bazoer, Sinkgraven en Serero + wat jeugdspelers.

De inzet was rond de 10, maarja ging wat moeilijker dan verwacht. Daarnaast heb ik St Juste en Meli voor zo'n 9 mil per stuk gehaald. Dat zijn ongeveer de gemiddelde prijzen die ik nu moet gaan betalen. Maar gezien het feit dat ik een beetje richting europese top wil(had al int 2e seizoen halve finale CL door een extreem gunstige loting) zullen de prijzen wel flink omhoog moeten.

Ajax is trouwens toch erg makkelijk om te spelen, nadat ik met moeite mijn tactiek uit de vorige FM's heb kunnen namaken(kon hem niet meer inladen :( RIP tactiek van 6 FM's), liep alles als een trein.

En op de verdediging na stonden er meteen vervangers klaar voor mijn verkochte spelers.

Sinkgraven was backup en was na 1 jaar genoeg om Fischer te vervangen. Cerny kon toen gelijk de backup goed invullen.

Nu Sinkgraven weg is, is Cerny meteen klaar voor de basis en heeft Nunnely de backup overgenomen.

Van de Beek kon Bazoer na 1 seizoen al min of meer vervangen. En nu staat Nouri al klaar.

Bovendien heb ik 3 regens met potentieel 5 ster die al bijna goed genoeg zijn voor backup spelers(ongeveer 2 sterren volgens assistent).

Het enige waar ik niets had was de CB plek. Na Riedewald heb ik Vlaar maar moeten aantrekken en uiteindelijk ben ik voor ene Forlin gegaan, ook een geweldenaar. Linksback was helaas wel erg zwak. Ik ben toen uiteindelijk in seizoen 2 op Joel Ward en Oscar Wendt uitgekomen, maar die waren nog best zwak. Dus toen maar Gibbs aangetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
De 31e competitie wedstrijd van mijn 2e seizoen is wel episch.

Het is mijn 100e wedstrijd als manager, als ik de wedstrijd win ben ik kampioen... en ik speel tegen Feyenoord... in de Kuip!

0-1 Schone (4e minuut)
1-1 Elia (54e minuut)
-> Serero en Zivkovic (you can make the difference!) erin voor Klaassen en Milik
1-2 El Goalzie (72e minuut)
2-2 Fernandes (83e minuut)
2-3 Zivkovic! (85e minuut)

Ik denk dat er wel wat dingen kapot zijn gegaan in het virtuele Rotterdam van 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JapieTalent schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:49:
[...]

In mijn game 1 uitzondering gemaakt: 42,5 miljoen voor Strootman. Toen Bazoer weg ging (en de rest van het team intact bleef) moest ik een topper terug hebben. Helaas heeft hij sinds zijn debuut voor Ajax in 3 seizoenen nog geen 30 wedstrijden kunnen spelen door herhaaldelijke kruisbandblessures.
Zou me niets verbazen als het ingesteld is dat hij zeer blessure gevoelig is in FM.

Kom net erachter dat mijn assistent al het hele seizoen (ben halverwege) dezelfde training laat doen.
Gedurende het seizoen ga ik voor balanced of voor een mix maar niet het hele seizoen lang Ball Control

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:45
LOL..

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/90Exkyn.png

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
met welke diploma en ervaring spelen jullie ? ik speel als zondag amateur en de eerste diploma (weet ff niet of je ook kon starten zonder diploma want dan speel ik zonder diploma)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
taker1987 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 04:02:
met welke diploma en ervaring spelen jullie ? ik speel als zondag amateur en de eerste diploma (weet ff niet of je ook kon starten zonder diploma want dan speel ik zonder diploma)
Ik begon met niks bij Ajax. Zondag Amateur ook idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Grecio schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 12:45:
[...]

Ik begon met niks bij Ajax. Zondag Amateur ook idd
dat vind ik persoonlijk ook het meest uitdagende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Terranova schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:02:
Nu Sinkgraven weg is, is Cerny meteen klaar voor de basis en heeft Nunnely de backup overgenomen.

Van de Beek kon Bazoer na 1 seizoen al min of meer vervangen. En nu staat Nouri al klaar.
Nunnely werd bij mij weggekocht door Arsenal voor 10m direct te betalen en 30% van de winst bij toekomstige verkoop, terwijl hij nog niet eens een wedstrijd in Jong Ajax had gespeeld. Arsenal kwam aanzetten met een bod van 1 miljoen met nog wat bonussen, ik dacht laat ik eens gek doen en 10m vragen... Meteen geaccepteerd 8)7

Vd Beek idem, nog geen wedstrijd in het 1e maar wel al naar Bayern voor 7.5m + 20% van eventuele winst bij verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik wil dit spel graag weer kopen na jaren niet gespeeld te hebben. De laatste versie die ik gespeeld heb was 2007. Heeft iemand een link naar een goede guide voor FM2016 om het weer op te pakken? Ik ben anders bang dat ik door de bomen het bos niet meer zie en er snel mee ophou. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Dat gezeur begin ik wel zat te worden ondertussen. Heb er een beetje aan toegegeven en Bazoer, Cillessen, Tete, Gudelj en Veltman laten gaan aan het begin van seizoen 3.

En nu beginnen Sinkgraven, Andersen Fischer en El Ghazi weer te zeuren. Zuuuuuchtttttt.

Overigens wel
spoiler:
Drommel
gekocht als vervanging voor Cillessen. Beetje vroeg misschien maar das echt wel een toptalent. En ik heb nu tientallen miljoen transfergeld maar ik geef niks uit. Ik koop altijd talentjes van 15-18 bij andere clubs, dan leid ik ze op, en dan doe ik net alsof het Ajax Jeugd is (net zoals in het echt dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 10:15
Iemand die alleen de touch versie heeft gekocht? Heb alleen een desktop en een iPad. En om ergens in een kamer achter de desktop te gaan zitten vind ik minder. Misschien dus alleen de touch versie halen en spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had het zelfde na een voetbalweekend (begin seizoen 5):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oIMtdCO.png

[ Voor 6% gewijzigd door Jaap. op 06-12-2015 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Laatst online: 08-09 23:47
Vandaag ook begonnen, uiteraard met MVV.
Lastigste blijft toch om goede spelers te vinden die gratis zijn én willen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Audiowaste schreef op zondag 06 december 2015 @ 13:50:
Vandaag ook begonnen, uiteraard met MVV.
Lastigste blijft toch om goede spelers te vinden die gratis zijn én willen komen.
In lage klasses huur ik altijd zoveel mogelijk spelers. Scheelt op je Wages en het maakt toch allemaal niet uit totdat je op het hoogste niveau bent.

Een goeie feeder club doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grecio schreef op zondag 06 december 2015 @ 17:59:
[...]

In lage klasses huur ik altijd zoveel mogelijk spelers. Scheelt op je Wages en het maakt toch allemaal niet uit totdat je op het hoogste niveau bent.

Een goeie feeder club doet wonderen.
Doe ik ook altijd, want wanneer je dan promoveert zit je ook niet aan spelers vast die opeens niet meer goed genoeg zijn. Ook heb je geen last van clausules waarmee het salaris omhoog schiet bij promotie, iets dat vooral irritant kan zijn wanneer het salaris budget niet mee omhoog gaat.

Ben zelf net kampioen geworden met Freiburg.
10 wedstrijden voor het einde pakten we de 1e plek en hebben deze (grotendeels) tot het einde weten vast te houden.
Ik liet met regelmaat punten liggen maar dit deed de concurrentie ook. waardoor ik in de laatste paar wedstrijden al wist dat ik in elk geval top 3 zou eindigen.

Voor volgend seizoen heb ik al enkele goedkope talenten gehaald en een gratis Bendtner.
Met mijn transfer budget zal ik me vooral focussen op verdedigers aangezien dit mijn zwakste linie zal zijn wanneer de reeds binnengehaald versterkingen er zijn.

edit:
Kreeg net een baan aangeboden bij Ajax en ik zal hier een nachtje over moeten slapen :9~
De Boer ging weg naar Valencia en ik heb gesolliciteerd voor de baan met het idee dat ze me toch niet gaan kiezen.
Kreeg toch een gesprek en zelfs nog een 2e gesprek waarin ik kon aangeven wie ik wilde meenemen, vond dat laatste al raar. En nu een paar dagen later bieden ze me de baan aan.

Geen idee waarom ze mij gekozen hebben aangezien ik het laagste diploma heb en mijn ervaring bestaat uit de 2e liga winnen met Freiburg.

Mja, doen of niet doen. Voordeel is dat alle grote talenten nog bij Ajax zitten.

[ Voor 20% gewijzigd door Deadsy op 06-12-2015 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Volgende transfer periode, weer problemen :(

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/lLXKR/b442c33cc0.png

En ik heb Tete, Cillessen, Milik en Gudelj moeten beloven ze te laten vertrekken na het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Terranova schreef op zondag 06 december 2015 @ 23:49:

[afbeelding]

En ik heb Tete, Cillessen, Milik en Gudelj moeten beloven ze te laten vertrekken na het seizoen.
heb je in de afgelopen 2 jaar al toekomstige opvolgers in huis gehaald of een leuk schaduwlijstje opgebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Deadsy schreef op maandag 07 december 2015 @ 00:06:
[...]

heb je in de afgelopen 2 jaar al toekomstige opvolgers in huis gehaald of een leuk schaduwlijstje opgebouwd?
Voor Milik heb ik Zivkovic nog ergens rondlopen, Cillessen wordt een stukje lastiger. Aankoop wss.

Voor Gudelj en Tete heb ik regens rondlopen, misschien nog niet helemaal klaar voor de basis, maar dat zien we dan wel.

El Ghazi's plek zal nu nog even opgevuld worden door Victor Moses, maar als Nunnely terug is van z'n 8 maanden blessure(klote, maar was toch verhuurd voor een jaar) dan is dat ook wel opgelost.

Dus tijd om het volgende toptalent door te schuiven, Justin Kluivert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Terranova schreef op zondag 06 december 2015 @ 23:49:

[afbeelding]

Lekker hoor, ik verkocht hem voor iets minder.

Tips;

Tete
spoiler:
Owusu

Cillessen
spoiler:
Drommel

Milik
spoiler:
Zivkovic duh ;)

Gudelj
spoiler:
Jorge Pereira

Wellicht niet allemaal zware spoilers maar goed, better be safe than sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de vorige FM deed Zivkovic het bij mij zeer goed, geen top stats maar wist wel veel te scoren en als ik berichten van andere mensen zie dan heb ik het gevoel dathij in 2016 ook het net vrij eenvoudig weet te vinden mits je hem goed gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Grecio schreef op maandag 07 december 2015 @ 00:13:
[...]

Lekker hoor, ik verkocht hem voor iets minder.

Tips;

Tete
spoiler:
Owusu

Cillessen
spoiler:
Drommel

Milik
spoiler:
Zivkovic duh ;)

Gudelj
spoiler:
Jorge Pereira

Wellicht niet allemaal zware spoilers maar goed, better be safe than sorry.
Drommel zal ik inderdaad eens bekijken, maar ik heb al een potentieel 5 ster rechtsback lopen als regen. Dus ik denk niet dat Owusu het gaat redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Terranova schreef op maandag 07 december 2015 @ 00:15:
[...]

Drommel zal ik inderdaad eens bekijken, maar ik heb al een potentieel 5 ster rechtsback lopen als regen. Dus ik denk niet dat Owusu het gaat redden.
Ok cool, bij mij heeft Owusu ook een behoorlijke potential, maar inderdaad ik heb ook ondertussen een braziliaan klaarstaan als nieuwe back zodra hij beter is ;)
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste