Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op basis van 2 wedstrijden kan je nog geen harde conclusies trekken, maar het gaat de goede richting op. Succes! :)

Sowieso moet je je tactieken continue blijven tweaken, want op een gegeven moment kennen je tegenstanders je tactiek en gaan daarop inspelen, net als in het echt ook gebeurt.

Varieer je tactieken ook. Dus bijvoorbeeld een aanvallende tactiek voor zwakkere tegenstanders, of een wat defensievere voor tegenstanders die sterker zijn dan jou. En eventueel nog een derde tactiek er als extra bij :)

De 4-1-2-3 die jij noemt is bijvoorbeeld een zeer aanvallende tactiek die goed kan werken tegen zwakkerew tegenstanders, maar tegen sterkere tegenstanders kan het ervoor zorgen dat je compleet overlopen wordt. Dan zou je bijvoorbeeld naar een wat verdedigendere tactiek als een 4-4-2 of 4-4-1-1 kunnen kijken, of zelfs een 4-5-1.

Daarnaast is het ook afhankelijk van welke spelers je hebt. Een 4-1-2-3 kan voor een bepaald team wel werken, maar voor een ander team juist weer niet. Je moet altijd je tactiek afstemmen op de spelersgroep die je hebt.

Ik zit bij Wrexham, en mijn voorkeurstactiek voor deze ploeg is een 4-4-1-1 die ik in 75 procent van de gevallen gebruik. Tegen zwakkere broeders gebruik ik op dit moment een wat aanvallendere 4-3-1-2. Als derde tactiek heb ik nu een klassieke 4-4-2 Diamond, maar die gebruik ik maar heel zelden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldkampj
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-04-2022
Gister ook maar eens aangeschaft voor 20 euro. Mooie prijs :)

Lang geleden dat ik het heb gespeeld dus even wennen aan hoe uitgebreid het ondertussen is geworden.
Zie door de bomen het bos niet meer soms, dus denk dat ik eerst even een seizoen pak om bekend te worden met alles en vervolgens een nieuwe game start.

Ben met Ajax begonnen en zowel Klaassen als Zivkovic zijn eigenlijk direct al vertrokken :/
Op zoek naar vervangers loop ik wel aan tegen spelers zoeken. Is er een manier om gewoon op naam te zoeken?
Zocht bijvoorbeeld op Casseira die Ajax recentelijk heeft aangetrokken, maar kon m niet vinden. Zelfs niet door naar zijn club te navigeren.
Ik heb wel ergens een lijst met 6000 namen maar als ik daar op filter vindt ie eigenlijk niets. Vooral spelers in en uit Nederland zo lijkt het.

Eerste paar oefenwedstrijden zijn redelijk verlopen. 3-1 winst tegen Jong Ajax, 3-0 winst tegen Rijnsburgse Boys, 3-2 verlies tegen Red Bull en 1-1 tegen Bochum.
Heb het idee dat ik wel aardig in de buurt ben van een werkende tactiek in een 4-2-1-3 opstelling.
Wellicht nog kijken of een 4-1-2-3 een optie is tegen de wat mindere tegenstanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19:25
veldkampj schreef op zondag 24 juli 2016 @ 15:47:

Lang geleden dat ik het heb gespeeld dus even wennen aan hoe uitgebreid het ondertussen is geworden.
Zie door de bomen het bos niet meer soms, dus denk dat ik eerst even een seizoen pak om bekend te worden met alles en vervolgens een nieuwe game start.

Ben met Ajax begonnen en zowel Klaassen als Zivkovic zijn eigenlijk direct al vertrokken :/
Op zoek naar vervangers loop ik wel aan tegen spelers zoeken. Is er een manier om gewoon op naam te zoeken?
Zocht bijvoorbeeld op Casseira die Ajax recentelijk heeft aangetrokken, maar kon m niet vinden. Zelfs niet door naar zijn club te navigeren.
Ik heb wel ergens een lijst met 6000 namen maar als ik daar op filter vindt ie eigenlijk niets. Vooral spelers in en uit Nederland zo lijkt het.

Eerste paar oefenwedstrijden zijn redelijk verlopen. 3-1 winst tegen Jong Ajax, 3-0 winst tegen Rijnsburgse Boys, 3-2 verlies tegen Red Bull en 1-1 tegen Bochum.
Heb het idee dat ik wel aardig in de buurt ben van een werkende tactiek in een 4-2-1-3 opstelling.
Wellicht nog kijken of een 4-1-2-3 een optie is tegen de wat mindere tegenstanders.
Niet alle spelers zitten in elke database. Als jij niks uit Zuid-Amerika erbij hebt dan zal je ook minder spelers uit die regio te zien krijgen. Het zoeken op naam doe je hier:
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/76418ebd5c101c38ea9ca8457ca82928.png

Als je op de balk waar 1. Hrvatska staat klikt, kan je een naam typen.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldkampj
vuurtjih schreef op maandag 25 juli 2016 @ 12:03:
[...]

Niet alle spelers zitten in elke database. Als jij niks uit Zuid-Amerika erbij hebt dan zal je ook minder spelers uit die regio te zien krijgen. Het zoeken op naam doe je hier:
[afbeelding]

Als je op de balk waar 1. Hrvatska staat klikt, kan je een naam typen.
Ah oke, thanks :)
Is het nog mogelijk om die spelers in de database te krijgen of moet ik daarvoor een nieuwe game starten?

Gister gelukt om Haller te halen. Tweede helft in laten vallen in een oefenwedstrijd tegen Kasimpasa en direct 2x gescoord in een 3-0 overwinning :)
Nu volgt nog 1 oefenwedstrijd tegen Monaco en daarna moeten we er staan in de voorronde CL tegen Sparta Praag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

wildhagen schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 21:37:
Je moet altijd je tactiek afstemmen op de spelersgroep die je hebt.
Of andersom natuurlijk :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19:25
veldkampj schreef op maandag 25 juli 2016 @ 12:32:
[...]

Ah oke, thanks :)
Is het nog mogelijk om die spelers in de database te krijgen of moet ik daarvoor een nieuwe game starten?

Gister gelukt om Haller te halen. Tweede helft in laten vallen in een oefenwedstrijd tegen Kasimpasa en direct 2x gescoord in een 3-0 overwinning :)
Nu volgt nog 1 oefenwedstrijd tegen Monaco en daarna moeten we er staan in de voorronde CL tegen Sparta Praag
Je kan competities toevoegen, dan worden er ook meer spelers geladen.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldkampj
vuurtjih schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:29:
[...]

Je kan competities toevoegen, dan worden er ook meer spelers geladen.
Thanks. Gister even gedaan :)

Gister de eerste competitiewedstrijd van AZ uit met 2-1 verloren door deze goal.. zo zie je ze maar zelden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAtech
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12:01
Weet iemand hoe het kan dat je sommige spelers niet kunt vinden met scouten terwijl de competitie wel toegevoegd is?

En hoe zit het met een data update voor seizoen 16-17?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
veldkampj schreef op zondag 24 juli 2016 @ 15:47:

....

...
20 euro is zeker een mooie prijs, ik heb hem voor 23 euro aangeschaft 😀

Wat betreft vinden van spelers, daar had mijn neef het laatst ook over. Hij had volgens mij de optie om echte spelers/grote database aan te vinken vergeten welke begin van de game gevraagd wordt...

Vind jij bijv. Fabian Schar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
JAtech schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 20:45:
Weet iemand hoe het kan dat je sommige spelers niet kunt vinden met scouten terwijl de competitie wel toegevoegd is?

En hoe zit het met een data update voor seizoen 16-17?
Dat ligt er aan, sommige jonge spelers zitten er niet bij.

Misschien heeft het met de reputatie van de speler te maken of met de groote van de database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:18
Tweaking Art schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:38:
[...]

Dat ligt er aan, sommige jonge spelers zitten er niet bij.

Misschien heeft het met de reputatie van de speler te maken of met de groote van de database.
Kan ook een regen zijn.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldkampj
beyazz06 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:07:
[...]

20 euro is zeker een mooie prijs, ik heb hem voor 23 euro aangeschaft 😀

Wat betreft vinden van spelers, daar had mijn neef het laatst ook over. Hij had volgens mij de optie om echte spelers/grote database aan te vinken vergeten welke begin van de game gevraagd wordt...

Vind jij bijv. Fabian Schar?
Gisteravond even gekeken voor je. Die vind ik ja :) (In de grote zoekbalk bovenin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAtech
Zo even een kort verslag van mij:

Ik manager nu Ajax

Transfers:
Iedereen kunnen behouden, ik heb Klaassen, Veltman en Zivkovic een verbetert contract gegeven met een forse afkoopsom erin, dus geen last van biedingen en zeurende spelers.
In:
Gehuurd: Troare van Chelsea en Oliver van Atlectico Madrid
Gekocht: Jurjus van De Graafschap

De voorbereiding:
Ajax - Jong Ajax (2-0)
Ajax - Rijnburgse Boys (3-0)
Ajax - Arsenal (0-1)
Ajax - Lokeren (2-0)
Ajax - Everton (4-1)
Ajax - Atlanta (2-1)
Ajax - Torino (2-0)
De voorbereiding verliep dus vlekkeloos, wel vielen Fischer, Klaassen en Sinkgraven uit met blessures dus die waren er niet bij de eerste wedstrijd tegen Rapid Wien

Voorrondes Champions League:
Rapid Wien - Ajax (1-3) Dit kon dus niet meer misgaan.
Ajax - Rapid Wien (2-0)
Ik stond dus in de volgende voorronde waar ik Sporting(POR) lootte.
Ajax - Sporting (3-0)
Sporting - Ajax (1-2)
Ik heb dus beide voorrondes overleefd en sta in de groepfase.

Champions League:
Ik lootte AS Monaco, FC Porto en Chelsea, een zware poule dus.
Chelsea - Ajax (2-3) Meteen de eerste uitwedstrijd gewonnen, de eerste helft stonden we al met 1-3 voor en in de tweede helft kon Chelsea weinig doen.
Ajax - Monaco (1-1) In deze wedstrijd was Monaco de bovenliggende partij maar de een zondagsschot van Dijks werd het gelijk, het was een mislukte voorzet naar de tweede paal, vloog zomaar het doel in.
FCP - Ajax (0-1) In de 85e minuut scoorde Sinkgraven, zijn eerste officiële wedstrijd na zijn blessure.

De rest van de wedstrijden moet ik nog spelen, ben momenteel groepswinnaar met 7 punten.

Beker:
Ik werd in de eerste ronde geloot aan de Treffers, een makkelijke tegenstander dus mooie kans om wisselspelers op te stellen.
De Treffers - Ajax (1-3) De hele wedstrijd op de helft van de tegenstander gespeeld, hun enige schot was meteen een doelpunt.
Daarna werd ik geloot aan Helmond Sports, deze wedstrijd moet ik nog spelen.

Eredivisie:
AZ - Ajax (0-1)
Ajax - Willem II (1-0)
NEC - Ajax (0-3)
Ajax - ADO (1-0)
FC Twente - Ajax (0-1)
Excelsior - Ajax (0-3)
Ajax - FC Groningen (3-0)
Ajax - PSV (2-0)
Heracles - Ajax (0-2)
Ik ben dus al negen wedstrijden ongeslagen en zonder tegendoelpunten.
Ajax staat 1e met 27 punten en PSV volgt met 15 punten.

Het gaat dus lekker dus denk er hard over na om de volledige versie aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
Ook mooi bagger, net de community shield, de europese supercup en 2 competitie verloren omdat meer dan de helft van mijn team meedeed aan de Olympische Spelen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAtech
Ik heb nog een vraagje:
Waar kun je data update voor het komende seizoen vinden? Of komt ie nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
JAtech schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 19:30:
Ik heb nog een vraagje:
Komt vaak nadat meeste tranfers afgelopen zijn. Verdere zijn er verschillende updates, beste even via google zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:48

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Soms kom je wel eens een vreemde uitslag tegen bij AI-wedstrijden, maar deze slaat echt alles:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RWeeH4m.png
Real Madrid wint thuis met 3-0 van Granada in de Copa del Rey, om daarna thuis met 7-1 van het veld geveegd te worden. Heel bijzonder...

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

JAtech schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 19:30:
Ik heb nog een vraagje:
De officiële seizoensupdate van SI zelf komt alleen in de winter.
Verder zijn er ontzettend veel fan-updates. Die kan je o.a. vinden op de officiële forums van Sports Interactive, maar ook bijv op Managers United en de Susie (SortitoutSI forums). Op die laatste vind je ook een fix om de clubnamen e.d. goed te krijgen. (Schalke 04, ipv Gelsenkirchen).

Een goede die je op de SI forums kunt vinden is die van pr0 bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAtech
Ik heb hem inmiddels aangeschaft, post binnenkort wel mijn ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Shit, ik heb een complot tegen me denk ik... dit seizoen is voor elke wedstrijd "opeens" een van mijn ster-spelers altijd voor enkele dagen geblesseerd.

Seizoen is dan ook dieptreist en ruk.

:X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Is er btw al meer bekend over de release date van FM2017?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
micmulder schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:54:
Is er btw al meer bekend over de release date van FM2017?
Volgens mij altijd in september/oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-07 10:00
Sn3gG3l schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:13:
[...]

Volgens mij altijd in september/oktober.
Ik heb ook erg veel zin in FM, afgelopen jaar overgeslagen.

Release date of Football Manager in the previous years

Football Manager 2016 - 13th November 2015
Football Manager 2015 - 7th November 2014
Football Manager 2014 - 31st October 2013
Football Manager 2013 - 2nd November 2012
Football Manager 2012 - 21st October 2011

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:38
ik speel het spel al elk jaar sinds cm93 en vind het toch wel interessant hoe "verslavend" dit spel nog steeds is na al die jaren. Elk jaar toch weer de kriebel om weer een mooie en leuke carriere te maken. Ik ben benieuwd hoe dit in de volgende editie het effect gaat worden van al die Engelse budgetten. Dat was in cm93 nog wel anders ;)

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
Bean77 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:57:
ik speel het spel al elk jaar sinds cm93 en vind het toch wel interessant hoe "verslavend" dit spel nog steeds is na al die jaren. Elk jaar toch weer de kriebel om weer een mooie en leuke carriere te maken. Ik ben benieuwd hoe dit in de volgende editie het effect gaat worden van al die Engelse budgetten. Dat was in cm93 nog wel anders ;)
Ik speel het ook al sinds de eerste championship manager, laatste jaren wat minder maar koop FM elk jaar en blijft een prachtige game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:38
Sn3gG3l schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:08:
[...]

Ik speel het ook al sinds de eerste championship manager, laatste jaren wat minder maar koop FM elk jaar en blijft een prachtige game.
remember lee sharpe :9 och ik word oud :+

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idem hier, kijk altijd medio augustus weer reikhalzend uit naar de nieuwe aankondiging.
Ik zal tzt ook weer een nieuw topic aanmaken als er meer bekend is :)

Hebben er nog mensen actieve games lopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:23
JapieTalent schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:03:
Idem hier, kijk altijd medio augustus weer reikhalzend uit naar de nieuwe aankondiging.
Ik zal tzt ook weer een nieuw topic aanmaken als er meer bekend is :)

Hebben er nog mensen actieve games lopen? :)
Volgens mij is er al wat meer info te vinden. Zag wat dingen voorbij komen op de FB pagina van SI/Football Manager.

En ik heb altijd actieve games lopen, dit is sowieso mijn favoriete bezigheid tijdens series kijken :9

Eens een keer dat create a club gedoe geprobeerd. Werkt best lache, maar zoals altijd eindigen mijn games altijd met CL winst >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Terranova schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:08:
[...]

Volgens mij is er al wat meer info te vinden. Zag wat dingen voorbij komen op de FB pagina van SI/Football Manager.
Zal er vanavond eens induiken! Thanks voor de tip!
[...]
En ik heb altijd actieve games lopen, dit is sowieso mijn favoriete bezigheid tijdens series kijken :9
Heel herkenbaar haha..
[...]
Eens een keer dat create a club gedoe geprobeerd. Werkt best lache, maar zoals altijd eindigen mijn games altijd met CL winst >:)
Heb dat zelf nooit gedaan, maar ben daar ook niet erg in geïnteresseerd.

Ben zelf ergens medio vorige week een nieuwe game gestart met Barcelona B. In het eerste seizoen gepromoveerd naar de Liga Adelante door (overall) kampioen te worden in de 3e divisie. In het tweede seizoen tot mijn grote verbazing ook daar kampioen geworden, maar promoveren mag niet obv regelgeving. Toen Luis Enrique na het WK voor Spanje koos werd ik genoemd als opvolger bij het eerste elftal, echter kozen ze voor Löw. Benfica wilde me vervolgens wel heel graag hebben en aangezien ik toch geen progressie meer kon boeken bij Barcelona heb ik ja gezegd. Na een seizoen ongeslagen kampioen, de beker en de Champions League te hebben gewonnen, was daar de lol ook wel weer af. Nu zit ik bij Ajax en wil ik daar de Champions League winnen. Daarna wil ik een lagere club uit Engeland of Italië gaan managen.

Het blijft een bijzonder vermakelijk (en verslavend) spelletje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
Bean77 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:35:
[...]

remember lee sharpe :9 och ik word oud :+
Als Man Utd supporter, jazeker! En idd we worden oud :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Espresso14
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:41
Nice, dit topic komt weer een beetje tot leven en Japie is ''terug''! ;)

Ik zit zelf met Ajax in het derde seizoen. Afgelopen zomer heb ik met (heel veel) pijn in m'n hart Odegaard voor € 73 miljoen verkocht aan Man. City (gekocht voor € 3,5 miljoen en wat een geweldenaar). Daarnaast ook Klaassen aan hen kwijtgeraakt voor € 20,5 miljoen (clausule)...

In ''paniek'' Bryan Ruiz teruggehaald naar de Eredivisie (doet het in z'n eerste wedstrijden niet onaardig als nummer 10) en Jesse Lingard (backup achter Nunnely) van Man. United opgepikt. Ik zocht voor op het middenveld nog een balveroverende middenvelder en deze heb ik gevonden in de vorm van Cheick Tiote. Cerny is na een seizoen uitgeleend te zijn aan Twente teruggekomen als ''Wonderkid'' dus ben benieuwd hoe hij gaat presteren. Milik is de spits (vorig seizoen 35 doelpunten in 30 wedstrijden) met als backup Graziano Pelle.

Ik ben benieuwd naar dit seizoen (vorige seizoenen met overmacht kampioen geworden + Europees in het tweede seizoen uitgeschakeld in de halve finale champions league door latere winnaar Man. United).

Zoals aangegeven in dit topic: het blijft na al die jaren een heerlijk (verslavend) spel waarin je je volledig kunt verliezen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Als balveroverende middenvelder probeer ik altijd Marcelo Meli te halen, dat is echt een geweldenaar en niet eens duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Ik speel zelf met Juventus, dat was een club die ik nog nooit gemanaged heb en ik speel voor het eerst zonder vleugelspelers, dat is toch wel wennen.

Zit in mijn eerste seizoen nog, het gaat redelijk, uiteindelijk wil ik wat goede vleugelspelers halen als ik een paar spelers kan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Espresso14 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 22:53:
Ik zit zelf met Ajax in het derde seizoen. Afgelopen zomer heb ik met (heel veel) pijn in m'n hart Odegaard voor € 73 miljoen verkocht aan Man. City (gekocht voor € 3,5 miljoen en wat een geweldenaar). Daarnaast ook Klaassen aan hen kwijtgeraakt voor € 20,5 miljoen (clausule)...
Lekkere winst gepakt daar! Heb Odegaard nog nooit voor minder dan 20 miljoen gezien eigenlijk, dus laat 'm vaak schieten omdat er eigenlijk altijd wel een goedkoper alternatief is.

Ikzelf speel nu 442 (i know, niet des Ajax maar goed), met de volgende dubbele bezetting:
* = regen

Göksu* / Cillessen (Cillessen wil weg en is ook voorbij gestreefd door Göksu, dus 2e keus)
van Rhijn / Mattias Johansson (Beiden niet van het beoogde niveau, maar mijn nieuwe RB komt pas volgend jaar: Russische regen)
Veltman / Pelaic*
De Ligt / Borowka*
Pieters / Savastano
Schobesberger / Schöne / Rui Lima* (Schöne stopt na dit seizoen, Rui Lima is potentiële wereldtop dus volgend seizoen basis)
Sergi Samper / Moussa Dembele (gekocht als backup ter vervanging van Van de Beek, die ging voor 45 miljoen naar Napoli)
Nouri / Sarue*
Ola John / Kishna
Juan Angel Romero* / Sturing*
Bony / Visser*

Team is nog lang niet naar wens, veel 'oude' / niet het beoogde niveau hebbende spelers (Pieters, Bony, Schöne, John, Savastano), maar je kan niet alles in een keer doen. Ben wel enorm blij met mijn aangekochte regens (zal na afloop van dit seizoen wel een kort verslag met screens maken): Borowka, Pelaic, Rui Lima en Romero zijn potentieel wereldniveau, dus hopelijk kan ik deze nog lang behouden.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:51
JapieTalent schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:23:
[...]

Zal er vanavond eens induiken! Thanks voor de tip!

[...]

Heel herkenbaar haha..

[...]

Heb dat zelf nooit gedaan, maar ben daar ook niet erg in geïnteresseerd.

Ben zelf ergens medio vorige week een nieuwe game gestart met Barcelona B. In het eerste seizoen gepromoveerd naar de Liga Adelante door (overall) kampioen te worden in de 3e divisie. In het tweede seizoen tot mijn grote verbazing ook daar kampioen geworden, maar promoveren mag niet obv regelgeving. Toen Luis Enrique na het WK voor Spanje koos werd ik genoemd als opvolger bij het eerste elftal, echter kozen ze voor Löw. Benfica wilde me vervolgens wel heel graag hebben en aangezien ik toch geen progressie meer kon boeken bij Barcelona heb ik ja gezegd. Na een seizoen ongeslagen kampioen, de beker en de Champions League te hebben gewonnen, was daar de lol ook wel weer af. Nu zit ik bij Ajax en wil ik daar de Champions League winnen. Daarna wil ik een lagere club uit Engeland of Italië gaan managen.

Het blijft een bijzonder vermakelijk (en verslavend) spelletje :)
Hoe doe je dat toch. Zit altijd te klooien met die kleine teams.. Krijg die op een of andere manier nooit lekker aan de gang.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Aangezien ik nu veel met de trein reis, ga ik vandaag voor een paar eurotjes FM16 kopen.
Echt zin om het weer eens te spelen! Zodra FM17 dan weer iets goedkoper is zal ik die wel eens weer gaan halen ;)
Rivanov schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 00:16:
[...]

Hoe doe je dat toch. Zit altijd te klooien met die kleine teams.. Krijg die op een of andere manier nooit lekker aan de gang.
Het is eigenlijk heel eenvoudig: zorg dat je een goede tactiek hebt en pas je spelersmateriaal daar op aan.
Aangezien ik, zoals eerder aangegeven, absoluut geen tactisch wonder ben en geen succes heb met het zelf maken van een tactiek, zoek ik vaak een tactiek op internet. Dus ere wie ere toekomt: ik speel op het moment met deze, omdat ik een beetje verveeld raakte met de 433 varianten en ik eens een 442 wilde testen. Deze tactiek blijkt enorm goed en het enige dat ik bijdraag aan het succes is het selecteren (of kopen) van de juiste spelers op de juiste posities.

Overigens is het geen garantie dat je alles dik wint: gister ben ik nog op penalty's uitgeschakeld voor de Beker door Go Ahead Eagles 8)7 (weliswaar met een boel reserves vanwege de Europese campagne, but still..)

• Rivanov
Ik gebruik af en toe ook wel eens tactieken die ik online vind.
Heb nu 'jouw' 4-4-2 eens genomen voor Leeds United. Eerste wedstrijd direct gewonnen. :+
Ben benieuwd.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Terranova
JapieTalent schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:12:
[...]

Het is eigenlijk heel eenvoudig: zorg dat je een goede tactiek hebt en pas je spelersmateriaal daar op aan.
Aangezien ik, zoals eerder aangegeven, absoluut geen tactisch wonder ben en geen succes heb met het zelf maken van een tactiek, zoek ik vaak een tactiek op internet. Dus ere wie ere toekomt: ik speel op het moment met deze, omdat ik een beetje verveeld raakte met de 433 varianten en ik eens een 442 wilde testen. Deze tactiek blijkt enorm goed en het enige dat ik bijdraag aan het succes is het selecteren (of kopen) van de juiste spelers op de juiste posities.

Overigens is het geen garantie dat je alles dik wint: gister ben ik nog op penalty's uitgeschakeld voor de Beker door Go Ahead Eagles 8)7 (weliswaar met een boel reserves vanwege de Europese campagne, but still..)
Dat doe ik dus ook :p

Maar nog belangrijker is een goede assistent. Ik speel echt al tig FM versies met dezelfde tactiek(wel een beetje aangepast door nieuwe opties enzo) en dan gaat het vanzelf wel lopen.

Die assistent is handig omdat ie potentiele tactische wijzigingen doorgeeft tijdens de wedstrijd, erg handig!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-06 09:49
Nooit echt gespeeld met tactiek die online staat. Toch maar eens naar kijken...
Aan de andere kant ook wel erg leuk om het zelf allemaal te ontdekken en zo kampioen te worden. Echt ver ben ik nog nooit gekomen met een club.

[ Voor 47% gewijzigd door Vecodo op 11-08-2016 14:52 ]

Vecodo schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:52:
Nooit echt gespeeld met tactiek die online staat. Toch maar eens naar kijken...
Aan de andere kant ook wel erg leuk om het zelf allemaal te ontdekken en zo kampioen te worden. Echt ver ben ik nog nooit gekomen met een club.
Je hebt hier ook helemaal gelijk in, ik probeer het ook elk jaar opnieuw. Alleen is het resultaat ook zo goed als elk jaar hetzelfde: het werkt niet (goed genoeg) waarna ik ga zoeken om het op te lossen, en uiteindelijk wordt ontslagen. Dit proces vergalt na een aantal keer het spel plezier behoorlijk waarna ik dus op internet rond ga kijken.

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
JapieTalent schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:04:
[...]

Je hebt hier ook helemaal gelijk in, ik probeer het ook elk jaar opnieuw. Alleen is het resultaat ook zo goed als elk jaar hetzelfde: het werkt niet (goed genoeg) waarna ik ga zoeken om het op te lossen, en uiteindelijk wordt ontslagen. Dit proces vergalt na een aantal keer het spel plezier behoorlijk waarna ik dus op internet rond ga kijken.
Haha, zo herkenbaar dit! Ik wil ook helemaal niet druk zijn met tweaken van de tactiek, maar met talenten scouten, spelers (ver)kopen en mijn teams laten groeien. Zodra de rek er dan uit is, ga ik naar een andere club en begint alles weer opnieuw. :)

• Terranova
Zo heeft ieder zijn eigen invulling van de game, mooi toch.

Ik ben meer van het zorgvuldig opbouwen van een club. Dus goede staff, trainingen en tactiek neerzetten.
Doe ik nu al zo lang dat ik precies weet wat ik wel of niet nodig ga hebben bij een nieuwe club. Alleen het geld is af en toe een probleem. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Net even een nieuwe experimentje gestart.

Alle Nederlandse clubs zijn schathemeltje rijk(500 miljoen voor jupiler en 1 miljard voor de eredivisie). Reputatie stadions etc onveranderd. Ben benieuwd hoe het er over 20 jaar uit ziet :P

Edit: Na 1 seizoen spelen Lukaku, Remy en Munir al in de eredivisie :9

[ Voor 13% gewijzigd door Terranova op 12-08-2016 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
@Japietalent de titel van die tactiek is alleen al de reden waarom ik geen tactieken van internet gebruik 4-4-2 ( Exploiting the Match Engine with Eusebio ) :N

Maar goed ieder zijn eigen ding, zit zelf in de winterstop van het eerste seizoen met Juventus en ik heb wat aardige spelers transfervrij kunnen halen, Gerónimo Rulli, Ezequiel Lavezzi en Branislav Ivanović, niet slecht. :)

Rulli is de vervanger van Buffon en Lavezzi gehaald omdat ik in het tweede seizoen weer met vleugelspelers wil spelen, Ivanović is gewoon een solide speler en ik zocht een speler op de rechtsback positie.

Verder was ik in de eerste ronde van de beker uitgeschakeld door penalties :+ , heb ik de groepsronde van de Champions league overleeft en sta ik eerste in de League, kan slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweaking Art schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:44:
@Japietalent de titel van die tactiek is alleen al de reden waarom ik geen tactieken van internet gebruik 4-4-2 ( Exploiting the Match Engine with Eusebio ) :N
Tja, dat die ontwikkelaar 'm die titel geeft, kan ik ook weinig aan doen. Daarnaast doe je zelf feitelijk hetzelfde te doen wanneer je een goed werkende tactiek ontwikkelt. Ieder z'n eigen speelstijl :)

Overigens is dit geenszins een garantie op succes: alles valt en staat met de invulling van spelers die je eraan koppelt.

Ik heb overigens gister seizoen 2021/2022 afgerond: in de kwartfinale van de Champions League verloren van Arsenal (0-2 verloren thuis en uit 2-1 gewonnen), die later (voor de tweede keer op rij) de winnaars werden. Happy days voor de Gunners, nu nog in realiteit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-07 15:50
Ik ga ook maar eens kijken waar ik gebleven ben met mijn game

EDIT: Ah, blijkbaar heb ik de Maranhao State gewonnen, een regionale competitie, waar ik eigenlijk alleen maar mijn reserve spelers laat spelen, en die winnen dan 8-0. In de beker moest ik de 2e ronde bereiken, en ik heb de 3e ronde gehaald. En verder in de belangrijke National Second Division moest ik vechten tegen degradatie, ik ben echter 5e geworden.

Nu snap ik ook dat ik even gestopt ben, want 1-4 zijn promotie plekken, waar ik dus 2 punten onder eindigde. Dus dat is weer een stuk of 50 potjes spelen :p

PS, ik denk dat de media het volgende een beetje fout heeft.

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/qCa4k/7a685882c7.png

[ Voor 73% gewijzigd door Grecio op 15-08-2016 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Vandaag is aangekondigd dat FM17 op vrijdag 4 november uit zal komen. Er zal ook weer een early-beta komen, net als in de paar laatste versies.

Ook niet onaardig:
As a ‘thank-you’ to loyal fans of the series we’ve worked with our friends at Valve to offer a Steam-only* discount of 5% off for every Football Manager game owned on PC, Mac or Linux dating back to Football Manager 2013. This means there’s a possible 20% available to fans who own the last four versions of the game!

This pre-purchase offer is available until 11.59 GMT on Friday 14th October so be sure to get the deal wrapped-up well in advance

[ Voor 67% gewijzigd door wildhagen op 17-08-2016 16:21 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Dat is heel mooi! :)

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/2016-08-1716_30_09-st4wuua.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Ik heb blijkbaar maar vanaf 2013 op steam, gelukkig krijg je maar tot 2013 korting dus ja, maximaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Key-sites zullen alsnog wel goedkoper zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb die ook allemaal, dus voor mij ook max korting, al betwijfel ik of ik 'm via Steam ga kopen.
Zoals aangegeven zal inderdaad mijn 'vaste' adresje vast goedkoper zijn.

Ik heb overigens vast een nieuw topic aangemaakt: klik klik klik
Zal deze updaten wanneer er meer informatie beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:17
Je mist er een paar ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NDI62L5.png

• Rivanov
Klopt. Maar ga er toch geen gebruik van maken, want de game is € 54,99 op Steam.
Komt op een € 44,- met totale korting. Dat kan nog véél goedkoper. :+

• Tweaking Art
Ik heb de titel met Juventus kunnen pakken maar om eerlijk te zijn, het elftal liep voor geen meter, defensief wel, offensief totaal niet, speelde met een 4-1-3-2 systeem en dat wilde niet echt lukken, zat er eigenlijk het hele seizoen mee te klooien.

Juventus is eigenlijk een rommeltje, er moet echt een grote schoonmaak komen qua spelers.

Europees geen success, uitgeschakeled in de kwartfinale van de champions league door chelsea die twee penalties van de scheidsrechter kreeg in de thuiswedstrijd. :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Tweaking Art op 18-08-2016 15:45 ]

• Espresso14
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:41
Even een quote van een bericht van een goede week geleden:

Ik ben halverwege het seizoen:

In totaal voor 134 miljoen (!!) verkocht. Het grootste gedeelte afkomstig van de transfer van Odegaard (welke het heel goed doet @ City). Daarnaast ook nog Klaassen, Bazoer en Sinkgraven verkocht.

In de winterstop (na heel, heel lang op het verlanglijstje te hebben gestaan) Angel Correa gehaald. Dat was echt een baas in seizoen 1 (destijds gehuurd). Daarnaast Lucas Moura (PSG) gekocht.

Wedstrijden tot nu toe lopen lekker. U vraagt om een voorbeeld? Wel, 5-1 in de eerste wedstrijd van de 1ste K.O. ronde van de champions league tegen Monaco (de nummer 2 van Frankrijk). Ik ben erg benieuwd of we Europees iets kunnen gaan betekenen dit seizoen... :)

Espresso14 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 22:53:
Nice, dit topic komt weer een beetje tot leven en Japie is ''terug''! ;)

In ''paniek'' Bryan Ruiz teruggehaald naar de Eredivisie (doet het in z'n eerste wedstrijden niet onaardig als nummer 10) en Jesse Lingard (backup achter Nunnely) van Man. United opgepikt. Ik zocht voor op het middenveld nog een balveroverende middenvelder en deze heb ik gevonden in de vorm van Cheick Tiote. Cerny is na een seizoen uitgeleend te zijn aan Twente teruggekomen als ''Wonderkid'' dus ben benieuwd hoe hij gaat presteren. Milik is de spits (vorig seizoen 35 doelpunten in 30 wedstrijden) met als backup Graziano Pelle.

Ik ben benieuwd naar dit seizoen (vorige seizoenen met overmacht kampioen geworden + Europees in het tweede seizoen uitgeschakeld in de halve finale champions league door latere winnaar Man. United).

Zoals aangegeven in dit topic: het blijft na al die jaren een heerlijk (verslavend) spel waarin je je volledig kunt verliezen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
CRAP CRAP CRAP!

Was mijn game aan het opslaan, en toen viel der iets van mijn bureau, precies op mijn aan/uit-knop, waardoor de PC uitgaat....

Savegame is nu corrupt. Gelukkig gebruik ik Rolling Autosave, dus ik heb nog een spare-save, maar ik ben nu wel een maand kwijt, incl 2 Euro League-wedstrijden :(

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Oef, dat is pijnlijk :(

Het is dat die autosave wel wat tijd kost, anders zou ik het ook elke week doen.

[ Voor 64% gewijzigd door Terranova op 27-08-2016 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Gisterenavond mijn 5e seizoen met Barcelona afgerond:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/itb1b2U.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KRy8nMu.png

Ik gebruik Fenech's Liverpool tactiek (SI forum).

Het lukt me alleen niet om de finale van de CL te bereiken. Eerste seizoen won ik hem, 4 seizoenen daarna strandde het team steeds in de halve finales. Bij de Copa del Rey min of meer hetzelfde probleem. Hier bereik ik geregeld de finale, maar lukt het niet om die te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colin.
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-12-2024
Tweaking Art schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:08:

Juventus is eigenlijk een rommeltje, er moet echt een grote schoonmaak komen qua spelers.
Dat is het eerste wat ik doe als ik bij een club kom, alles wat middelmaat is bij het 1ste en 2de, op de transferlijst zetten.
+ alle spelers die niet mijn straatje passen (ik speel een 4-1-3-2, dus ik hem niets aan RAM/CAM/LAM).

Na 3 jaar Fortuna Sittard(kampioen eredivsie laatste jaar), 2x kampioen met AS Roma, zit ik nu in mijn 2e jaar met Manchester City.. Geld zonder einde :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Colin. schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:06:
[...]

Dat is het eerste wat ik doe als ik bij een club kom, alles wat middelmaat is bij het 1ste en 2de, op de transferlijst zetten.
+ alle spelers die niet mijn straatje passen (ik speel een 4-1-3-2, dus ik hem niets aan RAM/CAM/LAM).

Na 3 jaar Fortuna Sittard(kampioen eredivsie laatste jaar), 2x kampioen met AS Roma, zit ik nu in mijn 2e jaar met Manchester City.. Geld zonder einde :>
Heerlijk is dat he, ik speel zelf 4-2-3-1 dus ik heb weer helemaal niets aan pure DM's die geen MC kunnen of aan de MR/ML. Vaak kan ik dan ook wel een spitsje of 2/3 lozen. Zo kan je voor jezelf echt een leuk budgetje bij elkaar sprokkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Colin. schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:06:
[...]

Ja...maar Juventus had wel bizar veel spelers op de loonlijst staan die nooit het eerste zou halen, ongeveer 2 elftallen ( allemaal uitgeleend ), dat is echt bizar veel, en dat is zonder de reserve spelers en jeugdelftallen... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Jeuh, zojuist mijn beste seizoen ooit (2048/2049) gedraaid met Wrexham. Geëindigd als 2e in de Premier League:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/voKG1Y3XjkSbQoABWnGmcZmA/full.jpg

De 1e plekw as obviously (gezien het gat) een beetje te hoog gegrepen, maar toch niet slecht voor een team dat in de Conference National bivakkeerde toen ik er begon :P)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:07

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Misschien staat dit ergens in het topic, maar alles doorlezen kost érg veel tijd....

Ik heb een satellietclub om spelers te kunnen stallen die ik wil verhuren. Bij de knop transferlijst is geen mogelijkheid om spelers te huur aan te bieden bij die satellietclub (of enige andere club). Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen ?
En om dergelijke vragen in de toekomst te voorkomen: is er ergens een site met een goede handleiding te vinden ? Google is in dezen niet mijn beste vriend, ik kan geen goede site vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane

garathane

Bump

Acties:
  • 0 Henk 'm!
garathane schreef op zondag 11 december 2016 @ 21:07:
Misschien staat dit ergens in het topic, maar alles doorlezen kost érg veel tijd....

Ik heb een satellietclub om spelers te kunnen stallen die ik wil verhuren. Bij de knop transferlijst is geen mogelijkheid om spelers te huur aan te bieden bij die satellietclub (of enige andere club). Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen ?
En om dergelijke vragen in de toekomst te voorkomen: is er ergens een site met een goede handleiding te vinden ? Google is in dezen niet mijn beste vriend, ik kan geen goede site vinden.
Je kan sowieso de zoekfunctie gebruiken, om te zoeken in een topic. De witte balk bovenin. Overigens denk ik niet dat het in dit topic staat, maar dat ter zijde.

Ik weet uit mijn hoofd de exacte benamingen niet om je vraag te beantwoorden, maar als je rechtermuisknop op de speler die je wilt verhuren doet, krijg je een aantal opties. Hiertussen staat de mogelijkheid om de speler naar het tweede, het -19 elftal of naar een satelliet club te sturen. Volgens mij moet het met deze informatie lukken, zo niet: laat maar weten dan maak ik vanavond wel even een screen.

Overigens zijn www.FM-base.co.uk en forum.manutd.nl twee sites waar je veel informatie kan vinden over Football Manager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

JapieTalent schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 08:53:
[...]

Je kan sowieso de zoekfunctie gebruiken, om te zoeken in een topic. De witte balk bovenin. Overigens denk ik niet dat het in dit topic staat, maar dat ter zijde.

Ik weet uit mijn hoofd de exacte benamingen niet om je vraag te beantwoorden, maar als je rechtermuisknop op de speler die je wilt verhuren doet, krijg je een aantal opties. Hiertussen staat de mogelijkheid om de speler naar het tweede, het -19 elftal of naar een satelliet club te sturen. Volgens mij moet het met deze informatie lukken, zo niet: laat maar weten dan maak ik vanavond wel even een screen.

Overigens zijn www.FM-base.co.uk en forum.manutd.nl twee sites waar je veel informatie kan vinden over Football Manager.
Toevoeging: het kan ook nog zijn dat de satellietclub enkel een commerciële link is en geen verhuur-link.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane

garathane

@JapieTalent: dat werkt inderdaad, ware het niet dat de optie 'verhuren' niet aanklikbaar is. Blijkbaar moet ik eerst met een speler praten, maar ik kan bij de door mij gewenste te verhuren spelers geen gesprek aangaan, buiten prijzen en straffen
@Angeloonie: In de overeenkomst staat dat ik spelers kan stallen bij de club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05-2024
garathane schreef op woensdag 14 december 2016 @ 00:06:
@JapieTalent: dat werkt inderdaad, ware het niet dat de optie 'verhuren' niet aanklikbaar is. Blijkbaar moet ik eerst met een speler praten, maar ik kan bij de door mij gewenste te verhuren spelers geen gesprek aangaan, buiten prijzen en straffen
@Angeloonie: In de overeenkomst staat dat ik spelers kan stallen bij de club
Misschien is het iets met de transferperiodes. Kijk even wanneer de satelliet club spelers mag kopen/huren. Het kan zijn dat dit alleen tijdens de zomer tot september en in januari mag gebeuren of zo iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane

garathane

Het is zomer en de transferperiode is nog gaande.....

@Japie: Op die site ( www.FM-base.co.uk) vind ik wel een en ander over huren, maar niet over hoe te VERhuren.

Het is dus iets wat niet zomaar te vertellen valt. Is dit in FM 17 anders geregeld of verhuurt niemand spelers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
garathane schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:23:
Het is zomer en de transferperiode is nog gaande.....

@Japie: Op die site ( www.FM-base.co.uk) vind ik wel een en ander over huren, maar niet over hoe te VERhuren.

Het is dus iets wat niet zomaar te vertellen valt. Is dit in FM 17 anders geregeld of verhuurt niemand spelers ?
Ik verhuur wel eens spelers, maar dat gaat eigenlijk gewoon als vanzelf. Clubs komen met een bod en dat kan je accepteren/weigeren.

Met wie speel je / wie is je satellietclub waaraan je wil verhuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane

garathane

Ik speel Bornem, een Belgische derde klasse team (inmiddels bovenin tweede klasse meespelend) en de satellietclub is Eeklo.
Is dat van invloed dan ?

Daarnaast: ik wil spelers aan kunnen bieden. Op de transferlijst zetten gaat ook niet, maar dat begrijp ik: Bornem is een semi-prof club met voornamelijk spelers zonder transferprijs. Een groot deel krijgt alleen een wedstrijdpremie en geen salaris. Ik wil echter talentvolle jeugd, die nog niet geschikt is voor de tweede klasse, tijdelijk kunnen stallen om ervaring op te doen. Daar heb ik dus nog geen manier voor gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane

garathane

Laatste bump. Blijkbaar heeft niemand een idee. Of toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirkeith
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:04
Ik denk dat het komt omdat je een semi-prof club bent, en dat je spelers dus geen voltijd contract hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansjo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-05 16:07
En het kan niet d.m.v. een rechtermuisknop op de betreffende speler en dan bij selectie kiezen voor overhevelen naar satellietclub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scargreg7
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-01-2024
Je kan enkel spelers aanbieden die een voltijds contract hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane

garathane

Ansjo schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:00:
En het kan niet d.m.v. een rechtermuisknop op de betreffende speler en dan bij selectie kiezen voor overhevelen naar satellietclub?
Nee, dat is niet aan te klikken. Misschien is het idd het feit dat het een semi-prof club betreft.Ik zie het verder wel, bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste