Gisteren het seizoen afgesloten en we hebben het allemaal gewonnen.
De titel met dikke voorsprong, de beker en voor het eerst de Champions League.
In de finale wonnen we in een ziekelijke finale van de titel houder Manchester United.
2 jaar geleden ben ik in de zomer alle sterkhouders kwijt geraakt en er was niemand om het direct over te nemen. Hierdoor won ik het jaar erna geen enkele prijs.
Maar in dat jaar waarin we niets wonnen hebben de grote talenten zich goed ontwikkeld en afgelopen zomer heb ik de nodige versterkingen gehaald welke stuk voor stuk goed waard waren.
Bayern werd 2e met een gat van10 punten. Het had groter moeten zijn maar in de laatste 2 wedstrijden pakten we slechts 1 punt

.
Na het seizoen zonder prijzen besloot ik me de bezem door de selectie te gaan en geld uit te geven en dit was het resultaat:
Uit:
St Juste. Ik had 3 top DCs en hij was de zwakste van de 3.
Allione. Een vrij triest verhaal. Hem haalde ik als concurrent en opvolger van Nunnely. Maar afgelopen seizoen was het zware blessure na zware blessure. Zijn max Potentie was flink omlaag gegaan. Dat ik hem toch met flinke winst heb weten te verkopen verraste me een beetje. had hem graag willen behouden maar hij zou nooit zo goed worden als Nunnely en de kans was aanwezig dat hij continu blessures zou hebben.
Kiko Hij had een grote rol in onze 2 eerste titels maar ging met flinke stappen achteruit.
Fede Geweldige speler en aanvoerder maar hij was de zwakke schakel (ook nog een dikke winst weten te maken).
Pickachu gweldige speler maar op de moeilijke momenten kon ik niet op hem aan.
VD Beek Wat een eikel. Ik verkocht Fede met het idee dat VD Beek de leider zou worden op het middenveld. Enkele jaren geleden vertrok hij met ruzie, toen heb ik hem voor 7mln terug gehaald en hij was van begin af aan belangrijk en yup, weer met veel gezeur weg.
Diarra Ooit gratis binnengehaald, de net niet categorie dus 7mln is lekker.
In:
Een half jaar flink zitten scouten om de zwakke plekken te vinden en echt vooruit te gaan.
Miguel Hem had ik al in februari gekocht. heeft uiteindelijk in 48 wedstrijden 35 goals gemaakt en is al weer vertrokken voor 28mln omdat hij moeilijk begon te doen.
Shiota De vervanger van St Juste, een stap omhoog en Japanner dus je kunt wel raden wiens shirt het vaakst verkocht word.
Cetin Een supersub. Hij kan in het centrum, beide back posities en op het middenveld en doet dit zeer goed.
Lotinac De nieuwe concurrent van Nunnely en hij doet het zo goed dat Nunnely weg mag voor 50+.
Joao Boas Nieuwe doelman, nieuwe flop. Niet slecht maar niet waar ik op had gehoopt.
Zauli Een absurd goede linksback. Een flink stap vooruit in vergelijking tot mijn vorige basis LB en nu reserve LB
Haglund Absurd talentvolle middenvelder. nu 18 en doet het lekker vooral voor dat bedrag.
Dorrfuss Ik wilde eigenlijk wachten tot de zomer maar hij was zo ziekelijk goed dat ik hem direct wilde hebben. Hij hielp ons naar de finale van de CL en ik begrijp niet waarom Bayern hem niet liet spelen.
Bij elke aankoop probeerde ik een Duitser te halen, want de media kwam te vaak met commentaar dat ik zoveel buitenlanders heb.
Jammer genoeg lukt het niet altijd om een Duitser te halen aangezien of de salaris eisen idioot hoog waren of de clubs bedragen wilden die gewoon lachwekkend waren.
Uiteindelijk zijn Cetin, Lotinac en Dorrfuss Duitsers wat wel leuk is.
Ik zou diverse spelers willen laten zien maar ik ben lui dus laat ik de enige speler zien die in de basis staat en echt uit de jeugd komt.
Isaac

Dus niet gekocht maar echt uit de jeugd van Freiburg.
Ik zit nu in 2023/24 en hij komt uit 18/19 en ik ben blij dat hij de stap heeft weten te maken.
Hij is Spanjaard maar mag ook voor Duitsland uitkomen en ik hoop dat de Duitse bondscoach hem snel oproept.
De competitie was saai, van het begin tot aan het einde stonden we eerste. De grote clubs wisten we met duidelijk verschil weg te zetten en ik had nooit het gevoel dat we het niet zouden halen.
In de CL was het iets anders.
We zaten in een groep met Ludogoretz, Shaktar en Monaco. Uiteindelijk werden we met 10 punten tweede in de groep.
Alhoewel het punten aantal lag was wist ik na 4 wedstrijden al dat het voor 99% zeker was dat we door zouden gaan.
Daarna mochten we tegen Man City en toen werd het billen knijpen.
Thuis wonnen we 3-1 en ik dacht dat de buit binnen was. Uit word het dan 2-4 en gaan we puur door vanwege uit doelpunten. Lag zat het op 2-2 en maakte ik me geen zorgen, maar het laatste half uur gingen ze duwen en maakten er nog 2 waardoor ik me echt zorgen ging maken.
Toen volgde Real Madrid. Uit verloren we met 2-1 maar we waren beter waardoor ik me geen zorgen maakte.
Thuis ging Real met 3-1 over de knie, slechts 1 schot op doel van Real.
In de halve finale mochten we tegen Juventus en ik maakte me wel wat zorgen. Juve word elk jaar kampioen in Italie en heeft een echt goed team.
Voor Juve waren beide wedstrijden een grote ramp.
Eerst thuis 3-0, ze waren kansloos en daarna uit nog eens 4-1 uit.
Ze kwamen vlug op voorsprong maar nadat we de 1-2 maakten lieten ze het volledig lopen. Als ik toen gas had gegeven was het erger geworden.
In mijn game is United nog niet gedegradeerd maar is het een top club wat je ook aan de selectie ziet.
Deze wedstrijd was zo absurd spannend.
United maakt de 1-0 in de 23min en enkele minuten later maakte mijn gouden gans Dupont de 1-1 (ziekelijk lekkere winger die er altijd staat).
Mijn Freibug was iets beter maar we wisten het verschil niet te maken waardoor de wedstrijd lang op 1-1 bleef tot in de 88e United de 2-1 maakt.
2-1 het is voorbij, ik nog geen enkele keer gewisseld omdat iedereen het top deed en in de 88e minuut is het te laat voor een wissel. Ik gooi het tempo omhoog en ga vol voor de aanval.
En BOOM 91e minuut Gcantsane maakt de 2-2. Vorig seizoen nog topscorer maat dit jaar continu geblesseerd, het was een gok hem te laten starten maar in de blessure tijd maakte hij het waar.
In de extra tijd gooide ik er direct 3 nieuwe spelers in om het tempo hoog te houden. De gemiddelde leeftijd van Freiburg is een stuk lager dan die van United waardoor ik wist dat tempo het verschil zou maken.
Laang bleven we in balans en yup in de 120e miuut weer Gcantsane
Ik ben dus nu bezig met een lange zomer, waarin alle clubs zitten te trekken aan mijn belangrijke spelers. Vooral Dortmund en Bayern zijn irritant bezig.
Miguel heb ik zelf al voor een leuke winst verkocht omdat hij gewoon afwezig is op belangrijke momenten.
Pflucke, een Duitse AMLRC die ik ooit gratis haalde bij Mainz en echt belangrijk was is voor de 41mln naar Dortmund (zijn clausule).
Rehak, een van mijn drie top DCs is voor zijn clausule weg naar Liverpool, 44mln.
Miguel ga ik opvangen met een Nederlander die ik 2 jaar geleden gehaald heb en afgelopen seizoen in het 2e speelde.
Pflucke idem, ik heb al teveel middenvelders maar Pflucke was een Duitser en bracht dat beetje extra's.
Rehak, hiervoor moet de beurs getrokken worden.
En we gaan weer voor een nieuwe doelman.