Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaasvd79
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 16:54
Nou het is gelukt, pad is teruggevonden, met een goede reeks van 5 winstpotten, en 2 gelijke spelen toch nog 9e in de competitie geworden. Voordeel vind ik dat er geen Europees voetbal wordt gespeeld, daarvoor was selectie eigenlijk niet sterk genoeg(ik ben nogal zuinig).
Heb nu 7 jongens aangetrokken voor het 2e elftal, jonge talenten, en 3 voor het 1e elftal. Nu kijken of wij de oefenwedstrijden zo door kunnen gaan met dezelfde tactiek, en dan kijken of wij in top 3 kunnen eindigen

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Gisteren het seizoen afgesloten en we hebben het allemaal gewonnen.

De titel met dikke voorsprong, de beker en voor het eerst de Champions League.
In de finale wonnen we in een ziekelijke finale van de titel houder Manchester United.

2 jaar geleden ben ik in de zomer alle sterkhouders kwijt geraakt en er was niemand om het direct over te nemen. Hierdoor won ik het jaar erna geen enkele prijs.
Maar in dat jaar waarin we niets wonnen hebben de grote talenten zich goed ontwikkeld en afgelopen zomer heb ik de nodige versterkingen gehaald welke stuk voor stuk goed waard waren.

Bayern werd 2e met een gat van10 punten. Het had groter moeten zijn maar in de laatste 2 wedstrijden pakten we slechts 1 punt :( .

Na het seizoen zonder prijzen besloot ik me de bezem door de selectie te gaan en geld uit te geven en dit was het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/305485758901854959/25C187CFFE26B7BBEA7690F756853FC3E39C5013/

Uit:
St Juste. Ik had 3 top DCs en hij was de zwakste van de 3.
Allione. Een vrij triest verhaal. Hem haalde ik als concurrent en opvolger van Nunnely. Maar afgelopen seizoen was het zware blessure na zware blessure. Zijn max Potentie was flink omlaag gegaan. Dat ik hem toch met flinke winst heb weten te verkopen verraste me een beetje. had hem graag willen behouden maar hij zou nooit zo goed worden als Nunnely en de kans was aanwezig dat hij continu blessures zou hebben.
Kiko Hij had een grote rol in onze 2 eerste titels maar ging met flinke stappen achteruit.
Fede Geweldige speler en aanvoerder maar hij was de zwakke schakel (ook nog een dikke winst weten te maken).
Pickachu gweldige speler maar op de moeilijke momenten kon ik niet op hem aan.
VD Beek Wat een eikel. Ik verkocht Fede met het idee dat VD Beek de leider zou worden op het middenveld. Enkele jaren geleden vertrok hij met ruzie, toen heb ik hem voor 7mln terug gehaald en hij was van begin af aan belangrijk en yup, weer met veel gezeur weg.
Diarra Ooit gratis binnengehaald, de net niet categorie dus 7mln is lekker.

In:
Een half jaar flink zitten scouten om de zwakke plekken te vinden en echt vooruit te gaan.
Miguel Hem had ik al in februari gekocht. heeft uiteindelijk in 48 wedstrijden 35 goals gemaakt en is al weer vertrokken voor 28mln omdat hij moeilijk begon te doen.
Shiota De vervanger van St Juste, een stap omhoog en Japanner dus je kunt wel raden wiens shirt het vaakst verkocht word.
Cetin Een supersub. Hij kan in het centrum, beide back posities en op het middenveld en doet dit zeer goed.
Lotinac De nieuwe concurrent van Nunnely en hij doet het zo goed dat Nunnely weg mag voor 50+.
Joao Boas Nieuwe doelman, nieuwe flop. Niet slecht maar niet waar ik op had gehoopt.
Zauli Een absurd goede linksback. Een flink stap vooruit in vergelijking tot mijn vorige basis LB en nu reserve LB
Haglund Absurd talentvolle middenvelder. nu 18 en doet het lekker vooral voor dat bedrag.
Dorrfuss Ik wilde eigenlijk wachten tot de zomer maar hij was zo ziekelijk goed dat ik hem direct wilde hebben. Hij hielp ons naar de finale van de CL en ik begrijp niet waarom Bayern hem niet liet spelen.

Bij elke aankoop probeerde ik een Duitser te halen, want de media kwam te vaak met commentaar dat ik zoveel buitenlanders heb.
Jammer genoeg lukt het niet altijd om een Duitser te halen aangezien of de salaris eisen idioot hoog waren of de clubs bedragen wilden die gewoon lachwekkend waren.
Uiteindelijk zijn Cetin, Lotinac en Dorrfuss Duitsers wat wel leuk is.

Ik zou diverse spelers willen laten zien maar ik ben lui dus laat ik de enige speler zien die in de basis staat en echt uit de jeugd komt.
Isaac
Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/305485758901950322/94374BFFB3FFA6F6B0A8F801695C6805451760B4/
Dus niet gekocht maar echt uit de jeugd van Freiburg.
Ik zit nu in 2023/24 en hij komt uit 18/19 en ik ben blij dat hij de stap heeft weten te maken.
Hij is Spanjaard maar mag ook voor Duitsland uitkomen en ik hoop dat de Duitse bondscoach hem snel oproept.

De competitie was saai, van het begin tot aan het einde stonden we eerste. De grote clubs wisten we met duidelijk verschil weg te zetten en ik had nooit het gevoel dat we het niet zouden halen.

In de CL was het iets anders.
We zaten in een groep met Ludogoretz, Shaktar en Monaco. Uiteindelijk werden we met 10 punten tweede in de groep.
Alhoewel het punten aantal lag was wist ik na 4 wedstrijden al dat het voor 99% zeker was dat we door zouden gaan.

Daarna mochten we tegen Man City en toen werd het billen knijpen.
Thuis wonnen we 3-1 en ik dacht dat de buit binnen was. Uit word het dan 2-4 en gaan we puur door vanwege uit doelpunten. Lag zat het op 2-2 en maakte ik me geen zorgen, maar het laatste half uur gingen ze duwen en maakten er nog 2 waardoor ik me echt zorgen ging maken.

Toen volgde Real Madrid. Uit verloren we met 2-1 maar we waren beter waardoor ik me geen zorgen maakte.
Thuis ging Real met 3-1 over de knie, slechts 1 schot op doel van Real.

In de halve finale mochten we tegen Juventus en ik maakte me wel wat zorgen. Juve word elk jaar kampioen in Italie en heeft een echt goed team.
Voor Juve waren beide wedstrijden een grote ramp.
Eerst thuis 3-0, ze waren kansloos en daarna uit nog eens 4-1 uit.
Ze kwamen vlug op voorsprong maar nadat we de 1-2 maakten lieten ze het volledig lopen. Als ik toen gas had gegeven was het erger geworden.

In mijn game is United nog niet gedegradeerd maar is het een top club wat je ook aan de selectie ziet.
Deze wedstrijd was zo absurd spannend.
United maakt de 1-0 in de 23min en enkele minuten later maakte mijn gouden gans Dupont de 1-1 (ziekelijk lekkere winger die er altijd staat).
Mijn Freibug was iets beter maar we wisten het verschil niet te maken waardoor de wedstrijd lang op 1-1 bleef tot in de 88e United de 2-1 maakt.

2-1 het is voorbij, ik nog geen enkele keer gewisseld omdat iedereen het top deed en in de 88e minuut is het te laat voor een wissel. Ik gooi het tempo omhoog en ga vol voor de aanval.
En BOOM 91e minuut Gcantsane maakt de 2-2. Vorig seizoen nog topscorer maat dit jaar continu geblesseerd, het was een gok hem te laten starten maar in de blessure tijd maakte hij het waar.

In de extra tijd gooide ik er direct 3 nieuwe spelers in om het tempo hoog te houden. De gemiddelde leeftijd van Freiburg is een stuk lager dan die van United waardoor ik wist dat tempo het verschil zou maken.
Laang bleven we in balans en yup in de 120e miuut weer Gcantsane :D

Ik ben dus nu bezig met een lange zomer, waarin alle clubs zitten te trekken aan mijn belangrijke spelers. Vooral Dortmund en Bayern zijn irritant bezig.

Miguel heb ik zelf al voor een leuke winst verkocht omdat hij gewoon afwezig is op belangrijke momenten.
Pflucke, een Duitse AMLRC die ik ooit gratis haalde bij Mainz en echt belangrijk was is voor de 41mln naar Dortmund (zijn clausule).
Rehak, een van mijn drie top DCs is voor zijn clausule weg naar Liverpool, 44mln.

Miguel ga ik opvangen met een Nederlander die ik 2 jaar geleden gehaald heb en afgelopen seizoen in het 2e speelde.
Pflucke idem, ik heb al teveel middenvelders maar Pflucke was een Duitser en bracht dat beetje extra's.
Rehak, hiervoor moet de beurs getrokken worden.
En we gaan weer voor een nieuwe doelman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03:07
Nou,

mijn carriere loopt op zijn eind ben ik bang. Nadat ik eruit werd geknikkerd door 1860 ben ik aangenomen bij Norwich city. Ik kreeg hier geen voetbal in en ben dus vertrekken om te voorkomen dat ze degradeerden. Het bleek dat ik net zo goed had kunnen blijven want ze vlogen er keihard uit.

Vervolgens kon ik na een half jaar aan de slag bij Mönchengladbach. Ook daar werd ik na een jaar eruit gegooid. En ook geheel terecht. Ik had een midtable resultaat beloofd en stond na 21 wedstrijden onderaan. Wel nog met kans om eruit te komen maar het is gewoon slecht. Ik kom hier gewoon niet op een overtuigende tactiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
soskes schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 20:30:
Nou,

mijn carriere loopt op zijn eind ben ik bang. Nadat ik eruit werd geknikkerd door 1860 ben ik aangenomen bij Norwich city. Ik kreeg hier geen voetbal in en ben dus vertrekken om te voorkomen dat ze degradeerden. Het bleek dat ik net zo goed had kunnen blijven want ze vlogen er keihard uit.

Vervolgens kon ik na een half jaar aan de slag bij Mönchengladbach. Ook daar werd ik na een jaar eruit gegooid. En ook geheel terecht. Ik had een midtable resultaat beloofd en stond na 21 wedstrijden onderaan. Wel nog met kans om eruit te komen maar het is gewoon slecht. Ik kom hier gewoon niet op een overtuigende tactiek.
Finetune je je tactiek ook aan wat aanwezig is?
Dus niet lekker breed spelen wanneer je niemand hebt die breed kan spelen. Geen tik tak systeem wanneer je niet genoeg spelers hebt die dit beheersen.
En nadat je een tactiek hebt uiteraard ook de rollen van de spelers goed bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03:07
Thanks voor je bericht. Ik heb wel het idee dat ik dit doe. Alleen blijkbaar doe ik het niet op de juiste manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
@Deadsy, weer mooi verslag, top.
@Soskes, ik ken het gevoel, net al bijna mijn laptop gesloopt uit frustratie:S.

Waar ik laatst meldde dat ik het weer te pakken had, ingrepen gelukt, begon het seizoen voortvarend, voorbereidende wedstrijd waren geen probleem en werden gewonnen. Start van de competitie, en ik sta na 6 wedstrijden op de 17e plaats met 3 punten. Ik kan er niet achterkomen wat in de competitie deze dip veroorzaakt, analyseren tot ik ons weeg het wil gewoon niet. Spelers die voorheen in deze tactiek nauwelijks ballen verspeelden, krijgen nu geen pass over 5 meter op de plek van bestemming(Thorby en Therm) de spits hetzelde weer, kan alleen de keeper maar raken van dichtbij, terwijl laatste stuk seizoen en voorbereiding ze erin vlogen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Nou, mijn eerste seizoen in de Premier Division zit erop.

Het heeft me 3 hartaanvallen en een bypass-operatie gekost, maar we hebben ons gehandhaafd.

De eindstand:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/BdmQllOIXLp19cgzhmmXjnOL/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/3s0VtFiNkBi60MyfrzA8rbdi/full.jpg

Je kunt dus zien dat het een vrij grillig verloop is geweest... de uiteindelijke beslissing viel pas in de laatste 2 wedstrijden, tegen respectievelijk Burnley (2-1 winst) en Liverpool (1-0 verlies).

Zoals gezegd moest ik behoorlijk wat versterking halen om op dit niveau mee te kunnen:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/wx2inrQV2F3Ch950jml7AoRr/full.jpg

Carlos (ST), Jerez (AMC, ST) en Van Thiel (DM/MC) zijn namen voor de toekomst, de rest moest direct aan de bak. Met name Miguel (DM/MC), Exposito (M/AMR) en Pratley (M/AML) zijn van essentieel belang gebleken voor mijn team, maar ook de anderen zijn zeer nuttig geweest. Verder heb ik nog 2 jeugdspelers voorzichtig laten proeven aan het grote werk, met een beetje mazzel kan ik die volgend jaar wat vaker inzetten.

Voor volgend jaar ben ik eigenlijk met name op zoek naar een betere keeper. Verder zou ik wat extra diepte voor mijn DC, DR en (in iets mindere mate) DL-posities willen hebben, wellicht ga ik daar ook nog wat op scouten. De overige posities zijn wel goed gedekt.

Voor mijn financien is de Premier Division wel leuk overigens. Waar ik eerst met een balans van circa 2 miljoen zat, heb ik nu 61 miljoen euro op de bank staan. Mijn transferbudget is gestegen van 12 miljoen vorig jaar naar 57 miljoen (!) dit jaar...

Stadionuitbreiding is ook onderweg, ik ga van 13.000 seated naar iets meer dan 17.000 seated, en van mijn 2000 staanplaatsen worden er ook nog eens 600 van stoeltjes voorzien, zodat ik op totaal iets minder dan 18.000 seats uit ga komen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
soskes schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 20:42:
Thanks voor je bericht. Ik heb wel het idee dat ik dit doe. Alleen blijkbaar doe ik het niet op de juiste manier.
Kijk eens naar hoe prettig de spelers zich in hun rol voelen. En als je tijdens de wedstrijd ziet dat het op 1 plek spaak loopt ga dan aanpassingen maken die jij logisch vind.

@Wildhagen
Toch nog lang in het midden meegedaan. En die overwinning tegen het einde heeft je net boven de streep gehouden.
Wat zijn je plannen met de centen? 1 of 2 ëcht goede spelers of op zo veel mogelijk plekken een stapje vooruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Klopt, de keldering daarna kwam omdat ik toen steeds een aantal keyplayers met blessures had, plus oververmoeidheid door een vrij duk speelschema. Heb geluk gehad dat de onderste 3 teams (en ook Hull) zelf ook enorm veel punten lieten liggeen.

Ik heb voor ongeveer 20 miljoen euro nu 3 spelers gekocht (DC, DRC en GK), Ik ben nog een beetje aan het dubben of ik nog een extra AMC ga kopen, maar ik denk het niet, ik denk dat ik het hierbij houd, en de overige transfergelden niet inzet.

Nieuwe seizoen is inmiddels begonnen, gaat niet onaardig nu, zit weer aardig in de middenmoot (zei het aan de onderkant ervan), ondanks dat ik al een paar grote tegenstanders heb gehad (Arsenal, Man City en Aston Villa).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-07 08:00
Koopt in jullie game PSV ook half Ajax leeg? In drie seizoenen heeft PSV al Cillissen, Serero, Fischer en Milik gekocht. En het aankoopbeleid van Ajax is nog slechter als Ajax nu doet. Ze halen er veel middelmatige spelers voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wildhagen schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:39:
Klopt, de keldering daarna kwam omdat ik toen steeds een aantal keyplayers met blessures had, plus oververmoeidheid door een vrij duk speelschema. Heb geluk gehad dat de onderste 3 teams (en ook Hull) zelf ook enorm veel punten lieten liggeen.

Ik heb voor ongeveer 20 miljoen euro nu 3 spelers gekocht (DC, DRC en GK), Ik ben nog een beetje aan het dubben of ik nog een extra AMC ga kopen, maar ik denk het niet, ik denk dat ik het hierbij houd, en de overige transfergelden niet inzet.

Nieuwe seizoen is inmiddels begonnen, gaat niet onaardig nu, zit weer aardig in de middenmoot (zei het aan de onderkant ervan), ondanks dat ik al een paar grote tegenstanders heb gehad (Arsenal, Man City en Aston Villa).
In die fase probeer ik ook altijd centen over te houden. Dan kun je in januari tenminste al wat gratis spelers binnen halen voor het volgende seizoen.

En als de selectie niet bulkt van de kwaliteit dan loop je snel tegen vermoeide spelers aan.
Had het afgelopen seizoen nog aan het begin. Enkele basis spelers waren geblesseerd en de iets mindere 2e keus mocht dus spelen. De 1e keus op diverse andere plekken was vermoeid maar ik wilde niet een half b team erin zetten waardoor een paar wedstrijden later toen de blessure gevallen weer terug kwamen de andere basis spelers oververmoeid waren.

@Jefrim
Bij mij haalt Ajax alles PSVers of ex-PSVers.
Geen slecht team maar er worden nul risico's genomen en er is geen progressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansjo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-05 16:07
Jefrim schreef op zondag 07 februari 2016 @ 17:31:
Koopt in jullie game PSV ook half Ajax leeg? In drie seizoenen heeft PSV al Cillissen, Serero, Fischer en Milik gekocht. En het aankoopbeleid van Ajax is nog slechter als Ajax nu doet. Ze halen er veel middelmatige spelers voor terug.
Bij mij is het zo dat PSV de hele eredivisie leeg koopt, voornamelijk Twente en Vitesse moeten het ontgelden. In de huidige PSV selectie zitten 3 ajax spelers. Ajax koopt wel een boel (ex)PSV spelers, Propper, Wijnaldum, Gomes, Bruma & Willems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ajax heeft bij mij in 2023:
Bony, Boetius, Kishna, Ebecilio (Kyle), Jorit Hendrix, Kongolo, Denswil en Krul.

En in het verleden nog diverse andere spelers zoals Guardado.

PSV heeft: Menig. Nog diverse andere spelers maar niet van de traditionele top 3.

Feyenoord: Cilissen, Koch, Dekker, Hoedt (ex AZ maar toch), Gouweleuw.

Maar Ajax is wel elk jaar kampioen geworden en elk jaar groepsfase CL. Maar hun aankoop beleid is gewoon meh maar er zit gewoon meer kwaliteit dan bij de andere clubs.
Er word zo min mogelijk risico genomen en ze houden zo veel mogelijk vast aan het bekende.
Bruma is bv nog steeds basis speler bij PSV. Vind hem dan wel een stuk overschat in FM, maar ben toch al geen fan van hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Hoe gebruiken jullie pro-zone eigenlijk? Wat zijn nog nuttige tips and tricks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrianV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-07 10:13
klaasvd79 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 00:06:
Hoe gebruiken jullie pro-zone eigenlijk? Wat zijn nog nuttige tips and tricks?
Ik moet kleur bekennen dat ik Pro-zone niet of nauwelijks gebruikt maar op Youtube staan wat uitgebreide reviews hoe dit in je voordeel kan werken.

Ik vertrouw voor een groot gedeelte op feedback van de assistent en wat ik zelf mee krijg in de wedstrijd,
mocht de assistent aangeven dat speler X veel bal verlies heeft of dat speler Y zoek word gespeeld dan word deze onmiddellijk gewisseld.

Afbeeldingslocatie: http://www.gloucestercityafc.com/wp-content/uploads/2012/02/Gloucester_City_AFC_logo.png

Heb een tijdje geen verslag gegeven over de "progressie" van de Engelse hero dream maar volgt snel.
De prestaties waren afgelopen seizoenen niet motiverend genoeg voor een verslag, dit seizoen ruimer budget gekregen en gescout in 'afdankertjes' van de eredivisie.
Deze spelers kosten mij niks en leveren betere prestaties dan spelers die ik kan krijgen in Engeland _/-\o_

Even iets anders..

De club geeft mij een transfer/salaris budget en daar blijf ik elk jaar netjes onder..
Hoe kan de club alsnog verlies draaien en is de begroting elk jaar gericht op voorkomen van degradatie zodat we tv geld opstrijken?
Kan ik daar wat aan doen of ben ik over geleverd aan de kneuzen van het bestuur.
Best frustrerend als je nog steeds een sportpark moet delen dat vanaf 1932 al bestaat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BrianV schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:07:
[...]

De club geeft mij een transfer/salaris budget en daar blijf ik elk jaar netjes onder..
Hoe kan de club alsnog verlies draaien en is de begroting elk jaar gericht op voorkomen van degradatie zodat we tv geld opstrijken?
Kan ik daar wat aan doen of ben ik over geleverd aan de kneuzen van het bestuur.
Best frustrerend als je nog steeds een sportpark moet delen dat vanaf 1932 al bestaat :X
Omdat de club blijkbaar de verwachte inkomsten (sponsor geld, tv geld etc) welke binnen komen na het publiek maken van de cijfers incalculeert.
En de club zet de begroting zo op omdat ze rekening moeten houden met de financiën in het geval men degradeert.

Zodra er genoeg geld in kas zit zal men waarschijnlijk ook afstappen van het rekening houden met degradatie.

Op het moment heeft mijn club 240mln in kas, mijn transfer budget is 260mln.

[ Voor 4% gewijzigd door Deadsy op 08-02-2016 18:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marxel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-01 08:43
Ik zag dat er nog iemand met Wrexham bezig was en dus leek het me wel leuk om mijn carrière met Wrexham hier ook te delen. Ik zit ondertussen in het seizoen 2020/2021 en zit in de Championship waar ik hoop dit seizoen de play-offs te halen. In de vorige seizoenen is zoals hieronder te zien is redelijk knap snel gepromoveerd achter elkaar gepromoveerd.

Seizoen 2015/2016:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/V95od0p.png
Zoals je kunt zien met overmacht kampioen geworden.

Seizoen 2016/2017
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Emvggc2.png
Ook dit seizoen ging beter als verwacht maar konden geen kampioen worden door een oppermachtig Portsmouth. Wel de back to back promoties.

Seizoen 2017/2018
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/79c4jLi.png

Een derde promotie zat er dit seizoen nooit echt in. Dit was meer een seizoen die overleefd moest worden om zo verder te bouwen om voor promotie te kunnen spelen.

Seizoen 2018/2019
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/50PQTOY.png
Dit seizoen ging het een stuk beter en was te zien dat het team op heel belangrijke posities versterkt was. Vooral een geheel nieuwe voorhoede hielp aardig mee. Op naar het Championship!

Seizoen 2019/2020
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yNKa76A.png
Vooraf was de doelstelling om de degradatie plekken onder ons te houden. En dat is aardig gelukt zoals je kunt zien. Op de laatste speeldag konden er zelf play-offs worden zeker gespeeld. Helaas was Milwall het hier niet mee eens en versloegen ze ons met 1-3. Waardoor niet wij maar Millwall play-offs ging spelen en die zelfs wist te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn leuke stappen, ook nog wat titels gepakt.
Ben ooit eens van de laagste divisie naar de PL gegaan zonder ook maar 1 titel te pakken, voelde vrij zuur.

Gewoon uit interesse, wat vind jij zelf het leukste hieraan.
Het seizoen of dat wat eraan vooraf gaat. Het opbouwen van een bijna volledig nieuw team elke zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxel
Deadsy schreef op maandag 08 februari 2016 @ 19:15:
Zijn leuke stappen, ook nog wat titels gepakt.
Ben ooit eens van de laagste divisie naar de PL gegaan zonder ook maar 1 titel te pakken, voelde vrij zuur.

Gewoon uit interesse, wat vind jij zelf het leukste hieraan.
Het seizoen of dat wat eraan vooraf gaat. Het opbouwen van een bijna volledig nieuw team elke zomer.
Vooral het team opbouwen vanaf het begin ja. Zodat het echt "jouw" team wordt. Elke zomer op zoek naar die ene speler die het verschil kan maken waar je nog nooit van gehoord hebt. En natuurlijk als ultieme doel de Champions League binnenhalen met de club die je helemaal zelf hebt opgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marxel schreef op maandag 08 februari 2016 @ 19:27:
[...]

Vooral het team opbouwen vanaf het begin ja. Zodat het echt "jouw" team wordt. Elke zomer op zoek naar die ene speler die het verschil kan maken waar je nog nooit van gehoord hebt. En natuurlijk als ultieme doel de Champions League binnenhalen met de club die je helemaal zelf hebt opgebouwd.
Dat vind ik ook het mooiste, vooral wanneer ze zich echt ontwikkelen.
Soms is het dan dat ze langer bij de club blijven dan je had gedacht, bv je pikt ze op als basis speler in League One en in de PL zitten ze er nog steeds bij. Of dat je ze jong op pikt en ze dan langzaam Europese top worden.

Maar meestal zet je ze na promotie bij het oud vuil en wil je van ze af omdat ze niet meer goed genoeg zijn voor de nieuwe divisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxel
Deadsy schreef op maandag 08 februari 2016 @ 19:41:
[...]

Dat vind ik ook het mooiste, vooral wanneer ze zich echt ontwikkelen.
Soms is het dan dat ze langer bij de club blijven dan je had gedacht, bv je pikt ze op als basis speler in League One en in de PL zitten ze er nog steeds bij. Of dat je ze jong op pikt en ze dan langzaam Europese top worden.

Maar meestal zet je ze na promotie bij het oud vuil en wil je van ze af omdat ze niet meer goed genoeg zijn voor de nieuwe divisie.
Ja precies hetzelfde hier, heel af en toe heb je er een pareltje tussen zitten. In FM 2015 heb ik Barrow tot de Champions League gebracht vanaf de conference north en daar zaten wel stuk of 3 spelers tussen die vanaf de league 2 tot en met de eerste PL titel basis spelers waren. Vooral rechtsback Jordan Lyden was een held. Vanaf League 2 was hij een basisspeler tot hij op zijn 33e stopte toen hij als aanvoerder zijn tweede Champions League mocht omhoog houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marxel schreef op maandag 08 februari 2016 @ 19:58:
[...]

Ja precies hetzelfde hier, heel af en toe heb je er een pareltje tussen zitten. In FM 2015 heb ik Barrow tot de Champions League gebracht vanaf de conference north en daar zaten wel stuk of 3 spelers tussen die vanaf de league 2 tot en met de eerste PL titel basis spelers waren. Vooral rechtsback Jordan Lyden was een held. Vanaf League 2 was hij een basisspeler tot hij op zijn 33e stopte toen hij als aanvoerder zijn tweede Champions League mocht omhoog houden.
Zo heeft denk ik iedereen die meerdere FMs gespeeld heeft wel een speler waar ze echt verhalen over hebben. Spelers die hun altijd bij gebleven zijn.

Voor mij zullen het altijd de 2 Mayo's zijn. Beide vleugel spelers, konden geloof ik op aan beide kanten spelen en beide waren wereldklasse spelers.

Eentje kwam ik toevallig tegen via het scouten. Aan het einde van het seizoen had ik een vleugel speler nodig, de naam Mayo kende ik nog van een scout en ik besloot dit jonge talent te halen door ingame op Mayo te zoeken.
Ik haalde dit jonge talent en achteraf bleek het de verkeerde Mayo te zijn. Dus haalde ik ook nog de ander.

Beide waren het top talenten en beide ontwikkelden zich tot wereld top, de een iets beter dan de ander.

Maar ik vond het altijd hilarisch om 2 vleugel spelers te hebben met dezelfde naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na een korte pauze van FM vanwege andere activiteiten heb ik gisteren mijn 8e seizoen afgemaakt en mijn doelen behaald! Een volledig verslag volgt vanavond als ik de benodigde screens heb gemaakt.

Na wikken en wegen heb ik besloten Madrid na 5 jaar achter me te laten en op zoek te gaan naar een nieuwe uitdaging. Iemand nog suggesties voor iets leuks? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Marxel schreef op maandag 08 februari 2016 @ 18:55:
Ik zag dat er nog iemand met Wrexham bezig was en dus leek het me wel leuk om mijn carrière met Wrexham hier ook te delen. Ik zit ondertussen in het seizoen 2020/2021 en zit in de Championship waar ik hoop dit seizoen de play-offs te halen. In de vorige seizoenen is zoals hieronder te zien is redelijk knap snel gepromoveerd achter elkaar gepromoveerd.
Hehe, ja die iemand ben ik :P

Jij promoveert wel sneller dan ik. Ik had wel al heel snel promotie naar de League 2 en ook promotie naar League 1 volgde snel, maar in League 1 heb ik wel enkele seizoenen doorgebracht voor ik promoveerde naar de Championship. Ook daar weer een paar seizoenen overwinterd voor ik eindelijk naar de Premier Division promoveerde :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
JapieTalent schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:57:
Na een korte pauze van FM vanwege andere activiteiten heb ik gisteren mijn 8e seizoen afgemaakt en mijn doelen behaald! Een volledig verslag volgt vanavond als ik de benodigde screens heb gemaakt.

Na wikken en wegen heb ik besloten Madrid na 5 jaar achter me te laten en op zoek te gaan naar een nieuwe uitdaging. Iemand nog suggesties voor iets leuks? :)
Aan de volgende teams denk ik:
-Sparta Rotterdam : Promotie afdwingen en een stabiele ploeg maken voor de middenmoot
-Spurs : Word de verlosser en haal de lang verwachte prijzen binnen
-AC & Inter Milaan: eer herstel
-Arsenal : haal alle wonderkids binnen met je absurd hoog transfer budget
-Pak een random ploeg uit de Chinese/Mexicaanse competitie
-MLS

Iets wat ik voorbij zag komen op het web is een fan based club nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxel
wildhagen schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:59:
[...]

Hehe, ja die iemand ben ik :P

Jij promoveert wel sneller dan ik. Ik had wel al heel snel promotie naar de League 2 en ook promotie naar League 1 volgde snel, maar in League 1 heb ik wel enkele seizoenen doorgebracht voor ik promoveerde naar de Championship. Ook daar weer een paar seizoenen overwinterd voor ik eindelijk naar de Premier Division promoveerde :P
Ik zag het ja, merkte ook wel dat door zo vaak te promoveren je selectie je niet bij kan houden. Te veel spelers die het niveau niet aankunnen maar die je niet kunt vervangen door te weinig geld. Vooral in de Championship is het verschil in geld enorm heb ik wel gemerkt. Hoe waren jou financiën in de lagere divisies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Marxel schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:22:
[...]

Ik zag het ja, merkte ook wel dat door zo vaak te promoveren je selectie je niet bij kan houden. Te veel spelers die het niveau niet aankunnen maar die je niet kunt vervangen door te weinig geld. Vooral in de Championship is het verschil in geld enorm heb ik wel gemerkt. Hoe waren jou financiën in de lagere divisies?
In de Conference National en League 2 maakte ik eigenlijk continue verlies. In League 1 draaide ik eigenlijk elk jaar wel redelijk quitte tot lichte winst.

In de Championship kon ik elk jaar een bescheiden winst boeken, en in de Premier Division liep ik pas echt enorm binnen. Daar kreeg ik voor 1 wedstrijd qua TV-gelden al bijna net zoveel binnen als ik in League 1 in een heel seizoen binnenkreeg :X

Qua niveau merk ik dat me name het gat tussen League 1 en Championship erg groot s. Tussen Conference National, League 2 en League 1 vind ik het verschil veel kleiner, maar kom je eenmaal boven League 1 uit merk je het wel.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BrianV schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:05:
[...]

Aan de volgende teams denk ik:
-Sparta Rotterdam : Promotie afdwingen en een stabiele ploeg maken voor de middenmoot
-Spurs : Word de verlosser en haal de lang verwachte prijzen binnen
-AC & Inter Milaan: eer herstel
-Arsenal : haal alle wonderkids binnen met je absurd hoog transfer budget
-Pak een random ploeg uit de Chinese/Mexicaanse competitie
-MLS

Iets wat ik voorbij zag komen op het web is een fan based club nemen.
De doorgestreepte clubs vallen sowieso al af: een Rotterdamse club managen voelt toch vreemd als Ajacied, plus dat ik ook niet echt iets heb met Sparta. Spurs had ik zelf ook in gedachten, maar nu blijkt dat zij de afgelopen jaren eigenlijk al heel succesvol zijn geweest met 2 landstitels en zelfs een Champions League 4 jaar geleden. Arsenal is een beetje zoals Sparta: ik heb er niets mee en uit eerdere pogingen heb ik geleerd dat mijn spelplezier altijd enorm snel wegvalt als ik voor Arsenal ga.

MLS staat eigenlijk het hoogst op mijn verlanglijst, alleen vallen daar geen ontslagen. Bug misschien? Heb het afgelopen jaar de mutaties daar scherp in de gaten gehouden, maar iedereen blijft netjes zitten. Anders maar eens rondneuzen in de lagere divisies om een soortgelijk LLM avontuur te starten zoals enkele andere Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
JapieTalent schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:27:
[...]

De doorgestreepte clubs vallen sowieso al af: een Rotterdamse club managen voelt toch vreemd als Ajacied, plus dat ik ook niet echt iets heb met Sparta. Spurs had ik zelf ook in gedachten, maar nu blijkt dat zij de afgelopen jaren eigenlijk al heel succesvol zijn geweest met 2 landstitels en zelfs een Champions League 4 jaar geleden. Arsenal is een beetje zoals Sparta: ik heb er niets mee en uit eerdere pogingen heb ik geleerd dat mijn spelplezier altijd enorm snel wegvalt als ik voor Arsenal ga.

MLS staat eigenlijk het hoogst op mijn verlanglijst, alleen vallen daar geen ontslagen. Bug misschien? Heb het afgelopen jaar de mutaties daar scherp in de gaten gehouden, maar iedereen blijft netjes zitten. Anders maar eens rondneuzen in de lagere divisies om een soortgelijk LLM avontuur te starten zoals enkele andere Tweakers.
In FM15 heb ik Bromley FC naar het hoogte niveau gekregen maar na het jaar 2025 en nog steeds geen plek bij de bovenste 5 vond ik het genoeg.
Zoals je weet heb ik nu Gloucester genomen vanwege het logo :+ en omdat de club een grote uitdaging is, soms breekt het mij wel op dat er zo weinig voor handen is om de club fatsoenlijk op te bouwen.

Mijn advies is neem een LLM club met fatsoenlijk budget en training accommodatie of een goede moederclub waar je redelijke spelers kan lenen.

Heb je de MLS toegevoegd als speelbare competitie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BrianV schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:38:
[...]

Heb je de MLS toegevoegd als speelbare competitie ?
Ja: ik speel (omwille van de snelheid van het spel) met een beperkt aantal competities en heb MLS (uit mijn hoofd) 3 jaar geleden toegevoegd. Zou het daardoor komen?
BrianV schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:38:
[...]

In FM15 heb ik Bromley FC naar het hoogte niveau gekregen maar na het jaar 2025 en nog steeds geen plek bij de bovenste 5 vond ik het genoeg.
Zoals je weet heb ik nu Gloucester genomen vanwege het logo :+ en omdat de club een grote uitdaging is, soms breekt het mij wel op dat er zo weinig voor handen is om de club fatsoenlijk op te bouwen.

Mijn advies is neem een LLM club met fatsoenlijk budget en training accommodatie of een goede moederclub waar je redelijke spelers kan lenen.
Dank voor je adviezen. Vanavond maar eens kijken wat er beschikbaar is. Ik merk dat ik ook vaak keuzes voor clubs maak op basis van logo, naam of spelers die er spelen waar je op een of andere manier feeling mee hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
JapieTalent schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:23:
[...]

Ja: ik speel (omwille van de snelheid van het spel) met een beperkt aantal competities en heb MLS (uit mijn hoofd) 3 jaar geleden toegevoegd. Zou het daardoor komen?

[...]

Dank voor je adviezen. Vanavond maar eens kijken wat er beschikbaar is. Ik merk dat ik ook vaak keuzes voor clubs maak op basis van logo, naam of spelers die er spelen waar je op een of andere manier feeling mee hebt.
Of het later toevoegen van een competitie het probleem is kan ik niet met zekerheid zeggen maar is wel voor de hand liggend.

FC United Manchester is een leuke ploeg/.
https://nl.wikipedia.org/wiki/FC_United_of_Manchester

De club werd opgericht in de zomer van 2005 door misnoegde supporters van Manchester United. Dit deden ze uit onvrede over de vercommercialisering van het spel, stadions met enkel zitplaatsen, exorbitante toegangsprijzen en gebrek aan democratie in de top van het voetbal. De doorslaggevende factor voor deze beslissing was de overname van hun club door Malcolm Glazer. Op advies van AFC Wimbledon-voorzitter Kris Stewart werd tijdens een vergadering op 30 mei van dat jaar besloten een eigen club op te richten. Bij een latere vergadering was Stewart zelf ook aanwezig en gaf hij aan dat Wimbledon hulp zou verlenen bij de organisatie van de club. AFC Wimbledon is zelf een club die drie jaar eerder was opgericht door supporters.

Op 22 juni 2005 werd Karl Marginson aangesteld als manager. De ploeg zou vanaf het seizoen 2005/2006 uitkomen in de tweede divisie van de North West Counties Football League.

In den beginne werd FC United als naam gekozen, maar de Football Association keurde dat niet goed. Iedereen die geld had gestoken in de club werd gevraagd te stemmen tussen FC United of Manchester, FC Manchester Central, AFC Manchester 1878 en Newton Heath United FC. Op 14 juni werd bekendgemaakt dat FC United Of Manchester met 44% de meeste stemmen had gekregen. Een lokale club Leigh RMI verkeerde rond die tijd in financiële moeilijkheden en deed het voorstel op te gaan in de nieuwe club. De oprichters van FC United vonden dat echter niet gepast, omdat zij juist waren ontstaan uit onvrede over de overname van Manchester United. Desondanks gaan beide clubs nauw met elkaar om en was de eerste officiële wedstrijd van FC United een vriendschappelijke wedstrijd tegen Leigh RMI (0-0). Begin juli 2005 hadden meer dan 4000 mensen geld geïnvesteerd in de nieuwe club waardoor het banksaldo meer dan £100.000 bedroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JapieTalent schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:57:

Paar FMs geleden had iemand een site gemaakt met een club randomizer. Zolang doen tot je een club tegen komt met een leuk embleem of waarbij je zegt: Wie?

Of 1860 Munchen, is echt wel een uitdaging. Iemand hier was er al mee bezig. In het verleden heb ik er ook mee gespeeld en ze groot weten te maken. Maar ze zijn echt een uitdaging.
Schulden, idioot hoge huur van een stadion dat ze niet vol krijgen (ik geloof dat de huur ongeveer gelijkstaat aan de kaartverkoop over het hele seizoen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deadsy schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 18:24:
[...]

Paar FMs geleden had iemand een site gemaakt met een club randomizer. Zolang doen tot je een club tegen komt met een leuk embleem of waarbij je zegt: Wie?

Of 1860 Munchen, is echt wel een uitdaging. Iemand hier was er al mee bezig. In het verleden heb ik er ook mee gespeeld en ze groot weten te maken. Maar ze zijn echt een uitdaging.
Schulden, idioot hoge huur van een stadion dat ze niet vol krijgen (ik geloof dat de huur ongeveer gelijkstaat aan de kaartverkoop over het hele seizoen).
Die kan sowieso niet aangezien ze niet beschikbaar zijn, plus ik ben al 8 seizoenen onderweg dus er is zo links en rechts al wel iets gebeurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JapieTalent schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 18:25:
[...]

Die kan sowieso niet aangezien ze niet beschikbaar zijn, plus ik ben al 8 seizoenen onderweg dus er is zo links en rechts al wel iets gebeurd ;)
Hmm, kampioen van Duitsland denk ik niet, gedegradeerd uit de 2e liga?
Want na 8 jaar zullen de schulden grotendeels al weg zijn maar de situatie met het stadion blijft het zwaar maken.
In mijn game zijn ze al eens gepromoveerd naar de 1e liga maar ook direct weer gedegradeerd. Financieel is het gewoon een vrij pittige club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deadsy schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 18:29:
[...]

Hmm, kampioen van Duitsland denk ik niet, gedegradeerd uit de 2e liga?
Want na 8 jaar zullen de schulden grotendeels al weg zijn maar de situatie met het stadion blijft het zwaar maken.
In mijn game zijn ze al eens gepromoveerd naar de 1e liga maar ook direct weer gedegradeerd. Financieel is het gewoon een vrij pittige club.
Nee, ze hebben nog een manager bedoelde ik er mee. ;)

In mijn game zijn ze niet hoger dan de 8e plek geëindigd en in het seizoen 2020/2021 hebben ze zelfs een uitstapje gemaakt naar de 3e divisie. Schuld hebben ze nog wel: 30 miljoen, maar nu weet ik niet hoeveel dat aan het begin is.

Het is zojuist september geworden, maar nog niets interessants voorbij zien komen. Zie nu wel dat LA Galaxy's manager onder vuur ligt vanwege slechte resultaten (20e) en ook in de afgelopen jaren hebben ze erg slecht gepresteerd. Eens afwachten.

Overigens:
BrianV schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:15:
[...]
Of het later toevoegen van een competitie het probleem is kan ik niet met zekerheid zeggen maar is wel voor de hand liggend.
Dit lijkt me heel sterk, want dat zou het nut van competities toevoegen/verwijderen in een klap wegnemen.

[ Voor 15% gewijzigd door Jaap. op 09-02-2016 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JapieTalent schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 18:34:
[...]

Nee, ze hebben nog een manager bedoelde ik er mee. ;)

In mijn game zijn ze niet hoger dan de 8e plek geëindigd en in het seizoen 2020/2021 hebben ze zelfs een uitstapje gemaakt naar de 3e divisie. Schuld hebben ze nog wel: 30 miljoen, maar nu weet ik niet hoeveel dat aan het begin is.

Het is zojuist september geworden, maar nog niets interessants voorbij zien komen. Zie nu wel dat LA Galaxy's manager onder vuur ligt vanwege slechte resultaten (20e) en ook in de afgelopen jaren hebben ze erg slecht gepresteerd. Eens afwachten.
MLS is een aardig anders. Al eens nagedacht om alle Champions Leagues te winnen? Azie, Zuid Amerika etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deadsy schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 18:36:
[...]

MLS is een aardig anders. Al eens nagedacht om alle Champions Leagues te winnen? Azie, Zuid Amerika etc?
MLS lijkt me interessant vanwege de regels, maar dat is dan ook direct weer de moeilijkheid. Wat jij noemt is nog helemaal niet zo'n gek doel. Eens even kijken wat er gebeurd. In ieder geval eerst even eten en mijn laatste verslag van Real Madrid schrijven! :) Thanks voor je input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JapieTalent schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 18:38:
[...]

MLS lijkt me interessant vanwege de regels, maar dat is dan ook direct weer de moeilijkheid. Wat jij noemt is nog helemaal niet zo'n gek doel. Eens even kijken wat er gebeurd. In ieder geval eerst even eten en mijn laatste verslag van Real Madrid schrijven! :) Thanks voor je input!
Mocht je gaan proberen om alle CLs te winnen dan kun je zelf ook nog kiezen voor de moeilijkheidsgraad.
Bv de competitie in China word bij mij al 10 jaar lang door dezelfde club gewonnen, (al meer dan 100 wedstrijden ongeslagen).

En dan heb je nog de moeilijkheidsgraad met de moeilijke namen, nja moeilijk voor ons om te onthouden omdat het voor ons zo veel op elkaar lijkt.
Hopelijk gaat nu niemand over racisme zeuren maar zijn we gewoon realistisch genoeg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Seizoen 8 2022 - 2023: Real Madrid

In hoofdstuk 1, 2, 3, 4, 5, 6 en 7 kun je de voorgaande avonturen lezen. Ditmaal tijd voor het 8e, en zoals aangegeven laatste hoofdstuk in Madrid, let's go!

Transfers
Geen transfers gedaan (waarom zouden we ook na het succesvolle vorige seizoen), maar wel enkele overbodige spelers verkocht. Aangezien het ook geen grote namen zijn, zal ik jullie hiermee niet mee vermoeien.

Europese Supercup
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/n1Uhx/727224dc49.png
Weinig bijzonders te melden, voor de goal moesten we ons ritme nog weer hervinden na vorig seizoen. Achterin hielden we het wel dicht: 1-0. Prijs nummer 1.

Spaanse Supercup
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/n1Up5/0cb7a95da0.png
In navolging van de Europese Supercup wisten we na twee wedstrijden ook de Spaanse Supercup te winnen. Uit verloren we nog van Valencia, maar thuis herstelden we dat, en overall was het genoeg om de beker omhoog te mogen tillen. Prijs nummer 2.

Competitie
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/n1UFn/2a51cf7f56.png
Kampioen! En hoe... 38 wedstrijden, 34 overwinningen, 4 gelijke spelen en 0 verliespartijen. Ongeslagen kampioen geworden, met een recordaantal punten van 106 punten, 112 doelpunten voor en slechts 8 tegen. Een ongekend seizoen en ik denk mijn beste ooit. De uitslagen: deel 1 en 2. Prijs nummer 3.

Champions League
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/n1Vl4/14c11167e1.png
Relatief eenvoudig gekwalificeerd, maar dat moest ook wel gezien de kwaliteiten van de tegenstanders.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/n1VuQ/e1523c7cc7.png
Na de groepsfase werd Everton geloot: 1-1 uit en 3-0 thuis en dus naar de kwartfinale. Hierin wachtte stadsgenoot Atletico. Na de eerste ontmoeting was de halve finale al bereikt. de return was dus ook een formaliteit. In de halve finale moesten we tegen Monaco, net als vorig seizoen. En net als vorig seizoen wonnen we relatief eenvoudig, al verloren we wel de uitwedstrijd dit keer. In de return werd dit resultaat weggepoetst en dus de finale bereikt. Hierin was PSG de tegenstander. Na een spannende wedstrijd was Eriksen de matchwinner door de winnende goal binnen te schieten. Kampioenen, voor de tweede keer op rij de Champions League gewonnen, fantastisch! Prijs nummer 4.

Spaanse Beker
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/n1Wo7/c3c06b6028.png
Na relatief eenvoudige ontmoetingen tegen Ponteferradina en Almeria kregen we in de kwartfinale Valencia toebedeeld, wat een brug te ver bleek. 1-2 en 0-0 betekende uitschakeling.

Tot slot
Fantastisch seizoen met als absolute hoofdprijs de tweede Champions League op rij! Klein minpunt was de Spaanse Beker, maar je kunt niet alles hebben. Voorafgaand aan dit seizoen had ik me als doelen gesteld om La Liga en de Champions League te winnen, wat dus is gelukt. Derhalve heb ik mijn contract ingeleverd en op zoek gegaan naar iets nieuws. Op 19 november 2023 is me dat gelukt en ga ik mijn geluk beproven in New York.

Afbeeldingslocatie: http://newyorkcity-mp7static.mlsdigital.net/elfinderimages/NYCFC-Desktop-Wallpaper-1920x1080.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:18

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Respect voor jullie helden die met lage divisie clubs beginnen. Gisteren een poging gedaan met Notts County (League 2), maar ik kan dit echt niet. 0 middelen en geen schuiven mogelijk met spelers/geld e.d.
Vind het niet erg om zuinig te zijn, maar dit is te frustrerend voor mij.. Transferbudget van 77K _O-

Game maar afgesloten en nieuwe game gestart met ADO Den Haag. Eigenlijk heb ik dat iedere FM wel gedaan, beginnen met Arsenal en daarna met ADO. Meer gevoel van kleine club groot maken, maar lager dan dat niveau (is soort van Championship niveau) trek ik niet :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Angeloonie schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:27:
Respect voor jullie helden die met lage divisie clubs beginnen. Gisteren een poging gedaan met Notts County (League 2), maar ik kan dit echt niet. 0 middelen en geen schuiven mogelijk met spelers/geld e.d.
Vind het niet erg om zuinig te zijn, maar dit is te frustrerend voor mij.. Transferbudget van 77K _O-

Game maar afgesloten en nieuwe game gestart met ADO Den Haag. Eigenlijk heb ik dat iedere FM wel gedaan, beginnen met Arsenal en daarna met ADO. Meer gevoel van kleine club groot maken, maar lager dan dat niveau (is soort van Championship niveau) trek ik niet :P
Ik heb wel een beetje het zelfde hoor: ik probeer het elke keer, maar het is me nog nooit echt langdurig gelukt om een club van een dusdanig lage divisie op te bouwen zoals enkelen hier.

Nu bij NYCFC valt het niveau eigenlijk nog wel mee: eredivisie als ik zou moeten vergelijken. Maar in ieder geval hoger dan ik had verwacht (vorig seizoen eindigden ze als 18e in de MLS).
De club heeft ruim 120mil in kas en is dus vrij vermogend. Ik heb gister een klein half jaar kunnen spelen (nov 2023 - maart 2024) aangezien de competitie dan nog stil ligt en de tijd dus vrij rap gaat, maar ben bijna continue bezig geweest met scouten van spelers, meedoen aan drafts en voornamelijk te proberen om alles te begrijpen. Grootste aankoop qua naam is Michy Batshuayi die ik voor 500k over kon nemen van Marseille en dus mijn eerste spits is. Inmiddels is de competitie 5 speelrondes oud en met 3 overwinningen, 1 gelijk spel en 1 verliespartij zijn we redelijk begonnen.

Wel merk ik dat alle speciale selectieregels en drafts ontzettend veel tijd en energie kosten. Ben benieuwd hoelang ik dat vol ga houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV

Als je een LLM club kiest is het belangrijk dat je aankopen van spelers MOET vergeten.
Begin met de structuur van de club, haal door middel van de staff filters die je kan downloaden (Topic start)
een goede assistent binnen (Mijn "ikke" in game heeft volledige kennis van Nederland, England en Denemarken > Taal) die tevens ook gelijk je hoofdscouting of je TD is.
Je jeugdopleiding zou ik laten voor wat het is totdat je club wat meer geld heeft en de status full prof hebben.
Zo haal je onbekende mannen binnen die enorm waardevol zijn met het opbouwen van je club.

Zorg dat je 3 mensen kunt laten scouten in je regio, in dit geval nemen we England.

Scout 1 zoekt naar alle spelers met het type "Transfer" en minimaal 3 sterren hebben voor het huidige niveau en toekomstige potentie.
Scout 2 zoekt naar alle spelers met het type "Huur" en minimaal 3 sterren hebben voor het huidige niveau en toekomstige potentie.
Scout 3 zoekt naar alle spelers met het type "na afloop contract" en minimaal 3 sterren hebben voor het huidige niveau en toekomstige potentie.

Door de kleine opdracht zullen ze snel resultaat geven en laat deze spelers door je assistent scouten en als het mogelijk is nodig IEDEREEN uit voor een 4 weken stage.
Dit kan je blijven doen en langzamerhand voeg je daar meerdere landen toe naarmate je scout regio uitbreid.
Na de 4 weken zou je genoeg kennis hebben van spelers en kan je kiezen wie je wilt hebben.
Ik scout regelmatig handmatig in de Eredivisie voor afdankertjes die voor mij enorm waardevol zijn,
zo heb ik een griekse verdediger van AZ overgenomen en een links buiten van ADO en een amateur overgenomen uit de hoogste amateur klasse van Nederland.

Dit is pas het tipje van sluieren met de kennis die ik heb van LLM clubs...
Iedereen kan spelen met een groot budget.. there is no fun in that

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Nou 5e seizoen met Heereveen ook weer ten einde, niet ontevreden, liep beter en een iets constantere lijn in uitslagen. Wederom 5e geworden voor de 4e keer, maar nu na een bloedstollende finale tegen Ajax ook de beker gewonnen.
Mijn 4231 opstelling hou ik aan, komen weer aantal goede spelers door, blijft nog steeds zoeken naar de goede instellingen. Meest opvallende is dat de tegenstander veel makkelijker steekballen geeft en ook actievere buiten spelers.

Net als aantal andere speel ik met 1 spits, deze jongen is zeer sterke afmaker(poacher) echter is het lastig om hem constant aan het scoren te houden. Wat voor type spitsen gebruiken jullie, en wat zou de beste manier zijn om deze afmaker te bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
klaasvd79 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:42:
Nou 5e seizoen met Heereveen ook weer ten einde, niet ontevreden, liep beter en een iets constantere lijn in uitslagen. Wederom 5e geworden voor de 4e keer, maar nu na een bloedstollende finale tegen Ajax ook de beker gewonnen.
Mijn 4231 opstelling hou ik aan, komen weer aantal goede spelers door, blijft nog steeds zoeken naar de goede instellingen. Meest opvallende is dat de tegenstander veel makkelijker steekballen geeft en ook actievere buiten spelers.

Net als aantal andere speel ik met 1 spits, deze jongen is zeer sterke afmaker(poacher) echter is het lastig om hem constant aan het scoren te houden. Wat voor type spitsen gebruiken jullie, en wat zou de beste manier zijn om deze afmaker te bedienen?
Ik speel met een valse nummer 9 met een hangende vleugelspits en vleugelspits.
Zo heb je diversiteit in de aanval en dat werkt redelijk voor mij door het gebrek aan kwaliteit,
een spits scorend houden blijft lastig.
Op de bank heb ik verschillende type spitsen zitten maar ik hou vast een valse 9, diepe spits en een target man.
Tussen de aantal spitsen wil ik het liefst iemand met veel ervaring 28+ die de jonkies bij de oren grijpt wanneer het niet lukt :+ .

Tip: zorg voor een creatieve middenvelder die kansen creëert en dat mag best wat kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
BrianV schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:15:
[...]

Ik speel met een valse nummer 9 met een hangende vleugelspits en vleugelspits.
Zo heb je diversiteit in de aanval en dat werkt redelijk voor mij door het gebrek aan kwaliteit,
een spits scorend houden blijft lastig.
Op de bank heb ik verschillende type spitsen zitten maar ik hou vast een valse 9, diepe spits en een target man.
Tussen de aantal spitsen wil ik het liefst iemand met veel ervaring 28+ die de jonkies bij de oren grijpt wanneer het niet lukt :+ .

Tip: zorg voor een creatieve middenvelder die kansen creëert en dat mag best wat kosten ;)
Creatieve middenvelder genoeg(eerder teveel denk ik), heb jij de buitenspelers op ondersteunen of aanval staan? Heb inderdaad wel jonge spitsen(19 jaar beiden, maar wel cijfertechnisch zeer goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
klaasvd79 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:59:
[...]

Creatieve middenvelder genoeg(eerder teveel denk ik), heb jij de buitenspelers op ondersteunen of aanval staan? Heb inderdaad wel jonge spitsen(19 jaar beiden, maar wel cijfertechnisch zeer goed)
Vleugelspits aanvallend en hangende vleugelspits ook aanvallend (weet ik niet meer zeker)
2 van 19 jaar is wel een groot risico, mijn ouwe rot van 32 scoor per 10 wedstrijden 5keer,
de jonkies scoren een hebben een hoger gemiddelde maar scoren vrij weinig.
Hoewel een valse 9 niet als een echte spits gerekend kan worden.

Een schaduwspits of CAM werkt ook prima maar laat wel een gat achter op het middenveld.

Valse 9
een diepe spits die niet voortdurend als meest vooruitgeschoven spits binnen het systeem fungeert. De naam verwijst naar het rugnummer 9, meestal gedragen door de diepe spits. Een valse negen laat zich uitzakken tot op het middenveld om daar een man-meer-situatie te creëren en om zijn bewakers, de centrale verdedigers van de tegenstander, kwijt te spelen. Bij het uitzakken van de valse negen worden de vleugelspitsen de meest vooruitgeschoven aanvallers binnen het systeem. Zij profiteren dan ook het meest van de ruimte die gecreëerd wordt door het uitzakken van de valse negen. De rol van de valse negen kan vergeleken worden met die van de schaduwspits. Ook hier gaat het meestal om voetballers met inzicht en een uitstekende techniek. Voorbeelden zijn Lionel Messi en Cesc Fàbregas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:14
Ik ben nu halverwege mijn 2e seizoen met Feyenoord.
Start van het eerste seizoen ging erg goed, ik kon de selectie bij elkaar houden en versterkte het team alleen door Angel Correa te huren. Een Argentijns Wonderkind van Atletico. In de winterstop stond ik bovenaan en Kuyt was mijn spits die ze er vanuit alle hoeken en standen in schoot.
Rond de winterstop begon de ellende eigenlijk een beetje, buitenlandse clubs begonnen aan mijn spelers te trekken en een aantal spelers begonnen onrust te stoken omdat ze niet genoeg aan spelen toe kwamen.

Omdat het zo goed ging wilde ik deze selectie bij elkaar houden tot het einde van het seizoen, het gevolg was dus dat ik allemaal ontevreden spelers had die er vervolgens in de 2e seizoenshelft een puinhoop van maakten. Niks liep meer, ik stond op het punt om ontslagen te worden maar in de uitstel die ik van het bestuur kreeg heb ik met ultra laf voetbal toch wat puntjes gepakt waardoor ik mocht blijven en toch nog 3e werd. In ieder individueel klassement had ik wel een speler bovenaan staan, maar dat was niet genoeg voor het kampioenschap.

In de zomer lastige spelers of die gewoon niveau tekort kwamen zoals vd Heijden, El Ehmadi, Immers en Kramer laten vertrekken. Van Beek zijn contract verlengd en een clausule erin op laten nemen dat hij voor €22.5 miljoen weg mocht. Nooit verwacht dat er iemand zou zijn die dat zou betalen, maar op de laatste dag van het transferwindow was daar ineens Manchester City. Hierdoor zat ik wel ineens krap in de verdedigers maar ik kon gelukkig voor het einde van het window Bruna van PSV overnemen.

Ik wist mij te plaatsen voor de groepsronde van de Europa League maar kwam 1 punt tekort voor de knockout ronde. In de competitie sta ik halverwege het seizoen qua verliespunten weer in de top 3, maar ik ben niet stabiel genoeg om echt door te drukken :X
Hopelijk kan ik deze zomer weer cashen en de selectie wat meer naar mijn smaak indelen. Ik heb Kongolo linksback staan omdat Nelom gewoon tekort komt voor de basis, maar daardoor ben ik aanvallen niet zo sterk als op rechts met Karsdorp.
Centraal op het middenveld heb ik vooral voetballers lopen, daar heb ik toch wel graag een balafpakker bij voor wat meer balans. Bilal speelt bij mij rechts op het middenveld, zit bij de laatste 5 voor Wereld talent van het jaar dus het is maar de vraag of ik die kan houden.
Voorin speel ik met Kuyt en een gehuurde jeugdspeler van AS Roma. Kuyt is topscorer in de eredivisie en schiet ze er dus nog steeds in, maar raakt toch ook wel op leeftijd. Dus er zal toch ook nog ergens een spits vandaan moeten komen.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Mede door advies BrianV en wat zoektochten op internet, de tactiek wederom wat aangescherpt, en hoe denk je dan, aangezien alles al geprobeerd is. Het aantal spelmakers reduceren naar 2, de verdediging PI geven voor minder druk zetten(gingen als kippen zonder kop alle kanten op anders). Alleen de spits heeft aanvallende instructie, en een gestructureerd systeem.
Start van het seizoen en de oefenwedstrijden gaan top, JC schaal winnen van Ajax, ditmaal zonder penals, en de 1e twee wedstrijden van NAC(4-0) en van PSV(3-1), met overmacht mag wel gezegd worden.

En dan, wederom gaat het mis, Vitesse nog gelijk na 0-2 achterstand en een verlies partij tegen ADO. Ook uit CSKA 1-3 verloren. Statistisch geen verschil met andere wedstrijden, maar het gemak waar nu weer de verdediging mannen laat lopen is niet leuk meer. Het is net alsof zij elke keer een andere opdracht nodig hebben(hoe onlogisch dan ook) en zij dan wel scherp kunnen zijn.

Ga proberen deze manier van spelen vast te houden, kijken of het nog wat oplevert.

Edit: de niet scorende spits was ook even opgelost, scoorde in de 2e twee wedstrijden van de competitie in allebei een hattrick, sindsdien is het pet

[ Voor 6% gewijzigd door klaasvd79 op 10-02-2016 23:26 ]

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-07 10:08

On_E

Housemusic

Goed om te zien dat jullie allen nog druk zijn. :)
Zelf even een FM pauze ingelast nadat ik echt heel veel heb gespeeld sinds de release, er zijn nu teveel andere toffe games!

Wel wil ik dit even delen met jullie :

https://www.facebook.com/...457637469/?type=2&theater

Toch mooi dat FM! :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Dat transfer budget moet je naar het salaris overzetten.
Proberen te huren van een PL of championship club. En dan gratis spelers binnenhalen.
Zijn dan meestal 1 trick ponys, dus ze kunnen 1 ding goed en dat was het.

• klaasvd79
Hoe zit dat eigenlijk met de instellingen over rigide,/gebalanceerd/fluid etc. Klopt het hoe losser het systeem hoe minder specialisten rollen ingesteld moeten worden? Dat was voor oudere wel zo dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:50

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ben ik de enige waarbij het laden van FM16 (+Steam) zo lang duurt op een snel systeem? (Laptop met i7 6700HQ, 16GB ram, PCIe NVMe SSD) Ik blijf heel lang wachten op een zwart scherm met een "wacht-rondje" en pas na verschillende keren ctrl-alt-del en alt-tab gebeurt er eens wat. (Splash screens.) Ik heb het idee dat ik ergens op moet wachten, maar wat? Steam?

Daarnet opnieuw getest: Het kan rustig meer dan 10 minuten duren zonder dat er zichtbaar iets verandert / gebeurt. Dat zou met mijn laptop niet moeten gebeuren.

[ Voor 64% gewijzigd door Jorgen op 13-02-2016 12:36 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorgen schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 00:08:
Ben ik de enige waarbij het laden van FM16 (+Steam) zo lang duurt op een snel systeem? (Laptop met i7 6700HQ, 16GB ram, PCIe NVMe SSD) Ik blijf heel lang wachten op een zwart scherm met een "wacht-rondje" en pas na verschillende keren ctrl-alt-del en alt-tab gebeurt er eens wat. (Splash screens.) Ik heb het idee dat ik ergens op moet wachten, maar wat? Steam?

Daarnet opnieuw getest: Het kan rustig meer dan 10 minuten duren zonder dat er zichtbaar iets verandert / gebeurt. Dat zou met mijn laptop niet moeten gebeuren.
Zit de CPU misschien op eco modus ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Deadsy schreef op zondag 14 februari 2016 @ 00:19:
[...]

Zit de CPU misschien op eco modus ofzo?
De computer staat ingesteld op gebalanceerd energiegebruik - zo uit de fabriek.
Systeemeigenschappen - geavanceerd: ingesteld op automatisch.

Waar kan ik zien hoe de processor staat ingesteld?

[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 14-02-2016 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorgen schreef op zondag 14 februari 2016 @ 00:23:
[...]

De computer staat ingesteld op gebalanceerd energiegebruik - zo uit de fabriek.
Waar kan ik zien hoe de processor staat ingesteld?
Stel hem eens op hoge prestaties en kijk of dit de prestaties beinvloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat maakt dus geen/nauwelijks verschil.
Ik moet blijven drukken op ctrl-alt-del en/of alt-tab om voorbij het zwarte scherm te komen. Als het na herhaaldelijk drukken eindelijk lukt om taakbeheer op te roepen, kan ik kiezen voor iets anders te openen en dan starten de splash screens van FM.

Heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-07 15:50
Goed bezig allen. Ik heb ook even een FM pauze. Even druk met andere games. Maar ik keer altijd terug bij FM na verloop van tijd ;) tot dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jorgen schreef op zondag 14 februari 2016 @ 00:33:
Ik moet blijven drukken op ctrl-alt-del en/of alt-tab om voorbij het zwarte scherm te komen. Als het na herhaaldelijk drukken eindelijk lukt om taakbeheer op te roepen, kan ik kiezen voor iets anders te openen en dan starten de splash screens van FM.

Heel raar.
Iemand anders die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorgen schreef op maandag 15 februari 2016 @ 09:27:
[...]

Iemand anders die hier ervaring mee heeft?
Het probleem zegt mij niets, maar gezien je specs zou het sowieso niet mogen. Misschien moet je de zaak even opnieuw installeren, wellicht dat daar iets niet goed is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Daar heb ik altijd zo'n hekel aan... ;) Dan heb je een maagdelijk nieuw systeem en dan kan je toch weer dingen opnieuw gaan doen...

Ik zal het binnenkort maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:05
klaasvd79 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:42:

Ik zit net in mijn 6e seizoen bij Heerenveen, eerste seizoen 3e geworden en de rest kampioen. Alleen het 3e seizoen dreigde ik 2e te worden maar op de slotdag verloor Feyenoord waardoor ik met 1 punt alsnog met de titel aan de haal ging.

Wissel je tactieken wel af? Na een aantal wedstrijden gaat de tegenstander zich aanpassen aan jouw tactiek. Ik speel 4-1-2-3 tegen de meeste tegenstanders, 4-2-3-1 tegen de kleintjes en af en toe thuis. Hoe heb je je verdedigende linie staan? Als je ze te ver vooruit laat spelen heb je kans dat ze met een steekbal 1 op 1 voor je keeper opduiken. Hier heb ik veel last van (gehad) tijdens Europese wedstrijden.

Europees is voor mij de grootste uitdaging. In seizoen 5 pas voor het eerst de groepsfase doorgekomen. Keer op keer een loodzware loting (Manchester, Barcelona, Real, Roma, Lyon en noem maar op) waardoor ik met geluk een keer gelijk speelde maar meestal DIK aan de kont kreeg. Tot waanzin dreef het mij, geen enkele tactiek leek te werken.

Dit seizoen probeer ik wederom weer verder te komen op Europees vlak. Eerlijk gezegd is dit nog de enige uitdaging die ik heb met Heerenveen. Johan Cruijff schaal met 6-1 gewonnen van PSV en alweer 5 wedstrijden in de competitie ongeslagen. Alleen NAC kan nog meekomen :+

Op een gegeven moment heb je zulke goeie spelers rondlopen dat de Eredivisie te makkelijk wordt. Zal van de week wel even wat screenshots plaatsen. Zo even uit mijn hoofd:

Keeper: Drommels en Rossbach
Verdediging: Riedewald, St Juste (teruggekocht), van Dijk, Janmaat
VM: van den Boomen
Middenveld: Arango, Ranselaar
Buitenspelers: Tadic, Sinkgraven, Oprut en Saha
Spits: Patrick (regen), Admiraal (regen)

Aangevuld met een aantal regens en voor mij onbekende buitenlandse spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Ik heb 1 tactiek, 4231, maar 3 varianten, aanval, controle en defensief, dit wissel ik af. Dit gaat tot nu toe erg goed, begin van het seizoen veel verloren, maar ga nu langzaam richting de top(3e geloof ik nu).
Toch gister verloren van een veel mindere tegenstander, dat blijft toch een gek iets, maar kan gebeuren. Heb nu veel minder gekke tegengoals en verdediging staat ook stukken beter.
Verdediging staat nu compacter, maar hangt ook af welke tactiek ik gebruik

Edit: Zoals wederom normaal, 4 wedstrijden met gemak gewonnen, daarvoor ook de betere. Nu weer 3 verloren terwijl er werkelijk geen vuiltje aan de lucht is. Nu snap ik best dat er aan de tactiek wordt gecounterd, maar dat verklaard niet waarom er nu ineens 5 clear cut gemist worden, en de tegenstander tot 3 maal toe met 0 van die kansen toch wint. Schop onder de kont moeten die jongens hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door klaasvd79 op 15-02-2016 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorgen schreef op zondag 14 februari 2016 @ 00:33:

Heel raar.
Als het de CPU niet is dan denk ik aan de HDD, of in dit geval de SSD.

Zijn deze op de achtergrond soms met iets bezig?
Heb je met de taskmanager als eens gekeken of de CPU nog met andere dingen bezig is?

Want ik krijg het soms ook, maar dat is wanneer mijn PC met dingen bezig is op de achtergrond en ik ben deze vergeten te killen of op een lager pitje te zetten.

Voor mij zit de zomer er alweer bijna op.
Begin het bizar te vinden dat niemand interesse heeft in de manager welke 3x in de laatste 4 jaar de Bundesliga gewonnen heeft en nu laatst de CL.

Zit deze transfer periode op een plus van 100mln. Ik heb het gevoel dat we op het moment zwakker zijn dan eind vorig seizoen, maar er zit weer potentie in. Misschien nog een nieuwe DC. Ben me niet 100% zeker van mijn 2 spitsen (ik ga dit seizoen voor een 1 spitsen systeem).
Eentje deed het 2 jaar geleden nog top maar was vorig seizoen van glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Net even gekeken - ik ben zelf alleen aan het internetten - nu lopen er allerlei processen, maar niks dat meer dan 1% van de processor vraagt, m.u.v. Taakbeheer zelf. Ook het geheugen wordt niet meer dan 17% belast. En als ik FM speel, heb ik ook enkel een paar tabbladen in Chrome open staan of helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:05
klaasvd79 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:55:
[...]

Ik heb 1 tactiek, 4231, maar 3 varianten, aanval, controle en defensief, dit wissel ik af. Dit gaat tot nu toe erg goed, begin van het seizoen veel verloren, maar ga nu langzaam richting de top(3e geloof ik nu).
Toch gister verloren van een veel mindere tegenstander, dat blijft toch een gek iets, maar kan gebeuren. Heb nu veel minder gekke tegengoals en verdediging staat ook stukken beter.
Verdediging staat nu compacter, maar hangt ook af welke tactiek ik gebruik

Edit: Zoals wederom normaal, 4 wedstrijden met gemak gewonnen, daarvoor ook de betere. Nu weer 3 verloren terwijl er werkelijk geen vuiltje aan de lucht is. Nu snap ik best dat er aan de tactiek wordt gecounterd, maar dat verklaard niet waarom er nu ineens 5 clear cut gemist worden, en de tegenstander tot 3 maal toe met 0 van die kansen toch wint. Schop onder de kont moeten die jongens hebben.
Ik zie het ook met regelmaat gebeuren, je wint een aantal wedstrijden op een rij en komt tegen een degradatiekandidaat niet verder dan een 0-0 of je verliest met 1-0. Meestal wat ik in de pauze doe wanneer je wel genoeg kansen krijgt maar niet tot score komt is ze flink op hun flikker geven. Dit werkt niet altijd maar ik heb wel eens een wedstrijd waarin ze de tweede helft ineens wel de bal in het netje kunnen schoppen. Ook winnen ze nipt met 1-0 terwijl er genoeg kansen zijn geweest...gewoon over de zeik gaan tegen je spelers. Zet ze vaak voor de volgende wedstrijd weer op scherp. Het moet wel terecht zijn uiteraard, ik heb er vaak wel 1 of 2 bijzitten welke het niet met je eens zijn maar je wilt niet de hele ploeg gedemotiveerd krijgen na een scheldkanonnade :9

Maar ik kan mij tal wedstrijden heugen waarin ik 30 schoten, 15 op doel en 4 uitgelezen kansen heb gehad maar toch verloor. Op Europees gebied lukt het (gelukkig) andersom ook wel eens. Roma wist ik met 4-0 te verslaan door 4 kansen te creëren, zij creëerden er 9 maar kregen er geen 1 in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Wat zijn jou rollen en instellingen? Het blijft mij wisselvallig, en onvoorspelbaar. Heb nu weet ik hoeveel userguides gelezen, ook de pro zone op youtube(alhoewel dat echt lastig te volgen is, en niet klopt met andere guides).
Het is vermoeiend, nooit kampioen of überhaupt een beetje constant knap voetballen en winnen, vorige versies was het haalbaar, kostte moeite, maar het lukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
klaasvd79 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 11:46:
[...]

Wat zijn jou rollen en instellingen? Het blijft mij wisselvallig, en onvoorspelbaar. Heb nu weet ik hoeveel userguides gelezen, ook de pro zone op youtube(alhoewel dat echt lastig te volgen is, en niet klopt met andere guides).
Het is vermoeiend, nooit kampioen of überhaupt een beetje constant knap voetballen en winnen, vorige versies was het haalbaar, kostte moeite, maar het lukte.
Het klopt dat deze FM uitdagender is dan de voorgaande versies maar je moet de uitdaging ook zien in het analyseren van je spelers, feedback van je trainers/assistent.

Passen je huidige spelers bij het systeem wat je voor ogen hebt en zijn je de verwachtingen realistisch?
Speel je teveel op de aanval of kan je met beperkte kwaliteiten beter op de counter spelers?
Is de balans tussen talent en ervaring in orde?
Is je scouting beleid wel goed op gezet, wil je alleen maar grote talenten hebben voor de toekomst of wil je spelers die direct een impact maken?
Kortom er zijn zoveel aspecten waar je naar moeten en veranderen door kan voeren voordat je "met gemak" kampioen word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
BrianV schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:37:
[...]

Het klopt dat deze FM uitdagender is dan de voorgaande versies maar je moet de uitdaging ook zien in het analyseren van je spelers, feedback van je trainers/assistent.

Passen je huidige spelers bij het systeem wat je voor ogen hebt en zijn je de verwachtingen realistisch?
Speel je teveel op de aanval of kan je met beperkte kwaliteiten beter op de counter spelers?
Is de balans tussen talent en ervaring in orde?
Is je scouting beleid wel goed op gezet, wil je alleen maar grote talenten hebben voor de toekomst of wil je spelers die direct een impact maken?
Kortom er zijn zoveel aspecten waar je naar moeten en veranderen door kan voeren voordat je "met gemak" kampioen word.
Uitdagend kun je wel zeggen, maar het analyseren is ook zeker leuk maar het lijkt tot weinig te leiden helaas. Die assistent trek ik mij weinig van aan aangezien zeer regelmatig zijn adviezen tegendraads werken of binnen 5 min de tegenovergestelde mening weer gegeven wordt.

Na 5 seizoenen is de selectie in mijn ogen goed aangepast, en het halen van de EURO cup is een realistisch iets. Qua scouting en transfer is het een mix, haal spelers die gelijk bepaalde zwakke plekken kunnen versterken, en daarnaast veel jeugd voor de opleiding.

Het is denk ik dat ik misschien te aanvallend speel(controlerend) misschien dat dat beter naar counter kan. Ik heb de meeste goals gescoord in de competitie(sta geloof ik nu 6e of 7e) maar ook heel veel goals tegen. Dus tips om de boel achter dichter te houden zijn altijd welkom:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aangezien ik in de zomer vrij veel belangrijke spelers ben kwijt geraakt (basis DC, MC, ST) en niets heb kunnen terug halen voor de basis ging ik er vanuit dat dit een moeilijk seizoen zou worden.

Maar na 9 potjes sta ik 6 punten los. 8x winst 1x verlies.
Alleen Bayern moet ik nog hebben, maar hun zijn gewoon te doen.

1 wedstrijd nadat het stadion uitgebreid was vroeg ik om een nieuwe uitbreiding en deze krijg ik.
Jammer genoeg nog steeds geen zitplaatsen achter de doelen, dit ziet gewoon niet uit tijdens de CL en kost me geld.

Heeft Dortmund niet tijdens de competitie sta plekken en zet er dan voor de CL stoeltjes neer?

Ik zal denk ik niet meer lang bij Freiburg blijven.
Stadion met mijn naam zal nog 20 jaar ofzo duren, de club is gezond, goede inkomsten, zuinig beleid.
Ik had graag meer Duitsers in de basis maar goede Duitsers waarmee ik op hetzelfde niveau blijf zijn duur.
Ik zit nu op 4 Duitsers, niet slecht maar je wilt eigenlijk toch 6+

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Seizoen 9 2023 - 2024: New York City FC

In hoofdstuk 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 en 8 kun je de voorgaande avonturen lezen. Ditmaal tijd voor het 9e hoofdstuk, de eerste hoofdstuk in New York City, let's go!

Dit keer een iets andere update dan normaal met alleen text, aangezien ik vergeten ben om screens te maken en ik inmiddels al een behoorlijke periode verder ben.

Transfers
Ik kan hier kort over zijn: de transferperiode in de MLS is echt een horror verhaal. Heel veel verschillende regeltjes waar je aan moet voldoen (bijv. salarisplafond, beperkt aantal buitenlanders, beperkt aantal "designated players" waarvoor het salaris maar voor een klein deel meetelt voor het totale salarishuis) waarbij komt dat de competitie reputatie van een dusdanig bedenkelijk niveau is dat er ook nog praktisch weinig goede voetballers trek hebben in een dergelijk avontuur. Enige noemenswaardige aankoop is Michy Batsuhayi, die op het moment dat ik hem aantrok nog slechts 30 jaar was. Helaas was hij meer geblesseerd dan fit en heb ik er maar beperkt wat aan gehad.

MLS
Vorig jaar was NYFC teleurstellend 20e en dus laatste geworden, dus veel slechter dan dat kon het niet. De MLS is opgedeeld in 2 ranglijsten, maar je speelt wel tegen alle deelnemende clubs. Uiteindelijk zijn we 2e geworden in de zogenoemde East Conference (op 1 punt achter New England), en overall 4e in de MLS aangezien de clubs in het westen beter hadden gepresteerd. Het bestuur was na het debacle van vorig seizoen natuurlijk uitermate tevreden hiermee.

De kampioen wordt in de MLS echter niet bepaald door de ranglijst. De beste twee teams van beide regio's nemen het tegen elkaar op in de play-offs, waarna de uiteindelijke kampioen bekend wordt. Na de halve finale betrekkelijk eenvoudig zijn doorgekomen (5-0 en 2-1) troffen we in de finale Columbus Crew. Na een thriller die 90 minuten duurde werd niet gescoord. Columbus Crew deed dit echter wel in de blessure tijd; 0-1. Zo werden we dus uiteindelijk 2e in de MLS.

Amerikaanse Beker
Kort maar krachtig: een teleurstellende campagne met uitschakeling in de 2e ronde. Gelukkig had dit toernooi geen prioriteit en dus was de uitschakeling geen ramp.

Tot slot
Ondanks dat we ver boven de verwachtingen hebben gepresteerd en iedereen lyrisch was over mijn functioneren heb ik na de verloren play-off finale mijn contract ingeleverd. De gedachte aan nog zo'n komende transferperiode waarin ik feitelijk weer van voor af aan zou moet beginnen, trok ik niet. In december 2024 was ik na iets meer dan een jaar weer werkloos en opzoek naar een nieuwe uitdaging.

SLOT: Seizoen 10 2025 - 2026: Middlesbrough

In hoofdstuk 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 en 8 kun je de voorgaande avonturen lezen. Hoofdstuk 9 staat hierboven. Nu tijd voor het 10e en laatste hoofdstuk, let's go!

Dit hoofdstuk omvat de korte periode nadat ik mijn ontslag heb ingediend bij NYFC tot en met het punt waarop ik het spelplezier verloor (of beter gezegd: het spelplezier vond in andere games), waardoor ik mijn carrière heb beëindigd.

Op 3 februari 2026 vond ik in Middlesbrough een nieuwe werkgever. Hoewel ze actief waren in de Championship zag ik aanknopingspunten. De financiën leken op orde, ze trokken een vol stadion elke week en ondanks de 11e plek in de competitie, stonden ze maar 7 punten achter op de nummer 1. Ik zag voldoende kansen op een directe promotie om van daaruit verder uit te bouwen aan een sterk Middlesbrough.

Helaas mocht het niet zo zijn. De selectie zag er weliswaar gebalanceerd en sterk uit, maar de resultaten waren te wisselend. Na een sterke periode met zelfs een kort verblijf in de top 4, kwam de klad er in. Veel (onnodige) verliespartijen en enorm wisselende resultaten. De ene week eenvoudig winnen van koploper Newcastle United, om de volgende week onderuit te gaan tegen het laag geklasseerde Leeds United.

Bovenstaande, maar voornamelijk het feit dat ik momenteel mijn spelplezier in FM enigszins heb verloren en me uitermate goed vermaak met andere bezigheden en games, heeft me doen besluiten de game te beëindigen. Ongetwijfeld kom ik later dit jaar nog terug met nieuwe verhalen, maar vooralsnog is dit de laatste versie.

Voor wie nog wel een leuke game heeft lopen: succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JapieTalent schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:24:
Zo werden we dus uiteindelijk 2e in de MLS.
There is no such thing as second place, loser :+
Wel lekker van laatste naar de playoffs.

FM is iets wat komt en gaat en je makkelijk een maand ofzo kunt laten liggen, dat is een van de redenen waarom ik het zo graag speel.
Ik heb laatst ook 2 weken ofzo niet gespeeld. Te moe en te veel andere dingen welke mijn aandacht nodig hadden.

Heb enkele leuke regens in de jeugd en een paar leuke regens erbij gekocht.
Begin er over na te denken om volgend seizoen 3 gasten van 16/17 bij het eerste te halen en ze dus ook in de rotatie te zetten. Zit veel potentie in en ze groeien goed dus ik heb het gevoel dat ze er op vooruit zullen gaan als ik ze in het diepe gooi.

• lampje77
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-01-2023
Is de 3e divisie in Duitsland ook speelbaar? Lijkt me leuk om met Dynamo Dresden te beginnen. Jaren terug dit spel al eens gespeeld, dus een beginneling. Of kan ik beter eerst met een grotere club beginnen om het onder de knie te krijgen! Spel net besteld, komt morgen binnen.☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lampje77 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 15:42:
Is de 3e divisie in Duitsland ook speelbaar? Lijkt me leuk om met Dynamo Dresden te beginnen. Jaren terug dit spel al eens gespeeld, dus een beginneling. Of kan ik beter eerst met een grotere club beginnen om het onder de knie te krijgen! Spel net besteld, komt morgen binnen.☺
3e divisie is speelbaar.

Als je het onder de knie wilt krijgen is het vaak het beste om met een club te spelen welke de wind een beetje mee heeft. Het hoeft geen Europese top club te zijn maar wel een club die in eigen land de nr1 is of een top selectie heeft.

Ik weet niet hoe Dynamo Dresden ervoor staat in de 3e liga. Misschien zijn ze een topper in de divisie met flink wat potentie, maar misschien is het een soort van hardmode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 645827

Even een vraagje,
Kan deze game ook in het Nederlands gezet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-07 15:57

Vos

AFCA

Anoniem: 645827 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 21:49:
Even een vraagje,
Kan deze game ook in het Nederlands gezet worden?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampje77
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-01-2023
Deadsy schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 20:52:
[...]

3e divisie is speelbaar.

Als je het onder de knie wilt krijgen is het vaak het beste om met een club te spelen welke de wind een beetje mee heeft. Het hoeft geen Europese top club te zijn maar wel een club die in eigen land de nr1 is of een top selectie heeft.

Ik weet niet hoe Dynamo Dresden ervoor staat in de 3e liga. Misschien zijn ze een topper in de divisie met flink wat potentie, maar misschien is het een soort van hardmode.
Je had gelijk wel erg veel opties voor een beginneling , ben maar begonnen met PSV. Om het eerst onder de knie te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
Heerlijk topic, en al een paar mooie carrières tegengekomen _O_. Ik heb inmiddels deze game ook aangeschaft en ook van plan een mooie carrière op te bouwen, dus laten we snel starten ;) .

Deel #1: Truro City, 1e seizoenshelft van seizoen 1 (2015/2016), National League South
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/39/Truro-city-football-club.png

Het leukste om te doen in Football Manager vind ik (zoals wel meer mensen in dit topic ;) ) het vanaf de grond opbouwen van een ploeg. Ik besloot dit keer mijn avontuur te starten in de zesde divisie van Engeland, en wel met Truro City. Het afgelopen seizoen is Truro gepromoveerd vanuit de Southern Football League (zevende divise) en de verwachtingen zijn voor dit seizoen dan ook niet hooggespannen: niet degraderen is alles wat telt. Na de eerste seizoenshelft kan ik dan ook niet bepaald zeggen dat het slecht gaat :D :

Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/bcv1uarbr/Stand_1e_helft_20152016.png

In de competitie gaat voorlopig dus alles voorspoedig, normaal gesproken zal Truro dit seizoen niet meer degraderen. De eerste acht ploegen zitten retedicht op elkaar en de titelrace wordt dus nog behoorlijk spannend. Ik heb nu zelf als doelstelling om de play-offs te behalen. Ik moet nog twee keer tegen de nummer 1 ballen (die ook veruit het beste team hebben), en ik moet ook nog tegen hen spelen in de 2e ronde van de FA Trophy. In de FA Cup kon ik helaas niet verder reiken dan de eerste ronde, na wel drie kwalificatierondes te hebben overleefd. Northampton Town (League 2) was hier te sterk voor ons:

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/zdqk2a4o1/Wedstrijden_1e_helft_20152016.png

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/5kjjtog0x/Programma_2e_helft_20152016.png

Helaas willen een aantal belangrijke spelers niet bijtekenen (sterker nog, ik kan niet eens met ze onderhandelen, ze zien gewoon geen perspectief bij Truro ofzoiets 8)7 ). Beetje jammer, iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken? De meeste contracten in deze divisie lopen maar voor een seizoen, waardoor in de zomer bijna mijn hele selectie transfervrij is, en dat zie ik niet echt zitten :P . Zeker een aantal sterkhouders wil ik graag behouden .

Over de financiën maak ik me ook wel een beetje zorgen. Op zich gaat het niet slecht, dit seizoen iets van 50.000 euro winst gemaakt en inmiddels uit de rode cijfers, maar dat is vooral te danken aan de goede resultaten in de bekers. De FA Cup is voor mij behoorlijk lucratief, maar daar ben ik inmiddels uitgeknikkerd :P . Benieuwd hoe die financiën zich verder ontwikkelen. We hebben overigens wel een samenwerkingsverband inmiddels met Bradford City, wat jaarlijks ook zo'n 15.000 euro in het laatje brengt.

Tot slot nog een mooi doelpunt van mijn mannen. Volgens mij dachten ze op dat moment dat ze in Camp Nou speelden ofzo _O- . Ik had ze voor de wedstrijd nog getraind op aanvallende spelsituaties en nou, dat heeft goed uitgepakt _O_ .

Tips zijn uiteraard altijd welkom :D ! Nu snel verder met de tweede seizoenshelft, meteen een kraker tegen de nummer 2 en vervolgens twee wedstrijden tegen de nummer 1 :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zojuist is de vermoedelijk laatste (grote) patch voor FM16, versie 16.3.0, uitgekomen.

Hierin zijn, zoals gebruikelijk, alle winter-transfers verwerkt, plus natuurlijk een waslijst aan bugfixes.

De changelist: http://community.sigames....fer-Update-16-3-0-OUT-NOW!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Na lange tijd, fm 2011/12, weer gestart met FM 2016. Ik weet direct weer waarom ik het niet meer speel.. Het is verdomd verslavend :D Binnen een week of twee heb ik mijn eerste seizoen met Galatasaray afgerond, waar de eerste helft van het seizoen best dramatisch was en ik op het punt van schoppen stond keerde de tij na de wintertransfers.

Uiteindelijk de titel weten te behalen met 4 punten voorsprong op, jawel fenerbahce, en vervolgens ook de beker gepakt. In europa de poules overleeft, 2e geworden met Real Madrid on top en Bayern als 3e :D Vervolgens tegen Chelsea: eerste wedstrijd 1-1 thuis gespeeld en uit 3-1 pak slaag gekregen =].

In de loop van de seizoen heb ik reeds alle coaches en een deel van de physio al vervangen door gekwalificeerde personeel. Nu nog de scout groep aanpakken en de board vragen of ik meer coaches/physio mag aannemen.

Ik kan niet wachten om aan de tweede seizoen te beginnen, lijkt een mooi seizoen te worden!

Daar penalty's overigens nogal gemakkelijk worden gegeven, viel het me op dat er geen (directe) rode kaarten worden gegeven. Alsmaar geel, 1 of 2 keer gehad dat een speler met dubbel geel rood kreeg, maar echt weinig spelers die weggestuurd werden. Dus ook niet bij penalty's 8)7
Jorgen schreef op maandag 15 februari 2016 @ 09:36:
Daar heb ik altijd zo'n hekel aan... ;) Dan heb je een maagdelijk nieuw systeem en dan kan je toch weer dingen opnieuw gaan doen...

Ik zal het binnenkort maar eens proberen.
Ik speel op de laptop:
i5 4310U @2.00GHz / 2.60GHz
4 GB geheugen
HD 4400

Soms heb ik tijdens wedstrijden dat het beeld gaat flikkeren, lees zwart en dan weer terug. Ik doe overigens niets extra's om het beeld terug te krijgen. Het is veelal 2 tot 5 sec. wachten tot het beeld weer terug is.

Hoe staan de graphics instellingen van FM trouwens? Wellicht kan je daar nog e.e.a. tweaken.

[ Voor 33% gewijzigd door beyazz06 op 08-03-2016 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

beyazz06 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:50:
[...]

Ik speel op de laptop:
i5 4310U @2.00GHz / 2.60GHz
4 GB geheugen
HD 4400

Soms heb ik tijdens wedstrijden dat het beeld gaat flikkeren, lees zwart en dan weer terug. Ik doe overigens niets extra's om het beeld terug te krijgen. Het is veelal 2 tot 5 sec. wachten tot het beeld weer terug is.

Hoe staan de graphics instellingen van FM trouwens? Wellicht kan je daar nog e.e.a. tweaken.
Dat van dat zwarte beeld gebeurt bij mij ook geregeld. Ik heb FM al even een paar weken niet gespeeld. Zal als ik het weer oppak eens checken waar alles nu aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 628494

Football Manager 16 Benchmark Thread:
http://community.sigames....nager-16-Benchmark-Thread

De resultaten zijn al precies een pak beter dan de 15 benchmark thread:
http://community.sigames....nager-15-Benchmark-Thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Weinig verassend, in de praktijk merk ik ook dat FM16 een heel fors stuk sneller werkt dan FM15. Het feit dat FM16 een heel stuk betere multi-core CPU-gebruik heeft dan oudere versies is echt wel merkbaar.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-07 22:52
Is de current en potential ability van de spelers eigenlijk veranderd tijdens de winter update? Ben wel benieuwd of dit aangepast wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338166

Vraagje.

Ik heb FM10 t/m FM14 helemaal grijs gespeeld, maar ik kon FM15 nauwelijks spelen toen ik een nieuwe laptop kocht omdat als ik een game wou saven hij hier ruim een half uur over deed.
(Dat had niet te maken met kwaliteit van mijn laptop of teveel competities, hij deed dit al vanaf de eerste dag).

Ik had destijds ergens gelezen dat dat te maken had met het type harde schijf wat ik in mijn laptop heb zitten en daardoor het spel moeite had om de save game te compileren.

Weet iemand of je in FM16 nog steeds dit probleem heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-07 15:57

Vos

AFCA

Ambianz schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:30:
Is de current en potential ability van de spelers eigenlijk veranderd tijdens de winter update? Ben wel benieuwd of dit aangepast wordt
Ja dit passen ze wel aan. Zo hebben bijvoorbeeld een paar Leicester spelers een boost gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:50
Grappig, zie ik in mijn seizoen 2016/2017 dat jimmy floyd hasselbaink manager is van ...... engeland..... die moeten echt desperate geweest zijn lol

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bean77 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 20:01:
Grappig, zie ik in mijn seizoen 2016/2017 dat jimmy floyd hasselbaink manager is van ...... engeland..... die moeten echt desperate geweest zijn lol
Ach, als ik kijk wie ze als bondscoach genomen hebben van Nederland in mijn game dan begrijp ik het wel.
En als je ziet wie er in het echt zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:50
Deadsy schreef op woensdag 06 april 2016 @ 20:06:
[...]

Ach, als ik kijk wie ze als bondscoach genomen hebben van Nederland in mijn game dan begrijp ik het wel.
En als je ziet wie er in het echt zit....
je ziet wel meer rare fratsen, maar ik was verrast dit al zo vroeg in de game te zien.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-07 15:50
Dit kwam ik laatst tegen. Al speel ik al even niet, dit kan ik jullie niet onthouden;

Afbeeldingslocatie: http://blog.thomascooksport.com/wp-content/uploads/2014/08/25.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha, die meid snapt het ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 764757

Bean77 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 20:11:
[...]

je ziet wel meer rare fratsen, maar ik was verrast dit al zo vroeg in de game te zien.
Over rare fratsen gesproken...ik speel met Feyenoord. Omdat mijn stadion grondig wordt uitgebreid speel ik mijn thuiswedstrijden een seizoen lang ...in de Amsterdam ArenA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Maken jullie gebruik van eigen tactieken voor de wedstrijden?
Ik heb al jaren zelf niet meer iets succesvols gefabriceerd en ben rond gaan kijken op het SI forum. Momenteel gebruik ik Fenech's Liverpool Possession Tactic, met redelijk wat succes. Ik domineer in mijn 3e seizoen nog niet alles, maar het gaat wel steeds beter. 10 Wedstrijden gespeeld in La Liga met Barcelona; 9 gewonnen, 1 gelijk.

Vind het momenteel wel een erg leuke save waarmee ik bezig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Espresso14
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01:40
Ik heb een tactiek gevonden @ FM united welke ik tot nu toe succesvol gebruik bij Ajax. Zal binnenkort eens een screen posten.

Zijn er nog mooie verhalen die gedeeld kunnen worden? Ik mis de mooie novelles in dit forum een beetje... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19:25
Tijd voor m'n jaarlijkse game, Dinamo Zagreb naar de Europese top brengen. Heerlijke talenten altijd :D

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Hahaha. Het heeft maar 24 seizoenen geduurd, maar ik heb nu Wrexham van de Conference National naar de Premier Division gekregen (zit ik al een jaar of 7 in nu), en me voor het eerst gekwalificeerd voor Europa :) :) :)

De eindstand dit seizoen (2040/2041):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Sg1bZnRfF0LiYrN1TLzzK8HA/full.jpg

En mijn absolute topscorer en verreweg de beste speler:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TXmu0ZHKlBIwyn0sLbPpISQY/full.jpg

Bottleneck is nu wel mijn stadium, dat 28.000 seats heeft en niet verder uitgebreid kan wordne. Gelukkig is de board nu bezig met de plannen voor een nieuw stadion, met een initiele capaciteit van 36.000 seats :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zojuist is patch 16.3.2 uitgekomen: http://community.sigames....89-Update-16-3-2-Released

Weinig spannends overigens:
This update addresses some issues with Steam Workshop and social media sign-in which are likely to have affected only a small minority.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het gaat vooralsnog lekker met Barcelona en de gedownloade tactiek. Momenteel al 67 competitiewedstrijden zonder nedelaag.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ridu3TF.png

Het puntenrecord stond op 100 van Barcelona. Dat heb ik aangescherpt tot 102.
Het doelpuntenrecord stond op 121 van Real Madrid. Met 118 ben ik daar erg dichtbij gekomen.

[ Voor 33% gewijzigd door Jorgen op 22-07-2016 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAtech
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-07 12:01
Beste medespelers,

Ik ben compleet nieuw met dit spel en weet er dus nog niet veel van.
Daarom heb ik eerst de demo geïnstalleerd (als het mij bevalt schaaf ik de volledige versie aan) en nu loop ik op tegen enkele vragen:
Hoe maak je een goede tactiek?(of hier iemand er een die ik kan downloaden)
Want de eerste resultaten die ik boek zijn erg mager, met 1 doelpunt verschil van veel slechtere tegenstanders.(Ik speel trouwens met PSV) Ik heb de voorkeur voor 4-1-2-3.
En wat is de maximale beoordeling voor een speler op een bepaald gebied, ik zie cijfers van 13, 15 enz maar ik heb geen flauw idee wat dat precies betekent. Ik heb al gegoogled maar kan niks vinden.
Wie kan mij helpen?

[ Voor 4% gewijzigd door JAtech op 22-07-2016 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik zou zelf geen tactiek downloaden, daar leer je over het algemeen niet zo veel van, mijn persoonlijke stijl is dat ik twee vaste tactieken heb, een voor uit en een voor thuis, gebruikt je scouting en scout de volgende tegenstander, zij zullen aangeven wat hun gevaarlijkste spelers zijn en pas je tactiek daar op aan als nodig.

De beoordeling varieert van 1-20, 10 is gemiddeld, 15 is goed en 20 is wereldklasse, een wereldklasse speler is over het algemeen een speler met attributen van rond the 15 in zijn ideale rol, sommige attributen zijn belangrijker voor specifieke posities zoals afmaken voor de spits maar je kan de informatie over de rol opvragen als je zijn rol selecteert en je krijgt wat meer informatie wat belangrijk is voor de rol die je hem laat spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAtech
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-07 12:01
Thx voor het meedenken.

Het lijkt er op dat ik een winnende tactiek heb gevonden, 2 wedstrijden gewonnen met 4 en 6 doelpunten verschil, hopen dat het zo blijft:)
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste