Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grecio schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 18:15:
[...]

Thanks goeie tips.

Ik zit nu in Brazilie maar ik snap er echt geen fuck van. Die gasten spelen echter 3 verschillende competities ofzo. Mijn eerste verslag wordt echt een ramp.
Ik heb 1x een club in Brazilie gehad en precies dat is de reden waarom het bij die ene keer gebleven is.

ps. het maakt niets uit hoe groot of klein je club is, of je 2mln transfer budget hebt of 200mln. Altijd filteren voor contracten die binnenkort aflopen. Want de spelers die je daar soms mee binnen haalt zijn echt hilarisch.
Ik heb op die manier nu net de beste speler van Mainz gratis gehaald. Hij kan MC/AML/AMR/AMC spelen. Geen wereld topper maar goed genoeg voor het eerste.

Zit nu nog in de zomerse transfer periode, 3 dagen en dan is de supercup.
En dit is zo ongeveer mijn reactie over deze transfer periode:

YouTube: Mother fucker

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-07 22:52
Ik heb ooit 1x ingevuld bij een speler 'alle aanbiedingen afslaan'. Nu zit ik in het nieuwe seizoen en ik wil deze speler eigenlijk laten gaan, maar nog steeds worden automatisch alle aanbiedingen afgeslagen, kan ik dit ergens cancelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ambianz schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 18:26:
Ik heb ooit 1x ingevuld bij een speler 'alle aanbiedingen afslaan'. Nu zit ik in het nieuwe seizoen en ik wil deze speler eigenlijk laten gaan, maar nog steeds worden automatisch alle aanbiedingen afgeslagen, kan ik dit ergens cancelen?
transfer > transfer status.
Staat ergens bovenin wanneer je naar de stats van de speler kijkt. Dan kun je de status aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01:57
Daar sta je dan twee wedstrijden voor het einde. Ze eisten in de komende 5 wedstrijden 10 punten. Dikke doek. Als ik er in 32 maar 15 haal gaat dat hem niet worden.

Dus buiten geknikkerd bij mijn geliefde 1860.

Ik kreeg wel een aanbieding van Augsburg en de Graafschap. Toen ik er uit kwam met Augsburg en zelfs aan mocht geven welke staf ik mee wilde ( nog nooit gezien in een FM) kwam Norwich langs. Ook een degradatie kandidaat maar met een geweldig budget. Zowel voor transfers als voor loon.

Dus op naar de premier league. Nu hopen dat ik wel mijn Continental License kan gaan behalen want mijn reputatie is echt drama.

En eerst op zoek naar een keeper. Ze hebben er twee maar beiden 1 ster rating. Dus ga ik voor of Krul, of Sczesny of Cillissen welke allen bij NUFC zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grecio
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-07 15:50
Episode 10: Brazil, Lalalalala. - Sampaio Correa FC - 2027

Episode 9 kan je hier vinden.

Dit verslag is een klein beetje slordig, ik moet nog even wennen aan de nieuwe competitie. Dit is een kort verslag van de rest van 2027, de verslagen in Brazilië worden namelijk verslagen van jan-dec.

Nadat ik ontslag had genomen bij Man City kreeg ik gelijk een paar aanbiedingen. Echter zocht ik naar een plekje in Brazilie, en het liefst in de derde klasse. Op een gegeven moment kwamen er twee clubs beschikbaar in de "Brazilian National Third Division". Hier zat Sampaio Correa FC tussen, en deze club had een stadion met maar liefst 40.000 plekken. Dit was voor mij een goeie reden om hier te beginnen.

Brazilie heeft een wat vreemde opzet, met verschillende competities. Echter stroomde ik binnen in september, en was alleen nog de "Brazilian National Third Division" te spelen. De manager had de club zelf verlaten, zonder logica, want het ging behoorlijk goed. Er wordt in deze divisie eerst een groepsfase gespeeld, gevolgd door een knock-out tegen ook teams uit een andere groep. De ploeg stond gewoon in de play-off plek toen ik er kwam, en de selectie was redelijk prima. Ik heb de boel even versterkt door een stuk of 4 spelers te huren. Niet veel interessante spelers nog, behalve mijn rechterwinger Baloa.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mySA2/11b1ea0b71.png
Natuurlijk ook een casual persoonlijkheid zoals meer spelers daar, luie flikkers daar.

Third Division

De eerste wedstrijd wonnen we met 5-1, het publiek gaf een staande ovatie toen we het veld afliepen. Dat was het begin van een schitterende competitie. Al moet ik zeggen dat de kwaliteit van mijn selectie eigenlijk relatief te goed was voor deze competitie. Ik denk dat omdat ik de league pas in februari geladen heb de teams nog niet helemaal op de plek stonden waar ze normaliter horen. En zo werd ik met wat geluk net derde en ging ik de play-offs in!
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mySHU/78bfef36b2.png

Ondertussen werd er wel een nieuwe president gekozen, maar die vond mij gelukkig wel goed genoeg. Wel mooi, want de Takeover Survival achievement had ik nog niet.

Net voordat we de play-offs ingingen kreeg ik mijn eerder genoemde huurlingen binnen. Dit zorgde ervoor dat we nog beter ging spelen. Wat me wel opviel is dat ik heel veel blessures had. Zo was mijn DC 7 maanden geblesseerd, en had ik nog meer langdurige blessures. Maar goed mijn physio is ook niet de beste in zijn vakgebied; Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mySNx/564fa3e520.png

Maar het wonder gebeurde...
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mySOT/c67e5903ce.png

Het was krapjes, en in die laatste pot speelde we echt slecht, maar het is gelukt. Promotie kreeg ik volgens mij al na de kwartfinale. Ik heb overigens geen promotie achievement gekregen, dus ik hoop dat mijn Brazilian Hero nog wel gaat werken :(

Volgende keer een beter verslag, en dan zal ik de club wat meer een eigen identiteit geven met aankopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Tsjonge... zo draai je een top-seizoen, en dan draai je het volgende seizoen behoorlijk ruk...

Vorig jaar de play-offs gehaald, het begin van het nieuwe seizoen was ook behoorlijk sterk, maar na een wedstrijd of 6 waren opeens bijna al mijn spelers vergeten hoe ze moesten voetballen, en de helft had opeens nog maar één been of de vallende ziekte ofzo. De enige die het nog een beetje volhield was mijn keeper, maar ja, daar win je de oorlog niet mee...

En natuurlijk is dat nog niet genoeg, néé.... natuurlijk niet. Om het nog spannender te maken heb ik 3 basis-spelers tegelijkertijd voor langere tijd (> 2 maanden) verloren door blessures, en nog 2 andere basisspelers voor iets kortere tijd (3 weken en 1 maand respectievelijk).

Gaat goed Sjakie!

Enige waar het wel lekker liep was de Capital One cup waar ik Everton en Newcastle (beiden uit de Premier League) uit wist te schakelen. Lullig dat je dan vervolgens zelf wordt uitgeschakeld door QPR, die het in de competitie nóg slechter doen dan ik...

FA Cup ging in de 3e ronde (mijn 1e speelronde) ook niet zo best, ik moest meteen uit tegen Chelsea. Toch 'maar' met 0-1 verloren, niet eens zo slecht dus.

Zucht.... nu 30 van de 46 wedstrijden gespeeld en ik sta nu 14e. Schiet dus niet echt op. Voor degradatie ben ik niet zo bang, maar meer dan een (lage) middenmoot-positie zit er dit seizoen niet in vrees ik.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Einde de zomerse transferperiode met Freiburg achter de rug.

Het ging lekker, 2 bankzitters vertrokken voor leuke bedragen. Cerny voor 20mln naar City en Diaz mijn reserve DC/DR vertrok voor 30mln naar Bayern.

Van de club zelf kreeg ik ook nog een flinke zak dus ik begon te kijken naar nieuwe top talenten en om het niveau van de bank wat op te krikken.

En toen begon de ellende.

Aan het begin van de transfer periode begonnen diverse clubs al te trekken aan mijn 2 spitsen, maar de bedragen kwamen geeneens in de buurt van de clausules, dus ik maakte me nog niet zoveel zorgen.

En plots ging Juventus van 35mln naar 55mln, oftewel zijn clausule.
Ik was niet blij, want een directe vervanger had ik niet en alhoewel hij nooit beste speler van de wereld zal worden zit hij wel vlak achter de spelers die daarvoor in aanmerking komen.
Maar 55mln is een leuk bedrag en ik had al een speler op het oog. En ik had tenslotte nog Ibric mijn topper.

En toen kwam Dortmund aanlopen voor Ibric. Ze begonnen direct met 40mln en nadat ik weigerde kwamen ze met 63mln, oftewel zijn clausule. Deze clausule had ik een paar maanden geleden nog opgekrikt van 30 naar 63mln.

Het verlies van 1 van hun had ik nog kunnen opvangen maar dat beide weg zijn is echt een flinke tik. De beste reserve is Zinkovic. En alhoewel hij een leuke spits is is het toch een flinke stap achteruit.

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/351645757485015012/7492946006A4DF9A6BC2678DCBE0C96F45C55D0D/

In totaal is er 193mln binnengekomen en we hebben 107mln uitgegeven.
Maar niemand die het direct kan overnemen van Ibric of Diaz, de nieuwe aanvallers zijn allemaal spelers die nog moeten groeien.

Wat wel nog grappig is dat een paar jaar geleden Donny vd Beek met ruzie vertrokken is naar Monaco voor 27mln. Ik heb hem terug gehaald voor 7mln en met minder salaris :)

edit:
Ik wilde Odegard nog overnemen van Milan. De transfer prijs was te doen maar zijn eigen eisen waren echt idioot. Alles bij elkaar kreeg ik hem niet voor minder dan 10mln tekengeld, 100k p/w salaris en bonussen van enkele miljoenen per jaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Deadsy op 17-01-2016 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Espresso14
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:00
Geweldig om alle verslagen weer te lezen!

Heb er zelf de tijd (en het geduld) niet voor maar ik ben erg benieuwd hoe je het gaat doen @ Brazilië Grecio.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BrianV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-07 10:13
Afbeeldingslocatie: http://www.gloucestercityafc.com/wp-content/uploads/2012/02/Gloucester_City_AFC_logo.png

Geen mooie screenshots van aankopen of een seizoen overzicht tot nu toe maar wel deel 2 van Gloucester.
(Typ dit even weg tijdens mijn pauze op het werk)

Afscheid nemen bestaat niet

Na het eerste seizoen waarin ik vrijwel probleemloos promotie kon afdwingen was het nu een groot drama!
Gezien veel spelers van de selectie van het "eerste uur" richting de 30 gingen of al ruim over de 30 waren heb ik bij veel spelers het contract niet verlengd en moest ik op zoek naar goedkope (gratis en/of huur) spelers.
Na intensief scouten van heb ik een aantal goeie jongen talenten kunnen scoren die werden afgedankt bij grote clubs waaronder een briljante Vleugel speler die tweebenig is en nog redelijk vlot is (snelheid 12+).

De assistent werd overgenomen en club ontving 30K als vergoeding, leuk bedrag maar Dick was de grote kracht achter het succes van het eerste seizoen..
Het zoeken naar een geschikte vervanger was niet makkelijk maar uit nood een onbekende naam aangetrokken voor 1 seizoen.
Deze man kon mij helpen met zoeken zijn toekomstige vervanger en staat dus ook op de shortlist.
(Hint: dat zijn allemaal namen uit de Nederlandse top klasse)
Assistent geregeld, nieuwe technische directeur en hoofd jeugd opleiding aangetrokken en allemaal een tweede baan als scout gegeven (TIP) ging ik vol moed het seizoen in, tenslotte wat kan er gebeuren nadat ik zoveel werk heb verricht..?

Gevolg na 20 wedstrijden.. 2 punten en een gesprek met het bestuur :'(
Het bestuur wilt 8 punten binnen 5 wedstrijden hebben en anders mocht ik vertrokken, potverdorie ik heb promotie afgedwongen met een veteranen elftal!

Na lang peinzen en paniek aankopen die uiteindelijk allemaal "supergoden" zijn kwam het in mij op..
de tactiek stond het hele seizoen op aanvallende instelling :o duuh natuurlijk dat je elke wedstrijd op je klote krijg met je 30K salaris begroting per jaar!
Heel snel de jongens verteld dat ik verdedigend wilt voetballen en aantal plekken de opdrachten simpeler gemaakt voor de nieuwe "YOLO" generatie ging het beter en werden de punten gepakt tegen enkele top teams en de volgende ronde in de FA cup veilig gesteld.

Pff enkele grijze haren verder leeft mijn Engelse Hero droom nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-07 19:40

On_E

Housemusic

Ik zal vanavond weer een verslag met screens plaatsen, gisteravond mijn 2e seizoen in Valencia afgerond.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren nog wat wedstrijden met Freiburg weten te spelen.
Het begin was slecht maar na een paar wedstrijden begon het te lopen en na 10 competitie wedstrijden staan we 2e (op 4 punten van Leverkusen) en ik ben me vrij zeker dat we wel gaan overwinteren in de CL.

Jammer genoeg zijn we in de 2e ronde al uit de beker gevlogen, maar de tegenstander was dan ook Leverkusen en dan mag het wel.

De meeste zware wedstrijden van de eerste seizoenshelft heb ik al gehad zoals Bayern en Dortmund. En ik ga er vanuit dat het gedurende het seizoen steeds beter zal draaien, derhalve ga ik er ook vanuit dat we gewoon in de top 3 zullen eindigen.

Enige wat me wel opviel is dat we veel blessures hebben, op het moment toch met regelmaat 5 tot 6 blessures.
maar we hebben nog meer dan 100mln aan transfer budget :D dus in de winter valt er wel wat te doen mocht het nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:59
Mooie update, leuk om te lezen!

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Seizoen 2024/25 in Valencia. 'Campeone, campeone'

Mijn tweede seizoen in Valencia dus, na een vrij succesvol eerste jaar met een 2e plek en de Europa League winst wilde ik dit seizoen sowieso voor de titel gaan en kijken hoe ver ik kon komen in de Champions League.

Allereerst de transfers, weer een drukke boel:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lgXz6Sc.png

Laten we de opvallendste transfers eens onder de loep nemen. Allereerst gesmokkeld door een oude bekende uit Utrecht naar Valencia te halen nml. voormalig wonderkind Rodrigo Martinez. Ik kon nog wel een goede 2e linksbuiten gebruiken en met het oog op de toekomst waarin ik een basisplaats voorzie dus de portemonnee getrokken.

Van Boca Juniors kwam de beoogde nieuwe linksback, Argentijns jeugdinternational David Alcolea. Als extra man voor op het middenveld kwam Luisma Moya van Bayern, eigenlijk teveel geld voor een wissel maar aangezien ik de beste Spanjaarden in Valencia wil hebben.... Alejandro Pozo speelde vorig seizoen al op huurbasis hier en deed dat zo goed dat ik hem koste wat kost wilde halen, dus 45 miljoen euro.. :+

Bij Boca speelde ook een goede rechtsback, een andere jeugdinternational, Franco Bernay.

Als laatste valt op dat Isco transfervrij kwam, ook als backup aangezien ik al een topmiddenveld had maar als je zo'n speler gratis erbij kan halen moet je dat niet laten natuurlijk.

De uitgaande transfers dan, Traoré was overbodig en als je dan ook nog zo'n som geld voor 'm kan krijgen moet je niet twijfelen. Angelo Fulgini was vorig seizoen min of meer basisspeler maar wederom een bod dat ik niet kon weigeren.

De vorig seizoen aangetrokken veelbelovende spits Ruben Gonzales had geklaagd over een gebrek aan speeltijd en aangezien ie toch nooit ''homegrown'' Juan Carlos Vigo zou gaan passeren en ik meer dan het dubbele aan transfersom voor 'm kon krijgen mocht ook hij alweer vertrekken.

In de winter klaagde Isco ook en o.a. Roma deed een bod van 20 miljoen, dat is nog eens snel winst maken op een al bijna 33-jarige speler, toedeloe!

Het seizoen begon met de Europese Super Cup tegen CL winnaar Chelsea, helaas besliste een vroege goal de wedstrijd en ging die dus verloren:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AwZtYFN.png

Over de Spaanse beker kan ik weer kort zijn, net als vorig seizoen in de vijfde ronde uitgeschakeld, dit keer was het tegen Deportivo.

Dan de competitie, vorig jaar natuurlijk al sterk met 80 punten op de tweede plaats, dit seizoen ging het nog iets beter met maar liefst 15 punten meer. Het duurde ook echt tot speelronde 32 ofzo voor ik voor het eerst een gelijkspel kon noteren. Daarvoor alleen maar overwinningen en een paar nederlagen. Ook mijn grootste concurrent Real Madrid kon dit niet bijbenen en dus ging de titel voor het eerst sinds 2004 naar Valencia.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/U3Xpgny.jpg

Met ook nog eens een doelsaldo van +55 kan ik wel stellen dat dit 1 van mijn meest succesvolle seizoenen ooit is geweest in CM/FM, of in ieder geval van de laatste jaren. :)

Verder valt in dit scherm op dat Alejandro Pozo weer erg belangrijk was, werd uiteindelijk ook gekozen tot speler van het jaar in de Liga BBVA en dat was vorig seizoen ook al zo!

Dan de Champions League.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6ft91IO.png

In de groepsfase ging het goed maar niet top aangezien Tottenham Hotspur er met de groepswinst vandoor ging. Met Sporting Lissabon om de tweede plaats gevochten en dat lukte dus.

Eerste knockout-ronde? Paris Saint Germain, gelijk een uitdaging dus.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5LjmVxZ.png

Na een krappe maar verdiende 3-2 thuisoverwinning was ik er al bang voor dat we het in de uitwedstrijd weg zouden geven en zo geschiedde. Geen schande tegen dit Paris SG maar ik had toch graag wat verder gekomen.

Dan gaan we maar eens een kijkje nemen naar de spelersstatistieken van dit seizoen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GXq75yG.png

Opvallende zaken, José Carlos Vigo die met 30 doelpunten in alle competities weer een hoofdrol speelde, echt onbegrijpelijk dat mijn voorganger hem in het B-elftal liet spelen... Zoals al genoemd was Alejandro Pozo dus ook erg belangrijk en kunnen we dat ook weer van zeggen van Alejandro Garces en Ismail Ibanez. Blijf het leuk vinden dat deze jongens uit de eigen opleiding eigenlijk door mij nu Spaans international zijn geworden, of in ieder geval eerder dan zonder mij. ;)

Aankoop Alcolea ook goed ondanks zijn gele kaarten fetisj, voormalig Utrechter Martinez die door een blessure van Castillejo vaak speelde ook netjes. Eigenlijk hebben alle spelers hun bijdrage geleverd dit jaar, en was het voor Unai Lopez jammer dat ie langdurig geblesseerd was.

Verder wil ik Sergi Husillos nog even uitlichten, aankoop van vorig seizoen, nu wonderkind en Spaans international, ook dat had ik toch goed gezien. ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/M9rZAbj.png

We sluiten af met de seizoensreview: (1 van mijn 5 nederlagen dit jaar dus tegen degradant Sporting Gijon. :') )

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hupm1T5.png

En de club awards :

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jf6DZfQ.png

Topseizoen, op naar het verdedigen van mijn titel en een gooi naar de CL finale!

edit: Misschien ook nog leuk om te melden dat mijn vorige club FC Utrecht ook dit seizoen weer kampioen werd in de Eredivisie, voor het vijfde jaar op rij. Mijn opvolger Foeke Booy heeft het maar makkelijk en gebruikt ook voor 80% dezelfde basis als ik deed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
On_E schreef op maandag 18 januari 2016 @ 19:04:
Seizoen 2024/25 in Valencia. 'Campeone, campeone'
Lekker hoor, mooi seizoen gedraaid en volgend jaar wellicht meer. Met name in de beker is nog wel wat winst te pakken lijkt me ;)
On_E schreef op maandag 18 januari 2016 @ 19:04:

edit: Misschien ook nog leuk om te melden dat mijn vorige club FC Utrecht ook dit seizoen weer kampioen werd in de Eredivisie, voor het vijfde jaar op rij. Mijn opvolger Foeke Booy heeft het maar makkelijk en gebruikt ook voor 80% dezelfde basis als ik deed. :)
Apart, normaal gesproken maakt de nieuwe /manager er binnen een seizoen één grote puinhoop van. Dan is dit toch leuker om te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

JapieTalent schreef op maandag 18 januari 2016 @ 19:52:
[...]

Lekker hoor, mooi seizoen gedraaid en volgend jaar wellicht meer. Met name in de beker is nog wel wat winst te pakken lijkt me ;)
De Spaanse beker heeft eigenlijk geen enkele prioriteit, ook het bestuur boeit het niet wat voor resultaat ik daarin haal. :)
JapieTalent schreef op maandag 18 januari 2016 @ 19:52:
Apart, normaal gesproken maakt de nieuwe /manager er binnen een seizoen één grote puinhoop van. Dan is dit toch leuker om te zien :)
Klopt! Ook Booy heeft wel wat in mijn ogen gekke dingen gedaan zoals succesvolle clubmannen Jelle de Lange en Nick Venema op de bank te zetten maar over het algemeen borduurt hij verder op wat ik in die acht jaar had opgebouwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
On_E schreef op maandag 18 januari 2016 @ 19:57:
[...]

De Spaanse beker heeft eigenlijk geen enkele prioriteit, ook het bestuur boeit het niet wat voor resultaat ik daarin haal. :)
Akkoord, maar een prijs is een prijs en (zo ervaar ik nu ook) de beker in Spanje is op zich redelijk eenvoudig te winnen. Zeker omdat je twee wedstrijden hebt, dus een eventuele misstap in de eerste ontmoeting is weg te poetsen in een tweede..

Ik zal even zien of ik vanavond nog aan een nieuwe update toe kom, of dat dit morgenvroeg wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door Jaap. op 18-01-2016 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beker en supercups is leuk als je teveel plaats hebt in de prijzenkast.

Ik kreeg de melding dat Lampard een record had neergezet.
Mijn eerste reactie was: Lampard wie? Bleek dus Frank te zijn, bijna alle physical stats op 1 en nog steeds basis speler in de VS.
Heb hem maar vast gelegd als trainer bij de jeugd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Seizoen 6 2020 - 2021: Real Madrid

In de voorgaande episodes 1, 2, 3, 4 en 5 kun je de voorgaande avonturen lezen. Ditmaal tijd voor het 6e hoofdstuk, let's go!

Het derde seizoen in Madrid, we hebben dit seizoen voor het eerst sinds mijn aanstelling serieus met geld gesmeten om het team te versterken met als doel om serieus een gooi naar de Champions League te doen. Uitgaand 2 noemenswaardige transfers: Isco voor 35 miljoen naar Napoli en Bernardo Silva voor 54 miljoen naar Juventus. Beiden waren overbodig na de inkomende transfers: 3 stuks voor in totaal liefst 277 miljoen.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mAJx3/e0efa32a1e.png
Bernat: Marcelo (inmiddels 33) en dus aan het af takelen, waardoor het tijd werd voor een nieuwe linksback. Bernat (Spaans) en ongelukkig bij Arsenal wilde graag komen, al moesten we wel diep in de buidel tasten.
David de Gea: hoewel Navas het niet slecht doet/deed, wilde ik graag de beste doelman van de wereld inlijven als extra slot op de deur. 120 miljoen is onwijs veel geld, maar wanneer je 600 miljoen te besteden hebt, tja...
Eden Hazard: Eden stond niet hoog op de verlanglijst aangezien Ronaldo het vorig seizoen nog steeds uitmuntend deed. Echter toen ik een bod van 54 miljoen op Bernardo Silva kreeg ging ik zoeken naar vervangers (aangezien die in de jeugd niet voor handen waren) en zag ik Hazard op de transferlijst. Later is te zien dat hij zijn bedrag dubbel en dwars waard was.

Spaanse Supercup
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mAK9o/446184e7e7.png
Identiek aan vorig seizoen trof ik in de Spaanse Supercup Valencia. Dit jaar was het geluk wel aan onze zijde en wonnen we over 2 wedstrijden met 3-2.

Competitie
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mAKvh/16ae048023.png
Eveneens identiek aan vorig jaar begonnen we het seizoen met wederom 2 enorme zeperds tegen weer Valencia en Barcelona (beiden 0-3). Daarna herpakten we ons en werd de achtervolging op Barcelona ingezet. Helaas werd aan het eind te veel gelijk gespeeld waardoor Barcelona ons uiteindelijk 3 punten voorbleef en ons een tweede plaats restte. Uitslagen: deel 1 en deel 2.

Champions League
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mAL2I/9559d22c4b.png
Voor de oplettende kijker/lezer: inderdaad, bijna dezelfde groep als vorig seizoen. Heel toevallig. Nieuwe tegenstander dit jaar was het verrassend sterke Olympiakos, waartegen we uit ook tegen een nederlaag aan liepen. Desondanks wel door als groepswinnaar.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mALmE/57add72ddd.png
De loting koppelde ons aan Arsenal, die vorige editie nog de winnaar van het toernooi waren. Met 2-2 en 3-1 presteerden we echter prima en mochten door naar een tweeluik tegen Benfica. Op het oog een tegenstander die goed te doen moest zijn. Thuis met 6-0 gewonnen, en dat was maar goed ook aangezien we voor de return onwijs veel spelers misten door schorsingen en blessures. Met een absoluut B-team gingen we met 5-1 het schip in, maar overall was het gelukkig voldoende om door te gaan naar de halve finale. Manchester United was simpelweg gewoon 2x te sterk: 1-3 en 1-2 en dus weer uitgeschakeld. Pijnlijk.

Spaanse Beker
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mALMw/e80ceefb47.png
Het bekeravontuur dit jaar ging redelijk voorspoedig, maar ook hier bleek Barcelona ons de baas, hoewel ik eigenlijk al uitging van een verlening dacht Marc Bartra daar anders over door in de absolute slotfase (90+4) de 1-0 binnen te koppen.

Statistieken
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mAM8H/d6f8dab80e.png
De absolute topper dit seizoen was Juan Francisco die Morata zelfs naar de bank verwees: 42 goals en 10 assists in 46 wedstrijden. James Rodriguez (18 en 9), Hazard (13 en 10) en Eriksen (11 en 9) waren eveneens van grote waarde. Ronaldo presteerde dit seizoen minder en door Hazard's prestaties kreeg hij ook aanzienlijk minder speeltijd. Ook opvallend waren de grote hoeveelheid assists van de backs: Bernat 15, Carvajal 10, Marcelo en Danilo beiden 5. Negatieve uitschieters waren Jesus Vallejo en Marcelo met 3 rode kaarten, terwijl Ramos, Carvajal en Danilo er elk 2 pakten. Bazoer (13), Bernat (12), wederom Vallejo, Carvajal en Danilo (allen 11) waren de grootste verzamelaars op het gebied van gele kaarten.

Tot slot
Door de grote investeringen van vorig seizoen is de financiële ruimte voor aankomend seizoen een stuk minder ruimte, terwijl er door de hoge leeftijden (Modric 35, Marcelo 33, Ramos 35, Navas 34, Ronaldo 36) toch eigenlijk wel een boel werk verzet moet worden. Enerzijds een interessante uitdaging, maar eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik de Spaanse competitie aan de andere kant wel weer even gezien heb. Als ik dan toch moet gaan bouwen, wellicht liever bij een kleinere club om ook echt iets op te bouwen en niet enkel te bouwen voor Champions League succes en erna te vertrekken. Wat ik nog wel even mee heb gepakt is de achievement "overname voltooid." Die krijg je blijkbaar dus ook als er verkiezingen zijn geweest voor een nieuwe voorzitter. Dat mijn positie niet eens ter discussie stond maakte blijkbaar geen verschil.

Ik ga in ieder geval een nachtje slapen en morgen nadenken of ik die uitdaging aan wil gaan of dat ik de Champions League met Real Madrid uit mijn hoofd ga zetten. Mochten jullie mij hierin van advies willen voorzien, is dit natuurlijk van harte welkom.

Wat in ieder geval zeker is: tot de volgende keer!

Edit: Tot slot nog even een apart nieuwsbericht:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mAO04/8ef206329f.png
Op 3 juni 2021 maakt Sergio Ramos (35 jaar op dat moment) de datum bekend wanneer hij met pensioen gaat: 15 juli 2024, ruim 3 jaar van te voren dus. Deze had ik nog niet eerder gezien.

[ Voor 4% gewijzigd door Jaap. op 18-01-2016 23:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• patricks8
  • Laatst online: 22:08
Hier ook een korte samenvatting van mijn eerste anderhalve seizoen met Dartford.

De keuze
In FM 2011 ben ik ooit een keer als clubloze manager aan de slag gegaan. Destijds kwam ik uit bij Dartford en sindsdien volg ik de club ook redelijk. Nu Dartford afgelopen seizoen weer gedegradeerd is naar de Vanarama National South divisie, was de keuze gemakkelijk aangezien ik een hero challange wou doen in Engeland.

Dartford seizoen 2015/2016
Doordat het budget niet heel erg groot is, meteen bij het bestuur een verzoek gedaan voor een moederclub om zo betere spelers gratis te kunnen lenen. Dit werd Petersborough United uit de League 1. Van deze club een aantal spelers geleend waarmee we de verwachting van de media (9e plek) ruimschoots zouden kunnen overtreffen
.
In het begin was het nogal al zoeken naar een tactiek, maar uiteindelijk op de standaard 4-4-2 terug gevallen. Dit bleek een succes want na 17 wedstrijden pakten we de leiding in de competitie en hebben we deze niet meer uit handen gegeven. Dus kampioen geworden en de eerste promotie was een feit.

In de FA cup hebben we daarnaast ook goed gepresteerd en hebben daarin de 2e ronde bereikt. Waar de doelstelling 4e kwalificatieronde was. We werden uiteindelijk uitgeschakeld door een League 1 club. Geen schande dus.

In de Engelse Vans Throphy was ik zelf teleurgesteld terwijl we de doelstelling wel gehaald hebben. Aangezien mijn selectie sterk genoeg was om ook bovenin mee te doen in de Vanarama National League wou ik deze beker winnen. Om het volgende seizoen ons vol te kunnen richten op de competitie en promotie naar de League 2 (Ik wil namelijk elke beker die ik kan winnen winnen :) en na de National League kan ik hier niet meer aan mee doen). Uiteindelijk uitgeschakeld in de kwartfinale door een team in de Vanarama National North divisie. Wat daar laatste stond. Erg teleurstellend dus.

Dartford Seizoen 2016/2017

Transfers
Van nagenoeg alle spelers liepen de contracten af. Alleen van een aantal basisklanten liep het contract nog door. Daardoor heb ik besloten het bestuur te vragen om van dartford een profploeg te maken om hopelijk betere spelers te kunnen aantrekken. Dit werd geaccepteerd en uiteindelijk besloot ik geen enkel contract te verlengen waardoor ik op zoek moest naar liefst 15 spelers. Daarbij 1 toptransfer weten te strikken namelijk rechtsback Emanuel Eboué. De 33 jarige oud speler van Arsenal was transfervrij en was bereid zijn carrière bij ons af te sluiten.

Competitie
Halverwege de competitie gaat het uitstekend. We begonnen in de standaard 4-4-2 opstelling, maar de resultaten waren niet zoals gewenst. Moeizame overwinningen en gelijke spelen wisselden elkaar af. Daarnaast werd er ook één of twee keer verloren . Dit kan natuurlijk komen door dat de spelers erg moesten wennen aan elkaar en na maar ik besloot toch een andere tactiek te gaan gebruiken aangezien ons middenveld vaak overlopen werd. Ik heb daarop gekozen voor de standaard 4-3-3 Breed formatie van FM met daarin wat tweaks voor de verschillende spelers.

De eerste wedstrijd na de tactiekswijziging werd meteen overtuigend gewonnen. Vervolgens werd er nog 1 keer gelijkgespeeld en werd een reeks neergezet van liefst 14 overwinningen op rij (deze reeks loopt nog). Daarmee haalden we niet alleen de opgelopen achterstand in, maar hebben we nu na 23 van 46 wedstrijden een voorsprong van liefst 15 punten. Mede doordat iedereen erg aan elkaar gewaagd is en daardoor iedereen van iedereen kan verliezen.

De cups worden behandeld aan het einde van het seizoen.

Minpuntje: Vanwege de professionalisering en promotie moest het stadion ook verbouwd worden aangezien het Princess Park alleen beschikt over staanplaatsen. 6000 wel te verstaan. Na de verbouwing waren er nog slechts 3000 zitplaatsen over terwijl er ondertussen al 2500 mensen komen kijken bij de thuis wedstrijden.:(

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
patricks8 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 00:26:

Minpuntje: Vanwege de professionalisering en promotie moest het stadion ook verbouwd worden aangezien het Princess Park alleen beschikt over staanplaatsen. 6000 wel te verstaan. Na de verbouwing waren er nog slechts 3000 zitplaatsen over terwijl er ondertussen al 2500 mensen komen kijken bij de thuis wedstrijden.:(
Ik blijf in de LLM zolang mogelijk semi-professioneel omdat dit veel voordelen geeft met contracten van spelers en personeel.

Als semi-professionele club werken veel spelers en personeel voor een minimaal bedrag,
ik kan het niet bevestigen met feiten maar als semi kan ik vaak beter personeel aantrekken dan als een professionele club.

Gloucester gestopt met het geven van jeugd contracten
Gister avond ben ik tot de conclusie gekomen dat het totaal niet loont om de jeugd te contracteren, oke ze krijgen maar 28 Euro per maand maar als je dat keer 18 doet is dat toch 504 euro per maand voor waardeloze snot jochies..
Daar koop de coach liever een doos snickers van :+

Dit ga ik het vervolg allemaal zelf doen en alleen de uitzonderingen krijgen een contract en trainen direct met het eerste of -21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
  • Laatst online: 22:08
Ik vind de professionalisering juist wel fijn met name vanwege de fitness van mijn team. Ze hebben beter wedstrijdritme en daarnaast herstellen ze beter met de vele wedstrijden. Omdat je toch vaak 2 tot 3 wedstrijden per week hebt als je het goed doet in de bekers etc.

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
patricks8 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 08:55:
Ik vind de professionalisering juist wel fijn met name vanwege de fitness van mijn team. Ze hebben beter wedstrijdritme en daarnaast herstellen ze beter met de vele wedstrijden. Omdat je toch vaak 2 tot 3 wedstrijden per week hebt als je het goed doet in de bekers etc.
Met een druk programma zoals in Engeland gebeurd maakt het niet uit dat je club semi of vol prof is voor conditie en/of wedstrijd ritme.
De spelers nemen krijgen dag erna en/of voor de wedstrijd rust en als de wedstrijden elkaar opvolgen binnen 2/3 dagen dan zijn de spelers nooit uit gerust.

De sleutel is een goede brede selectie, ik streef voor dubbele bezetting voor elke positie met vergelijkbare kwaliteit of een talentvolle speler onder de 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-07 12:14

CR1691

Hero of Time

Ben hier nu al enige tijd aan het lurken maar ik zal hier binnenkort ook mijn eerste seizoen plaatsen. Ik ben op dit moment bezig met een save met Portsmouth. Na een dramatisch begin (waarin zelfs over een ontslag werd gespeculeerd) heb ik mijn team eindelijk op de rit gekregen en ben ik doorgestegen naar een 5e plek in de competitie, derde ronde FA Cup en halve finale van de Johnstones Paint Trophy.

Spelers die ik alvast uit wil lichten zijn aankoop Nico Yennaris, huurlingen Alex Henshall en Mason Bennet + eigen spelers Christian Burgess, Kyle Bennet en Ben Close. Vooral het aantrekken van Yennaris, Henshall en Mason Bennt blijken een schot in de roos te zijn. Daarnaast is jeugdproduct Conor Chaplin ook aan het doorbreken (kan zowel links, rechts als aanvallend mid uit de voeten).

Negatieve uitschieter is Michael Doyle die iedere pot een gele kaart pakt, die is om de zoveel tijd weer geschorst :+

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engeltje83
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-10-2023

Engeltje83

<SG>BoA#1871

CR1691 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 11:31:
Ben hier nu al enige tijd aan het lurken maar ik zal hier binnenkort ook mijn eerste seizoen plaatsen. Ik ben op dit moment bezig met een save met Portsmouth. Na een dramatisch begin (waarin zelfs over een ontslag werd gespeculeerd) heb ik mijn team eindelijk op de rit gekregen en ben ik doorgestegen naar een 5e plek in de competitie, derde ronde FA Cup en halve finale van de Johnstones Paint Trophy.

Spelers die ik alvast uit wil lichten zijn aankoop Nico Yennaris, huurlingen Alex Henshall en Mason Bennet + eigen spelers Christian Burgess, Kyle Bennet en Ben Close. Vooral het aantrekken van Yennaris, Henshall en Mason Bennt blijken een schot in de roos te zijn. Daarnaast is jeugdproduct Conor Chaplin ook aan het doorbreken (kan zowel links, rechts als aanvallend mid uit de voeten).

Negatieve uitschieter is Michael Doyle die iedere pot een gele kaart pakt, die is om de zoveel tijd weer geschorst :+
Zo ben ik ook begonnen met Portsmouth, aardig wat vrije transfers opgepikt, uiteindelijk kampioen geworden in L2, L1 en nu ook tegen alle verwachting in bovenin bij de Championship.

Topscorer in mijn eerste seizoen was Gary Roberts, die ging als een malle!

Stevens en Koenders hadden de meeste assists :)
Enige is dat ik geen spits heb die als een malle los gaat..
Daarnaast is Ben Close ook echt wel een verademing, hij speelt in de Championship nog steeds als DMC en heeft 4 sterren :)

Vervelende is wel, elk seizoen draai je verlies, word wel steeds minder.. straks in de premiership word het pas winst maken denk ik..

Zal straks in pauze eens wat screenshots sturen.

Mijn tactiek werkt wel enorm goed! Behoorlijk aanvallend, maar met de juiste spelers werkt dat super!
4-1-2-3

http://eu.battle.net/d3/en/profile/BoA-1871/career

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-07 12:14

CR1691

Hero of Time

Engeltje83 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 11:47:
[...]

Zo ben ik ook begonnen met Portsmouth, aardig wat vrije transfers opgepikt, uiteindelijk kampioen geworden in L2, L1 en nu ook tegen alle verwachting in bovenin bij de Championship.

Topscorer in mijn eerste seizoen was Gary Roberts, die ging als een malle!

Stevens en Koenders hadden de meeste assists :)
Enige is dat ik geen spits heb die als een malle los gaat..
Daarnaast is Ben Close ook echt wel een verademing, hij speelt in de Championship nog steeds als DMC en heeft 4 sterren :)

Vervelende is wel, elk seizoen draai je verlies, word wel steeds minder.. straks in de premiership word het pas winst maken denk ik..

Zal straks in pauze eens wat screenshots sturen.

Mijn tactiek werkt wel enorm goed! Behoorlijk aanvallend, maar met de juiste spelers werkt dat super!
4-1-2-3
toon volledige bericht
Ik speel eigenlijk het hele seizoen al in een 4-2-3-1 opstelling. In het begin had ik Otman Bakkal achter de spitsen opgesteld en Roberts op rechtsbuiten, dat liep voor geen meter hoewel Roberts regelmatig scoorde of assists gaf. Bakkal valt enorm tegen. Daarnaast scoorden Tubbs en Stockley ook amper en moest ik echt achter een spits aan en hopen op een gelukstreffer, dit werd dus Masons Bennet. Ik weet niet hoe hij zich verder ontwikkelt maar het is in FM wel een heel groot talent dus zeker het scouten waard!

Roberts staat bij mij nu achter de spits, daar komt hij beter tot zijn recht. Chaplin hijgt hem wel in zijn nek dus verslappen kan niet :+

Qua Nederlanders heb ik Bakkal en Jeroen Drost onder contract staan, dat zijn nu wisselspelers geworden en komen amper in actie. Drost was ook meer als back up gehaald omdat ik een ervaren LB/CB nodig had achter Stevens en Clarke.

[ Voor 4% gewijzigd door CR1691 op 19-01-2016 12:05 ]

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambianz
Deze moest ik jullie toch even laten zien, zit met Feyenoord inmiddels in 2019 en heb een goede mix van talenten/ervaring neergezet.

Aankopen als Rüdiger en Wilshere voor 25M each om heb team stabiel te houden, daarom heen toptalenten zoals Zivkovich (bijna een standaard aankoop in FM16), Gottardi en Schaafsma.

Jeroen Maas met een gemiddelde van 8.53 als 16 jarige verbaast me nog het meest. Tevens keek ik wel even op van de 0-7 overwinning op Zenit!

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/LwHI6aK0mfxyo1euHhg1Qhkr/full.png?nohitcount=1

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/XxV477uHrC7CnhNgnZ23zLsd/full.png?nohitcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
2019 en Feyenoord tikt 25 miljoen neer voor Wilshere?
Database editje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
Ik stond er ook van te kijken ja, heb niks geëdit, zou eigenlijk niet eens weten hoe dat moet.

Hij speelde ook bij RBL in Duitsland

Overigens heb ik wel geld zat, mede door kampioenschappen en elk jaar CL natuurlijk. Nu ook weer 15 miljoen aan transferbudget "over" eigenlijk

[ Voor 35% gewijzigd door Ambianz op 19-01-2016 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach bij mij zit hij in de Championship bij Bournemouth.
Als Arsenal in de game een betere speler haalt en hij word de 2e of 3e keus dan is de kans groot dat de AI hem verkoopt en dan kan hij via via echt wel bij een Feyenoord terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:04

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Deadsy schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 18:00:
Ach bij mij zit hij in de Championship bij Bournemouth.
Als Arsenal in de game een betere speler haalt en hij word de 2e of 3e keus dan is de kans groot dat de AI hem verkoopt en dan kan hij via via echt wel bij een Feyenoord terecht komen.
Arsenal kocht bij mij ook als een gek en daardoor viel ie buiten de boot ja. Kon hem gratis oppikken met Ajax. Ook smerig veel geld verdient met die club door alle talenten voor minimaal 30-45 miljoen te verkopen. Overmars kan trots op me zijn. :)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gundogan schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 18:36:
[...]

Arsenal kocht bij mij ook als een gek en daardoor viel ie buiten de boot ja. Kon hem gratis oppikken met Ajax. Ook smerig veel geld verdient met die club door alle talenten voor minimaal 30-45 miljoen te verkopen. Overmars kan trots op me zijn. :)
Het is een goede speler maar hij valt in de net niet categorie. Je kunt als geld geen probleem is betere spelers halen.
Het leukste wat de AI dan doet is op een positie waar ze al een speler voor hebben welke een 8 is er flink geld tegenaan gooien en een 9 halen.
Terwijl er dan andere posities zijn waar ze dan een 7 hebben of waar de eerste reserve een 5 of 6 is.

Mja dat doen ze in het echt ook. 20 of 30 miljoen uitgeven aan een speler die niet beter is dan de reeds aanwezige opties en derhalve 3e keus zal zijn zonder potentie om beter te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
Inderdaad een net niet speler, maar voor mij om de tijd naar de talenten te overbruggen een ideale speler. Schrok even na de 1-3 nederlaag tegen Excelsior maar daarna heeft mijn team zich toch herpakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ambianz schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 19:36:
Inderdaad een net niet speler, maar voor mij om de tijd naar de talenten te overbruggen een ideale speler. Schrok even na de 1-3 nederlaag tegen Excelsior maar daarna heeft mijn team zich toch herpakt!
Daarna kun je hem ook nog houden als reserve aangezien het een leuke speler is en op meer dan 1 positie uit de voeten kan.

Je hoeft geen 23 wereld toppers in de selectie te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvanpol
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-03 14:19
Na jarenlang niks gedaan te hebben.. Wil ik er weer dagen in steken... Zijn er mensen bekend met de ipad versie(touch)? Ben benieuwd of het spelen daarop beetje te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
dvanpol schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 14:25:
Na jarenlang niks gedaan te hebben.. Wil ik er weer dagen in steken... Zijn er mensen bekend met de ipad versie(touch)? Ben benieuwd of het spelen daarop beetje te doen is.
Zelf geen ervaring maar dit kwam ik tegen:
http://lmgtfy.com/?q=FM16+ipad+touch+experience

De echte FM ervaring beleef je pas op een de computer of laptop,
zelf speel ik regelmatig op de media pc in de woonkamer en stream dit vanaf de "game pc".

Dat streamen via het netwerk werk prima en een enkele keer crash de video driver.

[ Voor 23% gewijzigd door BrianV op 20-01-2016 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvanpol
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-03 14:19
Bedankt he!
Maar wilde graag mening weten van medetweaker, dat is toch zo gek nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
dvanpol schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 14:55:
[...]

Bedankt he!
Maar wilde graag mening weten van medetweaker, dat is toch zo gek nog niet?
Dat is een prima idee maar ik wou die link een keer gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gewal
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-07 10:59
@dvanpol: Touch versie is veel minder uitgebreid. Minder opties om tactiek te tweaken, te trainen en te scouten.
Ik zelf ben er niet zo'n fan van. Heb het spel wel gedownload maar het is net niet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-07 13:05
dvanpol schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 14:25:
Ik heb de Touchversie niet gespeelt dus ervaring heb ik er niet mee. Maar kun je niet net zo goed met een laptop op de bank zitten dan met een ipad?
Ok, hij is was groter en robuuster, maar je hebt wel alle opties.
En je moet uiteraard een laptop hebben haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrianV
Afbeeldingslocatie: http://www.gloucestercityafc.com/wp-content/uploads/2012/02/Gloucester_City_AFC_logo.png

Bloed zweet en tranen

Het seizoen 2016/2017 zit er op en spelers genieten van hun wel verdiende vakantie want het was een eindstrijd van epische grootheid waar nog jaren over word gesproken zowel binnen als buiten de club.
Van 100% degradatie kandidaat met 2 punten uit 20 wedstrijden naar een "stabiele" 19e plek met 49 punten uit 46 wedstrijden, het aanpassen van aanvallende naar verdedigde strategie heeft zijn vruchten af geworpen.

In de zomerstop heb ik afscheid genomen van de scout, jeugdtrainer van 66 die met zijn wel verdiende pensioen is gegaan (anders liet ik hem wel vertrekken) en de assistent mocht vertrekken.
De zoek tocht naar geschikte trainers en scout die binnen het budget vallen is nog bezig maar de hoofdscout heb ik een nieuwe contract gegeven als assistent en hoofdscout, samen met deze Nederlandse man (naam kom ik op terug) moet ik Gloucester richting de middelmoot brengen.

Het gaat een zware zomer vakantie worden waarbij ik flink moet bezuinigen op spelers die op het moment niks extra's leveren op dit moment, in potentie spelers worden uitgeleend en ik vrees dat ik afscheid moet nemen van publieks lieveling George Miller
Afbeeldingslocatie: http://www.gloucestercityafc.com/wp-content/uploads/2015/08/georgemiller-150x300.jpg

In het verleden perrongeluk mister Gloucester Tom Webb weg gestuurd en dat werd slecht ontvangen door de fans en het bestuur..
Met zijn ervaring en "club dedication" kan ik hem een trainers functie aan bieden,
het binnenboord houden van zo man als jeugd trainer kan geen kwaad.
Afbeeldingslocatie: http://www.gloucestercityafc.com/wp-content/uploads/2015/08/tomwebb-150x300.jpg
A bonafide club legend. Gloucester-born Tom is the all-time record appearance holder for City having made over 590 appearances for the club, breaking Stan Myers’ fifty year old appearance record in November 2010 despite still being in his twenties. All-action midfielder and a product of Gloucester City Youth, he broke into the first team aged sixteen in April 2001 and has been an instrumental part of the team ever since.

Verder nog enkele spelers verteld dat hun contract niet word verlengd word of gevraagd of ze zelf op zoek willen gaan naar een nieuwe club.
Ik trek op dit moment mijn twijfels over de potentie van spelers die het voorgaande seizoen zijn aangetrokken, heb ik de juiste beslissing genomen of zijn de jonge jongens/mannen niet in staat de beloften in te lossen.

Maar nu eerst gaat de trainer zelf op vakantie met de dochter van de voorzitter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Openingspost aangepast en Passion4FM toegevoegd als 'handige link'.

Thanks BrianV!
BrianV schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 09:47:
Maar nu eerst gaat de trainer zelf op vakantie met de dochter van de voorzitter :+
Zo zo, jij bent niet bang. Als dat maar geen deuken in de relatie met de voorzitter oplevert, anders kan je je baan nog wel eens vlot kwijt zijn ;)
Mooie prestatie, mooi de zaken op orde gemaakt en nu kijken naar de toekomst! Doorselecteren en doorbouwen!

Zelf volgt mijn verslag zaterdagavond of ergens zondag. Ik zit in het einde van 2021 en ondanks mijn twijfel vorige week heb ik toch besloten om bij Real te blijven en bij te tekenen: ik wil die cup met de grote oren winnen! Bestuur, supporters, maar verrassend ook veel spelers, waren dolgelukkig met deze beslissing en de vreugde was groot toen ik had getekend. Dat is in ieder geval een hoopvol begin: komend weekend lezen jullie hoe het 7e seizoen verliep.

[ Voor 73% gewijzigd door Jaap. op 22-01-2016 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
JapieTalent schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:22:
Openingspost aangepast en
Passion4FM toegevoegd als 'handige link'.

Thanks BrianV!
De download link :
Staff filter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vorig jaar nog de beker en de titel gewonnen maar de kans is aanwezig dat we aan het einde van dit seizoen met lege handen zullen staan in Freiburg.

In de 2e ronde lagen we al uit de beker, wel tegen Leverkusen dus dat is nog acceptabel.
Na 24 wedstrijden staan we 2e op 8 punten :/

We hebben nog 140mln aan transfer budget (zo lekker), dus in januari dacht ik er nog over na om flink te investeren en zo nog de titel te pakken maar dit zou onze financiële huishouding onhoudbaar maken en ook zouden diverse talenten dan kapot gaan.

Maar als je bekijkt dat de 2 beste en dragende spelers van de club in de zomer weg gegaan zijn doen we het wel lekker. Een van de vervangers die ik haalde loopt 1 op 1.

Wel weer een klap mogen verwerken. Op de vleugels had ik Nunnely en Ailone.
Ailone werd vorig seizoen in de winter gekocht en draaide een top 2e seizoens helft maar dit seizoen is het blessure na blessure waardoor hij pas 1x heeft kunnen spelen.

Zijn rating is ook finaal in elkaar gezakt. Hij is nu minder dan 6 maanden geleden en zal ook nooit meer zo goed worden, jammer.

De eerste reserve Dupont doet het wel weer fantastisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
YES! Ik mag volgend seizoen (2030/2031) naar Old Trafford.

Jammer genoeg niet omdat ik gepromoveerd ben, maar eerder omdat United degradeerde >:)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/a2hFs3rnhy46aIQnw0IlKNyx/full.jpg

:P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wildhagen schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 13:29:
YES! Ik mag volgend seizoen (2030/2031) naar Old Trafford.

Jammer genoeg niet omdat ik gepromoveerd ben, maar eerder omdat United degradeerde >:)

[afbeelding]

:P
Hoe is het gebeurd? Ging het al langer slecht met ze? Elftal met een gemiddelde leeftijd van 30?
En wie was de manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Deadsy schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 14:28:
[...]

Hoe is het gebeurd? Ging het al langer slecht met ze? Elftal met een gemiddelde leeftijd van 30?
En wie was de manager.
Geen idee hoe het komt, ze hebben een zéér slecht seizoen gedraaid, eigenlijk continue onderaan gebungeld:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/gDdmUNbJbevbAVQR71lNwvPf/full.jpg

Het is volgens mij een fluke, want vorige seizoenen deze ze altijd mee voor Europees voetbal:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/UsL5Dvtrb3XRKEKW4LU86uU1/full.jpg

Gemiddelde leeftijd is niet zo hoog, zie hieronder, heb ff een tabelletje toegevoegd:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/4BNiUJUL7bfeFHyf927G44oK/full.jpg

Hun coach is een zekere Antonio Conte, ex-speler van Lecce (1985-1991) en Juventus (1991-2004), deze dus: Wikipedia: Antonio Conte

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/IwOQZo04gDAEuRuCauVKBB6J/full.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wildhagen schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 14:48:
[...]

Geen idee hoe het komt, ze hebben een zéér slecht seizoen gedraaid, eigenlijk continue onderaan gebungeld:

[afbeelding]

Het is volgens mij een fluke, want vorige seizoenen deze ze altijd mee voor Europees voetbal:

[afbeelding]

Gemiddelde leeftijd is niet zo hoog, zie hieronder, heb ff een tabelletje toegevoegd:

[afbeelding]

Hun coach is een zekere Antonio Conte, ex-speler van Lecce (1985-1991) en Juventus (1991-2004), deze dus: Wikipedia: Antonio Conte

[afbeelding]
toon volledige bericht
Steven Gerard :o

Hebben ze geen doelman? Want ik zie er geen bijstaan.
Als ik puur naar de waardes kijk zou er genoeg kwaliteit moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Niet die van Liverpool (hij is 20, zie screenshot), dit is een regen met dezelfde naam :P
Hebben ze geen doelman? Want ik zie er geen bijstaan.
Als ik puur naar de waardes kijk zou er genoeg kwaliteit moeten zijn
Verrek, was me niet eens opgevallen. Ze hebben geen enkele doelman in dienst, zelfs niet in de U21's of U18's, alleen grijze spelers.... :X

Dat verklaart wellicht waarom ze zo slecht presteren :P

Vind het wel raar, want ze hebben ook geen doelman ge/verkocht, als ik hun transfer-history bekijk (zie hieronder) staat ook daar niet één doelman tussen (zowel in als uitgaand):

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ZKfR95G8EUzHOjJasPrhXTd4/full.jpg

Overigens is Conte niet de eerste manager dit jaar, in oktober hebben ze hun vorige manager ontslagen, waarna Conte werd ingehuurd (na een 14-daagse caretaker):

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/zwvAvKrJeJkrllPVKW6o18Ou/full.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wildhagen schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 15:07:
[...]

Niet die van Liverpool (hij is 20, zie screenshot), dit is een regen met dezelfde naam :P

[...]

Verrek, was me niet eens opgevallen. Ze hebben geen enkele doelman in dienst, zelfs niet in de U21's of U18's, alleen grijze spelers.... :X

Dat verklaart wellicht waarom ze zo slecht presteren :P

Vind het wel raar, want ze hebben ook geen doelman ge/verkocht, als ik hun transfer-history bekijk (zie hieronder) staat ook daar niet één doelman tussen (zowel in als uitgaand):

[afbeelding]

Overigens is Conte niet de eerste manager dit jaar, in oktober hebben ze hun vorige manager ontslagen, waarna Conte werd ingehuurd (na een 14-daagse caretaker):

[afbeelding]
toon volledige bericht
Zag het al aan zijn leeftijd en sowieso het jaar waarin je zit. :+ Blijft leuke naam voor een regen.

Kun je eens kijken naar een paar willekeurige wedstrijden van de laatste paar maanden van het seizoen?
Om te zien wie of wat er in het doel stond bij United.
Lijkt me op het moment een bug te zijn, want een club zoals United hoort gewoon in elk team minimaal 2 doelmannen te hebben.

edit:
Deze wilde ik nog posten.
De carrière van Frank Lampard.
Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/351646386172978670/7190C4E2CCB310B7BF3874D467D2F09B27A70ECC/

[ Voor 6% gewijzigd door Deadsy op 23-01-2016 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Deadsy schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 15:11:
[...]

Zag het al aan zijn leeftijd en sowieso het jaar waarin je zit. :+ Blijft leuke naam voor een regen.

Kun je eens kijken naar een paar willekeurige wedstrijden van de laatste paar maanden van het seizoen?
Om te zien wie of wat er in het doel stond bij United.
Lijkt me op het moment een bug te zijn, want een club zoals United hoort gewoon in elk team minimaal 2 doelmannen te hebben.
Denk dat het een bug is waar ik tegenaan loop.... ik heb 5 willekeurige wedstrijden bekeken, en in alle wedstrijden is dit de keeper van Manchester United:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/NKHrpYdSSEnCN6cwdfKFpzjq/full.jpg

Ondanks dat daar dus Man Utd staat, zie ik hem nergens als ik in de teams kijk.

Mooie is, dat hij ALLE wedstrijden gekeeped heeft in zowel het 1e als de U21's en U18's, ook al speelden ze op dezelfde dag :P

Ik kan hem ook niet scouten (Scout Report is greyed out),en ik kan ook geen history opvragen....

Duidelijk een bug dit...

Overigens zie ik bij Man Utd geen extreme uitslagen, zijn allemaal enigszins geloofwaardige resultaten. Grootse nederlaag was een 4-1 tegen Man City, wat niet echt onmogelijk is natuurlijk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wildhagen schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 15:18:
[...]

Denk dat het een bug is waar ik tegenaan loop.... ik heb 5 willekeurige wedstrijden bekeken, en in alle wedstrijden is dit de keeper van Manchester United:

[afbeelding]

Ondanks dat daar dus Man Utd staat, zie ik hem nergens als ik in de teams kijk.

Mooie is, dat hij ALLE wedstrijden gekeeped heeft in zowel het 1e als de U21's en U18's, ook al speelden ze op dezelfde dag :P

Ik kan hem ook niet scouten (Scout Report is greyed out),en ik kan ook geen history opvragen....

Duidelijk een bug dit...

Overigens zie ik bij Man Utd geen extreme uitslagen, zijn allemaal enigszins geloofwaardige resultaten. Grootse nederlaag was een 4-1 tegen Man City, wat niet echt onmogelijk is natuurlijk.
toon volledige bericht
Dan weet ik wat hij is.
Dit is een speler die de AI heeft gemaakt omdat United geen doelman heeft maar men wel verplicht is een doelman aan te wijzen.
Wanneer de speler niet meer nodig is dan verdwijnt hij, het is dan alsof hij er nooit is geweest.

Ik heb het zelf al eens gehad in de voorbereiding wanneer een te groot deel van de selectie afwezig was.

Je ziet hetzelfde in non-playable leagues.
Als je naar een club kijkt in een competitie die niet speelbaar is dan zie je 23 spelers. Een deel zal wit zijn en een deel zal grijs zijn.
De witte spelers kun je in principe kopen en de grijze spelers zijn er puur om de selectie rond te krijgen voor de AI zodat deze er in de CL, EL en oefenpotjes wat mee kan doen. Hoeveel witte en grijze spelers er in een team zitten zal wel afhankelijk zijn van hoe groot je DB is.

Maar zoiets zou niet mogen gebeuren wanneer het gewoon een playable competitie is, en al helemaal niet bij een club zoals United. Al helemaal raar dat het probleem zich in elk team van United voordoet.

ps.
Damn de titel kan ik dus vergeten. Gat te groot naar de nr1, gelukkig is de 2e plek wel veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ja, het concept van grey players is me bekend, mijn halve U18 zit er ook vol mee :)

Maar dat het bij Man Utd optreedt, dat lijkt me de bug in dit geval, want het is een full playable divisie idd. En dan idd ook nog eens in alle teams....

Nou ja, het zal wel, ik hoop dat ik niet al te hard onderuit ga tegen ze :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wildhagen schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 15:34:
Ja, het concept van grey players is me bekend, mijn halve U18 zit er ook vol mee :)

Maar dat het bij Man Utd optreedt, dat lijkt me de bug in dit geval, want het is een full playable divisie idd. En dan idd ook nog eens in alle teams....

Nou ja, het zal wel, ik hoop dat ik niet al te hard onderuit ga tegen ze :P
Aye, jij doekte de jeugd op om geld te besparen? Dan is het logisch dat deze bij jouw grijs zijn.
Dat er in geen enkel team van United een doelman zit lijken me 2 bugs.

Een bug dat er nooit doelman regens bijkomen aan het begin van het seizoen, of dat deze allemaal released worden of geen contract krijgen. Bij een playable team zou de AI er toch voor moeten zorgen dat elke positie bezet is.

En dan nog de bug dat het 1e geen doelman koopt.

Wel vrij bizar.

edit:
Daar sta je dan, 2e wedstrijd in de kwartfinale CL.
En achter beide doelen is het leeg vanwege die irritante sta tribunes.
Dat geintje kost me elke CL weer geld. Slechts 23000 mensen in het stadion.

[ Voor 10% gewijzigd door Deadsy op 23-01-2016 15:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Seizoen 7 2021 - 2022: Real Madrid

In hoofdstuk 1, 2, 3, 4, 5 en 6 kun je de voorgaande avonturen lezen. Ditmaal tijd voor het 7e hoofdstuk, let's go!

Zoals aangegeven heb ik na vorig seizoen lang getwijfeld of ik zou blijven bij Real of niet, maar nadat zelfs enkele spelers zich hier sterk voor maakten heb ik bijgetekend, wat bijna leidde tot een waar volksfeest in het witte deel van Madrid. Inmiddels is mijn 4e seizoen in Madrid al weer ten einde.

Transfers
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mGH7O/271547589e.png
Kroos, Blind en Morata zijn verkocht omdat er inmiddels jongere en betere alternatieven voor handen zijn: cashen dus. Bale wilde graag weg en 12 miljoen voor een 32 jarige reserve is natuurlijk lekker binnenhalen.

Inkomende transfers zijn oude bekende Lucas Vazquez, als vervanger van Bale, maar die raakte vrijwel direct langdurig geblesseerd waardoor we ook Götze aan hebben getrokken om op AMR achter James Rodriguez te fungeren. Galli is the next best thing op '10' en dus de toekomstig vervanger van Eriksen. Capone (de huidige backup) ontwikkelt zich onvoldoende en mag dus weg.

Spaanse Supercup
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mGNMF/5ec26b6253.png
In navolging van de competitie en beker vorig seizoen was Barcelona ook in de Spaanse Supercup de baas over ons. 2-3 over twee wedstrijden.

Competitie
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mGNRT/1ca80783e1.png
In tegenstelling tot de afgelopen jaren begonnen we voor de verandering eens ijzersterk aan La Liga en hebben we vanaf de start de koppositie geclaimd en deze eigenlijk ook niet meer uit handen gegeven. Tel daarbij op dat onze concurrenten een zwak seizoen kenden (Barcelona 7e zelfs), dan is logsich dat we ruim voor het einde van de competitie het kampioenschap konden vieren. Opvallend is dat Granada beslag wist te leggen op de 2e plek, voor Atletico Madrid. Uitslagen: deel 1 en deel 2.

Champions League
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mGOrG/6c76ad012d.png
Met de hakken over de sloot gekwalificeerd: het was niet best in de poulefase en dan voornamelijk in de uitwedstrijden leden we puntverlies. Dat blijkt ook uit onderstaande overzicht van resultaten. Gelukkig wisten we ons wel voor de vervolgfase te kwalificeren.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mGODU/c5ffd2c3e4.png
Bayern klopten we in Madrid met 1-0, waarna een verhitte strijd in München volgde. Na 90 minuten stond er 2-2 op het scorebord en dat was voldoende voor kwalificatie voor de kwartfinale. Daarin troffen we (wederom) Arsenal. Thuis eindigde het duel in 3-3, met dus 3 uitgoals voor Arsenal. Hierdoor was ik enigszins bevreesd om naar Londen te gaan, maar dit bleek onnodig aangezien we de wedstrijd domineerden en vrij snel op 2-0 kwamen. Dat het in de slotfase nog 2-1 werd, deerde niet. In de halve finale wachtte een tweeluik tegen Monaco, maar dit werd nooit spannend. In Monaco wonnen we met 4-2, waardoor we eigenlijk al met 1,5 been in de finale stonden. Thuis speelden we zakelijk 2-0 en konden we ons dus opmaken voor de finale van de Champions League, en deze editie speelde zich af in een voor ons bekend stadion: het Santiago Bernabeu. We konden dus in eigen huis de Champions League pakken!

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mGP49/59ee565581.png
In een onwijs spannende finale die uiteindelijk met de minimale marge werd beslecht stond een oud Madrileen in de spotlights, inmiddels dus in dienst van Manchester United. Dat dit niet de finale is die hij vooraf had gedroomd, moge duidelijk zijn maar in Madrid is er niemand rouwig om. Na en gemeen spannend eerste uur waarin Man Utd de overhand had, werden we langzaamaan sterker en sterker. In de 74e minuut kwamen we op voorsprong door een, door Kovacic, van richting veranderde bal. Diezelfde Kovacic pakte 2 minuten voor tijd ook nog rood, waarna de wedstrijd simpel werd uitgespeeld. Kampioenen!

Spaanse Beker
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mGPm5/1fd66dfd63.png
Na een relatief eenvoudige, maar doelpuntrijke campagne mochten we ook deze prijs in ontvangst nemen. Ook Valencia kon ons in de finale niet stoppen. De derde prijs van het seizoen.

Statistieken
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mGPvt/d7e169830b.png
De absolute topper was ook dit seizoen weer Juan Francisco: 34 goals en 7 assists in 37 wedstrijden. Helaas voor hem was hij aan het einde van 2021 2,5 maand geblesseerd, maar zijn stand-in Andrea Izzo ving zijn afwezigheid fantastisch op: 21 goals en 3 assists in 30 wedstrijden, waarvan 6 invalbeurten. Cristiano Ronaldo (28 en 6) bleek meer van waarde dan Hazard, die veelvuldig geblesseerd was. Bernat (16) en Danilo (11) strooiden er weer lustig op los met assists, terwijl de verdedigers weer grossierden in de gele kaarten. Overall natuurlijk een fantastisch seizoen!

Tot slot
Weinig meer toe te voegen. Ik ga komende zomer kijken of er een leuke uitdaging langs komt. Zo niet blijf ik met alle liefde in Madrid, want het is erg mooi om te zien dat de jeugdspelers steeds meer doorbreken en de vaste waarden langzaamaan verdringen. Tot de volgende keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals ik al bang was hebben we dit seizoen geen enkele prijs weten te pakken.
Uiteindelijk werden we 2e 19 punten achter Leverkusen, wel wisten we de halve finale van de CL te halen.

2e worden is het probleem niet, dat we 2e worden op 19 punten dat is het probleem.

In de laatste maanden van het seizoen heb ik al gekeken wie mocht vertrekken en voor welke posities er nieuwe spelers nodig zijn.

Casilla is de afgelopen 12 maanden flink ingezakt en mag gratis weg. Voor hem haal ik een zeer talentvolle Portugees voor 15mln. Hij mag met mijn 2e keus vechten om een plek in de basis, een gevecht welke de Portugees denk ik wel zal winnen.
Verder heb ik St Juste laten vertrekken voor 14mln. Hem heb ik 3 jaar geleden voor 12mln gehaald van Groningen en het is echt een goede verdediger.
Maar ik heb nog 2 andere DCs welke net zo goed zijn als St Juste met het verschil dat St Juste aan zijn max zijn en die andere 2 nog beter kunnen worden.
Zijn vervanger is de Japanner Shiota voor 27mln, afkomstig van PSG, nu al beter dan St Juste en kan nog beter worden.

Nu nog een extra linksback welke het kan opnemen met mijn huidige linksback en misschien nog een nieuwe rechtsback mocht ik Pikachu laten gaan.

Aan het einde van dit seizoen zou ik een uitbreiding van 8k plaatsen krijgen.
Dit is geschrapt en word een uitbreiding van 15k plaatsen. Toen ik die melding kreeg werd gezegd dat dit betaald werd vanuit de kas en er niets geleend hoefde te worden.
Nu krijg ik opeens de melding dat we een geplande lening van 56mln genomen hebben. We hebben 219mln in kas.

edit:
Krijg ik net de melding dat de kampioen van China al 108 wedstrijden op rij ongeslagen is }:O
Krijg een beetje zin om naar China te gaan.

edit:
En minder dan een maand nadat de lening afgesloten is hebben we hem weer afbetaald. wtf.

[ Voor 18% gewijzigd door Deadsy op 23-01-2016 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-07 07:53
toch balen dat je elke keer je beste speler moet verkopen. Tegenwoordig al een opgave om iemand langer dan een seizoen te binden :(

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/c4f8a7d6325b793c957b868d63fff80f.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door Bean77 op 24-01-2016 00:56 ]

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Bean77 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 00:56:
toch balen dat je elke keer je beste speler moet verkopen. Tegenwoordig al een opgave om iemand langer dan een seizoen te binden :(

[afbeelding]
Je moet niks hoor, je kan gewoon nee zeggen. Dan zijn ze een maandje of twee pissig en dan draaien ze vaak wel bij. Zo hield ik een behoorlijk grote dure Ajax selectie bij elkaar.

Ik was wat tijd aan The Witcher en Rocket League kwijt, maar ik ben nu even spelen tot het EK van 2028, dus weer een mini update vanmiddag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Grecio schreef op zondag 24 januari 2016 @ 11:38:
[...]

Je moet niks hoor, je kan gewoon nee zeggen. Dan zijn ze een maandje of twee pissig en dan draaien ze vaak wel bij. Zo hield ik een behoorlijk grote dure Ajax selectie bij elkaar.

Ik was wat tijd aan The Witcher en Rocket League kwijt, maar ik ben nu even spelen tot het EK van 2028, dus weer een mini update vanmiddag :)
ik moet idd niks, maar het is een afweging tussen een unhappy selectie en geld wat ik er nu voor krijg. Bovendien heb ik 2 hele goede spitsen erachter die zijn rol direct kunnen overnemen.

edit: eindelijk gelukt! Christiano Ronaldo naar PSV :)
helaas alleen als trainer :P

[ Voor 7% gewijzigd door Bean77 op 24-01-2016 13:28 ]

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bean77 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 11:47:
[...]

ik moet idd niks, maar het is een afweging tussen een unhappy selectie en geld wat ik er nu voor krijg. Bovendien heb ik 2 hele goede spitsen erachter die zijn rol direct kunnen overnemen.

edit: eindelijk gelukt! Christiano Ronaldo naar PSV :)
helaas alleen als trainer :P
En dat 2 maanden gezeur is niet altijd zo. Ik heb al uitzonderingen gehad die maanden lang moeilijk deden.
Gezeur, soms afwezig op de training en op het veld niets toevoegen.

Als je dan al een vervanger klaar hebt staan of een pareltje op je shortlist dan is cashen lekker eenvoudig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ansjo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-05 16:07
Na een tijdje hier alle verhalen mee te lezen besloten om ook maar eens een verhaaltje te maken. Jullie vallen nu binnen bij de aanvang van mijn 3e seizoen (2017 – 2018).

sc Heerenveen (Seizoen 2017 – 2018) – 3e seizoen

De voorbereiding
Dit keer gekozen voor een voorbereiding met vele wedstrijden waarin een aantal sterkere tegenstanders waren maar ook een aantal wedstrijden waarin we weer even op adem konden komen. Deze lichter kaliber tegenstanders waren er ook mede voor de talenten om zich een kans te geven om zichzelf te bewijzen.
De resultaten hebben me dan ook enigszins verbaasd, we zijn compleet ongeslagen door deze voorbereiding gegaan. Vooraf kon ik hier alleen maar van dromen maar dit is toch de realiteit.
Enige kanttekening is wel dat ploegen als PSG, Bayern maar ook Barcelona niet op volle sterkte waren. Sommige begonnen pas net aan de voorbereiding terwijl wij al wat wedstrijdjes in de benen hadden.

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/f9f72b66ca82f8f5a67005aca004d95c.png

De Transfers
Dan beginnen we maar met de uitgaande transfers, dit is een hele lijst en van sommigen heb ik met pijn in mijn hart afscheid genomen. Sommigen werden door de selectie mij ook niet in dank afgenomen maar al met al hoor je er niemand meer over.

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/0597f972207403d9571c70f18b9ffd98.png

Jerry St. Juste: Belangrijke schakel in de verdediging maar hij moest en zou hogerop gaan. Kreeg vele aanbiedingen en deze kon uiteindelijk niet geweigerd worden. Door bonussen kan de som nog oplopen tot 17,5 mln.
Luka Zahovic: Mijn eerste spits, tevens topscoorder van SC Heerenveen (niet in de competitie). Ook voor hem gold hetzelfde, hij wou hogerop en ik kreeg een goed bod welke ook door bonussen nog kan oplopen.

Dan nu de inkomende transfers, hier zitten een aantal versterkingen bij die er direct moeten staan maar ook een aantal met het oog op de toekomst. Zij zullen hun wedstrijden hoofdzakelijk in sc Heerenveen B aka Jong Heerenveen spelen.

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/cada0a9c87e8b2f708e332f06fdcdec5.png

Joel Veltman: Gehaald als vervanger voor Jerry St. Juste, tevens de reserve captain nu.
Itumeleng Khune: Erwin Mulder begon steeds meer steken te laten vallen, Joël Drommel achtte ik nog niet klaar voor het grote werk (Champions League) dus besloten en wat meer ervarener doelman te halen. Hij voldeed aan het totaal plaatje, daarnaast kan hij Joël goed voorbereiden om het stokje straks over te nemen.

Voor wat betreft de 2 huurlingen, daar kan ik erg kort over zijn. Cerny kreeg ik aangeboden en was een welkome versterking. Nadat Zahovic steeds nadrukkelijker in de belangstelling kwam heb ik bij mijn moederclub gekeken en daar liep Edouard rond. Een leuke spits voor sc Heerenveen en met zijn snelheid een leuk wapen. Castaignos kwam er op het laatst nog bij, kreeg hem voor een koopje en heb hem puur voor in de breedte. Ik verwacht dat ik hem na 1 seizoen weer met winst te kunnen verkopen.

De Selectie
Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/a4acc203868810162c9a91c97017c09a.png
*In dit screenshot ontbreekt alleen Luc Castaignos (paste er niet meer bij op).

Ben tevreden met de huidige selectie en denk hiermee wel mee te kunnen doen om het kampioenschap. Daarnaast hopen wij te overwinteren in Europa (afhankelijk van de loting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
St Juste ga je missen, hij is echt goed. Geen wereld top maar wel goed. Maar in FM is Veltman een goede vervanger, vooral voor die prijs.
Hoe doet Castaignos het bij jouw?

Als ik kijk naar je selectie zit het echt wel lekker in elkaar, ben zelfs jaloers op je 2 doelmannen. Beide zijn denk ik beter dan die hansworsten die ik heb.

[ Voor 32% gewijzigd door Deadsy op 26-01-2016 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 16:54
Ansjo schreef op maandag 25 januari 2016 @ 22:40:
Na een tijdje hier alle verhalen mee te lezen besloten om ook maar eens een verhaaltje te maken. Jullie
Goed verkocht inderdaad Zahovic en St. Juste, ik zit nu ook in 3e seizoen. Zelfde verhaal die twee waren niet te houden. Welke opstelling en bijbehorende rollen/instructies gebruik jij? Ik 4-2-3-1 ,maar is erg wisselvallend vind ik zelf. Nu heb ik ook niet de mensen die jij hebt, maar Europees lukt steeds net niet, 2 keer 5e in de competitie en daar steven ik nu ook op af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
klaasvd79 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:47:
[...]

Goed verkocht inderdaad Zahovic en St. Juste, ik zit nu ook in 3e seizoen. Zelfde verhaal die twee waren niet te houden. Welke opstelling en bijbehorende rollen/instructies gebruik jij? Ik 4-2-3-1 ,maar is erg wisselvallend vind ik zelf. Nu heb ik ook niet de mensen die jij hebt, maar Europees lukt steeds net niet, 2 keer 5e in de competitie en daar steven ik nu ook op af
"Mijn" club Gloucester zijn niet zo goed als de rest van de clubs waarmee hier op het forum word gespeeld maar ik gebruik de zelfde opstelling en moet het voor deze jongens zo simpel mogelijk houden.

Zal snel een update geven van het tussen seizoen tot nu in de League 2.

GK - Doelman
RB - Vleugelverdediger > ondersteunen of verdedigend
CB - Beide Centrale verdediger
LB - Vleugelverdediger > ondersteunen of verdedigend
CM - balveroverende middenvelder
CM - Centrale middenvelder
LAM - Vleugelspits > aanvallend
CAM - aanvallende middenvelder
RAM - Vleugelspits > aanvallend
SP - Hangende spits ( deze werkt goed samen met de CAM)
oorspronkelijk was dit een valse nummer 9 maar dat soort spitsen zijn op mijn niveau niet haalbaar.

Verder speel ik verdedigend en rest kan ik niet uit de bolle kop opdreunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansjo
Deadsy schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 00:15:
St Juste ga je missen, hij is echt goed. Geen wereld top maar wel goed. Maar in FM is Veltman een goede vervanger, vooral voor die prijs.
Hoe doet Castaignos het bij jouw?

Als ik kijk naar je selectie zit het echt wel lekker in elkaar, ben zelfs jaloers op je 2 doelmannen. Beide zijn denk ik beter dan die hansworsten die ik heb.
Tot op heden vult Veltman het prima in...maar vindt t idd erg jammer dat ik hem moest laten gaan. Hij was ook mijn dragende kracht in mijn verdediging.

Castaignos (3e spits) is bij mij puur een roulatiespeler en zal in bekerwedstrijden en in tijden van drukspeelschema minuten maken. Desondanks heeft hij het in 2 bekerwedstrijden niet onaardig gedaan (5 doelpunten, 3 tegen de Graafschap en 2 tegen een amateur ploeg).

Jij moet toch met gemak beide doelmannen kunnen aantrekken met je budget ;-) Beiden waren een koopje voor hun kwaliteiten.
klaasvd79 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:47:
[...]

Ik moet zeggen dat deze tactiek nu 1 compleet seizoen gebruik en deze bevalt me uitstekend. Laat nog wel eens wat steken vallen tegen met name de kleine tegenstanders.

Hierbij mijn instructies + rollen:

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/c355efe42049960234280a1ef05b03d7.png

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/7d8d43f175e5c9260be7ecd6ce03d08c.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ansjo schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 20:23:
[...]

Tot op heden vult Veltman het prima in...maar vindt t idd erg jammer dat ik hem moest laten gaan. Hij was ook mijn dragende kracht in mijn verdediging.

Castaignos (3e spits) is bij mij puur een roulatiespeler en zal in bekerwedstrijden en in tijden van drukspeelschema minuten maken. Desondanks heeft hij het in 2 bekerwedstrijden niet onaardig gedaan (5 doelpunten, 3 tegen de Graafschap en 2 tegen een amateur ploeg).

Jij moet toch met gemak beide doelmannen kunnen aantrekken met je budget ;-) Beiden waren een koopje voor hun kwaliteiten.
Inderdaad, geld is het probleem niet. Maar ik heb moeite met teveel geld uitgeven, vooral aan doelmannen.
Daarnaast verkijk ik me vaak op doelmannen. De scouts zijn er positief over, ik ben er positief over en als ik hem dan binnen heb is het wel ok maar niet wat ik verwacht had.

heb deze zomer een nieuwe doelman gehaald voor 15mln. Volgens de scouts had hij 5 sterren potentie. Toen ik hem binnen had waren het opeens 3.
Kan gebeuren maar niet leuk, gebeurd me bij GKs ook vrij vaak.

Het jaar ervoor was ik bezig met een Duitser met een Koreaanse naam, maar na een blessure van 9 maanden is deze niets meer. Afgelopen zomer nog een andere gevonden maar deze wilde een salaris dan niemand bij Freiburg krijgt.

Mijn aankopen van deze zomer waren blijkbaar goed. Na 7 wedstrijden 21 punten en 5 punten voorsprong op de nr2. En ik heb al een paar pittige duels achter de rug.

Tot mijn verassing weet Zivkovic de talentvolle spitsen die ik heb op de bank te houden en is hij met 6 goals zelfs topscorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Ja daar heb ik ook veel last van, op zich is de tactiek niet slecht, leek veel op die van mij. Maar ik krijg het maar niet degelijk, soms tegen ploegen zoals Ajax/Feyenoord/Psv onverwachte overwinningen, en nu tegen Fortuna wordt gefilleerd met drie tegengoals, en als je ziet hoe(zou je kapot schamen).

Kan er niet de vinger achter krijgen, maar als ik internet afspeur hebben meer daar last van. Aan de andere kant, 3 seizoenen 5e worden is ook niet slecht als ik mijn selectie bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Probleem met de keeper bij Man Uted is verholpen, ze hebben nu een Singaporese keeper aangetrokken bij mij in mijn save. Geen absolute wereldtopper, maar toch wel een vrij goede:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/T0EUuQoF5tJ9N6t6x3uklgxJ/full.jpg

Veel geluk heeft het ze niet gebracht, want ze eindigden als 16e. En daar komen ze goed mee weg, want ze zijn heel lang in de race geweest om degradatie naar League One, pas de laatste 10-15 games kropen ze gestaag omhoog.... :X

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/hGuSPeANaN8J835vB9iwLsrn/full.jpg

Eat that, United-fans ! ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-01 13:59
wildhagen schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:56:
Probleem met de keeper bij Man Uted is verholpen, ze hebben nu een Singaporese keeper aangetrokken bij mij in mijn save. Geen absolute wereldtopper, maar toch wel een vrij goede:

[afbeelding]

Veel geluk heeft het ze niet gebracht, want ze eindigden als 16e. En daar komen ze goed mee weg, want ze zijn heel lang in de race geweest om degradatie naar League One, pas de laatste 10-15 games kropen ze gestaag omhoog.... :X

[afbeelding]

Eat that, United-fans ! ;)
Vanuit dat oogpunt doet Louis het dus nog helemaal niet zo slecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
RemkoDJ schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:58:
[...]

Vanuit dat oogpunt doet Louis het dus nog helemaal niet zo slecht...
Klopt. Dat is daar is ook de enige echte (niet-caretaker) manager die op een "normale" (lees: zelf is opgestapt) manier weg is gegaan, en dus niet ontslagen...

De rest is allemaal ontslagen daar...

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/zwvAvKrJeJkrllPVKW6o18Ou/full.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07 16:26

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Waarom zie ik in al die spelersscreenshots bij jullie niet dat "radar"?
Spelen jullie zonder?
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_sLN-4LHcbvM/SyvzoCVRdII/AAAAAAAAEFg/emC4L1D6REQ/image_thumb3.png?imgmax=800
Dat ding boven zijn leeftijd bedoel ik dan.

Ik gebruik dat ding echt enorm veel en kijk veel minder naar de details. Op bepaalde posities kun je aan zo'n grafiek veel sneller zien of het een wel/niet wordt.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Angeloonie schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:56:
Spelen jullie zonder?
[afbeelding]
Dat ding boven zijn leeftijd bedoel ik dan.

Ik gebruik dat ding echt enorm veel en kijk veel minder naar de details. Op bepaalde posities kun je aan zo'n grafiek veel sneller zien of het een wel/niet wordt.
ik speel nog old skool ;) in cm93 had je die radar ook niet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grecio

Episode 10,5: Nederlands Elftal - EK 2028 (Spanje)

Episode 10 (Brazilie): Kan je hier vinden.
Episode 8,5 (Het WK van 2026) Kan je hier vinden.

Het heeft een tijdje op zich laten wachten, maar hier weer een update van mijn langdurige carrière in FM2016. Ik ben nu werkzaam in Brazilie, echter werk ik hiernaast ook nog bij het Neerlands Elftal. Volgens mij is het een achievement om een EK te winnen. Dit wil ik dus eerst doen, hierna wellicht een ander land, bijvoorbeeld in Zuid Amerika.

Na het geweldige WK, waar we eindelijk wereld kampioen werden, ging het internationale voetbal weer verder met friendlies en friendly toernooien. Het friendly toernooi (International League) boeit niet zoveel. Ik zat bij Belgie en Engeland, hier won ik bijna alles op een gelijkspel tegen Engeland uit na. Hierdoor ging ik dus door naar de volgende ronde. Helaas was Italie in de finale te sterk voor mij.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mLxtr/57010b111a.png

Onze Ajax-Legende Nouri werd ondertussen nog toegevoegd in de beste 11 allertijden. Leuk voor mijn oude bekende uit mijn Ajax tijd.

De kwalificatie voor het EK bleek nog een behoorlijke uitdaging. Ik ging nipt als 2e in de poule door. Ik speelde namelijk gelijk tegen Bulgarije en verloor uit. Ook kon ik niet van Tsjechie winnen thuis (FLASHBACKS AHHH). Gelukkig was ik de sterkste 2e plek zo'n beetje;
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mLxBa/6651697219.png

Toen ging het grote toernooi beginnen! Het beloofde een mooi toernooi te worden. Ook zou het een afscheidstoernooi worden voor een aantal oude bekende. Helaas had De Vrij (34) al aangegeven dat hij klaar ermee was. Wel gingen Depay(34), Klaassen(35) en waarschijnlijk Tete(32) voor het laatst mee.

De basis:

GK: Arends (Zie WK verslag 2026)
DR: Kruithof (Zie Ajax verlagen)
DC: Fosu-Mensah (geen spawn)
DC: Floranus (Zie Ajax verslagen)
DL: Riedewald
MC: van der laan (Zie WK verslag 2026)
MC: Bazoer
AML: van de Berg (zie hieronder)
AMR: van de Merwe (belangrijkste speler, zie 2026 verslag)
AMC:Nouri
FC: Malen (geen spawn)

Van de Berg was de concurrent van Depay, en nu Depay op leeftijd is de logische opvolger. Hij komt uit de PSV jeugd en vertrok rond zijn 20e naar Man United voor 30 mil. Hier speelde hij tot hij niet meer goed genoeg gevonden werd en op zijn 24e vertrok hij naar Juventus waar hij nu op zijn 28e nog speelt.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mLxZg/e3388e0548.png

In de groepsfase moest ik het opnemen tegen Kroatie, Roemenie en Griekenland. Op papier een eitje dus, en dat bleek in de werkelijkheid ook zo te zijn.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mLy81/ea49872150.png

In de volgende ronde mocht ik het opnemen tegen Portugal. Zoals altijd tegen dit land werd het een kraker van jewelste. Met 2-2 verlenging in en dit gebeurde;
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mLydn/457d5fd01a.png
Overigens scoorde Joaquim Crescenciano (Ajacied, wissel normaal gesproken) nog een doelpunt wat later het doelpunt van het toernooi zou worden.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=OeYO0J2EUSg]

De volgende wedstrijd was Zweden, een team wat echt qua kwaliteit onder doet aan mijn team.
spoiler:
En toen won ik met gemak 5-0 van Zweden, in de finale mocht ik tegen Frankrijk spelen en ik won mede door een relatief fitte selectie met 3-2! Kampioeeen!!! En toen sloot ik mijn computer verkeerd af, en kon ik het overnieuw spelen. Zie hieronder...

Hier heb ik dus een aantal wissels toegepast. Helaas betekende dit dat ik weer extra tijd moest spelen. Ik won wel gelukkig, maar mijn selectie was nu helemaal kapot moe.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mLyEm/c59b09adce.png
Het goal van Van der Laan in de 87e minuut werd het 2-na-mooiste goal van het toernooi. Geen mooiere manier om een verlenging eruit te slepen:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=UoQk0GFBKMs]
Tenslotte moest de finale gespeeld worden tegen Frankrijk! Het was mijn 50e wedstrijd als manager van Holland. Mijn selectie was echter totaal vermoeid na 2 keer verlenging spelen. Dit brak me toch op.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mLyTf/c704522d78.png

Helaas! Nu zal ik dus nog minimaal 4 jaar bij NL blijven om toch een EK te winnen.
Overige dingetjes;
  • van Merwe zette een nieuw record van 8,36 uit 5 apps, hij nam het record over van Oxford-Chamberlain uit 2024. Ook werd hij de beste speler van het toernooi
  • Van der Laan, Kruithof en Van Merwe kwamen in de beste 11, Bazoer en Depay bij de wissels.
  • Klaassen en mijn jarenlang trouwe assistent Jan Olde Riekerink gingen met pensioen
  • Nederland staat nu op de 1e plaats in de wereld ranglijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Spelen jullie zonder?
yeah ik kijk liever naar getalletjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:20
Bean77 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:00:
[...]

ik speel nog old skool ;) in cm93 had je die radar ook niet :P
Precies, zo doe ik dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Spelen jullie zonder?
Ja, ik heb het wel geprobeerd, maar het ding is imho behoorlijk useless, ik vind het veel te algemeen en weinig zeggend eigenlijk.

Doe mij maar lekker de ouderwetse manier. Ook niet zaligmakend, maar ik kan er iig stukken beter mee overweg :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07 16:26

Angeloonie

Cheeseburger Addict

wildhagen schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:22:
[...]

Ja, ik heb het wel geprobeerd, maar het ding is imho behoorlijk useless, ik vind het veel te algemeen en weinig zeggend eigenlijk.

Doe mij maar lekker de ouderwetse manier. Ook niet zaligmakend, maar ik kan er iig stukken beter mee overweg :)
Ieder zijn voorkeur natuurlijk, maar ik vind het radar enorm nuttig. Als ik spelers zoek op een bepaalde positie waarbij in mijn tactiek bijv. Speed of Aerial belangrijk is, en hun radar is in alles goed behalve dat gebied dan sla ik hem meestal over. Tenzij hij zó sterk is op andere gebieden waar ik normaliter niet direct kijk. Dat zie ik dan via de radar sneller dan via de stats. Uiteindelijk is het ween weergave van de stats dus de stats zijn altijd de waarheid, maar het helpt mij wel om sneller beslissingen te kunnen maken.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wildhagen schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:56:
Voor de Championship is het wel ok. Maar met het team dat ze hadden is dat toch weer een bizar zwakke prestatie.
Ook met de inkomsten die ze eigenlijk zouden moeten hebben is het bizar dat ze bijna in League One hadden gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Angeloonie schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:07:
[...]

Ieder zijn voorkeur natuurlijk, maar ik vind het radar enorm nuttig. Als ik spelers zoek op een bepaalde positie waarbij in mijn tactiek bijv. Speed of Aerial belangrijk is, en hun radar is in alles goed behalve dat gebied dan sla ik hem meestal over. Tenzij hij zó sterk is op andere gebieden waar ik normaliter niet direct kijk. Dat zie ik dan via de radar sneller dan via de stats. Uiteindelijk is het ween weergave van de stats dus de stats zijn altijd de waarheid, maar het helpt mij wel om sneller beslissingen te kunnen maken.
Ik check de radar soms, maar eigenlijk weinig tot niet. Hecht ook meer waarde aan getallen, hoewel ook die lang niet altijd zaligmakend zijn. Het zou niet voor het eerst zijn dat een backupspeler beter presteert dan iemand met vrijwel perfecte stats.

Ik schiet trouwens niet zo hard meer op met mijn game vanwege andere bezigheden, dus een nieuw verslag laat nog wel even op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
JapieTalent schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:26:
[...]

Ik check de radar soms, maar eigenlijk weinig tot niet. Hecht ook meer waarde aan getallen, hoewel ook die lang niet altijd zaligmakend zijn. Het zou niet voor het eerst zijn dat een backupspeler beter presteert dan iemand met vrijwel perfecte stats.

Ik schiet trouwens niet zo hard meer op met mijn game vanwege andere bezigheden, dus een nieuw verslag laat nog wel even op zich wachten.
Cijfers voor elke fysieke of mentale vaardigheid is meer een richtlijn net zoals de sterren soms voor verwarring kan zorgen over de potentie van een speler.
Hoe goed of slecht iemand is word beoordeeld op zijn cijfer die hij haalt in de afgelopen wedstrijden, steekt iemand minder in vorm dan zijn reserve ga ik eerst een gesprek met hem aan en neemt de vorm nog af dan word hij gewisseld voor een jong talent.

Tijdens de wedstrijd wissel ik spelers met de laagste beoordeling en dat doe ik met elke speler lager dan 6.5, de gewisselde speler speelt vaak beter en de rest van het team gaat ook beter speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn stadion word uitgebreid. We hebben dus tijdelijk 3 duizend stoeltjes minder.
Net even naar de 3D engine gekeken en ze hebben dit blijkbaar nog steeds niet realistisch in beeld gebracht.
Want 1 lange zijde en 2 hoeken zijn nu weg :). Flink meer dan 3k stoeltjes. In de CL zag het wel lekker leeg uit.
1 lange zijde, 2 hoeken gesloopt en achter beide doelen heb ik sta plekken en dat was dus leeg.

Ziet er echt raar uit als de camera continu naar die 3 kanten zit te kijken.

Mja, we overwinteren in de CL en staan dik aan kop in de Bundesliga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Laatst online: 18:59
Deadsy schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 23:14:
Mijn stadion word uitgebreid. We hebben dus tijdelijk 3 duizend stoeltjes minder.
Net even naar de 3D engine gekeken en ze hebben dit blijkbaar nog steeds niet realistisch in beeld gebracht.
Want 1 lange zijde en 2 hoeken zijn nu weg :). Flink meer dan 3k stoeltjes. In de CL zag het wel lekker leeg uit.
1 lange zijde, 2 hoeken gesloopt en achter beide doelen heb ik sta plekken en dat was dus leeg.

Heb ik ook gehad bij Man Utd. Heb drie jaar lang ofzo met een lege lange zijde gespeeld. Kunnnen nu wel iets van 10.000 man extra bij.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sn3gG3l schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 07:01:
[...]

Heb ik ook gehad bij Man Utd. Heb drie jaar lang ofzo met een lege lange zijde gespeeld. Kunnnen nu wel iets van 10.000 man extra bij.
Is dan wel weer hilarisch als de camera aan de andere kant staat.
Freiburg is een club met leden die elk jaar een bedrag betalen wat dan naar de club gaat. In vorige FMs zat dit ook al maar zover ik heb gezien groeit dit aantal leden nooit en dat is best wel jammer.
Want je zou toch denken dat als er meer succes is het aantal leden ook groeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhh!!!

(dat was het geluid van SPANNEND :P)

Ik ben gepromoveerd naar de Premier Division! :P

Wel erg spannend (vandaar het begin van de post), let vooral op de punten tussen de nr 2 en 3 :P

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/CEEPdeZFLzLtMz9gLs2XTbY4/full.jpg

Nu wel flink wat versterkingen aantrekken, anders ligt ik over een jaar weer terug in de Championship. Eigenlijk op alle posities heb ik wel versterkingen nodig...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Is het normaal dat beschikbare spelers van het eerste elftal niet ingezet worden bij het tweede? Ik zie tot nu toe niet dat ze opgesteld worden, terwijl zij juist de betere zullen zijn.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luxicon schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 18:50:
Is het normaal dat beschikbare spelers van het eerste elftal niet ingezet worden bij het tweede? Ik zie tot nu toe niet dat ze opgesteld worden, terwijl zij juist de betere zullen zijn.
Heb je aangegeven dat ze beschikbaar zijn voor het 2e?
En als beide elftallen op dezelfde dag spelen en ze zitten op de bank bij het 1e zullen ze geloof ik niet meer spelen bij het tweede.

Anders kun je ook naar het 2e gaan en de spelers die je beschikbaar gemaakt hebt voor het 2e opstellen in de basis. Dan zouden ze moeten spelen.

@wildhagen
Gefeliciteerd. Begin je in de PL met een totaal leeg elftal of zit je nog vast aan nutteloze spelers?

[ Voor 8% gewijzigd door Deadsy op 30-01-2016 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Deadsy schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:18:
[...]

@wildhagen
Gefeliciteerd. Begin je in de PL met een totaal leeg elftal of zit je nog vast aan nutteloze spelers?
Nee, heb nog een paar spelers die wel meekunnen op dit niveau: 1 STC, 1 MLC, 1 M/AMC, 1 MR, 1 DL, 1 ML en 1 GK.

Die DL en ML zijn nu wel wat ouder (resp 33 en 32 jaar), maar ik verwacht dat ze nog wel 1 of 2 seizoeen meekunnen, vooral de ML. Ben al wel bezig met vervanging te zoeken voor ze. Heb in mijn jeugd wel een MLC zitten die heel erg veelbelovend is. Op dit moment is hij nog te licht, maar hij is ook nog maar 17 jaar, en heeft de potentie om mijn huidige ML te overstijgen qua niveau.

De STC, MR en de MLC zijn echte toppers, die waren eigenlijk veel te goed voor de Championship (er werd ook door diverse Premier Division-clubs aan ze getrokken, maar ik heb alle boden afgewezen).

De GK is een middenmotor, ik was niet helemaal zeker of hij het niveau aankon, maar de eerste paar wedstrijden doet hij het prima, dus ik houdt hem aan.

Verder heb ik nog een MC en een DC aangehouden, hoewel deze beiden nu wel gedegradeerd zijn tot backup, als zodanig zijn ze nog wel bruikbaar.

Alle andere spelers heb ik of verkocht, of hun loan (ik had 6 players on loan, nu nog maar 2, een DC en een AMC) niet verlengd. Voor hen heb ik versterking gehaald.

In mijn jeugd heb ik (naast de bovengenoemde MLC) nog wat talentvolle spelers zitten: 2 STC's, een DC/DM, een MC en een AMC. Deze zijn nu nog niet klaar voor het eerste elftal, maar mogelijk kan ik volgend jaar al enkelen (de DC/DM en 1 STC) inzetten in lichtere wedstrijden, de anderen moeten nog 2-3 jaar rijpen denk ik.

Mijn wage-budget is ook *iets* uitgebreid, waar ik het vorig jaar met 154k/week most doen, mag ik nu 442k/week aftikken (waar ik bij lange na niet aankom btw).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaasvd79
Aaaargh, dankzij een aantal ingevingen leek het even goed te gaan. Zowaar met Heerenveen in de groepsfase EURO cup belandt. Uiteraard valt het spel, of zoals zo vaak herhaalt "de tactiek", weer in laatste minuut tegentreffers, onmogelijke goals en heel vaak paal/lat raken. Ik weet echt niet meer hoe of wat het is, ik weiger te geloven dat het "fixed" is, maar ik kan er gewoon de vinger niet meer achter krijgen. Zowel analyses, statistieken en match highlights er is geen verklaring.

Het is fijn om te lezen dat er mensen zijn die het wel lukken, geeft de burger weer moed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
Deadsy schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 23:14:

Mijn stadion word ook verbouwd, en ik moet een heel jaar lang in het stadion van Crystal Palace spelen :)
Ik heb een eigen ploeg gemaakt in London btw, waar ik binnen 7 jaar, 5 divisie's ben gepromoveerd naar de Premier League. Zit nu in 2022 en ik hoop met deze club mijn persoonlijk record van FM 14 te verbreken, waar ik tot het seizoen 43/44 ben gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GluonC schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:28:
[...]

Mijn stadion word ook verbouwd, en ik moet een heel jaar lang in het stadion van Crystal Palace spelen :)
Ik heb een eigen ploeg gemaakt in London btw, waar ik binnen 7 jaar, 5 divisie's ben gepromoveerd naar de Premier League. Zit nu in 2022 en ik hoop met deze club mijn persoonlijk record van FM 14 te verbreken, waar ik tot het seizoen 43/44 ben gekomen.
Damn, ik zou niet met zekerheid durven zeggen wat mijn record is maar ik weet wel dat ik diverse malen tot de jaren 30 gekomen ben.

De CV die je dan hebt is wel hilarisch.
En toen Bad Muts de CL won met Ajax vertrok hij naar een 5e divisie club in Engeland en toen hij daarmee de CL voor de 3e keer op rij won vertrok hij naar een 2e divisie club in China. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansjo
klaasvd79 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 22:59:
Aaaargh, dankzij een aantal ingevingen leek het even goed te gaan. Zowaar met Heerenveen in de groepsfase EURO cup belandt. Uiteraard valt het spel, of zoals zo vaak herhaalt "de tactiek", weer in laatste minuut tegentreffers, onmogelijke goals en heel vaak paal/lat raken. Ik weet echt niet meer hoe of wat het is, ik weiger te geloven dat het "fixed" is, maar ik kan er gewoon de vinger niet meer achter krijgen. Zowel analyses, statistieken en match highlights er is geen verklaring.

Het is fijn om te lezen dat er mensen zijn die het wel lukken, geeft de burger weer moed.
Ik begrijp precies van je bedoeld, zelf ook een aantal keer tegen aan gelopen en zoals eerder gezegd meestal tegen de lichtere tegenstanders. Soms zet je even een serie neer van een aantal wedstrijden maar 1x gelijk spelen (zwaar onterecht ook nog vaak) en alles is voor niets want daarna bakken ze d'r vaak niets meer van. Waar ik dan wel eens mee wil spelen is de mentaliteit te veranderen, deze ipv controleren naar aanvallend te zetten bij een makkelijkere tegenstander. Heb wel t idee dat dit beter uitpakt.

Ik zal kijken of ik morgen een nieuwe update kan plaatsen van mijn sc Heerenveen game (tot de winterstop). Hierin wordt de eerste seizoenshelft behandeld incl. de champions league en de nationale beker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Ansjo schreef op zondag 31 januari 2016 @ 21:35:
[...]

Ik begrijp precies van je bedoeld, zelf ook een aantal keer tegen aan gelopen en zoals eerder gezegd meestal tegen de lichtere tegenstanders. Soms zet je even een serie neer van een aantal wedstrijden maar 1x gelijk spelen (zwaar onterecht ook nog vaak) en alles is voor niets want daarna bakken ze d'r vaak niets meer van. Waar ik dan wel eens mee wil spelen is de mentaliteit te veranderen, deze ipv controleren naar aanvallend te zetten bij een makkelijkere tegenstander. Heb wel t idee dat dit beter uitpakt.

Ik zal kijken of ik morgen een nieuwe update kan plaatsen van mijn sc Heerenveen game (tot de winterstop). Hierin wordt de eerste seizoenshelft behandeld incl. de champions league en de nationale beker.
Ben gelukkig niet de enige, kan best zijn dat de inconsistentie komt door toch een te beperkte selectie aan mijn kant. Maar vind dat toch vreemd dat je, relatief vaak tegentreffer krijgt(laatste minuten) van een tegenstander die ten eerste veel minder is(Fortuna Sittard gisteren nog), spelers met 30% conditie heeft rondlopen(laagste mijn zijde was 54%), en in de statistieken tot 2 schoten op goal kwam(geen 100%kansen). Terwijl mijn ploeg 27 schoten op goal had, 4 uitgelezen kansen, dat dit eens voorkomt is begrijpelijk, maar zo regelmatig is bizar.
Het spelen met defensief/controlerend/standaard etc is iets wat ik ook al doe.
Wat doen jullie met opmerkingen ass-trainer? Hij heeft vaak wel een punt, maar als ik het volg(en dus afwijk van tactiek) wordt het vaak niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
klaasvd79 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 09:58:
[...]

Ben gelukkig niet de enige, kan best zijn dat de inconsistentie komt door toch een te beperkte selectie aan mijn kant. Maar vind dat toch vreemd dat je, relatief vaak tegentreffer krijgt(laatste minuten) van een tegenstander die ten eerste veel minder is(Fortuna Sittard gisteren nog), spelers met 30% conditie heeft rondlopen(laagste mijn zijde was 54%), en in de statistieken tot 2 schoten op goal kwam(geen 100%kansen). Terwijl mijn ploeg 27 schoten op goal had, 4 uitgelezen kansen, dat dit eens voorkomt is begrijpelijk, maar zo regelmatig is bizar.
Het spelen met defensief/controlerend/standaard etc is iets wat ik ook al doe.
Wat doen jullie met opmerkingen ass-trainer? Hij heeft vaak wel een punt, maar als ik het volg(en dus afwijk van tactiek) wordt het vaak niet beter.
Als je de tactiek aanpast dan moet je ook wat extra training geven zodat ze de nieuwe tactiek sneller op pikken.

Om het eenvoudig te zeggen: sommige spelers worden arrogant.
Ze winnen met 4-2 van een top ploeg en gaan dan onderuit tegen een degradatie kandidaat.
Uiteraard zal de top ploeg meer ruimte weg geven en de degradatie kandidaat met 8 man in de 16 staan. Maar sommige spelers kunnen ook moeite hebben om zichzelf te motiveren of om echt scherp te zijn in dat soort potjes.

Dus houd ik ze scherp door te roteren, op te passen wie aan een goede serie bezig is en wie niet. En als we punten laten liggen tegen een zwakke ploeg komt er direct een team meeting.

Ik heb 2 seizoenen geleden ook in de 2e ronde van de beker met penals weten te winnen tegen een 3e klasser ofzo. We hadden 30 schoten op doel en hun hadden er een en die ging er ook nog in. Maar ondanks dat we zoveel schoten op doel hadden leek het gewoon nergens op. Geen scherpte, veel egoïstisch gedoe, je komt dan gewoon wissels te kort.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ansjo
Vorige deel: Deel 1
Deel 1,5: sc Heerenveen (Seizoen 2017 – 2018) – 3e seizoen

De JC Schaal
Na een succesvolle voorbereiding stond op 22 juli de eerste wedstrijd voor de eerste grote prijs op het programma: de JC Schaal tegen FC Groningen. Een mooie wedstrijd om het nieuwe seizoen mee te beginnen.

Deze wedstrijd werd uiteindelijk eenvoudig gewonnen met 4-1 door sc Heerenveen. De grote man in deze wedstrijd is Odsonne Edouard, met zijn 2 mooie doelpunten. Het was de wedstrijd van de debutanten wat zij waren goed voor alle 4 de doelpunten. De overige 2 doelpunten werden gemaakt door Joel Veltman en Nicolás Godoy. Nadat in de voorbereiding al beslag werd gelegd op de Abe Lenstra Cup is er nu ook beslag gelegd op de JC Schaal.

De Competitie
Een goed begin…..is het halve werk, na een 2 tal vrije dagen ging het vizier op de start van de competitie. De groep kon gelijk aan de bak want de 1e wedstrijd stond direct Vitesse (uit) op het programma. Ook deze wedstrijd werd eenvoudig gewonnen, dit was dan het begin van een indrukwekkende reeks waarin we erg lang ongeslagen bleven. Jammer genoeg troffen we in een drukke periode de nummer 2 Feyenoord in een uitwedstrijd. In een wedstrijd waarin we noodgedwongen wat bepalende spelers rust moesten geven en wat talenten de kans hebben gegeven toch uiteindelijk verloren. In de counter sloeg Feyenoord toe, 1-0. In mijn optiek een prima houdbare bal maar de keeper leek wel balvrees te hebben en ging compleet naar de hoek terwijl de bal door t midden ging ;-( Daarna nog kansen genoeg gehad op een gelijkmaker en evt., voorsprong maar de bal mocht er gewoon niet in.

De eerste nederlaag van het seizoen is een feit! Dit kwam erg hard aan in de groep en wij als technische staf hebben dan ook moeten praten als brugmannen om de koppies weer dezelfde kant op te krijgen. Want 4 dagen later stond de volgende wedstrijd weer op het programma, de jongens mochten zich weer opladen voor een thuiswedstrijd tegen Feyenoord. Een uitstekende kans om zich te revancheren voor de uitnederlaag. In deze wedstrijden konden wij op volle oorlogssterkte aantreden tegen een iets wat vermoeide Feyenoord selectie.

De Beker
In de beker mochten we in de 2e ronde aantreden tegen de Graafschap. De Superboeren komen momenteel uit in de Jupiler League en doen het daar niet onverdienstelijk. Ze staan keurig 2e op 1 punt achter de koploper Fortuna Sittard (wel met 1 wedstrijd minder). En zoals afgesproken is de beker het podium voor de reserve spelers en de talenten om zich in de basis te knokken. Het beloofde een pittige wedstrijd te worden welke door 2 mooie doelpunten van Luc Castaignos beslist werd.

De volgende tegenstander welke uit de koker kwam rollen is Katwijk. Op papier een wat lichtere tegenstander dan de Graafschap en dat bleek ook zo te zijn. De wedstrijd werd eenvoudig met 4-0 gewonnen. Een wedstrijd waar de score aanzienlijk hoger had kunnen uitvallen gezien de 2 gemiste strafschoppen van Vaclav Cerny. De Man of the Match met 2 doelpunten en 1 assist was Cerny de grote plaag van Katwijk en kan hij ondanks de gemiste strafschoppen terugkijken op een prima wedstrijd. Op naar de volgende ronde.

De volgende tegenstander welke uit de koker kwam rollen is FC Volendam. Wederom getroffen met de loting maar ook zeker geen tegenstander om te onderschatten. De talenten konden weer vol aan de bak. In een vergelijkbare wedstrijd als tegen de Graafschap werd ook hier met 2-0 gewonnen.

Voor de kwart finale van de beker hebben we Sparta geloot, dit beloofd een leuke wedstrijd te worden tegen een tegenstander waar wij het altijd lastig tegen hebben. Hoe dit afloopt zullen we in de volgende update zien.

Wedstrijdschema:
Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/ae77105aaa886c03324e107be7084390.png

Stand:
Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/db36ec7fd53cc3fb8a1ec9d1f3f9539d.png

Competitie statistieken:
Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/6090c8480cb4515b017e3efcfa6511ef.png

Beker statistieken:
Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/0dbcbadf07e23026813300da348d9029.png

De Champions League
Dan het toetje van vorig seizoen, de groepsfase van de Champions League. We werden gekoppeld aan de volgende tegenstanders: Atletico Madrid, AS Roma & Olympique Lyon.
Auch! Een zware loting, we mogen dan ook blij zijn als we uberhaupt overwinteren in of de CL of de EL. Maar vol goede moed gingen we de uitdaging aan, want tja.. in de voorbereiding hebben we zwaardere tegenstanders verslagen. De eerste 2 wedstrijden wonnen we totaal onverwacht van Atletico Madrid (uit) en Olympique Lyon (Thuis) om vervolgens een oor wassing te krijgen tegen AS Roma. We werden compleet van de mat getikt en mogen blij zijn de 2 doelpunten. We hadden die wedstrijd weinig in te brengen en AS Roma won dan ook dik verdient.
In de thuiswedstrijd tegen AS Roma hebben in ieder geval onze eer kunnen behalen door vrij eenvoudig te winnen met 3-0. AS Roma was in deze wedstrijd geen schim van wat ze in hun thuiswedstrijd waren (of waren wij nou zo goed?). En tegen Lyon en Atletico waren we uiteindelijk ook niet meer opgewassen om de volle buit te pakken. Tegen Atletico speelden we met pijn en moeite nog gelijk (wat geen schande is en waar vooraf voor getekend zou worden) en tegen Lyon verloren. Al moet ik wel zeggen dat we deze laatste wedstrijd met enkele andere spelers speelden om wat spelers rust te geven.

Dit resulteerde in de volgende eindstand van de poule:
Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/f1aa99293b1a95211c7f293e17ad0559.png

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/b316f2b69483787d40fc5d7d2ad64978.png

Tot slot
Tot dusver heel tevreden over het verloop tot dusver, onverwachte overwinningen en mooie wedstrijden gezien. In de volgende update gaan we verder in de CL en de winterse transfers. Is het mogelijk het goede begin een goed vervolg te geven een een 2e kampioenschap binnen te hengelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De laatste dagen heb ik niet zo veel kunnen spelen.

Vorig seizoen viel alles vies tegen, we kwamen ver in de CL maar pakten niet de titel (ook nog op flinke achterstand) en de beker was ook om te janken.

Dit seizoen zou ik wel eens de triple kunnen pakken.
4 wedstrijden voor het einde hadden we al de titel, we staan in de finale van de beker en alhoewel we nog de return van de halve finale CL moeten spelen kan de finale ons niet meer ontgaan (3-0 in de 1e wedstrijd).

Ik hoop dat ik eraan denk en de moeite neem om een uitgebreid stuk te schrijven want het gaat zo lekker.
Elke aankoop was geniaal. In de winter kocht ik nog een AMLC weg bij Bayern voor 17mln.
Dorrfuss, 19 jaar oud en kreeg geen kans bij Bayern. heeft in 5(5) al 3 goals en 2 assists gemaakt waarvan 2 goals in de CL tegen Juve.
En alles van dat soort idioot goede aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Blijven mooie verhalen om te lezen, ook al is het kort.
Ik zit zelf tegen een rage quit aan, sta nu 15e in de competitie en er is werkerlijk geen lichtpuntje te vinden. Naast de altijd hoopgevenden opmerkingen, ze vallen vanzelf, nou ik denk het niet dus. Heb nu ook aantal andere tactieken geprobeerd(sterk lijkend op mijn eigen), maar niets mag baten. Lol is er wel af nu voor mij, nog nooit gehad dat het niet meer op de rit kwam.
En dan het commentaar na de wedstrijd: "zwakke afwerking komt duur te staan", "ondanks overwicht verloren", "Heerenveen slordig met kansen", zeg het maar. Geniet wel even van jullie verhalen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
klaasvd79 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 15:42:
[...]

Ik zit zelf tegen een rage quit aan, sta nu 15e in de competitie en er is werkerlijk geen lichtpuntje te vinden. Naast de altijd hoopgevenden opmerkingen, ze vallen vanzelf, nou ik denk het niet dus. Heb nu ook aantal andere tactieken geprobeerd(sterk lijkend op mijn eigen), maar niets mag baten. Lol is er wel af nu voor mij, nog nooit gehad dat het niet meer op de rit kwam.
En dan het commentaar na de wedstrijd: "zwakke afwerking komt duur te staan", "ondanks overwicht verloren", "Heerenveen slordig met kansen", zeg het maar. Geniet wel even van jullie verhalen;)
Volg je de wedstrijden ook? Dan zou je moeten zien waar het misgaat.
Want als je 15e staat zal het niet puur de afwerking zijn waar het fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Deadsy schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 17:18:
[...]

Volg je de wedstrijden ook? Dan zou je moeten zien waar het misgaat.
Want als je 15e staat zal het niet puur de afwerking zijn waar het fout gaat.
Ja ik volg de wedstrijden ook, het is vaak gewoon net niet. Mijn spits heeft afgelopen 4 wedstrijden vrij op de keeper 5 of 6 keer paal/lat geraakt. De verdedigers lijken niet te beseffen dat de tegenstander de bal heeft en stappen nog net niet opzij. Het zal ook vast aan de motivatie liggen ondertussen, maar er ontbreekt een hele hoop geluk lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
klaasvd79 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 18:40:
[...]

Ja ik volg de wedstrijden ook, het is vaak gewoon net niet. Mijn spits heeft afgelopen 4 wedstrijden vrij op de keeper 5 of 6 keer paal/lat geraakt. De verdedigers lijken niet te beseffen dat de tegenstander de bal heeft en stappen nog net niet opzij. Het zal ook vast aan de motivatie liggen ondertussen, maar er ontbreekt een hele hoop geluk lijkt het.
Al een team talk gehad? En een tijdje extreem verdedigend spelen zodat je niet verliest om het moreel op te peppen.
Dus het centrum puur verdedigend net als de backs en dan 1 of 2 ankers ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
klaasvd79 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 15:42:
[...]

Ik zit zelf tegen een rage quit aan, sta nu 15e in de competitie en er is werkerlijk geen lichtpuntje te vinden. Naast de altijd hoopgevende opmerkingen, ze vallen vanzelf, nou ik denk het niet dus. Heb nu ook aantal andere tactieken geprobeerd(sterk lijkend op mijn eigen), maar niets mag baten. Lol is er wel af nu voor mij, nog nooit gehad dat het niet meer op de rit kwam.
De negatieve spiraal is lastig te door breken en soms heb ik het idee dat de engine of het spel dit met "opzet" de slechte prestaties door zet, zo win ik een paar wedstrijden van de bovenste 5 en vervolgens 8/9 verliezen op een rij strijdend tegen degradatie.

Ik zou zeggen blijf strijden tot einde van het seizoen en neem je selectie goed door, zijn er spelers die niks inbrengen, altijd zeuren om de extra trainingen en dergelijke?
Dan zou ik rap afscheid nemen van zulke lui, ik loop daar zelf tegen aan nu we langzaam full prof worden.
Wel grappig dat ik de enige semi-prof club ben van de competitie en daar verwijt ik mijn matige prestaties aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BrianV schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 09:18:
[...]

De negatieve spiraal is lastig te door breken en soms heb ik het idee dat de engine of het spel dit met "opzet" de slechte prestaties door zet, zo win ik een paar wedstrijden van de bovenste 5 en vervolgens 8/9 verliezen op een rij strijdend tegen degradatie.

Ik zou zeggen blijf strijden tot einde van het seizoen en neem je selectie goed door, zijn er spelers die niks inbrengen, altijd zeuren om de extra trainingen en dergelijke?
Dan zou ik rap afscheid nemen van zulke lui, ik loop daar zelf tegen aan nu we langzaam full prof worden.
Wel grappig dat ik de enige semi-prof club ben van de competitie en daar verwijt ik mijn matige prestaties aan.
Bij een negatief spiraal sla ik altijd het spel op, sluit het af en start het opnieuw op. En dan winnen we plotseling weer.

En inderdaad, met wat pech heb je gewoon teveel spelers waarvan de stats wel goed zijn maar welke een slechte houding/persoonlijkheid hebben. Heb je daar teveel van dan draait het gewoon niet.
Of dat er niemand bij zit die ze op sleeptouw neemt of een trap onder hun reet geeft.
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste