Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:40
Oeh oeh, nu dit topic een beetje actief is(in tegenstelling tot andere jaren), kunnen we misschien een Tweaker als Speler reeks starten :p

Voor diegene die er niet bekend is met zulke games die op verschillende andere fora al zijn geweest.

Je kan je aanmelden als een speler en daar dan zelf attributes kiezen(voor een 16 jarige oid), je club, nationaliteit e.d. En dan worden alle spelers in de game gestopt en zal er gesimuleerd worden en vervolgens verslag worden gedaan van de verrichtingen van de spelers.

Erg leuk om te lezen vind ik altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 12:40

On_E

Housemusic

Terranova schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:16:
Oeh oeh, nu dit topic een beetje actief is(in tegenstelling tot andere jaren), kunnen we misschien een Tweaker als Speler reeks starten :p

Voor diegene die er niet bekend is met zulke games die op verschillende andere fora al zijn geweest.

Je kan je aanmelden als een speler en daar dan zelf attributes kiezen(voor een 16 jarige oid), je club, nationaliteit e.d. En dan worden alle spelers in de game gestopt en zal er gesimuleerd worden en vervolgens verslag worden gedaan van de verrichtingen van de spelers.

Meerdere malen aan meegedaan, is wel leuk ja al merkte ik wel dat de interesse van spelers verzwakt als blijkt dat hun voetballer niet zo succesvol is.

Je kunt in FM16 zelf een club maken met spelers, dat is voor dit wel handig natuurlijk.
Maar ik hou het zelf bij mijn huidige careergame, die even op een lager pitje staat de laatste dagen. :+

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Angeloonie schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:12:
[...]

Thanks!
Wat een nobodies (voor topclub begrippen) voornamelijk :'(

Nog een extra verzoek: hoe zit het met uitgaande transfers?

Mijn gevoel zegt dat ze enorm veel verkocht hebben :P
Voornaamste uitgaande transfers (bekende namen of redelijk grote bedragen):

2015-2016:
Flamini

2016-2017:
Arteta, Monreal, Jenkinson, Joel Campbell, Gabriel Paulista

2017-2018:
Calum Chambers, Danny Welbeck, Mathieu Debuchy, David Ospina, Wellington Silva, Kieran Gibbs, Wojciech Szczesny, Sime Vrsaljko

2018-2019:
Olivier Giroud, Santi Cazorla, Chuba Akpom, Vlad Dragomir, Paco Alcacer, Nathan Redmond, Luciano Vietto, Fernando Pacheco, Georgy Schennikov

2019-2020:
Jack Wilshere, Inaki Williams, Jeff Reine-Adelaide

Ook interessant om te weten waarschijnlijk, de managers:
Wenger is op pensioen gegaan op het einde van 2015-2016 en opgevolgd door Julen Lopetegui, komende van FC Porto. Hij is nog steeds bij Arsenal.

Ik moet wel zeggen dat ik zelf met Manchester United speel in deze game en dat kan de transfers en zo wat beïnvloeden. Zo weet ik uit andere keren dat ik speel dat Arsenal meestal voor John Stones van Everton gaat, maar dat ik hem deze keer gekocht heb.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt, op Managers United doen ze dat ook, maar ik was helaas te laat :(

Vind het wel een grappig initiatief, dus als zoiets van de grond komt doe ik graag mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
JapieTalent schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:45:
[...]

Klopt, op Managers United doen ze dat ook, maar ik was helaas te laat :(

Vind het wel een grappig initiatief, dus als zoiets van de grond komt doe ik graag mee!
Ja lijkt mij ook altijd wel leuk. Ik wil het op zich wel opzetten als er genoeg animo is, maar ik heb niet superveel tijd om te simuleren + screenshots e.d.

Maar als de game eenmaal aangemaakt is kunnen meerdere mensen vast wel simuleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:07

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Interessant om te zien die Arsenal transfers :) Zieke bedragen soms ook, 93M voor ene Sjoerd van Stijn 8)7

Toch sneu om te zien dat de grote namen in het spel meteen afgedankt worden en er nauwelijks grote namen voor terug komen :+

Thanks beiden!

[ Voor 8% gewijzigd door Angeloonie op 08-01-2016 14:40 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Angeloonie schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 14:40:
Interessant om te zien die Arsenal transfers :) Zieke bedragen soms ook, 93M voor ene Sjoerd van Stijn 8)7
Is een regen, maar wel een killer hoor :)

Mag ook wel, als je 525.000 euro per week verdient :P

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Ikoiddkwb4GUHLAGXb62K7WT/full.png

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/uQUmsBH8NYqES0dusP6QWonU/full.png?nohitcount=1

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Tering wat een beest :D

Ik zit nog maar in seizoen 2 maar heb een speler die volgens mij ook die richting op gaat qua stats, toevallig ook een Nederlander en toevallig ook een ST. :P
525K per week though :X Zelfs een Pogba, Sanchez of Özil verdient dat bij mij niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Espresso14
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-09 16:57
JapieTalent: gefeliciteerd! Ik heb zelf niet veel met de club Vitesse maar petje af mbt je resultaten!

Kun je aangeven hoe je je teaminstructies hebt ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Angeloonie schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:11:
Tering wat een beest :D

Ik zit nog maar in seizoen 2 maar heb een speler die volgens mij ook die richting op gaat qua stats, toevallig ook een Nederlander en toevallig ook een ST. :P
525K per week though :X Zelfs een Pogba, Sanchez of Özil verdient dat bij mij niet :+
Bij iemand die elk seizoen top prestaties neerzet zou ik het wel betalen.
Tenminste wanneer het nodig is om hem te behouden.
Op het moment is mijn wage budget 1mln dus zover ben ik nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 13:17

Hah dat klinkt erg tof ja. Hoe werkt dat attributen kiezen dan? Neem aan dat spelers niet allemaal 20jes moeten hebben dan, das ook zo saai. Mss een aantal attributen maximaal en verdelen, en wel alle spelers maximale potentie geven. Dat zou wel lachen zijn.

Mijn update met mijn nieuwe club (zie vorig verslag, ben vertrokken bij ajax na 9 jaar) komt zondag. En wellicht zondagavond nog een spin-off van het Nederlands elftal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Grecio schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 17:56:
(zie vorig verslag, ben vertrokken bij ajax na 9 jaar)
Ik had gisteren een aanbod van PSG geaccepteerd (en daar half Ajax mee leeggekocht), maar heb daar nu alweer spijt van. Gelukkig wel een aparte save gemaakt vlak voordat ik overstapte, dus die ga ik vanavond maar weer eens opstarten. 't is toch 'anders' en als je dan ziet dat Ajax 300 miljoen aan transfergeld binnenharkt en dan begint te bieden op een aantal prutsers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:04
Zowel stomley (profiel) als FraxleNL (profiel) vroegen naar mijn tactiek en bijbehorende rollen:

Mijn tactiek is een download, namelijk http://www.footballmanage...ns-devastating-4-1-2-3-2/. Ik ben zelf niet heel goed met tactieken dus heb ik tijdens de oefenwedstrijden een groot aantal geprobeerd, waarbij deze er als beste uitkwam.

De opstelling met rollen is als volgt:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/26996783/tweakers_fm/taktiek.PNG

En de instructies zie je hieronder:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/26996783/tweakers_fm/instructies.PNG

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Espresso14 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 17:10:
JapieTalent: gefeliciteerd! Ik heb zelf niet veel met de club Vitesse maar petje af mbt je resultaten!

Kun je aangeven hoe je je teaminstructies hebt ingesteld?
Thanks! Ik heb zelf ook niet bijzonder veel met de club, maar om elke keer met Ajax te beginnen wordt ook saai en eentonig. Daarnaast vind ik Vitesse wel een club dat altijd leuk voetbal probeert te spelen, dus in zoverre heb ik er wel iets mee.

Wat betreft mijn tactiek: "ere wie ere toekomt." Ik ben helaas geen tactisch wonder, maar daar ligt mijn interesse ook niet, dus ik download er altijd 1. Op dit moment speel ik met deze en heb ik Terranova's tactiek in het 2e slot.
[...]

Hah dat klinkt erg tof ja. Hoe werkt dat attributen kiezen dan? Neem aan dat spelers niet allemaal 20jes moeten hebben dan, das ook zo saai. Mss een aantal attributen maximaal en verdelen, en wel alle spelers maximale potentie geven. Dat zou wel lachen zijn.
Je krijgt een x aantal punten die je mag verdelen over alle attributen. De naam, nationaliteit, club en lengte mag je wel zelf kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
[...]

Mijn update met mijn nieuwe club (zie vorig verslag, ben vertrokken bij ajax na 9 jaar) komt zondag. En wellicht zondagavond nog een spin-off van het Nederlands elftal :P
Ja zo werkt het ongeveer wel ja.

En een X aantal punten verdelen, de rest zal automatisch door FM worden gekozen en dan een potentieel van 170 tot 200 random.

Het moeilijke is dan natuurlijk de goede attributen kiezen voor de positie en dan moet je ook nog eens geluk hebben dan je potentieel en de ongekozen stats(die worden voor je positie door FM goed verdeeld) goed uitkomen.

Je club keuze is heel belangrijk en land eigenlijk ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
toolkist schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 18:26:
[...]

Ik had gisteren een aanbod van PSG geaccepteerd (en daar half Ajax mee leeggekocht)
Ja maar na 9 jaar en de CL gewonnen te hebben had ik het wel gezien. Ben wel benieuwd hoe al mijn spelers zich nu gaan ontwikkelen zonder dat ik ze hostage hou bij Ajax.

Selectie van het laatste jaar

GK: Bamba (PSG) Savic (Lorient)
DC: Kruithof (Man City),
DC: Dionisi (Man Utd), Westerlund (Monaco)
DL: Ailton (PSG) Mattos (SLB)
DR: Tocalli,Ianzinho
MC: Muller (Man City), Montefiore
MC van de Beek, Junior
AML: Bailey, Niculescu (Man City)
AMR: Nunnely (Monaco), Mumuni (Newcastle)
AMC: Nouri, Klaassen
S: Garate (Man City), Dinarburskij

9 van de 21 spelers van vorig seizoen zijn nog bij ajax hahaha, 1 transferperiode! 298 miljoen.
Al had ik er zelf ook een handje in met 4 spelers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Merk dat het een goed plan geweest is om in Spanje te gaan werken net nu Messi en C. Ronaldo op hun laatste benen lopen. :P

Barca en Real zijn verre van onverslaanbaar nu.

Ook leuk is Isco op zijn 32e transfervrij naar Valencia halen, hem na 5 maanden op de transferlijst zetten op eigen verzoek omdat ie te weinig speeltijd krijgt en dan een bod van 20 miljoen euro van AS Roma ontvangen voor een transfer in januari 2025. :+

Bedankt en tot ziens!

[ Voor 61% gewijzigd door On_E op 09-01-2016 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Grecio schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 20:17:
[...]

Ja maar na 9 jaar en de CL gewonnen te hebben had ik het wel gezien. Ben wel benieuwd hoe al mijn spelers zich nu gaan ontwikkelen zonder dat ik ze hostage hou bij Ajax.
Ik heb ook alles gewonnen wat mogelijk is, maar toch nog weinig zin om aan wat anders te beginnen. Ik wil m'n jeugdspelers juist zien groeien tot de topspelers die ze in potentie kunnen worden.

Sterker nog. Tete en Bazoer kon ik op een gegeven moment niet meer houden en heb ik toen moeten verkopen aan resp. PSG en Liverpool. Ze hebben toen beiden een seizoen nagenoeg niet gespeeld dus heb ik ze weer teruggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
toolkist schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 12:24:
[...]

Ik heb ook alles gewonnen wat mogelijk is, maar toch nog weinig zin om aan wat anders te beginnen. Ik wil m'n jeugdspelers juist zien groeien tot de topspelers die ze in potentie kunnen worden.

Sterker nog. Tete en Bazoer kon ik op een gegeven moment niet meer houden en heb ik toen moeten verkopen aan resp. PSG en Liverpool. Ze hebben toen beiden een seizoen nagenoeg niet gespeeld dus heb ik ze weer teruggehaald.
Ja joh ieder heeft zijn manier van spelen om het leuk te houden. Sommige starten ook elke keer een nieuwe game op, dat begrijp ik bijvoorbeeld helemaal niet. Lang bij Ajax blijven wel hoor, heb ik ook wel eens gedaan. Maar nu wil ik wat variatie.

Edit: overigens, ze zullen door bij Ajax te blijven niet hun volledige potentie halen. Daarvoor moeten ze op een hoger niveau spelen, bij je topspelers zul je dat mss wel bij training zien staan. Ook wel logisch, na een tijdje leer je niks meer van 6-0 winnen.

Lullig voor Dikke Tete en Bazenhoer, bij mij was Tete het overal net niet (Liverpool, Monaco, Chelsea, nu napoli). Maar Bazoer speelt nu als captain bij Man City.

[ Voor 12% gewijzigd door Grecio op 09-01-2016 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Kenny Tete is in mijn game in 2017/18 naar FC Porto gegaan, 10 wedstrijden in twee seizoenen later naar Tottenham vertrokken, 2 wedstrijden en een half jaar later naar Liverpool waar ie geen enkele keer meespeelde, om te eindigen bij Dinamo Kiev waar ie nu aan zijn vijfde seizoen bezig is.

Bazoer ging naar Benfica voor een seizoen, daarna zes seizoenen Real Madrid om nu in zijn eerste seizoen bij Man Utd te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
Ook al zijn mijn spelers ontevreden en willen ze na een grotere club, ik verkoop mijn beste spelers vrijwel nooit.
Naar verloop van tijd zijn ze toch weer tevreden en willen ze vaak ook nog bijtekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GluonC schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 17:56:
Ook al zijn mijn spelers ontevreden en willen ze na een grotere club, ik verkoop mijn beste spelers vrijwel nooit.
Naar verloop van tijd zijn ze toch weer tevreden en willen ze vaak ook nog bijtekenen.
Hangt er bij mij van af hoe lang hun contract nog doorloopt en of ik het geld nodig heb.
Bijvoorbeeld 1 van mijn beste spelers zit te zeuren, hij heeft een contract van nog 1 jaar en ik heb geen geld.
Ik weet dat ik met het geld dat ik voor hem zou krijgen 2 plekken flink zou kunnen versterken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 19:07:
[...]

Hangt er bij mij van af hoe lang hun contract nog doorloopt en of ik het geld nodig heb.
Bijvoorbeeld 1 van mijn beste spelers zit te zeuren, hij heeft een contract van nog 1 jaar en ik heb geen geld.
Ik weet dat ik met het geld dat ik voor hem zou krijgen 2 plekken flink zou kunnen versterken.
Geld is bij mij totaal geen probleem. Heb het bod van 90m op m'n sterspeler (zie eerdere post) dus ook gewoon geweigerd. Doel is nu wel om naar minimaal 1 miljard banksaldo te gaan. Zoals jij een Bad Muts stadion wil, wil ik een Dikke Papzak Dome ;-)
Wordt nog lastig zat nu 't huidige stadion (76k capaciteit) maar voor 90% vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
toolkist schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 21:25:
[...]

Geld is bij mij totaal geen probleem. Heb het bod van 90m op m'n sterspeler (zie eerdere post) dus ook gewoon geweigerd. Doel is nu wel om naar minimaal 1 miljard banksaldo te gaan. Zoals jij een Bad Muts stadion wil, wil ik een Dikke Papzak Dome ;-)
Wordt nog lastig zat nu 't huidige stadion (76k capaciteit) maar voor 90% vol zit.
Ahum, Bad Muts Arena.

Heb met Ajax al eens 2 miljard op de bank gehad en toen ging ik weg.
Lachwekkend om te zien waar ze het geld aan besteed hebben na mijn vertrek.

Vooral welke bedragen ze vroegen voor de belangrijkste spelers.

edit:
Ik ga mijn bestuur nog leuk vinden als ze zo door gaan.
Ze wilden met me praten over het transfer budget.
Vragen ze me of ik het goed vind als ze me 40mln erbij geven, we zitten in december dus ik kan er wel wat mee.

[ Voor 19% gewijzigd door Deadsy op 09-01-2016 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ik zou om meer vragen :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grecio
Episode 8: Man City: Seizoen 2025/2026

Episode 7: Kan je hier vinden

Nadat ik ontslagen werd bij Ajax heb ik lekker even rondgekeken. Eigenlijk was ik nu wel toe aan een Engelse club. Gelukkig kwam er een plekje bij Man City vrij en werd ik vrij snel aangenomen! Mijn doel dit seizoen is kampioen worden, de rest maakt me niet zoveel uit. Ik zal jullie niet vervelen met een stel onbekende spelers die ik er verkocht heb. Zelf heb ik natuurlijk Ajax leeggekocht:
  • Michael Kruithof, 27 Mil
  • Ionut Niculescu, 34 Mil
  • Hasan Muller, 48 Mil
  • Martin Garate, a.k.a. Garata-Kid, 30 Mil
Hiernaast had Man City zelf nog net voordat ik kwam deze spits gekocht;
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mqnnk/464eff9cc9.png
Ik ga niet alle spelers delen maar verdere spelers zijn bijvoorbeeld Rulli (keeper), Bazoer, en Sterling. Mijn Shadow Spits moet echter wel even geshowed worden. Best wel degelijk.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mqnDJ/01f583858a.png
"Tries long Range Free Kicks", met Longs shots 16 en Free kicks 18. Tsja wat heeft deze vent niet.

Capital One Cup
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mqnRI/360233558e.png
Sja lullig, speel je een super toernooi krijg je zo'n pauperfinale en verlies je. Ik moest overigens met een geroteerd elftal de finale spelen vanwege wedstrijden eromheen. Gelukkig is dit echt een B-toernooi.

Fa Cup
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mqnZ6/4bc5e6f4bd.png
Sja das dus wel kut. Southampton was dit jaar overigens wel echt heel sterk (zie competitie). Maar deze prijs had ik wel willen winnen. Enige lichtpuntje van Sterling, die een nieuw record zette voor PoM, en een record van 9.02 gem rating.

Competitie
Nou daar ging hij dan, mijn doelstelling. Ik begon superlekker, ik won een aantal keer manager van de maand. Ook haalde ik de "Parked the Tank" achievement binnen, door 10 wedstrijden geen tegendoelpunt te krijgen. Southampton zat strak in de achtervolging het hele seizoen, en liet amper een puntje vallen. In speelronde 28 won ik echter van ze, en hierna was het gebroken en werd ik kampioen;
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mqovm/884083a8c6.png
Prijswinnaars;
  • Sterling werd voetballer van het jaar
  • Rulli werd keeper van het jaar
  • Ik werd manager van het jaar
  • Rulli, Galloway (DC), Kruithof en Sterling in het team van het jaar
Champions League
Serieus niet echt een super hoge prioriteit. Ik had hem namelijk al in de kast staan, maar het ging wel lekker. In de groepsfase was ik zelfs na 3! wedstrijden al door, aangezien de rest alles gelijkspeelde. Ajax haalde de halve finale, maar helaas werden ze daar uitgeschakeld. Ik haalde namelijk de finale wel, en haalde deze prijs ook binnen! Vooral Monaco werd hard afgemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mqoMc/687b30f3b5.png
Dingetjes:
  • Garate-Kid won de Gouden schoen.
  • 8 spelers zaten in het dream team
  • Mijn eigen record bij Ajax overgepakt met 41 doelpunten in het toernooi
De stats van mijn team;
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mqp4W/4b79f2505f.png

Sterling zette nog een record met al die assists en Beck met goals. Kruithof heeft overigens 17 aggression dus die kaarten kan je hem niet kwalijk nemen ;).

Lekker seizoentje. Ajax volgde ik nog een beetje. Die verkochten 12 van de 21 spelers van vorig seizoen voor 298 miljoen. Ze wonnen overigens wel best wat dingen, de beker, super cup, kampioenschap en halve finale CL. Best netjes. Ikzelf kwam overigens de Hall of Fame van de wereld binnen, op plaats 15. Nu volgend seizoen even aankijken, wellicht nog 1 jaartje. Hierna wil ik of een avontuur naar Brazilie doen, en anders naar Spanje/Duitsland/Frankrijk een topteam doen. Maar eerst komt er nog een spinoff met het Nederlands elftal, want deze zomer komt het WK weer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Hahahaha, ik ben gepromoveerd naar de Championship nu, met Wrexham FC.

Dit was mijn 8e seizoen, ben begonnen in de Conference Premier, en ben nu 5 seizoen in League One blijven hangen. Vorig jaar kwam ik al dichtbij promotie, maar verloor ik de play-off finale op het nippertje. Dit jaar liep het wederom erg goed, en dit keeer promoveer ik wel. Ben zelfs kampioen geworden, zoals je kan zien ook nog met een vrij groot punt verschil:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/qCmMBqjqqNXxEkXjCgygBS8m/full.jpg

Heb het geluk dat Arsenal, mijn senior affiate, een monsterlijk reserve elftal heeft. Ik heb bij hen o.a. mijn topscorer vandaan, maar ook 2 DC's, waarvan 1 steevast eerste keus was, de 2e was backup (respectievelijk Wright en Martin). Van Swansea heb ik vervolgens nog een ijzersterke DR/L (Azcona) gehuurd, en bij Newcastle nog een zeer goede M/AML (Liam Davies).

Mijn selectie:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/8psIM9ufQwJba8pzxMKjn0PR/full.jpg

Mijn absolute topscorer, dit is een regen die ik al 3 seizoenen van Arsenal huur:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/LhBRzIzqrNdn7SmWX2NQ40go/full.jpg

Mijn bijna-net-zoveel topscorer, wederom een regen, deze komt uit mijn eigen opleiding:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/FDyXF0V1gG2wZq0tz2WgflIC/full.jpg

Mijn speler met de hoogste rating (gebruik hem alleen als DM):

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/QeL6VDzUXtN9thlDmzbOxHo5/full.jpg

Tot slot de transfers dit jaar:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Y85XXXXW4pnnyZQatcyPTrTi/full.jpg

Voor de Championship moet ik me nog wel flink versterken vrees ik, anders ga ik direct weer degraderen vrees ik...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zit 60mln op de bank.
Zit nu in januari en we staan 1e en zijn 1e geworden in een CL groep met Barca.
Eerste KO ronde mogen we tegen AC Milan en dat vind ik wel te doen aangezien we echt lekker draaien.

De 19 jarige Ibric loopt 1 op 1 en afgelopen zomer heb ik elke linie weten te versterken.
Mijn beste aankoop was gratis (zal later een SS posten).

Jammer genoeg ook een giga flop binnengehaald. Ik heb blijkbaar een jonge centrale verdediger gehaald voor 15mln en hij is waardeloos. Ik kan me totaal niet herinneren dat ik hem gekocht heb.

Ik heb slaap problemen waardoor mijn geheugen nogal slecht is maar ik kan absoluut niet begrijpen waarom ik 15mln zou betalen voor deze speler.

Dit is geloof ik de 1e echte flop die ik in deze game binnen gehaald heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Kan het zijn dat je technisch directeur de jeugdspelers haalt? Op die manier haalde ik bijna een 16 jarige speler voor 75k per week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 16:38
toolkist schreef op zondag 10 januari 2016 @ 19:26:
Kan het zijn dat je technisch directeur de jeugdspelers haalt? Op die manier haalde ik bijna een 16 jarige speler voor 75k per week
kan, afhankelijk van je instellingen. Ik heb ingesteld dat ik het altijd afrond, dus heb ik altijd controle erover. 1x per seizoen altijd controle of alles goed staat.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +1 Henk 'm!
toolkist schreef op zondag 10 januari 2016 @ 19:26:
Was het eerste waar ik aan dacht, maar qua transfers liggen alle verantwoordelijkheden bij mij.
Hij zal nooit meer dan een reserve speler zijn, jammer van het geld.

Maar ik mag niet klagen, de clubs staan in de rij voor Nunnely en zijn vervanger is er al.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Grecio
Episode 8,5: Nederlands Elftal: WK 2026

Mijn Ajax/Man City game Kan je hier vinden

Nadat op het EK van 2024 slechts de kwartfinale werd bereikt, was het tijd voor een nieuwe bondscoach. Ik was toenmalig coach van Ajax en het leek mij wel wat. Ook al had ik 2 weken ervoor de baan als coach van Frankrijk genomen, was ik zo smerig om te solliciteren en aangenomen te worden als coach van het Nederlands elftal.

De eerste challenge was de European League. Wtf is dat vraag je? Hier een wiki on your ass. Vanaf 2018 is dit het programma tijdens friendlies. Geinig voorstel en ik ben voor!

Ik zat in een vrij pittige en pikante poule met Spanje en Portugal. Ik werd uiteindelijk eerste in de poule en speelde in 2025 de halve finale tegen Engeland, hier verloor ik.

De WK kwalificatie was nog wel relatief pittig. De meeste tegenstanders in de poule waren een eenvoudige opgave, echter gaf Servie me behoorlijk wat problemen. Uiteindelijk plaatste ik me met een klein beetje geluk toch nog voor het WK;
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mr1ex/6a0d3c627a.png

Het WK begon met een deceptie voor Jetro Willems. Helaas kon ik moeilijk aan hem uitleggen dat ik bij het filteren in de National Pool de "DL" was vergeten te selecteren, en dat hij daardoor de boot had gemist.

Dit soort spelers deden wel mee;

Kruithof (Man City, en van mijn vorige Ajax game), de Vrij, Riedewald, Bazoer, Nouri, Nunnely, Depay, Drommel, Martins Indi, van de Beek, Zoet, Promes, Klaassen en Fosu-Mensah

Hier een stel regens die belangrijk waren;
Van Merwe
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mr1IZ/c22dea26a1.png
Johan van der Laan
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mr1N8/d117e47504.png
Dirk-Jan Arends
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mr2y6/2151f5b1ce.png

De poulefase was vrij eenvoudig, en de eerste twee wedstrijden won ik gemakkelijk. De laatste wedstrijd verloor ik met een B-elftal, maar geen man overboord. Het was wel leuk om tegen oude bekende Niculescu te spelen.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mr1sE/936b3ba19a.png

In de volgende rondes kwamen een paar leuke wedstrijden. Zo speelde ik tegen het Uruguay van "Garate-Kid" (zie Ajax verslagen), Frankrijk (met o.a. Martial), het Denemarken van "Beck to the Future" (zie Man City verslag). Maar al deze wedstrijden won ik.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mr1Sx/b787e66b15.png

De finale was tegen Italie. De reporters waren me al aan het pesten door me eraan te herinneren dat we nog nooit hadden gewonnen in een WK finale.

Ook al kwam er maar 40 duizend man kieke;
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mr2dk/20de1968e6.png
Bam!

Wat dingetjes
  • Van Merwe werd beste player van het toernooi, Nunnely 2e
  • Garate-Kid (uit mijn Man City team/Ajax) won de golden boot.
  • Arends, nieuwe keeper van Nederland, werd best young player en best keeper
  • Kruithof en Garate-Kid, en verder Arends, de Vrij, Nouri, Depay en Van Merwe kwamen in het team van het toernooi
PS: Laat even weten jongens of de verslagen jullie nog wat boeien, al is het door een +je of een reactie, anders laat ik de verslagen achterwege :) Ik hoor het wel (of niet hihi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Espresso14
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-09 16:57
Ik lees je verslagen met veel plezier. Dat er nog maar vele mogen volgen. Schitterende prestaties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grecio schreef op zondag 10 januari 2016 @ 12:51:
Episode 8: Man City: Seizoen 2025/2026
Lekker seizoen met Man City. Belangrijkste prijzen gepakt.
Trouwens, die Starostzik is wel een bizar goede speler qua stats, mooi om te zien dat hij het ook waarmaakt op het veld!

Ben benieuwd naar je vervolg, met name welke club je gaat doen. Ik zie zelf nu ik bij Real Madrid zit ook dat het snel saai is. Als je ergens naar toe probeert te bouwen ben je druk met scouten, zoeken naar versterking druk met de financiën etc etc. Bij Real krijg ik nu voor m'n 2e seizoen daar 595 miljoen transferbudget, terwijl er al een wereld elftal staat |:( 8)7
Grecio schreef op zondag 10 januari 2016 @ 23:28:
Fijn van die reportertjes dat ze nog de druk opvoeren zo voor de wedstrijd he. Altijd fijn. Desondanks prima resultaten en weer een mooie prijs voor in je kast. Hulde!

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Seizoen 4 2018 - 2019: Real Madrid

In episode 1, episode 2 en episode 3 kun je de voorgaande avonturen lezen. Ditmaal tijd voor het 4e hoofdstuk, let's go!

Zoals gezegd ben ik van Arnhem naar Madrid verhuisd, om daar leiding te geven aan o.a. Ronaldo en Bale. Helaas ben ik vergeten een screen te maken van de selectie die ik aantrof, dus daarom maar even een opsomming van de spelers die ik heb gebruikt per positie. Waarbij ik van de regens een screen heb bijgevoegd, de anderen zijn bestaande spelers.

GK: Navas / Miguel Ángel Moyà (gekocht als backup)
DR: Carvajal / Danilo
DCR: Varane / Vallejo
DCL: Sergio Ramos / Neto (gekocht voor 13 miljoen)
DL: Marcelo / Amavi
VM: Bazoer / Blind
MCR: Kroos / Rizzo (gekocht voor 27,5 miljoen. voor screen zie episode 3)
MCL: Eriksen (in januari gekocht voor 132! miljoen) / Isco / Modric
AMR: James Rodriguez / Bernardo Silva
AML: Ronaldo / Depay
SC: Morata / Bale

De eerste wedstrijd was een bijzondere: tegen Vitesse, mijn oude club.

voor de Europese Supercup
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mrtPe/b988cca395.png
Relatief eenvoudige wedstrijd, maar omdat het team pas enkele dagen had kunnen wennen aan mijn tactiek, ging scoren nog niet van harte. Het leek 2-0 te worden, maar in de blessuretijd tekende Siem de Jong voor de eretreffer.

Spaanse Supercup
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mrtOC/fbc0c5d609.png
Uit werd met 1-2 verloren, terwijl we veruit de betere ploeg waren. Weer wilde dat stuk leer er niet in. Gelukkig zaten er enkele competitiewedstrijden tussen de twee ontmoetingen, waarin het team meer ervaring in de tactiek op kon doen en we in de thuiswedstrijd de eerste misstap konden herstellen: 5-2 over twee wedstrijden.

Competitie
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mrWDB/1fd2a99713.png
Het eerste seizoen in La Liga werd een succes! Na 38 wedstrijden, 30x winst, 4x gelijk en 4x verlies, hadden we 94 punten, ruim meer dan Barcelona en dus reden voor een feestje! (uitslagen: deel 1 / deel 2).

Champions League
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mrtNk/5da266091a.png
Na een eerste plaats in een groep met Sporting, Dinamo Zagreb en Leverkusen moesten we na de jaarwisseling tegen Arsenal. Helaas hadden we toen bijna een elftal vol geblesseerden, wat de kwaliteit van de wedstrijden niet ten goede kwam. In Londen kansloos verloren, maar gelukkig de score beperkt weten te houden. Thuis waren we de betere ploeg, maar vergaten we te scoren. Toen Dybala ons na 58 minuten op 0-1 counterden (en ik dus 3x moest scoren om door te gaan), wist ik dat het dit jaar niet ging lukken.

Spaanse Beker
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mrtNQ/a02324492e.png
Ook het avontuur in de Spaanse Beker eindigde in mineur. Na de eerste twee rondes glansrijk door te zijn gekomen bleek Valencia (in dezelfde periode als Arsenal) een brug te ver en strandden we in de kwartfinale.

Wereldbeker voor clubs
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mrtPH/c081319e2a.png
Gelukkig eindigen we niet in mineur: in december speelden we nog voor de wereldbeker voor clubs. Gezien de verschillen tussen de kwaliteit zou dit een formaliteit voor ons moeten zijn, en dat bleek het ook te zijn. 3-0 en 4-0 en weer een stuk eremetaal voor in de prijzenkast.

Tot slot
De opvolger van Ronaldo kan misschien ook Portugees zijn: Nuno Tiago (17 miljoen van Sporting Lissabon). Of hij deze potentie waar maakt is maar de vraag. Feit is wel dat hij al heel indrukwekkende stats heeft voor een 16 jarige. Dan aandacht voor 3 parels uit de eigen jeugd: Juan Francisco, werd vorig seizoen verhuurd aan Grenada en maakte indruk. Dit jaar mag hij de strijd aan met Morata. Elizalda is een verdedigende middenvelder die aankomend seizoen eveneens bij de eerste selectie zit, met name voor zijn ontwikkeling, maar wellicht kan hij de strijd met Blind aangaan. Laatste is Velayos, wiens positie al reeds druk bezet is. Toch is hij bij de selectie gehaald om deze ervaring mee te pakken. Aangezien Isco eventueel nog vertrekt en Modric inmiddels 34 is lonkt er wellicht voor hem ook nog speeltijd.

Zoals ook in de post hierboven weergegeven ervaar ik wel dat het spelen met een absolute topclub best saai is. Aangezien op elke positie al een wereldtopper staat valt er weinig te verbeteren, en scout ik eigenlijk alleen voor de verre toekomst. Ook is geld geen probleem, getuige het transferbudget van 595 miljoen euro en dus kan ik feitelijk iedereen kopen wie ik wil. Toch ga ik door met Real Madrid, want ik wil de Champions League graag winnen, dat is me deze editie van FM namelijk nog niet gelukt. Daarnaast ben ik ook erg benieuwd of Rizzo (die ik ontdekte toen ik bij Vitesse zat en meenam naar Madrid) dit jaar Kroos uit de basis kan spelen.

Tot de volgende keer!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Gisteren aan mijn 3e seizoen met Arsenal begonnen. Weer de CL gewonnen, met de meest bizarre onverwachte uitslagen.. Real Madrid in de halve finale: 5-1, Chelsea in de finale: 4-1..

Relatief laag transferbudget dit seizoen (geloof dat het iets van 100M was), maar dat is ook niet gek na de ~550M van het vorige seizoen :+

Mijn eerste actie van het seizoen was het dode hout van de selectie afsnijden. Daaronder vielen Carvalho, Moura, Welbeck en Walcott.

Carvalho had ik in seizoen 1 gehaald, maar omdat ik eigenlijk al vrij snel niet meer met een DM speelde, en Coquelin IMO beter is speelde hij maar erg weinig. 2e seizoen ook hetzelfde verhaal, en omdat ik Pogba had gehaald nog minder speeltijd, dus de beste optie was om hem dan maar te laten gaan.
Nog voordat ik hem kon aanbieden kreeg ik een 1e bod van 45M van Bayern Munchen (zijn waarde was 41.5M). 54M voorgesteld en ze waren meteen akkoord (damn, had dus nog meer kunnen vragen). Aangezien ik ook iets van 45M betaald had en een stomme "% transfer fee" clausule had in zijn contract was het eigenlijk een break-even transfer, maar toch mooi voor een speler die niet echt veel speelde.

Moura had ik in de winterstop van seizoen 1 gehaald omdat hij niet happy was en relatief goedkoop (iets van 30M). Wat potentieel een erg goede speler leek bleek niet echt zo te zijn. De keren dat hij in de basis startte viel hij tegen, dus heb ik hem voornamelijk als sub gebruikt. Alleen daar was meneer niet happy mee, dus begon hij om de zoveel tijd te zeiken om meer speeltijd. Dan gaf ik hem soms een paar starts, maar dan presteerde hij weer niet.
Nu was ik het wel zat en heb ik hem verkocht, Barcelona wilde hem voor 54M wel ophalen. :*)

Welbeck gebruikte ik eigenlijk enkel als sub. In de basis stonden nagenoeg altijd Sanchez en Oxlade-Chamberlain, dus echt veel kans had hij niet. Heb ook niet echt een band met hem gekregen, ook al speelde hij wel aardig wanneer hij mocht. Dortmund wilde hem voor 49M overnemen, dus ook dat vond ik wel prima.

En als laatste Walcott.
Ook hij zat een beetje in dezelfde situatie als Welbeck. Sanchez en Chamberlain voor hem, en ook nog eens Morata. Te weinig speeltijd (volgens mij iets van 10(20) apps) dus beter om hem te laten gaan. Aangeboden en kreeg direct een bod van 55M van zowel Liverpool als Real Madrid.
Liverpool heb ik laten wachten, en Real Madrid heb ik meteen afgewezen.
Waarom?
Nou, ze hebben daar een leuke speler die wel in mijn selectie past: James Rodriguez :+
Gevolg: ik doe hun een bod van 80M + Walcott (waarde dus 135M) en dit accepteerden ze, terwijl ze een cash-bod van iets meer weigerden :P Rodriguez nam zelfs genoegen met een lager salaris 8)7
Ideale deal dus, dood hout er uit, wat (:+) centen erbij en ik heb een van de beste spelers in de game erbij.

Alleen voelt mijn selectie nu wel wat minder diep aan. Ik heb nu dus 3 spelers verkocht die allemaal wel AML/AMC/AMR konden spelen, en ook nog op de ST positie zouden kunnen helpen (iig Welbeck en Walcott). Ik heb nu Rodriguez daarvoor terug, maar als backup heb ik enkel 2 talenten (die op zich wel erg goed aan het worden zijn). Voelt een beetje licht maar heb veel moeite om een speler te vinden die al op hoog niveau is en wat geen weggegooid geld is (m.a.w. geen oude speler en groeipotentieel). Ik heb nu Isco (ook Real), Oliver (Atletico), Neymar (Barcelona), Götze (Bayern), De Bruyne (Real Madrid), Müller (Bayern), Sterling (Man. City), Depay (PSG) als opties, maar de helft hiervan wil ik niet, dus blijven voor mij enkel Isco, Oliver, Depay en Götze over. Maar die zijn bijna niet te betalen. Dus daar moet ik wat op verzinnen, of leven met de talenten en een seizoen wachten.

Het meest nijpende probleem in de game/in het echt is nog wel het aantal ST's dat er is. Er zijn bizar weinig opties voor de topclubs. Ik heb zelf met Morata een mooie spits rondlopen, maar er zijn maar een paar vergelijkbare spelers (Dybala, Icardi) in de game en iedereen wil die.

Heb tot nu toe echt enorme biedingen op mijn spelers afgewezen:
89M op Morata van Manchester City
83M op Oxlade-Chamberlain van Barcelona
69M op Özil door Barcelona/Bayern
en ook aan zowat al mijn verdedigers wordt getrokken.

Gelukkig maar 2 spelers gehad die "unhappy" waren dat ik het bod op hun afwees, maar na ze even te vertellen dat mijn hele selectie weg zou zijn als ik alle boden zou accepteren was het weer goed _O-

Met alle vertrekkende spelers had ik echter wel een klein probleempje: het aantal Home/Club Grown spelers nam met 2 af. Hierdoor moest ik eigenlijk naar de jeugd grijpen om de criteria te halen, maar Stones (Man Utd) was niet happy met een aflopend contract en ik had al een hele tijd bij zitten slijmen, dus voor een prikkie (7M oid) heb ik hem kunnen wegkapen. Daardoor meteen een Home Grown speler erbij.

Echter kwam ik daarna tot de conclusie dat ik enorm stom geweest ben om supertalenten uit te lenen, want daardoor worden ze niet Club Grown. Gevolg: paar spelers die in de toekomstige basis moeten staan worden niet Club Grown. Gelukkig de meeste wel aan een Engelse club verhuurd/uitgeleend, dus wel Nation Grown, maar het is toch even zuur. 2 supertalenten die ik vanaf seizoen 1 gelukkig thuisgehouden krijgen over een seizoen wel de juiste status. Ook alle andere talenten die ik recent gehaald heb blijven nu in ieder geval bij de club zodat ik niet in de shit kom over een paar jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubeo38
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09 07:49
Hallo allemaal,

Ik ga ook maar een poging wagen om een mooie carrière neer te zetten.

Ik speel FM Mobile 2016, dus de screenshots etc. zullen er wat anders uitzien dan normaal.
Ook is het een tikkeltje minder uitgebreid, maar het gaat uiteindelijk om het verhaal erom heen

Je krijgt bij FMM 30 seizoenen om een zo goed mogelijke manager te worden, aangezien ik in mijn eerdere FM spellen het het leukste vond om vanaf 0 te beginnen heb ik dat hier ook gedaan.
Werkloos begonnen, en kijken wat er om de hoek komt zeilen.

Na een paar weken werkloos ben ik begonnen bij Tamworth. Deze club speelt in de National League North, een van de lagere divisies in Engeland.

Mijn doelstelling voor het eerste seizoen was om leuk mee te draaien in de middenmoot.
Helaas heb ik hier verder geen screenshots van maar ik ben toen op de 14 plek geëindigd.
Na een goede eerste seizoenshelft waar ik meedeed voor de play-offs ging het helemaal verkeerd in de 2e helft van het seizoen en eindigde ik dus 14e.
Tamworth seizoen 1

In mijn 2e seizoen bij Tamworth kreeg ik dezelfde doelstelling mee. Aan de start van het seizoen 2 versterkingen gehaald, uiteraard gratis aangezien het financieel altijd lastig is onderaan de ladder.
Het hele seizoen draaide lekker en mijn spitsen scoorden aan de lopende band.
Uiteindelijk aan het eind van de rit kampioen geworden met 1 punt verschil!

Hieronder het overzicht van seizoen 2, en de kwaliteit van de spelers die ik heb:
Tamworth seizoen 2

Tamworth seizoen 2-1

Tamworth seizoen 2-2

Nu op naar seizoen 3, door geen tot weinig geld heb ik geen mogelijkheid om te verbeteringen in mijn selectie aan te brengen, dus ben heel benieuwd hoe het gaat worden komend seizoen.
Ik heb in het afgelopen seizoen een aantal aanbiedingen van andere clubs gekregen, maar voorlopig nog allemaal afgewezen, eerst maar eens kijken hoever ik met deze club kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Leuk om een FM Mobile verhaal te volgen. Zit zelf al een tijd te denken om deze aan te schaffen, maar heb nog geen goede reden gezien. Misschien kan jouw verhaal mij overtuigen. Veel succes!

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 16:19
Ik speel met Dartford in de National League South en elke penalty die ik mee of tegen krijg wordt gemist :'( Is dit bij jullie ook of ligt dat gewoon aan het niveau van de spelers :P

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Zo dat zijn toch een behoorlijk aantal mensen die het lezen, dat had ik niet verwacht! Cool, dan blijf ik ze regelmatig posten voorlopig :)

Nog 1 jaartje Man City en dan ga ik een "Hero" Challenge doen. Alleen nog even kiezen welk land, mijn voorkeur gaat voorlopig uit naar Brazilie. Hier heb ik nog nooit gecoached.
patricks8 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:44:
Ik speel met Dartford in de National League South en elke penalty die ik mee of tegen krijg wordt gemist :'( Is dit bij jullie ook of ligt dat gewoon aan het niveau van de spelers :P
Nee is bij mij ook inderdaad. Zelfs experts missen er een heleboel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grecio schreef op maandag 11 januari 2016 @ 18:38:
Nog 1 jaartje Man City en dan ga ik een "Hero" Challenge doen. Alleen nog even kiezen welk land, mijn voorkeur gaat voorlopig uit naar Brazilie. Hier heb ik nog nooit gecoached.
Ben benieuwd waar je terecht komt!

Zoals beloofd heb ik de vergeten screen bijgevoegd: episode 4 (voor de geïnteresseerden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Grecio

Dat met Willems is mij ook al eens gebeurd.
Dat je een speler niet selecteert vanwege een klein foutje of omdat je net iets te vlug op OK clicked.

Wel raar dat in je WK groep zoveel landen hebt uit dezelfde hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Grecio schreef op zondag 10 januari 2016 @ 23:28:

Het WK begon met een deceptie voor Jetro Willems. Helaas kon ik moeilijk aan hem uitleggen dat ik bij het filteren in de National Pool de "DL" was vergeten te selecteren, en dat hij daardoor de boot had gemist.
_/-\o_
Ik zou bij FM een ticket indienen dat 't toch mogelijk moet zijn om dat zo aan de speler te kunnen vertellen. Kan me niet voorstellen dat de speler dan boos blijft ;)
En zoiets zou mij nou noooooooooit gebeuren... Nou ja, behalve dan bij m'n CL selectie waardoor ik uiteindelijk maar 1 spits had die mocht spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
toolkist schreef op maandag 11 januari 2016 @ 20:20:
[...]

_/-\o_
Ik zou bij FM een ticket indienen dat 't toch mogelijk moet zijn om dat zo aan de speler te kunnen vertellen. Kan me niet voorstellen dat de speler dan boos blijft ;)
En zoiets zou mij nou noooooooooit gebeuren... Nou ja, behalve dan bij m'n CL selectie waardoor ik uiteindelijk maar 1 spits had die mocht spelen.
Haha :D

Hij was ook 32/33 ofzo, dus zijn laatste toernooi, oepsie. En hij had de hele voorbereiding meegedaan :P Ik zag het niet omdat ik een stel goeie DC's heb die ook DL kunnen, dus vandaar dat ik dacht dat ze erbij zaten.
Ik heb meestal een selectie van 21-23 man, je kan ook een paar plekken gewoon leeghouden he ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Grecio op 11-01-2016 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grecio schreef op maandag 11 januari 2016 @ 22:26:
[...]

Haha :D

Hij was ook 32/33 ofzo, dus zijn laatste toernooi, oepsie. En hij had de hele voorbereiding meegedaan :P Ik zag het niet omdat ik een stel goeie DC's heb die ook DL kunnen, dus vandaar dat ik dacht dat ze erbij zaten.
Ach ja, het resultaat was er niet minder om dus om nu te zeggen dat hij heel erg gemist werd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:48
Ik ga nu wel lekker met Millwall.. eerste twee seizoenen gepromoveerd. Het eerste seizoen in de prem league werd ik 12de, en het laatste seizoen ben ik 5de geworden. Nu wat regens gehaald en hoop ik mee te kunnen gaan doen om het kampioenschap. De CL halen is het eerste doel nu. Het zou ook leuk zijn om de League cup of de FA cup te kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beavbusi schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:20:
Ik ga nu wel lekker met Millwall.. eerste twee seizoenen gepromoveerd. Het eerste seizoen in de prem league werd ik 12de, en het laatste seizoen ben ik 5de geworden. Nu wat regens gehaald en hoop ik mee te kunnen gaan doen om het kampioenschap. De CL halen is het eerste doel nu. Het zou ook leuk zijn om de League cup of de FA cup te kunnen pakken.
Zet 'm op! Ben benieuwd of je je doelen kan behalen. Sowieso is Millwall een mooie club :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:42
Ik kon jullie deze toch niet onthouden, een van de mooiste doelpunten uit een corner die ik heb gezien
[YouTube: https://youtu.be/h0qsdXdQdkA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooie goal. Is er bij opnames nooit publiek of was er iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:42
Deadsy schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 18:06:
Mooie goal. Is er bij opnames nooit publiek of was er iets?
Nee, uitverkocht huis. Ik heb alleen een ouwe laptop die trekt al dat publiek niet. Gelukkig gaat het zonder publiek lekker soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Niconing schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:05:
Ik kon jullie deze toch niet onthouden, een van de mooiste doelpunten uit een corner die ik heb gezien
Zo lekkere goalie hoor. Ik heb ook wel een aantal omhalen voorbij zien komen. Zal eens kieke of ik er ook een keer wat kan uploaden voor het forum.

Overigens heb ik de 3 divisies toegevoegd en begin ik volgend jaar in Brazilie denk ik. Of iemand moet nog een beter idee hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grecio schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 20:05:
[...]

Zo lekkere goalie hoor. Ik heb ook wel een aantal omhalen voorbij zien komen. Zal eens kieke of ik er ook een keer wat kan uploaden voor het forum.

Overigens heb ik de 3 divisies toegevoegd en begin ik volgend jaar in Brazilie denk ik. Of iemand moet nog een beter idee hebben :)
Ik heb een beter idee, maar dat ga ik zelf doen! ;)

Hierna denk ik toch de wirwar van regels en drafts etc trotseren en in de VS verder :) Wanneer dat is hangt af van wanneer ik de Champions League ga winnen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:18
Na een tijd dit topic te volgen ook maar eens mijn verhaal delen:

Seizoen 1 - Man Utd

Na een tijdje met Feyenoord gespeeld te hebben (en in real life het gepruts van Van Gaal te aanschouwen ;) ), maar eens begonnen met een nieuwe game met Man Utd.

Eerste seizoen de focus op strijden om de titel en de groepsfase van de CL zien te overleven. Ondertussen bouwen aan een succesteam voor de komende jaren.

Transfers

Aankopen:
- Daniele Rugani (Juventus) 35 Mio
- Kenny Tete (Ajax) 4,5 Mio
- Diego Rolan (Bordeaux) 26 Mio
- Rashaan Fernandes (Feyenoord) 3,5 Mio

Tete en Fernandes zijn met het oog op de toekomst. Fernandes direct uitgeleend aan Excelsior en Tete als backup voor Darmian.

Rugani aangetrokken omdat ik een topper miste als centrale verdediger. Rugani is nog jong maar bleek al een heel betrouwbare CD. Rolan was eigenlijk niet gepland, maar Tottenham probeerde hem binnen te hengelen en ik wilde ze te snel af zijn. Dat lukt uiteindelijk >:) . Rolan bleek erg nuttig als AMR, want Young en Valencia hadden het niet en Mata speelde vaak als AMC.

Verkopen
- Victor Valdes (Leicester) 3,5 Mio

Met Romero had ik nog een goede backup voor De Gea en mocht de relatief dure Valdes vertrekken.

Premier Division

Eerste seizoen erg wisselvallig gestart, zoekende naar een fijne formatie. Veel gelijke spelen en een paar nederlagen, maar halverwege het seizoen rond plek 4/5 in de competitie (Spurs aan kop met straatlengte voorsprong). Na 1 januari ging het echter lopen met 6 overwinningen op rij en als klapper een 6-0 zege op Southampton (Ronald was inmiddels daar al ontslagen).

Ondanks wat onnodige gelijke spelen was de opmars ingezet en stond ik al vrij snel op de tweede plek met een kleine 10 punten achter een schier onverslaanbaar Tottenham (Eriksen is echt een beest :o ). Mata, Depay en Martial kwamen steeds beter op dreef en daardoor bleef ik maar winnen. Tottenham deed ondertussen stug hetzelfde en ik had me dan ook al neergelegd bij plek 2.

Uiteindelijk bleek het bij Tottenham te haperen en kwam ik steeds iets dichterbij, zelfs zo dichtbij dat we 3 wedstrijden voor het einde op gelijke hoogte stonden (doelsaldo zwaar in voordeel van Tottenham). Vervolgens verloor ik direct uit bij Stoke, maar gelukkig speelde Tottenham nog gelijk. Voorlaatste ronde 3-1 thuis tegen het al gedegradeerde Bournemouth en wonder boven wonder verloor Tottenham. Laatste wedstrijd uit bij Norwich was lang spannend, maar Rooney en Depay zorgden uiteindelijk voor een 2-0 zege en de titel!

Champions Cup

Voorronde tegen Fenerbahce bleek met 2x 3-1 vrij eenvoudig te overleven. Groepsfase met PSV, BMG en Salzburg moest natuurlijk ook een eitje zijn. Met 4x winst en 2x verlies uiteindelijk netjes door. 1ste K.O. ronde direct tegen Atletico wat erg pittig was. Uit met veel moeite met 3-2 verloren, gelukkig werd het thuis snel rechtgezet door Martial en 2x Rooney binnen 30 minuten. 3-0 zege en door naar de kwartfinale!

In de kwartfinale troffen we het Chelsea van Mourinho. Uitwedstrijd geen kans gehad en met 22 schoten tegen er genadig vanaf gekomen: 1-0 door Falcao. Jammer genoeg geen uit-goal, maar 1 goal verschil zou te doen moeten zijn. Thuiswedstrijd zwaar gedomineerd (20 schoten op doel) maar Chelsea en Courtois wisten het doel schoon te houden: 0-0. Einde CL droom :'(

Finale werd uiteindelijk Chelsea - AS Roma en een 1-0 zege dankzij Pedro. Mourinho dus weer de held bij Chelsea.

Bekers

Capitol One Cup was na 1 wedstrijd klaar en onderdeel van de stroeve start van het seizoen. FA Cup ging gelukkig beter, dankzij een gunstige loting: Derby, Millwall, Stoke, MK Dons. Halve Finale tegen de Spurs was een heerlijke pot om ze een deuk in het zelfvertrouwen te geven. Midden in de titelstrijd om de PD kregen ze in de halve finale FA een 3-0 nederlaag van mij. Gelijk aantal kansen, maar De Gea pakte alles _/-\o_

Finale tegen Arsenal heerste Man U als vanouds en werd Wenger met een 3-1 nederlaag naar huis gestuurd. FA Cup binnen!

Topscorer: Martial met 32 goals in 47 wedstrijden
Assist koning: Mata met 22 assists in 40 wedstrijden
MvP: Depay 25 goals en 12 assists in 45 wedstrijden

Op naar seizoen 2 en op jacht naar titelprolongatie en een CL zege!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi eerste seizoen gedraaid! En nu bouwen naar de toekomst! Hopelijk kan je Depay houden, in mijn game (en ook in de vorige) was hij vrij snel te vinden bij Real Madrid / PSG.

[ Voor 87% gewijzigd door Jaap. op 12-01-2016 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
Merci, seizoen 2 loopt nog maar ik was Depay bijna kwijt voor 120 Mio aan Real Madrid. Echter bedacht ik me op het laatste moment omdat ik geen gelijkwaardig alternatief kon vinden.

Gelukkig is hij nog happy, maar ik moet nog een beetje wennen aan de bedragen die geboden worden in FM16. Meer dan 100 Mio was in eerdere versies niet echt normaal, maar Real ging direct akkoord met mijn eerste tegenvoorstel van 120 Mio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zenit schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 21:56:
Merci, seizoen 2 loopt nog maar ik was Depay bijna kwijt voor 120 Mio aan Real Madrid. Echter bedacht ik me op het laatste moment omdat ik geen gelijkwaardig alternatief kon vinden.

Gelukkig is hij nog happy, maar ik moet nog een beetje wennen aan de bedragen die geboden worden in FM16. Meer dan 100 Mio was in eerdere versies niet echt normaal, maar Real ging direct akkoord met mijn eerste tegenvoorstel van 120 Mio.
Vraag 150 :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
140 is de max vraagprijs |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Oh raar, wist niet dat daar een max aan zit. Ik kan bijvoorbeeld 280 mil bieden voor elke speler.

EDIT: Oh ik zie het, in Asking Price. Is dat ook in onderhandelingen de max dus. Cool, weer wat nieuws ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Grecio op 12-01-2016 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
Bij onderhandelen heb ik de limiet nog niet getest, maar probeer Real op afstand te houden met een hoge vraagprijs en die kan niet hoger dan 140.

Oh ja en een vet nieuw contract voor Depay :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Zenit schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 22:47:
Bij onderhandelen heb ik de limiet nog niet getest, maar probeer Real op afstand te houden met een hoge vraagprijs en die kan niet hoger dan 140.

Oh ja en een vet nieuw contract voor Depay :P
Ja dat werkt vaak ook. Overigens is Depay goed bij mij maar niet 140 mil goed. Al is het met top teams inderdaad precies zoals je zegt. Om een vervanging te kopen van dezelfde kwaliteit ben je ook weer 100 mil kwijt, daar moet je ook geen zin in hebben, dan liever een speler langere tijd behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grecio schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 22:44:
[...]

Oh raar, wist niet dat daar een max aan zit. Ik kan bijvoorbeeld 280 mil bieden voor elke speler.

EDIT: Oh ik zie het, in Asking Price. Is dat ook in onderhandelingen de max dus. Cool, weer wat nieuws ;)
Ik kan me herinneren dat ik een akkoord had met Pogba voor 195 miljoen, dus volgens mij kan het wel hoger hoor. Niet doorgezet natuurlijk omdat dergelijke bedragen absurd zijn en ik 'm in principe niet nodig ben.

Morgen maar even testen dan :)

Bovendien zijn er ook niet veel alternatieven voor Depay, want die jongen is in deze editie echt beestachtig goed. (en toch heb ik 'm wel verkocht, want Ronaldo ;) )

[ Voor 12% gewijzigd door Jaap. op 12-01-2016 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
JapieTalent schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 22:56:
[...]

Ik kan me herinneren dat ik een akkoord had met Pogba voor 195 miljoen, dus volgens mij kan het wel hoger hoor. Niet doorgezet natuurlijk omdat dergelijke bedragen absurd zijn en ik 'm in principe niet nodig ben.

Morgen maar even testen dan :)
Yeah zoals Zenit hierboven zegt, 140 mil is max asking price. In onderhandelingen kan je inderdaad hogere bedragen vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grecio schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 22:57:
[...]

Yeah zoals Zenit hierboven zegt, 140 mil is max asking price. In onderhandelingen kan je inderdaad hogere bedragen vragen
Excuus, te snel gelezen dan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
JapieTalent schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 22:57:
[...]

Excuus, te snel gelezen dan! :)
No problem!

Ik zat trouwens voor de gein 1 van mijn favoriete FM spelers op te zoeken op wikipedia; "Carlos Fierro". Dat was altijd een toptalent in vorige FM's. En toen zag ik dit in de tekst staan bij "early life'

"Gustavo was diagnosed with Louis Van Gaal boring syndrome"

haha wtf?

[ Voor 5% gewijzigd door Grecio op 12-01-2016 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grecio schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 23:19:
[...]

No problem!

Ik zat trouwens voor de gein 1 van mijn favoriete FM spelers op te zoeken op wikipedia; "Carlos Fierro". Dat was altijd een toptalent in vorige FM's. En toen zag ik dit in de tekst staan bij "early life'

"Gustavo was diagnosed with Louis Van Gaal boring syndrome"

haha wtf?
Zou van Gaal alles behalve saai noemen. Of speelt hij soms saai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Deadsy schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 00:14:
[...]

Zou van Gaal alles behalve saai noemen. Of speelt hij soms saai?
Haha ja, sja tis Wiki, iedereen kan het aanpassen. Al valt bij mij de humor wel vrij snel weg toen ik las dat zijn broer overleden is aan kanker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grecio schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 00:31:
[...]

Haha ja, sja tis Wiki, iedereen kan het aanpassen. Al valt bij mij de humor wel vrij snel weg toen ik las dat zijn broer overleden is aan kanker
Aye dat las ik ook. Dan is het meteen een stuk anders, maar al had dat er niet gestaan dan zou ik de grap nog steeds niet begrijpen.

Wat me wel opviel is het aardige aantal wedstrijden dat hij gespeeld heeft voor iemand van zijn leeftijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
Aflevering 1: Feestje op de Coolsingel?

Intro
Na twee afleveringen ben ik gedwongen weer opnieuw begonnen met Feyenoord. Ik kwam erachter dat de database waar ik mee werkte niet de normale was. Ik heb een paar weken terug een beetje zitten spelen met de Editor waarbij ik dus Feyenoord te veel mogelijkheden (betere spelers en geld) heb gegeven. Ik wilde met de normale database spelen dus ben ik weer opnieuw begonnen. Vond ik wel zo eerlijk.

Seizoen 2015/2016

Doelstellingen en budgetten
De doelstellingen en de budgetten van het bestuur zijn als volgt:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/26996783/tweakers_fm/doelstelling_1516.PNG
Een logische doelstelling, maar wel wat weinig budget voor versterkingen.

Transfers
In mijn vorige game had ik Felix Passlack gehuurd van Borussia Dortmund en Christian Poulsen gratis aagetrokken. In deze game wilde ik dezelfde spelers. Helaas is het niet gelukt om Poulsen aan te trekken, maar heb ik wel Passlack kunnen huren. Naast Passlack heb ik ook een sterke spits kunnen huren van Chelsea, Bertrand Traoré.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/26996783/tweakers_fm/transfers_in_1516.PNG
De uitgaande transfers zijn alleen maar uitleningen. Dit om het salarisbudget wat meer lucht te geven.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/26996783/tweakers_fm/transfers_uit_1516.PNG

Voorbereiding
De voorbereiding van dit seizoen ging eigenlijk niet zo heel slecht.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/26996783/tweakers_fm/vriendschappelijk_1516.PNG
De meeste wedstrijden werden gewonnen en ook tegen grotere clubs werd er goed gespeeld. Jammer was het verlies tegen Tottenham, maar dit was ook niet heel raar. De winst tegen Olympique de Marseille was een goed einde van een redelijke voorbereiding.

Op naar de eerste wedstrijden van het seizoen! En misschien de Coolsingel!

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 08:48
Toch zonde.

2 Seizoenen bij GAE gespeeld. 1e seizoen promotie door nacompetitie. En 2e seizoen 13e geworden en dus keurig gehandhaafd. Aangezien ik het wel een beetje gezien had en een stapje hogerop wou. Heb ik mijn contract niet verlengd. Ik denk er zal vast wel iemand interesse hebben. Maar helaas. we zitte inmiddels in Oktober en niemand wil me hebben. Mijn naam is al genoemd bij QPR en zelfs als manager bij NL. Ben op gesprek geweest bij Mouscroen(geloof ik) niet toegelaten. mag nu op gesprek komen bij de nr. 18 in Spanje, uit mijn hoofd is dat Granada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Swaxie schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 10:42:
Toch zonde.

2 Seizoenen bij GAE gespeeld. 1e seizoen promotie door nacompetitie. En 2e seizoen 13e geworden en dus keurig gehandhaafd. Aangezien ik het wel een beetje gezien had en een stapje hogerop wou. Heb ik mijn contract niet verlengd. Ik denk er zal vast wel iemand interesse hebben. Maar helaas. we zitte inmiddels in Oktober en niemand wil me hebben. Mijn naam is al genoemd bij QPR en zelfs als manager bij NL. Ben op gesprek geweest bij Mouscroen(geloof ik) niet toegelaten. mag nu op gesprek komen bij de nr. 18 in Spanje, uit mijn hoofd is dat Granada.
Pittig, maar ook juist wel weer leuk, maakt het allemaal wat spannender ;) Tzou ook niet leuk zijn als alles maar makkelijk ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Grecio schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 12:52:
[...]

Pittig, maar ook juist wel weer leuk, maakt het allemaal wat spannender ;) Tzou ook niet leuk zijn als alles maar makkelijk ging
Viel toch wel even zwaar. Wou lekker een stapje hogerop. En om dan meteen alles weggewuifd te zien worden is lastig.
In NL kwam niks vrij, alleen maar JL clubs. Had meer een clubje als Heereveen etc. voor ogen. helaas kwam niks op mijn pad. QPR wees me direct af. Volgens mij omdat ik Nationaal profvoetballer heb aangegeven.

helaas Pindakaas, we gaan lekker door met werkeloos zijn en dan zien we wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Swaxie schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:25:
[...]

Viel toch wel even zwaar. Wou lekker een stapje hogerop. En om dan meteen alles weggewuifd te zien worden is lastig.
In NL kwam niks vrij, alleen maar JL clubs. Had meer een clubje als Heereveen etc. voor ogen. helaas kwam niks op mijn pad. QPR wees me direct af. Volgens mij omdat ik Nationaal profvoetballer heb aangegeven.

helaas Pindakaas, we gaan lekker door met werkeloos zijn en dan zien we wel.
Denk dat als je een jaartje of 2 langer was gebleven dat een stap hogerop er dan wel in had gezeten. Nu werkt je korte ervaring ook deels tegen je.
Maar ik begrijp het wel, GAE is leuk maar je moet van heel ver komen en de kans op tegenslag is dan heel groot.

Welke competities heb je? Want een lager niveau in Engeland zit er eigenlijk altijd wel in.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Seizoen 5 2019 - 2020: Real Madrid

In episode 1, episode 2, episode 3 en episode 4 kun je de voorgaande avonturen lezen. Ditmaal tijd voor het 5e hoofdstuk, let's go!

Het tweede seizoen in Madrid, we hebben dit seizoen voor het eerst met een nieuwe opstelling en tactiek gespeeld. De volledige selectie en hun statistieken volgen later in de update, samen met een nieuwe screen van de verschillende regens. Voorafgaand aan het seizoen heb ik één transfer gedaan: Tim Ream van Fulham is overgenomen om 2e viool te spelen achter Marcelo. Alleen is hij kwalitatief natuurlijk niet van het beoogde niveau, waardoor hij als tussenoplossing heeft gefungeerd. In de winter is met Hartikainen (regen, screen volgt) wel een speler aangekocht die het beoogde niveau kan halen.

Spaanse Supercup
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mvxjf/b7c60ddccb.png
Het seizoen begon met de Spaanse Supercup tegen de bekerwinner van vorig seizoen: Valencia. Helaas voor ons werd het geen succesverhaal. Uit in Valencia verloren we met 1-2, waarna we thuis niet verder kwamen dan 1-1 en dus de 1e prijs van het seizoen aan Valencia moesten laten.

Competitie
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mvxLJ/feeb3573ad.png
Eind goed, al goed. En met 97 behaalde punten deden we het zelfs nog beter dan afgelopen jaar, toen we er 3 minder verdienden. Echter zag het er in het begin van de competitie een stuk minder goed voor ons uit. Na de supercup werd met grote cijfers verloren van Barcelona en Valencia en Athletic, terwijl we tegen Celta niet verder kwamen dan 0-0. Dit kwam vermoedelijk doordat we van tactiek zijn gewisseld en de spelers hier aan moesten wennen. Toen het echter begon te lopen bleken we niet te stoppen en werden we glansrijk kampioen. Uitslagen: deel 1 en deel 2.

Champions League
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mvyez/dca3722e50.png
Dit jaar een poule met (wederom) Leverkusen, Zenith en Red Bull Salzburg. 6 wedstrijden: 18 punten, 20 doelpunten voor en slechts 1 tegen. Dat zag er veel belovend uit. Ook toen de loting ons aan Shakhtar koppelde zag ik het zonnig in. Na het tweeluik was dat wel anders: 1-3 en 1-2 en eigenlijk best kansloos verloren en dus uitgeschakeld. Volgend jaar dus weer opnieuw proberen.

Spaanse Beker
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mvyCh/711f7a6d8c.png
Zoals te zien is het bekeravontuur dit jaar wel een succes geworden terwijl we met Sporting, Sevilla, Granade, Barcelona en Valencia in de finale niet een bepaald makkelijke route hebben afgelegd. Vooral de winst in de finale smaakte zoet na de verloren Supercopa en het pak rammel in de competitie.

Statistieken en screens
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mvvRt/5500f13eff.png
Nieuwe screens van de regens: Christian Rizzo, Neto, Juan Francisco, Carlos Elizalde, Mikko Hartikainen, Nuno Tiago en Paco Velayos.

Tot slot
Zoals al aangegeven zit ik ook komend jaar op de bank. Als kleine spoiler kan ik verklappen dat ik nu wel mijn transferbudget (wederom bijna 600 miljoen) heb aangesproken om mijn elftal serieus te versterken. Hopelijk kunnen we dan ook de stap in de Champions League zetten, aangezien ik nu wel eens verder wil komen dan de 1e ronde met knockout.

Tot de volgende keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Mooi verslag. Al denk ik dat je niet echt je doelstellingen gehaald heb. Al heeft het wellicht ook te maken met het wennen aan de nieuwe opstelling. Ben benieuwd of je de CL een keer gaat winnen!

Ikzelf ben bijna klaar met dit seizoen, waarschijnlijk een update rond 11. Daarna naar Brazilll.

Ik heb overigens al wat leuke "Challenges" klaarstaan voor na Brazilie. Zo wil ik graag een club van de laagste naar de hoogste divisie brengen met alleen spelers uit eigen opleiding (of mss alleen tot 17 jaar inkopen), of de CL winnen met 1 nationaliteit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
En seizoen 2020/21 is afgesloten met Freiburg.

Vorig seizoen werden we voor het eerst kampioen maar werden 4e in onze CL groep en vlogen er weer eens vroeg uit in de beker.
Omdat onze 2e seizoens helft sterk was en ik het team bij elkaar kon houden en zelfs kon versterken had ik hoge verwachtingen.

Seizoens resultaten:
Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/351645757472868458/455CFAB5D457DDD94C8B2A3E046841ECEE612F58/

Kampioen, beker winnaar en kwart finale CL. We werden zelfs 1e in een groep met Barca.
Ik zelf viel ook weer eens in de prijzen door beide prijzen voor beste manager van het jaar te winnen 8)

Bayern valt me eigenlijk vies tegen, 2e jaar achter elkaar dat ze 3e worden. Er word wel flink geld uitgegeven maar aan spelers die ik zelf meh vind en waar ik geen 50mln voor zou betalen.
Met Dortmund hetzelfde, er komt bijna 200mln binnen en ze geven 180mln uit.

Transfers
Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/351645757472848293/EB5F90DF0E3A55D3DAB3E4E8404FBB2C8911D0FC/

Zoals ik al zei geven mijn concurrenten flink wat centen uit en dan zijn mijn uitgaven gewoon lachwekkend.
Suarez en Capoue mochten vertrekken, leuke spelers maar voor de bank had ik een hoger niveau nodig.

Bijna alle spelers die gratis gekomen zijn heb ik gehaald voor het 2e.
Met uitzondering van Asamoah en Thior.

Thior werd gehaald als reserve rechtsbuiten en Asamoah als reserve linkerback. Asamoah bleek een vrij leuke speler te zijn en heeft aardig wat wedstrijden op de linksback, vlak voor de verdediging en central op het middenveld mogen spelen.
Jammer dat Asamoah al 32 is en zijn stats beginnen ook al in te zakken. Voor 5mln mag hij denk ik weg.

Kysela is de flop die ik eerder genoemd heb. 13.5mln, ik kan nog steeds niet begrijpen hoe ik dat kon doen.
Verbruggen heb ik gehaald als reserve voor centraal achterin. Hij is zeer beperkt en je moet hem niet de bal geven want dan gaat het fout.
Zijn debut (en 2e wedstrijd) waren zeer slecht. Diverse grote fouten waardoor we de supercup verloren.
Maar sindsdien gaat het lekker.

Allione is de aankoop van het jaar. Gehaald voor de rechtsbuiten plek en centraal op het middenveld. Er heeft nu al een club 30mln geboden :9

Over een maandje verhuizen we naar het nieuwe Achim Stocker Park :| .
Financieel zal dit denk ik wel een leuke sprong worden. Het huidige stadion heeft 24k plekken waarvan 10k sta plekken zijn, deze zijn in de CL dus leeg.
Het nieuw stadion heeft 31k plekken, alles stoeltjes dus in de CL mogen we cashen.

Het bestuur besloot me net 50mln te geven voor transfers en ik heb Cerny net verkocht voor 20mln aan City. Dus er is flink wat geld voor versterkingen, nu alleen nog bedenken waarvoor.

Cerny is een leuke speler maar heeft dit seizoen teveel blessures gehad en is gewoon ingehaald door anderen.

Er word nu ook al flink getrokken aan mijn spelers en ik hoop dat ik ze bij elkaar houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01:12
Pff.... In mijn derde seizoen met 1860 Munich ben ik met Freiburg in gevecht wie er kansloos laatste wordt. Ik ben momenteel de sjaak. 19 wedstrijden en 10 punten. Freiburg 17de met 12 punten.

Ik weet nu al dat ik er uit vlieg in de competitie. Ik gooi alles op de beker. 3de ronde dus hopen op heel veel mazzel.

Als ik degradeer denk ik wel dat ik wordt ontslagen. Mocht ik toch mogen blijven dan heb ik een te hoog salarishuis. In de winterstop heb ik al geprobeerd spelers te lozen waaronder Marko Marin met een salaris van 134K, Ik dacht dat hij de speler zou zijn die mij ging helpen maar het is een waardeloze aankoop.

[ Voor 3% gewijzigd door soskes op 14-01-2016 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
soskes schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 22:42:
Pff.... In mijn derde seizoen met 1860 Munich ben ik met Freiburg in gevecht wie er kansloos laatste wordt. Ik ben momenteel de sjaak. 19 wedstrijden en 10 punten. Freiburg 17de met 12 punten.

Ik weet nu al dat ik er uit vlieg in de competitie. Ik gooi alles op de beker. 3de ronde dus hopen op heel veel mazzel.

Als ik degradeer denk ik wel dat ik wordt ontslagen. Mocht ik toch mogen blijven dan heb ik een te hoog salarishuis. In de winterstop heb ik al geprobeerd spelers te lozen waaronder Marko Marin met een salaris van 134K, Ik dacht dat hij de speler zou zijn die mij ging helpen maar het is een waardeloze aankoop.
Voor een club die net op het hoogste niveau zit is dat wel een zeer hoog salaris.
Ik ben nu 2x op rij kampioen geworden en ik geloof dat mijn best betaalde spelers in de 80k p/w zitten.
Als je teveel salaris betaald aan een kleine groep spelers dan zul je zwakke plekken in je basis hebben.

En je hebt nog 15 wedstrijden te gaan dus je hebt nog tijd om het tij te keren.
4 verdedigers en 2 ankers er vlak voor als je ze hebt, en dan hopen op het beste.

Mocht je nog in januari zitten, huren.

Heb net een rare gehad. Ik zit achter een nieuwe AML aan. Ik was bezig met een Duitser van Stuttgart en deze gaat uiteindelijke voor 73mln naar Monaco (zover was ik nooit gegaan). Ik had vlak voordat de deal met Monaco rond was een bod van 40mln gemaakt.

Meer dan een week later, hij zit al bij Monaco, weigert Monaco opeens mijn bod van 40mln :+

edit:
Mijn nieuwe stadion is net klaar, kom ik erachter dat er nog steeds 10k sta plekken zijn.
Zonder ook maar een wedstrijd gespeeld te hebben vraag ik om een uitbreiding met het idee dat we niet aan de vraag kunnen voldoen.
Na dit seizoen komen er 8k plekken bij, dit gaat 4 maanden duren en kost 40mln.

[ Voor 8% gewijzigd door Deadsy op 14-01-2016 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deadsy schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 23:31:
[...]
Mijn nieuwe stadion is net klaar, kom ik erachter dat er nog steeds 10k sta plekken zijn.
Zonder ook maar een wedstrijd gespeeld te hebben vraag ik om een uitbreiding met het idee dat we niet aan de vraag kunnen voldoen.
Na dit seizoen komen er 8k plekken bij, dit gaat 4 maanden duren en kost 40mln.
Hahaha die heb ik nog niet eerder gezien.. Briljant.. Zullen mooie plaatsen zijn dan _O- _O-
Grecio schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:08:
[...]

Mooi verslag. Al denk ik dat je niet echt je doelstellingen gehaald heb. Al heeft het wellicht ook te maken met het wennen aan de nieuwe opstelling. Ben benieuwd of je de CL een keer gaat winnen!
Nou ja achteraf gezien wel een redelijk seizoen gedraaid, maar het hoofddoel was de Champions League winnen en dat is niet gelukt. Dus in zoverre heb ik mijn doelen niet gehaald inderdaad. Heb voor komend seizoen wel twee toppers erbij kunnen halen: De Gea als keeper en Hazard om te rouleren met Ronaldo die over de top is. Denk dat dit zijn laatste seizoen wordt.
Deadsy schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:49:
En seizoen 2020/21 is afgesloten met Freiburg.
Lekker seizoen weer, hopen dat je de lijn kan doortrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JapieTalent schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 23:54:
[...]

Lekker seizoen weer, hopen dat je de lijn kan doortrekken.
80mln te besteden voor versterkingen op het moment en er is nog geen basis speler weg.
Alleen het wil niet vlotten met het halen van versterkingen aangezien ik geen bizarre bedragen wil neerleggen.
Ik zat achter een 18 jarig wonderkid van Gladbach aan. Duitse doelman met de naam Jeong Ji-Min.
Zou een leuke opvolger zijn van Casilla over een jaar of 2.

De club accepteert het bod, ik doe een bod, de zaakwaarnemer maakt een tegenbod, ik accepteer en de zaakwaarnemer weigert verder te praten vanwege het zwakke bod. Wtf.

Direct erna ontslaat de speler de zaakwaarnemer, ik doe een nieuw bod, Gladbach doet moeilijk ondanks dat het een beter bod is dan voorheen. En BOOM, speler heeft een blessure en ligt er 9 maanden uit.
Dus ik zie maar af van de koop.

Was leuk geweest een Duitse speler met 5 sterren potentie binnen te halen.

Nu voor 3mln een Belg gehaald met 4 sterren potentie. Mocht hij als reserve geen stappen maken dit jaar ga ik weer voor dat joch van Gladbach.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Grecio
Episode 9: Man City: Wtf is een Septuple?

Episode 8,5 , Nederlands elftal, kan je hier vinden
De vorige Man City episode, kan je hier vinden

Bedankt voor alle +jes de vorige episode. Goed om te weten dat er nog vraag is naar verslagen! :)

Als intro voor deze aflevering nog 1 keer de stats van Starostzik, later wordt wel duidelijk waarom;
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mvXjU/db9e818ddb.png

Nou dan toch maar een jaartje extra met Man City. In principe was ik qua gameplay wel klaar met een topteam. Echter moest ik nog wachten tot de Brazilie competities waren geladen, dus bleef ik nog even een jaartje bij Man City. Na het successeizoen vorig jaar boden ze me een nieuw contract aan, deze heb ik echter afgewezen. Ook Schalke (in mijn game een groot team in Duitsland) wilde me inlijven. Ik heb echter ervoor gekozen om nog een jaartje te blijven. Er waren nog een paar dingen die ik niet had behaald in Engeland.

Het team is vrijwel hetzelfde gebleven, op wat breedte-aankopen na, die niet echt noemenswaardig zijn aangezien ik toch vertrek na dit seizoen.

Er waren 7 prijzen te winnen dit seizoen!

1/7 Super Cup (Community Shield)

De Super Cup speelde ik tegen Southampton, de grootste tegenstand van vorig seizoen. Deze won ik met 2-0, Starostzik was PoM. Prijs 1 in de pocket!

2/7 Euro Super Cup

De winnaar van de Euro League vorig jaar was Chelsea. Hier speelt ook Van Merwe (de Nederlandse AMR bekend van mijn Nederland verslag). Hij scoorde 3 keer! Echter, scoorde wij 4 keer (met 2 goals en 2 assists van Starostzik) Prijs 2 in de pocket!

3/7 Capital One Cup

Vorig jaar had ik deze helaas verloren, dit seizoen ging het beter!
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mvVGA/c19ef80188.png

Prijs 3 in de pocket!

4/7 FA Cup

Vorig jaar ging deze prijs in de finale aan mijn neus voorbij tegen Southampton, dit jaar ging het echter anders!
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mvVLk/c1ccb2353a.png
We wonnen deze competitie ook met de meeste goals ooit, 24 stuks!

5/7 Club World Ch'ship

Nadat ik met Ajax de CL had gewonnen vertrok ik naar Man City, dus deze competitie ging aan mijn neus voorbij. Overigens werd Ajax vorig jaar 3e (wtf). Nu was het mijn kans! Tegen TP Mazembe won ik 2-0, en tegen Corinthians in de finale 2-0. Prijs 5 in de pocket!

6/7 Premier Division

Ik begon met winst tegen Newcastle, echter verlies tegen Arsenal in de tweede speelronde. Ik moest even inhalen, maar op een gegeven moment ging alles heerlijk lopen. Ik werd zeer eenvoudig kampioen.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mvVZ8/c158dd9668.png

Mede door een schitterend doelpunt van Beck to the future
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=oJ03yVltdAU]

Ook nog een paar lekkere records gepakt. Zoals een nieuw record van qua punten (101), overgenomen van Chelsea. Starostzik zette een nieuw record van 8,52 uit 31 apps, dat hij overnam van Mata uit 2017. Hij werd ook voetballer van het jaar, en best player in Europe... wat een speler. Guedes (de AMR/AML) werd player's player of the year en toegevoegd aan de beste 11 van Man City allertijden, en Ruli werd weer keeper van het jaar. Ook kreeg ik weer de titel als beste manager van het jaar.

7/7 Champions Cup

Zou het dan gebeuren? Een epische zevenklapper? In de groepsfase was het een eitje. Barca zat wel in de poule, evenals Stade de Reims en Anderlecht. Ik won echter alles. In de volgende rondes werd er ook netjes gewonnen;
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mvW7J/c88d4e02ed.png
Helaas verloor Ajax in de halve finale van Bayern, en kon ik niet afscheid nemen van Man City met een wedstrijd tegen mijn oude club. De finale was echter zenuwslopend! Er stond een 1-1 stand op het bord en het werd pingels. Jorge (DL) en Muller (oude ajax legende en MC) mistten. Gelukkig gebeurde dat ook bij Pavon en Augusto van Bayern, en toen Huber de laatste pingel miste waren we ook CL kampioen! 7/7. Dat is dus een Septuple!

Het team;
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mvWiD/b637593953.png

Wat extra dingetjes;
  • Een nieuw Man City record, van 16 wedstrijden gewonnen op rij
  • Sterling won de Gouden bal,Starostzikk werd 2e, Nunnely (oud ajax, NL) 3e
  • Rulli, Kruithof & Beck zaten in het team v/h Jaar, Muller en Bazoer bij de wissels
  • Achievement Trophy Hoarder (20 cups gewonnen), Top form (30 wedstrijden ongeslagen), Fantastic Five (5+ spelers in team v/h jaar), 5 different Cup competitions, en Best in Business (10 Manager of the Months) werden behaald
  • Ajax verloor helaas in de halve finale van de beker en verpestte het door mij opgezette record, wat nu eindigde op 66 wedstrijden ongeslagen
  • Sterling zette een nieuw assists record, met 32 stuks. Ziek.
  • Beck knalde er 36 in dit seizoen, een nieuw record[/i]
  • DE held van het seizoen Starostzik bevestigde een nieuw club record, met 19 keer PoM
Komend seizoen ga ik naar Brazilie. Back to the roots of football. Ik ga in de laagste divisie en proberen Brazilian Hero achievement te halen.

Tenslotte een eerbetoon aan de beste speler waar ik mee heb gewerkt deze FM; JONAS STAROSTZIK

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=YEQhEwB9_LA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Deadsy schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 23:31:
[...]

Voor een club die net op het hoogste niveau zit is dat wel een zeer hoog salaris.
Ik ben nu 2x op rij kampioen geworden en ik geloof dat mijn best betaalde spelers in de 80k p/w zitten.
Als je teveel salaris betaald aan een kleine groep spelers dan zul je zwakke plekken in je basis hebben.

En je hebt nog 15 wedstrijden te gaan dus je hebt nog tijd om het tij te keren.
4 verdedigers en 2 ankers er vlak voor als je ze hebt, en dan hopen op het beste.

Mocht je nog in januari zitten, huren.
Mijn salarissen zijn per maand. En iedereen die tekent moet geloven aan de degradatie clausule uiteraard. Het probleem is dat ik het meeste doelpunten tegen krijg en de minste aantal doelpunten scoor.
Maar goed, we blijven strijden voor een ommekeer ;). Bestuur is nog wel pleased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
soskes schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 02:09:
[...]

Mijn salarissen zijn per maand. En iedereen die tekent moet geloven aan de degradatie clausule uiteraard. Het probleem is dat ik het meeste doelpunten tegen krijg en de minste aantal doelpunten scoor.
Maar goed, we blijven strijden voor een ommekeer ;). Bestuur is nog wel pleased.
Met hoeveel verdedigend ingestelde spelers speel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Ik heb 6 verdedigend ingestelde spelers waarvan 1 de deep lying playmaker is. Vanavond de laatste slag maar eens spelen. Ik heb heel veel geweldige talenten dus die gaan ook maar eens speeltijd krijgen. En dan volgend seizoen toch maar eens kijken of ik niet een gedownloade tactiek moet gaan gebruiken. Immers zie ik altijd iedereen flinke stappen maken terwijl bij mij het 3de seizoen altijd hangen en wurgen is. Iedere FM. Dus ik zie wel een patroon :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Deadsy schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 18:15:
[...]

Denk dat als je een jaartje of 2 langer was gebleven dat een stap hogerop er dan wel in had gezeten. Nu werkt je korte ervaring ook deels tegen je.
Maar ik begrijp het wel, GAE is leuk maar je moet van heel ver komen en de kans op tegenslag is dan heel groot.

Welke competities heb je? Want een lager niveau in Engeland zit er eigenlijk altijd wel in.
Ja precies, Het was een leuke ervaring en had misschien wel een stapje hogerop in ED willen komen.
Heb het geprobeerd bij Millwall, maar werd meteen afgewezen. We zien wel waar het schip strand, helaas geen tijd gehad om te spelen afgelopen dagen.

Heb aanstaan, NL, Engeland, Spanje, Duitsland, Portugal en Korea geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grecio schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 00:33:
Episode 9: Man City: Wtf is een Septuple?
Prachtig seizoen, beter wordt het niet! Onwijs knap.
Wat een beest zeg, kijk die stats. Niet gek dat hij dan zo excelleert. Ongelooflijk!

[ Voor 20% gewijzigd door Jaap. op 15-01-2016 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-01 13:59
Ik zit nu halverwege seizoen 2 met WBA. Maar wat mij opvalt aan FM16 is dat ik nog geen enkele directe vrije trap mee gekregen heb. Laat staan eruit gescoord. Anderen daar ook last van of heb ik gewoon iets verkeerd staan bij set pieces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
JapieTalent schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:14:
[...]

Wat een beest zeg, kijk die stats. Niet gek dat hij dan zo excelleert. Ongelooflijk!
Thanks!

En ja joh, mooie is dat mijn tactiek ook nog eens met een Shadow Striker is. Ook schiet hij regelmatig een vrije trap erin met "Tries Long Range Free Kicks". En dan Free Kick Taking (18) en Longs Shots (16).

En dan gooit hij er af en toe ook nog een overhead kickje eruit voor het publiek zoals in het filmpje. Wat een held.

Al zou ik mijn Captino ook gaan missen, Muller. Doorgebroken in 2022 zo'n beetje in mijn Ajax squad en meegegaan naar Man City. Een echte leider. Het missen van de pingel in de CL finale vergeef ik hem;
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mwvv4/5794697280.png
Al valt me nu op dat ik lui ben geweest met Preferred Moves leren :P

Guardiola is overigens de nieuwe manager gewoon bij City. Hij zet onze held gelijk spits, rookie mistake :( arg nu al aan het ergeren :P

Ik ben trouwens wel zo lief geweest om nog een speler te kopen voor mijn vertrek, voor iets van 160 miljoen (niet omdat het moet, maar omdat het kan pmp pmp pmpf)
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mwvF9/df25cb1cba.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Ik ben maar eens een nieuwe game gestart zonder enige ervaring als voetballer e.d. ingesteld en nog een clubloos ook.

Ik ben uiteindelijk bij Spartak M-2 terecht gekomen. Het 2e elftal van Spartak Moskou dus, best grappig. Ik ben nu eigenlijk meer een assistent die het 2e elftal runt dan echt een manager :P Elke keer als een speler van mijn goed speelt mag ie naar het 1e zonder dat ik er wat van kan zeggen :p

Edit: Ben eigenlijk benieuwd wat er gebeurd als de trainer van het 1e weggaat/ontslagen wordt.

Misschien kan je dan wel een caretaker worden oid.

[ Voor 15% gewijzigd door Terranova op 15-01-2016 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 20:34
Ik ben geen man van de grote verhalen maar na een mislukt avontuur bij Arsenal waarbij ik een wonderkid XI elftal heb gemaakt ben ik begonnen met FC Gloucester.
Gloucester speelt in de laagste divisie van England en spelen als Semi Prof,
met wat gerichte aankopen en een kleine overschrijding (30k) van het budget promotie kunnen afdwingen.
De meeste contracten zijn op jaar basis omdat deze spelers vaak al ouder zijn en niet mee kunnen op een hoge niveau.
Afbeeldingslocatie: http://www.gloucestercityafc.com/wp-content/uploads/2012/02/Gloucester_City_AFC_logo.png
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gloucester_City_AFC

Mijn eerste transfer was Dick Voorn als assistent, deze man is een echte aanrader als je een LLM club speelt, hij neemt zoveel attributen en ervaring mee wat het opstarten van een elftal vergemakkelijkt.
Voor 2K per maand heb je echt een beest van een assistent in huis, bij gebrek aan scouts kan je hem regelmatig laten scouten wat Dick voortreffelijk doet.

Ik hou van het opbouwen van een club tot grote hoogte en het Logo vond ik kicken.. alleen jammer dat het shirt lijkt op dat die van Vitesse...

Wordt vervolgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
BrianV schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 17:33:
Ik ben geen man van de grote verhalen maar na een mislukt avontuur bij Arsenal waarbij ik een wonderkid XI elftal heb gemaakt ben ik begonnen met FC Gloucester.
Nice, "English Hero" dus!

Met Hero challenges laat ik meestal de jeugdopleiding opdoeken. Scheelt veel geld, en als je een beetje snel door de divisies gaat dan kan de kwaliteit van de spawns het toch niet bijhouden. Ik kreeg na een divisie of twee, ondanks elke keer upgraden van facilities, elk jaar een vol team van 0 potentie aapjes.

Ook probeerde ik altijd zoveel mogelijk huurlingen te hebben, je hebt toch niks aan spelers die een divisie hoger al niet meer meekunnen.

Ik kan me ook wel vinden in wat je zegt over een assistent, vind ik ook altijd superbelangrijk. Jan Olde Riekerink was mijn assistent bij Holland, Ajax en Man City.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Nou, het is over. Freiburg is nu 8 punten bij mij weggelopen en de beker ben ik kansloos uitgevlogen. Nu maar op naar het nieuwe seizoen als ik nog mag blijven. En flink doorselecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
soskes schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 21:26:
Nou, het is over. Freiburg is nu 8 punten bij mij weggelopen en de beker ben ik kansloos uitgevlogen. Nu maar op naar het nieuwe seizoen als ik nog mag blijven. En flink doorselecteren.
Ai, lullig. Wat ging er mis? Blessures? Te weinig kwaliteit? Niet werkende taktiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Grecio schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 21:32:
[...]

Ai, lullig. Wat ging er mis? Blessures? Te weinig kwaliteit? Niet werkende taktiek?
Helaas te weinig kwaliteit. En geen goed werkende tactiek. Als ik vol op de verdediging speel scoor ik gewoon totaal niet. En andersom dan staan de deuren wijd open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
soskes schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 21:33:
[...]

Helaas te weinig kwaliteit. En geen goed werkende tactiek. Als ik vol op de verdediging speel scoor ik gewoon totaal niet. En andersom dan staan de deuren wijd open.
Een veelvoorkomende fout die ik lees is dat mensen teveel "Speciale taken" geeft aan spelers. Box-to-Box midfielder, shadowstrikers, inside forwards, wingbacks. Taktieken lijken sneller te werken als je het basic houdt, dus gewoon centrale verdedigers, 2 centrale middenvelders, wingers, en dan een paar speciale spelers rondom. Dus mss een Advanced Forward, of een shadow striker. Niet te moeilijk maken.

Zorg ook dat je spelers tegen natural aanzitten voor hun positie. Zo heb ik een keer een hele tijd pauper gespeeld omdat ik met Wingers op inside-forward posities speelde :P Soms is het beter een mindere speler te halen die wel perfect zijn taak kan uitvoeren.

Een goeie balans tussen oude en jonge spelers maakt bij mij ook vaak veel verschil.

[ Voor 14% gewijzigd door Grecio op 15-01-2016 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soskes
Neem ik mee. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
LOL mijn werk/ervaring loze carriere heeft een rare wending genomen.

Na een seizoen zwoegen als trainer van Spartak M-2 waar je spelers telkens worden weggenomen door het eerste elftal ben ik opgestap en had ik verwacht een laag clubje ergens te vinden.

Maar door een of andere rare bug waren Brazilie en Argentinië U23 beschikbaar zo vlak voor de Olympische spelen.

Ik ga dus nu met Brazilië met Neymar, Oscar en Thiago Silva als oudjes naar de olympische spelen als favoriet. Beetje raar met alleen 1 seizoen als trainer van een 2e elftal in de 2e divisie van Rusland, maar wel leuk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Jezus op een frigging stokje zeg, volgens mij heeft mijn chairman het IQ van een naaktslak :(

Mijn superspits (gehuurd van mijn parent, Arsenal) kan ik niet verlengen. Ik wil wel, Arsenal wil wel, en de speler wil ook dolgraag. Alleen mijn chairman houdt het tegen omdat hij 2 maanden geblesseerd is (gebroken been).

Ja sukkel, dat klopt, maar van die 2 maanden is sowieso 1 maand al pre-season, en die andere maand overleef ik wel. Ik huur deze speler al 4 jaar lang, en hij heeft er in die tijd bijna 90 goals in gelegd... dan overleef ik één maand zonder hem ook wel hoor!

Grrrrr......

Gaat dus om deze speler:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/LhBRzIzqrNdn7SmWX2NQ40go/full.jpg

Positief nieuws is dat ik gelukkig een vervanger heb kunnen aantrekken die er al net zo goed uit ziet. Dit is dan geen huurspeler, maar eentje in vaste dienst, die o.a. is uitgekomen voor Manchester United in het verleden:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/fV8yUxl7NKH16svJRZVd1ju7/full.jpg

Mijn eerste seizoen in de Championship zit er inmiddels op. Had verwacht te moeten strijden tegen degradatie. Het eindigde ermee dat ik zelfs de promotie play-offs haalde. Hier ging ik dan wel onderuit tegen Tottenham Hotspur, maar dat lijkt me geen schande voor een club die een paar jaar terug nog 4 niveau's lager speelde...

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Vhp5LBpLcbQqfwOLAwOYOVWY/full.jpg

Voor dit jaar probeer ik weer de playoffs te halen. Heb nu wel een flink aantal spelers moeten kopen, om meerdere redenen. Zo was vorig jaar mijn selectie wel heel erg krap, had erg weinig marge. Daarnaast merk ik dat een aantal spelers die in League One en Two heel goed meekonden, nu toch wel op het randje van hun kunnen zitten en eigenlijk te licht geworden zijn. Heb dan ook 4 spelers van deze categorie verkocht, en 2 anderen geef ik nog een jaartje de kans (zijn iets jonger, en ik gebruik ze als backup).

Verder zijn er ook nog 2 spelers gestopt met voetballen.

Dus behalve de 6 spelers hierboven, heb ik nog eens 5 extra spelers gekocht, dus de transferperiode was behoorlijk heftig even. Gelukkig goede spelers kunnen vinden ter vervanging, en nog (net) onder het wage-budget kunnen blijven.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
soskes schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 21:33:
[...]

Je hebt met 1860 ook nog een van de moeilijkste clubs uit de 2e divisie en dat tikt vooral de eerste paar seizoenen zwaar aan.
Schulden, groot stadion dat ze niet vol krijgen en ook nog absurd duur is.

Dus promoveren en dan weer degraderen is geen schande met deze club.

Deze zomer kijken naar gratis spelers, maak een filter voor spelers waarvan het contract binnenkort afloopt.
En in de week voordat de transfermarkt sluit kijken naar huurlingen.
Met wat mazzel kun je dan pareltjes krijgen voor een appel en een ei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Deadsy schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 18:04:
[...]

Deze zomer kijken naar gratis spelers, maak een filter voor spelers waarvan het contract binnenkort afloopt.
En in de week voordat de transfermarkt sluit kijken naar huurlingen.
Met wat mazzel kun je dan pareltjes krijgen voor een appel en een ei.
Thanks goeie tips.

Ik zit nu in Brazilie maar ik snap er echt geen fuck van. Die gasten spelen echter 3 verschillende competities ofzo. Mijn eerste verslag wordt echt een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
In Brazilie heb je naast de landelijke competities (waarvan er 3 speelbaar zijn in FM) ook nog competities per staat. En dan heb je de cups nog.

Het is zeer, zeer moeilijk om te promoveren uit de Third Division naar de Second DIvision, omdat er zo enorm veel clubs zijn (in de diverse groepen) en er maar zeer weinig promotieplaatsen zijn.

Toch is spelen in Brazilie wel leuk, heb het in het verleden ook wel eens gedaan. Je hebt daar een shitload aan goede spelers. Alleen helpt het niet als er 100 spelers met dezelfde naam rondlopen... lekker verwarrend... :X

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste