Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:17
Grecio schreef op zondag 03 januari 2016 @ 12:14:
Episode 6: Kloten met taktieken: Seizoen 2023/2024

Episode 5: Kan je hier terug vinden

Ik snap dat voor de lezer het misschien een beetje boring is maar ik wil toch perse eerst de Champions League winnen met Ajax voor ik vertrek. Dit seizoen kreeg ik aanbiedingen van clubs als Althetico Madrid, Bayern en Olympique Lyon. Desalniettemin wil ik het nog even volhouden bij Ajax. Tis ook wel geinig voor de achievements en statistieken. Ik probeer ondertussen wel mijn opmaak wat te veranderen.

Weg:
Helaas wilde Bentancur zijn contract niet verlengen, dus toen dit bod voorbij kwam met nog 1 jaar op zijn contract liet ik hem gaan. Alsnog 30 miljoen voor gekregen.
[afbeelding]Mijn tweede spits Martinez begon te zeuren, en aangezien ik een ubertalent achter de hand had (zie toevoegingen), liet ik hem maar gaan. Slechts voor 14 miljoen naar Lazio.
[afbeelding]
Hetzelfde verhaal als Martinez, Pereira was meestal bankzitter. 14 mil naar FCP.
[afbeelding]En Drommel was ondertussen 2e keeper, en hij had zoveel voor mij betekend. Vandaar dat ik hem voor een superlaag bedrag maar gewoon liet gaan. 3,4 mil naar Blackburn. Hij blijft voorlopig nog in onze herinnering, want hij staat nog in de 11 beste spelers overall van ajax.
[afbeelding]

Terug:
Ja nu komen er even een stel heerlijke spelers voor terug. Eerst mijn grote trots en vervanging voor Pereira; Muller. In 2020 gekocht voor 4,5 mil, nu klaar voor het eerste.
[afbeelding]Gutierrez, was al eerder gekocht in 21 voor 2,5 mil.
[afbeelding]Garate is de vervanger van Martinez. Wat een heerlijk talent. Kostte me maar 1,5 mil in 2021.
[afbeelding]En tenslotte krijg Montefiore een jaartje de kans als vervanging van Bentancur. In 2020 gekocht voor 2,9 mil.
[afbeelding]

In deze transferperiode zag ik ook de door mij eerder verkochte De Ligt vertrekken voor 40 mil van Palermo naar Real Madrid, waar hij een miljoen per maand gaat verdienen. Sick!

Met de taktiek die ik nu gebruikte kwam ik elke keer niet verder dan net na de groepsfase CL, dus het was tijd voor een andere taktiek die ik ergens gevonden heb.

Super Cup
2-1 winst tegen Twente. Ik was stukken beter, maakte alleen de kansen niet af.
Competitie
Na een 6-0 overwinning op VVV was ik gelijk fan van de opstelling. Echter de volgende wedstrijd verloor ik 1-2 van Feyenoord, erg pijnlijk.. thuis! En ook verloor ik Utrecht bij maar dat mag bij de angstgegner wel vind ik. Toch stond ik wel netjes bovenaan op het eind.
Champions League
De taktiek bleek niet helemaal succesvol te zijn. Ondanks dat mijn selectie weer een stuk sterker was geworden lukte het weer niet;
[afbeelding]Uiteindelijk werd ik derde.
Beker
Eenvoudige overwinningen op HBS, Zwolle en Fortuna.

Rond mijn selectie was het gelukkig redelijk stil rond de winterstop. Ik zat wel te twijfelen of ik verder ging met dezelfde tactiek. Toen ik net na de winterstop weer verloor van Feyenoord was het klaar. Ik kreeg van mijn broer, die in een andere tijdsdimensie coach is van Northampton Town in Engeland, een mooie nieuwe tactiek door.

Europa League
Het team moest nog even wennen aan de nieuwe tactiek, maar we kwamen toch wel een klein stukje verder, uiteindelijk tegen Lille eruit.
[afbeelding]
Competitie
De nieuwe tactiek bleek geweldig te werken. Na de Rotterdamse Ramp, zoals het genoemd wordt onder de fans, verloren we geen wedstrijd meer. Alleen Utrecht en Heerenveen wisten me op een gelijkspel te houden, en ik werd behoorlijk overtuigend kampioen
[afbeelding]

Hopelijk volgend jaar meer succes met de nieuwe tactiek!

PS: Teveel plaatjes, te lang verslag? Laat maar weten ik kan tegen kritiek ;)
Leuk om te lezen hoor. 1 ding, je verward Atletico (zonder H ) met Bilbao denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 13:17
soskes schreef op zondag 03 januari 2016 @ 14:56:

Leuk om te lezen hoor. 1 ding, je verward Atletico (zonder H ) met Bilbao denk.
Thanks! En klopt, het was Athletic Club (Bilbao). Aangepast :)

Overigens manager van Holland geworden, en die klote vorige manager heeft dus echt dom Ailton niet een nederlandse cap gegeven.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mi73x/7ea02e788c.png

Zuuuuuucht :(

[ Voor 28% gewijzigd door Grecio op 03-01-2016 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FraxleNL schreef op zondag 03 januari 2016 @ 11:20:
Ik heb een probleem. Ik heb van de afgelopen 25 wedstrijd een stuk of 20 gewonnen. De eerste 10 won ik overduidelijk, daarna werd het wat minder en nu merk ik dat ik alleen nog maar win met 1-0 bijvoorbeeld. Mijn team wordt steeds wisselvalliger en ik domineer geen enkele wedstrijd meer. Wat kan ik het beste doen? Iemand een tip hiervoor?
Tijdens de wedstrijd kijken waar het stuk loopt en dan de tactiek aanpassen of de rol van een paar spelers.
Kan wel zijn datje team hier de tijd voor nodig heeft.

Of een ander type speler de kans geven kan ook helpen.

edit:
Kans is groot dat je tegenstanders jouw als een groter gevaar zien en achterin compacter zijn gaan spelen. En dat je spelers gewoon moeite hebben om door die muur heen te komen.

[ Voor 12% gewijzigd door Deadsy op 03-01-2016 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Aangezien ik toch al gekwalificeerd was, ben ik de laatste wedstrijd in de groepfase CL (uit tegen Tottenham) op vakantie gegaan.. Bij terugkomst bleek ik met 6-0 verloren te hebben, grootste nederlaag ooit.
En ik bleek me toch een beauty tegen gekregen te hebben _/-\o_

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=9i4pD7KcvX4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker hoor, weer een mooi seizoen en je was eigenlijk best dichtbij een treble. Dat je deze trein pakt is aan de ene kant wel logisch, wie weet komt hij maar eens ;) aan de andere kant was je nu al dichtbij succes in de Champions League, dus wie weet wat je komend jaar klaar had kunnen spelen. Desondanks veel succes in Valencia!
Grecio schreef op zondag 03 januari 2016 @ 12:14:
Episode 6: Kloten met taktieken: Seizoen 2023/2024
Ook een redelijk seizoen gedraaid, hoewel je eigenlijk wel meer punten had moeten halen in de Champions League. Ook Lille zou in principe een te kloppen ploeg moeten zijn. Hopelijk gaat het volgend seizoen nog beter voor je.
Deadsy schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 21:31:
[...]
Dat is jammer. Geen extra saves?
Nee ik maak inderdaad geen extra saves. Misschien toch maar eens aanwennen, want ik baalde er behoorlijk van. Anderzijds waren de laatste jaren waarvan ik geen verslag heb geschreven ook niet erg bijzonder aangezien ik grotendeels heb geworsteld met vele tactieken om een werkende te vinden.

Inmiddels ben ik een nieuwe game gestart, met Vitesse en heb inmiddels het eerste seizoen afgespeeld. Zal hier morgen wel even een verslag van schrijven, heb nu meer zin om verder te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JapieTalent schreef op zondag 03 januari 2016 @ 20:31:
[...]

Nee ik maak inderdaad geen extra saves. Misschien toch maar eens aanwennen, want ik baalde er behoorlijk van. Anderzijds waren de laatste jaren waarvan ik geen verslag heb geschreven ook niet erg bijzonder aangezien ik grotendeels heb geworsteld met vele tactieken om een werkende te vinden.

Inmiddels ben ik een nieuwe game gestart, met Vitesse en heb inmiddels het eerste seizoen afgespeeld. Zal hier morgen wel even een verslag van schrijven, heb nu meer zin om verder te spelen :)
Wanneer ik opsla dan doe ik dit altijd in een andere save, zo heb ik er 3 stuks en als er eentje kapot gaat verlies ik een paar maanden max.
Hoe zit de samenwerking met Chelsea in FM?

Ik hoef nog maar een paar wedstrijden en dan zit het seizoen met Freiburg erop.
We lopen absurd lekker en hebben met nog 7 wedstrijden te gaan een echte kans op de titel.
We staan punt gelijk met Leverkusen en we hebben nog maar 2 zware wedstrijden te gaan (hun 3).

Dat ik meedoe om de titel is nog geeneens het raarste. Bayern staat op 7 punten en de kans is aanwezig dat ze buiten de top 3 eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:56

On_E

Housemusic

Valencia is wel tof hoor, heb in 2 transferperiodes voor een totaal van 270 miljoen euro aan spelers verkocht. :D

En de vorige manager liet 4 Spaanse toptalenten verpieteren in Valencia B, alle vier basisspeler bij mij.

[ Voor 32% gewijzigd door On_E op 04-01-2016 08:50 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Deadsy schreef op maandag 04 januari 2016 @ 00:50:
[...]

Wanneer ik opsla dan doe ik dit altijd in een andere save, zo heb ik er 3 stuks en als er eentje kapot gaat verlies ik een paar maanden max.
Dat kun je ook automatisch instellen, dat hij om de week saved, en dat doet hij dan op een 2-tal saveslots naast je handmatige save.

Met Arsenal overigens echt bizar veel geld, zeker in vergelijking met de laatste FM die ik speelde (FM13).
Heb nu in het 2e seizoen zo'n 450 miljoen uitgegeven 8)7 (waaronder 113M voor Pogba)
Haal ook veel meer binnen voor mijn eigen spelers. Koscielny op 30 jarige leeftijd doodleuk voor 60M verkocht (toevallig aan Juventus nadat ik Pogba had gehaald). Ook andere oude spelers krijg ik dik geld voor (Giroud (30 jaar) 30M, Gabriel 45M, Cazorla (31 jaar) 50M).

Heb wel een aardige selectie al is het probleem dat er veel talenten in zitten. Misschien iets te vroeg meer ervaren spelers er uit geschopt. Merk af en toe dat ik door de grotere teams nog wel eens weggespeeld wordt. Vooral verdediging is drama, er zitten echt heel weinig écht goede RB's in het spel, niet normaal. Bellerin is nog steeds #1, maar heb nu Janmaat gehaald als backup (37M :')), puur omdat ik nog niemand anders heb (de speler die ik daar wil is nog aan het omvormen van CB naar RB).

LB en RB blijft iedere FM een enorm probleem, gelukkig zijn de regens vaak wel goed en lost dat probleem zich na 4-5 seizoenen weer op.

[ Voor 58% gewijzigd door Angeloonie op 04-01-2016 09:45 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Angeloonie schreef op maandag 04 januari 2016 @ 09:37:
[...]
Dat kun je ook automatisch instellen, dat hij om de week saved, en dat doet hij dan op een 2-tal saveslots naast je handmatige save.
[...]
Hoe zit de samenwerking met Chelsea in FM?
Ja, dit heb ik nu ook ingesteld: hij maakt automatisch 3 saves.

Samenwerking met Chelsea ging wel prima eigenlijk: had vorig seizoen gebruik gemaakt van de mensen die al aanwezig waren en heb er ook dit seizoen weer een drietal. Ik zal straks even het verslag schrijven, daarin meer info :)
[...]
Ik hoef nog maar een paar wedstrijden en dan zit het seizoen met Freiburg erop.
We lopen absurd lekker en hebben met nog 7 wedstrijden te gaan een echte kans op de titel.
We staan punt gelijk met Leverkusen en we hebben nog maar 2 zware wedstrijden te gaan (hun 3).

Dat ik meedoe om de titel is nog geeneens het raarste. Bayern staat op 7 punten en de kans is aanwezig dat ze buiten de top 3 eindigen.
In mijn voorgaande save was Bayern zelfs voorbijgestreefd door Dortmund, dus ik sta er niet helemaal van te kijken. Hopelijk kan je de titel pakken!
[...]
Met Arsenal overigens echt bizar veel geld, zeker in vergelijking met de laatste FM die ik speelde (FM13).
Heb nu in het 2e seizoen zo'n 450 miljoen uitgegeven 8)7 (waaronder 113M voor Pogba)
Haal ook veel meer binnen voor mijn eigen spelers. Koscielny op 30 jarige leeftijd doodleuk voor 60M verkocht (toevallig aan Juventus nadat ik Pogba had gehaald). Ook andere oude spelers krijg ik dik geld voor (Giroud (30 jaar) 30M, Gabriel 45M, Cazorla (31 jaar) 50M).

Heb wel een aardige selectie al is het probleem dat er veel talenten in zitten. Misschien iets te vroeg meer ervaren spelers er uit geschopt. Merk af en toe dat ik door de grotere teams nog wel eens weggespeeld wordt. Vooral verdediging is drama, er zitten echt heel weinig écht goede RB's in het spel, niet normaal. Bellerin is nog steeds #1, maar heb nu Janmaat gehaald als backup (37M :')), puur omdat ik nog niemand anders heb (de speler die ik daar wil is nog aan het omvormen van CB naar RB).

LB en RB blijft iedere FM een enorm probleem, gelukkig zijn de regens vaak wel goed en lost dat probleem zich na 4-5 seizoenen weer op.
Zieke bedragen vooral. Maakt het inrichten van je selectie wel een stuk makkelijker. De game wordt er niet echt uitdagender van lijkt me. Wat voor doelen heb je jezelf gesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 08:48
FraxleNL schreef op zondag 03 januari 2016 @ 11:20:
Ik heb een probleem. Ik heb van de afgelopen 25 wedstrijd een stuk of 20 gewonnen. De eerste 10 won ik overduidelijk, daarna werd het wat minder en nu merk ik dat ik alleen nog maar win met 1-0 bijvoorbeeld. Mijn team wordt steeds wisselvalliger en ik domineer geen enkele wedstrijd meer. Wat kan ik het beste doen? Iemand een tip hiervoor?
Probeer je team met 2 tactieken te laten spelen, en zo nu en dan deze tactieken te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@angeloonie
Gaar dat je nog zulke bedragen krijgt van spelers op leeftijd.
Ik weet dat ze qua stats nog goed zijn maar toch is het veel.

Ik heb gisteren nog even naar bayern gekeken en ik denk dat de oorzaak van hun mindere prestaties is dat het grootste gedeelte van hun basis op leeftijd begint te raken.
Ze zitten nog in de beker en Cl en ze kunnen het dan denk ik niet meer opbrengen om op alle fronten te presteren.

Ben nu al bezig met het verlengen van contracten die over een jaar aflopen en ik ga vandaag de clausules van mijn spelers bekijken.
Want ik heb het gevoel dat zich diverse clubs gaan melden voor een paar van mijn spelers.
Vooral die Ibric is lekker bezig.

Ik heb het gevoel dat ik wel weet in wie in de meeste interesse zal zijn.

Dus ik heb al scouts gestuurd naar wat spelers op mijn shortlist om wat betere gegevens over hun potentie te hebben.

De jeugd van Freiburg is vrij goed. Heb er weer wat tegenstelling bij in de jeugd. Jammer genoeg twee spelers op dezelfde positie en dan een positie die ik niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

JapieTalent schreef op maandag 04 januari 2016 @ 10:31:
[...]

Zieke bedragen vooral. Maakt het inrichten van je selectie wel een stuk makkelijker. De game wordt er niet echt uitdagender van lijkt me. Wat voor doelen heb je jezelf gesteld?
Is wat lastig inderdaad om echte doelen te hebben. Alles winnen is ineens niet zo spannend meer. In het 1e seizoen al de CL gewonnen (met veel geluk, telkens zwakke teams, Benfica in de finale).

Mijn doel is eigenlijk om gevonden talentjes in het 1e te krijgen en met een volledig nieuw team zaken te winnen. Hoofddoel is talenten uit eigen opleiding halen, maar dat is echt enorm lastig omdat het zo enorm random is. Dus dan is mijn focus talenten uit eigen land (incl gekocht van andere clubs) om een zo Engels mogelijk team te krijgen.

Denk ook dat ik binnenkort met ADO ga beginnen om daarmee echt dingen op te bouwen. Hopelijk betaald die Chinees in de game wel op tijd :+

[ Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 04-01-2016 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Seizoen 1 2015 - 2016: Vitesse

In mijn eerste seizoen bij Vitesse heb ik gebruik gemaakt van de reeds aanwezige selectie, aangevuld met Tim Matavz (2,1 miljoen van Augsburg). Verkocht zijn Dauda (1,5 miljoen), Lelieveld (5,5 miljoen) en halverwege de eerste seizoenshelft heb ik Pantic teruggestuurd naar Chelsea ivm een gebrek aan speeltijd. In de winterstop heb ik met John Swift van Chelsea een nieuwe huurling toegevoegd, die de langdurige blessure die Baker had opgelopen moest invullen.

In de competitie ging het voor de wind: na 6 speelronden kwamen we zelfs bovenaan te staan en deze positie hebben we niet meer uit handen gegeven: kampioen! Aan de ene kant wel verrassend aangezien ik dit niet direct had verwacht. Aan de andere kant was ons spel het hele jaar verzorgd, scoorden we gemiddeld iets meer dan 2 goals per wedstrijd terwijl we er 0,6 per wedstrijd tegen kregen.

In de Nederlandse beker gingen we helaas ten onder in de kwartfinale. Na penalties werd verloren tegen Eindhoven. Teleurstellend aangezien ik dit vooraf als de snelste weg naar Europees voetbal zag. We speelden ook met een prima elftal, maar de bal wilde er niet in. Eindhoven nam de penalties beter dus uithuilen en volgend jaar weer proberen.

Beste spelers waren Matavz die topscorer werd met 22 doelpunten, Baker die (ondanks zijn zware blessure) strooide met belangrijke passes en assists en ook Talent van het jaar werd & Qazaishvili die weinig meer toelichting nodig heeft buiten zijn 14 doelpunten en 16 assists.

Na het eerste seizoen werd ik door tal van clubs benaderd, waaronder onder andere Sevilla, Manchester City, Liverpool, Dortmund, Saint Etienne, Real Sociedad, Everton en Wolfsburg. Ik heb allen nee verkocht aangezien ik erg lekker ga en benieuwd ben naar het volgende seizoen. Barcelona kwam ook, en die interesse deed me wel twijfelen. Spelen met Messi, Neymar en consorten was toch wel aanlokkelijk. Gelukkig hoefde ik de keuze niet te maken aangezien ze voor Blanc gingen. PSG benaderde me daarna, maar om te veel gelijkenissen met mijn voorgaande game te voorkomen heb ik deze afgewimpeld.

We blijven dus in Arnhem :)
Angeloonie schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:09:
[...]

Is wat lastig inderdaad om echte doelen te hebben. Alles winnen is ineens niet zo spannend meer. In het 1e seizoen al de CL gewonnen (met veel geluk, telkens zwakke teams, Benfica in de finale).

Mijn doel is eigenlijk om gevonden talentjes in het 1e te krijgen en met een volledig nieuw team zaken te winnen. Hoofddoel is talenten uit eigen opleiding halen, maar dat is echt enorm lastig omdat het zo enorm random is. Dus dan is mijn focus talenten uit eigen land (incl gekocht van andere clubs) om een zo Engels mogelijk team te krijgen.
Ja, daarom ook mijn vraag. Het nationaliseren van het team is een mooi doel, maar je geeft al aan dat dit random is. Ook dit is niet makkelijk en wanneer je dit het hoofddoel maakt gaat het geheid ten koste van je prestaties. Ben benieuwd naar je volgende update.

[ Voor 19% gewijzigd door Jaap. op 04-01-2016 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

JapieTalent schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:15:
[...]

Ja, daarom ook mijn vraag. Het nationaliseren van het team is een mooi doel, maar je geeft al aan dat dit random is. Ook dit is niet makkelijk en wanneer je dit het hoofddoel maakt gaat het geheid ten koste van je prestaties. Ben benieuwd naar je volgende update.
Was niet echt een update :P Zal vanavond een poging doen voor een echte update van seizoen 1 en 2, maar zal denk ik niet zo interessant zijn omdat topclubs managen veels te makkelijk is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb1993
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-04-2022
Hoe komen jullie aan zoveel geld voor talenten, ik zit nu bij Feyenoord en "grote clubs" bieden steeds op Fernandes. meestal is het maar 1 tot 5 miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:48
rb1993 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:04:
Hoe komen jullie aan zoveel geld voor talenten, ik zit nu bij Feyenoord en "grote clubs" bieden steeds op Fernandes. meestal is het maar 1 tot 5 miljoen.
Gewoon vragen :P

Alles blijven, maar het ligt aan wel aan de reputatie van je club, meestal als je een stukje verder zit in de game(tenzij je Ajax bent) en wat extra reputatie heb verdiend kan je ook meer vragen en gewoon weigeren bij een minder bod, dan krijg je namelijk niet zoveel gezeik met de spelers als int begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Vanavond eindelijk weer aan de slag met mij GAE game.
Vorig seizoen gepromoveerd met nacompetitie. door MVV in de uitwedstrijd al met 5-0 van de mat te tikken na het wijzigen van mijn tactiek. Ik denk dat ze dachten dat ik met de oude tactiek op de proppen kwam haha.

Nu inmiddels wat huurlingen en wat spelertjes aangetrokken. Waaronder Boymans. Maakt helaas nog geen indruk. Dus misschien toch weer De Kogel opstellen. eerste wedstrijd van Groningen verloren met 2-1. Gelukkig uit bij PEC gewonnen met 4-0:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-09 12:58
[...]

Over die miljoenen heb ik me ook zitten verbazen, ik speel weliswaar Touch maar ook daar heeft Arsenal heel veel geld. In de netwerk game met vrienden heb ik inmiddels Giroud, Gabriel gedwongen verkocht, dus kreeg ook niet die prijzen die jij noemt. Dat zal wel het verschil zijn, maar spelers waren ontevreden vanwege geen speeltijd.

Ik heb in eerste seizoen gelijk al Barbosa gekocht voor 22 mil, in het 2de seizoen Berardi voor 52 mil en Ricardo Rodriguez ook voor een dikke 50. Dat is overigens een prima vooral dure LB. Pogba stond ook op het lijstje maar ben afgetroefd door een vriend. Wel al eerder Hoijberg gekocht voor 45 mil van Bayern.

Maar het probleem met Arsenal is die centrale verdediging, ik vind het echt een drama, Mertesacker en Koscielny zijn het niet, met name knullig verdedigen. Inmiddels John Stones aangekocht, maar is nog niet de gewente oplossing.

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Wippien schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:22:
Ik heb in eerste seizoen gelijk al Barbosa gekocht voor 22 mil, in het 2de seizoen Berardi voor 52 mil en Ricardo Rodriguez ook voor een dikke 50. Dat is overigens een prima vooral dure LB. Pogba stond ook op het lijstje maar ben afgetroefd door een vriend. Wel al eerder Hoijberg gekocht voor 45 mil van Bayern.
Ik heb voor de LB positie Alex Sandro en Kieran Gibbs nu :) Sandro is behoorlijk goed en kan nog wel wat groeien.

Hojberg heb ik ook gehaald, wel voor minder dan 45mil (iets van 25-30 oid dacht ik). Berardi is bij mij naar United gegaan.
Maar het probleem met Arsenal is die centrale verdediging, ik vind het echt een drama, Mertesacker en Koscielny zijn het niet, met name knullig verdedigen. Inmiddels John Stones aangekocht, maar is nog niet de gewente oplossing.
Klopt, daarom heb ik ze ook snel verkocht (al valt Koscielny best mee, maar Mertesacker en Gabriel...). Heb nu Alessio Romagnoli (AC Milan) en Daniele Rugani (Juventus), met als backup Eliaquim Mangala (Man City). Daarnaast heb ik ook nog een of ander (erg duur) talent van Real Madrid gehaald (Vallejo). Mangala ben ik aan het omvormen tot RB, en Romagnoli tot LB.
Stones is bij mij naar United gegaan, wilde hem wel maar hij was te overpriced vergeleken met de Italianen :P
Ook voor LB wilde ik Luke Shaw halen, maar voor 80M wil United er nog niet vanaf, dus dat heb ik maar opgegeven.

Heb als ST Alvaro Morata gehaald en heb een Nederlands supertalent die ik af en toe laat invallen. Verder eigenlijk geen toegewijde ST, enkel wisseling Welbeck, Walcott, Sanchez wanneer het nodig is.

Van het originele team is nog maar weinig over na 2 seizoenen:
Keeper: Cech
Verdediging: Gibbs en Bellerin
Middenveld: Ramsey, Wilshere, Coquelin
Aanval: Sanchez, Walcott, Oxlade-Chamberlain, Welbeck, Özil

Nieuw in het 1e:
Keeper: Ter Stegen
Verdediging: Sandro, Romagnoli, Rugani, Mangala, Janmaat
Middenveld: Pogba, Carvalho
Aanval: Pereira, Moura, A. Zivkovic, Morata, De Groot

En dan heb ik nog een zooi andere talenten die uitgeleend zijn aan sattelietclubs/verhuurd zijn (o.a. Hojbjerg, Nunnely, Vallejo, Tielemans, Kuki, Scuffet, Diakhate, zooi regens).

[ Voor 22% gewijzigd door Angeloonie op 04-01-2016 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
Angeloonie schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:29:
[...]

Ik heb voor de LB positie Alex Sandro en Kieran Gibbs nu :) Sandro is behoorlijk goed en kan nog wel wat groeien.

Hojberg heb ik ook gehaald, wel voor minder dan 45mil (iets van 25-30 oid dacht ik). Berardi is bij mij naar United gegaan.

[...]

Klopt, daarom heb ik ze ook snel verkocht (al valt Koscielny best mee, maar Mertesacker en Gabriel...). Heb nu Alessio Romagnoli (AC Milan) en Daniele Rugani (Juventus), met als backup Eliaquim Mangala (Man City). Daarnaast heb ik ook nog een of ander (erg duur) talent van Real Madrid gehaald (Vallejo). Mangala ben ik aan het omvormen tot RB, en Romagnoli tot LB.
Stones is bij mij naar United gegaan, wilde hem wel maar hij was te overpriced vergeleken met de Italianen :P
Ook voor LB wilde ik Luke Shaw halen, maar voor 80M wil United er nog niet vanaf, dus dat heb ik maar opgegeven.

Heb als ST Alvaro Morata gehaald en heb een Nederlands supertalent die ik af en toe laat invallen. Verder eigenlijk geen toegewijde ST, enkel wisseling Welbeck, Walcott, Sanchez wanneer het nodig is.
Alex Sandro idd was in vorige FM ook geen gekke optie. Net als die Vallejo was dat daar ook al een top talent in wording. Romagnoli is in huidige game al eerder weg gekocht, dus die prijs ligt nu veel hoger. Maar in het begin van de game dacht ik dat de verdediging wel stond. Bartra voor weinig geld gekocht, zodat ik kon rouleren, ook de reden waarom Gabriel niet speelde.

Maar misschien is Rugani nog een optie, Laporte wordt ook door veel mensen genoemd die was ik vergeten toen ik voor Stones ging. De reden dat ik niet voor Shaw ging was vanwege zijn blessuregevoeligheid, dat kan soms een dingetje zijn.

Uiteindelijk keuzes, elke keer weer anders maar dat maakt het alleen maar leuk.

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Bij clubs als Arsenal (en in mijn geval nu Valencia) waar het geld rijkelijk vloeit vind ik het altijd leuk om zelf wat extra doelstellingen te bedenken om het interessant te houden.

Met Valencia bv. wil ik 8 Spanjaarden in de basis hebben en focus ik me qua buitenlanders op Argentinië.
Soms nog best lastig omdat er natuurlijk zat spelers van andere nationaliteiten zijn die een meerwaarde voor de ploeg zouden zijn, maar wel leuk. :)

Ben ook al aardig op weg, een eerste verslag zal deze week wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mjlyw/f9a1d20319.jpg

Best lullig om zo jong al je haar te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grecio schreef op maandag 04 januari 2016 @ 17:06:
[afbeelding]

Best lullig om zo jong al je haar te verliezen.
Zijn wel hele slechte genen in zijn familie.

Hoe gaat het in jullie games met Twente?
Bij mij is er nooit echt een dip geweest en is het gewoon een gezonde club met goede spelers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Even wat over mijn Arsenal game :)

Eindstand 1e seizoen, eigenlijk veel clubs die matig presteerden:
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/OOU8rjcLcn4SfCzyFd4bnIh3/full.png

Huidige selectie:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/DNyZ5Kmich16xDVCea0av3P9/full.png

Transfers seizoen 1, een bescheiden 200M :X
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/sC0e9V8kZD8QAl4jrVF8Zprt/full.png

Transfers seizoen 2 deel 1 en 2, erg veel spelers laten gaan xD. Slechts 535M uitgegeven 8)7
Deel ervan was al wel in het vorige seizoen eigenlijk (bijv. Hojbjerg en wat andere talenten).
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/vXrxiafps9qEXKiaEBHpeaGy/full.png
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/DVxdwywqM7zZ94PLkNJEpnQI/full.png

Gelukkig ook dik kunnen verkopen, dus dat scheelt :) Budget is nu wel echt op, heb nog iets van 15M en er komt nog 1 spelertje van 1,5M aan. Bank is ook in het rood nu, dus verwacht volgend seizoen eigenlijk nauwelijks budget.
Is op zich ook niet erg, mijn talenten moeten groeien!
Vooral van Patrickje verwacht ik veel, pas 16 en nu al behoorlijke stats:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/OG5PIo0seMWFptoChOXuBECA/full.png

[ Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 04-01-2016 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:32

Vos

AFCA

Poeh wat een uitgaven, niet mijn manier van handelen maar wel eens nodig bij Arsenal ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-10-2023

FraxleNL

PSN: FraxleHD

Hoe kan je een regen vinden in het spel? Zijn er guides voor of slimme manieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FraxleNL schreef op maandag 04 januari 2016 @ 19:03:
Hoe kan je een regen vinden in het spel? Zijn er guides voor of slimme manieren?
Na het eerste seizoen zijn alle nieuwe jeugd spelers regens.
Om daar dan de goede spelers uit te pikken moet je scouts eropuit sturen.

@Angeloonie
Chelsea 2e en Leicester degradeerd :+

Ter Stegen vind ik wel goedkoop, ik neem aan dat hij bij Barca direct 2e keus werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Als je heel lui bent, dan download je FM Genie Scout:
http://www.fmscout.com/a-fm-genie-scout-16.html

Als je wat minder lui bent, dan huur je zoveel mogelijk scouts die je zoveel mogelijk (jonder 19)teams laat scouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn seizoen met Freiburg is bijna voorbij maar ..... nja Louis zegt het t beste.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=no_36upo8aE]

Later vanavond even een iets uitgebreider verhaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Seizoen 2023/24 in Valencia.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3DO6vnd.png

Aangezien ik pas op 31 augustus definitief rond was met Valencia had ik nog maar een paar uur om iets te doen op de transfermarkt. Alejandro Pozo, een Spaans international van Paris SG, stond op de verhuurlijst en heb ik dus op de valreep nog binnen kunnen halen.

Ook nog 2 spelers kunnen verkopen, na ze aangeboden te hebben kwamen er direct wat biedingen binnen die ik prima vond voor deze in mijn ogen overbodige spelers.

In januari was het pas echt feest toen er nog eens 9 spelers die ik op de transferlijst had geplaatst vertrokken. Als ''bonus'' kwam daar nog een bod bij op mijn eerste spits, Colombiaan Velasco, en aangezien ik wat spelers had ontdekt in het B-team van Valencia waaronder een jonge Spaanse spits waar ik vertrouwen in had mocht ook deze jongen vertrekken, voor veel geld natuurlijk. ;)

Ook kocht ik in die periode nog een Spaans jeugdinternational voor centraal achterin (Husillos), een Italiaanse doelman (Brugnano) met potentie en Argentijn Ruben Gonzales die het met de eerder genoemde voormalige B-spits mocht gaan uitvechten voorin.

In de Spaanse beker ben ik in ronde 5 uitgeschakeld door Betis Sevilla.

In La Liga ging het een stuk beter, met zo'n beetje dezelfde 4231 tactiek van Utrecht draaide ik moeiteloos bovenin mee wat uiteindelijk resulteerde in een tweede plaats met hetzelfde puntenaantal als nummer drie Barcelona.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/c4sDpkT.png

Wat hier verder opvalt is dat José Carlos Vigo, de voormalige Valencia B-spits, in zijn eerste seizoen in het 1e direct de tweede plaats verovert op de topscorerslijst.

De club had zich het seizoen ervoor geplaatst voor de Europa League dus laten we eens kijken hoe dat ging dit jaar:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zqDEPTH.png

Ik vond het niet eens top, in zo'n groep moet je als Valencia zijnde eerste worden vind ik.

Waar het bij Utrecht zo'n beetje elk seizoen tegenzat voor wat betreft de loting in Europese toernooien zat het bij Valencia gelijk wel aardig mee:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2v77Od5.png

Mooie bijkomstigheid is dat we thuis dit jaar bijna onverslaanbaar zijn geweest in alle competities, wat dat betreft wel realistisch op het moment. :)

Dus speel je zomaar ineens de EL-finale in je eerste seizoen in het buitenland nadat je in 8 eerdere pogingen op Europees succes met Utrecht steeds snel weer de Reals, Barcas en Man Uniteds van deze wereld lootte.

Het werd een lange en mooie lenteavond in Frankrijk:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EY2fGjp.png

Dan de statistieken eens bekijken van de selectie:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XEqDdAC.png

Wat ik het mooiste vind is dat Alejandro Garcés, Ismael Ibanez, Chimo en José Carlos Vigo allen nog geen minuut in het eerste van Valencia hadden gespeeld tot mijn komst maar als basisspeler uitgroeiden tot steunpilaren van dit prachtige jaar waarin Garces en Chimo ook nog eens A-international werden.

Verder werd huurling Alejandro Pozo uitgeroepen tot beste speler van de competitie. (en ga ik er alles aan doen om hem te kopen)

Komende transferperiode nog meer overbodige spelers zien te lozen en kijken of ik nog wat jonge Spaanse (top)talenten kan halen. Moet hier toch wel een stuk sneller mee kunnen doen om de CL beker, misschien volgend jaar al. :P

Eerst maar eens kijken of ik Real van de troon kan stoten in de competitie.

Alejandro Garcés : http://i.imgur.com/MwDoYUF.png
Ismael Ibanez : http://i.imgur.com/yit9Dzc.png
Chimo : http://i.imgur.com/V9pH06b.png
José Carlos Vigo : http://i.imgur.com/JsBIGog.png

De eerste drie zijn geboren en getogen in Valencia en staan sinds mijn komst met zijn drieën op het middenveld, ik vind het tof! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker jaartje hoor, met absolute kers de EL. Knap hoor!

Nice middenveld trouwens! Die doen het vast ook goed bij de fans! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Tof verslag! Wilde halverwege gaan "klagen" dat er geen plaatjes van de spelers bijzaten en die kwamen stiekem op het eind :D

Je loting zal mss te maken hebben met dat je hoger geplaatst wordt dan Utrecht?

Succes in de CL volgend jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Veel scouten op <18 spelers
Deadsy schreef op maandag 04 januari 2016 @ 19:06:
[...]

@Angeloonie
Chelsea 2e en Leicester degradeerd :+

Ter Stegen vind ik wel goedkoop, ik neem aan dat hij bij Barca direct 2e keus werd.
Ter Stegen was niet happy bij Barca en wilde weg :D Had hem daarvoor al geprobeerd te halen voor 45M maar dat lukte toen niet _O- Daarna dus voor een prikkie opgehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Dank jullie!

Doe ik er nog een screenshot van Alejandro Pozo bij:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/32ao9mC.png

Inmiddels definitief overgenomen van Paris SG. :)

[ Voor 17% gewijzigd door On_E op 04-01-2016 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
On_E schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:41:
Dank jullie!

Doe ik er nog een screenshot van Alejandro Pozo bij:
Veel prof spelers zie ik, das altijd fijn, zijn niet van die zeurders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Grecio schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:43:
[...]

Veel prof spelers zie ik, das altijd fijn, zijn niet van die zeurders.
Alleen de wissels klagen wel eens, deze jongens zeker niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ik ben ook maar eens aan het uitgeven gegaan, voor in totaal 118m:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mjHxv/1e50f61527.png

Staan dit seizoen overigens 144m aan inkomsten uit transfers tegenover, waarvan dit de grootste transfers zijn:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mjHKh/96426d63e1.png

Had Gudelj, Romero en vooral Herrmann liever niet verkocht, maar ja die bedragen he.... ;)
Herrmann wilde ook nog eens weg, al hadden de fans daar geen boodschap aan:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mjHSR/39ae4610a9.png
De 1e keer dat ik met een aan- of verkoop 0% vertrouwen scoor _/-\o_

Als snap ik ze ook wel. In z'n 1e seizoen: 47 wedstrijden, 12 doelpunten, 26 assists, 10x man of the match en 7.78 gemiddeld. Seizoen 2: 53 wedstrijden, 21 doelpunten, 23 assists, 11x man of the match en 7.83 gemiddeld.
Maar ja wat moet je als die gast per se weg wil en nog een jaar te gaan heeft qua contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
toolkist schreef op maandag 04 januari 2016 @ 23:01:

De 1e keer dat ik met een aan- of verkoop 0% vertrouwen scoor _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mjJGy/ebad69942a.png

Ik kwam in de buurt :P En ja ik snap je, lekker cashen dan gewoon.

PS: De vervangende spits

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mjJMF/f7ce744e9b.png

[ Voor 12% gewijzigd door Grecio op 04-01-2016 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Zé Gomes heb ik ook rondlopen, maar kan niet zeggen dat ik echt enthousiast van hem wordt. Ja hij scoort best regelmatig, maar hij verprutst dermate veel kansen dat ik Vietto maar heb gehaald in de hoop dat die wat effectiever om gaat met z'n kansen.

Aangezien Zivkovic hier ook nog rondloopt twijfel ik nu of ik Zé Gomes niet beter kan verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Deadsy schreef op maandag 04 januari 2016 @ 17:40:
[...]
Hoe gaat het in jullie games met Twente?
Bij mij is er nooit echt een dip geweest en is het gewoon een gezonde club met goede spelers.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mjLAx/0c5175d8b5.png
toolkist schreef op maandag 04 januari 2016 @ 23:43:
Zé Gomes heb ik ook rondlopen, maar kan niet zeggen dat ik echt enthousiast van hem wordt. Ja hij scoort best regelmatig, maar hij verprutst dermate veel kansen dat ik Vietto maar heb gehaald in de hoop dat die wat effectiever om gaat met z'n kansen.

Aangezien Zivkovic hier ook nog rondloopt twijfel ik nu of ik Zé Gomes niet beter kan verkopen
Toch wel goed bij mij gedaan, maar Zivkotje is ook goed ja.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mjLIb/698477a64a.png

EDIT: overigens seizoen 22/23/24, duurt ff voor hij goed is.

ps, puush is geniaal, bedankt voor de tip Terranova ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Grecio op 04-01-2016 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Dus...

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mjLXQ/450c7da886.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
haha droog, 1 pot gelijk 7,5 mil minder waard

Doet me denken aan;
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mjN5V/c4d76a31a9.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Wat een seizoen was het weer met Freiburg.
De beker was om te janken, de Champions League was om je voor te schamen, en de competitie?

De verwachtingen voor het seizoen waren Europees overwinteren, kwart finale beker en top 3 competitie.

In de CL kwamen we terecht in een groep met Juventus, PSG en Olympiakos.
Mijn verwachting was de 3e plek door 4 tot 6 punten te pakken tegen Olympiakos en als we het goed doen tegen de andere 2 misschien een 2e plek.

We deden het zeer goed, vooral tegen de 2 top ploegen maar we kwamen telkens net iets te kort in het laatste half uur waardoor we 4e werden met 3 punten.

De beker was nog erger. We vlogen er op penals uit tegen een ploeg uit de 3e Liga.
Na 90min was het 1-1. Erzgebirge Aue heeft 1x op doel geschoten en die ging er ook meteen in.

Na het fiasco in de beker heb ik de tactiek aangepast door de meeste wedstrijden met 6 verdedigende spelers te spelen en toen ging het een stuk beter.

In de competitie ging het een stuk beter en werden we Herbstmeister. Deze plek wisten we in de laatste wedstrijd van het jaar te pakken en hebben we ook meteen na de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen mogen afgeven.
Gedurende het seizoen zakte Bayern weg maar het gat met Leverkusen bleef vrij constant.

In de laatste weken liet ik nog wel wat punten liggen maar Leverkusen liet er meer liggen waardoor ik de 1e plek wist te pakken en na 33 wedstrijden kampioen werd :D.

Dit is Ibric. Hem heb ik vorige zomer voor 15mln gehaald.
In 24 wedstrijden 21 goals en 3 assists.
Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/351644786908119202/08FEC142E6B6C408DC97C5FDB54AC7362B63DA07/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engeltje83
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-10-2023

Engeltje83

<SG>BoA#1871

In de vorige FM kwam ik bij toeval Hirving Lozano tegen, een AMR, rete goed was hij. destijds en in het begin op te pikken voor een prikkie bij Pachuca in Mexico geloof ik.

Zelf ben ik met Portsmouth gestart om van L2 uiteindelijk tussen de grote jongens te mogen spelen :)
Met een paar leuke aankopen moet dit gaan lukken, routiniers zoals Bakkal (vrije transfer) en halverwege het seizoen de aardig op leeftijd Adrian Mutu gratis opgehaald.
Ik zit nog in het eerste seizoen, net de helft gehad en sta zo'n 14 punten los aan kop. alle cups al wel uitgeschakeld, maar dat vond ik geen ramp, aangezien je in de L2 wedstrijden genoeg speelt.. misschien zelfs een beetje teveel met 1 comp en 3 cups...

http://eu.battle.net/d3/en/profile/BoA-1871/career

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

Met een enorm trots gevoel kan ik zeggen dat ik met Wolverhampton Wanderers na 41 van de 46 wedstrijden kampioen ben geworden van de Championship. Dit is mijn eerste FM in jaren en het was in het begin zeker wennen. Met de juiste aankopen en tactiek ben ik heel ver gekomen en kan ik de beker optillen! Ik zal, nadat dit seizoen helemaal afgelopen is, een samenvatting plaatsen van mijn seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06:22
FraxleNL schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:13:
Met een enorm trots gevoel kan ik zeggen dat ik met Wolverhampton Wanderers na 41 van de 46 wedstrijden kampioen ben geworden van de Championship. Dit is mijn eerste FM in jaren en het was in het begin zeker wennen. Met de juiste aankopen en tactiek ben ik heel ver gekomen en kan ik de beker optillen! Ik zal, nadat dit seizoen helemaal afgelopen is, een samenvatting plaatsen van mijn seizoen.
Hier ook een save met de Wolves, wel in het 6de seizoen inmiddels.

Recap:

Seizoen 1 2de plek Championship
Seizoen 2 4de plek Premier league
Seizoen 3 1ste Premier league
Seizoen 4 1ste Premier league + Champions league + FA cup
Seizoen 5 1ste Premier league + Champions league + FA cup

Nu in seizoen 6 voorlopig 12de na 5 wedstrijden.. Tactiek lijkt niet echt meer goed te werken en nog niet echt een succesvolle nieuwe tactiek kunnen vinden.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/41915567/Screenshot%202016-01-05%2010.59.25.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/41915567/Screenshot%202016-01-05%2010.59.41.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/41915567/Screenshot%202016-01-05%2010.59.49.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/41915567/Screenshot%202016-01-05%2010.59.56.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/41915567/Screenshot%202016-01-05%2011.00.04.png

Aankopen:
Seizoen 1:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/41915567/Screenshot%202016-01-05%2010.55.42.png
Seizoen 2:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/41915567/Screenshot%202016-01-05%2010.55.54.png
Seizoen 3:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/41915567/Screenshot%202016-01-05%2010.56.42.png
Seizoen 4:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/41915567/Screenshot%202016-01-05%2010.57.09.png
Seizoen 5:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/41915567/Screenshot%202016-01-05%2010.57.21.png
Seizoen 6:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/41915567/Screenshot%202016-01-05%2010.57.32.png

[ Voor 32% gewijzigd door n0pe op 05-01-2016 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

n0pe schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:15:
[...]

Succesvol verhaal, foto's doen het niet.
Netjes! Doe je goed, ik ga hier ook voor. Overigens doen je foto's het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:34
[...]

Recap:

lap tekts
volgens mij gaat er iets niet goed met je plaatjes ;0

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
FraxleNL schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:19:
[...]

Netjes! Doe je goed, ik ga hier ook voor. Overigens doen je foto's het niet.
Sn3gG3l schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:19:
[...]

volgens mij gaat er iets niet goed met je plaatjes ;0
Fixed. Stonden niet in de public folder.

Overigens in het 2de seizoen is het team overgenomen door een nieuwe eigenaar, zou zelf ontslagen worden en vervangen worden door de toen werkloze Gary Monck maar heb dit gelukkig overleefd. Na de overname een mooi transferbudget met direct resultaat in het 3de seizoen :)

Enige overgebleven speler van het 1e seizoen is overigens Dominic Iorfa, verschillende keren interesse van FC Barcelona 8)7 maar gelukkig kunnen behouden.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/41915567/Screenshot%202016-01-05%2011.28.07.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/41915567/Screenshot%202016-01-05%2011.28.20.png

[ Voor 44% gewijzigd door n0pe op 05-01-2016 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

n0pe schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:23:
[...]

[...]

Fixed. Stonden niet in de public folder.

Overigens in het 2de seizoen is het team overgenomen door een nieuwe eigenaar, zou zelf ontslagen worden en vervangen worden door de toen werkloze Gary Monck maar heb dit gelukkig overleefd. Na de overname een mooi transferbudget met direct resultaat in het 3de seizoen :)
Netjes gedaan! Aardige aankopen zien ik. Ik heb zelf maar een 4-tal spelers aangetrokken in het eerste seizoen. Kijken of ik met behulp van de juiste aankopen een top-5 notering kan behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

[...]

Recap:

Nu in seizoen 6 voorlopig 12de na 5 wedstrijden.. Tactiek lijkt niet echt meer goed te werken en nog niet echt een succesvolle nieuwe tactiek kunnen vinden.
Geen van de screenshots doet het hier (403), staan ze als public?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grecio
Episode 7: When it all comes together: Seizoen 2024/2025

Episode 6: Kan je hier vinden

Verder met de jacht op de Champions League. Het nieuwe seizoen begon ook wel slecht met nieuws voor Nederland, want 1 team moest vanaf volgend seizoen een ronde eerder beginnen in de Europa League. Ondertussen liet Niculescu zich weer zien op een internationaal toernooi, door het doelpunt van het toernooi te scoren. Lyon en Lazio wilde me inlijven, maar zoals eerder gezegd, ik wil eerst de CL winnen. Na het EK, waar Nederland nog vrij netjes de kwartfinale haalde, waren alle landen op zoek naar een nieuwe bondscoach. Ik kreeg een bod van 400k per maand om bij Frankrijk aan de slag te gaan, dus hier ging ik op in. Toen zag ik dat Nederland ook vrij was, en hier werd ik na 14 dagen aangenomen. Hier kreeg ik echter 100k per maand. Een soort reversed Dick Advocaatje.

Weg:
Helaas was PSG zo slim om de 34,5 mil voor Bamba neer te leggen (zijn release clause). Hij is in zijn korte tijd bij de club wel in de Overall 11 gekomen. Geweldige keeper en een aderlating. Bamba kwam later het jaar nog in de beste 11 van de wereld, waarschijnlijk door de hogere PSG reputatie.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mkhK4/cb5fefbddf.pngIk kreeg een bod van Man United van tegen de 30 miljoen voor Ze Gomes. Ik hou wel van een beetje doorstroming en ik had twee potentiele wereldspelers achter de hand. Ze Gomes was momenteel nog wel beter maar de 2 anderen zullen hem snel voorbij streven. Deze Icon werd dus verkocht. De jongste speler die ooit voor Ajax scoorde, vier jaar op rij topscoorder voor Ajax, meeste doelpunten in 1 seizoen... oef ik ga hem toch missen :P
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mkhVU/f2c27bfe3e.png Tenslotte vertrok de Wit voor 12,5 mil naar Bournemouth. Centrale verdediger van eigen jeugd, echter had ik een stel bazen die eraan kwamen dus deze dude kon gaan.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mkisd/5246e638c1.png

Terug:
Guitierez (Wonderkid keeper, zie vorige seizoenen) werd de nieuwe eerste keeper. Verder had ik Savic eerder al gekocht als 2e keeper.
Een keer de porto getrokken voor een goeie Wonderkid, 17,25 mil van Valencia af.
Jurij Dinaburskij
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mkiCC/287cca7cf6.png In 22/23 was Jens Westerlund gekocht voor 2.8 mil. En na een seizoen bij Heerenveen en een seizoen bij Twente was hij klaar voor het 1e.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mkiGM/eadb63f38d.png

Natuurlijk raakte Guiterez meteen 5 maanden geblesseerd en kon Savic een half jaar de boel bij elkaar houden samen met een jeugdspeler. Maar het ging redelijk goed allemaal.

Super Cup
Het seizoen begon lekker tegen Feyenoord in de fruitschaal. Een eenvoudige 3-0 overwinning.
De Beker
De eerste ronde tegen Feyenoord, wel het amateurteam Feyenoord AV. Ik vertelde de jongens dat ze gewoon net moesten doen alsof het Feyenoord was, en dat namen ze serieus. 15-0 werd het maar liefst, de hoogste club/cup winst en high scoring game ooit. Uiteindelijk werd het een behoorlijk succesvolle reeks, en sta ik nu 55 games without losing, en heb ik het recordaantal doelpunten gescoord.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mkj4M/732e954fcb.png
De Competitie
Weten jullie die tijd nog dat je Ajax ging kijken en de vraag niet was "Winnen ze?" maar "Met hoeveel doelpunten winnen ze?". Ik weet niet wat er hier gebeurde, maar ik knalde op 23 maart met een 1-7 uitoverwinning op MVV al het kampioenschap binnen. Een record van 24 keer winst op rij hielp hier wel bij. In het seizoen, waar ik ook 500 games in management haalde, haalde ik een nieuw ED record van 97 punten. 1 wedstrijd werd verloren (penalty, 1-0 verlies). En 1 keer gelijk (nadat ik al kampioen was). Hard.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mkjew/a9a6f21d84.png
The Champions League
Tsja, het werd een keer tijd he? En gezien het bovenstaande was mijn team in de topvorm van hun leven;
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mkjmr/ba0b2121a2.png
De 7-0 overwinning op Juventus was wel het ziekste van de reeks. 20 jaar na 1995 weet Ajax eindelijk weer de CL te winnen. De club is precies 125 jaar oud. Huntelaar geloofde zijn ogen niet! Ook nog eens met een record aantal goals van 36. Ailton, Dionisi, Muller, Nouri, vd Beek, Nunnely en Bailey stonden in het team van het toernooi. Ikzelf kwam met deze overwinning de Europese Hall of Fame binnen op plaats 19.

De stats dit seizoen;
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mkki1/60180abf2f.png

Overige dingen:
  • De 22 assists van Nouri is een nieuw record voor ajax
  • AZ degradeerde dit seizoen
  • Nunnely verbreekt zijn eigen record maar weer eens, 8,61 uit 19 apps ipv 8,39 van vorig jaar
  • Young Player of the Season zijn drie ajacieden, Garate, Dinaburskij en Muller
  • Ik werd weer manager van het jaar, en Niculescu komt in de overall 11 van ajax
Na de CL overwinning stapte ik de Board Room in. We hadden alles gewonnen en nu wilde ik eigenlijk wel een nieuw stadion. Naast het feit dat we miljoeeeeeenen op de bank hadden, zat het stadion eigenlijk altijd vol. De board had er geen zin in, en toen heb ik de media even laten weten dat dit gebeurde. Ik werd op kantoor geroepen en ze vonden dit reden voor ontslag (ook omdat ik er nul spijt van had).
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mkjCS/382e30fda9.png Op naar een nieuw avontuur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
Angeloonie schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:47:
[...]

Geen van de screenshots doet het hier (403), staan ze als public?
Zouden het nu moeten doen, heb de links naderhand nog gewijzigd dus misschien even refreshen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Recap:
Prachtige resultaten en zoals aangegeven ben je inderdaad niet bang te investeren. Behoorlijke bedragen, maar de resultaten mogen er zijn! Chapeau!
Grecio schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:50:
Episode 7: When it all comes together: Seizoen 2024/2025
Prachtig slot op je Ajax avontuur. We hadden het er gister al even over dat de eindzege nu wel erg dichtbij was, na je monsterzege tegen Juventus en je heb het klaar weten te spelen. Hulde! Ook met de competitie, Cruijffschaal en beker weer voldoende zilverwerk verzameld dit seizoen. Heel erg knap!

Enige minpunt dat ik aan je verslag kan ontdekken is dat je binnen enkele momenten als absolute legende (na het winnen van de Champions League) steenhard wordt ontslagen na een aanvaring. Dit zal toch een deuk voor je status bij Ajax betekenen, ondanks alle successen.

Ondanks dat ben ik erg benieuwd waar je nu aan de slag gaat. Kies je voor een club van naam of juist voor een grote uitdaging.

[ Voor 56% gewijzigd door Jaap. op 05-01-2016 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

n0pe schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:51:
[...]

Zouden het nu moeten doen, heb de links naderhand nog gewijzigd dus misschien even refreshen.
Yep doet het!

Wilshere voor 1.9M??? :X En dan ook meteen het seizoen er op al verkocht? Die heeft onwijs veel potentieel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
Angeloonie schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:57:
[...]

Yep doet het!

Wilshere voor 1.9M??? :X En dan ook meteen het seizoen er op al verkocht? Die heeft onwijs veel potentieel..
Stond op transferlijst bij Arsenal dus wou het ff aankijken maar presteerde niet heel goed. Iver Fossum had ik ook net in dat seizoen gehaald en had dat seizoen een gemiddelde rating van 8.00, Wilshere bleef zeuren voor meer speeltijd en toen maar verkocht.

Overigen is dé topspeler in mijn team nu Thomas Lemar.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/41915567/Screenshot%202016-01-05%2013.06.22.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/41915567/Screenshot%202016-01-05%2013.06.37.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

Bizar haha. Ik ben al blij met mijn speler die 10 miljoen waard is. Je hebt voor de speler 77 miljoen betaald toch? Denk je dat je dit kan terugverdienen met een transfer? Heb je ook een clausule in zijn contract met daarin een prijs van bijv. 100 miljoen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0pe
FraxleNL schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:52:
[...]

Bizar haha. Ik ben al blij met mijn speler die 10 miljoen waard is. Je hebt voor de speler 77 miljoen betaald toch? Denk je dat je dit kan terugverdienen met een transfer? Heb je ook een clausule in zijn contract met daarin een prijs van bijv. 100 miljoen?
Gelukkig geen clausule :P Had een bod van €90 miljoen van Barcelona, uiteraard geweigerd en geen gezeur van de speler zelf gelukkig (Iver Fossum moest en zou persé naar Bayern gaan...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grecio
FraxleNL schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:52:
[...]

Spelers in grote competities zijn gelijk veel meer waard, heeft niet direct met stats te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Waarde is voornamelijk op salaris+contractduur gebaseerd. Geef je een speler een contract van €300.000 per week ipv €200.000 dan gaat zijn waarde ook flink omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

Angeloonie schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:09:
Waarde is voornamelijk op salaris+contractduur gebaseerd. Geef je een speler een contract van €300.000 per week ipv €200.000 dan gaat zijn waarde ook flink omhoog.
Grecio schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:02:
[...]

Spelers in grote competities zijn gelijk veel meer waard, heeft niet direct met stats te maken.
Helemaal duidelijk. Bedankt! Schrik vooralsnog van de prijzen haha. Mijn eerste seizoen is bijna afgelopen en daarna ga ik volop scouten. Inmiddels geleerd hoe ik moet scouten op regens, maar wat voor tips hebben jullie nog voor mij? Wanneer is het verstandig voor mij om een speler te dumpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Angeloonie schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:09:
In beginsel is het CA/Salaris/Contract zover ik weet. Dit wordt dan keihard verhoogd door Value in bepaalde nations. Een speler met hetzelfde contract bij Ajax in Nederland kan zo 2,5 keer zoveel waard zijn in Engeland.

Maar goed pin me er niet op vast, is stukje ervaring en dingen die ik gelezen heb, weet niet of er ergens een goeie uitleg online staat hoe het bepaald is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

FraxleNL schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:17:
[...]

[...]

Helemaal duidelijk. Bedankt! Schrik vooralsnog van de prijzen haha. Mijn eerste seizoen is bijna afgelopen en daarna ga ik volop scouten. Inmiddels geleerd hoe ik moet scouten op regens, maar wat voor tips hebben jullie nog voor mij? Wanneer is het verstandig voor mij om een speler te dumpen?
Ik heb een paar richtlijnen die ik in iedere FM volg:
- Spelers vanaf hun 30e verkopen (enkel bij goede boden)
- Geen spelers ouder dan 27 binnenhalen (liever investeren in jeugd dan na 3 jaar weer dumpen (zie regel 1)).
- Veel scouten op <18 spelers, dat zijn de regens (en meestal opvallend veel zijn Brazilianen).
- Scoutingrapporten nooit meteen vertrouwen maar altijd een second opinion scouting doen door een andere scout.
- Spelers die niet in jouw toekomstvisie/tactiek passen het 1e seizoen toch veel laten spelen en daarna verkopen (veel geinteresseerde clubs).
- Alle scouts met <18 Judging Ability/Potential ontslaan en nieuwe halen
- Coaches doorlopen en ontslaan wie geen 4*+ training geeft op geen enkel onderdeel.
- Je kunt "een beetje cheaten" door jezelf in je manager stats bij een nieuwe de punten toe te kennen om Technique + Attack coaching op max te krijgen, die coaches zijn het lastigste te vinden. (zelf niet aan gesleuteld maar wel profervaring en dus hogere stats voor coaching).

[ Voor 26% gewijzigd door Angeloonie op 05-01-2016 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

Angeloonie schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:21:
[...]

Ik heb een paar richtlijnen die ik in iedere FM volg:
- Spelers vanaf hun 30e verkopen (enkel bij goede boden)
- Geen spelers ouder dan 27 binnenhalen (liever investeren in jeugd dan na 3 jaar weer dumpen (zie regel 1)
- Veel scouten op <18 spelers, dat zijn de regens
- Scoutingrapporten nooit vertrouwen maar altijd een second opinion scouting doen door een andere scout.
- Spelers die niet in jouw toekomstvisie/tactiek passen het 1e seizoen toch veel laten spelen en daarna verkopen (veel geinteresseerde clubs).
Bedankt! Ik neem aan dat hoe hoger de skills van je scouts zijn, des te accurater de scoutingrapport is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

FraxleNL schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:26:
[...]

Bedankt! Ik neem aan dat hoe hoger de skills van je scouts zijn, des te accurater de scoutingrapport is?
Yep (zie ook toevoeging over scouts).
Mijn scouts zijn allemaal 19-20 Judging Ability/Potential. Maar dan nóg krijg je soms verschillen in scoutingrapporten tussen 2 20/20 scouts.. Vraag me niet waarom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Het ergste van een club verlaten is altijd zien hoe de volgende manager alles verpest.

Verkocht: Nunnely, Ailton, Westerlund, Mumuni en Mattos :( Veel plezier ermee klote Fernando Hierro, hoop dat je veel aan het geld hebt naast de 150 miljoen die ik achterliet voor je!

Tis trouwens pas 7 juli dus het zal nog wel erger worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Grecio op 05-01-2016 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

Angeloonie schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:28:
[...]

Yep (zie ook toevoeging over scouts).
Mijn scouts zijn allemaal 19-20 Judging Ability/Potential. Maar dan nóg krijg je soms verschillen in scoutingrapporten tussen 2 20/20 scouts.. Vraag me niet waarom :P
Haha waarschijnlijk verschil in mening dan? Opzich wel logisch. Ik ga eens kijken of ik wat scouts eruit kan bonjouren en nieuwe kan aanstellen. Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Grecio schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:31:
Het ergste van een club verlaten is altijd zien hoe de volgende manager alles verpest.

Verkocht: Nunnely, Ailton, Westerlund, Mumuni en Mattos :( Veel plezier ermee klote Fernando Hierro, hoop dat je veel aan het geld hebt naast de 150 miljoen die ik achterliet voor je!

Reden 1 waarom ik enkel 1 club (en evt. land) manage.. Het idee om al je harde werk te zien verdwijnen als sneeuw voor de zon. Plus dat je bij een nieuwe club weer helemaal opnieuw moet beginnen, dan begin ik liever een nieuwe game met die andere club :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Angeloonie schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:43:
[...]

Reden 1 waarom ik enkel 1 club (en evt. land) manage.. Het idee om al je harde werk te zien verdwijnen als sneeuw voor de zon. Plus dat je bij een nieuwe club weer helemaal opnieuw moet beginnen, dan begin ik liever een nieuwe game met die andere club :P
Mwah, ik onderschrijf het trieste gevoel wel dat Grecio heeft. Heb dat zelf ook meermaals gehad. Geef zo'n random 1 transferperiode en alles is vernield en de selectie omgetoverd tot compleet vreemdelingen legioen. En daar ben je dan jaren mee bezig geweest om ze succesvol te laten zijn. Hatelijk.

Voor mij is het echter geen reden om een nieuwe game te starten. Vind het juist gaaf om door te gaan in één save. Daarom baalde / baal ik als een stekker vanwege mijn crashdump. Ook verschuiven de geldende verhoudingen naarmate je langer speelt: zo heb ik Chelsea wel eens zien degraderen en Huddersfield om het kampioenschap van de Premier Leauge zien strijden met Arsenal en Leeds United. Fiorentina en Lazio die uit de Serie A zijn gedonderd etc.
Dat zijn dan leuke uitdagingen om daar in te stappen en deze clubs weer overeind te helpen.

Is het mate van repetitie niet veel te groot wanneer je elke keer weer een nieuwe game start? Dezelfde spelers die je scout etc?

Vanavond of morgenvroeg (afhankelijk van hoeveel zin ik heb om een verslag te tikken) mijn volgende verslag over Vitesse. We hebben nog 11 wedstrijden te gaan. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Jaap. op 05-01-2016 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Angeloonie schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:43:
[...]

Snap ik, maar een legacy opbouwen vind ik ook erg gaaf. Nu bij mijn nieuwe club krijg je vragen over ajax, en ik probeer natuurlijk een stel ajacieden mee te nemen. Theeft ook wel weer wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Grecio schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:53:
[...]

Snap ik, maar een legacy opbouwen vind ik ook erg gaaf. Nu bij mijn nieuwe club krijg je vragen over ajax, en ik probeer natuurlijk een stel ajacieden mee te nemen. Theeft ook wel weer wat
Een legacy op bouwen is wel erg vet ja, het zou nog leuker zijn als de clubs in FM een bepaalde stijl over van je zouden nemen als je dusdanig succesvol bent. Zoals Cruijff dat bij Ajax en Barcelona in het echt heeft gedaan.

Bij mijn game met Avellino wordt het nu spannend, de club zal wss worden overgenomen :o

Ik sta wel eerste in de competitie bijna halverwege(met 1 punt verschil) en de CL poule fase is al overleefd(Porto, Basel en Twente in de poule). Ik zal er wel niet uitvliegen, maar er zullen wel wat centjes bij komen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vaak verkopen ze de beste spelers en halen dan pure middelmaat terug waar ze dan weer veel te veel voor betalen.

@Angeloonie
Ik heb het gevoel dat er bij de scouts of hidden stats zijn of dat sommige scouts gewoon langer nodig hebben om dezelfde kwaliteit te leveren als sommige andere scouts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Deadsy schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:48:
[...]

Vaak verkopen ze de beste spelers en halen dan pure middelmaat terug waar ze dan weer veel te veel voor betalen.
Yeap. 1 of andere middenvelder van FCP voor 79 miljoen. Al moet ik zeggen dat ik ook deel ben van het verloop.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mkwBu/b003e381d6.png
Mine :P

Dionisi zojuist ook weg bij ajax. Ik zal na het sluiten van de markt eens kijken hoeveel van mijn 21 er over zijn.

PS:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mkx5B/2b376acdec.png

[ Voor 5% gewijzigd door Grecio op 05-01-2016 17:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:21
Aflevering 1: Eerste kennismaking met FM 2016

Korte intro:
Na al jullie mooie verhalen vond ik het eens tijd om mijn FM 2016 ervaring eens te plaatsen. Ik speel zelf al een lange tijd FM en zijn voorganger Championship Manager. Sinds FM 2013 eigenlijk niet meer gespeeld, maar wel altijd op de hoogte gebleven van de nieuwe versies. Toen ik FM 2016 onder de kerstboom zag liggen, moest ik natuurlijk wel. Inmiddels ben ik aan het begin van mijn tweede seizoen bij Feyenoord. Hieronder mijn eerste seizoen.

Seizoen 2015/2016
De doelstellingen voor dit seizoen zijn redelijk simpel. Chamions League voetbal. Voor de beker was de doelstelling de finale te halen.

Bij de start heb ik niet heel veel transfers doorgevoerd. Maar twee spelers binnen gehaald.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/26996783/tweakers_fm/Old/transfer_in_start.PNG
Christian Poulsen was gratis en had geen hoge eisen qua salaris dus dat was een goede keus. Vervolgens werk Felix Passlack aangeboden door Dortmund voor een huur en zijn stats zagen er goed uit. Dus die ook maar binnen gehaald.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/26996783/tweakers_fm/Old/transfer_uit_start.PNG
Uitgaande transfers waren alleen maar huurlingen om het salarisbudget en beetje te drukken

KNVB Beker 2015/2016
Helaas heb ik de doelstelling voor de beker niet kunnen halen. Na twee overwinningen op Feyenoord AV en Fortuna Sittard ging het mis. In de vierde ronde werd ik uitgeschakeld door Ajax met 2-1. Gelukkig voor mij gaf het bestuur aan dat het jammer was dat we de finale niet gehaald hadden, maar dat dat door de uitschakeling door Ajax geen probleem hoefde te zijn.

Competitie 1e helft
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/26996783/tweakers_fm/Old/competitie_1ehelft_1516.PNG
In de eerste helft gingen de wedstrijden redelijk. Na een goed begin (3 wedstrijden winst) werd er vervolgens gelijk gespeeld tegen PSV en Willem II. Verder liepen de wedstrijden prima op het verlies tegen Ajax na.

Transfers winter
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/26996783/tweakers_fm/Old/transfer_in_winter_1516.PNG
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/26996783/tweakers_fm/Old/transfer_uit_winter_1516.PNG
Weinig gedaan in de winter. Weer twee spelers verhuurd en twee spelers binnen gehaald (één huur en één hoop).

Competitie 2e helft
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/26996783/tweakers_fm/Old/competitie_2ehelft_1516.PNG
In de tweede helft van de competitie verliep het nog beter. Geen enkele verlies partij. Wel wat meer gelijke spelen, maar dankzij het feit dat zowel Ajax als PSV veel punten lieten liggen, is Feyenoord eindelijk weer eens kampioen!!!
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/26996783/tweakers_fm/Old/competitie_1516.PNG

Op naar volgend seizoen! En de Champions League!

Seizoen 2016/2017
Op dit moment is dit seizoen in volle gang. Ik zal dan ook voorlopig alleen mijn transfers hier neerzetten omdat deze in mijn ogen het vermelden waard zijn.

Transfers zomer
Eerst maar de uitgaande transfers.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/26996783/tweakers_fm/Old/transfer_uit_start_1617.PNG
Zoals jullie kunnen zien heb ik een hoop spelers verhuurd (12). Daarnaast de volgende noemenswaarde transfers:
  • Rashaan Fernandes naar PSG voor €4,5 miljoen. Talent voor de toekomst maar dit bedrag kon ik goed gebruiken. Echter wist ik toen nog niet van de komende transfers.
  • Lex Immers naar Club Brugge voor €3,4 miljoen. Door het binnenhalen van Tom Carroll en Daniel Didavi (zie hieronder) overbeodig geraakt en voor dit bod kon ik hem niet meer houden.
  • Miguel Nelom naar Hellas Verona voor €10 miljoen! Mijn eerste grote transfer. Ik geloofde dit bod eerst niet, maar dit was zo goed dat ik hem maar moest laten gaan.
  • Mats Knoester naar Atletico de Madrid voor €1,5 miljoen. Zelfde als Fernandes, talent voor de toekomst, maar leuk bedrag voor kunnen vangen.
  • Sven van Beek naar Real Sociedad voor €16 miljoen! Heb een hoop biedingen voor hem gehad, waardoor ik hem uiteindelijk niet meer kon houden.
Dan nu de inkomende transfers.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/26996783/tweakers_fm/Old/transfer_in_start_1617.PNG
Nadat ik twee regens voor een redelijke prijs binnen heb gehaald kwamen er 3 gratis spelers. Tom Carroll van Tottenham, Michael de Leeuw van FC Groningen en Daniel Didavi van Stuttgart. Ik was zeker blij met Tom Carroll. Dit is nog steeds een goede speler en zeker voor de Eredivisie.

Mijn mooiste transfer is toch wel Jesus Navas. Door de verkopen van Nelom en Van Beek kwam er genoeg geld vrij om deze speler naar Feyenoord te halen. Hij was bij ManCity overbodig geraakt en wilde weg. Met een goed bod en redelijke salariseisen zag ik dus mijn kans schoon en ik moet vertellen, damn... Hij doet het tot op heden erg goed in de verschillende competities.

Een andere grote transfer is die van Stambouli. Niet te oud, overbodig bij PSG en goede salariseisen. En na het verkoop van twee verdedigers had ik er nog wel één nodig.

Vervolg
Inmiddels zitten we in Oktober 2016 en is het seizoen in volle gang. De competitie gaat super (staan bovenaan na 10 wedstrijden en ook in de Champions League gaat het goed. Gewonnen tegen Real Madrid!! Wel een hele hoop geluk gehad en vooral volledig op de counter na de vroege rode kaart.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/26996783/tweakers_fm/Old/real_madrid_CL_1617.PNG

De volgende aflevering zal ik halverwege het seizoen doen en de transfers van de winterstop behandelen. Dan weten we ook of Europese overwintering erin zit.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

Gefeliciteerd met de kampioenschap en een plaats in de Champions Cup! Leuk om een keer een Feyenoord carrière voorbij te zien komen. Welke opstelling gebruikte je vooral? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Seizoen 2 2016 - 2017: Vitesse

Zoals aangegeven in het vorige verslag ben ik bij Vitesse gebleven, maar met alle huurlingen die sowieso terug zouden gaan beloofde het een drukke zomer te worden. Deze update nog zonder afbeeldingen, omdat ik deze op dit moment niet voorhanden heb (en ook al verder in de game ben) en ook aangezien er nog geen regens een rol van betekenis spelen die ik graag wil laten zien.

Davey, Swift, Baker, Nathan, Brown en Solanke gingen allen terug naar Chelsea, terwijl ook Kruiswijk (Paok), Lieftink (FC Emmen), v/d Werff (Heracles), Qazaishvili (Newcastle 14 miljoen) & Ibarra (Frosinone 18,5 miljoen) vertrokken uit het Gelredome. Na deze drukke zomer zag de selectie er als volgt uit:

GK: Room/Velthuizen
RB: Diks/Leerdam
RCV: Kashia/Gouweleeuw (AZ, 2,1m)
LCV: Andreolli (Inter, 1,6m)/Barba (Empoli, 1,9m)
LB: Verloo/Achenteh
VM: Yeini/Nakamba
RCM: Vilhena (Feyenoord, gratis einde contract)/Nathan (Chelsea, huur)/Mason (Spurs, 4,6m wintertransfer)
LCM: Andersen (Ajax, 4m)/Pantic (Chelsea, huur)/Angban (Chelsea, huur)
RW: Zivkovic (Partizan, gratis, einde contract)/Rashica
LW: Rybus (Terek Grozny, gratis einde contract)/Oliynik
SP: Matavz/Rosenberg (200k, Malmö)

Johan Cruijffschaal
Spannende wedstrijd tegen PSV waarbij wij kort voor tijd aan het langste eind trokken door middel van een rake kopbal van Matavz: 1-0.

Competitie
Na 6 rondes sterk te hebben gespeeld, volgde er een mindere periode. Enkele supporters plaatsten zelfs vraagtekens bij mijn aanblijven. Dit draaide gelukkig snel om en de weg naar boven werd weer ingezet. Na een inhaalrace stond Ajax, met nog 6 wedstrijden te gaan, 9 punten los, waardoor ik uitging van maximaal een 2e plaats. Ajax bleek echter slecht opgewassen tegen de druk, waardoor ik met nog 1 wedstrijd te spelen op doelsaldo (+1 tov Ajax) bovenaan stond. De laatste speelronde was een echte thriller: ik trof PSV thuis, terwijl Ajax op bezoek moest bij AZ. Na 1-0 voor te komen en Ajax 1-0 achter te zien staan kreeg ik goede moed. Een kwartier na rust waren de rollen op beide velden echter compleet omgedraaid: 1-2 voor PSV en 1-2 voor Ajax. Op dat moment was Ajax dus virtueel kampioen. In de slotfase mocht ik echter Matavz (weer) bedanken: hij scoorde de 2-2 (88e minuut) en de 3-2 (91e minuut)! We waren dus voor het tweede achtereenvolgende jaar kampioen!

Champions League
Na de loting wist ik al dat het geen lange campagne zou worden: Real Madrid, Manchester City en Fenerbahce. Na de wedstrijden tegen Madrid (0-2, 1-5), City (2-1, 1-5) en Fenerbahce (0-0, 0-3) had ik 4 punten en dus een 4e plaats behaald. Volgend jaar opnieuw proberen.

Nederlandse Beker
Vorig jaar in de kwartfinale verloren van Eindhoven, dit jaar was in de 4e ronde het eindstation al bereikt. PSV was met 2-0 te sterk.

En nu?
Na de laatste wedstrijden kwam bijna direct Marseille met een bod van 35,5 miljoen op Zivkovic. Gezien de noodzaak om het elftal op meerdere posities te versterken was dit een bedrag dat uitermate welkom was en ik dus niet af kon slaan. Zodoende vertrok hij na slechts 1 seizoen uit Nederland. Jammer, maar hierdoor kon ik de rest van de zomer op zoek naar versterkingen.

Het bestuur greep deze extra liquide middelen eveneens aan om een overname van het Gelredome in gang te zetten, dus medio volgend seizoen zijn we eigenaar van ons stadion!

Er kwamen ook weer verschillende clubs vragen of ik niet bij hen wilde komen trainen, waaronder enkele mooie namen: Man City (alweer), Chelsea en Atletico, maar ik heb besloten sowieso nog een jaar bij Vitesse te blijven. Ik heb me namelijk prachtig versterkt, maar daarover volgende keer meer, wil kijken of we nu wel verder kunnen komen in de Champions League, stiekem wil ik die beker ook winnen en dan na afloop van komend seizoen, wanneer ook mijn contract afloopt, gaan we verder kijken.

Tot de volgende update, waarbij ik bij deze beloof dat ik deze meer grafisch en minder tekstueel zal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansjo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-05 16:07
Goedemiddag allen,

Na een lange tijd alleen maar de verhaaltje te lezen toch maar besloten wat actiever in dit topic te worden. Erg leuk al deze verhalen te lezen en de verschillende speelwijzes van iedereen te zien. De een gaat voor een lang verblijf bij 1 team en de andere hopt verder naar een andere club (verbeterde aanbieding).

Ik zelf ben meer iemand van lang bij 1 team blijven en proberen er een topclub van de maken (qua reputatie maar ook zeker qua prestaties). Ik kies hiervoor dan ook altijd mijn favoriete club (sc Heerenveen) en dus ook deze editie.

Ik zag een aantal berichten geleden iets voorbij komen over scouting, en ben erg benieuwd naar jullie manieren van scouten. Waar scout je op en waaraan/wanneer zie je dat je een potentiële topper in huis haalt.

Ik zelf stel de scout(s) in om te zoeken naar talent (-19 jaar) en bij wat positieve feedback laat ik ze nog een aantal keer scouten om zo een beter beeld te krijgen. Zijn er snellere manieren om een potentiële topper eerder in de picture te krijgen en te kunnen volgen? Scouten jullie alleen in specifieke regio's?

Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Ansjo schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:18:
Goedemiddag allen,

Na een lange tijd alleen maar de verhaaltje te lezen toch maar besloten wat actiever in dit topic te worden.

Ik zag een aantal berichten geleden iets voorbij komen over scouting, en ben erg benieuwd naar jullie manieren van scouten. Waar scout je op en waaraan/wanneer zie je dat je een potentiële topper in huis haalt.

Ik zelf stel de scout(s) in om te zoeken naar talent (-19 jaar) en bij wat positieve feedback laat ik ze nog een aantal keer scouten om zo een beter beeld te krijgen. Zijn er snellere manieren om een potentiële topper eerder in de picture te krijgen en te kunnen volgen? Scouten jullie alleen in specifieke regio's?

Ben benieuwd...
Welkom!

Ik ben te lui om alle scouts een opdracht te geven. Bij Ajax had ik ook na een paar succesjaren 20 scouts, en waar ik nu zit heb ik er ook 21 (zie volgende episode van mijn verslagen, komt van de week wel). Ik laat dus de Chief Scout de poppetjes naar verschillende plekken sturen. Wanneer ik hoor van een speler met 4,5 of 5 ster potentie dan gooi ik ze in een shortlist. Ik heb een aantal shortlists, genaamd "DL", "DR", "DC" etc. Dus zodra ik een noodaankoop moet doen dan scout ik deze shortlists gelijk.

Verder heb ik een terugkerende note op de 1e van de maand (anders vergeet ik het elke keer) genaamd "youth intake". Zodra de note binnenkomt ga ik naar "world"->"transfers"->"Youth Intake". Dan zie ik wat er vorige maand is binnengekomen bij clubs aan jeugd. Vervolgens stuur ik mijn scouts voor een scout report, en herhaal ik het 4,5/5 ster principe.

Overigens is het in sommige maanden niet te doen, als de Engeland youth intake binnenkomt dan laat ik het gaan. Tis gewoon een extra methode om je jeugdteam een boost te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Ik zet in ieder geval direct ''attribute masking'' uit voor ik een game start. :+

Dan zie je dus gelijk alle attributes als je zelf naar een speler kijkt, vind dat zelf een stuk fijner spelen en ''vroeger'' zat die hele optie er niet eens in dus voor mij is het normaal spelen zo.

Zie ik een goede speler? Dan stuur ik er alsnog scouts op af omdat die verborgen attributes kunnen ''zien'', bijvoorbeeld de blessuregevoeligheid van een speler of dat ie niet constant genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had gisteravond de CL groeps loting. Ik was volledig vergeten dat de kampioenen van de top landen automatisch in pot 1 zitten.
Zo zit ik nu in een groep met Barca, Zenit en Steau, overwinteren in de CL moet in deze groep wel te doen zijn.
Ik heb nu na 1 duel al even veel punten als vorig seizoen na 6 duels.

In de competitie heb ik al bijna alle toppers gehad van de eerste seizoenshelft (Bayern, Schalke, Leverkusen, Stuttgart etc) en sta 1e. Toen ik de planning zag ging ik er vanuit dat ik in de eerste rondes veel punten zou laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
Angeloonie schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:29:
[...]

Nieuw in het 1e:
Keeper: Ter Stegen
Verdediging: Sandro, Romagnoli, Rugani, Mangala, Janmaat
Middenveld: Pogba, Carvalho
Aanval: Pereira, Moura, A. Zivkovic, Morata, De Groot

En dan heb ik nog een zooi andere talenten die uitgeleend zijn aan sattelietclubs/verhuurd zijn (o.a. Hojbjerg, Nunnely, Vallejo, Tielemans, Kuki, Scuffet, Diakhate, zooi regens).
Leuk om te zien, ik heb ook even je stats gezien. Je hebt heel veel ingekocht, een fortuin uitgegeven haha.
Carvalho heb ik ook op de radar! Scout geeft hem 4 sterren, en spelers van dat niveau zijn moeilijk te krijgen en vaak ook niet goedkoop maar het bedrag wat Sporting vraagt is aantrekkelijk.

Je hebt eigenlijk zoveel ingekocht dat ik me afvraag wat je met de contracten hebt gedaan en wat de rollen zijn, anders heb je binnen de kortste keren ontevreden spelers.

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Dit is me nog nooit gebeurd. Qualified voor de volgende ronde van de CL met nog 3 games in hand. Ik won alle drie en de rest speelde gelijk tegen elkaar of verloor tegen mij. (een makkelijke poule ook, maar alsnog uniek)
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mmaPA/3c028b1c53.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansjo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-05 16:07
Grecio schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:23:
[...]

Verder heb ik een terugkerende note op de 1e van de maand (anders vergeet ik het elke keer) genaamd "youth intake". Zodra de note binnenkomt ga ik naar "world"->"transfers"->"Youth Intake". Dan zie ik wat er vorige maand is binnengekomen bij clubs aan jeugd. Vervolgens stuur ik mijn scouts voor een scout report, en herhaal ik het 4,5/5 ster principe.
Kijk dit is wel een leuke manier die ik persoonlijk nog niet kende. Hoe kan je al deze spelers in deze lijst in 1 keer scouten? Doe je dit handmatig (1 voor 1) of wat? Op deze manier kan je natuurlijk al vroeg wat potentiële toppers binnen halen.

Mijn 2e seizoen met sc Heerenveen verloopt redelijk goed, sta 2e met 9 punten achterstand op Feyenoord. Mijn probleem is dat ik de vele kansen die ik krijg maar moeilijk kan afmaken, hoe vaak de spits de bal wel niet tegen de keeper aanschiet of dat deze wonderbaarlijk de ballen er uit haalt... :-( En elke keer weer een lullige counter tegen waarbij mijn keeper er weer compleet naast zit. Als we wat effectiever waren geweest hadden we nu zeker al op de 1e plaats kunnen staan... Toch maar weer sleutelen aan de tactiek (zal binnenkort wel eens screens posten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Wippien schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:39:
[...]

Leuk om te zien, ik heb ook even je stats gezien. Je hebt heel veel ingekocht, een fortuin uitgegeven haha.
Carvalho heb ik ook op de radar! Scout geeft hem 4 sterren, en spelers van dat niveau zijn moeilijk te krijgen en vaak ook niet goedkoop maar het bedrag wat Sporting vraagt is aantrekkelijk.

Je hebt eigenlijk zoveel ingekocht dat ik me afvraag wat je met de contracten hebt gedaan en wat de rollen zijn, anders heb je binnen de kortste keren ontevreden spelers.
Hoe bedoel je precies? Ik geef mijn spelers contractrollen zoals ik ze zie en wat past bij hun historie.
Alvaro Morata bijv. is een Key Player, maar Carvalho is volgens mij First Team of zelfs Rotation. Ook talenten krijgen Hot Prospect of evt Backup als ze al wat beter zijn. Tot nu toe niemand gehad die om die reden ging klagen, enkel omdat ze nieuwe contracten of speeltijd willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Er mist eigenlijk nog een optie om aan te geven dat je aan rotatie van spelers doen, nu gaat het soms nog fout dat als een key speler toevallig 2 wedstrijdjes niet speelt dat hij dan boos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Ansjo schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 10:17:
[...]

Kijk dit is wel een leuke manier die ik persoonlijk nog niet kende. Hoe kan je al deze spelers in deze lijst in 1 keer scouten? Doe je dit handmatig (1 voor 1) of wat? Op deze manier kan je natuurlijk al vroeg wat potentiële toppers binnen halen.
ctrl A, rechtermuisknop, get scout report ;)

Wel opletten, hij pakt ze soms niet allemaal als het er veel zijn. Ik neem de moeite overigens uberhaubt niet als het er meer dan 100 zijn ofzo hoor. Maar bij de Youth Intake van Argentinie, Brazilie en wat andere landen zorg ik wel dat ik de meeste spelers scout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
  • Laatst online: 13:57
Net ook maar FM 2016 gekocht. Ben nu alleen nog opzoek naar logo en kits packs voor Engeland en duitsland :) Iemand tips? Ik gebruikte in vorige FM's altijd mettallic logo packop sortitoutsi.net alleen nu heb ik daar 12 downloads en kan ik slecht 1 bestand per uur downloaden :(

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
patricks8 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:23:
Net ook maar FM 2016 gekocht. Ben nu alleen nog opzoek naar logo en kits packs voor Engeland en duitsland :) Iemand tips? Ik gebruikte in vorige FM's altijd mettallic logo packop sortitoutsi.net alleen nu heb ik daar 12 downloads en kan ik slecht 1 bestand per uur downloaden :(
Hier heb je alvast een Logopack
http://forum.manutd.nl/sh...k-TCM16-by-Logo-World-net

Kits:
http://forum.manutd.nl/sh...for-Football-Manager-2016

Of je pakt deze en hebt dan volgens mij alles in 1 keer:
http://forum.manutd.nl/sh...DF11-Facepacks-Sharepoint

Credits aan de makers uiteraard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Swaxie schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:06:
Of je pakt deze en hebt dan volgens mij alles in 1 keer:
http://forum.manutd.nl/sh...DF11-Facepacks-Sharepoint

Credits aan de makers uiteraard!
Zijn dat logo's, kits en facepacks? Of alleen dat laatste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
On_E schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:44:
[...]

Zijn dat logo's, kits en facepacks? Of alleen dat laatste?
De Faces in ieder geval. de rest durf ik je niet te zeggen, ik gebruik hem niet. Kost me gewoon teveel tijd om te downloaden haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
  • Laatst online: 13:57
Thanks :) manutd was ik al helemaal vergeten :) jaren geleden dat ik daar dit soort dingen heb gehaald :)

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:21
Aflevering 2: Champions League in Rotterdam

Aflevering 1: klik hier

Zoals beloofd in deze aflevering van mijn spel met Feyenoord de winter transfers en de verschillende competities uit mijn tweede seizoen. Over het algemeen gaat het erg goed. Hoe goed het gaat, lezen jullie hieronder.

Seizoen 2016/2017
De doelstellingen:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/26996783/tweakers_fm/Old/doelstelling_eredivisie_1617.PNG
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/26996783/tweakers_fm/Old/doelstelling_beker_1617.PNG
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/26996783/tweakers_fm/Old/doelstelling_CL_1617.PNG
Nou dit moet toch haalbaar zijn na een geweldig vorig seizoen.

Johan Cruijff Schaal
In de Johan Cruijff Schaal trof ik Vitesse. Na een redelijke saaie wedstrijd hebben we uiteindelijk toch de schaal binnen gehaald. Het bestuur vond deze prijs niet belangrijk, maar ze waren toch erg blij dat we hem hebben gewonnen
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/26996783/tweakers_fm/Old/jcschaal_1617.PNG

Eerste helft Eredivisie
De eerste helft van de competitie is bijna perfect verlopen. 15 overwinningen en 3 gelijke spelen. Geen verliespartijen dus. Verder weinig te melden over de eerste helft.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/26996783/tweakers_fm/Old/competitie_1ehelft_1617.PNG

Champions League
Na de loting was de groep gevuld met Manchester City, Real Madrid, FC Basel en dus Feyenoord. Op het eerste gezicht een onmogelijke opgave om te overwinteren in de Champions League. Maar zoals ik in de vorige aflevering al aangaf, hebben wij een wedstrijd tegen Real Madrid gewonnen. Dit smaakte natuurlijk naar meer en dit was het gevolg:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/26996783/tweakers_fm/Old/wedstrijden_groep_CL_1617.PNG
De laatste wedstrijd tegen Manchester City was spannend maar uiteindelijk speelde Real Madrid met 2-2 gelijk tegen FC Basel waardoor wij dus gaan overwinteren! Deze uitslagen zorgde voor de volgende eindstand in Groep D:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/26996783/tweakers_fm/Old/groep_CL_1617.PNG
De loting was ons helaas niet gunstig gezind. We moeten tegen Atletico de Madrid. Maar ja, als je van Real Madrid en Manchester City kan winnen, dan behoort stunten tegen hen ook tot de mogelijkheden.

Transfers winterstop
Hier kan redelijk kort over zijn. Veel gekocht, maar weinig verkocht.

Hier de uitgaande transfers:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/26996783/tweakers_fm/Old/transfer_uit_winter_1617.PNG
Geen spelers verkocht dus, maar wel veel spelers gekocht:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/26996783/tweakers_fm/Old/transfer_in_winter_1617.PNG
Hier zal ik wat meer info over geven. De eerste twee zijn regens met ongelooflijke stats, zie hieronder:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/26996783/tweakers_fm/Old/Caceres_stats.PNG
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/26996783/tweakers_fm/Old/Antonio_stats.PNG

Erg blij dat ik deze twee tieners heb kunnen vastleggen. Vervolgens kwamen op de laatste transferdag 3 spelers vrij die ik graag wilde hebben. Hidde ter Avest is een groot talent en ik denk dat die heel groot kan worden. Hetzelfde geldt voor Jerry St. Juste. Waar ik een beetje spijt van heb is de transfer van Isimat-Mirin. Door de vele (langdurige) blessures had ik een extra verdediger nodig, niet wetende dat St. Juste op de transferlijst gezet was. Toen ik daar achter kwam was de transfer van Isimat-Mirin al beklonken. Ik ga dus proberen hem in de zomer weer te verkopen, hopelijk voor een hoger bedrag.

Zo, ik heb jullie weer even bijgepraat. In mijn volgende aflevering staat seizoen 3 op het punt van beginnen en breng ik jullie weer even op de hoogte van mijn avontuur met Feyenoord. Tussendoor zal ik kijken of ik een postje kan plaatsen met mijn tactiek en opstelling.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Oh wat is dat wennen, Nederlandse termen voor de skills. Dan staat afwerken ineens bovenaan ipv op de plek waar nu hoekschoppen staat

[edit]
Bah. Start m'n game op, 1e bericht wat ik lees:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mn9gV/39868de5ef.jpg

Gaat om deze speler:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mn9lQ/004105b7cf.png

Heb net een contract aanbod liggen om die transfer clausule eruit te krijgen, maar ben bang dat dat nu te laat is.

[edit2] En nu komt Man City aan met een bod van 90!!! miljoen op m''n toppertje:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mn9Nz/044122fd8b.png

[ Voor 66% gewijzigd door toolkist op 07-01-2016 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
Angeloonie schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:23:
[...]

Hoe bedoel je precies? Ik geef mijn spelers contractrollen zoals ik ze zie en wat past bij hun historie.
Alvaro Morata bijv. is een Key Player, maar Carvalho is volgens mij First Team of zelfs Rotation. Ook talenten krijgen Hot Prospect of evt Backup als ze al wat beter zijn. Tot nu toe niemand gehad die om die reden ging klagen, enkel omdat ze nieuwe contracten of speeltijd willen.
nee precies dat bedoel ik ook, die rollen helpen juist daarbij. Het is idd klagen om die redenen, maar als je veel spelers hebt of grote spelers hebt en ze een trapje lager in gaat delen dan heb je ze niet altijd binnen.

Je kunt ze natuurlijk allemaal wel hoog in de rang hebben, maar met teveel spelers krijg je het uiteindelijk toch dat spelers gaan klagen over speeltijd.

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 18:00
demo31051987 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 18:33:
Aflevering 2: Champions League in Rotterdam

Zoals beloofd in deze aflevering van mijn spel met Feyenoord de winter transfers en de verschillende competities uit mijn tweede seizoen. Over het algemeen gaat het erg goed. Hoe goed het gaat, lezen jullie hieronder.

Seizoen 2016/2017
De doelstellingen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nou dit moet toch haalbaar zijn na een geweldig vorig seizoen.

Johan Cruijff Schaal
In de Johan Cruijff Schaal trof ik Vitesse. Na een redelijke saaie wedstrijd hebben we uiteindelijk toch de schaal binnen gehaald. Het bestuur vond deze prijs niet belangrijk, maar ze waren toch erg blij dat we hem hebben gewonnen
[afbeelding]

Eerste helft Eredivisie
De eerste helft van de competitie is bijna perfect verlopen. 15 overwinningen en 3 gelijke spelen. Geen verliespartijen dus. Verder weinig te melden over de eerste helft.
[afbeelding]

Champions League
Na de loting was de groep gevuld met Manchester City, Real Madrid, FC Basel en dus Feyenoord. Op het eerste gezicht een onmogelijke opgave om te overwinteren in de Champions League. Maar zoals ik in de vorige aflevering al aangaf, hebben wij een wedstrijd tegen Real Madrid gewonnen. Dit smaakte natuurlijk naar meer en dit was het gevolg:
[afbeelding]
De laatste wedstrijd tegen Manchester City was spannend maar uiteindelijk speelde Real Madrid met 2-2 gelijk tegen FC Basel waardoor wij dus gaan overwinteren! Deze uitslagen zorgde voor de volgende eindstand in Groep D:
[afbeelding]
De loting was ons helaas niet gunstig gezind. We moeten tegen Atletico de Madrid. Maar ja, als je van Real Madrid en Manchester City kan winnen, dan behoort stunten tegen hen ook tot de mogelijkheden.

Transfers winterstop
Hier kan redelijk kort over zijn. Veel gekocht, maar weinig verkocht.

Hier de uitgaande transfers:
[afbeelding]
Geen spelers verkocht dus, maar wel veel spelers gekocht:
[afbeelding]
Hier zal ik wat meer info over geven. De eerste twee zijn regens met ongelooflijke stats, zie hieronder:
[afbeelding]
[afbeelding]

Erg blij dat ik deze twee tieners heb kunnen vastleggen. Vervolgens kwamen op de laatste transferdag 3 spelers vrij die ik graag wilde hebben. Hidde ter Avest is een groot talent en ik denk dat die heel groot kan worden. Hetzelfde geldt voor Jerry St. Juste. Waar ik een beetje spijt van heb is de transfer van Isimat-Mirin. Door de vele (langdurige) blessures had ik een extra verdediger nodig, niet wetende dat St. Juste op de transferlijst gezet was. Toen ik daar achter kwam was de transfer van Isimat-Mirin al beklonken. Ik ga dus proberen hem in de zomer weer te verkopen, hopelijk voor een hoger bedrag.

Zo, ik heb jullie weer even bijgepraat. In mijn volgende aflevering staat seizoen 3 op het punt van beginnen en breng ik jullie weer even op de hoogte van mijn avontuur met Feyenoord. Tussendoor zal ik kijken of ik een postje kan plaatsen met mijn tactiek en opstelling.
Wil je eens je tactic (rollen etc) plus team instructies posten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Seizoen 3 2017 - 2018: Vitesse

In episode 1 en episode 2 kun je de voorgaande avonturen lezen. Ditmaal tijd voor het 3e hoofdstuk, en ditmaal zoals beloofd meer grafisch, let's go!

Transfers:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mnise/d478fae2c3.png
Victor Valdes, Guilavogi, Iturbe en de Jong natuurlijk prachtige aankopen voor Vitesse. Aan de verkoopkant de reeds genoemde klapper van Zivkovic (23,5 kan oplopen naar 35 en spoiler: hij is een seizoen later voor 60 miljoen naar Barca gegaan dus daar kreeg ik ook nog eens 30% van). Matavz hoefde niet per se weg, maar wilde per se naar Ajax.

Johan Cruijffschaal
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mniYx/3b47f07f40.png
Eenvoudige zege tegen verrassende bekerwinnaar Lisse: 2-0 en dus de 1e prijs van het seizoen.

Competitie
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mniUB/ed1cb381da.png
Na een redelijk seizoen met wisselende uitslagen en opvallend veel gelijke spelen trokken we na 34 wedstrijden aan het langste eind. Kampioen en dus de 2e prijs! AZ en in mindere mate Feyenoord konden lang bijblijven maar maakten uiteindelijk net iets meer fouten dan wij waardoor de schaal in Arnhem bleef.

Champions League
Na onze kansloze poging vorig jaar tegen Real Madrid, Manchester City en Fenerbahce, leverde de loting ons dit jaar een vergelijkbare uitdaging op: Barcelona, Arsenal en Basel.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mnj3v/e839cb8328.png
Met 7 punten behaalde ik er 3 meer dan vorig jaar en met de 3e plaats, plaatsten we ons voor een vervolg in de Europa League. Desalniettemin waren de wedstrijden tegen met name Barcelona en uit in Londen kansloos.

Nederlandse Beker
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mnj1C/793869169b.png
De afgelopen 2 jaar wist ik de beker niet te winnen, maar dit jaar lukte dit wel! Na een relatief eenvoudige campagne was Ajax in de finale de lastigste tegenstander, maar ook zei werden relatief eenvoudig opzij geschoven: 2-0. Bekerwinnaar en dus de 3e prijs van het seizoen!

Europa League
Na de deceptie in de Champions League werden we 'veroordeeld' tot Europa League. De campagne in het tweede toernooi van Europa voerde ons via Salzburg, Kiev, Amsterdam en Londen uiteindelijk naar Southampton waar in het het St. Mary's Stadium de finale werd gespeeld, waarin we Internazionale troffen. Het was een spannende wedstrijd welke beide kanten op had kunnen gaan, maar Vilhena besloot in de 68e minuut hard uit te halen en de latere eindstand op 1-0 te bepalen. Europa League winnaar en dus de 4e prijs!

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mnjbP/74ad79a888.png

Selectie
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mniN6/b732407ae3.png
Dit zijn de toppers die het afgelopen jaar zo succesvol hebben gemaakt. Veel bekende namen, sommigen wellicht wat minder. Staricco, Rizzo, Solano, Bertuzzi en Sova zijn allen regens die dit jaar hun debuut in het eerste hebben gemaakt. Staricco verstootte al snel Kashia uit de basis, Rizzo, Solano en Bertuzzi waren allen backup voor hun posities, maar zoals uit het overzicht blijkt hebben ze allen voldoende speeltijd gehad. Solano sloot in januari aan heeft inmiddels zijn debuut gemaakt, maar kreeg beduidend minder speeltijd.

Slot?
Een prachtig seizoen met maar liefst 4 prijzen! Nu begon het wachten: kreeg ik een mooie aanbieding of zou ik bijtekenen bij Vitesse? Een blik op de financiële situatie leert dat de toekomst er heel rooskleurig uit ziet. Dusdanig rooskleurig dat het bestuur met de mededeling dat er een nieuw stadion gebouwd gaat worden! Enerzijds wel gek aangezien ze vorig jaar het bestaande stadion nog hebben gekocht, maar goed: een gegeven paard.... 8)7

De tijd verstreek, maar er kwam niets interessants. Het duurde zo lang dat de Johan Cruijffschaal van het aankomende seizoen al weer gespeeld werd. Hierin troffen we AZ, wat na 90 minuten gedesillusioneerd, zonder een schot op goal, van het veld stapte: 2-0 en weer een prijs voor Vitesse.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mnqwP/e510c86127.png

Na het WK werden er echter diverse bondscoaches ontslagen, waarna enkele clubtrainers het overnamen. Zodoende nam Klopp het bondscoachschap van Duitsland over en kwam zijn club vrij. Ze kwamen vrijwel direct bij mij uit, waarna ik niet lang hoefde te twijfelen. Koffers gepakt en vertrokken naar Real Madrid. Saillant detail: mijn eerste wedstrijd met de Koninklijke is voor de Europese Supercup tegen .... Vitesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Iemand die al een paar jaar in de toekomst zit (maar nog niet alles regens), die even voor mij zou kunnen kijken welke nieuwe spelers Arsenal daar heeft? (enkel de >10M spelers denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Angeloonie schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:44:
Iemand die al een paar jaar in de toekomst zit (maar nog niet alles regens), die even voor mij zou kunnen kijken welke nieuwe spelers Arsenal daar heeft? (enkel de >10M spelers denk ik)
Ik zit nu begin het 5de seizoen en dit zijn de spelers van +€10m die ze gekocht hebben, zonder de regens. Spelers die ondertussen ook weer weg zijn heb ik tussen haakjes gezet:

2015-2016:
Daley Blind, Michael Bradley, Domenico Criscito

2016-2017:
(Paco Alcacer), Aleksander Dragovic, (Nathan Redmond), (Sime Vrsaljko), Riechedly Bazoer, Andreu Fontas

2017-2018:
Paulo Oliveira, (Luciano Vietto), (Georgy Schennikov), Mauro Icardi, Tin Jedvaj

2018-2019:
(Inaki Williams), Stephan El Shaarawy, Timothy Castagne, Jan Oblak, Ludwig Augustinsson

2019-2020:
Ivan Rakitic, Victor Kovalenko, Robin Quaison

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

ThiJor schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:09:
[...]

Ik zit nu begin het 5de seizoen en dit zijn de spelers van +€10m die ze gekocht hebben, zonder de regens. Spelers die ondertussen ook weer weg zijn heb ik tussen haakjes gezet:
Thanks!
Wat een nobodies (voor topclub begrippen) voornamelijk :'(

Nog een extra verzoek: hoe zit het met uitgaande transfers?

Mijn gevoel zegt dat ze enorm veel verkocht hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Angeloonie schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:44:
Zit zelf in 2026 nu, heb de transfers van de laatste paar seizoenen ff voor je gecopied, kun je daar wat mee?

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/kNXHHDl6g1lO6IUO1OssvomG/full.png?nohitcount=1

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/EDS9opNJAMBY4rsD7WdTiLq8/full.png?nohitcount=1

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/mioiHmLwW2fjjOdHGMA392hF/full.png?nohitcount=1

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/CEZJHpXwb3K9bIWC60ljvX2N/full.png?nohitcount=1

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/8GnSq48DLtiakTUQqTOno905/full.png?nohitcount=1

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/k9WcPy4fJovvuc5x5aFslpSR/full.png?nohitcount=1

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/YkVpZpByfEHWrR3yk2pQ76Pt/full.png?nohitcount=1

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste