Hebben jullie toevallig er ook last van day je verdedigers gewoon niet op positie blijven met verdedigen?
Ik snap dus geen fuck meer van FM.

Ik win met moeite van Celtic, speel amper gelijk thuis tegen Benfica.
In de competitie gaat het redelijk, maar omdat de andere teams ook nog niet zo goed zijn en ik nog geen sterke tegenstanders heb gehad sta ik 2e.
En dan moet ik tegen Real Madrid
Ze spelen mijn team compleet weg het eerste kwartier, dan krijg ik een penalty van Dhr Kuipers en dan krijg je dit

Super effectief.
Daarna een paar belangrijke wedstrijden in de serie A, met vol goede moed.

Na zo'n mooi resultaat gelijk compleet afgeslacht worden door Juventus, eigenlijk kansloos zijn tegen Milan die vergeet te scoren en in de laatste minuut gelijk weten te maken tegen Palermo.
En dan komt de return tegen Real Madrid

Mijn team blijkt gewoon de perfecte counterploeg, goed verdedigend en dodelijk efficiënt.
De volgende ronde in de CL is dus gehaald
En ik kwam halverwege de eerste seizoenshelft opeens Ganso transfervrij tegen, dus die gelijk maar opgepikt
Dit seizoen gaat nog leuk worden.

Ik win met moeite van Celtic, speel amper gelijk thuis tegen Benfica.
In de competitie gaat het redelijk, maar omdat de andere teams ook nog niet zo goed zijn en ik nog geen sterke tegenstanders heb gehad sta ik 2e.
En dan moet ik tegen Real Madrid
Ze spelen mijn team compleet weg het eerste kwartier, dan krijg ik een penalty van Dhr Kuipers en dan krijg je dit

Super effectief.
Daarna een paar belangrijke wedstrijden in de serie A, met vol goede moed.

Na zo'n mooi resultaat gelijk compleet afgeslacht worden door Juventus, eigenlijk kansloos zijn tegen Milan die vergeet te scoren en in de laatste minuut gelijk weten te maken tegen Palermo.
En dan komt de return tegen Real Madrid

Mijn team blijkt gewoon de perfecte counterploeg, goed verdedigend en dodelijk efficiënt.
De volgende ronde in de CL is dus gehaald
En ik kwam halverwege de eerste seizoenshelft opeens Ganso transfervrij tegen, dus die gelijk maar opgepikt
Dit seizoen gaat nog leuk worden.
Episode 5: Die vierde ster pannenkoek!: Seizoen 2022/2023
Episode 4: Kan je hier terug vinden
Doelstellingen voor het nieuwe seizoen; opnieuw kampioen worden en kwartfinale CL.Mocht het kampioenschap worden binnen gehaald betekend dit de vierde ster op het Ajax tenue!
Weg:
Sinkgraven Voor 10 mil naar Bournemouth. Is nooit basisspeler geworden, maar was altijd wel goed genoeg voor een selectieplaats. Had hij nu alleen geen zin meer in. 6 ED titels, 2 bekers, en 2 super cups gewonnen met Ajax. 128 league apps en 21 goals.
Maouassa Voor 4 mil naar Napoli, was niet echt goed genoeg meer voor mijn team. Toch 5 ED titels, 4 super cups en 2 bekers gewonnen. Kwam tot 93 apps.
Cerny Voor 15 mil naar Udinese. Zelfde verhaal als Sinky zo'n beetje. Meestal was Cerny 4e winger. Ik vond dat hij deze transfer wel verdiende. Hij kwam aan 118 apps en 31 goals voor Ajax. 5 ED titels, 3 super cups en 3 bekers.
Toegevoegd aan selectie:
Ik vond dat het tijd werd voor een echt goeie keeper. Drommel was altijd een 6,9tje, maar ik zocht naar een held. Die vond ik: Mohamed Bamba. Ik betaalde 12,75 voor deze Ivoriaan. Worth it! Dit wordt (is?) een wereldkeeper.
Thiago Mattos gekocht van Cruzeiro voor 5 mil. Groot talent, en zeker een verbetering t.o.v. Maoussa. Mag als back-up fungeren voor Ailton.
Junior doorgeschoven naar het eerste. Schuurde al jaren tegen de selectie aan en ik wilde hem een jaartje de kans geven. Ooit in 2019/20 gekocht voor 4 mil van Bahia (Bra).
Mijn selectie komend seizoen:
GK: Bamba (Drommel)
DC: Dionisi, Kruithof (de Wit)
DL: Ailton (Mattos)
DR: Tocalli (Ianzinho)
MC: Van de Beek, Bentancur (Junior, Pereira)
AMC: Nouri (Klaassen)
AML: Niculescu (Villalobos)
AMR: Nunnely (Bailey)
FC: Ze Gomes (Martinez)
Niculescu, mijn Roemeense AML werd genoemd in het World Cup Dream Team. Zoals jullie kunnen zien heeft hij zich ook redelijk ontwikkeld sinds hij gekocht werd in episode 1. Overigens was Nederland dankzij Fred Rutten niet aanwezig op dit toernooi.
De eerste seizoenshelft;
Athletic wilde me graag inlijven maar ik was toch aan het wachten op een echte topper. Een feitje waar ik wel trots op was, Ajax was de leading club voor het leveren aan spelers voor topclubs. Maar liefst 87 spelers kwamen van Ajax af.
Super Cup
Heerenveen kwam me op een slechte dag tegen. Althans, slecht voor Heerenveen. Mijn jongens hadden er zin in en het werd 7-1. Een nieuw record sinds mijn overwinning op PSV in 2020, toen ik 5-0 won. 6 games unbeaten run nu in de Super Cup.
Competitie
Hier ging het zeer goed, en vooral vanaf eind november zette ik een keiharde reeks in. Bamba keepte als een held en hield toen 12 wedstrijden de nul. Rond de winterstop stond ik eerste.
Beker
3 eenvoudige overwinningen op Sneek, Den Bosch en AZ.
Champions League
Daar gaan we weer! Mijn poule dit jaar: Leverkusen, PSG en Atletico Madrid. Auch! Allemaal prima tegenstanders. Gelukkig won ik uit van Leverkusen, en thuis won ik alles. In de laatste wedstrijd tegen PSG uit zorgde een doelpunt in de 90e minuut dat ik net geen groepswinnaar werd. Ik was wel tevreden hoe deze groepsfase ging, ik merkte wel dat mijn groep sterker is geworden.
In de winterstop vertrok helaas Villalobos, mijn wonderkid AML. Ik kreeg de 14 mil clausule niet uit zijn contract, en Dortmund was zo goor om hier toe te slaan. Daniel Mena werd gehaald als nieuwe back-up winger. Deze Argentijn speelde bij Estudiantes en mocht voor 5 mil naar ons kikkerlandje komen.
De tweede competitiehelft
Champions League
En door de 2e plek werd ik gelinked met een goeie tegenstander. Dat werd Chelsea. Ondertussen moest ik in de winterstop al mijn spelers beloven dat we ver kwamen in de CL, anders wilden ze vertrekken. Er stond dus behoorlijk wat druk op de wedstrijden. En natuurlijk blesseerden zich een stuk of 5/6 spelers zich voor de wedstrijden met Chelsea. Met een gehavende selectie wist ik thuis nog 1-1 te spelen, uit was Chelsea echter te sterk met 0-2. De halve selectie pissig om mijn belofte die niet uitkwam, al stonden ze zelf op het veld of in de lappenmand.
Beker
In de finale tegen Twente eruit na 1-1 en penalties. We mistten er echt 3 ofzo... Wel houd ik gelukkig mijn "Unbeaten Run" van 43, want die gaat door als je met penalties verliest.
Competitie
Dus na weer een paar tegenvallers bleef er 1 ding over. DIE VIERDE STER JONGUH! Uiteindelijk werd dit seizoen 1 keer verloren. Deze was dan wel pijnlijk, 1-2 uit in Rotterdam. Met 15 punten verschil haalden we de 4e ster binnen. Klein lichtpuntje in ieder geval.
Het team van het seizoen. Een wonder dat ik niet meer gewonnen heb met dit soort cijfers.

Een paar dingetjes;

Meer in de volgende episode!
Doelstellingen voor het nieuwe seizoen; opnieuw kampioen worden en kwartfinale CL.Mocht het kampioenschap worden binnen gehaald betekend dit de vierde ster op het Ajax tenue!
Weg:
Sinkgraven Voor 10 mil naar Bournemouth. Is nooit basisspeler geworden, maar was altijd wel goed genoeg voor een selectieplaats. Had hij nu alleen geen zin meer in. 6 ED titels, 2 bekers, en 2 super cups gewonnen met Ajax. 128 league apps en 21 goals.
Maouassa Voor 4 mil naar Napoli, was niet echt goed genoeg meer voor mijn team. Toch 5 ED titels, 4 super cups en 2 bekers gewonnen. Kwam tot 93 apps.
Cerny Voor 15 mil naar Udinese. Zelfde verhaal als Sinky zo'n beetje. Meestal was Cerny 4e winger. Ik vond dat hij deze transfer wel verdiende. Hij kwam aan 118 apps en 31 goals voor Ajax. 5 ED titels, 3 super cups en 3 bekers.
Toegevoegd aan selectie:
Ik vond dat het tijd werd voor een echt goeie keeper. Drommel was altijd een 6,9tje, maar ik zocht naar een held. Die vond ik: Mohamed Bamba. Ik betaalde 12,75 voor deze Ivoriaan. Worth it! Dit wordt (is?) een wereldkeeper.
Thiago Mattos gekocht van Cruzeiro voor 5 mil. Groot talent, en zeker een verbetering t.o.v. Maoussa. Mag als back-up fungeren voor Ailton.
Junior doorgeschoven naar het eerste. Schuurde al jaren tegen de selectie aan en ik wilde hem een jaartje de kans geven. Ooit in 2019/20 gekocht voor 4 mil van Bahia (Bra).
Niculescu, mijn Roemeense AML werd genoemd in het World Cup Dream Team. Zoals jullie kunnen zien heeft hij zich ook redelijk ontwikkeld sinds hij gekocht werd in episode 1. Overigens was Nederland dankzij Fred Rutten niet aanwezig op dit toernooi.
De eerste seizoenshelft;
Athletic wilde me graag inlijven maar ik was toch aan het wachten op een echte topper. Een feitje waar ik wel trots op was, Ajax was de leading club voor het leveren aan spelers voor topclubs. Maar liefst 87 spelers kwamen van Ajax af.
Super Cup
Heerenveen kwam me op een slechte dag tegen. Althans, slecht voor Heerenveen. Mijn jongens hadden er zin in en het werd 7-1. Een nieuw record sinds mijn overwinning op PSV in 2020, toen ik 5-0 won. 6 games unbeaten run nu in de Super Cup.
Competitie
Hier ging het zeer goed, en vooral vanaf eind november zette ik een keiharde reeks in. Bamba keepte als een held en hield toen 12 wedstrijden de nul. Rond de winterstop stond ik eerste.
Beker
Champions League
Daar gaan we weer! Mijn poule dit jaar: Leverkusen, PSG en Atletico Madrid. Auch! Allemaal prima tegenstanders. Gelukkig won ik uit van Leverkusen, en thuis won ik alles. In de laatste wedstrijd tegen PSG uit zorgde een doelpunt in de 90e minuut dat ik net geen groepswinnaar werd. Ik was wel tevreden hoe deze groepsfase ging, ik merkte wel dat mijn groep sterker is geworden.
In de winterstop vertrok helaas Villalobos, mijn wonderkid AML. Ik kreeg de 14 mil clausule niet uit zijn contract, en Dortmund was zo goor om hier toe te slaan. Daniel Mena werd gehaald als nieuwe back-up winger. Deze Argentijn speelde bij Estudiantes en mocht voor 5 mil naar ons kikkerlandje komen.
Champions League
En door de 2e plek werd ik gelinked met een goeie tegenstander. Dat werd Chelsea. Ondertussen moest ik in de winterstop al mijn spelers beloven dat we ver kwamen in de CL, anders wilden ze vertrekken. Er stond dus behoorlijk wat druk op de wedstrijden. En natuurlijk blesseerden zich een stuk of 5/6 spelers zich voor de wedstrijden met Chelsea. Met een gehavende selectie wist ik thuis nog 1-1 te spelen, uit was Chelsea echter te sterk met 0-2. De halve selectie pissig om mijn belofte die niet uitkwam, al stonden ze zelf op het veld of in de lappenmand.
Beker
In de finale tegen Twente eruit na 1-1 en penalties. We mistten er echt 3 ofzo... Wel houd ik gelukkig mijn "Unbeaten Run" van 43, want die gaat door als je met penalties verliest.
Competitie
Dus na weer een paar tegenvallers bleef er 1 ding over. DIE VIERDE STER JONGUH! Uiteindelijk werd dit seizoen 1 keer verloren. Deze was dan wel pijnlijk, 1-2 uit in Rotterdam. Met 15 punten verschil haalden we de 4e ster binnen. Klein lichtpuntje in ieder geval.
Het team van het seizoen. Een wonder dat ik niet meer gewonnen heb met dit soort cijfers.
Een paar dingetjes;
- Ze Gomes breekt dit jaar een record met goals, die hij overneemt van Zivkovic (33) uit 2018. Uiteindelijk rost hij er 37 in. Hiervan scoorde hij er 27 in de ED en hier werd hij dan ook topscoorder.
- Kruithof en Bentancur zijn toegevoegd in de beste 11 allertijden van Ajax
- Mijn nieuwe bazenkeeper Bamba wordt in zijn eerste jaar gelijk keeper van het jaar. Oud ajax-keepers Van der Hart en Onana worden 2e en 3e.
- Nunnely zet een ziek nieuw record van 8,34 gemiddelde rating, en neemt het record over van Ze Gomes uit 2021 (8.01)
- Toscalli wordt voor het tweede jaar op rij talent van het jaar, Kruithof haalt hier zilver
- En ik ben opnieuw manager van het jaar
Welke keuze moet je maken, oftewel waar heb je een sollicitatie lopen? Zie alleen dat 't Inter niet gaat worden.
Na een dramatisch EK is Blind ontslagen en de KNVB bij mij uitgekomen. Heb er eigenlijk helemaal geen zin in maar dacht 'ach, laat ik het toch eens proberen'.
1e wedstrijd tegen Portugal, wat een belachelijk sterk team hebben die zeg (in 2018 al). Echt totaal niet reëel. Lijkt erop dat de Portugese FM scouts het wederom voor elkaar gekregen hebben om Portugal (en dan in het bijzonder Benfica) veel te sterk te maken.
Met alle geluk van de wereld 0-0 eruit weten te halen (Portugal schoot 15x op doel, uit de 20 pogingen) en besloten dat ik er meteen ook weer een einde aan maak en ontslag neem. Heb ik het toch beter gedaan dan Blind door in ieder geval ongeslagen te blijven
Na een dramatisch EK is Blind ontslagen en de KNVB bij mij uitgekomen. Heb er eigenlijk helemaal geen zin in maar dacht 'ach, laat ik het toch eens proberen'.
1e wedstrijd tegen Portugal, wat een belachelijk sterk team hebben die zeg (in 2018 al). Echt totaal niet reëel. Lijkt erop dat de Portugese FM scouts het wederom voor elkaar gekregen hebben om Portugal (en dan in het bijzonder Benfica) veel te sterk te maken.
Met alle geluk van de wereld 0-0 eruit weten te halen (Portugal schoot 15x op doel, uit de 20 pogingen) en besloten dat ik er meteen ook weer een einde aan maak en ontslag neem. Heb ik het toch beter gedaan dan Blind door in ieder geval ongeslagen te blijven
Bij Inter solliciteerde ik te laat, ze waren al klaar met accepteren van sollicitaties vandaar dat ik het niet werd.toolkist schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:28:
Welke keuze moet je maken, oftewel waar heb je een sollicitatie lopen? Zie alleen dat 't Inter niet gaat worden.
Ik heb nu nog 1 jaar een contract lopen. Ik wacht tot het einde van de zomer voor een leuk team en anders dien ik mijn contract netjes uit.
Wat een enorme berg doelpunten hebben je spelers trouwens gemaakt afgelopen seizoen.
Ter vergelijking mijn Best Eleven afgelopen seizoen:
Ter vergelijking mijn Best Eleven afgelopen seizoen:

@Terranova
Is echt bizar hoe dat soms gaat.
De centen van het overwinteren zullen ook wel lekker zijn. En niet te vergeten de punten voor de UEFA ranking.
De centen van het overwinteren zullen ook wel lekker zijn. En niet te vergeten de punten voor de UEFA ranking.
Zo das wel een verschil ja. Ja ook als je naar die ratings kijkt is het belachelijk dat ik dit seizoen weeeer niet ver kom in de CL. Ik had ook wat pech met blessures maar dan nog.toolkist schreef op zondag 27 december 2015 @ 14:02:
Wat een enorme berg doelpunten hebben je spelers trouwens gemaakt afgelopen seizoen.
Welke instelling etc gebruik je voor je formatie?Grecio schreef op zondag 27 december 2015 @ 12:32:
Episode 5: Die vierde ster pannenkoek!: Seizoen 2022/2023
Weg:
Toegevoegd aan selectie:
De eerste seizoenshelft;
Super Cup
Competitie
Beker
Champions League
Champions League
Beker
Competitie
[afbeelding]
Een paar dingetjes;Met de vierde ster op het shirt is het nu echt tijd om goed rond te kijken naar iets nieuws. Ik sta nu voor deze keuze;
- Ze Gomes breekt dit jaar een record met goals, die hij overneemt van Zivkovic (33) uit 2018. Uiteindelijk rost hij er 37 in. Hiervan scoorde hij er 27 in de ED en hier werd hij dan ook topscoorder.
- Kruithof en Bentancur zijn toegevoegd in de beste 11 allertijden van Ajax
- Mijn nieuwe bazenkeeper Bamba wordt in zijn eerste jaar gelijk keeper van het jaar. Oud ajax-keepers Van der Hart en Onana worden 2e en 3e.
- Nunnely zet een ziek nieuw record van 8,34 gemiddelde rating, en neemt het record over van Ze Gomes uit 2021 (8.01)
- Toscalli wordt voor het tweede jaar op rij talent van het jaar, Kruithof haalt hier zilver
- En ik ben opnieuw manager van het jaar
[afbeelding]
Hoeveel kreeg je er tegen dat seizoen? Wellicht dat jij meer scoorde maar ook meer tegen kreeg? Mijn DM staat er alleen om ballen weg te trappen, die draagt nagenoeg niet bij aan de aanval.Grecio schreef op zondag 27 december 2015 @ 14:54:
[...]
Zo das wel een verschil ja. Ja ook als je naar die ratings kijkt is het belachelijk dat ik dit seizoen weeeer niet ver kom in de CL. Ik had ook wat pech met blessures maar dan nog.
Wel grappig trouwens:

Na iets meer dan een half jaar bij City staat ie alweer op straat. Ben benieuwd of dat in 't echt ook gaat gebeuren
Ik speel een opstelling die JapieTalent laatst hier postte een aantal pagina's terug, 42121. Mijn kwaliteit is dan weer het managen van contracten en binden van wonderkids. Mijn selectie is ook wel heel sterk, ik denk dat bij menig FM in 22 spelers als Nunnely, Nouri, Klaassen etc ergens anders spelen.stomley schreef op zondag 27 december 2015 @ 20:41:
[...]
Welke instelling etc gebruik je voor je formatie?
103 voor 16 tegen in de ED, ook een reeks van 12 keer de nul gehouden zoals in mijn verslag te lezen is. Dus nee dat is het niet. Gewoon pech elke keer in de CLtoolkist schreef op zondag 27 december 2015 @ 21:18:
[...]
Hoeveel kreeg je er tegen dat seizoen? Wellicht dat jij meer scoorde maar ook meer tegen kreeg? Mijn DM staat er alleen om ballen weg te trappen, die draagt nagenoeg niet bij aan de aanval.
lol christiano ronaldo kreeg in 2020 een testimonial aangeboden van real. Gelukkig mocht hij zelf nog in de 81ste minuut invallen lol
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Ja dat is vreemd, misschien met speelstijlen te maken. Het geld is wel heel erg lekker ja. Ik weet het niet zeker maar volgens mij staat er nu iets van 20 miljoen op de bank.Deadsy schreef op zondag 27 december 2015 @ 14:37:
@Terranova
Had meer kunnen zijn, maarja heb fors moeten investeren om hier te komen. Het was ook een beetje een gok om 19 miljoen uit te geven aan eigenlijk 2 spelers. Maar die 19 miljoen is al weer bijna terug doordat ik door de voorrondes heen ben.
Zijn soms moeilijke keuzes als er zo weinig geld is. Het is dan lekker als die twee aankopen het goed doen en niet continu geblesseerd zijn.Terranova schreef op maandag 28 december 2015 @ 12:12:
[...]
Ja dat is vreemd, misschien met speelstijlen te maken. Het geld is wel heel erg lekker ja. Ik weet het niet zeker maar volgens mij staat er nu iets van 20 miljoen op de bank.
Had meer kunnen zijn, maarja heb fors moeten investeren om hier te komen. Het was ook een beetje een gok om 19 miljoen uit te geven aan eigenlijk 2 spelers. Maar die 19 miljoen is al weer bijna terug doordat ik door de voorrondes heen ben.
Denk dat het met Real inderdaad met speelstijl maar ook met onderschatting te maken heeft.
Moet zelf nog een paar wedstrijden en dan
Is dit seizoen weer afgelopen.
Na een trieste start heb ik Freiburg weer op de rails gekregen (na 1 kleine aanpassing) en doen we zelfs mee om een CL plek.
Ik schat mijn kansen hoog in aangezien ik het betere programma heb en de concurrent nog een finale moet spelen.
De nummers 3 t/m 14 staan lekker dicht bij elkaar dus dat is wel handig. Maar het gat naar de top 2 en vooral de nr1 is zo groot.
Ik ben bijna klaar met het zesde seizoen bij FC Utrecht, vanavond even afmaken denk ik.
Wederom niet kunnen overwinteren in de Champions League maar wel de kwartfinale van de EL gehaald in welke ik moet spelen tegen Sassuolo uit Italië.
Kampioenschap zit er wel weer in, de Eredivisie begint steeds makkelijker te worden.
Zal dan vanavond of morgen weer een seizoensoverzicht plaatsen.
Wederom niet kunnen overwinteren in de Champions League maar wel de kwartfinale van de EL gehaald in welke ik moet spelen tegen Sassuolo uit Italië.
Kampioenschap zit er wel weer in, de Eredivisie begint steeds makkelijker te worden.
Zal dan vanavond of morgen weer een seizoensoverzicht plaatsen.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Met veel plezier lees ik hier altijd de verslagen die mensen over hun spel schrijven, dus ik denk laat ik dit topic ook maar eens actief houden en mijn spel erin zetten.
FC mystic (seizoen 1)
Het begin:
Ik heb gekozen om een eigen club te maken waardoor ik ook mijn eigen team kon samenstellen. Leuk maar voelde in het begin als cheaten.
Mijn club bestond uit de volgende mensen:
Basiselftal: Cillissen, Willems, Veltman, Riedewald, Arias, Ziyech, Gudelj, Guardado, Klaasen, El Ghazi en Milik.
Tweede elftal voor roulatie: Dijks, Van der hoorn, Heitinga, Tete, Pröpper, Bazoer, Sinkgraven, Schöne, Kuyt, Fischer. (en als extra lid Younes).
Competitie 15/16:
Dit is altijd mijn hoofddoel en als ik echt moet kiezen tussen het winnen van de competitie of presteren in europa of in de beker kies ik toch vaak voor de competitie.
De competitie begon slecht met 2 maal gelijk spel en even later ook een verlies, niet eens tegen topclubs. Daarna kwam er een reeks overwinningen aan en die zorgde er ook voor dat ik eerste werd in de competitie, doel behaald
Europa 15/16:
Ik heb dan wel mijn eigen club maar de basis was toch Ajax dus mocht ik starten in de voorronde van de championsleague. Meteen verloren dus door naar de laatste voorronde van de europa league. Ook daar meteen verloren en ik lag er uit. Heerlijke start! Sta je dan met je top club en de beste nederlandse spelers.
Beker
De beker ging goed, en mijn B-elftal behaalde mooie overwinningen. In de halve finale moest ik tegen AZ en ik had daar mijn op dat moment beste spelers ingezet. Kansloos onderuit met 1-5. Geen idee waarom.
Verbeterpunten:
Ik verlies soms wedstrijden die ik absoluut niet hoor te verliezen en ik snap niet waarom. ik ben niet zo heel goed in tactieken e.d., meer in het bij elkaar houden van een team.
Toch heb ik wel energie gestoken in de opstelling die ik gebruikte en welke goed zou moeten werken tegen het team waar ik dan tegen moest. Ik speel vooral 4-2-3-1 breed, maar ook weleens 4-1-2-3 VM of 5-3-2. Ik doe helemaal niets met de nieuwe tactiek functies die in het spel zitten. (speel wel de volledige versie).
Al met al wel tevreden over dit seizoen, de competitie gewonnen en daar ging het mij om. halve finale beker hoef ik me niet voor te schamen, mijn prestaties in europa wel.
FC mystic (seizoen 1)
Het begin:
Ik heb gekozen om een eigen club te maken waardoor ik ook mijn eigen team kon samenstellen. Leuk maar voelde in het begin als cheaten.
Basiselftal: Cillissen, Willems, Veltman, Riedewald, Arias, Ziyech, Gudelj, Guardado, Klaasen, El Ghazi en Milik.
Tweede elftal voor roulatie: Dijks, Van der hoorn, Heitinga, Tete, Pröpper, Bazoer, Sinkgraven, Schöne, Kuyt, Fischer. (en als extra lid Younes).
Competitie 15/16:
Dit is altijd mijn hoofddoel en als ik echt moet kiezen tussen het winnen van de competitie of presteren in europa of in de beker kies ik toch vaak voor de competitie.
De competitie begon slecht met 2 maal gelijk spel en even later ook een verlies, niet eens tegen topclubs. Daarna kwam er een reeks overwinningen aan en die zorgde er ook voor dat ik eerste werd in de competitie, doel behaald
Europa 15/16:
Ik heb dan wel mijn eigen club maar de basis was toch Ajax dus mocht ik starten in de voorronde van de championsleague. Meteen verloren dus door naar de laatste voorronde van de europa league. Ook daar meteen verloren en ik lag er uit. Heerlijke start! Sta je dan met je top club en de beste nederlandse spelers.
Beker
De beker ging goed, en mijn B-elftal behaalde mooie overwinningen. In de halve finale moest ik tegen AZ en ik had daar mijn op dat moment beste spelers ingezet. Kansloos onderuit met 1-5. Geen idee waarom.
Verbeterpunten:
Ik verlies soms wedstrijden die ik absoluut niet hoor te verliezen en ik snap niet waarom. ik ben niet zo heel goed in tactieken e.d., meer in het bij elkaar houden van een team.
Toch heb ik wel energie gestoken in de opstelling die ik gebruikte en welke goed zou moeten werken tegen het team waar ik dan tegen moest. Ik speel vooral 4-2-3-1 breed, maar ook weleens 4-1-2-3 VM of 5-3-2. Ik doe helemaal niets met de nieuwe tactiek functies die in het spel zitten. (speel wel de volledige versie).
Al met al wel tevreden over dit seizoen, de competitie gewonnen en daar ging het mij om. halve finale beker hoef ik me niet voor te schamen, mijn prestaties in europa wel.
[ Voor 17% gewijzigd door lremcol op 28-12-2015 14:28 ]
FC mystic (seizoen 2)
Zomertransfers:
Uit:
Amin Younes - Feyenoord (1.0 miljoen)
Mike van der Hoorn - Vitesse (0,75 miljoen)
John Heitinga - Vrije transfer (vond hem te duur)
Mitchel Dijks - Augsburg (2.0 miljoen)
In:
Een hele lijst met 15-17 jarige talenten, kosten variëren tussen de 1,5 miljoen en gratis.
Tweede elftal voor roulatie: Dimarco, Kongolo, Van Beek, Tete, Pröpper, Bazoer, Sinkgraven, Schöne, Kuyt, Fischer.
Doorbrekende talenten: Cherny, Nourri, Ndi, Dimarco en van der Beek.
Competitie 16/17:
Het begon allemaal ok maar al snel morste ik erg veel punten en verloor weer wedstrijden die ik niet hoorde te verliezen. Stond op een gegeven moment zelfs 5e in de eredivisie met 12 punten achter PSV
In het tweede helft van het seizoen ging het een stuk beter en stond op een gegeven moment weer eerste. Helaas morste ik teveel punten op het einde waardoor ik tweede geëindigd ben.
Beker:
Moeizaam is het woord, ik kwam tegen topklasse clubs te staan en kom met moeite van ze winnen. In de kwartfinale tegen jong groningen en net 1-0 gespeeld, om je voor te schamen. In de halve finale nipt verloren en zo was de beker verder niet echt een succes.
Europa:
Door de competitie te winnen kwam ik terecht in de poulefase van de championsleague en won mijn eerste 5 wedstrijden en hierdoor werd ik ook groepswinnaar.
In de eerste ronde wel verloren, en hoe! De heenwedstrijd met 0-10 (!!!) afgesloten.
Maar al met al toch zo'n 30 miljoen winst gemaakt in de championsleague, mij hoor je niet klagen!
Mid seizoen veranderingen
Tijdens de winterperiode werd El Ghazi verkocht aan SLB voor 30 miljoen, dus financieel liep het wel lekker.
Mijn elftal veranderen wel een beetje tijdens het seizoen. Kuyt begon steeds minder te spelen en met El Ghazi weg en Schöne geblesseerd moest ik een rechtsbuiten speler hebben. Cherny is vanaf toen een vaste kracht geworden en heeft het best goed gedaan.
Ook de andere talenten werden steeds meer opgesteld vanwege blessures of vermoeide mensen.
Tijdens dit seizoen heb ik enkele aanvragen gedaan bij het bestuur en die geven me tot nu toe alles wat ik wil hebben. Zo hebben ze het trainingscomplex maar weer eens verbeterd, en zijn ze nu bezig met het jeugdcomplex. Goed bezig!
Ook zijn ze bezig met het bouwen aan een nieuw stadion wat in 2020 klaar moet zijn. Wel hebben ze daarvoor een lening van 466 miljoen af moeten sluiten en moet ik elke maand 1,5 miljoen daaraan betalen. beetje vreemd voor een club die in totaal maar 140 miljoen waard is en daarmee de top van Nederland is. Maar we zullen zien. Wel kan ik dan 83K mensen huisvesten
Zomertransfers:
Uit:
Amin Younes - Feyenoord (1.0 miljoen)
Mike van der Hoorn - Vitesse (0,75 miljoen)
John Heitinga - Vrije transfer (vond hem te duur)
Mitchel Dijks - Augsburg (2.0 miljoen)
In:
Een hele lijst met 15-17 jarige talenten, kosten variëren tussen de 1,5 miljoen en gratis.
Tweede elftal voor roulatie: Dimarco, Kongolo, Van Beek, Tete, Pröpper, Bazoer, Sinkgraven, Schöne, Kuyt, Fischer.
Doorbrekende talenten: Cherny, Nourri, Ndi, Dimarco en van der Beek.
Competitie 16/17:
Het begon allemaal ok maar al snel morste ik erg veel punten en verloor weer wedstrijden die ik niet hoorde te verliezen. Stond op een gegeven moment zelfs 5e in de eredivisie met 12 punten achter PSV
In het tweede helft van het seizoen ging het een stuk beter en stond op een gegeven moment weer eerste. Helaas morste ik teveel punten op het einde waardoor ik tweede geëindigd ben.
Beker:
Moeizaam is het woord, ik kwam tegen topklasse clubs te staan en kom met moeite van ze winnen. In de kwartfinale tegen jong groningen en net 1-0 gespeeld, om je voor te schamen. In de halve finale nipt verloren en zo was de beker verder niet echt een succes.
Europa:
Door de competitie te winnen kwam ik terecht in de poulefase van de championsleague en won mijn eerste 5 wedstrijden en hierdoor werd ik ook groepswinnaar.
In de eerste ronde wel verloren, en hoe! De heenwedstrijd met 0-10 (!!!) afgesloten.
Maar al met al toch zo'n 30 miljoen winst gemaakt in de championsleague, mij hoor je niet klagen!
Mid seizoen veranderingen
Tijdens de winterperiode werd El Ghazi verkocht aan SLB voor 30 miljoen, dus financieel liep het wel lekker.
Mijn elftal veranderen wel een beetje tijdens het seizoen. Kuyt begon steeds minder te spelen en met El Ghazi weg en Schöne geblesseerd moest ik een rechtsbuiten speler hebben. Cherny is vanaf toen een vaste kracht geworden en heeft het best goed gedaan.
Ook de andere talenten werden steeds meer opgesteld vanwege blessures of vermoeide mensen.
Tijdens dit seizoen heb ik enkele aanvragen gedaan bij het bestuur en die geven me tot nu toe alles wat ik wil hebben. Zo hebben ze het trainingscomplex maar weer eens verbeterd, en zijn ze nu bezig met het jeugdcomplex. Goed bezig!
Ook zijn ze bezig met het bouwen aan een nieuw stadion wat in 2020 klaar moet zijn. Wel hebben ze daarvoor een lening van 466 miljoen af moeten sluiten en moet ik elke maand 1,5 miljoen daaraan betalen. beetje vreemd voor een club die in totaal maar 140 miljoen waard is en daarmee de top van Nederland is. Maar we zullen zien. Wel kan ik dan 83K mensen huisvesten
Laten we eens een kleine quiz doen.
Wat is het resultaat van deze kans?
Wat is het resultaat van deze kans?

Schiet over
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
linker zij-netje!
[ Voor 3% gewijzigd door Grecio op 28-12-2015 17:22 ]
BijnaGrecio schreef op maandag 28 december 2015 @ 17:21:
linker zij-netje!
Hij krijgt het voor elkaar om de lat te raken (

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=du5ZOc0Q8NU]
Reden 1 waarom ik die match-engine niet gebruik
Seizoen 2018/19 met Freiburg is afgelopen.
Mijn verwachtingen voor dit seizoen waren vrij laag.
Omdat mijn bestuur nogal traag was kreeg ik , ondanks dat het financieel zeer goed ging, slechts een transfer budget van 8mln en mocht slechts een deel van de transfer inkomsten uitgeven.
Dat laatste is niet lekker als je belangrijkste speler voor een flink bedrag weg gaat.
Om het anders te zeggen, we hebben voor pakweg 56mln verkocht en hebben slechts 24mln uitgegeven.
Aangezien we vorig seizoen de lat nogal hoog gelegd hebben (4e en bekerfinale) en we meer wedstrijden moesten spelen zag ik het nogal somber in.
Als ik terug denk aan het begin van het seizoen en dan vooral de slechte periode ben ik achteraf zeer tevreden over het resultaat.

[leugen]In de beker en EL heb ik me expres laten uitschakelen, zodat ik me volledig op de competitie kon focussen[/leugen]
De 3e plek had ik een paar wedstrijden voor het einde al binnen.
Wedstrijden voor het einde mochten we tegen de toenmalige nummer 3 Leverkusen. Hun zaten in een dip en ervoor en erna hadden wij alles degradatiekandidaten.
Vertrokken:
Donny van Beek voor 27mln naar Monaco. Zijn vertrek kwam zeer hard aan, vooral aangezien ik slechts een fractie van dit geld kon uitgeven.
Voor de rest nog wat 2e en 3e keus spelers die voor wisselgeld verkocht zijn.
De meest gare transfer was Boilesen die voor 725k weg gegaan is. Zijn contract liep af, ik zag dat er interesse was dus ik verlengde deze voor 100k tekengeld en heb hem de week erna verkocht.
In de winter verkocht ik nog twee spelers.
Christian Gunter naar Man City voor 13mln. Een van mijn beste spelers maar hij begon moeilijk te doen.
Kempf voor 12mln naar Liverpool. Met afstand mijn beste verdediger maar ook hij begon moeilijk te doen.
Beide zeer belangrijk voor mijn verdediging en ook spelers van de club.
Aankopen
Benjamin Thom voor 3.4mln van Koln. 18 jaar oud en nog nooit een wedstrijd voor het eerste gespeeld. Ik heb hem in de winter gehaald als vervanger van de vertrokken Gunter. Soms was er een foutje maar deze jongen barst van de potentie en is uitgeroepen tot beste jeugd speler van Duitsland.
Fede van Racing Club voor 5mln. Hij is een bizar goede DM en de clubs zitten nu al aan hem te trekken.
Nunnely voor 8.5mln van Ajax. Ik was bang dat ik hem te laat gehaald heb maar hij doet het zeer behoorlijk.
Pizziati van Argentinos Jr voor 6mln. Hem wilde ik om trainer naar MC/AMC maar hij was bijna de hele 2e seizoens helft geblesseerd.
Gratis spelers:
Sidney Sam, gratis van Schalke. Zeurt veel maar doet het lekker als reserve AMR.
Paik Seung Ho van Barca B. Geen topper in wording maar een zeer goede reserve middenvelder.
Marco Djuricin van Red Bull Salzburg. Wat een lekkere speler. Ik begrijp niet dat hij gratis was.
Oorspronkelijk wilde ik hem geeneens halen, maar ik heb hem uiteindelijk puur gehaald omdat hij gratis was en ik een spits nodig had. In de toppers laat hij weinig zien maar tegen de kleinere clubs en subtoppers kan hij het verschil maken.

Huurlingen:
Rabiot van PSG. Ik wilde een extra MC erbij, eentje die het verschil kan maken en Rabiot kan dit absoluut. Jammer dat hem overnemen meer kost dan ik uit wil geven.
Halilovic van Barca. Ik wilde een top speler erbij die op diverse posities kon spelen en dit ook goed zou doen. Hij is jammer genoeg ook te duur om te kopen.
Net kreeg ik het bericht dat mijn transfer budget voor volgend seizoen 56mln is en dat we 200k onder het nieuwe salaris budget zitten.
Komend seizoen gaan we de CL in en ik wil weer een top 5 klassering.
Ik wil in de CL goed voor de dag komen dus het beschikbare geld word volledig uitgegeven.
De prioriteiten voor de transfermarkt zijn: Een nieuwe doelman en betere reserve verdedigers.
Als ik deze heb een MC en een ervaren DL
Mijn verwachtingen voor dit seizoen waren vrij laag.
Omdat mijn bestuur nogal traag was kreeg ik , ondanks dat het financieel zeer goed ging, slechts een transfer budget van 8mln en mocht slechts een deel van de transfer inkomsten uitgeven.
Dat laatste is niet lekker als je belangrijkste speler voor een flink bedrag weg gaat.
Om het anders te zeggen, we hebben voor pakweg 56mln verkocht en hebben slechts 24mln uitgegeven.
Aangezien we vorig seizoen de lat nogal hoog gelegd hebben (4e en bekerfinale) en we meer wedstrijden moesten spelen zag ik het nogal somber in.
Als ik terug denk aan het begin van het seizoen en dan vooral de slechte periode ben ik achteraf zeer tevreden over het resultaat.
[leugen]In de beker en EL heb ik me expres laten uitschakelen, zodat ik me volledig op de competitie kon focussen[/leugen]
De 3e plek had ik een paar wedstrijden voor het einde al binnen.
Wedstrijden voor het einde mochten we tegen de toenmalige nummer 3 Leverkusen. Hun zaten in een dip en ervoor en erna hadden wij alles degradatiekandidaten.
Vertrokken:
Donny van Beek voor 27mln naar Monaco. Zijn vertrek kwam zeer hard aan, vooral aangezien ik slechts een fractie van dit geld kon uitgeven.
Voor de rest nog wat 2e en 3e keus spelers die voor wisselgeld verkocht zijn.
De meest gare transfer was Boilesen die voor 725k weg gegaan is. Zijn contract liep af, ik zag dat er interesse was dus ik verlengde deze voor 100k tekengeld en heb hem de week erna verkocht.
In de winter verkocht ik nog twee spelers.
Christian Gunter naar Man City voor 13mln. Een van mijn beste spelers maar hij begon moeilijk te doen.
Kempf voor 12mln naar Liverpool. Met afstand mijn beste verdediger maar ook hij begon moeilijk te doen.
Beide zeer belangrijk voor mijn verdediging en ook spelers van de club.
Aankopen
Benjamin Thom voor 3.4mln van Koln. 18 jaar oud en nog nooit een wedstrijd voor het eerste gespeeld. Ik heb hem in de winter gehaald als vervanger van de vertrokken Gunter. Soms was er een foutje maar deze jongen barst van de potentie en is uitgeroepen tot beste jeugd speler van Duitsland.
Fede van Racing Club voor 5mln. Hij is een bizar goede DM en de clubs zitten nu al aan hem te trekken.
Nunnely voor 8.5mln van Ajax. Ik was bang dat ik hem te laat gehaald heb maar hij doet het zeer behoorlijk.
Pizziati van Argentinos Jr voor 6mln. Hem wilde ik om trainer naar MC/AMC maar hij was bijna de hele 2e seizoens helft geblesseerd.
Gratis spelers:
Sidney Sam, gratis van Schalke. Zeurt veel maar doet het lekker als reserve AMR.
Paik Seung Ho van Barca B. Geen topper in wording maar een zeer goede reserve middenvelder.
Marco Djuricin van Red Bull Salzburg. Wat een lekkere speler. Ik begrijp niet dat hij gratis was.
Oorspronkelijk wilde ik hem geeneens halen, maar ik heb hem uiteindelijk puur gehaald omdat hij gratis was en ik een spits nodig had. In de toppers laat hij weinig zien maar tegen de kleinere clubs en subtoppers kan hij het verschil maken.
Huurlingen:
Rabiot van PSG. Ik wilde een extra MC erbij, eentje die het verschil kan maken en Rabiot kan dit absoluut. Jammer dat hem overnemen meer kost dan ik uit wil geven.
Halilovic van Barca. Ik wilde een top speler erbij die op diverse posities kon spelen en dit ook goed zou doen. Hij is jammer genoeg ook te duur om te kopen.
Net kreeg ik het bericht dat mijn transfer budget voor volgend seizoen 56mln is en dat we 200k onder het nieuwe salaris budget zitten.
Komend seizoen gaan we de CL in en ik wil weer een top 5 klassering.
Ik wil in de CL goed voor de dag komen dus het beschikbare geld word volledig uitgegeven.
De prioriteiten voor de transfermarkt zijn: Een nieuwe doelman en betere reserve verdedigers.
Als ik deze heb een MC en een ervaren DL
Mijn bestuur heeft besloten om mij nog meer geld te geven.
Aangezien ik nog niet helemaal tevreden was met mijn team ben ik mijn team gaan versterken.

Abate en vd Beek stonden op de transferlijst. Balanta had een aflopend contract dus heb ik via Buy Now voor 4 mil kunnen kopen
Dit gaat er goed op lijken
Aangezien ik nog niet helemaal tevreden was met mijn team ben ik mijn team gaan versterken.

Abate en vd Beek stonden op de transferlijst. Balanta had een aflopend contract dus heb ik via Buy Now voor 4 mil kunnen kopen
Wat een koopjes. Vooral op de prijs voor Balanta ben ik jaloers. Bij mij vragen ze 34mln, na onderhandelen misschien wat minder.Terranova schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:47:
Mijn bestuur heeft besloten om mij nog meer geld te geven.
[afbeelding]
Iemand die de Touch versie speelt op desktop en vervolgens op tablet? Is er een groot verschil met de normale versie? Lijkt me wel leuk om te FM'en op de bankstel, maar heb er niks aan als het een super simpele versie is
Ja ik schrok mij ook kapot ja, hij stond gewoon tussen de lijst van aflopende contractenDeadsy schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:53:
[...]
Wat een koopjes. Vooral op de prijs voor Balanta ben ik jaloers. Bij mij vragen ze 34mln, na onderhandelen misschien wat minder.
Vd Beek speelde niet bij Ajax dus wilde zelf weg.
Ik hoop dat je langer plezier hebt van dan ik dat had.Terranova schreef op maandag 28 december 2015 @ 21:05:
[...]
Ja ik schrok mij ook kapot ja, hij stond gewoon tussen de lijst van aflopende contractenBij Tottenham zelfs.
Vd Beek speelde niet bij Ajax dus wilde zelf weg.
Bestuur heeft net besloten om een nieuw stadion te bouwen.
We gaan van 24k naar 31k, geen giga stap maar een deel van het huidige stadium bestaat uit staantribunes en deze blijven in Europese wedstrijden leeg.
Nadeel is dat mijn naam er niet op komt te staan
Onzin gaat me ook nog 72mln kosten. De helft hiervan word dan wel binnen gehaald door een stadium sponsor maar wat heb ik aan een stadion waar mijn naam niet op staat.
And the dream continues 

Zo intens veel geluk

Zo intens veel geluk
Met dat soort grapjes won ik de CL, dus wie weet hoe ver je komtTerranova schreef op maandag 28 december 2015 @ 23:06:
And the dream continues
[afbeelding]
Zo intens veel geluk
Van Serie B naar CL winst in 3 seizoen zou wel erg leuk zijn jatoolkist schreef op maandag 28 december 2015 @ 23:13:
[...]
Met dat soort grapjes won ik de CL, dus wie weet hoe ver je komt
Maar ik verwacht een loting tegen Barca oid.
Gelukkig zag ik dat Bayern er al uitgegooid is, dus wie weet
Edit:
Wow het zit er echt nog in ook.

Dit zijn de kwartfinale teams en ik moet juist tegen de nr 4 van de serie A(ik ben nr 3
[ Voor 27% gewijzigd door Terranova op 28-12-2015 23:27 ]
FC Utrecht seizoen 2020/21
Het zesde seizoen alweer, doelstellingen waren zoals de laatste jaren om te overwinteren in de CL en de titel en de KNVB beker te winnen.
We beginnen met het transferoverzicht:

Naast de jaarlijkse rits transfervrije spelers die ik voor de reserves haal (en hoop op een uitschieter) valt op dat ik 7,5 miljoen euro betaald heb voor een nieuwe doelman, Raul Gonzalez, een 20-jarige Spanjaard met 4 sterren niveau en 5 sterren potentie. Ruiter heeft het jarenlang top gedaan maar zijn fysieke eigenschappen gaan inmiddels achteruit. Hij ging overigens akkoord met een nieuw contract als reserve. Clubman die Robbin.
Verder kon ik Mark Brasnic transfervrij halen, een Kroatische spits die 2 seizoenen geleden al eens op huurbasis in Utrecht speelde, wordt backup voor Nick Venema.
Ook kwam ik nog 2 buitenkansjes tegen die verhuurd mochten worden, linksback Alex Telles van Arsenal en Marco van Ginkel van Chelsea. Als laatste staat Tobias Figueiredo die in de winter kwam als opvolger van Niklas Stark die het na een jaar in Utrecht alweer zat was en naar de Premier League vertrok. Figueiredo is Portugees international dus leek me een prima vervanger achterin.
Het seizoen begon zoals gewoonlijk met de Johan Cruijff Schaal:

Helaas pindakaas, maar die schaal blijft natuurlijk maar een bonusprijs.
De Eredivisie ging dit jaar uitstekend, geen enkele keer in de problemen gekomen. Denk mede omdat Ajax dit jaar zwakker is.

Anthony Berenstein, eigen kweek, linksbuiten, en toch topscorer van FCU geworden dit jaar en de beste speler in de Eredivisie qua ratings.
De KNVB bekerfinale ook weer gehaald, versloeg Ajax in de halve finale in de Arena met 0-2 en mocht toen naar De Kuip voor de finale tegen PSV.

Een snelle rode kaart voor de Eindhovenaren en het werd een walk-over.
Opvallend weer dit jaar was dat Rik Verbeek van PSV uit mijn jeugd komt (ging naar Atletico Madrid, nu verhuurd aan PSV), aangezien vorig jaar mijn ex-jeugdspeler Mitchell van Rooijen bij Ajax een rol speelde in de finale. Rik is blijkbaar meer Utrecht-fan.
De Champions League dit jaar was wederom in een zeer lastige poule, ik heb wat de loting betreft ieder jaar pech gehad eigenlijk en dus ook dit jaar niet kunnen overwinteren in de CL.

Wel weer derde geworden gelukkig dus na de winterstop de Europa League in, nog bijna de finale gehaald ook maar uiteraard kwam ik FC Barcelona in de halve finale tegen en dat blijkt nog altijd een maatje te groot ondanks dat daar een 34-jarige Messi in de spits staat.

Toch een mooi resultaat vind ik!
Het seizoensoverzicht:

De selectie:

Venema, Berenstein, Lusamba, rechtsback Dion Cools, Parigini, Frimpong, Alvarenga en Brasnic zeer veel invloed gehad op dit mooie seizoen met goals en assists. Ook Marco van Ginkel was erg belangrijk dit jaar.
En dan nog even de gebruikte tactiek en basisopstelling:

Benieuwd naar volgend jaar, Arnaud Lusamba en Vitorio Parigini willen weg omdat ''de club niet meer aanzien in de wereld heeft gekregen''...
Zeker Lusamba gaat alleen voor de absolute hoofdprijs en anders niet, eens zien hoe dit gaat lopen.
Het zesde seizoen alweer, doelstellingen waren zoals de laatste jaren om te overwinteren in de CL en de titel en de KNVB beker te winnen.
We beginnen met het transferoverzicht:

Naast de jaarlijkse rits transfervrije spelers die ik voor de reserves haal (en hoop op een uitschieter) valt op dat ik 7,5 miljoen euro betaald heb voor een nieuwe doelman, Raul Gonzalez, een 20-jarige Spanjaard met 4 sterren niveau en 5 sterren potentie. Ruiter heeft het jarenlang top gedaan maar zijn fysieke eigenschappen gaan inmiddels achteruit. Hij ging overigens akkoord met een nieuw contract als reserve. Clubman die Robbin.
Verder kon ik Mark Brasnic transfervrij halen, een Kroatische spits die 2 seizoenen geleden al eens op huurbasis in Utrecht speelde, wordt backup voor Nick Venema.
Ook kwam ik nog 2 buitenkansjes tegen die verhuurd mochten worden, linksback Alex Telles van Arsenal en Marco van Ginkel van Chelsea. Als laatste staat Tobias Figueiredo die in de winter kwam als opvolger van Niklas Stark die het na een jaar in Utrecht alweer zat was en naar de Premier League vertrok. Figueiredo is Portugees international dus leek me een prima vervanger achterin.
Het seizoen begon zoals gewoonlijk met de Johan Cruijff Schaal:

Helaas pindakaas, maar die schaal blijft natuurlijk maar een bonusprijs.
De Eredivisie ging dit jaar uitstekend, geen enkele keer in de problemen gekomen. Denk mede omdat Ajax dit jaar zwakker is.

Anthony Berenstein, eigen kweek, linksbuiten, en toch topscorer van FCU geworden dit jaar en de beste speler in de Eredivisie qua ratings.
De KNVB bekerfinale ook weer gehaald, versloeg Ajax in de halve finale in de Arena met 0-2 en mocht toen naar De Kuip voor de finale tegen PSV.

Een snelle rode kaart voor de Eindhovenaren en het werd een walk-over.
Opvallend weer dit jaar was dat Rik Verbeek van PSV uit mijn jeugd komt (ging naar Atletico Madrid, nu verhuurd aan PSV), aangezien vorig jaar mijn ex-jeugdspeler Mitchell van Rooijen bij Ajax een rol speelde in de finale. Rik is blijkbaar meer Utrecht-fan.
De Champions League dit jaar was wederom in een zeer lastige poule, ik heb wat de loting betreft ieder jaar pech gehad eigenlijk en dus ook dit jaar niet kunnen overwinteren in de CL.

Wel weer derde geworden gelukkig dus na de winterstop de Europa League in, nog bijna de finale gehaald ook maar uiteraard kwam ik FC Barcelona in de halve finale tegen en dat blijkt nog altijd een maatje te groot ondanks dat daar een 34-jarige Messi in de spits staat.

Toch een mooi resultaat vind ik!
Het seizoensoverzicht:

De selectie:

Venema, Berenstein, Lusamba, rechtsback Dion Cools, Parigini, Frimpong, Alvarenga en Brasnic zeer veel invloed gehad op dit mooie seizoen met goals en assists. Ook Marco van Ginkel was erg belangrijk dit jaar.
En dan nog even de gebruikte tactiek en basisopstelling:

Benieuwd naar volgend jaar, Arnaud Lusamba en Vitorio Parigini willen weg omdat ''de club niet meer aanzien in de wereld heeft gekregen''...
Zeker Lusamba gaat alleen voor de absolute hoofdprijs en anders niet, eens zien hoe dit gaat lopen.
Hoe gaat bij jullie nederland in het spel? Bij mij is Nederland gezakt naar de 16e plek op de ranking waardoor we maar 1 Championsleague plek (tweede ronde) hebben en 3 Europa league. Behoorlijke achteruitgang
Inmiddels weer goed, komend seizoen zelfs de 7e competitie van Europa.lremcol schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:32:
Hoe gaat bij jullie nederland in het spel? Bij mij is Nederland gezakt naar de 16e plek op de ranking waardoor we maar 1 Championsleague plek (tweede ronde) hebben en 3 Europa league. Behoorlijke achteruitgang
[ Voor 5% gewijzigd door On_E op 29-12-2015 10:41 ]
Supermooi verslag! Hoe doe je dat met die coole mini plaatjes?On_E schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 08:46:
FC Utrecht seizoen 2020/21
Op de ouderwetse manier, ctrl-C, open MS Paint, ctrl-V, snijden, opslaan.Grecio schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:51:
[...]
Supermooi verslag! Hoe doe je dat met die coole mini plaatjes?
Dat kan ook nog via de snippingtool standaard in windows, windowstoets+R en dan snippingtool intypen(of via het menu).On_E schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:59:
[...]
Op de ouderwetse manier, ctrl-C, open MS Paint, ctrl-V, snijden, opslaan.
Hoef je alleen nog maar te selecteren
Terranova schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 12:30:
[...]
Dat kan ook nog via de snippingtool standaard in windows, windowstoets+R en dan snippingtool intypen(of via het menu).
Hoef je alleen nog maar te selecteren
Dat scheelt!
Nog makkelijker is zo'n zelfde tool, maar die dan gelijk upload voor je
Ik gebruik dus http://puush.me/ maar er zijn er geloof ik nog veel meer.
Dat heb ik ooit eens gebruikt maar vond toen dat de site er nogal vaak uit lag.Terranova schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 13:46:
[...]
Ik gebruik dus http://puush.me/ maar er zijn er geloof ik nog veel meer.
Is wel al een jaar of wat terug.
Maar goed, het knippen en plakken gaat me ook snel af hoor, ben dat al zo gewend joh.
Oh ja thanks volgens mij had je die al eerder gepost. Deze keer heb ik hem wel in mijn favorieten opgeslagenTerranova schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 13:46:
[...]
Ja klopt, lijk net een adverteerderGrecio schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:10:
[...]
Oh ja thanks volgens mij had je die al eerder gepost. Deze keer heb ik hem wel in mijn favorieten opgeslagen
Ik ben met Avellino nu trouwens naar de halve finale CL tegen Atletico.
Loting kon slechter, maar winnen zit er toch wel niet in.
Stond op het punt om het te doen. Wat klinkt nu beter, Bad Muts Arena of de naam van een of andere gast die ik geeneens ken.toolkist schreef op maandag 28 december 2015 @ 22:44:
Dus geen Bad Muts Arena? Ik zou ontslag nemen!
Mja, het is tenminste niet de Joachim Low arena geworden.
Maar ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik boven Bayern kan eindigen (zo idioot superieur in Duitsland). Dus ik ben doorgegaan, de zak met transfergeld was ook wel lekker.
Ik heb mijn team nu al vrij aardig weten te versterken en er is nog 33mln over
De staf heb ik ook al een kwaliteitsinjectie gegeven net zoals de fysio en scouts.
@Terranova
Waarom niet. Als je al zover gekomen bent kun je in principe van iedereen winnen en verliezen.
Zo win ik zelf de ene week met 2 vingers in de neus van Leverkusen en de week erna heb ik penals nodig tegen een club uit de 2e divisie.
[ Voor 15% gewijzigd door Deadsy op 29-12-2015 18:02 ]
Nou ik heb hetzelfde als jij Juventus is zoooooooooo superieur, het zou vreemd zijn als ik de CL win, maar in Italie niet eens in de buurt kan komen van Juventus
1e seizoen was Juve in mijn game ook erg sterk, met echt een belachelijk goede aanval. Toen werden een paar spelers ontevreden en verkocht, met als gevolg nu al 2 seizoenen geen kampioenschap en dit seizoen waarschijnlijk ook niet.Terranova schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 18:10:
Nou ik heb hetzelfde als jij Juventus is zoooooooooo superieur, het zou vreemd zijn als ik de CL win, maar in Italie niet eens in de buurt kan komen van Juventus
Heb het al eens gehad. Toen ik de titel voor het eerst pakte had ik al 2x de CL gewonnen ofzo.Terranova schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 18:10:
Bij mij zijn het Italie, Nederland en Duitsland waar elk jaar dezelfde club kampioen word.
Its gonna happenDeadsy schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 18:52:
[...]
Heb het al eens gehad. Toen ik de titel voor het eerst pakte had ik al 2x de CL gewonnen ofzo.
Bij mij zijn het Italie, Nederland en Duitsland waar elk jaar dezelfde club kampioen word.

Na 9 minuten mijn rechtsback, daarna achter komen en dan mijn enige spits verliezen(Finnbogason mag geen CL spelen, oops foutje).
Ik heb echt staan juichen na die comeback
Edit:
Het is gebeurd, het was nog even spannend, maar toch gelukt

[ Voor 10% gewijzigd door Terranova op 30-12-2015 00:01 ]
Wow, super resultaat! Gefeliciteerd. Wie tref je nu?
Manchester City
De kwaliteit van opnemen was blijkbaar niet zo best, maar het moet te lezen zijn denk ik.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=HoFz1HYZAtI]
De kwaliteit van opnemen was blijkbaar niet zo best, maar het moet te lezen zijn denk ik.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=HoFz1HYZAtI]
Ik kan op het werk geen filmpies kijken, maar volgens mij heb je gewonnen toch?Terranova schreef op woensdag 30 december 2015 @ 01:53:
Manchester City
[video]
Gratz Terranova.
Lukt mij niet eens na 7 jaar ajax met een stel van de beste wonderkids ter wereld. Bleah. Demotiverend om verder te gaan
Maar leuk voor jou! haha
Lukt mij niet eens na 7 jaar ajax met een stel van de beste wonderkids ter wereld. Bleah. Demotiverend om verder te gaan
Maar leuk voor jou! haha
Gz met de CL winst.
Ben zelf denk ik nog pakweg 3 jaar verwijderd van een CL winst.
Ik kan niet teveel focus leggen op Europees omdat ik anders in de competitie tekort kom. 3 tickets en 3 sterke clubs waarmee ik mag concurreren.
Ik hoop dat je genoeg centen en de juiste contracten hebt om het team bij elkaar te houden.
Ik kan niet teveel focus leggen op Europees omdat ik anders in de competitie tekort kom. 3 tickets en 3 sterke clubs waarmee ik mag concurreren.
Ik hoop dat je genoeg centen en de juiste contracten hebt om het team bij elkaar te houden.
YupSwaxie schreef op woensdag 30 december 2015 @ 07:55:
[...]
Ik kan op het werk geen filmpies kijken, maar volgens mij heb je gewonnen toch?
Gewoon 1x, restarten doe ik niet aan.
Dit was echt meer geluk dan normaal überhaupt mogelijk zou moeten zijnGrecio schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:30:
Gratz Terranova.
Maar leuk voor jou! haha
Maar wat je het best kan doen imo is dat je bij je tactiek gaat kijken voor welke positie welke attributen goed zijn en daar je spelers op uitzoekt.
Italië is een prima competitie om voor de CL winst te gaan, amper echt sterke teams in de competitie(ondanks dat het wel zo lijkt).Deadsy schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:48:
Gz met de CL winst.
Ik heb nu 50 miljoen op de bank staan en geen aflopende contracten van spelers die ik wil houden. Dus dat komt wel goed.
Ik heb nu alleen al wel de eerste boden van 20 mil+ op mijn linksback gehad. Maar die vroeg bij afwijzing gelukkig alleen om een nieuw contract.
Maar wat ik iig geleerd heb van deze game, is dat eigenlijk alle spelers met minder dan een jaar contract eind November/begin December moet gaan scouten en daar de pareltjes uit moet gaan plukken op 31 december.
Zo heb ik de helft van mijn team bij elkaar gesprokkeld. Toen ik een beetje geld binnen had gehaald door de prestaties heb ik Piatti kunnen komen en dat is het ook eeeeeeeeecht waard geweest
Ik kan trouwens mijn tactiek ook wel eens posten mochten mensen daar interesse in hebben.
Dat laatste doe ik ook altijd, niet alleen bij clubs die nog aan het groeien zijn maar ook wanneer de club top is en ik heb 200mln transfer budget.Terranova schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:17:
Italië is een prima competitie om voor de CL winst te gaan, amper echt sterke teams in de competitie(ondanks dat het wel zo lijkt).
Ik heb nu 50 miljoen op de bank staan en geen aflopende contracten van spelers die ik wil houden. Dus dat komt wel goed.
Ik heb nu alleen al wel de eerste boden van 20 mil+ op mijn linksback gehad. Maar die vroeg bij afwijzing gelukkig alleen om een nieuw contract.
Maar wat ik iig geleerd heb van deze game, is dat eigenlijk alle spelers met minder dan een jaar contract eind November/begin December moet gaan scouten en daar de pareltjes uit moet gaan plukken op 31 december.
Zo heb ik de helft van mijn team bij elkaar gesprokkeld. Toen ik een beetje geld binnen had gehaald door de prestaties heb ik Piatti kunnen komen en dat is het ook eeeeeeeeecht waard geweest
Ik kan trouwens mijn tactiek ook wel eens posten mochten mensen daar interesse in hebben.
Soms moet je dan wel vrij veel tekengeld betalen maar vaak is dit het wel waard.
Pas bij het verlengen wel op dat je niet te ver gaat, dus dat de uitgaven wel bij de vaste inkomsten passen en je niet elk jaar halve finale CL en top 3 competitie moet halen om rond te komen.
Ja dat zou wel cool zijn, wil er wel eens een jaartje met Ajax mee spelen.Terranova schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:17:
Ik ga denk ik toch mijn contract verlengen. Misschien wat boring voor de verslagen maar ik wil eigenlijk niet vertrekken voordat ik de CL heb gewonnen.
Nice die overwinning. Board apprroval is nu zeker 100% op alle onderdelen?Terranova schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:17:
[...]
Yup
[...]
Gewoon 1x, restarten doe ik niet aan.
[...]
Dit was echt meer geluk dan normaal überhaupt mogelijk zou moeten zijn![]()
Maar wat je het best kan doen imo is dat je bij je tactiek gaat kijken voor welke positie welke attributen goed zijn en daar je spelers op uitzoekt.
[...]
Italië is een prima competitie om voor de CL winst te gaan, amper echt sterke teams in de competitie(ondanks dat het wel zo lijkt).
Wat betreft dat scouten, ik scout vanaf februari ofzo heel veel jeugdspelers, op zoek naar de super regens. Er zijn heel wat teams die elk jaar weer de nodige briljantjes opleveren, denk aan Boca, River, Colo Colo, Lyon, Dinamo Zagreb etc. Niet elke speler wil meteen (of kost een vermogen) maar zo vind ik elk jaar wel een paar spelers met 5 sterren potentieel. Enige irritante is dat je dan dus wel een enorme bak scoutrapporten door moet spitten.
Yeah ik spit ook heel veel scoutrapports door. En probeer altijd samenwerkingsverbanden te maken met teams zoals jij ze noemt. (Momenteel verband met Velez, ook een goeie).
Ondanks het uitblijven van succes in de CL heb ik wel een stel talenten waar je U tegen zegt.
Let me introduuuceee:
De al eerder voorbij gekomen
Mohamed Bamba
Beste keeper van de wereld?
Mijn belgische baas:
Hasan Muller
Hele wereldtop wil hem hebben, maar ik hou hem mooi bij ajax.
Dit seizoen doorgebroken in de selectie (als tweede spits)
Martin Garate
Die zal wel iets beter worden dan Ze Gomes denk ik zo
Ondanks het uitblijven van succes in de CL heb ik wel een stel talenten waar je U tegen zegt.
Let me introduuuceee:
De al eerder voorbij gekomen
Mohamed Bamba
Beste keeper van de wereld?
Mijn belgische baas:
Hasan Muller
Hele wereldtop wil hem hebben, maar ik hou hem mooi bij ajax.
Dit seizoen doorgebroken in de selectie (als tweede spits)
Martin Garate
Die zal wel iets beter worden dan Ze Gomes denk ik zo
Wat van mijn toekomstige toppertjes:
Weggekocht bij Feyenoord voor 975k
Free transfer vanaf Ipswich, nou ja 135k betaald om em toch meteen te laten komen:
Helaas heeft ie tijdens z'n verhuur aan Vitesse z'n been gebroken, maar moet nog wel goedkomen.
Kleine 8m van Huracan:
En gelukkig had ik nog niet genoeg centrale middenvelders, dus heb ik er nog 1 gehaald voor 4.5m van Lens
Komende zomer maar eens kijken wie er mogen blijven en wie verkocht gaan worden. Heb nl nog een stuk of 2-3 centrale middenvelders in de jeugd rondlopen
Ook wel wat echte eigen kweek overigens, maar die zijn toch net ff wat minder dan deze talenten.
[edit]Lekker dan.. Nou begrijp ik waarom Marc Netto geen geld uit wil geven:

3e jaar op rij, ze hebben nu al zo'n 25m uit de club gehaald
Weggekocht bij Feyenoord voor 975k
Free transfer vanaf Ipswich, nou ja 135k betaald om em toch meteen te laten komen:
Helaas heeft ie tijdens z'n verhuur aan Vitesse z'n been gebroken, maar moet nog wel goedkomen.
Kleine 8m van Huracan:
En gelukkig had ik nog niet genoeg centrale middenvelders, dus heb ik er nog 1 gehaald voor 4.5m van Lens
Komende zomer maar eens kijken wie er mogen blijven en wie verkocht gaan worden. Heb nl nog een stuk of 2-3 centrale middenvelders in de jeugd rondlopen
Ook wel wat echte eigen kweek overigens, maar die zijn toch net ff wat minder dan deze talenten.

[ Voor 10% gewijzigd door toolkist op 30-12-2015 19:56 ]
Hoeveel ze uitkeren word elk jaar bekend gemaakt, het is meestal een paar ton. In het echt.toolkist schreef op woensdag 30 december 2015 @ 19:08:
[afbeelding]
Maar dit zijn toch wel pittige bedragen. En hoeveel vangen de aandeelhouders?
Heb nu de selectie van Freiburg rond, moet ook wel want zo ongeveer al het geld is weg
Nu door de voorrondes van de CL weten te komen, geen beschermde status en we mogen starten tegen AS Roma.
Als het goed is zou dit de tactiek moeten zijn, geen idee of alles goed doorkomt naar de workshop, nog niet eerder iets gepublished.
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=588499328
Zo speciaal is de tactiek ook weer niet, maar wel als je er de goede spelers bij zoekt.
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=588499328
Zo speciaal is de tactiek ook weer niet, maar wel als je er de goede spelers bij zoekt.
Ik speel echt te veel, maar goed, seizoen 7 met Utrecht :

Weinig transfers in de zomer, een transfervrije reserve en 2 huurspelers voor de breedte. Uitgaand ging talent Du Chatinier naar Villa, ik had 'm niet echt nodig vond ik en het bedrag was overtuigend.
In de winterstop wel aardige zaken gedaan, Man Utd kwam uit het niets ineens met een enquiry voor verdediger Figueiredo en ging uiteindelijk akkoord met een ruime transfersom van 27,5 miljoen. Hij was anderhalf jaar eerder voor 8,75m van Juventus gekomen dus aardig wat winst.
Wel een goede speler kwijt dus gaan zoeken naar een vervanger, dat was nog best lastig tot Real zich meldde voor Lusamba, mijn sterspeler. In de zomer kon ik het niet eens worden over de transfersom (o.a. Real en Barca zaten rond de 18-20 miljoen toen) maar dit keer ging Real akkoord met mijn vraagprijs.
Ben toen eens bij hun selectie gaan kijken en vond daar in Real Madrid B een Duitse verdediger die op de transferlijst stond, Benedikt Gimber. Prima vervanger van Figueiredo, dank je Real!
Als vervanger van Lusamba vond ik Adam Maher, stond bij PSV op de transferlijst en inmiddels ben ik een grotere club dus wilde hij wel komen. Nederlands en ervaring, ik zag het wel zitten.
De JC schaal was dit jaar weer voor ons:

De Eredivisie ook weer, al was het met 9 nederlagen wel mijn slechtste titeljaar tot nu toe. Ben bang dat ik een te smalle selectie had dit jaar om op elk front een fit en goed elftal op te stellen.

In de KNVB beker dan ook uitgeschakeld door Vitesse in de halve finale.
De Champions League bracht dit jaar eindelijk eens overwintering:

Al was dat maar van korte duur helaas:

Wel de doelstelling behaald dus prima!
Seizoensreview:

De selectie:

Komende zomer flink shoppen in ieder geval, het geld is beschikbaar en ik wil 22 zo gelijkwaardig mogelijke spelers hebben, op zijn minst.

Weinig transfers in de zomer, een transfervrije reserve en 2 huurspelers voor de breedte. Uitgaand ging talent Du Chatinier naar Villa, ik had 'm niet echt nodig vond ik en het bedrag was overtuigend.
In de winterstop wel aardige zaken gedaan, Man Utd kwam uit het niets ineens met een enquiry voor verdediger Figueiredo en ging uiteindelijk akkoord met een ruime transfersom van 27,5 miljoen. Hij was anderhalf jaar eerder voor 8,75m van Juventus gekomen dus aardig wat winst.
Ben toen eens bij hun selectie gaan kijken en vond daar in Real Madrid B een Duitse verdediger die op de transferlijst stond, Benedikt Gimber. Prima vervanger van Figueiredo, dank je Real!
Als vervanger van Lusamba vond ik Adam Maher, stond bij PSV op de transferlijst en inmiddels ben ik een grotere club dus wilde hij wel komen. Nederlands en ervaring, ik zag het wel zitten.
De JC schaal was dit jaar weer voor ons:

De Eredivisie ook weer, al was het met 9 nederlagen wel mijn slechtste titeljaar tot nu toe. Ben bang dat ik een te smalle selectie had dit jaar om op elk front een fit en goed elftal op te stellen.

In de KNVB beker dan ook uitgeschakeld door Vitesse in de halve finale.
De Champions League bracht dit jaar eindelijk eens overwintering:

Al was dat maar van korte duur helaas:

Wel de doelstelling behaald dus prima!
Seizoensreview:

De selectie:

Komende zomer flink shoppen in ieder geval, het geld is beschikbaar en ik wil 22 zo gelijkwaardig mogelijke spelers hebben, op zijn minst.
Zou eerst je selectie eens opschonen, veels te veel spelers met minder dan 20 wedstrijden
Nice! Gaat goed zo te zien. De Ligt is wel een goeie koop denk ik. Was bij mij een reserve speler dus uiteindelijk in seizoen 5 ofzo laten gaan naar Palermo voor 10 mil. Deze zomer maakte hij de transfer naar Real voor 40 milOn_E schreef op donderdag 31 december 2015 @ 13:47:
Ik speel echt te veel, maar goed, seizoen 7 met Utrecht :
Pff... Mijn eerste seizoen bij TSV 1860 Munchen zit er op. Na veel pijn en moeite van plek 1 terug gevallen en toch nog na competitie kunnen halen. Tegen Darmstadt. Na een 0-0 uit en 3-0 thuis een promotie behaald.
Blij maar geen selectie die daar eigenlijk op gebouwd is. Ik zal eens kijken of ik wat screens kan plaatsen morgen.
Blij maar geen selectie die daar eigenlijk op gebouwd is. Ik zal eens kijken of ik wat screens kan plaatsen morgen.
Het gaat steeds beter, leuk om te zien! En NL is zelfs op de ranglijst aan het stijgen voor Europese plekken!On_E schreef op donderdag 31 december 2015 @ 13:47:
Seizoensoverzicht
Maar ik denk wel dat Angeloonie gelijk heeft over het opschonen van je selectie. Aan de gespeelde wedstrijden van je selectie te zien heb je veel gerouleerd. Dit kan je gewoon zelf hebben gedaan of het kan komen door veel blessures/schorsingen. Mijn ervaring is dat een vaste kern van 14/15 spelers, die goed op elkaar zijn ingespeeld zijn, een beter resultaat geven.
[ Voor 6% gewijzigd door Curva op 31-12-2015 14:32 ]
PSN: Curvaa_
Ik speel nu toevallig tegen Utrecht in 2023, en niemand minder dan een 33 jarige Mario Balotelli scoort tegen me
Mijn nieuwe taktiek werkt nog niet echt hehe
als dit mijn team geen boost geeft, dan geef ik het op 

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Zo te zien heb je Parigini (of zoiets) ook alweer verkocht?
Helaas wel, wilde niet meer verlengen.toolkist schreef op donderdag 31 december 2015 @ 16:24:
[...]
Zo te zien heb je Parigini (of zoiets) ook alweer verkocht?
In 2015 met 1860 gespeeld geloof ik.soskes schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:32:
Pff... Mijn eerste seizoen bij TSV 1860 Munchen zit er op. Na veel pijn en moeite van plek 1 terug gevallen en toch nog na competitie kunnen halen. Tegen Darmstadt. Na een 0-0 uit en 3-0 thuis een promotie behaald.
Was vanwege de situatie waarin ze zitten en het stadion best moeilijk.
Flink huren en hopen dat je het eerste seizoen niet gaat degraderen. Dan krijg je flinke zak met geld en kun je eindelijk gaan investeren, tenminste als het bestuur dat geld aan jouw geeft.
Zoals aangegeven in het eerste seizoen een zware 3de plaats behaald. Ik begon bijzonder slecht en kon daarna lange tijd aanhaken. Sterker nog, ik heb vlak voor het einde nog op de eerste plaats gestaan. Alleen, daarna zoals zo vaak bij mij kon ik helemaal niets meer. In de laatste 4 wedstrijden maar 2 punten gehaald. Waar 4 genoeg was geweest voor rechtstreekse promotie.

Na een zwaar bevochten 3de plaats kwam ik in de play-offs niet tegen HSV (rechtstreeks gedegradeerd) of Hertha (rechtstreeks gedregadeerd) maar het verrassend Darmstadt.

In de laatste wedstrijd dankzij een rode kaart van Darmstadt kunnen winnen thuis.
Al met al een leuk en verrassend seizoen. Ik heb 1 topper voor de BL 2 kunnen halen, dat was Amaury Bischoff. Hij komt waarschijnlijk net te kort voor de BL 1. maar het eerste seizoen zeer succesvol geweest.
Nu hopen op een bevlieging van de jeugdopleiding die bijzonder goed is. En hopen dat ik ergens nog een moeder affiliate kan krijgen maar het bestuur doet daar bijzonder moeilijk over.

Na een zwaar bevochten 3de plaats kwam ik in de play-offs niet tegen HSV (rechtstreeks gedegradeerd) of Hertha (rechtstreeks gedregadeerd) maar het verrassend Darmstadt.

In de laatste wedstrijd dankzij een rode kaart van Darmstadt kunnen winnen thuis.
Al met al een leuk en verrassend seizoen. Ik heb 1 topper voor de BL 2 kunnen halen, dat was Amaury Bischoff. Hij komt waarschijnlijk net te kort voor de BL 1. maar het eerste seizoen zeer succesvol geweest.
Nu hopen op een bevlieging van de jeugdopleiding die bijzonder goed is. En hopen dat ik ergens nog een moeder affiliate kan krijgen maar het bestuur doet daar bijzonder moeilijk over.

[ Voor 184% gewijzigd door soskes op 01-01-2016 09:00 ]
lekker zo'n winterstop.
Lekker aan het knallen in de competitie en in europa en dan wordt er natuurlijk aan je toptalenten getrokken. Natuurlijk vervolgens een onhoudbare situatie dat je ze wel moet verkopen.
Alex (klik link voor profiel)

En vervolgens ook nog mijn toptalent spits welke paar weken eerder nog uitgeroepen is tot golden boy.
Feyenoord mazzelt ook nog met een flink bedrag, hebben ze ook zeker nodig.
Van Plateringen (klik link voor profiel)

En nu maar het seizoen gaan overleven en hopen weer wat nieuwe talenten aan te gaan trekken. Weer terug bij af
En aan mijn top centrale verediger en keeper wordt ook nog erg getrokken, ben benieuwd of zij zullen/kunnen blijven 
edit: en Veendorp (centrale verdediger) voor 38,5mln naar PSG en Nunnely (1,5 seizoen gekocht voor 6mln van ajax) voor 35mln (oplopend naar 45mln) naar Arsenal.
Wat een feest deze winterstop
Lekker aan het knallen in de competitie en in europa en dan wordt er natuurlijk aan je toptalenten getrokken. Natuurlijk vervolgens een onhoudbare situatie dat je ze wel moet verkopen.
Alex (klik link voor profiel)

En vervolgens ook nog mijn toptalent spits welke paar weken eerder nog uitgeroepen is tot golden boy.
Feyenoord mazzelt ook nog met een flink bedrag, hebben ze ook zeker nodig.
Van Plateringen (klik link voor profiel)

En nu maar het seizoen gaan overleven en hopen weer wat nieuwe talenten aan te gaan trekken. Weer terug bij af
edit: en Veendorp (centrale verdediger) voor 38,5mln naar PSG en Nunnely (1,5 seizoen gekocht voor 6mln van ajax) voor 35mln (oplopend naar 45mln) naar Arsenal.
Wat een feest deze winterstop

[ Voor 10% gewijzigd door Bean77 op 01-01-2016 13:00 ]
Lekkere bedragen voor die 1e 2.. Wat was hun waarde? Ik krijg het tot nu toe niet vaak voor elkaar om meer dan 40 a 45m te vangen (inclusief clausules), heb nu ook precies 1 speler die meer dan 20m waard is.
Alex was 21,5mln en Van Plateringen was 19,5mln vlak voor verkoop.toolkist schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 14:33:
Lekkere bedragen voor die 1e 2.. Wat was hun waarde? Ik krijg het tot nu toe niet vaak voor elkaar om meer dan 40 a 45m te vangen (inclusief clausules), heb nu ook precies 1 speler die meer dan 20m waard is.
Ik heb nu nog 1 speler (AMC) over met een waarde van 18,5mln (22jr) waar gelukkig (nog) geen concrete interesse voor is.
Zit nu met een transferbudget van bijna 240mln bij PSV. Er komt nu ook wat leuke interesse voorbij van clubs als Man Utd. Nu even bekijken of ik blijf of dat dit een moment is om over te stappen.
Het is voor mij enige tijd geleden dat ik heb gepost, maar had wel verder gespeeld. Helaas ben ik 2016 slecht begonnen want toen ik vandaag FM op wilde starten had ik een crashdump. Balen, ik was al in 2030.
Na een uurtje proberen heb ik de hoop opgegeven en ga ik nu maar opnieuw beginnen. Dit keer niet met Ajax maar met Heracles. Eens zien of ik met hen de eredivisie kan bestormen.
Overigens Terranova bedankt voor het delen van je tactiek. Ik ga 'm in mijn nieuwe game proberen!
Na een uurtje proberen heb ik de hoop opgegeven en ga ik nu maar opnieuw beginnen. Dit keer niet met Ajax maar met Heracles. Eens zien of ik met hen de eredivisie kan bestormen.
Overigens Terranova bedankt voor het delen van je tactiek. Ik ga 'm in mijn nieuwe game proberen!
Dat is jammer. Geen extra saves?JapieTalent schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 19:18:
Het is voor mij enige tijd geleden dat ik heb gepost, maar had wel verder gespeeld. Helaas ben ik 2016 slecht begonnen want toen ik vandaag FM op wilde starten had ik een crashdump. Balen, ik was al in 2030.
ben nu al weer bezig met 2019/20
We zijn dit jaar voor het eerst actief in de CL en kregen een flink transfer budget.
Ik heb diverse spelers laten gaan die gewoon te kort komen voor het niveau dat ik nastreef zoals de 2 Koreanen Jeong-Ho en Seung-Ho. Een AMC en DC.
Lainer wilde ik eigenlijk behouden aangezien het een leuke speler is maar hij wilde niet.
Daehli is geen topper maar wel multifunctioneel maar hij begon moeilijk te doen nadat ik een bod van Juventus had afgeslagen. Juventus wilde niet het gewenste bedrag beiden dus ging hij naar Swansea

Djuricin heb ik een jaar eerder gratis binnen gehaald. Ik wilde hem eigenlijk houden maar met die 16mln kon ik het team flink versterken.
Versterkingen:
De eerste speler die ik haalde was Kiko Casilla. HIj wilde pakweg 4mln aan tekenpremie dit wist ik omlaag te krijgen naar 2,9 waardoor hij vrij duur was voor zijn leeftijd.
Maar hij is een flinke stap vooruit tegenover mijn vorige nummer 1 en is het geld dus gewoon waard.
Gul is een 21 jarige DM. Geen wereld top maar voor Freiburg echt een topper. Ik heb er misschien iets teveel voor betaald maar hij kon direct in de basis en er zit nog wat rek in.
Ibric is een 18 jarige spits waar mijn scouts het echt in zien zitten. Heeft de potentie om wereld top te worden en heeft na 3 wedstrijden al 3 goals en 2 assists.
Zivkovic kennen we denk ik allemaal wel. Hem heb ik puur gehaald omdat hij het in vorige FMs altijd goed deed bij mij.
St Juste is een 22 jarige DC. Hij was een beetje een gok maar heeft tot nu toe goed uitgepakt en speelt elke wedstrijd.
Ruhak is een 17 jarige DC. Hem heb ik gehaald voor de toekomst maar speelt bijna elke wedstrijd naast St Juste.
De rest zijn spelers waar me ik nog niet echt zeker van ben.
In de competitie staan we na 8 wedstrijden 5e (1 punt achter de nr1).
In de CL voorronde moesten we tegen AS Roma. 3-1 thuis (Zivkovic) en 1-1 uit.
Kiko deed het top en met 6 verdedigende spelers zorgden we ervoor dat Roma niet veel voordeel wist te halen. Deze tactiek heb ik nu ook in de competitie al een paar keer gebruikt en werkt best lekker.
We zitten nu in een groep met PSG, Olympiakos en Juventus.
1-1 thuis tegen Juve en 2-1 verloren uit tegen PSG. Het stond lang gelijk maar toen moest Cavani zo nodig 2x scoren in 5min tijd.
Het is echt opvallend om te zien dat wij al een aantal keer bij dezelfde spelers uitkomen. Ik heb op dit moment namelijk ook Djuricin bij Freiburg spelen waar hij het idd echt geweldig goed doet voor een tranfervrije speler. Ook Gül zit bij mij in de pijplijn ik moet alleen nog even afwachten of hij mijn aabod verkiest boven dat van Schalke.
Ik loop trouwens wel een jaartje op je achter en mijn resultaten zijn net iets minder goed. Namelijk 2e in de 2.bundeliga en vorig seizoen met enkel Maher als grote aankoop 8e geworden in mijn eerste seizoen in de 1e bundesliga. Dat jaar wel uit bij Bayern en Dortmund gewonnen zonder gigantisch op de counter te spelen dus dat geeft de burger moed.
Dat vind ik toch erg netjes. Ik heb nu met 1860 dat ik behoorlijk wat moeite heb om uit de degradatie zone te komen. Zit nu in de winterstop en met 16 punten niet echt denderend. Gelukkig staat de nummer 6 maar op 10 punten van mij. Alles lekker dicht bij elkaar dus.Niconing schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 09:43:
[...]
Het is echt opvallend om te zien dat wij al een aantal keer bij dezelfde spelers uitkomen. Ik heb op dit moment namelijk ook Djuricin bij Freiburg spelen waar hij het idd echt geweldig goed doet voor een tranfervrije speler. Ook Gül zit bij mij in de pijplijn ik moet alleen nog even afwachten of hij mijn aabod verkiest boven dat van Schalke.
Ik loop trouwens wel een jaartje op je achter en mijn resultaten zijn net iets minder goed. Namelijk 2e in de 2.bundeliga en vorig seizoen met enkel Maher als grote aankoop 8e geworden in mijn eerste seizoen in de 1e bundesliga. Dat jaar wel uit bij Bayern en Dortmund gewonnen zonder gigantisch op de counter te spelen dus dat geeft de burger moed.
Dat lijkt behoorlijk op mijn seizoen zo in het begin. Bij mij stonden nummer 4 t/m 10 binnen twee punten van elkaar en ben ik door mijn positieve doelsaldo van +1 8e geworden ipv 10e. Gelukkig maar want dat scheelt serieus miljoenen die ik nu weer in de selet heb kunnen stoppen.soskes schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 12:39:
[...]
Dat vind ik toch erg netjes. Ik heb nu met 1860 dat ik behoorlijk wat moeite heb om uit de degradatie zone te komen. Zit nu in de winterstop en met 16 punten niet echt denderend. Gelukkig staat de nummer 6 maar op 10 punten van mij. Alles lekker dicht bij elkaar dus.
Met nu al 16 punten moet overleven echt wel lukken.
Ik heb alleen maar pech.
Start met Fortuna Sittard kijken of ik ze in de eredivisie kan krijgen.
Maar helaas iedere wedstrijd die ik speel is gelijk spel of verlies met zeker 3 punten verschil.
Is er ook een tutorial die je helpt met de eerste stappen?
Iedere speler wordt ook een bod op uitgebracht en gaan weg..
Dus nog heel wat uitzoek werk hoe het in elkaar steekt en dat ik successen ga boeken
Maar helaas iedere wedstrijd die ik speel is gelijk spel of verlies met zeker 3 punten verschil.
Dus nog heel wat uitzoek werk hoe het in elkaar steekt en dat ik successen ga boeken
PSN: McMillan0984
In mijn eerste seizoen in de 1e Liga ben ik net niet gedegradeerd. Dus dat doe je al een stuk beter.Niconing schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 09:43:
[...]
En ik heb geloof ik nog geen enkele keer van Bayern weten te winnen. Ik speel denk ik ook te aanvallend daarvoor. Dus qua prestaties zul je denk ik op hetzelfde pad zitten.
ps. de 18 jarige Ibric is ziekelijk goed.
Ik heb gisteravond mijn trainingsstaf, u19 staf en scouting naar een hoger niveau weten te tillen.
Als je voor het eerst speelt, kan je beter voor een absolute topclub kiezen om het spel te leren kennen. Bayern, Barcelona, Real, Manchester City, etc. Kans dat je wedstrijden wint is dan groter.Clavat schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 13:44:
Ik heb alleen maar pech.
Aye, ik zou zelf voor een club gaan die in het eigen land de absolute nummer 1 is of voor een echte top club waarvan je de spelers kent.DeZaag schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 17:10:
[...]
Als je voor het eerst speelt, kan je beter voor een absolute topclub kiezen om het spel te leren kennen. Bayern, Barcelona, Real, Manchester City, etc. Kans dat je wedstrijden wint is dan groter.
Met Fortuna heb je een ploeg die voor de JL vrij zwak is, waardoor het met Fortuna wat moeilijker is om het spel te leren.
Een bod op je spelers kun je afslaan, tenzij de situatie van de club zeer slecht is. In dat geval zal het bestuur het bod accepteren en heb je er niets over te zeggen.
Wanneer je een bod afslaat kan dit wel voor problemen in de selectie zorgen. De speler word boos op je en andere spelers kunnen zijn kant kiezen.
Als je een bod afslaat en de speler reageert hier negatief op dan kun je met hem praten.
Afhankelijk van wat je zegt en de instelling van de speler kun je hiermee het probleem oplossen of erger maken.
altijd leuk die testimonials voor spelers. Vaak spelen ze maar heel beperkt in hun wedstrijd. Chris Smalling zal nog lang nadenken over zijn testimonial, hij zat niet eens bij de selectie

Bij SI moeten ze echt eens naar de testimonials gaan kijken.Bean77 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 18:11:
altijd leuk die testimonials voor spelers. Vaak spelen ze maar heel beperkt in hun wedstrijd. Chris Smalling zal nog lang nadenken over zijn testimonial, hij zat niet eens bij de selectie
Afdwingen dat de speler ook speelt en ik weet dat ze het doen als iemand 10 jaar bij de club zit maar om het te doen bij iemand die nog geeneens 30 is vind ik een beetje raar.
We werden vorig seizoen uitgenodigd voor een testimonial van een speler van Lyon.
Er is geen enkele link tussen Freiburg en de speler en de speler in kwestie was 29.
Zit nu halverwege het seizoen en we zijn herbstmeister
Uiteindelijk zullen ze wel weer aan me voorbij gaan en kampioen worden, maar ik ben me er zeker van dat we in de top 3 eindigen en dus weer de CL in mogen.
We kunnen ons voor de rest van het seizoen focussen op de competitie aangezien we het tactische besluit genomen hebben om niet te overwinteren in Europa (ja zo is het gegaan).
Aha oke dus direct met een top club beginnen.
Ik al enthousiast een lage club om te kijken of ik de eredivisie in kan komen en verder te groeien.
Ik liet wel de assistent de rest regelen en ik alles over het eerste elftal.
Maar ik ga proberen
Ik al enthousiast een lage club om te kijken of ik de eredivisie in kan komen en verder te groeien.
Ik liet wel de assistent de rest regelen en ik alles over het eerste elftal.
Maar ik ga proberen
PSN: McMillan0984
Auch, 20 wedstrijden en plaats 16. Maar 12 doelpunten gescoord. Ik wil dus iets aanvallender spelen maar krijg gelijk 1-5 klop van RB Leipzig die met mij mee is gepromoveerd. Ik heb er een hard hoofd in.
FC Utrecht Seizoen 2022/23
Daar zijn we weer, te beginnen met de transfers dit seizoen:

Zoals beloofd een hele drukke zomer, heb spelers die echt te weinig aan bod kwamen of alleen bij de reserves rondliepen zoveel mogelijk verkocht. Vittorio Parrigini vertrok transfervrij omdat ik met geen mogelijkheid meer kon verlengen, Troupee was altijd net iets minder goed dan Dion Cools dus mocht ook weg ondanks dat Cools er ook al niet meer was, ik had nml. mijn zinnen gezet op Kevin Diks. Mathijs de Ligt klaagde over speeltijd en mocht toen ook alweer weg, kwam te weinig aan bod.
Qua aankopen dus basisklant Diks, Ikone van PSG als nieuwe rechtsbuiten, Van Ginkel definitief vastgelegd voor naast Ramselaar op het middenveld, een Argentijns wonderkind (Martinez) als concurrentie voor Berenstein en nog een potentiële basisklant voor centraal achterin in regen Delura.
Had veel verwachtingen van alle aankopen, seizoen begon weer met de JC-schaal:

Dit jaar was het weer een veredelde oefenwedstrijd.
De Eredivisie ging een stuk beter dan vorig seizoen maar was toch tot de laatste speeldag spannend, PSV draaide nml. ook een topseizoen. Toch weer kampioen geworden.

De KNVB beker blijft ook weer in Utrecht:

De Champions League was dit jaar weer spannend, na vorig seizoen voor het eerst overwinterd te hebben in de CL lukte dat dit jaar opnieuw:

En na de winter? Bijna naar de finale...

Een heerlijk jaar geworden zo!
De selectie:

Al mijn aankopen hebben hun bijdrage geleverd dit jaar, zeker Jonathan Ikone en huurling Yannick Ferreira Carresco, toevallig beiden als rechtsbuiten.
In de zomer hierop heb ik jongens als Frimpong, Alvarenga, Janssens en De Graaf ook een transfer gegund, allen (flink) van waarde geweest in de afgelopen jaren maar inmiddels voorbijgestreefd in de pikorde.
Op 17 augustus 2023 kreeg ik een aanbod van Valencia om daar de nieuwe manager te worden, na een blik op hun selectie (groot met veel oude en/of overbodige spelers) en financiën (''rich'') heb ik besloten om na 8 succesvolle seizoenen Utrecht te verlaten. Viva Valencia!
Daar zijn we weer, te beginnen met de transfers dit seizoen:

Zoals beloofd een hele drukke zomer, heb spelers die echt te weinig aan bod kwamen of alleen bij de reserves rondliepen zoveel mogelijk verkocht. Vittorio Parrigini vertrok transfervrij omdat ik met geen mogelijkheid meer kon verlengen, Troupee was altijd net iets minder goed dan Dion Cools dus mocht ook weg ondanks dat Cools er ook al niet meer was, ik had nml. mijn zinnen gezet op Kevin Diks. Mathijs de Ligt klaagde over speeltijd en mocht toen ook alweer weg, kwam te weinig aan bod.
Qua aankopen dus basisklant Diks, Ikone van PSG als nieuwe rechtsbuiten, Van Ginkel definitief vastgelegd voor naast Ramselaar op het middenveld, een Argentijns wonderkind (Martinez) als concurrentie voor Berenstein en nog een potentiële basisklant voor centraal achterin in regen Delura.
Had veel verwachtingen van alle aankopen, seizoen begon weer met de JC-schaal:

Dit jaar was het weer een veredelde oefenwedstrijd.
De Eredivisie ging een stuk beter dan vorig seizoen maar was toch tot de laatste speeldag spannend, PSV draaide nml. ook een topseizoen. Toch weer kampioen geworden.

De KNVB beker blijft ook weer in Utrecht:

De Champions League was dit jaar weer spannend, na vorig seizoen voor het eerst overwinterd te hebben in de CL lukte dat dit jaar opnieuw:

En na de winter? Bijna naar de finale...

Een heerlijk jaar geworden zo!
De selectie:

Al mijn aankopen hebben hun bijdrage geleverd dit jaar, zeker Jonathan Ikone en huurling Yannick Ferreira Carresco, toevallig beiden als rechtsbuiten.
In de zomer hierop heb ik jongens als Frimpong, Alvarenga, Janssens en De Graaf ook een transfer gegund, allen (flink) van waarde geweest in de afgelopen jaren maar inmiddels voorbijgestreefd in de pikorde.
Op 17 augustus 2023 kreeg ik een aanbod van Valencia om daar de nieuwe manager te worden, na een blik op hun selectie (groot met veel oude en/of overbodige spelers) en financiën (''rich'') heb ik besloten om na 8 succesvolle seizoenen Utrecht te verlaten. Viva Valencia!
Cool verslag. Best een mooi jaar om te vertrekken na zo'n prestatie. Succes bij Valencia! Ik post het volgende seizoen met Ajax vanmiddag.On_E schreef op zondag 03 januari 2016 @ 10:08:
FC Utrecht Seizoen 2022/23
Thanks! Inderdaad een trein die maar 1 keer voorbij kan komen dat Valencia.Grecio schreef op zondag 03 januari 2016 @ 11:11:
[...]
Cool verslag. Best een mooi jaar om te vertrekken na zo'n prestatie. Succes bij Valencia! Ik post het volgende seizoen met Ajax vanmiddag.
Kon wel bij FCU blijven tot ik de CL zou winnen maar dat kan met wat pech nog jaren duren, het is mooi geweest en ik laat wel een club achter die zich kan meten met de besten in Europa. Benieuwd hoe lang het duurt voor mijn opvolger het verkloot....
Daarom durf ik Ajax nog niet te verlaten. Kreeg op het eind van mijn seizoen een bod van Bayern maar ik kan mijn wonderkids niet vaarwel zeggen voor ik een CL heb gewonnenOn_E schreef op zondag 03 januari 2016 @ 11:15:
[...]
Thanks! Inderdaad een trein die maar 1 keer voorbij kan komen dat Valencia.
Kon wel bij FCU blijven tot ik de CL zou winnen maar dat kan met wat pech nog jaren duren, het is mooi geweest en ik laat wel een club achter die zich kan meten met de besten in Europa. Benieuwd hoe lang het duurt voor mijn opvolger het verkloot....
Ik heb een probleem. Ik heb van de afgelopen 25 wedstrijd een stuk of 20 gewonnen. De eerste 10 won ik overduidelijk, daarna werd het wat minder en nu merk ik dat ik alleen nog maar win met 1-0 bijvoorbeeld. Mijn team wordt steeds wisselvalliger en ik domineer geen enkele wedstrijd meer. Wat kan ik het beste doen? Iemand een tip hiervoor?
Een keer verliezen en dan gigantisch boos worden tegen je team 
Gebeurt bij mij ook zo vaak, dan zie je gewoon dat ze wel geloven dat 't goedkomt (zwak inschieten, maar een fractie van de schoten gaat op doel, nonchalante terugspeelballen, etc).
Er echt iets tegen doen lukt niet, bij de team bespreking heb je niet de juiste mogelijkheden om dit soort zaken aan te kaarten.
Gebeurt bij mij ook zo vaak, dan zie je gewoon dat ze wel geloven dat 't goedkomt (zwak inschieten, maar een fractie van de schoten gaat op doel, nonchalante terugspeelballen, etc).
Er echt iets tegen doen lukt niet, bij de team bespreking heb je niet de juiste mogelijkheden om dit soort zaken aan te kaarten.
Episode 6: Kloten met taktieken: Seizoen 2023/2024
Episode 5: Kan je hier terug vinden
Ik snap dat voor de lezer het misschien een beetje boring is maar ik wil toch perse eerst de Champions League winnen met Ajax voor ik vertrek. Dit seizoen kreeg ik aanbiedingen van clubs als Athletic Club (Bilbao), Bayern en Olympique Lyon. Desalniettemin wil ik het nog even volhouden bij Ajax. Tis ook wel geinig voor de achievements en statistieken. Ik probeer ondertussen wel mijn opmaak wat te veranderen.
Weg:
Helaas wilde Bentancur zijn contract niet verlengen, dus toen dit bod voorbij kwam met nog 1 jaar op zijn contract liet ik hem gaan. Alsnog 30 miljoen voor gekregen.
Mijn tweede spits Martinez begon te zeuren, en aangezien ik een ubertalent achter de hand had (zie toevoegingen), liet ik hem maar gaan. Slechts voor 14 miljoen naar Lazio.

Hetzelfde verhaal als Martinez, Pereira was meestal bankzitter. 14 mil naar FCP.
En Drommel was ondertussen 2e keeper, en hij had zoveel voor mij betekend. Vandaar dat ik hem voor een superlaag bedrag maar gewoon liet gaan. 3,4 mil naar Blackburn. Hij blijft voorlopig nog in onze herinnering, want hij staat nog in de 11 beste spelers overall van ajax.

Terug:
Ja nu komen er even een stel heerlijke spelers voor terug. Eerst mijn grote trots en vervanging voor Pereira; Muller. In 2020 gekocht voor 4,5 mil, nu klaar voor het eerste.
Gutierrez, was al eerder gekocht in 21 voor 2,5 mil.
Garate is de vervanger van Martinez. Wat een heerlijk talent. Kostte me maar 1,5 mil in 2021.
En tenslotte krijg Montefiore een jaartje de kans als vervanging van Bentancur. In 2020 gekocht voor 2,9 mil.

In deze transferperiode zag ik ook de door mij eerder verkochte De Ligt vertrekken voor 40 mil van Palermo naar Real Madrid, waar hij een miljoen per maand gaat verdienen. Sick!
Met de taktiek die ik nu gebruikte kwam ik elke keer niet verder dan net na de groepsfase CL, dus het was tijd voor een andere taktiek die ik ergens gevonden heb.
Super Cup
2-1 winst tegen Twente. Ik was stukken beter, maakte alleen de kansen niet af.
Competitie
Na een 6-0 overwinning op VVV was ik gelijk fan van de opstelling. Echter de volgende wedstrijd verloor ik 1-2 van Feyenoord, erg pijnlijk.. thuis! En ook verloor ik Utrecht bij maar dat mag bij de angstgegner wel vind ik. Toch stond ik wel netjes bovenaan op het eind.
Champions League
De taktiek bleek niet helemaal succesvol te zijn. Ondanks dat mijn selectie weer een stuk sterker was geworden lukte het weer niet;
Uiteindelijk werd ik derde.
Beker
Eenvoudige overwinningen op HBS, Zwolle en Fortuna.
Rond mijn selectie was het gelukkig redelijk stil rond de winterstop. Ik zat wel te twijfelen of ik verder ging met dezelfde tactiek. Toen ik net na de winterstop weer verloor van Feyenoord was het klaar. Ik kreeg van mijn broer, die in een andere tijdsdimensie coach is van Northampton Town in Engeland, een mooie nieuwe tactiek door.
Europa League
Het team moest nog even wennen aan de nieuwe tactiek, maar we kwamen toch wel een klein stukje verder, uiteindelijk tegen Lille eruit.

Competitie
De nieuwe tactiek bleek geweldig te werken. Na de Rotterdamse Ramp, zoals het genoemd wordt onder de fans, verloren we geen wedstrijd meer. Alleen Utrecht en Heerenveen wisten me op een gelijkspel te houden, en ik werd behoorlijk overtuigend kampioen

Beker
De beker is superbelangrijk als je hem wint. Dus vet fijn dat we deze prijs ook binnen haalde. Vrij overtuigend ook met een nieuwe record aan doelpunten in het toernooi. 5-0 tegen NEC, 4-1 tegen Heerenveen en uiteindelijk 5-1 tegen Twente in de finale. 3 prijzen toch nog dit seizoen.
De belangrijke spelers;

Overige feitjes;
PS: Teveel plaatjes, te lang verslag? Laat maar weten ik kan tegen kritiek
Episode 5: Kan je hier terug vinden
Ik snap dat voor de lezer het misschien een beetje boring is maar ik wil toch perse eerst de Champions League winnen met Ajax voor ik vertrek. Dit seizoen kreeg ik aanbiedingen van clubs als Athletic Club (Bilbao), Bayern en Olympique Lyon. Desalniettemin wil ik het nog even volhouden bij Ajax. Tis ook wel geinig voor de achievements en statistieken. Ik probeer ondertussen wel mijn opmaak wat te veranderen.
Weg:
Helaas wilde Bentancur zijn contract niet verlengen, dus toen dit bod voorbij kwam met nog 1 jaar op zijn contract liet ik hem gaan. Alsnog 30 miljoen voor gekregen.

Hetzelfde verhaal als Martinez, Pereira was meestal bankzitter. 14 mil naar FCP.

Terug:
Ja nu komen er even een stel heerlijke spelers voor terug. Eerst mijn grote trots en vervanging voor Pereira; Muller. In 2020 gekocht voor 4,5 mil, nu klaar voor het eerste.

In deze transferperiode zag ik ook de door mij eerder verkochte De Ligt vertrekken voor 40 mil van Palermo naar Real Madrid, waar hij een miljoen per maand gaat verdienen. Sick!
Met de taktiek die ik nu gebruikte kwam ik elke keer niet verder dan net na de groepsfase CL, dus het was tijd voor een andere taktiek die ik ergens gevonden heb.
Super Cup
2-1 winst tegen Twente. Ik was stukken beter, maakte alleen de kansen niet af.
Competitie
Na een 6-0 overwinning op VVV was ik gelijk fan van de opstelling. Echter de volgende wedstrijd verloor ik 1-2 van Feyenoord, erg pijnlijk.. thuis! En ook verloor ik Utrecht bij maar dat mag bij de angstgegner wel vind ik. Toch stond ik wel netjes bovenaan op het eind.
Champions League
De taktiek bleek niet helemaal succesvol te zijn. Ondanks dat mijn selectie weer een stuk sterker was geworden lukte het weer niet;

Beker
Eenvoudige overwinningen op HBS, Zwolle en Fortuna.
Rond mijn selectie was het gelukkig redelijk stil rond de winterstop. Ik zat wel te twijfelen of ik verder ging met dezelfde tactiek. Toen ik net na de winterstop weer verloor van Feyenoord was het klaar. Ik kreeg van mijn broer, die in een andere tijdsdimensie coach is van Northampton Town in Engeland, een mooie nieuwe tactiek door.
Europa League
Het team moest nog even wennen aan de nieuwe tactiek, maar we kwamen toch wel een klein stukje verder, uiteindelijk tegen Lille eruit.

Competitie
De nieuwe tactiek bleek geweldig te werken. Na de Rotterdamse Ramp, zoals het genoemd wordt onder de fans, verloren we geen wedstrijd meer. Alleen Utrecht en Heerenveen wisten me op een gelijkspel te houden, en ik werd behoorlijk overtuigend kampioen

Beker
De beker is superbelangrijk als je hem wint. Dus vet fijn dat we deze prijs ook binnen haalde. Vrij overtuigend ook met een nieuwe record aan doelpunten in het toernooi. 5-0 tegen NEC, 4-1 tegen Heerenveen en uiteindelijk 5-1 tegen Twente in de finale. 3 prijzen toch nog dit seizoen.
De belangrijke spelers;

Overige feitjes;
- Tocalli en Bamba zijn toegevoegd aan de beste 11 allertijden. Bamba werd dit jaar weer keeper van het jaar, en Tocalli werd voor de derde keer op rij talent van het jaar
- Nunnely verbreekt zijn crappy record van 8,34 in 30 apps, en zet hem op 8,39 in 27 games
- Runner up als manager van het jaar, die paupercoach van Feyenoord wordt eerste. Hebben ze naar de stand gekeken
PS: Teveel plaatjes, te lang verslag? Laat maar weten ik kan tegen kritiek
Wissel je nooit? Zie geen enkele (#) bij de Apps?
Oh jawel, dat plaatje komt van het team van het jaar, niet van de Squad pagina. Ik wissel bijna altijd 2/3 keer.Angeloonie schreef op zondag 03 januari 2016 @ 12:27:
Wissel je nooit? Zie geen enkele (#) bij de Apps?
EDIT: beter teamoverzichtje ingevoerd
[ Voor 6% gewijzigd door Grecio op 03-01-2016 13:05 ]
Tegenstanders leren op een gegeven moment ook je tactiek kennen, waardoor ze daar beter op anticiperen. Beetje tweaken van je tactiek kan daar tegen helpen, naast het eerder genoemde advies om na een nederlaag eens goed uit de slof te schieten.FraxleNL schreef op zondag 03 januari 2016 @ 11:20:
Ik heb een probleem. Ik heb van de afgelopen 25 wedstrijd een stuk of 20 gewonnen. De eerste 10 won ik overduidelijk, daarna werd het wat minder en nu merk ik dat ik alleen nog maar win met 1-0 bijvoorbeeld. Mijn team wordt steeds wisselvalliger en ik domineer geen enkele wedstrijd meer. Wat kan ik het beste doen? Iemand een tip hiervoor?