Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-10-2023

FraxleNL

PSN: FraxleHD

Is het trouwens normaal dat er bijna elke wedstrijd 1 of 2 blessure gevallen zijn? Ik heb nu inmiddels een ziekenboeg van 10 man. Wordt lastig voor mij om een goed team op te stellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@On_E
Lekker seizoen, jammer van de titel maar leuk om te zien dat het in de CL beter gegaan is. Alleen jammer dat je nu voorrondes moet spelen voor de CL.

Hoe is het Feyenoord in de nacompetitie vergaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:56

Angeloonie

Cheeseburger Addict

FraxleNL schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 15:10:
Is het trouwens normaal dat er bijna elke wedstrijd 1 of 2 blessure gevallen zijn? Ik heb nu inmiddels een ziekenboeg van 10 man. Wordt lastig voor mij om een goed team op te stellen..
Heb daar met Arsenal ook last van, maar dat ligt meer aan de spelers en is best realistisch :+

Gisteravond een regen gevonden, Nederlandse knul bij Vitesse, 15 jaar en nu al materiaal voor het eerste team.
Nu al 14 dribbling, finishing, hoge fysieke stats etc. Die gast wordt een beest :D

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FraxleNL schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 15:10:
Roteer je goed en hoe hoog is de trainings intensiteit?
Heb er zelf gelukkig geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:41

On_E

Housemusic

Deadsy schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 15:57:
@On_E
Lekker seizoen, jammer van de titel maar leuk om te zien dat het in de CL beter gegaan is. Alleen jammer dat je nu voorrondes moet spelen voor de CL.

Hoe is het Feyenoord in de nacompetitie vergaan?
Feyenoord speelde zich via play-offs tegen MVV naar lijfsbehoud. ;)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 13:17
Even druk IRL dus niet veel tijd gehad om te spelen. Wel de mooie verslagen weer gelezen en even +1 gedaan ;) Ik denk morgenavond een verslag van mijn 2021/2022 seizoen met Ajax.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Mijn 3e seizoen met Freiburg en ons 2e seizoen in de 1e liga zit erop.

We begonnen absurd slecht, onze eerste wedstrijd was voor de beker tegen SV Sandhausen (3e liga) en deze konden we pas na penalty's winnen. De 2 daarop volgende wedstrijden voor de competitie verloren we waardoor ik last minute nog wat paniek aankopen gedaan heb (eigenlijk gehuurd).

Maar de 2e seizoens helft was zo absurd lekker. Alles liep, aanvallend was het prachtig om te zien, achterin werd gevochten en wierpen ze zich voor de bal.

10 wedstrijden voor het einde deden we mee voor een CL plek. Ik moest samen met Gladbach vechten voor deze plek en ons programma was min of meer gelijk. Gladbach liet meer punten liggen dan Freiburg en we wisten de 4e plek te pakken met een CL ticket.

En toen kwam ik erachter dat de 4e plek geen CL ticket geeft maar slechts een EL ticket :(
Duitsland is 1 plek gezakt op de ranking en heeft maar nog 3 CL tickets.
Nog steeds een prachtig resultaat maar toch een kleine domper.

We hebben het ook goed gedaan in de beker. Elke ronde kreeg ik een ploeg die te pakken was, de halve finales waren Bayern, Leverkusen, Wolfsburg en ik met Freiburg en weer kreeg ik de zwakkere ploeg, Wolfsburg.
Nadat we met 3-1 (2 vingers in de neus) wisten te winnen van Wolfsburg mochten we in de finale tot mijn verassing tegen Leverkusen.
Omdat we nog zaten te knokken voor de 4e plek en ik dacht dat deze recht gaf op een CL ticket gaf ik geen spelers rust en heb ze de rest van het seizoen afgebeuld.
Hierdoor waren diverse belangrijke spelers toe aan wat rust net toen we de finale moesten spelen.
Deze finale hebben we uiteindelijk met 2-1 verloren.

Als ik de spelers wat meer rust had gegeven in de laatste paar weken dan het seizoen hadden we denk ik een goede kans gemaakt tegen Leverkusen. Het gat met de nr6 was dusdanig dat een EL ticket toch wel veilig was.

Voorlopig heb ik slechts 4.9mln gekregen voor transfers, ik hoop dat hier nog wat bijkomt.
Vorig seizoen kregen we 35mln aan prijzen geld en dit seizoen net geen 90mln. En ons contract met de shirtsponsor loopt af dus dit zal ook wel omhoog gaan.
Dus ik hoop dat we nog 20mln extra transfer budget krijgen.
Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/387672015435274710/C0B9132B4ED3D67B0579DF6F0C2C980310B1FAB0/

Het elftal dat het allemaal heeft gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/387672015435283993/C9FA163A08628506CD31B9CA3983D07DD5A6B368/

Er zitten flink wat spelers bij die al van begin af aan bij Freiburg zitten.

Frommann, het probleemkind uit de jeugd kan naar diverse clubs voor 2.5mln. Hij valt iets tegen dus hij mag denk ik vertrekken.
Mason heb ik uit paniek gehuurd van Tottenham, echt een lekkere speler. Geen wereld topper die het verschil maakt maar staat er wel elke wedstrijd.
Van Beek is echt top maar wil niet verlengen.

Ik had het liever iets minder goed gedaan dit seizoen, want nu weet ik dat er flink getrokken zal worden aan mijn dragende spelers. Ik heb niemand klaar staan om hun plek over te nemen en mijn shortlist is wel aardig maar ik wil niet te veel spelers vervangen.

edit:
Van Beek gaat dus weg.
Hij wilde een gesprek en gaf aan dat Monaco interesse in hem heeft. Ik vroeg hem of geld echt zo belangrijk voor hem was waarop hij reageerde dat zijn salaris bij Freiburg echt idioot laag was.
Ik bood hierop aan hem een flinke salaris verhoging te geven waarop hij het direct afkapt met de reactie dat ik financieel niet op kan tegen Monaco.

[ Voor 5% gewijzigd door Deadsy op 19-12-2015 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Mooi verslag! Wel geinig dat ik je team en de spelers al een beetje herken. Wat zijn je ambities trouwens? Met freiburg puur kampioen worden en dan verder kijken? En wat als Bayern je een baan aanbied?

Ik zit zelf namelijk bij Ajax een beetje in een Frank de Boer fase. Ik heb nu 5 jaar op rij het kampioenschap gehaald. In Europa strand ik elke keer net na, of in de groepsfase (zoals dit seizoen). Ben een beetje aan het twijfelen wat te doen na dit seizoen.

A: Ik blijf bij Ajax (doelsteling, CL kampioen, of Legend)
B: Ik ga naar voor een "Hero Challenge", waarbij je een pauperteam van de laagste naar de hoogste divisie brengt.
C: Realistisch spelen en indien er een goeie baan komt deze accepteren.

Keuzes Keuzes Keuzes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grecio schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 20:24:
[...]

Mooi verslag! Wel geinig dat ik je team en de spelers al een beetje herken. Wat zijn je ambities trouwens? Met freiburg puur kampioen worden en dan verder kijken? En wat als Bayern je een baan aanbied?

Ik zit zelf namelijk bij Ajax een beetje in een Frank de Boer fase. Ik heb nu 5 jaar op rij het kampioenschap gehaald. In Europa strand ik elke keer net na, of in de groepsfase (zoals dit seizoen). Ben een beetje aan het twijfelen wat te doen na dit seizoen.

A: Ik blijf bij Ajax
B: Ik ga naar voor een "Hero Challenge", waarbij je een pauperteam van de laagste naar de hoogste divisie brengt.

Keuzes Keuzes Keuzes
Eerst de titel of CL winnen en dan kijken hoe het bestuur met me omgaat. Op het moment aanbidden ze me. Blijven ze dat doen dan wil ik een stadion met mijn naam erop.
Ik zit op het moment nog in de opbouw fase en heb niet het gevoel dat ik echt iets bereikt heb.
Want als ik nu weg zou gaan dan ben ik me vrij zeker dat binnen 2 jaar alles wat ik bereikt heb weg is.

En ik kan niet naar Bayern gaan, ik ben opgevoed om anti-bayern te zijn, de hele Duitse familie is voor Gladbach, Dortmund, Schalke, Koln etc.

Mocht ik weg willen en er meld zich een topclub dan kies ik liever voor een grote naam met potentie die al langere tijd niets gewonnen heeft. Bayern word gewoon elk jaar kampioen.

Wanneer ik het gevoel heb dat ik klaar ben bij de club dan laat ik mijn contract aflopen of als het bestuur me slecht behandelt dan ben ik direct weg (na flink te dreigen en het publiek te maken).
En dan naar een club waar ik een lekker gevoel bij heb. Dat kan een subtopper zijn of een club op een zeer laag niveau.

Gewoon doen waar je zin in hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Deadsy schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 20:33:
[...]

Eerst de titel of CL winnen en dan kijken hoe het bestuur met me omgaat. Op het moment aanbidden ze me. Blijven ze dat doen dan wil ik een stadion met mijn naam erop.
Ik zit op het moment nog in de opbouw fase en heb niet het gevoel dat ik echt iets bereikt heb.
Want als ik nu weg zou gaan dan ben ik me vrij zeker dat binnen 2 jaar alles wat ik bereikt heb weg is.

En ik kan niet naar Bayern gaan, ik ben opgevoed om anti-bayern te zijn, de hele Duitse familie is voor Gladbach, Dortmund, Schalke, Koln etc.

Mocht ik weg willen en er meld zich een topclub dan kies ik liever voor een grote naam met potentie die al langere tijd niets gewonnen heeft. Bayern word gewoon elk jaar kampioen.

Wanneer ik het gevoel heb dat ik klaar ben bij de club dan laat ik mijn contract aflopen of als het bestuur me slecht behandelt dan ben ik direct weg (na flink te dreigen en het publiek te maken).
En dan naar een club waar ik een lekker gevoel bij heb. Dat kan een subtopper zijn of een club op een zeer laag niveau.

Gewoon doen waar je zin in hebt.
Ah ok. Ik bedoelde ook meer een topclub, niet specifiek Bayern. Maar ik snap kampioen worden wel inderdaad voordat je weg wil gaan.

Ik vind overigens het wel irritant hoe het soms werkt met transfer statussen. Zo had ik Nunnely op minimaal 45 mil staan. Komt Real Madrid met een bod van 36,5 dat na conditions kan stijgen tot 56 mil.

"Ajax have rejected the offer"...

Dat moeten ze eigenlijk gewoon inclusief conditions doen, dan had ik nog wel even willen kijken naar het bod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
net van Beek verkocht voor 27mln (de eikel).
27mln is een leuk bedrag, daar kun je veel mee blablabla. Ja ik krijg dus slechts 15% van dat bedrag.

Het was 0% en na een verzoek werd het opgekrikt naar 15%.
Ik mag me dus grotendeels met gratis spelers gaan versterken :/ Ik zie het al gebeuren dat ik 1 week na het sluiten van de transfermarkt opeens 20mln erbij krijg ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Mhm. Ik heb een stel spelers die oppeens op Req staan (requested transfer). Ik heb niet het gevoel dat ik na 5 verschillende FM's te dom ben om te begrijpen dat ik in een conversatie de verkeerde optie zou kunnen kiezen waarbij de spelers op Req zouden kunnen te komen staan. Gebeurd ook pas sinds dit seizoen. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker bezig Deadsy, ben benieuwd of je de volgende stap kan maken en een uitdager van de titel kan worden. Zo te lezen in je verdere posts blijft het financieel een pittige uitdaging.
Grecio schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 20:24:
[...]

A: Ik blijf bij Ajax (doelsteling, CL kampioen, of Legend)

Keuzes Keuzes Keuzes
In jou geval zou ik voor een mix van A en C gaan. Je bent nu al zolang onderweg dat je de club helemaal naar je hand hebt kunnen zetten en dus je theoretisch steeds verder hebt ontwikkeld. Deze hero challenge kan je ook over een aantal jaar nog aangaan. Maar ik ken uit ervaring het gevoel wanneer er zich een club meldt voor jou waar je heel moeilijk nee tegen kan zeggen. Maar laat deze zich eerst maar eens melden, kan je dan nog zien wat je doet :)

Ik heb vandaag veel tijd gehad en ben al redelijk ver gevorderd in mijn tiende seizoen. Afhankelijk van hoeveel zin ik vanavond nog heb volgt er later nog de update of anders morgen. Ik heb wel echt een aantal (Nederlandse) parels onder mijn hoede. Hopelijk blijft het gezeur over transfers nog even uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Jaap. op 19-12-2015 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
JapieTalent schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 22:41:
In jou geval zou ik voor een mix van A en C gaan.

Afhankelijk van hoeveel zin ik vanavond nog heb volgt er later nog de update of anders morgen.
Cool! Ja dat is ook mijn plan. Mocht er een topclub komen (Barca, Real, Man United, Bayern etc.) dan piep ik hem ertussen. En anders ga ik lekker doorklooien met mijn wonderkid team.

Ben benieuwd naar je update, mijn drang om een keer de vleugels uit te slaan komt ook vanuit jou verslagen, het lijkt me ook gaaf een carrière op te bouwen bij meerdere clubs. Toffe shit.

[ Voor 14% gewijzigd door Grecio op 19-12-2015 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grecio schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 22:44:
[...]

Cool! Ja dat is ook mijn plan. Mocht er een topclub komen (Barca, Real, Man United, Bayern etc.) dan piep ik hem ertussen. En anders ga ik lekker doorklooien met mijn wonderkid team.

Ben benieuwd naar je update, mijn drang om een keer de vleugels uit te slaan komt ook vanuit jou verslagen, het lijkt me ook gaaf een carrière op te bouwen bij meerdere clubs. Toffe shit.
Thanks, altijd leuk om te lezen dat het gewaardeerd wordt. Dat motiveert ook weer :)

Wat betreft dat laatste ben ik het wel met je eens, vandaar ook dat ik gekozen had voor PSG. Maar afgelopen jaar was ook wel een teleurstelling, dat ik er na een ongelukkig seizoen direct uitgeknikkerd werd. Dan is iets meer krediet ook wel lekker.

ik zie overigens dat ik bij PSG nog altijd als favoriet personeel sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
JapieTalent schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 22:50:
[...]

Thanks, altijd leuk om te lezen dat het gewaardeerd wordt. Dat motiveert ook weer :)

Wat betreft dat laatste ben ik het wel met je eens, vandaar ook dat ik gekozen had voor PSG. Maar afgelopen jaar was ook wel een teleurstelling, dat ik er na een ongelukkig seizoen direct uitgeknikkerd werd. Dan is iets meer krediet ook wel lekker.

ik zie overigens dat ik bij PSG nog altijd als favoriet personeel sta.
Ja dat snap ik, maar als het alleen maar succes en succes is dan is je Biography uiteindelijk ook maar saai :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JapieTalent schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 22:41:
[...]

Lekker bezig Deadsy, ben benieuwd of je de volgende stap kan maken en een uitdager van de titel kan worden. Zo te lezen in je verdere posts blijft het financieel een pittige uitdaging.
Er is geld zat, alleen ik mag het niet aanraken.
Dit probleem zit min of meer in elke FM, heb het gevoel dat dit te maken heeft met dat de AI op specifieke momenten kijkt naar je financiële situatie. En dat deze momenten slecht getimed zijn.

De AI van het bestuur reageert te traag op een positieve verandering in de financiële situatie.

Het % van de transfer inkomsten dat ik mocht uitgeven ging naar 0% omdat we tegen het einde van het seizoen in de min stonden.

Vlak voor het einde van het seizoen krijg je je transfer budget, welke gebaseerd is op de situatie van dat moment (we stonden in de min) en dat je over een paar weken prijzen geld krijgt word hierin niet meegenomen (terwijl als je het even uitreken je zeker bent van minstens de 6e plek).

Een paar weken later is dan het seizoen afgelopen en krijg je 85mln prijzen geld voor de competitie.
Vlak daarna gaat de transfer markt open en verkoop je een speler voor 27mln.
Hierdoor zit je opeens op meer dan 100mln, de situatie is dus volledig veranderd maar de AI van het bestuur reageert hier niet op.

En ik krijg ook niet de optie om erom te vragen.

En 100mln is voor Freiburg extreem veel, vooral als je kijkt naar onze verplichtingen voor het komende seizoen (salaris etc).

In de vorige FMs is me dit ook al vaker gebeurd. De AI gaat dan een paar weken na het sluiten van de transfer markt de situatie heerbordelen en verhoogd je transfer budget. Terwijl je niets meer kunt doen met dat geld.

In deze situatie raak ik dus een sleutel speler kwijt. Van de dikke zak met geld die binnen komt mag ik een fractie uitgeven. Hierdoor kan ik geen gelijkwaardige speler erbij halen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Overzicht:

S1: - 2015/2016 Ajax - Kampioen, bekerwinnaar in de Nederlandse Beker en uitgeschakeld in de eerste ronde knockout van de Champions League.
S2: - 2016/2017 Ajax - Johan Cruijffschaal, 3e in de competitie, uitgeschakeld in de kwartfinale van de Nederlandse beker en uitgeschakeld in de kwartfinale van de Champions League.
S3: - 2017/2018 Ajax - Kampioen, bekerwinnaar in de Nederlandse Beker en uitgeschakeld in de tweede ronde knockout van de Europa League.
S4: - 2018/2019 Ajax - Johan Cruijffschaal, 2e in de competitie, uitgeschakeld in de finale van de Nederlandse beker en uitgeschakeld in de kwartfinale van de Champions League.
S5: - 2019/2020 Ajax - Johan Cruijffschaal (Twente won in seizoen 4 de dubbel), kampioen, uitgeschakeld in de halve finale van de Nederlandse beker en uitgeschakeld in de poulefase van de Champions League.
S6: - 2020/2021 Paris Saint Germain - Kampioen, bekerwinnaar in de Beker van Frankrijk, bekerwinnaar in de Ligabeker van Frankrijk en uitgeschakeld in de eerste ronde knockout van de Champions League.
S7: - 2021/2022 Havant & Waterlooville - Na 13 wedstrijden ontslagen na een een conflict inzake vernieuwing jeugdcomplex.
S8: - 2022/2023 Werkloos - bewust werkloos gebleven bij uitblijven van een leuke uitdaging.
S9: - 2023/2024 Paris Saint Germain - 2e in de competitie, uitgeschakeld in de 10 ronde van de Beker van Frankrijk, verloren in de halve finale van de Liga Beker en uitgeschakeld in de kwartfinale van de Champions League
S10 - 2024/2025 Ajax -

Het seizoen was een feestelijke voor mij persoonlijk aangezien het mijn 10e was als hoofdtrainer in het betaalde voetbal en terugkijkend heb ik aardig wat zilverwaar weten te bemachtigen. Op naar nieuwe successen!

Zoals al aangegeven ben ik terug in Amsterdam aangezien mijn voorganger Ajax inwisselde voor het bondscoachschap van België. Bij mijn aankomst was ik enerzijds positief verrast: Verbeek had Ajax bijna compleet genationaliseerd op Rabiot en Gabbiadini na. In de selecties waren nog enkele oude bekenden te vinden zoals Cillessen, Veltman, Dijks, Klaassen en Sinkgraven, maar er waren ook nieuwe namen waarvan enkelen echt parels bleken. Klaverweide, Den Hartog, Oosterveld en Groenendijk zijn allen spelers waar we nu en in de toekomst veel plezier van gaan beleven. Daarnaast heb ik Tete (Real Madrid), Ferrero en de Kok nog bijgekocht. Helaas was het totaal plaatje niet alleen maar positief. Helaas heeft Verbeek ook een boel geld dat ik had opgebouwd over de balk gesmeten, getuige het terugkopen Owusu en Sinkgraven.

Tijdens het begin van de competitie was het (wederom) even zoeken naar de juiste tactiek, maar inmiddels heb ik deze gevonden door de nummer 10 die ik voorheen gebruikte te verplaatsen naar een verdedigende middenvelder. Gevolg: meer stabiliteit, overwicht en overall betere resultaten. De competitie ging tussen Vitesse, Feyenoord en mij. Waar eerst Vitesse afhaakte, en zelfs nog werd achterhaald door PSV, haakte Feyenoord pas 4 wedstrijden voor het einde af: Kampioen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AOoTaFa.png

In de beker ging het helaas niet zo voorspoedig: PSV was in de halve finale te sterk. Ook de Champions League werd met 0 punten uit 6 in een poule met Real Madrid, Benfica en Everton geen succes, maar ik wil hier niet te zwaar aan tillen. Ik was in de periode dat de wedstrijden gespeeld werden nog zoekende naar de tactiek en instelling. Volgend jaar wil ik in ieder geval weer de groepsfase overleven. Om dit te bewerkstelligen heb ik met Blind en Martins Indi, wiens contracten afliepen, wat ervaring aan de groep toegevoegd.

Opvallend:
Adrien Rabiot kan op 30-jarige leeftijd zijn debuut voor het Nederlands Elftal gaan maken aangezien hij voor het eerst bij de selectie zit. De geboren Fransman werd nooit opgeroepen voor het Franse Elftal, waarna hij een Nederlands paspoort aanvroeg en nu dus is opgeroepen door Danny Blind (ja, in mijn game zit hij er nog steeds).
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FI2ufkI.png

Edit: hij heeft zijn debuut gemaakt in de wedstrijd tegen Israel (2-1 winst) en was zelfs goed voor een assist.

[ Voor 5% gewijzigd door Jaap. op 20-12-2015 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:48
Zo damn zeg, jij gaat hard door de seizoenen heen, wel grappig dat Ajax zoveel spelers weer terugkoopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 16:38
Terranova schreef op zondag 20 december 2015 @ 02:13:
Zo damn zeg, jij gaat hard door de seizoenen heen, wel grappig dat Ajax zoveel spelers weer terugkoopt :P
In mijn 4e seizoen als PSV zie ik dat Ajax bij mij voornamelijk oud PSV'ers koopt. Zoet, Pieters, Lens, Rekik. Alleen vd Wiel hebben ze als eigen speler teruggehaald.
De eerste 3 seizoenen relatief makkelijk kampioen geworden, maar nu in een flinke battle met Ajax. Vorig seizoen waren ze 8ste geworden en hebben kennelijk wat goed te maken. Ik strijd zelf nog op 3 fronten mee in januari. Ola John en Zivkovic draaien momenteel als een malle bij Ajax.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Groenendijk, de nieuwe Klaassen haha. Daar zie ik wel een Potentiële koning in. En die Oosterveld zal wel behoorlijk wat gekost hebben?

Netjes begin toch met een kampioenschap, op dit team kan je gaan bouwen. Lijkt me ook wel geinig overigens als een persoonlijke challenge; bij een club slechts met spelers werken met de lokale nationaliteit.

0 punten in de CL is wel auch. Ik gebruik volgens mij trouwens die tactiek die jij poste ook. Ik wil alleen nog een tactiek vinden/bouwen om tegen grote tegenstanders te spelen of om een voorsprong te houden. Mss pas ik mijn tactiek alleen voor pittige potjes ook even aan met een DMC, kheb er zat, en nog een wonderkid rondlopen. Al zou dat allemaal voor volgend jaar zijn en dan weet ik niet of ik nog bij Ajax ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Terranova schreef op zondag 20 december 2015 @ 02:13:
Op zich valt het mee, was al redelijk gevorderd in dit seizoen toen ik eergister de update over PSG schreef. Heb gister iets meer dan een half jaar afgemaakt en direct de update geschreven.
Grecio schreef op zondag 20 december 2015 @ 10:46:
[...]

Groenendijk, de nieuwe Klaassen haha. Daar zie ik wel een Potentiële koning in. En die Oosterveld zal wel behoorlijk wat gekost hebben?

Netjes begin toch met een kampioenschap, op dit team kan je gaan bouwen. Lijkt me ook wel geinig overigens als een persoonlijke challenge; bij een club slechts met spelers werken met de lokale nationaliteit.

0 punten in de CL is wel auch. Ik gebruik volgens mij trouwens die tactiek die jij poste ook. Ik wil alleen nog een tactiek vinden/bouwen om tegen grote tegenstanders te spelen of om een voorsprong te houden. Mss pas ik mijn tactiek alleen voor pittige potjes ook even aan met een DMC, kheb er zat, en nog een wonderkid rondlopen. Al zou dat allemaal voor volgend jaar zijn en dan weet ik niet of ik nog bij Ajax ben :P
Groenendijk is nu nog backup achter Klaassen, maar die zal komend seizoen al voldoende speeltijd gaan krijgen. Oosterveld is in 2015/2016 ingestroomd in de jeugdopleiding van PSV, na 2 jaar voor 2,3 miljoen naar Barcelona gegaan en heeft daar voornamelijk in Barcelona B en op huurbasis gespeeld. In 2023/2024 kocht Verbeek 'm bij Ajax voor 26 miljoen. Beste zak centen dus.

Ik probeer overigens altijd meer dan de helft van mijn team afkomstig uit het land waaruit de club komt te houden, door in dit geval Nederlandse talenten te ontwikkelen plukt het Nederlands Elftal hier ook de vruchten van. Helaas is de Eredivisie wel afgezakt naar de 14e plek en moet ik dus ook playoff wedstrijden spelen voor Champions League.

Ik gebruik nu deze tactiek. Heeft toch iets meer defensieve zekerheid, wat met name tegen de grotere ploegen welkom is. Heb de vorige nog in het 3e slot staan voor de makkelijkere wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
JapieTalent schreef op zondag 20 december 2015 @ 11:07:

Ik probeer overigens altijd meer dan de helft van mijn team afkomstig uit het land waaruit de club komt te houden, door in dit geval Nederlandse talenten te ontwikkelen plukt het Nederlands Elftal hier ook de vruchten van. Helaas is de Eredivisie wel afgezakt naar de 14e plek en moet ik dus ook playoff wedstrijden spelen voor Champions League.

Ik gebruik nu deze tactiek. Heeft toch iets meer defensieve zekerheid, wat met name tegen de grotere ploegen welkom is. Heb de vorige nog in het 3e slot staan voor de makkelijkere wedstrijden.
Mijn eerste selectie heeft;
1 Argentijn
3 Brazilianen
1 Colombiaan
1 Uruguayaan
1 Tsjech
1 Fransman
9 Nederlanders
1 Mexicaan
2 Portugezen
1 Roemeen

9 op 22 dus. Oeps. Maar wel samba-voetbal.

Oh, en ik jat die tactiek ook even voor mijn 2e slot ;) Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grecio schreef op zondag 20 december 2015 @ 11:12:
[...]

Mijn eerste selectie heeft;
1 Argentijn
3 Brazilianen
1 Colombiaan
1 Uruguayaan
1 Tsjech
1 Fransman
9 Nederlanders
1 Mexicaan
2 Portugezen
1 Roemeen

9 op 22 dus. Oeps. Maar wel samba-voetbal.

Oh, en ik jat die tactiek ook even voor mijn 2e slot ;) Thanks
You're welcome, maar eigenlijk bedank je de verkeerde. Ik heb 'm ook maar gedownload van dat forum. ;)

Ik heb 22 Nederlanders, 1 Welshman, 1 Uruguayaan en een Zweed. 22 op 25. :)

Edit: nog een oud voetballer aan de staf toegevoegd: Claudio Marchisio.

[ Voor 6% gewijzigd door Jaap. op 20-12-2015 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
JapieTalent schreef op zondag 20 december 2015 @ 11:15:
[...]

You're welcome, maar eigenlijk bedank je de verkeerde. Ik heb 'm ook maar gedownload van dat forum. ;)

Ik heb 22 Nederlanders, 1 Welshman, 1 Uruguayaan en een Zweed. 22 op 25. :)
Bedankt voor het vinden en delen :P

Zo 22 op 25, das andere koek. Ik probeer het altijd wel maar goed als ik dan weer zo'n (potentiele) wonderkid vind dan kan ik het niet laten te toe te voegen aan mijn selectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:57
Mooi seizoensoverzichten komen er weer voorbij! :)

Wat ik bij mijn game met Ajax merk is dat het moreel verschrikkelijk snel daalt. 3 wedstrijden, waarvan 2 CL en 1 Eredivie, gelijk gespeeld en direct is er in mijn hele selectie geen groene pijl meer te vinden. Alleen maar gele en oranje. Dat vind ik wel wat overdreven...

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:16

Christiano007

Ich bin der champion

Ik word altijd zo moe van het gezeik van spelers. Anderhalve maand bezig en ze "spelen te weinig" terwijl ze 1 of 2 wedstrijden minder hebben als hun concurrent.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Christiano007 schreef op zondag 20 december 2015 @ 11:55:
Ik word altijd zo moe van het gezeik van spelers. Anderhalve maand bezig en ze "spelen te weinig" terwijl ze 1 of 2 wedstrijden minder hebben als hun concurrent.
Herken het wel, maar ik heb wel het idee dat ik dit nu (seizoen 11) minder heb dan in het begin van mijn save. Wellicht roteer ik nu beter of het is echt minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Christiano007 schreef op zondag 20 december 2015 @ 11:55:
Wat bij mij nog wel eens wil helpen is hun status te verlagen naar rotation of backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 20 december 2015 @ 12:27:
[...]

Wat bij mij nog wel eens wil helpen is hun status te verlagen naar rotation of backup.
Dat wil soms helpen, maar het kan zelf ook weer voor klachten zorgen, 'waarom heb je mijn status veranderd?' :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Wel leuk trouwens om Eder Alvarez Balanta nu eens "in het echt" te zien voetballen bij Barca-River. Die gast koop ik bij elke game die ik begin, sinds FM 2014 meen ik.

In game net m'n 2e toppertje van afgelopen seizoen verkocht:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/m2i3M/c12a896410.png

Zat waarschijnlijk nog veel meer in. Ze kwamen met 20M aanzetten dus ik dacht, laat ik dat eens bijna verdubbelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
toolkist schreef op zondag 20 december 2015 @ 13:10:
Wel leuk trouwens om Eder Alvarez Balanta nu eens "in het echt" te zien voetballen bij Barca-River. Die gast koop ik bij elke game die ik begin, sinds FM 2014 meen ik.

In game net m'n 2e toppertje van afgelopen seizoen verkocht:
Netjes, bij mij speelt die vent ook bij Real Madrid.

Ik heb net een speler terug gekocht voor 12,5, die ik anderhalf jaar geleden nog verkocht voor 40 mil. Dat is pas zaken doen haha.

Zijn jullie trouwens ook zo verschrikkelijk onsportief dat je bij het stemmen voor manager van het jaar de lijst sorteert en de laagst beoordeelden de meeste punten geeft zodat je niet stemt voor je concurrenten?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Grecio schreef op zondag 20 december 2015 @ 13:35:
Zijn jullie trouwens ook zo verschrikkelijk onsportief dat je bij het stemmen voor manager van het jaar de lijst sorteert en de laagst beoordeelden de meeste punten geeft zodat je niet stemt voor je concurrenten?:P
Wat is daar onsportief aan? >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grecio
Episode 4: Same ol' Same ol': Seizoen 2021/2022

Episode 3: Kan je hier terug vinden

Doelstellingen voor het nieuwe seizoen: Kampioen, verder komen in de CL, en de rest maakt niet zoveel uit. Dus hierin niet veel veranderingen ten opzichte van vorig jaar.

Weg:
Leon Bailey. Chelsea kwam met een bod van 40 miljoen. Strik eromheen en weg. Dit bleek achteraf het hoogste ontvangen bedrag sinds Wesley Sneijder. Hij won met Ajax in '19/'20/'21 de titel, en de supercup in '18. 67 apps, 26 gls en 15 assists, en een plek in de Overal Ajax 11. We zwaaien hem uit met respect.
de Ligt Altijd net-niet een selectiespeler gebleven. Wellicht ook omdat ik hem niet heel veel gebruikt heb. Wolfsburg bood 10 mil, dus hij mocht van mij gaan.
Floranus Mijn 3e verdediger, verkocht aan Aston Villa voor 7 miljoen.
Maric Was een miskoop, slechte keeper, wat verlies op geleden en voor 1 mil weg.

Toegevoegd aan selectie:
Menno Vink Vorig jaar keeper van het jaar in de Eredivisie, op huurbasis in Groningen. Dit moest beloond worden. 2e keeper achter mijn vaste man Drommel. Vink is een talentje van Utrecht, maar wordt niet meer dan een prima eredivisie keeper, ooit gekocht voor 750k in '17.
Michael Kruithof Volgens mijn assistent een DR, maak ik vind hem meer een DC, zal vanaf nu als DCR spelen.
Luis Tocalli gekocht voor 10 mil. (toenmalig) wonderkid. Nu mijn nieuwe eerste DR.
Adrian Villalobos doorgeschroven naar de eerste selectie. Wonderkid (zie vorige episode), met als nadeel zijn 14 mil clausule in zijn contract.

Mijn selectie komend seizoen;

GK: Drommel (Vink)
DC: Dionisi, Kruithof (Escobar)
DL: Ailton (Maouassa)
DR: Tocalli (Iazinho)
MC: Van de Beek, Nouri (Pereira, Bentancur)
AMC: Klaassen (Sinkgraven)
AML: Niculescu (Villalobos)
AMR: Nunnely (Cerny)
FC: Ze Gomes (Martinez)

De eerste seizoenshelft

Super Cup
Ik begon lekker met een eenvoudige overwinning. 3-0 winst op de Graafschap, met een hattrick van mijn Spaanse spits Martinez. Met deze twaalfde overwinning neemt Ajax het record overwinningen over van PSV.
Competitie
In de competitie ging het wel lekker. Vanaf de 2e speelronde op de eerste plek tot de winterstop.
Beker
Zoals altijd wat minder belangrijk. Met een B-elftal eenvoudig gewonnen van NAC, Sparta en Vitesse.
Champions League
Ik werd geloot in een poule met Udinese, Zenit en Man Utd. Mijn eerste gedachte was gelijk dat ik sowieso 2e moest worden. Het begon goed met 2-0 winst op Udinese. Echter verloor ik uit tegen Zenit en Man United. Vervolgens thuis gelijk tegen Man Utd. Na een 4-2 overwinning uit op Udinese waren er nog alle kansen. Ik moest alleen van Zenit zien te winnen, thuis. Dit leek mij zeer goed te doen. Helaas zat er deze keer geen Houdini act in, en schoot een 2-1 overwinning uit mijn handen na doelpunten van Neto (67e minuut) en Pronichev (92e). Helaas, na de winterstop Europa League...

Ik speelde in deze competitiehelft overigens mijn 300e potje als manager. Waarbij ik wel trots op de vermelding van mijn avg squadage; 21.

Een vrij drukke winterstop. Er kwamen allemaal biedingen voor Escobar. Escobar is mijn derde verdediger en er kwam een bod van 35 miljoen van Wolfsburg. In '19, '20, '21 won hij de eredivisie met mij, en de supercup in '18 en '21. Ik vond dat hij wel mocht vertrekken in plaats van mijn bank warmhouden.
Iedereen zat achter Bentancur aan, maar ondanks een geaccepteerd bod van 15 mil wilde hij blijven.

Als vervanging haalde ik Kay de Wit terug van loan. Die stiekem bij zijn verhuurperiode Wonderkid was geworden. Puur eigen jeugd deze jongen.

De tweede competitiehelft

Europa League
1e knockout gewonnen van Sparta Prague (3-0 uit, 2-2 thuis). 2e knockout gewonnen van newcastle (2-1 uit, 1-0 thuis) en uiteindelijk uitgeschakeld door FCP (1-2 thuis, 3-3 uit). Zoals je ziet kwam ik dus 1 doelpunt tekort helaas. De winst tegen Prague was wel mooi aangezien ik vorig jaar nog kansloos verloor van ze.
Beker
Winst op Dordrecht en NEC met een B-elftal, en vervolgens gewonnen tegen de Graafschap in de finale. Was een tijd geleden dat ik hem won dus dat was wel een keer leuk, al heb ik natuurlijk geluk gehad qua tegenstanders. Ik ben overigens een immens record aan het bouwen, staat nu op 37 games unbeaten (ondanks jaren zonder bekerwinst). Dit omdat het spel verliezen met penalties niet erkend als een verlies game : )
Competitie
Dit was een eitje, sinds speelronde 2 niet van plaats 1 af geweest. Won hem wel pas in de 33e ronde met een laffe 2-2 overwinning op Utrecht. Ik was wel blij dat ik tegen Zwolle 7-2 kon winnen. Hierdoor is mijn 6-2 verlies tegen Real Madrid uit de boeken geschoten als high scoring game.

Mijn team of the season;
Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/404560514042078067/FAAF6607165057D09D0389C6AA8F71A4FE9E86CE/

Overige dingetjes:
  • Ik ben eerste geworden in de Hall of Fame voor Nederland
  • Vier spelers zijn toegevoegd aan de beste 11 allertijden; Nunnely, Ze Gomes, Dionisi en Ailton
  • Drommel won het silver als keeper van het jaar, Ortola mijn oud keeper werd eerste, auch.
  • Ze Gomes was heerlijk in vorm. op 30 januari pakte hij al het record op PoM voor Ajax. Ondanks wat blessures een goed seizoen gespeeld verder. 8.01 uit 22 apps! en werd hiermee recordhouder qua rating, overgenomen van Klaassen. Ook werd hij ondanks zijn blessures 3e topscoorder met 20 goals.
  • De Young Players of the Year waren enkel Ajacieden; Tocalli - de nieuwe aankoop -, Martinez, en Villalobololloslaloolos. In de JL werd een ajacied speler van het jaar, ook werd een ajacied 3e topscoorder en waren de 3 jonge spelers van het jaar ajacieden. Er komt dus wat talent aan!
  • Ikzelf werd opnieuw manager van het jaar ; )
Ik zit nog even in twijfel over de toekomst, maar ik ga deze zomer in elk geval mijn contract (loopt tot '24) niet verlengen. Overigens kocht ik aan het eind van het seizoen de eerder verkochte Bailey (40 mil) terug voor 12,5!!!! miljoen. Blijkbaar had Chelsea in de 3 wedstrijden en 3 invalbeuren al gezien dat Bailey niet goed genoeg was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
En weer twee transfers die ik niet tegen kon houden, zonder dat m'n hele elftal zich tegen me zou keren:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/m2oD1/6f57c6f9d7.png
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/m2oOS/c85987ec9e.png

't gaat nu wel heel hard.
Liverpool zit achter Tete aan maar biedt nog niet genoeg.
Alvarez Balanta heeft op de een of andere manier een transfer request geaccepteerd gekregen. Verwacht dat voor de deadline over 2 weken er nog wel een club langskomt met een bod van 30m.
Voor Riedewald beginnen de 1e serieuze aanbiedingen ook al te komen, eens kijken hoe lang ik die nog hier kan houden.

[edit] Overigens ziet de Arena er nu zo uit tijdens wedstrijden, er worden zo'n 13k stoeltjes bijgebouwd na heel veel zeuren van mijn kant.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/m2pa5/77deff8a15.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door toolkist op 20-12-2015 15:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terranova
Update einde seizoen 2:

Het onmogelijk is gebeurd, na een prachtig eerste seizoen met kampioenschap en promotie is de Serie A afgesloten met een 3e plek.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/m2qKz/d117ea5c85.png

Dit is natuurlijk als een complete verrassing, ik heb namelijk alleen maar transfervrije spelers gehaald + 2 spelers voor 500k bij elkaar.

Dit is helemaal knap als je de statistiek ziet van meeste balbezit per wedstrijd

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/m2qPW/29cb55ec93.png

Ik heb dus Avellino de meest Italiaanse Italiaanse club gemaakt.

Na de laatste wedstrijd van de competitie moest er echter nog één wedstrijd gespeeld worden. De Bekerfinale.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/m2ru4/2a50210251.png

Helaas was Juventus gewoon te sterk.

Probleem is nu dat ik zeer weinig geld het team moet versterken. Vorig seizoen ging dat prima door gratis spelers op te pikken met flink wat potentie, dit jaar zat dat er helaas niet in. Dus het gaat nu goed zoeken worden.

Dit is het wonderteam van Avellino

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/m2s1T/b121e99f60.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Terranova op 20-12-2015 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wildhagen schreef op zondag 20 december 2015 @ 12:48:
[...]

Dat wil soms helpen, maar het kan zelf ook weer voor klachten zorgen, 'waarom heb je mijn status veranderd?' :P
Soms aan het begin van de zomer wanneer er flink wat mutaties zijn zet ik een verkochte speler terug naar het 2e of de jeugd. Puur om even wat op te ruimen zodat ik met rust kan zien hoe groot de groep is en wat ik nodig heb etc.

Dan is een speler verkocht, de transfer vind over 2 dagen plaats, ik zet hem even terug en dan gaat hij zeuren over dat ik hem heb terug gezet naar het 2e.

Net Xabi Alonso toegevoegd aan mijn staf.

Ondanks de financiële problemen op transfer gebied heb ik wel weer een leuk team op weten te zetten.
Top 6 zou er gewoon in moeten zitten.
De reserves zijn op diverse posities een stuk minder dan de basis speler, hopelijk ga ik hier niet te veel problemen mee krijgen.

[ Voor 20% gewijzigd door Deadsy op 20-12-2015 19:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Overzicht voorgaande seizoenen:

S11 - 2025/2026 Ajax -

Vol goede moed begon ik aan het 11e seizoen van mijn carrière. We hadden belangrijke spelers weten te behouden en met Blind en Martins Indi een boel ervaring er bij gekregen. Overigens speelde alleen Martins Indi een rol van betekenis dit seizoen, Blind was voornamelijk bankzitter.

Waar ik vorig seizoen blij was met mijn nieuwe tactiek, liep het dit seizoen in het begin totaal niet en we leden veel puntverlies, waarna ik terug heb gegrepen naar de oude tactiek. Net op tijd zo bleek: vlak na de winterstop hadden we de opgelopen achterstand ingehaald, waarna een korte gelijkwaardige strijd tussen Feyenoord en Ajax volgde maar al snel haakten de Rotterdammers af waardoor ik 3 wedstrijden voor het eind weer Kampioen werd! De 42e titel voor de Amsterdammers.

Nadat in het begin van het seizoen de Johan Cruijfschaal al werd verloren van PSV (0-2), bleken zij in de Nederlandse Beker wederom te sterk voor ons: 1-3. Ditmaal was het eindstation echter al in de 4e ronde.

Aangezien Nederland 14e staat op de coëfficiëntenlijst moesten we kwalificatie wedstrijden spelen om mee te mogen doen aan de Champions League. Na een tweeluik met Omonoia (7-1) en M. Tel-Aviv (3-2) kwalificeerden we ons voor de groepsfase en werden we geloot in een poule met Barcelona, Man Utd en Basel. Na 6 wedstrijden telden we 2 punten: 2x gelijk tegen Basel en 4 (grote) nederlagen tegen Barcelona en Man Utd (wie later de Champions League wisten te winnen). Terechte uitschakeling, deels toe te wijzen aan mijn gestuntel met tactiek, maar desondanks een grote domper. Ik wou wel eens verder komen.

Opvallend dit seizoen was dat mijn 1e spits Martin de Kok (screen in vorige update) 2x een blessure van 4 maand opliep en dus praktisch niet heeft gespeeld. Zijn backup deed het echter fantastisch. Alex de Vries deed het zo goed dat hij zowel speler van het jaar, de topscorerstitel pakte en een plek als Icoon van Ajax pakte.

Aan het einde van het seizoen toen de transfermarkt open ging begonnen clubs aan mijn spelers te trekken waardoor ik mijn handen weer vol had aan het tevreden proberen te houden van de spelers. Dit was geen gemakkelijke opgave gezien de prestaties in de Champions League de afgelopen twee jaar. Toen er ook verschillende clubs voor mijn diensten kwamen, trok er één direct de aandacht: Liverpool. Een prachtige club en kijkend naar hun geschiedenis leerde dat zij sinds het begin van mijn save slechts 1x de Capital One Cup hebben gewonnen (2017), verder zijn ze niet eens in de buurt geweest van eremetaal. Toen zij een aanbod deden, was ik dusdanig enthousiast dat ik dat geaccepteerd heb en dus nu manager ben bij Liverpool. Ik ga proberen om mijn nr 10 Groenendijk en spits Alex de Vries mee kan nemen bij deze stap, hoewel dit niet goedkoop gaat worden. En dan eens zien of we de top van Engeland kunnen bestormen.

Ik heb afgelopen week behoorlijk wat kunnen spelen waardoord ik steeds voor liep op mijn verslagen, vandaar dat ik er nu drie in drie dagen heb gepost, maar nu ben ik weer "bij" en zal het weer even duren voor de volgende komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Nou ik heb de Mobile versie aangeschaft.
Nu eens kijken of ik er ook wat van kan of dat ik gewoon een prutser ben en niet verder kom.

Heb zelf 0,0 ervaring met zoiets maar wil graag de kennis verlegen.
Ik ben benieuwd of het me lukt

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanwege mijn idiote bestuur ging ik er een beetje vanuit dat het dit seizoen iets minder zou gaan.
Nou, we hebben nu 7 wedstrijden gespeeld voor de competitie en het niet iets minder maar het gaat veel minder.

7 wedstrijden 6 punten.

We begonnen sterk met 6 punten uit de eerste 3 wedstrijden en sindsdien alles verloren.
De spelers geven mij de schuld maar zo slecht spelen we geeneens, meer kansen en meer balbezit in bijna alle wedstrijden maar ze gaan er gewoon niet in.

Bijna iedereen gaat voor eigen kansen en men loopt elkaar in de weg.
Nu moet ik de tactiek dus volledig aanpassen. Hopelijk krijg ik het snel weer op de rails anders is overwinteren in Europa onmogelijk en mag ik blij zijn als ik aan het einde van het seizoen nog een baan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Hebben er mensen hier interesse om een keer dat online draft te doen? Ik ben er wel benieuwd naar namelijk. Probleem is volgens mij dat je dan altijd online moet zijn tegelijkertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Laatst online: 01-09 08:48
Terranova schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:34:
Hebben er mensen hier interesse om een keer dat online draft te doen? Ik ben er wel benieuwd naar namelijk. Probleem is volgens mij dat je dan altijd online moet zijn tegelijkertijd.
Vroeger werkte een multiplayer spel inderdaad zo dat het alleen verder ging als je allemaal online was.
Zon Multiplayer game maakt het natuurlijk wel leuk. maar als je weinig tijd hebt allemaal, is er geen beginnen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Wie zei er ooit dat Marc Overmars geen geld uit durft te geven? ;-)

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/m3YoZ/f9938d5d14.png

75k!!! salaris per week voor een jeugdspeler...
Maar goed dat ik 't nog even controleerde, normaliter accepteer ik dit soort dingen zonder te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

5e seizoen met Utrecht ook alweer voorbij, ik speel te veel. :+

Zal vanavond weer een overzicht posten met screens, de buit dit jaar was de JC schaal, 3e plaats in de CL groepsfase dus overwinterd in de EL, daar FC Basel en Lokeren verslagen tot ik in de kwartfinale werd uitgeschakeld tegen Real Madrid. Kampioen geworden van de Eredivisie en de KNVB bekerfinale verloren tegen Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:49
Ik ben met Feyenoord begonnen, maar teveel spelers perongeluk verkocht en kan er niks goeds voor terug krijgen helaas. Daarna met Leeds aan de gang gegaan, maar ik kan maar geen wedstrijden winnen. Scoor veel te weinig, statistieken vaak wel in mijn voordeel. Arsenal ook niet aan de praat gekregen, dus binnenkort maar weer eens opnieuw beginnen. Misschien maar met een gedownloade tactiek en die een beetje tweaken dan... iemand tips? Vorige jaargangen ging het allemaal veel gemakkelijker dan deze versie voor mij .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Beavbusi schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:28:
Ik ben met Feyenoord begonnen, maar teveel spelers perongeluk verkocht en kan er niks goeds voor terug krijgen helaas. Daarna met Leeds aan de gang gegaan, maar ik kan maar geen wedstrijden winnen. Scoor veel te weinig, statistieken vaak wel in mijn voordeel. Arsenal ook niet aan de praat gekregen, dus binnenkort maar weer eens opnieuw beginnen. Misschien maar met een gedownloade tactiek en die een beetje tweaken dan... iemand tips? Vorige jaargangen ging het allemaal veel gemakkelijker dan deze versie voor mij .
Mij is inderdaad al opgevallen dat het moeilijk is een goed werkende tactiek te vinden.
Wat je moet doen is goed opletten waar het elke keer fout gaat, zijn het counters, of corners die je tegen krijgt?
als je dat weet kun je al wat makkelijker zoeken naar een nieuwe tactiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Wat ook gewoon handig is, is om te kijken naar de attributen van je spelers. Of je gaat voor een tactiek en haalt daarvoor de goede spelers.

Dat 2e doe ik momenteel en mijn tactiek werkt perfect. Ik heb bijvoorbeeld 2 middenvelders en beiden moeten echt veel rennen. De Stamina is heel belangrijk, die hebben ze beiden genoeg. Een van de 2e is verdedigen ingesteld, dus daar heb ik naar de verdedigende attributen gekeken, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Naja opzich gaat er dus niks fout, behalve het niet kunnen scoren. Een nieuwe spits halen is ook niet echt een optie, hij is niet de enige die voor het doel faalt, maar iedere speler doet dat eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Spelers minder laten schieten, de aanvallers maar vooral ook de middenvelders. Je kan wel 20 schoten per wedstrijd hebben, maar is het daadwerkelijk wel een kans? Gaan de spelers niet te vaak voor eigen succes? Zwervende spelers? Heb je er daar niet teveel van, of lopen ze niet allemaal in positie? Geven ze verschrikkelijk veel voorzetten, maar de helft komt niet aan? Zo kunnen er een hoop statistieken in jouw voordeel zijn, alleen heb je er niks aan..
En wat Terranova zegt, het is zeker aan te raden naar je spelers te kijken. Heb je een aanvallende middenvelder centraal, die de lijntjes uit moet zetten en de beslissende steekpases of belangrijke pases moet geven en hij heeft zwakke stats op 'zonder bal', passing, beslissingen, eerste balcontact, dan zal hij zijn taak nooit goed uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Curva schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 11:35:
Spelers minder laten schieten, de aanvallers maar vooral ook de middenvelders. Je kan wel 20 schoten per wedstrijd hebben, maar is het daadwerkelijk wel een kans? Gaan de spelers niet te vaak voor eigen succes? Zwervende spelers? Heb je er daar niet teveel van, of lopen ze niet allemaal in positie? Geven ze verschrikkelijk veel voorzetten, maar de helft komt niet aan? Zo kunnen er een hoop statistieken in jouw voordeel zijn, alleen heb je er niks aan..
En wat Terranova zegt, het is zeker aan te raden naar je spelers te kijken. Heb je een aanvallende middenvelder centraal, die de lijntjes uit moet zetten en de beslissende steekpases of belangrijke pases moet geven en hij heeft zwakke stats op 'zonder bal', passing, beslissingen, eerste balcontact, dan zal hij zijn taak nooit goed uitvoeren.
Word een speler in de loop der jaren eigenlijk wel meer bedreven in een bepaalde positie op het veld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Swaxie schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 11:48:
[...]

Word een speler in de loop der jaren eigenlijk wel meer bedreven in een bepaalde positie op het veld?
Dat zeker, door de spelers er veel op te stellen dan gaat het steeds beter, je kan de speler er ook nog extra op laten trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Terranova schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 12:15:
[...]

Dat zeker, door de spelers er veel op te stellen dan gaat het steeds beter, je kan de speler er ook nog extra op laten trainen.
Dan word De Kogel een beest! hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
De spelerstaak is inderdaad ook nog een kritiek puntje. Als je gehele elftal speelt met 50% bedrevenheid op die positie met die taak, dan zal een team ook veel minder goed functioneren.
Dit zelfde geldt voor de bedrevenheid met de tactiek. Als je een hele nieuwe tactiek maakt, zullen de spelers deze eerst moeten leren. Aan het begin zul je dus een grotere kans hebben op minder goede resultaten. Zijn ze meer bedreven dan, zullen ze hun taak, die ze meekrijgen vanuit de tactiek, ook beter uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Curva schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 11:35:
Naja ik heb vaak wel minimaal 2 of 3 uitgelezen kansen waarvan je denkt hoe kan ie die missen. Ik denk dat mijn tactiek te lastig is ook en niet aansluit bij de spelers van leeds..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Beavbusi schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 12:51:
[...]

Naja ik heb vaak wel minimaal 2 of 3 uitgelezen kansen waarvan je denkt hoe kan ie die missen. Ik denk dat mijn tactiek te lastig is ook en niet aansluit bij de spelers van leeds..
Hmm, dat is lastig. Maar als je IRL kijkt, gebeurt het een club ook wel eens dat ze een maand (of langer) moeite hebben met het net vinden. Tevens zijn er nog meer factoren die meespelen bij het 'laten werken van een tactiek'. Ik ondervind de laatste tijd veel prestatieschommelingen als mijn spelers geen goed/zeer goed/uitstekend moraal hebben. Als ze niet lekker in hun vel zitten, zullen ze ook verkeerde keuzes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 16:38
Nou het genieten van hirving lozano was ook van korte duur. Voor 11,25mln gekocht en na 1 seizoen op de laatste dag van de zomertransfer window verkocht voor 41mln + 20% van de evt winst aan Liverpool.
Geen haalbare vervanger gevonden, dus maar gokken dat de eigen talentvolle jeugd opstaat.
Gelukkig verkocht ajax zivkovic voor 21mln dus dat is een verzwakking van de concurrent.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

FC Utrecht seizoen 2019/20

Na vorig jaar het kampioenschap te hebben verloren aan Ajax wilde ik dit seizoen de titel weer naar Utrecht halen.
Ook wilde ik graag eens overwinteren in de Champions League en de KNVB beker is altijd een leuke bonus dus als bekerhouder wilde ik die graag in Utrecht houden.

Het seizoen begon zoals altijd met de Johan Cruijff schaal:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5ZNNZUd.png

Ondanks dat het eigenlijk een veredelde oefenpot is blijft het toch leuk om die schaal te pakken tegen Ajax in de Arena.

Dan de Eredivisie, dit jaar eigenlijk alleen echt concurrentie gehad van Ajax al deed FC Twente ook nog een poosje serieus mee, maar uiteindelijk ging de kampioenschaal weer naar de Domstad toe.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DXqWDc1.png

Franse aanvallende middenvelder Arnaud Lusamba is na zijn eerste jaar waarin ie blijkbaar nog moest wennen inmiddels uitgegroeid tot de beste speler in de Eredivisie. Hij is dit seizoen ook opgeroepen voor het Franse nationale elftal en heeft daar alweer 6 caps achter zijn naam. Contractverlenging met een verdubbeling van zijn maandsalaris zorgt er hopelijk voor dat ie ook de komende jaren nog hier speelt.

Spits uit eigen kweek Nick Venema deed het ook weer uitstekend, nog altijd pas 20 jaar oud maar wel al 1e en 2e geworden van de topscorerslijst in de Eredivisie.

En good old Robbin Ruiter bewees nog maar eens dat het een goed idee was om hem niet te vervangen in de afgelopen jaren.

Dan de Champions League, wederom een lastige groep helaas:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PnVcvhq.png

Waar ik vooraf nog hoopte dat ik Fenerbahce en Sporting Lissabon onder ons kon houden viel dat wat Sporting betreft nogal tegen. Gelukkig wel weer de derde plaats en dus overwinteren in de Europa League.

Daar ben ik tot de kwartfinale gekomen na eerst FC Basel en daarna SC Lokeren te hebben uitgeschakeld voordat ik Real Madrid weer eens tegenkwam. Die zijn ook nu nog voor mij onverslaanbaar bleek helaas.

De KNVB beker ging wel weer aardig want de finale werd wederom bereikt, helaas dit keer verlies tegen jawel, Ajax.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GoPC3Fu.png

Saillant detail, Mitchell van Rooijen komt uit mijn jeugd en wilde zo graag naar het buitenland vorig jaar, die speelt nu dus bij Ajax na een mislukt avontuur in Portugal.

Het transferoverzicht van dit seizoen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ylnYFHg.png

Uiteraard vallen gelijk de namen van Wesley Sneijder en Michel Vorm op, toen ik zag dat hun contracten verliepen heb ik ze beiden (terug) naar Utrecht gehaald. Vorm speelde geen minuut (was backup Ruiter die alles heeft gespeeld) maar Sneijder kon ondanks zijn lage stamina toch nog aardig wat wedstrijden spelen en was nog van waarde ook.

Christophe Janssens is linksback nummer drie die ik heb gehaald in de afgelopen jaren, maar ook over deze speler heb ik nog mijn twijfels, een echt goede linksback is blijkbaar lastig te vinden voor me.

Erman en Godfried Frimpong waren aankopen voor de toekomst al heeft die laatste nog genoeg gespeeld dit jaar en Niklas Stark kwam in de winterstop van Dortmund over als nieuwe leider van mijn defensie.

Voor wat betreft de vertrekkende spelers weinig verrassingen, allemaal niet goed genoeg (meer) voor het niveau waar ik naartoe wil. Opvallend vond ik wel dat ene Rik Verbeek ineens weg was, die tekende bij Atletico zonder een seconde te hebben gespeeld in het eerste en ter compensatie kreeg ik nog 1,1 miljoen euro ook, prima!

De statistieken van de selectie:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/G3TH61o.png

Sterkhouders Ramselaar, Lusamba, Berenstein, Venema en Alvarenga weer uitstekende cijfers, opvallend vond ik dit jaar dat beoogde wisselspelers/talenten Frimpong en zeker Vittorio Parrigini, die transfervrij van Torino kwam voor de reserves, ook een topjaar hadden. Die Parrigini is uiteindelijk zelfs uitgeroepen tot transfer van het jaar. Kwam voor mij echt als een verrassing aangezien ie in eerste instantie de derde rechtsbuiten was. (na Alvarenga en Patrick Joosten)

In april 2020 was het eindelijk zover, het nieuwe Jan Wouters stadion is klaar:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3AwI4aa.png

Op naar seizoen 6. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt toch weer een lekker seizoen gehad.
Titel, goed gedaan in de beker, mee gedaan voor de top2 in de CL en daarna lekker verder gegaan in de EL.

Valt me wel op dat bij veel mensen ex Ajacieden terug gaan naar Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 18:01
Helaas geen steam sale voor FM2016, blijf ik hier lekker dromen van het spel. Is het uberhaupt het kopen waard als je FM15 nog niet heel lang geleden gekocht hebt / weinig gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Baelrog schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 23:07:
Helaas geen steam sale voor FM2016, blijf ik hier lekker dromen van het spel. Is het uberhaupt het kopen waard als je FM15 nog niet heel lang geleden gekocht hebt / weinig gespeeld?
Er zijn wat nieuwe dingen en aanpassingen.
Maar je kunt ook gewoon doorgaan met FM2015, het is niet alsof dit een volledig nieuwe game is.

maar waarom wachten tot hij bij steam goedkoper is?
Er zijn genoeg betrouwbare keysites welke EU keys verkopen. Ik heb hem zelf voor 30 euro gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Deadsy schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 20:09:
Je hebt toch weer een lekker seizoen gehad.
Titel, goed gedaan in de beker, mee gedaan voor de top2 in de CL en daarna lekker verder gegaan in de EL.

Dat zeker, al vraag ik me wel af hoe lang het zal duren voor ik echt wereldtop ben, als ik dat uberhaupt ga halen.

Teams als Real, Bayern, Barca... Dat niveau halen met Utrecht zal toch nog wel een 10 jaren plan zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

Geen tijd gehad om een echte update te posten, maar ik ben nu inmiddels 10/11 wedstrijden verder met de Wolves. Alle wedstrijden op 1 na gewonnen. Capital One cup eruit door Hull City, die ik in de competitie nog met 3-0 kapot speelde. In de eerste twee maanden van de competitie ben ik al twee keer uitgeroepen tot coach van de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker hoor, al zat het je weer niet mee bij de Champions League loting. Toch een knappe 7 punten gepakt, alleen helaas net niet genoeg. Verder prima seizoen toch? Mooi verder bouwen!

Wat betreft die Parrigini, is gezien zijn behaalde statistieken niet heel gek. Prima gedaan met 8 goals en 10 assists.
On_E schreef op woensdag 23 december 2015 @ 08:34:
[...]
Dat zeker, al vraag ik me wel af hoe lang het zal duren voor ik echt wereldtop ben, als ik dat uberhaupt ga halen.

Teams als Real, Bayern, Barca... Dat niveau halen met Utrecht zal toch nog wel een 10 jaren plan zijn. :+
Zal ook voor een groot deel ook afhankelijk zijn van je financiële armslag. Kan je elk seizoen een stap voorwaarts maken qua spelers/talenten die je aantrekt of is het slechts zijwaarts. Daarnaast moet je ook gewoon een dosis geluk hebben. Ik ben nu, over 2 periodes, in totaal 7 jaar bij Ajax geweest met uiteindelijk prima teams en 2 jaar bij PSG: maar dat is ook geen garantie dat je zonder tegenstoot de CL wint.

Gezien je eindstand in de CL dit jaar maak je toch wel echt stappen met 7 punten en doelsaldo van -3, t.o.v. 0 punten en -26 enkele jaren geleden. Daar zit dus zeker progressie in! Blijf vooral doorgaan, dan gaat het je lukken!
FraxleNL schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:00:
Geen tijd gehad om een echte update te posten, maar ik ben nu inmiddels 10/11 wedstrijden verder met de Wolves. Alle wedstrijden op 1 na gewonnen. Capital One cup eruit door Hull City, die ik in de competitie nog met 3-0 kapot speelde. In de eerste twee maanden van de competitie ben ik al twee keer uitgeroepen tot coach van de maand.
Knap hoor! Zeker aangezien je pas net begonnen bent, zijn dat natuurlijk erg nette resultaten.

Deadsy schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 20:09:

Is dat niet omdat veel mensen (zoals ook ik) daar een eigen hand in hebben doordat ze met Ajax spelen?
Zie in On_E's update enkel v/d Hart en Babel..

Op zich ook niet gek, er zijn in realiteit ook genoeg spelers die richting het einde van hun carrière terug gaan richting het vaderland. Ook in FM heb ik al best vaak spelers bij me gehad die graag wilden dat ik een bod van een bepaalde club zou accepteren omdat ze graag dichter bij hun familie/origine (ik weet niet welk woord gebruikt wordt) willen gaan voetballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

JapieTalent schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:35:
[...]

Lekker hoor, al zat het je weer niet mee bij de Champions League loting. Toch een knappe 7 punten gepakt, alleen helaas net niet genoeg. Verder prima seizoen toch? Mooi verder bouwen!

Wat betreft die Parrigini, is gezien zijn behaalde statistieken niet heel gek. Prima gedaan met 8 goals en 10 assists.

Zal ook voor een groot deel ook afhankelijk zijn van je financiële armslag. Kan je elk seizoen een stap voorwaarts maken qua spelers/talenten die je aantrekt of is het slechts zijwaarts. Daarnaast moet je ook gewoon een dosis geluk hebben. Ik ben nu, over 2 periodes, in totaal 7 jaar bij Ajax geweest met uiteindelijk prima teams en 2 jaar bij PSG: maar dat is ook geen garantie dat je zonder tegenstoot de CL wint.

Gezien je eindstand in de CL dit jaar maak je toch wel echt stappen met 7 punten en doelsaldo van -3, t.o.v. 0 punten en -26 enkele jaren geleden. Daar zit dus zeker progressie in! Blijf vooral doorgaan, dan gaat het je lukken!
Ik ga zeker door ja, gisteravond al even door gesimuleerd naar 1 juli 2020 zodat ik me weer met transfers bezig kon gaan houden en toen werd ik ineens verrast met een aanbod van de KNVB om Danny Blind op te volgen als bondscoach. :) Dus ik ga NL ook maar eens coachen.

Kreeg dezelfde dag ook een aanbod van de Franse bond trouwens, daar kon ik 330.000 euro per maand verdienen tegenover 96.000 euro per maand bij de KNVB. :+ Maar goed, ik ga natuurlijk niet die Fransen helpen...

Denk wel dat ik even wat minder ga FMen de komende dagen/weken want ik heb echt amper nog wat anders gedaan in mijn vrije tijd de afgelopen 2 weken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
On_E schreef op woensdag 23 december 2015 @ 08:34:
[...]

Je zit nu met het probleem dat er niet genoeg geld is om direct te presteren en om ook nog eens grote talenten te halen die pas over een paar jaar in het eerste kunnen staan.

Met het nieuwe stadion zullen de inkomsten iets omhoog gaan, heb je ook nog een stadion sponsor weten te strikken?

Beetje bij beetje zullen de inkomsten omhoog gaan zolang je blijft presteren. Het is dan aan jouw om slim bezig te zijn qua transfers en om de salarissen in de gaten te houden zodat deze niet ontploffen.
Want op jaarbasis kan dat flink wat schelen.

Dat je nu bondscoach bent kun je ook misbruiken om extra inkomsten te krijgen ;)

@japietalent
Ik zie het ook bij mensen die niet met Ajax spelen.
Maar het heeft er denk ik ook deels mee te maken dat sommige van die spelers te goed zijn in FM, zoals vd wiel.

[ Voor 13% gewijzigd door Deadsy op 23-12-2015 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Persoonlijk zou ik een jaar overslaan. Vooral aangezien je 15 weinig hebt gespeeld. Kan je net zo goed 15 opstarten. Ik sla volgend jaar ook weer een ronde over. Of ik moet lezen dat er echt baanbrekende veranderingen zijn maar kleine kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 21:39
Wat je ook kan doen als je het belangrijk vind dat de spelers weer "up-to-date" zijn is een Transfer pack downloaden voor FM15 (bijvoorbeeld: http://www.fm-base.co.uk/...loads.php?do=file&id=8923). Maar ik weet niet of er groter verandering tussen 15 & 16 zitten aangezien ik nog steeds 2014 speel. Hier vermaak ik me nog prima mee, volgend jaar haal ik waarschijnlijk 2017, of als ik 2016 ergens in de aanbieding zie haal ik die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Ik vind die ''Pro Zone'' statistieken in FM16 wel een goede toevoeging, verder verschilt ie niet zoveel van FM15 voor mijn gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swaxie
Mijn eerste seizoen begonnen bij Go Ahead Eagles.

Mijn rechtsback positie was onderbezet. Heb hiervoor Milano Koenders met een vrije transfer aangetrokken als back-up.

Na een aantal potjes voor play off gevoetbald te hebben ben ik er helaas in de 3e kwalificatieronde uitgevlogen tegen een Portugese ploeg. Waar ik thuis nog een beetje geflateerd won met 3-1 had ik er toch nog alle hoop in dat het goed zou komen. Helaas toch nog uit met 4-0 op de broek gekregen en eruit gevlogen.

Helaas, maar verder geen probleem uiteraard. Was niet mijn doelstelling, Kwalificatie was leuk geweest, maar met het team dat ik tot mijn beschikking had helaas onmogelijk.

Daarna begonnen aan de competitie. Na een redelijk matig begin, met een 2-tal gelijke spelen en een verliespartij tegen Jong-PSV, kwamen de Adelaars op stoom en wonnen we de ene na de andere wedstrijd. Eerste periode helaas misgelopen. 2e periode ruimschoots gepakt en met een goed voldaan gevoel de winter in.

Tussendoor nog een wedstrijd voor de beker gespeeld tegen Cambuur. Helaas was ik zelf iets te optmistisch en heb ik mijn spelers met een aanvallende mentaliteit het veld in gestuurd, omdat ik dacht dat er iets te halen viel. Helaas pakte het Ave rechts uit en lig ik na 1 ronde al uit de beker na mijn verliespartij bij Cambuur(2-0).

Ik heb nu na de winter al weer een aantal wedstrijden gespeeld. Helaas zal ik Vriends en Duits waarschijnlijk kwijt gaan raken deze winter, en dat is het enige minpuntje wat ik kan vinden. Deze 2 spelers hadden (uit mijn hoofd want zit op mn werk) een gemiddels van 7.5/8. En waren toch wel mijn steunpilaren op het middenveld / verdediging. Maar allebei niet meer te houden voor club. Dus hier moet ik misschien nog op zoek naar wat nieuws.
Inmiddels staan we weer 2e in de competitie. Helaas komen we weer slecht uit de startblokken na de winter, met (alweer) een verliespartij tegen Jong-PSV en een gelijkspel tegen NAC.

Het bestuur heeft me inmiddels benaderd om mijn contract te verlengen daar ik de doelstelling(play offs halen) al heb behaald. Heb vol overtuiging bijgetekend om nog (zoals het er nu naar uitziet) 1 jaar bij GAE te blijven, daarna vind ik het zelf wel tijd voor een stapje hogerop, en kunnen we altijd kijken wat er op mijn pad komt.

Indien gewenst kan ik even screens van de standen/uitslagen posten als ik thuis ben vanavond. Dat maakt een verslagje natuurlijk een heel stukje leuker om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Volgens mij zojuist een bug gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/m61XV/6d5b934034.png

Stadion zou van 53k naar 64k gaan en blijkt nu 76k te hebben, terwijl 65k de max is. Lijkt er dus op dat ik het dubbele aantal plaatsen erbij heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lremcol
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 16:42
Best wel, die laatste zin klopt helemaal niet: "Has room for 76.541 supporters with the potential to be expanded to a capacity of 65.000"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Blijkbaar heeft het stadion nu ook echt 74k capaciteit:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/m62Nf/03961bbedd.png

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/m632K/cb1f21224c.png

Zal er dus maar eens een melding van gaan maken op sigames.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
toolkist schreef op woensdag 23 december 2015 @ 16:00:
Volgens mij zojuist een bug gevonden:

[afbeelding]

Stadion zou van 53k naar 64k gaan en blijkt nu 76k te hebben, terwijl 65k de max is. Lijkt er dus op dat ik het dubbele aantal plaatsen erbij heb gekregen.
Kan het dat je misschien een bericht gemist hebt?
Ik heb het in 2015 al eens gehad dat het stadion uitgebreid zou worden met X en toen ik later keek naar de uitbreiding zag ik dat het uitgebreid werd met Y.
Ik had screenshots gemaakt en de melding van X was planning en de boodschap dat de bouw gestart was had ik gemist en bij de bouw stond een hoger aantal stoeltjes.

Dus de planning was bijvoorbeeld van 50k naar 65k en de uiteindelijke bouw was van 50 naar 75k.

edit:
Kijken of ik nog voor de kerst mijn seizoen met Freiburg krijg afgesloten, het is nu eind december en ik heb de kar weer op de rails gekregen. Het gare is dat het een minimale verandering was :S

[ Voor 10% gewijzigd door Deadsy op 23-12-2015 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op woensdag 23 december 2015 @ 19:12:
[...]

Kan het dat je misschien een bericht gemist hebt?
Ik heb het in 2015 al eens gehad dat het stadion uitgebreid zou worden met X en toen ik later keek naar de uitbreiding zag ik dat het uitgebreid werd met Y.
Ik had screenshots gemaakt en de melding van X was planning en de boodschap dat de bouw gestart was had ik gemist en bij de bouw stond een hoger aantal stoeltjes.

Dus de planning was bijvoorbeeld van 50k naar 65k en de uiteindelijke bouw was van 50 naar 75k.

edit:
Kijken of ik nog voor de kerst mijn seizoen met Freiburg krijg afgesloten, het is nu eind december en ik heb de kar weer op de rails gekregen. Het gare is dat het een minimale verandering was :S
Volgens mij zou conform de planning uitgebreid worden tot 61k, werd het definitieve plan 64k en is het uiteindelijk 76k geworden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
toolkist schreef op woensdag 23 december 2015 @ 19:25:
[...]

Volgens mij zou conform de planning uitgebreid worden tot 61k, werd het definitieve plan 64k en is het uiteindelijk 76k geworden ;)
Stoeltjes net iets smaller waardoor er meer in passen? Mensen die te dik zijn moeten maar 2 kaartjes kopen.
Doen de vliegmaatschappijen dat niet?

[ Voor 5% gewijzigd door Deadsy op 23-12-2015 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Nadat 't vorig seizoen al gigantisch meezat in de CL (zowel qua loting als resultaten) waardoor ik "per ongeluk" de CL won, gaat het geluk nu gewoon verder:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/m6g8a/5531df1b53.png

M'n verdedigende middenvelder scoort z'n 1e doelpunt ooit voor me (25 wedstrijden, afgelopen zomer) terwijl hij normaal zo ongeveer niet voorbij de middenlijn komt.
In de 118e minuut raakt River de lat waar 't makkelijker was om raak te koppen en er zijn volgens mij 2 doelpunten van River afgekeurd voor buitenspel. Maar goed, dat boeit allemaal niet *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
toolkist schreef op woensdag 23 december 2015 @ 20:31:
Nadat 't vorig seizoen al gigantisch meezat in de CL (zowel qua loting als resultaten) waardoor ik "per ongeluk" de CL won, gaat het geluk nu gewoon verder:
[afbeelding]

M'n verdedigende middenvelder scoort z'n 1e doelpunt ooit voor me (25 wedstrijden, afgelopen zomer) terwijl hij normaal zo ongeveer niet voorbij de middenlijn komt.
In de 118e minuut raakt River de lat waar 't makkelijker was om raak te koppen en er zijn volgens mij 2 doelpunten van River afgekeurd voor buitenspel. Maar goed, dat boeit allemaal niet *O*
Congrats, mooie prijs! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Omdat ik natuurlijk met Avellino de CL heb gehaald heb ik besloten mijn volledige transferbudget uit te geven aan spelers, waardoor ik de groepsfase van moet halen.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/m6nAH/69096138f7.png

En dat is gelukt :D
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/m6ny0/a7bcd3815d.png

15 miljoen is natuurlijk heel veel geld om uit te geven voor een club met minder dan 15 miljoen op de bank, maar ik heb de gok genomen voor de CL plaatsing en die gok is goed uitgepakt.

De loting voor de CL kon een heel stuk lastiger
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/m6nQk/06bd316b03.png

Dus met een beetje mazzel zit Europese overwintering er nog in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Terranova schreef op woensdag 23 december 2015 @ 22:18:
Omdat ik natuurlijk met Avellino de CL heb gehaald heb ik besloten mijn volledige transferbudget uit te geven aan spelers, waardoor ik de groepsfase van moet halen.

[afbeelding]

En dat is gelukt :D
[afbeelding]

15 miljoen is natuurlijk heel veel geld om uit te geven voor een club met minder dan 15 miljoen op de bank, maar ik heb de gok genomen voor de CL plaatsing en die gok is goed uitgepakt.

De loting voor de CL kon een heel stuk lastiger
[afbeelding]

Dus met een beetje mazzel zit Europese overwintering er nog in :)
Onderschat Benfica niet, kunnen heel behoorlijk spelen. Maar anderzijds, gezien jou prestaties, pff.. lekker hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
JapieTalent schreef op woensdag 23 december 2015 @ 22:22:
[...]

Onderschat Benfica niet, kunnen heel behoorlijk spelen. Maar anderzijds, gezien jou prestaties, pff.. lekker hoor!
Nee die onderschat ik niet, alleen Celtic moet wel te pakken zijn, dus hopelijk kan ik gaan spelen voor de 3e plek.

Maar ik ben sowieso bang dat het Europees voetbal mij in de competitie gaat nekken, zo'n grote selectie heb ik niet en ook niet echt supersterk in de breedte. Maar ik zie het wel.

Sowieso zijn de prestaties wel mooi ja, maar het is eigenlijk totaal niet moeilijk om een sterk team te bouwen, ik heb gewoon geluk gehad dat mijn huidge keeper(Ortola) en mijn beste buitenspeler(voordat ik Piatit kocht, Politano) bij Barcelona B en Roma gratis wegmochten.

Als je zulke speler op weet te pikken dan heb je echt goud in je handen.

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe Matteo Politano, bij anderen die verder in de game zitten, het doet.

[ Voor 29% gewijzigd door Terranova op 23-12-2015 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Terranova schreef op woensdag 23 december 2015 @ 22:26:
[...]

Nee die onderschat ik niet, alleen Celtic moet wel te pakken zijn, dus hopelijk kan ik gaan spelen voor de 3e plek.

Maar ik ben sowieso bang dat het Europees voetbal mij in de competitie gaat nekken, zo'n grote selectie heb ik niet en ook niet echt supersterk in de breedte. Maar ik zie het wel.

Sowieso zijn de prestaties wel mooi ja, maar het is eigenlijk totaal niet moeilijk om een sterk team te bouwen, ik heb gewoon geluk gehad dat mijn huidge keeper(Ortola) en mijn beste buitenspeler(voordat ik Piatit kocht, Politano) bij Barcelona B en Roma gratis wegmochten.

Als je zulke speler op weet te pikken dan heb je echt goud in je handen.

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe Matteo Politano, bij anderen die verder in de game zitten, het doet.
True true, kwestie van goed scouten. Maar toch zijn je resultaten meer dan prima hoor. Wat dat betreft jaloers dat het jou wel lukt met een kleiner team.

Ik zal zo even deze post updaten met screens van Politano in 2027, moet hem nog even scouten. Zijn carriere is in ieder geval niet langs heel bijzondere clubs gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Terranova schreef op woensdag 23 december 2015 @ 22:26:
[...]

Je kunt er voor kiezen om belangrijke spelers te sparen door sommige wedstrijden te laten lopen.
De punten pakken tegen Celtic, hopen op een stunt tegen Benfica en de wedstrijden tegen Real laten lopen.
Is natuurlijk wel afhankelijk van wanneer je tegen Real speelt.

En dan in de competitie wanneer je dik voorstaat tegen zwakke ploegen gooi je het tempo omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Deadsy schreef op woensdag 23 december 2015 @ 23:11:
[...]

Je kunt er voor kiezen om belangrijke spelers te sparen door sommige wedstrijden te laten lopen.
De punten pakken tegen Celtic, hopen op een stunt tegen Benfica en de wedstrijden tegen Real laten lopen.
Is natuurlijk wel afhankelijk van wanneer je tegen Real speelt.

En dan in de competitie wanneer je dik voorstaat tegen zwakke ploegen gooi je het tempo omlaag.
Dat is inderdaad wel een goede tip, helaas ben ik momenteel een beetje een minimumlijer, dus helaas kan ik dan niet op een lager tempo gaan spelen :(
JapieTalent schreef op woensdag 23 december 2015 @ 23:10:
[...]

True true, kwestie van goed scouten. Maar toch zijn je resultaten meer dan prima hoor. Wat dat betreft jaloers dat het jou wel lukt met een kleiner team.

Ik zal zo even deze post updaten met screens van Politano in 2027, moet hem nog even scouten. Zijn carriere is in ieder geval niet langs heel bijzondere clubs gegaan.
Cool, ik ben benieuwd. Hij doet het hier goed iig.

De reden dat het mij wel lukt is denk ik de tijd die ik er in steek. Ik heb echt mijn speler op en top gescout, kijken of de attributen passen bij mijn tactiek. Ik heb ook de gehele technische staf vervangen en uitgebreid. Nu ben ik bezig met de jeugdopleiding goed op te zetten, helaas heb ik hier momenteel even niet het budget voor. Dus hopelijk als de CL resultaten meezitten kan ik halverwege het seizoen iets meer uitgeven en dan kan ik ook voor de toekomst gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Terranova schreef op woensdag 23 december 2015 @ 23:42:
[...]

Cool, ik ben benieuwd. Hij doet het hier goed iig.

De reden dat het mij wel lukt is denk ik de tijd die ik er in steek. Ik heb echt mijn speler op en top gescout, kijken of de attributen passen bij mijn tactiek. Ik heb ook de gehele technische staf vervangen en uitgebreid. Nu ben ik bezig met de jeugdopleiding goed op te zetten, helaas heb ik hier momenteel even niet het budget voor. Dus hopelijk als de CL resultaten meezitten kan ik halverwege het seizoen iets meer uitgeven en dan kan ik ook voor de toekomst gaan.
Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik qua scouting regelmatig globaal kijk naar de stats, iets nauwkeuriger naar de favoriete rol etc, maar hierin is nog wel verbetering mogelijk. Wat betreft de scouting en jeugdopleiding doe ik over het algemeen ook wel, maar begin hier vaak in het tweede seizoen pas mee. Wil altijd eerst een seizoen spelen en kijken wat voor gevoel ik over houd aan dat seizoen, voordat ik zoveel extra tijd ga steken in die zaken. Wellicht dat het verschil daar door komt inderdaad. Anderzijds, ik ben erg blij met mijn carriere: als je alles met twee vingers in de neus wint en alles direct lukt en goed gaat is de lol er ook een stuk sneller af.

Matteo Politano, 33 jaar inmiddels en in mijn game spelend bij Trencin.
Stats op dit moment:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PMblXKI.png

Carriereverloop:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/55hapHX.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
JapieTalent schreef op woensdag 23 december 2015 @ 23:53:
[...]

Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik qua scouting regelmatig globaal kijk naar de stats, iets nauwkeuriger naar de favoriete rol etc, maar hierin is nog wel verbetering mogelijk. Wat betreft de scouting en jeugdopleiding doe ik over het algemeen ook wel, maar begin hier vaak in het tweede seizoen pas mee. Wil altijd eerst een seizoen spelen en kijken wat voor gevoel ik over houd aan dat seizoen, voordat ik zoveel extra tijd ga steken in die zaken. Wellicht dat het verschil daar door komt inderdaad. Anderzijds, ik ben erg blij met mijn carriere: als je alles met twee vingers in de neus wint en alles direct lukt en goed gaat is de lol er ook een stuk sneller af.

Matteo Politano, 33 jaar inmiddels en in mijn game spelend bij Trencin.
Stats op dit moment:
[afbeelding]

Carriereverloop:
[afbeelding]
Teleurstellende carriere inderdaad.

Ik ben het overigens wel met je eens dat het leuker is als je niet alles met twee vingers in de neus wint. Alleen is het bij mij vorig seizoen wel erg gelukkig geweest, alles viel gewoon op z'n plek. Ik denk dat het dit seizoen een stuk meer knokken wordt.
Terranova schreef op woensdag 23 december 2015 @ 23:59:
[...]

Teleurstellende carriere inderdaad.

Ik ben het overigens wel met je eens dat het leuker is als je niet alles met twee vingers in de neus wint. Alleen is het bij mij vorig seizoen wel erg gelukkig geweest, alles viel gewoon op z'n plek. Ik denk dat het dit seizoen een stuk meer knokken wordt.
Een carriere gaat dan ook niet over een enkel seizoen, dus wellicht wachten jou ook nog genoeg uitdagingen.
Ik blijf het in ieder geval met plezier volgen! Ben benieuwd of je de poulefase door komt.

Van mijn kant is het waarschijnlijk morgen weer tijd voor een update. Zit momenteel een wedstrijd of 8 vanaf het einde van de Premier League in mijn eerste seizoen met Liverpool. Daarnaast ben ik bezig met een andere manier van wedstrijdverslagen presenteren, hopelijk krijg ik dat morgen ook af en kunnen jullie dat waarderen :)
Irritante clubs met geld zitten achter mijn belangrijke spelers aan :(

Mijn linksback en een van mijn beste spelers Gunter is weg voor 13mln naar City. Hij zal daar nooit spelen.

Met dat geld heb ik een talentvolle Duitse back bij Koln weg gehaald, Benjamin Thom.
Hij is een stuk minder dan Gunter maar heeft de potentie om net zo goed te worden, maar dat zal een flinke tijd duren.
Daarna heb ik nog een Braziliaanse DC gekocht welke aan het einde van het seizoen komt en direct mijn beste DC zal zijn.

Nu heb ik nog 6mln over. Ik denk dat ik hiermee ga proberen een betere doelman te halen, liefst deze winter nog.

• Grecio
Ik heb de Witcher gekocht, wat behoorlijk wat tijd opslokt. Oepsie!

Maar ik probeer wel elke week minimaal 1 seizoen te spelen en op zondag hier te posten : )

En uiteraard volg ik het hier nog steeds allemaal.

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 06:36
Kort vraagje,

Als ik via deze site de key koop en kies voor G2A.
http://www.allkeyshop.com...16-cd-key-compare-prices/

Krijg ik dan ook Touch erbij?
Vecodo schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:10:
Kort vraagje,

Als ik via deze site de key koop en kies voor G2A.
http://www.allkeyshop.com...16-cd-key-compare-prices/

Krijg ik dan ook Touch erbij?
Touch is geloof ik een optie in alle FM2016 versies. Als je een nieuwe game start is dit een van de opties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Curva
Seizoen 2

Seizoen 1

Ook ik heb eindelijk mijn tweede seizoen afgerond. Ik speel niet zo heel snel, maar dat vind ik zelf niet zo erg.

Voorbereiding
De voorbereiding waren we redelijk vroeg begonnen. Ik had aardig wat wedstrijden ingepland zodat we goed ingespeeld zouden zijn en goed konden beginnen aan de competitie. Het was allemaal niet bijster interessant, dus ik zal er niet teveel over doorgaan. Tijdens de voorbereiding hebben we voor de Johan Cruijff schaal gespeeld, deze hebben we van bekerwinnaar NAC Breda gewonnen, 4-0. Altijd leuk om al vroeg een prijs te winnen :+

Competitie
In de competitie gingen we goed van start, de eerste 5 wedstrijden waren winstpartijen, waarna er een gelijkspel tegen Vitesse volgde. Op speeldag 11, tegen Utrecht, verloren we onze eerste partij. Er valt niet heel veel te vertellen verder, op speeldag 29 (dacht ik) was ik al kampioen. Ik heb zo goed als het hele seizoen bovenaan gestaan.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jxuAq9g.png

Beker
De beker vind ik altijd een mooi moment om de wisselspelers en talenten een kans te geven. Dit heb ik dus ook elke wedstrijd gedaan. We hebben het gered tot de halve finales, waarna we met penalties hebben verloren van NAC. Het was een matige wedstrijd en ik was niet helemaal tevreden. Balen deed ik er niet van, maar ik vond het wel jammer.

Europees voetbal
Dan nu het Europese voetbal, dat is toch waar het om gaat bij Ajax. We mochten in de groepsfase van de CL starten. De toon werd meteen gezet bij de loting; Manchester City, Atletico Madrid en Wolfsburg. Mijn doelstelling was om 3e te worden. Na een gelijkspel bij Wolfsburg en een verassende thuiswinst op City, had ik de hoop om toch 2e te worden. Helaas werd dit hem niet, maar toch netjes 3e geworden.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ktMMFOV.png

Euro League
We mochten na de winterstop dus verder in de Euro League. Het bestuur vond de eerste knock-out ronde al goed, ik niet. Vorig jaar werden we direct uitgeschakeld door CSKA, dat wilde ik dit jaar anders.
En het ging anders... *O* De finale werd bereikt. 2 keer gewonnen op uitdoelpunten tegen Dortmund en CSKA :+
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/357hJKG.png

De finale tegen Benfica.. We begonnen redelijk sterk en het ging gelijk op, maar na 27 minuten kwam daar Jonas en in 10 minuten maakte hij er 2. Gelukkig kon Cerny voor rust nog een klein tikje uitdelen door de aansluitingstreffer te maken. Na rust vol in de aanval en Cerny maakte ook de gelijkmaker. Ik was de betere, veel betere kansen, maar het werd niet afgemaakt. In de verleningen hetzelfde verhaal, wij waren beter, maar scoorde niet. En tja, penalties.... -O- Erg zuur.
Desalniettemin hebben we het super goed gedaan!!

Selectie en vorm recap
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lNPFw7I.png
Ik had mij aan het begin van het seizoen voorgenomen om met een vaste kern te gaan spelen en minder te gaan rouleren als vorig seizoen. Hopelijk konden mijn spelers het waarderen en zouden ze niet teveel gaan zeiken. Mijn werkwijze heeft goed uitgepakt. Af en toe klaagde er wel iemand, maar dit was zo over. We waren erg constant, konden het net goed vinden en kregen niet veel tegentreffers tegen. Soms zaten er wel wat mindere wedstrijden bij, maar goed we hebben een jonge ploeg, dus dat kan gebeuren. Zivkovic is topscoorder geworden in de Eredivisie (25) en gedeeld topscoorder in de Euro League (7).
Er werd ook veerkracht getoond, een aantal wedstrijden startten we niet goed en kwamen we op achterstand, maar toch wisten we de wedstrijd te doen kantelen en om te zetten in een winst.

De uitblinkers:
  • Zivkovic, scoort altijd
  • Klaassen, veel belangrijke passes en assists
  • Donny van de Beek, de motor op het middenveld
Volgend seizoen
Heel veel spelers staan in de belangstelling van grote clubs. Ik hoop dat ik mijn team toch redelijk bij elkaar kan houden. Ik heb al een flink aantal jeugdige spelers gekocht het afgelopen seizoen en een aantal die van de zomer aansluiten.

Ik zal binnenkort wel een update geven met de nieuwe selectie. Ik merk dat ik weinig vertel over mijn aankopen en selectie. Maar de post wordt al erg lang, dus dat doe ik een andere keer.

Lekker hoor Curva, jammer van de penalties in de finale. Zei het gister ook nog tegen Terranova: Benfica blijft een lastige, niet te onderschatten ploeg.

Ga zo door!

[ Voor 64% gewijzigd door Jaap. op 25-12-2015 11:19 ]

• On_E

On_E

Housemusic

Uiteraard toch weer even aan het FMen, CL loting net geweest en ik heb weer geluk.

Juventus (derde keer al), Manchester United en FC Porto. :')

• Grecio
On_E schreef op donderdag 24 december 2015 @ 17:59:
Uiteraard toch weer even aan het FMen, CL loting net geweest en ik heb weer geluk.

Juventus (derde keer al), Manchester United en FC Porto. :')
Auch!

Ik ben ook weer ff bezig. Wonderkid AML gekocht met clause (un-negotiable) van 14 mil. Ik hoopte hem na een jaar te kunnen opwaarderen naar een contract zonder clause. Helaas wilde hij dat niet... Deze winterstop pakte Dortmund hem op. Nooooooooo. Echt de laatste keer dat ik daar in trap.

Alhoewel mijn keeper een clause heeft van 20 mil, maar goed voor een keeper is dat ook een redelijk sommetje. Overigens is deze keeper top 5 aankoop materiaal voor mijn save, die nu in 2023 zit.

Check it out; Mohamed Bamba. Held! Alleen nog een beetje trainen op uitkomen.

• On_E

On_E

Housemusic

Grecio schreef op donderdag 24 december 2015 @ 18:07:
Check it out; Mohamed Bamba. Held! Alleen nog een beetje trainen op uitkomen.
Die is wel goed ja! :)

• FraxleNL

FraxleNL

En voor de derde keer op rij ben ik uitgeroepen tot trainer van de maand!
Once there was a tavern,
where we used to have a drink or two (or three, or four),
there we used to while away the hours,
thinkng of the things we used to do.

Those where the days my friends,
we thought they'd never end,
we'd sing and dance for ever and a day,
we'd live the life we choose,
we'd fight and never lose,
'Cuz we are Wolves!,
Oh yes we are the Wolves!

• toolkist
  • Niet online
M'n board begint een beetje door te draaien met het aantal coaches wat ik aan mag stellen:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/m7nQn/241cfb6057.png

Van 14 begin dit seizoen via 20 naar 26, zonder dat ik erom gevraagd heb. Maar als ik dan hogere salarissen aan de coaches wil kunnen bieden, dan mag dat niet omdat de totale salarispost voor de staff al te hoog is 8)7

[edit]Arsenal kwam einde seizoen met een bod om hun manager te worden. Geen interesse, maar toch eens gebabbeld om te kijken wat voor budgetten dat soort teams nu hebben. Wel opgeslagen voordat ik de gesprekken in ging dus ;)

Maar allemachtig wat een bedragen. Gewoon even 160 miljoen transferbudget en 1.2m ruimte in het salarisbudget krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/m7BOZ/2507a60822.png

[ Voor 35% gewijzigd door toolkist op 25-12-2015 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:56

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ach, ik krijg met Arsenal telkens nóg meer transferbudget :P Laatst ook weer, zit in november 2016 en hoppa hier is nog even €85 miljoen erbij 8)7

Toch wel leuk om Pogba te halen _O- (113M)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
In mijn game ging Pogba voor maar 45m van Juve naar Real, vlak voordat ik dat aanbod van Arsenal kreeg.
Zie hier ook de vreemdste bedragen heen en weer geschoven worden voor "slechte" spelers, maar zodra het mijn spelers zijn willen ze maar net meer bieden dan een appel en een ei ;-)
Al kreeg ik West Ham dan wel weer zo gek om 24m voor Sinkgraven te betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08
Argh, op m'n MacBook crashed FM16 telkens op het moment dat ik een wedstrijd wil starten wanneer ik 3D Match heb aanstaan. Doe ik puur 2D match dan doet hij het wel. Erg irritant. Iemand iets soortgelijks meegemaakt en een oplossing gevonden?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste