Acties:
  • 0 Henk 'm!
JapieTalent schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 17:02:
[...]

Toch een mooi verslag, hopelijk kan je de groei (zowel als club, als individueel per speler) doorzetten en boven de streep blijven.

[...]

Screen? Ik heb al veel bijzondere namen van regen's gezien, maar die nog nooit :+
De meeste spelers die ik heb zullen niet groeien, die zitten aan hun max.
En de enige spelers met potentie die ik kan halen zijn spelers die al goed genoeg zijn om er direct te staan.
Maar gelukkig is de jeugd van Freiburg goed en zitten er een paar talenten in de jeugd, nadeel is dat het nog zeker 2 tot 3 jaar is voor de eerste speler door kan schuiven naar het eerste. En dat is als ze echt goed genoeg worden.

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/387671891525128329/07C920553946B79287720CA5A61C74174CE160C1/

Absoluut geen topper maar voor de bank goed genoeg.

[ Voor 6% gewijzigd door Deadsy op 15-12-2015 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Deadsy schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 17:35:

[afbeelding]

Pikachu? _O- :')

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deadsy schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 17:35:
[...]

De meeste spelers die ik heb zullen niet groeien, die zitten aan hun max.
En de enige spelers met potentie die ik kan halen zijn spelers die al goed genoeg zijn om er direct te staan.
Maar gelukkig is de jeugd van Freiburg goed en zitten er een paar talenten in de jeugd, nadeel is dat het nog zeker 2 tot 3 jaar is voor de eerste speler door kan schuiven naar het eerste. En dat is als ze echt goed genoeg worden.

[afbeelding]

Hahaha, die Pikachu.. Prachtig _O-

Een van de Beek en Cerny zullen toch nog niet op hun max zitten in het tweede seizoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JapieTalent schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:08:
[...]

Hahaha, die Pikachu.. Prachtig _O-

Een van de Beek en Cerny zullen toch nog niet op hun max zitten in het tweede seizoen?
Nog lang niet. Maar van de 25 spelers zitten er ongeveer 5 bij die echt potentie hebben.
De rest zit al min of meer aan hun max of zal de potentie die erin zit hoogstwaarschijnlijk niet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die bug al gefixt? Met het laden :)

If this happens with your game, you become 'stuck' when you've Alt+Tabbed out of the game and returned to the game please press the following keys together to refresh the skin and solve the issue:

'Shift' + 'R'

To use the above solution, you need to go the preferences and from within there, click the drop down [Preferences > Interface] and under the [Appearance] section, you need to tick the box "Reload skin when confirming in Preferences". This will reload the skin when confirming the preferences anyway. You will now also be able to press [SHIFT + R] whilst in a game too.

If that doesn't help, save your game by using 'Ctrl' + 'S' (this will save over your current save) then quit the game. Relaunch the game, go into the preferences and run the game in 'Windowed' mode.

We're aware of the issue and will look to fix it as soon as we can. Thanks.

Al gevonden :)

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2015 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-10-2023

FraxleNL

PSN: FraxleHD

Nou hierbij mijn eerste update sinds ik FM16 een uur of 2 geleden besteld en gedownload heb. Ik merk dat ik het spel heel moeilijk bespeelbaar acht. Dit komt omdat ik een beginneling ben natuurlijk. Zoveel opties, zoveel om naar te kijken, zoveel opties voor tactiek cetera cetera. Wel een carriere begonnen met Feyenoord en hopelijk wordt het iets moois. Waarschijnlijk zal de eerste save altijd een beetje pielen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FraxleNL schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:25:
Nou hierbij mijn eerste update sinds ik FM16 een uur of 2 geleden besteld en gedownload heb. Ik merk dat ik het spel heel moeilijk bespeelbaar acht. Dit komt omdat ik een beginneling ben natuurlijk. Zoveel opties, zoveel om naar te kijken, zoveel opties voor tactiek cetera cetera. Wel een carriere begonnen met Feyenoord en hopelijk wordt het iets moois. Waarschijnlijk zal de eerste save altijd een beetje pielen zijn.
Succes! Via google zijn ook vele guides te vinden en mocht je er dan nog niet uitkomen kan je ook altijd hier je vragen spuien uiteraard! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

JapieTalent schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:39:
[...]

Succes! Via google zijn ook vele guides te vinden en mocht je er dan nog niet uitkomen kan je ook altijd hier je vragen spuien uiteraard! :)
Dankjewel! Ik zal, indien ik het spel onder de knie heb, proberen ook een storyline neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 13:17
FraxleNL schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:25:
Dat is normaal hoor. Voor mij duurde het ook even voor ik het allemaal begreep. Je hoeft ook niet elk aspect van de club zelf gelijk te regelen. Je staff kan veel dingen overnemen tot je de boel wat meer begrijpt.

De eerste maand bij een nieuwe club ben ik sowieso altijd veel tijd aan kwijt. Maar goed je kan uiteindelijk altijd kiezen hoeveel je wilt micromanagen. Zo kan je naar stats kijken van spelers of gewoon van de assistent zijn beoordeling uitgaan. Ook kan je scouten laten doen door chief scout, of zelf alles handmatig instellen. Het wordt vanzelf allemaal duidelijk hoor :)
Leuk om te lezen! Al zou ik het cool vinden als je iets meer screenies kan posten. Maar goed vooral in de toekomst als je nieuwe spawntjes hebt : )

Nice succes verder kijk uit naar de volgende ;)

[ Voor 63% gewijzigd door Grecio op 15-12-2015 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grecio schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 22:31:
[...]

Leuk om te lezen! Al zou ik het cool vinden als je iets meer screenies kan posten. Maar goed vooral in de toekomst als je nieuwe spawntjes hebt : )

Nice succes verder kijk uit naar de volgende ;)
Ben nogal lui als het om screenshots gaat, ook al is dit in Steam niet veel werk.
Maar er is bij mij nog niet veel wat een screenshot waard zou zijn.
Bij veel van mijn spelers is er geen echte ontwikkeling en bij die waar de ontwikkeling er wel is is deze vrij klein omdat ik nog niet zo ver ben.

En nog geen interessante regens, alhoewel ik 1 jeugd speler heb die wel leuk kan worden.
Maar een screenshot van hem zal aan het einde van dit seizoen volgen.

Lopen ook aardig wat 14/15 jarige regens rond in de jeugd met 4+ sterren maar ik heb nog mijn twijfels over deze sterren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Deadsy schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 22:50:
[...]

Ben nogal lui als het om screenshots gaat, ook al is dit in Steam niet veel werk.
Bij veel van mijn spelers is er geen echte ontwikkeling en bij die waar de ontwikkeling er wel is is deze vrij klein omdat ik nog niet zo ver ben.

En nog geen interessante regens, alhoewel ik 1 jeugd speler heb die wel leuk kan worden.

Lopen ook aardig wat 14/15 jarige regens rond in de jeugd met 4+ sterren maar ik heb nog mijn twijfels over deze sterren.
Snap ik volledig hoor, is alsnog wel wat gedoe. Als je spawntjes in je selectie krijgt zou ik het wel gaaf vinden om ze even te kunnen zien : ) En Pikachu is +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grecio schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 22:55:
[...]

Snap ik volledig hoor, is alsnog wel wat gedoe. Als je spawntjes in je selectie krijgt zou ik het wel gaaf vinden om ze even te kunnen zien : ) En Pikachu is +1.
Een lekkere spawn en voor de legendarische zijn het altijd waard.
Pikachu doet het best aardig, alhoewel ik soms twijfel of ik hem wel had gekocht als hij een andere naam had gehad.

Edit:
Heb hem net opgezocht. Zijn echte naam is Glaybson Yago Souza Lisboa

[ Voor 7% gewijzigd door Deadsy op 15-12-2015 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 23:40
Deadsy schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 22:50:
[...]

Dan moet je http://puush.me/ gebruiken, doe ik ook. Dan kan je in je scherm selecteren wat je wil en wordt het automatisch geupload en onder je ctrl+v gestopt. Super easy

En wow ik heb Wesley Verhoek gratis opgepikt, wat een held. Bij z'n debuut al 2 goals.Na 3 wedstrijden nu 5 goals en 1 assist. _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Terranova op 15-12-2015 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

Ik geniet nu al van dit spel. Ben een serieuze cariére begonnen met Wolverhamption Wanderers, en de eerste speler die ik aantrek is Alessandro Del Piero!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
FraxleNL schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:59:
Ik geniet nu al van dit spel. Ben een serieuze cariére begonnen met Wolverhamption Wanderers, en de eerste speler die ik aantrek is Alessandro Del Piero!
Mooi! Succes! Hou ons op de hoogte : )

Ik ben net afgetroefd door Fred Rutten voor de functie als Nederlands elftal coach. **gooit computer uit het raam**

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FraxleNL schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:59:
Leuke clubkeuze! Niet de makkelijkste als je net begint, succes!
Grecio schreef op woensdag 16 december 2015 @ 00:03:
[...]

Ik ben net afgetroefd door Fred Rutten voor de functie als Nederlands elftal coach. **gooit computer uit het raam**
Hahaha, dag EK/WK ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

Grecio schreef op woensdag 16 december 2015 @ 00:03:

Mooi! Succes! Hou ons op de hoogte : )

Zal ik doen! Als je een carrière begint als coach, kan je dan op den duur ook gevraagd worden voor het bondscoachschap? Hoe gaat dat in zijn werking?
JapieTalent schreef op woensdag 16 december 2015 @ 08:39:

Leuke clubkeuze! Niet de makkelijkste als je net begint, succes!
Dankje! Zowel op FIFA als Football Manager Mobile 16 heb ik een carrière met Wolverhampton Wanderers. Ook in FIFA Pro clubs speelt mijn team als de 'Wolves'. Logische keus voor mij om ermee te beginnen.

Ik merk dat ik het lastig vind in het begin om spelers te vinden. Op de scouting pagina is er een tabel te vinden met, in mijn geval, 7700 spelers. Is dat een soort database waar je spelers kan vinden? De rest moet je zelf uitzoeken en scouten?

Ik had mijn gezicht moeten filmen toen ik voor het eerst een contract onderhandeling aan ging en alle opties zag. Wat is dit spel uitgebreid zeg. Ik ga hier echt van genieten. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FraxleNL schreef op woensdag 16 december 2015 @ 08:46:

Zal ik doen! Als je een carrière begint als coach, kan je dan op den duur ook gevraagd worden voor het bondscoachschap? Hoe gaat dat in zijn werking?
Yes, die aanbiedingen kan je krijgen en als je accepteert dan krijg je een dubbelrol. Je hoeft dus niet per se je club te laten vallen om bondscoach te worden.
FraxleNL schreef op woensdag 16 december 2015 @ 08:46:
[...]
Ik merk dat ik het lastig vind in het begin om spelers te vinden. Op de scouting pagina is er een tabel te vinden met, in mijn geval, 7700 spelers. Is dat een soort database waar je spelers kan vinden? De rest moet je zelf uitzoeken en scouten?

Ik had mijn gezicht moeten filmen toen ik voor het eerst een contract onderhandeling aan ging en alle opties zag. Wat is dit spel uitgebreid zeg. Ik ga hier echt van genieten. _/-\o_
Je kunt inderdaad je kennis over spelers verbeteren door ze te scouten. Ook kan je op deze pagina f5-shortkey) waar deze bak met spelers staan filters zetten om zodoende gerichter te zoeken op spelers voor een bepaalde positie, of van een bepaalde nationaliteit.

Ik geloof graag dat het begin lastig en onwijs uitgebreid is, maar je zult snel genoeg je weg gaan vinden in wat je wel en niet leuk vind. Zo delegeer ik bijvoorbeeld standaard het inrichten en doorlopen van de voorbereiding aan mijn assistent manager en ook neemt hij zitting bij persconferenties zodat ik niet elke week twee of drie keer de zelfde vragen hoef te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

JapieTalent schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:00:

Yes, die aanbiedingen kan je krijgen en als je accepteert dan krijg je een dubbelrol. Je hoeft dus niet per se je club te laten vallen om bondscoach te worden.
Oke top. Zag dat je bij het opstarten van een carrière kon kiezen om zowel een club als nationaal team te trainen, maar uiteindelijk kan je als 'slechts' coach van een team dat ook in de toekomst doen.
JapieTalent schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:00:

Je kunt inderdaad je kennis over spelers verbeteren door ze te scouten. Ook kan je op deze pagina f5-shortkey) waar deze bak met spelers staan filters zetten om zodoende gerichter te zoeken op spelers voor een bepaalde positie, of van een bepaalde nationaliteit.

Ik geloof graag dat het begin lastig en onwijs uitgebreid is, maar je zult snel genoeg je weg gaan vinden in wat je wel en niet leuk vind. Zo delegeer ik bijvoorbeeld standaard het inrichten en doorlopen van de voorbereiding aan mijn assistent manager en ook neemt hij zitting bij persconferenties zodat ik niet elke week twee of drie keer de zelfde vragen hoef te beantwoorden.
Dat is ook een optie. Ik bekijk nu alle opties en kom er inderdaad achter wat ik leuk vind en wat niet. Ik kon die filters in die lijst nog niet vinden. Wellicht overheen gekeken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 08:48
Ben gisteren gestart in de Zweedse laagste klasse. Helaas heb ik geen assistent en meot ik alles zelf doen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FraxleNL schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:07:
[...]
Dat is ook een optie. Ik bekijk nu alle opties en kom er inderdaad achter wat ik leuk vind en wat niet. Ik kon die filters in die lijst nog niet vinden. Wellicht overheen gekeken. 8)7
Ze staan er wel. ;) Mocht je ze nog niet kunnen vinden kan Google je wellicht helpen, of anders kan ik vanavond wel even een screenshot posten.
Swaxie schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:08:
[...]

Ben gisteren gestart in de Zweedse laagste klasse. Helaas heb ik geen assistent en meot ik alles zelf doen haha
In dat geval is het wellicht ook verstandiger om zelf je tegenstanders voor oefenwedstrijden te selecteren om zo wat extra geld te genereren en een wedstrijd tegen een Man Utd levert ook net iets meer op als tegen een Zweedse competitiegenoot. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

JapieTalent schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:18:
[...]

Ze staan er wel. ;) Mocht je ze nog niet kunnen vinden kan Google je wellicht helpen, of anders kan ik vanavond wel even een screenshot posten.
Ik zal vanavond eens kijken waar ze staan. Bedankt voor tekst en uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Laatst online: 09:57
Ik vind de help knop (vraagteken rechtsbovenin) ook wel nuttig dit jaar. Als je hier op klikt, krijg je op je scherm een aantal gele vraagtekens en rondjes. Als je je muis hierop houdt, legt het spel het een en ander uit. Dit is wel handig voor de basis dingen.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het toch telkens een genot om ieders verhalen hier te lezen. Het doet me hevig verlangen naar het einde van mijn werkdag zodat ik weer verder kan gaan met mijn eigen save game ;)

Ik ben zelf vorige week weer met goede moed begonnen aan FM16 en heb het virus onmiddelijk weer te pakken. Elke beschikbare minuut die ik aan mezelf kan verantwoorden spendeer ik achter mijn laptop :)

In mijn eerste save game ben ik clubloos begonnen en het duurde zonder enige reputatie van naam en het duurde 2 maanden voor in Engeland de eerste coaches ontslagen werden. De eerste club waar ik zelf op reageerde was Boreham Wood FC uit de Conference National. Ondanks dat ik tijdens mijn sollicitatie gesprek niet geheel op 1 lijn zat met de voorzitter, die geen heil zag in mijn voorstel om te investeren in de jeugd, toch een aanbieding gekregen en hier ben ik meteen op in gegaan.

Ik nam het stokje over van de ontslagen trainer na een slechte reeks wedstrijden en een matige 18de plek. Ik had geen middelen tot mijn beschikking en moest het doen met wat huurspelers. De selectie was gelukkig wel redelijk in evenwicht dus kon tactisch genoeg kanten op.

Met 4 overwinningen en 1 gelijkspel in de competitie had ik een start waar ik alleen maar van kan dromen. Helaas wel verloren in qualificatie ronde van de FA cup and 1ste ronde van FAThropy. Vervolgens de goede prestaties in de competitie doorgezet met uitzondering van een periode in januari waar ik 3 wedstrijden achter elkaar niet won.

Ik heb nu nog 9 wedstrijden voor de boeg en sta op een mooie 8ste plaats. Drie punten scheiden me van play-off plaatsen. Mijn programma is redelijk gunstig omdat ik bijna alle ploegen die boven me staan al heb gehad.

Het liefst zou ik nu meteen naar huis rijden en verder gaan maar helaas helaas heb ik in het "echte leven" ook nog verplichtingen.

Ik hou jullie op de hoogte van het seizoenseinde en zal ook wat screenshots maken om een seizoensoverzicht te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
In dat geval is het wellicht ook verstandiger om zelf je tegenstanders voor oefenwedstrijden te selecteren om zo wat extra geld te genereren en een wedstrijd tegen een Man Utd levert ook net iets meer op als tegen een Zweedse competitiegenoot. :)
Daar heb ik niet eens aan gedacht. Verdorie haha.
Maar om dan te worden afgeschoten door United omdat ik met een stel zondagamateurs rondren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Boreham Wood haha, daar heb ik ook eens een ellenlange save mee gehad. Good Luck.

Overigens voor mij had bij de English hero challenge het totaal geen nut om me op jeugd te focussen. Ik ging harder naar boven in de leagues dan dat mijn jeugdopleiding betere spelers kon produceren. Volgens mij heb ik bij een bepaalde save zelfs een keer de hele boel opgeheven tot ik in de Premier League zat.

Overigens wel een aanbod van Frankrijk gehad. Wat mij opvalt in veel FM's is dat Frankrijk echt het beste nationale team op de been krijgt na een jaar of 10. Vond het nu even te vroeg en teveel gedoe. Ik wacht wel tot Fred Rutten de boel verpest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grecio schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:44:
[...]

Overigens voor mij had bij de English hero challenge het totaal geen nut om me op jeugd te focussen. Ik ging harder naar boven in de leagues dan dat mijn jeugdopleiding betere spelers kon produceren. Volgens mij heb ik bij een bepaalde save zelfs een keer de hele boel opgeheven tot ik in de Premier League zat.
Haha het ontwikkelen van jeugd is een principekwestie ;)
Maar we zullen zien. Voorlopig moet ik het doen met spelers wiens contract is afgelopen en het huren van spelers. Ik heb een aantal samenwerkingsverbanden maar de meeste leveren me alleen financieel wat op. Arsenal en Reading hebben me spelers voor verhuur aangeboden maar hoe mooi dit ook klinkt, het aanbod viel me een beetje tegen.

Nadeel aan de lagere divisies in engeland vind ik dat bijna mijn hele selectie maar een contract voor een jaar had. Gezien ik goed aan het presteren ben en de spelers individueel ook beter presteren vragen ze een behoorlijk hoger salaris als ik ze een nieuw contract aanbiedt (als ze uberhaupt willen onderhalen). Hierdoor dreig ik snel buiten mijn salarisbudget te raken aangezien ik bij mijn aanstelling al op de max zat.

Elke keer weer een struggle ;) Iemand hier nog goede gedachtes over? Hoe pakken jullie dit aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Swaxie schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:30:
[...]

Daar heb ik niet eens aan gedacht. Verdorie haha.
Maar om dan te worden afgeschoten door United omdat ik met een stel zondagamateurs rondren...
Dat is inderdaad de keerzijde, maarfinancieel is het wel lekker. Je kan eventueel overwegen om dit te balanceren: een paar wedstrijden om extra geld te genereren en tot slot 2 of 3 tegen makkelijkere tegenstanders om het moraal op te krikken zo vlak voor de competitie.
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:13:
Wat is het toch telkens een genot om ieders verhalen hier te lezen. Het doet me hevig verlangen naar het einde van mijn werkdag zodat ik weer verder kan gaan met mijn eigen save game ;)
Eens! en daarom vind ik het ook prachtig dat steeds meer mensen hun avonturen delen : _/-\o_
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:59:
[...]

Nadeel aan de lagere divisies in engeland vind ik dat bijna mijn hele selectie maar een contract voor een jaar had. Gezien ik goed aan het presteren ben en de spelers individueel ook beter presteren vragen ze een behoorlijk hoger salaris als ik ze een nieuw contract aanbiedt (als ze uberhaupt willen onderhalen). Hierdoor dreig ik snel buiten mijn salarisbudget te raken aangezien ik bij mijn aanstelling al op de max zat.

Elke keer weer een struggle ;) Iemand hier nog goede gedachtes over? Hoe pakken jullie dit aan?
Aan de ene kant is dat wel een nadeel, maar van de andere kant gezien zit je ook niet aan spelers vast die niet meegroeien met de prestaties van de club. Het is financieel nogal een tegenvaller wanneer je promoveert, terwijl de halve spelersgroep niet het beoogde niveau heeft van de league hoger, maar je er wel aan vast zit doordat ze lange contracten hebben.

Verder moet je mijn LLM adviezen maar met een korreltje zout nemen. Deze zijn voornamelijk gebaseerd op artikelen/verslagen van mensen die ik heb gelezen omtrent het onderwerp. Ik zelf ben er geen ster in en kan vaak het geduld niet opbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

alweer een heel tijd geleden dat ik FM heb gedaan, veelal door eigen onderneming id avonduren. Waar ik vroeger mee worstelde was altijd de taktiek en training.

Hanteren jullie meerdere taktieken voor tegenstanders? Jawel toch, ik hield het meestal bij 2. Een aanvallende en een verdedigende. Of is dat veels te weinig?
Trainingen dan? Dat heb ik altijd links gelaten, vond het de meest saaie onderdeel van FM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:39
Een hele tijd geleden dat ik weer FM heb opgestart en blijk toch wat moeite te hebben met de tactics van het eerste elftal.

Ik probeer altijd een 4-3-3 te spelen, maar op de een of andere manier werken mijn tactics niet.
Op het moment heb ik iedere wedstrijd wel 15+ kansen en de mindere tegenstanders een stuk of 5, helaas moet ik enorm veel moeite doen om een doelpunt te maken terwijl de ander met heel weinig kansen toch voor kan komen te staan.

Heeft iemand hier tips of een taktiek die wel werkt in een 4-3-3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SYQ schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:54:
alweer een heel tijd geleden dat ik FM heb gedaan, veelal door eigen onderneming id avonduren. Waar ik vroeger mee worstelde was altijd de taktiek en training.

Hanteren jullie meerdere taktieken voor tegenstanders? Jawel toch, ik hield het meestal bij 2. Een aanvallende en een verdedigende. Of is dat veels te weinig?
Trainingen dan? Dat heb ik altijd links gelaten, vond het de meest saaie onderdeel van FM.
Kan maar hoeft niet, afhankelijk van het niveau van de spelers moet je ook niet met teveel informatie opzadelen.
Ik zelf houd het bij 1 tactiek en kan deze van verdedigend naar aanvallend of zeer aanvallend veranderen door 1 speler te veranderen.
4-1-2-2-1 en die DM vlak voor de verdediging kan ik wisselen voor een nr10 of een 2e spits en dan laat ik de rest hetzelfde.

@champion16
Hoe is je tactiek en hoe staan je spelers ingesteld.
Als je tegen zwakke ploegen weinig kansen krijgt hebben ze dus moeite tegen verdedigende ploegen, en als je zoveel weg geeft heb je misschien moeite met counter ploegen en spelen je verdedigers te aanvallend.
Kan natuurlijk ook zijn dat er te weinig scorend vermogen is en je verdedigers te traag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:32
champion16 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:01:
Een hele tijd geleden dat ik weer FM heb opgestart en blijk toch wat moeite te hebben met de tactics van het eerste elftal.

Ik probeer altijd een 4-3-3 te spelen, maar op de een of andere manier werken mijn tactics niet.
Op het moment heb ik iedere wedstrijd wel 15+ kansen en de mindere tegenstanders een stuk of 5, helaas moet ik enorm veel moeite doen om een doelpunt te maken terwijl de ander met heel weinig kansen toch voor kan komen te staan.

Heeft iemand hier tips of een taktiek die wel werkt in een 4-3-3?
Ik speel niet een echte 4-3-3 maar meer zoals Deadsy een een 4-1-2-2-1 waar bij ik twee centrale middenvelders heb en daar voor 2 aanvallende middenvelders die aan de buitenkant staan. Wat ik na veel lezen ontdekt heb is dat je je goed moet kijken naar de mentaliteit per linie. Het moet dus niet zo zijn dat je aanvallende middenvelders beide een aanvallende mentaliteit hebben, zeker niet in combinatie met opkomende backs. Omdat je anders zeker bij counters heel erg kwetsbaar bent over de vleugels. Je moet dus proberen om hier een balans in te vinden met spelers die verdedigen, support en aanvallen.
Goed leesvoer voor het maken van een tactiek kun je hier vinden:
How to play
Bust the net
The art of Possession football
The art of counter attacking
Tactics & training discussion

Hier staan goede basis principes in hoewel je zeker bij the art of possession football moet oppassen dat je niet op balbezit gaat spelen om het balbezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Wat een drama is toch die zomerse transferperiode. Zit nog steeds in de voorbereiding van seizoen 2.. Op elk van mijn basisspeler is wel een bod geweest en de meeste gaan dan nog klagen dat ik het niet accepteer. Nu ben ik genoodzaakt er toch een aantal te verkopen, anders is mijn gehele selectie ontevreden en dat komt de prestaties al helemaal niet ten goede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

On_E

Housemusic

Curva schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:44:
Wat een drama is toch die zomerse transferperiode. Zit nog steeds in de voorbereiding van seizoen 2.. Op elk van mijn basisspeler is wel een bod geweest en de meeste gaan dan nog klagen dat ik het niet accepteer. Nu ben ik genoodzaakt er toch een aantal te verkopen, anders is mijn gehele selectie ontevreden en dat komt de prestaties al helemaal niet ten goede...
Dat valt nog best mee hoor, ze zeiken wel veel maar als de transferperiode voorbij is en die spelers krijgen genoeg speelminuten dan trekken ze vrijwel altijd weer bij. (en kun je het contract opwaarderen/verlengen. :) )

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
On_E schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:06:
[...]

Dat valt nog best mee hoor, ze zeiken wel veel maar als de transferperiode voorbij is en die spelers krijgen genoeg speelminuten dan trekken ze vrijwel altijd weer bij. (en kun je het contract opwaarderen/verlengen. :) )
Als er een bod komt en ik doe een tegenbod wat veels te hoog is, haken de clubs af. Maar dan willen die zaakwaarnemers vaak wel een nieuw contract voor de speler. 7/10 keer zit er een achterlijke clausule in van 10 miljoen gelimiteerde transfersom. Dat is wel echt balen!
Ik hou het elke maand ongeveer in de gaten of ze weer met die achterlijke clausule komen... Want dan weet ik zeker dat ze zo weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De eerste grote patch (versie 16.2.0) is zojuist uitgekomen.

Release notes: http://community.sigames....016-16-2-0-Update-Out-NOW!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:34
'Groot'. Was maar 35MB. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Curva schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:44:
Een beetje je reactie goed kiezen en ze zijn weer een paar weken tevreden.
Het liefst wil je in de 2e seizoenshelft al bezig zijn met een schaduwelftal zodat je ze bij een leuk bod kunt verkopen en direct de vervanger binnen haalt die beter is.

Maar die luxe heb je niet vaak.

@Niconing
De 4-3-3 komt eigenlijk niet goed overeen met wat wij verstaan onder 4-3-3.
De 4-1-2-2-1 die jij en ik spelen komt raar genoeg meer overeen met wat wij onder 4-3-3 verstaan.

De 2 vleugels kunnen een aanvallende mentaliteit hebben als je backs goed genoeg zijn of als de centrale middenvelders verdedigend sterk zijn.
Bij mij zijn ze dit in de verste verte niet dus ik moet inderdaad op passen met spelers die te aanvallend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Verhoek schiet mijn Avellino dalijk nog naar de titel ook :O 6 punten los

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Deadsy schreef op woensdag 16 december 2015 @ 19:35:
[...]

Een beetje je reactie goed kiezen en ze zijn weer een paar weken tevreden.
Het liefst wil je in de 2e seizoenshelft al bezig zijn met een schaduwelftal zodat je ze bij een leuk bod kunt verkopen en direct de vervanger binnen haalt die beter is.

Maar die luxe heb je niet vaak.
Ja dat klopt, maar soms is geen enkele reactie positief. Aantal spelers verkocht op dit moment en een aantal gekocht. Persoonlijk denk ik dat ik er nu direct niet op vooruit ben gegaan, maar in de toekomst hebben de spelers wel veel potentie. Ik zal er uitgebreider op ingaan als ik weer een seizoensoverzicht maak.

Wat mij opvalt is dat het moreel best wat invloed heeft op het spel van het hele elftal. Als ik 1 á 2 minder blije mensen opstel, dit kan komen doordat ze vinden dat ze een nieuw contract verdienen/meer willen spelen/naar een grotere club willen, dan loopt het aanzienlijk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Curva schreef op woensdag 16 december 2015 @ 20:29:
[...]

Ja dat klopt, maar soms is geen enkele reactie positief. Aantal spelers verkocht op dit moment en een aantal gekocht. Persoonlijk denk ik dat ik er nu direct niet op vooruit ben gegaan, maar in de toekomst hebben de spelers wel veel potentie. Ik zal er uitgebreider op ingaan als ik weer een seizoensoverzicht maak.

Wat mij opvalt is dat het moreel best wat invloed heeft op het spel van het hele elftal. Als ik 1 á 2 minder blije mensen opstel, dit kan komen doordat ze vinden dat ze een nieuw contract verdienen/meer willen spelen/naar een grotere club willen, dan loopt het aanzienlijk minder.
Dat klopt, dan zie ik het gewoon als eikels die alleen maar geld willen. Als ze me echt irriteren en ik had een slechte dag zet ik ze terug naar het 2e.

Dat laatste kun je gedeeltelijk fixen met een teamtalk. Alhoewel deze ook weer tricky kunnen zijn. Ik wist aan het einde van vorig seizoen mijn team compleet te demoraliseren door te zeggen dat ik volgend seizoen in de middenmoot wilde eindigen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• On_E
  • Nu online

On_E

Housemusic

Nog even snel het overzicht van seizoen 2017/18 met FC Utrecht:

Winst van de JC schaal:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PtQASp2.png

De eindstand in de Eredivisie:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rFdHNfH.png

Eigenlijk het hele seizoen bovenin meegedraaid en zo'n driekwart van het seizoen op de 1e plaats gestaan.
PSV en Ajax kwamen af en toe op een punt of 2-3 afstand maar dan kwam er toch weer een reeks met goede resultaten en kwam het verschil uiteindelijk uit op 10 punten.

De CL liep uit op een grote teleurstelling zoals al eens gemeld:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Nn9IWWn.png

De transfers dit jaar:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2a3nnDS.png

Arnaud Lusamba leek mij een prima opvolger voor Nacer Barazite die wel goed is maar niet top, heeft het niet makkelijk gehad maar groeide steeds meer in zijn rol en is zeker nadat ie Nederlands leerde spreken van waarde geweest. Hoop op verdere ontwikkeling.

Dave Bulthuis was een goedkope gok, leek me ong. even goed als Kevin Conboy maar jonger en Nederlands, maar viel uiteindelijk toch tegen.

Dion Cools kwam in de winter als vervanger van rechtsback Yarouba Cissako die na een jaar in Utrecht alweer zeurde om een transfer, zeker nadat Newcastle United kwam. Cools heeft 2 wedstrijden meegedaan voor ie een knieblessure opliep en de rest van het seizoen was uitgeschakeld. :P

Yassin Ayoub wilde ik kwijt omdat ie teveel gele kaarten pakte en Lokeren hapte toe voor mijn vraagprijs, er zit daar een rijke Canadees sinds 2016.

Velanas was eigenlijk zijn opvolger uit de eigen jeugd maar die wilde een transferclausule van 1,8 miljoen euro in zijn nieuwe contract hebben en toen wilde ik hem dus niet meer. Voor 4 miljoen hapte o.a. AC Milan toe.

En dan nog de spelersstatistieken:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jL0LO6b.png

Kwam erachter dat ik in het nieuwe seizoen als kampioen in de 3e voorronde van de CL instroom, dat is wel klote. :(

• Curva
Je hebt best goede zaken gedaan hoor! Zeker je transferbeleid vind ik goed gedaan!
Ik zag de screen van het seizoensoverzicht en het viel mij meteen op dat Nederland op de 13e plek staat... Dat is volgens mij de eerste plek waarbij de kampioen niet direct toegang heeft tot de CL, wel erg zuur voor jou! Ik merk het in mijn carrière ook, zit nu nog maar pas in seizoen 2, maar Nederland is al een plekje gedaald. En in de afgelopen jaren zijn er amper Europese punten behaald door Nederlandse clubs, voor dat aantrekt zijn we weer een paar seizoenen verder.

Hopelijk kan je je titel prolongeren en, als je de CL haalt, 3e worden, zodat je in de Euro League wat verder kan proberen te komen.

Mooi seizoen gedraaid hoor. Kijken of je volgend seizoen de groepsfase van de Champions League kan bereiken en dan wellicht wat meer succes hebt. Er vanuit gaande dat je bij Utrecht blijft natuurlijk.
On_E schreef op woensdag 16 december 2015 @ 22:15:
Kwam erachter dat ik in het nieuwe seizoen als kampioen in de 3e voorronde van de CL instroom, dat is wel klote. :(
Op zich logisch gevolg: je hebt dit jaar geen enkele Europese punten voor Nederland gescoord en wanneer concurrenten dat blijkbaar wel doen verschuift het een en ander.

Als ik jou prestaties met Utrecht zo zie kriebelt het wel om ook weer in Nederland aan de slag te gaan en daar een club op te bouwen. Wellicht iets om te overwegen als mijn seizoen met PSG eindigt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Jaap. op 17-12-2015 09:20 ]

• GeoffLx
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Netjes! Gaat prima zo met de jeugd doorstroom dus. Ik heb zelf echter ook al gemerkt dat zo ontzetten veel spelers een ontsnappingsclausule op willen nemen voor echt een belachelijke prijs, heel jammer.

Ik heb gister ook nog even een uurtje verder gespeeld met FCU. Sofyan Amrabat voor 2,5 miljoen kunnen verkopen aan Dortmund. Adam Sarota voor iets minder dan 1 miljoen naar Standard. Sarota was meer een 'paniek' verkoop (ja dat kan ook nog ;)). Ik wilde Mikkel Duelund heel graag hebben, maar had net niet voldoende geld om hem aan te trekken. Na het verkopen van Sarota dus wel genoeg geld, alleen was Duelund inmiddels al verkocht aan Liverpool. :( Maargoed, met de verkoop van Sarota is er nu wel ruimte ontstaan voor Diemers en Ramselaar om minuten te gaan pakken. Nu bezig met Ryan Thomas van Zwolle (2,2 mil) en Lerin Duarte (I know, Ajax :/ ) voor de linker flank. Ik heb liever Thomas, maar Duarte is een stuk goedkoper..

Eerste twee competitie wedstrijden tegen Feyenoord en Heerenveen een 0-2 overwinning en 1-1 gelijkspel uit kunnen slepen. Tactiek loopt nog niet helemaal zoals ik hem wil hebben, probeer kort combinatie voetbal te spelen, maar de bal wordt nog flink het veld over gecrossed. Even kijken hoe ik dit soort dingetjes er uit ga halen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door GeoffLx op 17-12-2015 09:36 ]

• On_E
  • Nu online

On_E

Housemusic

Dank allen!

Heb nu alweer zin om vanavond verder te spelen.
GeoffLx schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:35:
[...]

Netjes! Gaat prima zo met de jeugd doorstroom dus. Ik heb zelf echter ook al gemerkt dat zo ontzetten veel spelers een ontsnappingsclausule op willen nemen voor echt een belachelijke prijs, heel jammer.
Ja dat is echt overdreven in deze versie, vind het leuk om met eigen jeugd te werken en die een kans te geven maar als ze dan gelijk alweer van alles gaan eisen...

Die Mitchell van Rooijen nu ook alweer, wil een key player contract en anders niets. Ben bang dat er weer een jeugdspeler verkocht moet gaan worden. ;(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grecio
Episode 3: De Dubbele Houdini. Seizoen 2020/2021

Episode 2: Kan je hier terug vinden

Doelstellingen voor het nieuwe seizoen: 1e worden, en de volgende ronde van de CL halen. Beker en JC zou leuk zijn maar hoeft niet perse. Het bestuur deelt mijn ambitie, alhoewel ze niet verwachten dat ik de CL groepsfase overleef. Ik had gehoopt deze episode "The rise of the wonderkids" te kunnen noemen. Zoals jullie zien is het wat anders geworden. Het positieve dit seizoen;

Weg: Niemand.

Ik heb dus de volledige selectie bij elkaar kunnen houden. Een jaar ouder, beter en wijzer! Sommige waren wel een beetje teleurgesteld dat ze niet weg mochten. Een heel boel beloftes over CL successen hield ze echter thuis. Ook viel me op dat het niet zo'n groot probleem is als ze even teleurgesteld zijn. Vaak accepteren ze het na een paar weken allemaal wel, als ze over de teleurstelling heen zijn gekomen.

Heel Europa wilde Michael Kruithof hebben. Niet gelukt dus!

Met de volgende selectie begon ik dus wederom het seizoen;

GK: Drommel (Maric)
DC: Dionisi, Escobar (Floranus)
DL: Ailton (Maouassa)
DR: Kruithof (Ianzinho)
MC: van de Beek (Pereira)
MC: Nouri (Bentancur)
AMC: Klaassen (Sinkgraven)
AML: Bailey (Niculescu)
AMR: Nunnely (Cerny)
FC: Ze Gomes (Martinez)

Voor de stats van de onbekende namen verwijs ik je terug naar eerdere verslagen, van alle spawns heb ik volgens mij wel een screenie gepost.

De eerste seizoenshelft

Allereerst begon het seizoen met wat interesse in mij als manager. Udinese, Villareal, Lazio en Athletic wilde mij graag inlijven. Uiteraard ga ik niet mijn talentvolle ajax-team verlaten voor een net-niet team. Wel wilde ik graag de functie als Holland manager. Ik was ook leading canditate voor de functie, maar helaas hebben ze op het laatste moment voor niemand anders dan Fred Rutten gekozen. Nou ik kan verklappen dat na een jaar hij slechts 2 officiele wedstrijden had gewonnen. Ik heb het gevoel dat we naar het WK van 2022 kunnen fluiten. Bij Ajax kreeg ik overigens wel de waardering, een nieuw contract tot 2024.

Supercup
Meer dan de helft van mijn team was op interland tijdens de wedstrijd. Superhandig! Ik speelde tegen PSV en knalde ze alsnog met 5-0 van de mat. Jeej een prijs!
Competitie
Na de winst in de supercup won ik 6-0, 4-0, 3-1, 1-0, 5-2, 4-0 en het ging maar door. Heerlijke start. Ik zag een zeer succesvol seizoen aankomen. Tot ik in de CL een oorwassing van Barca kreeg. Hierna verloor ik gelijk van PSV en had ik een wat mindere periode. Uiteindelijk ging ik de winterstop op de 2e plek.
Beker
Met een B-elftal gewonnen van 2 amateurteams, en toen in de vierde ronde verslagen door Twente met pingels. Woopsie!
Champions League
En toen kwam de CL loting. Barca, Chelsea & Sparta Prague. Sja.. het zat allemaal niet mee. Het begon mooi met een 3-1 overwinning thuis tegen Chelsea. Hierna een verschrikkelijke oorwassing van 6-2 uit bij Barca. Tegen Sparta Prague won ik thuis en verloor ik uit. Toen won Chelsea ook nog eens 4-2 van me in de uitwedstrijd. Ik dacht dat het nu wel klaar zou zijn. Ik en Chelsea beiden op 9 punten en Barca was al door. Ik was dus afhankelijk wat er gebeurde bij Chelsea, plus ik moest NIET verliezen van Barca. Na 17 minuten scoorde Messi... De moed zakte al in mijn schoenen. Echter scoorde Martinez en Nouri en was het oppeens 2-1 voor ons. Chelsea stond ondertussen voor tegen Sparta Prague. En toen kwam die klote messi weer en scoorde de 2-2. Chelsea was nu door. Toen keek ik nog eens naar latest scores... bleek ene L.Vacha in de 88e minuut nog gelijk gemaakt te hebben bij Chelsea. Houdini act nummer 1! :D. Door naar de volgende ronde!

De Tweede Seizoenshelft

Wederom niks verkocht/gekocht voor de eerste selectie. Wel een wonderkid AML en een geniale DM gehaald, maar die stats post ik wel zodra ze doorbreken in het eerste elftal.

Champions League
Daar kwam de loting en jaaaa hoor. Real Madrid. Zoals bij Ajax hoort nooit eens geluk met de loting. Na een 0-0 thuis uit 1-3 verloren. Vond ik niet zo'n grote schande. Overigens speelt bij RM oud Basel speler Breel Embolo in de spits, gekocht voor een luttele 79 Mil. Alsof het niks kost.
Competitie
De competitie was een behoorlijk drama dit jaar. Volgend jaar ga ik denk ik ook wel een keer een nieuwe taktiek proberen. Tot speelronde 32 heb ik PSV gevolgd, beiden lieten we hier en daar wel puntjes vallen. Echter stond PSV nog 6 punten voor. Tot in speelronde 32 PSV 4-0 verloor van Twente. In speelronde 33 verloor PSV wonder boven wonder opnieuw, terwijl ik 2-0 won van AZ. Met gelijk aantal punten gingen we speelronde 34 in, echter had ik een veel beter doelsaldo. Ik moest simpelweg even van Eindhoven winnen, en PSV speelde tegen Dordrecht.
  • 18e minuut 0-1 Eindhoven Kuwas. PSV Kampioen
  • 28e minuut 0-1 Dordrecht, van der Stoep. Ajax Kampioen
  • 32e minuut 1-1 PSV, Arango, PSV Kampioen
  • 44e minuut 1-1 Ajax, Niculescue, Ajax Kampieon
  • 56e minuut 1-2 Dordrecht
  • 61e minuut 2-1 Ajax, Klaassen
  • 63e minuut 2-2 Eindhoven, Schalk
Dus toen heb ik nog een half uur in angst gezeten maar gelukkig bleef de stand zoals hierboven en won ik met een hele trieste 2-2 tegen Eindhoven de competitie. Niet best, maar wel Houdini Act Nummer 2!

De selectie dit jaar

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/404560514029580975/B652DF685B7FE71D9339470DA65B5960EFCAEFE8/

Wat overige dingetjes
  • Een Icon geworden voor Ajax. Ik word nu in hetzelfde rijtje genoemd als Jari Litmanen en Frank de Boer, dit vanwege mijn 11e gewonnen Trophy
  • Bailey en Ianzinho zijn toegevoegd aan de beste-11-allertijden-selectie van Ajax
  • De door mij uitgeleende Vink werd keeper van het jaar, Drommel 2e, en mijn oud-reserve-keeper Ortola werd derde
  • Ik werd manager van het jaar. Dit was overigens voor de 5e keer dus er popte een leuke achievement
Hopelijk volgend jaar met een nieuwe taktiek verbetering!
Grecio schreef op donderdag 17 december 2015 @ 14:40:
Episode 3: De Dubbele Houdini. Seizoen 2020/2021
Klasse. De beker was, zoals je al zei, geen prioriteit, en je hebt de JC en de competitie netjes gewonnen. Die Champions League, tja.. Ik heb het idee dat op de een of andere manier, je als Ajax altijd aan Real of Barca wordt gekoppeld, als het niet in de groepsfase is, is het in de 1e knockout ronde of zoals jij had in allebei.

Hopelijk kan je deze zomer hetzelfde herhalen op transfergebied als de vorige en kan je met een nog sterkere selectie het opnieuw proberen. Of denk je stiekem al aan een vertrek?

• On_E
  • Nu online

On_E

Housemusic

Mooi verhaal Grecio en prima resultaten!

Volgens mij heb ik die Ailton ook net aangetrokken met FC Utrecht. (gisteravond voor ik de game afsloot)

• Grecio
JapieTalent schreef op donderdag 17 december 2015 @ 15:29:
[...]

Klasse. De beker was, zoals je al zei, geen prioriteit, en je hebt de JC en de competitie netjes gewonnen. Die Champions League, tja.. Ik heb het idee dat op de een of andere manier, je als Ajax altijd aan Real of Barca wordt gekoppeld, als het niet in de groepsfase is, is het in de 1e knockout ronde of zoals jij had in allebei.

Hopelijk kan je deze zomer hetzelfde herhalen op transfergebied als de vorige en kan je met een nog sterkere selectie het opnieuw proberen. Of denk je stiekem al aan een vertrek?
Ik zit er inderdaad wel aan te denken. Ik heb alleen nu echt zo'n talentvolle groep dat zolang ik het bij elkaar kan houden er echt wat in zit. Hopelijk een keer verder komen in de CL.

Ik kijk het in ieder geval nog 1 jaartje aan. Heb natuurlijk ook mijn contract verlengd dus kan het bestuur niet in de steek laten :P
On_E schreef op donderdag 17 december 2015 @ 15:31:
Mooi verhaal Grecio en prima resultaten!

Volgens mij heb ik die Ailton ook net aangetrokken met FC Utrecht. (gisteravond voor ik de game afsloot)
Dat zal een toevallige naamgenoot zijn. Dit is namelijk mijn Ailton (Een spawn).

• On_E
  • Nu online

On_E

Housemusic

Grecio schreef op donderdag 17 december 2015 @ 15:33:
Dat zal een toevallige naamgenoot zijn. Dit is namelijk mijn Ailton (Een spawn).
Ja dat moet dan wel.
Toevallig ook een Braziliaanse linksback met dezelfde naam. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grecio
Thanks trouwens iedereen, zolang ik merk dat ze gewaardeerd worden blijf ik ze posten ;)

Merken jullie trouwens ook dat het toevallig de spelers zijn die in dezelfde positie spelen die een andere speler steunen als ze weg willen. Pas was de 3e DC helemaal boos dat de 1e DC niet mocht gaan. Wat een moraalridder zeg...

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Grecio schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:16:
[...]

Haha! Bij mij ook, 19 geel en 3 rood in twee seizoenen. Beest.

(maar hij was wel supergoed hehe)
Seizoen 1: 3x rood 15x geel
Seizoen 2: 2x rood 17x geel (en dat seizoen is nog eens niet afgelopen)

En als je em dan vertelt dat ie zich es beter moet gedragen, dan geeft ie aan dat ie niet begrijpt waar je t over hebt |:(
Als er in de zomer een enigszins redelijk bod komt, dan is ie weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
toolkist schreef op donderdag 17 december 2015 @ 23:50:
[...]

Seizoen 1: 3x rood 15x geel
Seizoen 2: 2x rood 17x geel (en dat seizoen is nog eens niet afgelopen)

En als je em dan vertelt dat ie zich es beter moet gedragen, dan geeft ie aan dat ie niet begrijpt waar je t over hebt |:(
Als er in de zomer een enigszins redelijk bod komt, dan is ie weg.
Dit is wat hij tot nu toe bereikt heeft in mijn game;
2015/2016: 7,52 rating bij mijn ajax
2016/2017: 7,25 rating bij mijn ajax
2017/2018: Transfer naar Liverpool voor 16,25 mil (exclusief clausules, meestal flikker ik er behoorlijk wat in bij verkoop, volgens mij was dit meer 28 mil). Bij Liverpool speelde hij pauper met ratings van 6,4ish.
2019-2021: bij As Monaco voor 19,5 mil, weer 6,5ish gem
2021: Chelsea voor 12,5. weer niet overtuigend.

lekker verkopen dus als het kan voor een mil of 20/25.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Seizoen 2 met Avellino is begonnen, tegen AC Milan en Juventus :(

Gelijk flink verloren dus.

Ik heb het team flink weten te versterken voor 0 euro, dus ik heb wel een goed gevoel voor het lijfsbehoud in de Serie A

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/lZAnW/7fced81c81.png

Ik ben overigens wel gevraagd door Porto en AS Monaco en nog wat andere clubs, maar Avellino naar de CL winst is het doel :)

[ Voor 19% gewijzigd door Terranova op 18-12-2015 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Tete is bij mij geen geregeld kaartenpakken, Bazoer daar in tegen. Hij pakte om de wedstrijd nu een kaart, soms is het wel even nodig om aan de noodrem te trekken, maar er is een grens.

Goede zaken gedaan Terranova, het zal nog wel even duren voordat je echt mee kan draaien in de top. Hopelijk werken de financiën mee, zodat je wat ruimte hebt om dingen op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Nu online

On_E

Housemusic

Heb de CL groepsfase met Utrecht gehaald in seizoen 4, Red Bull Salzburg en Ludogorets verslagen in de voorrondes.

Zit in een groep met Real Madrid, Juventus en Olympiakos. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Curva schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 09:24:
Tete is bij mij geen geregeld kaartenpakken, Bazoer daar in tegen. Hij pakte om de wedstrijd nu een kaart, soms is het wel even nodig om aan de noodrem te trekken, maar er is een grens.

Goede zaken gedaan Terranova, het zal nog wel even duren voordat je echt mee kan draaien in de top. Hopelijk werken de financiën mee, zodat je wat ruimte hebt om dingen op te bouwen.
Precies, ik wordt nu van alle kanten afgemaakt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Ik heb ook een heerlijke CL poule: ManCity, Atletico Madrid en Wolfsburg. Wolfsburgs was een van de 2 clubs uit pot 4 die ik niet wilde loten...
De Nederlands clubs doen het wel belachelijk slecht. NAC zit in de EL groepsfase door hun bekerwinst.... Feyenoord en PSV konden niet winnen in de laatste voorronde van de EL van Stade de Reims en IFK Götenborg.. Vitesse is wel door de voorrondes gekomen (verrassend Young Boys verslagen) en zit in de groepsfase van de EL. Groningen deed ook nog mee, maar die was halverwege de voorrondes door Young Boys verslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Nu online

On_E

Housemusic

Curva schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 10:53:
Ik heb ook een heerlijke CL poule: ManCity, Atletico Madrid en Wolfsburg. Wolfsburgs was een van de 2 clubs uit pot 4 die ik niet wilde loten...
Ach je hebt niets te verliezen moet je maar denken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

Ik speel op dit moment Football Manager Mobile 2016 intensiever dan Football Manager 2016. Zijn er mensen geïnteresseerd in mijn 'storyline' met Lazio Roma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
FraxleNL schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:19:
Ik speel op dit moment Football Manager Mobile 2016 intensiever dan Football Manager 2016. Zijn er mensen geïnteresseerd in mijn 'storyline' met Lazio Roma?
Ja natuurlijk, dat is juist een van de leuke dingen van FM. Kijken hoe anderen het doen en daar eventueel van leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E
  • Nu online

On_E

Housemusic

Heb trouwens Ibi Afellay een jaartje naar Utrecht gehaald dit jaar, op zijn 32e. :+
Kon wel wat ervaring gebruiken in de selectie al zal ie vooral backup zijn voor Anthony Berenstein.

Ook Markus Henriksen terug naar Nederland gehaald als opvolger van het zoveelste talent uit eigen opleiding die het elders wilde proberen. (middenvelder Mitchell van Rooijen vertrok naar Sporting Lissabon)

Een overzichtje van de zomertransfers:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dVEjKY3.png

Verder viel ineens een nieuwsbericht op over dat de club de komende tijd 7 ton per maand af moet betalen voor een lening van 85 miljoen euro, ik snapte niet waarom aangezien de financiën prima in orde waren.

Maar blijkbaar had ik een ander nieuwsbericht gemist want FC Utrecht is bezig een gloednieuw stadion te bouwen wat in 2020 af is. :)

[ Voor 26% gewijzigd door On_E op 18-12-2015 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Hopelijk kunnen de transfer je team naar een hoger level brengen. Enerzijds is de bouw van een nieuw stadion wel tof -> meer toeschouwers. Maar aan de andere kant zal dit toch wel impact hebben op je financiën, denk ik dan? Persoonlijk zou ik er dan ook niet zo blij mee zijn geweest en had ik liever een verbetering van de jeugd- en/of trainingsaccomodatie gezien. Wat vaak nog goedkoper is. Geld zal je toch nodig hebben om de nodige versterkingen te halen elk seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Nu online

On_E

Housemusic

Curva schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:07:
Hopelijk kunnen de transfer je team naar een hoger level brengen. Enerzijds is de bouw van een nieuw stadion wel tof -> meer toeschouwers. Maar aan de andere kant zal dit toch wel impact hebben op je financiën, denk ik dan? Persoonlijk zou ik er dan ook niet zo blij mee zijn geweest en had ik liever een verbetering van de jeugd- en/of trainingsaccomodatie gezien. Wat vaak nog goedkoper is. Geld zal je toch nodig hebben om de nodige versterkingen te halen elk seizoen.
Ik hoop 't ook, vind het wel jammer dat ik steeds meer eigen jeugd kwijt ben geraakt en nu meer buitenlanders in de selectie heb. Maar goed, wel wat meer ervaring nu en dat had ik echt wel nodig.

Ik heb toevallig het training- en jeugdcomplex ook laten upgraden, die zijn beiden eind 2019 klaar. :)

En aangezien ik de CL groepsfase heb gehaald zit het qua geld ook nog wel goed hoor, kon direct weer 12 miljoen bijschrijven.

Mijn basis ziet er nu zo uit trouwens:

GK : Robbin Ruiter
DR : Dion Cools
DC : Francisco Ferreira
DC : Jelle de Lange
DL : Ailton
MC : Bart Ramselaar
MC : Markus Henriksen
AML : Anthony Berenstein
AMC : Arnaud Lusamba
AMR : Fabricio Alvarenga
SC : Nick Venema

[ Voor 11% gewijzigd door On_E op 18-12-2015 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FraxleNL schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:19:
Aye, naast de storyline ook wel geïnteresseerd in je ervaringen met de mobile versie op zich.

@Grecio
Deze winter nog een aanvaring met Van Beek gehad. Liverpool wilde hem hebben voor 15mln maar ik wilde 30 dus hij werd boos.
Uiteindelijk waren er 4 spelers die achter hem stonden, 2 ervan waren middenvelder maar de andere 2 waren een winter en een DC.

Team talk, paar one-liners van mijn kant en opeens was de bulk van het team aan mijn kant en besloot van Beek te stoppen met zeuren.

Verlengen zit er niet in en hij heeft na dit seizoen nog maar een contract voor 2 seizoenen, dus ik hoop dat hij het goed doet en hij in de zomer voor 25mln weg kan.
Ik zit nu al rond te kijken voor een vervanger (heb bijna geen jeugd klaar staan die direct erbij kan).

[ Voor 5% gewijzigd door Deadsy op 18-12-2015 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Nu online

On_E

Housemusic

Deadsy schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:19:
Ik zit nu al rond te kijken voor een vervanger (heb bijna geen jeugd klaar staan die direct erbij kan).
Als je Ramselaar kan halen..! Gelijk doen. :)
Is bij mij iig echt goed geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
On_E schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:23:
[...]

Als je Ramselaar kan halen..! Gelijk doen. :)
Is bij mij iig echt goed geworden.
True story, talentje die Ramselaar. Ikzelf heb Jorge Pereira ook voor die positie, ook een prima middenvelder, iets meer een DM dan een MC alleen. Echter is van de Beek bij mij nog gewoon de basisspeler. 24 ondertussen, prima speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Had met Arsenal laatst best een WTF?!-moment.. Veel geld uitgegeven aan spelers/talenten, had al extra wage budget gevraagd, kreeg ik in de winterstop (seizoen 1 nog steeds) nog even €101m erbij. 8)7 Weet bijna niet waar ik het aan uit kan/moet geven (wilde poging met €80m voor Luke Shaw lukte niet :+)..

Draait lekker, ik sta dik eerste en na wat Europese hickups (ongeveer zelfde idee als Arsenal nu) toch door in de CL en tegen Benfica geloot. 1e wedstrijd 3-1.

Heb flink wat spelers gehaald, waaronder Alessio Romagnoli (of Daniele Rugani, weet het niet echt uit mijn hoofd), Alvaro Morata, William Carvalho en Marc-Andre ter Stegen. Vooral die laatste was luxe en onverwacht, want die was in de winterstop enorm unhappy en kon ik voor een prikkie (iets van €15m) ophalen. Is meteen mijn keepersprobleem permanent opgelost :D

Maar weet nu eigenlijk niet echt wat ik nog voor spelers erbij wil. Nog wat meer betere verdedigers zijn uiteraard welkom. Keepers zit ik nu perfect mee, middenveld is ook flink goed (Wilshere, Ramsey, Carvalho, Coquelin) en ook aanval is best lekker nu (Sanchez, Walcott, Oxlade-Chamberlain, Ozil, Cazorla, Morata, Giroud), dus weet niet echt wat ik volgend seizoen ga halen..

In ieder geval volgend seizoen "af" van Arteta en Rosicky, die gebruik ik niet en krijg ik ook niet verkocht. Daarnaast Welbeck, Debuchy en Chambers verkocht. Selectie is op zich breed genoeg maar voor de DL/DR posities is het toch wel behelpen als de 1e keus er niet is.

Ik speel met een 4-1-1-3-1 formatie (DL/DC/DC/DR, DM, CM, AML/CAM/AMR en ST). Bevalt prima zo, maar misschien dat ik die DM er toch uit ga halen en voor een 4-4-2 ga met 2x ST. Enkel valt Özil dan volledig weg, dus misschien maar even wachten tot die met pensioen gaat :+

[ Voor 9% gewijzigd door Angeloonie op 18-12-2015 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Angeloonie schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 15:51:
Had met Arsenal laatst best een WTF?!-moment.. Veel geld uitgegeven aan spelers/talenten, had al extra wage budget gevraagd, kreeg ik in de winterstop (seizoen 1 nog steeds) nog even €101m erbij. 8)7 Weet bijna niet waar ik het aan uit kan/moet geven (wilde poging met €80m voor Luke Shaw lukte niet :+)..

Draait lekker, ik sta dik eerste en na wat Europese hickups (ongeveer zelfde idee als Arsenal nu) toch door in de CL en tegen Benfica geloot. 1e wedstrijd 3-1.

Heb flink wat spelers gehaald, waaronder Alessio Romagnoli (of Daniele Rugani, weet het niet echt uit mijn hoofd), Alvaro Morata, William Carvalho en Marc-Andre ter Stegen. Vooral die laatste was luxe en onverwacht, want die was in de winterstop enorm unhappy en kon ik voor een prikkie (iets van €15m) ophalen. Is meteen mijn keepersprobleem permanent opgelost :D

Maar weet nu eigenlijk niet echt wat ik nog voor spelers erbij wil. Nog wat meer betere verdedigers zijn uiteraard welkom. Keepers zit ik nu perfect mee, middenveld is ook flink goed (Wilshere, Ramsey, Carvalho, Coquelin) en ook aanval is best lekker nu (Sanchez, Walcott, Oxlade-Chamberlain, Ozil, Cazorla, Morata, Giroud), dus weet niet echt wat ik volgend seizoen ga halen..

In ieder geval volgend seizoen "af" van Arteta en Rosicky, die gebruik ik niet en krijg ik ook niet verkocht. Daarnaast Welbeck, Debuchy en Chambers verkocht. Selectie is op zich breed genoeg maar voor de DL/DR posities is het toch wel behelpen als de 1e keus er niet is.

Ik speel met een 4-1-1-3-1 formatie (DL/DC/DC/DR, DM, CM, AML/CAM/AMR en ST). Bevalt prima zo, maar misschien dat ik die DM er toch uit ga halen en voor een 4-4-2 ga met 2x ST. Enkel valt Özil dan volledig weg, dus misschien maar even wachten tot die met pensioen gaat :+
Eigenlijk wil je dus kopen voor het kopen?

Misschien nog hier of daar een leuk talentje wegplukken en gewoon de jeugd een kans geven en daarmee de CL winnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
On_E schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 12:47:

Maar blijkbaar had ik een ander nieuwsbericht gemist want FC Utrecht is bezig een gloednieuw stadion te bouwen wat in 2020 af is. :)
Detail :p

Maar congrats op je nieuwe onderkomen. Hoeveel mensen passen er in wanneer het af is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Swaxie schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 16:29:
[...]

Eigenlijk wil je dus kopen voor het kopen?

Misschien nog hier of daar een leuk talentje wegplukken en gewoon de jeugd een kans geven en daarmee de CL winnen?
Niet kopen voor het kopen, maar het is zonde om budget niet te gebruiken als ik nog een versterking kan binnenhengelen. Maar ik zie nu steeds minder opties om binnen te halen, en de opties die er zijn kosten dan meteen het volledige transferbudget :+
Heb nu ook nog dik budget over puur omdat ik de ideale speler niet kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Nu online

On_E

Housemusic

JapieTalent schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 17:09:
[...]

Detail :p

Maar congrats op je nieuwe onderkomen. Hoeveel mensen passen er in wanneer het af is?
Ik zou het je niet kunnen vertellen!

Zal vanavond even kijken of ik dat kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Angeloonie schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 17:10:
[...]

Niet kopen voor het kopen, maar het is zonde om budget niet te gebruiken als ik nog een versterking kan binnenhengelen. Maar ik zie nu steeds minder opties om binnen te halen, en de opties die er zijn kosten dan meteen het volledige transferbudget :+
Heb nu ook nog dik budget over puur omdat ik de ideale speler niet kan vinden.
Ik speel al 4 jaar met 80 mil ongebruikt transferbudget :P Af en toe verkoop ik een speler voor 20-40 mil. En hiervoor koop ik een nieuwe wonderkid voor 10-15 mil. De rest investeer ik in hogere spelerssalarissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Angeloonie schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 15:51:
Damn, ben best wel jaloers. Freiburg heeft een leuk saldo maar ik krijg nooit wat extras.
Maar ik zou ook niet weten wat ik ermee zou moeten. Mijn shortlist valt vies tegen, de resultaten van de scouts idem aangezien geen enkele echt goede scout wil komen.

Ik heb geloof ik nog nooit wat extras gekregen van het bestuur, zelfs niet toen ik bij echt rijke clubs zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Hoe is de ervaring op een telefoon met de mobile versie?

Voor ik deze wil

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Nu online

On_E

Housemusic

Heb het gevonden, FC Utrecht speelt vanaf 4 juli 2020 in het gloednieuwe Wouters Stadion met een capaciteit van 32.978. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
On_E schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 19:17:
Heb het gevonden, FC Utrecht speelt vanaf 4 juli 2020 in het gloednieuwe Wouters Stadion met een capaciteit van 32.978. :D
Heet jij Wouters ingame of is het vernoemd naar Jan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deadsy schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 19:22:
[...]

Denk het laatste, hij heeft nog niet zoveel bereikt dat ze een stadion naar hem gaan noemen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Nu online

On_E

Housemusic

Deadsy schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 19:22:
[...]

Vernoemd naar Jantje. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JapieTalent schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 19:34:
[...]

Denk het laatste, hij heeft nog niet zoveel bereikt dat ze een stadion naar hem gaan noemen lijkt me.
Nou, geen CL ofzo maar toch wel meer dan Jantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deadsy schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 20:07:
[...]

Nou, geen CL ofzo maar toch wel meer dan Jantje.
Nou ja, Jantje heeft er toch 6 jaar gespeeld en een KNVB beker gepakt en daarna een jaar of 5 assistent/trainer geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JapieTalent schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 20:20:
[...]

Nou ja, Jantje heeft er toch 6 jaar gespeeld en een KNVB beker gepakt en daarna een jaar of 5 assistent/trainer geweest..
Dus ze vernoemen het stadion naar iemand omdat hij aanwezig was.
Meh, zou ik het toch naar de man vernoemen die de club de titel heeft bezorgd en ze naar de CL heeft gebracht waardoor er reden was om een groter stadion te bouwen.

Ja ik weet Wouters is cult in Utrecht maar toch.

Heb het zelf eens gehad bij een club die ik van het 3e niveau naar de hoogste divisie had gebracht, uit de schulden en we deden mee in de top3.
Krijgen we eindelijk een nieuw stadium en vernoemen ze het naar de club zelf :( geeneens een bos bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Curva schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 10:53:
De Nederlands clubs doen het wel belachelijk slecht. NAC zit in de EL groepsfase door hun bekerwinst.... Feyenoord en PSV konden niet winnen in de laatste voorronde van de EL van Stade de Reims en IFK Götenborg.. Vitesse is wel door de voorrondes gekomen (verrassend Young Boys verslagen) en zit in de groepsfase van de EL. Groningen deed ook nog mee, maar die was halverwege de voorrondes door Young Boys verslagen.
Ik ging op de een of andere manier door als groepswinnaar in een poule met Dortmund, Inter en Benfica.
Daarna Monaco (1-1 en 1-0) en Porto (2-1 en 4-2) en zo zit ik ineens onverwacht in de halve finale CL.
Absolute sterspeler is Andrija Zivkovic, die in 38 wedstrijden 17 keer heeft gescoord en ook 14 assists heeft gegeven. Batshuayi doet 't ook erg lekker, die heeft er nu 27 inliggen na 46 wedstrijden. En dat terwijl hij eigenlijk gewoon backup van Calleri was. Die was in de winterstop alleen niet meer te houden en is voor 30 miljoen naar Benfica overgestapt.

De transferzomer zal wel lastig gaan worden. Bazoer begint te mauwen over een nieuw contract maar wil daar per se een afkoopsom in van 27m, wat ik veel te laag vind. Dus geen nieuw contract -> 3 kwart van 't team niet blij ;(

[edit] Lol, de loting voor de CL zit weer mee.. Man City, Bayern of Benfica-> Benfica dus

[ Voor 3% gewijzigd door toolkist op 18-12-2015 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

Clavat schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 18:46:
Hoe is de ervaring op een telefoon met de mobile versie?

Voor ik deze wil
Ik heb morgen de tijd om een kleine review van de mobiele versie te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
FraxleNL schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 21:11:
[...]

Ik heb morgen de tijd om een kleine review van de mobiele versie te schrijven.
Ik ben benieuwd ik twijfel om hem aan te schaffen.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deadsy schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 20:26:
[...]

Dus ze vernoemen het stadion naar iemand omdat hij aanwezig was.
Meh, zou ik het toch naar de man vernoemen die de club de titel heeft bezorgd en ze naar de CL heeft gebracht waardoor er reden was om een groter stadion te bouwen.

Ja ik weet Wouters is cult in Utrecht maar toch.

Heb het zelf eens gehad bij een club die ik van het 3e niveau naar de hoogste divisie had gebracht, uit de schulden en we deden mee in de top3.
Krijgen we eindelijk een nieuw stadium en vernoemen ze het naar de club zelf :( geeneens een bos bloemen.
Tja, hij betekent voor Utrecht inderdaad iets meer als een toevallige aanwezige maar ik snap je frustratie ;)

Helaas hebben ze voor mij nog nooit een stadion gebouwd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JapieTalent schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 21:54:
[...]

Tja, hij betekent voor Utrecht inderdaad iets meer als een toevallige aanwezige maar ik snap je frustratie ;)

Helaas hebben ze voor mij nog nooit een stadion gebouwd :(
Moet je eens kijken hoe de 1e club je naait als je een 2e club zo ver krijgt om een stadion naar jouw te vernoemen.
Daar word je blij van.

Ps. na 20 wedstrijden sta ik 7e met 10 punten boven de streep. Dit zou wel eens een heel leuk 2e seizoen kunnen worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Deadsy op 18-12-2015 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Zoals voorspeld:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/m0y8u/edd2b09a08.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu nog even bondscoach worden en je hebt dat geld ook nog gegarandeerd binnen.
Zo heb ik al vaak clubs genaaid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Overzicht:

S1: - 2015/2016 Ajax - Kampioen, bekerwinnaar in de Nederlandse Beker en uitgeschakeld in de eerste ronde knockout van de Champions League.
S2: - 2016/2017 Ajax - Johan Cruijffschaal, 3e in de competitie, uitgeschakeld in de kwartfinale van de Nederlandse beker en uitgeschakeld in de kwartfinale van de Champions League.
S3: - 2017/2018 Ajax - Kampioen, bekerwinnaar in de Nederlandse Beker en uitgeschakeld in de tweede ronde knockout van de Europa League.
S4: - 2018/2019 Ajax - Johan Cruijffschaal, 2e in de competitie, uitgeschakeld in de finale van de Nederlandse beker en uitgeschakeld in de kwartfinale van de Champions League.
S5: - 2019/2020 Ajax - Johan Cruijffschaal (Twente won in seizoen 4 de dubbel), kampioen, uitgeschakeld in de halve finale van de Nederlandse beker en uitgeschakeld in de poulefase van de Champions League.
S6: - 2020/2021 Paris Saint Germain - Kampioen, bekerwinnaar in de Beker van Frankrijk, bekerwinnaar in de Ligabeker van Frankrijk en uitgeschakeld in de eerste ronde knockout van de Champions League.
S7: - 2021/2022 Havant & Waterlooville - Na 13 wedstrijden ontslagen na een een conflict inzake vernieuwing jeugdcomplex.
S8: - 2022/2023 Werkloos - bewust werkloos gebleven bij uitblijven van een leuke uitdaging.
S9: - 2023/2024 Paris Saint Germain -

Ik kan kort en krachtig zijn: het was een Kwalitatief Uitermate Teleurstellend seizoen op eigenlijk alle vlakken. Ondanks dat we de Franse Supercup wonnen en redelijk tot goed aan de competitie begonnen, stortte alles eind oktober compleet in. Ik besloot mijn tactiek iets te tweaken en ben hier eigenlijk het gehele seizoen mee bezig geweest, en nog steeds loopt het niet zoals gewenst.

In de competitie eigenlijk het gehele seizoen rond de 2e, / 3e plaats gehangen. Uiteindelijk bleek Monaco constant genoeg om een weekend voor het einde de titel veilig te stellen toen wij verloren van Caen. Gelukkig herstelden we ons op de laatste speeldag en profiteerden we van een misstap van Lille en behaalden zo dus het zilver.

In de Beker van Frankrijk verloren we in de 10e ronde van Angers, weliswaar met een B team aangezien de Champions League belangrijker vonden, maar toch een teleurstelling. De Ligabeker werd ook geen succes toen Lens in de halve finale te sterk bleek.

Laatste strohalm om dan toch nog een succes te pakken was de Champions League. De poule met Atletico, Palermo en Ajax leek op het eerste gezicht pittig, maar zou te doen moeten zijn als PSG. 2 wedstrijden gewonnen, 2 gelijk en 2 verloren:8 punten en gelijk met Palermo, maar ons doelsaldo was beter waardoor wij als 2e in de poule door mochten naar de knockout fase. Groepswinnaar was toch enigszins verrassend Ajax met 9 punten, terwijl Atletico laatste werd met 6.

De eerste ronde met Knockout koppelde ons tegen Benfica: thuis met 0-2 verloren, maar dat maakten we uit goed door 5-0 te winnen. In de kwartfinale was Barcelona de tegenstander en over twee wedstrijden waren de verhoudingen wel duidelijk. Waar we thuis nog nipt verloren met 1-2 hadden we in Nou Camp geen schijn van kans: 1-4 en dus uitschakeling. Barcelone won de finale overigens van Real Madrid.

Toen dacht ik alle ellende van dat seizoen gehad te hebben en te kunnen bouwen voor het nieuwe seizoen, maar toch mocht ik me ook nog melden bij het bestuur. Ze waren ontevreden met het verloop van het afgelopen seizoen en ondanks dat ik nog steeds genoemd wordt als favoriet personeel werd besloten dat onze wegen zouden scheiden.

Weer op zoek naar een nieuwe uitdaging dus, helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
Zo ga ik de winterstop in :o

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/m0Ncq/0fd77a1ff9.png

Europa here we come!!! Of gewoon 2x verliezen en je staat weer 16e :+

Dit seizoen gaat buitengewoon goed op de eerste paar wedstrijden na. In de 2e resterende wedstrijden van de eerste competitie helft moet ik nog wel tegen Roma, dus ik zal nog wel zakken.

Ik hoop dat ik dit vast kan houden en ergens op plek 10 ga eindigen, dat zou al geweldig zijn.

Edit:

2 geweldige wintertransfers gedaan en 1 "groot" talent.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/m0OIQ/731745a8a7.png

Al deed mijn eerste spits het best aardig, Matri is echt een topspits voor Avellino.

Edit 2: Dit geloof ik zelf al niet meer. Maar ik ging een uiterst moeilijke reeks in.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/m0QNv/46d3d55f1c.png

Het blijkt dat mijn standaard tactiek met counter ipv attacking heel erg efficiënt is :*)

Wat een flinke dosis zelfvertrouwen+moraal kan doen voor een middelmatig team.

[ Voor 38% gewijzigd door Terranova op 19-12-2015 03:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Je treft het niet met het bestuur! Toch wel jammer, dan kan je niet iets nieuws opbouwen. Hopelijk vind je nu iets waar het bestuur wel volledig achter je staat!
Dat gaat lekker! Ik merk het verschil ook heel erg met het moraal. Een goed moraal doet soms wonderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Curva schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 10:52:
[...]

Je treft het niet met het bestuur! Toch wel jammer, dan kan je niet iets nieuws opbouwen. Hopelijk vind je nu iets waar het bestuur wel volledig achter je staat!
Ik ben weer terug op het oude nest, haha. Ik werd eerst door een tiental landen benaderd om bondscoach te worden na het EK van 2024 die ik allemaal af heb gewezen want daar heb ik geen trek in. Gertjan Verbeek koos er wel voor om bondscoach van België te worden, waarna Ajax direct mij benaderde. Terug in Nederland dus. Verbeek heeft Ajax de afgelopen jaren compleet genationaliseerd, waarbij Rabiot & Gabbiadini de enige buitenlanders waren toen ik kwam. Nu toch maar eens proberen die Champions League te pakken.

Wel grappig carrièreverloop nu: Ajax > PSG > Havant & Waterlooville > PSG > Ajax.

[ Voor 13% gewijzigd door Jaap. op 19-12-2015 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

Clavat schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 21:21:
[...]

Ik ben benieuwd ik twijfel om hem aan te schaffen.
Allereerst, voordat ik mijn mening over het spel geef, is het verstandig om de onderstaande reviews door te nemen zodat je een goed begrip krijgt over de mogelijkheden van het spel.Zoals je kan zien, zijn ze positief over het spel en worden er goede cijfers uitgedeeld.

Voor mijzelf persoonlijk, vind ik het een geweldig spel. Je kan makkelijk in de bus, metro, trein of thuis op de bank je mobiel pakken en het spel opstarten. Het is niet zo uitgebreid als de PC-versie, maar dat maakt niet uit. Je koopt lekker een speler, maakt een opstelling, regelt wat zaken eromheen, wint een wedstrijd en ga zo door. Het is een lekker spel waarbij je of als een speer door je seizoen gaat of wat rustiger aan doet en aandacht de tijd neemt. Je kan het spelen zoals je wilt. Door de enhanced match engine moet je je opstelling zo nu en dan eens aanpassen. Bovendien heb je challenges en kan je je eigen club oprichten.

Ik raad het spel aan, ondanks de prijs van 9 euro. Je hebt er veel plezier van en je kan het overal even kort spelen. Let wel op de volgende punten van kritiek:
  • Je batterij gaat redelijk snel leeg. Je kan niet 10 uur achter elkaar spelen, maar bij welk spel kan dat wel tegenwoordig?
  • Als je een match speelt en je drukt je telefoon op standby, dan kan het soms even duren voordat het spel opgestart is. In enkele gevallen moet je het spel helemaal afsluiten omdat je telefoon de wedstrijd niet kan herladen.
  • 9 euro is best wat geld voor een mobile game. Alleen echt kopen als je het zeker weet en je er enthousiast van wordt. Zo niet, dan zou ik nog even goed nadenken en de reviews nog een keer doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JapieTalent schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 13:39:
[...]

Ik ben weer terug op het oude nest, haha. Ik werd eerst door een tiental landen benaderd om bondscoach te worden na het EK van 2024 die ik allemaal af heb gewezen want daar heb ik geen trek in. Gertjan Verbeek koos er wel voor om bondscoach van België te worden, waarna Ajax direct mij benaderde. Terug in Nederland dus. Verbeek heeft Ajax de afgelopen jaren compleet genationaliseerd, waarbij Rabiot & Gabbiadini de enige buitenlanders waren toen ik kwam. Nu toch maar eens proberen die Champions League te pakken.

Wel grappig carrièreverloop nu: Ajax > PSG > Havant & Waterlooville > PSG > Ajax.
Zou leuk zijn als je de optie had om negatieve uitspraken te maken over het bestuur.
Oei Bari is al gedegradeerd in Italie. 6 punten uit 31 wedstrijden.

Moet nog 6 wedstrijden en ik maak kans op Europees voetbal. Vandaag ga ik dit seizoen nog afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deadsy schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 13:48:
[...]

Zou leuk zijn als je de optie had om negatieve uitspraken te maken over het bestuur.
Oei Bari is al gedegradeerd in Italie. 6 punten uit 31 wedstrijden.

Moet nog 6 wedstrijden en ik maak kans op Europees voetbal. Vandaag ga ik dit seizoen nog afsluiten.
Ben benieuwd naar jou seizoen, de update voorspelt happy days :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JapieTalent schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 13:50:
[...]

Ben benieuwd naar jou seizoen, de update voorspelt happy days :)
Laat ik het maar zo zeggen: Damn, Huntelaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tqxafb3FaqX6i4wA0Ybym4qi/full.png

Volgens mij doe ik het niet slecht voor een beginner?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• On_E
  • Nu online

On_E

Housemusic

Seizoen 2018/19 FC Utrecht

Dit seizoen helaas geen titel, Ajax was dit jaar net wat beter dan wij.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UD4IF31.png

Achteraf bleek de JC schaal al een voorbode aangezien die tegen Ajax met 0-2 verloren ging aan het begin van het seizoen.

De KNVB beker was dit jaar wel weer voor mij.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oY9IXco.png

In de CL derde geworden in de groepsfase, 2 keer winst tegen Olympiakos en een puntje tegen Juventus bleek net niet voldoende voor de tweede plaats.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uWRxu1R.png

Wel overwinterd in de Europa League dus en daar in de 2e knock-out ronde uitgeschakeld door Liverpool (3-0 in Engeland, 1-1 in Utrecht) nadat ik eerst nog Shakthar Donetsk had uitgeschakeld in de 1e. (2-1 in Utrecht, 4-3 in Donetsk)

Op het transferfront niet te gek gedaan, in de winter geen enkele mutatie zelfs.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rv8JM0L.png

Meeste aankopen zijn goed bevallen, Henriksen is 1 van de beste centrale middenvelders in de Eredivisie, Alvarenga een pijlsnelle Argentijnse dribbelaar met rendement en beide huurlingen zijn ook van genoeg waarde geweest. Ailton heeft 49 wedstrijden gespeeld maar vond ik toch wat tegenvallen helaas. Afellay was er vooral voor zijn ervaring. ;)

De stats dit jaar:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/b5v6ele.png

Ramselaar de beste en ook beide vleugelspitsen Berenstein en Alvarenga uitstekend.
Ook was dit jaar de echte doorbraak van Lusamba die vorig seizoen nog wat tegenviel, maakte het nu wel waar. :)

Season review: (al staat daar dat de Eredivisie gewonnen is maar dat klopt dus niet)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/a9ErJlo.png

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste