Episode 3: De Dubbele Houdini. Seizoen 2020/2021
Episode 2:
Kan je hier terug vinden
Doelstellingen voor het nieuwe seizoen: 1e worden, en de volgende ronde van de CL halen. Beker en JC zou leuk zijn maar hoeft niet perse. Het bestuur deelt mijn ambitie, alhoewel ze niet verwachten dat ik de CL groepsfase overleef. Ik had gehoopt deze episode "The rise of the wonderkids" te kunnen noemen. Zoals jullie zien is het wat anders geworden. Het positieve dit seizoen;
Weg: Niemand.
Ik heb dus de volledige selectie bij elkaar kunnen houden. Een jaar ouder, beter en wijzer! Sommige waren wel een beetje teleurgesteld dat ze niet weg mochten. Een heel boel beloftes over CL successen hield ze echter thuis. Ook viel me op dat het niet zo'n groot probleem is als ze even teleurgesteld zijn. Vaak accepteren ze het na een paar weken allemaal wel, als ze over de teleurstelling heen zijn gekomen.
Heel Europa wilde
Michael Kruithof hebben. Niet gelukt dus!
Met de volgende selectie begon ik dus wederom het seizoen;
GK: Drommel (Maric)
DC: Dionisi, Escobar (Floranus)
DL: Ailton (Maouassa)
DR: Kruithof (Ianzinho)
MC: van de Beek (Pereira)
MC: Nouri (Bentancur)
AMC: Klaassen (Sinkgraven)
AML: Bailey (Niculescu)
AMR: Nunnely (Cerny)
FC: Ze Gomes (Martinez)
Voor de stats van de onbekende namen verwijs ik je terug naar eerdere verslagen, van alle spawns heb ik volgens mij wel een screenie gepost.
De eerste seizoenshelft
Allereerst begon het seizoen met wat interesse in mij als manager. Udinese, Villareal, Lazio en Athletic wilde mij graag inlijven. Uiteraard ga ik niet mijn talentvolle ajax-team verlaten voor een net-niet team. Wel wilde ik graag de functie als Holland manager. Ik was ook leading canditate voor de functie, maar helaas hebben ze op het laatste moment voor niemand anders dan
Fred Rutten gekozen. Nou ik kan verklappen dat na een jaar hij slechts 2 officiele wedstrijden had gewonnen. Ik heb het gevoel dat we naar het WK van 2022 kunnen fluiten. Bij Ajax kreeg ik overigens wel de waardering, een nieuw contract tot 2024.
Supercup
Meer dan de helft van mijn team was op interland tijdens de wedstrijd. Superhandig! Ik speelde tegen PSV en knalde ze alsnog met 5-0 van de mat. Jeej een prijs!
Competitie
Na de winst in de supercup won ik 6-0, 4-0, 3-1, 1-0, 5-2, 4-0 en het ging maar door. Heerlijke start. Ik zag een zeer succesvol seizoen aankomen. Tot ik in de CL een oorwassing van Barca kreeg. Hierna verloor ik gelijk van PSV en had ik een wat mindere periode. Uiteindelijk ging ik de winterstop op de 2e plek.
Beker
Met een B-elftal gewonnen van 2 amateurteams, en toen in de vierde ronde verslagen door Twente met pingels. Woopsie!
Champions League
En toen kwam de CL loting. Barca, Chelsea & Sparta Prague. Sja.. het zat allemaal niet mee. Het begon mooi met een 3-1 overwinning thuis tegen Chelsea. Hierna een verschrikkelijke oorwassing van 6-2 uit bij Barca. Tegen Sparta Prague won ik thuis en verloor ik uit. Toen won Chelsea ook nog eens 4-2 van me in de uitwedstrijd. Ik dacht dat het nu wel klaar zou zijn. Ik en Chelsea beiden op 9 punten en Barca was al door. Ik was dus afhankelijk wat er gebeurde bij Chelsea, plus ik moest NIET verliezen van Barca. Na 17 minuten scoorde Messi... De moed zakte al in mijn schoenen. Echter scoorde Martinez en Nouri en was het oppeens 2-1 voor ons. Chelsea stond ondertussen voor tegen Sparta Prague. En toen kwam die klote messi weer en scoorde de 2-2. Chelsea was nu door. Toen keek ik nog eens naar latest scores... bleek ene L.Vacha in de 88e minuut nog gelijk gemaakt te hebben bij Chelsea.
Houdini act nummer 1! 
. Door naar de volgende ronde!
De Tweede Seizoenshelft
Wederom niks verkocht/gekocht voor de eerste selectie. Wel een wonderkid AML en een geniale DM gehaald, maar die stats post ik wel zodra ze doorbreken in het eerste elftal.
Champions League
Daar kwam de loting en jaaaa hoor. Real Madrid. Zoals bij Ajax hoort nooit eens geluk met de loting. Na een 0-0 thuis uit 1-3 verloren. Vond ik niet zo'n grote schande. Overigens speelt bij RM oud Basel speler Breel Embolo in de spits, gekocht voor een luttele 79 Mil. Alsof het niks kost.
Competitie
De competitie was een behoorlijk drama dit jaar. Volgend jaar ga ik denk ik ook wel een keer een nieuwe taktiek proberen. Tot speelronde 32 heb ik PSV gevolgd, beiden lieten we hier en daar wel puntjes vallen. Echter stond PSV nog 6 punten voor. Tot in speelronde 32 PSV 4-0 verloor van Twente. In speelronde 33 verloor PSV wonder boven wonder opnieuw, terwijl ik 2-0 won van AZ. Met gelijk aantal punten gingen we speelronde 34 in, echter had ik een veel beter doelsaldo. Ik moest simpelweg even van Eindhoven winnen, en PSV speelde tegen Dordrecht.
- 18e minuut 0-1 Eindhoven Kuwas. PSV Kampioen
- 28e minuut 0-1 Dordrecht, van der Stoep. Ajax Kampioen
- 32e minuut 1-1 PSV, Arango, PSV Kampioen
- 44e minuut 1-1 Ajax, Niculescue, Ajax Kampieon
- 56e minuut 1-2 Dordrecht
- 61e minuut 2-1 Ajax, Klaassen
- 63e minuut 2-2 Eindhoven, Schalk
Dus toen heb ik nog een half uur in angst gezeten maar gelukkig bleef de stand zoals hierboven en won ik met een hele trieste 2-2 tegen Eindhoven de competitie. Niet best, maar wel
Houdini Act Nummer 2!
De selectie dit jaar
Wat overige dingetjes
- Een Icon geworden voor Ajax. Ik word nu in hetzelfde rijtje genoemd als Jari Litmanen en Frank de Boer, dit vanwege mijn 11e gewonnen Trophy
- Bailey en Ianzinho zijn toegevoegd aan de beste-11-allertijden-selectie van Ajax
- De door mij uitgeleende Vink werd keeper van het jaar, Drommel 2e, en mijn oud-reserve-keeper Ortola werd derde
- Ik werd manager van het jaar. Dit was overigens voor de 5e keer dus er popte een leuke achievement
Hopelijk volgend jaar met een nieuwe taktiek verbetering!