Episode 2: Klaassen Club-Legend. Seizoen 2019/2020
Episode 1 :
Kan je hier terug vinden
Na een Europees en beker debacle wilde ik mijzelf revancheren dit seizoen. Ik kan alvast verklappen dat dit niet gelukt is. Dit seizoen was wel een seizoen waarbij ik mijn team sterker heb kunnen maken. Wonderkids die ik gekocht had hebben zich nog meer verbeterd en ik heb ook nieuwe wonderkids kunnen toevoegen aan mijn al potentieel zeer sterke selectie.
Weg:
Fischer en
Andersen.
Andersen speelde als backup middenvelder dus niet opgevangen. Fischer speelde als backup spits wegens omstandigheden. Echter blesseerde Zivkovic zich in de voorbereiding voor 6! maanden met een gebroken voet. Gelukkig had ik al jaren geleden spitsen gekocht voor de toekomst. Daarom gepromoveerd naar de eerste selectie:
Ze Gomes Gekocht in 15/16 voor 1 mil. Bedoeld als 2e spits dit seizoen maar mocht nu als 1e spits het gaan proberen. Overigens geen spawn.
Andres Martinez Heerlijk Spaans spawntje gekocht voor 2,8 mil in 17/18. Mocht het als backup gaan doen tot Zivkovic terug is.
Met de volgende selectie begon ik het seizoen:
Basis: Drommel, Dionisi, Escobar, Ailton, Owusu, vd Beek, Klaassen, Nouri, Bailey, Nunnely, Zivkovic (Ze Gomes).
Wissels: Coucke, Floranus, Maouassa, Ianzinho, Pereira, Bentancur, Sinkgraven, Cerny, Martinez.
De eerste seizoenshelft:
Supercup: Verloren met penalties van Groningen na een 0-0. Maar de Super Cup is toch alleen belangrijk als je hem wint
Competitie: Zeer matig begonnen, behalve dat in de eerste speelronde ik een 5-1 wraak nam op Groningen. Uiteindelijk pakte ik pas in de 15e speelronde de eerste plek over.
Beker: Met een B-elftal gewonnen van Berkum, RKC & Sparta.
CL: In een Poule met Arsenal, Zenit en Dinamo slechts 3e geworden. Dit was een grote teleurstelling. Thuis won ik wel van Dinamo en Zenit, en speelde ik gelijk tegen Arsenal. Echter verloor ik hard uit tegen Arsenal, Dinamo en in de laatste speelronde tegen Zenit. Dit deed mij de spreekwoordelijke das om. 3e plek en EL was het gevolg.
De tweede seizoenshelft:
Zoals jullie zagen in mijn vorige seizoensoverzicht ben ik goed in paniekaankopen. Allereerst kwam Zivkovic terug in de selectie. Man United kwam met een bod van 30 mil+. Ze Gomes scoorde al als een gek, en was in ability gelijk aan Zivkovic en in talent beter. Later! Verkocht dus. Ook was ik wel klaar met Owusu, beter zou hij niet worden, dus verkocht voor iets van 7 mil. Coucke (mijn reserve-keeper) was klaar met koekeloeren aan de zijlijn dus die heb ik verhuurd. Als vervanging voor deze spelers:
Marko Maric gekocht als reserve-keeper.
Ionut Niculescu kwam voorbij in mijn scoutlijstjes. Een geweldig talent maar wel 13,5 miljoen. Toch maar gedaan, aangezien ik niet echt een vervanging voor Andersen had gehaald nog. Overigens was Nunnely bijna het hele seizoen geblesseerd dus deze speler was erg nodig.
Michael Kruithof Doorgeschoven. Een HEERLIJK talent uit eigen jeugd. DR en ook backup als DC.
Competitie: Na de eerder genoemde speelronde 15 de 1e plek niet meer uit handen gegeven. Vooral
Klaassen was heerlijk in vorm en scoorde aan de lopende band. Uiteindelijk werd zijn 7,83 uit 25 apps de hoogste avg. rating ooit in de eredivisie tot nu toe. Mijn keeper
Drommel werd keeper van het jaar. Overigens werd Maaskant manager van het jaar, ik vlak erachter. Dit deed hij met 4 spelers die hij van mij gehuurd had, die overigens het hele jaar zo'n beetje basis stonden. Uiteindelijk werd hij 4e met FC Dordrecht. Dus kudos to him.
Beker: Gewonnen met een B-elftal tegen Heerenveen. Toen mijn A-elftal opgesteld tegen PSV en verloren met 1-1 na penalties. Deceptie 1. Gelukkig is de beker alleen belangrijk als je hem wint
EL Verloren van Monaco. Qua budget hadden ze overigens natuurlijk het voordeel. Maar na een 3-3 thuis, verloren met 2-3 uit. Jammer! Deceptie 2.
Uiteindelijk niet het seizoen waar ik op gehoopt had. Deze keer niet het seizoen overzicht, want dat heb ik eigenlijk al verteld. Maar het team van het jaar;
Ze Gomes werd Young Player of the Year.
Davy Klaassen werd 2e in het topscoorder klassement.
De Arena had het hoogste attendance rating dit jaar, met 61.446 gemiddeld. Na mijn uitbreiding van het begin van het seizoen.
Hopelijk maken mijn talenten volgend jaar hun potentie waar.