Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo zou ik het doen.. Laat ook vaak jeugd invallen inplaats van bankspelers.

Verkopen/laten gaan: (voornamelijk aankopen afgelopen jaren)
- Serero
- Schone
- Duarte
- Boilessen
- Viergever
- Heitinga
- Van der Hoorn
- Van Rhijn
- Sanogo
- Menig

Dan is de opstelling

Fischer/Younes/El Azzouzi--------Milik/Zivkovic/Dolberg--------El Ghazi/Cerny/Becker
------------------------Sinkgraven/Andersen/Nouri--------Klaassen/Gudelj/Van de Beek----
---------------------------------------------Bazoer/El Mahdioui/De Jong--------------------------------
Dijks/Savastano--------Riedewald/...--------Veltman/(St.Juste?)--------Tete/Owusu-------
----------------------------------------Cillessen/Boer/Onana-----------------------------------------------

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2015 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deadsy schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:54:
[...]

Meh zal niet gebeuren. De zin: ''En Havent & Waterlooville wint de Champions League'' klinkt niet :+
De kans dat het niet zal gebeuren acht ik erg groot, maar vermoedelijk zal mijn gebrek aan geduld en doorzettingsvermogen eerder voor problemen zorgen dan het "niet klinken" van de teamnaam als Champions League winnaar ;)

De start is in ieder geval veelbelovend: 10 wedstrijden, waarvan 7 gewonnen, 2 gelijk en slechts 1 verloren. Anderzijds mag het ook wel aangezien H&W vorig geleden nog een niveau hoger speelde. Sta nu 4e, vlak achter Margate (1 pnt), en op grotere afstand van Sutton United (12 pnt ) Bishop's Stortford (8 pnt). Met nog 12 wedstrijden te gaan kan in principe alles nog, maar mijn doel is kwalificeren voor de play offs en dat moet te doen zijn.
On_E schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 08:13:
Combinatie van kwaliteit en naïviteit dat CL avontuur van Utrecht.

Achteraf gezien niet zo slim om eigen jeugd door te schuiven als bv. vervanger van Ayoub.
Zo herkenbaar: heb dat zelf ook vaak gehad dat ik een enorm goed bod kreeg op een basisspeler en dat ik in al mijn enthousiasme daarna dacht dat de beoogde vervanger (over een paar jaar) wel iets eerder in kon stappen en vervolgens hopeloos door de mand zakte omdat bleek dat hij er toch nog niet klaar voor was.
Curva schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 08:43:
Ik zit met Ajax (ja weer iemand met Ajax)
Dat maakt toch niets uit. Laat je clubkeuze vooral niet bepalen door waarmee anderen spelen, het gaat in eerste instantie toch om je eigen spelplezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Klopt, de meeste mensen kiezen de club waar ze ook supporter van zijn. Dat is denk ik ook het meest logische (ik doe het zelf ook). Enige verschil is dat de uitdaging bij MVV vele malen groter is dan Ajax.
Weinig spelers, amper geld, lage doelstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 23:40
1 tipje trouwens voor mensen die een "goedkope" spits zoeken, in mijn screenshots kwam de naam al meerdere keren voorbij.

Rodrigo Mora, speelt ergens in Zuid Amerika en is voor 4/5 mil op te pikken. Hij is de topscorer in de CL geworden bij mij in seizoen 3. Dus op dat niveau kan hij gewoon mee(Al is Milik na 3 seizoenen beter geworden dan Mora).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
Ik zoek zo'n spits die voor 10k is op te halen en niet meer dan 3k per maand aan salaris wil :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 12:40

On_E

Housemusic

GeoffLx schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 09:15:
Geen schande tegen zulke ploegen toch? Was leuk geweest als je een puntje had gepakt, maar ach.. ;)
Verliezen is zeker geen schande tegen die clubs, maar 26 tegendoelpunten in 6 wedstrijden doet wel pijn hoor. :D

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoffLx
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
On_E schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 09:38:
[...]
Verliezen is zeker geen schande tegen die clubs, maar 26 tegendoelpunten in 6 wedstrijden doet wel pijn hoor. :D
Klopt, maar de oorzaak daarvan geef je zelf al aan:
En vol op de aanval spelen tegen die ploegen was waarschijnlijk ook niet het beste idee.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Haha ja dat is waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 13:17
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 09:16:
Zo zou ik het doen.. Laat ook vaak jeugd invallen inplaats van bankspelers.

Verkopen/laten gaan: (voornamelijk aankopen afgelopen jaren)
- Serero
- Schone
- Duarte
- Boilessen
- Viergever
- Heitinga
- Van der Hoorn
- Van Rhijn
- Sanogo
- Menig
Met de meeste wel eens. Alhoewel Serero beter is in FM dan IRL. Bij mij bleef hij nog wel een paar jaar. Schone heb ik ook nog een paar jaar gehouden (scoort veel vrije trappen!). Zodra Cerny en Nouri enzo er klaar voor zijn kan je hem laten gaan. Van der Hoorn heeft nog een tijdje als backup gefungeerd, tot de jeugd het gat kan vullen.

De rest mocht van mij ook zouten ja. Het eerst wat ik deed toen ik begon met Ajax was Sanogoal zijn huurcontract opzeggen. Ik snap huurlingen in lage divisies, maar als Ajax? Elke seconde dat Sanogo speelt is een seconde waar een jeugdspeler beter had kunnen worden. Zonde!

Wel geinig, Sanogo scoorde bij mij pas in 2017/2018 weer een doelpunt (sinds 12/13). In de gerenommeerde Roemeense competitie :P
Terranova schreef op donderdag 10 december 2015 @ 20:32:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!

Totaal niet verdiend, maar toch :D
**Jaloers**

Gefeliciteerd!
JapieTalent schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 09:16:
[...]
De kans dat het niet zal gebeuren acht ik erg groot, maar vermoedelijk zal mijn gebrek aan geduld en doorzettingsvermogen eerder voor problemen zorgen dan het "niet klinken" van de teamnaam als Champions League winnaar ;)
Haha. Ik heb het al meegemaakt met Staines. Klinkt ook niet heel lekker. Alle 18.000 inwoners van het dorpje de straat op. Wat een feest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grecio schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:09:
[...]

Met de meeste wel eens. Alhoewel Serero beter is in FM dan IRL. Bij mij bleef hij nog wel een paar jaar. Schone heb ik ook nog een paar jaar gehouden (scoort veel vrije trappen!). Zodra Cerny en Nouri enzo er klaar voor zijn kan je hem laten gaan. Van der Hoorn heeft nog een tijdje als backup gefungeerd, tot de jeugd het gat kan vullen.

De rest mocht van mij ook zouten ja. Het eerst wat ik deed toen ik begon met Ajax was Sanogoal zijn huurcontract opzeggen. Ik snap huurlingen in lage divisies, maar als Ajax? Elke seconde dat Sanogo speelt is een seconde waar een jeugdspeler beter had kunnen worden. Zonde!

Wel geinig, Sanogo scoorde bij mij pas in 2017/2018 weer een doelpunt (sinds 12/13). In de gerenommeerde Roemeense competitie :P

[...]

**Jaloers**

Gefeliciteerd!

[...]

Haha. Ik heb het al meegemaakt met Staines. Klinkt ook niet heel lekker. Alle 18.000 inwoners van het dorpje de straat op. Wat een feest.
Heb zelfs wel eiting in laat vallen toen hij 17 was _/-\o_ kon prima mee op het niveau ookal was aangegeven dat hij Jupiler spelerke was. Had volgensmij tijdens zijn debuut iets van 1 goal en 2 assists :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:13:
[...]

Heb zelfs wel eiting in laat vallen toen hij 17 was _/-\o_ kon prima mee op het niveau ookal was aangegeven dat hij Jupiler spelerke was. Had volgensmij tijdens zijn debuut iets van 1 goal en 2 assists :>
Haha ja ok, in 2019 is hij nog steeds Jupiler League niveau bij mij, speelt bij Eindhoven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grecio schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:26:
[...]

Haha ja ok, in 2019 is hij nog steeds Jupiler League niveau bij mij, speelt bij Eindhoven :P
Je moet m wel laten ontwikkelen ;) Ik heb er speciaal plan voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Ik ben eigenlijk benieuwd of de talenten bij MVV in FM16 het straks ook echt gaan maken.
Bij MVV zijn er toch een aantal jeugdspelers die (zij het op lager niveau) best veel talent hebben.
Zal vanavond eens wat screenshot plaatsen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Audiowaste schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:34:
Ik ben eigenlijk benieuwd of de talenten bij MVV in FM16 het straks ook echt gaan maken.
Bij MVV zijn er toch een aantal jeugdspelers die (zij het op lager niveau) best veel talent hebben.
Zal vanavond eens wat screenshot plaatsen hier.
Als je wilt kan ik je wel updates over hun status in 2019 geven hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Grecio schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:47:

Als je wilt kan ik je wel updates over hun status in 2019 geven hoor :)
Ben ik wel benieuwd naar, zou je de volgende spelers eens willen opzoeken:
- Zev van Melick
- Takis Koundourakis
- Mauritz Coenen
- Thom Senden
- Casper Adam

Het hele elftal van MVV is vrij jong en zit nog veel groei in, maar dat zijn de 5 spelers waar ik het meest benieuwd naar ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Audiowaste schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:50:
[...]

Ben ik wel benieuwd naar, zou je de volgende spelers eens willen opzoeken:
- Zev van Melick
- Takis Koundourakis
- Mauritz Coenen
- Thom Senden
- Casper Adam

Het hele elftal van MVV is vrij jong en zit nog veel groei in, maar dat zijn de 5 spelers waar ik het meest benieuwd naar ben.
Zev Van Melick: In 2015/2016 vertrokken naar Zwolle (ED). Daar af en toe ingevallen tot hij verkocht werd aan Heracles (ED) voor 475k. Deze huurde hem uit aan Sparta (JL). Dit jaar zit hij weer in de selectie van Heracles (ED).

Takis Koundourakis: Kan ik niet vinden? Mhm. Vreemd.

Mauritz Koenen: Tot 2018/2019 bij MVV gebleven (amper gespeeld). In 2019/20 gratis naar Cambuur (JL). Hier 2 apps tot november.

Thom Senden: In zijn 2e jaar bij MVV basisspeler geworden. Toen voor 150k naar Heerenveen. Uitgeleend aan Fortunna Sittard (JL) en uiteindelijk na 2 jaar weer verkocht naar VVV(JL) voor 450k. Hier nu 2 jaar basisspeler.

Casper Adam: In 2015/16 opgepakt door NEC jeugd. Daar nu 5 jaar jeugdspeler zonder 1e elftal optredens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Thanks voor de info, alleen Zev van Melick dus een beetje doorgegroeid.
Zou je misschien screenshots kunnen sturen van hun stats, leuk om te vergelijken met die van mij straks.

Overigens lijken het allemaal potentiële basisklanten voor bij MVV. Vooral van Melick en Koundourakis spelen al veel in de basis bij mij. Per spel kan het ook nog eens verschillend zijn.

Benieuwd ook of er nog spelers van MVV doorbreken naar de echte top van het voetbal.

Overigens leuk dat we via het spel ook nog buitenlandse supporters krijgen: http://www.mvvfans.nl/for...mvv-football-manager-game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Ik heb besloten naast mijn zeer succesvolle Ajax game een tweede game te starten. Maar om een beetje uitdaging te krijgen had ik het idee om jullie hier de club te laten kiezen en dan hier uitgebreid verslag te gaan doen.

Dus als jullie een idee hebben voor een leuke club dan hoor ik het graag.
Ik heb alleen 1 eis voor de club. Als het een lagere divisie team is(dus onder het 2e/3e niveau) dan moet er wel iets van potentie bij de club zijn. Anders ben ik eerst 5 seizoenen bezig om het team een beetje draaiend te krijgen en dan is het saai om hier wat te berichten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Avellino in Italië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Edit: één team noemen is natuurlijk iets kort door de bocht, dus misschien denken aan de volgende teams:

- FC United of Manchester: de club van het volk, geboren uit wraak richting de Glazer familie. Uitdaging om ze groter te maken dan Manchester United.

- Parma:Een van de grotere Italiaanse clubs na een faillissement gedegradeerd naar de Serie D. Tijd dat ze weer terugkomen in de Serie A.

- Real Oviedo: Een beetje de mix van FC United of Manchester en Parma. Jarenlang een toch wel grote club in de PD, maar daarna zelfs teruggezakt naar Tercera Division. Nadat de club is overgenomen door supporters zijn ze weer terug in de Seguna Division na twee promoties. Prosinecki, Abel Xavier, Cazorla, Juan Mata, Michu en Onopko hebben voor deze club gespeeld. Michu, Mata en Cazorla kochten zelfs voor 2 miljoen aandelen in de club, waardoor de club niet failliet ging.

[ Voor 95% gewijzigd door Audiowaste op 11-12-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Audiowaste schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:17:
[...]

Thanks voor de info, alleen Zev van Melick dus een beetje doorgegroeid.
Zou je misschien screenshots kunnen sturen van hun stats, leuk om te vergelijken met die van mij straks.
Sure doe ik als ik de tijd heb, moet ze ook nog even scouten dan eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Terranova schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:26:

Dus als jullie een idee hebben voor een leuke club dan hoor ik het graag.
Ik heb alleen 1 eis voor de club. Als het een lagere divisie team is(dus onder het 2e/3e niveau) dan moet er wel iets van potentie bij de club zijn. Anders ben ik eerst 5 seizoenen bezig om het team een beetje draaiend te krijgen en dan is het saai om hier wat te berichten :P
Rangers Football Club? ;)

Edit: sorry voor de dubbele post

[ Voor 3% gewijzigd door Grecio op 11-12-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 16:38
wel apart dat NL al in hun 3e seizoen de CL winnen. Zo snel is het mij nog nooit gelukt in ieder geval. Doorgaans is het niveau veel te laag en voordat ik de kwaliteit omhoog heb gekregen met het beperkte transferbudget zit ik normaal wel wat jaren later om echt succes te kunnen hebben (als alles meezit).

Nu in mijn 3e seizoen bij PSV. 1e 2 jaren heel makkelijk kampioen geworden. 1e jaar cl ronde overleefd maar de volgende ronde kansloos onderuit bij Barcelona (thuis 1-7 en uit 4-0). Vorig jaar kwartfinale CL behaald, maar daar tegen Manchester city verloren.
Dit seizoen nationaal weer makkelijk en leuk om nu wat grote talenten in te passen.

Ajax werd in mijn 1e seizoen 2e, in het 2e seizoen 6e en bungelt nu rond de 9e plaats halverwege het 3e seizoen.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Bean77 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:07:
wel apart dat NL al in hun 3e seizoen de CL winnen. Zo snel is het mij nog nooit gelukt in ieder geval. Doorgaans is het niveau veel te laag en voordat ik de kwaliteit omhoog heb gekregen met het beperkte transferbudget zit ik normaal wel wat jaren later om echt succes te kunnen hebben (als alles meezit).

Nu in mijn 3e seizoen bij PSV. 1e 2 jaren heel makkelijk kampioen geworden. 1e jaar cl ronde overleefd maar de volgende ronde kansloos onderuit bij Barcelona (thuis 1-7 en uit 4-0). Vorig jaar kwartfinale CL behaald, maar daar tegen Manchester city verloren.
Dit seizoen nationaal weer makkelijk en leuk om nu wat grote talenten in te passen.

Ajax werd in mijn 1e seizoen 2e, in het 2e seizoen 6e en bungelt nu rond de 9e plaats halverwege het 3e seizoen.
In het 3e jaar is wat snel inderdaad, maar in mijn geval is het een combinatie van vele jaren FM ervaring en een potentieel heel sterk Ajax in deze FM.

Ik heb natuurlijk ook wat geluk gehad, maar ik heb mijn tactieken geperfectioneerd en ik zoek dan ook echt specifiek op spelers met attributen die bij de rol passen die ik voor ogen heb.

Bovendien heb ik mijn hele technische staf overhoop gehaald, ik heb nu alleen maar goede coaches bij zowel het eerste als de jeugd.

Leuke clubs al voor mijn volgende carriere. Ik zal ze vanavond even langs lopen en dan een poll plaatsen. Het zal wel een uitdaging worden denk ik zo :D

[ Voor 4% gewijzigd door Terranova op 11-12-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-10-2023

FraxleNL

PSN: FraxleHD

Leuk om al die verhalen te lezen. Ik speel spel zelf op mijn mobiel. Toch, als ik al die enthousiaste verhalen lees, ben ik wel bereid om het spel voor de PC te kopen. Waar kan ik dit het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
FraxleNL schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:13:
Leuk om al die verhalen te lezen. Ik speel spel zelf op mijn mobiel. Toch, als ik al die enthousiaste verhalen lees, ben ik wel bereid om het spel voor de PC te kopen. Waar kan ik dit het beste doen?
Fraxle, :o
Hier dus mijn reden waarom ik minder online ben bij FIFA16
Ik heb hem zelf gekocht via Steam (omdat: LUI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Even op allkeyshop kijken waar ie het goedkoopste is. (Steam key)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

Audiowaste schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:15:
[...]

Fraxle, :o
Hier dus mijn reden waarom ik minder online ben bij FIFA16
Ik heb hem zelf gekocht via Steam (omdat: LUI)
Ja, ik speel het op mijn mobiel omdat ik tegenwoordig keeper ben geworden. Aangezien je niet altijd wat te doen hebt, speel ik FMM16 tussendoor. Mis toch nog dat extra's, dus ben ik bereid dat spel aan te schaffen voor kerst!

P.S. : Snel weer terug komen jij!
On_E schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:17:
[...]

Even op allkeyshop kijken waar ie het goedkoopste is. (Steam key)
Top! Ik ga eens kijken. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:57
Pff, ik vind het frustrerend dat elke speler gaat zitten janken als ik een bod afwijs van een club. Clubs komen met een paar ton voor Nunnely, van de Beek, Klaassen en nog wat spelers. Ik doe een tegenbod van 30M, gewoon omdat het kan :+ Klopt direct daarna een speler op de deur waarom die niet weg mag...
Al die gesprekken komen in deze FM wel erg snel al..

Ah, het antwoord 'Wat moet ik ervoor doen' geeft een positieve reactie.

[ Voor 10% gewijzigd door Curva op 11-12-2015 15:22 ]

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Curva schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:20:
Pff, ik vind het frustrerend dat elke speler gaat zitten janken als ik een bod afwijs van een club. Clubs komen met een paar ton voor Nunnely, van de Beek, Klaassen en nog wat spelers. Ik doe een tegenbod van 30M, gewoon omdat het kan :+ Klopt direct daarna een speler op de deur waarom die niet weg mag...
Vervelend inderdaad, net als jeugdspelers die nog geen minuut in het eerste hebben gespeeld steeds klagen om een reeks wedstrijden in de basis van het eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Curva schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:20:

Ah, het antwoord 'Wat moet ik ervoor doen' geeft een positieve reactie.
Dat is helaas lang niet altijd het goede antwoord. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
On_E schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:22:
Vervelend inderdaad, net als jeugdspelers die nog geen minuut in het eerste hebben gespeeld steeds klagen om een reeks wedstrijden in de basis van het eerste.
Dat viel mij ook op, spelers van 17/18 jaar die meteen een basisplek in het eerste elftal verwachten.
En als ze dan een paar wedstrijden in de basis hebben gespeeld en vervolgens een paar wedstrijden ernaast zitten, beginnen ze weer te zeuren dat ze niet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik vind het irritanter dat je wanneer je contractbesprekingen met een nieuwe speler niet in 3x goed hebt je het meteen die transferperiode kunt bekijken :( Had liever een ronde extra gehad. Er zijn veel variabelen en als je die wilt finetunen ben je soms iets te snel afgebroken. Zo had ik bijv. met Arsenal een mislukte poging met William Carvalho in de zomer (begin), en kon pas vlak voor de winterstop weer een poging doen. Dat is best jammer want je kunt op geen manier bemiddelen (bijv. dat ze met een vaste eis voor salaris komen voor een 2e poging na een mislukte).

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Angeloonie schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:48:
Ik vind het irritanter dat je wanneer je contractbesprekingen met een nieuwe speler niet in 3x goed hebt je het meteen die transferperiode kunt bekijken :( Had liever een ronde extra gehad. Er zijn veel variabelen en als je die wilt finetunen ben je soms iets te snel afgebroken. Zo had ik bijv. met Arsenal een mislukte poging met William Carvalho in de zomer (begin), en kon pas vlak voor de winterstop weer een poging doen. Dat is best jammer want je kunt op geen manier bemiddelen (bijv. dat ze met een vaste eis voor salaris komen voor een 2e poging na een mislukte).
Tipje: De zaakwaarnemers zijn vrij aanwezig bij zulke besprekingen, probeer die altijd te paaien. Het helpt zelfs als al een speler hebt bij die zaakwaarnemer om die een nieuw contract te geven en daar de zaakwaarnemer iets extra's te geven.

Bovendien gaat het eerder fout als je iets belachelijks aanbied, dan zijn ze dus ook eerder geneigd om bekijk het maar te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-09 20:44
Ik irriteer me ook aan Manchester City die alle grote talenten voor m'n neus wegkaapt. Verder loopt het wel super met Leeds UTD. Eerste seizoen kampioen in de Championship. Laatste wedstrijden waren erg zwaar met veel blessures en schorsingen. Bij Leeds is er geen geld in het begin dus ik was erg creatief geweest met huurlingen. Na promotie en overname (inclusief beursgang) was er wel wat geld beschikbaar. O.a. Riedewald, Vladic en Alexandru Chipciu (een regelrechte sensatie met 18 premier league goals als vleugelspeler) gehaald. Daarnaast weer enkele huurlingen.

Het tweede seizoen derde geworden en nu gaan we de CL in! Er is eindelijk een hoop geld beschikbaar maar dan moet Manchester City niet steeds meebieden. Nu wil ik de selectie opschonen en een aantal directe versterkingen halen; centrale verdediger langs Riedewald, een centrale middenvelder (Tielemans, maar is voorlopig te duur) en een goeie spits. Verder talenten scouten en oppikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Terranova schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:58:
[...]

Tipje: De zaakwaarnemers zijn vrij aanwezig bij zulke besprekingen, probeer die altijd te paaien. Het helpt zelfs als al een speler hebt bij die zaakwaarnemer om die een nieuw contract te geven en daar de zaakwaarnemer iets extra's te geven.

Bovendien gaat het eerder fout als je iets belachelijks aanbied, dan zijn ze dus ook eerder geneigd om bekijk het maar te zeggen.
Wat ik meestal doe na hun 1e suggestie;
- Loon omlaag naar wat meer acceptabel iets, alle clausules er uit
Komen zij weer met een hogere suggestie:
- Loon omlaag, 1 of 2 clausules er uit en een paar anderen wat omlaag (bijv. appearance fee met 50%).
Komen wij weer met nagenoeg dezelfde suggestie:
- Loon laten, 1 clausule er uit en appearance fee weer terug naar de vorige.
Bam, klaar bekijk het maar. |:(

Ze mogen wel iets flexibeler zijn wat mij betreft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Angeloonie schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 16:15:
[...]

Wat ik meestal doe na hun 1e suggestie;
- Loon omlaag naar wat meer acceptabel iets, alle clausules er uit
Komen zij weer met een hogere suggestie:
- Loon omlaag, 1 of 2 clausules er uit en een paar anderen wat omlaag (bijv. appearance fee met 50%).
Komen wij weer met nagenoeg dezelfde suggestie:
- Loon laten, 1 clausule er uit en appearance fee weer terug naar de vorige.
Bam, klaar bekijk het maar. |:(

Ze mogen wel iets flexibeler zijn wat mij betreft :P
Misschien ben je wel iets te gierig :9

Als ik echt op het geld let bij onderhandelingen dan probeer ik meer geld naar moeilijk haalbare clausules te gooien(ook bij transfers btw) te krijgen. Dat werkt ook prima.

Alleen bij mijn huidige Ajax game heb ik zoveel geld dat ik er niet eens echt meer op let 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Terranova schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 16:19:
[...]

Misschien ben je wel iets te gierig :9

Als ik echt op het geld let bij onderhandelingen dan probeer ik meer geld naar moeilijk haalbare clausules te gooien(ook bij transfers btw) te krijgen. Dat werkt ook prima.

Alleen bij mijn huidige Ajax game heb ik zoveel geld dat ik er niet eens echt meer op let 8)
Ook al heb je met Arsenal geld zat, als een speler 300K salaris, 90K appearance fee en 30K goal bonus vraagt terwijl hij op dat moment 80K verdiend kan hij de pot op. Hij kan wel meer willen :+
Ik ga er dan in met meestal een verdubbeling van hun huidige salaris en wat leuke voorwaarden, maar sommigen doen echt moeilijk en krijg je niet echt omlaag. Uiteindelijk in de 2e poging wel op iets van 170K uitgekomen qua salaris, maar de randvoorwaarden waren uiteindelijk nog wel OK.

Ik bedoel: prima dat ze als 1e voorstel dat doen, maar daarna moet het toch wel een beetje realistisch blijven. Ik ga een speler niet ineens meer betalen dan mijn huidige beste verdiener, tenzij het een Messi is oid.

Alvaro Morata heb ik ook kunnen halen en daar ging het wat beter met de voorwaarden. Sommige agenten zijn dus gewoon eikels :+

W.b.t. niet-haalbare clausules: daar probeer ik idd ook wel dingen mee. Bijv. bij een speler die al wat ouder is (ik haal meestal geen spelers van >27) een clausule met "50% of transfer fee", die ze toch nooit krijgen hehe. Of andere zaken die niet echt relevant zijn voor hun positie (verdediger met goal bonus oid).
Zijn wel flink wat meer clausules beschikbaar dan mijn laatste FM game (2013), dus het is ook even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Die ''locked'' clausules zijn irritant, zoals ik eerder meldde wilde een speler niet verlengen zonder gelimiteerde transfersom van 1,8 miljoen euro, dan kun je dus nooit meer verlengen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Ik koop mijn games meestal via Instant Gaming, of ik kijk op Pinguin waar hij het goedkoopst is. En ik snap luiheid wel maar echt koop asjeblieft zo min mogelijk op Steam. Fallout heb ik 30 voor betaald (ipv 60 op steam). En FM kost bijv bij instant gaming 33 euro nu, ipv 55! op Steam.

En dat gezeur van spelers deze FM maakt het voor mij niet echt aantrekkelijk om weer English Hero te halen :(

Overigens heb ik ook met Ajax zat geld nu door al die talenten die worden weggekaapt. Maar in contracten heb ik meestal een bepaald budget voor ogen bij basisspelers (150k-200k en niet meer bijv.). En jeugdspelers sign ik meestal met een startsalaris dat verhoogd naar 50-75k na 30 wedstrijden. Vinden ze vaak wel prima.

[ Voor 18% gewijzigd door Grecio op 11-12-2015 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JapieTalent schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 09:16:
[...]

De start is in ieder geval veelbelovend: 10 wedstrijden, waarvan 7 gewonnen, 2 gelijk en slechts 1 verloren. Anderzijds mag het ook wel aangezien H&W vorig geleden nog een niveau hoger speelde. Sta nu 4e, vlak achter Margate (1 pnt), en op grotere afstand van Sutton United (12 pnt ) Bishop's Stortford (8 pnt). Met nog 12 wedstrijden te gaan kan in principe alles nog, maar mijn doel is kwalificeren voor de play offs en dat moet te doen zijn.
Een Sutton United zie ik wel de CL winnen. '' En Sutton wint de Champions League''

Als je blijft doorzetten en hebt geen giga tegenvallers waardoor je ontslagen word dan zul je wel de CL winnen.

Elke zomer flink wat tijd besteden aan een nieuwe selectie, in de winter de zwakke punten aanpassen.
Soms zul je een moment hebben waar je in de winter een basis speler moet verkopen om geld binnen te krijgen waarmee je een andere linie kunt versterken en dan is het een kwestie van balans vinden.

Soms ook door de zure appel bijten en spelers gratis laten gaan, bijvoorbeeld wanneer je gepromoveerd bent en je komt erachter dat spelers met langlopende contracten plots veel te zwak zijn voor de nieuwe divisie.

Het is zwaar maar o zo lekker als het je lukt.

@On_E
Je kunt je nu gewoon als doel stellen om het de volgende keer beter te doen in de CL. Wat denk ik wel moet lukken.
De loting zat je ook niet echt mee.

edit:
Heb zelf voor FM 31 euro betaald en dat is ongeveer wat ik er elk jaar voor betaal. Er zijn echt wel betrouwbare key sites te vinden die een flink stuk goedkoper zijn dan Steam en die gewoon op Steam gebruikt kunnen worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Deadsy op 11-12-2015 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Ik heb even gekeken voor de clubs. Parma zit in de Serie D, dus niet speelbaar helaas :(

Rangers FC is een makkie eigenlijk, dus die valt ook af.
Fc United of Manchester duurt eerst nog een paar jaar voordat je een beetje op de rails zit.

Dus het was tussen Avellino of Oviedo. Ik heb maar voor Avellino gekozen vanwege de lagere reputatie en iets minder geld en het feit dat ik gewoon wil beginnen >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Terranova op 11-12-2015 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:28

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb nu 2 seizoenen in de Championship gespeeld, maar ben die competitie even zat. Al was het maar, omdat het zeer lastig promoveren is op dit moment. De teams die ik heb geleid (Ipswich en Cardiff) hebben leuke spelers, maar bijna geen geld om zich te versterken. Nu ben ik genoodzaakt om zo'n beetje al mijn topspelers te verkopen om zo nog wat geld te hebben, maar dan nog is het lastig om vervangers aan te trekken. Het is in elk geval uitdagend, zullen we maar zeggen.

Waar stel ik de standaard dingen in die moeten gebeuren bij een bod op een speler, scouting, training, verkoop van een speler, vakanties, enz? Ik kan het niet vinden in de nieuwe lay-out. (Ben FM14 en FM12 gewend.)

In de uitgebreide weergave van de competitiestand, zie ik staan WGVX. -> Winst, gelijk, verlies en??

(Ik speel FMT, mocht dat van belang zijn.)

Wat trouwens vervelend is in de lay-out is dat wanneer er twee of meer extra clausules in een koopcontract of een salarisonderhandeling zitten, ik de tweede niet in beeld te zien krijg. (Wel het soort clausule, maar niet de financiële inhoud daarvan.) Heel af en toe is er een scroll-balkje, maar meestal niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Jorgen op 12-12-2015 00:04 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
Mijn eerste seizoen zit erop bij MVV, waar de doelstelling aan het begin van het seizoen was om in de middenmoot te eindigen. Financieel is er eigenlijk niets mogelijk, dus ik moest het doen met de groep die er stond. Helaas wilde mijn reservekeeper zijn huurcontract laten ontbinden en plukte Cambuur mijn 2e keeper Wouter Pastoor weg. Op zoek dus naar twee nieuwe keepers voor achter Jo Coppens. Hier ben ik bij Bryan Roox en Gianni de Ruysscher uitgekomen.

Verder alleen nog een paar breedteversterkingen gehaald, aangezien mijn selectie wel heel erg smal was:
- Abdallah Yaisien
- Damiën Menzo
- Laurens van der Voort
- Paolino Bertaccini (in januari gehuurd van Racing Genk)

Beker
Vrij kort verhaal, in de eerste ronde van Rijnburgse Boys gewonnen. In de 3e ronde kreeg ik al gelijk PEC Zwolle op bezoek, echter na verlening met 2 - 1 weten te winnen. Helaas in de 4e ronde PSV geloot, dit was gelijk het eindstation in de beker. PSV was met 0 - 1 toch een maatje te groot, maar met de uitslag kon ik goed leven.

Jupiler League
In de competitie ging het goed, tijdens de winterstop stond ik nipt eerste en ging dus met een goed gevoel de winterstop in. Ondanks de laatste twee wedstrijden maar één punt opleverden. Na de winterstop werd de draad weer goed opgepakt met een 3 - 0 overwinning tegen Helmond Sport. Maar daarna kwam er het slop in, verloren van Jong PSV, gelijk tegen Oss en verloren van Eindhoven. In de eerste 6 wedstrijden maar 8 punten gepakt en was weggezakt naar de 5e plek.

Gelukkig volgde toen een ommekeer met maar liefst in 23 punten in 9 wedstrijden. Waardoor ik weer meedeed om de titel, met nog maar één wedstrijd te gaan één punt achter op NAC. Kleine hoop dat ik de titel nog zou halen, vooral toen NAC na 5 minuten al achterstond tegen Go Ahead Eagles. NAC verloor uiteindelijk tegen Go Ahead Eagles, maar helaas verloor ik zelf thuis van RKC met 0 - 1. Dan maar opmaken voor de play-offs.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/TY3kqTctipn2kMtYzmCXIH1n/medium.jpg

Play-offs
De eerste ronde, gelijk een leuke derby tegen Fortuna die verrassend de play-offs hebben gehaald. Zonder al te veel problemen met een 1 - 0 en 2 - 0 overwinning.

In de tweede ronde kreeg ik een eredivisieploeg op bezoek, Excelsior. Eerste wedstrijd mocht ik al thuis spelen. Helaas met 1 - 2 verloren. Met een zwaar hoofd naar Rotterdam voor de return en het wonder gebeurde. In de eerste helft scoor ik de 0 - 1 door een penalty en 2 minuten voor het einde is daar dan de verlossende treffer. Door naar de derde ronde.

Ik had beter in Rotterdam kunnen blijven, want ik mocht aantreden tegen Sparta. In de competitie maar teleurstellend 15e geëindigd, maar via een periodetitel waren ze geplaatst voor de play-offs. Met een 1 - 0 en 4 - 2 overwinning gepromoveerd naar de eredivisie!

Belangrijkste speler seizoen 15/16
By far Luca Polizzi. Helaas gehuurd van RC Genk waar hij nog een contract heeft tot 2017 dus hij gaat het eredivisiesprookje bij MVV (voorlopig) niet meemaken. Uiteraard ga ik nog een poging wagen om het te huren gezien het samenwerkingsverband tussen MVV en RC Genk.

Luca Polizzi

Voorbereiding seizoen 16/17
Het zal een lastig seizoen worden, gezien mijn jonge selectie. Ik verwacht dan ook te moeten strijden tegen degradatie. Het grootste deel van mijn selectie is ook niet echt eredivisiewaardig en van enkele jongens zal dan het contract niet verlengd worden.

Gelukkig hebben twee van mijn beste spelers nog een doorlopend contract: Jordy Croux en Stef Peeters.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/5htHH9bIaxYJfxeuk52PAEJY/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/j9KcncFjRQm1VxJxUQZjuAPN/medium.jpg

Van enkele talenten hoop ik dat ze bij mij nog kunnen groeien, zij zullen waarschijnlijk redelijk wat speeltijd gaan krijgen. Waarvan Koundourakis afgelopen seizoen al veel heeft gespeeld. Van Thom Senden en Casper Adam verwacht ik ook nog wel iets.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/f2S1NdOu3G0sHJW58qEavLrW/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/yzIbF0A6Ahwg9OQ3zbykejIH/medium.jpg

Verder zal ik mijn selectie nog echt goed moeten doorlichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Espresso14
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:49
Ik zie hier echt mooie prestaties (en vervolgens presentaties) voorbij komen. Complimenten en blijf dit vooral posten. :)

Ik ben eigenlijk best nieuwsgierig naar de leeftijd van de Tweakers die dit geweldige spel spelen. Hoeveel tijd spenderen jullie gemiddeld aan een game? Windowed op een laptop en met andere dingen bezig tijdens FM of volledig gefocust op een vaste pc?
Wat vindt het thuisfront van het spel? (Lees: mijn vrouw begrijpt bijv. echt niet wat ik in dit spel zie ;-))

[ Voor 0% gewijzigd door Espresso14 op 12-12-2015 03:44 . Reden: Typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ben 40, en speel dit spel al sinds begin jaren 90 (toen nog Championship Manager geheten uiteraard).

Aangezien ik alleenstaand ben, heb ik van een thuisfront die vind dat ik teveel FM geen last ;)

Gemiddeld doe ik nu 800+ uur per jaar aan FM. Vroeger was dat vaak 1200+ uur, maar dat red ik gewoon niet meer ivm allerlei andere verplichtingen enzo.

Speel altijd Windowed op mijn desktop en doe ook andere dingen tijdens het wachten in FM :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi seizoen gedraaid Audiowaste! Jammer van het mislopen van de titel (was een leuk extra'tje geweest), maar het eindresultaat is het zelfde. Veel succes in de eredivisie!
Espresso14 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 03:44:
Ik zie hier echt mooie prestaties (en vervolgens presentaties) voorbij komen. Complimenten en blijf dit vooral posten. :)

Ik ben eigenlijk best nieuwsgierig naar de leeftijd van de Tweakers die dit geweldige spel spelen. Hoeveel tijd spenderen jullie gemiddeld aan een game? Windowed op een laptop en met andere dingen bezig tijdens FM of volledig gefocust op een vaste pc?
Wat vindt het thuisfront van het spel? (Lees: mijn vrouw begrijpt bijv. echt niet wat ik in dit spel zie ;-))
Ik ben 26 en samenwonend. Mijn vriendin snapt de lol er van ook niet helemaal, wel dat ik er veel plezier uit haal ;)
Ik weet niet exact hoelang ik al speel; sowieso vanaf fm2005, maar daarvoor heb ik het niet helemaal helder. Jaarlijks speel ik rond de 600-800 uur, gezien de voorgaande versies. Speel op de laptop om andere dingen er naast te kunnen doen of voor de tv, voor champions league wedstrijden bijvoorbeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Jaap. op 12-12-2015 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:44
Espresso14 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 03:44:

Single, speel dit speel al vanaf de allereerste championshipmanager. Laatste 2 versies nog maar circa 150 uur. Speel windowed full screen op desktop pc, heb nog een tweede scherm waarop ik bijv voetbal kijk of nieuws lees.

Zit nu in mijn tweede seizoen met Manchester United en gaat best wisselvallig. Tottenham is erg sterk in mijn game. Schweinsteiger gisteren met verlof gestuurd omdat hij heimwee had....

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Het eerste seizoen in de eredivisie gaat vermoedelijk echt een ramp worden. Bijna geen enkele speler wil komen, vooral in de verdedigers zit ik heel krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Echt een ramp, ik heb het idee dat spelers mij financieel helemaal proberen uit te kleden.
Niels de Schutter, wie kent hem niet? Verlangt gewoon 104.000 euro salaris per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 16:38
38, getrouwd, 2 jonge kids en ik speel dit al vanaf cm93. Ik wil niet weten hoeveel tijd ik sinds cm93 in dit spel gestoken heb :+

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:39
28 jaar. Samenwonend. M'n vriendin vind het allemaal prima. ;) Speel het sinds CM95. Geen idee hoeveel tijd ik er al ingestoken heb. Gaat ook met ups- and downs. Bepaalde periodes speel ik helemaal niet.. dan krijg ik weer een opwelling en verslind ik weer uur na uur. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 12-12-2015 16:20 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:00

Christiano007

Ich bin der champion

30 , samenwonend. speel al sinds 96/97 editie. Altijd windowed af en toe internet ik tussendoor en kijk tv :P

Tijd? Dat wisselt, altijd wel +300 uur per FM :). Soms weken/maanden niet, soms dagen uren achter elkaar.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01:12
Ik ben zelf 31 jaar, samenwonend en 1 kid. Ik speel hem als sinds de eerste CM versie. Mijn vriendin kent mijn verslaving aan FM en vind het geen probleem. Bij mij gaat het ook met fasen. Ik zag dat toen ik nog studeerde, FM2012 ik er 1200+ in had zitten. De laatste versies is het naar de 350+ uur gegaan.

Nu een save begonnen met 1860 munchen. Helaas vergeten om de fake bestanden aan te passen. Ik ben dus bij de Munich Lions. Kun je dat uberhaubt ingame aanpassen?

Ik zit net zo eens die doelstellingen van Steam te bekijken maar er zijn er genoeg die ik nog nooit gehaald heb. Ik ben liefhebber van het beginnen bij subtoppers of 2de divisie clubs. Maar ik heb niet genoeg FM talent om uiteindelijk de top te bereiken. Een championsleague of wereldbeker oid heb ik nog nooit bereikt. Misschien wordt dat de uitdaging van mijn 2de carriere als die er komt.

[ Voor 29% gewijzigd door soskes op 12-12-2015 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

29, getrouwd deze zomer en geen kinderen.

CM00 was geloof ik mijn eerste, daarna tijd niets gedaan, en op een gegeven moment echt opgepakt:
FM09: 183 uur
FM10: 462 uur
FM11: 614 uur
FM12: 373 uur
FM13: 343 uur
FM16: 24 uur

Raad eens wanneer ik ongeveer een relatie kreeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
33 en nu single alhoewel dat nog nooit invloed heeft gehad op het aantal uren.

FM is gewoon de perfecte game om te spelen terwijl je andere dingen aan het doen bent, maar derhalve zijn mijn uren ook geen goede indicatie.

Ik speel het als ik de computer wat dingen op de achtergrond laat doen, alhoewel dit soms wel weer invloed heeft op hoe lang deze andere taken duren. Maar met FM is dit weer wat prettiger om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornE
  • Laatst online: 14-09 21:54
Ik heb FM Touch op mijn iPad. Blijft een gaaf spel, maar het is wat priggelen met de controls. Ik merk goed het verschil met FM15

Iemand nog tips voor een leuke club met goede jeugd en lage verwachtingen :)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
2 wedstrijden, 2 punten. Ben niet ontevreden.
Zelfs Feyenoord uit een gelijkspel eruit weten te slepen en tegen Vitesse thuis na een 0 - 2 achterstand nog 2 - 2 gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Audiowaste schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:17:
[...]
Beter te laat dan nooit;

Zev van Melick
Mauritz Coenen
Thom Senden
Casper Adam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Groeien niet heel erg door, als er een leuk bod komt, verkoop ik ze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Dat ze in de game van iemand anders niet ver doorgroeien wil niet meteen zeggen dat ze dat in jouw game ook automatisch niet doen ;)

Hangt namelijk van best wel wat factoren af. Denk aan coaching, hoeveel speeltijd ze krijgen, welke tactieken hun team gebruikt, of ze langdurige blessures gehad hebben, of ze een goede tutor hebben etc. Die factoren verschillen letterlijk in elke game.

Ze hebben wel een PA (Potential Ability, hidden atribute, alleen in de editor zichtbaar), maar of ze dat potential halen kan van game tot game verschillen.

[ Voor 23% gewijzigd door wildhagen op 13-12-2015 17:35 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De PA is bij jonge spelers ook vaak verschillend per game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Deadsy schreef op zondag 13 december 2015 @ 17:38:
De PA is bij jonge spelers ook vaak verschillend per game.
Klopt die staan met -1 tm -9 oid in de db, elke game worden die stats daan gegenereerd, -9 zijn de mogelijk toppers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Terranova schreef op zondag 13 december 2015 @ 17:49:
[...]

Klopt die staan met -1 tm -9 oid in de db, elke game worden die stats daan gegenereerd, -9 zijn de mogelijk toppers.
En bij -9 is dat geloof ik tussen de 170 en 200 (of eentje lager).
En je hebt geen garantie dat de PA ook gehaald word of dat de punten op de juiste plekken besteed worden.

Paar jaar geleden nog 2 AMLs. De een had 4.5 sterren en de ander 3.5 maar die met 3.5 was zoveel beter dan die ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deadsy schreef op zondag 13 december 2015 @ 18:04:
[...]

En bij -9 is dat geloof ik tussen de 170 en 200 (of eentje lager).
En je hebt geen garantie dat de PA ook gehaald word of dat de punten op de juiste plekken besteed worden.

Paar jaar geleden nog 2 AMLs. De een had 4.5 sterren en de ander 3.5 maar die met 3.5 was zoveel beter dan die ander.
Soms kan je er inderdaad geen pijl op trekken. Zoals al een paar keer aangegeven ben ik deze editie al een paar keer gestart met Ajax en in de ene game raakte Younes echt geen bal fatsoenlijk en deed hij bijna niets goed, terwijl hij in de game die ik nu nog speel de eerste twee seizoenen onbetwist basisspeler was met vele goals en assists. Fischer leek qua stats toch echt beter, maar presteerde gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoffLx
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Ha Jordi, jij ook aan de FM? :P

Ik heb hem zelf voor 4 tientjes ofzo op Kinguin gekocht. Moet je wel ff opletten dat je de GLOBAL versie neemt, niet een of andere Russische versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
soskes schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 17:16:
Nu een save begonnen met 1860 munchen. Helaas vergeten om de fake bestanden aan te passen. Ik ben dus bij de Munich Lions. Kun je dat uberhaubt ingame aanpassen?
Zag dat hier nog geen antwoord op gegeven was. Wellicht heb je het zelf ook via Google al opgezocht, maar voor zover ik weet is dit niet mogelijk en zijn wijzigingen pas zichtbaar vanaf het starten van een nieuwe game. Helaas.

Ben trouwens benieuwd hoe de geposte carrières verder verlopen. Ikzelf kan heel misschien morgen, maar waarschijnlijker is woensdag een nieuwe update schrijven van mijn eerste seizoen bij Havant & Waterlooville.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
JapieTalent schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:54:
[...]
Ben trouwens benieuwd hoe de geposte carrières verder verlopen. Ikzelf kan heel
Ik knal niet al te snel door de seizoenen, maar ik denk dat ik morgen ofzo S5 zal posten. Heb weer een ramp jaar met 11 zeurende spelers jeej : )

Ik zou bijna met een topclub gaan spelen alleen om van dat gezeur af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grecio schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:56:
[...]

Ik knal niet al te snel door de seizoenen, maar ik denk dat ik morgen ofzo S5 zal posten. Heb weer een ramp jaar met 11 zeurende spelers jeej : )

Ik zou bijna met een topclub gaan spelen alleen om van dat gezeur af te komen.
Staar je er niet blind op: als je met pak 'm beet Barcelona of Juventus speelt en je presteert een jaar minder dan heb je net zoveel gezeik: alleen niet in de vorm van spelers die naar een grotere club willen, maar spelers die bezorgd zijn om de huidige prestaties van de club en/of spelers die naar een andere club willen omdat ze denken daar meer kans hebben om bijv. de Champions League te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
soskes schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 17:16:

Dit is aan te passen en ik dacht ook altijd dat dit alleen kon bij een nieuwe game maar deze keer heb ik het aangepast nadat ik mijn huidige game begonnen ben.
Ergens een bestandje downloaden en dan ik geloof in 2 folders bestanden vervangen en alle namen zijn opeens goed en is het TSV 1860 Munchen (vorig seizoen heb ik hier nog mee gespeeld en Bayern gedomineerd). Alleen was het geloof ik nogal irritant met het stadion.

Ik moet alleen nog de Logo's veranderen, ben een beetje lui als het hierom gaat.
Helft van de tijd als ik tijdens een wedstrijd weg ben geweest weet ik niet welke van de 2 ik ben als ik alleen naar het Logo kijk.

Mja, gisteravond mijn 2e seizoen met Freiburg afgesloten. Vanavond eens wat erover schrijven nadat de transfermarkt gesloten is.
Ps. De titelrace in de Bundesliga was spannend :O
Je raad nooit wie er kampioen geworden is.

@JapieTalent
En als je dan wilt dat de speler met de betere stats schittert moet je je hele team erop aanpassen en heb je weer 6 spelers die hun niveau niet halen.
Ik wil dan gewoon dat het team goed draait en niet dat 1 speler goed draait, alhoewel het wel irritant is.

[ Voor 12% gewijzigd door Deadsy op 14-12-2015 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deadsy schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:05:
[...]

Dit is aan te passen en ik dacht ook altijd dat dit alleen kon bij een nieuwe game maar deze keer heb ik het aangepast nadat ik mijn huidige game begonnen ben.
Ergens een bestandje downloaden en dan ik geloof in 2 folders bestanden vervangen en alle namen zijn opeens goed en is het TSV 1860 Munchen
Oh, dat wist ik niet en heb ik het eerder vandaag niet goed geantwoord. Ik ging er inderdaad vanuit dat ik een nieuwe game moest starten en irriteerde me er al aan. Maar dan ga ik dit voor mijn game vanavond ook nog even uitpluizen. Bedankt voor de correctie!
Deadsy schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:05:
[...]

@JapieTalent
En als je dan wilt dat de speler met de betere stats schittert moet je je hele team erop aanpassen en heb je weer 6 spelers die hun niveau niet halen.
Ik wil dan gewoon dat het team goed draait en niet dat 1 speler goed draait, alhoewel het wel irritant is.
Klopt helemaal. Daarom heb ik Fischer ook eigenlijk veel te vroeg (en voor veel te weinig) verkocht, maar uiteindelijk zijn de (team)prestaties voor mij toch belangrijker dan de ontwikkeling van individuele spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JapieTalent schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:19:
[...]

Oh, dat wist ik niet en heb ik het eerder vandaag niet goed geantwoord. Ik ging er inderdaad vanuit dat ik een nieuwe game moest starten en irriteerde me er al aan. Maar dan ga ik dit voor mijn game vanavond ook nog even uitpluizen. Bedankt voor de correctie!
Ik zag de post ook pas toen ik jouw reactie zag.
Ik dacht ook altijd dat je ervoor opnieuw moest beginnen maar toen ik het deze keer deed was ik al een paar weken ver en dacht dat ik het altijd kon proberen en het heeft gewerkt.

edit:
En de logo's zijn aangepast. Ziet er zoveel beter uit het echte wit/zwarte logo in plaats van een random rood/wit logo. Vooral aangezien vrij veel clubs standaard een nep rood/wit logo hebben

[ Voor 13% gewijzigd door Deadsy op 14-12-2015 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deadsy schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:45:
[...]

Ik zag de post ook pas toen ik jouw reactie zag.
Ik dacht ook altijd dat je ervoor opnieuw moest beginnen maar toen ik het deze keer deed was ik al een paar weken ver en dacht dat ik het altijd kon proberen en het heeft gewerkt.

edit:
En de logo's zijn aangepast. Ziet er zoveel beter uit het echte wit/zwarte logo in plaats van een random rood/wit logo. Vooral aangezien vrij veel clubs standaard een nep rood/wit logo hebben
:)

Voor logo's gebruik ik al jaren een logopack; uit mijn hoofd het "metallic logopack" dat via Managers United wel te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JapieTalent schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:54:
[...]

:)

Voor logo's gebruik ik al jaren een logopack; uit mijn hoofd het "metallic logopack" dat via Managers United wel te vinden is.
Ze zien er mooi uit. Ik heb het TCM pack, is hetzelfde maar dan zonder de metalic glans

De goalie Frommann die al sinds ik begonnen ben bij Freiburg zit te zeuren dat hij weg wil heeft zijn contract verlengd. Andere clubs zitten nu 2.5mln te bieden.

Voorlopig heb ik 6mln gekregen voor transfers, de eerste aanwinst was een gratis Huntelaar.

En er loopt echt zoveel talent rond in de jeugd van Freiburg dat ik wat meer geld ga vrijmaken voor de u19 coaches. Ik weet dat de sterren niet alles zeggen en zomaar kunnen veranderen als ik een topper erbij haal maar toch zit er potentie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Laatst online: 01-09 08:48
Deadsy schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:31:
[...]

Ze zien er mooi uit. Ik heb het TCM pack, is hetzelfde maar dan zonder de metalic glans

De goalie Frommann die al sinds ik begonnen ben bij Freiburg zit te zeuren dat hij weg wil heeft zijn contract verlengd. Andere clubs zitten nu 2.5mln te bieden.

Voorlopig heb ik 6mln gekregen voor transfers, de eerste aanwinst was een gratis Huntelaar.

En er loopt echt zoveel talent rond in de jeugd van Freiburg dat ik wat meer geld ga vrijmaken voor de u19 coaches. Ik weet dat de sterren niet alles zeggen en zomaar kunnen veranderen als ik een topper erbij haal maar toch zit er potentie in.
Ik krijg alleen die logo's om een of andere reden niet draaiende. Beetje vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Swaxie schreef op maandag 14 december 2015 @ 17:00:
[...]

Heb je ze naar de juiste folder gekopieerd?
Want je hebt misschien 2 Football manager 2016 folders.
je moet de inhoud van de TCM folder (zitten geloof ik 2 folders in en wat bestanden) kopiëren naar de FM folder waar onder andere een GRAPHICS folder zit.

Daarna de cache uitzetten en reload aanzetten. In het spel zelf.

[ Voor 7% gewijzigd door Deadsy op 14-12-2015 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Swaxie schreef op maandag 14 december 2015 @ 17:00:
[...]

Je hebt ze in de juiste map staan? (....Documenten/Sports Interactive/Football Manager 2016/Graphics/logos )

En je hebt bij voorkeuren en dan het tabje Interface "cache-geheugen gebruiken om laadtijden te verkorten" uitgevinkt en "skin opnieuw laden bij het bevestigen van wijzigingen in Voorkeuren" aangevinkt?

En cache een keer wissen hielp voor mij ook wanneer de hairpacks in eerste instantie niet werkten.

Edit: sorry, had de reply van Deadsy op de nieuwe pagina niet gezien toen ik reageerde.

Edit 2: update: mijn challenge met Havant en Waterlooville is, 6 wedstrijden voor het competitie-einde, abrupt geëindigd. Na 9 winstpartijen, 2 gelijke spelen en 2 verliespartijen (waarvan 1 in de FA Trophy), wilde het bestuur om tafel voor een nieuwe overeenkomst, waar ik gezien mijn ambitie Deadsy's ongelijk te bewijzen (dat ook Havant & Waterlooville de Champions League kan winnen), zeker oren naar. Ik wilde echter wel graag zien dat de jeugdscouting verbeterd ging worden. Toen dit afgewezen werd reageerde ik dat ik de het verschil in ambitie jammer vond maar wel begreep en blijkbaar was het bestuur niet gediend van een begripvolle reactie want een ontslag op staande voet volgde. Niet eens waarschuwing oid. Jammer aangezien het wel lekker ging, maar eens zien wat de komende zomer brengt.

[ Voor 41% gewijzigd door Jaap. op 14-12-2015 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JapieTalent schreef op maandag 14 december 2015 @ 17:41:
[...]

Edit 2: update: mijn challenge met Havant en Waterlooville is, 6 wedstrijden voor het competitie-einde, abrupt geëindigd. Na 9 winstpartijen, 2 gelijke spelen en 2 verliespartijen (waarvan 1 in de FA Trophy), wilde het bestuur om tafel voor een nieuwe overeenkomst, waar ik gezien mijn ambitie Deadsy's ongelijk te bewijzen (dat ook Havant & Waterlooville de Champions League kan winnen), zeker oren naar. Ik wilde echter wel graag zien dat de jeugdscouting verbeterd ging worden. Toen dit afgewezen werd reageerde ik dat ik de het verschil in ambitie jammer vond maar wel begreep en blijkbaar was het bestuur niet gediend van een begripvolle reactie want een ontslag op staande voet volgde. Niet eens waarschuwing oid. Jammer aangezien het wel lekker ging, maar eens zien wat de komende zomer brengt.
Dat zijn goede resultaten en ik vind het raar dat je na een begripvolle reactie eruit bent gevlogen.
Reloaden na een save vlak voor ''het gesprek''?

Ik wacht bij kleine clubs altijd met dingen eisen totdat ik ze naar een hoger niveau getild heb of men echt dol is op me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deadsy schreef op maandag 14 december 2015 @ 18:22:,
[...]

Dat zijn goede resultaten en ik vind het raar dat je na een begripvolle reactie eruit bent gevlogen.
Reloaden na een save vlak voor ''het gesprek''?

Ik wacht bij kleine clubs altijd met dingen eisen totdat ik ze naar een hoger niveau getild heb of men echt dol is op me.
Dat laatste was ook verstandiger geweest, maar ik was te ongeduldig. Reloaden doe ik uit principe niet, tegenslag hoort er ook bij, dat gaan we niet doen. Het is bijna juni, dus eens zien wat er dan op mijn pad komt. uitnodigingen van Aston Villa, Valenciennes, Bremen en Guingamp heb ik in ieder geval afgewimpeld. Ik denk dat ik een soortgelijke club probeer te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JapieTalent schreef op maandag 14 december 2015 @ 18:32:
[...]

Dat laatste was ook verstandiger geweest, maar ik was te ongeduldig. Reloaden doe ik uit principe niet, tegenslag hoort er ook bij, dat gaan we niet doen. Het is bijna juni, dus eens zien wat er dan op mijn pad komt. uitnodigingen van Aston Villa, Valenciennes, Bremen en Guingamp heb ik in ieder geval afgewimpeld. Ik denk dat ik een soortgelijke club probeer te vinden.
Reload zelf ook niet maar zou het in deze situatie wel overwegen vanwege de rare reactie van het bestuur (edit: Mja bij mij heb je de kans dat ik zou proberen bij de rivaal aan de slag te gaan en ze dan volledig de grond in boor).
Maar vanuit een dergelijke club uitnodigingen krijgen van Bremen, VIlla etc is toch wel aardig.

Heb zelf uitnodigingen gehad van Fiorentina, nog een Italiaanse club, Nice en Villareal.
Maar als je al bij een club in de hoogste divisie zit is dat natuurlijk wat logischer.

Net nog Zlatan kunnen strikken :).

[ Voor 6% gewijzigd door Deadsy op 14-12-2015 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deadsy schreef op maandag 14 december 2015 @ 18:38:
[...]

Reload zelf ook niet maar zou het in deze situatie wel overwegen vanwege de rare reactie van het bestuur (edit: Mja bij mij heb je de kans dat ik zou proberen bij de rivaal aan de slag te gaan en ze dan volledig de grond in boor).
Maar vanuit een dergelijke club uitnodigingen krijgen van Bremen, VIlla etc is toch wel aardig.

Heb zelf uitnodigingen gehad van Fiorentina, nog een Italiaanse club, Nice en Villareal.
Maar als je al bij een club in de hoogste divisie zit is dat natuurlijk wat logischer.

Net nog Zlatan kunnen strikken :).
Zlatan bij Freiburg :) lijkt mee een boost voor je shirtsales.

Tja, ik ben natuurlijk wel 5 jaar met redelijk succes bij Ajax en 1 jaar bij PSG werkzaam ben geweest, maar desondanks vond ik het raar en nu blijkt dat ik blijkbaar onbedoeld ben gestart als "internationale. voetballer." Reputatie niveau op dit moment is 2 gouden sterren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Curva
Curva's seizoensoverzicht

Vandaag het eerste seizoen afgerond met Ajax.

Voorbereiding
Het ging niet helemaal vlekkeloos in de voorbereiding. Het begon met een erg moeizame zeg op Jong Ajax, 1-0 (76ste minuut). Hierna werd er wel met 5-0 van de IJsselmeervogels gewonnen. Toen kwamen de 'echte' tegenstanders; Sparta Praag 1-4 verloren (0-4 achter gestaan), PAOK 3-2 verlies en AEK 3-0 winst. Ook was het voetbal niet zo goed, veel kansen voor de tegenstander.

Competitie
Kampioen! :)
Na de matige voorbereiding was ik bang voor een slechte seizoensstart. We gingen ook niet zo goed van start, gelijk tegen AZ, winst op Willem II en een verlies bij NEC. Hierna werd er gelukkig wel wat beter gevoetbald, op oktober na. In oktober werd maar 2 keer gewonnen in alle wedstrijden (Beker, Europees en competitie). Na een wedstrijd of 12 stond ik bovenaan en ben ik nog maar 1 keer een weekje teruggezakt naar plek 2. Aan het eind van speelronde 31 ben ik kampioen geworden.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ign6WsK.png
Willem II heeft aan het begin vooral 1e gestaan, daarna erg lang 2e, maar ze hebben het niet gered. Ze speelden vooral goed door de huurlingen die ze hadden, dus ik ben blij dat ze geen Europees spelen.

Beker
Kwartfinale, verloren van Willem II (0-1)
De beker ging niet zo erg goed. Ik speelde wel altijd met mix van jonkies en reservespelers, maar deze moet genoeg kwaliteit hebben om hoge ogen te gooien. Eerste ronde tegen Dordrecht 2-0 nv, daarna tegen Telstar op penalty's gewonnen, hierna mochten we tegen Katwijk. Deze wedstrijd is met 5-3 gewonnen en in de kwartfinale werd verloren van Willem II

Europees voetbal
1e K.O. ronde Europa League.
We begonnen in de 3e kwalificatie ronde voor de Champions League, hierin werd Sparta Praag verslagen. (nu wel) Hierna moest ik het tegen Lazio opnemen, uit 2-0 verloren en thuis 1-0 gewonnen.
De groepsfase was erg lastig, in totaal maar 2 keer gewonnen. De laatste wedstrijd tegen Club Brugge was beslissend.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XL4TVzu.png

In de 1e K.O. ronde tegen CSKA. Thuis werd er met 2-4 verloren, een erg slechte wedstrijd. Uit werd er nog wel met 1-2 gewonnen, maar dit was helaas niet genoeg.
Nederland is gezakt van de 9e naar de 10e plek in het coefficienten lijstje van de UEFA. Dit heeft nog (!) geen gevolgen voor de kwantiteit, wel voor de kwaliteit. Een club moet nu in de tweede voorronde van de Europa League beginnen ipv de derde voorronde.

Selectie
Een overzicht van de selectie.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9sw8t7z.png

Een aantal jongelingen overgeheveld naar het eerste. Donny van de Beek en Vaclav Cerny waren toch wel degene die echt zijn doorgebroken. Nunnely is helaas een aantal maanden geblesseerd geweest, dit vond ik erg jammer want zijn ontwikkeling heeft erg stil gestaan. Ik twijfel er ook over om hem te verhuren aankomend seizoen.
Aan het begin van het seizoen was het allemaal erg wisselvallig. Er werd wel veel gescoord maar we kregen er ook veel tegen. Waar dit aan lag weet ik niet precies. Veltman is een tijd geblesseerd geweest, maar toen hij terug was, kregen we soms nog veel goals tegen. Gelukkig was het een fase en hebben we sowieso na de kerst erg weinig tegengoals gekregen, op het verlies tegen CSKA na..

Toekomstplannen
  • Halverwege het seizoen heeft het bestuur een verbetering aan het jeugd- en trainingscomplex goed gekeurd :D Dit is op 6 oktober 2016 klaar. Hartstikke fijn dus.
  • Ik heb mijn hele scoutingsapparaat op de schop gegooid. Een aantal scouts scouten voortdurend een (top)land, ook wil ik dat zij de -19 competities daarbij pakken als deze gestart zijn. Een aantal hebben een regio gekregen, zodat ook wat 'minder top landen' worden gescout. Ook leuk om nog wat dieper op in te gaan, maar dan wordt het wel een erg lange post. Ben benieuwd wat jullie visie op het scouten is.
  • Alle trainers wil ik weer opnieuw bekijken. Aan het begin van het seizoen vond ik het te kostbaar om de bezem er helemaal door te halen, dat zal ik nu wel gaan doen. Mijn streven is voor elke facet 4* of meer als trainingskwaliteit te hebben. Het liefst minimaal 4,5*, maar ik denk niet dat dat haalbaar is
  • Cillessen is geblesseerd tot begin september, ik wil dus ook een nieuwe keeper. De nieuwe keeper zal daarna wel fungeren als tweede keeper. Boer is echt niet goed genoeg, idem voor Onana. Ik heb Svilar van Anderlecht wel gehaald, maar met 16 jaar vind ik hem nog wat te jong.
  • Achterin is het contract van Heitinga niet verlengd, Van de Hoorn staat op de transferlijst en Viergever wil weg jammer genoeg. Ik had Viergever er graag bijgehouden als backup, toch enige ervaring en wat ouder. Maar hij zeurt allemaal over speeltijd en hij is een beetje boos op mij :+ Dat betekent dat ik dus alleen Riedewald en Veltman overhoud, dat is wat weinig dus er moeten versterkingen komen
  • Mocht er een (erg) goed bod op Klaassen komen, zal ik niet schromen om het te accepteren. Ik vond hem niet altijd de baas op het middenveld en hij was soms erg wisselvallig. Wat ook meespeelt is dat hij een paar keer geblesseerd is geweest voor een aantal weken en ik wil graag iemand die ik gewoon non-stop kan opstellen. Hij heeft dan wel 30 wedstrijden gespeeld, maar ik vond hem gewoon niet doortastend genoeg als nummer 10.
  • Ik ga nu het elftal helemaal doorlichten. Ik twijfel over spelers als Schone, Serero, Boilesen (al speelde die verrassend goed!!) en Younes. Mocht ik die allemaal verkopen, wil ik dit niet alleen maar opvullen met jeugd. Dan is mijn selectie toch wat te jong. Ik gok ook dat er nog wel 1 of 2 basiskrachten vertrekken, want sommige spelers zijn erg in trek bij de topclubs. Dus dat betekent een drukke zomer heb ik het idee
  • Mijn doelstelling voor volgend seizoen is kampioen worden en de beker winnen. In de Champions League hoop ik de eerste K.O. ronde te bereiken. Mocht ik veel basisspelers kwijtraken, wil ik minimaal 3e worden in de poule en verder komen dan afgelopen seizoen in de Europa League
Ik zit nu op 1 juni en kreeg direct 2 aanbiedingen op Bazoer, veels te laag. Allebei geweigerd, mja FM is FM dit jaar niet als Bazoer direct een verbeterd contract wil. Op zich had ie dat wel verdient, alleen hij vroeg meer dan het 3 dubbele en er stond een clausule in van 27.5 gelimiteerde transfersom. Ik had voor de weigering van de contractverbetering een save gemaakt, omdat ik het onheil al zag aankomen. Ik weiger de contractverbetering en de hele selectie is pissed op me. Toch de save maar terug gepakt en Bazoer een nieuw contract gegeven, maandelijks wel wat eraf kunnen snoepen maar de gelimiteerde afkoopsoms was niet onderhandelbaar. Het is misschien wat vals om een save terug te pakken mja. Ik heb Van de Beek als degelijke opvolger van Bazoer en hoop ik dat ik van het gezeik af ben rond Bazoer.
De toppers bij Ajax zijn toch erg lastig houdbaar en nu heb ik er zelf een beetje controle op en kan ik er deze transferperiode al op inspelen.

Poeh, het is best een lange post, met veel tekst geworden zo haha. Hopelijk kunnen jullie het waarderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prachtig seizoen gedraaid toch. Nu komt de grootste uitdaging met Ajax: de volgende stap Europees zetten, met bijbehorende contract/speeltijd hindernissen bij spelers. Keep it up! Het geeft niets dat het een lange lap text is, dat had ik ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JapieTalent schreef op maandag 14 december 2015 @ 18:45:
[...]

Zlatan bij Freiburg :) lijkt mee een boost voor je shirtsales.

Tja, ik ben natuurlijk wel 5 jaar met redelijk succes bij Ajax en 1 jaar bij PSG werkzaam ben geweest, maar desondanks vond ik het raar en nu blijkt dat ik blijkbaar onbedoeld ben gestart als "internationale. voetballer." Reputatie niveau op dit moment is 2 gouden sterren.
Het is als trainer, geeneens slechte stats voor een nieuwe trainer.
Was vergeten dat je al een paar jaar onder de riem had.

@Curva
Mooi verslag. Als je ergens een bonus omhoog gooit laten ze het soms toe dat je de transfer clausule flink omhoog mag gooien.
Of als je zeker weet dat hij de zomer erna weg gaat kun je nog het salaris verhogen in ruil voor een flink hogere clausule. Zolang je het gevoel hebt dat je het verschil in salaris dik terug verdient op de transfer prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deadsy schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:11:
[...]

Het is als trainer, geeneens slechte stats voor een nieuwe trainer.
Was vergeten dat je al een paar jaar onder de riem had.
Ik zie ze nu ook met bosjes: Van Persie, van der Vaart, Xabi Alonso, Rooney, slechts een greep uit de oud spelers die ik nu als trainers zie, met allen heel behoorlijke stats.
Deadsy schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:11:
[...]
@Curva
Mooi verslag. Als je ergens een bonus omhoog gooit laten ze het soms toe dat je de transfer clausule flink omhoog mag gooien.
Of als je zeker weet dat hij de zomer erna weg gaat kun je nog het salaris verhogen in ruil voor een flink hogere clausule. Zolang je het gevoel hebt dat je het verschil in salaris dik terug verdient op de transfer prijs.
Ik heb nu in 3 afzonderlijke games Ajax gemanaged en in alle 3 kwam Bazoer in contracteisen met een niet onderhandelbare gelimiteerde transfersom. Dan kan je of accepteren of afslaan waarna de speler op den duur gratis weg loopt en je ook het gehele team ontevreden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JapieTalent schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:32:
[...]

Ik zie ze nu ook met bosjes: Van Persie, van der Vaart, Xabi Alonso, Rooney, slechts een greep uit de oud spelers die ik nu als trainers zie, met allen heel behoorlijke stats.
In deze FM heb ik meer moeite met het halen van goede trainers dan in vorige waar ik met een vergelijkbare club ben gestart.
Dus grote ex voetballers halen en hopen dat ze beter worden lukt beter dan ervaren trainers halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Mooi verslag! Herken veel van je beslissingen van mijn eerste seizoen terug. Ik kocht Drommel van twente trouwens, nog steeds mijn eerste keeper. Is best prima die vent.

Wat scouting betreft laat ik het algemene scouten verdelen over aan mijn chief scout. Verder ben ik veel aan het klooien met scout reports en shortlists. Behoorlijk veel micro-management maar goed dat vind ik het leukste aan het spel. Ik las iemand mijn speelstijl goed omschrijven als een "Pokemon-style-management-game" :P

Je verslag een duimpje gegeven, doe ik vanaf nu bij alle mooie verslagen, dat verdienen ze wel !

Ik ben nog even een seizoen afmaken, wellicht een update vanavond nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Wat is Tete toch een varken in mijn savegame.. Hij heeft nu in 41 wedstrijden voor Ajax 4 rode en 20 gele kaarten gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
toolkist schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:13:
Wat is Tete toch een varken in mijn savegame.. Hij heeft nu in 41 wedstrijden voor Ajax 4 rode en 20 gele kaarten gepakt.
Haha! Bij mij ook, 19 geel en 3 rood in twee seizoenen. Beest.

(maar hij was wel supergoed hehe)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terranova
Toch een updateje van Avellino. Wat een verschrikkelijk team zeg.

Pas na een wedstrijdje of 10 een tactiek gevonden die een beetje werkt. Maar het is vooral door moederclub die mij Alexander Merkel heeft gestuurd dat ik nog een beetje mee draai.

Alles ligt nog vrij dicht bij elkaar, dus het kan alle kanten op

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/lVJ9V/fbdbbf5b25.png

Qua transfers valt het ook nog mee, ik heb eigenlijk alleen gratis spelers opgepikt en 2 spelers toegevoegd aan het al forse vreemdelingen legioen.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/lVJdF/978edd428b.png

Hopelijk kan ik nog voor een promotie spelen, maar ik ben bang dat ik mijn beste speler kwijt ga raken in de winter transferperiode

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grecio
Episode 2: Klaassen Club-Legend. Seizoen 2019/2020

Episode 1 : Kan je hier terug vinden

Na een Europees en beker debacle wilde ik mijzelf revancheren dit seizoen. Ik kan alvast verklappen dat dit niet gelukt is. Dit seizoen was wel een seizoen waarbij ik mijn team sterker heb kunnen maken. Wonderkids die ik gekocht had hebben zich nog meer verbeterd en ik heb ook nieuwe wonderkids kunnen toevoegen aan mijn al potentieel zeer sterke selectie.

Weg: Fischer en Andersen.
Andersen speelde als backup middenvelder dus niet opgevangen. Fischer speelde als backup spits wegens omstandigheden. Echter blesseerde Zivkovic zich in de voorbereiding voor 6! maanden met een gebroken voet. Gelukkig had ik al jaren geleden spitsen gekocht voor de toekomst. Daarom gepromoveerd naar de eerste selectie:

Ze Gomes Gekocht in 15/16 voor 1 mil. Bedoeld als 2e spits dit seizoen maar mocht nu als 1e spits het gaan proberen. Overigens geen spawn.
Andres Martinez Heerlijk Spaans spawntje gekocht voor 2,8 mil in 17/18. Mocht het als backup gaan doen tot Zivkovic terug is.

Met de volgende selectie begon ik het seizoen:

Basis: Drommel, Dionisi, Escobar, Ailton, Owusu, vd Beek, Klaassen, Nouri, Bailey, Nunnely, Zivkovic (Ze Gomes).
Wissels: Coucke, Floranus, Maouassa, Ianzinho, Pereira, Bentancur, Sinkgraven, Cerny, Martinez.

De eerste seizoenshelft:

Supercup: Verloren met penalties van Groningen na een 0-0. Maar de Super Cup is toch alleen belangrijk als je hem wint ;)
Competitie: Zeer matig begonnen, behalve dat in de eerste speelronde ik een 5-1 wraak nam op Groningen. Uiteindelijk pakte ik pas in de 15e speelronde de eerste plek over.
Beker: Met een B-elftal gewonnen van Berkum, RKC & Sparta.
CL: In een Poule met Arsenal, Zenit en Dinamo slechts 3e geworden. Dit was een grote teleurstelling. Thuis won ik wel van Dinamo en Zenit, en speelde ik gelijk tegen Arsenal. Echter verloor ik hard uit tegen Arsenal, Dinamo en in de laatste speelronde tegen Zenit. Dit deed mij de spreekwoordelijke das om. 3e plek en EL was het gevolg.

De tweede seizoenshelft:

Zoals jullie zagen in mijn vorige seizoensoverzicht ben ik goed in paniekaankopen. Allereerst kwam Zivkovic terug in de selectie. Man United kwam met een bod van 30 mil+. Ze Gomes scoorde al als een gek, en was in ability gelijk aan Zivkovic en in talent beter. Later! Verkocht dus. Ook was ik wel klaar met Owusu, beter zou hij niet worden, dus verkocht voor iets van 7 mil. Coucke (mijn reserve-keeper) was klaar met koekeloeren aan de zijlijn dus die heb ik verhuurd. Als vervanging voor deze spelers:

Marko Maric gekocht als reserve-keeper.
Ionut Niculescu kwam voorbij in mijn scoutlijstjes. Een geweldig talent maar wel 13,5 miljoen. Toch maar gedaan, aangezien ik niet echt een vervanging voor Andersen had gehaald nog. Overigens was Nunnely bijna het hele seizoen geblesseerd dus deze speler was erg nodig.
Michael Kruithof Doorgeschoven. Een HEERLIJK talent uit eigen jeugd. DR en ook backup als DC.

Competitie: Na de eerder genoemde speelronde 15 de 1e plek niet meer uit handen gegeven. Vooral Klaassen was heerlijk in vorm en scoorde aan de lopende band. Uiteindelijk werd zijn 7,83 uit 25 apps de hoogste avg. rating ooit in de eredivisie tot nu toe. Mijn keeper Drommel werd keeper van het jaar. Overigens werd Maaskant manager van het jaar, ik vlak erachter. Dit deed hij met 4 spelers die hij van mij gehuurd had, die overigens het hele jaar zo'n beetje basis stonden. Uiteindelijk werd hij 4e met FC Dordrecht. Dus kudos to him.
Beker: Gewonnen met een B-elftal tegen Heerenveen. Toen mijn A-elftal opgesteld tegen PSV en verloren met 1-1 na penalties. Deceptie 1. Gelukkig is de beker alleen belangrijk als je hem wint ;)
EL Verloren van Monaco. Qua budget hadden ze overigens natuurlijk het voordeel. Maar na een 3-3 thuis, verloren met 2-3 uit. Jammer! Deceptie 2.

Uiteindelijk niet het seizoen waar ik op gehoopt had. Deze keer niet het seizoen overzicht, want dat heb ik eigenlijk al verteld. Maar het team van het jaar;

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/404559972301292577/CF5DA14CB12C03FD264F7DE095683EB6EB6D2F59/

Ze Gomes werd Young Player of the Year.
Davy Klaassen werd 2e in het topscoorder klassement.
De Arena had het hoogste attendance rating dit jaar, met 61.446 gemiddeld. Na mijn uitbreiding van het begin van het seizoen.

Hopelijk maken mijn talenten volgend jaar hun potentie waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grecio schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 00:52:
Episode 2: Klaassen Club-Legend. Seizoen 2019/2020
Toch heb je de belangrijkste prijs wel gepakt, waardoor je volgend jaar weer in de Champions League uit mag gaan komen. Toch belangrijk voor de ontwikkeling van je spelers. Ga je nog proberen je team meer te "verNederlandsen" of maakt je dat niet zo veel uit en ga je voor kwaliteit ongeacht nationaliteit? Wat zijn je doelen voor volgend seizoen?

Ik zal zo even een update schrijven: ik kan maar liefst 2 seizoenen samenvatten. Heel bijzonder zal het niet zijn aangezien ik de meeste spoilers gisteravond al wel heb geschreven. Mijn nieuwe club daarentegen is wel een verrassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Gisteravond laat mijn derde seizoen met FC Utrecht afgerond, voor het 2e jaar op rij kampioen geworden in de Eredivisie en de JC-schaal gepakt. Zoals eerder al gemeld waren de CL en KNVB beker geen succes.

Zal vanavond of morgenavond weer even een verslag typen met screens erbij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Leuk gedaan weer! Verder heb je toch best een redelijk seizoen gedraaid, jammer van het Europese avontuur. Ik denk wanneer je je selectie redelijk bij elkaar kan houden, dat je volgend seizoen wel verder kan komen.

Nog even een vraagje voor wie dit weet. Ik had tijdens de contractonderhandelingen om meer transfer- en salarisbudget gevraagd, niet gekregen... Achteraf stom, want het was niet eens tijdens een transferperiode. Alleen nu kan ik het niet nog is opnieuw vragen. Zat hier nu een tussentijd van 3 maanden ofzo tussen wanneer je het weer kan vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Curva schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:36:
Nog even een vraagje voor wie dit weet. Ik had tijdens de contractonderhandelingen om meer transfer- en salarisbudget gevraagd, niet gekregen... Achteraf stom, want het was niet eens tijdens een transferperiode. Alleen nu kan ik het niet nog is opnieuw vragen. Zat hier nu een tussentijd van 3 maanden ofzo tussen wanneer je het weer kan vragen?
Er zit inderdaad altijd wat tijd tussen ja voor je er weer om kan vragen, maar hoe lang dat is weet ik niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Overzicht:

S1: - 2015/2016 Ajax - Kampioen, bekerwinnaar in de Nederlandse Beker en uitgeschakeld in de eerste ronde knockout van de Champions League.
S2: - 2016/2017 Ajax - Johan Cruijffschaal, 3e in de competitie, uitgeschakeld in de kwartfinale van de Nederlandse beker en uitgeschakeld in de kwartfinale van de Champions League.
S3: - 2017/2018 Ajax - Kampioen, bekerwinnaar in de Nederlandse Beker en uitgeschakeld in de tweede ronde knockout van de Europa League.
S4: - 2018/2019 Ajax - Johan Cruijffschaal, 2e in de competitie, uitgeschakeld in de finale van de Nederlandse beker en uitgeschakeld in de kwartfinale van de Champions League.
S5: - 2019/2020 Ajax - Johan Cruijffschaal (Twente won in seizoen 4 de dubbel), kampioen, uitgeschakeld in de halve finale van de Nederlandse beker en uitgeschakeld in de poulefase van de Champions League.
S6: - 2020/2021 Paris Saint Germain - Kampioen, bekerwinnaar in de Beker van Frankrijk, bekerwinnaar in de Ligabeker van Frankrijk en uitgeschakeld in de eerste ronde knockout van de Champions League.
S7: - 2021/2022 ...

Aangezien zich er die zomer geen leuke uitdaging voordeed koos ik ervoor om werkloos het nieuwe seizoen te aanschouwen, in de hoop dat er vanzelf een club zich zou ontdoen van een slecht presterende manager.

Het wachten duurde tot 3 februari 2022, toen Havant & Waterlooville me aanbood om manager te worden tot het einde van het seizoen. Met de gebruikelijke tactiek (die voldeed ook op dat niveau) wisten we binnen 13 wedstrijden (9 winst, 2 gelijk, 1 verlies in de competitie en nog 1 verliespartij in de FA Trophy) te stijgen naar een stevige 3e plaats, wat play-off voor promotie betekende. Met nog 6 wedstrijden te gaan waren de vooruitzichten prima, waardoor het bestuur mij een nieuw contract aanbood. Enthousiast, maar ongeduldig als ik was, vroeg ik of naar de mogelijkheid om de jeugdscouting te verbeteren. Het bestuur gaf aan dat dit op dit moment niet nodig was. Ik antwoordde dat ik teleurgesteld was in het verschil in ambitie (als je wilt groeien moet je immers durven te investeren), maar dat ik het wel begreep. Hiervan waren ze niet gediend en een ontslag op staande voet volgde, waarna ik, gedesillusioneerd, weer werkloos was en van afstand zag dat ondanks de goede uitgangspositie Adje Interim het alsnog voor elkaar kreeg om de play-offs te missen.

S8: - 2022/2023 ...
Ik besloot de zomer weer af te wachten en te zien of er een soortgelijke uitdaging kwam. Liefst weer in de Vanarama South, zodat ik enerzijds H&W kon laten zien dat ze een fout hadden gemaakt en anderzijds het ongelijk kon bewijzen van een opvallend hoog aantal trainers uit de Vanarama South die alleen ineens de pers zochten nadat ik ontslagen was.

Het bleef alleen erg rustig die zomer, maar ook de rest van het jaar. Ik werd wel benaderd door ploegen als Aston Villa (championship), Valenciennes, Bremen (2e divisie) en ook in Nederland waren ze me nog niet vergeten, getuige de interesse van Vitesse en AZ.

Ik heb het jaar werkloos afgemaakt waarna ik wel klaar was met toekijken. Ik besloot om deze zomer sowieso weer aan het werk te gaan.Wellicht mede door de interesse van zowel Liverpool als Manchester City, die beiden slecht hebben gepresteerd de afgelopen 8 seizoenen. Bij die laatste club kwam het zelfs tot een sollicitatiegesprek waarna ze Luis Enrique hoger inschatten dan mij. Dat kan, vergissen is menselijk ;) De club waar Luis Enrique vandaan kwam, had direct interesse in mij en een gesprek was gauw gevoerd.

S9: - 2023/2024 ...
Luis Enrique had in de twee jaar bij zijn vorige club weliswaar succes gehad, maar ook chaos gecreëerd. Een gebalanceerde selectie was getransformeerd tot een onwijs druk vreemdelingenlegioen, waarvan de helft ontevreden was met de gegeven speeltijd. Logisch, met een groep van 38! spelers. Toppunt was de spitspositie die met 8! spelers voor 1 positie behoorlijk overbezet was. Het was moeilijk om aan te zien wat hij met "mijn" Paris Saint Germain had gedaan de afgelopen twee jaar. Dat de fans direct juichend op de banken stonden toen ik met de functie in verband werd gebracht deed me goed en uiteindelijk besluiten een 3 jarig contract te tekenen om de orde in Parijs weer te herstellen.

Na een wisselvallige voorbereiding die vooral in het teken stond van herstructureren en overbodige spelers lozen waren de twee grootste aankopen (qua naam) oud-voetballers Thiago Silva en Cristiano Ronaldo die beiden de trainersstaf van PSG-19 komen versterken. De eerste twee serieuze wedstrijden waren een testimonial voor Marco Verratti die op moment van schrijven net 30 jaar is geworden en nu al maar liefst 430x het PSG tricot heeft gedragen. De wedstrijd tegen Monaco wordt met 2-0 gewonnen. De tweede wedstrijd was de strijd om de Franse Supercup die na een relatief eenvoudige wedstrijd met 3-1 werd gewonnen van AS Nancy. De eerste prijs is dus al weer binnen en ik werd zo mogelijk nog populairder in en rondom Parijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Cool! Vooral leuk om te zien dat je doorgaat op 1 save. Hierdoor creëer je een hele eigen wereld! Dat ben ik ook van plan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Paar dagen geleden mijn 2e seizoen met Freiburg afgesloten en het 1e seizoen in de hoogste divisie.
De transfer periode na dat seizoen heb ik ook al afgesloten en bij deze ook een van mijn belangrijkste regels gebroken.

De zomerse transfer periode probeer ik altijd in 1 avond te doen, omdat het dan net wat lekkerder en logischer loopt. Ik heb het nu vanwege omstandigheden verspreid over 2 avonden gedaan, wat ik liever niet doe.
Heb een slaap gebrek en ben daardoor vergeetachtig, dus ik zet dingen in gang op de 1e avond en als ik deze op de 2e avond wil afsluiten heb ik geen idee meer waarom ik dit begonnen ben.
Of ik besluit op avond 1 dat ik nog een speler nodig heb voor positie X en op avond 2 vergeet ik dit volledig.

Mja, seizoen 2016/17 is gegaan zoals verwacht.
We zijn vorig seizoen als kampioen van de 2e liga gepromoveerd en ons doel was om niet te degraderen.

We kregen slechts 6 of 8mln voor transfers en ik wist dat dit niet genoeg was om de selectie de kwaliteitsinjectie te geven die nodig was. En ik wilde niet te afhankelijk zijn van huurlingen.
Dus besloot ik om spelers die ik overbodig vond en welke een leuke waarde hadden te verkopen.

Vertrokken: Hoffler voor 4.7mln naar Wolfsburg. Leuke speler maar komt te kort voor de 1e BL en 4.7mln is een leuk bedrag.
- Torrejon voor 2mln naar Hoffenheim. Hem wilde ik liever niet kwijt want het is een goede verdediger voor Freiburg maar hij deed lastig.
- Phillipp voor 4.6mln naar Hoffenheim. Voor Freiburg een goede speler maar scoort weinig en met dat geld haal ik liever iemand die wat minder moeite heeft.
- Petersen voor 6,5mln naar Wolfsburg. Leuke spits maar net als Phillipp heeft hij moeite met het net vinden.
En dan nog wat 3e keus speler die voor een paar ton elk vertrokken zijn.

Alles bij elkaar had ik hierdoor toch wat geld ter beschikking om spelers met potentie te halen.

Gehaald:
- Lord Bendtner, gratis. Waardeloze speler maar hij was gratis, wilde geen absurd salaris en ik had de hoop dat ik hem aan het scoren zou krijgen. Slechter dan de vertrokken spitsen kon hij niet zijn.
- Boilesen, gratis. Matige back maar was gratis en wilde geen top salaris en ik had nog een bankzitter nodig.
- Donny van Beek voor 9mln. Bij aankomst was hij al een van de beste spelers van de club met voldoende potentie om nog beter te worden.
- Cerny voor 7.75mln. Kan op diverse posities spelen en heeft potentie.
- Lainer 1.5mln. Voor dat geld is het een zeer goede speler, geen wereld topper maar wel constant.
- Sinkgraven gehuurd van Ajax om wat meer diepte te geven aan het middenveld.

In de winter haalde ik nog Jan Simunek voor 500k erbij omdat ik te vaak krap zat in de verdedigers.

Met 10 punten uit de eerste 6 duels begonnen we super maar met 1 punt uit de volgende 7 duels was ik weer terug op aarde.
Lange fases waarin we onderuit gingen werden gevolgd door korte periodes waarin we punten pakten.

Het verschil zat hem er echt in dat we moeite hadden met scoren en dat teveel spelers tekort kwamen voor het niveau.
Achterin was men te traag en voorin was de eindpas vaak te slecht.
In de winter heb ik nog Bendtner verkocht voor 2mln aangezien hij met 5 goals uit 13 wedstrijden niet dat bracht wat ik ervan verwacht had en zijn backup Diaz deed het net iets beter en toonde ook meer inzet.
En die 2mln was handig om alvast rond te kijken voor komende zomer.

Mijn beste spelers waren Van Beek, Moller Daehli en Sinkgraven.
Het probleem was dat Van Beek moeite had met elke week presteren, Daehli was niet constant genoeg en Sinkgraven moest ik aan het einde van het seizoen weer uitzwaaien.
Dus om echt te schitteren moesten hun 3 allemaal in vorm zijn en dat was niet eenvoudig aangezien hun backup een stuk minder was.

Het grootste gedeelte van het seizoen hebben we vlak boven de streep doorgebracht en 2 wedstrijden voor het einde stonden we 1 punt boven de streep.
Deze laatste 2 wedstrijden waren tegen Stuttgart en Bayern en beide keren gingen we flink onderuit.
De concurrentie wist gelukkig ook geen punten te pakken waardoor we het seizoen afsloten met 1 punt boven de streep.

Ik kreeg diverse interviews aangeboden waaronder een contract van Ajax maar dit heb ik afgewezen.

In de zomer van 2017 heb ik slechts 6mln gekregen van het bestuur voor nieuwe spelers wat weer niet genoeg is voor een echte injectie dus heb ik weer spelers moeten verkopen.

- Hohn heb ik voor 3.4mln verkocht aan Koln. Het was een basis speler maar komt gewoon te kort en de reserve is net zo goed/slecht.
- Abrashi voor 2.7mln naar Hertha. Hij was ook een basis speler en wilde ik eigenlijk niet kwijt maar ik had het geld echt nodig.
- Grifo voor 2.6mln naar Chievo. Hem wilde ik ook niet kwijt, hij was geen basis speler maar kon op 4 posities spelen en haalde altijd wel een voldoende, dus de perfecte wissel speler. En zodra Chievo zich melde begon hij te zeuren.

gekocht:
Mijn zwakste linie was de verdediging dus deze had de hoogste prioriteit.
Mijn eerste optie (ik weet zijn naam niet meer) ging niet door omdat hij een absurd lage transfer clausule wilde en hier absoluut niet over wilde praten (hij ging me 6mln kosten en wilde een minimum van 8.5mln).

Ik heb toen de 2e en 3e keus voor flink minder geld weten te halen.
Lucas Suarez voor 4.9mln en Jeong-Ho voor 2.3mln. Deze 2 zijn jong, hebben nog een beetje potentie en zijn in een klap de beste DCs van de club.

Daarna nog Pikachu (had iemand het over Pokemon?) als reserve rechtsback voor 2.6mln. Geen wereld topper maar ik denk dat ik deze ooit wel met een kleine winst kan verkopen. Zijn zwakke punt is zijn conditie en ik had hem normaal niet gekocht maar weinig geld en nog minder opties.

Vanwege een zwak begin in de Bundesliga heb ik vlak voor het sluiten van de transfer markt nog geprobeerd diverse spelers te huren. Uiteindelijk heb ik Blaszczykowski gehuurd (misschien kennen jullie hem nog van Dortmund) en Ryan Mason van Tottenham.
Beide gaan me over het hele seizoen 1.5mln per speler kosten maar er was wat paniek na een uiterst zwak begin in de beker en 2 verlies partijen in de competitie.

Met Blaszczykowski erbij heb ik met Cerny en Daehli 3 goede spelers voor op de vleugel waardoor de aanval wat constanter zal zijn.
En met Mason heb ik een goede MC erbij om van Beek wat te ontlasten.

Mijn doel was om dit seizoen weg te blijven van de streep maar ik ben bang dat we niet ver boven de streep zullen eindigen. Voorlopig hebben we 9 uit 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

GeoffLx schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:33:
[...]

Ha Jordi, jij ook aan de FM? :P

Ik heb hem zelf voor 4 tientjes ofzo op Kinguin gekocht. Moet je wel ff opletten dat je de GLOBAL versie neemt, niet een of andere Russische versie.
Jazeker, leuk je ook hier tegen te komen! Ik ga eens even kijken, bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch een mooi verslag, hopelijk kan je de groei (zowel als club, als individueel per speler) doorzetten en boven de streep blijven.
Deadsy schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:37:

Daarna nog Pikachu (had iemand het over Pokemon?) als reserve rechtsback voor 2.6mln. Geen wereld topper maar ik denk dat ik deze ooit wel met een kleine winst kan verkopen. Zijn zwakke punt is zijn conditie en ik had hem normaal niet gekocht maar weinig geld en nog minder opties.
Screen? Ik heb al veel bijzondere namen van regen's gezien, maar die nog nooit :+
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste