Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Ik heb tot nu toe bij MVV alleen twee keepers gekocht en een middenvelder, allemaal transfervrij. Op zich heeft MVV een leuke jonge ploeg met veel talent. Het valt me wel op dat veel eredivisieclubs Zev van Melick willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 12:40

On_E

Housemusic

Vrijdag de nieuwste versie ook maar aangeschaft, kon het toch weer niet laten…
Uiteraard een career game gestart met mijn favoriete club Utrecht, eens zien hoe de beste spelers dit jaar gewaardeerd zijn!

Dat bleek prima in orde, Ramselaar en Haller bijvoorbeeld zijn erg goed. Ook de jeugd zit weer bomvol talenten die eigenlijk al vanaf het begin van het spel gevolgd worden door de Europese (sub)top.
Jeugdspelers als Menno Vink en Thijmen Nijhuis, beiden keeper, hadden de clubs al snel voor het uitzoeken, net als jeugdspelers Sylian Mokono (rechtsback), Jelle de Lange (centrale verdediger), Mitchell van Rooijen (centrale middenvelder), Mounir Mounji (centrale middenvelder), Reluno Pinas (centrale verdediger) en Nick Venema (spits)…. Echt al deze spelers konden in het eerste jaar al naar topclubs als Arsenal, Dortmund, Inter Milan etc. Misschien is de Utrecht jeugd ietwat overgewaardeerd? :+

Eerste seizoen was zaterdagavond alweer voorbij, derde geworden zonder dat ik een echte aankoop had gedaan. (alleen een Italiaanse middenvelder voor de jeugd transfervrij uit de Serie C gehaald)
En gisteren gewoon maar verder gegaan en uiteindelijk in de winterstop van seizoen 2 gestopt.

Zal vanavond eens wat screens posten.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Terranova schreef op zondag 06 december 2015 @ 23:49:
Volgende transfer periode, weer problemen :(

[afbeelding]

En ik heb Tete, Cillessen, Milik en Gudelj moeten beloven ze te laten vertrekken na het seizoen.
Lekker gecasht voor El Ghazi! Bij mij ging hij voor soortgelijk bedrag weg, alleen dan richting Spurs. Andere toppers waren Riedewald (53 miljoen naar Man Utd) & Nunnely (68 miljoen naar Barcelona).

Overigens nog een tip die ik erg handig vond de afgelopen twee seizoenen en waardoor ik toppers toch net even iets langer kon behouden. Als ze bij mij kwamen met de vraag of ze weg mochten omdat club X geïnteresseerd was: ik zei altijd dat ik ze wilde behouden, wat moet ik er voor doen? en vaak kreeg ik dan het antwoord dat ze in de champions league wilden spelen (wat in principe elk jaar mogelijk moet zijn met met Ajax), waarna je kan antwoorden dat we dit dit jaar gaan halen en de ontevredenheid is weg. Het afgelopen seizoen kreeg ik ook een aantal keer het antwoord dat ze de champions league wilden winnen, waar ik op antwoordde dat dit wellicht voor onze club iets te hoog gegrepen was, maar dat we met deze groep zeker ver konden komen. Ook dit slikten ze vaak als zoete koek. Enkel als ze zeggen dat ze weg willen en niets ze op andere gedachten kan brengen" ben je uitgekakt en dan is het clubs uitmelken voor een zo groot mogelijke transfersom.

Zivkovic, Tete, van de Beek, Nunnely & de Ligt heb ik hierdoor (net iets langer) weten te behouden dan dat ik het eerste beste bod op hen (die ook niet slecht waren) had geaccepteerd.
Grecio schreef op maandag 07 december 2015 @ 00:29:
[...]

Ok cool, bij mij heeft Owusu ook een behoorlijke potential, maar inderdaad ik heb ook ondertussen een braziliaan klaarstaan als nieuwe back zodra hij beter is ;)
Owusu was bij mij ook een erg nuttige speler, alleen zeurde hij wel veel qua speeltijd. Zo veel, dat ik 'm daarom gauw heb verkocht toen ik er genoeg van had. Je zou ook Ter Avest (Twente) nog kunnen overwegen.

Wat betreft mijn eigen lopende game:
Afgelopen seizoen (het 5e) werd ik enkel kampioen. Beker en Champions League was geen succes. Hierdoor werden enkele spelers onhoudbaar, de twee hierboven genoemde Nunnely & Riedewald, maar ook Sneijder ging met pensioen, Cerny ging naar City (35 miljoen) en Tete & van de Beek naar PSG (25 miljoen en 20 miljoen).

Hierdoor zou het volgende seizoen een flinke stap terug zijn aangezien ik wel vervangers had vanuit de jeugd, maar deze zaten qua niveau nog niet in de buurt van vertrokken spelers. Nadat ik de Johan Fruitschaal nog mee had gepakt kregen we weer een aanbieding uit Parijs, alleen dit keer niet voor een speler maar voor mij: ik kon daar komen managen. Aangezien PSG sinds Ronaldinho, Anelka, Giuly etc bij mij een streepje voor heeft op andere clubs enerzijds, en de stap die ik bij Ajax in kwaliteit terug moest doen anderzijds, was een keuze gauw gemaakt.

[ Voor 23% gewijzigd door Jaap. op 07-12-2015 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:13
Heb jaren terug FM2013 gekocht en ik denk 5 uur gespeeld. Lees het topic al tijdje en het kriebelt toch wel om het met 2016 nog is te proberen. Iemand misschien wat beginner tips? Want een van de redenen dat ik met 2013 gestopt ben is dat ik niet wist waar ik moest beginnen xD

PSN: Brwmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Br3wmaster schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:07:
Heb jaren terug FM2013 gekocht en ik denk 5 uur gespeeld. Lees het topic al tijdje en het kriebelt toch wel om het met 2016 nog is te proberen. Iemand misschien wat beginner tips? Want een van de redenen dat ik met 2013 gestopt ben is dat ik niet wist waar ik moest beginnen xD
Ik denk altijd dat het gewoon het beste is om het zelf te ontdekken, kies een topclub met veel geld en zorg dat alle tutorial-schermen aan staan, dan moet je al een eind komen lijkt me.

En als je vragen hebt is dit topic ideaal natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:13
On_E schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:36:
[...]

Ik denk altijd dat het gewoon het beste is om het zelf te ontdekken, kies een topclub met veel geld en zorg dat alle tutorial-schermen aan staan, dan moet je al een eind komen lijkt me.

En als je vragen hebt is dit topic ideaal natuurlijk. :)
Gaan we dat maar is proberen vanavond. Benieuwd hoe ver ik kom haha

PSN: Brwmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:40
JapieTalent schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:06:
[...]

Lekker gecasht voor El Ghazi! Bij mij ging hij voor soortgelijk bedrag weg, alleen dan richting Spurs. Andere toppers waren Riedewald (53 miljoen naar Man Utd) & Nunnely (68 miljoen naar Barcelona).

Overigens nog een tip die ik erg handig vond de afgelopen twee seizoenen en waardoor ik toppers toch net even iets langer kon behouden. Als ze bij mij kwamen met de vraag of ze weg mochten omdat club X geïnteresseerd was: ik zei altijd dat ik ze wilde behouden, wat moet ik er voor doen? en vaak kreeg ik dan het antwoord dat ze in de champions league wilden spelen (wat in principe elk jaar mogelijk moet zijn met met Ajax), waarna je kan antwoorden dat we dit dit jaar gaan halen en de ontevredenheid is weg. Het afgelopen seizoen kreeg ik ook een aantal keer het antwoord dat ze de champions league wilden winnen, waar ik op antwoordde dat dit wellicht voor onze club iets te hoog gegrepen was, maar dat we met deze groep zeker ver konden komen. Ook dit slikten ze vaak als zoete koek. Enkel als ze zeggen dat ze weg willen en niets ze op andere gedachten kan brengen" ben je uitgekakt en dan is het clubs uitmelken voor een zo groot mogelijke transfersom.

Zivkovic, Tete, van de Beek, Nunnely & de Ligt heb ik hierdoor (net iets langer) weten te behouden dan dat ik het eerste beste bod op hen (die ook niet slecht waren) had geaccepteerd.
Dat trucje heb ik ook meerdere keren gedaan, al moest ik meteen ver komen in de CL.

Nou heb ik dat in seizoen 2 ook gedaan met de halve finale CL na een heel erg fijne loting. Mijn huidige seizoen(3e) ben ik de poule fase heel makkelijk door, raar genoeg is de nr 2 RB Leipzig en Juventus en Atletico lagen er uit :o

Nu is de volgende horde Napoli, dus dat moet te doen zijn.

De competitie is niets aan, sta al 15 punten voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Ben ik de enige die het echt een uitdaging vindt om met kleinere clubs te beginnen?
Europees gezien is Ajax ook maar een kleine club, maar doelstelling ieder jaar is toch kampioen worden.

Nu scheelt het natuurlijk dat ik toch al MVV supporter ben, maar doelstelling daar is ergens in de middenmoot eindigen. Geen geld om te kopen, geen geld om aan de meeste salariseisen te voldoen, zelfs huren is vaak knap lastig. Bovendien moet ik ook zien dat ik toch iedere maand zwarte cijfers schrijf.

Bij MVV kregen verschillende spelers dan ook nog eens constant aanbiedingen van eredivisieclubs, omdat ze een amateurcontract hebben. Gelukkig volstaat het om ze een contract aan te bieden, alleen Pastoor (keeper) was niet houdbaar. Aangezien mijn reservedoelman ook nog eens is vertrokken, zat ik met maar één keeper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 13:17
Audiowaste schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:08:
Ben ik de enige die het echt een uitdaging vindt om met kleinere clubs te beginnen?
Europees gezien is Ajax ook maar een kleine club, maar doelstelling ieder jaar is toch kampioen worden.
Oh nee hoor. Ik ben dit jaar gewoon voor de gein een keer met Ajax begonnen. Zodra ik de CL heb gewonnen ga ik weer ouderwets beginnen in de onderste leagues in Engeland. Zo heb ik de CL gewonnen met Staines en Boreham Wood in FM2013/FM2014. FM2015 sloeg ik even over, en nu speel ik even met Ajax omdat ik een ajacied ben en zo leer ik alle talentjes wat beter kennen.

Overigens was seizoen 3 een succes. Kampioen, JC schaal en beker. Kampioen was ik al na iets van 28 speelrondes dus dat was lekker. CL helaas in de 1e knockout keihard verslagen door Juve. Nunnely begint door te breken.. heerlijke speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Nee hoor, alleen begin ik standaard mijn eerste game in een nieuwe versie met Utrecht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net als de heren boven mij start ik in het begin ook altijd met een club die me goed ligt. In mijn geval is dit Ajax en daarbij komt dat ze in Nederland inderdaad een topclub zijn, hetgeen het wat makkelijker maakt om alle nieuws te ontdekken en eigen te maken.

Naderhand zal ik ook vast meerdere games in lagere regionen starten. Helaas ben ik geen tactisch wonder waardoor ik eigenlijk altijd speel met bestaande tactieken van anderen, die veelal op grotere clubs gebaseerd zijn. Dit en mijn ongeduldige karakter willen mijn pogingen in de lagere regionen nogal vaak doen mislukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Was ook puur nieuwsgierigheid, denk dat de meeste mensen de club kiezen waar ze ook supporter voor zijn. Net zoals dat voor mij de reden is om voor MVV te kiezen, alleen toevallig is de uitdaging daar groter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
JapieTalent schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:29:
[...]
Helaas ben ik geen tactisch wonder waardoor ik eigenlijk altijd speel met bestaande tactieken van anderen, die veelal op grotere clubs gebaseerd zijn.
Ja doe ik ook. Ik ben goed in financien, contracten, scouten, aankopen, team management. En dat is ook wat ik leuk vind aan het spel. Taktieken bouwen laat ik wel aan de experts. En het leukste van het spel vind ik wel de statistieken.. I know sick. Ik kan echt genieten om in de Overall Best Eleven squad een speler te zien die ik 8 jaar geleden altijd in de basis had staan. En dat hij dan ondertussen de U19 coached voor je club. Mooi spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Een tactiek bedenken en slijpen vind ik juist tof, probeer ook altijd te variëren als ik met andere clubs ga spelen.

(dus eigenlijk voor elke nieuwe game die ik start ook een andere tactiek gebruiken)

In FM16 ben ik met 442 Diamond Narrow begonnen bij Utrecht gebaseerd op de spelers in de selectie en in seizoen 2 ben ik inmiddels overgestapt naar 4231 aangezien ik wat leuke buitenspelers heb gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Precies, tactieken bedenken is echt super.

Zoals ik al eerder vermeldde hier, borduurde ik tot deze FM voort op een tactiek die ik 6 versies geleden had bedacht, steeds tweaken en elke versie de nieuwe mogelijkheden erin passen. Helaas kon dat deze versie niet, maar na al die jaren ervaring heb ik vrijwel meteen weer een winnende tactiek gemaakt :)

En net zoals zovelen hier, start ik eerst ook met mijn favoriete club(Ajax in mijn geval) om vervolgens echt de uitdaging te zoeken.

Mijn persoonlijke favoriet is zonder ervaring en zonder club te starten. Dan kom je echt overal terecht, na een half jaar simmen tot er een club vrij komt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

En dat was seizoen 2 met FC Utrecht.

Het was een drukke transferzomer waarin er vooral veel spelers zijn vertrokken, een hele rits jeugd en overbodige reserves ging gratis weg en sterspeler Seb Haller vertrok naar Engeland voor 8,5 miljoen euro. (een bod dat mijn voorzitter accepteerde)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EJG7gLg.png

Ook werd er flink gecashed op jeugdspeler Sylian Mokono die geen minuut bij mij speelde maar wel voor 3 miljoen euro naar Dortmund ging.

Zelf ''op zijn Utregs'' op de Franse tour gegaan, huurde 2 jeugdinternationals (Augustin en Kaabouni) en trok als vervanger van Mark van der Maarel de Franse rechtsback Yarouba Cissako aan van AS Monaco. Misschien voor iets teveel geld maar goed. Ook haalde ik nog een Belg als rechtsbuiten die het mocht gaan uitvechten met Patrick Joosten.

edit: In de winterstop deze jongen nog gehaald voor 7 ton, een koopje:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QwIYHS7.png

Na een derde plaats in het eerste seizoen mocht ik dit jaar opdraven in de Europa League. Dat was helaas geen groot succes met een derde plaats in de groep waarin ook Anderlecht en nog twee clubs zaten. (ik kan er nu even niet opkomen welke dat ook alweer waren... :') )

Maar in de Eredivisie ging het al vrij snel top, mede door goed spel van Augustin, Willem Janssen, Boymans en Ayoub. Ging op een gegeven moment aan kop met 7 punten voorsprong op de nummer 2 en hierdoor gaf ik de KNVB beker wat minder prioriteit toen ik in de kwartfinale naar Amsterdam moest voor een uitwedstrijd bij Ajax.

Met een stel reserves in de basis won ik uiteindelijk door penalties.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kVyKmRz.png

Toen ik daarna in de halve finale ook nog bij Vitesse won (0-1, goal Augustin) en in de finale tegen FC Eindhoven moest wilde ik toch die beker pakken.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2HBlKO0.png

En toen ik daarna op de 33e speeldag thuis tegen ADO Den Haag moest winnen voor het kampioenschap ging ik er nog even goed voor zitten en dat bleek voldoende, want ADO werd simpel met 3-0 opzij gezet, de dubbel voor FC Utrecht!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/J6Zcfnq.png
Het verlies bij PSV op de laatste speeldag deed er gelukkig niet meer toe. :)

De selectie:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hQTGXXL.png

Jean-Kevin Augustin werd Young Player of the Year, ik Manager of the Year en Boymans topscorer van de Eredivisie. Mooi seizoen en nu kan ik niet wachten tot ik weer thuis ben en verder kan gaan... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Mooi resultaat hoor, dat is een stuk lastiger dan met Ajax :P

Alleen Az gedegradeerd :o

Gaat niet goed daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gefeliciteerd, echt een mooi seizoen gedraaid! Zeker een pak lastiger dan met Ajax zoals ook boven mij wordt aangegeven. En dat terwijl je, naar mijn idee, er op het eerste oog niet per se op vooruit was gegaan (o.a. Hamdaoui voor Haller). Die winteraankoop ziet er uit als een solide verdediger, en nog maar 19 jaar.

Ga zo door! (ook met het posten van dergelijke (seizoens)verslagen, ik vind dit soort verhalen, de avonturen van anderen, altijd heerlijk om te lezen)

[ Voor 14% gewijzigd door Jaap. op 08-12-2015 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

JapieTalent schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 09:26:
[...]

Gefeliciteerd, echt een mooi seizoen gedraaid! Zeker een pak lastiger dan met Ajax zoals ook boven mij wordt aangegeven. En dat terwijl je, naar mijn idee, er op het eerste oog niet per se op vooruit was gegaan (o.a. Hamdaoui voor Haller). Die winteraankoop ziet er uit als een solide verdediger, en nog maar 19 jaar.

Ga zo door! (ook met het posten van dergelijke (seizoens)verslagen, ik vind dit soort verhalen, de avonturen van anderen, altijd heerlijk om te lezen)
Dank je!

Boymans was de nieuwe Haller dit jaar, El Hamdaoui vond ik vooral een prima gratis backup.
Nick Venema uit de jeugd komt er nml. aan dus ik wilde geen of weinig geld uitgeven aan een nieuwe spits. (had ook nog Rubio Rubin die daar kon spelen)

En onderschat de Franse huurlingen niet, beiden topspelers hoor. (al was die Kaabouni helaas een tijdje geblesseerd ook)

Ik zal zeker blijven posten, vanavond weer een ideale FM avond met PSV in de CL op TV. :+ (dat vind ik altijd zo relaxed aan FM, dat je tegelijkertijd ook andere dingen kan doen zoals voetbal kijken)

[ Voor 5% gewijzigd door On_E op 08-12-2015 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
On_E schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 09:33:
[...]

Dank je!

Boymans was de nieuwe Haller dit jaar, El Hamdaoui vond ik vooral een prima gratis backup.
Nick Venema uit de jeugd komt er nml. aan dus ik wilde geen of weinig geld uitgeven aan een nieuwe spits. (had ook nog Rubio Rubin die daar kon spelen)

En onderschat de Franse huurlingen niet, beiden topspelers hoor. (al was die Kaabouni helaas een tijdje geblesseerd ook)

Ik zal zeker blijven posten, vanavond weer een ideale FM avond met PSV in de CL op TV. :+ (dat vind ik altijd zo relaxed aan FM, dat je tegelijkertijd ook andere dingen kan doen zoals voetbal kijken)
Idem hier, vanavond eerst even sporten en dan met een oog PSV volgen en het andere oog kijken waar het avontuur met inmiddels PSG naartoe gaat. Heerlijk.

Ah tuurlijk, je had natuurlijk nog meer spitsen dan alleen Hamdaoui. Maar nog steeds vind ik het erg knap om met dat materiaal beter te presteren dan een PSV/Ajax. Kaabouni/Cissako zijn mij niet (heel) bekend, Augustin wel: die heb ik namelijk zelf net laten gaan bij PSG omdat hij voor die club te kort komt. Voor een eredivisieclub is het wel een prima speler, maar indien je streeft naar meedoen/ver komen in de CL zal deze op den duur toch plaats moeten maken.

Ik ben in ieder geval benieuwd hoe je avontuur verder gaat! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

JapieTalent schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 09:45:
[...]

Idem hier, vanavond eerst even sporten en dan met een oog PSV volgen en het andere oog kijken waar het avontuur met inmiddels PSG naartoe gaat. Heerlijk.

Ah tuurlijk, je had natuurlijk nog meer spitsen dan alleen Hamdaoui. Maar nog steeds vind ik het erg knap om met dat materiaal beter te presteren dan een PSV/Ajax. Kaabouni/Cissako zijn mij niet (heel) bekend, Augustin wel: die heb ik namelijk zelf net laten gaan bij PSG omdat hij voor die club te kort komt. Voor een eredivisieclub is het wel een prima speler, maar indien je streeft naar meedoen/ver komen in de CL zal deze op den duur toch plaats moeten maken.

Ik ben in ieder geval benieuwd hoe je avontuur verder gaat! :)
Ik kijk er naar uit! :)

Augustin zou ik graag definitief overnemen van PSG maar ik ben bang dat ie onhaalbaar is, zijn waarde is 6,5 miljoen euro dus bij een bod zal er nog wel een paar miljoen bij komen en dat kan of wil ik niet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Het valt me wel op dat spelers veel zeuren over gebrek aan speeltijd, ondanks ze de laatste wedstrijden altijd in de basis hebben gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Audiowaste schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 10:02:
Het valt me wel op dat spelers veel zeuren over gebrek aan speeltijd, ondanks ze de laatste wedstrijden altijd in de basis hebben gestaan.
Spelers zeuren wel erg vaak dit jaar ja, is mij ook opgevallen.

En het aantal gele kaarten voor spelers met een winnaarsmentaliteit, Yassin Ayoub bijvoorbeeld heeft 31 gele kaarten gekregen in 2 Eredivisieseizoenen, gaat nergens over. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Ik sluit me aan met de rest! Leuk om alle verhalen te lezen. Ik zal vanaf nu ook jaarlijks een verslagje proberen te bouwen.
On_E schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 08:44:

edit: In de winterstop deze jongen nog gehaald voor 7 ton, een koopje:
Heb hem even gescout voor de gein in november 2018.

spoiler:
Zou me 1.9-3.7M kosten. Not Worthwhile voor mijn ajax. Wel 3,5 ster potential (waarvan vanaf 1,5 zwart). Speelde tot 2016/17 in SLB B, en is toen in 2017/18 vertrokken voor 1.1 mil naar PAOK. Speelt hier als basisspeler

Nette prestatie met Utrecht hoor!

[ Voor 67% gewijzigd door Grecio op 08-12-2015 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Grecio schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:02:
Heb hem even gescout voor de gein in november 2018.

spoiler:
Zou me 1.9-3.7M kosten. Not Worthwhile voor mijn ajax. Wel 3,5 ster potential (waarvan vanaf 1,5 zwart). Speelde tot 2016/17 in SLB B, en is toen in 2017/18 vertrokken voor 1.1 mil naar PAOK. Speelt hier als basisspeler
Ben benieuwd naar zijn groei in mijn save, Utrecht heeft uitstekende faciliteiten in de game en hij is basisspeler. :)

Sowieso kijk ik uit naar de groei van veel spelers, ik heb veel jeugd speelminuten gegeven en dat betaalt zich volgens mij al aardig uit als ik naar de attributes van deze spelers kijk.

Nog 2 uurtjes voor ik weer thuis ben.... Dat wordt ouderwets een pizza in de oven doen en direct bij de PC gaan zitten voor weer een avond FM. :+ Digitale crack is het!

[ Voor 10% gewijzigd door On_E op 08-12-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:57
Na lang wikken en wegen heb ik toch weer FM gehaald. En ook ik ben begonnen bij Ajax.

Ik probeerde een aantal talenten te strikken, de meeste direct kopen en uitgeleend blijven bij hun club tot het einde van het seizoen. Alleen de contractonderhandelingen, wat een verschrikking.... Die gasten vragen bizarre salarissen na X (vaak 10) wedstrijden... Nu zijn al mijn deals afgeketst omdat ik te weinig zou bieden volgens de zaakwaarnemers. Wat ik doe is toch maar na 30 wedstrijden plus een aanzienlijk lager bedrag. Mja, ik denk dat ik er niet aan ontkom om toch wat water bij de wijn te doen als ik ze echt wil binnen halen.
Meestal is het basissalaris rond de 30K/M waarna ze na X aantal wedstrijden richting de 70K/M willen verdienen. Dat vind ik wat veel voor gasten die zich nog niet hebben laten zien.

Hoe gaan jullie hiermee om?
En die X aantal competitiewedstrijden, zijn dat eredivisie wedstrijden of ook -19/B-elftal competitiewedstrijden?

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Die X aantal is alleen voor het eerste, maar met de lonen heb ik nooit zoveel moeite. Met Ajax heb je meestal een ruim budget voor lonen. Dus bij mij verdienen de echte top talenten ook wel flink wat.

Wat ik vaak zie bij mensen die net FM gaan doen, je moet niet te vaak een vergelijking maken met wat je in het echt zou doen. Bij mij hebben spelers nu ook 2x zo hoog loon als de topverdiener bij Ajax in't echt. Puur omdat het in FM niet echt een probleem is bij Ajax om lonen van 2/3 miljoen te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Daar ben ik het wel mee eens. FM kan erg realistisch zijn maar als het om geld gaat....

Als je het ingame kan betalen schroom dan niet om je beste spelers/talenten een flink salaris te geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pas dan wel op dat als je 1 speler een flinke salaris verhoging geeft dat dit verwachtingen wekt bij de rest van de selectie.

Als spelers een salaris verhoging willen na x aantal wedstrijden verlaag ik dit altijd en verlaag ook hun huidige salaris en soms accepteren ze dat (alsof ze puur naar het verschil kijken). Of ik counter met een hoger salaris na x aantal wedstrijden voor het nationale elftal (dit is alleen handig als je denkt dat ze dit niet zo snel halen).

Zit nu zelf al 2 dagen na te denken over de aanbieding van Ajax maar ik denk dat ik bij Freiburg blijf om iets op te bouwen.
Het zou een eenvoudige keuze zijn als het bestuur irritant was maar ze werken vrij goed mee :(
Als ik blijf komt mijn naam in de toekomst misschien op het stadion te staan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Even voorstellen aan drie jeugdspelers van FC Utrecht, na 2 jaar training, wedstrijden in O-19 en de reserves en wat invalbeurten in het eerste.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8a2OkWs.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ytdh4EN.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2KpzedW.png

Dit seizoen is Berenstein basisspeler, ga ik kijken of Velanas dat ook kan zijn en zal Venema de rol van El Hamdaoui innemen als 1e reservespits.

Velanas ga ik uitproberen op de plek van Yassin Ayoub die ik door zijn enorme gele kaarten fetisj te koop aan had geboden voor 9 miljoen euro. Meerdere clubs deden een bod maar 1 club kwam gelijk over de brug:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2GgVl70.png

Lokeren. :')
Blijkbaar overgenomen door een rijke Canadees..!

edit: De CL loting haha:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1eJwgyR.png

[ Voor 4% gewijzigd door On_E op 08-12-2015 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Espresso14
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06:37
Geweldig om de ervaringen/verhalen te lezen. Keep them coming!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Behoorlijke spelers, maar (zoals wel vaker) blijft de waardering wat betreft transferwaarde toch wel wat achter. Met name Venema zou ik toch hoger schatten aan de hand van die stats.
Curva schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 16:38:
Na lang wikken en wegen heb ik toch weer FM gehaald. En ook ik ben begonnen bij Ajax.

Ik probeerde een aantal talenten te strikken, de meeste direct kopen en uitgeleend blijven bij hun club tot het einde van het seizoen. Alleen de contractonderhandelingen, wat een verschrikking.... Die gasten vragen bizarre salarissen na X (vaak 10) wedstrijden... Nu zijn al mijn deals afgeketst omdat ik te weinig zou bieden volgens de zaakwaarnemers. Wat ik doe is toch maar na 30 wedstrijden plus een aanzienlijk lager bedrag. Mja, ik denk dat ik er niet aan ontkom om toch wat water bij de wijn te doen als ik ze echt wil binnen halen.
Meestal is het basissalaris rond de 30K/M waarna ze na X aantal wedstrijden richting de 70K/M willen verdienen. Dat vind ik wat veel voor gasten die zich nog niet hebben laten zien.

Hoe gaan jullie hiermee om?
En die X aantal competitiewedstrijden, zijn dat eredivisie wedstrijden of ook -19/B-elftal competitiewedstrijden?
Ik ben zelf van het type "als er geld is kan je het ook gebruiken." Dit wil overigens niet zeggen dat ik zomaar alles over de balk gooi (als het niet nodig is is het ook prima), maar ik schroom dus niet om bijvoorbeeld bij Ajax spelers een salaris te geven van enkele miljoenen per jaar. Met name als je enkele seizoenen onderweg bent heb je dusdanig kunnen verdienen dat je deze salarissen prima kan betalen dus waarom zou je het dan niet doen?

Zo, en dan nu op naar Parijs om te zien hoe de plaatselijke PSG zich onder mijn bewind zich manifesteert.

Edit:: Dank u sinterklaasje... Het bestuur pompt er even een paar cent extra in 8)7 8)7
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Xk5yWRY.png

[ Voor 5% gewijzigd door Jaap. op 08-12-2015 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Daar haal je dan de kwartfinale in de CL voor...

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/lOhbj/226aea2272.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

JapieTalent schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:32:
[...]

Behoorlijke spelers, maar (zoals wel vaker) blijft de waardering wat betreft transferwaarde toch wel wat achter. Met name Venema zou ik toch hoger schatten aan de hand van die stats.
Ze hebben nog lage contracten, misschien dat dit de reden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Wow heb je een zwaar bevochten 1-2 weten te pakken tegen Napoli, dan speel je de return en dan krijg je dit

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/lOliE/c89635ef39.jpg

3 hele snelle goals en dan is het over voor Napoli :P

Edit: Helaas maar 9-1 geworden :( Wilde zo graag de 10 halen.

[ Voor 12% gewijzigd door Terranova op 08-12-2015 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
JapieTalent schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:32:
[...]

Edit:: Dank u sinterklaasje... Het bestuur pompt er even een paar cent extra in 8)7 8)7
[afbeelding]
Haha nice. Zijn jullie al eens in de 1 april FM grap getrapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
On_E schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:38:
[...]

Ze hebben nog lage contracten, misschien dat dit de reden is?
Wellicht, weet eigenlijk niet precies hoe dit berekend wordt.
Terranova schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:24:
Wow heb je een zwaar bevochten 1-2 weten te pakken tegen Napoli, dan speel je de return en dan krijg je dit

[afbeelding]

3 hele snelle goals en dan is het over voor Napoli :P

Edit: Helaas maar 9-1 geworden :( Wilde zo graag de 10 halen.
Je kunt slechter beginnen ;) Ben benieuwd hoe ver je komt.
Grecio schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:32:
[...]

Haha nice. Zijn jullie al eens in de 1 april FM grap getrapt?
Dit was halverwege oktober dus daarvan geen sprake ;) maar inderdaad: ik heb het al eens gehad en dan later er niets van terug kunnen vinden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
JapieTalent schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:38:

Dit was halverwege oktober dus daarvan geen sprake ;) maar inderdaad: ik heb het al eens gehad en dan later er niets van terug kunnen vinden :')
Begin december bedoel je ;)

Volgens mij is die 1 april grap gebaseerd op de tijd in je systeem. Dus op 1 april in het echt FM spelen kan leiden tot een redelijke teleurstelling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grecio schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:46:
[...]

Begin december bedoel je ;)

Volgens mij is die 1 april grap gebaseerd op de tijd in je systeem. Dus op 1 april in het echt FM spelen kan leiden tot een redelijke teleurstelling :P
Nee: halverwege oktober 2020 kreeg ik deze melding over de extra centen, hij was vroeg dit jaar. ;)

Zojuist ook November uitgespeeld en, voorzien van een prachtige Movember snor, door in de Champions League.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
JapieTalent schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:52:
[...]

Nee: halverwege oktober 2020 kreeg ik deze melding over de extra centen, hij was vroeg dit jaar. ;)

Zojuist ook November uitgespeeld en, voorzien van een prachtige Movember snor, door in de Champions League.
Volgens mij begrijpen we elkaar niet ;) Ik doel hierop

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/v5ld09.png

gevolgd door

Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g73/fippsey/ScreenShot2012-04-01at194524.png

EDIT: Ik zie nu trouwens dat het niks met je systeemstatus te maken heeft gewoon met de datum in het spel zelf.

[ Voor 9% gewijzigd door Grecio op 08-12-2015 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grecio schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:56:
[...]

Volgens mij begrijpen we elkaar niet ;) Ik doel hierop

[afbeelding]

gevolgd door

[afbeelding]

EDIT: Ik zie nu trouwens dat het niks met je systeemstatus te maken heeft gewoon met de datum in het spel zelf.
Ik doelde met oktober op mijn verhoging/injectie door het bestuur (die ik kreeg in oktober en niet in december zoals je aangaf ;) ) dat ik daarnaast ook inging op je opmerking over de 1-april grap (die ik voorgaand jaar of het jaar ervoor een keer heb meegemaakt), heeft geen relatie tot de eerst geposte screen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
JapieTalent schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 23:07:
[...]

Ik doelde met oktober op mijn verhoging/injectie door het bestuur (die ik kreeg in oktober en niet in december zoals je aangaf ;) ) dat ik daarnaast ook inging op je opmerking over de 1-april grap (die ik voorgaand jaar of het jaar ervoor een keer heb meegemaakt), heeft geen relatie tot de eerst geposte screen ;)
Duidelijk! Miscommunicatietjeeee. Sorry voor de semi off-topic-heid voor de rest hiero ;)

On topic; halverwege seizoen 4 blijk ik een beetje teveel spelers heb laten gaan deze zomer. 3e in CL (wel in een poule met Real, Man U en Olympiakos), en op dit moment nog 2e in de competitie. Hopelijk snel verbetering. Meer in mijn end of the season verslag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Thanks voor de reacties rond mijn vraag over het aanbieden van contracten! :)
Leuk om al die verhalen te lezen over jullie carrières.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Wow die 1 April grap is naar, gelukkig dat ik die nog niet gehad heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben bij Freiburg gebleven, iets opbouwen enzo.

Freiburg heeft een vrij aardige jeugd, dus ik heb diverse spelers waar ik het niet in zag zitten weg gedaan en vervangen met de wat grotere talenten uit de jeugd.
Daarna nog de net niet spelers verkocht en hiermee 13mln opgehaald, deze ''net niet'' spelers hebben volgens de staf wel nog potentie maar ik betwijfel dat ze ooit een niveau gaan halen dat ze echt iets gaan toevoegen in de Bundesliga.

Ik kreeg nog 10mln van de club voor transfers en met deze 23mln ben ik aan de slag gegaan.
Niet echt eenvoudig vanwege het matige scoutingsnetwerk, dus ik heb deels mijn eigen kennis en voorkeur gebruikt.

Mijn focus ligt op jonge spelers die zich ontwikkelen en die ik met winst kan doorverkopen en om gaten te dichten gratis spelers.

Lord Bendtner, Boilesen en Di Fabio heb ik gratis gehaald.
Di Fabio komt van Rostock, heeft het daar in het 2e goed gedaan en zie ik als optie voor de toekomst.
Bendtner en Boilesen heb ik gehaald voor de basis. Matige spelers maar zouden het bij een degradatie kandidaat goed moeten doen.

Donny van Beek voor 9mln van Ajax, Cerny voor 7.75mln van Ajax.
Beide zijn grote talenten zijn zeer betaalbaar.

Ik heb voor rechts achter Stefan Lainer gehaald van Redbull Salzburg. Voldoet niet echt aan de eisen maar het geld was bijna op en ik had een back nodig.

Met deze spelers mag het geen probleem zijn om degradatie te ontlopen.
Nu nog hopen dat mijn doelman stopt met zeuren.
Hij is eigen jeugd, zeer talentvol maar zit al sinds vorig seizoen te zeuren dat hij een stap hogerop wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-09 21:42
Deadsy schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:51:
Ik ben bij Freiburg gebleven, iets opbouwen enzo.

Freiburg heeft een vrij aardige jeugd, dus ik heb diverse spelers waar ik het niet in zag zitten weg gedaan en vervangen met de wat grotere talenten uit de jeugd.
Daarna nog de net niet spelers verkocht en hiermee 13mln opgehaald, deze ''net niet'' spelers hebben volgens de staf wel nog potentie maar ik betwijfel dat ze ooit een niveau gaan halen dat ze echt iets gaan toevoegen in de Bundesliga.

Ik kreeg nog 10mln van de club voor transfers en met deze 23mln ben ik aan de slag gegaan.
Niet echt eenvoudig vanwege het matige scoutingsnetwerk, dus ik heb deels mijn eigen kennis en voorkeur gebruikt.

Mijn focus ligt op jonge spelers die zich ontwikkelen en die ik met winst kan doorverkopen en om gaten te dichten gratis spelers.

Lord Bendtner, Boilesen en Di Fabio heb ik gratis gehaald.
Di Fabio komt van Rostock, heeft het daar in het 2e goed gedaan en zie ik als optie voor de toekomst.
Bendtner en Boilesen heb ik gehaald voor de basis. Matige spelers maar zouden het bij een degradatie kandidaat goed moeten doen.

Beide zijn grote talenten zijn zeer betaalbaar.

Ik heb voor rechts achter Stefan Lainer gehaald van Redbull Salzburg. Voldoet niet echt aan de eisen maar het geld was bijna op en ik had een back nodig.

Met deze spelers mag het geen probleem zijn om degradatie te ontlopen.
Nu nog hopen dat mijn doelman stopt met zeuren.
Hij is eigen jeugd, zeer talentvol maar zit al sinds vorig seizoen te zeuren dat hij een stap hogerop wil.
Ik ben wel benieuwd welke spelers jij weg hebt gedaan, ik speel namelijk zelf ook met Freiburg. Het gaat bij mij nu wel aardig ik sta 3e maar ik heb erg veel moeite met scoren nadat ik eerst veel moeite had om de nul te houden. |:(
Die doelman is idd een echte zeurkous bij mij moest en zou hij vertrekken ondanks dat hij nog geen wedstrijd had gespeeld in het 1e. Ik heb hem helaas dus moeten verkopen eigenlijk vlak voor het moment dat ik hem speeltijd wilde gaan geven :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Deadsy schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:51:
Zijn beiden het geld dubbel en dwars waard kan ik je verklappen : )

Iemand trouwens tips om screens te plaatsen? Beter om te uploaden naar je Tweakers-profiel of kan je ook gewoon linken vanaf je Steam gallery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niconing schreef op woensdag 09 december 2015 @ 16:00:
[...]

Ik ben wel benieuwd welke spelers jij weg hebt gedaan, ik speel namelijk zelf ook met Freiburg. Het gaat bij mij nu wel aardig ik sta 3e maar ik heb erg veel moeite met scoren nadat ik eerst veel moeite had om de nul te houden. |:(
Die doelman is idd een echte zeurkous bij mij moest en zou hij vertrekken ondanks dat hij nog geen wedstrijd had gespeeld in het 1e. Ik heb hem helaas dus moeten verkopen eigenlijk vlak voor het moment dat ik hem speeltijd wilde gaan geven :'( .
Ik had ook vrij veel last met scoren maar heb uiteindelijk de meeste goals gemaakt in de 2e divisie. Maar we kregen er ook veel tegen. Hierdoor ben ik halverwege aanvallender gaan spelen. 57 voor en 44 tegen over het hele seizoen en 11x verloren. En toch kampioen geworden 8)

Maximillian Phillip voor 4.6mln. Leuke speler en heeft nog potentie maar gedurende het seizoen is hij niet beter geworden en prutste te veel, leuk voor de 2e liga maar voor dat geld krijg ik iets beters.
Petersen voor 6mln. In 22 wedstrijden 12 goals in de 2e Bundesliga. Had in de 2e liga al te veel kansen nodig en voor dat geld heb ik Cerny kunnen halen die heeft nu na 1 liga wedstrijd al een goal en een assist.

Ik begon met 4-1-2-2-1.
Dus 1 spits, 2 vleugel spelers, 2 spelers centraal op het middelveld en een anker vlak voor de 4 mans verdediging.
In de winter heb ik 1 centrale middenvelder gewisseld voor een extra spits omdat we echt moeite hadden met scoren.

Ik liet ze met een hoog tempo spelen en heb een grote selectie, hiermee kun je sommige ploegen aardig klem zetten.

In het eerste seizoen heb ik verrassend leuke spelers kunnen huren van bv Monaco en PSG. In de winter nog een extra spits van West Ham welke het wel aardig deed.

@Grecio
Als je ze in Steam upload onder je Steam account kun je ze linken.

Voor hun leeftijd zijn de stats al vrij goed dus daar heb ik wel vertrouwen in aangezien ik het bij hun leeftijd wat waarschijnlijker vind om wat van de potentie te ontwikkelen.

Ajax zit blijkbaar echt uitverkoop te houden, en als ik zie wat ze ervoor terug halen :|

[ Voor 8% gewijzigd door Deadsy op 09-12-2015 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Deadsy schreef op woensdag 09 december 2015 @ 16:34:
Ajax zit blijkbaar echt uitverkoop te houden, en als ik zie wat ze ervoor terug halen :|
Het viel mij gisteravond op dat bij de ''Eredivisie transfer summary'' op 1 september, Ajax de drie grootste transfers had gedaan.

El-Ghazi, Bazoer en Klaassen alledrie pleite. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
On_E schreef op woensdag 09 december 2015 @ 16:54:
[...]

Het viel mij gisteravond op dat bij de ''Eredivisie transfer summary'' op 1 september, Ajax de drie grootste transfers had gedaan.

El-Ghazi, Bazoer en Klaassen alledrie pleite. :o
Bij mij zijn dan 2 van de grootste talenten voor relatief weinig vertrokken (ook nooit eens kans gehad in het 1e).
Klaassen voor 11mln, Riedewald voor 15mln Milik voor 11mln En wie halen ze terug? Dost en Wolfswinkel 8)7
Alles bij elkaar hebben ze flink wat geld binnengehaald maar behalve Milik had ik de rest niet voor die bedragen laten vertrekken en al helemaal geen Dost of Wolfswinkel gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Klein beetje offtopic, maar we hadden het een tijdje terug over de uitdaging om te beginnen op een laag niveau. Al speel ik nu met ajax hier heb ik nog mijn biografie van een episch FM avontuur voor wie het leuk vindt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuke aankopen, hopelijk kan je verder bouwen naar nog een succesvol seizoen. Ik denk dat ik na dit seizoen ook op zoek ga naar een "uitdaging". Loop nu met PSG richting het einde en zit in alle mogelijke toernooien nog in en alles gaat toch redelijk makkelijk. Zo'n dergelijke uitdaging geeft toch iets meer voldoening als zo'n topclub.
Grecio schreef op woensdag 09 december 2015 @ 17:25:
Klein beetje offtopic, maar we hadden het een tijdje terug over de uitdaging om te beginnen op een laag niveau. Al speel ik nu met ajax hier heb ik nog mijn biografie van een episch FM avontuur voor wie het leuk vindt. :)
Zo, lekkere carrière hoor. Zolang heb ik het nog nooit vol weten te houden.

Trouwens, voor de geïnteresseerden een kleine quiz tussendoor: de datum is 9 februari 2021. Wie is er manager van Juventus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 16:38
opleidingsvergoedingen kunnen ook erg leuk zijn.
In mijn 2e seizoen gaat Depay voor 91mln naar Juventus. Geen idee waar ze het geld vandaan halen, maar 4% als opleidingsfee vind ik wel erg fijn om er zomaar bij te krijgen.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JapieTalent schreef op woensdag 09 december 2015 @ 17:48:
[...]

Leuke aankopen, hopelijk kan je verder bouwen naar nog een succesvol seizoen. Ik denk dat ik na dit seizoen ook op zoek ga naar een "uitdaging". Loop nu met PSG richting het einde en zit in alle mogelijke toernooien nog in en alles gaat toch redelijk makkelijk. Zo'n dergelijke uitdaging geeft toch iets meer voldoening als zo'n topclub.
Zit nu zelf een beetje te twijfelen over of het wel een uitdaging is.
Na 4 wedstrijden 6 punten, 1x winst en 3x gelijk.

Ik ga er vanuit dat we nog een paar keer vies op ons gezicht gaan maar gelijk spelen tegen Dortmund en Koln is absoluut niet slecht, vooral aangezien er bij beide meer in had gezeten.

@Grecio
Dat heb ik ook al een paar keer gedaan, starten in de laagste Engelse divisie en de club keuze was dan gewoon wie de leukste naam of teamkleuren heeft.
Elke zomer weer flink wat tijd besteden aan het bij elkaar zoeken van een leuk team (absurd veel huurlingen).
Niet eenvoudig maar je leert zo wel wat de problemen zijn voor een groeiende club en waar je op moet letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deadsy schreef op woensdag 09 december 2015 @ 18:24:
[...]

Zit nu zelf een beetje te twijfelen over of het wel een uitdaging is.
Nou ja, met alle respect voor mensen (o.a. ik) die met Ajax of zo starten, maar dan is jou game wel meer een uitdaging dan dat. Wel waar dat er grotere uitdagingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

De Champions League is toch andere koek, na de 4-0 nederlaag in Barcelona hoopte ik stiekem op een punt of meer thuis tegen Wolfsburg, maar ook die ging kansloos verloren... (0-3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JapieTalent schreef op woensdag 09 december 2015 @ 18:47:
[...]

Nou ja, met alle respect voor mensen (o.a. ik) die met Ajax of zo starten, maar dan is jou game wel meer een uitdaging dan dat. Wel waar dat er grotere uitdagingen zijn.
Het is afhankelijk van wat je als uitdaging ziet.
Kampioen worden met Ajax is geen uitdaging maar de groep bij elkaar houden en de CL binnen een paar jaar winnen is wel een uitdaging als je nieuw bent met FM.

En clubs zoals Ajax zijn ook wel lekker om het allemaal onder de knie te krijgen aangezien je bij Ajax fouten mag maken, je word niet ontslagen als je de titel niet wint etc.
Ben zelf al zo vaak met Ajax begonnen, gewoon omdat ik supporter ben en graag met de selectie wil kloten.

Achteraf gezien is Freiburg geen grote uitdaging aangezien ze toch wel een van de sterkere clubs waren in de 2e liga en daarmee ook een van de kanshebbers op promotie, als je dan de zwakke plekken versterkt doe je gewoon mee voor promotie.
Ook geen schulden en ondanks dat ik in het 1e seizoen geen groot transfer budget kreeg was er toch wel aardig wat geld op de bank.

Er zijn clubs in de 2e divisie waar het moeilijker mee is. Clubs met dikke schulden en een ruk selectie. En als je dan al met een dergelijke club promoveert mag je er niet vanuit gaan dat je een transferbudget krijgt.

De grootste uitdaging vind ik zelf competities waar je totaal geen band mee hebt.
Zo vond ik de laagste divisie in Engeland minder moeilijk dan de 2e divisie in China.

Net mijn eerste wedstrijd verloren. 4-0 tegen Augsburg :|
En nu doen we dus mee om degradatie

[ Voor 3% gewijzigd door Deadsy op 09-12-2015 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deadsy schreef op woensdag 09 december 2015 @ 18:58:
[...]

Het is afhankelijk van wat je als uitdaging ziet.
Kampioen worden met Ajax is geen uitdaging maar de groep bij elkaar houden en de CL binnen een paar jaar winnen is wel een uitdaging als je nieuw bent met FM.

En clubs zoals Ajax zijn ook wel lekker om het allemaal onder de knie te krijgen aangezien je bij Ajax fouten mag maken, je word niet ontslagen als je de titel niet wint etc.
Ben zelf al zo vaak met Ajax begonnen, gewoon omdat ik supporter ben en graag met de selectie wil kloten.

Achteraf gezien is Freiburg geen grote uitdaging aangezien ze toch wel een van de sterkere clubs waren in de 2e liga en daarmee ook een van de kanshebbers op promotie, als je dan de zwakke plekken versterkt doe je gewoon mee voor promotie.
Ook geen schulden en ondanks dat ik in het 1e seizoen geen groot transfer budget kreeg was er toch wel aardig wat geld op de bank.

Er zijn clubs in de 2e divisie waar het moeilijker mee is. Clubs met dikke schulden en een ruk selectie. En als je dan al met een dergelijke club promoveert mag je er niet vanuit gaan dat je een transferbudget krijgt.

De grootste uitdaging vind ik zelf competities waar je totaal geen band mee hebt.
Zo vond ik de laagste divisie in Engeland minder moeilijk dan de 2e divisie in China.

Net mijn eerste wedstrijd verloren. 4-0 tegen Augsburg :|
En nu doen we dus mee om degradatie
Eens, met name met het stuk dat ik vet heb gedrukt.

Maar in het algemeen gaat mijn spel plezier al snel bergafwaarts wanneer ik met compleet onbekenden moet werken die ik dus niet ken/geen band mee heb. Daarom enerzijds heb ik ook nog nooit een dergelijk lange game gehad zoals in de screenshot van Grecio. Anderzijds werkt echt LLM in de kelder van bijvoorbeeld Engeland vanwege dezelfde reden ook niet echt voor mij. Zit compleet tussen de oren, stom eigenlijk..

Oh well, nog 2,5 maand bij PSG en dan eens zien wat de opties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

In obscure competities als China spelen heb ik nog nooit gedaan eigenlijk.

Wel clubs als Avellino, AS Cannes en Union Berlin grootmachten kunnen maken in eerdere versies, altijd leuk om te doen. Ook al ken ik vaak geen speler dan krijg ik vanzelf een band met jongens die het goed doen en wat langer bij de club blijven.

In mijn Avellino game was er 1 speler die vanuit de Serie C/2 mee groeide naar Champions League niveau, kan alleen even niet op zijn naam komen nu. Dat was wel tof en ik heb m toen ook nooit meer verkocht, echte clubman geworden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
China heb ik ook nog nooit gespeeld, wel in Indonesie en Maleisie. Was best leuk eigenlijk nog :)

Ben in de beta begonnen met FC United of Manchester. Na anderhalf seizoen ontslagen wegens tegenvallende resultaten (hoewel we het helemaal zo slecht nog niet deden).

Maandje werkeloos geweest, toen aan de slag gegaan bij Wrexham F.C., een club uit Wales, maar die uitkomt in de Engelse leagues (net als Swansea en Cardiff enz). Ze stonden in de middenmoot in de Conference Premier. Seizoen was bijna voorbij, dus daar kon ik weinig meer aan veranderen.

Seizoen erop meteen kampioen geworden van de Conference Premier, erg sterk gespeeld.

Volgende seizoen waren we favorites voor degradatie, maar het liep echt bizar. Heb heel lang mee gedaan om de promotie playoffs, maar de laatste paar wedstrijden lieten de tegenstanders zoveel punten liggen dat ik zelfs kampioen werd (wel op het nippertje, met 1 punt voorsprong, in de allerlaatste wedstrijd). Bestuur en fans waren dol-enthousiast en ik werd nog net niet tot God gekroond...

Ben nu net klaar met eerste seizoen in de League One. Wederom waren we favorieten voor degradatie, en zo begon het ook wel, haalde in de eerste 8 wedstrijden slechts 1 puntje... maar daarna begon het weer te lopen. Nooit in de buurt van de playoffs gekomen, maar het grootste deel van het seizoen heb ik op de 10e-13e plek gehangen. Uiteindelijk als 11e in de League One geeindigd, waar ik erg tevreden mee was.

Volgend jaar wil ik proberen de playoffs te halen en wellicht te promoveren naar de Championship, maar het zal lastig worden... moet behoorlijk wat betere spelers gaan halen nu, met name mijn defensie is toch wel een beetje te licht geworden.

Van de selectie die ik had in de Conference Premier is inmiddels weinig meer over. Enkelen zijn gestopt, maar de meesten heb ik weg moeten doen wegens te licht. Heb nu alleen nog een paar verdedigers uit die tijd, 1 middenvelder, 1 aanvaller en mijn originele keeper (die is nu tot 2e keeper gedegradeerd). Ook het geluk gehad dat ik twee huurspelers (mijn beste spelers, een DC en een AMC) heb kunnen overnemen aan het eind van hun contract, met name op de AMC leun ik heel erg qua tactieken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FC United of Manchester heb ik ook al eens gedaan. Welke FM weet ik niet meer maar toen groeiden de sponsor inkomsten enzo nauwelijks mee bij clubs die je van uit de kelder naar de top bracht.

In China had ik aan het begin vrij veel moeite om de spelers uit elkaar te houden, in Zuid-Korea had ik daar nog meer moeite mee. Mja dat probleem had ik ook in Brazilie. Te veel namen die op elkaar lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Deadsy schreef op woensdag 09 december 2015 @ 21:38:
FC United of Manchester heb ik ook al eens gedaan. Welke FM weet ik niet meer maar toen groeiden de sponsor inkomsten enzo nauwelijks mee bij clubs die je van uit de kelder naar de top bracht.

In China had ik aan het begin vrij veel moeite om de spelers uit elkaar te houden, in Zuid-Korea had ik daar nog meer moeite mee. Mja dat probleem had ik ook in Brazilie. Te veel namen die op elkaar lijken.
Haha ja wel begrijpelijk ja.

Iemand nog grappige namen tegen gekomen? Ik heb een DC genaamd "Escobar", nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/lPDmB/43cfe03798.png

Zo damn wat een geluk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Halve finale, netjes. Loting had inderdaad zwaarder gekund, maar aan de andere kant: als je kampioen wil worden moet je van iedereen kunnen winnen ;) good luck in ieder geval!

[ Voor 3% gewijzigd door Jaap. op 09-12-2015 23:34 ]

• Grecio
Korte introductie;

Ik speel nu het 4e seizoen bij Ajax (2018/2019). Ik speel eigenlijk altijd in het 433 systeem. Ouderwets via de flanken, waarbij ook de RB en LB modern opkomen. De volgende resultaten had ik in seizoen 1,2,3.

1: 3e in de competitie (lol), bekerwinnaar en 2e knockout EURO cup
2: Kampioen, bekerwinnaar & 1e knockout EURO cup
3: JC schaal, Kampioen, bekerwinnaar & 1e knockout CL

Seizoen 4 moest dus een geniaal seizoen worden waarbij ik wat verder kwam in de CL.

Vertrekkende 1st teamsquad members;
Riedewald (Dortmund), Milik (Napoli), Ruiz (een LB die ik voor een jaartje had), van der Hoorn, Serero, Schone & Van der Hart.

Ik moest dus behoorlijk wat spelers aanvullen. Dat heb ik op de volgende manier gedaan:
Coucke doorgeschoven als 2e keeper. (Belgisch talentje wat ik in 2016 had gekocht)
Escobar gekocht. Een argentijns Wonderkid. 8 Mil.
Esmeraldo gekocht. Degelijke brazilaanse DC. 3.1 Mil.
Eduardo gekocht. Degelijke braziliaanse WBL. 5 Mil.
Bentancur gekocht. Een uruguayaans Wonderkid. 7,75 Mil.
Nunnely Doorgeschoven als AML/AMR.
Bailey gekocht. Een Jamaicaanse 2e Wonderkid Usain Bolt achtige vent. AML/R 19 acceleration, 18 pace.

Ik dacht dus dat ik met deze behoorlijke investeringen wel weer een goed elftal op de been had gebracht. Mijn persoonlijke doelstelling was 2e ronde CL knockout, en sowieso weer kampioen.

Basis: Dommel, Escobar, Floranus, Maouassa, Owusu, vd Beek, Klaassen, Bentancur, Bailey, Cerny, Zivkovic.
Wissels: Coucky, Esmeraldo, Eduardo, Iazinho, Pereira, Nouri, Sinkgraven, Andersen, Nunnely, Fischer, Martinez.

Ik won de JC schaal van Heerenveen met 5-3. Bailey de nieuwe Bolt maakte gelijk een hattrick. Ik zag dus al dat het aanvallend wel goed kwam. Verdedigend zou het nog wel eens moeilijk kunnen worden dit seizoen.

In de CL Poulfase werd ik geloot met Man United, Real Madrid en Olympiakos. Nou.. bedankt! Uiteindelijk ondanks een mooie 3-2 thuis overwinning op Real Madrid werd ik derde in deze poule. Het lulligste was dat het anders was geweest als C.Ronaldo niet in de 76e minuut 1-1 had gemaakt tegen Man United in hun laatste wedstrijd. Anders was ik gewoon doorgegaan en had meneer Ronaldo in de Euro League mogen rondrennen.

Ik was ondertussen ook slechts 2e in de competitie. En daarnaast was ik totaal niet tevreden over het spel. Paniekaankopen in de winterstop waren nodig, en vooral verdedigend. Gelukkig scout ik altijd als een gek in elke FM.

Dit kwam uit de hoge hoed;
Ailton een DL wonderkid. Gratis!
Dionisi een colombiaanse DC (toenmalig) wonderkid. Deze kostte me 17,5 mil. Ik moest helaas wel een keer diep in de buidel tasten. Dit was zijn afkoopsom.

Dit was ook echt wel een nodige investering. Met al die Zuid Amerikaanse talent hoopte ik wel op zijn minst op samba voetbal! Helaas had Dionisi de Amsterdamse nachtclub ontdekt...

Uiteindelijk ging Dionisi na ingekort te zijn op zijn salaris weer netjes zijn werk doen. In de Eredivisie stond ik snel weer bovenaan de ranglijst. EL succes was wat minder. Op het Djnipperdje djoor tegen Dnipro Dnipropetrovsk (1-2/1-0), en uiteindelijk tegen Spartak Moscow eruit (1-2/3-2). Werd ik even teruggepakt op doorgaan met away doelpunten... In de beker faalde ik ook, een 2-2 die uitliep op 11! penalties, waarbij de laatste werd gemist door Drommel. Mijn keeper sinds het vertrek van Cillessen.

Uiteindelijke resultaten;

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/404559881122249673/6498A46F113740D65E2172DD7253A2A14D756040/

Wat overige dingetjes;

Nunnely had een geweldig seizoen, Eindigde op 17 assists in de Eredivisie. En verbrak al op 9 december het record per seizoen! voor Ajax & de eredivisie. Hij werd uiteindelijk ook Golden Boy dat jaar. En ook nog eens Young Player of the Year in de ED.
Donny van Beek werd speler van het jaar en talent van het jaar voor ajax.
Ajax U19 Won de U19 league, beker en CL. (ik gooi altijd wel wat miljoenen in jongkies)
Ik zelf manager van het jaar gelukkig ;)

En ik eindig met een fijn staaltje techniek van Nouri, kijk eens hoe hij deze assist geeft die vervolgens binnen gekopt wordt.

Dit is mijn eerste uitgebreide seizoensverslag. Feedback is welkom. Meer, minder, anders, spelfouten, mis ik iets qua interesting info; Alle feedback is welkom ;)

• On_E

On_E

Housemusic

Mooi verslag, goede resultaten! :)

Mijn eerste CL avontuur met FC Utrecht loopt uit op een fiasco, 4-0 verlies in Nou Camp, 0-3 verlies tegen Wolfsburg, 0-5 verlies tegen Arsenal en 6-2 verlies bij Arsenal....

En ik ben in dit derde seizoen ook nog eens al in de derde ronde van de KNVB beker uitgeschakeld door Willem II die 4 seconden voor de verlenging zou beginnen de 1-0 binnen prikten...

Kampioenschap is nu nog de enige prijs die ik kan halen dit jaar, naast de JC schaal dan die aan het begin al werd gepakt.

Ondanks dat de Johan Fruitschaal winnen en kampioen worden lekker is lijkt het me dat je niet geheel tevreden bent, ten aanzien van je gestelde doelen. Hopelijk kan je de boel bij elkaar houden en volgend seizoen wel die stap maken!

Ik zal straks/vanmiddag even mijn verslag schrijven! Hopelijk kunnen we deze activiteit en verhalen vast houden! :)

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:32

Vos

AFCA

Leuke verhalen! Ga zo door :)

• Terranova
JapieTalent schreef op woensdag 09 december 2015 @ 23:34:
[...]

Halve finale, netjes. Loting had inderdaad zwaarder gekund, maar aan de andere kant: als je kampioen wil worden moet je van iedereen kunnen winnen ;) good luck in ieder geval!
Het had zwaarder gekund, maarja met 2x halve finale CL in de eerste 3 seizoen ben ik natuurlijk wel tevreden. Dortmund ga ik waarschijnlijk gewoon pakken, zeker omdat ik Napoli en Chelsea eruit heb gegooid en in de poule fase ook Juventus en Atletico heb verslagen.

Heb ondertussen ook kampioenschap 3 en beker 2 gewonnen. Dat is toch wel jammer van Ajax vind ik. Binnen 2 seizoenen ben ik onverslaanbaar in de eredivisie(vaak al seizoen 1) en dan is het gewoon opbouwen naar de eerste CL winst. Hopelijk is dat deze game in seizoen 3, maar anders gaat dat er gewoon nog aankomen volgend seizoen.

Ik heb nu al een transferbudget van 100 miljoen, maar ik hoef echt niets meer te kopen. Team is al sterk zat.

• GeoffLx
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
On_E schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 08:44:
En dat was seizoen 2 met FC Utrecht.

[samenvatting]
Leuk om te lezen!

Zelf gisteravond ook maar een start gemaakt met FCU. Viel me tegen hoe karig de kwaliteit op de flanken is. Ben benieuwd wat ik er van ga maken. ;)

• On_E

On_E

Housemusic

GeoffLx schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:44:
[...]

Leuk om te lezen!

Zelf gisteravond ook maar een start gemaakt met FCU. Viel me tegen hoe karig de kwaliteit op de flanken is. Ben benieuwd wat ik er van ga maken. ;)
Klopt, eerste seizoen heb ik dan ook 442 gespeeld!

Maar let wel op Patrick Joosten en Anthony Berenstein, die komen eraan als buitenspelers! :)

• GeoffLx
  • Niet online
On_E schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:01:
[...]

Klopt, eerste seizoen heb ik dan ook 442 gespeeld!

Maar let wel op Patrick Joosten en Anthony Berenstein, die komen eraan als buitenspelers! :)
Joosten had ik inderdaad al naar de eerste selectie gehaald als back-up speler voor de flanken, net als Sofyan Amrabat (alhoewel hij beter tot zijn recht komt als CM).

4-4-2 is ook een goede optie inderdaad, hoewel ik altijd erg eigenwijs mijn 4-3-3 er doorheen druk. De selectie is verder breed genoeg, dus ik zou altijd nog kunnen terug vallen naar 4-4-2 zodra het slecht gaat. :)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik gebruik tegenwoordig meestal een 4-4-1-1 (iets defensiever dus) of een 4-1-3-2 als ik wat aanvallender wil spelen (dus 4 verdedigers, 1 DM, 1 AMR, 1 AMR, 1 AML en 2 ST's) :)

Je moet bij die laatste tactiek dan wel serieus goede verdedigers (en nog belangrijker, een goede DM) hebben, anders wordt je redelijk snel overlopen door je tegenstander. Voordeel is dat je een behoorlijk agressieve aanval op kunt zetten, ook met iets mindere spitsen.

Eventueel kan je die AMC ook terughalen en er een MC van maken (dus 4-1-1-2-2), waardoor het middenveld iets dikker bezet wordt.

Virussen? Scan ze hier!

• On_E

On_E

Housemusic

GeoffLx schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:22:
[...]

Joosten had ik inderdaad al naar de eerste selectie gehaald als back-up speler voor de flanken, net als Sofyan Amrabat (alhoewel hij beter tot zijn recht komt als CM).

4-4-2 is ook een goede optie inderdaad, hoewel ik altijd erg eigenwijs mijn 4-3-3 er doorheen druk. De selectie is verder breed genoeg, dus ik zou altijd nog kunnen terug vallen naar 4-4-2 zodra het slecht gaat. :)
Haller EN Boymans samen voorin is wel genot hoor, al moet je wel even wachten tot Boymans fit is. ;)

• GeoffLx
  • Niet online
On_E schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:44:
[...]

Haller EN Boymans samen voorin is wel genot hoor, al moet je wel even wachten tot Boymans fit is. ;)
Dat is inderdaad precies het punt, Boymans is zeker nog 4 maanden out. Rubin is (nog) niet volledig geschikt. Zodra Boymans fit is zou het inderdaad een uitstekend koppel zijn. Wellicht wordt het tijdelijk wel 4-4-1-1 met Barazite achter Haller. Alleen wel weer jammer dat Barazite het scorend vermogen mist.

• On_E

On_E

Housemusic

GeoffLx schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:57:
[...]

Dat is inderdaad precies het punt, Boymans is zeker nog 4 maanden out. Rubin is (nog) niet volledig geschikt. Zodra Boymans fit is zou het inderdaad een uitstekend koppel zijn. Wellicht wordt het tijdelijk wel 4-4-1-1 met Barazite achter Haller. Alleen wel weer jammer dat Barazite het scorend vermogen mist.
Ik heb het met Rubin naast Haller gedaan tot Boymans fit was, deed het niet onaardig. :)

Wel benieuwd naar jouw seizoen iig!

• Grecio
JapieTalent schreef op donderdag 10 december 2015 @ 08:58:
[...]
Ondanks dat de Johan Fruitschaal winnen en kampioen worden lekker is lijkt het me dat je niet geheel tevreden bent, ten aanzien van je gestelde doelen. Hopelijk kan je de boel bij elkaar houden en volgend seizoen wel die stap maken!

Ik zal straks/vanmiddag even mijn verslag schrijven! Hopelijk kunnen we deze activiteit en verhalen vast houden! :)
Inderdaad dat klopt. Maar ten eerste was mijn CL loting wel erg klote, en ten tweede heb ik ondertussen wel in 1 seizoen 5 wonderkids gekocht. En ik heb hele goede hoop dat ik deze zomerstop niet veel kwijt raak. Alleen Fischer waarschijnlijk : ) Hopelijk verbetering inderdaad.

Ben benieuwd naar je verslag

• GeoffLx
  • Niet online
On_E schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:00:
[...]

Ik heb het met Rubin naast Haller gedaan tot Boymans fit was, deed het niet onaardig. :)

Wel benieuwd naar jouw seizoen iig!
Ik zal het e.e.a. gaan testen!

Ik zal af en toe een statusupdate posten, verwacht alleen niet dat het heel hard zal gaan. Zit wat krapjes in mijn vrije tijd. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sit back and relax, because you are in for a lengthy read. oOo

Aangezien het ook mijn eerste seizoensverslag is zal ik, middels de lay out die ook Grecio gebruikte, even de voorgaande seizoenen schetsen.

S1: Ajax - Kampioen, Bekerwinnaar en uitgeschakeld in de eerste ronde knockout van de Champions League.
S2: Ajax - Johan Cruijffschaal, 3e in de competitie, uitgeschakeld in de kwartfinale van de beker en uitgeschakeld in de kwartfinale van de Champions League.
S3: Ajax - Kampioen, Bekerwinnaar en uitgeschakeld in de tweede ronde knockout van de Europa League.
S4: Ajax - Johan Cruijffschaal, 2e in de competitie, uitgeschakeld in de finale van de beker en uitgeschakeld in de kwartfinale van de Champions League.
S5: Ajax - Johan Cruijffschaal (Twente won in seizoen 4 de dubbel), kampioen, uitgeschakeld in de halve finale van de beker en uitgeschakeld in de poulefase van de Champions League.
S6: Paris Saint Germain -

Na een spannende openingsfase van de competitie begonnen de contouren voor de eindstand zich na een wedstrijd of 15 wel redelijk af te tekenen. Hoewel, naar mijn smaak, (te) veel puntverlies werd geleden, overtroffen mijn directe concurrenten deze misstappen met verve waardoor we uiteindelijk met een straatlengte voorsprong kampioen van Frankrijk zijn geworden.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FQnKS7P.png

Deze prestatie werd behaald door spelers die excelleerden en door hun spel voor ons het verschil maakten. Enkelen hiervan werden hier ook individueel voor beloond. Marcos Asensio werd Ligue 1 - Player of the year, terwijl hij als backup werd gekocht. Hij werd echter al gauw gepromoveerd tot basisspeler toen Marco Verratti eind oktober zijn kruisbanden scheurde. Jeff Reine-Adelaide werd uitgeroepen tot Ligue 1 - Talent of the year, een verdiende prijs gezien zijn prestaties op de rechterflank waarmee hij clubicoon Angel Di María tot een reserverol veroordeelde. Edison Cavani, 34 jaar inmiddels, toonde aan de kunst van het scoren nog altijd niet verleerd te zijn en pakte met 27 goals in de competitie de Ligue 1 - Topscorer's titel. Even later kreeg hij ook de Europese Gouden Schoen, aangezien hij met dit aantal goals de meeste punten verzamelde.

Door de prestaties afgelopen seizoen was Paris Saint Germain niet alleen goed vertegenwoordigd in het Ligue 1 - Team of the year, nee we waren zelf hoofdleverancier:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1gea8hL.png

De Champions League draaide uit op een deceptie. Na in de de poulefase direct op scherp gezet te zijn door een 1-1 gelijkspel in het rode deel van Manchester en thuis met maar liefst 2-5 te hebben verloren van Borussia München Gladbach vreesde ik een moeilijk vervolg. Met 12 punten uit de vier volgende wedstrijden kwalificeerde ik me met een tweede plaats toch voor de volgende ronde. Tegenstander? Juventus dat inmiddels onder leiding stond van Player/Manager Stephan Lichtsteiner. Opvallend, ik had zelf een dergelijke constructie nog niet eerder gezien, zo vroeg bij zo'n grote club. In Parijs wisten we met 3-2 te winnen, waarbij de 2 uitgoals me al een ongemakkelijk gevoel bezorgden. Terecht, zo bleek in Turijn, toen na 88 minuten Dybala de 1-0 binnen prikte en er in het restant niets meer gebeurde. Uitgeschakeld in de eerste ronde knockout.

Dit betekend overigens nog niet het einde van het seizoen, want in Frankrijk kent men 2 bekertoernooien.
Allereerst de Beker van Frankrijk. zoals onderstaand te zien bleek deze campagne een vrij eenvoudige: afgetekende overwinningen tegen o.a. Toulouse, Bastia, Lille & in de finale Lens leverden de titel en trofee op.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4T4CB4g.png

En de screen van de finale:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jamnQ0F.png

Het tweede bekertoernooi in Frankrijk, de Ligabeker, viel eveneens aan ons ten deel. In de onderstaande boom is af te lezen dat werd gewonnen tegen Evian, wederom Lille & Toulouse en in de finale tegen Lyon, ware het met meer moeite dan in de Beker van Frankrijk.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Pb3qLNQ.png

De finale was een kunststukje an sich: het duurde na de aftrap slechts 19 minuten alvorens Lyon een 0-2 voorsprong had bemachtigd. Het leek een gelopen zaak toen Kenny Tete in de 40 minuut een rode kaart pakte: 0-2 met een man minder. Hakan Calhanoglu zorgde echter voor geloof door een minuut voor de rust de 1-2 binnen te schieten waardoor er met een hoopvol gevoel thee kon worden gedronken. De gasten kwamen echter veel scherper uit de kleedkamer en een afgeslagen voorzet ging via Marquínhos, koud in het veld voor Fred om het gat achterin dat Tete achterliet op te vangen, in het eigen doel: 1-3 en de hoop was weer vervlogen. Echter dacht Cavani hier anders over toen hij in de 56e minuut de aansluitingstreffer binnen kopte. Het stadion werd helemaal gek toen Cristian Pavón in de 66e minuut zelfs de 3-3 liet noteren. Hierna werden beide ploegen, met name de mijne, voorzichtig om het niet nogmaals uit handen te geven en de verlenging te behalen. Het was echter de inmiddels levende legende Edison Cavani die, drie minuten voor het einde van de reguliere speeltijd, met een streep van net buiten de zestien meter anders besliste: 4-3 !!! Needless to say dat de vreugde groot was toen de derde prijs van het seizoen binnen was.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fKjj1Hz.png

Al het voorgaande resumerend komen we bij het volgende overzicht van het seizoen 2020/2021. Ondanks dat de prestaties in de Champions League teleurstellend waren, maakten de andere prijzen een en ander goed. Als kers op de taart won ik de Manager van het Jaar - award. Dit was voor het eerst dat ik deze prijs won, na eerder in Nederland twee keer 2e en een keer 3e te zijn geëindigd.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/soxx85a.png

Zoals ook gister hier aangegeven heb ik hierna mijn ontslag ingediend, tot grote teleurstelling bij het bestuur en de fans die natuurlijk erg content waren met mijn eerste seizoen. Ik heb enkele lagere competities bijgeladen en ga op zoek naar een grotere uitdaging ergens in de lagere regionen van Engeland, Spanje of Italië.
Lucky you, was er al mee bezig ;) :)

• Grecio
Gaaf! Ik zie dat je wat ajacieden hebt meegenomen naar PSG ;) CL is wel pittig in deze FM. Ik herinner me dat ik bij de vorige FM's meestal in seizoen 3/4 het wel voor mekaar had. Die Pavon is trouwens een baas. Speelt bij mij bij Barca. En Adelaide staat bij mij ook op mijn shortlist zag ik. Speelt alleen bij Arsenal bij mij. De constructie met Lichsteiner heb ik inderdaad ook alleen maar in de 4e 5e klasse van Engeland gezien. Apart hoor!

Ik blijf nog even tot ontslag/CL winst bij Ajax. Dan pak ik ook een laag team, waarschijnlijk eentje waarvoor je ook een achievement krijgt. Zit te denken om een keer naar Zuid Amerika te verkassen. Doe ik wel op dezelfde save, dan krijg je zo'n mooie biografie. Ken toch geen hond in Brazilie.
1 punt uit de laatste 5 wedstrijden met Freiburg en daar word je niet blij van, terwijl we echt niet slecht spelen.

Spelers ontwikkelen zich wel en er zit nog niemand te zeuren over de resultaten dus ik denk niet dat ik bang hoef te zijn over mijn toekomst bij de club.

verliezen is het probleem niet maar met 4-0 verliezen thuis tegen een degradatie kandidaat is toch iets waar je niet blij van word.

Mja het doel was om niet te degraderen. We zitten al in de degradatie zone dus dat gedeelte is er al.

[ Voor 10% gewijzigd door Deadsy op 10-12-2015 15:48 ]

• Terranova
Deadsy schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:46:
1 punt uit de laatste 5 wedstrijden met Freiburg en daar word je niet blij van.
Spelers ontwikkelen zich wel en er zit nog niemand te zeuren over de resultaten dus ik denk niet dat ik bang hoef te zijn over mijn toekomst bij de club.

verliezen is het probleem niet maar met 4-0 verliezen thuis tegen een degradatie kandidaat is toch iets waar je niet blij van word.

Mja het doel was om niet te degraderen.
Ja dat is inderdaad niet leuk.

Wel cool dat er nu een karmakeizer is Deadsy ;)

Trouwens heeft er iemand die nieuwe multiplayer opties al eens geprobeerd? Dat draften.

[ Voor 6% gewijzigd door Terranova op 10-12-2015 15:52 ]

Terranova schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:48:
[...]

Ja dat is inderdaad niet leuk.

Wel cool dat er nu een karmakeizer is Deadsy ;)

Trouwens heeft er iemand die nieuwe multiplayer opties al eens geprobeerd? Dat draften.
Het ergste is nog dat je punten pakt tegen top5 clubs en flink onderuit gaat tegen de directe concurrentie.
maar dat zie ik ook weer terug in het spel.
We doen het goed tegen clubs die aanvallen en ons de ruimte geven en we doen het slecht tegen clubs die op de counter wachten.

Ik speel met 5 verdedigende spelers en dat is voor de kwaliteit die ik achterin heb te weinig.
Ik had net iets meer verwacht van Lord Bendtner maar die laat het niet zien. Eens kijken of ik geld kan krijgen voor hem in de winter.

• Terranova
Deadsy schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:58:
[...]

Het ergste is nog dat je punten pakt tegen top5 clubs en flink onderuit gaat tegen de directe concurrentie.
maar dat zie ik ook weer terug in het spel.
We doen het goed tegen clubs die aanvallen en ons de ruimte geven en we doen het slecht tegen clubs die op de counter wachten.

Ik speel met 5 verdedigende spelers en dat is voor de kwaliteit die ik achterin heb te weinig.
Ik had net iets meer verwacht van Lord Bendtner maar die laat het niet zien. Eens kijken of ik geld kan krijgen voor hem in de winter.
Is het misschien geen idee om een extra tactiek te gaan trainen die er voor zorgt dat je ook punten tegen die clubs kan pakken. Bijvoorbeeld zelf ook op de counter gaan loeren of wat meer spelers achterin te houden door bijv een middenvelder op defensive en eentje op support te zetten. Dat zou de counter eruit moeten halen.
Terranova schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:16:
[...]

Is het misschien geen idee om een extra tactiek te gaan trainen die er voor zorgt dat je ook punten tegen die clubs kan pakken. Bijvoorbeeld zelf ook op de counter gaan loeren of wat meer spelers achterin te houden door bijv een middenvelder op defensive en eentje op support te zetten. Dat zou de counter eruit moeten halen.
Daar zal ik al over na te denken, zit nu met 1 support en 1 aanvallend, om dan de aanvaller om te zetten naar controlerend. Maar ik zit op het moment met wat blessures waardoor ik geen spelers heb die echt geschikt zijn voor de rol.

Lange ballen heb ik in de voorbereiding al getest maar dat ging te slecht.
Voor nu is het even wachten tot wat spelers terug komen van blessures en in de winter kijken of ik 1 goede DC kan halen.

net alweer gewonnen van Schalke dus het is niet helemaal slecht.

edit:
en net een penal gestopt tegen Leverkusen :D

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 18:00
Welke taktiek gebruikt ieder? Is misschien ook wel leuk om te zien van elkaar? Wat werkt het fijnste voor je.

• Terranova
Zou ik door zijn?

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/lQAOt/c361b9e513.jpg

Echt wtf,ik wist dat mijn team goed was, maar zo goed

• Grecio
stomley schreef op donderdag 10 december 2015 @ 19:35:
Welke taktiek gebruikt ieder? Is misschien ook wel leuk om te zien van elkaar? Wat werkt het fijnste voor je.
Ik ben daar wel laf in. Vaak google ik op een leuke 433 online, en daar verander ik dan zelf het een en ander aan.

• Terranova
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!

Totaal niet verdiend, maar toch :D

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/lQEM6/14b63a6c80.jpg

• Audiowaste
Ben op dit moment nog bezig aan mijn eerste seizoen van MVV, na het eerste seizoen zal ik ook een verslag plaatsen.

• On_E

On_E

Housemusic

Pijnlijk.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bpXRhXR.png

• Grecio
Haha ai, meedoen is belangrijker dan winnen :P
Terranova schreef op donderdag 10 december 2015 @ 20:32:

[afbeelding]
Congrats, lekkere uitslagen tegen de Duitsers! :)
Ai, ai.. Hier is wel ruimte voor verbetering ;)
Audiowaste schreef op donderdag 10 december 2015 @ 20:57:
Ben op dit moment nog bezig aan mijn eerste seizoen van MVV, na het eerste seizoen zal ik ook een verslag plaatsen.
Ik ben benieuwd! :)
stomley schreef op donderdag 10 december 2015 @ 19:35:
Zoals meermaals aangegeven ben ik geen tactisch wonder en pluk ik er vaak één van internet. Ik gebruik deze, van Messidona van Managers United. Ere wie ere toe komt, dus Messidona, mocht je onverhoopt ook hier rondhangen: thanks voor de puike tactiek! _/-\o_

[ Voor 45% gewijzigd door Jaap. op 10-12-2015 21:27 ]

• Grecio
JapieTalent schreef op donderdag 10 december 2015 @ 21:23:
Zoals meermaals aangegeven ben ik geen tactisch wonder en pluk ik er vaak één van internet. Ik gebruik deze, van Messidona van Managers United. Ere wie ere toe komt, dus Messidona, mocht je onverhoopt ook hier rondhangen: thanks voor de puike tactiek! _/-\o_
Hah! Wellicht steel ik die ook maar eens. Het gaat niet echt al te best hiero.

Wel grappig, mijn biography is veranderd. Eerst stond er hoe ik wel niet jonge spelers opstelde met 20 jaar gemiddeld. Nu staat er dat ik af en toe kritiek krijg omdat ik weinig nederlandse spelers koop maar talent uit Brazilie haal... haha. (Klopt ook wel maar sst)

• Audiowaste
Ik moet nog 13 wedstrijden spelen, dus duurt nog wel even ;)
Audiowaste schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:11:
[...]

Ik moet nog 13 wedstrijden spelen, dus duurt nog wel even ;)
Oh maar ik heb wel geduld, ik maak ook niet elke dag 'n seizoen vol.. ;)

Edit: en ik maar denken dat het "lastig" was om een baan bij een topclub te krijgen.. Bij een club in de onderste league in Engeland is dat vele malen lastiger.. Het duurde maar 8 maand voor iemand het aandurfde 8)7

In ieder geval: Havant & Waterlooville is de club waar ik ga proberen een succesverhaal neer te zetten.

[ Voor 38% gewijzigd door Jaap. op 10-12-2015 22:43 ]

JapieTalent schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:13:
[...]

In ieder geval: Havant & Waterlooville is de club waar ik ga proberen een succesverhaal neer te zetten.
Meh zal niet gebeuren. De zin: ''En Havent & Waterlooville wint de Champions League'' klinkt niet :+

Ik zelf gebruik al diverse FM games dezelfde tactiek, alhoewel ik bij deze FM wat moeite ermee had omdat er toch aardig wat veranderingen zijn in het tactiek dingetje.

De tactiek pas ik dan altijd een beetje aan naar de sterke punten van de spelers en zwaktes van het team.
Zo is het bij een sterk team 2 opkomende backs en bij een zwak team 2 verdedigende backs.
Bij een zwak team is de DM zeer verdedigend en bij een sterk team zit hij op het middenveld (3 man in het centrum) of een nummer 10 maar kan ook een 2e spits zijn.

De 2 centraal op het middenveld zijn box to box en hier switch ik dan wat rond afhankelijk van de sterkte van het team en de sterke punten van de spelers die er spelen.

2 vleugel spelers die naar binnen komen en dit switch ik dan weer rond als een speler beter functioneert in een andere rol.
De spits is meestal een pure afmaker die randje buitenspel staat (weer even de term niet meer) maar kan net zo goed een false 9 zijn als de vleugels scorend vermogen hebben.

Klinkt niet alsof het 1 tactiek is maar in de grote lijnen blijft het altijd hetzelfde en ik vind het lekker flexibel waardoor je met dezelfde groep spelers zeer verdedigend maar ook zeer aanvallend kunt spelen met een kleine aanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Combinatie van kwaliteit en naïviteit dat CL avontuur van Utrecht.

Achteraf gezien niet zo slim om eigen jeugd door te schuiven als bv. vervanger van Ayoub.

En vol op de aanval spelen tegen die ploegen was waarschijnlijk ook niet het beste idee. :+

Dit seizoen kan ik alleen nog kampioen worden van de Eredivisie maar Ajax staat maar 1 punt achter na 21 wedstrijden.

Ben iig blij dat ik niet tijdens het seizoen de verwachtingen heb opgeschroefd, doel is nml. nog altijd maar kwalificatie voor de Europa League!

Ben overigens 1 van mijn talenten kwijt, Odysseus Velanas wilde alleen maar verlengen met een transferclausule van 1,8 miljoen euro en daar ging ik niet mee akkoord. Toen op de laatste dag van de wintertransfer periode Lazio Roma en AC Milan een bod deden van 4 ton met extra's heb ik 4 miljoen gevraagd.

Lazio haakte af, AC Milan niet, dus Velanas speelt nu in Italië.

Gelukkig stond het volgende talent voor zijn positie ook te trappelen, Mitchel van Rooijen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Super tof of al die verhalen te lezen! Ga zo door :)
Wat betreft de tactiek, ik gebruik er ook eentje van het internet. Meestal pas ik het wel iets aan. Maar tactieken die ik helemaal zelf maak, slagen vaak niet zo goed. Dat vind ik toch wel weer jammer.

Ik zit met Ajax (ja weer iemand met Ajax) halverwege het seizoen. In de zomerstop maar 1 transfer gedaan en dat was Duarte eruit. Ik heb genoeg mensen op het middenveld en mochten er een aantal geblesseerd zijn, is er genoeg jeugd die (tijdelijk) dat plekje kunnen overnemen. Er raakte er ook een aantal geblesseerd, telkens zo'n 4 weken. Dus Van de Beek heeft al aardig wat minuten mogen maken en in mindere mate Cerny, Nouri en af en toe Nunnely.
Verder was oktober de drukste maand, we speelde volgens mij elke week wel 2 keer. Ik heb wel 1 wedstrijd gewonnen..... eigenlijk 2, maar met penalty's tegen het altijd oh zo sterke Telstar, zie ik meer als een verlies. In en rond oktober was het dus allemaal erg mager. Ik bleef wel scoren, maar ik bleef meer goals tegen krijgen. Halverwege november kwam Veltman eindelijk weer terug van een blessure en ging het wat beter lopen.
Het is nu 1 januari en ik sta wel gewoon bovenaan, ben als tweede door in de Europa League en doe nog mee in de beker. Al met al niet heel slecht. Al had het in de EL heel makkelijk fout kunnen gaan, de laatste wedstrijd moest ik winnen, anders was ik 3e/4e geworden. 2 gewonnen, 1 gelijk en de rest verloren in de poule.

Wat ik raar (niet helemaal het goede woord) vind, is dat ik vanaf het begin van de competitie tot en met half november zoveel tegengoals kreeg. Het is wel een ommekeer geweest wanneer Veltman terug kwam, maar als ik zijn stats vergelijk met die van Heitinga, doen ze niet veel van elkaar onder. Ook met de wedstrijd analyses kom ik niet echt verder om nu de zwakke plek aan tegen in mijn elftal? tactiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoffLx
  • Niet online
Terranova schreef op donderdag 10 december 2015 @ 20:32:

[afbeelding]
Netjes hoor. Prima prestatie. :)
Geen schande tegen zulke ploegen toch? Was leuk geweest als je een puntje had gepakt, maar ach.. ;)
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste