Een kleine tip voor diegene die de OTGW met een ESP12 module ( wifi) willen gebruiken, en tegelijk het stroom verbruik zo laag mogelijk willen maken :
Omdat de originle trafo van de OTGW niet genoeg stroom kan leveren voor de OTGW + ESP12 Module, heb ik in plaats zoals als velen NIET een grotere trafo gemonteerd maar het geheel anders aan gepakt.
Als voor bereiding heb ik de trafo en ook de gelijk richt diodes en 230 volt aansluiting gedemonteerd.
Ik heb een grotere (1.5 a) 5 Volt DC voedingsstekker genomen en die aan gesloten op de 5 volt aansluiting van de OTGW.
Nu heeft de OTGW ook 24 volt dc nodig , welnu hier heb ik een boost converter module XL6009 van 3 euro voor genomen. XL6009
Deze module kan van 5 volt DC op de ingang , 24 volt DCmaken (max 3 A)
De ingang van deze module heb ik aangesloten op de 5 volt van de voeding en de uitgang daarna afgeregeld op 24 volt , en deze 24 volt op de print plaat aangesloten waar normaal de 24 volt van het originele ontwerp vande OTGW op komt.
Voordeel van deze constructie is alles wordt gevoedt door de ( geschakelde ) 5 volt voeding, en de stepup module(XL6009) is ook aardig efficient.
Het verbruik van mijn OTGW is nu iets van 1 watt.
hieronder zie het originele schema van de OTGW met linksboven de aanpassing
[
Voor 5% gewijzigd door
Warriorvideo op 04-12-2016 00:14
]