Hoi allemaal,
Nog altijd heb ik mijn OpenTherm Gateway niet helemaal werkend. Er is communicatie van de PIC naar mijn PC, maar niet andersom. Hieronder een opsomming wat ik al heb gedaan:
- Verbonden via RS232 met de MAX232 geïnstalleerd
- Verbonden via ESP8266 module zonder MAX232
- 3 verschillende PICs
Ondanks al deze verschillende zaken krijg ik nog altijd geen communicatie van mijn PC naar het boardje. Als ik bijvoorbeeld PR=B verstuur, krijg ik GEEN reactie.
Ook heb ik de diagnostics firmware geladen, dan krijg ik netjes het keuzemenu te zien maar als ik een cijfer terug stuur doet de Gateway niets. Er is dus echt 0,0 communicatie vanuit de computer naar de Gateway.
Ik heb de com-port van de PC getest met een loopback test en deze werkt. Het moet dus echt aan het board liggen.
Wat misschien nog een idee kan zijn. Als ik alle kabels aan de ESP8266 laat hangen (5V, GND, TX, RX) dan start de ESP8266 niet goed op. De WiFi module gaat NIET aan. Als ik de TX van de 8266 af haal (dus de RX van de Gateway) dan start de ESP8266 wel goed op. Daarna kan ik de TX wel verbinden zonder dat deze uitvalt.
Er staat 0.44V op de TX van de ESP8266 (als de ESP uit staat en de Gateway aan))
Er staat 4.43 op de RX van de ESP8266 (als de ESP uit staat en de Gateway aan)
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
[
Voor 22% gewijzigd door
Anoniem: 524003 op 04-04-2017 13:58
]