Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

jacobras schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 16:38:
[...]

Na de laatste update inderdaad één keer gehad, weinig-licht situatie. Of nja, 's avonds*. Hiervoor nooit last van gehad.

Wat in de laatste update ook nog steeds niet werkt bij mij is AVRCP, Bluetoothmuziekinfo en -bediening in de auto. Support zei dat ik maar een hard reset moest uitvoeren maar daar heb ik weinig vertrouwen in gezien de algehele brakheid van hun BT-implementatie (bijv. de contactsyncissues met diverse automodellen).

*Rembrandtplein, foto zaterdagnacht van de Nachtwacht-beelden die daar nu staan.
Voor mij ook enige minpunt, ik wacht op de android 6.0 update mbt de bleutooth issues en een Polo2015. Bijvoorbeeld Android Auto werkt ook nog niet top. Hopelijk snel verbetering.

Vage blijft wel dat het -ooit- goed gewerkt heeft....

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een nieuwe wagen,een KIa Cee'd met ingebouwde navigatie met Bluetooth hansfree bellen.
Nu,mijn OpX maakt perfect een Bluetooth verbinding echter mijn contacten syncen niet met de wagen.
Iemand een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:47

jacobras

Developer

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 13:39:
Ik heb net een nieuwe wagen,een KIa Cee'd met ingebouwde navigatie met Bluetooth hansfree bellen.
Nu,mijn OpX maakt perfect een Bluetooth verbinding echter mijn contacten syncen niet met de wagen.
Iemand een oplossing ?
Dit lostte het op voor de Toyota van mijn pa (alleen jammer dat de stabiliteit te slecht is om er profijt van te hebben):
manmetdehamer schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:53:
Voor de mensen die dit ook ervaren, ik had met mijn Peugeot 208 het probleem dat het audiosysteem in bootloop ging na het koppelen van de OnePlus X. Het blijkt iets te zijn in het adresboek waar het systeem niet mee overweg kan. Ik heb het gelukkig kunnen oplossen door onderstaande app:

Google Play: Bluetooth Telefoonboek

[ Voor 0% gewijzigd door jacobras op 06-02-2016 10:15 . Reden: typo, "lostte" is uiteraard met dubbel "t". ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jacobras schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 23:33:
[...]

Dit loste het op voor de Toyota van mijn pa (alleen jammer dat de stabiliteit te slecht is om er profijt van te hebben):

[...]
Heb het geinstalleerd,ben benieuwd,ik heb ook een ZUK Z1 en daar worden de contacten probleemloos van opgehaald.
Hoe werkt die app eigenlijk ? gewoon de app openen en de auto naar contacten laten zoeken ?
Bedankt voor de tip _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2016 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:47

jacobras

Developer

Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 09:34:
[...]

Heb het geinstalleerd,ben benieuwd,ik heb ook een ZUK Z1 en daar worden de contacten probleemloos van opgehaald.
Hoe werkt die app eigenlijk ? gewoon de app openen en de auto naar contacten laten zoeken ?
Bedankt voor de tip _/-\o_
Oeps, dat wilde ik nog toevoegen aan mijn post :) Er is een probeerversie. Die installeer je, open je een keertje en that's it. Vervolgens gewoon contacten proberen te syncen en dan werkt het. Let wel: de probeerversie past in al je telefoonnummers (niet op device, maar wat-ie naar buiten stuurt) één nummer aan. Dus alleen gebruiken om te kijken of de app jouw BT-contactsyncprobleem fixt. Als het werkt de betaalde app kopen en opnieuw syncen: correcte telefoonnummers.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jacobras schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 10:15:
[...]

Oeps, dat wilde ik nog toevoegen aan mijn post :) Er is een probeerversie. Die installeer je, open je een keertje en that's it. Vervolgens gewoon contacten proberen te syncen en dan werkt het. Let wel: de probeerversie past in al je telefoonnummers (niet op device, maar wat-ie naar buiten stuurt) één nummer aan. Dus alleen gebruiken om te kijken of de app jouw BT-contactsyncprobleem fixt. Als het werkt de betaalde app kopen en opnieuw syncen: correcte telefoonnummers.
Heb meteen de betaalde versie genomen en probeer het straks,bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-08 15:31
Ik ben me eens gaan bezighouden met CM 12.1 op mijn OPX te flashen, en het viel me op dat de stock camera van Cyanogenmod best veel ruis geeft. Ik heb daarom eens enkele testjes gedaan. Op Cyanogenmod heb ik proberen dezelfde foto te nemen in niet-ideale lichtomstandigheden met Google camera (GCCM), Open camera (OCCM) en de stock camera (SCCM). Hetzelfde in OxygenOS 2.2.0 (GCOO, OCOO en SCOO). Dan heb ik op ware grootte ingezoomd en een screenshot genomen. De resultaten zie je hier:
http://imgur.com/a/YolEW/all
(het is misschien het gemakkelijkst om de 6 foto's te openen in aparte tabbladen en daar tussen te wisselen, zo kan je snel vergelijken. Welke foto van welke camera is, zie je in de titelbalk op de screenshots.)
Wat me vooral opvalt is dat er nergens een groot verschil te zien is, buiten dan die bij de stock camera van Cyanogenmod, die geeft vrij veel ruis.
Is dit jullie ook al opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ucello
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-06 11:21
Japeroen schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 12:04:
Ik ben me eens gaan bezighouden met CM 12.1 op mijn OPX te flashen, en het viel me op dat de stock camera van Cyanogenmod best veel ruis geeft. Ik heb daarom eens enkele testjes gedaan. Op Cyanogenmod heb ik proberen dezelfde foto te nemen in niet-ideale lichtomstandigheden met Google camera (GCCM), Open camera (OCCM) en de stock camera (SCCM). Hetzelfde in OxygenOS 2.2.0 (GCOO, OCOO en SCOO). Dan heb ik op ware grootte ingezoomd en een screenshot genomen. De resultaten zie je hier:
(het is misschien het gemakkelijkst om de 6 foto's te openen in aparte tabbladen en daar tussen te wisselen, zo kan je snel vergelijken. Welke foto van welke camera is, zie je in de titelbalk op de screenshots.)
Wat me vooral opvalt is dat er nergens een groot verschil te zien is, buiten dan die bij de stock camera van Cyanogenmod, die geeft vrij veel ruis.
Ik vind ze er allemaal niet uit zien. Met negatieve uitschieter van SCCM. Dit is toch wel de reden waarom ik nog steeds twijfel aan de Oneplus X. Ik ben zeer kritisch met foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04:47
Japeroen schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 12:04:
Zo kan je zaken niet vergelijken vindt ik... de camera app zet de ruwe sensor data al om in jpg (verlies 1) en dan ga je die jpg openen op je pc waarbij dan weer de jpg naar pixels wordt omgezet (verlies 2), dan zoom je in (volgens mij verlies 3) en maak je een scherm print die je opslaat in jpg (verlies 4) en als je scherm dan weer kleiner is dan de resolutie van die jpg dan wordt er weer geschaald etc .. dus verlies 5.

Dus door al die omzettingen en weer inpakken .. is er al zo veel oorspronkelijke beeld informatie verloren gegaan dan je er nu eigenlijk niks meer over kan zeggen ben ik van mening.

en ja .. die SCCM variant is het meest korrelig .. maar dat zou dus kunnen liggen aan de logica om de JPG te comprimeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]jacobras schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 23:33:
[...]

Dit lostte het op voor de Toyota van mijn pa (alleen jammer dat de stabiliteit te slecht is om er profijt van te hebben):

[...]
[/quote

Werkt perfect,zijn geld meer dan waard,je moet het maar weten,er zijn er veel met dat probleem.
Nogmaals bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
Ucello schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 14:30:
[...]

Ik vind ze er allemaal niet uit zien. Met negatieve uitschieter van SCCM. Dit is toch wel de reden waarom ik nog steeds twijfel aan de Oneplus X. Ik ben zeer kritisch met foto's.
Foto's zijn voor mij niet het belangrijkste. De foto's zijn trouwens met opzet in slechte lichtomstandigheden genomen (binnen met rolluik half open op een al bewolkte dag) + volledig ingezoomd.
duvekot schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 14:43:
[...]

Zo kan je zaken niet vergelijken vindt ik... de camera app zet de ruwe sensor data al om in jpg (verlies 1) en dan ga je die jpg openen op je pc waarbij dan weer de jpg naar pixels wordt omgezet (verlies 2), dan zoom je in (volgens mij verlies 3) en maak je een scherm print die je opslaat in jpg (verlies 4) en als je scherm dan weer kleiner is dan de resolutie van die jpg dan wordt er weer geschaald etc .. dus verlies 5.

Dus door al die omzettingen en weer inpakken .. is er al zo veel oorspronkelijke beeld informatie verloren gegaan dan je er nu eigenlijk niks meer over kan zeggen ben ik van mening.

en ja .. die SCCM variant is het meest korrelig .. maar dat zou dus kunnen liggen aan de logica om de JPG te comprimeren.
Het uiteindelijke doel is om de foto's die de verschillende camera apps maken, te bekijken, dus verlies 1 zoals je het benoemt. Verlies 2 snap ik dan niet zo goed. Het inzoomen is op ware grootte, dus zodat elke pixel van de foto 1 pixel van het scherm wordt. Geen verlies dus. Die screenshot is inderdaad een verlies, maar hier op mijn pc is die nochtans zonder verlies en als png opgeslagen. Ik dacht dat hij ook zo op Imgur zou verschijnen, niet dus. :P Verlies 5 tenslotte heb je geen last van op een full hd-scherm in ieder geval.

Ik heb ze eens ergens anders geupload, en nu blijven ze in png:
http://postimg.org/image/9u8am8ja5/full/
http://postimg.org/image/pgzjzlx25/full/
http://postimg.org/image/jk09wj5b1/full/
http://postimg.org/image/r68n7ocrh/full/
http://postimg.org/image/6rc5wltp9/full/
http://postimg.org/image/z2t4fwo7x/full/

Daarnaast doorloopt elke foto dezelfde verliezen (op verlies 1 na, het verlies dat je net wilt vergelijken), dus zou het eigenlijk geen verschil mogen maken om dan uiteindelijk een beste/slechtste resultaat eruit te kiezen, aangezien je vergelijkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BubbaNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-09 18:21
Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 16:02:
[quote]jacobras schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 23:33:
[...]

[...]
[/quote

Werkt perfect,zijn geld meer dan waard,je moet het maar weten,er zijn er veel met dat probleem.
Nogmaals bedankt
Synced deze app alle accounts? Voor wat ik zie synced deze alleen Google contacten, contacten uit exchange (ook ik gmail app) lijken niet door te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BubbaNL schreef op zondag 07 februari 2016 @ 11:57:
[...]

Synced deze app alle accounts? Voor wat ik zie synced deze alleen Google contacten, contacten uit exchange (ook ik gmail app) lijken niet door te komen.
Weet ik niet ,voor mij heeft het gedaan wat het moest doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BubbaNL
Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:55:
[...]

Weet ik niet ,voor mij heeft het gedaan wat het moest doen.
ben erachter, maar gewoon gekocht :)
alleen voor Google contacts kan je specifieke groepen selecteren, dan synced de app andere accounts ook niet. als ik de instelling zet op alle contacten synced deze alle accounts die ingeschakeld zijn voor contacten.
kwestie van de andere instelling voor alleen contacten met telefoonnrs selecteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komt de android update voor de opx?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:40:
Als hij er is....beetje glazen bol verhaal,niemand die het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:40:
Ik vermoed dat je de Android 6.0-update bedoelt? Q2 2016.

[ Voor 3% gewijzigd door Japeroen op 10-02-2016 19:36 ]

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Wat mij nu laatste tijd opvalt is dat niet alle applicaties de juiste rechten hebben op mijn SD kaart, is dat op te lossen met het formatteren van de SD kaart?

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik was laatst op een oude versie van slimrom lollipop, maar wilde de overstap naken naar cm13. Hierbij kreeg ik echter de error; "error executing updater binary in zip", om dit op te lossen heb ik verschillende guides gevolgd; vaak was het telkens een zipje downloaden en die over mijn primary rom flashen. Aangezien dat niet hielp ben ik maar via fastbokt terug gegaan naar COS 13; dit mocht niet baten, aangezien ik nog steeds dezelfde error krijg. Ik heb zowel de laatste versie van TWRP, COS en sultan's CM13 gebruikt. Heeft iemand dezelfde ervaring gehad en zo ja, hoe heb je dat dan opgelost?

(Er is geen custom rom topic voor de OPO, daarom heb ik dit maar hier gepost)

[ Voor 6% gewijzigd door moh.moh op 11-02-2016 11:03 ]

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:14
Je moet wipen om die erorr weg te krijgen had ik ook toen ik van oxygen naar cm ging.

• rens-br
  • Laatst online: 23:04
moh.moh schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:02:
(Er is geen custom rom topic voor de OPO, daarom heb ik dit maar hier gepost)
Er is wel een custom rom topic voor de OPO: [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's of bedoel je dat er geen curstom rom topic is voor de OPX?

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 15:15
Sommige bugs beginnen nu wel langzaam aan mijn keel uit te hangen na bijna 3 maanden.

Zit op 2.2.0 en heb nog steeds last dat de telefoon random trilt tijdens bellen, gisteren zelfs 8x na elkaar op 20 seconden, keer ervoor 2x op 15 min..... go figure.

Brightness slaat nog steeds geen slag of stoot, zit ik in de woonkamer voor een paar uur in dezelfde lichtomstandigheden en brightness is het ene moment heel bright en ander moment donker als iets, of random swapping tussen beide...

LED luistert nog steeds niet naar custom settings, zo heb ik in de WhatsApp settings de LED op wit gezet voor WhatsApp, en het werkt even als ik de telefoon reboot, maar na een Appje of 5-6 gaat de LED opens doorheen 4-5 kleuren, net een regenboog.
Duidelijk een software ding aangezien het juist lijkt te werken na een reboot.

Maar al deze dingen lees ik al maanden op hun forums, en in 2.1.2 niet gefixt, 2.1.3 niet, 2.1.3-x niet en 2.2.0 ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:41

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Zit op 2.2.0 en heb nog steeds last dat de telefoon random trilt tijdens bellen, gisteren zelfs 8x na elkaar op 20 seconden, keer ervoor 2x op 15 min..... go figure.
Schijnt door bug met gestures te zijn (dacht speciek de "double tap to wake" functie). Mocht je die niet gebruiken, uitzetten. Ik gebruik gestures helemaal niet trouwens, en ook geen last van deze bug. Die inderdaad heel irritant klinkt.
Brightness slaat nog steeds geen slag of stoot, zit ik in de woonkamer voor een paar uur in dezelfde lichtomstandigheden en brightness is het ene moment heel bright en ander moment donker als iets, of random swapping tussen beide...
Ik heb dit echt met elk toestel wat ik ooit gehad heb irritant gevonden dat het zelf besluit brightness op te krikken. Dit heb ik dus ook uit staan...
LED luistert nog steeds niet naar custom settings, zo heb ik in de WhatsApp settings de LED op wit gezet voor WhatsApp, en het werkt even als ik de telefoon reboot, maar na een Appje of 5-6 gaat de LED opens doorheen 4-5 kleuren, net een regenboog.
Duidelijk een software ding aangezien het juist lijkt te werken na een reboot.
Dit heb ik ook eerder gehad, maar is bij mij toch echt verbeterd in een van de updates, komt bij mij nog maar een enkele keer voor. Kan liggen aan welke kleuren je gebruikt, dat leek ik eerst te hebben, gebruik bevoorbeeld geen paars meer, want daar leek het vaker fout te gaan.

Al met al drie vervelende bugs, maar gelukkig zelf geen last van door dat ik de functies zelf niet gebruikt ook al zouden ze goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Stalensnuitje schreef op maandag 25 januari 2016 @ 19:26:
Geen idee hoe het er in 2.1.3 uitzag, maar in 2.2.0 zo: https://www.dropbox.com/s/k6k5r9t2rlvc847/220_sim.png?dl=0

Maar goed, ik gebruik er ook maar 1.

Camera opslaan op SD en manual mode zit er idd ook in, misschien toch maar weer eens terug naar de stock app ipv Camera MX ;)
Ik ben geüpdatet en wel, maar ik kan niet vinden waar ik kan instellen dat hij opslaat op SD? :/

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:07
Fiddle schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 11:24:
[...]

Ik ben geüpdatet en wel, maar ik kan niet vinden waar ik kan instellen dat hij opslaat op SD? :/
Vanaf links swipen, krijg je menu-icons te zien, waaronder een settings icon rechtsonder. Dan is het de onderste optie: "Use memorycard".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Stalensnuitje schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 11:59:
[...]

Vanaf links swipen, krijg je menu-icons te zien, waaronder een settings icon rechtsonder. Dan is het de onderste optie: "Use memorycard".
Ah! nu zie ik die subtiele config-cogwheel :D Ik vond het al zo weinig optie hebben :)

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-08 10:10
Sinds de laatste paar dagen is de wifi van mijn One X tergend traag geworden. Volgens speedtest haalt ie nog zo'n 0,05 Mbps!
Alle andere zaken die op dezelfde router (Netgear r7000) zitten (iphone, ipad, desktop PC) halen een normale snelheid.

Als ik de wifi uitzet kan ik aan een normale manier surfen op 4g, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Iemand enig idee waaraan dit kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Heb je alle basics al gedaan? Reboot, firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:54
Heeft iemand al zijn schermfolie eraf gehaald? Mijn folie begint al wat krasjes te vertonen en wordt erg snel vet.
Enige wat mij een beetje weerhoud is dat ik liever geen krassen op mijn scherm wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Had ik meteen gedaan... Scherm krast niet echt verder, maar heb het dan wel altijd in een sleeve zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
majoh schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 12:09:
Had ik meteen gedaan... Scherm krast niet echt verder, maar heb het dan wel altijd in een sleeve zitten.
Ben niet zo'n sleeve man, dat is mijn broekzak al :P

Ik denk dat ik hem er dan vanmiddag lekker eraf haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 12:36:
[...]

Ben niet zo'n sleeve man, dat is mijn broekzak al :P

Ik denk dat ik hem er dan vanmiddag lekker eraf haal.
Als de folie al krassen vertoont ben je denk ik niet erg voorzichtig,en dan in een broekzak steken gaat zeker niet helpen (zand,sleutels etc). Al aan een Glass screenprotector gedacht ? En vettig,ik poets mijn scherm(met de geleverde screenprotector) met een microvezeldoekje en is 30 seconden werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 15:53:
[...]

Als de folie al krassen vertoont ben je denk ik niet erg voorzichtig,en dan in een broekzak steken gaat zeker niet helpen (zand,sleutels etc). Al aan een Glass screenprotector gedacht ? En vettig,ik poets mijn scherm(met de geleverde screenprotector) met een microvezeldoekje en is 30 seconden werk :)
De folie is erg zacht. Het gorillaglass van de OPX kan prima sleutels en zand weerstaan. De alu-rand wat minder goed. Zie ook: YouTube: OnePlus X Durability Test - Scratch, Bend, flame tests

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 15:53:
[...]

De folie is erg zacht. Het gorillaglass level 4 van de OPX kan prima sleutels en zand weerstaan. De alu-rand wat minder goed. Zie ook: YouTube: OnePlus X Durability Test - Scratch, Bend, flame tests

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Folie had ik er 3 maanden geleden al af moeten trekken. Voelt echt smooth en weinig vieze vlekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dest1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-04-2022
Miki schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 12:05:
Heeft iemand al zijn schermfolie eraf gehaald? Mijn folie begint al wat krasjes te vertonen en wordt erg snel vet.
Enige wat mij een beetje weerhoud is dat ik liever geen krassen op mijn scherm wil hebben.
ik gebruik mijn opx al maanden (sinds dat ik hem gekocht heb in november) zonder screen protector, en er zit nog geen enkele kras op :) het enige wat mijn opx als bescherming heeft is de spigen case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
Chris.nl schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 22:54:
Heb je alle basics al gedaan? Reboot, firmware update?
Ik heb het momenteel deels zelf kunnen oplossen, door de telefoon eens te laten booten in veilige modus en daarna weer in de normale modus. (een gewone reboot leverde niets op, maar dit dus wel) Het lijkt voor 90% opgelost, maar nog steeds blijkt gewoon 4g sneller te zijn. Vreemd. Tot eergisteren was dit niet het geval en ik heb ook geen nieuwe apps geïnstalleerd sinds dan, enkel enkele ge-updated, dus ik vermoed dat het daarmee te maken heeft.

Helaas weet ik niet meer welke apps ik heb geupdated en ik kan ook niet zo direct een lijst daarvan terugvinden. (ben nog maar 2 maand Android gebruiker na 3 jaar iPhone te hebben gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:59
dest1 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 19:58:
[...]

ik gebruik mijn opx al maanden (sinds dat ik hem gekocht heb in november) zonder screen protector, en er zit nog geen enkele kras op :) het enige wat mijn opx als bescherming heeft is de spigen case
Is deze case ook ergens anders te bestellen dan de eigen site? Want dan vind ik hem erg duur worden met verzendkosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:15
Knaldeals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sound Rush®
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02-2024
Zit te overwegen om deze mobiel te kopen..

Ik kom van een Nexus 5 af waar ik een grote minpunt het filmen vind op feesten en festivals. Het geluid vervormt zo erg dat je eigenlijk niet anders dan gekraak hoort. Kan iemand mij vertellen hoe dit gesteld is met de OPX?

Goed geluid krijgen met zo'n hoge decibels is vgm wel lastig voor telefoons, al weet ik dat iPhones het wel goed doen op dat gebied. Maar ik ben opzoek naar iets goedkopers zoals de OPX. Als je andere goede prijs/kwaliteit telefoons weet die dat wel hebben, graag! Ben bijv ook geïnteresseerd in de nieuwe nexus of de Moto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 11:37
Sound Rush® schreef op zondag 14 februari 2016 @ 21:18:

Ik kom van een Nexus 5 af waar ik een grote minpunt het filmen vind op feesten en festivals. Het geluid vervormt zo erg dat je eigenlijk niet anders dan gekraak hoort. Kan iemand mij vertellen hoe dit gesteld is met de OPX?

Goed geluid krijgen met zo'n hoge decibels is vgm wel lastig voor telefoons, al weet ik dat iPhones het wel goed doen op dat gebied. Maar ik ben opzoek naar iets goedkopers zoals de OPX. Als je andere goede prijs/kwaliteit telefoons weet die dat wel hebben, graag! Ben bijv ook geïnteresseerd in de nieuwe nexus of de Moto.
Vriendin heeft een OPX en daarvan kon ik herinneren dat het opname geluid net zo slecht is als bij de OPO. We waren beide bij een concert en hebben een opname gebruikt en het geluid was allebei gewoon gekraak. Terwijl het geluid niet overdreven hard stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 09:49
Sound Rush® schreef op zondag 14 februari 2016 @ 21:18:

Ik heb laatst gefilmd bij een concert in Tivoli, was niet overdreven harde muziek en het geluid vervormde ook erg. Dus helaas..

Apple iPhone 16 Pro - HP Envy x360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sound Rush®
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02-2024
Hmm jammer idd, dat wordt toch zoeken naar iets anders dan. Bedankt voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:07
Ah, onze kleine man heeft dit weekend mijn OPX op de tegels laten stuiteren :'(

De Dbrand heeft een deel van de klap wel opgevangen, want ook die is een paar krassen en een gaatje rijker, maar onder de flitser voel ik nu een bobbelig gedeelte: glas gebroken ben ik bang. Ik durf de skin er eigenlijk niet af te halen om het te controleren.

Iemand een idee of een nieuwe achterkant te plaatsen is? Anders laat ik het mooi zo zitten, zolang de skin erop zit gaat het wel goed :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 17:29

Niku

Alagaesii

Ik probeer mijn OnePlus X te betalen, maar ik heb geen creditcard en dit lijkt de enige optie te zijn. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Niku schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:50:
Ik probeer mijn OnePlus X te betalen, maar ik heb geen creditcard en dit lijkt de enige optie te zijn. Klopt dit?
Dit topic is NIET bedoeld voor vragen om / discussies over invites, bestellingen, prijzen en alle andere niet-technische zaken.

Levertijden & Prijzen: [OnePlus X] Levertijden & Prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is de X? want misschien ga ik er eentje voor de vriendin kopen in goud/wit.. iemand de goud/witte heeft en kan bevestigen dat het echt goud is? niet dat het gewoon zo lijkt op de foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2016 @ 16:17:
Hoe is de X? want misschien ga ik er eentje voor de vriendin kopen in goud/wit.. iemand de goud/witte heeft en kan bevestigen dat het echt goud is? niet dat het gewoon zo lijkt op de foto
Bedoel je met goud/wit de champagne versie? Deze is namelijk out of stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op maandag 15 februari 2016 @ 16:40:
[...]

Bedoel je met goud/wit de champagne versie? Deze is namelijk out of stock.
Hier niet :)
https://oneplus.net/ie/oneplus-x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Woon je in Ireland? Op de Nederlandse website is deze in ieder geval out of stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op maandag 15 februari 2016 @ 16:45:
[...]

Woon je in Ireland? Op de Nederlandse website is deze in ieder geval out of stock.
Woon idd in Ierland :)

• eekastar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-12-2023
Het lukt mij maar niet om de instellingen van mn OPX zo te krijgen dat ie automatisch heen & weer schakelt tussen WiFi en mobiel internet met voorkeur voor WiFi.
Soms heb ik geen mobiel internet wanneer ik n WiFi zone verlaat en moet ik dat handmatig inschakelen.
Wanneer ik vervolgens binnen bereik van een bekend WiFi netwerk kom, moet ik ook weer handmatig mobiel internet uitschakelen omdat anders permanent het 3 of 4G tekentje bij de verbinding heb.

Heeft iemand n suggestie?

• Niku

Niku

Alagaesii

Enige dingetje waar ik me nog 'zorgen' over maak, of waar ik mijn bedenkingen bij heb, is de garantie. Kan het niet echt duidelijk vinden in dit topic, dus ik vraag het nog maar een keer. Wat gebeurt er als het toestel stuk gaat of mankementen vertoont? Moet je 'm dan terug naar China sturen?

• Chris.nl
  • Niet online
eekastar schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:17:
Het lukt mij maar niet om de instellingen van mn OPX zo te krijgen dat ie automatisch heen & weer schakelt tussen WiFi en mobiel internet met voorkeur voor WiFi.
Soms heb ik geen mobiel internet wanneer ik n WiFi zone verlaat en moet ik dat handmatig inschakelen.
Wanneer ik vervolgens binnen bereik van een bekend WiFi netwerk kom, moet ik ook weer handmatig mobiel internet uitschakelen omdat anders permanent het 3 of 4G tekentje bij de verbinding heb.

Heeft iemand n suggestie?
Apart... Je zou wifi gewoon ingeschakeld moeten kunnen laten staan, dat ie dan wifi pakt indien beschikbaar. Zo heeft het bij mij, met elke firmware nog gewerkt.

• rens-br
Niku schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:13:
Enige dingetje waar ik me nog 'zorgen' over maak, of waar ik mijn bedenkingen bij heb, is de garantie. Kan het niet echt duidelijk vinden in dit topic, dus ik vraag het nog maar een keer. Wat gebeurt er als het toestel stuk gaat of mankementen vertoont? Moet je 'm dan terug naar China sturen?
Voor zover ik weet moet je het toestel terug sturen dmv. DHL naar Engeland.

• Niku

Niku

Alagaesii

rens-br schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:29:
[...]

Voor zover ik weet moet je het toestel terug sturen dmv. DHL naar Engeland.
Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Je zou het volgende topic ook even kunnen doornemen: [OnePlus One] RMA & Support. Dit zijn wel ervaringen van de OPO, maar zou in feite niks mogen uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Ja. Bij mij was de speaker kapot (zie berichten in dit topic). Je moet 'm inderdaad opsturen met DHL naar een adres in Engeland. Ze hebben eerst geholpen op afstand om te kijken of er geen softwarematig probleem was, toen dat niet het geval was kreeg ik een RMA formulier. Heb een volledig nieuw toestel gekregen. Het kan wat sneller, maar ik ben tevreden over de klachtafhandeling/garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roobin79
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07-2024
Chris.nl schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:19:
[...]

Apart... Je zou wifi gewoon ingeschakeld moeten kunnen laten staan, dat ie dan wifi pakt indien beschikbaar. Zo heeft het bij mij, met elke firmware nog gewerkt.
Je zou dit kunnen proberen: Aggressive Wi-Fi to Cellular handover

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
OnePlus heeft samenwerking aangekondigd met Canonical, waardoor er op termijn een rom verschijnt voor de OnePlus X. Voor de OnePlus One is er al een rom verschenen.
Work on a full OnePlus X release is in progress. Calling all developers! The community has encountered a number of difficulties in the development process. Anyone interested in helping out with the OnePlus X build is welcome on Ubuntu’s developer page.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 23-02-2016 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Sinds vanochtend ook een trotse OnePlus X bezitter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Hm. Legde mijn telefoon vannacht weg met nog ongeveer 30% batterij en werd vanochtend wakker met nog 12%, dat is een drain die ik niet verwacht had. (Wilde 'm voor de eerste keer opladen helemaal leeg laten lopen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ik heb sinds kort dat mijn X met enige regelmaat vastloopt bij het aanzetten/unlocken. Het enige wat helpt is dan de power button lang in te drukken en dan op herstraten te drukken zodat ik weer in mijn telefoon kom. Het gebeurd soms meerdere keren op een dag zonder dat ik aanwijsbare oorzaken daarvoor kan vinden, denk aan nieuwe apps of wijzigingen die ik heb doorgevoerd in de afgelopen tijd.
Mijn vermoeden is dat er met update 2.20 er een bugje is ingeslopen, hebben jullie hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:01
Miki schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:29:
Ik heb sinds kort dat mijn X met enige regelmaat vastloopt bij het aanzetten/unlocken. Het enige wat helpt is dan de power button lang in te drukken en dan op herstraten te drukken zodat ik weer in mijn telefoon kom. Het gebeurd soms meerdere keren op een dag zonder dat ik aanwijsbare oorzaken daarvoor kan vinden, denk aan nieuwe apps of wijzigingen die ik heb doorgevoerd in de afgelopen tijd.
Mijn vermoeden is dat er met update 2.20 er een bugje is ingeslopen, hebben jullie hier ook last van?
Nee, geen last van hier op 2 verschillende exemplaren.

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ook geen probleem hier.

Zou bijna zeggen, doe een factory reset, en kijken of het opgelost is. Wil nog wel eens werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 09:49
Niku schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:00:
Hm. Legde mijn telefoon vannacht weg met nog ongeveer 30% batterij en werd vanochtend wakker met nog 12%, dat is een drain die ik niet verwacht had. (Wilde 'm voor de eerste keer opladen helemaal leeg laten lopen.)
Cache opschonen werkt vaak!

Apple iPhone 16 Pro - HP Envy x360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Versie 2.2.0x schijnt uitgerolt te worden. Info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Niku schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:00:
(Wilde 'm voor de eerste keer opladen helemaal leeg laten lopen.)
Edit: nevermind

[ Voor 40% gewijzigd door EWK op 27-02-2016 07:11 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BubbaNL
Chris.nl schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 03:09:
Klopt, is een enkele fix voor corruptie met de camera. Geen andere fixes
http://www.androidauthori...s-x-camera-hotfix-676834/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRobert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-07 15:12

RRRobert

Fokker in ruste

Chris.nl schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 03:09:
Net geïnstalleerd. Wat ik toch wel een dingetje vind is dat na de update, sommige apps niet terugkeren naar het plekje op het homescreen, of zelfs compleet verdwenen zijn.

Verder ben ik nog steeds zéér te spreken over Oxygen OS.

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
RRRobert schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 10:29:
[...]

Net geïnstalleerd. Wat ik toch wel een dingetje vind is dat na de update, sommige apps niet terugkeren naar het plekje op het homescreen, of zelfs compleet verdwenen zijn.

Verder ben ik nog steeds zéér te spreken over Oxygen OS.
Staat er bij instellingen - over de telefoon - niveau van de beveiligingspatch nu een andere datum dan 1 januari 2016 trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRobert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-07 15:12

RRRobert

Fokker in ruste

Chris.nl schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 10:34:
[...]

Staat er bij instellingen - over de telefoon - niveau van de beveiligingspatch nu een andere datum dan 1 januari 2016 trouwens?
Nee, deze is ongewijzigd.

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Thnx voor de info! Dan installeer ik um niet, aangezien ik geen problemen heb met de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Leuk die update...mijn menu met apps doet t niet meer, ook niet na reboot :{ Hij opent de lijst eerst wel maar zodra ik wil swipen of iets wil kiezen schiet ie terug naar het hoofdscherm :(

edit: blijkbaar moet je de google search bar op de home aanzetten om dit te verhelpen... Oxygen OS 8)7 Toch maar eens checken hoe ik hier een andere rom op zet.

[ Voor 30% gewijzigd door Cartman! op 27-02-2016 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Was met vorige update ook al. Andere Launcher verhelpt t ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flodder11
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 08:55
nova launcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
Het lukt mij niet om de dataverbinding actief te krijgen met roaming. Gegevensroaming staat aan onder 'mobiele netwerken' en de verbinding staat ook aan. Toch blijf ik offline en gebeurt er niks. Via het snelmenu instellingen staat er een uitroepteken naast het symbool vd netwerk sterkte. Vergeet ik misschien een instelling? Ook aangezien het met beide soms niet lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04:47
Druk eens op het icoontje met verbindingssterkte. Misschien dat je per ongeluk mobiele data heb uitgezet. (is lastig te zien vind ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 10:25
buddow schreef op zondag 28 februari 2016 @ 16:16:
Het lukt mij niet om de dataverbinding actief te krijgen met roaming. Gegevensroaming staat aan onder 'mobiele netwerken' en de verbinding staat ook aan. Toch blijf ik offline en gebeurt er niks. Via het snelmenu instellingen staat er een uitroepteken naast het symbool vd netwerk sterkte. Vergeet ik misschien een instelling? Ook aangezien het met beide soms niet lukt
Ik moest de APN even aanpassen. Ook eerst een tijd lopen kloten voordat ik dat had gedaan.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
Het was de apn inderdaad. Kon gewoon de juiste uit de lijst selecteren. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Moet zeggen dat de accuduur me na een paar dagen gebruik echt zwaar tegenvalt. Verder bevalt het toestel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Even een offtopic vraag.

Google photo's upload keurig alle photo's naar mijn Google Drive, dit zijn er honderden. Echter geeft Google Drive aan dat dit 0 mb gebruikt.

Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/e4zyuypf9/Drive.jpg
photo upload

Wordt dit nu wel gebackupt, ziet hij Google pictures als iets apars van de Google Drive Storage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
Fiddle schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:04:
Even een offtopic vraag.

Google photo's upload keurig alle photo's naar mijn Google Drive, dit zijn er honderden. Echter geeft Google Drive aan dat dit 0 mb gebruikt.

[afbeelding]
photo upload

Wordt dit nu wel gebackupt, ziet hij Google pictures als iets apars van de Google Drive Storage?
Als je het in SD doet telt het niet mee voor je opslag:

Whether there is a cost depends on your settings. You can choose between 2 storage sizes to back up your photos and videos:

High quality: Unlimited free storage for photos and videos that might be reduced in size or resolution. Learn more
Original: Counts against your Google Account's 15 GB of free storage for photos and videos that are stored exactly as you captured them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:14
Vgm niks te maken met sd kaart. Fotos backupped je foto's naar de cloud. Als je voor high quality kiest kost t geen storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Niku schreef op maandag 29 februari 2016 @ 13:28:
Moet zeggen dat de accuduur me na een paar dagen gebruik echt zwaar tegenvalt. Verder bevalt het toestel prima.
Ok, fijn dat het toestel je prima bevalt. Misschien kan je nog één en ander doen aan de accuduur? Heb je misschien apps op de achtergrond draaien die buitengewoon accu slurpen? Ik weet niet precies waar je verwachtingen lagen maar hieronder in ieder geval mijn ervaring...

Ik haal elke lading makkelijk zo'n 5 uur ScreenOnTime. Op dit moment heb ik nog 65% accu terwijl ik het scherm al 2 uur 43min aan heb gehad. Als je dit doorrekent zou ik zo'n 6 uur SOT moeten halen. Zie screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/OPX/Screenshot_2016-02-29-17-30-11.jpg

Om te beginnen let ik erop dat ik het scherm niet helderder heb staan dan nodig, vooral binnenshuis is het scherm prima af te lezen met een relatief lage helderheid. Ik denk dat je met stock ROM en kernel makkelijk 4 uur SOT zou moeten kunnen halen.

Als je de tijd hebt kan je de boel nog wat strakker tweaken. Zelf gebruik ik de stock ROM en een custom kernel. Met die custom kernel heb ik het energieverbruik nog wat kunnen tweaken:
- De processor draait max 1575 ipv 2266 MHz
- De GPU draait max 467 ipv 578 MHz (bij een statisch beeld draait ie slecht 27MHz)
- De processor heb ik ondervolt. Op alle frequenties krijgt ie 95mv minder dan stock. Bij deze waarden blijft ie bij mij stabiel. Voordeel erbij is dat ie minder snel warm wordt, omdat er minder stroom 'verloren' gaat.

Daarnaast heb ik met Greenify de boel zo ingesteld dat alleen de apps die ik wil op de achtergrond blijven draaien, wanneer het scherm uit staat. (whatsapp, buienradar, mail, override DNS, Textra, muziek e.d.)

Met bovenstaande aanpassingen lever ik 'voor mijn gevoel' niet in op de snelheid of functionaliteit, mijn gebruikservaring is nog even soepel als met stock. Wellicht zat je niet te wachten op deze reactie, en vind je dat ie 'out of the box' meer SOT zou moeten hebben, maar ja; dit is het tweakers forum :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Chris.nl schreef op maandag 29 februari 2016 @ 17:56:
[...]

Ok, fijn dat het toestel je prima bevalt. Misschien kan je nog één en ander doen aan de accuduur? Heb je misschien apps op de achtergrond draaien die buitengewoon accu slurpen? Ik weet niet precies waar je verwachtingen lagen maar hieronder in ieder geval mijn ervaring...

Ik haal elke lading makkelijk zo'n 5 uur ScreenOnTime. Op dit moment heb ik nog 65% accu terwijl ik het scherm al 2 uur 43min aan heb gehad. Als je dit doorrekent zou ik zo'n 6 uur SOT moeten halen. Zie screenshot:

[afbeelding]

Om te beginnen let ik erop dat ik het scherm niet helderder heb staan dan nodig, vooral binnenshuis is het scherm prima af te lezen met een relatief lage helderheid. Ik denk dat je met stock ROM en kernel makkelijk 4 uur SOT zou moeten kunnen halen.

Als je de tijd hebt kan je de boel nog wat strakker tweaken. Zelf gebruik ik de stock ROM en een custom kernel. Met die custom kernel heb ik het energieverbruik nog wat kunnen tweaken:
- De processor draait max 1575 ipv 2266 MHz
- De GPU draait max 467 ipv 578 MHz (bij een statisch beeld draait ie slecht 27MHz)
- De processor heb ik ondervolt. Op alle frequenties krijgt ie 95mv minder dan stock. Bij deze waarden blijft ie bij mij stabiel. Voordeel erbij is dat ie minder snel warm wordt, omdat er minder stroom 'verloren' gaat.

Daarnaast heb ik met Greenify de boel zo ingesteld dat alleen de apps die ik wil op de achtergrond blijven draaien, wanneer het scherm uit staat. (whatsapp, buienradar, mail, override DNS, Textra, muziek e.d.)

Met bovenstaande aanpassingen lever ik 'voor mijn gevoel' niet in op de snelheid of functionaliteit, mijn gebruikservaring is nog even soepel als met stock. Wellicht zat je niet te wachten op deze reactie, en vind je dat ie 'out of the box' meer SOT zou moeten hebben, maar ja; dit is het tweakers forum :+
Nu 45% met 2u 38m SOT. Niet heel indrukwekkend. Zal Greenify eens binnen trekken, aan een custom kernel ga ik nu nog niet beginnen. Wellicht later.

Maar bedankt voor je post hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Graag gedaan... Nu trouwens 51% met 3uur38min, dus het kan wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Chris.nl schreef op maandag 29 februari 2016 @ 21:20:
Graag gedaan... Nu trouwens 51% met 3uur38min, dus het kan wel ;)
Dat scheelt nog al inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Informatie over Rooten kan nu gevonden worden in het speciale topic: [OnePlus X] Rooten & Custom ROM's. Hier kan ook gediscussieerd worden over Custom ROM's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
The_Admin schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:12:
[...]
Whether there is a cost depends on your settings. You can choose between 2 storage sizes to back up your photos and videos:

High quality: Unlimited free storage for photos and videos that might be reduced in size or resolution. Learn more
Original: Counts against your Google Account's 15 GB of free storage for photos and videos that are stored exactly as you captured them.
Bedankt! Dit was heel helder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik kan niet meer bellen met m'n 2e simkaart. Ik stel t in op "ask every time" en pakt toch sim 1, ik stel t in op "sim 2" en pakt toch sim 1. Wat een bugbende :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
Sinds een paar weken merkte ik, na 2 maanden zonder problemen, dat mijn wifi minder snel/stabiel werd. Bepaalde apps zoals die van mijn bank werkten niet meer op wifi. Schakelde ik de wifi uit en werkte ik met 4G, dan werkte alles meteen. Een speedtest op wifi leverde vaak dramatische cijfers op, als hij er al aan begon.

Ik heb dit laten weten aan OnePlus support, en de eerste reactie was: een harde reset uitvoeren (data en cache clearen - terug naar fabrieksinstellingen dus). Ik wilde dat eerst niet doen omdat dat weer wat werk zou betekenen om alles weer terug te krijgen zoals ik het wou, maar gisteren ging ik toch overstag omdat het niet meer uit te houden was. Het resultaat was... nog slechter! De wifi is nu dus compleet onbruikbaar. Ik kan zelfs mijn apps niet terugzetten via de app store, tenzij ik 4G gebruik! (maar dat is geen optie gezien mijn dataplan).

Kort wat gegevens:
- Telefoon is 2 à 3 maanden oud. Nooit in contact met water gekomen, nooit gevallen, ik behandel deze zachter dan mijn vriendin. ;)
- Niet geroot, gebruik nog steeds de stock OxygenOS (waar ik op zich wel tevreden van ben)
- Probleem is opeens opgekomen, ik had al dagenlang geen nieuwe apps geïnstalleerd, dus het ligt niet aan één of andere app. Bovendien, nu er nauwelijks nog apps opstaan heeft hij het ook nog, dus daar ligt het niet aan.
- ligt niet aan mijn router. Ik heb tig andere wifi zaken in huis die allemaal probleemloos met mijn router werken. Bovendien heb ik het probleem niet alleen thuis, maar op alle wifi netwerken.
- het toestel connecteert wel zonder problemen op een wifi netwerk, maar de data gaat niet of nauwelijks stromen.

Een smartphone zonder wifi is eigenlijk geen smartphone. Het is echt super-irritant. Iemand enig idee waaraan dit kan liggen? Gezien het toestel reeds een hard-reset heeft gekregen, zou het probleem dan in hardware zijn?

Ik vind het doodzonde, want ik heb 4 jaar een iphone gehad, en daar nooit problemen mee gehad. Toch ben ik op zich meer tevreden van Android dan ik was van iOS, het ecosysteem bevalt me gewoon beter.

Iemand een gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Archeon schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:25:
- ligt niet aan mijn router. Ik heb tig andere wifi zaken in huis die allemaal probleemloos met mijn router werken. Bovendien heb ik het probleem niet alleen thuis, maar op alle wifi netwerken.
- het toestel connecteert wel zonder problemen op een wifi netwerk, maar de data gaat niet of nauwelijks stromen.
Klinkt als een erg frustrerend probleem. Een aantal ingevingen:
  • Heb je dit probleem ook met andere routers en andere providers?
  • Heb je al geprobeerd de software te downgraden naar een vorige versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
rens-br schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:32:
[...]

Klinkt als een erg frustrerend probleem. Een aantal ingevingen:
  • Heb je dit probleem ook met andere routers en andere providers?
  • Heb je al geprobeerd de software te downgraden naar een vorige versie?
Ja. Het ligt niet aan de router. Ik heb het op alle wifi netwerken, ongeacht de provider.
Een downgrade heb ik nog niet geprobeerd, maar de software is ook niet gewijzigd sinds ik het toestel heb en werkte in het begin wel zonder problemen.

Ik zou ook niet weten hoe ik zo'n downgrade zou moeten doen. Hoe pak ik zoiets aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Archeon schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:41:
[...]

Ik zou ook niet weten hoe ik zo'n downgrade zou moeten doen. Hoe pak ik zoiets aan?
Ik ben maar gewoon dingen aan het uitsluiten, puur omdat ik het probleem ook niet precies weet. Ik vermoed dat het gewoon een RMA geval gaat worden.

Het downgraden werkt globaal in ieder geval als volgt:
  1. Download de voor laatste software versie (welke versie draai je nu?)
  2. Zet de software op je telefoon
  3. Start je telefoon in Recovery
  4. Selecteer je software
  5. Installeren
  6. Klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
Ik vrees er ook voor. Hopelijk kunnen we iets regelen, dat ze mij bijvoorbeeld eerst een nieuw/ander toestel sturen alvorens ik mijn toestel naar hen toestuur, want anders zit ik wellicht weken zonder telefoon. Ik heb dat ooit eens gehad met mijn iPhone en Apple loste dat toen zo op. (na betalen van 30 euro ofzo, maar dat was geen punt).

Ik draai nu versie 5.1.1. Bedankt voor de handleiding, ik ga dat eens bekijken, maar ik kan me niet voorstellen dat zoiets het zal oplossen. Dan zou iedere 5.1.1 gebruiker er toch last van moeten hebben? Nee, ik ga even afwachten wat hun respons is. Gisteren zeiden ze me dat ze het zouden escaleren naar een hoger niveau, maar sindsdien heb ik niets meer ervan vernomen.

[ Voor 35% gewijzigd door BartDG op 01-03-2016 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Archeon schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:54:
Ik vrees er ook voor. Hopelijk kunnen we iets regelen, dat ze mij bijvoorbeeld eerst een nieuw/ander toestel sturen alvorens ik mijn toestel naar hen toestuur, want anders zit ik wellicht weken zonder telefoon. Ik heb dat ooit eens gehad met mijn iPhone en Apple loste dat toen zo op.
Ik geloof niet dat OnePlus deze service aanbiedt. Je bent het toestel ongeveer 2 weken kwijt en je krijgt in bijna alle gevallen een nieuwe opgestuurd.
Ik draai nu versie 5.1.1. Bedankt voor de handleiding, ik ga dat eens bekijken, maar ik kan me niet voorstellen dat zoiets het zal oplossen. Dan zou iedere 5.1.1 gebruiker er toch last van moeten hebben?
Er zijn meer verschillen dan alleen 5.1.1, want OxgenOS heeft zelf ook nog typenummers. Ze zitten nu geloof ik op 2.2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
2 Weken? Auch. Maar als dat zo is: jammer dan. Ik zal er niet van doodgaan; Vroegâh deden we het helemaal zonder telefoon en dat lukte ook. :)

Ik heb net eens gekeken welke OxygenOS versie gedraaid wordt: blijkbaar idd. 2.2.0-x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Archeon schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 17:02:
2 Weken? Auch. Maar als dat zo is: jammer dan. Ik zal er niet van doodgaan; Vroegâh deden we het helemaal zonder telefoon en dat lukte ook. :)
Je hebt vast nog wel ergens een oude liggen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
Dat zou je denken hé? :)
Maar niet dus. Mijn vorige telefoon heb ik tweedehands verkocht en ik heb er geen andere...
Oh well, zo erg is dat niet.

Ik ben wel benieuwd wanneer ik eindelijk eens iets ga horen van OnePlus 2de level support...
Pagina: 1 ... 23 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus X] Het grote accesoires topic
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus X] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus X] Rooten & Custom ROM's
- RMA: [OnePlus] RMA & Support