Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-08 15:31
Valandil schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 22:47:
[...]

Neuh, ik gebruik slechts 1 nummer. Al jaren en dat werkt prima.
Wel kan je de OnePlusX uitbreiden met een microSD en dat is wel een dikke plus.

Welk hoesje is aan te raden? Als hij valt ben ik weer terug bij af, maar wil ook niet een hoesje waarmee het gelijk op een groot log apparaat oogt.
Daarvoor kan je beter hier terecht:
[OnePlus X] Het grote accesoires topic

Een hoesje is in elk geval nodig, want hij is extreem glad en breekbaar. Ik heb zelf de sandstone case en kan hem je aanraden. Voelt erg prettig aan en je Oneplus X blijft er mooi uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
stansfield schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 20:30:
[...]

Tnx. En voor 250 euro is dit de meeste waar voor je geld toch? Zag ook een sony z3 compact voor 224 euro. Maar die is wel iets minder toch qua specs?
Totaal gaat dit toestel je incl verzendkosten 289 euro kosten geloof ik.
De z3 compact heeft een minder scherm (qua resolutie), maar betere accuduur, een iets betere versie van de 801 processor en kleiner formaat. Dus dat zou ook een goede keuze kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .je
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 17:22

.je

Iemand enig idee / enige ervaring over wat er gebeurd met je WhatsApp wanneer je dualsim wilt gebruiken met de OnePlus X en beide SIM kaartjes hebben een eigen dataplan?

Ik las op het internet dat WhatsApp geen dualsim ondersteund. Ik zal echter wel erg graag m'n eerste SIM houden op WhatApp en ben dus bang dat die mogelijkheid stopt wanneer ik mn tweede SIM erin doe.

Wat internet zoeken wees me op een een appje waarmee dualsim wel mogelijk is. Deze staat oa op het XDA forum (OGWhatsApp). Helaas staat de status van die app op "Abandoned" en schijnt de laatste versie van ergens rond 2014-08-04 te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:00
.je schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 13:39:
Iemand enig idee / enige ervaring over wat er gebeurd met je WhatsApp wanneer je dualsim wilt gebruiken met de OnePlus X en beide SIM kaartjes hebben een eigen dataplan?

Ik las op het internet dat WhatsApp geen dualsim ondersteund. Ik zal echter wel erg graag m'n eerste SIM houden op WhatApp en ben dus bang dat die mogelijkheid stopt wanneer ik mn tweede SIM erin doe.

Wat internet zoeken wees me op een een appje waarmee dualsim wel mogelijk is. Deze staat oa op het XDA forum (OGWhatsApp). Helaas staat de status van die app op "Abandoned" en schijnt de laatste versie van ergens rond 2014-08-04 te zitten.
Ik heb geen ervaring met dualsim, maar wel met WhatsApp :)
WhatsApp maakt gebruik van een account, niet van wat er op jouw simkaart(en) staat/staan die je in de telefoon stopt. Jouw telefoonnummer is jouw accountnaam, maar die kan je best wijzigen in elk willekeurig nummer (zolang je daar maar SMS op kan ontvangen voor bevestiging). Dus als jij er een tweede SIM in doet, maar vervolgens je account in WhatsApp gewoon laat staan zoals ie nu is (niets dus eigenlijk), dan zou dat geen enkel probleem moeten zijn.

WhatsApp ondersteund geen dualsim in de zin van dat je makkelijk kan wisselen tussen twee accounts (nummers dus). Maar als dat juist is wat jij niet wil, maar het op één account wil houden, dan zou dat perfect moeten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Ik gebruik al jaren whatsapp voor 2 nummers (dualsim). Ook op de Oneplus X werkt dit prima, als je als volgt configureert:

- Whatsapp installeren, verifieren voor 1 vd 2 telefoonnummers
- Disa installeren, whatsapp plugin selecteren in Disa, verifieren voor het andere telefoonnummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwas
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 19:56
Dat werkt inderdaad perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 19:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

buddow schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:32:
Ik gebruik al jaren whatsapp voor 2 nummers (dualsim). Ook op de Oneplus X werkt dit prima, als je als volgt configureert:

- Whatsapp installeren, verifieren voor 1 vd 2 telefoonnummers
- Disa installeren, whatsapp plugin selecteren in Disa, verifieren voor het andere telefoonnummer
Volgens mij hoeft dit (disa) niet eens, als ik in Spanje ben is mijn data voor de NL-sim uitgeschakeld en gebruik ik dus voor whatsapp de Spaanse sim, maar de ontvangende kant ziet gewoon mijn persoon als afzender, ook ontvangen gaat gewoon zoals normaal.

dus volgens mij gebruikt whatsapp 1x te nummer als verificatie, maar daarna gebruikt hij je WHATSAPP ACCOUNT ZONDER OOK MAAR IETS MET JE TELEFOONNUMMER TE DOEN. (oops sorry van de caps)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Is er al iemand die een custom rom draait of stock android? Ik las over cyanogenmod dat het nog niet helemaal af is?
Is er al een rom op de nieuwste android versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Thonz schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 15:17:
Is er al iemand die een custom rom draait of stock android? Ik las over cyanogenmod dat het nog niet helemaal af is?
Is er al een rom op de nieuwste android versie?
Natuurlijk is het leuk om iets met een andere rom te doen, maar in dit geval vraag ik me af waarom? Sneller zal hij vast niet worden.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:56
Iemand ervaring met zowel de oneplus x als de nexus 5x?

Heb toch wat moeite met de keuze ;)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:27
Valandil schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 18:50:
Iemand ervaring met zowel de oneplus x als de nexus 5x?

Heb toch wat moeite met de keuze ;)
Ervaring nee al heb ik uiteraard wel beide toestellen overwogen.
Prijstechnisch vind ik de 5x te duur voor wat je krijgt. Het had een ander verhaal geweest als je de 5x ook hier voor €379 zou kunnen kopen. Nu is de Galaxy S6 een veel betere deal al moet je touchwiz wel accepteren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:47
Man wat ben ik blij dat ik ben geupgrade van me s4. Snel is ie zeker. Batterij veel beter, maandag is kijken hoe die t uithoudt op een schooldag.
Knap gedaan oneplus!

On a side note: mis wel wat kleine features in OOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 23:07
Pinin schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 18:31:
[...]

Natuurlijk is het leuk om iets met een andere rom te doen, maar in dit geval vraag ik me af waarom? Sneller zal hij vast niet worden.
Waarom niet? Sneller kan wel degelijk, meerdere functies in het OS, betere accuduur, etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:56
Miki schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 18:58:
[...]

Ervaring nee al heb ik uiteraard wel beide toestellen overwogen.
Prijstechnisch vind ik de 5x te duur voor wat je krijgt. Het had een ander verhaal geweest als je de 5x ook hier voor €379 zou kunnen kopen. Nu is de Galaxy S6 een veel betere deal al moet je touchwiz wel accepteren :+
De S6 is m.i. een high end telefoon in een hele andere prijsklasse. 200 euro hoger dan de oneplus x. De nexus schommelt (even met de mediamarkt btw actie in het achterhoofd) er net tussen. Daarnaast ben ik niet tevreden over mijn huidige S5. Camera is prima, accu ook goed, maar er komt lucht achter het scherm en de hoeveelheid vastlopers de afgelopen 1,5 jaar is meer dan 70x

Na de galaxy S, S2, S5, nu voor mij even geen Samsung.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Met root en een custom kernel, kan ik de stockrom zwaar waarderen.
Geen bloatware van Sony, Samsung oid. Ook niet de updates van een Nexus maar ik ben nog tevreden op Android 5.1.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Stalensnuitje schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 19:28:
[...]

Waarom niet? Sneller kan wel degelijk, meerdere functies in het OS, betere accuduur, etc etc
Nou ik bestrijd het ook niet hoor ;) maar volgens mij is Oxygen al lekker uitgekleed en snel. Je zal misschien wat meer functies van Cyanogenmod hebben, maar ik kan me voorstellen dat er wat mogelijkheden van Oxygen verdwijnen (maar weet dat niet zeker). Van de accuduur geloof ik best dat er winst te halen valt, want dat kan wel wat beter.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-09 20:03
Ik had steeds last van een wegvallende dataverbinding en het lijkt beter te gaan nu ik een andere APN heb gekozen. Ik heb een abo van Simyo en heb m'n APN geswitched van 'internet' naar 'portalmmm.nl'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valandil schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 19:32:
[...]

De S6 is m.i. een high end telefoon in een hele andere prijsklasse. 200 euro hoger dan de oneplus x. De nexus schommelt (even met de mediamarkt btw actie in het achterhoofd) er net tussen. Daarnaast ben ik niet tevreden over mijn huidige S5. Camera is prima, accu ook goed, maar er komt lucht achter het scherm en de hoeveelheid vastlopers de afgelopen 1,5 jaar is meer dan 70x

Na de galaxy S, S2, S5, nu voor mij even geen Samsung.
Ik was ook een zware Samsung adept (ontelbare)en overgestapt op Chinees. Heb nu een OP X een Xiaomi RedMi Note 2 Prime en een ZUK Z1 en dat zijn stuk voor stuk prima telefoons en kunnen zeker de vergelijking aan met de veel te dure Samsungs en Iphone's
Ook even geen Samsungs meer voor mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
buddow schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:04:
[...]

Na wat heen en weer mailen met support desk van Oneplus hebben ze besloten dat ie retour mag. Ben benieuwd hoe dat zal gaan met de garantie, houd jullie op de hoogte
Er is een nieuw exemplaar onderweg! Getest en m'n klacht was terecht, 5 min later is er een replacement order aangemaakt. Valt me zeker niet tegen. Het proces is wat omslachtig en gaat niet supersnel, maar met een nieuwe telefoon ben ik natuurlijk zeer tevreden.

[ Voor 11% gewijzigd door buddow op 17-01-2016 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Pinin schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 20:17:
[...]

Volgens mij hoeft dit (disa) niet eens, als ik in Spanje ben is mijn data voor de NL-sim uitgeschakeld en gebruik ik dus voor whatssapp de Spaanse Sim, maar de ontvangende kant ziet gewoon mijn persoon als afzender, ook ontvangen gaat gewoon zoals normaal.

dus volgens mij gebruikt whattsapp 1x te nummer als verificatie, maar daarna gebruikt hij je WHATTSAPP ACCOUNT ZONDER OOK MAAR IETS MET JE TELEFOONNUMMER TE DOEN. (oops sorry van de caps)
Dit ja, ik gebruik in Azie altijd lokaal gekochte simkaarten maar activeer Whatsapp hierop niet zodat ik gewoon met mijn Nederlandse nummer account Whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 22:17
Verwijderd, had bericht onderaan niet gezien.

[ Voor 77% gewijzigd door Snobbieh op 18-01-2016 10:51 ]

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezio Auditore
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-07 10:52
Shit.
Ik ervaar plotseling enorme slechte batterij performance.
1 dag haal ik niet eens, terwijl ik gewoon aan het werk ben en bijna niet op mijn telefoon kijk.
Heeft iemand anders hetzelfde probleem?

Daarnaast erger ik mij mateloos aan het niet automatisch connecten naar Wifi.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet zo tevreden meer ben als in het begin. Deze basiselementen moeten gewoon goed werken, verder doe ik vrij weinig met mijn telefoon.

[ Voor 38% gewijzigd door Ezio Auditore op 18-01-2016 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:05

Zewatanejo

Fine Thanks!

Heisenbug schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 21:15:
Ik had steeds last van een wegvallende dataverbinding en het lijkt beter te gaan nu ik een andere APN heb gekozen. Ik heb een abo van Simyo en heb m'n APN geswitched van 'internet' naar 'portalmmm.nl'.
Dank voor de tip. Eens kijken of dit inderdaad ook voor mij werkt. Ik had er ook last van.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ezio Auditore schreef op maandag 18 januari 2016 @ 20:08:
Shit.
1 dag haal ik niet eens, terwijl ik gewoon aan het werk ben en bijna niet op mijn telefoon kijk.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet zo tevreden meer ben als in het begin. Deze basiselementen moeten gewoon goed werken, verder doe ik vrij weinig met mijn telefoon.
Factory reset?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Dit is hier niet de bedoeling.

[ Voor 73% gewijzigd door RoD op 21-01-2016 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRobert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-07 15:12

RRRobert

Fokker in ruste

Ezio Auditore schreef op maandag 18 januari 2016 @ 20:08:
Shit.

Nope. Niet toevallig recent een app geïnstalleerd of bijgewerkt? Dat zijn toch meestal de eerste zaken die je moet uitsluiten, denk ik zo.

Ik ben na bijna 8 weken nog steeds zeer tevreden. Juist de zaken als de accuduur en wifi-connectiviteit vallen mij in positieve zin op. Bij mij op 't werk hebben we een tamelijk zwak wifi netwerk, maar met deze telefoon heb ik in alle uithoeken van het pand nog steeds een goede verbinding, en da's voor het eerst.

Eén minpuntje heb ik, en dat is dat ik vorige week een Nilkin screen protector op de telefoon heb aangebracht. Ook ik heb last van de 'randjes', alhoewel ik wel het idee heb dat ze heel geleidelijk aan iets smaller aan her worden zijn.

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoWTM
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-02 11:14
Beste tweakers,

ik heb nu al een aantal maanden de OnePlus X en bevalt me erg goed,
al vind ik wel dat de fotos nogal slecht zijn, en ook wat software matige foutjes.

Ik merk als ik whatsapp wil sluiten via de home knop, het soms gewoon 3 a 4 seconden duurt, nadat het
zwart scherm geeft, pas weer verder gaat.

Ook bij het maken van fotos, zowel camera als snapchat, is het niet mogelijk om de flits te gebruiken... heel erg raar, iemand hier ervaring mee?

Heracles Almelo | Borussia Dortmund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Bij de camera de opties scherpe foto / hdr en schoonheid uitzetten, dan krijg je optie tot flits.
Voor de rest ervaar ik wel wat schoonheidsfoutjes maar geen traagheid in wisselen tussen apps / ook niet mbt WhatsApp. Maar ik gebruik dan ook een custom kernel, wellicht scheelt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:05
Na 2 maanden alleen maar lof, na de softwareupdates zijn wat mij betreft de vervelende bugs eruit gehaald. Nog nooit zo'n fijn toestel gehad. Ook tevreden over de kwaliteit van de foto's, al gebruik ik hier niet de standaard app voor maar Open Camera.
Batterij wat mij betreft ook prima, standaard 2 dagen en bij flink zwaar gebruik gaat hij na 1 volle dag al aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Hier na 2 maanden de OnePlus X weer verkocht, en weer terug naar mijn oude vertrouwde LG G3 (Met CM13 en custom kernel).

Toch gevoel dat het bij de OPx allemaal net niet was, gekke software fouten, matige camera kwaliteit, soms leeglopende batterij gekke haperingen. Jammer, formaat en bouwkwaliteit waren perfect. Kijken of ik in 2016 een andere leuke Chinese mid-ranger op de kop tik. Ben wel 5inch formaat erg gaan waarderen. Dat ga ik missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Vanavond nieuwe update! 2.2.0 in de lucht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Miki schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:44:
Vanavond nieuwe update! 2.2.0 in de lucht :)
This update will include:
Manual mode for Camera App
Save to SD card option in Camera App
USSD bug fix for India
Added dual SIM preferences back in system settings
OTA App upgrade
Security patches
General bug fixes and optimizations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Vandaag maar eens checken dan.
Op zich nog altijd tevreden met dit toestel hoor, ik kan niet echt grote minpunten noemen. Daarnaast haal ik zo goed als altijd 3 dagen op 1 lading.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
SToRM666 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:27:
Vandaag maar eens checken dan.
Op zich nog altijd tevreden met dit toestel hoor, ik kan niet echt grote minpunten noemen. Daarnaast haal ik zo goed als altijd 3 dagen op 1 lading.
Hoe red je 3 dagen dan? Wat is je screen on time na 3 dagen? Gebruik je 3g bluetooth of 4g?

[ Voor 4% gewijzigd door Galukon op 25-01-2016 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:23

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Chris.nl schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:47:
[...]
USSD bug fix for India
OTA App upgrade
Security patches
Ben al zeer tevreden met de telefoon. Echter die SD optie camera, en Manual Mode wat hopelijk betere kwaliteit levert, dan ben ik alleen nog meer tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Update is al handmatig te installeren. 'k Denk dat ik er vanavond ff voor ga zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Chris.nl schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:47:
[...]
USSD bug fix for India
OTA App upgrade
Security patches
Klinkt goed, iemand een idee wat er wordt bedoeld met de "dual sim preferences back in system setting"

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Laatst online: 22-09 23:07
Geen idee hoe het er in 2.1.3 uitzag, maar in 2.2.0 zo: https://www.dropbox.com/s/k6k5r9t2rlvc847/220_sim.png?dl=0

Maar goed, ik gebruik er ook maar 1.

Camera opslaan op SD en manual mode zit er idd ook in, misschien toch maar weer eens terug naar de stock app ipv Camera MX ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Stalensnuitje schreef op maandag 25 januari 2016 @ 19:26:
Geen idee hoe het er in 2.1.3 uitzag, maar in 2.2.0 zo: https://www.dropbox.com/s/k6k5r9t2rlvc847/220_sim.png?dl=0

Maar goed, ik gebruik er ook maar 1.

Camera opslaan op SD en manual mode zit er idd ook in, misschien toch maar weer eens terug naar de stock app ipv Camera MX ;)
'Calls' en 'SMS Messages' zijn toegevoegd zo te zien, bij het kiezen van een voorkeursim, voor de rest zie ik geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04
Blijkbaar heeft OnePlus maar 1 desktopje staan onder een bureau voor de uitrol van de update want deze komt maar niet binnen..

[ Voor 18% gewijzigd door Samplex op 26-01-2016 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samplex schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:02:
Blijkbaar heeft OnePlus maar 1 desktopje staan onder een bureau voor de uitrol van de update want deze komt maar niet binnen..
Handmatige installatie is zo gepiept,gisteren gedaan 5 minuten werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:00:
[...]

Handmatige installatie is zo gepiept,gisteren gedaan 5 minuten werk :)
Dat is niet de update voor de Europese modellen maar de India update toch?

Kan je m ook dan installeren als je TWRP zonder root actief hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
De officiële volledige rom is ook al te downloaden. link
Samplex schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:22:
Dat is niet de update voor de Europese modellen maar de India update toch?

Kan je m ook dan installeren als je TWRP zonder root actief hebt?
Wat ik nu link is de firmware vanaf oneplus.net

Als ik het goed heb begrepen, kan je die volledige ROM flashen met TWRP. info Ik ga zelf altijd even terug naar de stock recovery om te flashen.

Ik ben tevreden met deze OOS 2.2.0 update. Ik ben nog geen schoonheidsfoutjes tegengekomen, zoals bijvoorbeeld het niet goed werken van de animatie(s) van de snelle intstellingen. Camera kan nu foto's opslaan naar de SD kaart en 't is ook prettig dat ze nu laten zien tot wanneer Android 5.1.1 is voorzien van alle beveiligings-patches.

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/OPX/Screenshot_2016-01-26-11-48-34.jpg

Kortom; ik was al tevreden met OOS 2.1.3x maar dit is weer een vooruitgang.

Voor wie het boeit; ik heb alle update's, volledige ROMs en stock recovery op m'n servertje gezet.

Download, naam:tweaker / wachtwoord:tweaker
Link werkt niet met Internet Explorer en sommige andere browsers, wel met Google Chrome (ook mobiel)
Een FTP programma gebruiken kan ook, host:chrisnl.asuscomm.com

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/OPX/ftpx.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Chris.nl op 04-08-2016 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik kan de update nog niet vinden.
Galukon schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:35:
Hoe red je 3 dagen dan? Wat is je screen on time na 3 dagen? Gebruik je 3g bluetooth of 4g?
Mobiel internet staat zo goed als nooit aan en bluetooth ook niet. Ik zet meestal zo tegen de middag mijn wifi aan en dat blijft aan staan tot ik ga slapen. Mijn schermtijd zal ik eens moeten bekijken, maar ik gok een 3-tal uur. Ik gebruik het toestel vooral voor whatsapp en af en toe bellen/smsen en een spel spelen, maar voor de rest gebruik ik m niet zo intensief.

[ Voor 3% gewijzigd door SToRM666 op 26-01-2016 12:21 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:09
Chris.nl schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:03:
De (niet officiële?) volledige rom is ook al te downloaden. link

[...]

Volgens mij maakt dat weinig uit, je kan de taal instellen op Nederlands. Mijn VodafoneNL SIM pakte ie ook zonder problemen.

Als ik het goed heb begrepen, kan je die volledige ROM flashen met TWRP. info

Ik ben tevreden met deze OOS 2.2.0 update. Ik ben nog geen schoonheidsfoutjes tegengekomen, zoals bijvoorbeeld het niet goed werken van de animatie(s) van de snelle intstellingen. Camera kan nu foto's opslaan naar de SD kaart en 't is ook prettig dat ze nu laten zien tot wanneer Android 5.1.1 is voorzien van alle beveiligings-patches.

[afbeelding]

Kortom; ik was al tevreden met OOS 2.1.3x maar dit is weer een vooruitgang.

Voor wie het boeit; ik heb alle update's, volledige ROMs en stock recovery op m'n servertje gezet.

Download, naam:tweaker / wachtwoord:tweaker
Link werkt niet met Internet Explorer en sommige andere browsers, wel met Google Chrome (ook mobiel)
Een FTP programma gebruiken kan ook, host:chrisnl.asuscomm.com

[afbeelding]
Bedankt!
Handige backup. :)

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Graag gedaan, sommige bestanden zijn soms (tijdelijk) niet meer te downloaden op XDA wegens Gdrive/Dropbox quota.

[ Voor 8% gewijzigd door Chris.nl op 26-01-2016 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:16

crashtestdummy

Ajoeto member

AnTuTu Benchmark
- Oxygen versie 2.1.3: 48596
- Oxygen versie 2.2.0: 49919

Nette scores lijkt me

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 22:48
Heeft toevallig iemand kunnen zien of er aan de radio(niet de app) ook iets veranderd is bij de 2.2.0 update? :)

Indien de versienummers verschillen, is het wellicht interessant de update toch even te doen zodat de firmware weer up to date is om vervolgens weer over te stappen op CM12.1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Bij OOS 2.2.0 heeft de radio app versienr 5.1.1-2
Wat ut was weet ik niet.

- edit -

O wacht volgens mij bedoel je de radio firmware versie.... Hoe kan je die checken?

[ Voor 40% gewijzigd door Chris.nl op 26-01-2016 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Chris.nl schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 18:28:
Bij OOS 2.2.0 heeft de radio app versienr 5.1.1-2
Wat ut was weet ik niet.

- edit -

O wacht volgens mij bedoel je de radio firmware versie.... Hoe kan je die checken?
Bij mij heeft de radio app versie nr 5.1.1-50, ik heb de update 2.2.0 nog niet gehad/geinstalleerd. Zit er in de update een oudere versie, of staat dat getal achter het streepje ergens anders voor? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Al sla je me dood....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
ik bedoelde inderdaad de radiofirmware :) Dit kan je terugvinden bij Baseband (smalband als je smartphone in het NL staat) version als ik mij niet vergis.

Deze info zou moeten staan onder Info bij je instellingen.

[ Voor 11% gewijzigd door Wouter06 op 26-01-2016 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Wouter06 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:20:
ik bedoelde inderdaad de radiofirmware :) Dit kan je terugvinden bij Baseband (smalband als je smartphone in het NL staat) version als ik mij niet vergis.

Deze info zou moeten staan onder Info bij je instellingen.
Dan staat het in de screenshot die ik eerder geplaatst had, MPSS.DI.4.0.1.c7-00013-M8974AAAAANAZM-1 maar dat had je waarschijnlijk al gezien :+ Kan iemand de smalband versie van OOS 2.1.3x posten? Misschien verschilt ie al met jou huidige CM12.1?

[ Voor 16% gewijzigd door Chris.nl op 26-01-2016 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
Chris.nl schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:31:
[...]

Dan staat het in de screenshot die ik eerder geplaatst had, MPSS.DI.4.0.1.c7-00013-M8974AAAAANAZM-1 maar dat had je waarschijnlijk al gezien :+ Kan iemand de smalband versie van OOS 2.1.3x posten? Misschien verschilt ie al met jou huidige CM12.1?
Die bij mij (2.1.3x) is exact hetzelfde als jij post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
Chris.nl schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:31:
[...]

Dom van me! Ik heb je screenshot idd gezien, maar er niet bij stil gestaan dat het er ook op stond!
Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NffELbr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cNN4VuD.jpg

Iemand enig idee waarom Snapchat plots zo ongeloofelijk veel batterij zuipt? Ik heb het niet eens gebruikt in die tijd (buiten om te kijken wat er zo veel batterij verbruikt kon hebben)! Gisterenavond is het begonnen. Ik zit nog op OOS 2.1.3-x trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door Japeroen op 27-01-2016 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Nu online
Japeroen schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:18:
[afbeelding]

[afbeelding]

Iemand enig idee waarom Snapchat plots zo ongeloofelijk veel batterij zuipt? Ik heb het niet eens gebruikt in die tijd (buiten om te kijken wat er zo veel batterij verbruikt kon hebben)! Gisterenavond is het begonnen. Ik zit nog op OOS 2.1.3-x trouwens.
Misschien een bagger update gehad vanuit SnapChat? In het verleden al vaker voorgekomen dat die app voor problemen zorgde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bieske
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08 19:23
Razer schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:41:
[...]

Misschien een bagger update gehad vanuit SnapChat? In het verleden al vaker voorgekomen dat die app voor problemen zorgde.
Of app hangt vast in een bepaald proces?
Wellicht verhelpt de app opnieuw starten of de telefoon opnieuw starten al het probleem. Ik heb dat eerder ook wel eens gehad met bepaade apps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Japeroen schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:18:
[afbeelding]

[afbeelding]

Iemand enig idee waarom Snap hart plots zo ongeloofelijk veel batterij zuipt? Ik heb het niet eens gebruikt in die tijd (buiten om te kijken wat er zo veel batterij verbruikt kon hebben)! Gisterenavond is het begonnen. Ik zit nog op OOS 2.1.3-x trouwens.
12 GPS gebruik lijkt me niet gezond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
majoh schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:34:
[...]
12 GPS gebruik lijkt me niet gezond?
Inderdaad, zeker al omdat locatiebepaling afstond...
Anyways, een reboot lijkt het opgelost te hebben. Daar kon ik eigenlijk wel zelf aan gedacht hebben... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Word de ota al uitgerold en hebben jullie hem al ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Hij wordt uitgerold. Maar nog niet hier zo ver ik kan lezen op het OnePlus forum.

Laatste keren was het ongeveer 3 dagen na de start dat hij hier ook uitgerold werd. Dus verwacht het voor t weekend nog...

Geen geduld? Kun je zipje van hierboven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
heeft iemand een oplossing voor de Call Unanswered and forwarded melding?
Is er trouwens ook een makkelijke manier (zonder root toegang) om die 2.2.0 update te installeren?

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Lanithro schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 15:02:
Is er trouwens ook een makkelijke manier (zonder root toegang) om die 2.2.0 update te installeren?
Update.zip op je interne geheugen of SD kaart zetten.
Telefoon uitschakelen
Telefoon inschakelen terwijl je de volume-down knop ingedrukt houdt, ingedrukt houden totdat je in de recovery komt.
Recovery spreekt voor zich.... 't Is echt een makkie.

[ Voor 7% gewijzigd door Chris.nl op 28-01-2016 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Als ik 2.1.3x heb hoef ik alleen maar OnePlusOxygen_14_OTA_006-008_patch_201601221550.zip te gebruiken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Lanithro schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 15:42:
Als ik 2.1.3x heb hoef ik alleen maar OnePlusOxygen_14_OTA_006-008_patch_201601221550.zip te gebruiken toch?
Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
hmmm update staat er op maar ik kan niet vinden waar ik mijn fotos kan opslaan op de SD kaart. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Lanithro schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 16:31:
hmmm update staat er op maar ik kan niet vinden waar ik mijn fotos kan opslaan op de SD kaart. Iemand een idee?
Als je in de camera app / zoeker van links naar rechts veegt komt er o.a. een extra instellingen knop tevoorschijn. Kwestie van even klooien dan vind je um wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand het zip bestand sturen? De enige die ik tegen ben gekomen is een uit India weet niet of dat kwaad kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 21:02:
Kan iemand het zip bestand sturen? De enige die ik tegen ben gekomen is een uit India weet niet of dat kwaad kan?
Kan ws geen kwaad, maar hier in ieder geval mijn backup van alle zip's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Update 2.20 zojuist ontvangen :)

Het is erg vroeg om er al conclusies eraan te verbinden maar tot nu toe geen gekke dingen ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-09 21:28
Hi everyone,

We will start our incremental rollout of OxygenOS 2.2.0 on OnePlus X today. This update will include:
  • Manual mode for Camera App
  • Save to SD card option in Camera App
  • USSD bug fix for India
  • Added dual SIM preferences back in system settings
  • OTA App upgrade
  • Security patches
  • General bug fixes and optimizations
Again, if you don't get the update right away, please be patient. As always, we look forward to hearing your feedback.
https://forums.oneplus.ne...n-oneplus-x-today.425954/

Foto's op sd opslaan was toch wel een mogelijkheid waar ik op zat te wachten.

[ Voor 5% gewijzigd door WhiteAss op 30-01-2016 09:35 . Reden: Typo/layout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Miki schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 08:44:
Update 2.20 zojuist ontvangen :)
Hier ook net binnen en geïnstalleerd ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atrax
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 12:10
Ook net binnen.
Schoonheidsfoutje bij downloaden: "Nog 10 seconden links".....ergens is de vertaling iets te letterlijk gegaan :)

[ Voor 20% gewijzigd door Atrax op 30-01-2016 10:04 ]

11x Eging 245Wp & Involar MAC250A = 2695Wp, richting: Zuid, helling: 20º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook dat als een app geüpdatet wordt dat deze dan van de SD kaart weer naar de telefoon wordt verplaatst? En iemand een idee of dit ingesteld kan worden dat dit niet meer gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BubbaNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-09 18:21
Vanochtend geüpdatet, zover geen issues. SIM selectie voor voice is erg welkom. Van de week eens goed door testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Sinds de update lukt het mij niet meer om naar het menu te gaan, ik krijg dan de melding dat er geen actieve apps aanwezig zijn. Meer mensen met dit probleem? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
MensionXL schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:27:
Sinds de update lukt het mij niet meer om naar het menu te gaan, ik krijg dan de melding dat er geen actieve apps aanwezig zijn. Meer mensen met dit probleem? :)
Nope, dit is een nieuwe. Misschien kan je het oplossen door de telefoon 1x op te starten in veilige modus, en daarna opnieuw op te starten?

Opstarten in veilige modus doe je door op de powerknop te drukken totdat je het Uitschakelen / Herstarten / Schermafdruk menu te zien krijgt. Vervolgens de optie Uitschakelen ingedrukt houden totdat de de popup Opnieuw opstarten in veilige modus te zien krijgt. Suc7!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

MensionXL schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:27:
Staat je Google Search bar uit? Lees op andere fora dat dat het probleem zou kunnen veroorzaken... Een bugje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

majoh schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:45:
[...]

Staat je Google Search bar uit? Lees op andere fora dat dat het probleem zou kunnen veroorzaken... Een bugje dus.
Nice, die had ik inderdaad 'net' (gisteren) uitgezet. Opnieuw aanzetten heeft het opgelost, held! :D
Chris.nl schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:38:
[...]

Nope, dit is een nieuwe. Misschien kan je het oplossen door de telefoon 1x op te starten in veilige modus, en daarna opnieuw op te starten?

Opstarten in veilige modus doe je door op de powerknop te drukken totdat je het Uitschakelen / Herstarten / Schermafdruk menu te zien krijgt. Vervolgens de optie Uitschakelen ingedrukt houden totdat de de popup Opnieuw opstarten in veilige modus te zien krijgt. Suc7!!
Goede tip voor als er de volgende keer iets niet goed werkt, deze functie ken ik ook niet! :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 11:59

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Ook vanavond geupdate. De update bevalt me er goed tot nu toe. Save to SD vanuit de camera app, en de manual settings in de camera app maken deze update erg fijn.

Erg mooi om te zien hoe je nu kan scherpstellen met het draaiwiel, het voelt direct als echt een camera. Nu heb ik met mijn Sony A7 natuurlijk niks te klagen, maar deze extra functionaliteit is echt heel erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:45

timovd

Voorsprong door techniek

Gebruikt er iemand hier een app zoals Blue light filter of Twilight? Bij de laatste wordt het zwart op het scherm als rood weergegeven en dat wil je juist niet op een OLED. Zijn er specifieke apps voor dit type schermen of bepaalde setting?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Ik krijg elke keer de melding als ik een oproep heb gemist: Call unanswered call forwarded. Dit wil ik uit hebben, als ik het via het menu doet, krijg ik de melding dat het niet mag van mijn provider (KPN),

Ik wil een mooi icoontje bovenaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Lanithro op 02-02-2016 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Hoe is de 4G van deze telefoon?

Mijn huidige iPhone5 (niet S) ondersteunt geloof ik niet alle 4G-banden van Telfort. Dus heb ik op een normale werkdag circa 1 minuut 4G-verbinding als ik met de trein van Amersfoort naar Utrecht langs een mast rijdt. |:( Niet heel handig.

Uit de vergelijkfunctie:
OnePlus X
Frequentiebereik (mobiel) 850MHz, 900MHz, 1800MHz , 1900MHz , 2100MHz , 2600MHz
iPhone 5
Frequentiebereik (mobiel) 850MHz, 900MHz, 1800MHz , 1900MHz , 2100MHz

Ergens uit een bron lees ik dat de iPhone 5 alleen de 1800MHZ 4G kan gebruiken, en dat die dekking bij Telfort beperkt is. Anywho, long story short: heeft de OnePlus X wel 4G-dekking op alle gangbare netwerken?

Als dit goed zit ben ik eigenlijk voor die ~280,- wel overtuigd. Tenzij iemand een vergelijkbaar (qua formaat en zonder bloatware) Chinees toestel weet met betere accuprestaties.

Beetje offtopic:
Aangezien het niet gegarandeerd is dat elke game op elke telefoon draait, en dit niet om een mainsteam toestel gaat: weet iemand of het spel Hearthstone (van Blizzard) hier gewoon goed op werkt? Het klinkt stom maar dit is voor mij een absolute must i.v.m. lange saaie treinreizen :D

[ Voor 17% gewijzigd door Fiddle op 02-02-2016 16:46 ]

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Fiddle schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:36:
heeft de OnePlus X wel 4g dekking op alle gangbare netwerken?
Ja.

Je zou de mi5 nog even kunnen afwachten:
nieuws: Xiaomi presenteert Mi 5-smartphone op 24 februari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Mmh, goeie tip, dank, ik heb gelijk de Mobile World Congress rond 24 februari even in mijn agenda gezet om in de gaten te houden!

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:06
Ohmarinus schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 01:43:
Ook vanavond geupdate. De update bevalt me er goed tot nu toe. Save to SD vanuit de camera app, en de manual settings in de camera app maken deze update erg fijn.

Erg mooi om te zien hoe je nu kan scherpstellen met het draaiwiel, het voelt direct als echt een camera. Nu heb ik met mijn Sony A7 natuurlijk niks te klagen, maar deze extra functionaliteit is echt heel erg fijn.
Wat bedoel je precies met het draaiwiel? Ik heb wel een scherpstel cirkel, welke ik na het drukken in scherm weg kan slepen van het "vizier", maar ik snap niet hoe dit werkt... Ik heb geen "draaiwiel" kunnen ontdekken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Hearthstone werkt bij mij gewoon goed.
En ik denk dat dr mi5 wel wat meer gaat kosten als een opx mbt de snap 820.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
pixels66 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 17:17:
[...]

Wat bedoel je precies met het draaiwiel? Ik heb wel een scherpstel cirkel, welke ik na het drukken in scherm weg kan slepen van het "vizier", maar ik snap niet hoe dit werkt... Ik heb geen "draaiwiel" kunnen ontdekken..
Met de nieuwe update is het mogelijk om de camera op handmatig te zetten, op dezelfde manier hoe je van foto naar video switcht (staat onder video geloof ik).

Als de camera op handmatig is gezet krijg je onder in beeld een paar icoontjes, een van de icoontjes is voor de focus als je hier op drukt krijg je het desbetreffende draaiwiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123paultje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-09 16:23
BubbaNL schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 22:20:
Vanochtend geüpdatet, zover geen issues. SIM selectie voor voice is erg welkom. Van de week eens goed door testen
Hier werkt de keuze voor uitgaande simkaart niet meer, nadat een contact vanuit de dialer gebeld word pakt hij steeds simkaart 1 ipv de keuze te geven en word de instelling ook terug gezet op sim 1.

Meer mensen die dit probleem ondervonden hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:05

Zewatanejo

Fine Thanks!

123paultje schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 22:29:
[...]

Hier werkt de keuze voor uitgaande simkaart niet meer, nadat een contact vanuit de dialer gebeld word pakt hij steeds simkaart 1 ipv de keuze te geven en word de instelling ook terug gezet op sim 1.

It's not a bug, it's a feature :)

instellingen>simkaarten>voorkeurssimkaartvoor>oproepen>selecteer dan: "elke keer vragen"

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:29
[...]

Ik heb dit ook gehad, terwijl die bij de SIM instellingen wel goed stond.
Cache van de dialer cleanen fixte dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BubbaNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-09 18:21
[...]

Als ik de instelling voor calls op sim2zet blijft hij daarmee uitbellen. Gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Ik ben erg tevreden met de OnePlus X, maar sinds de 2.2.0 update zijn foto's soms corrupt opgeslagen (zowel op SD als Intern geheugen) in weinig licht situaties, mogelijk als alleen als de ISO waarde heel hoog is. Heb geen voorbeeld foto's nog die ik op internet zou willen zetten, ga dat nog proberen te reproduceren, hebben jullie dit issue toevallig ook na de laatste update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
Ik had dat incidenteel al voor de 2.2.0 update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Daantje20 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:33:
Ik ben erg tevreden met de OnePlus X, maar sinds de 2.2.0 update zijn foto's soms corrupt opgeslagen (zowel op SD als Intern geheugen) in weinig licht situaties, mogelijk als alleen als de ISO waarde heel hoog is. Heb geen voorbeeld foto's nog die ik op internet zou willen zetten, ga dat nog proberen te reproduceren, hebben jullie dit issue toevallig ook na de laatste update?
Nee, nog niet 1x gehad... Zal vanavond eens wat klooien om te kijken of ik het kan reproduceren.

- edit -

'k Heb tientallen foto's geschoten, ook met hoogste ISO, maar geen corrupte foto's kunnen maken.
Misschien omdat ik een custom kernel gebruik?

[ Voor 11% gewijzigd door Chris.nl op 04-02-2016 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar blijf de android update voor opx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
bas-r schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:45:
[...]

Ik heb dit ook gehad, terwijl die bij de SIM instellingen wel goed stond.
Cache van de dialer cleanen fixte dat.
Ik had vandaag opeens dat ie geswitch was naar 1 provider, ipv 'elke keer vragen'. Meteen gewijzigd, gaat nu weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:11

jacobras

Developer

Daantje20 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:33:
Na de laatste update inderdaad één keer gehad, weinig-licht situatie. Of nja, 's avonds*. Hiervoor nooit last van gehad.

Wat in de laatste update ook nog steeds niet werkt bij mij is AVRCP, Bluetoothmuziekinfo en -bediening in de auto. Support zei dat ik maar een hard reset moest uitvoeren maar daar heb ik weinig vertrouwen in gezien de algehele brakheid van hun BT-implementatie (bijv. de contactsyncissues met diverse automodellen).

*Rembrandtplein, foto zaterdagnacht van de Nachtwacht-beelden die daar nu staan.

[ Voor 17% gewijzigd door jacobras op 04-02-2016 16:40 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Laatst online: 22-09 13:53
jacobras schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 16:38:
[...]

Na de laatste update inderdaad één keer gehad, weinig-licht situatie. Of nja, 's avonds*. Hiervoor nooit last van gehad.

Wat in de laatste update ook nog steeds niet werkt bij mij is AVRCP, Bluetoothmuziekinfo en -bediening in de auto. Support zei dat ik maar een hard reset moest uitvoeren maar daar heb ik weinig vertrouwen in gezien de algehele brakheid van hun BT-implementatie (bijv. de contactsyncissues met diverse automodellen).

*Rembrandtplein, foto zaterdagnacht van de Nachtwacht-beelden die daar nu staan.
Met een andere telefoon ook dat probleem gehad van info en bediening over bluetooth, werkt het met een andere ontvanger wel (bluetooth speakertje ofzo?) Of met een andere App, bij mij lag het aan de podcast app uiteindelijk.

Hier geen problemen gehad met de bediening en info over bluetooth. Wel gedoe met sync in m'n Ford Fiesta. Werkt vaak maanden achter elkaar goed, en dan opeens raakt ie bij elk geluidje dat eroverheen gestreamd word de verbinding kwijt. Enige oplossing lijkt dan een reset van het Sync systeem in de auto. De eerste paar keren werkte een reset die ik zelf kon doen, de laatste keer lukte het pas na een reset die ze bij de ford garage wel kunnen, maar ik zelf niet.

Ik hoop dat het nu weer een tijdje goed gaat, luister erg veel podcasts in de auto. Anders moet ik de auto er misschien maar van overtuigen dat ik zelf ford dealer ben O-) .
Pagina: 1 ... 22 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus X] Het grote accesoires topic
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus X] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus X] Rooten & Custom ROM's
- RMA: [OnePlus] RMA & Support