Ik gebruik daar piktures voor. Bevalt mij goed. Met video geen ervaring, daar kan ik niets zinnigs over zeggen.pixels66 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 17:33:
Wie weet er een goede galerij app? Wanneer ik een map op de SD kaart open, kan ik niet swipen naar de volgende foto, dus ik zoek hiervoor een andere app.
Ik gebruik Quickpic Gallery die speelt ook video's, maar of ie alle formaten speelt weet ik niet. Iig wel alles wat bij mij voorbij komt.pixels66 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 17:33:
Wie weet er een goede galerij app? Wanneer ik een map op de SD kaart open, kan ik niet swipen naar de volgende foto, dus ik zoek hiervoor een andere app.
Tevens speelt de telefoon niet alle video formaten af, is hiervoor een leuke app beschikbaar die jullie aanbevelen?
Vandaag haalde ik al iets meer schermtijd dan gisteren, maar nog steeds niet tevreden.
Dag 1 haalde ik 4u, Dag 2: 2 uur, Dag 3: 2,5u
Gisteren:
https://drive.google.com/...WLoFXgJw/view?usp=sharing
https://drive.google.com/...jvJ0dhDQ/view?usp=sharing
Vandaag:
https://drive.google.com/...aN99JuElgYo85c9iZGNGzMUGA
https://drive.google.com/...gRuVQWF1fLfRdSFZz8iDTUB5A
Ik merk wel dat het Proximussignaal hier in de omgeving niet goed is. Ik vermoed dat er daardoor ook meer batterij verbruikt wordt?
Dag 1 haalde ik 4u, Dag 2: 2 uur, Dag 3: 2,5u
Gisteren:
https://drive.google.com/...WLoFXgJw/view?usp=sharing
https://drive.google.com/...jvJ0dhDQ/view?usp=sharing
Vandaag:
https://drive.google.com/...aN99JuElgYo85c9iZGNGzMUGA
https://drive.google.com/...gRuVQWF1fLfRdSFZz8iDTUB5A
Ik merk wel dat het Proximussignaal hier in de omgeving niet goed is. Ik vermoed dat er daardoor ook meer batterij verbruikt wordt?
Hmm, vreemd. Ik haalde de eerste dag 4u, daarna even naar 1% laten gaan en opladen tot 100%, toen haalde ik 5u. Dan weer naar 1% laten gaan en opladen tot 100%, en nu ben ik op weg naar de 6u.
Nog voordat er moord en brand geschreeuwd werd (ieder zijn mening natuurlijk).. Fair enough dat OnePlus redelijk snel deze hotfix vrijgeeft.
https://forums.oneplus.ne...vite-free-forever.415040/
OnePlus X van 5 tot 7 december te koop zonder invites vanwege hun 2e verjaardag.
OnePlus X van 5 tot 7 december te koop zonder invites vanwege hun 2e verjaardag.
Voor wie niet kan wachten totdat OTA 006 gepushed wordt. Hier kan je hem downloaden. Zorg ervoor dat je al op ROM 005 zit, plaats OTA 006 op het interne geheugen en flash hem met de stock recovery.
Hopelijk wordt hiermee de problemen die men met ROM 005 heeft verholpen, ik blijf zelf vrolijk op 004 en kijk alles rustig aan.
Hopelijk wordt hiermee de problemen die men met ROM 005 heeft verholpen, ik blijf zelf vrolijk op 004 en kijk alles rustig aan.
Heb hem net geflashed, groen scherm bij YouTube lijkt te zijn opgelost, net als de toetsenbord lag. Scrollen op chrome loopt ook soepeler (nog wel af en toe (minimale) lag in mijn beleving, maar dat heb ik altijd gehad. Tevreden dus!
Thanks voor de upload!Chris.nl schreef op donderdag 03 december 2015 @ 20:23:
Voor wie niet kan wachten totdat OTA 006 gepushed wordt. Hier kan je hem downloaden. Zorg ervoor dat je al op ROM 005 zit, plaats OTA 006 op het interne geheugen en flash hem met de stock recovery.
Ik heb de update uitgevoerd en alles werkt weer naar behoren :D:D Eindelijk doet het toetsenbord het weer goed en ook geen lag meer tijdens scrollen. Alles gaat gewoon vlot! Ik ben dus weer een tevreden OPX gebruiker! Goed van OP dat ze het zo snel gefixt hebben. Maar eigenlijk had het nooit verkeerd mogen gaan in de eerste keer
Graag gedaan hoor, al had ik um zelf niet geupload maar gewoon een linkje van XDA geplukt
Fijn dat je prob's verholpen zijn!
Fijn dat je prob's verholpen zijn!
Is al bezig met uitrollen / vannacht / morgen kom je vanzelf aan de beurt.
[ Voor 4% gewijzigd door Chris.nl op 03-12-2015 21:33 ]
Blijf het vreemd vinden hoe die versienummer doorelkaar gebruikt worden.
Als ik het goed begrijp is het dus ongeveer zo.
004 = 2.1.2
005 = 2.1.3
006 = 2.1.3.x
Ik blijf het verder tricky vinden om "zomaar" een ROM update ergens (XDA begrijp ik) vandaan te gebruiken. Aan de andere kant moet i (denk ik) wel door OP gesigned zijn om op een gelockt toestel geïnstalleerd te kunnen worden.
Ik wacht iig nog maar ff
004 = 2.1.2
005 = 2.1.3
006 = 2.1.3.x
Ik blijf het verder tricky vinden om "zomaar" een ROM update ergens (XDA begrijp ik) vandaan te gebruiken. Aan de andere kant moet i (denk ik) wel door OP gesigned zijn om op een gelockt toestel geïnstalleerd te kunnen worden.
Ik wacht iig nog maar ff
[ Voor 0% gewijzigd door WhiteAss op 03-12-2015 21:36 . Reden: Typo ]
Dat is inderdaad de officiële update, want de stock recovery slikt um. Als de inhoud ervan aangepast is pakt ie hem niet. Of iemand moet de masterkey hebben om een OTA opnieuw te 'signen' maar die zal OnePlus nooit vrijgeven.WhiteAss schreef op donderdag 03 december 2015 @ 21:35:
Blijf het vreemd vinden hoe die versienummer doorelkaar gebruikt worden.
004 = 2.1.2
005 = 2.1.3
006 = 2.1.3.x
Ik wacht iig nog maar ff
[ Voor 12% gewijzigd door Chris.nl op 03-12-2015 21:43 ]
Gisteravond m'n foon opgeladen tot 100% zoals elke avond, vanochtend was hij leeg. Gekoppeld aan oplader en opnieuw opgestart en toen ging hij al mijn apps optimaliseren, iets wat hij normaal gesproken alleen doet na een patch? Alleen heb ik die update van een paar weken nog niet geinstalleerd, dus geen idee wat er vannacht gebeurt is.. Ik zag bij mn batterij wel dat Bandcamp & mediaserver zowat mijn hele foon gedrained hebben. Zijn er meer mensen die last hebben gehad van de blijkbaar bekende "mediaserver battery drain" bug? Of kan het die update zijn die ze overal gepushed hebben?
[ Voor 5% gewijzigd door Sloeser op 04-12-2015 10:02 ]
Heeft iemand de update al op de reguliere wijze binnen? Ik heb nog niets..
Hier ook nog niets. Komt welpixels66 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:36:
Ik was van plan om dit weekend een Oneplus X te gaan bemachtigen. Nu vroeg ik me af of iemand hier ervaring heeft met die weekend acties? Zijn er dan altijd genoeg op voorraad voor het gehele weekend, of wordt het stop gezet na bijvoorbeeld één dag?
Ook vroeg ik me af hoe laat deze invite free sale begint. Middernacht Chinese tijd of EU? Of midden op de dag?
Ook vroeg ik me af hoe laat deze invite free sale begint. Middernacht Chinese tijd of EU? Of midden op de dag?
Verwijderd
Ik krijg mijn opx helaas niet volledig werkend icm de carkit (audi mmi). Met mijn vorige telefoon spotify vanaf mijn radio bedienen (inc. nummer info, cover art, etc), nu zie ik alleen 'spelen via externe media speler' staan. Is dit te veranderen?
Ik heb 'm zelf geüpdated, ging supersimpel en hij draait weer als een tierelierpixels66 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:36:
Reken er maar op dat er genoeg voorraad is. Die invites waren bij de OPO misschien nog daadwerkelijk van nut, nu zijn ze er vooral nog om een hype te creeren.Sjoerdiee schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:27:
Ik was van plan om dit weekend een Oneplus X te gaan bemachtigen. Nu vroeg ik me af of iemand hier ervaring heeft met die weekend acties? Zijn er dan altijd genoeg op voorraad voor het gehele weekend, of wordt het stop gezet na bijvoorbeeld één dag?
Met black Friday hadden ze ook vrije verkoop, die begon om 00:00 Chinese tijd, ik kon hem toen donderdagavond Nederlandse tijd al bestellen.
Ik had nu ook al gekeken naar de chinese tijd. om 17:00 is het daar middernacht. Ik ga gelijk een poging wagen!Roeltjuh schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:59:
[...]
Reken er maar op dat er genoeg voorraad is. Die invites waren bij de OPO misschien nog daadwerkelijk van nut, nu zijn ze er vooral nog om een hype te creeren.
Met black Friday hadden ze ook vrije verkoop, die begon om 00:00 Chinese tijd, ik kon hem toen donderdagavond Nederlandse tijd al bestellen.
Ik kan niet spreken over de OPX, maar er is wel bug bij android waarbij mediaserver vastloopt bij het indexeren van bepaalde matroska (.mkv) files. Er loopt wat mis en mediaserver probeert deze 24/7 te indexeren en slurpt daarbij constant cpu cycli op. De oplossing toen ik dit tegenkwam was om deze probleemfiles niet te laten indexeren (met de .nomedia file).Sloeser schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 08:42:Zijn er meer mensen die last hebben gehad van de blijkbaar bekende "mediaserver battery drain" bug?
Ik zou al eens beginnen met alle eventueel aanwezige matroska files tijdelijk weg te smijten, dan zul je snel zien of dit het probleem is.
Hey guys, ik heb nog wat 'productfotos' gemaakt (niet professioneel bedoeld) in het accessoires forum, maar dacht dat het hier misschien ook nog wel wat kon toevoegen. De foto's waren om te laten zien hoe de Orzly Exec Armour case er uit ziet, maar de telefoon zelf is natuurlijk ook goed te zien 
Eventueel kan ik op verzoek nog detailfoto's maken van bepaalde details (macro) van de One Plus X.

Eventueel kan ik op verzoek nog detailfoto's maken van bepaalde details (macro) van de One Plus X.

De hotfix zorgt er bij mij weer voor dat mijn OPX weer als vanouds werkt. Scrollen in Chrome en toetsenbord gaat weer als de brandweer
Hotpatch voor 2.1.3 zojuist op de reguliere wijze (OTA) ontvangen.
[ Voor 4% gewijzigd door Josky op 05-12-2015 09:52 ]
Hier nog niets, terwijl ik bij 2.1.3 de patch had binnen een paar uur van de post op de OP forums, rng blijkt rng bij OTA's
De patch ook binnen gehad, verschil is zeker merkbaar! Toestel werd wel heel erg warm na de installatie..
Mooie duidelijke foto's, heb je nog een linkje naar het product? kwam wel wat tegen maar die was 16,-Ohmarinus schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:33:
Hey guys, ik heb nog wat 'productfotos' gemaakt (niet professioneel bedoeld) in het accessoires forum, maar dacht dat het hier misschien ook nog wel wat kon toevoegen. De foto's waren om te laten zien hoe de Orzly Exec Armour case er uit ziet, maar de telefoon zelf is natuurlijk ook goed te zien
En van wat voor materiaal is en hoe voelt dat, is hij niet TE stroef, zodat hij niet lekker je broek in glijd
www.casarodriguillo.com
Kijk even in het betreffende topic, hoesje is te koop via Amazon.de voor €8,99Pinin schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 10:20:
[...]
Mooie duidelijke foto's, heb je nog een linkje naar het product? kwam wel wat tegen maar die was 16,-
En van wat voor materiaal is en hoe voelt dat, is hij niet TE stroef, zodat hij niet lekker je broek in glijd
Miki in "[One Plus X] Het grote accesoires topic"
PS. De hotfix kun je ook downloaden en zelf installeren.
[ Voor 14% gewijzigd door Miki op 05-12-2015 10:23 ]
Omdat er toch nog vrij veel gesproken wordt over de accu en ik zelf ook beniewd ben heb ik twee benchmarks gedraaid met Antutu Tester (Battery Test). Het resultaat:
Test 1: Batterij 100%, Wifi, Bluetooth en 2 Sims aan. Scherm helderheid op automatisch. Gekozen voor de langste optie (80%). Score: 5455
Test 2: Batterij 100%. Ook weer met wifi, bluetooth en beide Simkaarten actief. Nu scherm op 50% helderheid. Gekozen voor de korte optie (4%). Score: 6273.

Als er iemand is die dit ook wel testen (met een vergelijkbaar scenario) dan ben ik erg benieuwd naar de resultaten!
Test 1: Batterij 100%, Wifi, Bluetooth en 2 Sims aan. Scherm helderheid op automatisch. Gekozen voor de langste optie (80%). Score: 5455
Test 2: Batterij 100%. Ook weer met wifi, bluetooth en beide Simkaarten actief. Nu scherm op 50% helderheid. Gekozen voor de korte optie (4%). Score: 6273.

Als er iemand is die dit ook wel testen (met een vergelijkbaar scenario) dan ben ik erg benieuwd naar de resultaten!
Sinds de patch mis ik de helft van m'n apps. Echt heel vervelend. Maar ja, hopelijk zijn de problemen wel opgelost.
Inderdaad, ook 1 app kwijt. Sygic, had ik naar de sd verplaatst maar kreeg tevens een melding dat dat niet meer kan.
Overigens geen problemen met andere apps op sd.
Overigens geen problemen met andere apps op sd.
[ Voor 17% gewijzigd door edjedan op 05-12-2015 12:05 ]
Verloor dat batterij bij jullie ook 10% door de update?
Zojuist kwam mijn broer bij me met zijn HTC One X. Hij heeft het onderstaande beeld ervoor. Dot is vermoedelijk in zijn broekzak gebeurd. Nu heb ik we eens een custom ROM op mijn vroegere HTC Desire HD gezet en daar herken ik dit een beetje van.
Hoe krijg ik dit weer weg?

Gewoon reboot helpt niet helaas.
Edit:
Dit is niet in de broekzak gebeurt, maar was toen hij wakker werd ineens zo. Hij heeft niet aan de lader gelegen.

Edit:
Dit is niet in de broekzak gebeurt, maar was toen hij wakker werd ineens zo. Hij heeft niet aan de lader gelegen.
[ Voor 12% gewijzigd door Gait op 05-12-2015 12:41 ]
ik denk met volume down scrollen tot je bij reboot komt en dan bevestigen met power button.Gait schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 12:31:
Zojuist kwam mijn broer bij me met zijn HTC One X. Hij heeft het onderstaande beeld ervoor. Dot is vermoedelijk in zijn broekzak gebeurd. Nu heb ik we eens een custom ROM op mijn vroegere HTC Desire HD gezet en daar herken ik dit een beetje van.
[afbeelding]
Of bedoel je dat met reboot werkt niet?
[ Voor 3% gewijzigd door Pinin op 05-12-2015 12:34 ]
www.casarodriguillo.com
Kiezen voor Power Down en weer opnieuw aanzetten erna werkt ook niet?
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Even geprobeerd, maar helaas.
Factory reset hielp ook niet. Bootloader factory reset ook niet..
[ Voor 54% gewijzigd door Gait op 05-12-2015 13:02 ]
Is de SD kaart er uit?Gait schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 12:49:
Even geprobeerd, maar helaas.
Battle.net || Strava
Vraag even hier stellen denk ik: [HTC One X] Ervaringen & Discussie - Deel 2
Yep, vooral het bijwerken van de apps nam erg veel tijd in beslagDrossie schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 12:15:
Ik had m ook nog niet, dus heb ik handmatig even gezocht (via de systeeminstellingen) en nu is ie de update aan het installeren. Dus voor de duidelijkheid, bij de instellingen helemaal onderaan naar je telefoon instellingen kijken en dan de bovenste optie systeemupdate kiezen en dan gaat hij zoeken.Katmi schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 09:54:
Hier nog niets, terwijl ik bij 2.1.3 de patch had binnen een paar uur van de post op de OP forums, rng blijkt rng bij OTA's
[ Voor 22% gewijzigd door SToRM666 op 05-12-2015 14:39 ]
PSN id: NL_SToRM
Had de 2.1.3 ook meteen en de hotfix nu pas net binnen... Problemen lijken opgelost, zo ver ik er last van had. Typen in Chrome werkt iig weer lekkerder en scrollen ook geen haperingen meer.
Zal ik die open deur dan maar meteen intrappen? Waar kun je 'm zelf downloaden? Ik ben op het OP forum aan het zoeken maar kom alleen tot de announcementMiki schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 10:21:
[...]
PS. De hotfix kun je ook downloaden en zelf installeren.
Heb m'n toestel geroot en na het downloaden + willen installeren van de autoupdate, doet ie failen
[edit]
Altijd wanneer je er publiekelijk over klaagt kom je zelf tegen.
Volgens mij moet ik hier zijn, kan iemand dat verifiëren?
[edit2]
Hmm. Het ziet er naar uit dat het iets anders is. Bij een update krijg ik de melding "less then 500mb space". Als ik TitanBackup aanslinger dan is dit correct. Schijnbaar heb ik nog maar 270mb over op de "System Rom" (van de 2GB total). Internal+Media geeft nog 5,5GB vrij. Ligt het nou aan de SystemRom of aan die andere?
[ Voor 51% gewijzigd door .je op 05-12-2015 16:19 ]
Verwijderd
Het is niet voor niets dat bij flashen van een custom rom je batterij voor minimum 80% vol moet zijn ,een OTA is ook flashen dus 10% lijkt me heel redelijk,keep it in mind for future.Als je begint te flashen met 20% kan je met een Brick zitten waar niks meer aan te verhelpen valt,ook nooit je usb kabel verwijderen bij een flash,ook letten dat niet KAN gebeuren,allesmet rust laten en beter ook geen andere activiteiten uitvoeren op de PCeekastar schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 14:09:
[...]
Yep, vooral het bijwerken van de apps nam erg veel tijd in beslag
Ik ben niet helemaal tevreden met de Oneplus Radio app, en zou daarom eens een andere app willen proberen. Ik vind echter helemaal geen fm-radio-app in de Play store (die werkt zonder internet natuurlijk), ofwel kan ik niet zoeken? Hoe zit dit bij jullie?
Ik gebruik TuneIn Radio Pro. Maar heb dan ook 11GB per maand te verstoken. Klopt wel dat je geen echte offine radioprogramma's kan vinden, is mij destijds ook niet gelukt.Japeroen schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 20:45:
Ik ben niet helemaal tevreden met de Oneplus Radio app, en zou daarom eens een andere app willen proberen. Ik vind echter helemaal geen fm-radio-app in de Play store (die werkt zonder internet natuurlijk), ofwel kan ik niet zoeken? Hoe zit dit bij jullie?
Nee, kostte me slechts 3%. Van 53 naar 50.Drossie schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 12:15:
Hier ook een cross-post van mij vanuit het accessoires topic.
Inmiddels heb ik de Nillkin Tempered Glass 2.5D 0.2mm Pro versie ontvangen, die zit perfect op mijn OnePlus X.

Het glas voelt stukken beter dan de plastic stock screenprotector. Is krasbestendiger en beschermt ook beter.
Ik gebruik de "schanier methode" voor het aanbrengen. Dus de screenprotector goed uitlijnen, één kant vastplakken met tape, zodat je hem als een boekje open en dicht kan klappen. Dan goed schoonmaken en plakken.
Waarschuwing, OnePlus heeft blijkbaar niet alle schermen perfect glad afgeleverd. Je zou dus tegen een teleurstelling kunnen aanlopen.
Inmiddels heb ik de Nillkin Tempered Glass 2.5D 0.2mm Pro versie ontvangen, die zit perfect op mijn OnePlus X.

Het glas voelt stukken beter dan de plastic stock screenprotector. Is krasbestendiger en beschermt ook beter.
Ik gebruik de "schanier methode" voor het aanbrengen. Dus de screenprotector goed uitlijnen, één kant vastplakken met tape, zodat je hem als een boekje open en dicht kan klappen. Dan goed schoonmaken en plakken.
Waarschuwing, OnePlus heeft blijkbaar niet alle schermen perfect glad afgeleverd. Je zou dus tegen een teleurstelling kunnen aanlopen.
[ Voor 9% gewijzigd door Chris.nl op 06-12-2015 17:49 ]
De hotfix heeft mijn problemen gelukkig ook verholpen. Het draadje dat ik met techsupport had lopen dan ook maar gesloten (nee, mijn telefoon is niet gevallen. Echt niet. Ja, hier is een foto. Of ik nog in fastboot kan booten? Ja tuurlijk. Etc etc etc. ad nauseam).
Roses are red, my screen is blue. I may have deleted system32...
Door de update is mijn Oneplus X kwetsbaar voor Stagefright (2015 - 6602). Dit was eerder opgelost, nu helaas weer terug. Valt me tegen
Ik kan de link niet zo snel terugvinden, maar OnePlus had al op het forum aangegeven dat er 'snel' nieuwe updates komen. Daarnaast vind ik de Stagefright bug niet zo'n enorm probleem, gebruik zelf de sms app Textra en daarmee ben je ook immuun voor Stagefright.holl schreef op zondag 06 december 2015 @ 14:37:
Door de update is mijn Oneplus X kwetsbaar voor Stagefright (2015 - 6602). Dit was eerder opgelost, nu helaas weer terug. Valt me tegen
Volgens mij ben je er dan alleen nog niet. Blootstelling kan idd via SMS maar ook andere berichten apps. Whatsapp, etc. Maar ook gewoon via een besmette (advertentie) website.
O, dat wist ik niet... 'k Weet ook niet of die lekken in het wild echt misbruikt worden. Maar goed, afwachten totdat het weer verholpen wordt dus.WhiteAss schreef op zondag 06 december 2015 @ 15:42:
Volgens mij ben je er dan alleen nog niet. Blootstelling kan idd via SMS maar ook andere berichten apps. Whatsapp, etc. Maar ook gewoon via een besmette (advertentie) website.
In de tussentijd blijf ik enorm content met dit toestel, hij doet alles wat ik wil en is simpelweg stabiel. Update 006 heb ik inmiddels ook geïnstalleerd.
Verwijderd
Nav de klachten die bestaan over de kwaliteit van de foto's genomen met de OnePlus X heb ik na het in het bezit komen van een Huawei Mate S de vergelijking genomen ,ik heb foto's genomen van het tv programma Dagelijkse kost met Jeroen Meus met beide toestellen in gedempt achtergrond licht en ik kan zeggen dat ze bitterweinig veschillen,de kleuren zijn hetzelfde ,de scherpte een iets beter op de Mate S ,maar verwaarloosbaar.
Ik vind het ook een beetje gek ,wil je perfecte foto's maken koop dan een ECHTE foto camera van 2000 euro Zeur er dan niet over, de smartphone heb je voor het gemak en heb je altijd bij en maak je zo een kiekje.
De echt fotofreaks hebben als ze Die Hard zijn hun dure nooit veraf liggen.
Moraal van het verhaal ,het zijn Smarthphones(dus slimme telefoons waar je altijd mee kan bellen en ook foto's van redelijke kwaliteit kan maken).
I rest my case
Ik vind het ook een beetje gek ,wil je perfecte foto's maken koop dan een ECHTE foto camera van 2000 euro Zeur er dan niet over, de smartphone heb je voor het gemak en heb je altijd bij en maak je zo een kiekje.
De echt fotofreaks hebben als ze Die Hard zijn hun dure nooit veraf liggen.
Moraal van het verhaal ,het zijn Smarthphones(dus slimme telefoons waar je altijd mee kan bellen en ook foto's van redelijke kwaliteit kan maken).
I rest my case
Over fotokwaliteit zit enige subjectiviteit in begrepen. En de verwachting/eisen verschilt nou net per persoon en wat jouw referentiepunt is. Het is relatief. Nu kan ik de foto's van een dure camera uiteraard zeker waarderen. En weet ik ook dat ik niet de OnePlus X fotokwaliteit moet gaan meten met een vlaggenship smartphone.
Dat gezegt hebbende was ik behoorlijk verbaasd over de toch wel ondermaatse kwaliteit ten opzichte van mijn inmiddels drie jaar oude Sony Xperia TX. Misschien dat OnePlus met de software nog enkele optimalisaties kan doorvoeren of het ligt aan de ondermaatse cameramodule.
Ieder zijn mening
Dat gezegt hebbende was ik behoorlijk verbaasd over de toch wel ondermaatse kwaliteit ten opzichte van mijn inmiddels drie jaar oude Sony Xperia TX. Misschien dat OnePlus met de software nog enkele optimalisaties kan doorvoeren of het ligt aan de ondermaatse cameramodule.
Ieder zijn mening
Ik lees hier en daar dat de standaard Google camera app het beter zou doen. Ik gebruik die ook en vind de foto's inderdaad beter lijken (zonder grondig onderzoek overigens).
11x Eging 245Wp & Involar MAC250A = 2695Wp, richting: Zuid, helling: 20º
Probleem dat ik heb, is dat als ik een andere app selecteer als photo-app, ik elke keer mijn screen moet unlocken als ik de camera vanuit de circle gesture open als mijn phone locked is.Atrax schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:46:
Ik lees hier en daar dat de standaard Google camera app het beter zou doen. Ik gebruik die ook en vind de foto's inderdaad beter lijken (zonder grondig onderzoek overigens).
Daarna heb ik aangegeven 'always open' en dan de app geselecteerd die ik wil gebruiken om te fotograferen, maar nu blijft hij het toch elke keer weer vragen. Dit komt omdat de app niet goed wordt afgesloten na gebruik. De eerste keer de photo app starten werkt dus wel zonder dat ik hoef te unlocken, maar daarna blijft hij telkens om een unlock vragen zelfs terwijl ik de app alweer afgesloten heb...
Erg jammer, dit geeft geen problemen bij de standaard app. Ik wil heel graag CameraMX gebruiken, maar als het zo moet wordt het onhandig
De batterij doet het bij mij zeer goed thuis op wifi.
Wanneer ik buiten kom, verliest de batterij snel enkele percenten.
Ik heb even nagekeken en denk dat ik het 'probleem' gevonden heb: ik laat wifi steeds opstaan. Wanneer ik aan het rijden ben, pikt mijn toestel regelmatig wifisignalen op van homespots. Telkens maakt de gsm verbinding om ze dan onmiddellijk te verliezen. Kan dit een snel verlies aan batterij verklaren?
Ik laat ook Bluetooth steeds opstaan. Verbruikt dit veel batterij?
Ik heb even nagekeken en denk dat ik het 'probleem' gevonden heb: ik laat wifi steeds opstaan. Wanneer ik aan het rijden ben, pikt mijn toestel regelmatig wifisignalen op van homespots. Telkens maakt de gsm verbinding om ze dan onmiddellijk te verliezen. Kan dit een snel verlies aan batterij verklaren?
Je kan met Batteryguru van Quallcom de besparing instellen dat de WiFi alleen word ingeschakeld wanneer je in de buurt bent van een van je bekende Wifi locaties. Verder geeft deze app ook andere leuke energie besparingen. Is zeker het proberen waard!Drossie schreef op maandag 07 december 2015 @ 08:59:
De batterij doet het bij mij zeer goed thuis op wifi.
Ondanks de laatste update (2.1.3-X), merk ik vooral in Whatsapp problemen met het toetsenbord. Als ik een foto verstuur en daaronder een bijschrift typ, dan gaan 20% van de toetsaanslagen niet goed. Merk het probleem alleen nog in WA. Hebben anderen daar ook last van?
// Wipe cache enzo wel uitgevoerd. Ook WA reinstall gedaan, mocht niet baten.
[ Voor 12% gewijzigd door Barns op 07-12-2015 09:34 ]
Om te weten of je in de buurt bent van zo'n netwerk, scant hij toch ook voortdurend naar netwerken, of niet?michel2412 schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:23:
[...]
Je kan met Batteryguru van Quallcom de besparing instellen dat de WiFi alleen word ingeschakeld wanneer je in de buurt bent van een van je bekende Wifi locaties. Verder geeft deze app ook andere leuke energie besparingen. Is zeker het proberen waard!
Nee dit gaat op locatie (locatie bepaling via netwerk of gps) maar dit kost niet zo veel accu. Merk er zelf iig niks van en dit doet hij bij mij sowieso al voor buienalarm.Drossie schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:43:
[...]
Om te weten of je in de buurt bent van zo'n netwerk, scant hij toch ook voortdurend naar netwerken, of niet?
Kregen jullie vandaag een NL alert? Niks ontvangen hier terwijl het wel gewerkt heeft op m'n Nexus 4.
Nope.. Hier ook niks, al kreeg ik hem op de Samsung s5 mini ook niet..
Beiden Telfort.
Beiden Telfort.
[ Voor 10% gewijzigd door pixels66 op 07-12-2015 12:26 ]
Ik ook niet, had de instelling gecontroleerd en stonden volgens mij goed?
Ik heb hem ook niet ontvangen. Bij Settings-->More-->Emergency Broadcasts staan alle vinkjes (bij beide sims) aan maar werkt niet. Weet iemand of er nog andere settings zijn?
https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl
Dat zijn de enige settings hiervoor.. Bij mij was ook alles ingeschakeld, maar niet ontvangen... Eerlijk gezegd zal het me ook niet veel boeien maar het is wel bijzonder dat de Oneplus het niet ontvangt..
Gebruik je Swiftkey? Zo ja, dan moet je eens hetzelfde proberen met het Google toetsenbord.Barns schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:34:
Ondanks de laatste update (2.1.3-X), merk ik vooral in Whatsapp problemen met het toetsenbord. Als ik een foto verstuur en daaronder een bijschrift typ, dan gaan 20% van de toetsaanslagen niet goed. Merk het probleem alleen nog in WA. Hebben anderen daar ook last van?
PSN id: NL_SToRM
Hier ook geen Alert ontvangen (Telfort). Op al mijn vorige toestellen wel: Lumia 800, Nexus 4, Moto G (2013).
11x Eging 245Wp & Involar MAC250A = 2695Wp, richting: Zuid, helling: 20º
Ik merk trouwens op de Oneplus dat de lak snel van het metaal "slijt", ik gebruik de siliconen hoes. De slijtage is dan ook alleen rond de USB poort van het aansluiten van de USB stekker.
Best jammer maar valt mee te leven.
Best jammer maar valt mee te leven.
Nee, ik gebruik het Google toetsenbord. Swiftkey geeft gelijke problemen.SToRM666 schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:46:
[...]
Gebruik je Swiftkey? Zo ja, dan moet je eens hetzelfde proberen met het Google toetsenbord.
Hebben jullie ook last van een wegvallende netwerk verbinding? Ik zit bij Simyo (KPN netwerk) maar zie regelmatig alle streepjes van het bereik verdwijnen.
Kreeg laatst ook al van iemand te horen dat ik telefonisch niet te bereiken was terwijl dat op dat moment wel zou moeten.
Kreeg laatst ook al van iemand te horen dat ik telefonisch niet te bereiken was terwijl dat op dat moment wel zou moeten.
[ Voor 29% gewijzigd door Heisenbug op 07-12-2015 16:01 ]
Ik zit ook bij Simyo en heb het toestel nu bijna 2.5 week, maar ik heb nog nergens last van gehad.Heisenbug schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:59:
Hebben jullie ook last van een wegvallende netwerk verbinding? Ik zit bij Simyo (KPN netwerk) maar zie regelmatig alle streepjes van het bereik verdwijnen.
Heb je je sim geknipt of heb je een echte nano-sim? Heb gelezen dat dit wel eens verschil zou kunnen maken.Heisenbug schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:59:
5520 Wp op WZW PVOutput
Geknipt inderdaad. Ik had al zo'n vermoeden dat het daar aan kan liggen en heb een officiële nano sim besteld.Phr34k schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:26:
[...]
Heb je je sim geknipt of heb je een echte nano-sim? Heb gelezen dat dit wel eens verschil zou kunnen maken.
Ik heb hetzelfde probleem met Telfort (KPN netwerk). Alleen heb ik wel een standaard nano-sim!Heisenbug schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:55:
[...]
Geknipt inderdaad. Ik had al zo'n vermoeden dat het daar aan kan liggen en heb een officiële nano sim besteld.
Verwijderd
Ik heb mijn SIM geknipt met een cutter besteld op internet,heb er nu 2 mee gecut en geen problemen ermee.
Voordeel is ook dat je de buitenrand als adapter kan gebruiken als micro sim,wat niet kan bij knippen met een schaar,hierboven werd niet gezegd hoe ze geknipt zijn.
Voordeel is ook dat je de buitenrand als adapter kan gebruiken als micro sim,wat niet kan bij knippen met een schaar,hierboven werd niet gezegd hoe ze geknipt zijn.
Die functionaliteit mis ik dus, die wel al ingebouwd zat in mijn Sony Xperia TX. Lijkt me dat zulk functionaliteit toch wel ingebakken mag zijn ipv een losse app nodig te hebben. Voor nu schakel ik de WiFi handmatig uit eenmaal ik buiten de deur sta.michel2412 schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:23:
[...]
Je kan met Batteryguru van Quallcom de besparing instellen dat de WiFi alleen word ingeschakeld wanneer je in de buurt bent van een van je bekende Wifi locaties. Verder geeft deze app ook andere leuke energie besparingen. Is zeker het proberen waard!
Bij mij heeft de LTE verbinding het super gedaan vanaf dag 1 met T-mobileHeisenbug schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:59:
Schandalige quote uit het Centraal aanbiedingen topic. V2.0, maar ik weet dat veel mensen deze launcher op hun OPX gebruiken:
P1nGu1n schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:56:
Launcher voor Android: Nova Launcher Prime.
Dit is de unlocker voor de pro versie van Nova Launcher.
Van €4,99 voor €0,50. Sinds 2012 niet meer in de aanbieding geweest!
5520 Wp op WZW PVOutput
Dank je, ik ken de launcher niet, maar zie hem vaak voorbij komen en die 50cent ken ik lijenPhr34k schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 08:26:
Schandalige quote uit het Centraal aanbiedingen topic. V2.0, maar ik weet dat veel mensen deze launcher op hun OPX gebruiken:
[...]
www.casarodriguillo.com
Ook maar even aangeschaft. 50 cent is niks natuurlijk. Bedankt voor de tipPhr34k schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 08:26:
[...]
Bij simyo bestel je voor 5 euro een nieuwe simkaart via de website. Volgende dag thuis. Je kunt daar zo een micro of nano sim uitdrukken (voorgesneden). Ik raad af om te knippen.Verwijderd schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:02:
Ik heb mijn SIM geknipt met een cutter besteld op internet,heb er nu 2 mee gecut en geen problemen ermee.
Zojuist de Oneplus X ontvangen. Direct een probleem met Wi-Fi. Deze lijkt het in zijn geheel niet te doen.
Heb al wat gegoogled en wat gelezen over cache wipen en factory reset, beide gedaan. Maar het werkt nog steeds niet.
Het lijkt er nu op dat ik constant een authenticatieprobleem krijg terwijl ik het goede wachtwoord gebruik.
Ik kan overigens wel verbinden met een hotspot op een iPhone.
Iemand hier ervaring mee? Heb de zoek functie gebruikt in dit topic maar ik kon niet veel vinden
Heb al wat gegoogled en wat gelezen over cache wipen en factory reset, beide gedaan. Maar het werkt nog steeds niet.
Het lijkt er nu op dat ik constant een authenticatieprobleem krijg terwijl ik het goede wachtwoord gebruik.
Ik kan overigens wel verbinden met een hotspot op een iPhone.
Iemand hier ervaring mee? Heb de zoek functie gebruikt in dit topic maar ik kon niet veel vinden
Het enige wifi probleem wat ik heb gehad was bij de eerste opstart van het toestel, bij het invullen van google account en dergelijke. Hierbij wilde mijn X ook niet verbinden. De wifi stap overslaan hier en als het toestel volledig is geboot weer verbinden dan werkt het wel.
Als het zich voordoet bij een volledig opgestart toestel dan weet ik het helaas ook niet.
Als het zich voordoet bij een volledig opgestart toestel dan weet ik het helaas ook niet.
De OnePlusX ondersteund de 5 GHz niet. Heb je wellicht alleen deze beschikbaar? Dan moet je waarschijnlijk de 2,4 aanzetten...Sibrand schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:05:
Het enige wifi probleem wat ik heb gehad was bij de eerste opstart van het toestel, bij het invullen van google account en dergelijke. Hierbij wilde mijn X ook niet verbinden. De wifi stap overslaan hier en als het toestel volledig is geboot weer verbinden dan werkt het wel.
Battle.net || Strava
Werkt nu ineens wel. Ik had nog een keer de telefoon uitgezet, maar nu ook even de simkaart eruit gehaald. Nu werkt het wel
EDIT: apart topic ervoor gevonden
[ Voor 92% gewijzigd door Isniedood op 08-12-2015 13:34 ]
Hebben jullie ook last van stof bij de luidspreker van het oor? Die van mij zit echt helemaal vol en ik kan hem niet schoonmaken omdat hij best wel diep zit.. Ik heb men telefoon altijd in men broekzak zitten of gewoon op een tafel liggen.. Bij mijn oude telefoons heb ik ook gewoon laat gehad van stof.. Maar nu valt het extra op omdat het gleufje best diep zit en helemaal vol zit met stof
Hier ook geen stof. Wel last van trillingen aan m'n oor als ik bel, maar dat is een dingetje met de sensor volgens mij...BTBoy schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:05:
Hebben jullie ook last van stof bij de luidspreker van het oor? Die van mij zit echt helemaal vol en ik kan hem niet schoonmaken omdat hij best wel diep zit.. Ik heb men telefoon altijd in men broekzak zitten of gewoon op een tafel liggen.. Bij mijn oude telefoons heb ik ook gewoon laat gehad van stof.. Maar nu valt het extra op omdat het vleugje best diep zit en helemaal vol zit met stof

[ Voor 9% gewijzigd door Barns op 08-12-2015 15:35 ]
Een beetje stof, ja, maar niet abnormaal veel. Uithalen kan met een tandenstoker o.i.d. gewoon toch?BTBoy schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:05:
Hebben jullie ook last van stof bij de luidspreker van het oor? Die van mij zit echt helemaal vol en ik kan hem niet schoonmaken omdat hij best wel diep zit.. Ik heb men telefoon altijd in men broekzak zitten of gewoon op een tafel liggen.. Bij mijn oude telefoons heb ik ook gewoon laat gehad van stof.. Maar nu valt het extra op omdat het gleufje best diep zit en helemaal vol zit met stof
Gewoon niet in de broekzak doen. Op een gegeven zit de laadingang vol.
offtopic:edjedan schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 16:10:
Gewoon niet in de broekzak doen. Op een gegeven zit de laadingang vol.
Waar laat jij je telefoon dan? In je man bag?
ontopic:
Geen last van nog.
Hi guys,
Vraagje: Als ik contacten zoek op mijn oneplus x, krijg ik bij veel contacten de melding dat er niets wordt gevonden. Als ik door de lijst scroll staan ze er echter wel gewoon tussen. Heel irritant om steeds te scrollen voordat ik iemand kan bellen...
Heeft iemand hier ook last van of beter nog, weet iemand hier een oplossing voor?
Ik heb alle google contacten aangevinkt als zichtbare opties..
Thnx a mill!
Vraagje: Als ik contacten zoek op mijn oneplus x, krijg ik bij veel contacten de melding dat er niets wordt gevonden. Als ik door de lijst scroll staan ze er echter wel gewoon tussen. Heel irritant om steeds te scrollen voordat ik iemand kan bellen...
Heeft iemand hier ook last van of beter nog, weet iemand hier een oplossing voor?
Ik heb alle google contacten aangevinkt als zichtbare opties..
Thnx a mill!
Heeft iemand raad ivm mijn batterijverbruik?
Ik heb in het weekend een factory reset gedaan omdat ik niet tevreden was over de batterij.
Sindsdien haal ik schermtijden tussen de 3u en 4,5u. Niet bijzonder, maar wel voldoende.
De voorbije nacht wou ik weten hoeveel percent in zou verliezen. Ik verloor op 9u zo maar liefst 16%. Dit vind ik echt niet normaal. Kan iemand dit verklaren?
Ik heb geen bijzondere apps denk ik. Wel Facebook, twitter, Instagram, 2 nieuwssites,...
Synchronisatie bij Twitter staat uit,...
Hoe kan ik dit oplossen?
https://drive.google.com/...M8nL9RoA/view?usp=sharing
Ik heb in het weekend een factory reset gedaan omdat ik niet tevreden was over de batterij.
Sindsdien haal ik schermtijden tussen de 3u en 4,5u. Niet bijzonder, maar wel voldoende.
De voorbije nacht wou ik weten hoeveel percent in zou verliezen. Ik verloor op 9u zo maar liefst 16%. Dit vind ik echt niet normaal. Kan iemand dit verklaren?
Ik heb geen bijzondere apps denk ik. Wel Facebook, twitter, Instagram, 2 nieuwssites,...
Hoe kan ik dit oplossen?
Bijzonder, ja! Gebruik je Battery Guru van Qualcomm en Greenify al? Wellicht helpt dat.Drossie schreef op woensdag 09 december 2015 @ 07:42:
Heeft iemand raad ivm mijn batterijverbruik?
Hoe kan ik dit oplossen?
Apple iPhone 16 Pro - HP Envy x360.
Ik gebruik Greenify. Battery Guru had ik 2 dagen, maar ik heb het verwijderd. In Greenify heb ik een app of 10 'gegreenified'.Sier schreef op woensdag 09 december 2015 @ 08:31:
[...]
Bijzonder, ja! Gebruik je Battery Guru van Qualcomm en Greenify al? Wellicht helpt dat.
Voorbije nacht was DOZE geïnstalleerd. Zo zouden er zogezegd geen synchronisaties enz plaatsvinden met het scherm uit. Dat blijkt toch even anders te zijn. Doze is ook weer verwijderd dus.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus X] Het grote accesoires topic
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus X] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus X] Rooten & Custom ROM's
- RMA: [OnePlus] RMA & Support
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus X] Het grote accesoires topic
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus X] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus X] Rooten & Custom ROM's
- RMA: [OnePlus] RMA & Support