Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiee
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Chris.nl schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:52:
Als je die volledige 003 rom flasht en daarna een full wipe / factory reset doet, zou het absoluut moeten werken. Je kan voor de zekerheid ook de volledige 005 rom op je interne geheugen zetten. Mocht ie na het flashen van 003 dan niet fatsoenlijk willen opstarten, dan kan je nog altijd weer in de recovery opstarten en terug.

Voor de mensen die lag ervaren wordt trouwens aanbevolen de volledige 005 rom te flashen en een full wipe / factory reset te doen. Dus dat zou je ook eerst kunnen proberen voordat je terug gaat naar 003/004.

Opties zat om mee te pionieren.
Oke dankje, ga het later uitproberen en zal daarna wel even update geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb de OPX nu eindelijk ook in gebruik genomen. Qua zwartwaarden is het scherm onovertroffen, maar qua kleur zou het wel iets beter kunnen. Ik heb de mijne vergeleken met de OPX van een collega. Mijn scherm was op maximum helderheid iets feller en minder blauw, maar ik heb wel dat rood en oranje wat overheerst.

Ik ben dus op zich redelijk tevreden met het toestel, maar als ik de kleuren nog zou kunnen bijregelen met een app of iets dergelijks dan zou het al een heel stuk beter zijn. Het zou wel mooi zijn als er bij een volgende update een ingebouwde functie daarvoor komt, zoals bij een Xperia.

Mocht dit niet zo zijn en als ik mij er op den duur meer aan ga storen, dan verkoop ik de OPX wel en dan koop ik alsnog een Z5C.

[ Voor 19% gewijzigd door SToRM666 op 30-11-2015 12:44 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-09 20:03
Ik heb het idee dat met de 2.1.3 update de dataverbinding ook zo nu en dan wegvalt. Een switch van airplane mode en terug verhelpt het dan weer even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephaniah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-03 21:41
Heisenbug schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:04:
Ik heb het idee dat met de 2.1.3 update de dataverbinding ook zo nu en dan wegvalt. Een switch van airplane mode en terug verhelpt het dan weer even.
Vandaag voor het eerst hetzelfde ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djiee
  • Niet online
Chris.nl schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:52:

Voor de mensen die lag ervaren wordt trouwens aanbevolen de volledige 005 rom te flashen en een full wipe / factory reset te doen. Dus dat zou je ook eerst kunnen proberen voordat je terug gaat naar 003/004.

Opties zat om mee te pionieren.
Ik heb de 005 rom op het interne geheugen gezet, vervolgens via recovery geïnstalleerd en daarna een full wipe gedaan. Het lijkt erop dat alles weer naar behoren werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Heisenbug schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:04:
Firmware 005 opnieuw flashen en een factory reset / full wipe (zoals hierboven omschreven) zou daar ook wellicht ook voor kunnen helpen. Nadeel is dan wel dat je alles opnieuw moet instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Djiee schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:47:
[...]

Ik heb de 005 rom op het interne geheugen gezet, vervolgens via recovery geïnstalleerd en daarna een full wipe gedaan. Het lijkt erop dat alles weer naar behoren werkt :)
Nice. Welke download heb je gebruikt?

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .je
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 17:22

.je

Ik heb onlangs met de Black Friday de OnePlus X besteld. Deze is nu onderweg en het wordt nog even wachten.

Ondertussen merk ik dat er hier op een fora nogal gekletst wordt over een laatste update en hoe dit bij enkele gebruikers voor issues zorgt (slechte toets reactie, lag, groene kleur bij video's).

Moet ik me zorgen maken bij een update straks wanneer ik het toestel krijg (ik wil nog wel eens de update installeren als er toch nog niets op staat wat stuk kan gaan), of gaat het hier enkel over beta's / nightly builds die gebruikers testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 11:59

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Helaas ook hier meer problemen dan voorheen met de 2.1.3 update. Had de update denk ik als een van de eersten, want toen ik hem gepushed kreeg kon ik er nog niks over vinden op het OPX forum.

Mijn SD-kaart was ook volledig geformatteerd, erg jammer want ik had er juist net wat belangrijke videos op gebackupt. Heel jammer, ik herstartte de telefoon en kreeg direct de update gepushed en heb weinig ervaring met Android dus ging er niet van uit dat de SD kaart gewist zou worden.

De telefoon ben ik wel heel erg blij mee, maar hoop dat One Plus snel wat bugs verhelpt die met de introductie van 2.1.3 zijn ontstaan. Zoals de embedded videos van youtube die niet meer werken, verder is de notificatie LED af- en toe niet alert genoeg, dan heb ik nieuwe berichten maar geeft de LED dat niet aan. En zo zijn er nog wel wat meer dingetjes die ik met 2.1.2 niet had. De telefoon reageert ook wat trager dan voorheen.

Zijn er hier eigenlijk nog mensen die die verzekering hebben afgesloten voor hun OPX? Ik niet, ben er te laat mee helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:26
.je schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:45:
Ik heb onlangs met de Black Friday de OnePlus X besteld. Deze is nu onderweg en het wordt nog even wachten.

Ondertussen merk ik dat er hier op een fora nogal gekletst wordt over een laatste update en hoe dit bij enkele gebruikers voor issues zorgt (slechte toets reactie, lag, groene kleur bij video's).

Moet ik me zorgen maken bij een update straks wanneer ik het toestel krijg (ik wil nog wel eens de update installeren als er toch nog niets op staat wat stuk kan gaan), of gaat het hier enkel over beta's / nightly builds die gebruikers testen?
Ik heb mijn One plus x afgelopen vrijdag ontvangen en gelijk de update geïnstalleerd. Vervolgens nog aan niks gemerkt dat het raar werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik heb bij het typen toch ook het idee dat er soms een toets niet goed geregistreerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnExPeCtAbLe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 16:08
Vandaag ook de Oneplus X ontvangen. Eerste ervaringen zijn gewoon goed. Ik heb de laatste volledige rom direct geinstalleerd vanuit de bootloader en nog geen problemen tegen gekomen op het groene scherm in youtube in de browser na.
Ik merk hier en daar wel een hapering in het scherm, toestel was wel vol op bezig met het restoren van apps/data.

Als eerste heb ik DPI instellingen aan gepast volgens deze site: http://forum.xda-develope...eplus-x-dpi-root-t3248779. Dit werkt veel fijner, ik merk nu het voordeel van een 1080p scherm tegenover mijn vorige telefoon met 720p.
Ik wacht nog met rooten totdat er een stabiele cm versie uit is of Oneplus zelf met een versie komt waar de bugs uitgehaald zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door UnExPeCtAbLe op 30-11-2015 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djiee
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Ohja, en na de laatste update zit er LAG in het typen waardoor ik continu woorden verkeerd typ. Dit is echt killing, ik kan niet eens meer normaal een app gesprek met iemand voeren.

Wat een vreselijk gedoe dit zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ohmarinus schreef op maandag 30 november 2015 @ 21:56:
Ohja, en na de laatste update zit er LAG in het typen waardoor ik continu woorden verkeerd typ. Dit is echt killing, ik kan niet eens meer normaal een app gesprek met iemand voeren.

Wat een vreselijk gedoe dit zeg.
Even teruglezen, daar is een fix voor door firmware 005 opnieuw te flashen en eem full wipe te doen. Niet ideaal omdat je dan alles opnieuw moet instellen, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Chris.nl schreef op maandag 30 november 2015 @ 21:58:
[...]

Even teruglezen, daar is een fix voor door firmware 005 opnieuw te flashen en eem full wipe te doen. Niet ideaal omdat je dan alles opnieuw moet instellen, maar goed...
Ah ik zie het, wel ingewikkeld voor mij, ik begin net met Android en heb alleen Macs thuis (door werk en studie).

Kom net thuis, dus zal na het koken even kijken hoe ingewikkeld het is.

Dacht dus eerst dat ik zelf gaar was want ik heb dit weekend een dag doorgehaald en was totaal naar de filistijnen, maar merk nu op een goede dag ook dat het typen absoluut niet werkt.

Ik zie je instructies staan op de vorige pagina, maar ik kan dus in 1 keer 005 flashen? Of moet 003 dan eerst nog?

[ Voor 24% gewijzigd door Ohmarinus op 30-11-2015 22:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djiee
  • Niet online
Ohmarinus schreef op maandag 30 november 2015 @ 22:08:
[...]

Ah ik zie het, wel ingewikkeld voor mij, ik begin net met Android en heb alleen Macs thuis (door werk en studie).

Kom net thuis, dus zal na het koken even kijken hoe ingewikkeld het is.

Dacht dus eerst dat ik zelf gaar was want ik heb dit weekend een dag doorgehaald en was totaal naar de filistijnen, maar merk nu op een goede dag ook dat het typen absoluut niet werkt.
Het is heel simpel, download het bestand 'OTA 005 rom' (zie mijn vorige post hierboven met url). Als je een mac hebt installeer even het programma 'android file transfer'. Hiermee kun je bestanden op je android tel zetten.

Even je telefoon uitschakelen, vervolgens powerbutton + vol down knop tegelijk indrukken totdat je in de recovery mode komt. Dan ga je naar install from local, selecteer hier je gedownloade rom. Deze installeer je, zodra de melding komt om te rebooten ga je even terug naar het recoverymenu (dit doe je via de rechter hardware toets). Ga dan naar 'wipe cach & data'. Selecteer dat je ze beiden wilt wipen. Vervolgens reboot je de telefoon, als het goed is krijg je de mogelijkheid bij het opnieuw instellen om een backup van je telefoon terug te zetten. Hopelijk werkt het ook weer bij jou dan. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Djiee schreef op maandag 30 november 2015 @ 22:23:
[...]

Het is heel simpel, download het bestand zie paar posts hierboven 'OTA 005 rom'. Als je een mac hebt installeer even het programma 'android file transfer'. Hiermee kun je bestanden op je android tel zetten.

Even je telefoon uitschakelen, vervolgens powerbutton + vol down knop tegelijk indrukken totdat je in de recovery mode komt. Dan ga je naar install from local, selecteer hier je gedownloade rom. Deze installeer je, zodra de melding komt om te rebooten ga je even terug naar het recoverymenu (dit doe je via de rechter hardware toets). Ga dan naar 'wipe cach & data'. Selecteer dat je ze beiden wilt wipen. Vervolgens reboot je de telefoon, als het goed is krijg je de mogelijkheid bij het opnieuw instellen om een backup van je telefoon terug te zetten. Hopelijk werkt het ook weer bij jou dan. Succes
Thanks, moet ik dan ook nog e.e.a. backuppen? En hoe werkt dat?

Android file transfer heb ik inderdaad al geïnstalleerd, werkt erg fijn, behalve als de telefoon op lock stand gaat dat de verbinding wegvalt, erg gek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djiee
  • Niet online
Ohmarinus schreef op maandag 30 november 2015 @ 22:25:
[...]
Thanks, moet ik dan ook nog e.e.a. backuppen? En hoe werkt dat?
Ik heb in principe alleen een google backup. Ga hiervoor naar instellingen op je tel. > back-up maken en resetten. Daar kun je dat instellen. Bij het terugzetten van de backup zie je een overzicht van je geïnstalleerde apps op het moment van de back-up. Deze installeert hij weer automatisch voor je zodra je opstart. Instellingen worden ook grotendeels teruggezet lijkt het. Wel verstandig even je whatsapp ook te backuppen via google drive, dan krijg je iig je openstaande gesprekken terug.

[ Voor 9% gewijzigd door Djiee op 30-11-2015 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Fijn dat je anderen kan helpen doordat je het zelf hebt weten te fixen Djiee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Djiee schreef op maandag 30 november 2015 @ 22:31:
[...]

Ik heb in principe alleen een google backup. Ga hiervoor naar instellingen op je tel. > back-up maken en resetten. Daar kun je dat instellen. Bij het terugzetten van de backup zie je een overzicht van je geïnstalleerde apps op het moment van de back-up. Deze installeert hij weer automatisch voor je zodra je opstart. Instellingen worden ook grotendeels teruggezet lijkt het. Wel verstandig even je whatsapp ook te backuppen via google drive, dan krijg je iig je openstaande gesprekken terug.
Alright, backup loopt (traag internet).

Moet ik ook de pre-005 roms installeren, of is het juist beter om alleen de 005 te installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
.je schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:45:

Als je direct de update(s) installeert en daarna een factory reset doet (voordat je meer apps gaat installeren en tijd aan 'instellen' gaat weggooien) loop je 't minst kans op problemen denk ik.

We hebben het niet over beta builds maar de officiële updates vanuit OnePlus, ze hebben een downloadcenter waar volledige ROMs worden aangeboden zodat je eventueel heen en weer kunt flashen. Aan de andere kant is iedere ROM volgens mij wel ergens beta, aangezien zich inderdaad wel één en ander voordoet. ROM 003 was volgens mij vrij stabiel. Update 004 gaf problemen met de SD-kaart en wordt ook niet als volledige ROM aangeboden, maar de OTA is wel via andere bronnen te vinden. ROM 005 verhelpt de SD kaart problemen en heeft wat andere (security) fixes, maar kan (zeker zonder factory reset) lag geven tijdens het typen met SwiftKey en geeft groen beeld bij afspelen van YouTube filmpjes in Chrome (de YouTube app werkt wel). Mocht je onverhoopt op ROM 005 lag ervaren tijdens het typen met SwiftKey, dan kan je die handmatig opnieuw flashen en een full wipe uitvoeren. (dit werkt blijkbaar niet voor iedereen). Of het google toetsenbord gebruiken.
Ohmarinus schreef op maandag 30 november 2015 @ 23:08:
[...]

Alright, backup loopt (traag internet).

Moet ik ook de pre-005 roms installeren, of is het juist beter om alleen de 005 te installeren?
Alleen 005 is ok.

[ Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 01-12-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Alright, ik ben er bijna klaar voor. Ik hoeft dus niet te rooten om de telefoon met 005 te flashen?

En nog tips om te zorgen dat ik hem niet 'brick' bij het flashen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hiigara
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Omdat ik benieuwd was naar de respons van OnePlus op de nare effecten van de recente update heb ik contact opgenomen met hun klantenservice. Na een livechat is er een ticket aangemaakt waar een 'Level 2 technician' naar gaat kijken. Ik ben benieuwd.

Roses are red, my screen is blue. I may have deleted system32...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ohmarinus schreef op maandag 30 november 2015 @ 23:32:
Alright, ik ben er bijna klaar voor. Ik hoeft dus niet te rooten om de telefoon met 005 te flashen?

En nog tips om te zorgen dat ik hem niet 'brick' bij het flashen?
Je hoeft niet te rooten. Zorg dat de accu minimaal 50% is.

Als je van een andere ROM komt kan je die ook als backup-plan op je interne geheugen plaatsen, zodat je die opnieuw kan flashen wanneer je in een bootloop komt. Maar dat is bij jou niet het geval, je zit al op 005. Jij gaat niet bricken joh :)
Hiigara schreef op maandag 30 november 2015 @ 23:32:
Omdat ik benieuwd was naar de respons van OnePlus op de nare effecten van de recente update heb ik contact opgenomen met hun klantenservice. Na een livechat is er een ticket aangemaakt waar een 'Level 2 technician' naar gaat kijken. Ik ben benieuwd.
Ben benieuwd of ze meer hulp bieden dan wat we nu al weten, belofte van een nieuwe update binnen een bepaalde tijd zou interessant zijn. Laat je het weten?

[ Voor 30% gewijzigd door Chris.nl op 30-11-2015 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Chris.nl schreef op maandag 30 november 2015 @ 23:40:
[...]

Je hoeft niet te rooten. Zorg dat de accu minimaal 50% is.

Als je van een andere ROM komt kan je die ook als backup-plan op je interne geheugen plaatsen, zodat je die opnieuw kan flashen wanneer je in een bootloop komt. Maar dat is bij jou niet het geval, je zit al op 005. Jij gaat niet bricken joh :)

[...]

Ben benieuwd of ze meer hulp bieden dan wat we nu al weten, belofte van een nieuwe update binnen een bepaalde tijd zou interessant zijn. Laat je het weten?
Ging vrij snel, het enige dat weg is, is de pagina die ik eerst kreeg als ik in de homescreen naar links swipete, dus alle programma's die daar standaard stonden toen ik de telefoon voor het eerst draaide. Das gek.

Kan nog niet zien of alles gelukt is, maar de telefoon werkt en het lijkt erop dat alles okay is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ohmarinus schreef op maandag 30 november 2015 @ 23:55:
[...]

Ging vrij snel, het enige dat weg is, is de pagina die ik eerst kreeg als ik in de homescreen naar links swipete, dus alle programma's die daar standaard stonden toen ik de telefoon voor het eerst draaide. Das gek.

Kan nog niet zien of alles gelukt is, maar de telefoon werkt en het lijkt erop dat alles okay is :)
Ok! Ben benieuwd of alleen je lag of ook het youtube in Chrome issue verholpen is. Succes met opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Chris.nl schreef op maandag 30 november 2015 @ 23:57:
[...]

Ok! Ben benieuwd of alleen je lag of ook het youtube in Chrome issue verholpen is. Succes met opnieuw instellen.
Voor nu is hij al zo'n tien minuten apps aan het installeren en updaten, maar hij is pas bij de zesde app, dit gaat echt heel erg traag en heb het vermoeden dat er iets niet helemaal goed gaat?

Zal straks even de issues testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ohmarinus schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 00:02:
[...]

Voor nu is hij al zo'n tien minuten apps aan het installeren en updaten, maar hij is pas bij de zesde app, dit gaat echt heel erg traag en heb het vermoeden dat er iets niet helemaal goed gaat?

Zal straks even de issues testen!
Laat um lekker zijn werk doen, mag een tijd duren. Alleen de Facebook app is al een gedrocht om te installeren, laat staan de rest. Er gebeurt een boel op de achtergrond, zo wordt er bijvoorbeeld ook weer een index gemaakt van je SD mediabestanden voor fotoalbum en muziekspeler. Start um als ie helemaal klaar is opnieuw op en dan moet ie weer 'snappy' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Chris.nl schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 00:07:
[...]

Laat um lekker zijn werk doen, mag een tijd duren. Alleen de Facebook app is al een gedrocht om te installeren, laat staan de rest. Er gebeurt een boel op de achtergrond, zo wordt er bijvoorbeeld ook weer een index gemaakt van je SD mediabestanden voor fotoalbum en muziekspeler. Start um als ie helemaal klaar is opnieuw op en dan moet ie weer 'snappy' zijn.
Helaas slaat 'ie nog steeds vaak een letter over bij het typen. Ik ben radeloos, zo kan ik niks met mijn smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Kak, dan zou je wellicht terug moeten naar 003, en eventueel daarna de 004 update installeren.

[ Voor 93% gewijzigd door Chris.nl op 01-12-2015 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Embedded video werkt nu wel, maar de telefoon heeft nu ineens lag in swipen in de homescreen en typen blijft een euvel :D

Nog een keer flashen?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ohmarinus schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 00:19:
[...]

Embedded video werkt nu wel, maar de telefoon heeft nu ineens lag in swipen in de homescreen en typen blijft een euvel :D

Nog een keer flashen?..
Tja, je kent het kunstje nu. Zou mooi zijn als het werkt door 005 opnieuw te flashen, of wanneer je opnieuw tevreden kan zijn met de 003 ROM en/of 004 ota.

[ Voor 4% gewijzigd door Chris.nl op 01-12-2015 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Chris.nl schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 00:22:
[...]

Tja, je kent het kunstje nu. Zou mooi zijn als het werkt door 005 opnieuw te flashen, of wanneer je opnieuw tevreden kan zijn met de 003 ROM en/of 004 ota.
Ja, ik twijfel of ik het wel moet doen, zie nu dat in Chrome ook de youtube videos nog steeds groen zijn. Er is dus eigenlijk niks veranderd. Erg jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-09 20:03
Ik ben terug naar 003 en alles werkt weer soepel. Geen lag meer met scrollen en typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik zit zelf (nog) op 004, heb mijn SD kaart FAT32 en met root de rom zo naar mijn hand gezet dat ik even geen zin / behoefte heb aan updaten. Als ik jou was zou ik wat heen en weer flashen totdat ik het minst last heb van bugs / weer fatsoenlijk kan appen.

[ Voor 6% gewijzigd door Chris.nl op 01-12-2015 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Het is bijzonder irritant maar ik heb besloten te wachten op een update hiervoor. Het groene videoscherm is gelukkig makkelijk te verhelpen met de instelling van chrome flags..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart-
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 22:31
gerwintb schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:01:
[...]

Heb zowel voor als na de update problemen. Bij een VW Tiguan werkt het wel, zowel bellen als muziek luisteren. Maar een Polo uit dit jaar wordt de telefoon wel gekoppeld maar de gegevens niet gesynchroniseerd. Misschien werkt de eerdergenoemde oplossing voor jou? Die heb ik nog niet geprobeerd.
Een keer volledig verwijderen uit de Golf en opnieuw pairen => Opgelost :) Nu nog die contacten goedkrijgen.
Welke app is dat?

Met mijn Lumia ging dat toch allemaal veel vlotter :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ohmarinus schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 00:18:
Helaas slaat 'ie nog steeds vaak een letter over bij het typen. Ik ben radeloos, zo kan ik niks met mijn smartphone.
Aangezien bij Swiftkey de suggesties niet uit te schakelen zijn, heb ik het Swiftkey toetsenbord uitgeschakeld en het standaard Google toetsenbord terug geactiveerd. Daar heb ik nu alles qua suggesties en dergelijke uit kunnen schakelen en zoals het ernaar uitziet werkt het toetsenbord nu wel razensnel. Hij mist nu geen enkele toets meer :)

[ Voor 29% gewijzigd door SToRM666 op 01-12-2015 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:33
SToRM666 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:32:
[...]

Aangezien bij Swiftkey de suggesties niet uit te schakelen zijn, heb ik het Swiftkey toetsenbord uitgeschakeld en het standaard Google toetsenbord terug geactiveerd. Daar heb ik nu alles qua suggesties en dergelijke uit kunnen schakelen en zoals het ernaar uitziet werkt het toetsenbord nu wel razensnel. Hij mist nu geen enkele toets meer :)
Het scheelt inderdaad dat de woordvoorspelling van het Google toetsenbord vaak het juiste voorspeld maar ik kan enige irritatie niet onderdrukken. Met name in Chrome en Whatsapp is lag van het toetsenbord sterk aanwezig waardoor toetsaanslagen niet worden geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
En heb je het al eens getest met het uitschakelen van de suggesties? Bij mij geeft dat een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

SToRM666 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:32:
[...]

Inderdaad gaat de google keyboard veel vloeiender. Daarnaast is de Holo White ook erg duidelijk omdat er 'ruimte' tussen de knopjes zit. Door de lag heeft swiftkeys nog weleens dat 'ie denkt dat je een woord wil wissen (swipe left wordt onterecht gedetecteerd). Swiftkeys is duidelijk niet compatible met de OPX, in mijn geval dan :D

Zonder swiftkeys gaan dingen een stuk vloeiender, merk dat ook hoe langer ik swiftkeys gebruik, hoe trager het programma lijkt te worden, zal wel te maken hebben met het groeien van de dictionary.

Jammer dat er maar 4 themas bij dat google keyboard zitten, zou graag mijn eigen thema willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Phoe, ik gebruik SwiftKey al jaren, zou het niet graag willen missen bij toekomstige updates. Misschien dat SwiftKey nog met een update kan komen om hem meer 005 ROM compatible te maken. Gelukkig nu nergens last van 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ohmarinus schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 13:10:
Inderdaad gaat de google keyboard veel vloeiender. Daarnaast is de Holo White ook erg duidelijk omdat er 'ruimte' tussen de knopjes zit. Door de lag heeft swiftkeys nog weleens dat 'ie denkt dat je een woord wil wissen (swipe left wordt onterecht gedetecteerd). Swiftkeys is duidelijk niet compatible met de OPX, in mijn geval dan :D

Zonder swiftkeys gaan dingen een stuk vloeiender, merk dat ook hoe langer ik swiftkeys gebruik, hoe trager het programma lijkt te worden, zal wel te maken hebben met het groeien van de dictionary.

Jammer dat er maar 4 themas bij dat google keyboard zitten, zou graag mijn eigen thema willen maken.
Dus voor jou is het nu beter dan? Gebruik je bij het Google toetsenbord nog wel suggesties dan?

Ik vind de skin van Swiftkey wel mooi, maar sommige toetsen vind ik daar wel wat onlogisch zitten. Die vertraging komt vermoedelijk door het moeten laden van de suggesties en waarschijnlijk is dat soms zodanig belastend dat die even geen tijd meer heeft om nieuwe aanslagen te registreren :p

Qua skins is Google minder, maar ik vind het toetsenbord wel gemakkelijker typen (minder fouten), waarschijnlijk inderdaad door de grotere ruimte tussen de toetsen.

[ Voor 50% gewijzigd door SToRM666 op 01-12-2015 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
De OnePlus X zou snel genoeg moeten zijn om SwiftKey vlekkeloos te laten werken, op ROM 003 en OTA 004 was dit geen probleem. Zeker omdat OnePlus SwiftKey voorgeïnstalleerd meelevert denk ik dat het een bug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik heb vroeger al eens Swiftkey op een smartphone gehad en dat was toen ook niet bevallen. Maar nu het bij de OPX er standaard al op zit dacht ik dat het wel beter zou werken, maar nu blijkt ook weer dat Swiftkey toch niet zo "swift" is ;) Ik ga die sowieso niet meer gebruiken, omdat die suggesties altijd 1 van de eerste dingen is die ik weg haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• expor
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 19:18
Hier met laatste update geen problemen. Soms micro lag met lange scrolls maar ik durf niet eens te beweren dat ik dit niet voor de patch had. Typen (Swiftkey, predictions on, vibrate on) werkt nog steeds vlekkeloos hier...

AMD 5800X3D | 16gb DDR 4 @ 3800/14 | 4070 Ti | 1TB Samsung Evo 970, 1TB Samsung Evo 860, 512MB Crucial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

SToRM666 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 13:17:
[...]

Dus voor jou is het nu beter dan? Gebruik je bij het Google toetsenbord nog wel suggesties dan?

Ik vind de skin van Swiftkey wel mooi, maar sommige toetsen vind ik daar wel wat onlogisch zitten. Die vertraging komt vermoedelijk door het moeten laden van de suggesties en waarschijnlijk is dat soms zodanig belastend dat die even geen tijd meer heeft om nieuwe aanslagen te registreren :p

Qua skins is Google minder, maar ik vind het toetsenbord wel gemakkelijker typen (minder fouten), waarschijnlijk inderdaad door de grotere ruimte tussen de toetsen.
Yep, heb de suggesties wel aan staan, maar hijs duidelijk 'direct'. (Dit doet me denken aan dat ik vroeger met MIDI signalen zat te klooien op een oude computer met ASIO4ALL drivers en toen ineens een Mac had waarbij het wel leek alsof mijn synthesizer toetsaanslagen ook direct werden geregistreerd.)

Geen problemen meer gehad met typen sinds ik naar google keyboard gegaan ben.

Het zou heel goed kunnen dat de swiftkeys distibrutie die OnePlus erbij levert wat problemen geeft, niet geprobeerd het te verwijderen en handmatig te installeren via de store, maar ben ook tevreden met de google keyboard dus waarom zou ik die swiftkeys nog willen fixen :o

Nog 1 vraag wat betreft de data op de SD-kaart. Bij de upgrade heeft OnePlus mijn SD card geformatteerd, erg oneerlijk want zeg nou zelf, dat verwacht je niet... Maar toch. Enfin, ik heb er met veel tijd en zorg muziek op gezet weer en kan het zijn dat dit met een volgende update weer wordt gewist? Het kost me namelijk veel tijd om dit dan weer te backuppen en opnieuw erop te zetten elke keer. Lijkt me toch niet echt logisch dat dit bij elke update zo gaat zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door Ohmarinus op 01-12-2015 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Als je de SD kaart eruit haalt tijdens een (handmatige) update, whipe je die niet perongeluk. Het is niet normaal dat een update de SD kaart automatisch opnieuw formatteert, heb dit ook nog nergens anders gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Het is ook heel raar, al mijn videos zijn weg, de mapjes zijn er nog wel, en hij heeft ze toch ook echt wel gekopieerd... Op het OnePlus forum kreeg ik alleen maar bijdehante reacties dus ben ook niet echt verder gekomen om erachter te komen of dit ook bij andere mensen is gebeurd na de update.

Nouja, pech..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s9snd1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-08 13:04
Bij de update naar 2.1.3 bleef in de inhoud van de SD kaart bij mij intact.

Voor degenen die geen lag ervaren. Consider yourself lucky. Het probleem bestaat wel degelijk onder sommige gebruikers. En hoewel er suggesties zijn gegeven om de lag te verminderen zijn de resultaten niet altijd even consistent. Ik denk dat OnePlus met versie 2.1.3 iets gebroken heeft met de synaptics.

Denk dat het gewoon wachten wordt op een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:22

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Het is inderdaad niet normaal dat hij het doet. Waarschijnlijk door het toevoegen van de functionaliteit werd ie herkend en geformateerd.

Ik verwacht niet dat het bij een volgende update weer gebeurd, nooit eerder bij een andere Android gehad ook. Maar ja, verzekeren kan ik je niet, aangezien ik de software niet bouw ;)

Persoonlijk heb ik beetje last van haperen in Chrome, soms ook groene video, en soms dat hij aanslagen mist. Niets ernstigs, telefoon is zeker niet onwerkbaar. Maar als het maar opgelost wordt in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-09 21:28
s9snd1 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:56:
Bij de update naar 2.1.3 bleef in de inhoud van de SD kaart bij mij intact.

Voor degenen die geen lag ervaren. Consider yourself lucky. Het probleem bestaat wel degelijk onder sommige gebruikers. En hoewel er suggesties zijn gegeven om de lag te verminderen zijn de resultaten niet altijd even consistent. Ik denk dat OnePlus met versie 2.1.3 iets gebroken heeft met de synaptics.

Denk dat het gewoon wachten wordt op een fix.
Ik denk las te hebben van een een lag "light". Problemen tijdens typen en swipen heb ik niet (of ik tik/swipe heel traag ;) ).
  1. Bij scrollen zoals in chrome haperd(/verspringt) het beeld licht.
  2. Wanneer ik wat op en neer scrol zonder mijn vinger van het scherm te halen wordt mijn vinger soms niet meer gedetecteerd. Dit is goed te reproduceren en te visualiseren in een touchscreen test. Maar dan gebeurt dit vooral vanaf 4 vingers op het scherm.
  3. Wanneer ik de tip volg om batterijbesparing in te schakelen zijn alle bovenstaande problemen weg.
Dat het een bug is en niet hardware gerelateerd is wel erg waarschijnlijk. Jammer dat ze niet gewoon vlot een toezegging doen dat ze dit oplossen. Dit kan namelijk nooit erg moeilijk voor ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Net een wit matte achterkant + sides en blauwe logo besteld bij Dbrand :)

30% korting :D

Tenminste iets wat krasjes kan tegenhouden ipv een hoesje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

psst. Speciaal topic voor ;) [One Plus X] Het grote accesoires topic

Ben erg benieuwd hoe de randen t houden op het geribbelde metaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s9snd1
Knamix schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:48:
Net een wit matte achterkant + sides en blauwe logo besteld bij Dbrand :)

30% korting :D

Tenminste iets wat krasjes kan tegenhouden ipv een hoesje
Oh! Dan zijn ze bij Dbrand toch sneller dan verwacht. Ik verwachtte dat het wel een tijdje zou duren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap de heisa niet ivm toetsenbord na de update. geen enkel probleem hier ,ik gebruik het Google toetsenbord en kan zonder verschil doe wat ik vroeger deed,heb nog nooit Swift gebruikt maar heb het vermoeden dat Swift blijkbaar niet goed draait op de firmware van de One plus X tenzij die wel goed werkte voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:33
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 19:43:
Snap de heisa niet ivm toetsenbord na de update. geen enkel probleem hier ,ik gebruik het Google toetsenbord en kan zonder verschil doe wat ik vroeger deed,heb nog nooit Swift gebruikt maar heb het vermoeden dat Swift blijkbaar niet goed draait op de firmware van de One plus X tenzij die wel goed werkte voor de update.
De heisa heeft even zo goed met het Google toetsenbord van doen en niet alleen met Swift toetsenbord.
Cache en data heb ik al gewiped maar biedt geen oplossing. De vertraging is niet consistent maar als het zich voordoet is er even geen registratie van input lees vinger raakt scherm.

Probleem speelt sinds de update naar 2.13, daarvoor was er niets aan de hand.

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 01-12-2015 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwintb
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-08 17:25
Lennart- schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:35:
[...]

Een keer volledig verwijderen uit de Golf en opnieuw pairen => Opgelost :) Nu nog die contacten goedkrijgen.
Welke app is dat?

Met mijn Lumia ging dat toch allemaal veel vlotter :/
Zie onderstaande quote, misschien kan je er wat mee.
manmetdehamer schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:53:
Voor de mensen die dit ook ervaren, ik had met mijn Peugeot 208 het probleem dat het audiosysteem in bootloop ging na het koppelen van de OnePlus X. Het blijkt iets te zijn in het adresboek waar het systeem niet mee overweg kan. Ik heb het gelukkig kunnen oplossen door onderstaande app:

Google Play: Bluetooth Telefoonboek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 00:44

[ Voor 40% gewijzigd door anessie op 01-12-2015 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:48
Marques Brownlee heeft altijd toffe reviews! Hij is ook enthousiast over de One Plus X. Maarja, wat wil je voor 250 dollar...

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-08 15:31
Haas schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:51:
Marques Brownlee heeft altijd toffe reviews! Hij is ook enthousiast over de One Plus X. Maarja, wat wil je voor 250 dollar...
Dat is het net. Voor 250 dollar moet je niet al te veel verwachten, tenzij bij de Oneplus X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin96
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-09 16:07
net de review van hierboven gekeken maar ik kon de "developer options" niet vinden ?
kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-08 15:31
robin96 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 22:23:
net de review van hierboven gekeken maar ik kon de "developer options" niet vinden ?
kan iemand mij helpen?
http://lmgtfy.com/?q=android+developer+options

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 12:10
Nou hier worden de problemen alleen maar groter. Om het probleem met de touch invoer op te lossen, ROM 005 opnieuw geflashed. Problemen zijn alleen maar erger. Typen gaat nog moeizamer, YouTube green is er bij gekomen (opgelost met workaround) en tot overmaat van ramp is het probleem van geen mobiel internet ook terug, waarbij ik het deze keer niet opgelost krijg.
Nog een keer flashen en wipen geeft zelfde resultaat.

Ik denk dat deze terug gaat naar China, ben er langzamerhand klaar mee.

11x Eging 245Wp & Involar MAC250A = 2695Wp, richting: Zuid, helling: 20º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Atrax schreef op woensdag 02 december 2015 @ 07:08:
Nog hier worden de problemen alleen maar groter. Om het probleem met de touch invoer op te lossen, ROM 005 opnieuw geflashed. Problemen zijn alleen maar erger. Typen gaat nog moeizamer, YouTube green is er bij gekomen (opgelost met workaround) en tot overmaat van ramp is het probleem van geen opviel internet ook terug, waarbij ik het deze keer niet opgelost krijg.

Balen joh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:20
Atrax schreef op woensdag 02 december 2015 @ 07:08:
Nog hier worden de problemen alleen maar groter. Om het probleem met de touch invoer op te lossen, ROM 005 opnieuw geflashed. Problemen zijn alleen maar erger. Typen gaat nog moeizamer, YouTube green is er bij gekomen (opgelost met workaround) en tot overmaat van ramp is het probleem van geen opviel internet ook terug, waarbij ik het deze keer niet opgelost krijg.

Snap ik, je mag meer van Oneplus verwachten. Alhoewel de OPO van mijn zoon ook niet aan de verwachtingen voldeed. Hebben we het hier over een overgewaardeerd merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
Inmiddels werkt mobiel internet (voorlopig) weer.
Ik heb het idee dat de focus bij Oneplus niet goed ligt. Misschien overhaast de telefoon gereleased. Met de hardware is eigenlijk niks mis, het is de buggy software die het verpest (in mijn geval).
Ik heb een request bij de support van Oneplus neergelegd, kijken wanneer ik reactie krijg.

Mijn pa heeft ook en Oneplus. Bij levering een defecte camera, meteen RMA aangevraagd, een dikke week geen reactie. Toen maar conflict bij PayPal gestart en ziedaar reactie van Oneplus. Ik hoop dat dit een incident is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lterwee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-09 12:18
edjedan schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:43:
[...]

Snap ik, je mag meer van Oneplus verwachten. Alhoewel de OPO van mijn zoon ook niet aan de verwachtingen voldeed. Hebben we het hier over een overgewaardeerd merk?
Ondanks de problemen ben ik nog van mening dat het een goed toestel is. Het zijn vooral software matige problemen, die zeker opgelost gaan worden.

Als je bijvoorbeeld kijkt wat een andere kernel al kan doen:

https://forums.oneplus.ne...rformance-battery.408411/

Daarnaast is het nog wachten op de community tot ze met andere roms komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:42
Sinds de update naar 2.1.3 valt me op dat het switchen tussen de front en rear camera erg traag gaat, ook een foto maken en doorsturen via whatsapp is erg traag.
Kan iemand dit eens testen? Zou ook aan mijn telefoon of Xposed kunnen liggen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Nu online
Ik heb de instellingen in Chrome flags veranderd zoals aangegeven, deze ook opgeslagen. Toch blijft bijvoorbeeld een YouTube video via een Facebook link een groen scherm geven. Wat gaat er nu mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
pixels66 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 14:32:
Ik heb de instellingen in Chrome flags veranderd zoals aangegeven, deze ook opgeslagen. Toch blijft bijvoorbeeld een YouTube video via een Facebook link een groen scherm geven. Wat gaat er nu mis?
Ook bij mij blijft na de aanpassing in Chrome flags een groen scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edjedan
lterwee schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:57:
[...]

Ondanks de problemen ben ik nog van mening dat het een goed toestel is. Het zijn vooral software matige problemen, die zeker opgelost gaan worden.

Als je bijvoorbeeld kijkt wat een andere kernel al kan doen:

https://forums.oneplus.ne...rformance-battery.408411/

Daarnaast is het nog wachten op de community tot ze met andere roms komen...
Men zou eens moeten leren om de fouten eruit te filteren voordat de consument het in handen heeft. Garmin (gps) is hier ook een voorbeeld van. Eerst een toestel uitbrengen en vervolgens de ene na de andere bug eruit halen met updates. Faal. Je voelt je dan wel een beetje genomen als je een gps van 500 euro aangeschaft hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-09 22:37
Vandaag gebruik ik de 2e dag mijn OPX. Gisteren ging alles zeer goed: 4u schermtijd met een ganse dag 4G en bluetooth aan.
Vandaag, met dezelfde instellingen, zit ik aan een uur schermtijd en nog maar 50% batterij over.
Wanneer ik naar batterijverbruik kijk, zitter niet echt grootverbruiker tussen. Alleen vond ik een 'app' mdnsd die wel wat batterij verbruikt. Na opzoeken blijkt dit iets met Firefox te maken te hebben en blijkt het een vrij batterijverslindend iets te zijn. Ik hoop dat ik nu opnieuw een normale schermtijd kan bereiken.

Ik heb alvast pushberichten van nieuwswebsites uitgeschakeld. Verbruiken die veel batterij?

Wanneer ik naar mijn batterijverbruik kijk, vind ik dat het toestel vrij veel 'ingeschakeld' wordt wanneer het scherm niet aanstaat. Hoe komt dit? Pushberichten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .je
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 17:22

.je

Drossie schreef op woensdag 02 december 2015 @ 15:48:
<knip>

Wanneer ik naar mijn batterijverbruik kijk, vind ik dat het toestel vrij veel 'ingeschakeld' wordt wanneer het scherm niet aanstaat. Hoe komt dit? Pushberichten?
Ik gebruikte op mn z1 compact de app "Carat". Deze verzameld batterij gegevens om daaruit een rapport te kunnen maken wat de hogs zijn van batterij power. Daarbij geeft het ook prijs hoeveel batterij tijd je eventueel kan terugwinnen als je de app stopt / deinstalleerd.

In jou geval, nu je het apparaat nog maar net hebt zal dat mss een uitkomst zijn om te kijken welke apps je de batterijstroom wegsnoepen. Let wel, het duurt een keer of 2 / 3 voordat ie je pas advies kan geven.

Ik ben het hoe dan ook van plan te installeren wanneer mn OPX arriveerd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dest1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-04-2022
om te weten wat jouw telefoon wakker houdt (en dus jouw batterij draint), raad ik de app "betterbatterystats" aan

[ Voor 18% gewijzigd door dest1 op 02-12-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s9snd1
Het enige waar ik mij aan stoor is de lag van de animaties en scrollen. Aan de andere kant heb ik dan geen problemen met mobiel internet (T-Mobile LTE). Rock solid. Ook geen groene Youtube videos.

Geeft te meer aan dat de problemen niet bij iedereen consistent zijn. Maar ze zijn er wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRobert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-07 15:12

RRRobert

Fokker in ruste

majoh schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 19:02:
psst. Speciaal topic voor ;) [One Plus X] Het grote accesoires topic

Ben erg benieuwd hoe de randen t houden op het geribbelde metaal...
Há leuk! Mijn OPX is gisteren binnen gekomen. Ben allen zowel gisteravond als vanavond de hele avond druk met andere verplichtingen. Veel verder dan uit het doosje halen, opladen en 'O wat mooi' ben ik nog niet gekomen...

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Had een OPX besteld voor een vriendin op mijn OP account omdat ik die toch al had vanwege mijn OPO.
Deze is vandaag binnen gekomen. En heb er even mee kunnen spelen.
Ziet er erg goed uit. Mooi scherm en voelt gewoon snappy aan.
Formaat is eigenlijk best fijn. Vind de OPO soms net iets te groot.
Resolutie van het scherm is ook gewoon goed. zie nog geen reden om een hogere resolutie te gaan gebruiken voor dagelijks gebruik, Kleuren zien er goed uit. En zwart ziet er zeer strak uit.
Verder voelt hij gewoon best premium aan (heb eigenlijk hekel aan dat woord) maar hij voelt "duurder"aan dat dat hij is.
Eerste korte indruk na een dagje spelen is dat het gewoon een heel mooi toestelletje is voor een mooie prijs.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de OPX nu twee dagen in bezit en ben er zeer tevreden mee. Heb meteen de nieuwe update erop gezet en het enige probleem waar ik tot dusver ben aangelopen was het instellen van de wifi toen ik de telefoon voor het eerst opstartte, deze wilde geen verbinding maken. Ff gegoogled en erachter gekomen dat meer mensen dit probleem hadden. Oplossing was dit gedeelte gewoon skippen en daarna werkte de wifi gewoon.

M'n vorige telefoon was een LG Optimus L7 II P710, dus de OPX is in alles een zeer grote stap vooruit. Qua looks vind ik 'm echt prachtig. Gelukkig kan ie ook tegen een stootje, ondanks de glazen behuizing. Op de eerste dag viel ie uit m'n zak op een laminaten vloer en gelukkig was er niets te zien. Ik heb er het meegeleverde beschermhoesje omheen zitten, misschien dat dat mijn redder is geweest ook al stelt het hoesje niet zoveel voor.

Samenvattend is het voor mij een geweldige telefoon tot dusver, hopelijk blijft dat ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

dest1 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 16:47:
om te weten wat jouw telefoon wakker houdt (en dus jouw batterij draint), raad ik de app "betterbatterystats" aan
Dit is wel een appje van een paar euro toch? Of is er ook nog een 'free' versie van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ohmarinus schreef op donderdag 03 december 2015 @ 00:59:
[...]

Dit is wel een appje van een paar euro toch? Of is er ook nog een 'free' versie van?
Ja, op XDA. Gewoon van de ontwikkelaar zelf. Ik gebruik um graag met root, zit een prima widget op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Chris.nl schreef op donderdag 03 december 2015 @ 01:27:
[...]

Ja, op XDA. Gewoon van de ontwikkelaar zelf. Ik gebruik um graag met root, zit een prima widget op.
Okay, maar van het XDA forum, kan alleen als ik mijn telefoon root toch? Of kan ik alsnog apps installeren van buiten de Play Store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Je kan sowieso apps installeren buiten de store om, 1e keer wordt je verwezen naar een beveiligingsinstelling die voorkomt dat je handmatig apk's installeert. Kan je uitvinken.

Wat betterbatterystats zonder root doet zou je even moeten nalezen of proberen denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atrax
Het lijkt erop dat Oneplus nog niet erg op de hoogte is van de problemen met Oxygen 2.1.3.
Voor alle problemen die ik heb wordt verwezen naar de update. Laat dat nou de oorzaak zijn...Hopelijk pikken ze het nu op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SToRM666
Ik ben eigenlijk ook wel tevreden met mijn OPX. Sommige kleuren zouden wat minder fel mogen zijn, maar voor de rest een prima en vlot toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
Welke schermtijd halen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eekastar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-12-2023
Meestal net boven 5 uur tot op 15% acculading.
En daar doe ik in mijn geval twee dagen over.

[ Voor 10% gewijzigd door eekastar op 03-12-2015 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
eekastar schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:34:
[...]

Meestal net boven 5 uur tot op 15% acculading.
En daar doe ik in mijn geval twee dagen over.
Amai, sterk.
De eerste dag haalde ik 4u.
Gisteren nog 2u.
Vandaag heb ik na 1u nog 63% batterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dest1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-04-2022
Ik heb een schermtijd die varieert van 4 tot 6uur (afhankelijk van of ik wifi/4g gebruik).

Ik gebruik oxygen 2.1.2 (omdat 2.1.3 te laggy was) met blu_spark kernel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik gebruik ook Oxygen 2.1.2. (OTA 004) en de blu_spark kernel. CPU 65mV undervolt, verder alles standaard gelaten. Super stabiel toestel ook uitstekende schermtijd. Geen last van bugs.

Welke versie gebruik jij? Ik zit op r37.

- edit -

De nieuwste r53 werkt ook prima.

[ Voor 19% gewijzigd door Chris.nl op 03-12-2015 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik zit na 1,5 dag met 48% accu over en dan heb ik een schermtijd van net geen 1u45min.
2 dagen op 1 lading gaat dus goed te doen zijn, 3 dagen zal krap worden. Met mijn Z1C haalde ik 3 dagen, maar die had dan ook een kleiner 720p scherm.

[ Voor 49% gewijzigd door SToRM666 op 03-12-2015 12:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 19:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

nou lekker vlot, maar ik had het eigenlijk nog niet echt ervaren.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:57
Ik was eerder vrij negatief over het energieverbruik maar moet zeggen dat het nu beter gaat. Wat is er veranderd:
- Update 2.1.3. geinstalleerd
- Simkaarten vervangen voor echte nano-sims ipv op maat geknipte. Maak dus gebruik van dual-sim functie. Had gelezen dat knippen er ook voor kan zorgen dat je slechter bereik hebt, wat weer zorgt voor hoger energieverbruik.

Haal nu zo'n 2,5 uur SOT per dag met zo'n 20% resterend. Heb daarnaast gemerkt dat niet zozeer het actieve scherm invloed heeft op energieverbruik maar vooral ook wat je dan doet. Een beetje browsen of appen verbruikt lang niet zoveel als bijvoorbeeld video streamen of een game spelen. Ik speel dagelijks Dominations (max 1 uur). Dat gebruikt veel CPU en heeft een continue dataverbinding nodig. Speel ik een dag niet, dan houd ik zo 40-45% over ipv 20%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Erg goed nieuws de update! Doen ze toch vlotjes :)

Tot nu toe heel blij met software updates van OnePlus (al had het natuurlijk meteen goed moeten wezen...)
Whoa!! is it me or my phone seems superfast after the Hotfix patch update Thanx again @Helen but please give an option to save photos directly to SD Card from within the camera app plzzzzzzzzz #neversettle
als ik dit soort berichten lees word ik helemaal blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:04
Ik was niet zelf aan het knutselen/flashen geslagen, en ben erg blij te zien dat mijn vertrouwen in een snelle fix terecht was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
Zeker goed nieuws. Wel jammer dat de supportafdeling me die niet kon melden maar alleen zei dat deze klachten onbekend waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Nu online
Wie weet er een goede galerij app? Wanneer ik een map op de SD kaart open, kan ik niet swipen naar de volgende foto, dus ik zoek hiervoor een andere app.

Tevens speelt de telefoon niet alle video formaten af, is hiervoor een leuke app beschikbaar die jullie aanbevelen?
Pagina: 1 ... 18 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus X] Het grote accesoires topic
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus X] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus X] Rooten & Custom ROM's
- RMA: [OnePlus] RMA & Support