Djiee schreef op zondag 29 november 2015 @ 22:25:
Het toetsenbord is dusdanig slecht na de update dat ik bijna geen fatsoenlijke berichten meer kan typen. Wachten op een nieuwe update lijkt ook niet echt een optie aangezien dit nog wel even kan duren.
Kan iemand uitleggen hoe je de telefoon downgrade naar OTA 2.1.2?
Heb je (veel) werk gedaan om zelf uit te zoeken hoe dit moet? Ik wil wel een poging doen om dit uit te leggen. Ik neem aan dat je de stock recovery nog op je telefoon hebt staan.
Om te beginnen heb je de 2.1.2 ROM nodig, die kan je
hier downloaden.
[Rom] OxygenOS 2.1.2 OnePlusOxygen_14_OTA_003_all_201510241934.zip is de firmware waarmee de OnePlus X origineel geleverd werd. OTA 004 is de update die de SD kaart problemen gaf, die kan je eventueel
hier downloaden.
Stap 1
Plaats de ROM die je wil installeren op het interne geheugen van je telefoon.
(op de SD kaart plaatsen werkt wellicht ook, maar dat gaan we nu even niet uitproberen) Als je OTA 004 ook wil installeren plaats je die ook op het interne geheugen van je telefoon.
Stap 2
Zet je telefoon uit.
Stap 3
Zet je telefoon aan, terwijl je de volumedown knop ingedrukt houdt. Dit zorgt ervoor dat je telefoon opstart in recovery.
Nu wordt het even tricky, zelf heb ik deze stock recovery nooit uitgeprobeerd dus kan ik je niet exact voorkauwen hoe het menu eruit ziet en welke opties je moet kiezen. Wellicht moet je even uitvogelen hoe die stock recovery werkt. Ik neem aan dat je door de opties van de stock recovery kan bladeren door de volume knoppen te gebruiken en met de powerknop een optie kan bevestigen. Het zou ook kunnen zijn dat de recovery simpelweg werkt d.m.v. het touchscreen.
Stap 4
Waarschijnlijk kom je een optie
install o.i.d. tegen, selecteer die optie. Navigeer naar de locatie waar je de 003 ROM hebt geplaatst en selecteer deze. Bevestig dat je hem wil flashen, het flashen kan een paar minuten duren.
Mocht je ook update 004 willen installeren, dan doe je dit na het installeren van de volledige 003 ROM.
Stap 5
Wellicht kan je deze stap overslaan, maar voor de zekerheid zou ik zoeken naar een een
factory reset optie en dit uitvoeren.
Stap 6
Zoek naar een powermenu of reboot optie, en herstart zo je telefoon.
Klaar.
Stap 7
Het zou tof van je zijn als je, nadat het je gelukt is, je zelf een betere handleiding (van de werking van de stock recovery) in dit topic plaatst. Dan help jij anderen ook weer verder.
[
Voor 3% gewijzigd door
Chris.nl op 29-11-2015 23:34
]