• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:56

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

pixels66 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 13:58:
Wees maar blij, ik wordt er helemaal gek van, zeker de toetsaanslagen die worden overgeslagen in Chrome.
Ik heb na de update gisteren geïnstalleerd te hebben een factory reset gedaan via recovery... Ik heb geen last van lag oid en ben tot nu toe nog erg tevreden met het toestel. Jammer om te lezen, dat het niet bij iedereen aan de verwachting voldoet. Ik kom overigens van een iPhone 5s af.

Battle.net || Strava

• breezie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 12:54
Wees maar blij, ik wordt er helemaal gek van, zeker de toetsaanslagen die worden overgeslagen in Chrome.
Ik gebruik wel het standaard android toetsenbord en niet swiftkey... Misschien heeft dat er iets mee te maken?

• SpeeDRaZoR3
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 19:48
Heb zelf ook nog geen vertragingen gemerkt in het scherm. Iedergeval niets anders als voor de update. Heeft iedereen wel zijn cache enzo leeg gemaakt ?

De meeste negatieve punten zijn bij mij niet van toepassing of niet opgevallen.

Ik was niet van plan het hoesje te gebruiken maar kan nu niet meer zonder. Het vastpakken van de telefoon is een stuk fijner en hoef niet meer bang te zijn dat er krasjes op de telefoon komen.

PSN: speedrazor3

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:56

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

SpeeDRaZoR3 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:28:
Heb zelf ook nog geen vertragingen gemerkt in het scherm. Iedergeval niets anders als voor de update. Heeft iedereen wel zijn cache enzo leeg gemaakt ?

De meeste negatieve punten zijn bij mij niet van toepassing of niet opgevallen.

Ik was niet van plan het hoesje te gebruiken maar kan nu niet meer zonder. Het vastpakken van de telefoon is een stuk fijner en hoef niet meer bang te zijn dat er krasjes op de telefoon komen.
Ik heb gelukkig ook geen last van lag of andere bugs... Ik heb de siliconen hoes bijbesteld en die zit wel erg mooi om het toestel. Wat wel een nadeel is: Met de siliconenhoes wordt het toestel zo stroef, dat het lastig je zak in gaat :). En verder maken krassen me niet heel erg veel uit. Ik bekijk het een beetje anders waarschijnlijk. Zodra het toestel een hoes in gaat die niet doorzichtig is, ziet niemand de achterkant meer. En maakt het ook niet uit hoeveel krassen erop zitten... Ik gebruik het toestel dus overdag zonder hoes. Dan gaat het makkelijker zak in en uit. En thuis gaat de siliconen hoes erop, zodat het stuiterproof is voor eventuele val door kids...

Battle.net || Strava

• BTBoy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-08 15:20
Ik heb ook geen last van bugs of lag, wellicht omdat ik novalauncher gebruik in combinatie met Batteryguru? Cache wel voor de zekerheid geleegd, ook de cache van de applicaties bij /opslagruimte/gegevens in het cachegeheugen/

Wel merk ik dat ik nog last heb van 3G/4G signaal, heb net men APN instellingen opnieuw ingevoerd, maar die waren in principe al goed ingesteld. Hopelijk werkt het..

Het enige wat ik nog naar vind is dat het geluid van muziek niet automatisch stopt op het moment dat ik men bluetooth connectie met men headset verbreek. Maar dit is een luxeprobleem, had het alleen wel met mijn One m7.

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:16

M0nkeymen

Monkeystyle!

Ik merkte toen ik switchte van knoppen, software matige ipv. fysieke dat het e.e.a. in chrome een stuk soepeler ging.

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:43
BTBoy schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:53:
...
Het enige wat ik nog naar vind is dat het geluid van muziek niet automatisch stopt op het moment dat ik men bluetooth connectie met men headset verbreek. Maar dit is een luxeprobleem, had het alleen wel met mijn One m7.
Is dat niet een instelling van je muziek App? Bij Spotify gebeurt dit nl wel en bij poweramp heb ik dit ook zo ingesteld.

Nu ik het over een muziek App heb. Weet iemand of het mogelijk Is om een standaard App te selecteren wanneer je op play knop van een headset drukt? Standaard zou ik nl Spotify willen maar poweramp wordt standaard gestart.

[ Voor 19% gewijzigd door WhiteAss op 26-11-2015 15:11 ]

• BTBoy
WhiteAss schreef op donderdag 26 november 2015 @ 15:08:
[...]

Is dat niet een instelling van je muziek App? Bij Spotify gebeurt dit nl wel en bij poweramp heb ik dit ook zo ingesteld.

Nu ik het over een muziek App heb. Weet iemand of het mogelijk Is om een standaard App te selecteren wanneer je op play knop van een headset drukt? Standaard zou ik nl Spotify willen maar poweramp wordt standaard gestart.
Ik gebruik Spotify, maar bij mij blijft hij gewoon doorspelen als ik men bluetooth headset uitzet. Ik schrok de eerste keer er wel van, ook gelijk iedereen in de trein ff wakker gemaakt :P

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:49
Het lijkt met de laatste Spotify een update te zijn gekomen, daarvoor had ik er geen last van.

• WhiteAss
Met Spotify v4.2.0.739 stopt afspelen na disconnect van bt audio (bij disconnect van headset btw ook).

Verwijderd

Een andere browser gebruiken mss ? :+

• Sier
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 09:49
Ik heb sinds de update last van YouTube filmpjes die een groen scherm geven als ik deze in Chrome af wil spelen. In de YouTube app doen ze het wel gewoon. Iemand ervaring mee? Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iIDs8Y7efCk86JkPndUNN1RD/thumb.png

Apple iPhone 16 Pro - HP Envy x360.

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Review bij de buren met vergelijking met toestellen rond de 5 inch in dezelfde prijsklasse.
Geeft een grappig beeld ;)
http://nl.hardware.info/r...w-smartphone-met-x-factor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lterwee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-09 12:18
Sier schreef op donderdag 26 november 2015 @ 16:02:
Ik heb sinds de update last van YouTube filmpjes die een groen scherm geven als ik deze in Chrome af wil spelen. In de YouTube app doen ze het wel gewoon. Iemand ervaring mee? [afbeelding]
We zitten in hetzelfde schuitje. Ook ik heb hier last van..

• BTBoy
WhiteAss schreef op donderdag 26 november 2015 @ 15:25:
Met Spotify v4.2.0.739 stopt afspelen na disconnect van bt audio (bij disconnect van headset btw ook).
Ohja! Ik merk het.. Fijn dat het weer zo ingesteld is!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:25
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2015 @ 15:59:
[...]

Een andere browser gebruiken mss ? :+
Kansloze opmerking dit.. Als je 3e versnelling van je auto kraakt, ga je die toch ook niet "maar" overslaan en van 2 naar 4? Alles waar je je aan ergert maar negeren slaat nergens op.
Ik ben een Chrome gebruiker, waarin ik al mijn instellingen fijntjes heb staan, bladwijzers etc. Dus een andere browser is voor mij geen optie..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhiteAss
Ik denk dat je bedoelt te zeggen:
Bedankt voor je input, dit is echter geen optie voorbij omdat... :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pixels66
WhiteAss schreef op donderdag 26 november 2015 @ 17:34:
[...]

Hmm.. Misschien heb je wel gelijk ja.. Excusé voor het te heftige reageren ;) Openlijk met de billen bloot!

Verwijderd

pixels66 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 17:35:
[...]

Hmm.. Misschien heb je wel gelijk ja.. Excusé voor het te heftige reageren ;) Openlijk met de billen bloot!
Als je zo een instelling hebt kan je hier beter verdwijnen,het was maar een advies maar als je aan dingen vasthoudt ,loop je met oogkleppen op.
Iedereen zijn ding zou ik zeggen >:)

Verwijderd

[quote]WhiteAss schreef op donderdag 26 november 2015 @ 17:34:
[...]

[/quote

Thanks _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2015 @ 18:32:
[...]

Als je zo een instelling hebt kan je hier beter verdwijnen,het was maar een advies maar als je aan dingen vasthoudt ,loop je met oogkleppen op.
Iedereen zijn ding zou ik zeggen >:)
Verdwijnen zal ik niet doen, jammer voor jouw, excuses worden blijkbaar ook niet geaccepteerd. Dat was hierover mijn laatste bericht. En door..

• imafishlol
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:36
Twijfel erg tussen de Oneplux X en de Honor 7. Heb nu een Huawei G700 (5" mid-ranger van 2,5 jaar geleden) waar ik erg veel plezier aan heb gehad. Echter merkte ik wel dat het 5"scherm zo'n beetje de max is voor een-handige bediening voor mij, wat de OP X een punt geeft. Daarnaast heeft hij een snellere (oudere) processor (maar meer dan een potje hearthstone zal ik er niet op gamen) en een wat slicker design. Ik verwacht dat er voor de OP X ook meer support vanuit de community zal komen gezien de populariteit.

De Honor 7 heeft de voordelen een grotere accu te hebben en (veel?) betere camera's te bezitten. Emotion UI zal ik waarschijnlijk wel aan kunnen wennen, wat het voor mij niet uit maakt dat er een schil om android heen zit. Daarnaast is voor beide phones een update naar Android marshmellow aangekondigd.

Morgen is het Black friday en ga ik sowieso een van de twee bestellen. De prijs ligt op deze dag voor de twee telefoons ook nagenoeg gelijk (294 vs 299). Iemand hier die ook heeft getwijfeld tussen deze twee?

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:49
Sier schreef op donderdag 26 november 2015 @ 16:02:
Ik heb sinds de update last van YouTube filmpjes die een groen scherm geven als ik deze in Chrome af wil spelen. In de YouTube app doen ze het wel gewoon. Iemand ervaring mee? [afbeelding]
Bekende bug van de nieuwe "geweldige" update, krijg je erbij naast een half werkend touch screen!

• edjedan
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 23:08
Razer schreef op donderdag 26 november 2015 @ 20:50:
[...]

Bekende bug van de nieuwe "geweldige" update, krijg je erbij naast een half werkend touch screen!
Sorry maar hier geen last van.

• Razer
edjedan schreef op donderdag 26 november 2015 @ 20:53:
[...]

Sorry maar hier geen last van.
Be happy :) Meer mensen wel dan niet, check out OP forum ;)

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:34
Razer schreef op donderdag 26 november 2015 @ 20:54:
[...]

Be happy :) Meer mensen wel dan niet, check out OP forum ;)
Er is ALTIJD een oververtegenwoordiging van klagers op fora!
Ook ik heb nergens last van.

• Razer
bas-r schreef op donderdag 26 november 2015 @ 20:56:
[...]

Er is ALTIJD een oververtegenwoordiging van klagers op fora!
Ook ik heb nergens last van.
Dan mag ook jij happy zijn :)
Sinds de update hier een brakke touch screen en last van groene video's. Dat het bij jullie okay is houdt niet in dat het issue niet bestaat 8)7 |:(

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 15:15
Ik sla de update maar even over tot de volgende, was toch niet van plan om een SD kaartje te halen voor dat het kerst is en dan is er vast weer een nieuwe OTA uit :)

Doe het momenteel nog prima met 7gb over vd 16 ( eigenlijk 11.5 maarja :P )
Niet veel zin in eventueel een brakke touchscreen of dergelijke

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:56

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik en gelukkig ook ergens last van. Fingers crossed.

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:53
Nergens last van, batterij gaat een stuk langer mee omdat de CPU niet continu op 1497 Mhz staat te draaien meer..

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 23:40
Prima update. Mooi dat SD nu goed werkt (want dat hier een probleem mee was vond ik eigenlijk wel behoorlijk knullig). Verder heb ik werkelijk geen enkel probleem, alles werkt uitstekend.

Tel daarbij op dat ik vandaag mijn black apricot case binnen heb gekregen, ben ik dus tevreden :)

[ Voor 21% gewijzigd door k7of9 op 26-11-2015 22:03 ]

Mijn fotografie en videografie

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-08 15:37
Weet iemand of er verschil zit in het materiaal tussen de siliconen hoesjes (die gekleurden) en de meegeleverde transparante versie?

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:51
tabakje schreef op donderdag 26 november 2015 @ 22:22:
Weet iemand of er verschil zit in het materiaal tussen de siliconen hoesjes (die gekleurden) en de meegeleverde transparante versie?
Ja, die gekleurde zijn een stuk steviger dan de meegeleverde.

5520 Wp op WZW PVOutput

• eekastar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-12-2023
Samplex schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:20:
Nergens last van, batterij gaat een stuk langer mee omdat de CPU niet continu op 1497 Mhz staat te draaien meer..
Klopt, heb ook de indruk dat de accu langer meegaat.
En, nu al bijna 36 uur geen dataverbindingsprobleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giablo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-10-2024
Ook ik heb na de update last van het touch screen :(. Heeft overigens niks met chrome te maken zoals ik bij anderen lees. Ook bij whatsapp en dergelijke wil ie mijn input als een swipe zien als ik snel typ. Zeer irritant! Verder heeft Chrome nu wel wat stotter probleempjes gekregen. Meh, ik wil terug naar de eerdere versie, daar had ik nergens last.

Positief nootje: Ik heb wel het gevoel dat de batterij langer door gaat. Gisteren SOT gehad van 5 uur! Vind ik toch wel netjes moet ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:46
Hier ook geen problemen na de update, ik gebruik trouwens nooit chrome, maar FireFox.
Het probleem met de menuknop in Firefox is trouwens niet veranderd, dus ik zou FF niet aanraden voor mensen die nu opeens van Chrome afwillen (en de hardwareknoppen onder het scherm gebruiken).

Elke keer als ik de menu knop in FireFox wil gebruiken moet ik de schermknoppen aanzetten en FF opnieuw opstarten. Als FF dan een keer afgesloten raakt ben ik de menu knop weer kwijt.

Ik kijk het nog even aan en hoop dat er vanuit ofwel mozilla, ofwel OnePlus een update komt die dit kan verhelpen, want blijkbaar gebruik ik die menuknop in FF toch maar verassend weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo Timmeh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-03-2023

Turbo Timmeh

XBL: Hypernova NL

MaffeMaarten schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 08:01:
Hier ook geen problemen na de update, ik gebruik trouwens nooit chrome, maar FireFox.
Het probleem met de menuknop in Firefox is trouwens niet veranderd, dus ik zou FF niet aanraden voor mensen die nu opeens van Chrome afwillen (en de hardwareknoppen onder het scherm gebruiken).

Elke keer als ik de menu knop in FireFox wil gebruiken moet ik de schermknoppen aanzetten en FF opnieuw opstarten. Als FF dan een keer afgesloten raakt ben ik de menu knop weer kwijt.

Ik kijk het nog even aan en hoop dat er vanuit ofwel mozilla, ofwel OnePlus een update komt die dit kan verhelpen, want blijkbaar gebruik ik die menuknop in FF toch maar verassend weinig.
Recent apps (hardware knop) ingedrukt houden opent het menu in FF.

XBL: Hypernova NL | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
Het haperende scherm heb ik gelukkig ook niet. Helaas wel het groene YouTube scherm. Snel hopen op een nieuwe update.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:00
Ik heb gelukkig geen laste van beide euvels. Wel vreemd dat het willekeurig lijkt wie wel welk probleem met de laatste update heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Vannacht gedroomd dat ik m'n OnePlus X heb laten vallen. Ik had alleen een kleine beschadiging aan de bovenkant van de metalen rand, geen barsten in het scherm. Toch vond ik het even jammer. Word ik wakker, is ie nog perfect heel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo Timmeh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-03-2023

Turbo Timmeh

XBL: Hypernova NL

Lanithro schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:46:
Het haperende scherm heb ik gelukkig ook niet. Helaas wel het groene YouTube scherm. Snel hopen op een nieuwe update.
Er schijnt een quickfix te zijn voor het groene scherm. Zelf niet getest overigens. Gebruik de YouTube app.

To fix the green screen issue on videos in Chrome do the following:
  1. Open up the Chrome and type in to the address bar chrome://flags
  2. Next, find the option "Disable media source API" and press enable so it now says disable.
  3. Now find the option for "Enable GPU rasterization" and enable it.
source: https://forums.oneplus.ne...143/page-20#post-14117144

XBL: Hypernova NL | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
Turbo Timmeh schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:16:
[...]

Er schijnt een quickfix te zijn voor het groene scherm. Zelf niet getest overigens. Gebruik de YouTube app.

To fix the green screen issue on videos in Chrome do the following:
  1. Open up the Chrome and type in to the address bar chrome://flags
  2. Next, find the option "Disable media source API" and press enable so it now says disable.
  3. Now find the option for "Enable GPU rasterization" and enable it.
source: https://forums.oneplus.ne...143/page-20#post-14117144
Werkt! Hopelijk is er ook een quickfix voor het haperende scherm :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:19
Hmm, als ik dit allemaal zo lees heb ik er niet zoveel zin in om de update te gaan installeren. Ik heb opzich ook geen problemen nu. Vind het alleen wat jammer dat de SD niet volledig bruikbaar is, maar ik gebruik de interne 16GB toch lang niet, dus het is niet alsof ik extra ruimte nodig heb.
Vind het alleen wel prettig om foto's/video's en whatsapp backup op een SD te kunnen zetten, zodat dat er nog gewoon is als de telefoon kapot gaat om wat voor reden dan ook.

Maar ik heb ook nog geen optie bij de camera gevonden om de standaard opslaglocatie aan te passen, kan dit überhaupt of is dit weggehaald uit Android ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Tankiej schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:33:
Hmm, als ik dit allemaal zo lees heb ik er niet zoveel zin in om de update te gaan installeren. Ik heb opzich ook geen problemen nu. Vind het alleen wat jammer dat de SD niet volledig bruikbaar is, maar ik gebruik de interne 16GB toch lang niet, dus het is niet alsof ik extra ruimte nodig heb.
Vind het alleen wel prettig om foto's/video's en whatsapp backup op een SD te kunnen zetten, zodat dat er nog gewoon is als de telefoon kapot gaat om wat voor reden dan ook.

Maar ik heb ook nog geen optie bij de camera gevonden om de standaard opslaglocatie aan te passen, kan dit überhaupt of is dit weggehaald uit Android ofzo?
Met Dropsync synchroniseer ik mijn whatsapp map met dropbox. Daarnaast heeft WhatsApp tegenwoordig een ingebouwde functie om hem de synchroniseren met Googel Drive, maar dat heb ik nooit getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:52

jacobras

Developer

Chris.nl schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:57:
[...]

Met Dropsync synchroniseer ik mijn whatsapp map met dropbox. Daarnaast heeft WhatsApp tegenwoordig een ingebouwde functie om hem de synchroniseren met Googel Drive, maar dat heb ik nooit getest.
Zo zijn er diverse oplossingen inderdaad. Gebruik zelf Carousel (van Dropbox), die backupt foto's en video's naar mijn Dropbox. Ook stuk handiger als je naar een nieuwe telefoon gaat, al je foto's zijn direct beschikbaar.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Tja, daarnaast is de SD kaart wel te zien met ES File Explorer, dus kan je mappen ook handmatig back-uppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzah
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 16:26
Ik heb ook tot dusver nergens last van (gelukkig)
Binnenkort maar eens een SD kaartje aanschaffen :) (nu opzich nog niet nodig heb nog 6,5GB vrij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was er nu een reden waarom je enkel "Express" Levering kan selecteren...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Laatst online: 13-09 23:53
Heb ook last van een traagreagerende toetsenbord... SwiftKey maakt swipes wanneer ik dat dus gewoon niet doe.

Batterij zit op 10% en heb energiebesparing aan gedaan.

Tada, weg is de lag... Dat klopt toch niet? Kan nu net zo snel typen als voorheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Wou eerst niet updaten naar 2.1.3 wegens de berichten van touchscreen problemen en groene video's in Chrome.
Vanochtend toch maar toegegeven aan de 32mb update en moet zeggen dat ik geen enkel van de genoemde problemen ervaar, gewoon OTA geinstalleerd, niets gewhiped, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:52:
Was er nu een reden waarom je enkel "Express" Levering kan selecteren...?
Ik vraag me af wat ze met express bedoelen. Ik lees namelijk veel verhalen van mensen die langer an een paar dagen moeten wachten op hun telefoon. Als je dan toch 25(!) euro moét betalen voor verzending, zou ik er ook zeker van willen zijn dat in hem krijg binnen een tijdvak voor express delivery. Ik vind het niet erg om een hele maand op de telefoon te wachten, maar wel om daar voor te moeten betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Chris.nl schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:57:
[...]

Ik gebruik de whatsapp backup optie en zo heb ik ook alles weer terug gezet op de opx werkt super.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Bij mij werkt alles ook prima na de update :)

Ik heb gisteren mijn sleeve van ebay binnen gekregen, dus ik heb de screenprotector op de voorkant eraf gehaald, daar zaten toch stofjes en luchtbellen onder. En ik vind het veel prettiger om die rand van de screenprotector niet meer te voelen. Op de achterkant heb ik er nu wel 1 gestoken.
Ik heb wel nog via ebay een glazen screenprotector gekocht voor een paar euro, maar ik zie nog wel wat ik daarmee doe. Ik vind het toestel zonder het prettigst werken en de vingervlekken gaan er wel vrij gemakkelijk af nu.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
Het lijkt inderdaad zo dat door de accubesparingmodus de lags minder worden bij mij... Opmerkelijk. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s9snd1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-08 13:04
Sier schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 01:25:
Het lijkt inderdaad zo dat door de accubesparingmodus de lags minder worden bij mij... Opmerkelijk. :')
Opmerkelijk inderdaad! Ook bij mij zijn de animaties beduidend vloeiender. Dat is ook evident met het scrollen in Chrome.

Het wipen van de cache had bij mij geen enkel effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:46
Turbo Timmeh schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 08:32:
[...]

Recent apps (hardware knop) ingedrukt houden opent het menu in FF.
Ja, dat werkte dus, totdat ik bij de instelling had ingesteld dat ie dat niet meer moest doen, in de hoop dat firefox zou snappen dat ik geen menuknop op m'n toestel had.
Sindsdien werkt dat niet meer, en bij instellingen kan je van alles kiezen bij lang ingedrukt houden van die knop, behalve "open menu".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04:26
SToRM666 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 21:24:
Bij mij werkt alles ook prima na de update :)

Ik heb gisteren mijn sleeve van ebay binnen gekregen, dus ik heb de screenprotector op de voorkant eraf gehaald, daar zaten toch stofjes en luchtbellen onder. En ik vind het veel prettiger om die rand van de screenprotector niet meer te voelen. Op de achterkant heb ik er nu wel 1 gestoken.
Ik heb wel nog via ebay een glazen screenprotector gekocht voor een paar euro, maar ik zie nog wel wat ik daarmee doe. Ik vind het toestel zonder het prettigst werken en de vingervlekken gaan er wel vrij gemakkelijk af nu.
welke sleeve? Ik zoek nog een goede

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edjedan
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 23:08
Elke keer een melding dat er een SD - kaart gedetecteerd is als ik mijn telefoon aanzet
(sinds de update). Dat weet ik inmiddels wel. Zou daar nog iets aan te doen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiee
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Na de update werkt het toetsenbord vrij slecht. Toetsaanslagen worden niet goed geregistreerd en is het merkbaar langzamer. Zowel bij Swiftkey als het Google toetsenbord. Behoorlijk frustrerend bij het het typen van berichten. Ik heb al een wipe cache gedaan via recovery maar dat heeft geen effect gehad.

Daarnaast valt ook regelmatig de verbinding met de provider weg zodra ik mijn wifi uitzet of als ik niet meer binnen bereik van de router ben. Dit probleem had ik al voor de update maar is op te lossen door even de dataverbinding aan/uit te zetten.

Is er iemand die een mogelijke oplossing heeft voor het toetsenbord probleem, behalve wipe cache?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Djiee schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 12:20:
Na de update werkt het toetsenbord vrij slecht. Toetsaanslagen worden niet goed geregistreerd en is het merkbaar langzamer. Zowel bij Swiftkey als het Google toetsenbord. Behoorlijk frustrerend bij het het typen van berichten. Ik heb al een wipe cache gedaan via recovery maar dat heeft geen effect gehad.

Daarnaast valt ook regelmatig de verbinding met de provider weg zodra ik mijn wifi uitzet of als ik niet meer binnen bereik van de router ben. Dit probleem had ik al voor de update maar is op te lossen door even de dataverbinding aan/uit te zetten.

Is er iemand die een mogelijke oplossing heeft voor het toetsenbord probleem, behalve wipe cache?
Downgraden naar 2.1.2 :)
Of de OTA niet moeten accepteren na alle verontrustende berichten, maar daar is het nu al wat te laat voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
Djiee schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 12:20:

Bij mij heeft het dus gewerkt om de batterijbesparingsmodus aan te zetten. Het is een work-around natuurlijk, maar het is iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eekastar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-12-2023
Sier schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 14:16:
[...]

Bij mij heeft het dus gewerkt om de batterijbesparingsmodus aan te zetten. Het is een work-around natuurlijk, maar het is iets.
Dat vind ik geen optie. Haalt teveel functionaliteit uit het toestel.
Ik begin als consument ontevreden te raken door de vitale bugs in de OPX. Kan ook na de update mn dataverbinding niet vertrouwen en wordt echt gehinderd door het toetsenbord- en haperende scrollprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thonz schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 18:38:
[...]

Ik vraag me af wat ze met express bedoelen. Ik lees namelijk veel verhalen van mensen die langer an een paar dagen moeten wachten op hun telefoon. Als je dan toch 25(!) euro moét betalen voor verzending, zou ik er ook zeker van willen zijn dat in hem krijg binnen een tijdvak voor express delivery. Ik vind het niet erg om een hele maand op de telefoon te wachten, maar wel om daar voor te moeten betalen.
Wachten zou ik nu kunnen. Ik vind het gewoon vervelend dat ik precies niet de standaard optie kan kiezen en enkel de Express.
25 euro vind ik gewoon net te veel om bij te betalen. Ik twijfel tussen deze gsm en de goedkopere Moto G 16GB en dan is deze qua kwaliteit wel beter waardoor ik wel wat meer wil betalen maar met die 25 euro wordt het wel al een pak meer, wat me juist tegenhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Niet online
Wat je ook kan doen is een tweedehands oneplus x kopen. In deze thread is het al eens voorbij gekomen dat iemand zijn telefoon wil verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Drossie schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 09:34:
welke sleeve? Ik zoek nog een goede
Gewoon een simpel stoffen hoesje van ebay, maar voldoet prima :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
De 4g band begint bij 850 mhz. Dat is dus onbruikbaar op de gangbare 800 frequentie? Maw, 4G zal maar beperkt werken hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:20
Gerard4 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 15:33:
De 4g band begint bij 850 mhz. Dat is dus onbruikbaar op de gangbare 800 frequentie? Maw, 4G zal maar beperkt werken hier?
Lees jezelf nog maar eens goed in want je hebt het helemaal mis. De OPX werkt hier uitstekend op het KPN netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Miki schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 15:39:
[...]

Lees jezelf nog maar eens goed in want je hebt het helemaal mis. De OPX werkt hier uitstekend op het KPN netwerk.
?
Ik lees dat hoofdzakelijk de 800 band gebruikt wordt. Dat wordt niet ondersteund door de OPX.

[ Voor 16% gewijzigd door Gerard4 op 28-11-2015 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:27
Gerard4 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 15:45:
[...]

?
Ik lees dat hoofdzakelijk de 800 band gebruikt wordt. Dat wordt niet ondersteund door de OPX.
Ik denk dat je naar de GSM banden aan het kijken bent, je moet naar LTE kijken. Daar staat band 20 vermeld, en dat is de 800MHz band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Oke. Waar vind je die band 20?
De 850mhz is idd de 2g band.
Voor de 4g beginthet bij de OPX op 1800 mhz terwijl 4g op 800 mhz de betere dekking voor binnen is..?

OPX
2G: GSM 850/900/1800/1900MHz
3G: WCDMA 850/900/1900/2100MHz
4G: FDD-LTE 1800/2100/2600MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:27
Op https://oneplus.net/be_nl/x/specs zie je onder "Connectiviteit" bij Europa dit staan:
FDD-LTE: Bands 1/3/5/7/8/20

edit: en ik kan ook uit ervaring melden dat 4G gewoon werkt (in Belgie, maar hier worden dezelfde frequenties gebruikt als in Nederland).

[ Voor 35% gewijzigd door lordfragger op 28-11-2015 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de update ook geinstalleerd vanaf de dag dat hij uitkwam,dus had ik nog niet gelezen over het toetsbord probleem.
De volgende avond een berichten sessie van een half uur gehad ,géén enkele mistouch of what so ever,alles vlekkeloos via Google touch board
Uitgezonderd hetSD probleem waar iedeeen mee kampte en nu opgelost is ben ik zéér tevreden.
Als ik alles lees over de issues stel ik me toch vragen, een beetje teveel verwacht? Is géén Flagship.
Ik heb alle Samsungs gehad en een paar Iphones en ongelooflijk veel Chinese ,Huawei, Elephone Jiuya etc
Mijn ervaring is : De OnePlus X is dik ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiigara
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
In het kader van de beeldvorming: hier zijn de bugs die meegelift zijn in de laatste update goed merkbaar. Het greenscreen bij inbrowser YouTube (Chrome) is opgelost met de bovengenoemde tip (waarvoor dank!), maar het hakkerig scrollen in Chrome blijft merkbaar.

Het is niet onwerkbaar, maar hopelijk komt er snel een patch.

Roses are red, my screen is blue. I may have deleted system32...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 12:10
Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 17:14:
Ik heb de update ook geinstalleerd vanaf de dag dat hij uitkwam,dus had ik nog niet gelezen over het toetsbord probleem.
De volgende avond een berichten sessie van een half uur gehad ,géén enkele mistouch of what so ever,alles vlekkeloos via Google touch board
Uitgezonderd hetSD probleem waar iedeeen mee kampte en nu opgelost is ben ik zéér tevreden.
Als ik alles lees over de issues stel ik me toch vragen, een beetje teveel verwacht? Is géén Flagship.
Ik heb alle Samsungs gehad en een paar Iphones en ongelooflijk veel Chinese ,Huawei, Elephone Jiuya etc
Mijn ervaring is : De OnePlus X is dik ok
Kan zijn, maar de touchscreen haperingen sinds oxygen 2.1.3 beginnen me hier toch aardig de keel uit te hangen. Haperen in scrollen in Chrome en mislukte swipes van Google keyboard zijn vrij frustrerend kan ik je zeggen.

11x Eging 245Wp & Involar MAC250A = 2695Wp, richting: Zuid, helling: 20º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lordfragger schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 17:11:
Op https://oneplus.net/be_nl/x/specs zie je onder "Connectiviteit" bij Europa dit staan:
FDD-LTE: Bands 1/3/5/7/8/20

edit: en ik kan ook uit ervaring melden dat 4G gewoon werkt (in Belgie, maar hier worden dezelfde frequenties gebruikt als in Nederland).
Wat betreft dezelfde frec's in Nederland en Belgie klopt niet,op dit vlak zijn we voor één keer bevoordeeld.!!
In Nederland is er zéér veel provider gebonden en in de USA hebben ze die problemen ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiee
  • Niet online
Razer schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 12:30:
[...]

Downgraden naar 2.1.2 :)
Of de OTA niet moeten accepteren na alle verontrustende berichten, maar daar is het nu al wat te laat voor ;)
Tja, die berichten zag ik helaas pas na de installatie |:(
Sier schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 14:16:
[...]

Thnx, niet ideaal maar voor nu wellicht een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Berteffende de hierboven beschreven poblemen kan ik vermelden dat ik geen problemen ondervind na de update.Geen klachten hier ,fijn toestel ,klagers zijn er altijd ofwel heb ik een uitzondering te pakken.
Na tientallen Androids gehad te hebben staat deze zeker in top 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 18:54
jacobras schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:56:
[...]

Lijkt me meer de BT-stack van OxygenOS. Met mijn Nexus 5 heb ik nooit problemen gehad in drie auto's (Toyota, Ford via Parrot en Audi). Met de OnePlus X had ik vijf pogingen nodig om het toestel überhaupt succesvol te pairen met de Toyota, ging bij mijn eigen auto wel in een keer goed. Contacten overbrengen lukt niet, daarvoor maar even dat appje proberen.

Streamen meer X-gebruikers hier muziek via BT? Streamen gaat goed, goede kwaliteit en stabiele verbinding.. maar AVRCP lijkt niet te werken. Kan het afspelen niet besturen (vorige/volgende et cetera) en er wordt geen enkel stukje metadata (artiest, nummer et cetera) getoond in de auto :X
Bij mij geen enkel probleem (Seat Leon ST), enige probleem is het kunnen lezen van SMSjes... hij geeft dan aan dat het SMSje een 'onbekende indeling' heeft. Verder werkt alles prima: streamen van audio, ook de titel en artiest worden netjes weergegeven op het display van de auto. Telefoneren werkt ook prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 18:54
amas schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:38:
Een week en iets meer geleden heb ik mijn OnePlus X mogen ontvangen. Het was een beetje een impulsaankoop en ik wist niet exact wat ik ervan moest verwachten. Vol spanning maakte ik de doos open en de eerste indruk was goed. De verpakking zag er prima uit en van de oplader kan menig fabrikant nog wat leren. Alleen dat hoesje... Hoe kan OnePlus het lef hebben om bij zo'n mooie telefoon zo'n ontzettend lelijk, grijs, rubberen, condoom-achtig hoesje te leveren. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dit een mooi hoesje vindt, laat staan gaat gebruiken.

Goed, op naar de telefoon zelf. Het eerste gevoel was goed. Dankzij het metaal en glas voelt hij solide en luxe aan. Ware het niet dat hij hierdoor VEEL te glad is. Je kunt hem niet ergens schuin neerleggen zonder dat ie wegglijdt. Ik zie het al snel gebeuren dat ie gewoon uit m'n handen glijdt. En nee ik ga het hoesje niet gebruiken, want waarom zou je anders zo'n mooie telefoon kopen als je hem toch gaat verkrachten achter een dergelijk walgelijk hoesje. Ik zou eerder een soort decal sticker op de achterkant plakken voor meer grip.

Enfin, eenmaal de telefoon verlost van de plastic bescherming op de achterkant en de screenprotector eraf gehaald kon hij aan. En mijn gezicht veranderde al snel van :D via :) naar :(. Wat een belabberd scherm zeg, niet normaal. Ik had een scherp en mooi OLED scherm verwacht met perfecte kijkhoeken. Iets was mijn huidige Nexus 5 niet heeft (deze wil wel eens wat grijs worden dankzij IPS-glow). Dit is echter nog 100 keer erger. Als je de telefoon ook maar een beetje kantelt, zowel horizontaal als verticaal, krijg je een blauw/groene waas over het scherm heen. Niet a lá een TN-paneel, maar mss dat het iets met de coating van het scherm te maken heeft? Daar komt nog eens bij dat het scherm zelf veel en veel te blauw is (zie ook de review van T.net). Kwalijker is echter nog dat het scherm gewoonweg niet scherp is. Ondanks dat het net als op de Nexus 5 een 1080p resolutie op 5" betreft lijkt het scherm "korrelig". Ik weet de techniek achter het scherm niet, maar het lijkt pentile te zijn. Letters zijn minder scherp en lijken op korte afstand zelf rafelig, waardoor het bijna lijkt op een 720p resolutie terwijl het dat niet is. DIT is de reden dat ik al na een uur had besloten de telefoon weer te verkopen. Zo'n dramatisch scherm accepteer ik niet, ook niet in deze prijsklasse.

Natuurlijk is niet alles kommer en kwel met de OPX. Dual sim en microSD slot is tegenwoordig vaker uitzondering dan regel en de SD801 kan het 1080p scherm prima aansturen. Alles loopt dan ook vrij soepel, maar ja dat doet tegenwoordig elk beetje telefoon wel.

Tot slot zijn er nog een aantal kleinigheden om over te zeuren zoals het ontbreken van 5GHz 802.11ac WiFi, geen draadloos opladen en het niet hebben van USB-c. En een aparte knop om in do-not-disturb mode te gaan? Huh, daar heb je toch je volumeknoppen voor...? Beetje zinloos. Accuduur heb ik verder niet kunnen testen in de korte tijd dat ik de telefoon in m'n bezit had, maar dat zal ook wel okay zijn gezien de combinatie van een 5" 1080p scherm en een 2500mAh batterij.

Dat beschrijft beschrijft eigenlijk de hele telefoon, "okay". Niet meer dan dat. Ja hij ziet er mooi uit, maar er is geen reden om naar een OnePlus X te upgraden als je in de afgelopen twee jaar een goede telefoon hebt gekocht. Ten opzichte van mijn twee jaar oude Nexus 5 bijvoorbeeld ga ik er in geen enkel opzicht op vooruit, eerder achteruit.

Sorry voor de rant, moest het ff kwijt ;( .
Voordelen ten opzichte van de Nexus 5:

- batterijduur, o.a. door grotere batterij en AMOLED scherm
- SD-kaart optie
- Dual sim optie

En ja, ik kom ook van de Nexus 5. Dus ik snap niet dat je dit niet als verschil noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Laatst online: 22-09 16:46

amas

Law of Nature: Chaos

pa2ra schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 22:57:
[...]

Voordelen ten opzichte van de Nexus 5:

- batterijduur, o.a. door grotere batterij en AMOLED scherm
- SD-kaart optie
- Dual sim optie

En ja, ik kom ook van de Nexus 5. Dus ik snap niet dat je dit niet als verschil noemt.
Omdat ik de batterijduur niet heb kunnen testen, en zelfs dan had ik hem moeten vergelijken met een twee jaar oude batterij. SD-kaart en Dual sim zijn voor mij niet van toepassing, waardoor ik eigenlijk vergeten ben die in mn verhaal mee te nemen. Uiteraard zijn dat pluspunten maar voor mij niet relevant. Als we het er dan toch over hebben. Het is óf-óf. Of SD of tweede SIM, dus of dat nou zo geweldig is...
Ten opzichte van mijn twee jaar oude Nexus 5 bijvoorbeeld ga ik er in geen enkel opzicht op vooruit, eerder achteruit.

[ Voor 13% gewijzigd door amas op 29-11-2015 00:17 ]

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Wat eventueel up en downgraden betreft, OnePlus heeft blijkbaar een downloadcenter op 't forum. Wie bekend is met flashen kan dit vast waarderen.

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/OPX/dwnld.jpg

[Rom] OxygenOS 2.1.2 OnePlusOxygen_14_OTA_003_all_201510241934.zip
[Rom] OxygenOS 2.1.3 OnePlusOxygen_14_OTA_005_all_201511232152.zip

[ Voor 45% gewijzigd door Chris.nl op 29-11-2015 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris.nl schreef op zondag 29 november 2015 @ 00:51:
Wat eventueel up en downgraden betreft, OnePlus heeft blijkbaar een downloadcenter op 't forum. Wie bekend is met flashen kan dit vast waarderen.

[afbeelding]

[Rom] OxygenOS 2.1.2 OnePlusOxygen_14_OTA_003_all_201510241934.zip
[Rom] OxygenOS 2.1.3 OnePlusOxygen_14_OTA_005_all_201511232152.zip
Handig,bedankt _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lterwee
  • Laatst online: 22-09 12:18
Ik weet niet of het al geplaatst is, maar zeker interessant:

Tear down : YouTube: One Plus X Tear Down, Screen Repair, Charging Port fix, battery Replacement

Scratch test en bend test: YouTube: OnePlus X Durability Test - Scratch, Bend, flame tests

[ Voor 17% gewijzigd door lterwee op 29-11-2015 11:05 . Reden: Link werkte niet ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 19:48
lterwee schreef op zondag 29 november 2015 @ 11:04:
Ik weet niet of het al geplaatst is, maar zeker interessant:

Scratch test en bend test: YouTube: OnePlus X Durability Test - Scratch, Bend, flame tests
Na alle verhalen dat de one+ snel krast, vindt ik het wel meevallen. Alleen het metaal kan relatief snel krasse. Maar de verhalen van even op tafel leggen en daarna krassen zien lijkt me wat overdreven.

PSN: speedrazor3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpeeDRaZoR3 schreef op zondag 29 november 2015 @ 13:02:
[...]

Na alle verhalen dat de one+ snel krast, vindt ik het wel meevallen. Alleen het metaal kan relatief snel krasse. Maar de verhalen van even op tafel leggen en daarna krassen zien lijkt me wat overdreven.
Ik heb de achterste screensaver gewoon laten zitten en het hoekje aan de camera afgeknipt,minder mooi maar ieder zijn keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:20
Verwijderd schreef op zondag 29 november 2015 @ 16:08:
[...]

Ik heb de achterste screensaver gewoon laten zitten en het hoekje aan de camera afgeknipt,minder mooi maar ieder zijn keus.
Misschien is een DBrand skin wat voor jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiee
  • Niet online
Het toetsenbord is dusdanig slecht na de update dat ik bijna geen fatsoenlijke berichten meer kan typen. Wachten op een nieuwe update lijkt ook niet echt een optie aangezien dit nog wel even kan duren.

Kan iemand uitleggen hoe je de telefoon downgrade naar OTA 2.1.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Niet online
http://lmgtfy.com/?q=oneplus+x+revert+to+2.1.2

eerste hit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Djiee schreef op zondag 29 november 2015 @ 22:25:
Het toetsenbord is dusdanig slecht na de update dat ik bijna geen fatsoenlijke berichten meer kan typen. Wachten op een nieuwe update lijkt ook niet echt een optie aangezien dit nog wel even kan duren.

Heb je (veel) werk gedaan om zelf uit te zoeken hoe dit moet? Ik wil wel een poging doen om dit uit te leggen. Ik neem aan dat je de stock recovery nog op je telefoon hebt staan.

Om te beginnen heb je de 2.1.2 ROM nodig, die kan je hier downloaden. [Rom] OxygenOS 2.1.2 OnePlusOxygen_14_OTA_003_all_201510241934.zip is de firmware waarmee de OnePlus X origineel geleverd werd. OTA 004 is de update die de SD kaart problemen gaf, die kan je eventueel hier downloaden.

Stap 1
Plaats de ROM die je wil installeren op het interne geheugen van je telefoon. (op de SD kaart plaatsen werkt wellicht ook, maar dat gaan we nu even niet uitproberen) Als je OTA 004 ook wil installeren plaats je die ook op het interne geheugen van je telefoon.

Stap 2
Zet je telefoon uit.

Stap 3
Zet je telefoon aan, terwijl je de volumedown knop ingedrukt houdt. Dit zorgt ervoor dat je telefoon opstart in recovery.

Nu wordt het even tricky, zelf heb ik deze stock recovery nooit uitgeprobeerd dus kan ik je niet exact voorkauwen hoe het menu eruit ziet en welke opties je moet kiezen. Wellicht moet je even uitvogelen hoe die stock recovery werkt. Ik neem aan dat je door de opties van de stock recovery kan bladeren door de volume knoppen te gebruiken en met de powerknop een optie kan bevestigen. Het zou ook kunnen zijn dat de recovery simpelweg werkt d.m.v. het touchscreen.

Stap 4
Waarschijnlijk kom je een optie install o.i.d. tegen, selecteer die optie. Navigeer naar de locatie waar je de 003 ROM hebt geplaatst en selecteer deze. Bevestig dat je hem wil flashen, het flashen kan een paar minuten duren.

Mocht je ook update 004 willen installeren, dan doe je dit na het installeren van de volledige 003 ROM.

Stap 5
Wellicht kan je deze stap overslaan, maar voor de zekerheid zou ik zoeken naar een een factory reset optie en dit uitvoeren.

Stap 6
Zoek naar een powermenu of reboot optie, en herstart zo je telefoon.

Klaar.

Stap 7
Het zou tof van je zijn als je, nadat het je gelukt is, je zelf een betere handleiding (van de werking van de stock recovery) in dit topic plaatst. Dan help jij anderen ook weer verder.

[ Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 29-11-2015 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14

Enfin, eenmaal de telefoon verlost van de plastic bescherming op de achterkant en de screenprotector eraf gehaald kon hij aan. En mijn gezicht veranderde al snel van :D via :) naar :(. Wat een belabberd scherm zeg, niet normaal. Ik had een scherp en mooi OLED scherm verwacht met perfecte kijkhoeken. Iets was mijn huidige Nexus 5 niet heeft (deze wil wel eens wat grijs worden dankzij IPS-glow). Dit is echter nog 100 keer erger. Als je de telefoon ook maar een beetje kantelt, zowel horizontaal als verticaal, krijg je een blauw/groene waas over het scherm heen. Niet a lá een TN-paneel, maar mss dat het iets met de coating van het scherm te maken heeft? Daar komt nog eens bij dat het scherm zelf veel en veel te blauw is (zie ook de review van T.net). Kwalijker is echter nog dat het scherm gewoonweg niet scherp is. Ondanks dat het net als op de Nexus 5 een 1080p resolutie op 5" betreft lijkt het scherm "korrelig". Ik weet de techniek achter het scherm niet, maar het lijkt pentile te zijn. Letters zijn minder scherp en lijken op korte afstand zelf rafelig, waardoor het bijna lijkt op een 720p resolutie terwijl het dat niet is. DIT is de reden dat ik al na een uur had besloten de telefoon weer te verkopen. Zo'n dramatisch scherm accepteer ik niet, ook niet in deze prijsklasse.

Sorry voor de rant, moest het ff kwijt ;( .
Het stukje dat ik je gequote heb, ben ik het compleet mee eens. Zeker dat met die kijkhoeken. Snap niet dat je daar zo weinig over hoort.

Het scherm vind ik zelf ook echt belabberd. Uiteindelijk reden geweest bij mij om hem te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Laatst online: 22-09 16:46

amas

Law of Nature: Chaos

-Bas schreef op maandag 30 november 2015 @ 00:25:
[...]

Het stukje dat ik je gequote heb, ben ik het compleet mee eens. Zeker dat met die kijkhoeken. Snap niet dat je daar zo weinig over hoort.

Het scherm vind ik zelf ook echt belabberd. Uiteindelijk reden geweest bij mij om hem te verkopen.
Ik vind het ook erg vreemd dat bij elke review als pluspunt het scherm wordt genoemd. Natuurlijk verwacht ik niet het scherm van de S6 in een telefoon die de helft van de prijs is, en dat is ook niet erg. Maar om dit scherm nou goed te noemen...

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
amas schreef op maandag 30 november 2015 @ 01:40:
[...]

Ik vind het ook erg vreemd dat bij elke review als pluspunt het scherm wordt genoemd. Natuurlijk verwacht ik niet het scherm van de S6 in een telefoon die de helft van de prijs is, en dat is ook niet erg. Maar om dit scherm nou goed te noemen...
Heb je wel eens het scherm van een andere OPX gezien naast die van jou? Misschien dat jij en Bas de pech hebben een slecht product te hebben ontvangen. Ik vind het namelijk vreemder dat jullie twee klagen en de rest tevreden is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Katmi
Ik vind heel het klagen ook wel vreemd, vaak lees je gewoon gezeur over hoe rood te oranje is of wit te blauw.
Ofwel ben ik blind als een stel bonen op 28 jaar maar ik kom van een iPhone 5s en merk niets echt slecht aan het scherm.
Of ik heb lage standards, of andere hebben slechte OPX schermen of mijn iPhone 5s scherm was net zo shit als mijn OPX scherm.

Achja ik ben tevreden erover als Android overstap en het toestel is voor mij goed genoeg tot er deftige Snapdragon 820 toestellen/benchmarks zijn of miss de OP3 of OPX2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:56

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

-Bas schreef op maandag 30 november 2015 @ 00:25:
[...]

Ik heb er totaal geen last van. Mijn kijkhoeken zijn goed. Alleen als ik heel schuin ga kijken komt er een verkleuring. Echter zal ik nooit onder die extreme hoeken naar het scherm kijken. Dus voor mij geen probleem.

Ik vind het ook vreemd dat ik nog geen review gelezen heb dat de kijkenhoeken extreem slecht zijn of zelfs een korrelig beeld... Mss hebben jullie dan toch een rot exemplaar gekregen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart-
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 22:31
Probleem sinds laatste update: kan niet meer pairen met audiosysteem van mijn Golf (wat voorheen wel lukte). "... is niet compatibel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwintb
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-08 17:25
Lennart- schreef op maandag 30 november 2015 @ 09:49:
Probleem sinds laatste update: kan niet meer pairen met audiosysteem van mijn Golf (wat voorheen wel lukte). "... is niet compatibel".
Heb zowel voor als na de update problemen. Bij een VW Tiguan werkt het wel, zowel bellen als muziek luisteren. Maar een Polo uit dit jaar wordt de telefoon wel gekoppeld maar de gegevens niet gesynchroniseerd. Misschien werkt de eerdergenoemde oplossing voor jou? Die heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiee
  • Niet online
Chris.nl schreef op zondag 29 november 2015 @ 23:05:
[...]

Heb je (veel) werk gedaan om zelf uit te zoeken hoe dit moet? Ik wil wel een poging doen om dit uit te leggen. Ik neem aan dat je de stock recovery nog op je telefoon hebt staan.

Stap 7
Het zou tof van je zijn als je, nadat het je gelukt is, je zelf een betere handleiding (van de werking van de stock recovery) in dit topic plaatst. Dan help jij anderen ook weer verder.
Hey Chris, super tof van je dat je uithelpt! Uiteraard heb ik zelf ook gezocht naar informatie maar kwam geen specifieke tutorial hiervoor tegen. Zag alleen dit topic waarin ook gevraagd wordt of het mogelijk is via dezelfde stappen te downgraden (ongeveer dezelfde uitleg als jij geeft). Maar dat word zonder rooten niet aanbevolen. https://forums.oneplus.ne...without-data-loss.412517/

Vandaar dat ik hier de vraag stelde aangezien er nog maar weinig informatie over is en ik niet zomaar even iets wil proberen bij een nieuw toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Als je die volledige 003 rom flasht en daarna een full wipe / factory reset doet, zou het absoluut moeten werken. Je kan voor de zekerheid ook de volledige 005 rom op je interne geheugen zetten. Mocht ie na het flashen van 003 dan niet fatsoenlijk willen opstarten, dan kan je nog altijd weer in de recovery opstarten en terug.

Voor de mensen die lag ervaren wordt trouwens aanbevolen de volledige 005 rom te flashen en een full wipe / factory reset te doen. Dus dat zou je ook eerst kunnen proberen voordat je terug gaat naar 003/004.

Opties zat om mee te pionieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
Chris.nl schreef op maandag 30 november 2015 @ 01:45:
[...]

Heb je wel eens het scherm van een andere OPX gezien naast die van jou? Misschien dat jij en Bas de pech hebben een slecht product te hebben ontvangen. Ik vind het namelijk vreemder dat jullie twee klagen en de rest tevreden is.
Yes, zelfs vergeleken met het toestel van iemand anders. Speciaal naar Apeldoorn voor gereisd. Was precies hetzelfde. Ook zo'n groene waas.

Het is leuk dat het een amoled scherm is, maar een zijn betere LCD schermen in die prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
-Bas schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:59:
[...]

Yes, zelfs vergeleken met het toestel van iemand anders. Speciaal naar Apeldoorn voor gereisd. Was precies hetzelfde. Ook zo'n groene waas.

Het is leuk dat het een amoled scherm is, maar een zijn betere LCD schermen in die prijsklasse.
Dan weet ik het ook niet meer. Let's agree to disagree.
Pagina: 1 ... 17 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus X] Het grote accesoires topic
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus X] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus X] Rooten & Custom ROM's
- RMA: [OnePlus] RMA & Support