Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bieske
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08 19:23
Samplex schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:16:
Komt er nog wel een firmware update? Blijft aardig stil vanuit OP.
Zit ook met smacht te worden op de update die de SD kaart issues oplost.
Die was toch al beloofd voor nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• expor
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 15:16
Op OP forum staat een bericht van customer service (in het Frans) waarin wordt gemeld dat de update begin/vroeg December op de planning staat. Dus niet zoals beloofd helaas.

Edit: https://forums.oneplus.ne...23-a-15-18-20-png.398672/

[ Voor 21% gewijzigd door expor op 24-11-2015 13:45 ]

AMD 5800X3D | 16gb DDR 4 @ 3800/14 | 4070 Ti | 1TB Samsung Evo 970, 1TB Samsung Evo 860, 512MB Crucial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bieske
expor schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:39:
Op OP forum staat een bericht van customer service (in het Frans) waarin wordt gemeld dat de update begin/vroeg December op de planning staat. Dus niet zoals beloofd helaas.

Edit: https://forums.oneplus.ne...23-a-15-18-20-png.398672/
Balen.
Bedankt voor de terugkoppeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:12

jacobras

Developer

bas-r schreef op donderdag 19 november 2015 @ 20:50:
[...]

Overigens komt me deze app bekend voor van toen ik tussen vier en twee jaar geleden ook een BT connected auto (Seat Ibiza, vervolgens Ford Focus) had, en ook bij sommige telefoons (SGS3, Nexus 4, HTC Desire Z) met deze app moest klooien voordat eea stabiel werkte.
Had verwacht dat dt niet meer nodig zou zijn. Zou die BT stack van Android toch zo brak zijn?
Lijkt me meer de BT-stack van OxygenOS. Met mijn Nexus 5 heb ik nooit problemen gehad in drie auto's (Toyota, Ford via Parrot en Audi). Met de OnePlus X had ik vijf pogingen nodig om het toestel überhaupt succesvol te pairen met de Toyota, ging bij mijn eigen auto wel in een keer goed. Contacten overbrengen lukt niet, daarvoor maar even dat appje proberen.

Streamen meer X-gebruikers hier muziek via BT? Streamen gaat goed, goede kwaliteit en stabiele verbinding.. maar AVRCP lijkt niet te werken. Kan het afspelen niet besturen (vorige/volgende et cetera) en er wordt geen enkel stukje metadata (artiest, nummer et cetera) getoond in de auto :X

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-09 04:26
Mijn opx is vrijdag opgepikt in China. Ik dacht dat hij dan gisteren wel in Engeland zou zijn, maar ik heb sinds vrijdag geen update meer. Is dit steeds zo?
Dit mag in levertijden en prijzen

[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 24-11-2015 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
MaffeMaarten schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:04:
[...]

Goeie vraag, ben ik ook wel benieuwd naar. Ik kan zo snel zelf niet vinden of er wel of geen hardware ondersteunde encryptie ondersteund wordt, maar dat kan ook aan mijn zoektermen liggen. 8)7
Of er hardware ondersteuning is, is mij niet duidelijk, wel lees ik verhalen dat opstarten langer kan duren waarna je vervolgens geen last van de encryptie ondervindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 17:15
Drossie schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:01:
Mijn opx is vrijdag opgepikt in China. Ik dacht dat hij dan gisteren wel in Engeland zou zijn, maar ik heb sinds vrijdag geen update meer. Is dit steeds zo?
[OnePlus X] Levertijden & Prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DidierDW
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-10-2024
jacobras schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:56:
[...]

Lijkt me meer de BT-stack van OxygenOS. Met mijn Nexus 5 heb ik nooit problemen gehad in drie auto's (Toyota, Ford via Parrot en Audi). Met de OnePlus X had ik vijf pogingen nodig om het toestel überhaupt succesvol te pairen met de Toyota, ging bij mijn eigen auto wel in een keer goed. Contacten overbrengen lukt niet, daarvoor maar even dat appje proberen.

Streamen meer X-gebruikers hier muziek via BT? Streamen gaat goed, goede kwaliteit en stabiele verbinding.. maar AVRCP lijkt niet te werken. Kan het afspelen niet besturen (vorige/volgende et cetera) en er wordt geen enkel stukje metadata (artiest, nummer et cetera) getoond in de auto :X
Ook hier het AVRCP probleem. Ik kan met mijn Parrot MKI9200 wel besturen maar er komt ook geen metadata door. Ik kwam ook in mijn zoektocht naar een oplossing mensen tegen waarbij de contactpersonen van de phone niet syncen met de wagen. Echt balen dat. Hopelijk wordt het opgelost bij een volgende update. Er is een draadje op het forum van OnePlus waar al een en ander verduidelijkt wordt. Maar van OnePlus krijgen ze niet onmiddellijk een oplossing zo blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DidierDW
Best wel tevreden over de telefoon. Maar toch een paar problemen/opmerkingen.

1: Bij netflix streamen soms wat ruis op het beeld. Heeft het bij Hulu en Youtube niet. Misschien een Netflix probleem?

2: Ik werk in het grensgebied België/Frankrijk en de telefoon switch constant van operator. Met mijn vroegere Android telefoons kon ik een vaste operator instellen en hield hij zich daaraan. Zonder netwerk verbond hij met niks maar dat vind ik beter dan een hele dag op een Frans netwerk te zitten roamen.
Misschien komt dit omdat ik nu de dual sim functie gebruik en bij mijn oude telefoons niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 20:40
Ik overweeg ook om een One Plus X te nemen.
Ik zie alleen hier en daar dat de 4G ontvangst beperkt is. Kan ik ervan uit gaan dat ik met KPN gewoon 4G kan ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

paul99 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 19:33:
Ik zie alleen hier en daar dat de 4G ontvangst beperkt is. Kan ik ervan uit gaan dat ik met KPN gewoon 4G kan ontvangen?
Ik zit bij Simyo (KPN-netwerk) en heb prima LTE-ontvangst met de One X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostb1te1992
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07:54
Ik ben echt ongelofelijk tevreden over mijn OnePlus X! Dit is echt de beste telefoon die ik ooit heb gehad, de prijs/kwaliteit verhouding is helemaal subliem. Ten eerste is de telefoon echt prachtig afgewerkt, alles werkt super vlot op Oxygen OS, het toestel doet gewoon precies wat je wilt en doet ook echt alles goed, ik heb de telefoon nu een week in gebruik en op 1 accu lading doe ik 2 dagen. Ik zou deze telefoon echt iedereen aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb vandaag mijn one plus x ontvangen. mijn wifi werkt niet krijg de foutmelding authenticatieprobleem. Wie kan mij hierbij helpen.
MVG
Remo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breezie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 12:54
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:08:
heb vandaag mijn one plus x ontvangen. mijn wifi werkt niet krijg de foutmelding authenticatieprobleem. Wie kan mij hierbij helpen.
MVG
Remo
Is een gekend probleem tijdens de setup van het toestel. Gewoon die stap uit de wizard overslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 23:40
paul99 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 19:33:
Geen enkel probleem hier. Het toestel werkt niet op alle frequenties maar die hebben alleen (of voornamelijk iig) gevolgen voor de VS.

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 23:17
jacobras schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:56:
[...]

Ik herken de problemen niet, heb ook een Oneplus X en gebruik deze met een Audi A3 uit 2013. Bluetooth verbindt gelijk en de contacten synchroniseren.

Het knopje van volgende of doorspoelen zou ik even moeten proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door michel2412 op 25-11-2015 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik stream thuis en onderweg, heb geen AVRCP apparatuur maar A2DP werkt in ieder geval prima. Hoop voor je dat je snel alles probleemloos aan de praat krijgt, kan me indenken dat het streamen via Bluetooth een belangrijke functie is geworden. Ik stream zelf sinds 2006 met iedere mobiel die ik heb, zou dat niet willen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

DidierDW schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:39:
[...]

Ook hier het AVRCP probleem. Ik kan met mijn Parrot MKI9200 wel besturen maar er komt ook geen metadata door. Ik kwam ook in mijn zoektocht naar een oplossing mensen tegen waarbij de contactpersonen van de phone niet syncen met de wagen. Echt balen dat. Hopelijk wordt het opgelost bij een volgende update. Er is een draadje op het forum van OnePlus waar al een en ander verduidelijkt wordt. Maar van OnePlus krijgen ze niet onmiddellijk een oplossing zo blijkt.
Bedankt voor je reactie. Had op het OnePlus-forum gezocht maar niets gevonden in het X-forum. Jammer dat dit dus blijkbaar een langer lopend probleem is, geeft niet heel veel vertrouwen. Ik heb een ticket aangemaakt via https://oneplus.net/support/ticket/submit (IMEI uit telefoon geplukt met Google Play: IMEI Analyzer), misschien verhoogt dat de prioriteit een beetje.
michel2412 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 08:35:
[...]

Ik herken de problemen niet, heb ook een Oneplus X en gebruik deze met een Audi A3 uit 2013. Bluetooth verbindt gelijk en de contacten synchroniseren.

Het knopje van volgende of doorspoelen zou ik even moeten proberen.
Hm, ik heb een soortgelijk model (Limousine, 2015). In het hierboven genoemde OnePlus-topic noemde ook iemand dat het wel op zijn BMW werkte.. het is dus niet overal stuk.
Chris.nl schreef op woensdag 25 november 2015 @ 08:58:
Ik stream thuis en onderweg, heb geen AVRCP apparatuur maar A2DP werkt in ieder geval prima. Hoop voor je dat je snel alles probleemloos aan de praat krijgt, kan me indenken dat het streamen via Bluetooth een belangrijke functie is geworden. Ik stream zelf sinds 2006 met iedere mobiel die ik heb, zou dat niet willen missen.
Zeg dat wel! Ik zit gemiddeld drie-vijf uur per dag in de auto (enkele reis duurt een uur, maar spits..) en luister dan continu muziek via Spotify. Voor mij is dat dus een belangrijke feature.

[ Voor 16% gewijzigd door jacobras op 25-11-2015 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-09 20:18
Ik heb besloten mijn OPX in de verkoop te doen, reden hiervoor is het aantal bugs waar ik last van heb en ik het niet zie gebeuren dat Oneplus deze snel weetop te lossen. Ik zou eventueel op custom roms kunnen wachten maar ik vind niet dat dit de insteek zou moeten zijn bij een nieuwe telefoon. Ik heb een jaar een Oneplus One gehad en het updatebeleid vond ik toen ook al niet om over naar huis te schrijven, een update loste iets op en verergerde iets anders. Zaken die me tegenstaan: SD kaart doet het niet, update zou al een paar dagen geleden aanwezig moeten zijn maar nu wordt op het forum dec. genoemd. Batterijduur valt me tegen, met hoge uitzondering haal ik de 4 uur sot. Data verbinding valt uit en komt alleen maar terug na toestel op flightmode te zetten. Toestel beschadigt uitzonderlijk snel, ik heb het letterlijk 5 sec zonder hoesje op een houten tafel gelegd en gelijk een krasje erop. Toestel connect met mijn carkit en kan ermee bellen, wil ik echter muziek streamen speelt ie 15 sec. en houdt ie ermee op. Allemaal zaken die misschien op te lossen zijn, maar als ik 300 euro neerleg verwacht ik dat niet te hoeven doen. Jammer want het is wel een mooie telefoon. Met de One heb ik een beduidend betere ervaring gehad. Ik ga mijn geld maar weer naar samsung brengen, dat werkt tenminste. Toestel staat in de pricewatch voor de liefhebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 17:15
hollabizack12 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:47:
Ik heb besloten mijn OPX in de verkoop te doen, reden hiervoor is het aantal bugs waar ik last van heb en ik het niet zie gebeuren dat Oneplus deze snel weetop te lossen. Ik zou eventueel op custom roms kunnen wachten maar ik vind niet dat dit de insteek zou moeten zijn bij een nieuwe telefoon. Ik heb een jaar een Oneplus One gehad en het updatebeleid vond ik toen ook al niet om over naar huis te schrijven, een update loste iets op en verergerde iets anders. Zaken die me tegenstaan: SD kaart doet het niet, update zou al een paar dagen geleden aanwezig moeten zijn maar nu wordt op het forum dec. genoemd. Batterijduur valt me tegen, met hoge uitzondering haal ik de 4 uur sot. Data verbinding valt uit en komt alleen maar terug na toestel op flightmode te zetten. Toestel beschadigt uitzonderlijk snel, ik heb het letterlijk 5 sec zonder hoesje op een houten tafel gelegd en gelijk een krasje erop. Toestel connect met mijn carkit en kan ermee bellen, wil ik echter muziek streamen speelt ie 15 sec. en houdt ie ermee op. Allemaal zaken die misschien op te lossen zijn, maar als ik 300 euro neerleg verwacht ik dat niet te hoeven doen. Jammer want het is wel een mooie telefoon. Met de One heb ik een beduidend betere ervaring gehad. Ik ga mijn geld maar weer naar samsung brengen, dat werkt tenminste. Toestel staat in de pricewatch voor de liefhebbers.
Bedankt, Hans.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Dus jij beschadigd het toestel en probeert hem te verkopen als nieuw in doos. Dat vind ik een streek. Ja hij is relatief kwetsbaar maar hout op glas krast niet! Daar moet zand bijgezeten hebben.

- edit -

Ik zie dat je de beschrijving hebt aangepast naar '2 dagen gebruikt'. Dat lijkt me beter, al gebruik je hem sinds 12 november.

[ Voor 21% gewijzigd door Chris.nl op 25-11-2015 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:12
Chris.nl schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:23:
Dus jij beschadigd het toestel en probeert hem te verkopen als nieuw in doos. Dat vind ik een streek. Ja hij is relatief kwetsbaar maar hout op glas krast niet! Daar moet zand bijgezeten hebben.
En voor dat bedrag koop ik hem dan liever nieuw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:02
Ik heb mijn OPX nu ruim 1,5 week en heel erg tevreden over. Het toestel voldoet ruimschoots aan de verwachtingen. De snelheid en soepelheid is voor mij echt ongekend, alles draait heerlijk snel zonder vertragingen.
Echte bugs ben ik nog niet tegengekomen behalve de ambient display clock die vaak achter loopt. Het enige wat ik wel echt veranderd heb is de launcher. Met Shelf had ik totaal geen klik maar dat heb ik eenvoudig opgelost met de Google Now launcher. Ook met de accu prestaties ben ik erg tevreden. Ik haal makkelijk 1,5dag en dat is echt een verademing als je een toestel hebt gehad die rond 1700u al aan de lader kon.

Ik kan niet anders zeggen dat voor dit bedrag je niet veel beters kan kopen, sterker nog waarschijnlijk gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-09 10:19
Chris.nl schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:23:
Daarnaast geeft ie in z'n post aan dat hij 'bij hoge uitzondering 4 uur SOT haalt', terwijl de advertentie zegt dat ie alleen aan is gezet om te kijken of hij het doet. Volgens mij moet je hem dan wel enkele dagen gebruikt hebben om te kunnen zeggen dat je dat bij hoge uitzondering haalt.. :)

Ik ben overigens erg tevreden over de accuduur, opladen hoeft maximaal 1x per 2-3 dagen bij mijn gebruik.

[ Voor 7% gewijzigd door Tankiej op 25-11-2015 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DidierDW
Knip, hiervoor is V&A

[ Voor 81% gewijzigd door The Wizard op 25-11-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurky
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-05-2024
Hoe zet ik de telefoon helemaal op stil, maar wel dat ik berichten en telefoon oproepen kan ontvangen? Bijvoorbeeld met whatsapp is dit erg irritant, want elke keer als ik een bericht ontvang trilt de telefoon. Ik heb wel gegoogled maar nog niet echt een duidelijke oplossing gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 19:32
De 'slider' aan linkerzijde van het toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Kurky schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:51:
Hoe zet ik de telefoon helemaal op stil, maar wel dat ik berichten en telefoon oproepen kan ontvangen? Bijvoorbeeld met whatsapp is dit erg irritant, want elke keer als ik een bericht ontvang trilt de telefoon. Ik heb wel gegoogled maar nog niet echt een duidelijke oplossing gevonden...
In de whatsapp instellingen kan je ook trillen uitzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurky
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-05-2024
MeltedForest schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:56:
[...]

In de whatsapp instellingen kan je ook trillen uitzetten...
O wat stom dat ik daar niet aan heb gedacht zeg. Bedankt! Verder top telefoon, erg tevreden met m'n aankoop. Werd wel tijd na m'n 3,5 jaar oude Sony Xperia S haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Laatst online: 24-09 19:17
De Oneplus X houdt het nu al een dag of 5 vol op de eerste accu lading :). Zit een simkaart en, wifi staat aan en hij doet gmail. Scherm is wel vrijwel niet aan dus het is geen heel realistisch scenario wat dat betreft :P. Maar mbt de battery drain zeer positief.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• expor
Met mijn gebruik zit ik ook op ongeveer 3 a 4 dagen voordat hij geladen hoeft te worden. Ik gebruik hem dan ook niet extreem veel, op 3 dagen hooguit 4 uur SOT. Mijn vorige toestel gebruikte ik echter op dezelfde manier en dan mocht ik blij zijn met 12 uur zonder opladen, dus wat dat betreft een extreme verademing :)

AMD 5800X3D | 16gb DDR 4 @ 3800/14 | 4070 Ti | 1TB Samsung Evo 970, 1TB Samsung Evo 860, 512MB Crucial

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thiago
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 15:33

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone 12 Blue --- Med600X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Voor het gemak:
•SD card related improvements including:◦UX improvements
◦exFAT SD card support
◦Ability to move apps to and from SD card
◦Fixed reboots caused by removing SD card in an active state

•Security patches
•General bug fixes and optimizations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
sdk1985 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:32:
[...]

Voor het gemak:
◦exFAT SD card support

•Security patches
Net volledig geïnstalleerd se. Heb geen sd kaart dus kan niet zeggen of het al dan niet opgelost is (vooraleer iedereen dat begint te vragen) :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 09:49
SD-kaart wordt herkend door de update :-).

Apple iPhone 16 Pro - HP Envy x360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:15

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ben erg benieuwd naar de update. En moet zeggen dat hij er erg snel is. (Ondanks het geklaag hier ;))

Installing now!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• germanaaizer
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09 16:17
Sinds gisteren de oneplus x in mijn bezit en ook hier werkte de micro SD kaart niet zoals het moest. Net de update geïnstalleerd, en nu werkt het :) good job Oneplus!

Don't walk on the grass, smoke it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• germanaaizer
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09 16:17
alaintje schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:45:
[...]

Ik krijg de oneplus x van de week binnen als het goed is.
Bij de oneplus one stond het alleen nog maar in een dropdown menu, maar ik kan het nergens meer in de instellingen vinden.

Bij de oneplus one kan dit bij de 'batterij'.
Bovenaan staat er een optie met 3 keuzes.

Ik denk dat er via custom rom/firmware ook wel wat te regelen valt :p
Instellingen, Accu, 3 puntjes bovenaan, Accubesparing. Daar kan je het aan of uitzetten, dus geen tussenstappen zoals bij de opo. Ook wordt accubesparing automatisch uitgeschakeld als ie aan netstroom hangt.

Blijkbaar kan je een geposte reactie niet verwijderen. Wou m'n eerste post aanpassen en de laatste verwijderen. Sorry modjes :+

[ Voor 9% gewijzigd door germanaaizer op 25-11-2015 16:27 ]

Don't walk on the grass, smoke it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilslayer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 20:05
[...]

Voor het gemak:
◦exFAT SD card support

•Security patches
De update net geïnstalleerd, de issues met contact sync via bluetooth lijken alvast opgelost.

Blijft de OTA werken na het rooten van de telefoon? Ik twijfel om deze te rooten, maar vind het iets te omslachtig om bij iedere update manueel de nodige zaken te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 19:48
[...]

Voor het gemak:
◦exFAT SD card support

•Security patches
Volg even het forum niet en de patch is er. Ik had nog 1 gb over op het interne geheugen dus komt mooi op tijd. Alles (op whatsaapp) na verplaatsen naar de SD-card.

Heeft het nog zin om van NTFS naar exFAT te gaan ?

PSN: speedrazor3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

SD werkt inderdaad goed nu. Super.

Heb de telefoon zelf laten formatteren, leek me het beste. SD kaart test app geeft aan dat het allemaal ietsje sneller is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:11

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

majoh schreef op woensdag 25 november 2015 @ 16:50:
SD werkt inderdaad goed nu. Super.

Heb de telefoon zelf laten formatteren, leek me het beste. SD kaart test app geeft aan dat het allemaal ietsje sneller is...
Ik heb de kaart ook 'gewist' in de telefoon (is dit hetzelfde als format?), maar heb niet de indruk dat deze nu optimaal is. een benchmark met A1 SD benchmark geeft 19.41 MB/s 10.67 MB/s als Read/Write...

Welk format is het best als file system?

[ Voor 3% gewijzigd door retlaw op 25-11-2015 16:53 ]

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geforce660
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09-2024
Welke messaging app gebruiken jullie? In die google messenger zit een bug in, waardoor er een nieuwe thread wordt aangemaakt als iemand antwoord op mijn bericht..

Had Textsecure/Signal geinstalleerd, wat goed werkt voor mij. Maar enkel met mensen die de app niet hebben, want anders moet ik altijd mijn mobiel internet opzetten vooraleer de app de berichten binnen krijgt..

Nu had ik eens gekeken naar Chomp en Textra, maar deze vragen heel veel machtigingen (wat niet leuk is). Verder had ik eens ergens gelezen dat er reclame tevoorschijn zou komen in die apps?

Bij deze, enige aanbevelingen die jullie kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Geforce660 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 16:55:
Welke messaging app gebruiken jullie? In die google messenger zit een bug in, waardoor er een nieuwe thread wordt aangemaakt als iemand antwoord op mijn bericht..

Had Textsecure/Signal geinstalleerd, wat goed werkt voor mij. Maar enkel met mensen die de app niet hebben, want anders moet ik altijd mijn mobiel internet opzetten vooraleer de app de berichten binnen krijgt..

Nu had ik eens gekeken naar Chomp en Textra, maar deze vragen heel veel machtigingen (wat niet leuk is). Verder had ik eens ergens gelezen dat er reclame tevoorschijn zou komen in die apps?

Bij deze, enige aanbevelingen die jullie kunnen doen?
Ligt dat niet aan jouw toestel? Bij mij werkt de Google Messenger app gewoon zoals het zou moeten...

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:46
Ook update geinstalleerd hier, volume stappen lijken wat te zijn veranderd. Gaat nu wat geleidelijker, eerst was 20% nog vrij hard naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geforce660
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09-2024
Phr34k schreef op woensdag 25 november 2015 @ 16:57:
[...]

Ligt dat niet aan jouw toestel? Bij mij werkt de Google Messenger app gewoon zoals het zou moeten...
Denk het niet.. Heb de comment ook al in de playstore zien staan.

"When you start sending a Text Message with Messenger it makes a thread, and when that person aswers it makes a new thread. So you always have to delete that first thread."

https://forums.oneplus.ne...rsation-threading.349486/

[ Voor 8% gewijzigd door Geforce660 op 25-11-2015 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 19:48
retlaw schreef op woensdag 25 november 2015 @ 16:52:
[...]

Ik heb de kaart ook 'gewist' in de telefoon (is dit hetzelfde als format?), maar heb niet de indruk dat deze nu optimaal is. een benchmark met A1 SD benchmark geeft 19.41 MB/s 10.67 MB/s als Read/Write...

Welk format is het best als file system?
Ik heb NTFS nog en haal met A1 SD Benchmark 19.61 MB/s Read en 5.78 MB/s Write. Ook niet heel bijzonder als ik vergelijk met wat Samsung opgeeft.

SAMSUNG 64GB MICRO SD EVO PLUS
Leessnelheid (max.) 80 MB/s
Schrijfsnelheid (max.) 20 MB/s

PSN: speedrazor3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lterwee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-09 12:18
Ben ik de enige die ja de update last heeft van een slecht reagerend scherm? De helft van mijn toetsaanslagen pakt hij niet en scrollen gaat ook niet soepel. Toestel is al geherstart. Ook het afspelen van video's op bijvoorbeeld facebook gaat haperend. Dit is zowel met als zonder gpu forcering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
NTFS zal op Android (Linux) vermoedelijk het slechtste presteren. Maar ik denk niet dat ext je 5 MB/s naar 20 MB/s gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
Hoewel dit apparaatje super is in prijs/kwaliteit verhouding, stap ik toch terug naar mijn z3 compact. Ik ben TE gewend geraakt aan de fotoknop en de de accuduur.

Geen V&A

[ Voor 20% gewijzigd door The Wizard op 25-11-2015 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
lterwee schreef op woensdag 25 november 2015 @ 17:09:
Ben ik de enige die ja de update last heeft van een slecht reagerend scherm? De helft van mijn toetsaanslagen pakt hij niet en scrollen gaat ook niet soepel. Toestel is al geherstart. Ook het afspelen van video's op bijvoorbeeld facebook gaat haperend. Dit is zowel met als zonder gpu forcering
Heb precies hetzelfde!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bieske
Update geïnstalleerd, en alle problemen lijken verholpen te zijn.
Belangrijkste voor mij is nu dat Spotify op het inetrne geheugen geïnstalleerd is (snel), maar alle offline bestanden op de SD kaart staan.

Verder geen performance issues hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Tjukkie schreef op woensdag 25 november 2015 @ 17:12:
Hoewel dit apparaatje super is in prijs/kwaliteit verhouding, stap ik toch terug naar mijn z3 compact. Ik ben TE gewend geraakt aan de fotoknop en de de accuduur.

Ik ga hem terugsturen, tenzij iemand hem van me over wilt nemen. Stuur maar een PM :)
Heb jij niet gewoon pressy nodig? http://get.pressybutton.com/ :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Rondje tekenen om camera app te openen. Volume knop om de foto te maken. Werkt voor mij goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Laatst online: 21:28
Tot nu toe erg blij met mijn OnePlus X, echter heb ik nog 1 vervelend puntje. Meestal komen de meldingen er niet door. Wanneer ik bijvoorbeeld een whatsappje krijg, moet ik echt in whatsapp kijken om te zien dat ik een bericht heb. Erg lastig en vervelend. Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eekastar
  • Laatst online: 21-12-2023
Update geïnstaleerd en geen problemen hier.
Ben benieuwd of de dataverbinding nu wel intact blijft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
SpeeDRaZoR3 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 17:04:
[...]

Ik heb NTFS nog en haal met A1 SD Benchmark 19.61 MB/s Read en 5.78 MB/s Write. Ook niet heel bijzonder als ik vergelijk met wat Samsung opgeeft.

SAMSUNG 64GB MICRO SD EVO PLUS
Leessnelheid (max.) 80 MB/s
Schrijfsnelheid (max.) 20 MB/s
Nou dan mag je hem wellicht toch nog even gaan formatteren.

Ik heb de evo 128GB van samsung, eerst bijna identieke benchmarks, 19.47MB/s read, 10.14MB/s write.

Nadat ik de OPX update geïnstalleerd had, toch maar even een dump getrokken, format in een pc met als filesystem ExtFat, opnieuw A1 SD benchmark gemaakt.
Resultaat :Read : 144.85 MB/s & Write : 17.45 MB/s

Nee dat zijn geen typefouten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-09 15:06
Iemand hier ook last van een trage browser? Heb al wat zitten googelen, maar vind niemand die hetzelfde probleem heeft. Webpagina's laden wel snel, maar bij het scrollen en zoomen zijn er heel wat haperingen. Bij het typen slaat hij soms ook een letter over. Dat was op mijn Nexus 5 toch allemaal net wat vloeiender. Buiten de browser werkt alles trouwens wel perfect, dus aan het touchscreen ligt het niet lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:27

M0nkeymen

Monkeystyle!

eekastar schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:16:
Update geïnstaleerd en geen problemen hier.
Ben benieuwd of de dataverbinding nu wel intact blijft...
Hier ook problemen met de dataverbinding, is hier een work-a-round voor? Bij mij werkt het gewoon er slecht. Elke keer als ik me WiFi aan of uit zet is me data weg en krijg hem pas weer aan als de telefoon opnieuw opstart lijkt het.

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Jo... schreef op woensdag 25 november 2015 @ 20:43:
Iemand hier ook last van een trage browser? Heb al wat zitten googelen, maar vind niemand die hetzelfde probleem heeft. Webpagina's laden wel snel, maar bij het scrollen en zoomen zijn er heel wat haperingen. Bij het typen slaat hij soms ook een letter over. Dat was op mijn Nexus 5 toch allemaal net wat vloeiender. Buiten de browser werkt alles trouwens wel perfect, dus aan het touchscreen ligt het niet lijkt me.
Ja... Sinds de OTA van vandaag opeens last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Laatst online: 13-09 23:53
Zojuist mijn glass screen protector binnen gekregen van 2,25 euro... (ebay).

Nu ik gezien heb dat het toestel afgeronde hoeken heeft durf ik hem er niet op te zetten :p

Iemand al ervaring met glazen protectors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

LCD_viewer schreef op woensdag 25 november 2015 @ 20:43:
[...]

Nou dan mag je hem wellicht toch nog even gaan formatteren.

Ik heb de evo 128GB van samsung, eerst bijna identieke benchmarks, 19.47MB/s read, 10.14MB/s write.

Nadat ik de OPX update geïnstalleerd had, toch maar even een dump getrokken, format in een pc met als filesystem ExtFat, opnieuw A1 SD benchmark gemaakt.
Resultaat :Read : 144.85 MB/s & Write : 17.45 MB/s

Nee dat zijn geen typefouten. :)
Dat is erg netjes! Ik heb mijn sandisk 64GB kaart ook exFAT geformatteerd, echter blijft mijn benchmark 20/10 R/W aangeven..

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eekastar
  • Laatst online: 21-12-2023
M0nkeymen schreef op woensdag 25 november 2015 @ 21:18:
[...]

Hier ook problemen met de dataverbinding, is hier een work-a-round voor? Bij mij werkt het gewoon er slecht. Elke keer als ik me WiFi aan of uit zet is me data weg en krijg hem pas weer aan als de telefoon opnieuw opstart lijkt het.
Las hierboven ergens dat iemand dataverbinding hestelde door vliegmodus in en weer uit te schakelen.
Heb ik nog niet geprobeerd.
Tot nu toe heb ik, sinds de update, ononderbroken dataverbinding.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s9snd1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-08 13:04
Knamix schreef op woensdag 25 november 2015 @ 22:14:

Nu ik gezien heb dat het toestel afgeronde hoeken heeft durf ik hem er niet op te zetten :p

Welke merk/type heb je gekocht? Ik wacht op dit moment op mijn Nillkin Amazing H+ PRO Tempered Glass OnePlus X - Rounded Edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostb1te1992
Voor iedereen met lagg problemen sinds de update, wipe de cache van de telefoon, heeft bij mij echt geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
Frostb1te1992 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 22:22:
Voor iedereen met lagg problemen sinds de update, wipe de cache van de telefoon, heeft bij mij echt geholpen!
Waar doe je dit precies in de instellingen, haha?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Laatst online: 13-09 23:53
s9snd1 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 22:22:
[...]

Welke merk/type heb je gekocht? Ik wacht op dit moment op mijn Nillkin Amazing H+ PRO Tempered Glass OnePlus X - Rounded Edge.
Heb deze gehaald: 9H Hardness 93.7% Ratio Slim Tempered Glass Screen Protector Flim For Oneplus X

http://www.ebay.nl/itm/16...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Net binnengekregen en het ziet er voor zover ik kan zien goed uit. (precies dezelfde breedte als de standaard protector)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 23:11
bieske schreef op woensdag 25 november 2015 @ 17:37:
Update geïnstalleerd, en alle problemen lijken verholpen te zijn.
Belangrijkste voor mij is nu dat Spotify op het inetrne geheugen geïnstalleerd is (snel), maar alle offline bestanden op de SD kaart staan.

Verder geen performance issues hier.
Hoe heb jij dit voor elkaar gekregen ? Muziek downloaden en dan app verplaatsen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

majoh schreef op woensdag 25 november 2015 @ 18:08:
Rondje tekenen om camera app te openen. Volume knop om de foto te maken. Werkt voor mij goed...
Foto met volume knop? Nooit van gehoord maar werkt super! Toptip!
Is dit een native android ding of is dit een onderdeel van oxygen?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s9snd1
Kun je de stappen beschrijven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

s9snd1 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 22:30:
[...]

Kun je de stappen beschrijven? :)
Telefoon uitzetten
Aanzetten met power button en volume down tegelijk ingedrukt. Laat de power button los als hij trilt.
Kies dan voor english
Kies dan wipe data and cache
Kies wipe cache
Reboot

Zoiets...

Battle.net || Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostb1te1992
Sier schreef op woensdag 25 november 2015 @ 22:26:
[...]

Waar doe je dit precies in de instellingen, haha?
Eerst de telefoon uitzetten, dan volume down + power zodat ie in recovery mode opstart > selecteer engels met de power knop > kies dan voor wipe data and cache > kies dan wipe cache, daarna rebooten en dat is het! :D

Wellicht helpt de data/cache verwijderen van chrome zelf ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
Frostb1te1992 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 22:33:
[...]

Eerst de telefoon uitzetten, dan volume down + power zodat ie in recovery mode opstart > selecteer engels met de power knop > kies dan voor wipe data and cache > kies dan wipe cache, daarna rebooten en dat is het! :D

Wellicht helpt de data/cache verwijderen van chrome zelf ook!
Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 23:11
retlaw schreef op woensdag 25 november 2015 @ 22:16:
[...]

Dat is erg netjes! Ik heb mijn sandisk 64GB kaart ook exFAT geformatteerd, echter blijft mijn benchmark 20/10 R/W aangeven..
Maak hier ook gebruik van een 64Gb evo en meting via A1 SD Benchmark

1e meting : 21.09 / 9.21
2e meting (na wipe via de telefoon) : 20.57 / 15.76
3e Meting (na format via pc naar Exfat) : 21.30/13.37

Lijkt dus iets te verbeteren, maar niet spectaculair :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik laat deze update even aan mij voorbij gaan. SD kaart doet het prima op FAT32 en ik loop niet tegen andere bugs aan. Heb ook met root en xposed een boel getweaked, geen zin om dat riedeltje weer te doen... Over een maandje komt er vast weer een update om over na te denken.
Knamix schreef op woensdag 25 november 2015 @ 22:14:

In het accessoires topic kan je e.e.a. terugvinden.

[ Voor 45% gewijzigd door Chris.nl op 25-11-2015 23:15 ]

• M0nkeymen

M0nkeymen

Monkeystyle!

eekastar schreef op woensdag 25 november 2015 @ 22:20:
[...]
Las hierboven ergens dat iemand dataverbinding hestelde door vliegmodus in en weer uit te schakelen.
Heb ik nog niet geprobeerd.
Tot nu toe heb ik, sinds de update, ononderbroken dataverbinding.....
Bah, krijg hem hier gewoon niet aan de praat, heel soms doet hij het na een herstart maar valt dan uit nadat tweakers.net voor de helft geladen is bijvoorbeeld. WhatsAppjes komen wel binnen en sommige apps werken gewoon. Bizar probleem...

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Pinin schreef op woensdag 25 november 2015 @ 22:29:
[...]

Foto met volume knop? Nooit van gehoord maar werkt super! Toptip!
Is dit een native android ding of is dit een onderdeel van oxygen?
Bij alle Androids die ik gehad heb werkt t goed. Daarom snap ik de wens van een dedicated camera knop ook nooit echt. Behalve mss om de camera app te starten dan, maar daar werkt de gesture erg goed voor :)

• M0nkeymen

M0nkeymen

Monkeystyle!

M0nkeymen schreef op donderdag 26 november 2015 @ 00:05:
[...]

Bah, krijg hem hier gewoon niet aan de praat, heel soms doet hij het na een herstart maar valt dan uit nadat tweakers.net voor de helft geladen is bijvoorbeeld. WhatsAppjes komen wel binnen en sommige apps werken gewoon. Bizar probleem...
Voor mensen die dit probleem ook hebben, ik heb het denk ik opgelost. Mijn APN instellingen stonden niet goed. Ik heb provider telfort en deze zijn dus automatisch niet goed ingevuld bij mij.

Oplossing: instellingen>meer>mobiele netwerken>namen toegangspunten>telfort onder proxy schrijf je het nummertje op als back-up. Maak hem nu leeg en sla het op. Toen werkte het bij mij weer. Mocht het probleem nog bestaan zou ik het terug zetten.

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-09 15:06
Bij mij helaas niet. Browser is nog steeds bijna onbruikbaar. Had het trouwens ook al voor de laatste update, snap niet dat ik er niemand anders over hoor. In bijvoorbeeld Maps werkt het zoomen wel prima, en op mijn Nexus 5 met vergelijkbare hardware draait Chrome wel perfect. Heb hem een tijdje geleden ook eens gereset, maar dat heeft niet geholpen.

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Jo... schreef op donderdag 26 november 2015 @ 00:59:
[...]

Bij mij helaas niet. Browser is nog steeds bijna onbruikbaar. Had het trouwens ook al voor de laatste update, snap niet dat ik er niemand anders over hoor. In bijvoorbeeld Maps werkt het zoomen wel prima, en op mijn Nexus 5 met vergelijkbare hardware draait Chrome wel perfect. Heb hem een tijdje geleden ook eens gereset, maar dat heeft niet geholpen.
Het wipen van het cache van chrome zelf zou ook kunnen helpen.

Battle.net || Strava

• vinest
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-08 14:41
Cashe geheugen wissen kan ook makkelijker, als je naar instellingen >opslagruimte >naar beneden scrollen voor gegevens in het cashegeheugen > aantikken voor alles wissen> Ok!

Dit wist het cashe geheugen van alle apps, ik weet niet of dit hetzelfde effect heeft als via de wipe maar zeker een handige optie

[ Voor 8% gewijzigd door vinest op 26-11-2015 07:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 08:46
Haha, wat is de nederlandse vertaling van "left" ?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bvmSzp3.png?1

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:00
MaffeMaarten schreef op donderdag 26 november 2015 @ 09:17:
Haha, wat is de nederlandse vertaling van "left" ?
[afbeelding]
:D

• expor
Inderdaad OTA update met vooral SD kaart fixes. Ik zie wel al veel issues op OP forum na deze update. Voornamelijk lag tijdens scrollen in Chrome en toetsenbord dat veel hangt / niet werkt. Zelf nergens last van maar wel voor de zekerheid cache gewist in recovery.

[ Voor 73% gewijzigd door expor op 26-11-2015 10:42 ]

• s9snd1
Weet iemand of de OPX ook SDXC kaarten ondersteund? Daarbij rekeninghoudend met de recente OxygenOS update?

• bieske
s9snd1 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:46:
Weet iemand of de OPX ook SDXC kaarten ondersteund? Daarbij rekeninghoudend met de recente OxygenOS update?
Ja, werkt allemaal prima sinds de nieuwe update.

• amas
  • Laatst online: 22-09 16:46

amas

Law of Nature: Chaos

Een week en iets meer geleden heb ik mijn OnePlus X mogen ontvangen. Het was een beetje een impulsaankoop en ik wist niet exact wat ik ervan moest verwachten. Vol spanning maakte ik de doos open en de eerste indruk was goed. De verpakking zag er prima uit en van de oplader kan menig fabrikant nog wat leren. Alleen dat hoesje... Hoe kan OnePlus het lef hebben om bij zo'n mooie telefoon zo'n ontzettend lelijk, grijs, rubberen, condoom-achtig hoesje te leveren. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dit een mooi hoesje vindt, laat staan gaat gebruiken.

Goed, op naar de telefoon zelf. Het eerste gevoel was goed. Dankzij het metaal en glas voelt hij solide en luxe aan. Ware het niet dat hij hierdoor VEEL te glad is. Je kunt hem niet ergens schuin neerleggen zonder dat ie wegglijdt. Ik zie het al snel gebeuren dat ie gewoon uit m'n handen glijdt. En nee ik ga het hoesje niet gebruiken, want waarom zou je anders zo'n mooie telefoon kopen als je hem toch gaat verkrachten achter een dergelijk walgelijk hoesje. Ik zou eerder een soort decal sticker op de achterkant plakken voor meer grip.

Enfin, eenmaal de telefoon verlost van de plastic bescherming op de achterkant en de screenprotector eraf gehaald kon hij aan. En mijn gezicht veranderde al snel van :D via :) naar :(. Wat een belabberd scherm zeg, niet normaal. Ik had een scherp en mooi OLED scherm verwacht met perfecte kijkhoeken. Iets was mijn huidige Nexus 5 niet heeft (deze wil wel eens wat grijs worden dankzij IPS-glow). Dit is echter nog 100 keer erger. Als je de telefoon ook maar een beetje kantelt, zowel horizontaal als verticaal, krijg je een blauw/groene waas over het scherm heen. Niet a lá een TN-paneel, maar mss dat het iets met de coating van het scherm te maken heeft? Daar komt nog eens bij dat het scherm zelf veel en veel te blauw is (zie ook de review van T.net). Kwalijker is echter nog dat het scherm gewoonweg niet scherp is. Ondanks dat het net als op de Nexus 5 een 1080p resolutie op 5" betreft lijkt het scherm "korrelig". Ik weet de techniek achter het scherm niet, maar het lijkt pentile te zijn. Letters zijn minder scherp en lijken op korte afstand zelf rafelig, waardoor het bijna lijkt op een 720p resolutie terwijl het dat niet is. DIT is de reden dat ik al na een uur had besloten de telefoon weer te verkopen. Zo'n dramatisch scherm accepteer ik niet, ook niet in deze prijsklasse.

Natuurlijk is niet alles kommer en kwel met de OPX. Dual sim en microSD slot is tegenwoordig vaker uitzondering dan regel en de SD801 kan het 1080p scherm prima aansturen. Alles loopt dan ook vrij soepel, maar ja dat doet tegenwoordig elk beetje telefoon wel.

Tot slot zijn er nog een aantal kleinigheden om over te zeuren zoals het ontbreken van 5GHz 802.11ac WiFi, geen draadloos opladen en het niet hebben van USB-c. En een aparte knop om in do-not-disturb mode te gaan? Huh, daar heb je toch je volumeknoppen voor...? Beetje zinloos. Accuduur heb ik verder niet kunnen testen in de korte tijd dat ik de telefoon in m'n bezit had, maar dat zal ook wel okay zijn gezien de combinatie van een 5" 1080p scherm en een 2500mAh batterij.

Dat beschrijft beschrijft eigenlijk de hele telefoon, "okay". Niet meer dan dat. Ja hij ziet er mooi uit, maar er is geen reden om naar een OnePlus X te upgraden als je in de afgelopen twee jaar een goede telefoon hebt gekocht. Ten opzichte van mijn twee jaar oude Nexus 5 bijvoorbeeld ga ik er in geen enkel opzicht op vooruit, eerder achteruit.

Sorry voor de rant, moest het ff kwijt ;( .

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik kom ook van een Nexus 5 af en moet zeggen dat ik dit gewoon een mooi scherm vind... Iets te blauw misschien, maar verder gewoon scherp en helemaal geen last van een waas als ik hem een beetje scheef houd.

Kan me dus totaal niet vinden in die opmerkingen...

• jacobras

jacobras

Developer

amas schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:38:
[.. interessant verhaal ..]

Wat een belabberd scherm zeg, niet normaal. Ik had een scherp en mooi OLED scherm verwacht met perfecte kijkhoeken. Iets was mijn huidige Nexus 5 niet heeft (deze wil wel eens wat grijs worden dankzij IPS-glow). Dit is echter nog 100 keer erger. Als je de telefoon ook maar een beetje kantelt, zowel horizontaal als verticaal, krijg je een blauw/groene waas over het scherm heen. Niet a lá een TN-paneel, maar mss dat het iets met de coating van het scherm te maken heeft? Daar komt nog eens bij dat het scherm zelf veel en veel te blauw is (zie ook de review van T.net). Kwalijker is echter nog dat het scherm gewoonweg niet scherp is. Ondanks dat het net als op de Nexus 5 een 1080p resolutie op 5" betreft lijkt het scherm "korrelig". Ik weet de techniek achter het scherm niet, maar het lijkt pentile te zijn. Letters zijn minder scherp en lijken op korte afstand zelf rafelig, waardoor het bijna lijkt op een 720p resolutie terwijl het dat niet is. DIT is de reden dat ik al na een uur had besloten de telefoon weer te verkopen. Zo'n dramatisch scherm accepteer ik niet, ook niet in deze prijsklasse.
Hier kan ik me in vinden. Kom zelf van Nexus af (heb de meeste apparaten uit de reeks) en vergeleken met de vijf (of welk toestel dan ook) vallen de kleuren érg tegen. Dat het minder scherp lijkt, dat gevoel heb ik ook maar ik denk dat het verband houdt met de overdreven verzadigde kleuren. Vooral in een kleurenfoto lijken de details weg te vallen omdat de kleuren meer naar elkaar toe 'gedrukt' worden. Ik vind het persoonlijk minder erg omdat ik (behalve Instagram) geen media op mijn telefoon kijk, maar jammer is het wel. De kijkhoek vind ik overigens wel prima, ervaar geen waas over het scherm.

Ik vond het interessant te lezen, je 'rant' is i.m.o. goed onderbouwd ;)

• pixels66
Sinds de update is het scrollen wel irritant geworden in Chrome, af en toe hapert ie...

• RRRobert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-07 15:12

RRRobert

Fokker in ruste

Lekker dan, ik heb net één besteld :/
Ach, ik kom vanaf een Elephone P3000S, dat kun je haast onmogelijk een stap terug noemen ;)

Tussen aanvraag en ontvangst van de invite zat trouwens maar iets van 3 dagen of zo. Zouden ze de productie hebben opgevoerd i.v.m. de Black Friday Sale die morgen losbarst?

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

• M0nkeymen

M0nkeymen

Monkeystyle!

Kleine persoonlijke review van de telefoon.
  • negatieve punten :(
  • Het hoesje wat erbij zit is echt oerlelijk en flabbert een beetje.
  • Ik vind het scherm wel erg scherp alleen de waas die er overheen zit is niet echt mooi
  • proxy instellingen van Telfort stonden niet goed, ik moest dit handmatig aanpassen anders had ik geen data.
  • geen 5GHZ wifi
  • positieve punten :)
  • Batterij duur is meer dan prima, kan hem bijna 2 dagen gebruiken. Ben een medium gebruiker.
  • Toestel voelt erg snappie aan t.o.v. me oude vriend(nexus 4)
  • Dual sim, geen werk telefoon meer *O*
  • Design, maar dit is erg persoonlijk
  • prijs
Al met al een mooie telefoon die van mij een sticker "bang for buck" krijgt.

• pixels66
Inmiddels de cache geleegd via de opstartmethode. Het wordt niet veel beter. Typen is echt helemaal ruk nu in Chrome, waarbij toetsen worden genegeerd, en worden worden door swype gemaakt... Kan ik de update ook weer verwijderen?

• lterwee
  • Laatst online: 22-09 12:18
pixels66 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 13:21:
Inmiddels de cache geleegd via de opstartmethode. Het wordt niet veel beter. Typen is echt helemaal ruk nu in Chrome, waarbij toetsen worden genegeerd, en worden worden door swype gemaakt... Kan ik de update ook weer verwijderen?
Ditzelfde probleem ervaar ik ook. Het is niet zozeer het toetsenbord wat bij mij slecht reageert maar het hele touchscreen. Dit is alleen bij veel snelle aanrakingen achter elkaar. Zo speel ik het spelletje "piano tiles" waarbij er snel op het scherm getikt moet worden. Hiervoor haalde ik 400 punten, nu ga ik bij 50 af omdat dan de aanrakingen te snel achter elkaar aan gaan...

• pixels66
Hoe kun je downgraden naar 2.1.2?? Dit is niks...

• Thiago
En dacht dat het enkel bij Apple was die het na elke update verklote. Mensen lief toch :-( Telefoon is gewoon ruk geworden. Is er idd een manier om terug te gaan naar 2.1.2?

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 19:32
Ik heb nog helemaal geen problemen sinds/met de update...

• breezie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 12:54
buddow schreef op donderdag 26 november 2015 @ 13:42:
Ik heb nog helemaal geen problemen sinds/met de update...
Hier ook niet alleszins... :/

• pixels66
Wees maar blij, ik wordt er helemaal gek van, zeker de toetsaanslagen die worden overgeslagen in Chrome.

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:08
Net de update geïnstalleerd(30min geleden) . Heb ook geen problemen in Chrome. Lag is niet meer en het toetsenbord werkt ook gewoon goed (SwiftKey).

Ik zou echter mijn gemaakte foto's standaard op de sdkaart willen opslaan. Zie ik iets over het hoofd of kan dit nogsteeds niet met de camera app van oneplus?
Pagina: 1 ... 16 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus X] Het grote accesoires topic
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus X] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus X] Rooten & Custom ROM's
- RMA: [OnePlus] RMA & Support