Zet hem snachts een keer op vliegtuigmodus, dan weet je iig of het een lopende sync is of een app die gewoon onnodige dingen doet.Drossie schreef op woensdag 09 december 2015 @ 07:42:
Heeft iemand raad ivm mijn batterijverbruik?
Ik heb in het weekend een factory reset gedaan omdat ik niet tevreden was over de batterij.
Sindsdien haal ik schermtijden tussen de 3u en 4,5u. Niet bijzonder, maar wel voldoende.
De voorbije nacht wou ik weten hoeveel percent in zou verliezen. Ik verloor op 9u zo maar liefst 16%. Dit vind ik echt niet normaal. Kan iemand dit verklaren?
Ik heb geen bijzondere apps denk ik. Wel Facebook, twitter, Instagram, 2 nieuwssites,...
Synchronisatie bij Twitter staat uit,...
Hoe kan ik dit oplossen?
https://drive.google.com/...M8nL9RoA/view?usp=sharing
Zelf geen last van, maar ik gebruik die manier van zoeken dan ook niet. Werkt T9 dialing wel gewoon? Buiten dat dat bij mij in ieder geval wel werkt in het ook nog eens rapper in veel gevallen.RDTheory schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 19:55:
Hi guys,
Vraagje: Als ik contacten zoek op mijn oneplus x, krijg ik bij veel contacten de melding dat er niets wordt gevonden. Als ik door de lijst scroll staan ze er echter wel gewoon tussen. Heel irritant om steeds te scrollen voordat ik iemand kan bellen...
Heeft iemand hier ook last van of beter nog, weet iemand hier een oplossing voor?
Ik heb alle google contacten aangevinkt als zichtbare opties..
Thnx a mill!
Link: http://www.androidpolice....to-dig-through-your-apps/
(Het zit tegenwoordig ook gewoon in de stock Android dialer, maar voor een how-to)
There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night
Ik heb wel eens op mijn OnePlus X dat hij de capacitieve home knop uit zichzelf indrukt. hebben meer mensen hier last van?
- EDIT -
Lijkt te zijn ontstaan sinds de laatste update...?
- EDIT -
Lijkt te zijn ontstaan sinds de laatste update...?
[ Voor 21% gewijzigd door jeantje op 09-12-2015 13:29 ]
Thanks! ik had de gratis versie al, dus ik heb maar direct de upgrade gedaanPhr34k schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 08:26:
Schandalige quote uit het Centraal aanbiedingen topic. V2.0, maar ik weet dat veel mensen deze launcher op hun OPX gebruiken:
[ Voor 9% gewijzigd door SToRM666 op 09-12-2015 12:20 ]
PSN id: NL_SToRM
Ik laat mijn telefoon gewoon in de binnenzak van mijn jasje.Martiveen schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 16:12:
[...]
offtopic:
Waar laat jij je telefoon dan? In je man bag?
ontopic:
Geen last van nog.
Dank voor de tip @ liveshort, die kende ik nog niet en werkt bij mij wel. Vreemd dat het menu in contacten niet werkt..
Sinds de laatste update heb ik ook last van batterij drainage.. Heb net de cache geleegd via recovery, hopelijk heeft dat effect.. Wat ik wel merk is dat men telefoon een stuk rapper werkt nadat ik de cache geleegd heb
[ Voor 9% gewijzigd door BTBoy op 09-12-2015 16:53 ]
Ik heb de 2.1.3 update niet geinstalleerd toen die beschikbaar kwam, vanwege alle klachten die je overal zag verschijnen. Nu is er (al een paar dagen) de hotfix beschikbaar voor 2.1.3. Maar als ik nu naar systeemupdates zoek geeft hij alleen die hotfix aan. Ik probeer erachter te komen of die hotfix 2.1.3 bevat en de fixes, of alleen de fixes. Als dat het laatste is dan moet ik 2.1.3 ook nog installeren, maar waar haal ik die vandaan?
Ik heb geprobeerd te zoeken wat ik nu moet doen, maar ik kan er niets over vinden. Al kan het natuurlijk zijn dat ik niet goed zoek..
Heeft iemand een idee, kan ik gewoon de hotfix nu installeren en dat die de gehele 2.1.3 update ook bevat? Of komt 2.1.3 na de hotfix? Of moet ik 2.1.3 eerst handmatig installeren (waar haal ik die vandaan en hoe installeer ik die dan?) en dan de hotfix OTA?
Ik heb geprobeerd te zoeken wat ik nu moet doen, maar ik kan er niets over vinden. Al kan het natuurlijk zijn dat ik niet goed zoek..
Heeft iemand een idee, kan ik gewoon de hotfix nu installeren en dat die de gehele 2.1.3 update ook bevat? Of komt 2.1.3 na de hotfix? Of moet ik 2.1.3 eerst handmatig installeren (waar haal ik die vandaan en hoe installeer ik die dan?) en dan de hotfix OTA?
Ik denk dat je via de updatefunctie gewoon update na update kan installeren totdat je helemaal bij bent.
Gewoon die update installeren, al de vorige worden ook gewoon geïnstalleerd. Anders zou het maar een beetje lullig zijn he.
Verwijderd
Wanneer ik een gemiste oproep heb geeft mijn telefoon hier geen melding van behalve wanneer ik bij recent kijk op het blauwe telefoon icoontje, iemand meer hier last van gehad?
Bedankt voor de reacties!
Update is geinstalleerd, hij lijkt alles in 1 keer gedaan te hebben inderdaad. Weet ik dat ook weer voor de volgende keer. Ben het niet gewend bij Android, zoveel updates voor 1 telefoon
Update is geinstalleerd, hij lijkt alles in 1 keer gedaan te hebben inderdaad. Weet ik dat ook weer voor de volgende keer. Ben het niet gewend bij Android, zoveel updates voor 1 telefoon
[b]
Staat misschien "melding weergeven" van de dialer uit?Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 19:40:
Wanneer ik een gemiste oproep heb geeft mijn telefoon hier geen melding van behalve wanneer ik bij recent kijk op het blauwe telefoon icoontje, iemand meer hier last van gehad?
Heb ik ook last van en "melding weergeven" staat gewoon aangevinkt.Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 19:40:
Werkt hier prima.Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 19:40:
Controleer eens bij Intellingen -> Geluid en melding -> App-meldingen -> Dailer
Heb je daar wellicht de optie Gevoelig aan staan? En wellicht Toon op schermbeveiliging uit staan?
-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --
Of je broeken beter wassen.Japeroen schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 16:08:
[...]
Een beetje stof, ja, maar niet abnormaal veel. Uithalen kan met een tandenstoker o.i.d. gewoon toch?
Hoe, zeg je?
Met de zakken naar buiten gekeerd!

Even met de stofzuiger in de broekzak doet ook wonderen. Daarnaast gaat er ook niets anders in m'n linkerbroekzak dan de mobiel.eekastar schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:50:
[...]
Of je broeken beter wassen.
Hoe, zeg je?
Met de zakken naar buiten gekeerd!

Iemand die dit ook heeft? Dit is een screenshot vanop het lock-screen, maar ik heb een gelijkaardig probleem (verschilt een beetje) als hij niet gelockt is (maar daar kan je er geen screenshot van nemen). Normaal staan er 4 icoontjes in deze volgorde: Wifi, vliegtuigmodus, locatie en automatische rotatie.
Ik heb de oneplus X nu een paar weken in gebruik, en ik ben er nog steeds erg tevreden van. Niks last van issues na welke update dan ook. Maar, het enige waar ik me stiekem toch nog steeds aan erger, is dat de hardware knoppen niet verlicht zijn...
Don't walk on the grass, smoke it.
Wanneer merk je dit precies? Ik heb hier een Samsung s4 en HTC one m7 waarbij de verlichting pas aan gaat nadat op de knop gedrukt is... Zelf merk ik het dan ook niet op mijn 1+xgermanaaizer schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 22:05:
Ik heb de oneplus X nu een paar weken in gebruik, en ik ben er nog steeds erg tevreden van. Niks last van issues na welke update dan ook. Maar, het enige waar ik me stiekem toch nog steeds aan erger, is dat de hardware knoppen niet verlicht zijn...
gewoon, soms zit ik er nog net naast met mn vinger. Zal uiteindelijk mss wel wennen
Don't walk on the grass, smoke it.
Ik herken dit wel, ook ik zit vaak mis met m'n dikke vingers. Blijft soms zoeken.germanaaizer schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 23:02:
gewoon, soms zit ik er nog net naast met mn vinger. Zal uiteindelijk mss wel wennen
Idem hiero.edjedan schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 10:43:
[...]
Ik herken dit wel, ook ik zit vaak mis met m'n dikke vingers. Blijft soms zoeken.
Sowieso wat problemen met de knoppologie vd OPX: ook bij bediening van volume en aan/uit grijp k makkelijk mis. Ze zijn voor mij net iets te dicht op elkaar gepositioneerd.
Ja ik heb het ook, ik kan heel goed begrijpen dat ze niet verlicht zijn (het is immers een amoled scherm, dus kunnen ze niet wat licht lenen, er zal dus een verlichting ingebouwd moeten worden wat onnodig duur zou worden. Maar ze hadden wel een duidelijkere iconen kunnen gebruiken, ze zijn nu zo donker. Op veel aftermarket screencovers zie je ze gewoon wit gedrukt.germanaaizer schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 23:02:
www.casarodriguillo.com
Verwijderd
@Pinin
Je stelling klopt voor geen meter,wil je nu zeggen dat de knoppen bij niet Amoled schermen verlicht worden door het scherm zelf ? Even getest op een Jiayu S3 die ik heb liggen(géén Amoled) en de verlichting van de knoppen gaat na een paar seconden weer uit terwijl het scherm nog aan is!!
Stelling doorprikt dus. En de S3 is stukken goedkoper dan de OP X dus veel zal ingebouwde verlichting niet kosten zeker ?
Je stelling klopt voor geen meter,wil je nu zeggen dat de knoppen bij niet Amoled schermen verlicht worden door het scherm zelf ? Even getest op een Jiayu S3 die ik heb liggen(géén Amoled) en de verlichting van de knoppen gaat na een paar seconden weer uit terwijl het scherm nog aan is!!
Stelling doorprikt dus. En de S3 is stukken goedkoper dan de OP X dus veel zal ingebouwde verlichting niet kosten zeker ?
Verlichte knoppen hebben gewoon een soort ledje achter de knoppen hoor. Houdt in principe niet zo veel in, maar voor die prijs moeten ze ergens snoeien natuurlijk.
Wat mij sinds vandaag opvalt is dat ik eerder LTE bij het netwerk icoon Had staan, nu staat daar 4G. Ook op het lock screen is er een | verschenen maar dat is wel te verklaren want het toestel ondersteund dual SIM. Ik heb t-mobile.
voor de geïnteresseerden, er is vandaag een nieuwe CM12.1 gereleased voor de Oneplus X waarin de meeste bugs gefixt zijn:
http://forum.xda-develope...d-12-1-oneplus-x-t3254072
http://forum.xda-develope...d-12-1-oneplus-x-t3254072
Dat heb ik ook, na een uptime van zo'n 35 uur komt er een 4G icoon. Na een reboot staat er in eerste instantie weer LTE. Ik heb Vodafone.Daantje20 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 17:36:
Wat mij sinds vandaag opvalt is dat ik eerder LTE bij het netwerk icoon Had staan, nu staat daar 4G. Ook op het lock screen is er een | verschenen maar dat is wel te verklaren want het toestel ondersteund dual SIM. Ik heb t-mobile.
Ik kan handmatig op mijn provider klikken in het dropdown menu, als ik daar op tap komt er of 4G te staan, of LTE. Ik kan dus zelf kiezen wat ik wil zienChris.nl schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 19:01:
[...]
Dat heb ik ook, na een uptime van zo'n 35 uur komt er een 4G icoon. Na een reboot staat er in eerste instantie weer LTE. Ik heb Vodafone.
Zou kunnen, maar ik heb geen idee welk dropdown menu je bedoelt... Gebruik 1 sim.Ohmarinus schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 19:03:
[...]
Ik kan handmatig op mijn provider klikken in het dropdown menu, als ik daar op tap komt er of 4G te staan, of LTE. Ik kan dus zelf kiezen wat ik wil zienMisschien perongeluk eens aangetikt?
- edit -
Ik heb echt geen optie gevonden om hem handmatig op het 4G icoon te zetten. Weet ook zeker dat het niet perongeluk gebeurd is. Maar zojuist is ie na 35 uur uptime weer van LTE naar 4G gegaan. Ik lig er niet wakker van, vind het best, puur een observatie.
[ Voor 25% gewijzigd door Chris.nl op 13-12-2015 13:51 ]
Verwijderd
Bij mijn Oneplus X heb ik last van ruis via de Jack. Dit interferentie geluid is van constant volume en correleert met het CPU gebruik van de telefoon. Alsof je via een laptop van 15 jaar oud een muziekje luistert. Dit is vooral zeer storend bij rustige muziek.Katmi schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:04:
[...]
iemand op de OP forums zei dat het enorm slecht geluid had via de jack, dan zei iemand anders weer dat het goed was en getest met Shure IEM doppen en 2 andere duurdere in-ears.
Ik heb een ticket aangemaakt, waarna de support een harde reset suggereerde, maar het probleem blijft. Ik ga er vanuit dat ik de telefoon uiteindelijk om moet wisselen omdat het meer een hardware probleem lijkt (slechte isolatie) waar niet elke telefoon last van heeft.
Voor de rest wel zeer tevreden
*edit*
Nadat ik cyanogenmod 12.1 erop heb gezet is het probleem nog steeds aanwezig. Ik neem aan dat het dus een hardwarematige fout is. Heb nog geen antwoord van Oneplus.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2015 15:26 ]
Gebeurt mij af en toe ook. Ik heb het idee dat dit samenhangt met de "No Interruptions" switch.Heisenbug schreef op woensdag 09 december 2015 @ 23:14:
[...]
Heb ik ook last van en "melding weergeven" staat gewoon aangevinkt.
Waar heb je dit precies staan dan? Ik kan het zelf niet vinden namelijkOhmarinus schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 19:03:
[...]
Ik kan handmatig op mijn provider klikken in het dropdown menu, als ik daar op tap komt er of 4G te staan, of LTE. Ik kan dus zelf kiezen wat ik wil zienMisschien perongeluk eens aangetikt?
Da's nu de reden dat ik zelf gekozen heb om de softwarematige knoppen te gebruiken - dat geeft je tevens de mogelijkheid om de terug- en menuknop van positie te laten wisselen, mocht je dat willen.germanaaizer schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 22:05:
Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid
Ook zonder de softwareknoppen werkt die mogelijkheid, ik gebruik het zelf namelijkRRRobert schreef op zondag 13 december 2015 @ 11:08:
[...]
Da's nu de reden dat ik zelf gekozen heb om de softwarematige knoppen te gebruiken - dat geeft je tevens de mogelijkheid om de terug- en menuknop van positie te laten wisselen, mocht je dat willen.
Er lijkt bij mij wel iets vreemd bij de battery stats aan de hand te zijn, wifi lijkt altijd aan te staan terwijl ik deze bijna altijd uit heb staan (alleen als ik het nodig heb, zet ik deze aan):

Meer mensen die dit is opgevallen?
Instellingen - wifi - Geavanceerd - wifi scannen altijd beschikbaar uitvinken en klaar.MensionXL schreef op zondag 13 december 2015 @ 11:13:
[...]
Ook zonder de softwareknoppen werkt die mogelijkheid, ik gebruik het zelf namelijk
Er lijkt bij mij wel iets vreemd bij de battery stats aan de hand te zijn, wifi lijkt altijd aan te staan terwijl ik deze bijna altijd uit heb staan (alleen als ik het nodig heb, zet ik deze aan):
[afbeelding]
Meer mensen die dit is opgevallen?
Dit heeft het opgelost, bedankt!Razer schreef op zondag 13 december 2015 @ 11:15:
[...]
Instellingen - wifi - Geavanceerd - wifi scannen altijd beschikbaar uitvinken en klaar.
Wat zijn de ervaringen met de dual sim mogelijkheid?
Ik ben nu in het bezit van een IPhone 5s, de dual sim optie icm de zakelijke looks zou een goede reden zijn om over te stappen.
Ik ben nu in het bezit van een IPhone 5s, de dual sim optie icm de zakelijke looks zou een goede reden zijn om over te stappen.
Werkt prima. Net de meeste anders Android dual Sims. Lijkt niet veel extra batterijduur te kosten.EdwinT schreef op zondag 13 december 2015 @ 13:23:
Wat zijn de ervaringen met de dual sim mogelijkheid?
Enige waarmee ik negatieve ervaringen had was de Sony xperia z3 dual sim, die tijdens telefoongesprekken vaak de verbinding verloor. Met de opx geen last van, en ik bel veel voor mijn werk, dus veel ervaring mee.
Ik gebruik ook veel de dualsim functie. Werkt op zich prima, ik moet echter wel iedere keer kiezen met welke sim ik wil bellen, terwijl ik wel een voorkeur sim ingesteld heb bij phonesettings.
Meer mensen hier last van en weet iemand een oplossing?
Meer mensen hier last van en weet iemand een oplossing?
Iemand die het gelukt is om Sygic werkend op de SD-kaart te krijgen? Bij mij blijft hij zeggen dat dat met deze versie van Android niet kan...
11x Eging 245Wp & Involar MAC250A = 2695Wp, richting: Zuid, helling: 20º
Hij geeft de laatstgebruike SIM bij mij aan. Dat is ideaal.
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
Verwijderd
Inderdaad en het kan ook niet,gewoon intern installeren,niks aan te doenAtrax schreef op zondag 13 december 2015 @ 17:28:
Iemand die het gelukt is om Sygic werkend op de SD-kaart te krijgen? Bij mij blijft hij zeggen dat dat met deze versie van Android niet kan...
Nog een vraagje, middels dual simm, heb je dan ook de mogelijkheid om twee Whatssapp accounts actief te hebben staan?bas-r schreef op zondag 13 december 2015 @ 13:40:
[...]
Werkt prima. Net de meeste anders Android dual Sims. Lijkt niet veel extra batterijduur te kosten.
Enige waarmee ik negatieve ervaringen had was de Sony xperia z3 dual sim, die tijdens telefoongesprekken vaak de verbinding verloor. Met de opx geen last van, en ik bel veel voor mijn werk, dus veel ervaring mee.
Edit: al gezocht. Kan dus.
Pffff, heb je iets teveel koffie of redbull op?Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 14:40:
@Pinin
Maar goed, ik dacht eigenlijk dat verlichte knoppen zo zouden werken, niet dus. wat dom dan van de fabrikanten
www.casarodriguillo.com
Verwijderd
Je komt dan tot een conclusie en verwijt mij eerst te veel koffie of Redbull op te hebben,heb je dan voor je reageerde ook de andere reply's gelezen? En ter info ,ik heb geen Redbull nodig om wakker te zijn,eerder een glaasje wijn om goed te slapenPinin schreef op zondag 13 december 2015 @ 18:45:
[...]
Pffff, heb je iets teveel koffie of redbull op?![]()
Maar goed, ik dacht eigenlijk dat verlichte knoppen zo zouden werken, niet dus. wat dom dan van de fabrikanten
Ik schrok eignlijk als ik las dat iemand denkt dat de knoppen verlicht worden door het scherm.
De eerste gsm's mss anno 1995?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2015 19:00 ]
Heb je dat ergens ingesteld?Haas schreef op zondag 13 december 2015 @ 17:28:
Hij geeft de laatstgebruike SIM bij mij aan. Dat is ideaal.
Nee, en ik weet niet goed of het door de laatste update komt.
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
Ik zit op 2.1.3.X. Jij op een andere versie?
[ Voor 44% gewijzigd door Peter1706 op 13-12-2015 20:37 ]
Ik heb het gevoel dat ik met de laatste update minder doe met een volle batterij.. Zijn er wellicht andere die hetzelfde hebben? Normaliter kwam ik een dag door, maar nu zit ik om een uur of 18:00 / 19:00 al aan de lader..
Oxygen versie: 2.1.3-X
Build-Number: ONE E1003_14_151130
Ik mis bij de standaard Camera app de flits optie tijdens het maken van een normale "foto".
Is dit gebruikelijk en moet je hiervoor een andere app gebruiken of ben ik de enige met dit geval?
Is dit gebruikelijk en moet je hiervoor een andere app gebruiken of ben ik de enige met dit geval?
Dat gevoel heb ik ook inderdaad, al kom ik de dag nog prima door. Als ik bij Battery Usage kijk zie ik ook vaak dat de percentages bij elkaar opgeteld minder zijn dan het percentage dat ik misbeyazz06 schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:31:
Ik heb het gevoel dat ik met de laatste update minder doe met een volle batterij.. Zijn er wellicht andere die hetzelfde hebben? Normaliter kwam ik een dag door, maar nu zit ik om een uur of 18:00 / 19:00 al aan de lader..
Druk eens op opties, waarschijnlijk heb je de "schoonheid" optie aan staan, wat als gevolg heeft dat er niet geflitst kan worden.Sjoerdiee schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:34:
Ik mis bij de standaard Camera app de flits optie tijdens het maken van een normale "foto".
Gevonden inmiddels, ik dacht dat je standaard een van die 3 keuzes moest gebruiken. Maar je kunt ze ook uitzetten zie ik numajoh schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:48:
[...]
Druk eens op opties, waarschijnlijk heb je de "schoonheid" optie aan staan, wat als gevolg heeft dat er niet geflitst kan worden.
Bedankt voor je reactie!
Ik maak gebruik van dezelfde versie. Vreemd!Peter1706 schreef op zondag 13 december 2015 @ 20:36:
Ik zit op 2.1.3.X. Jij op een andere versie?
Is dit niet hetzelfde als wat BatteryGuru van Snapdragon doet?Razer schreef op zondag 13 december 2015 @ 11:15:
[...]
Instellingen - wifi - Geavanceerd - wifi scannen altijd beschikbaar uitvinken en klaar.
Hetzelfde hier. Versie 2.1.2 en 2.1.3 waren een stuk beter. Had toch op versie 2.1.3. moeten blijven zitten. Ik had geen last van de bugs en me batterij ging een stuk langer mee. Android lijkt niet meer inactief te worden, waardoor er relatief veel batterij wordt gebruikt.beyazz06 schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:31:
PSN: speedrazor3
Ik heb niet zozeer de procenten geteld, maar vreemd is het wel.Stalensnuitje schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:51:
[...]
Dat gevoel heb ik ook inderdaad, al kom ik de dag nog prima door. Als ik bij Battery Usage kijk zie ik ook vaak dat de percentages bij elkaar opgeteld minder zijn dan het percentage dat ik mis
Klopt, ook ik zie Android-besturingsysteem & oxygen nu terug in het lijst bij 'accu' welke voorheen niet opdoken..SpeeDRaZoR3 schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:06:
[...]
Hetzelfde hier. Versie 2.1.2 en 2.1.3 waren een stuk beter. Had toch op versie 2.1.3. moeten blijven zitten. Ik had geen last van de bugs en me batterij ging een stuk langer mee. Android lijkt niet meer inactief te worden, waardoor er relatief veel batterij wordt gebruikt.
Is er wellicht een manier om te downgraden naar 2.1.3?
Zie de post van een mede-tweaker: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/45354916beyazz06 schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:17:
[...]
Ik heb niet zozeer de procenten geteld, maar vreemd is het wel.
[...]
Klopt, ook ik zie Android-besturingsysteem & oxygen nu terug in het lijst bij 'accu' welke voorheen niet opdoken..
Is er wellicht een manier om te downgraden naar 2.1.3?
Bleh. Sinds de laatste update heb ik het gevoel dat (zoals bij bovenstaande Tweakers) mijn batterij erg snel leeg gaat.
Daarnaast krijg ik geen meldingen meer bij gemiste oproepen. Heel erg raar! Iemand al een oplossing gevonden? Ik heb het via de Dialer app geprobeerd, maar melden stonden gewoon aan..
Daarnaast krijg ik geen meldingen meer bij gemiste oproepen. Heel erg raar! Iemand al een oplossing gevonden? Ik heb het via de Dialer app geprobeerd, maar melden stonden gewoon aan..
Ik heb dit ook. Hopelijk komt er snel een update!SpeeDRaZoR3 schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:06:
[...]
Hetzelfde hier. Versie 2.1.2 en 2.1.3 waren een stuk beter. Had toch op versie 2.1.3. moeten blijven zitten. Ik had geen last van de bugs en me batterij ging een stuk langer mee. Android lijkt niet meer inactief te worden, waardoor er relatief veel batterij wordt gebruikt.
Apple iPhone 16 Pro - HP Envy x360.
Even een ander onderwerp tussendoor: iemand ervaring met de OPX icm Ziggo mobiel?
Ja, maar ik heb het oude abbo, dus voor 7,50 zonder 4GStalensnuitje schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:13:
Even een ander onderwerp tussendoor: iemand ervaring met de OPX icm Ziggo mobiel?
www.casarodriguillo.com
Weet iemand waarom ik bij oproepen geen gemiste oproepen terug kan vinden? Ik krijg wel notificaties van de gemiste oproepen maar zodra ik de melding verwijder kan ik de oproepen niet terugvinden. Zowel bij recent als oproepgeschiedenis zie ik alleen alle beantwoordde oproepen.
Deze staan toch vermeld onder 'recent' met een pijltje naar beneden? Of bedoel je iets anders?
Krijgen jullie ook een melding bij een gemiste oproep op je scherm: Call unanswered en forwarded
Kan deze melding eventueel uitgezet worden?
Krijgen jullie ook een melding bij een gemiste oproep op je scherm: Call unanswered en forwarded
Valt me toch wel tegen hoeveel, zeer vervelende, bugs er nog zijn. Ligt dit nu aan OxygenOS of waren er ook al allerlei problemen met CM?
Zodra ik een gemiste oproep heb gehad krijg ik wel een notificatie op mijn scherm maar kan deze niet terugvinden in mijn oproepen. Aangezien ik deze melding heb weggedaan kan ik dus niet meer zien welk telefoonnummer mij gebeld heeft.Peter1706 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:54:
Deze staan toch vermeld onder 'recent' met een pijltje naar beneden? Of bedoel je iets anders?

Heb je toevallig oproepen doorschakelen aanstaan bij de instellingen? Even bij oproepinstellingen kijken > instellingen voor mobiele netwerken > oproep doorschakelen.Krijgen jullie ook een melding bij een gemiste oproep op je scherm: Call unanswered en forwarded
Ik maak gebruik van het nieuwe Ziggo 4G abbo en dat werkt als een speer. De tweede sim gebruik ik om te bellen en die is van Telfort. KPN netwerk is fijn om mee te bellen i.v.m. goed bereik.Stalensnuitje schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:13:
Ik heb idd ook alleen maar groene pijltjes bij binnenkomende oproepen. Geen onderscheid in wel of niet beantwoorde oproepenDjiee schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:56:
[...]
Zodra ik een gemiste oproep heb gehad krijg ik wel een notificatie op mijn scherm maar kan deze niet terugvinden in mijn oproepen. Aangezien ik deze melding heb weggedaan kan ik dus niet meer zien welk telefoonnummer mij gebeld heeft.Bij recent zie ik alleen maar de gesprekken die beantwoord zijn dus alleen maar groene pijltjes.
[...]
Heb je toevallig oproepen doorschakelen aanstaan bij de instellingen? Even bij oproepinstellingen kijken > instellingen voor mobiele netwerken > oproep doorschakelen.
Hier staat dat bij onbeantwoorde oproepen doorgeschakeld wordt naar +31653.....gevolgd door mijn telefoonnummer
Bellers krijgen dan mijn voicemail
[ Voor 15% gewijzigd door Peter1706 op 15-12-2015 23:04 ]
Misschien gek, maar kan het komen door de laatste update (2.1.3-x)? Heb het idee dat in de vorige versie dit namelijk wel werd weergegeven.. Kan het mis hebben, maar dat staat mij vaag bijPeter1706 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:02:
[...]
Ik heb idd ook alleen maar groene pijltjes bij binnenkomende oproepen. Geen onderscheid in wel of niet beantwoorde oproepen
Hier staat dat bij onbeantwoorde oproepen doorgeschakeld wordt naar +31653.....gevolgd door mijn telefoonnummer
Bellers krijgen dan mijn voicemail
Ook hier mindere batterij prestaties sinds de update. Erg jammerlijk.
Nee. Ik heb 2.1.3-x en zie wel de rode en groene pijltjes naast de bellers.gerwintb schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:16:
[...]
Misschien gek, maar kan het komen door de laatste update (2.1.3-x)? Heb het idee dat in de vorige versie dit namelijk wel werd weergegeven.. Kan het mis hebben, maar dat staat mij vaag bij
Dat is knaken. Waar reageer jij precies op? Herken het namelijk niet. Ik heb geen kortere accu duur sinds welke update dan ook en ik lees hier ook niet dat anderen hier last van hebben. Ik zou dus haast zeggen dat het te fixen moet zijn.Ohmarinus schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:43:
Ook hier mindere batterij prestaties sinds de update. Erg jammerlijk.
Als ik dit forum doorlees zie ik wel dat meer mensen er last van hebben. Zelf is mijn accuduur ook sterk verminderd. Als ik het toestel niet teveel gebruik kom ik net de dag door. Voor de update kon ik dit makkelijk en haalde ik zo 4 uur schermtijd.WhiteAss schreef op woensdag 16 december 2015 @ 08:07:
[...]
Dat is knaken. Waar reageer jij precies op? Herken het namelijk niet. Ik heb geen kortere accu duur sinds welke update dan ook en ik lees hier ook niet dat anderen hier last van hebben. Ik zou dus haast zeggen dat het te fixen moet zijn.
Hier ook bleutooth/connectie issues met mijn Polo 2015;
Eerst keer pairen ging vlekkeloos (inclusief contacten etc).
Toen geupdate en connecte niet meer automatisch met mijn auto (vermoedelijk 2.1.3 update geweest)
Opnieuw geconnect (exclusief contacten)
Toen kon ik af en toe een belletje doen (ingaand --> uitgaand kon ik geen nummers draaien)
Toen heb ik android auto geprobeerd (werkte super goed, bluetooth ADCP verbinding en nummers kon ik selecteren via android auto)
En nu heb ik dat android auto telkens uitvalt en niet meer kan verbinden
Niet echt chill, zeker niet aangezien het in eerste instantie perfect werkte..... iemand tips/vergelijkebare issues?
Toen geupdate en connecte niet meer automatisch met mijn auto (vermoedelijk 2.1.3 update geweest)
Toen kon ik af en toe een belletje doen (ingaand --> uitgaand kon ik geen nummers draaien)
Toen heb ik android auto geprobeerd (werkte super goed, bluetooth ADCP verbinding en nummers kon ik selecteren via android auto)
Niet echt chill, zeker niet aangezien het in eerste instantie perfect werkte..... iemand tips/vergelijkebare issues?
Hier staat wat
Verwijderd
Hier ook groene en rode pijltjes,ik heb overigens in de instellingen ,oproepen doorschakelen niet staan.bas-r schreef op woensdag 16 december 2015 @ 00:25:
[...]
Nee. Ik heb 2.1.3-x en zie wel de rode en groene pijltjes naast de bellers.
Pairen lukte bij mij eerst niet goed. Bij mij heeft dit echter nooit direct gewerkt. Werkt met Bluetooth Phonebook nu wel goed (kost helaas ca 1 biertje). Er een gratis versie van om te testen of het werk. (Skoda Fabia 2015).Flappiewappie schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:09:
Hier ook bleutooth/connectie issues met mijn Polo 2015;
Android Auto heeft nooit helemaal lekker gewerkt bij mij. Ik herken de problemen zoals jij ze omschrijft. Nog niet echt een oplossing voor gevonden.
Ik heb alleen rode pijltjes indien de beller zelf ophangt. Indien de oproep doorgeschakeld wordt naar mijn voicemail, dan zijn de pijltjes groen. Tevens krijg ik dan eerder genoemde melding ' Call unanswered andere forwarded'.Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:05:
[...]
Hier ook groene en rode pijltjes,ik heb overigens in de instellingen ,oproepen doorschakelen niet staan.
Lastig is dat deze melding niet vanzelf verdwijnt en het belscherm open blijft staan. (Ook als het scherm uitgaat) ik hoop dat iemand hier een oplossing voor weet.
Ik gebruik ziggo mobiel met 4g zonder problemen, werkt als een trein.Stalensnuitje schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:13:
Zijn er trouwens al mensen die ervaring hebben met de cm ROM welke momenteel op xda te vinden is?
[ Voor 15% gewijzigd door manmetdehamer op 16-12-2015 22:09 ]
Mensen die hier hun OP One ingeruiled hebben voor de OP X?
De hardware bevalt mij prima, vind hem alleen net wat te groot. Daarnaast wil ik heel graag een amoled scherm.
Wat zijn jullie bevindingen, degene die de overstap hebben gemaakt?
Ik krijg de indruk dat vooral de accu en camera een stuk minder zijn namelijk.
De hardware bevalt mij prima, vind hem alleen net wat te groot. Daarnaast wil ik heel graag een amoled scherm.
[ Voor 14% gewijzigd door Bas. op 17-12-2015 11:43 ]
Ik heb m'n OPX laten vallen, hij viel net op een hoekje waar ik geen protector had zitten... Dus ga er achter komen wat het kost om 't frontscreen te laten vervangen. Wel balen, maar gelukkig had ik m'n Z3C nog niet verkocht.
Toch vreemd, omdat ik precies het tegenovergestelde ervaar. Bij mij heb ik nu al ik thuis kom nog 60-70%, terwijl dit in het begin 30-40% was. Wellicht komt dat ook, omdat de eerste dagen je niet van het toestel af kan blijven en het later weer gewoon een telefoon wordtlterwee schreef op woensdag 16 december 2015 @ 08:12:
[...]
Als ik dit forum doorlees zie ik wel dat meer mensen er last van hebben. Zelf is mijn accuduur ook sterk verminderd. Als ik het toestel niet teveel gebruik kom ik net de dag door. Voor de update kon ik dit makkelijk en haalde ik zo 4 uur schermtijd.
Battle.net || Strava
Mijn Oneplus X ook weg gedaan omdat de accuduur zo slecht was, vooral na de laatste update. Ik dacht, ik vraag mijn mede-Tweakers eens of de situatie al verbeterd is, maar ik zie zo dat het antwoord nee is 
Daarnaast had ik ook enkele andere rare zaken met de Oneplus X, vraag me af of iemand anders hier ook last van heeft?
Als ik muziek speelde via Bluetooth, en ik deed Bluetooth uit, dan speelde de muziek een seconde lang door uit de speakers van de telefoon. Precies hetzelfde met oordopjes uit de telefoon trekken terwijl je muziek hebt spelen.
Daarnaast was de X een stuk minder vloeiend dan de Z3 Compact waar ik vanaf kwam. Ik weet dat de CPU van deze iets minder is, maar ik ervaarde frameskips op het niveau van oude Samsung mid-ranger. Voeg daaraan toe dat Tinder contuni crashte nadat deze uit het geheugen was geladen en ik had snel genoeg van deze telefoon. Erg jammer.
Daarnaast had ik ook enkele andere rare zaken met de Oneplus X, vraag me af of iemand anders hier ook last van heeft?
Als ik muziek speelde via Bluetooth, en ik deed Bluetooth uit, dan speelde de muziek een seconde lang door uit de speakers van de telefoon. Precies hetzelfde met oordopjes uit de telefoon trekken terwijl je muziek hebt spelen.
Daarnaast was de X een stuk minder vloeiend dan de Z3 Compact waar ik vanaf kwam. Ik weet dat de CPU van deze iets minder is, maar ik ervaarde frameskips op het niveau van oude Samsung mid-ranger. Voeg daaraan toe dat Tinder contuni crashte nadat deze uit het geheugen was geladen en ik had snel genoeg van deze telefoon. Erg jammer.
Thnx voor de link, ik ben terug naar 2.1.2.. let's see if there's any difference :-)SpeeDRaZoR3 schreef op maandag 14 december 2015 @ 17:00:
[...]
Zie de post van een mede-tweaker: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/45354916
Ik heb zoals gezegd inderdaad ook last van een mindere accu door de update, al had ik gisteren wel 5 uur SOT, dus het lijkt mee te vallen. Ook ik kom van de Z3 Compact, en in eerste instantie had ik ook last van lichte traagheid zoals @thefal, maar na de installatie van NovaLauncher Prime loopt-ie toch iets soepeler; alsof OxygenOS toch niet helemaal lekker loopt. Al met al nog tevreden over de telefoon, zeker met de prijs in m'n achterhoofd.
Apple iPhone 16 Pro - HP Envy x360.
Volgens mij heeft 2.1.3 ook geen last van accuproblemen. Het was de X versie die voor problemen zorgde. De problemen die X fixte, kan je ook zelf handmatig verhelpen.beyazz06 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 15:41:
[...]
Thnx voor de link, ik ben terug naar 2.1.2.. let's see if there's any difference :-)
Herken de problemen niet. Tenminste Bluetooth uitzetten in de auto stopt ook meteen de muziek.thefal schreef op donderdag 17 december 2015 @ 13:02:
Mijn Oneplus X ook weg gedaan omdat de accuduur zo slecht was, vooral na de laatste update. Ik dacht, ik vraag mijn mede-Tweakers eens of de situatie al verbeterd is, maar ik zie zo dat het antwoord nee is
Je kan ook Badoo gebruiken in plaats van Tinder. Werkt in alle opzichten beter

Indien je van meer experimenteren houdt dan is het mogelijk om doormiddel van een andere kernel nog meer uptime te halen.
Scherm is volgens mij niet (goed) te vervangen. Deze zit volledig vastgelijmd aan van alles. Volgens I-fixit kan je net zo goed een volledig nieuw toestel kopen is goedkoper.Chris.nl schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:13:
Ik heb m'n OPX laten vallen, hij viel net op een hoekje waar ik geen protector had zitten... Dus ga er achter komen wat het kost om 't frontscreen te laten vervangen. Wel balen, maar gelukkig had ik m'n Z3C nog niet verkocht.
[ Voor 16% gewijzigd door SpeeDRaZoR3 op 17-12-2015 16:32 ]
Accu is naar mijn ervaring vergelijkbaar Hij lijkt in de praktijk wel een fractie minder snel dan de OPO en de camera is iets minder.Bas. schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:32:
Mensen die hier hun OP One ingeruiled hebben voor de OP X?
Voor mij was de reden om over te stappen de dual sim (die zeer goed werkt), het kleinere formaat en het design.
Een mindere accu herken ik ook niet. Had wel wat "last" van lag vergeleken met 2.1.2. Dit is verholpen door de kernel governor aan te passen naar conservative (i.p.v. interactive). Nu werkt alles weer aardig soepel.
XBL: Hypernova NL | YouTube
Chris.nl schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:13:
Ik heb m'n OPX laten vallen, ...
offtopic:
Mocht je met je CC betaald hebben, denk aan de aankoopverzekering. Mijn gestolen X viel daar ook onder, heb bijna het hele bedrag teruggekregen. Ik had via PayPal met mijn CC betaald.
Mocht je met je CC betaald hebben, denk aan de aankoopverzekering. Mijn gestolen X viel daar ook onder, heb bijna het hele bedrag teruggekregen. Ik had via PayPal met mijn CC betaald.
Heb met PayPal betaald, maar daar gewoon met iDeal geld op gestort. Dus pech wat dat betreft.DaCoTa schreef op donderdag 17 december 2015 @ 17:51:
[...]
offtopic:
Klopt dat ze het frontje incl amoled zullen moeten vervangen, maar ik kan me niet indenken dat dit duurder wordt dan een nieuw toestel. Als dit wel het geval is betaal ik die rekening niet en mag oneplus het toestel houden.SpeeDRaZoR3 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 16:27:
Scherm is volgens mij niet (goed) te vervangen. Deze zit volledig vastgelijmd aan van alles. Volgens I-fixit kan je net zo goed een volledig nieuw toestel kopen is goedkoper.
Verwijderd
Heb hier gelezen dat mensen problemen zouden hebben met de batterij sinds de laatste update, ik heb hier ook sinds een paar dagen last van ik heb bijvoorbeeld vanmiddag al aan de lader gelegen en moet nu alweer, terwijl ik maar 2 uur on screen time heb. Als ik bij batterij gebruik kijk staat met 27% Android besturing systeem ver bovenaan en scherm heeft maar 11% terwijl normaal altijd scherm bovenaan stond. Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe dit verholpen kan worden?
Ik heb hier ook last van, wel in mindere mate. (eerder 15-20% Android besturingssysteem, en dan eronder scherm). Ik dacht dat ik misschien een batterijverslindende app heb geïnstalleerd, maar ik kan niet 1 2 3 vinden welke dat zou zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 22:43:
Heb hier gelezen dat mensen problemen zouden hebben met de batterij sinds de laatste update, ik heb hier ook sinds een paar dagen last van ik heb bijvoorbeeld vanmiddag al aan de lader gelegen en moet nu alweer, terwijl ik maar 2 uur on screen time heb. Als ik bij batterij gebruik kijk staat met 27% Android besturing systeem ver bovenaan en scherm heeft maar 11% terwijl normaal altijd scherm bovenaan stond. Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe dit verholpen kan worden?
Wat mij ook opvalt, is dat de telefoon een groot stuk van de dag 'ingeschakeld' is, terwijl het scherm bijlange na niet zo lang aanstaat. Vroeger was dit niet zo. Heb jij dit ook?
Edit: Deze nacht is er meer dan 20% van mijn batterij gegaan. Let erop dat de telefoon heel de nacht 'ingeschakeld' geweest is (zie screenshot).
Vorige nacht heb ik wifi eens afgezet, en had ik dit niet. Ik vermoed dat het een of andere app is die voortdurend iets via wifi doet.

[ Voor 13% gewijzigd door Japeroen op 20-12-2015 09:59 ]
"Edit: Deze nacht is er meer dan 20% van mijn batterij gegaan. Let erop dat de telefoon heel de nacht 'ingeschakeld' geweest is (zie screenshot).
Vorige nacht heb ik wifi eens afgezet, en had ik dit niet. Ik vermoed dat het een of andere app is die voortdurend iets via wifi doet."
Waarom 's nachts de wifi aan? Dan slaap ik altijd.
's Nachts gaat mijn toestel uit en ik haal daarom gewoon 2 dagen met de OPX.
En als je hem als wekker gebruikt zet je hem op vliegmodus. Schijnt ook nog gezonder te zijn...
Vorige nacht heb ik wifi eens afgezet, en had ik dit niet. Ik vermoed dat het een of andere app is die voortdurend iets via wifi doet."
Waarom 's nachts de wifi aan? Dan slaap ik altijd.
's Nachts gaat mijn toestel uit en ik haal daarom gewoon 2 dagen met de OPX.
En als je hem als wekker gebruikt zet je hem op vliegmodus. Schijnt ook nog gezonder te zijn...
[ Voor 34% gewijzigd door edjedan op 20-12-2015 14:40 ]
Laat ik eens antwoorden voor een ander:
's Nachts blijft de WiFi aan, omdat uitzetten volstrekt onnodig dient te zijn, aangezien de batterij niet leeggeslurpt zou moeten worden.
's Nachts blijft mijn telefoon sowieso aan, omdat ik anders niet te bereiken ben in geval van calamiteiten.
Ik heb zelf overigens geen batterijproblemen.
's Nachts blijft de WiFi aan, omdat uitzetten volstrekt onnodig dient te zijn, aangezien de batterij niet leeggeslurpt zou moeten worden.
's Nachts blijft mijn telefoon sowieso aan, omdat ik anders niet te bereiken ben in geval van calamiteiten.
Ik heb zelf overigens geen batterijproblemen.
Inderdaad, vooral dit eigenljk.Roeltjuh schreef op zondag 20 december 2015 @ 15:10:
Laat ik eens antwoorden voor een ander:
Als ik niets doe, hoeft er ook nauwelijks batterij te worden verspild, denk ik dan.
Ik ben vooral nog in een probeer-fase nu, waar ik nog een beetje mijn gewoontes moet aanpassen om de beste ervaring er uit te halen.
Hoe dan ook, ik denk dat het duidelijk is dat 20% verliezen in 1 nacht, ondanks wat er allemaal wel/niet aanstaat, niet hoort? En dat het feit dat hij voortdurend is 'ingeschakeld' er iets (veel) mee te maken heeft.
Ik zet voor het slapen ook de wifi uit, maar dat is het enige wat ik doe.
Ik haal nu regelmatig 3 dagen op 1 lading, 2 dagen sowieso wel zonder moeite.
Ik haal nu regelmatig 3 dagen op 1 lading, 2 dagen sowieso wel zonder moeite.
[ Voor 13% gewijzigd door SToRM666 op 20-12-2015 16:06 ]
PSN id: NL_SToRM
Bij mij staat de wifi gewoon aan, dan kan de playstore gewoon bijgewerkt worden zonder dat ik er last van heb overdag. Mijn toestel ligt trouwens gewoon aan de lader zodra ik ga slapen, ongeacht de batterij stand. Ik zie niet in waarom je je telefoon in de avond uit zou moeten
Ik zet via tasker elke avond automatisch alle dataverbindingen uit. Als ik slaap heb ik geen nood aan mailtjes die binnenkomen, dus kan alles even goed uit staan.
Ik gebruik wel de wekker en telefoontjes wil ik in noodgevallen wel kunnen ontvangen. Daarom heb ik ook een task om de telefoon in priority only te zetten.
Deze tasker configuratie gaat al een tijdje mee (van toen de htc desire net uit was eigenlijk). Toen gaf het nog best een groot verschil in battery life, of dat nu nog zo is heb ik nog niet getest...
Ik gebruik wel de wekker en telefoontjes wil ik in noodgevallen wel kunnen ontvangen. Daarom heb ik ook een task om de telefoon in priority only te zetten.
Deze tasker configuratie gaat al een tijdje mee (van toen de htc desire net uit was eigenlijk). Toen gaf het nog best een groot verschil in battery life, of dat nu nog zo is heb ik nog niet getest...
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus X] Het grote accesoires topic
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus X] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus X] Rooten & Custom ROM's
- RMA: [OnePlus] RMA & Support
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus X] Het grote accesoires topic
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus X] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus X] Rooten & Custom ROM's
- RMA: [OnePlus] RMA & Support