Sometimes you need to plan for coincidence
Ik probeer mijn Sagemcom XS210 uit te lezen via P1 kabel, maar krijg geen data,
De volgende sensor heb ik aangemaakt :
sensor:
- platform: yr
- platform: dsmr
port: /dev/ttyUSB0
dsmr_version: 5
Is er een manier om te kijken of er data binnen komt via de P1 kabel ?
(Die kun je ook koppelen aan Home Assistant via MQTT bijv.)
Die werkt perfect, ook staat er ergens aan het einde van die pagina een manier om je USB uit te lezen, wellicht werkt dat voor je.
[ Tesla MIG MYP ]
Iemand dit weleens aan de hand gehad? Al googlend kom ik weinig tegen voor dit specifieke issue... Helemaal opnieuw starten heb ik weinig trek in tbh...
[ Voor 11% gewijzigd door Yukkie op 04-10-2018 10:36 ]
We've got that ring of confidence
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Heb je hem al eens geprobeerd te rebooten? Anders:The_Admin schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:56:
Vaag dingetje; tijd geleden een snapshot veilig gesteld (de .tar gekopieerd naar een netwerkschijf). Nu is mijn HA overleden (SD kaart dood) dus nieuwe SD kaart, hassio geinstalleerd, .tar weer teruggekopieerd naar /backup, maar hij wordt simpelweg niet herkend, zowel niet via de GUI als via de cli, hij blijft gewoon roepen dat er geen snapshots zijn...
Iemand dit weleens aan de hand gehad? Al googlend kom ik weinig tegen voor dit specifieke issue... Helemaal opnieuw starten heb ik weinig trek in tbh...
Ander comment geeft de command: hassio snapshots reloadZStanard
I had an issue with snapshots NOT showing up once copied over
when I SSH’d in the command hassio sn reload . got them to appear!
Via HomeAssistant forum

Voor minder dan 10 euro een wifi enabled camera via een ESP32 bordje met een prima firmware als vertrekpunt. Werken ook prima in combinatie met HA (link)
GC.Collect();
zo heb ik het gedaan:The_Admin schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:56:
Vaag dingetje; tijd geleden een snapshot veilig gesteld (de .tar gekopieerd naar een netwerkschijf). Nu is mijn HA overleden (SD kaart dood) dus nieuwe SD kaart, hassio geinstalleerd, .tar weer teruggekopieerd naar /backup, maar hij wordt simpelweg niet herkend, zowel niet via de GUI als via de cli, hij blijft gewoon roepen dat er geen snapshots zijn...
kopieer de .tar naar je backup map op je hassio
herstart hassio
ga naar hassio tab in frontend
dan naar snapshots
selecteer het snapshot
selecteer wipe en restore
alles is weer zoals het was
Ik ken het niet, dus ik denk van nietRudolfR schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 08:24:
@Hmmbob @defcon84
En jullie gebruiken niet die events_only setting van het owntracks-platform?
Owntracks stuurt gewoon elke zoveel tijd de coordinaten door naar mijn MQTT server
Dat klinkt erg interessant. In welke use-case/context gebruik jij dit? En is dit een component die ik online kan bestellen of stel je dat zelf samen?t-x-m schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:57:
Ik heb ze nog niet voorbij zien komen hier, de m5stack camera's:
[Afbeelding]
Voor minder dan 10 euro een wifi enabled camera via een ESP32 bordje met een prima firmware als vertrekpunt. Werken ook prima in combinatie met HA (link)
events_only is een instelling van het OwnTracks-platform in HA zodat er alleen geacteerd wordt op die events, en niet op de reguliere locatie-updates.
sn reload werkt inderdaad, top ! Hij staat nu al even (half uurtje) te stampen op de wipe +restore (of tenminste, dat hoop ik, hij ging rebooten en is nog niet up), maar het is ook een 64GB sd kaart, wellicht heeft dat er ook wat mee te maken. Snapshot is maar zo'n 25mbkepler schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:33:
[...]
Heb je hem al eens geprobeerd te rebooten? Anders:
[...]
Ander comment geeft de command: hassio snapshots reload
Via HomeAssistant forum
Ik gebruik er nu een bij mijn deurbel. Zie ook de gelinkte HA configuratie. Ze fungeren gewoon als een generieke IP camera, daar kun je alle kanten mee op.dicespark schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:48:
[...]
Dat klinkt erg interessant. In welke use-case/context gebruik jij dit? En is dit een component die ik online kan bestellen of stel je dat zelf samen?
Als je op de afbeelding klikt wordt je doorgelinkt naar aliexpress [hier nog eens de link] en dan heb je ze in ±2 weken thuis. Bereid je wel voor op wat firmware flashing etc, het is geen ready to use product (zie de readme in the m5stack demo repo)
GC.Collect();
Heb je een foto of beschrijving hoe je dit bordje dan (waterdicht) weggewerkt hebt? Ben erg benieuwd!t-x-m schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 19:31:
[...]
Ik gebruik er nu een bij mijn deurbel. Zie ook de gelinkte HA configuratie. Ze fungeren gewoon als een generieke IP camera, daar kun je alle kanten mee op.
Als je op de afbeelding klikt wordt je doorgelinkt naar aliexpress [hier nog eens de link] en dan heb je ze in ±2 weken thuis. Bereid je wel voor op wat firmware flashing etc, het is geen ready to use product (zie de readme in the m5stack demo repo)
Ben benieuwd wat voor services je gedumpt hebt, en of het je probleem oplost.DeadMetal schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 08:54:
Ik begin vrij gefrustreerd te raken dat mijn Pi3 regelmatig unresponsive wordt. Zo erg dat ik niet eens via SSH kan inloggen om via het 'top' commando te ontdekken welk proces het veroorzaakte. Heb nu e.e.a. aan services verwijderd, eens kijken of het helpt.
Dank voor de tip , heb dsmr reader geïnstalleerd en werkt top, nu nog uitvogelen hoe MQTT werkt.Cyw00d schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:35:
Ik gebruik deze DSMR reader: https://dsmr-reader.readt.../latest/installation.html
(Die kun je ook koppelen aan Home Assistant via MQTT bijv.)
Die werkt perfect, ook staat er ergens aan het einde van die pagina een manier om je USB uit te lezen, wellicht werkt dat voor je.
Nu wil ik ook meteen even doorpakken en diverse data naar influxdb beuken. Keurig de boel aangeslingerd en de influxdb component aangezet in ha maar ik heb niet het idee dat hij iets naar weg schrijft... Ik krijg geen errors vanuit ha of de dockers logs. Ik kan niet echt terug vinden hoe ik een query kan doen in die influxdb container, iemand enig idee?
Uiteraard heb ik ook Grafana draaien en die kan wel connectie maken met influxdb, dus dat lijkt goed te gaan. Echter als ik dan een chart wil maken kan hij daar ook niks vinden, lijkt het...
Hoe ervaar je dat "soepeler" dan? Ik draai Hassio op een RPi3 en ik heb echt totaal nergens problemen mee. Ook Grafana/InfuxDB...sjorsjes schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:42:
Sinds vorige week draai ik alles in docker op een mac mini en wat een verademing is dat t.o.v een raspberry pi. Hij draait aanzienlijk soepeler en hoef nu geen zorgen meer te maken dat er een SD kaartje brak wordt ofzo. Aanrader.
Nu wil ik ook meteen even doorpakken en diverse data naar influxdb beuken. Keurig de boel aangeslingerd en de influxdb component aangezet in ha maar ik heb niet het idee dat hij iets naar weg schrijft... Ik krijg geen errors vanuit ha of de dockers logs. Ik kan niet echt terug vinden hoe ik een query kan doen in die influxdb container, iemand enig idee?
Uiteraard heb ik ook Grafana draaien en die kan wel connectie maken met influxdb, dus dat lijkt goed te gaan. Echter als ik dan een chart wil maken kan hij daar ook niks vinden, lijkt het...
Vooralsnog erg houtje touwtje. Gewoon binnen tegen het raam met plakband...Hmmbob schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:11:
[...]
Heb je een foto of beschrijving hoe je dit bordje dan (waterdicht) weggewerkt hebt? Ben erg benieuwd!
[...]
GC.Collect();
Nice! Gelijk eentje besteld! Weet je of er toevallig een vrije gpio beschikbaar is? Lijkt me gaaf om een eigen Ring deurbel te makent-x-m schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:57:
[Afbeelding]

Houdt rekening mee dat influx een extra db is naast de interne db van HA en je kunt met includes en excluded bepalen welke zaken naar je influx gaan. Daarnaast duurt het soms heel even voordat het zichtbaar wordt in grafana om te kiezen.sjorsjes schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:42:
Sinds vorige week draai ik alles in docker op een mac mini en wat een verademing is dat t.o.v een raspberry pi. Hij draait aanzienlijk soepeler en hoef nu geen zorgen meer te maken dat er een SD kaartje brak wordt ofzo. Aanrader.
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV
Duidelijk. Herstart herken ik. De rest dus niet. Zal inderdaad aan de SD card kunnen liggen.sjorsjes schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:49:
Reactie snelheid, frontend is wat snappier (?), herstart sneller e.d. Misschien dat mijn sd card brak aan het worden was, dat kan ook... maargoed die mac stond toch al 24/7 aan dus vindt dit wel een prima oplossing.
Interessant!t-x-m schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:57:
[Afbeelding]
Kan dus geen usb micro op?
En kun je dan x aantal minuten laten opnemen als bijv. de bel gaat?
Ik lees dat ze kunnen oververhitten als ze de hele tijd aan staan.
Ik hoor veel over Xiaomi bewegings sensor maar ik kan niet direct opmaken of ik deze direct op stroom kan aansluiten? Mijn zoektoch op google geeft mij hierin geen antwoord. Ik zoek een degelijke oplossing voor in de badkamer, de senor detecteerd of er iemand aan het douchen is of de badkamer binnen loopt. De verlichting moet zal dan aan moeten gaan. En tijdens het douchen moet de verlichting aanblijven.
Geen OS / HA gerelateerde services, maar extra dingen die ik op de Pi had draaien t.b.v. bestandssynchronisatie en Usenet. Plex heb ik er nog wel op draaien, die helaas ook een erg hoge load veroorzaakt als hij aan het rescannen/info ophalen is. Zo erg dat HA dan niet meer reageert. Plex-batches staan nu ook uit en de swappiness van het OS heb ik verlaagd. Eens kijken of het wil helpen.Hmmbob schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:11:
[...]
Ben benieuwd wat voor services je gedumpt hebt, en of het je probleem oplost.
Zoals @defcon84 al schrijft gaan deze idd op batterijen. Ze zijn echter zo klein dat ik me ook afvraag waarom je dit op spanningsnet zou willen? Batterij gaat ook best lang mee. Overigens bereik ik hetzelfde maar dan met een luchtvochtigheids sensor.Chamek schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 10:29:
Hi,
Ik hoor veel over Xiaomi bewegings sensor maar ik kan niet direct opmaken of ik deze direct op stroom kan aansluiten? Mijn zoektoch op google geeft mij hierin geen antwoord. Ik zoek een degelijke oplossing voor in de badkamer, de senor detecteerd of er iemand aan het douchen is of de badkamer binnen loopt. De verlichting moet zal dan aan moeten gaan. En tijdens het douchen moet de verlichting aanblijven.
Ok, dat is wel jammer. Ik wil namelijk de schakelaar vervangen en het liefst met een bewegingssensor. Als deze niet op het netstroom gaat moet ik dus de spanning constant aan hebben en de lampen vervangen toch?defcon84 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 10:46:
@Chamek
Deze motion sensors van xiaomi aqara werken op batterij en gaan ongeveer 2 jaar mee.
Volgens mij heeft Xiaomi niets op netstroom.
Ik heb verschillende URL's getest. Ik heb dmv ispyconnect mijn type camera opgezocht en er een url voor gemaakt, ze vervolgens getest in VLC. Alles lijkt te werken, behalve als het vanuit HA wordt bekeken (generic camera Image not available)
Ik heb linkjes zoals deze https://community.home-as...-hik-camera-in-ha/53938/7 ook geprobeerd.
Type Hikvision camera: DS-2CD2122FWD
Ja, ik had dus diverse entities ge-include, maar ik heb nu alle optionele dingen weggelaten en alleen het adres naar de influxdb laten staan en nu stroomt hij wel vol... primamartinvdm schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 18:43:
[...]
Houdt rekening mee dat influx een extra db is naast de interne db van HA en je kunt met includes en excluded bepalen welke zaken naar je influx gaan. Daarnaast duurt het soms heel even voordat het zichtbaar wordt in grafana om te kiezen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Met de laatste updates van HA doet geen enkele camera het meer bij mij. Ophalen image geeft continue een timeout in de log. Heeft altijd gewerkt...StephanO1990 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 13:04:
Heeft iemand ervaring met het benaderbaar maken van een Hikvision camera vanuit HA?
Ik heb verschillende URL's getest. Ik heb dmv ispyconnect mijn type camera opgezocht en er een url voor gemaakt, ze vervolgens getest in VLC. Alles lijkt te werken, behalve als het vanuit HA wordt bekeken (generic camera Image not available)
Ik heb linkjes zoals deze https://community.home-as...-hik-camera-in-ha/53938/7 ook geprobeerd.
Type Hikvision camera: DS-2CD2122FWD
Geen idee nog wat ik moet veranderen om dit weer te laten werken...
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
dit is dus de Call service node:

Maar als ik dat doe en ik hang er een paar debug nodes aan, dan zie ik dat de JSON output van mijn function goed is:
1
| {"entity_id":"climate.thermostat","temperature":"18"} |
de code van mijn function:
1
2
3
4
5
6
7
8
| msg.payload = { "entity_id": "climate.thermostat", "temperature": msg.payload } return msg; |
waarbij de inkomende msg.payload een getal is (bijvoorbeeld 18)
Maar de het data object dat naar HA gestuurd wordt is leeg. Dat zie ik dan ook in mijn HA Log:
1
| 2018-10-07 13:22:12 ERROR (MainThread) [homeassistant.core] Invalid service data for climate.set_temperature: must contain one of temperature, target_temp_high, target_temp_low.. Got {} |
Wat doe ik nou verkeerd?
[ Voor 20% gewijzigd door Yukkie op 07-10-2018 13:49 ]
Als ik een gok moet doen denk ik dat het komt omdat het "18" is, oftewel een string, en niet 18, een nummer. In Node-RED zal je dus ervoor moeten zorgen dat het getal een nummer is, wat in een function node waarschijnlijk kan via de standaard javascript functie parseInt of parseFloat (de eerste als het alleen gehele getallen kunnen zijn, de tweede als het ook komma getallen kunnen zijn). Dus de code in de function node wordt dan:Yukkie schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 13:44:
Als ik in een Node-Red function een JSON message maak, dan moet ik deze toch via een Call Service node naar Home Assistant kunnen sturen door 2 curly brackets te gebruiken? Althans, dat zegt Rob in deze video: YouTube: Node-RED + Home Assistant How-To
dit is dus de Call service node:
[Afbeelding]
Maar als ik dat doe en ik hang er een paar debug nodes aan, dan zie ik dat de JSON output van mijn function goed is:
JSON:
1 {"entity_id":"climate.thermostat","temperature":"18"}
de code van mijn function:
JavaScript:
1 2 3 4 5 6 7 8 msg.payload = { "entity_id": "climate.thermostat", "temperature": msg.payload } return msg;
waarbij de inkomende msg.payload een getal is (bijvoorbeeld 18)
Maar de het data object dat naar HA gestuurd wordt is leeg. Dat zie ik dan ook in mijn HA Log:
code:
1 2018-10-07 13:22:12 ERROR (MainThread) [homeassistant.core] Invalid service data for climate.set_temperature: must contain one of temperature, target_temp_high, target_temp_low.. Got {}
Wat doe ik nou verkeerd?
1
2
3
4
5
6
| msg.payload = { "entity_id": "climate.thermostat", "temperature": parseInt(msg.payload) } |
Overigens kan dit ook met een change node, Set en dan een expression met:
1
2
3
4
| { "entity_id": "climate.thermostat", "temperature": $number(payload) } |
(als je expression selecteert komt achter het invoerveld een knop met ... als je daarop klikt krijg je een groter invoerveld)
Node-RED - grafisch 'programmeren' (bijv. voor domotica)
Iemand enig idee hoe ik in NODE-RED extra waardes mee kan sturen in het object? Ik wil de batterijstatus van mijn telefoon via telegram ontvangen namelijk:
Dit werkt niet:
1
| { :"message": "test" + msg.payload } |

[ Voor 29% gewijzigd door Cyw00d op 08-10-2018 09:35 ]
[ Tesla MIG MYP ]
Thanks, maar dat is niet het issue (voor de zekerheid getest, en het hielp inderdaad niet)RobertMe schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 14:21:
[...]
Als ik een gok moet doen denk ik dat het komt omdat het "18" is, oftewel een string, en niet 18, een nummer. In Node-RED zal je dus ervoor moeten zorgen dat het getal een nummer is, wat in een function node waarschijnlijk kan via de standaard javascript functie parseInt of parseFloat (de eerste als het alleen gehele getallen kunnen zijn, de tweede als het ook komma getallen kunnen zijn). Dus de code in de function node wordt dan:
JavaScript:
1 2 3 4 5 6 msg.payload = { "entity_id": "climate.thermostat", "temperature": parseInt(msg.payload) }
Overigens kan dit ook met een change node, Set en dan een expression met:
code:
1 2 3 4 { "entity_id": "climate.thermostat", "temperature": $number(payload) }
(als je expression selecteert komt achter het invoerveld een knop met ... als je daarop klikt krijg je een groter invoerveld)
Het gaat er om dat de JSON string naar Home Assistant leeg is:

Zie rechts onderin. Home assistant meldt hetzelfde:
1
| Invalid service data for climate.set_temperature: must contain one of temperature, target_temp_high, target_temp_low.. Got {} |
Beetje hetzelfde issue dus als @Cyw00d hierboven als ik het zo lees.
Edit: Ik zal me overigens in het Node-Red topic melden. Wellicht dat het daar beter op zn plek is (hoewel ik het meer een HA issue vindt dan een Node-Red issue.)
Edit2: met een tip uit dat topic op de vraag van Cyw00d is het opgelost
[ Voor 11% gewijzigd door Yukkie op 08-10-2018 21:53 ]
[ Tesla MIG MYP ]

Een al langer gekoesterde wens van mij is om van alle apparaten in mijn setup de firmware in een sensor te vangen Zodat ik deze in een automation kan gebruiken, bijvoorbeeld een notificatie bij een nieuwe versie. De dimmer en de remote hadden standaard al een firmware attribute, maar kan ik nu ook de firmware vanuit de nieuwe device registratie gebruiken? Kan namelijk niets terugvinden hoe ik deze waarde zou moeten ontsluiten richting een sensor/template.
What's the speed of dark?
Deze foto staat in een map die beveiligd is met een wachtwoord; ga naar de fotoalbum-map om het wachtwoord in te voeren.JayOne schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:41:
In de 0.79 release is de device registratie vernieuwd, wat betekent dat ik nu veel meer informatie zie over mijn TradFri opstelling. Een mooie stap voorwaarts, hoewel ik de dimmer en remote ook wel in de integratie had verwacht.
[Afbeelding: Home Assistant - TradFri Firmware]
Aangepast.Deze foto staat in een map die beveiligd is met een wachtwoord; ga naar de fotoalbum-map om het wachtwoord in te voeren.
Dat was mij niet helemaal duidelijk.
Ik ben verder nog opzoek om de status van bestaande schakelaren in HASS te gebruiken. Heeft iemand hier een oplossing voor die betrouwbaar (dus ofwel bedraad ofwel ZigBee/Zwave, geen KaKu) werkt en niet extreem duur is (zoals de Fibaro dimmers) en dan het liefst op netspanning)?
Ik hoop dat zoiets bestaat, maar heb het nog niet kunnen vinden. Nu zit ik te denken aan een Arduino met Ethernet, maar hoe dat netjes te maken??
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
Je kan de battery_level, power_source (= Batterij) en firmware_version als attributes uitlezen.T.Kreeftmeijer schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:16:
@JayOne kan je de dimmer en remote van Tradfri ook gebruiken en wat kan je daarmee?
Ik bedoelde meer als sensor, maar bedankt.JayOne schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:25:
[...]
Je kan de battery_level, power_source (= Batterij) en firmware_version als attributes uitlezen.
Vooral de batterij niveau is wel handig.
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
Ik snap je vraag niet helemaal, gaat het je om de batterijstatus van bestaande schakelaars, of bedoel je dat je je schakelaars wil vervangen door modellen die HA ook kan bedienen?T.Kreeftmeijer schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:16:
Ik ben verder nog opzoek om de status van bestaande schakelaren in HASS te gebruiken. Heeft iemand hier een oplossing voor die betrouwbaar (dus ofwel bedraad ofwel ZigBee/Zwave, geen KaKu) werkt en niet extreem duur is (zoals de Fibaro dimmers) en dan het liefst op netspanning)?
In dat laatste geval lijkt de Sonoff T1 EU geschikt waar je dan de Tasmota firmware op zet zodat hij MQTT kan praten. Ik heb zelf alleen het probleem dat ik in huis voornamelijk schakelaars met (drie)dubbele dozen heb (een dubbel zo brede afdekplaat waar dan bijv. 1 schakelaar en 1 WCD in zitten). Dus dat kan je niet vervangen door zoiets.
Was ik eigenlijk wil is dat laatste:DeadMetal schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:37:
[...]
Ik snap je vraag niet helemaal, gaat het je om de batterijstatus van bestaande schakelaars, of bedoel je dat je je schakelaars wil vervangen door modellen die HA ook kan bedienen?
Het huidige schakelsysteem gebruiken om daarmee HA mee te bedienen. Dus liever niet de Hue en Tradfri Remote overal naast hangen. Dan heb je die opties als de KaKu AWMT-003. Dat is eigenlijk wat ik zoek, maar dan op netspanning en het liefst 2weg communicatie.
Zodanig dat dus alles in dezelfde serie is.
Ja die zullen we in het nieuwe huis ook wel veel hebben. Twee schakelaars naast elkaar of een schakelaar met WCD.In dat laatste geval lijkt de Sonoff T1 EU geschikt waar je dan de Tasmota firmware op zet zodat hij MQTT kan praten. Ik heb zelf alleen het probleem dat ik in huis voornamelijk schakelaars met (drie)dubbele dozen heb (een dubbel zo brede afdekplaat waar dan bijv. 1 schakelaar en 1 WCD in zitten). Dus dat kan je niet vervangen door zoiets.
[ Voor 3% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 09-10-2018 11:51 ]
YouTube: Is the Shelly 1 better than the Sonoff Basic?
https://shelly.cloud/shelly1-open-source/
Je moet dan wel een nuldraad (blauwe draad) trekken/beschikbaar hebben, terwijl normaal gesproken bij een schakelaar enkel een fase- (bruin) en een schakeldraad (zwart) aanwezig zijn.
@Luchtenburger had dezelfde vraag op p.257, is dat uiteindelijk nog gelukt?JBS schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:59:
Iemand hier die toevallig HASS gebruikt op een oude tablet met Android 4? Zowel de standaard aanwezige browser als Chrome lukt het niet het HASS dashboard te tonen. Er wordt slechts een deel van het inlogscherm getoond.
Vanaf 4.1 of 4.2 zouden apps als HomeAssist, WallPanel of Ariela wellicht kunnen werken.
[ Voor 10% gewijzigd door DeadMetal op 09-10-2018 12:02 ]
Dat ziet er wel interessant uit. Ga ik onthouden voor het nieuwe huis. En die nul trekken is geen probleem.DeadMetal schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:59:
De Shelly 1 is een optie, wederom voorzien van de Tasmota firmware.
YouTube: Is the Shelly 1 better than the Sonoff Basic?
https://shelly.cloud/shelly1-open-source/
Je moet dan wel een nuldraad (blauwe draad) trekken/beschikbaar hebben, terwijl normaal gesproken bij een schakelaar enkel een fase- (bruin) en een schakeldraad (zwart) aanwezig zijn.
Waarschijnlijk is deze vraag al verschillende keren voorbij gekomen, maar ik vind niet meteen een antwoord.
Is deze nieuwe hub compatibel met Home Assistant? Want ik kom telkens het volgende tegen:
"This aqara gateway Can not work with Mi home app, it work with Apple homekit and Aqara home app."
Is het dus mogelijk om de nieuwe hub te verbinden met Home Assistant?
Duur of niet, ik vind de Fibaro zwave switch en dimmers grandioos werken. Dus zijn geld wel waard als je het mij vraagt.T.Kreeftmeijer schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:16:
@JayOne kan je de dimmer en remote van Tradfri ook gebruiken en wat kan je daarmee?
Ik hoop dat zoiets bestaat, maar heb het nog niet kunnen vinden. Nu zit ik te denken aan een Arduino met Ethernet, maar hoe dat netjes te maken??
Nee het werkt nog steeds niet... Momenteel ben ik nog druk bezig met installatie en configuratie (paar keer opnieuw begonnen).DeadMetal schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:01:
[...]
@Luchtenburger had dezelfde vraag op p.257, is dat uiteindelijk nog gelukt?
Vanaf 4.1 of 4.2 zouden apps als HomeAssist, WallPanel of Ariela wellicht kunnen werken.
Ik heb de vraag ook op het HA forum gepost, helaas geen reactie.
Nibe S2125-12, VVMS320 / Home Assistant (MinisForum U700; CONBEE II; RF-LINK)
Als je de dimmer functie gebruikt, valt het zeker wel mee met de prijs. Alleen die functie heb ik niet overal nodig (kleuren/kleurspectrum lamp).martinvdm schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:19:
[...]
Duur of niet, ik vind de Fibaro zwave switch en dimmers grandioos werken. Dus zijn geld wel waard als je het mij vraagt.
Ik neem het mee.
Mijn Home Assistant kon telkens geen verbinding krijgen met mijn OTGW via het OTGW component dat in versie 0.78 is geïntroduceerd. Ik dacht dat dit aan het wifi bereik bij mijn ketel lag, maar opzich vond ik dat al vreemd want OpenTherm monitor dat ik ook in docker draaide op mijn Nas had geen problemen. Sterker nog, ik heb die container gestopt, omdat ik hoopte dat dat het issue van Home Assistant oploste (helaas niet). Vandaag had ik wat andere netwerk issues thuis waardoor mijn google home geen verbinding meer had, maar de OTGW wel. Tot mijn verbazing heeft HA de hele middag nadat ik (remote) HA gereboot had gezellig zitten praten met de OTGW, totdat ik toen ik thuis was de Google Home weer verbond. Proef op de som genomen en de Google Home uit het stopcontact geplugged en HA weer gereboot (anders wordt het OTGW component niet opnieuw geladen, hopelijk gaan ze daar ook nog een keer wat op verzinnen, maar dat terzijde) en verdomd, al de hele avond hebben HA en de OTGW het weer gezellig met elkaar en kan ik zowaar de kachel hoger op lager zetten met Home Assistant.
Maar nu: hoe ga ik er nou voor zorgen dat dit blijft werken als ik de Google Home weer in plug? Want is het nou een netwerk issue, of een issue met Google Home, Home Assistant en de OTGW? de componenten lijken ieder zonder problemen te functioneren en de GH en HA hebben prima samengewerkt. De OTGW lijkt het ook gewoon goed te doen op het WiFi netwerk, dus het lijkt me ook geen wifi issue. de HA logging zegt niet veel meer dan dat-ie het bericht niet naar OTGW heeft kunnen sturen en ook mijn router logging zegt verdomd weinig. Heeft iemand een idee waar ik nog zou kunnen kijken?
Dit is de documentatie voor het connecten van je RFXtrx hub volgens mij: https://www.home-assistant.io/components/rfxtrx/
En als ik de documentatie linkjes die rechts op die pagina staan even snel doorlees, zou het verbinden van je lampen/swtiches etc. zelfs automatisch moeten kunnen met het juiste regeltje in je configuratie.yaml, mits het juiste protocol op je RFXtrx is geactiveerd.
Je kan de dimmer ook laten switchen. Alleen wel Max 250wattT.Kreeftmeijer schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 20:45:
[...]
Als je de dimmer functie gebruikt, valt het zeker wel mee met de prijs. Alleen die functie heb ik niet overal nodig (kleuren/kleurspectrum lamp).
Ik neem het mee.
Ik ken je netwerk situatie niet maar het klinkt mijn inziens een beetje als een ip conflict of iets dergelijks. Je GHM heeft niet toevallig hetzelfde ip als een WiFi Ap of repeater in de buurt van je OTGW?Yukkie schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 20:49:
Ik zit met een vervelend issue, waarvan ik even niet weet waar ik moet beginnen met zoeken. Ik heb een Google Home Mini (GHM), een OpenThermGateway (OTGW) verbonden met het netwerk via een NodeMCU als Ser2Net host en Home Assistant in Docker op mijn Synology Nas. Alle drie de netwerk devices hebben een IP reservering in mijn DHCP server (GHM en OTGW) of een static adres (NAS).
Mijn Home Assistant kon telkens geen verbinding krijgen met mijn OTGW via het OTGW component dat in versie 0.78 is geïntroduceerd. Ik dacht dat dit aan het wifi bereik bij mijn ketel lag, maar opzich vond ik dat al vreemd want OpenTherm monitor dat ik ook in docker draaide op mijn Nas had geen problemen. Sterker nog, ik heb die container gestopt, omdat ik hoopte dat dat het issue van Home Assistant oploste (helaas niet). Vandaag had ik wat andere netwerk issues thuis waardoor mijn google home geen verbinding meer had, maar de OTGW wel. Tot mijn verbazing heeft HA de hele middag nadat ik (remote) HA gereboot had gezellig zitten praten met de OTGW, totdat ik toen ik thuis was de Google Home weer verbond. Proef op de som genomen en de Google Home uit het stopcontact geplugged en HA weer gereboot (anders wordt het OTGW component niet opnieuw geladen, hopelijk gaan ze daar ook nog een keer wat op verzinnen, maar dat terzijde) en verdomd, al de hele avond hebben HA en de OTGW het weer gezellig met elkaar en kan ik zowaar de kachel hoger op lager zetten met Home Assistant.
Maar nu: hoe ga ik er nou voor zorgen dat dit blijft werken als ik de Google Home weer in plug? Want is het nou een netwerk issue, of een issue met Google Home, Home Assistant en de OTGW? de componenten lijken ieder zonder problemen te functioneren en de GH en HA hebben prima samengewerkt. De OTGW lijkt het ook gewoon goed te doen op het WiFi netwerk, dus het lijkt me ook geen wifi issue. de HA logging zegt niet veel meer dan dat-ie het bericht niet naar OTGW heeft kunnen sturen en ook mijn router logging zegt verdomd weinig. Heeft iemand een idee waar ik nog zou kunnen kijken?
IP-adres conflict in je reserveringen? Probeer ze eens een ander adres te geven?Yukkie schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 20:49:
Ik zit met een vervelend issue, waarvan ik even niet weet waar ik moet beginnen met zoeken. Ik heb een Google Home Mini (GHM), een OpenThermGateway (OTGW) verbonden met het netwerk via een NodeMCU als Ser2Net host en Home Assistant in Docker op mijn Synology Nas. Alle drie de netwerk devices hebben een IP reservering in mijn DHCP server (GHM en OTGW) of een static adres (NAS).
Heb het werkende nu. was effe vechten met de juiste config.
Nu nog een timer zien te koppelen aan de switch
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| alias: 'vaatwasser start' trigger: - platform: numeric_state entity_id: sensor.vaatwasser_huidig above: 10 condition: condition: or conditions: - condition: state entity_id: input_select.vaatwasser_status state: uit - condition: state entity_id: input_select.vaatwasser_status state: klaar - condition: state entity_id: input_select.vaatwasser_status state: "bijna klaar" action: - service: input_select.select_option data: entity_id: input_select.vaatwasser_status option: draait |
Nu merk ik dat input_select.vaatwasser_status niet verandert.
De sensor.vaatwasser_huidig geeft wel het huidige verbruik aan, maar die wordt blijkbaar niet opgepikt door de trigger.
Iemand een idee hoe dit kan?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| alias: 'vaatwasser start' trigger: - platform: numeric_state value_template: "{{ state.sensor.vaatwasser_huidig.state | float }}" above: 10 condition: condition: or conditions: - condition: state entity_id: input_select.vaatwasser_status state: uit - condition: state entity_id: input_select.vaatwasser_status state: klaar - condition: state entity_id: input_select.vaatwasser_status state: "bijna klaar" action: - service: input_select.select_option data: entity_id: input_select.vaatwasser_status option: draait |
....maar ook dat lijkt niet te werken. MOet ik het anders aanpakken?
Reservering was wel degelijk anders. GHM zat op X.X.0.3 en de OTGW op X.X.0.6. Ik heb de reservering voor de GHM weg gegooid. Deze heeft nu X.X.0.13 gekregen. Voorlopig blijft het werken, dus het lijkt er op dat dat toch iets heeft veranderd, hoewel ik het niet helemaal snap. Overigens vind ik het ook wel een beetje gaar dat ik HA helemaal opnieuw moet starten telkens als die verbinding met de OTGW er uit ligt. Ik ga daar toch ook eens ee feature request voor doen, of dat niet anders kan.Hmmbob schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:08:
[...]
IP-adres conflict in je reserveringen? Probeer ze eens een ander adres te geven?
Ik ben op reis dus heb even de middelen niet bij me om te testen. Wat is de state van input_select.vaatwasser_status? Als die namelijk niet uit/klaar/“bijna klaar” is, gaat het natuurlijk ook niet werken omdat de condition niet correct iskoelkast schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:50:
Aha @Hmmbob . Ik probeer het te converten van string naar integer met dit:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 alias: 'vaatwasser start' trigger: - platform: numeric_state value_template: "{{ state.sensor.vaatwasser_huidig.state | float }}" above: 10 condition: condition: or conditions: - condition: state entity_id: input_select.vaatwasser_status state: uit - condition: state entity_id: input_select.vaatwasser_status state: klaar - condition: state entity_id: input_select.vaatwasser_status state: "bijna klaar" action: - service: input_select.select_option data: entity_id: input_select.vaatwasser_status option: draait
....maar ook dat lijkt niet te werken. MOet ik het anders aanpakken?
Oh en google home is weer helemaal anders te configureren in 0.80
Dat is op zich vreemd dat je nog steeds de groepen kan importeren, met versie 0.79 zijn de groepen niet meer beschikbaar in HA (bron). In mijn configuratie waren de groepen van de gateway verdwenen met de upgrade naar 0.79.TrailBlazer schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 07:56:
In de 0.80 versie doen de tradfri powersockets het ook. Wat wel heel gek is dat ik het niet voor elkaar krijg om de groepen niet te importeren van de tradfri bridge. Het probleem is dat de tradfri groepen als licht gezien worden. Ik heb alle sockets in een groep zitten. Als ik vervolgens tegen google home zeg turn of all light dan gaan de powersockets ook uit.
Ik zal eens het hele tradfri component er uit gooien en dan weer toevoegen.JayOne schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:13:
[...]
Dat is op zich vreemd dat je nog steeds de groepen kan importeren, met versie 0.79 zijn de groepen niet meer beschikbaar in HA (bron). In mijn configuratie waren de groepen van de gateway verdwenen met de upgrade naar 0.79.
edit. Ik moet in de GUI het tradfri component weggooien toen was die pas echt weg.
[ Voor 7% gewijzigd door TrailBlazer op 10-10-2018 11:17 ]
Als dit stabiel blijft ben ik om.
EDIT: Argh, toch weer gezeik ermee
Mensen die hun jarenlange P1 Domoticz-historie nog nuttig hebben kunnen hergebruiken? Ik wil op termijn naar DSMR-reader in een aparte Pi, maar vanaf 0 beginnen vind ik een beetje zonde.
[ Voor 3% gewijzigd door MsG op 10-10-2018 12:08 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
De state is 'uit'. Die condition lijkt dus goed. Maar ik krijg dus duidelijk geen fatsoenlijk getal uit het verbruik. Blijkbaar moet ik die converteren naar een integer, maar geen idee hoe ik dat doe.Hmmbob schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:44:
[...]
Ik ben op reis dus heb even de middelen niet bij me om te testen. Wat is de state van input_select.vaatwasser_status? Als die namelijk niet uit/klaar/“bijna klaar” is, gaat het natuurlijk ook niet werken omdat de condition niet correct is
Hij ziet de devices ook netjes, de koppeling lijkt dus te werken. Hij geeft zelfs een paar voorbeeldzinnen die ik kan zeggen om het eea. te besturen ("Schakel bureaulamp in"). Als ik de letterlijke zin zeg/intyp krijg ik echter een search naar bureaulampen....
Hij lijkt dus niet te snappen dat hij naar HA moet om de verrekte lamp aan te zetten.... Denk dat ik ergens wat vergeten ben, maar wat? Of is het nog niet mogelijk in het Nederlands?
Probleem zoeken werkt ook niet echt omdat allebei de producten Assistant heten, en er ook een Google Home Asisstant is....
[ Voor 11% gewijzigd door ThaStealth op 10-10-2018 16:48 ]
Mess with the best, die like the rest
Wat is de inhoud van die sensor? Kun je terug vinden via https://[jouw-homeassistant-url:poort]/dev-statekoelkast schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 16:03:
[...]
De state is 'uit'. Die condition lijkt dus goed. Maar ik krijg dus duidelijk geen fatsoenlijk getal uit het verbruik. Blijkbaar moet ik die converteren naar een integer, maar geen idee hoe ik dat doe.
De inhoud is een getal, dat het verbruik van mijn vaatwasser aangeeft. Momenteel 0,omdat hij uit staat. Maar als het 1800 is, zou de input select op 'draaien" moeten gaan. Maar nee.Hmmbob schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 16:49:
[...]
Wat is de inhoud van die sensor? Kun je terug vinden via https://[jouw-homeassistant-url:poort]/dev-state
Nu zie ik het: je template is niet goed: state.sensor.vaatwasser_huidig.state --> states.sensor.vaatwasser_huidig.state (let op de eerste "states" vs "state")koelkast schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 17:03:
[...]
De inhoud is een getal, dat het verbruik van mijn vaatwasser aangeeft. Momenteel 0,omdat hij uit staat. Maar als het 1800 is, zou de input select op 'draaien" moeten gaan. Maar nee.
Yep, zie: https://github.com/dennissiemensma/dsmr-reader/issues/520[b]MsG in "Home Assistant - Open source Python3 home automation"
*Knip*
Mensen die hun jarenlange P1 Domoticz-historie nog nuttig hebben kunnen hergebruiken? Ik wil op termijn naar DSMR-reader in een aparte Pi, maar vanaf 0 beginnen vind ik een beetje zonde.
Nibe S2125-12, VVMS320 / Home Assistant (MinisForum U700; CONBEE II; RF-LINK)
Ja ik ik heb hem wel aan een Google speaker hangen en dat werkt wel in ieder geval.ThaStealth schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 16:47:
Iemand HA gekoppelt met Google Assistant (cloudless)? Ik heb de tutorial gevolgd met het aanmaken van een Action in je Google account en het vervolgens toevoegen aan je Google Assistant (iOS bij mij).
Hij ziet de devices ook netjes, de koppeling lijkt dus te werken. Hij geeft zelfs een paar voorbeeldzinnen die ik kan zeggen om het eea. te besturen ("Schakel bureaulamp in"). Als ik de letterlijke zin zeg/intyp krijg ik echter een search naar bureaulampen....
Hij lijkt dus niet te snappen dat hij naar HA moet om de verrekte lamp aan te zetten.... Denk dat ik ergens wat vergeten ben, maar wat? Of is het nog niet mogelijk in het Nederlands?
Probleem zoeken werkt ook niet echt omdat allebei de producten Assistant heten, en er ook een Google Home Asisstant is....
Oke, heb jij deze handleiding gevolgd: https://www.home-assistant.io/components/google_assistant/TrailBlazer schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 08:25:
[...]
Ja ik ik heb hem wel aan een Google speaker hangen en dat werkt wel in ieder geval.
Heb je nog extra zaken moeten doen?
Hier werkt de koppeling tussen Home Assistant en Google Assistant/Home prima. Maar wel in het Engels. Wellicht kun je dat eerst testen? Dan weet je waar je moet zoeken.ThaStealth schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 16:47:
Iemand HA gekoppelt met Google Assistant (cloudless)? Ik heb de tutorial gevolgd met het aanmaken van een Action in je Google account en het vervolgens toevoegen aan je Google Assistant (iOS bij mij).
Ik draai nu de beta 0.80 versie daar is alles weer anders geworden.ThaStealth schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:27:
[...]
Oke, heb jij deze handleiding gevolgd: https://www.home-assistant.io/components/google_assistant/
Heb je nog extra zaken moeten doen?
Oke, weer een stapje verder, als ik in het Engels"Turn bureaulamp on" zeg, doet alles het. Moest wel mijn iPhone in het Engels zetten (Engelse zin typen in Nederlands interface deed het niet)barrymossel schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:35:
[...]
Hier werkt de koppeling tussen Home Assistant en Google Assistant/Home prima. Maar wel in het Engels. Wellicht kun je dat eerst testen? Dan weet je waar je moet zoeken.
Ga ik die even testenTrailBlazer schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:47:
[...]
Ik draai nu de beta 0.80 versie daar is alles weer anders geworden.
Is daar ergens documentatie van? De oude is namelijk nog niet geüpdatet.TrailBlazer schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:47:
[...]
Moest zelf ook even zoeken, maar als je naar deze link gaat:barrymossel schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 10:07:
[...]
Is daar ergens documentatie van? De oude is namelijk nog niet geüpdatet.
https://rc--home-assistan...g/2018/10/05/release-80/#
Kun je doorklikken naar het google_assistent component:
https://rc--home-assistan...ponents/google_assistant/
Damn, nice hoor! Dat was er eerder nog niet. Ik ga er mee aan de slag! Dan kan ik veilig Domoticz op een laag pitje zetten. Wellicht af en toe even kijken wat m'n RFLink nu weer van de buren scant. Dat werkt weer beter bij Domoticz.
Je scripts alvast gedownload.
Hier ook de Test App-manier om m'n Google Home gekoppeld te hebben. Wel irritant dat hij ook allemaal group views als apparaten binnenhaalt. Zo heb ik een group die 3D-printer heet, die is nu ook ineens een switch. En je kan handmatig geen devices weghalen. Ik negeer ze maar door ze op een niet-bestaande locatie te zetten in Google Home. Bijvoorbeeld patio :-P.
[ Voor 28% gewijzigd door MsG op 11-10-2018 11:02 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ik heb het aangepast, maar ook nu (met states) werkt het nietHmmbob schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 18:26:
[...]
Nu zie ik het: je template is niet goed: state.sensor.vaatwasser_huidig.state --> states.sensor.vaatwasser_huidig.state (let op de eerste "states" vs "state")
Alleen een bericht "werkte weer niet" is natuurlijk schieten met hagel, want wat werkt er niet? Lag je interne netwerk eruit waardoor de hub geen verbinding had met HASS, verstoring in je router of lag het probleem aan de kant van HA en wanneer is het begonnen, zomaar of na een update aan HA of aan je hub?koelkast schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:26:
Argh. Nu werkte de Xiaomi Aqara hub vanmorgen weer niet. Ik merkt dat er steeds meer kleine en grotere storingen en/of bugs bij Home Assistant naar boven komen. Of ligt dat aan mijn setup of apparatuur? Wordt het pakket te uitgebreid?
[ Voor 5% gewijzigd door lubbertkramer op 11-10-2018 11:41 ]
Je hebt gelijk. Mijn frustratie won het van mijn onderzoeksplichtlubbertkramer schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:40:
[...]
Alleen een bericht "werkte weer niet" is natuurlijk schieten met hagel, want wat werkt er niet? Lag je interne netwerk eruit waardoor de hub geen verbinding had met HASS, verstoring in je router of lag het probleem aan de kant van HA en wanneer is het begonnen, zomaar of na een update aan HA of aan je hub?
Bij het herstarten heb ik vaak dat de Xiaomi Hub niet reageert. Ik zou eens goed de config daarvan moeten nakijken. Aangezien ik nogal wat bewegingssensoren in huis heb, moest ik vanmorgen door een donker huis naar beneden lopen, en dat frustreerde me. Risico van domotica, denk ik dan maar ...
No problemo maar anders kunnen we je ook niet helpenkoelkast schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:54:
[...]
Je hebt gelijk. Mijn frustratie won het van mijn onderzoeksplicht![]()
Bij het herstarten heb ik vaak dat de Xiaomi Hub niet reageert. Ik zou eens goed de config daarvan moeten nakijken. Aangezien ik nogal wat bewegingssensoren in huis heb, moest ik vanmorgen door een donker huis naar beneden lopen, en dat frustreerde me. Risico van domotica, denk ik dan maar ...
Heb de 0.80 draaien, en de config aangepast zoals het in de aangepaste beschrijving staat. Alleen is hij nu stukker dan hij wasTrailBlazer schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:47:
[...]
Mijn config.yaml ziet er zo uit:
1
2
3
4
5
6
7
| google_assistant: project_id: home-assistant-<snip> api_key: <snip> exposed_domains: - switch - light - climate |
Krijg nu de volgende logging als ik een request_sync uitvoer:
Devices zijn nu niet meer zichtbaar in de assisstant app.2018-10-11 12:27:18 INFO (MainThread) [homeassistant.components.google_assistant] Submitted request_sync request to Google
2018-10-11 12:27:18 ERROR (MainThread) [homeassistant.components.google_assistant] request_sync request failed: 404 b'{\n "error": {\n "code": 404,\n "message": "Requested entity was not found.",\n "status": "NOT_FOUND"\n }\n}
Ik heb ook wat moeite met het linken van de API aan de auth settings:
Iemand een idee?Go to the Google API Console.
Select your project and click Enable Homegraph API.
[ Voor 7% gewijzigd door ThaStealth op 11-10-2018 12:49 ]
1
2
3
4
5
6
| xiaomi_aqara: discovery_retry: 10 gateways: - host: !secret xiaomigw_ip key: !secret xiaomigw_key mac: !secret xiaomigw_mac |
Geen zin meer om tijd te verspillen aan dingen die niet werken wat (zo blijkt later) door bugs veroorzaakt wordt.
[ Voor 12% gewijzigd door DeadMetal op 11-10-2018 12:56 ]
heb je ook de hele config in de google console aangepast dat lees ik niet namelijk. Ook daar moet alles omThaStealth schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:29:
[...]
Heb de 0.80 draaien, en de config aangepast zoals het in de aangepaste beschrijving staat. Alleen is hij nu stukker dan hij was.
Mijn config.yaml ziet er zo uit:
code:
1 2 3 4 5 6 7 google_assistant: project_id: home-assistant-<snip> api_key: <snip> exposed_domains: - switch - light - climate
Krijg nu de volgende logging als ik een request_sync uitvoer:
[...]
Devices zijn nu niet meer zichtbaar in de assisstant app.
Ik heb ook wat moeite met het linken van de API aan de auth settings:
[...]
Iemand een idee?
Dit topic is gesloten.
Tip: Gebruik http://www.yamllint.com/ om je YAML-code te valideren! Kan een hoop zoekwerk schelen waarom iets niet werkt.
Wel even opletten dat je er geen privégegevens (wachtwoorden e.d.) in zet, het blijft een 3rd party website
Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.