Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:02
TrailBlazer schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:18:
[...]

heb je ook de hele config in de google console aangepast dat lees ik niet namelijk. Ook daar moet alles om
Yep, die heb ik aangepast nav de handleiding:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.pbrd.co/images/HHXbuiW.png

En
Afbeeldingslocatie: https://cdn.pbrd.co/images/HHXcDlj.png

[ Voor 11% gewijzigd door ThaStealth op 11-10-2018 14:26 ]

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
DeadMetal schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:54:
Toch snap ik de opmerking van @koelkast wel, elke release heeft wel een paar 'breaking changes' in de changelog staan. Ik lees die tegenwoordig eerst, upgrade enkel op momenten dat ik daarna ook tijd heb om evt. iets te fixen, en enkel naar versies waarbij ik in de changelog iets nuttigs zie staan, niet 'upgraden om maar de laatste versie te hebben'. En ik upgrade nooit meer naar .0 versies (0.79.0), maar wacht altijd op (minstens) de .1 release (1 of enkele dagen later) zodat je meteen profiteert van de belangrijkste bugfixes.

Geen zin meer om tijd te verspillen aan dingen die niet werken wat (zo blijkt later) door bugs veroorzaakt wordt.
Yep. Eigenlijk mijn eigen schuld ook. Ik draai met Docker en heb Watchtower gevraagd om alle images direct te updaten als ze uitkomen. Ik zal dat voor Hass eens even uitzetten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
Gisteren de Elelabs Zigbee USB stick binnengekregen samen met de Xiaomi deur sensoren. Had de NeoCoolcam Z-Wave deursensoren, maar die vond ik minder mooi.

Configuratie van de stick was een appel-eitje. Connecteren van de Xiaomi sensoren uiteindelijk ook. Bleek dat de sensoren als zha_<device> worden toegevoegd. Nadat ik dat wist was alles snel toegevoegd.

Tenslotte de Ikea Tradfri lamp toegevoegd, dat was wel even werk. Maar op de een of andere manier toch kunnen toevoegen en werkt prima.

Het bereik is ook gewoon prima, beter zelfs dan van de NeoCoolcam wallplug, die heeft vaak verbindingsproblemen. Gelukkig heb ik nu dus geen Xiaomi, HUE of Tradfri -hub nodig en werkt het allemaal feiloos met de stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 21:49

CodeIT

Code IT

ThaStealth schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:29:
[...]

Heb de 0.80 draaien, en de config aangepast zoals het in de aangepaste beschrijving staat. Alleen is hij nu stukker dan hij was :(.

Mijn config.yaml ziet er zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
google_assistant:
  project_id: home-assistant-<snip>
  api_key: <snip>
  exposed_domains:
    - switch
    - light
    - climate

Krijg nu de volgende logging als ik een request_sync uitvoer:

[...]

Devices zijn nu niet meer zichtbaar in de assisstant app.

Ik heb ook wat moeite met het linken van de API aan de auth settings:

[...]

Iemand een idee?
Ik kreeg die error bij request_sync ook. Bleek dat ik een ander project id had voor de HomeGraph API. Op te lossen door deze stappen te volgen: https://rc--home-assistan...-the-request_sync-service

Bij mijn werkt Nederlands ook niet, waar Engels wel werkt. Ik hoop dat er snel een update komt voor de NL taal.

[ Voor 5% gewijzigd door CodeIT op 11-10-2018 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
lolgast schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:44:
@koelkast Heb je bij de configuratie van de hub het MAC-adres ook geconfigureerd? Bij mij hielp dat om alle problemen met de verbinding bij herstart op te lossen. Mijn config deel ziet er zo uit
YAML:
1
2
3
4
5
6
xiaomi_aqara:
  discovery_retry: 10
  gateways:
    - host: !secret xiaomigw_ip
      key: !secret xiaomigw_key
      mac: !secret xiaomigw_mac
Eerder had ik dit wel, maar nu niet meer. Blijkbaar heb ik het er ooit uitgehaald, en laat ik het nu de autodiscovery doen. Wist ik niet.
Ik ga deze dingen eens vastzetten, dat gaat vast beter, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
CodeIT schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:59:
[...]

Ik kreeg die error bij request_sync ook. Bleek dat ik een ander project id had voor de HomeGraph API. Op te lossen door deze stappen te volgen: https://rc--home-assistan...-the-request_sync-service

Bij mijn werkt Nederlands ook niet, waar Engels wel werkt. Ik hoop dat er snel een update komt voor de NL taal.
Voor de 5e keer een nieuw project aangemaakt, hebben hetzelfde project id

Snap deze stap alleen niet goed, kan deze plek niet vinden "‘Build under the Actions SDK box’
Again, create a new project in the Actions on Google console. Described above. But at the step ‘Build under the Actions SDK box’ choose your newly created project. By this, they share the same project_id.
Kan alleen bij het aanmaken van een Action een project kiezen. (wat ik nu dus gedaan hebt).

Resultaat is echter hetzelfde.

*Iets* heb ik anders gedaan want nu zie ik wel devices en kan ik ze in het Engels aan/uit zetten. Het syncen geeft echter nog altijd een foutmelding.

[ Voor 7% gewijzigd door ThaStealth op 11-10-2018 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

ThaStealth schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:33:
[...]

Voor de 5e keer een nieuw project aangemaakt, hebben hetzelfde project id

Snap deze stap alleen niet goed, kan deze plek niet vinden "‘Build under the Actions SDK box’

[...]

Kan alleen bij het aanmaken van een Action een project kiezen. (wat ik nu dus gedaan hebt).

Resultaat is echter hetzelfde.
Klopt, in de eerste stap moet je dan het nieuwe project kiezen. Vergeet niet het nieuwe id in je configuration.yaml te zetten en Hass te herstarten. Daarna de action weghalen in Google Assistant en opnieuw toevoegen. Dan te testen in Hass door onder Services een 'Call service' te doen voor ''google_assistant.request_sync'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
CodeIT schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:42:
[...]

Klopt, in de eerste stap moet je dan het nieuwe project kiezen. Vergeet niet het nieuwe id in je configuration.yaml te zetten en Hass te herstarten. Daarna de action weghalen in Google Assistant en opnieuw toevoegen. Dan te testen in Hass door onder Services een 'Call service' te doen voor ''google_assistant.request_sync'
Alles doet het alleen die laatste stap niet, de service call geeft die 404.
Ik kan wel vanuit de Test simulator in actions "sync my devices" aanroepen, dat doet *Iets* (het geeft geen fout) alleen geen idee of dat hetzelfde doet als de sync service vanuit HA.

Iemand een idee waar de vertalingen naar het Nederlands moeten gebeuren? Is dat een HA dingetje of moet dat bij Google gebeuren?

[ Voor 8% gewijzigd door ThaStealth op 11-10-2018 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sprk_nl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 17:31
Voor wie een Goodwe omvormer heeft en de SEMS protal gebruikt, en eventueel Home Assistant:

Ik heb een basic python script gebakken die
- de SEMS portal data inlaad
- MQTT berichten stuurt
- Home Assistant mqtt discovery gebruikt voor het inleren van sensoren
- HASS sensors voorziet van data

Mocht je de code kunnen gebruiken, dan zoek ik graag iemand die 'm wil opschonen :D
Todo's:
functies in aparte files voor omvormer
functies in aparte files voor HASS
functies in aparte files voor Domoticz
Liefst bak ik 1 python script waar alle andere omvormers op kunnen meeliften... Wie heeft er tijd???

https://github.com/Sprk-nl/goodwe_sems_portal_scraper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-07 23:22
Iemand suggesties voor een multi zone verwarming systeem dat mooi samen werkt met HA?
Stond op het punt om een Tado te bestellen maar de koppeling met HA zou niet fantastisch zijn en die schakelen nu over op een abo model.
Vind ook niet echt een goede oplossing online

Vereisten:
- Multi zone door vb. zwave TRV's
- Liefst geen centrale thermostaat, elke kamer zou ketel moeten kunnen activeren
- minimale functionaliteit als HA niet zou werken
- Hoge WAF factor

Heb geen huidige situatie aangezien ik in eindfase renovatie zit. Geen vloerverwarming. Opentherm ketel

[ Voor 12% gewijzigd door painy op 11-10-2018 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

iMars

Full time prutser

Vraagje: bestaat er een "ongelijk aan" (-ne) statement voor conditions in automations?

Ik heb een vochtsensor van Xiaomi. Deze waardes verstuur ik via mqtt naar mijn grafana/influx server. Dit werkt prima, maar soms komt er de waarde 0 door als de sensor even niet reageert. Deze waardes verpesten dan mijn grafiek.

Ik heb nu:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
- alias: Badkamer vocht to mqtt
  trigger:
    - platform: time
      minutes: '/1'
      seconds: 00
  action:
    - service: mqtt.publish
      data:
       topic: "homeassistant/badkamer/vocht"
       payload_template:  "{{ states.sensor.humidity_158d0002009a59.state | float }}"
       retain: true

Ik wil er en condition in hebben die de "0" waarde skipt. Dus iets als
states.sensor.humidity_158d0002009a59.state != 0
states.sensor.humidity_158d0002009a59.state -ne 0
states.sensor.humidity_158d0002009a59.state <> 0

Maar ik kan nergens hier iets over vinden.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:50
@iMars

Dat kan zeker met een template:
YAML:
1
2
  - condition: template
    value_template: "{{ states.climate.toon_thermostat.state != 'Comfort' and states.input_boolean.sleep.state == 'off' }}"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

iMars

Full time prutser

RudolfR schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 18:48:
@iMars

Dat kan zeker met een template:
YAML:
1
2
    value_template: "{{ states.climate.toon_thermostat.state != 'Comfort' and states.input_boolean.sleep.state == 'off' }}"
Dus iets als dit moet werken?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
- alias: Badkamer vocht to mqtt
  trigger:
    - platform: time
      minutes: '/1'
  condition:
      value_template: '{{ states.sensor.humidity_158d0002009a59.state != 0 }}'
  action:
    - service: mqtt.publish
      data:
       topic: "homeassistant/badkamer/vocht"
       payload_template:  "{{ states.sensor.humidity_158d0002009a59.state | float }}"
       retain: true

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
@iMars Ziet er goed uit, maar laat HomeAssistant 't ook ff checken voordat je je automations opnieuw laadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thoit schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:56:
Gisteren de Elelabs Zigbee USB stick binnengekregen samen met de Xiaomi deur sensoren. Had de NeoCoolcam Z-Wave deursensoren, maar die vond ik minder mooi.

Configuratie van de stick was een appel-eitje. Connecteren van de Xiaomi sensoren uiteindelijk ook. Bleek dat de sensoren als zha_<device> worden toegevoegd. Nadat ik dat wist was alles snel toegevoegd.

Tenslotte de Ikea Tradfri lamp toegevoegd, dat was wel even werk. Maar op de een of andere manier toch kunnen toevoegen en werkt prima.

Het bereik is ook gewoon prima, beter zelfs dan van de NeoCoolcam wallplug, die heeft vaak verbindingsproblemen. Gelukkig heb ik nu dus geen Xiaomi, HUE of Tradfri -hub nodig en werkt het allemaal feiloos met de stick.
Nice! Ik kon deze nog niet. Ziet er wel veel belovend uit. Kan alleen weinig vinden over de device ondersteuning en de reikwijdte in vergelijking met bijv. Zigbee2mqtt of deconz.
Wel goed dat ze gelijk goede documentatie maken voor de integratie met HA.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
martinvdm schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 19:13:
[...]

Nice! Ik kon deze nog niet. Ziet er wel veel belovend uit. Kan alleen weinig vinden over de device ondersteuning en de reikwijdte in vergelijking met bijv. Zigbee2mqtt of deconz.
Hier kan je de specs zien, zie Zigbee2mqtt en deconz er niet tussen staan: https://elelabs.com/products/elelabs_usb_adapter.html

Zou ze even mailen voor de zekerheid, of kijken of iemand het al aan de gang heeft gekregen. Bij mij is het bereik vergelijkbaar als de Z-Wave stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

ThaStealth schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:48:
[...]

Alles doet het alleen die laatste stap niet, de service call geeft die 404.
Ik kan wel vanuit de Test simulator in actions "sync my devices" aanroepen, dat doet *Iets* (het geeft geen fout) alleen geen idee of dat hetzelfde doet als de sync service vanuit HA.

Iemand een idee waar de vertalingen naar het Nederlands moeten gebeuren? Is dat een HA dingetje of moet dat bij Google gebeuren?
Wazig dat de sync niet wil werken. Sommige vertalingen werken al bij mij. Bijv "Lichten aan" zet mijn testlamp aan. '[Naam lamp] aan' werkt helaas nog niet. Ik hoop dat dit bij de officiële release van de Google home in Nederland op 24 oktober wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:55
martinvdm schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 19:13:
[...]

Ik heb hem ook en een paar releases geleden getest (ik denk 0.76 oid?) en toen kreeg ik het niet heel goed aan de praat. HA liep regelmatig vast. Toen eigenlijk niet meer mee verder gegaan wegens tijdgebrek, maar als ik het zo hoor dan zou het goed zijn dit nog eens te testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprk_nl
iMars schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 18:44:
Vraagje: bestaat er een "ongelijk aan" (-ne) statement voor conditions in automations?

Ik heb een vochtsensor van Xiaomi. Deze waardes verstuur ik via mqtt naar mijn grafana/influx server. Dit werkt prima, maar soms komt er de waarde 0 door als de sensor even niet reageert. Deze waardes verpesten dan mijn grafiek.

Ik wil er en condition in hebben die de "0" waarde skipt. Dus iets als
states.sensor.humidity_158d0002009a59.state != 0
states.sensor.humidity_158d0002009a59.state -ne 0
states.sensor.humidity_158d0002009a59.state <> 0

Maar ik kan nergens hier iets over vinden.
Ik heb voor het uitlezen van P1 berichten een vergelijkbare situatie.
De value_template behoud de vorige waarde als deze een 0 of lager ontvangt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
# P1 MQTT DSMR reading:
- platform: mqtt
  state_topic: "/energy/p1"
  name: "P1_powerConsumptionLowTariff"
  friendly_name: "Elektriciteit afname laag"
  unit_of_measurement: "kWh"
  value_template: >-
    {%- if value_json.powerConsumptionLowTariff|float > 0 -%}
    {{ value_json.powerConsumptionLowTariff / 1000 }}
    {%- else -%}
    {{ states.sensor.p1_powerconsumptionlowtariff.state }}
    {%- endif -%}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
CodeIT schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:43:
[...]

Wazig dat de sync niet wil werken. Sommige vertalingen werken al bij mij. Bijv "Lichten aan" zet mijn testlamp aan. '~~~[Naam lamp] aan' werkt helaas nog niet. Ik hoop dat dit bij de officiële release van de Google home in Nederland op 24 oktober wel goed werkt.
Ja inderdaad raar probleem, maar ik laat het even liggen, gebruik nu een beta versie van HA, en een (eigenlijk) nog niet gereleaste taal. Ga ervanuit dat het gewoon wat kinderziektes zijn.

"Alle lampen aan/uit" werkt overigens ook bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprk_nl
painy schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 17:52:
Iemand suggesties voor een multi zone verwarming systeem dat mooi samen werkt met HA?
Stond op het punt om een Tado te bestellen maar de koppeling met HA zou niet fantastisch zijn en die schakelen nu over op een abo model.

Vereisten:
- Liefst geen centrale thermostaat, elke kamer zou ketel moeten kunnen activeren
- Hoge WAF factor

Heb geen huidige situatie aangezien ik in eindfase renovatie zit. Geen vloerverwarming. Opentherm ketel
Je hebt verschillende stukjes van de puzzel nodig:
  • Radiatorknop en radio: Heb je deze eurotronic implementatie al gezien?
  • Aansturing Opentherm ketel: Nest
  • Manuele bediening is gedekt: Handmatig zijn de radiatorknoppen te bedienen en met nest de ketel.
  • De WAF bepaal je zelf door en iets moois van te bakken met Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sprk_nl schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:28:
[...]

Je hebt verschillende stukjes van de puzzel nodig:
  • Radiatorknop en radio: Heb je deze eurotronic implementatie al gezien?
  • Aansturing Opentherm ketel: Nest
  • Manuele bediening is gedekt: Handmatig zijn de radiatorknoppen te bedienen en met nest de ketel.
  • De WAF bepaal je zelf door en iets moois van te bakken met Home Assistant
Let hierbij wel op enkel de radiatorknop opendraaien niet voldoende kan zijn. De Nest moet aan de CV ook daadwerkelijk warmte vragen, anders blijft de CV uit, ook al draai je een radiatorknop open. Dat is met een Tado oplossing (thermostaat + radiatorknoppen) gedekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sprk_nl
JBS schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:40:
[...]
Let hierbij wel op enkel de radiatorknop opendraaien niet voldoende kan zijn. De Nest moet aan de CV ook daadwerkelijk warmte vragen, anders blijft de CV uit, ook al draai je een radiatorknop open. Dat is met een Tado oplossing (thermostaat + radiatorknoppen) gedekt.
Ik lees dat de Tado zelfstandig communiceert tussen de thermostaat en radiatorknop.
Dat maakt de manuele bediening idd nog makkelijker. Leuk spul.

De Nest kun je gebruiken als CV controller. Warmte aanvraag kan door de temperatuur hoger te zetten.
HASS is de lijm die voor de "intelligentie" zorgt. b.v.:
- Kamers zonder motion of raam open niet verwarmen.
- 's morgens alleen de bovenverdieping 30 minuten voor de wekker kort opwarmen zonder slurpende vloerverwarming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sprk_nl schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:44:
[...]

Ik lees dat de Tado zelfstandig communiceert tussen de thermostaat en radiatorknop.
Dat maakt de manuele bediening idd nog makkelijker. Leuk spul.

De Nest kun je gebruiken als CV controller. Warmte aanvraag kan door de temperatuur hoger te zetten.
HASS is de lijm die voor de "intelligentie" zorgt. b.v.:
- Kamers zonder motion of raam open niet verwarmen.
- 's morgens alleen de bovenverdieping 30 minuten voor de wekker kort opwarmen zonder slurpende vloerverwarming.
Ter aanvulling, ik weet niet of de Nest zo kan werken:

In principe stopt de CV met verwarmen als de doeltemperatuur die op de Nest ingesteld is, (in de kamer waar de Nest hangt) bereikt is. Het feit of de CV stopt met verwarmen wil je in geval van @painy echter niet door de Nest laten bepalen, maar door de temperatuur meter in ruimte waar je wilt verwarmen. HASS zal dan dus moeten bepalen of de CV stopt met warmte leveren, niet de Nest. Hoe stel je dit in op de Nest?

(Ben zelf overigens juist om zone regeling mogelijk te maken, recent overgestapt van Nest naar Tado).

[ Voor 6% gewijzigd door JBS op 12-10-2018 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sprk_nl
JBS schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:54:
[...]

In principe stopt de CV met verwarmen als de doeltemperatuur die op de Nest ingesteld is, (in de kamer waar de Nest hangt) bereikt is. Het feit of de CV stopt met verwarmen wil je in geval van @painy echter niet door de Nest laten bepalen, maar door de temperatuur meter in ruimte waar je wilt verwarmen. HASS zal dan dus moeten bepalen of de CV stopt met warmte leveren, niet de Nest.
Je kunt de Nest en waarschijnlijk vele andere thermostaten gebruiken voor deze functie.
Mijn situatie:
HASS zet de temperatuur target 2 graden hoger dan de huidige nest uitgelezen waarde.
HASS zet ik de pomp van de beganegrond-vloerverwarming uit.
De ketel start met het leveren van warmte.
De radiatoren die (boven) open staan nemen wel warmte af.

HASS leest de temperatuur van de Nest nog steeds uit.
Zakt de Nest temp onder een ingestelde HASS woonkamer waarde,
dan kan de vloerverwarmingspomp aan en lift de woonkamer gewoon weer mee op de warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
sprk_nl schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 12:04:
[...]

Je kunt de Nest en waarschijnlijk vele andere thermostaten gebruiken voor deze functie.
Mijn situatie:
HASS zet de temperatuur target 2 graden hoger dan de huidige nest uitgelezen waarde.
HASS zet ik de pomp van de beganegrond-vloerverwarming uit.
De ketel start met het leveren van warmte.
De radiatoren die (boven) open staan nemen wel warmte af.

HASS leest de temperatuur van de Nest nog steeds uit.
Zakt de Nest temp onder een ingestelde HASS woonkamer waarde,
dan kan de vloerverwarmingspomp aan en lift de woonkamer gewoon weer mee op de warmte.
Hoe regel je de vloerverwarmingspomp? Met een schakelaar die je middels HA aanstuurt? Ik heb een Tado in de woonkamer hangen (waar vloerverwarming is) en een radiatorknop voor boven. Dat werkt prima. Heb nog een radiatorknop die ik eventueel op de vloerwarming kan schroeven, probleem is dat dan de warmte bij de vloerverwarminginstallatie aangehouden wordt, en niet die van de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
Nefit is ook bezig met een opvolger van de Easy: https://www.bosch-easycon...nl/easycontrol/overzicht/
Thermostaat zou dan de kranen kunnen aansturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprk_nl
Thoit schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 12:27:
[...]
Hoe regel je de vloerverwarmingspomp? Met een schakelaar die je middels HA aanstuurt? Ik heb een Tado in de woonkamer hangen (waar vloerverwarming is) en een radiatorknop voor boven. Dat werkt prima. Heb nog een radiatorknop die ik eventueel op de vloerwarming kan schroeven, probleem is dat dan de warmte bij de vloerverwarminginstallatie aangehouden wordt, en niet die van de woonkamer.
idd: schakelaar in HASS.
Het aansturen van de vloerverwarming kan simpelweg middels een kaku of sonoff op de pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-07 23:22
@sprk_nl Slimme oplossing, maar ik werk enerzijds enkel met radiatoren en anderzijds wil ik ook eenvoudig de temperatuur van de woonkamer kunnen laten afkoelen zo nodig. Het mag ook niet te onlogisch worden voor derden om te bedienen.

Eigenlijk zoek ik een soort hardware die rechtstreeks aansturing voor de (opentherm) CV ketel door HA toelaat en ook manueel kan bestuurd worden als er iets fout loopt. Via de zwave TRV's of via touchscreen panel HA kan je dan per kamer temperatuur regelen. Liefst met kant en klaar hardware zodat de kans op dingen die mislopen verkleind (zoals eerder gezegd, hoge wife acceptency factor).

@Thoit Tevreden van de integratie Tado en HA? Aangezien in het slechtste geval iedereen naar die versie 3+ zal gepusht worden wil ik alle automatisaties door HA laten doen zo nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

OMX2000

By any means necessary...

JBS schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:54:
Voor de mensen die een RaspBee op hun Raspberry Pi geprikt hebben voor Zigbee, Hass.io gebruiken en de firmware van de RaspBee willen updaten: De informatie hierover is (wat mij betreft) vrij versnippert beschikbaar en het was een behoorlijke zoektocht hoe dit te doen, dus ik deel hier graag de uiteindelijk te volgen werkwijze:
  • Voeg onderstaande (tijdelijk) toe aan de config.txt van je RPi om een foutmelding in bij een volgende stap te voorkomen:

[...]
  • Log via SSH op poort 22222 op het host OS van Hass.io. Zie ook mijn eerdere post over hoe te werk te gaan met public en private keys in combinatie met PuTTYgen en PuTTY.
  • Voer dit commando uit:
    code:
    1

docker run -it --rm --device=/dev/ttyAMA0 --privileged --cap-add=ALL -v /lib/modules:/lib/modules --entrypoint "/firmware-update.sh" marthoc/hassio-addon-deconz-armhf
  • Volg de stappen (kies voor R voor een RaspBee en vul de gewenste firmware naam in (je krijgt een lijstje met mogelijkheden te zien)
Ik kreeg nog wat errors en een melding die op een error lijkt, maar kennelijk goed nieuws is (no device specified), maar dan begint het daadwerkelijk flashen:

[Afbeelding]

Mijn RaspBee had firmware 26050500 en heb nu geupgrade naar 261F0500.
Deze upgrade lost wat problemen voor me op, tenminste, vooralsnog lijkt het daar sterk op.Bron waar ik uiteindelijk werkende commando's vond: https://community.home-as...t-connect-lights/57143/11
Hoe kom ik bij de config.txt, ik kan de sd card niet bekijken op mijn mac. En ik kan niet inloggen op de host van de docker containers. Maar jij schijnt het wel voorelkaar te hebben

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
painy schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:09:
@sprk_nl Slimme oplossing, maar ik werk enerzijds enkel met radiatoren en anderzijds wil ik ook eenvoudig de temperatuur van de woonkamer kunnen laten afkoelen zo nodig. Het mag ook niet te onlogisch worden voor derden om te bedienen.

Eigenlijk zoek ik een soort hardware die rechtstreeks aansturing voor de (opentherm) CV ketel door HA toelaat en ook manueel kan bestuurd worden als er iets fout loopt. Via de zwave TRV's of via touchscreen panel HA kan je dan per kamer temperatuur regelen. Liefst met kant en klaar hardware zodat de kans op dingen die mislopen verkleind (zoals eerder gezegd, hoge wife acceptency factor).

@Thoit Tevreden van de integratie Tado en HA? Aangezien in het slechtste geval iedereen naar die versie 3+ zal gepusht worden wil ik alle automatisaties door HA laten doen zo nodig.
Ben erg tevreden over Tado. Het neemt bijna geheel weg dat je over de verwarming moet denken. Wilde zelf ook niet afhankelijk zijn van alleen maar Home Assistant. In eerste instantie naar Evohome gekeken, maar dat vond ik erg duur en wat ouderwets ogen.

Enige wat ik nog zou willen hebben is de vloerverwarming kunnen regelen. Ik weet dat je een zoneklep kan aansluiten, en dus de toevoer voor de vloerverwarming dicht kan zetten. Dit wil ik liever niet, en hoop ik op de een of andere manier met de Tado radiator knop op de vloerverwarming te kunnen regelen.

Gisteravond hopelijk de laatste automations uit Home Assistant gesloopt, en nu (als alles werkt) in NodeRed draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprk_nl
painy schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:09:

Ik heb gekozen voor de nest, omdat me dit een API bestuurbare OpenTherm gaf met manuele override.
Bediening van thermostaat is in mijn geval niet meer nodig. Vloerverwarming heeft een redelijk vast programma waarbij ik de vloer niet helemaal laat afkoelen in de winter. Interactie is nauwelijks nodig.
Mijn versie van de Wife gebruikt HASS of de Nest app wat prima werkt icm HASS
Eigenlijk ook maar met mate, omdat veelal is geautomatiseerd.

Om de interactie tussen uw versie van Wife en HASS te optimaliseren,
implementeer de volgende plugins:
- Buienradar met weersverwachting: Daarop baseert de Wife haar CSS
- Post-nl: Zeer belangrijk om op de hoogte te zijn van CSS uitbreiding
- Afvalwijzer: Zodat de Wife haar magic spell kan uitoefenen, en jij de GFT moogt buiten zetten
- NS: Daar heb ik nog niks voor verzonnen, maar geeft wel weer iets om te scrollen. Vinden ze fijn.

Offtopic:
Ik baal er nog steeds sterk van dat (ook de Nest) de temperatuur sensoren heeft geïntegreerd in de controller. Strooi wat temp.sensoren door het huis en gebruik een losstaande controller.
Plak een temp.sensor op de vloer en meet direct de vloer.
Meet hoe sterk de vloer afkoelt en de omgevingstemperatuur en start de brander indien nodig.
Wil je optimaal de vloerverwarming benutten, dan is een slimmer systeem nodig dan alleen een slimme thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OMX2000 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:13:
[...]

Hoe kom ik bij de config.txt, ik kan de sd card niet bekijken op mijn mac. En ik kan niet inloggen op de host van de docker containers. Maar jij schijnt het wel voorelkaar te hebben
Ik draai Hass.io op een Raspberry Pi en heb voor het aanpassen van de config.txt het SD kaartje uit de Raspberry gehaald en in mijn (Windows) computer gestopt. Er zal voor je Mac vermoedelijk wel een tooltje zijn dat het bestandssysteem van de SD kaart kan lezen?

En m.b.t. niet kunnen inloggen op je host, waar gaat dat mis?

[ Voor 5% gewijzigd door JBS op 12-10-2018 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
JBS schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 14:06:
[...]
Ik draai Hass.io op een Raspberry Pi en heb voor het aanpassen van de config.txt het SD kaartje uit de Raspberry gehaald en in mijn (Windows) computer gestopt. Er zal voor je Mac vermoedelijk wel een tooltje zijn dat het bestandssysteem van de SD kaart kan lezen?
Jup: https://www.jeffgeerling....only-osxfuse-and-ext4fuse

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarbij staat in de titel wel 'read-only', voor het aanpassen van je config.txt niet voldoende. Met veel 'onder voorbehoud' wordt er naar https://github.com/alperakcan/fuse-ext2 verwezen voor schrijfrechten.

[ Voor 14% gewijzigd door JBS op 12-10-2018 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heb van de week Home Assistant ook maar geinstalleerd; gewoon om wat mee aan te rommelen en momenteel vooral om te kijken welke statusen ik allemaal kan verzinnen in m'n huidige woning (volgend jaar verhuizen).

Nu heb ik al Unifi als "device_tracker" ingesteld en dit werkt perfect (zie netjes op basis van onze telefoon wanneer we thuis zijn). Echter lijkt t me ook leuk om het aantal "Guest users" te tonen en het huidige Guest wachtwoord te tonen (deze wil ik elke dag/week automatisch wijzigen). In de documentatie verdwaal ik alleen een beetje wat de beste optie is om dit soort dingen te doen. Ik heb een custom component gemaakt met wat dummy waarden en deze toont gewoon direct. Omdat ik de waarden echter (near) "realtime" wil hebben vraag ik me af hoe ik dit moet aanpakken zodat de data die ik uit Unifi haal (daar kan ik de bestaande unifi code voor gebruiken) en dit ook up to date blijft.

Een ander dingetje wat me ook nuttig lijkt is de huidige snelheid van t internet en of de KPN decoders momenteel gebruikt worden, deze dingen kan ik ook uit Unifi halen en zou ik op min of meer dezelfde manier kunnen doen.

Ik heb ervaring met scripting, dat is geen probleem verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand met een raspbee/conbee en deCONZ succesvol de Aqara vibration sensor en/of de Aqara Cube toegevoegd? Ik krijg van beide enkel de battery sensor door in HASS.

In de Phoscon app zie ik van de Cube wel de diverse states, ook in de HASS log zie ik de states voorbij komen. Maar als entiteit wordt ie niet getoond, ook niet als ik de entiteit naam uit de log haal en die gebruik.

De Vibration sensor zie ik in de Phoscon app helemaal niet (wat overigens een bekend punt is zoals hier vermeld https://github.com/dresde...in/wiki/Supported-Devices.
Wel opvallend dat het batterijniveau alle kanten op sprint. Van 91 naar 51 naar 73.

[ Voor 22% gewijzigd door JBS op 12-10-2018 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chamek
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-12-2020
Goedemorgen allemaal, ik wil me graag verder ontwikkelen op het vlak van pyton. En wat zou nou nog leuker zijn dan dit te doen in combinatie met home Assistant. Weten jullie of hier cadeautjes voor zijn om vanaf Scratch Spijt om te leren kennen en dit in combinatie kunnen toepassen bij home Assistant. Dat zal het leren speelser en leuker maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 07:46

defcon84

Multipass?

Voor mensen die voor 15 euro zijn eigen soort Nest willen maken, DrZzs heeft weer een mooie oplossing met een D1mini en wat relays.
Zeker als je, zoals hierboven staat, je nest alleen gebruikt om de CV aan te sturen en HA als controller wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 22:31
defcon84 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:29:
Voor mensen die voor 15 euro zijn eigen soort Nest willen maken, DrZzs heeft weer een mooie oplossing met een D1mini en wat relays.
Zeker als je, zoals hierboven staat, je nest alleen gebruikt om de CV aan te sturen en HA als controller wil gebruiken.
Gaaf, leuk project voor in de winter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:53

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

BlackShadow schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 22:35:
Ik heb een energiemeter welke verbonden is met een Arduino. De Arduino telt de pulsen, rekent om naar Watt en verstuurt deze waarde elke 15 seconden via MQTT.
Ik ik ongeveer hetzelfde maken (in elke kamer een temperatuur sensor, deursensor, weet ik het allemaal). Ik ben vrij nieuw met MQTT. Ik probeer een Arduino via ethernet data te geven aan HASS. Maar dat gaat nog niet helemaal.

Zou je het stukje dat de verbinding opzet willen delen (de rest van de code mag ook, maar die heb ik nog niet nodig/kom ik zelf uit/wil ik toch anders gebruiken)?

Andere nuttige websites zijn ook welkom. Ik kom nu vanalles tegen, maar ik weet niet hoe ik het moet gebruiken icm HASS. Ik ben van plan om de broker van HASS zelf te gebruiken.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Laatst online: 16-09 23:47
JBS schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 19:28:
Iemand met een raspbee/conbee en deCONZ succesvol de Aqara vibration sensor en/of de Aqara Cube toegevoegd? Ik krijg van beide enkel de battery sensor door in HASS.

In de Phoscon app zie ik van de Cube wel de diverse states, ook in de HASS log zie ik de states voorbij komen. Maar als entiteit wordt ie niet getoond, ook niet als ik de entiteit naam uit de log haal en die gebruik.

De Vibration sensor zie ik in de Phoscon app helemaal niet (wat overigens een bekend punt is zoals hier vermeld https://github.com/dresde...in/wiki/Supported-Devices.
Wel opvallend dat het batterijniveau alle kanten op sprint. Van 91 naar 51 naar 73.
Conbee heb ik ook.
Xiaomi button en de IKEA dimmer remote ook, Xiaomi Cube etc gaat allemaal via events en geen entiteiten.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:35

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Zucht, ik heb net gedwongen geupgrade, en loop nu tegen een kennelijk nieuwe auth-optie aan :S Nou ja, optie: verplichting. Ik wil geen gebruikers, profielen of login: ik heb mijn systeem fatsoenlijk gefirewalled en gebruik het alleen lokaal. Het systeem zou nu wel eens door de de vrouw-proof-bodem kunnen zakken...

Hoe heeft de gemiddelde tweaker de authentication nu ingesteld?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:52:
[...]

Ik ik ongeveer hetzelfde maken (in elke kamer een temperatuur sensor, deursensor, weet ik het allemaal). Ik ben vrij nieuw met MQTT. Ik probeer een Arduino via ethernet data te geven aan HASS. Maar dat gaat nog niet helemaal.

Zou je het stukje dat de verbinding opzet willen delen (de rest van de code mag ook, maar die heb ik nog niet nodig/kom ik zelf uit/wil ik toch anders gebruiken)?

Andere nuttige websites zijn ook welkom. Ik kom nu vanalles tegen, maar ik weet niet hoe ik het moet gebruiken icm HASS. Ik ben van plan om de broker van HASS zelf te gebruiken.
Een voorbeeld: ik heb een DHT22-sensor aan een ESP01 gehangen en in de mechanische ventilatiebox geplaatst. Via MQTT worden de temperatuur en luchtvochtigheid doorgegeven:

/Edit: dit is javascript op espruino firmware

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
mqtt:
  broker: JOUW_IP
  client_id: "JOUW_ID"

sensor:
    name: "vent_humidity"
    friendly_name: "Ventilatie luchtvochtigheid"
    state_topic: "home/vent/humidity"
    unit_of_measurement: '%'
    device_class: "humidity"
    name: "vent_temperature"
    friendly_name: "Ventilatie temperatuur"
    state_topic: "home/vent/temperature"
    device_class: "temperature"
    unit_of_measurement: '°C'

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
  var ssid = "JOUW_SSID";
  var pass = "JOUW_PASS";
  var name = "SENSOR_HOSTNAME";

var host = "JOUW_MQTT_HOST";
  var topic_hum  = 'home/vent/humidity';
  var topic_temp = 'home/vent/temperature';

var dht_pin   = D0;
  var prev_hum  = 0;
  var prev_temp = 0;

var mqttInterval = null;

var wifi = require("Wifi");
  wifi.stopAP();
  wifi.setHostname( name );

function reboot() {
    setTimeout( function () { require("ESP8266").reboot(); }, 10000 );
  }

wifi.on('disconnected', function () { reboot(); } );

mqtt = require("https://raw.githubusercontent.com/olliephillips/tinyMQTT/master/tinyMQTT.js").create( host );
  dht  = require("DHT22").connect( dht_pin );

mqtt.on('connected', function () {
    console.log("Verbonden met MQTT-server");

mqttInterval = setInterval( function () {
      dht.read( function (r) {
        curr_hum = r.rh.toString();
        curr_temp = r.temp.toString();

if( curr_hum !== prev_hum )
        {
          console.log( "RH = " + prev_hum + " > " + curr_hum );
          mqtt.publish( topic_hum, curr_hum );
          prev_hum = curr_hum;
        }

if( curr_temp !== prev_temp )
        {
          console.log( "T  = " + prev_temp + " > " + curr_temp );
          mqtt.publish( topic_temp, curr_temp );
          prev_temp = curr_temp;
        }

if( process.memory().free < 500 )
          reboot();
      });
    }, 5000);

});

mqtt.on('error', function (e) { 
    console.log("MQTT-error: ", e);
  });

mqtt.on('disconnected', function () {
    mqttInterval = clearInterval( mqttInterval );
    console.log("Verbinding met MQTT-server verbroken.");

mqtt.client_id = getSerial() + Math.ceil( (Math.random() * 10000) );
    console.log("ID wordt ", mqtt.client_id );

setTimeout( function () { mqtt.connect(); }, 5000 );
  });

E.on('init', function () {
    console.log("Opstarten: verbinden met wifi-netwerk...");
    wifi.connect( ssid, { password: pass }, function (e) {
      if ( e ) {
        reboot();
      } else {
        console.log("Verbonden met wifi.");
        mqtt.connect();
      } }
    );

setTimeout( function () { require("ESP8266").reboot(); }, 1000 * 60 * 60 );
  });

setInterval( function () {
    if( typeof mqttInterval == 'undefined' )
      require("ESP8266").reboot();
  }, 1000 * 60 );

Er zitten nogal wat reboot's in :+ Zodat blijft de sensor verbinding zoeken bij het verdwijnen van de MQTT-broker, wegvallen van de wifi etc. Je wil niet elke dag de MV-box opzoeken en openen...

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 18:15

Vereisten:
- Hoge WAF factor

Ik heb dezelfde situatie en gebruik nu inmiddels bijna drie jaar Honeywell Evohome. Dit bespaart me ongeveer 30-40% op gas, terwijl ik in diezelfde tijd toch ook nog eens twee kinderen heb gekregen. Integratie met Homeassistant is vlekkeloos (via climate component, NIET met Evohome component).

Let wel op dat je een bypass in je CV leidingen opneemt, anders kan je bij een storing je CV of je pomp vervangen...

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Laatst online: 14-09 18:15
JBS schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:54:
[...]

In principe stopt de CV met verwarmen als de doeltemperatuur die op de Nest ingesteld is, (in de kamer waar de Nest hangt) bereikt is. Het feit of de CV stopt met verwarmen wil je in geval van @painy echter niet door de Nest laten bepalen, maar door de temperatuur meter in ruimte waar je wilt verwarmen. HASS zal dan dus moeten bepalen of de CV stopt met warmte leveren, niet de Nest. Hoe stel je dit in op de Nest?

(Ben zelf overigens juist om zone regeling mogelijk te maken, recent overgestapt van Nest naar Tado).
Volgens mij wil je het uitgaan van de ketel juist wel via de Nest doen; voor zover ik weet is er binnen Homeassistant nog geen enkele mogelijkheid om je ketel te laten moduleren (alleen aan/uit) waardoor de efficiëntie van je verwarming naar de knoppen gaat.

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ny-hardcore schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:15:
[...]

Conbee heb ik ook.
Xiaomi button en de IKEA dimmer remote ook, Xiaomi Cube etc gaat allemaal via events en geen entiteiten.
Ah, logisch inderdaad. Voor de Aqara Vibration sensor zie ik echter ook geen events. Iemand die toevallig al in gebruik met deCONZ?

\\Edit: Het is me inmiddels gelukt. Na de sensor nogmaals opnieuw te hebben toegevoegd zie ik wel events voorbij komen. 1007 voor schudden, 1008 voor omlaag verplaatsen en 1009 voor omhoog verplaatsen.

[ Voor 107% gewijzigd door JBS op 14-10-2018 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars Kremers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03:07
Ik kan sinds de update naar 0.80.0 sommige automations niet meer openen en geen nieuwe automations aanmaken via de webinterface. Ervaren jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTish
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Lars Kremers schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 16:59:
Ik kan sinds de update naar 0.80.0 sommige automations niet meer openen en geen nieuwe automations aanmaken via de webinterface. Ervaren jullie dit ook?
Gezien het aantal issues/comments in Github vermoed ik dat ze daar wel een .1 release voor gaan maken;
https://github.com/home-a...me-assistant/issues/17374
https://github.com/home-a...me-assistant/issues/17403

YASH! - Yet Another Smart Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars Kremers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03:07
PTish schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 17:08:
[...]

Gezien het aantal issues/comments in Github vermoed ik dat ze daar wel een .1 release voor gaan maken;
https://github.com/home-a...me-assistant/issues/17374
https://github.com/home-a...me-assistant/issues/17403
Haha dacht even dat het misschien in m'n config zat. Even afwachten dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 22:26
Lovelace is qua UI wel echt een mega verbetering! Eindelijk meer vrijheid om informatie te visualiseren, zoals bijvoorbeeld de OV tijden. Heb een ovapi plugin geschreven die realtime de vertrek informatie toont. Scheelt weer de metro / bus missen in de ochtend. :-)

(Wil hem uiteindelijk ook publiceren als hij verder af is, dus ben op dit moment nog op zoek naar testers. -> DM)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/adRhzNMAiYQ16fP3uO8uxJy6/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain_koek
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:06
Sinds de laatste hue update heb ik regelmatig dat er enkele lampen op onbereibaar springen.
Had dit eerst niet, herkend iemand dit?

Daarnaast, kan home assistant een signaal sterkte per lamp weergeven? Zoja waar? Ik vind nog weinig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thijsmans schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 14:11:
Zucht, ik heb net gedwongen geupgrade, en loop nu tegen een kennelijk nieuwe auth-optie aan :S Nou ja, optie: verplichting. Ik wil geen gebruikers, profielen of login: ik heb mijn systeem fatsoenlijk gefirewalled en gebruik het alleen lokaal. Het systeem zou nu wel eens door de de vrouw-proof-bodem kunnen zakken...

Hoe heeft de gemiddelde tweaker de authentication nu ingesteld?
Wat werkt er niet dan? Vroeg of laat zul je toch naar dit nieuwe systeem toe vermoed ik en zal men het legacy systeem helemaal uitfaseren. Er zitten diverse voordelen aan.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-09 13:47
Sinds vandaag m'n Home Assistant op een RPi3+ ipv een Zero W. Restart gaat stukken sneller: was eerder 10 minuten, nu minder dan 30 seconden ofzo. Ook voor m'n Sonoff's een beter programmeer ding gekocht (https://www.hackerstore.nl/Artikel/258 ipv een van eBay), en dat gaat ineens ook makkelijk! Ik denk dat ik het mezelf een tijd lang te moeilijk heb gemaakt door de verkeerde apparaten te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oeh, HA op een ZeroW was denk ik ook wel pittig....

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:15
martinvdm schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 09:02:
[...]

Wat werkt er niet dan? Vroeg of laat zul je toch naar dit nieuwe systeem toe vermoed ik en zal men het legacy systeem helemaal uitfaseren. Er zitten diverse voordelen aan.
Trusted networks zijn daarvoor dan wellicht de juiste optie, als ie toch niet exposed is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:00

Vereisten:
- Hoge WAF factor

Geen idee of het wat is, maar ik heb eerder dit jaar deze tweet even opgeslagen voor het geval ik er ooit ook nog eens wat mee zou willen. Kijk zelf maar even of het wat is. Het systeem heet 'ELV' van het merk 'MAX!'. Ook op de markt onder de merknamen HomeMatic en EQ3

https://twitter.com/fleaz_/status/1016400389179101192?s=19
https://www.homematic.com/
https://www.elv.de/max-fu...izkoerperthermostate.html
https://www.home-assistant.io/components/homematic/
Ook verkrijgbaar op Amazon DE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

martinvdm schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 09:02:
[...]

Over het uitfaseren: wij gebruikten binnen huis niet de API-key, dus dat zit wel goed :+

Het aanmaken van een gebruiker kostte nogal wat moeite, of bleek zelfs eigenlijk niet mogelijk (kreeg steeds een 500 Internal Server Error terug). Uiteindelijk een nieuwe installatie gedaan en toen kon ik in elk geval een gebruiker aanmaken. Gelukkig is het met één keer inloggen in elk geval voor lange tijd gedaan; ben nog niet opnieuw om een wachtwoord gevraagd.

Uiteindelijk zal ik inderdaad naar trusted_networks gaan. Ik hoop dan wel dat als er maar één gebruiker bestaat, je die niet hoeft te kiezen, maar dat je gewoon automatisch inlogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Cartman! schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:00:
Heb van de week Home Assistant ook maar geinstalleerd; gewoon om wat mee aan te rommelen en momenteel vooral om te kijken welke statusen ik allemaal kan verzinnen in m'n huidige woning (volgend jaar verhuizen).

Nu heb ik al Unifi als "device_tracker" ingesteld en dit werkt perfect (zie netjes op basis van onze telefoon wanneer we thuis zijn). Echter lijkt t me ook leuk om het aantal "Guest users" te tonen en het huidige Guest wachtwoord te tonen (deze wil ik elke dag/week automatisch wijzigen). In de documentatie verdwaal ik alleen een beetje wat de beste optie is om dit soort dingen te doen. Ik heb een custom component gemaakt met wat dummy waarden en deze toont gewoon direct. Omdat ik de waarden echter (near) "realtime" wil hebben vraag ik me af hoe ik dit moet aanpakken zodat de data die ik uit Unifi haal (daar kan ik de bestaande unifi code voor gebruiken) en dit ook up to date blijft.

Een ander dingetje wat me ook nuttig lijkt is de huidige snelheid van t internet en of de KPN decoders momenteel gebruikt worden, deze dingen kan ik ook uit Unifi halen en zou ik op min of meer dezelfde manier kunnen doen.

Ik heb ervaring met scripting, dat is geen probleem verder.
Niemand ervaring met custom add-ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:15
Cartman! schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 22:22:
[...]

Niemand ervaring met custom add-ons?
Helaas nog geen ervaring met het schrijven van een custom component, maar zijn wel wat voorbeelden van toch?
Anders als de API een beetje gedocumenteerd is, zou je wellicht de rest sensor kunnen gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
nehru schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 22:39:
[...]

Helaas nog geen ervaring met het schrijven van een custom component, maar zijn wel wat voorbeelden van toch?
Anders als de API een beetje gedocumenteerd is, zou je wellicht de rest sensor kunnen gebruiken
Het coden om aan de waarden te komen is t probleem niet; eerder als wat voor soort add-on ik dit moet gaan bouwen. Ik kwam bijv dit tegen waar een sensor wordt toegevoegd...ik mis alleen het stukje waar in de config ik dit zou moeten toevoegen. En hoe ik in dat stukje config dan weer custom code zou kunnen aanroepen. Ik wil het aantal guest users gewoon als sensor hebben die elke X tijd blijft updaten zodat ik daar iets mee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cartman! schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 22:56:
[...]

Het coden om aan de waarden te komen is t probleem niet; eerder als wat voor soort add-on ik dit moet gaan bouwen. Ik kwam bijv dit tegen waar een sensor wordt toegevoegd...ik mis alleen het stukje waar in de config ik dit zou moeten toevoegen. En hoe ik in dat stukje config dan weer custom code zou kunnen aanroepen. Ik wil het aantal guest users gewoon als sensor hebben die elke X tijd blijft updaten zodat ik daar iets mee kan doen.
Kun je iets met de developer docs? Home Assistant dev docs
https://developers.home-assistant.io

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Hmmbob schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 07:11:
[...]

Kun je iets met de developer docs? Home Assistant dev docs
https://developers.home-assistant.io
Daar heb ik uitgebreid gekeken maar t wordt me niet duidelijk wat hetgeen moet worden wat ik wil make; is het een custom component, een platform, maak ik gebruik van de device_tracker, een "gewone" sensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
@Cartman!

Heb je de device tracker op basis van de controller draaien?
Daar kun je volgens mij configureren dat er extra data uit de controller moet worden getrokken, zoals 'is_guest' bijvoorbeeld:

https://www.home-assistan...nts/device_tracker.unifi/

Met een script kun je dan over al je devices itereren en een counter ophogen:

Dit is mijn people_home.py uit /config/python_scripts
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
home = 0

people = ["group.A", "group.B", "device_tracker.C", "device_tracker.D" ]

for entity_id in people:
    state = hass.states.get(entity_id)
    if state.state == 'home':
        home = home + 1

hass.states.set('sensor.people_home', home, {
    'unit_of_measurement': 'people',
    'friendly_name': 'People home'
})

Dit script wordt getriggerd door een automation:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
id: update_people_home
alias: update_people_home
trigger:
  platform: time
  minutes: '/15'
action:
  - service: python_script.people_home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Zijn er hier mensen die de Afvalwijzer gebruiken in HA?

Kwam namelijk de volgende module tegen die ik graag zou willen integreren:

https://github.com/xirixiz/home-assistant-config

Echter is mij onduidelijk hoe je custom modules moet importeren.

Wat ik heb gedaan:

1. Pyton script in <config>/python_scripts/ map geplaatst (bron: https://www.home-assistant.io/components/python_script/)
2. In sensor.yaml het volgende geplaatst:
platform: mijnafvalwijzer
postcode: !secret afvalwijzer_postcode
huisnummer: !secret afvalwijzer_huisnummer
toevoeging: !secret afvalwijzer_toevoeging
3. HA meerdere malen herstart

Helaas krijg ik de foutmelding dat hij de sensor niet herkend. Iemand die mij op weg kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thoit schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 09:34:
Zijn er hier mensen die de Afvalwijzer gebruiken in HA?

Kwam namelijk de volgende module tegen die ik graag zou willen integreren:

https://github.com/xirixiz/home-assistant-config

Echter is mij onduidelijk hoe je custom modules moet importeren.

Wat ik heb gedaan:

1. Pyton script in <config>/python_scripts/ map geplaatst (bron: https://www.home-assistant.io/components/python_script/)
2. In sensor.yaml het volgende geplaatst:
platform: mijnafvalwijzer
postcode: !secret afvalwijzer_postcode
huisnummer: !secret afvalwijzer_huisnummer
toevoeging: !secret afvalwijzer_toevoeging
3. HA meerdere malen herstart

Helaas krijg ik de foutmelding dat hij de sensor niet herkend. Iemand die mij op weg kan helpen?
Het .py bestand zet je in /config/custom_components/sensor/mijnafvalwijzer.py.
Check vervolgens via het states overzicht in HASS welke sensoren er voor jou zijn, die voeg je vervolgens toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
JBS schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 09:45:
[...]
Het .py bestand zet je in /config/custom_components/sensor/mijnafvalwijzer.py.
Check vervolgens via het states overzicht in HASS welke sensoren er voor jou zijn, die voeg je vervolgens toe.
Helaas komt er geen nieuwe sensor bij. Heb exact de stappen gevolgd. In de logging zie ik ook geen meldingen over het script voorbijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thoit schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:08:
[...]

Helaas komt er geen nieuwe sensor bij. Heb exact de stappen gevolgd. In de logging zie ik ook geen meldingen over het script voorbijkomen.
Op de site van Afvalwijzer zie je op basis van jouw postcode wel ophaaldagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
JBS schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:18:
[...]
Op de site van Afvalwijzer zie je op basis van jouw postcode wel ophaaldagen?
Yes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:17
Ik heb daar een eenvoudige scrape voor draaien (ook nier uit het topic). Scheelt weer een extra python file en het werkt prima
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
- platform: template
  sensors:
    afval:
      friendly_name: "Afval vandaag"
        {% if is_state('sensor.afval_datum', 'vandaag') %}
          {{states.sensor.afval_soort.state}}
        {% else %}
          Geen
        {% endif %}

- platform: scrape
  resource: http://www.mijnafvalwijzer.nl/nl/1234AB/123/
  name: Afval datum
  select: ".firstDate"
  scan_interval: 21600

name: Afval soort
  select: ".firstWasteType"

Met bijpassende notificatie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
# garbage notifications
- id: GarbageNotification
  trigger:
    at: '08:00:00'
  condition:
    condition: state
    entity_id: sensor.afval_datum
    state: 'vandaag'
  action:
    - service: notify.telegram
      data_template:
        message: "Vandaag word {{states.sensor.afval_soort.state}} opgehaald"

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
RudolfR schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 08:03:
@Cartman!

Heb je de device tracker op basis van de controller draaien?
Daar kun je volgens mij configureren dat er extra data uit de controller moet worden getrokken, zoals 'is_guest' bijvoorbeeld:

https://www.home-assistan...nts/device_tracker.unifi/

Met een script kun je dan over al je devices itereren en een counter ophogen:

Dit is mijn people_home.py uit /config/python_scripts
<snip>

Dit script wordt getriggerd door een automation:
<snip>
Ah, dus ik kan gewoon losse scripts toevoegen om iets te doen met de state van andere apparaten. Ik kan dus ook daar een custom script maken die de activiteit van bijv de KPN iTV ontvangers omzet naar "in gebruik" of "niet in gebruik"

Wat ik me wel afvraag met dit is het volgende: als ik ook m'n 2e (guest) network laat scannen dmv unifi device_tracker dan zal HA automatisch al die clients gaan tonen op t dashboard als device en dat wil ik niet, hoe voorkom ik dat? Ik ga niet elke guest die t huis in komt willen toevoegen onder "known_devices" met tracking disabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er meer mensen die Telegram gebruiken voor het versturen van berichten vanuit HASS?
Naar individuele Telegram gebruikers lukt het me om berichten te sturen, naar een groep echter niet.

Ik twijfel of dit te maken heeft met onjuiste ID van de Telegram groep, deze heb ik uit de adresbalk van Telegram Web gehaald:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FeTvSJp.png

De elders gevonden methode om chat ID via https://api.telegram.org/bot**YourBOTToken**/getUpdates op te vragen krijg ik met geen mogelijkheid voor elkaar, telkens levert dit enkel onderstaande op:
{"ok":true,"result":[]}
Iemand meer succes met versturen van een bericht naar een Telegram groep (met daarin de aangemaakte Telegram bot)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:29
JBS schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:00:
Zijn er meer mensen die Telegram gebruiken voor het versturen van berichten vanuit HASS?
Naar individuele Telegram gebruikers lukt het me om berichten te sturen, naar een groep echter niet.

Ik twijfel of dit te maken heeft met onjuiste ID van de Telegram groep, deze heb ik uit de adresbalk van Telegram Web gehaald:

[Afbeelding]

De elders gevonden methode om chat ID via https://api.telegram.org/bot**YourBOTToken**/getUpdates op te vragen krijg ik met geen mogelijkheid voor elkaar, telkens levert dit enkel onderstaande op:
[...]
Iemand meer succes met versturen van een bericht naar een Telegram groep (met daarin de aangemaakte Telegram bot)?
Stuur een bericht in de groepsapp waar de bot inzit, als je daarna die link nog een keer refresh zie je die er bij staan. Even zoeken in de code naar chat_id.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PTish
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Betreft afvalwijzer, helaas was mijn gemeente daar niet in beschikbaar. Ik heb vervolgens gewoon een Google Calendar aangemaakt en daarin alle data vermeld. Vervolgens lees ik deze Google Calendar uit in HA.

Kost even een momentje om op te zetten, maar dan is dat probleem ook getackled.

YASH! - Yet Another Smart Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Cartman! schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:41:
[...]
Ah, dus ik kan gewoon losse scripts toevoegen om iets te doen met de state van andere apparaten. Ik kan dus ook daar een custom script maken die de activiteit van bijv de KPN iTV ontvangers omzet naar "in gebruik" of "niet in gebruik"
Hoe wil je dat doen dan, op basis van de actuele bandbreedte?
Of gaan ze wel gewoon uit als ze niet in gebruik zijn (en worden ze daardoor dus ook onbereikbaar)
Cartman! schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:41:
[...]

Wat ik me wel afvraag met dit is het volgende: als ik ook m'n 2e (guest) network laat scannen dmv unifi device_tracker dan zal HA automatisch al die clients gaan tonen op t dashboard als device en dat wil ik niet, hoe voorkom ik dat? Ik ga niet elke guest die t huis in komt willen toevoegen onder "known_devices" met tracking disabled.
Ja, standaard zul je dat gedrag zien.

Misschien kun je een eenvoudige wijziging doen zodat er een simpel tellertje wordt bijgehouden in het component zelf, maar via welk object dat dan beschikbaar wordt in HA weet ik niet.

https://github.com/home-a...s/device_tracker/unifi.py

Op zich wel een leuke toevoeging om je automations aan te passen aan de aanwezigheid van gasten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zandpad schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:05:
[...]

Stuur een bericht in de groepsapp waar de bot inzit, als je daarna die link nog een keer refresh zie je die er bij staan. Even zoeken in de code naar chat_id.
Die werkwijze lees ik inderdaad overal, maar helaas wordt er niets getoond behalve de output uit mijn vorige bericht. Ook niet na opnieuw toevoegen van de bot en meerdere berichten in die groep verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
JBS schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:22:
[...]
Die werkwijze lees ik inderdaad overal, maar helaas wordt er niets getoond behalve de output uit mijn vorige bericht. Ook niet na opnieuw toevoegen van de bot en meerdere berichten in die groep verder.
Heb je de bot wel gestart? /start, daarna nog een keer kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
RudolfR schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:20:
[...]

Hoe wil je dat doen dan, op basis van de actuele bandbreedte?
Of gaan ze wel gewoon uit als ze niet in gebruik zijn (en worden ze daardoor dus ook onbereikbaar)
Op basis van bandbreedte ja; als de boxes in stand-by staan is het apparaat gewoon bereikbaar en alle http endpoints ook dus daarmee valt t niet te achterhalen lijkt t.

Zal eens kijken of ik een gewone automatisch kan maken op basis van unifi library die de device tracker gebruikt zodat ik t zonder device tracker kan doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Cartman! op 15-10-2018 12:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
PTish schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:10:
Betreft afvalwijzer, helaas was mijn gemeente daar niet in beschikbaar. Ik heb vervolgens gewoon een Google Calendar aangemaakt en daarin alle data vermeld. Vervolgens lees ik deze Google Calendar uit in HA.

Kost even een momentje om op te zetten, maar dan is dat probleem ook getackled.
Ben zelf nu aan het klooien met Avalex (regio Delft, Rijswijk, Voorburg, Leidschendam). De website blijkt te werken met een rest-achtige API dus die kan ik aanspreken om de ophaalmomenten te achterhalen. Check dus even als je afvalorganisatie niet is aangesloten op afvalwijzer, of je alsnog niet vanuit de site iets kan achterhalen. Meestal krijg je dan namelijk meer informatie dan alleen de iCal informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
ymoona schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:11:
Ik heb daar een eenvoudige scrape voor draaien (ook nier uit het topic). Scheelt weer een extra python file en het werkt prima
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
- platform: template
  sensors:
    afval:
      friendly_name: "Afval vandaag"
        {% if is_state('sensor.afval_datum', 'vandaag') %}
          {{states.sensor.afval_soort.state}}
        {% else %}
          Geen
        {% endif %}

name: Afval datum
  select: ".firstDate"

name: Afval soort
  select: ".firstWasteType"

Met bijpassende notificatie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
# garbage notifications
- id: GarbageNotification
  trigger:
    at: '08:00:00'
  condition:
    condition: state
    entity_id: sensor.afval_datum
    state: 'vandaag'
  action:
    - service: notify.telegram
      data_template:
        message: "Vandaag word {{states.sensor.afval_soort.state}} opgehaald"
Die had ik inderdaad voorbij zien komen. Maar wil het liefste via de custom module voor elkaar krijgen. Daar zitten wat meer functies in zo te zien. Mocht ik dat in de toekomst nog een keer moeten doen, weet ik hoe ik met custom modules om moet gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zandpad schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:23:
[...]

Heb je de bot wel gestart? /start, daarna nog een keer kijken.
Zojuist de bot nogmaals opnieuw aan de groep toegevoegd; '/start' en '/start @botnaam' en daarna een bericht gestuurd in de groep, maar https://api.telegram.org/botXXXXX/getUpdates blijft enkel '{"ok":true,"result":[]}' geven. Enig idee wat ik over het hoofd zie?

[ Voor 4% gewijzigd door JBS op 15-10-2018 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
JBS schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:50:
[...]
Zojuist de bot nogmaals opnieuw aan de groep toegevoegd; '/start' en '/start @botnaam' en daarna een bericht gestuurd in de groep, maar https://api.telegram.org/botXXXXX/getUpdates blijft enkel '{"ok":true,"result":[]}' geven. Enig idee wat ik over het hoofd zie?
Ik ben het even aan het testen met mijn bot, zelfde resultaat nu. Van de week werkte het wel, mogelijk ligt de bot api er even uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zandpad schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:53:
[...]

Ik ben het even aan het testen met mijn bot, zelfde resultaat nu. Van de week werkte het wel, mogelijk ligt de bot api er even uit?
Gisteren lukte het overigens ook niet, maar wel goed om te horen dat 't niet alleen bij mij niet gaat zoals verwacht.
Wanneer je nu al succesvol berichten verstuurt naar een groep, zou je dan willen checken of het ID dat je in HASS gebruikt overeenkomt met het nummer dat je in de URL ziet wanneer je de groep opent in Telegram Web?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
JBS schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:03:
[...]
Gisteren lukte het overigens ook niet, maar wel goed om te horen dat 't niet alleen bij mij niet gaat zoals verwacht.
Wanneer je nu al succesvol berichten verstuurt naar een groep, zou je dan willen checken of het ID dat je in HASS gebruikt overeenkomt met het nummer dat je in de URL ziet wanneer je de groep opent in Telegram Web?
Dat nummer komt overeen, ware het niet dat hij via de goede manier een negatief getal geeft en via web access hetzelfde getal maar dan positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zandpad schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:07:
[...]

Dat nummer komt overeen, ware het niet dat hij via de goede manier een negatief getal geeft en via web access hetzelfde getal maar dan positief.
Thanks. Heb nu dat nummer uit de URL met minteken ervoor opgenomen in HASS, en dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Laatst online: 20:38
Ik kan in ieder geval bevestigen dat de bot API gewoon werkt.
Vandaag nog een melding gehad dat ik van huis was en mijn PC uit gezet (staat ook uit)

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:24

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Zijn hier nog mensen die camera's via het ffmpeg platform hebben aangesloten?

Bij mij doet na een update van een paar weken geleden niets het meer:
  • Geen statische plaatjes / snapshots
  • Geen streaming beelden
Dit begint behoorlijk irritant te worden.
Zomaar terug gaat niet omdat de database inmiddels ook gewijzigd is, dus dan moet ik alles weer opnieuw gaan inregelen...

Op het forum is geen oplossing te vinden. En het issue hierover (https://github.com/home-a...me-assistant/issues/15403) wordt maar niet opgelost / opgepakt...

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:58

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Een ietwat onhandige actie met de motionEyeOs addon zorgde voor een volledige meltdown van m'n HA. :X

Gelukkig heb ik direct in het begin automatische snapshots ingericht en kon ik vrij eenvoudig herstellen. Wel plotseling overgestapt van Resion naar HassOS dus dat was even wat meer onderzoeken omtrent netwerkconfiguratie maar is allemaal gelukt. :D

Fijn systeempje hoor!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Laatst online: 16-09 23:47
Vandaag het alarm in ons nieuwe huis omgebouwd naar een http://konnected.io alarm.

Grappig project. Nu nog de 3 keypads bij de deuren vervangen door kleine tablets of ESP met touch screen.. :)

Hoop de bewegingssensors van het alarm ook te kunnen gebruiken voor automation van lichten ofzo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mIuNrf9eAR1ZPFBgHtfaOxD3/thumb.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door ny-hardcore op 16-10-2018 01:18 ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Laatst online: 21:55
mithras schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:38:
[...]
Ben zelf nu aan het klooien met Avalex (regio Delft, Rijswijk, Voorburg, Leidschendam). De website blijkt te werken met een rest-achtige API dus die kan ik aanspreken om de ophaalmomenten te achterhalen. Check dus even als je afvalorganisatie niet is aangesloten op afvalwijzer, of je alsnog niet vanuit de site iets kan achterhalen. Meestal krijg je dan namelijk meer informatie dan alleen de iCal informatie.
Kan je dit delen als het gelukt is?? Ik woon in Delft, dus kan het ook wel gebruiken :D Dan ook nog koppelen aan de bakken zelf, zodat ik een melding krijg als ik de bak echt vergeten ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
Mars Warrior schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 18:23:
Zijn hier nog mensen die camera's via het ffmpeg platform hebben aangesloten?

Bij mij doet na een update van een paar weken geleden niets het meer:
  • Geen statische plaatjes / snapshots
  • Geen streaming beelden
Twee stuks. Statisch en streams werken...

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:13
Heeft iemand hier toevallig ervaring met de Broadlink RM Pro of de RM Mini3?,
Vooral de RM mini is wel een voordelig alternatief voor de Harmony Hub.
Ik heb al wel wat reviews en wat topics gezien en het blijkt allemaal wel goed te werken.
Zit alleen even te twijfelen wat nog meer de voordelen zullen zijn voor een Harmony Hub.
Ik vond het ook nogal wat om hiervoor een nieuw topic aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:24

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Taigu schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:27:
[...]

Twee stuks. Statisch en streams werken...
En met welke versie van HA werk jij? En wat voor soort camera's?

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ma3d1um
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:48
Ik gebruik de Mini3 om mijn oude versterker (zonder netwerk) te schakelen. Werkt vlekkeloos, maar de Mini3 moet er wel voor staan, net zoals de IR-afstandsbediening van de versterker zelf -- dat is wel een beetje irritant.
Overigens had ik achteraf gewoon de RM Pro moeten kopen, dan had ik ook nog mijn paar overgebleven 433mhz schakelaars kunnen bedienen.
thespeed schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:44:
Vooral de RM mini is wel een voordelig alternatief voor de Harmony Hub.
Ik heb al wel wat reviews en wat topics gezien en het blijkt allemaal wel goed te werken.
Zit alleen even te twijfelen wat nog meer de voordelen zullen zijn voor een Harmony Hub.
Ik vond het ook nogal wat om hiervoor een nieuw topic aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
Mars Warrior schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:13:
[...]

En met welke versie van HA werk jij? En wat voor soort camera's?
0.79.3. SZNeo Coolcam en EScam QD520.

code:
1
2
3
4
camera:
  - platform: ffmpeg
    name: ESCam QD520
    input: -rtsp_transport tcp -i rtsp://192.168.xx.xx/user=xxxx_password=xxxx_channel=1_stream=0.sdp

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 11:37
Ik heb 2 vragen over Node-Red icm Hassio

1. Weet iemand hoe je de juiste time zone in Node-Red instelt?
Ik heb in de configuration.yaml van Home Assistant "time_zone: Europe/Amsterdam" gezet. En in de logs van Home Assistant staan nu de juiste tijden.
Alleen Node-Red gebruikt UTC volgens mij. Dus ik moet alle acties nu 2 uur vroeger instellen dan dat ik ze eigenlijk uitgevoerd zou willen hebben,

2. De entities ID's van devices die ik toevoeg nadat ik Node-Red geïnstalleerd heb, worden niet automatisch aangevuld als ik bv een state node aanmaak.
De flows / sequence werken wel gewoon als de entitiy ID handmatig invul.

NB. Ik weet niet of het van belang is, maar heb Node-Red geïnstalleerd als addon in Hassio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:24
Even vraag tussen door, wie is er nu ook op het tweakers event bij Schuberg Philis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gri-
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
thespeed schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:44:
Ik gebruik een RM mini3 voor mijn TV: aan/uit. Daarnaast ook voor mijn receiver: aan/uit, volume aanpassen en inputs wisselen.
Het werkt allemaal prima, ook in combinatie met home assistant.
Je moet wel een beetje opletten waar het apparaatje staat, al moet ik wel zeggen dat het mij positief meeviel qua bereik :)
Pagina: 1 ... 70 ... 165 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Tip: Gebruik http://www.yamllint.com/ om je YAML-code te valideren! Kan een hoop zoekwerk schelen waarom iets niet werkt.
Wel even opletten dat je er geen privégegevens (wachtwoorden e.d.) in zet, het blijft een 3rd party website

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.