Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:24

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Taigu schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:31:
[...]

0.79.3. SZNeo Coolcam en EScam QD520.

code:
1
2
3
4
camera:
  - platform: ffmpeg
    name: ESCam QD520
    input: -rtsp_transport tcp -i rtsp://192.168.xx.xx/user=xxxx_password=xxxx_channel=1_stream=0.sdp
Dankjewel. Ik heb nu geupgrade naar 0.80.1, maar dat helpt nog helemaal niks. Blijf timeouts krijgen.
Zag nu wel een andere foutmelding in de log bij het starten van de camera component:
code:
1
2
3
4
/usr/src/app/homeassistant/components/camera/ffmpeg.py:35: RuntimeWarning: coroutine 'FFmpegManager.async_run_test' was never awaited

if not hass.data[DATA_FFMPEG].async_run_test(config.get(CONF_INPUT)):

Lijkt dus alsof een functie direct wordt aangeroepen, ipv vanuit een await <function> aanroep. Klinkt een beetje vreemd, want dat zou dan iedereen moeten hebben lijkt me.

Ik draai alles vanuit Docker overigens.

[ Voor 12% gewijzigd door Mars Warrior op 16-10-2018 16:32 ]

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
kepler schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:45:
[...]
Dan ook nog koppelen aan de bakken zelf, zodat ik een melding krijg als ik de bak echt vergeten ben :P
Dan moet je de bakken presence detection geven :D En direct een alarm inschakelen om (in mijn geval) maandag 6:00 's ochtends als je het bent vergeten 8)

Ja zal het hier delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 07:40
vandaag een slimme meter gekregen, maar eens uitzoeken wat ik daar mee zou kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zoeperman schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 20:20:
vandaag een slimme meter gekregen, maar eens uitzoeken wat ik daar mee zou kunnen :)
Ik gebruik DSMR reader zet dit met mqtt door naar HA. Erg blij mee.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apipa
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 12:04
Zijn er meerdere mensen hier die de Tado thermostaat kwijt zijn na de 0.80.1 update? Ik heb nog wel controle over het warm water maar het instellen van de verwarming kan niet meer..

Laat maar, ik had hem in een groep gezet en dan staat hij inderdaad niet meer onder climate 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Apipa op 16-10-2018 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:04

Tim Schuhmacher

abasios

Goede lijst met resources: https://www.awesome-ha.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:13
RandyLemaire schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:19:
Ik gebruik de Mini3 om mijn oude versterker (zonder netwerk) te schakelen. Werkt vlekkeloos, maar de Mini3 moet er wel voor staan, net zoals de IR-afstandsbediening van de versterker zelf -- dat is wel een beetje irritant.
Overigens had ik achteraf gewoon de RM Pro moeten kopen, dan had ik ook nog mijn paar overgebleven 433mhz schakelaars kunnen bedienen.
gri- schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:57:
[...]

Ik gebruik een RM mini3 voor mijn TV: aan/uit. Daarnaast ook voor mijn receiver: aan/uit, volume aanpassen en inputs wisselen.
Het werkt allemaal prima, ook in combinatie met home assistant.
Je moet wel een beetje opletten waar het apparaatje staat, al moet ik wel zeggen dat het mij positief meeviel qua bereik :)
Bedankt voor jullie reactie.
Ik ga hier even over nadenken wat slim is.
Denk dat nog een kastje in het zicht de WAF factor niet overleefd :9
Alhoewel het wel een vele goedkopere optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teeuwj
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 07:26
Wie kan me helpen ?
Ik heb twee sensoren die ik zicht baar wil hebben in de love lace skin :
- platform: mqtt
state_topic: "dsmr/reading/electricity_currently_delivered"
unit_of_measurement: "kW"
force_update: true
name: Huidig verbruik

- platform: mqtt
state_topic: "dsmr/reading/extra_device_delivered"
unit_of_measurement: "m3"
force_update: true
name: Gasstand MQTT
Hoe krijg ik deze nettjes in ee senor card ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
Iets raars ontdekt aan de Xiaomi Aqara deursensoren. Ik kan namelijk de batterij status niet uitlezen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mxyvNyftuomZGuXlyRQstLek/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3pmvFQr4hKHaKkd4mW9qhyx8/medium.png

Ik maak gebruik van de Elelabs Zigbee USB adapter, niet van de Xiaomi hub. Maar dat zou daar toch niet mee te maken kunnen hebben? Tevens heb ik 4 Aqara sensoren, en die geven allemaal geen batterij percentage weer. Heb er 2 al eens opnieuw toegevoegd, zonder resultaat. Iemand een idee hoe ik dit toch kan uitlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:50
@Thoit

Ik heb mijn Aqara deursensor gekoppeld via Deconz Raspbee en heb weldegelijk een batterij-niveau (95%).
Misschien ontbreekt het aan volledige ondersteuning voor de sensor bij Elelabs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
RudolfR schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:35:
@Thoit

Ik heb mijn Aqara deursensor gekoppeld via Deconz Raspbee en heb weldegelijk een batterij-niveau (95%).
Misschien ontbreekt het aan volledige ondersteuning voor de sensor bij Elelabs?
Ik dacht eerst dat de sensor zelf de ondersteuning niet heeft. Maar een collega die Openhab gebruikt zei dat hij wel degelijk de batterij percentage kon uitlezen. Dus ben verder gaan zoeken en zijn inderdaad mensen die de batterij status kunnen uitlezen. Zou het dan toch een beperking van de stick zijn? Ik ga de fabrikant eens een mail sturen, kijken wat die zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
teeuwj schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:20:
Wie kan me helpen ?
Ik heb twee sensoren die ik zicht baar wil hebben in de love lace skin :

[...]

Hoe krijg ik deze nettjes in ee senor card ?
Wat lukt je niet met behulp van de handleiding? Kunnen we van daaruit verder helpen :)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
NoFate schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:40:
[...]

hierzo :)
cameras en google agenda heb ik wel geen pics van gemaakt :)
maar in die tab zie je al mij cameras binnenhuis , oftewel, die agenda is een volledige frame van onze gmail agenda
en achterliggend heb ik wel nog een 20 tal automations ingesteld, die je niet ziet in het front view
bv => als ik mijn alarm aan / uit zet wanneer ik het het huis verlaat, dan zet HA mijn cameras in motion detection, als de radio / tv nog zou aan staan, dan zet hij deze ook uit, alle lichten uit etc ...
elke dinsdag / donderdag zet die mijn roborock aan voor bepaalde zones te stofzuigen

https://www.dropbox.com/s/19y0zq1arifg3te/1.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/a71vdyxaaix3odv/2.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/guc0xq0p93v0ac0/3.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/pkvvi74f7tzk318/5.JPG?dl=0

echt superhandig allemaal :)
Ik ben wel benieuwd hoe je die Spotify erin heb gehangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:50

dof

Thoit schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:29:
Iets raars ontdekt aan de Xiaomi Aqara deursensoren. Ik kan namelijk de batterij status niet uitlezen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik maak gebruik van de Elelabs Zigbee USB adapter, niet van de Xiaomi hub. Maar dat zou daar toch niet mee te maken kunnen hebben? Tevens heb ik 4 Aqara sensoren, en die geven allemaal geen batterij percentage weer. Heb er 2 al eens opnieuw toegevoegd, zonder resultaat. Iemand een idee hoe ik dit toch kan uitlezen?
Probeer eens een paar keer het reset knopje (van de sensor) in te drukken (1 of 2 seconde). Dat hielp me bij Zigbee2Mqtt.

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
dof schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 16:19:
[...]

Probeer eens een paar keer het reset knopje (van de sensor) in te drukken (1 of 2 seconde). Dat hielp me bij Zigbee2Mqtt.
Reeds gedaan :) Er waren namelijk 2 sensoren die ineens niet reageerden, dus heb ze maar opnieuw toegevoegd. Zelfde resulaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:00
barrymossel schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:47:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe je die Spotify erin heb gehangen?
Zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
0.80.2 ist da:
Release 0.80.2 - October 17
  • Lovelace: Fix glance icon not updating
  • Fix: Connection pool of Request object is smaller than optimal value (8 ) (@Anonym-tsk - #17483) (telegram_bot docs)
  • Blink update - fixes #17316 (@fronzbot - #17538) (blink docs) (alarm_control_panel.blink docs) (binary_sensor.blink docs) (camera.blink docs) (sensor.blink docs)
  • Home Assistant Cloud: Add another 3 days leeway to give time for payment processing times (@balloob - #17542) (cloud docs)

[ Voor 5% gewijzigd door Hmmbob op 17-10-2018 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thoit schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:29:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hoewel ik in jou afbeelding wel zie dat het een sensor is lijken er wel issues te zijn waarbij de Xiaomi icm elelabs een switch aanmaakt ipv sensor, zie https://github.com/home-a...me-assistant/issues/15003

Verder lijkt een maandje geleden eea gedaan te zijn: https://github.com/home-assistant/home-assistant/pull/16384

Ik denk dat het eerder aan de rechtstreekse ZHA implementatie ligt, waar je met de Elelabs en ook de HUSBZB adapters gebruik van maak in tegenstelling tot bijv Deconz en zigbee2mqtt. Die maken gebruik van ee API of MQTT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teeuwj
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 07:26
Hmmbob schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:09:
[...]

Wat lukt je niet met behulp van de handleiding? Kunnen we van daaruit verder helpen :)
Werkt inmiddels , heb de Lovelace Migration add on geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Laatst online: 20-09 07:40
martinvdm schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 20:55:
[...]

Ik gebruik DSMR reader zet dit met mqtt door naar HA. Erg blij mee.
heb je daar weer een losse pi voor draaien?
en zelf kabeltje gemaakt of gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zoeperman schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 20:27:
[...]

heb je daar weer een losse pi voor draaien?
en zelf kabeltje gemaakt of gekocht :)
Nee ik heb alles in docker draaien. Gebruik dus DSMR reader in een docker container. De host is aangesloten met een p1 naar usb kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Wat is het voordeel van DSMR reader ten opzichte van de USB <~> P1 direct aan Home Assistant te linken, via het beschikbare component?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
dicespark schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 21:58:
Wat is het voordeel van DSMR reader ten opzichte van de USB <~> P1 direct aan Home Assistant te linken, via het beschikbare component?
Met de DSMR reader heb je

1. een goede backup van je gegevens
2. meer mogelijkheden tot het direct uitvoeren van data (bv. verbruik per dag, kosten per dag). Dan hoef je dat in HASS niet meer te doen.
Ook ik heb een DSMR container binnen Docker draaien, ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Laatst online: 15-09 21:49

CodeIT

Code IT

Even een crosspost uit het Google Home topic. Mijn integratie met Google Assistant werkt nu goed in het Nederlands. Zinnen als "Zet lampen woonkamer aan" en "Dim eetkamer naar 50%" worden herkend en uitgevoerd. Omdat ik net heb geupgrade naar Hass 80.2 moest ik Google Assistant opnieuw koppelen, misschien heeft dat er iets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
M’n HomeAssistant was stervende, en volgens mij heb ik hem weer levend gekregen. De volgende melding kreeg ik: Error in database connectivity: (sqlite3.OperationalError) database or disk is full (Background on this error at: http://sqlalche.me/e/e3q8). Hierdoor de home-assistant_v2.db database weggegooid en het systeem herstart. Daarna kon ik gelijk de nieuwe update installeren. Helaas deed NodeRed nog steeds niks, gelukkig was dat ook eenvoudig verholpen door de Add-on opnieuw te installeren.

Ben toch aan het kijken om het geheel in Docker op een NAS te gaan draaien i.p.v. de RPI. Heb het idee dat het kaartje het zwaar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Nou met name het script achter die kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:00
barrymossel schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:38:
[...]

Nou met name het script achter die kaart.
Ah, zeg dat dan! ;)

Die heb ik hier voorbij zien komen: https://community.home-as...ify-playlist-player/22491

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 07:46

defcon84

Multipass?

CodeIT schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 22:47:
Even een crosspost uit het Google Home topic. Mijn integratie met Google Assistant werkt nu goed in het Nederlands. Zinnen als "Zet lampen woonkamer aan" en "Dim eetkamer naar 50%" worden herkend en uitgevoerd. Omdat ik net heb geupgrade naar Hass 80.2 moest ik Google Assistant opnieuw koppelen, misschien heeft dat er iets mee te maken.
Ah ik kan nu ook nederlands aanduiden voor mijn Google Home, dat kon een paar dagen geleden nog niet _/-\o_
Straks thuis eens testen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Herkent iemand 't feit dat bij het openen van HASS vaak deze melding verschijnt en dat HASS pas daadwerkelijk getoond wordt nadat je op RETRY klikt? Dit gebeurt bij mij regelmatig op mobiel maar ook op desktop.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/67XmcFE.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dicespark schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 21:58:
Wat @koelkast al schrijft maar mijn ervaring is ook dat als je rechstreeks naar HA gaat dit serieus veel sensor data genereert dat mijn HA db ech zowat vertienvoudigde. Via DSMR reader gaat dit stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Versie 0.80.3 is uit, maar er staan nog geen releasenotes online. Op github is weer een fix aan de frontend te vinden voor de automations...

[ Voor 21% gewijzigd door Hmmbob op 18-10-2018 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gri-
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
0.80 is voor mij nog geen succes (ook .1 en .2 gaven problemen), ben voor nu maar even terug gegaan naar 0.79.3

Problemen:
- het hoofd tabblad qua frontend gaf op mijn laptops helemaal geen thuis, op mobiel waren de badges er niet
- na een onbepaalde tijd gingen de binary ping sensors kapot
- verder nog wat random errors in de logs

Nog niet eerder zo meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 09:07
Beste mede tweakers,

Ik ben aan de slag gegaan met hass.io en mijn RF Transmitter - 434MHz . Ooit heb ik deze tutorial geschreven: https://myrpi.nl/60.html maar nu wil ik voor de buurman (en mijzelf) iets maken wat wat meer grafisch is.

In theorie moet het makkelijk zijn want mijn Kaku schakelaars kunnen verschillende signalen leren. Maar die moeten wel het goede protocol zijn lijkt me. Dus ik heb twee vragen:

* Heeft er uberhaupt iemand ooit via hass.io (het hele OS op de RPi) direct een RF Transmitter - 434MHz aangestuurd (dus niet via zo'n duur tussen apparaat wat ik steeds tegenkom?
* Als dit niet direct kan, dan kan het vrijwel zeker via Pilight. Maar, heeft er iemand wel een Pilight op hass.io geïnstalleerd?

Hass.io is blijkbaar HA in een docker op ResinOS, ik zou daar ook nog een Pilight docker op kunnen zetten, iemand daar ervaring mee?

Alvast bedankt,

Freek
Wie kan mij helpen?

[ Voor 8% gewijzigd door teek2 op 18-10-2018 21:32 . Reden: opmerking over docker erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
Thoit schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:02:
M’n HomeAssistant was stervende, en volgens mij heb ik hem weer levend gekregen. De volgende melding kreeg ik: Error in database connectivity: (sqlite3.OperationalError) database or disk is full (Background on this error at: http://sqlalche.me/e/e3q8). Hierdoor de home-assistant_v2.db database weggegooid en het systeem herstart. Daarna kon ik gelijk de nieuwe update installeren. Helaas deed NodeRed nog steeds niks, gelukkig was dat ook eenvoudig verholpen door de Add-on opnieuw te installeren.

Ben toch aan het kijken om het geheel in Docker op een NAS te gaan draaien i.p.v. de RPI. Heb het idee dat het kaartje het zwaar heeft.
Ik heb een usb stickje gekocht en de DB, Log en Zwave log worden nu daarnaar toe geschreven. Tot nu toe werkt de sd kaart daarom nog prima.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmbob schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 18:57:
Versie 0.80.3 is uit, maar er staan nog geen releasenotes online. Op github is weer een fix aan de frontend te vinden voor de automations...
Staat idd vrij snel op docker hub. Had hem al binnen terwijl er nog geen release info op de site staat. Wel op github

[ Voor 9% gewijzigd door martinvdm op 18-10-2018 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 23:47
teek2 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 21:15:
Beste mede tweakers,

Ik ben aan de slag gegaan met hass.io en mijn RF Transmitter - 434MHz . Ooit heb ik deze tutorial geschreven: https://myrpi.nl/60.html maar nu wil ik voor de buurman (en mijzelf) iets maken wat wat meer grafisch is.

In theorie moet het makkelijk zijn want mijn Kaku schakelaars kunnen verschillende signalen leren. Maar die moeten wel het goede protocol zijn lijkt me. Dus ik heb twee vragen:

* Heeft er uberhaupt iemand ooit via hass.io (het hele OS op de RPi) direct een RF Transmitter - 434MHz aangestuurd (dus niet via zo'n duur tussen apparaat wat ik steeds tegenkom?
* Als dit niet direct kan, dan kan het vrijwel zeker via Pilight. Maar, heeft er iemand wel een Pilight op hass.io geïnstalleerd?

Hass.io is blijkbaar HA in een docker op ResinOS, ik zou daar ook nog een Pilight docker op kunnen zetten, iemand daar ervaring mee?

Alvast bedankt,

Freek
Wie kan mij helpen?
Ik zou hier eens naar kijken
https://www.home-assistant.io/components/switch.rpi_rf/

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
PuckStar schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 21:56:
[...]

Ik heb een usb stickje gekocht en de DB, Log en Zwave log worden nu daarnaar toe geschreven. Tot nu toe werkt de sd kaart daarom nog prima.
Dat is inderdaad een goeie. Heb vast nog wel ergens een stick liggen, die ik kan misbruiken :9

Vannacht maakte HA mij trouwens nog vrolijk wakker. Was in de avond aan het spelen met notifications, die niet werkten. HA dacht dat het leuk was om dit enkele uren later in de nacht te gaan doen. Kreeg op een gegeven moment het bericht dat het limiet was bereikt en ik vandaag geen meldingen ontvang 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door Thoit op 19-10-2018 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
teek2 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 21:15:
Tegenwoordig niet meer ResinOS, maar HassOS.
En ja, je kunt ook zelf containers starten:
https://developers.home-a...n/hassio_addon_index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Mijn nieuwe Experia Wifi access points zorgen ervoor dat auto discovery uPNP / IGD vindt. Wanneer ik die koppel krijg ik foutmeldingen. Wanneer ik ze verwijder blijf ik de melding krijgen dat ze weer gevonden worden. Als ik igd bij auto discovery op ignore zet blijven ze gevonden worden. En zelf als ik discovery helemaal uit-comment blijven ze gevonden worden. Iemand een idee waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
JBS schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:20:
Herkent iemand 't feit dat bij het openen van HASS vaak deze melding verschijnt en dat HASS pas daadwerkelijk getoond wordt nadat je op RETRY klikt? Dit gebeurt bij mij regelmatig op mobiel maar ook op desktop.

[Afbeelding]
Bij mij komt dit pas sinds de laatste update (0.80.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
Daar was ik begonnen inderdaad, en die code staat in mijn configuration.yaml. Maar die voorbeeld zijn niet specifiek voor Kaku (tenminste, ik heb ze geprobeerd in te programmeren in mijn stopcontacten maar er gebeurd niets.)

Ik vraag me dus af er hier iemand is die Kaku gebruikt met HA, zonder rfxcom. Hiervoor moet er een driver zijn die Kaku codes kan sturen (Pilight kan het, en met de wiringPi library kan het ook met wat standalone C programmatjes), maar ik probeer zo weinig mogelijk te "hacken", dat is ook lastiger op ResinOS (de basis van hass.io) dan op Raspbian overigens (imho).

Ik denk dat ik niet helemaal hoef uit te zoeken wat mijn remote stuurt, want Kaku kan je trainen met codes (dan wel Kaku specifiek moeten zijn, het juiste "protocol", denk ik).

[ Voor 9% gewijzigd door teek2 op 19-10-2018 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
teek2 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:11:
[...]

Daar was ik begonnen inderdaad, en die code staat in mijn configuration.yaml. Maar die voorbeeld zijn niet specifiek voor Kaku (tenminste, ik heb ze geprobeerd in te programmeren in mijn stopcontacten maar er gebeurd niets.)

Ik vraag me dus af er hier iemand is die Kaku gebruikt met HA, zonder rfxcom. Hiervoor moet er een driver zijn die Kaku codes kan sturen (Pilight kan het, en met de wiringPi library kan het ook met wat standalone C programmatjes), maar ik probeer zo weinig mogelijk te "hacken", dat is ook lastiger op ResinOS (de basis van hass.io) dan op Raspbian overigens (imho).

Ik denk dat ik niet helemaal hoef uit te zoeken wat mijn remote stuurt, want Kaku kan je trainen met codes (dan wel Kaku specifiek moeten zijn, het juiste "protocol", denk ik).
Zelf geen ervaring mee ( heb een rfxcom) maar een search in dit topic levert @PuckStar op die iets met kaku probeert uit te sturen.

PuckStar in "Home Assistant - Open source Python3 home automation"

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
ny-hardcore schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:18:
[...]

Zelf geen ervaring mee ( heb een rfxcom) maar een search in dit topic levert @PuckStar op die iets met kaku probeert uit te sturen.

PuckStar in "Home Assistant - Open source Python3 home automation"
@teek2
Het lukte mij om bestaande codes te sturen/ontvangen. Nieuw codes inleren heb ik nooit gedaan.
Omdat de betrouwbaarheid toch minimaal was (signaal kwam vaak niet aan, beide kanten op) uiteindelijk toch maar een rfxcom gekocht. https://www.amazon.de/Rfx...eiver-Somfy/dp/B01MYFAGWW
Je kunt ze soms ook op marktplaats of met korting op online winkels vinden.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
PuckStar schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:42:
[...]

@teek2
Het lukte mij om bestaande codes te sturen/ontvangen. Nieuw codes inleren heb ik nooit gedaan.
Omdat de betrouwbaarheid toch minimaal was (signaal kwam vaak niet aan, beide kanten op) uiteindelijk toch maar een rfxcom gekocht. https://www.amazon.de/Rfx...eiver-Somfy/dp/B01MYFAGWW
Oh, dat klinkt goed, heb je een voorbeeld van een stukje configuration.yaml? De codes kan ik dan van je overnemen (en ze mijn stopcontacten leren). Was alles verder helemaal in HA? Geen pilight of extra libraries en executables?

Op dit moment werk het best goed met bovengenoemde instructies maar ik zou het graag in puur HA doen (ook zodat mijn buurman die niet zo thuis is op de command line er zelf mee aan de slag kan).

[ Voor 11% gewijzigd door teek2 op 19-10-2018 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
teek2 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:23:
[...]

Oh, dat klinkt goed, heb je een voorbeeld van een stukje configuration.yaml? De codes kan ik dan van je overnemen (en ze mijn stopcontacten leren). Was alles verder helemaal in HA? Geen pilight of extra libraries en executables?
Met die rfxcom is het een kwestie van Discovery aan zetten in Hass en dan op een kaku knopje drukken. Heb je een afstandsbediening voor die stopcontacten?
Zie hier: https://www.home-assistant.io/components/rfxtrx/
en aan de zijkant vind je o.a.: https://www.home-assistant.io/components/switch.rfxtrx/
Tis even kijken of hij je device als normale switch of als binary switch gaat zien. Maar dat zie je dan vanzelf wel.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
PuckStar schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:42:
[...]

@teek2
Als goedkopere optie zou je ook een RFLink kunnen overwegen.
Deze heb ik zelf thuis draaien.
Zie alleen dat er al een tijdje geen updates meer voor zijn uitgekomen.

Met de broadlink RM Pro (tevens infrarood), of een sonoff rf bridge kon het dacht ik ook.
Maar hier heb ik geen ervaring mee dus dat zou je even kunnen googlen ;)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
PuckStar schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:25:
[...]

Met die rfxcom is het een kwestie van Discovery aan zetten in Hass en dan op een kaku knopje drukken. Heb je een afstandsbediening voor die stopcontacten?
Zie hier: https://www.home-assistant.io/components/rfxtrx/
en aan de zijkant vind je o.a.: https://www.home-assistant.io/components/switch.rfxtrx/
Tis even kijken of hij je device als normale switch of als binary switch gaat zien. Maar dat zie je dan vanzelf wel.
Bedankt voor je antwoorden echter wil ik toch graag proberen het met de zender van 3 euro direct op de gpio te proberen, zo heeft het jaren gedraaid (op deze manier: https://myrpi.nl/60.html) dus daar kan ik altijd nog naar terug. Ik ga zo even jouw suggestie van hier: https://gathering.tweaker...message/50565731#50565731 proberen:

switch:
- platform: rpi_rf
gpio: 17
switches:
kaku1:
code_on: 1048597
code_off: 1048596

Bedankt alvast :)

Edit: Het lijkt niet te werken, je zou zeggen dat zo'n Kaku elke willekeurige code moet kunnen leren, dus alleen het platform en het format is belangrijk maar helaas het werkt niet bij mij. Het lijkt er wel op dat de switch pas opkomt als ik GPIO 14 kies (waar hij bij mij aanzit) en niet 17 dus HA lijkt de zender wel te detecteren... een kwestie van een code vinden die de Kaku accepteert dan lijkt het mij nu...

[ Voor 16% gewijzigd door teek2 op 19-10-2018 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
thespeed schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:14:
[...]

Als goedkopere optie zou je ook een RFLink kunnen overwegen.
Deze heb ik zelf thuis draaien.
Zie alleen dat er al een tijdje geen updates meer voor zijn uitgekomen.

Met de broadlink RM Pro (tevens infrarood), of een sonoff rf bridge kon het dacht ik ook.
Maar hier heb ik geen ervaring mee dus dat zou je even kunnen googlen ;)

.
Ik zie die RFLink nergens direct te koop, is die een beetje betaalbaar? Dank voor de suggesties sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 'last changed' wordt bij een herstart van HASS gereset naar 't moment dat HASS opgestart is. Ik vind hier diverse topics over die vaak ook gaan over de status van een switch behouden (https://www.home-assistan...s/recorder/#restore-state) bij een herstart van HASS. Dat laatste gaat goed, maar ik zou ook graag de 'last changed' behouden. Iemand daar al eens mee bezig geweest?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zbm2Ko2.png

[ Voor 8% gewijzigd door JBS op 19-10-2018 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flowergirl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-01 13:11
Thoit schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 07:46:
[...]

Dat is inderdaad een goeie. Heb vast nog wel ergens een stick liggen, die ik kan misbruiken :9
even mezelf quoten, eertse link, daar zie je dat je ook helemaal zonder SD card kunt, dus ook de USB stick kunt gebruiken om te booten. Dat werkt bij mij perfect.
Daarnaast gebruik ik de NAS om de data naartoe te schrijven, daar is nog meer ruimte dan op de stick en gaat de data mee in het backup regime.
Dus: USB stick om Pi te booten, docker containers op de USB stick, config en data van de containers opslaan/wegschrijven naar de NAS (NB kan op mijn NAS geen docker draaien ...).
flowergirl schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 10:16:
[...]

ik doe het ongeveer op dezelfde manier:
- raspberry pi 3b boot van usb (voorbeeld https://www.adreamerslair...spberry-pi-3-with-docker/)
- docker images op usb (voorbeeld https://www.codeastar.com/install-docker-raspberry-pi/ )
- config op nfs share op NAS, idem aan @lolgast (voorbeeld https://www.reddit.com/r/...up_rpi_3b_docker_compose/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
teek2 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:40:
[...]

Ik zie die RFLink nergens direct te koop, is die een beetje betaalbaar? Dank voor de suggesties sowieso.
Deze bestaat uit onder andere een Airduino Mega en een zender/ontvanger.
Hieronder de site met wat meer informatie.
http://www.rflink.nl/blog2/

De Arduino en dergelijke kun je gewoon zelf kopen maar als
je voor de makkelijke weg gaat dan kun je het hier bijvoorbeeld ook kopen:

https://www.nodo-shop.nl/nl/21-rflink-gateway

Maar wat wijs is om nu te kopen en waar je voor gaat moet je natuurlijk zelf weten ;)
Een RFXcom zou ook een goede optie kunnen zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door thespeed op 19-10-2018 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:16
StephanO1990 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 13:04:
Heeft iemand ervaring met het benaderbaar maken van een Hikvision camera vanuit HA?

Ik heb verschillende URL's getest. Ik heb dmv ispyconnect mijn type camera opgezocht en er een url voor gemaakt, ze vervolgens getest in VLC. Alles lijkt te werken, behalve als het vanuit HA wordt bekeken (generic camera Image not available)

Ik heb linkjes zoals deze https://community.home-as...-hik-camera-in-ha/53938/7 ook geprobeerd.

Type Hikvision camera: DS-2CD2122FWD
Settings camera:
  • "digest" kiezen als authenticatieprotocol en een user aanmaken
  • Substream instellen op JPEG format
HA config:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
camera:
- platform: generic
  still_image_url: http://[ip]:[port]/Streaming/channels/2/picture
  name: Woonkamer
  username: !secret hik_user
  password: !secret hik_pass
  authentication: digest

Was een hele zoektocht om dit aan de praat te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-09 12:20
Roekeloos schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 21:09:
[...]

Settings camera:
  • "digest" kiezen als authenticatieprotocol en een user aanmaken
  • Substream instellen op JPEG format
HA config:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
camera:
- platform: generic
  still_image_url: http://~~~[ip]:~~~[port]/Streaming/channels/2/picture
  name: Woonkamer
  username: !secret hik_user
  password: !secret hik_pass
  authentication: digest

Was een hele zoektocht om dit aan de praat te krijgen...
Klinkt goed! Dit weekend maar eens toepassen. Dank je wel voor het delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
Ik ben er inmiddels een beetje achter wat er aan de hand is.

Ik kan dmv rpi-rf inmiddels codes sturen en ze ook ontvangen. Dus ik weet dat alles werkt. Echter, ik kan deze codes niet inleren in mijn Kaku stopcontacten. Ik kan ook niet de codes uitlezen van mijn afstandsbediening. Blijkbaar heb ik het nieuwe protocol. Ik zie wel codes langskomen maar die lijken steeds te wisselen.

Er zijn blijkbaar wel libraries waarmee je toch de correcte codes zou moeten kunnen sturen. Tevens heeft het hier ook ooit gewerkt (op deze manier: Maybe, just maybe, someone cares.: Lampen schakelen met een Raspberry Pi) echter die krijg ik niet meer aan de praat, anders kon ik misschien die codes uitlezen. Zucht. Missschien is het afwachten tot rpi-rf de nieuwe Kaku protocollen ondersteunt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
In de afgelopen weken zit ik steeds meer te twijfelen of ik van Domoticz naar Home Assistant ga. Een collega had er goede verhalen over en ik vind de interface er echt 100x beter uitzien dan die van Domoticz. Ook het feit dat het vaker bijgewerkt en eventueel in Docker gedraaid kan worden spreken mij wel aan. Echter zit ik nog met wat vragen.

Eerst even mijn geplande opstelling:
  • Raspberry Pi 3+
  • Z-Wave met daaraan een tweetal schakelaars en acht thermostaatknoppen
  • IKEA Tradfri schakelaars en lampen
  • Een tiental aan Xiaomi sensoren
  • P1 Smart meter via EspEasy / MQTT
  • Aantal devices via wifi en Bluetooth, maar niets uitzonderlijks
  • Een aantal ping-devices
Ik hecht vrij veel waarde aan mijn meetwaardes (pun intended). Ik kijk ook regelmatig terug in de historie om bijvoorbeeld vergelijkingen te doen tussen mijn verwarmingstemperaturen en omgevingstemperaturen. Ook vind ik het belangrijk te zien wat mijn stroomverbruik is geweest.

Hierover lees ik dat ik aan de slag kan met bijvoorbeeld Influxdb en Grafana om het e.e.a. op te slaan en te visualiseren. Maar hier lees ik ook horrorverhalen over wanneer je dit opslaat op de interne SD kaart van de RasPi. Hier wil ik prima een extra (snelle) USB stick of SD kaart voor aanschaffen, maar weet niet zo goed wat ik moet hebben.

Ook lees ik dat downsampling wel de way-to-go is. Dat zie ik ook bij Domoticz terug, waar mijn huidige SQLite database van anderhalf jaar oud zo'n 15MB is. Is dit echt nodig? Want ik lees ook dat de CQ van bijvoorbeeld InfluxDB best wel brak zijn... Maar ook hiervan zijn de meeste verhalen 6 maanden oud of ouder. Dus ik twijfel ook een beetje of dit nog wel zo is.

Zijn er eventueel alternatieven voor opslag? MySQL / MariaDB zag ik al langs komen, maar ook dat werd door anderen weer direct afgeschoten. Dus ik twijfel over bovenstaande best wel. Vooral ook met de P1 meter die ik heb, aangezien die blijkbaar veel data genereert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-09 11:22
@alex3305 als ik zie wat je wil en denkt aan Raspberry met SD dan zou ik gaan voor de goedkoopste Intel NUC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alex3305 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 23:45:
In de afgelopen weken zit ik steeds meer te twijfelen of ik van Domoticz naar Home Assistant ga. Een collega had er goede verhalen over en ik vind de interface er echt 100x beter uitzien dan die van Domoticz. Ook het feit dat het vaker bijgewerkt en eventueel in Docker gedraaid kan worden spreken mij wel aan. Echter zit ik nog met wat vragen.

Eerst even mijn geplande opstelling:
  • Raspberry Pi 3+
  • Z-Wave met daaraan een tweetal schakelaars en acht thermostaatknoppen
  • IKEA Tradfri schakelaars en lampen
  • Een tiental aan Xiaomi sensoren
  • P1 Smart meter via EspEasy / MQTT
  • Aantal devices via wifi en Bluetooth, maar niets uitzonderlijks
  • Een aantal ping-devices
Ik hecht vrij veel waarde aan mijn meetwaardes (pun intended). Ik kijk ook regelmatig terug in de historie om bijvoorbeeld vergelijkingen te doen tussen mijn verwarmingstemperaturen en omgevingstemperaturen. Ook vind ik het belangrijk te zien wat mijn stroomverbruik is geweest.

Hierover lees ik dat ik aan de slag kan met bijvoorbeeld Influxdb en Grafana om het e.e.a. op te slaan en te visualiseren. Maar hier lees ik ook horrorverhalen over wanneer je dit opslaat op de interne SD kaart van de RasPi. Hier wil ik prima een extra (snelle) USB stick of SD kaart voor aanschaffen, maar weet niet zo goed wat ik moet hebben.

Ook lees ik dat downsampling wel de way-to-go is. Dat zie ik ook bij Domoticz terug, waar mijn huidige SQLite database van anderhalf jaar oud zo'n 15MB is. Is dit echt nodig? Want ik lees ook dat de CQ van bijvoorbeeld InfluxDB best wel brak zijn... Maar ook hiervan zijn de meeste verhalen 6 maanden oud of ouder. Dus ik twijfel ook een beetje of dit nog wel zo is.

Zijn er eventueel alternatieven voor opslag? MySQL / MariaDB zag ik al langs komen, maar ook dat werd door anderen weer direct afgeschoten. Dus ik twijfel over bovenstaande best wel. Vooral ook met de P1 meter die ik heb, aangezien die blijkbaar veel data genereert.
Ik ken je budget niet maar ik zou echt de pi heroverwegen. Los van de performance, je gaat er db en grafana en Mqtt op draaien, is de Storage gewoonweg brak op een SD kaart. Ik zou voor een Intel Nuc met ssd gaan en hier Kun je gelijk een docker inzetten met DSMR reader ipv p1 smart meter via mqtt. Die heeft ideale historie mogelijkheden. Tevens is de performance van een NUC veelal veel hoger als een pi3 en je zult zien dat je binnen No time meer containers gaat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@sunnybird @martinvdm Bedankt voor de adviezen, maar ik wil niet migreren naar de Intel NUC. RasPi's zijn compleet ook al zo'n 70 euro en om die nu aan de kant te gooien en nogmaals bijna 200 euro uit te geven gaat mij te ver. Ook heb ik al een server draaien, die ik in verband met stroomverbruik niet 24/7 aan heb staan, maar goed genoeg is voor de services die ik wil draaien. Dus daar ben ik ook al in voorzien. Bedankt voor de adviezen in ieder geval :).

Wat ik opvallend vind, is dat ik met Domoticz en ook Docker tot nog toe geen storage problemen heb gehad en dat de Pi inmiddels al anderhalf jaar stabiel draait. Ik snap dus niet zo goed waarom dit wel problematisch is met Hass. Maar misschien is dat mijn eigenwijsheid ;).

Mijn P1 lezer is trouwens ook niet via een gebruikelijke P1 kabel, maar via een speciaal ESP bordje. DSMR-reader heeft dus daar ook weinig toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als @alex3305 meteen kritisch kijkt naar wat er gelogd moet worden naar de database valt het toch wel mee qua schrijfacties? Mijn HA DB is nu na maanden 3,5 MB. Het ligt er een beetje aan wat je per se wilt kunnen inzien, maar mijn ervaring is dat dat niet veel is door de performance van HA. Of je moet daar een aparte DB voor opzetten, maar dan kun je net zo goed overstappen op InfluxDB + Grafana. Ben je meteen flexibeler in hoe je de data wilt weergeven.

InfluxDB heb ik ook draaien, daar gaat een sensor of 20 / 25 naartoe. Van alle andere zaken kan de geschiedenis me echt niet interesseren.

Geheel offtopic maar: @alex3305 Heb je wat info over dat esp-bordje voor de slimme meter? Een collega zoekt een oplossing maar die heeft eigenlijk geen mogelijkheid om zijn NUC te verhuizen naar de meterkast dus zoeken nog een andere nette oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@lolgast Bedankt voor de bevestiging. Ik dacht ook dat het wel mee zou vallen. Zoals ik al aangaf vind ik vooral temperatuur en stroomsensoren interessant. De rest maakt mij niet zoveel uit en is een retentie van 1 dag - 1 week prima.

Ik heb nog even verder gelezen en tevens ook contact gehad met HASS mensen via Discord en ook die gaven aan dat het niet zo'n probleem moet zijn. Enige puntje van aandacht zou eventueel een USB stick / drive zijn om InfluxDB data op te slaan zodat je wat snelheid vrij hebt op je SD kaart. Maar ik denk dat ook dat wel mee gaat vallen.

Ik denk dus dat mijn initiële opzet het standaard logboek zal zijn met daarin een retentie van 1 week in combinatie met InfluxDB voor presistent storage. Ik zal even kijken of 1 week niet te veel is en daarna eventueel terugschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
Ik heb sinds afgelopen week problemen om vanuit een ESP8266 Wemos D1 print de temperatuur gegevens via MQTT over te zetten naar HA.

Op het Wemos D1 printje staat een Arduino programma. Ik kan via seriële monitor de temperatuur gegevens zien, ook zie ik dat er verbinding gemaakt wordt met de MQTT server. Maar de gegevens komen niet binnen bij HA.

In het Arduino programma definieer ik de volgende topic:
#define temperature1_topic "sensor1/temperature"
En via de volgende regel stuur ik het naar de MQTT server:
client.publish(temperature1_topic, String(temp1).c_str(), true);

In configuration.yaml wordt de MQTT broker gedefinieerd en via onderstaande sensoren in configuration.yaml dienen de gegevens ingelezen te worden. Heeft lange tijd prima gewerkt maar nu opeens niet meer.

sensor 1:
platform: mqtt
name: "Ta"
state_topic: "sensor1/temperature"
qos: 0
unit_of_measurement: "ºC"

sensor 2:
name: "Tr"
state_topic: "sensor2/temperature"

Kan iemand mij een hint geven. Ik zie het even niet meer. Trouwens de spaties kloppen in het stukje met de sensoren.

Inmiddels verder gepuzzeld en wat blijkt, ik heb recent een tweede ESPclient toegevoegd en in de vorm van een andere Wemos D1 print en dat gaat nu elkaar beïnvloeden. 8)7.

Mijn vraag is nu hoe zorgen jullie ervoor dat je meerder ESP8266 printjes kunnen laten draaien via MQTT zonder dat ze elkaar in de weg zitten?

[ Voor 12% gewijzigd door sunnybird op 20-10-2018 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Niet online
martinvdm schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 09:24:
[...]Ik zou voor een Intel Nuc met ssd gaan
Ik overweeg ook deze stap te maken, maar zie door de bomen het bos niet meer. Wat voor NUC zou je hiervoor aanraden? Welke kosten plaatje hangt daaraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik ben me aan het inlezen over de integratiemogelijkheden tussen HA en Amazon Alexa/Echo en Google Assistant/Home. In YouTube: Alexa now connects easily with Home Assistant! (vanaf 6:47) gaat het erover dat dit betalend wordt en 5 USD per maand kost.
Begrijp ik goed dit inmiddels weer achterhaald is, je kan gebruik maken van HA Cloud en dat scheelt je gedoe met port forwarding, opzetten van een domein etc. maar zowel HA als HA Cloud hebben verder feature parity?

Zijn er nog belangrijke functionele verschillen tussen het Amazon of Google platform om via voice recognition actions aan te sturen in HA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
@dicespark Intel NUC Celeron met 8GB intern geheugen en 250 GB SSD kost ca. €280. Draait hier tot volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sloth schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 18:03:
Ik ben me aan het inlezen over de integratiemogelijkheden tussen HA en Amazon Alexa/Echo en Google Assistant/Home. In YouTube: Alexa now connects easily with Home Assistant! (vanaf 6:47) gaat het erover dat dit betalend wordt en 5 USD per maand kost.
Begrijp ik goed dit inmiddels weer achterhaald is, je kan gebruik maken van HA Cloud en dat scheelt je gedoe met port forwarding, opzetten van een domein etc. maar zowel HA als HA Cloud hebben verder feature parity?

Zijn er nog belangrijke functionele verschillen tussen het Amazon of Google platform om via voice recognition actions aan te sturen in HA?
ja, handmatig opzetten is wat meer werk dan via HA Cloud, maar verder gelijk aan mogelijkheden. Tweakers heeft eens onderzoek gedaan naar Alexa vs Google Home, en kwam bij de laatste uit qua mogelijkheden (integraties) in Nederland: reviews: Google Home versus Amazon Echo: strijd tussen slimme speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTish
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:49
Ik heb een lamp, die aan of uit gaat op basis van de zon en kleur X weergeeft. Op het moment dat de deurbel gaat, wil ik deze rood laten kleuren. Probleem is echter dat hij daarna dus weer terug naar zijn "initial state" moet gaan. Hoe hebben jullie dit opgelost? Slaan jullie dit op in een input_select?

YASH! - Yet Another Smart Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Grappig, mijn Onkyo 515 reageerde niet op de Plugin, maar had hem nog niet verwijderd.

Vandaag ineens 3x een Onkyo in Home Assistant, Zone 1, Zone 2 en Zone 3 en zowaar, hij werkt ineens...

Schiet mij maar lek, maar kan nu wel mooi de input ook regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sunnybird schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:27:
Ik heb sinds afgelopen week problemen om vanuit een ESP8266 Wemos D1 print de temperatuur gegevens via MQTT over te zetten naar HA.

Op het Wemos D1 printje staat een Arduino programma. Ik kan via seriële monitor de temperatuur gegevens zien, ook zie ik dat er verbinding gemaakt wordt met de MQTT server. Maar de gegevens komen niet binnen bij HA.

In het Arduino programma definieer ik de volgende topic:
#define temperature1_topic "sensor1/temperature"
En via de volgende regel stuur ik het naar de MQTT server:
client.publish(temperature1_topic, String(temp1).c_str(), true);

In configuration.yaml wordt de MQTT broker gedefinieerd en via onderstaande sensoren in configuration.yaml dienen de gegevens ingelezen te worden. Heeft lange tijd prima gewerkt maar nu opeens niet meer.

sensor 1:
name: "Ta"
state_topic: "sensor1/temperature"

sensor 2:
name: "Tr"
state_topic: "sensor2/temperature"

Kan iemand mij een hint geven. Ik zie het even niet meer. Trouwens de spaties kloppen in het stukje met de sensoren.

Inmiddels verder gepuzzeld en wat blijkt, ik heb recent een tweede ESPclient toegevoegd en in de vorm van een andere Wemos D1 print en dat gaat nu elkaar beïnvloeden. 8)7.

Mijn vraag is nu hoe zorgen jullie ervoor dat je meerder ESP8266 printjes kunnen laten draaien via MQTT zonder dat ze elkaar in de weg zitten?
Je elk bordje toch een eigen topic / name geven? Ik heb er ook meerdere

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dicespark schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:57:
[...]

Ik overweeg ook deze stap te maken, maar zie door de bomen het bos niet meer. Wat voor NUC zou je hiervoor aanraden? Welke kosten plaatje hangt daaraan?
De celerons van enkele jaren terug doen het al prima. Beetje redelijke ssd en je bent klaar. 2e hands Kun je voor zo’n 150/175 euro al een mooi setje scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Niet online
Nice. Ben wel in voor een beetje marktplaats. Waar moet ik op zoeken? Model of type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
En ik ben nog wat verder, ik heb met rpi-rf en met rpi-rfsniffer getracht mijn Kaku remote uit te lezen maar geen succes, hetzelfde geldt voor mijn Impuls (Action) remote. Maar, mijn Elro werkte wel met rpi-rf! Ik kreeg duidelijke aan en uit codes door en het werkt nu in HA! Wel pas na het toevoegen van een antenne aan de rf module (stukje draad, te kort eigenlijk maar het werkt toch :)).

Hopelijk wordt het ooit ook makkelijk om de nieuwe protocollen van Kaku te gebruiken maar voor nu kan ik verder spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van 0.58 eindelijk maar eens over naar hassOS 0.80.3.
Fantastisch zeg alles werkt ongelofelijk snel, de milights werken ook ineens veel sneller.
De addons toevoegen en heel makkelijk vanalles doenvanuit de interface is ook heel bijzonder. Heel eind gekomen in 1 jaar :) Als iemand nog oude versie draait zou ik zeggen , updaten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dicespark schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:57:
[...]

Draai zelf i5 maar een moderne Celeron zou al genoeg moeten zijn , ik was over gegaan nadat mijn Raspberry sd kaart voor de 5e keer corrupt ging. Nou draai ik gewoon docker en kan in 5 seconden alles terug zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dicespark schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 21:36:
Nice. Ben wel in voor een beetje marktplaats. Waar moet ik op zoeken? Model of type?
Ik heb zelf de Intel Nuc5i3ryh waar een Core i3 5010u in zit. Dit is voor mij ruim voldoende. Ik draai hier 20 containers moeiteloos op. Dus een Celeron zou je zeker ook prima mee uit de voeten moeten kunnen. Een redelijke ssd is wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 12:20
Ik ben toch eigenlijk wel erg nieuwschierig geworden naar home assistant. Ik draai nu al een paar jaar op domoticz maar wil toch eens kijken wat er nog meer is.
Ik wil homeassistant draaien op een ubuntu vm wat raden jullie dan aan hass.io of homeassistant?

Hardware wat ik op dit moment gebruik
Xiaomi gateway
Rflink
Zwave stick
Otgw
Google home
Esp8266 om de jura aan te sturen
Youless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
dicespark schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 21:36:
Ik draai een nuc5ppyh met 8gb intern en 120gb SSD.
Loopt allemaal lekker ook al is het redelijk gedateerd.
Draai iets van 10 containers en loopt allemaal lekker soepel. (O.a. deconz, mosquitto, Hass, nodered , portainer, syncthing en traefik)

cd /pub && more beer

Acties:
  • +1 Henk 'm!
alexswart schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 09:43:
Ik ben toch eigenlijk wel erg nieuwschierig geworden naar home assistant. Ik draai nu al een paar jaar op domoticz maar wil toch eens kijken wat er nog meer is.
Ik wil homeassistant draaien op een ubuntu vm wat raden jullie dan aan hass.io of homeassistant?

Hardware wat ik op dit moment gebruik
Xiaomi gateway
Rflink
Zwave stick
Otgw
Google home
Esp8266 om de jura aan te sturen
Youless
Volgens mij kom je zo automatisch uit bij HomeAssistant, omdat hass.io een all-in-one OS is.
Als je het aan de gang krijgt met usb redirection vanuit de Hypervisor zou ik trouwens overwegen om eens naar Docker te kijken. Die ene VM die je dan voor HA opzet krijgt dan ineens legio aan mogelijkheden terwijl hij nauwelijks extra resources nodig heeft :)

Ik ben begonnen op een 2e-hands NUC van AOpen (3,5 jaar terug ofzo) die qua resources echt niet denderend was. Ubuntu Server op gezet en echt nooit performance problemen gehad. Ongeveern 1,5 jaar geleden besloten om mijn Synology en die NUC de deur uit te doen dus nu draait alles op een Microserver Gen 8 waar ook een Intel Celeron (2,3GHz) in zit. Ik draai 30 docker containers en zit op gemiddeld 14% cpu belasting.

[ Voor 19% gewijzigd door lolgast op 21-10-2018 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:27

OMX2000

By any means necessary...

Ik heb nu een keer of 10 de Aqare Wireless Remote Switch proberen te koppelen aan Raspbee middels de Phoscon App en de switch te resetten door beide knoppen 10 seconden ingedrukt te houden. Maar het wil niet lukken. Ik zie wel in de deConz Gui dat hij in het mesh network gezien wordt, maar ik krijg hem niet met Phoscon geregistreerd, waardoor ik hem niet in Home Assistant kan gebruiken.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OMX2000 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 10:55:
Ik heb nu een keer of 10 de Aqare Wireless Remote Switch proberen te koppelen aan Raspbee middels de Phoscon App en de switch te resetten door beide knoppen 10 seconden ingedrukt te houden. Maar het wil niet lukken. Ik zie wel in de deConz Gui dat hij in het mesh network gezien wordt, maar ik krijg hem niet met Phoscon geregistreerd, waardoor ik hem niet in Home Assistant kan gebruiken.
Heb je de firmware van de Raspbee geüpdatet? Dergelijke problemen werden hiermee voor mij opgelost, zie JBS in "Home Assistant - Open source Python3 home automation"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

JBS schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 12:08:
[...]
Heb je de firmware van de Raspbee geüpdatet? Dergelijke problemen werden hiermee voor mij opgelost, zie JBS in "Home Assistant - Open source Python3 home automation"
Ik heb de nieuwste firmware versie van geinstalleerd. En issue aangemaakt op github en als antwoord gekregen dat de single button wel ondersteund worden. Ik ga vanavond ff info aanleveren van de schakelaar en hopen dat in een volgende versie er wel ondersteuning komt.

Github issue: https://github.com/dresde...44#issuecomment-431653677

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OMX2000 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 14:32:
[...]

Ik heb de nieuwste firmware versie van geinstalleerd. En issue aangemaakt op github en als antwoord gekregen dat de single button wel ondersteund worden. Ik ga vanavond ff info aanleveren van de schakelaar en hopen dat in een volgende versie er wel ondersteuning komt.

Github issue: https://github.com/dresde...44#issuecomment-431653677
Ik heb de WXKG02LM double ook zonder problemen in gebruik met raspbee en deconz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

JBS schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:06:
[...]
Ik heb de WXKG02LM double ook zonder problemen in gebruik met raspbee en deconz.
Maar hoe heb je hem gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OMX2000 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:25:
[...]

Maar hoe heb je hem gekoppeld?
De oude interface geopend via de Phoscon app en daar open network. Even uit m'n hoofd door beide knoppen een aantal seconden ingedrukt te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Laatst online: 21:55
Vraag over Entity registry. Ik had een Zwave switch op de TV set, maar die is nu voor de tweede keer kaduuk. Nu heb ik hem vervangen door een Tradfri switch en aangezien ik een aantal automations aan die switch had hangen, zou ik de Tradfri switch graag dezelfde naam geven als de oude.

Echter is de Zwave switch verdwenen uit HA (dat was/is het probleem), maar kan hem dus ook niet officieel verwijderen. Ergens heeft hij de naam dus nog onthouden, want als ik de tradfri switch wil hernoemen naar de oude naam dan is die nog bezet... Vroeger kon je dit aanpassen in entity_registry.yaml maar deze kan ik niet meer vinden? Ik heb lees een aantal conflicterende verhalen als ik hierop ga googlen...

Iemand hier toevallig een goede oplossing voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@kepler De entity registry is verplaatst. In je /config folder staat een hidder folder, .storage. Daarin zit een bestand core.entity_registry. Die moet je hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 14:44
Volgens mij is de juiste manier om het via de GUI te doen, item aanklikken en dan het tandwiel, daar kan je naam en ID instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 12:20
lolgast schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 10:54:
[...]

Volgens mij kom je zo automatisch uit bij HomeAssistant, omdat hass.io een all-in-one OS is.
Als je het aan de gang krijgt met usb redirection vanuit de Hypervisor zou ik trouwens overwegen om eens naar Docker te kijken. Die ene VM die je dan voor HA opzet krijgt dan ineens legio aan mogelijkheden terwijl hij nauwelijks extra resources nodig heeft :)

Ik ben begonnen op een 2e-hands NUC van AOpen (3,5 jaar terug ofzo) die qua resources echt niet denderend was. Ubuntu Server op gezet en echt nooit performance problemen gehad. Ongeveern 1,5 jaar geleden besloten om mijn Synology en die NUC de deur uit te doen dus nu draait alles op een Microserver Gen 8 waar ook een Intel Celeron (2,3GHz) in zit. Ik draai 30 docker containers en zit op gemiddeld 14% cpu belasting.
ik heb gister maar Ubuntu server geinstalleerd en vanavond maar even docker e.d. installeren
heeft iemand nog een link naar een goede hass, en mqtt docker file?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@alexswart Compose files zijn vaak een beetje persoonlijk natuurlijk, maar de mijne zien er zo uit
HA:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
version: '3'

services:
  homeassistant:
    image: homeassistant/home-assistant
    container_name: homeassistant
    restart: always
    privileged: true
    network_mode: host
#    ports:
#      - 8123:8123
    devices:
      - /dev/ttyACM0:/dev/ttyACM0
    logging:
      driver: none
    volumes:
      - ./:/config
      - /etc/localtime:/etc/localtime:ro
MQTT:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
version: '3'

services:
  mqtt:
    image: toke/mosquitto:latest
    container_name: mqtt
    restart: always
    ports:
      - 1883:1883/tcp
#      - 9001:9001/tcp
    networks:
      - home
    volumes:
      - ./config:/mqtt/config:ro
      - ./data:/mqtt/data
      - ./log:/mqtt/log
    labels:
      - com.centurylinklabs.watchtower.enable=true

networks:
  home:
    external: true
Misschien heb je hier nog wat aan: https://www.lolgast.nl/blog/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds de update naar 0.80.3 ervaar ik 't probleem dat bij het klikken door de Phoscon app HASS/de RPi waarop deze draait onderuit gaat. HASS is niet meer bereikbaar, Samba share niet meer te benaderen, de RPi niet meer te pingen. Enige oplossing is stekker eruit te trekken en deze weer terug te stoppen zodat de boel weer opstart. Iemand die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Reinder83 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 08:07:
Volgens mij is de juiste manier om het via de GUI te doen, item aanklikken en dan het tandwiel, daar kan je naam en ID instellen
Ja maar ik wil dus een naam vervangen en moet ik eerst de oude deleten. Dat lukt dus (nog) niet. Wat lolgast zegt ga ik dus eerst ff opzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 08:39
@Reinder83 @kepler Ja eigenlijk zou je het via de UI moeten doen, maar als je een Z-wave device toevoegt en dus opeens 20 entities moet gaan renamen is find/replace in een tekstbestand toch een bak sneller.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 14:44
Tassadar32 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 11:02:
@Reinder83 @kepler Ja eigenlijk zou je het via de UI moeten doen, maar als je een Z-wave device toevoegt en dus opeens 20 entities moet gaan renamen is find/replace in een tekstbestand toch een bak sneller.
Ja daar heb je wel een punt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
Tassadar32 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 11:02:
Ik heb het idd in entity_registry veranderd, daar stond dus nog steeds die oude switch. Nu veranderd naar andere naam, Tradfri switch naam via GUI veranderd naar de oude naam en alles werkt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:08
Hallo allen,

ik ben vandaag aan het migreren van domoticz naar Home Assistant.

Graag wil ik rfxcom in HA

Als ik de volgende code in mijn configuration.yaml stop, gebeurd er helemaal niets.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
rfxtrx:
  device: /dev/serial/by-id/usb-RFXCOM_RFXtrx433_A1Y0NJGR-if00-port0
  debug: True
  dummy: False

light:
platform: rfxtrx
automatic_add: True

in de log krijg ik de volgende melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
INFO:homeassistant.util.package:Attempting install of colorlog==3.1.4
Testing configuration at /config
Failed config
  General Errors: 
    - Component not found: platform
    - Component not found: debug
    - Component not found: automatic_add
    - Component not found: dummy
    - Component not found: device
  rfxtrx: 
    - Invalid config for [rfxtrx]: required key not provided @ data['rfxtrx']['device']. Got None. (See ?, line ?). Please check the docs at https://home-assistant.io/components/rfxtrx/
    - platform: rfxtrx
      cloud: ?
        mode: production
      config: ?
      conversation: ?
      debug: True
      device: /dev/ttyUSB0
      discovery: ?
        enable: ?
        ignore: ?
      dummy: ?
      frontend: ?
        javascript_version: auto
      group: ?
      history: ?

wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:30

breinonline

Are you afraid to be known?

Vul achter device eens /dev/ttyUSB0 in?

[ Voor 5% gewijzigd door breinonline op 22-10-2018 21:02 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Volgens mij zijn dummy en debug achterhaalde opties (ookal staan ze in de docs, je kunt ook zonder...)
Geen idee wat dummy zou moeten doen als je ook hardware hebt en als je extra logging wil van dat component moet je dat via logger doen:
YAML:
1
2
3
4
5
6
logger:
  #default: critical
  #default: info
  default: debug
  logs:
#    homeassistant.components.rfxtrx: debug

en de items onder 'light' moet je beter inspringen.
Zie: https://www.home-assistant.io/components/light.rfxtrx/

Btw, ik heb gewoon dit in configuration.yaml
YAML:
1
2
3
4
5
rfxtrx:
  device: /dev/serial/by-id/usb-RFXCOM_RFXtrx433_A1XEAE4X-if00-port0
  debug: true

light: !include light.yaml

In light.yaml
code:
1
2
3
4
5
  devices:
    ....
    ....

[ Voor 45% gewijzigd door RudolfR op 22-10-2018 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zou het eigenlijk wel cool vinden als Home Assistant een half uurtje voor zonsondergang vraagt, via Google Home TTS, of de lampen aan moeten en dan op het antwoord wacht. [Geen antwoord] en [nee] moeten niets doen, maar [ja] of [yes] zouden dan de lampen aan moeten zetten.

Heeft iemand zoiets al in werking gezien? Oftewel, dat je Google Assistant op je Google Home een vraag laat stellen en een handeling n.a.v. het antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:08
RudolfR schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 21:06:
[...]

Volgens mij zijn dummy en debug achterhaalde opties (ookal staan ze in de docs, je kunt ook zonder...)
Geen idee wat dummy zou moeten doen als je ook hardware hebt en als je extra logging wil van dat component moet je dat via logger doen:
YAML:
1
2
3
4
5
6
logger:
  #default: critical
  #default: info
  default: debug
  logs:
#    homeassistant.components.rfxtrx: debug

en de items onder 'light' moet je beter inspringen.
Zie: https://www.home-assistant.io/components/light.rfxtrx/

Btw, ik heb gewoon dit in configuration.yaml
YAML:
1
2
3
4
5
rfxtrx:
  device: /dev/serial/by-id/usb-RFXCOM_RFXtrx433_A1XEAE4X-if00-port0
  debug: true

light: !include light.yaml

In light.yaml
code:
1
2
3
4
5
  devices:
    ....
    ....
Ik heb je configuration.yaml en light.yaml overgenomen. ik zie nu geen error meer in de log maar ik zie ook geen klikaanklikuit lichten verschijnen in HA. ook als ik ik met mijn RF remote mijn lampen handmatig aan doe, zie ik ze niet verschijnen 8)7

edit: is er nog een verschil tussen light en switch? ik heb een aantal klikaanklikuit inbouwdimmers en wat slimme stopcontacten die ik in HA wil

[ Voor 5% gewijzigd door symen89 op 22-10-2018 22:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 08:39
@Hmmbob Wel notificaties (wasmachine is klaar) met de standaard TTS, maar vragen stellen via google home heb ik nog niet werkend gezien. Mocht je het ergens vinden houd ik me aanbevolen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
@symen89

Volgens mij zit dat verschil alleen in de weergave in de GUI (als bliksemflits of als lampje)
Ik heb dimmers en simpele schakelaars en die staan er allemaal in als lamp.
Automatic_add moet je maar bij één type zetten.

Heb je de rfxcom wel geconfigureerd door de juiste protocollen te activeren etc.?
Pagina: 1 ... 71 ... 165 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Tip: Gebruik http://www.yamllint.com/ om je YAML-code te valideren! Kan een hoop zoekwerk schelen waarom iets niet werkt.
Wel even opletten dat je er geen privégegevens (wachtwoorden e.d.) in zet, het blijft een 3rd party website

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.