Ze zijn nu als een malle dat Nabu Casa aan het pushen. Aangezien ik Google Assistant gebruik (via mijn Home), ben ik nu verplicht om een abonnement te nemen? Of zijn er nog andere manieren om dit te koppelen.
Nee hoor, je kan het gewoon ook nog zelf koppelen als je dat wilt. Het voordeel van de cloud is dat je geen poorten etc open hoeft te zetten, want dat verloopt via de cloud-verbinding. En dat je zelf niet hoeft te rommelen in je setup. De cloud feature is - zover ik heb gelezen - nooit een verplichting.sorted.bits schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:07:
Ze zijn nu als een malle dat Nabu Casa aan het pushen. Aangezien ik Google Assistant gebruik (via mijn Home), ben ik nu verplicht om een abonnement te nemen? Of zijn er nog andere manieren om dit te koppelen.
Precies, dat kun je gewoon zelf. Het enige dat ze uit handen nemen is "With Home Assistant Cloud you don't have to deal with dynamic DNS, SSL certificates or opening ports on your router. Just log in via the user interface and a secure connection with the cloud will be established."Sypher schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:29:
[...]
Nee hoor, je kan het gewoon ook nog zelf koppelen als je dat wilt. Het voordeel van de cloud is dat je geen poorten etc open hoeft te zetten, want dat verloopt via de cloud-verbinding. En dat je zelf niet hoeft te rommelen in je setup. De cloud feature is - zover ik heb gelezen - nooit een verplichting.
Maar ja, als je glasvezel hebt, heb je al snel een vast IP adres, en als je Home Assistant al in een Docker (Swarm) omgeving draait, dan is het gebruik van Traefik als proxy die automatisch SSL via LE doet ook niet echt een uitdaging meer voor een gemiddelde Tweaker
En een eigen domein kost je tegenwoordig ook de kop niet meer.
Maar als je dat allemaal niet zelf wil doen, betaal je dus €60 / jaar voor dat gemak!
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Oh, maar mijn HA draait al netjes in een Docker, met LE certificaat (wat gedeeld wordt met meerdere dockers), etc. Alleen de integratie zelf kreeg ik in eerste instantie nooit mooi voor elkaar. Ik ga mijn configuratie maar eens aanpassen dnek ik.Mars Warrior schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:44:
[...]
Precies, dat kun je gewoon zelf. Het enige dat ze uit handen nemen is "With Home Assistant Cloud you don't have to deal with dynamic DNS, SSL certificates or opening ports on your router. Just log in via the user interface and a secure connection with the cloud will be established."
Maar ja, als je glasvezel hebt, heb je al snel een vast IP adres, en als je Home Assistant al in een Docker (Swarm) omgeving draait, dan is het gebruik van Traefik als proxy die automatisch SSL via LE doet ook niet echt een uitdaging meer voor een gemiddelde Tweaker![]()
En een eigen domein kost je tegenwoordig ook de kop niet meer.
Maar als je dat allemaal niet zelf wil doen, betaal je dus €60 / jaar voor dat gemak!
Ik zit er aan te denken om van Domoticz over te stappen naar HASS. Voorlopig heb ik nog Domoticz draaien (want stabiel en volledig vrouw- en kindvriendelijk ingericht op dit moment) op een thinclient (aanrader).
Langzaam draai ik HASS er naast om het te proberen op te zetten. Maar ik krijg het Z-wave niet aan de praat.
Soms als ik HASS opstart wordt de Z-wave stick niet herkent. En als deze wel herkent wordt zie ik geen Z-wave apparaten.
Hoe krijg ik het Z-wave gedeelte stabiel aan de praat?
Wat ik erg mooi vind van HASS is dat veel systemen zijn te integreren zoals mijn Frontier Silicon radio en NAD receiver.
Langzaam draai ik HASS er naast om het te proberen op te zetten. Maar ik krijg het Z-wave niet aan de praat.
Soms als ik HASS opstart wordt de Z-wave stick niet herkent. En als deze wel herkent wordt zie ik geen Z-wave apparaten.
code:
1
2
| zwave: usb_path: /dev/ttyUSB0 |
Wat ik erg mooi vind van HASS is dat veel systemen zijn te integreren zoals mijn Frontier Silicon radio en NAD receiver.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Gebruik je de zelfde USB Z-Wave stick niet ook in Domoticz? Dat kan elkaar wel eens bijten gok ikST10©DE schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:57:
Ik zit er aan te denken om van Domoticz over te stappen naar HASS. Voorlopig heb ik nog Domoticz draaien (want stabiel en volledig vrouw- en kindvriendelijk ingericht op dit moment) op een thinclient (aanrader).
code:
1 2 zwave: usb_path: /dev/ttyUSB0
Owner of DBIT Consultancy
Ik had datzelfde probleem, maar 1 applicatie heeft toegang tot die hardware. Wat ik deed was Domoticz afsluiten, daarna met HA experimenteren en wat dingen werkend krijgen en zodra ik het zat was (voor die dag), HA weer afsluiten en Domoticz weer opstarten zodat alles in huis nog werkte.
Totdat ik eenmaal in HA alles werkend had, kon Domoticz de deur uit.
Totdat ik eenmaal in HA alles werkend had, kon Domoticz de deur uit.
Thanks, hier ga ik eens naar kijken! Die twee andere Nefit Easy plugins werken bij mij niet (heeft waarschijnlijk te maken met een te oude ketel die niet alle waarden teruggeeft die wel verwacht worden ofzo). Wellicht een tikje omslachtig, maar als het werkt, werkt het ;-)balk schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 20:19:
[...]
Home Assistant heeft inderdaad een behoorlijke leercurve maar als je daar eenmaal doorheen bent werkt het uitstekend.
Voor wat betreft Nefit: er is geen gebruiker die ooit een custom component heeft gemaakt en dus bestaat deze niet. Heel simpel. Ik kan het niet en dus heb ik een workaround:
1) Ik heb de python Nefit Easy HTTP Server draaien. Die opent een http server die je kan aanspreken met
2) Node Red om elke zoveel seconden te informeren wat de status is van de Nefit Easy thermostaat: ingestelde temperatuur, operatie modus en nog wat zaken. De Node Red flow stopt dat in een MQTT topic dat door HASS wordt uitgelezen
3) Door middel van de Hass Climate MQTT HVAC component heb ik een thermostaat in HASS die de status uitleest van bovenstaande MQTT topics
4) Ik heb een AppDaemon script dat reageert op een MQTT topic om de temperatuur in te stellen. Dit script roept 3 endpoints van de Nefit Easy HTTP server aan om de temperatuur in te stellen. Vervolgens pollt Node Red weer de HTTP server en wordt de nieuwe ingestelde temperatuur weer aan HASS doorgegeven.
Klinkt omslachtig? Yep. Maar het werkt![]()
![]()
Ik heb even de code in een blog gezet.
[Afbeelding]
Heeft er iemand een Honeywell Lyric T6 werkend binnen Home Assistant?
[ Tesla MIG MYP ]
Heb ik ook in eens erg veel last van. ik draai nog steeds op 0.77.3 en de laatste weken geen aanpassing meer gedaan. Wel in Node-red maar die staat op een andere pi.dicespark schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 19:58:
Mijn Hass.io draait de laatste tijd erg onstabiel. Soms werkt de UI niet meer, een andere keer die juist wel, maar niet meer te benaderen via SSH en samba. Ik ben nog niet in de log-files gedoken wanneer dit optreedt, omdat er dan altijd lampen zijn die aanmoeten en het makkelijker is om m'n Raspi te rebooten (via stroom eraf en erop). Ik heb een vermoeden dat wellicht iets met de SD-kaart is, ook al is dat een kingston klasse 10 32GB. Is er een manier om dat te verifieren / uit de log files te halen?
Ik wil nu even mij Pi iedere dag even rebooten, tot dat ik tijd heb om er verder in te duiken.
Hoe kan dat het beste regelen?
Heb wat hulp nodig van wat creatieve geesten die verstand hebben van Hue.
Wat heb ik: Hue bridge. Lampen eraan. Sensoren eraan. Dat handel ik allemaal op de bridge af. Hass zet via de koppeling de lampen aan en uit volgens bepaalde automations. Werkt super. De sensoren heb ik niet opgenomen in Hass doordat je anders iedere seconde moet pollen. Vindt ik nog niet nodig. Sensor hangt in de hal. Loop je door en dan gaat lamp even aan. (Voor 1 minuut, vanuit de officiële app ingesteld en wat dus te lang is in mijn beleving, 20 seconden is voldoende)
Wat wil ik: vanuit Hass de tijden dat de sensor actief is, welke scène die aanzet en hoe lang de lampen aanblijven bepalen. Want het wordt eerder donker dus moet de sensor alleen een half uur voor zonsondergang actief zijn tot 00:00 uur.
Ik had bedacht dat de instellingen ergens in de bridge staan en dus te overschrijven zijn via de API en al deze gegevens vanuit Hass die kant opsturen 1 keer per dag. Want je kan om 15:00 een opdracht geven om de zonsondergang tijd door te geven aan de Hue bridge.
Heeft iemand een idee waar te beginnen?
Edit: Ik wil dus graag vanuit Hass de tijden kunnen aanpassen dat de sensor actief is, de tijd dat die aan is en de scene die hij aanzet.
Wat heb ik: Hue bridge. Lampen eraan. Sensoren eraan. Dat handel ik allemaal op de bridge af. Hass zet via de koppeling de lampen aan en uit volgens bepaalde automations. Werkt super. De sensoren heb ik niet opgenomen in Hass doordat je anders iedere seconde moet pollen. Vindt ik nog niet nodig. Sensor hangt in de hal. Loop je door en dan gaat lamp even aan. (Voor 1 minuut, vanuit de officiële app ingesteld en wat dus te lang is in mijn beleving, 20 seconden is voldoende)
Wat wil ik: vanuit Hass de tijden dat de sensor actief is, welke scène die aanzet en hoe lang de lampen aanblijven bepalen. Want het wordt eerder donker dus moet de sensor alleen een half uur voor zonsondergang actief zijn tot 00:00 uur.
Ik had bedacht dat de instellingen ergens in de bridge staan en dus te overschrijven zijn via de API en al deze gegevens vanuit Hass die kant opsturen 1 keer per dag. Want je kan om 15:00 een opdracht geven om de zonsondergang tijd door te geven aan de Hue bridge.
Edit: Ik wil dus graag vanuit Hass de tijden kunnen aanpassen dat de sensor actief is, de tijd dat die aan is en de scene die hij aanzet.
[ Voor 5% gewijzigd door ricardogn op 28-09-2018 09:15 ]
Ok, ik heb dit niet tijd-gerelateerd ingesteld, maar afhankelijk van de lichtsterkte. En wel via de gewone Hue app.ricardogn schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:51:
Heb wat hulp nodig van wat creatieve geesten die verstand hebben van Hue.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Mij nog niet gelukt helaas. Ben nu aan het overwegen om een Opentherm gateway er tussen te zetten.Cyw00d schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:01:
Heeft er iemand een Honeywell Lyric T6 werkend binnen Home Assistant?
Een tijdje geleden was het mij gelukt met het custom component die ergens op internet staat, maar inmiddels werkt die niet meer. Ik heb nog niet veel verstand van Python maar mogelijk ga ik zelf wat maken hiervoor. Een alternatief is een REST Api service maken in NodeJS die communiceert met Honeywell en ik vervolgens uit kan lezen met Home Assistant, maar dat is erg omslachtig.Maks schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 10:00:
[...]
Mij nog niet gelukt helaas. Ben nu aan het overwegen om een Opentherm gateway er tussen te zetten.
[ Tesla MIG MYP ]
@Cyw00d Cool, heb je een link naar die custom component? Als ik tijd heb kan ik misschien wel even kijken waar het fout gaat.
Uiteraard, inmiddels al een erg lang topic:Maks schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 10:09:
@Cyw00d Cool, heb je een link naar die custom component? Als ik tijd heb kan ik misschien wel even kijken waar het fout gaat.
https://community.home-as...ll-lyric-thermostat/3520/
[ Voor 51% gewijzigd door Cyw00d op 28-09-2018 10:16 ]
[ Tesla MIG MYP ]
Hoe is jullie ervaring met de nieuwe Lovelace interface? Met de officiële Lovelace Migration add-on is de overstap van de 'oude' interface naar de nieuwe een fluitje van een cent. Binnen enkele seconden heb je alle pages met groups en devices omgetoverd naar de Lovelace. Iets houdt me echter tegen om helemaal over te stappen, ik weet alleen niet wat, wellicht enkel een gevoel dat je dashboard natuurlijk wel de basis is voor het bedienen van devices.
Lovelace heeft natuurlijk wel aardig wat voordelen, alleen al het realtime bijwerken na een aanpassing in ui-lovelace.yaml en de diversiteit aan cards zou een reden tot overstap kunnen zijn.
Zijn jullie al over?
Lovelace heeft natuurlijk wel aardig wat voordelen, alleen al het realtime bijwerken na een aanpassing in ui-lovelace.yaml en de diversiteit aan cards zou een reden tot overstap kunnen zijn.
Zijn jullie al over?
@JBS Al even over naar LoveLace. Picture card met camera beeld is echt super mooi en bruikbaar! Gebruik hier Unifi cams en z-wave schakelaars&dimmers.
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Ik zit ook op Lovelace inderdaad. Al een tijdje inmiddels dus kan me eigenlijk niet eens meer herinneren hoe mijn layout was met de oude interface
@JBS Ik gebruik het ook al een tijdje en vind het super. Vooral door de entitty filter en de custom elementen zoals de mini player: https://community.home-as...ini-media-player/68459/81 , De light slider https://github.com/thomasloven/lovelace-slider-entity-row en de google calender https://community.home-as...google-calendar/63662/116 vind ik ideaal.
Fixed !CodeIT schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:51:
Jammer dat er nog niemand op Marktplaats geflashte CC2531 modules voor Zigbee2Mqtt verkoopt. Ik zag ook dat er een firmware was om er een repeater van te maken, dat zou hier wel handig zijn.
Inmiddels al tijdje over, ik zou moeite hebben weer terug te stappen. Het snel kunnen wijzigen is handig (ok, dat kon met oude ook redelijk zonder herstart). En de mogelijkheden van glance cards, vertical en horizontal stacks geeft wat meer grip op de interface. Ben geleidelijk overgestapt want dat gaf ook de mogelijkheid interface opnieuw in te richten. Voortschrijdend inzicht en zo ...JBS schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 11:32:
Hoe is jullie ervaring met de nieuwe Lovelace interface?
Zijn jullie al over?
Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp
Hier ook een LoveLace fan. Ik zou ook niet meer terug willen maar moet zeggen dat er nog wel wat ruwe randjes aan zitten. Zo zou een montercard eigenlijk native mogen zijn wat mij betreft en ook mis ik soms wat gemakkelijke column editing. Verder vol lof.
He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen
ik zit met het volgende. Ik heb nu een tijdje wat automation scripts opgesteld in HA en het ziet er als volgt uit.
als ik thuis ben en het is zonderondergang lamp aan
als ik thuis ben en het is 12 uur geweest lamp uit.
dit zijn dus twee losse automation flows. nu wil ik de automations die opelkaar lijken samenvoegen voor het overzicht.
Maar ik heb er al mee zitten stoeien en het lijkt me niet mogelijk om dit in een automation te schrijven binnen de hassio automation tool?
ik zag al iets node red voorbij komen maar voordat ik me daar direct op ga storten denk ik dat het beter is om even te checken.
dit zijn dus twee losse automation flows. nu wil ik de automations die opelkaar lijken samenvoegen voor het overzicht.
Maar ik heb er al mee zitten stoeien en het lijkt me niet mogelijk om dit in een automation te schrijven binnen de hassio automation tool?
ik zag al iets node red voorbij komen maar voordat ik me daar direct op ga storten denk ik dat het beter is om even te checken.
Wat bedoel je precies met samenvoegen? Het zullen 2 losse automations blijven.Chamek schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 10:56:
ik zit met het volgende. Ik heb nu een tijdje wat automation scripts opgesteld in HA en het ziet er als volgt uit.
He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen
Voor het aan- en uitschakelen binnen dezelfde automation moet je een delay-actie toevoegen. In hoeverre je deze kunt bepalen door de zonsondergangtijd van de gewenste uitschakeltijd te halen binnen de actie of een losse sensor hiervoor te definiëren. Het zou mogelijk moeten zijn, maar het lijkt me geen stabiele automatisering in geval van herstarten tijdens de delay.Chamek schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 10:56:
What's the speed of dark?
Super handleiding! Twee aanvullingen:DeadMetal schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:24:
[...]
Dan ook HA herstarten en kijken of het werkt
- mod rewrite moest ik nog aanzetten voor apache: sudo a2enmod rewrite
- Apache draait op dezelfde machine als HA. Als ik de trusted_networks networks zo instel als geadviseerd, dan kan ik van buitenaf zonder wachtwoord aanmelden...
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Ik ben helemaal nieuw met Homeassistant, maar heb nu een werkende Hassbian aan de gang gekregen.
Volgende uitdaging is om mijn Razberry aan de praat te krijgen. voor zover ik weet heb ik alle stappen doorlopen:
- Bluetooth uit gezet
- serial aangezet via raspi-config
device heeft deze rechten:
-user homeassitant aangemaakt en toegevoegd aan groep dialout
-libudev-dev geïnstalleerd
-configuration.yaml aangepast:
Maar helaas na het opstarten krijg ik een melding dat er wat mis is met de zwave configuratie.
Dit is m'n log:
Als ik het goed begrijp word de Razberry niet herkent, maar wat ook erg vreemd is dat hier allemaal verwijzingen in staan naar een conf bestand dat er helemaal net is.
Er is helemaal geen "/usr/local/lib/python3.6/site-packages/openzwave/" directory.
Ook draait er geen python3.6 op dit systeem, maar python3.5...
Iemand die ziet wat ik fout doe?
BVD.
Volgende uitdaging is om mijn Razberry aan de praat te krijgen. voor zover ik weet heb ik alle stappen doorlopen:
- Bluetooth uit gezet
- serial aangezet via raspi-config
device heeft deze rechten:
code:
1
| crw-rw---- 1 root dialout 204, 64 Sep 29 11:15 /dev/ttyAMA0 |
-user homeassitant aangemaakt en toegevoegd aan groep dialout
-libudev-dev geïnstalleerd
-configuration.yaml aangepast:
code:
1
2
| zwave: usb_path: /dev/ttyAMA0 |
Maar helaas na het opstarten krijg ik een melding dat er wat mis is met de zwave configuratie.
Dit is m'n log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| 2018-09-29 18:01:17 ERROR (MainThread) [homeassistant.setup] Error during setup of component zwave Traceback (most recent call last): File "/usr/local/lib/python3.6/site-packages/openzwave/option.py", line 78, in __init__ raise ZWaveException(u"Can't find device %s : %s" % (device, traceback.format_exception(*sys.exc_info()))) openzwave.object.ZWaveException: "Zwave Generic Exception : Can't find device /dev/ttyAMA0 : ['NoneType: None\\n']" During handling of the above exception, another exception occurred: Traceback (most recent call last): File "/usr/local/lib/python3.6/site-packages/homeassistant/setup.py", line 145, in _async_setup_component hass, processed_config) File "/usr/local/lib/python3.6/site-packages/homeassistant/components/zwave/__init__.py", line 244, in async_setup config_path=config[DOMAIN].get(CONF_CONFIG_PATH)) File "/usr/local/lib/python3.6/site-packages/openzwave/option.py", line 81, in __init__ raise ZWaveException(u"Error when retrieving device %s : %s" % (device, traceback.format_exception(*sys.exc_info()))) openzwave.object.ZWaveException: 'Zwave Generic Exception : Error when retrieving device /dev/ttyAMA0 : [\'Traceback (most recent call last):\\n\', \' File "/usr/local/lib/python3.6/site-packages/openzwave/option.py", line 78, in __init__\\$ |
Als ik het goed begrijp word de Razberry niet herkent, maar wat ook erg vreemd is dat hier allemaal verwijzingen in staan naar een conf bestand dat er helemaal net is.
Er is helemaal geen "/usr/local/lib/python3.6/site-packages/openzwave/" directory.
Ook draait er geen python3.6 op dit systeem, maar python3.5...
Iemand die ziet wat ik fout doe?
BVD.
Ennnn ik mag mijn Tradfri gateway weer eens opnieuw aanmelden. Voor de 5e keer bij een update. Waarom onthoudt hij die security code nu niet?
Dat is vreemd gedrag, aangezien ik hier nu vanaf dat de hub erop kon aan het updaten ben zonder verlies.koelkast schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 21:13:
[...]
Ennnn ik mag mijn Tradfri gateway weer eens opnieuw aanmelden. Voor de 5e keer bij een update. Waarom onthoudt hij die security code nu niet?
(HA op Debian 8 stable)
Ik weet niet of het mogelijk is om een templating formaat te gebruiken voor een MQTT JSON message.
Voor mijn weerstation stuur ik over MQTT een JSON payload message maar ik zou die graag afhankelijk van batterij niveau willen aanpassen.
Iemand een idee of dit kan?
orginele code:
nieuwe code opzet:
Voor mijn weerstation stuur ik over MQTT een JSON payload message maar ik zou die graag afhankelijk van batterij niveau willen aanpassen.
Iemand een idee of dit kan?
orginele code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| - alias: WS Last state trigger: platform: mqtt topic: garden/sensor/0001/weather_station/request # Optional payload: all action: - service: mqtt.publish data: { "topic": "garden/sensor/0001/weather_station/defaultsettings", "payload": '{"temp":-2.0,"hum":10.0,"sleepSeconds":2700,"deepSleep":1,"deviceState":0}' } |
nieuwe code opzet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
| - alias: WS Last state trigger: platform: mqtt topic: garden/sensor/0001/weather_station/request # Optional payload: all action: - service: mqtt.publish data_template: data: > {% if float(states.sensor.weer_station_accu_spanning.state) >= 3.8 %} { "topic": "garden/sensor/0001/weather_station/defaultsettings", "payload": '{"temp":-2.0,"hum":10.0,"sleepSeconds":1800,"deepSleep":1,"deviceState":0}' } {% elif float(states.sensor.weer_station_accu_spanning.state) >= 3.6 %} { "topic": "garden/sensor/0001/weather_station/defaultsettings", "payload": '{"temp":-2.0,"hum":10.0,"sleepSeconds":2700,"deepSleep":1,"deviceState":0}' } {% elif float(states.sensor.weer_station_accu_spanning.state) >= 3.4 %} { "topic": "garden/sensor/0001/weather_station/defaultsettings", "payload": '{"temp":-2.0,"hum":10.0,"sleepSeconds":3600,"deepSleep":1,"deviceState":0}' } {% elif float(states.sensor.weer_station_accu_spanning.state) >= 3.2 %} { "topic": "garden/sensor/0001/weather_station/defaultsettings", "payload": '{"temp":-2.0,"hum":10.0,"sleepSeconds":4500,"deepSleep":1,"deviceState":0}' } {% elif float(states.sensor.weer_station_accu_spanning.state) >= 3.0 %} { "topic": "garden/sensor/0001/weather_station/defaultsettings", "payload": '{"temp":-2.0,"hum":10.0,"sleepSeconds":5400,"deepSleep":1,"deviceState":0}' } {% elif float(states.sensor.weer_station_accu_spanning.state) >= 2.8 %} { "topic": "garden/sensor/0001/weather_station/defaultsettings", "payload": '{"temp":-2.0,"hum":10.0,"sleepSeconds":6300,"deepSleep":1,"deviceState":0}' } {% else %} { "topic": "garden/sensor/0001/weather_station/defaultsettings", "payload": '{"temp":-2.0,"hum":10.0,"sleepSeconds":7200,"deepSleep":1,"deviceState":0}' } {% endif %} |
Dat heb ik echt nog nooit gehad.koelkast schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 21:13:
[...]
Heb je de hub toevoegt aan je config of laat je m middels discovery toevoegen aan HA ?
Thanks, ik heb rewrite toegevoegd aan de uitleg.Taigu schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 15:27:
[...]
Super handleiding! Twee aanvullingen:
- mod rewrite moest ik nog aanzetten voor apache: sudo a2enmod rewrite
- Apache draait op dezelfde machine als HA. Als ik de trusted_networks networks zo instel als geadviseerd, dan kan ik van buitenaf zonder wachtwoord aanmelden...
Ik moet van buitenaf wél inloggen. Hoe is jouw trusted networks geconfigureerd in HA configuration.yaml?
Ik heb:
code:
1
2
3
| trusted_networks: - 192.168.1.0/24 - 127.0.0.1 |
Of ben je toevallig al ingelogd en onthoudt hij dat? Dan even eerst expliciet uitloggen.
[ Voor 6% gewijzigd door DeadMetal op 30-09-2018 08:21 ]
Heren...
Ik ben aan het overstappen van Domoticz naar HASSBIAN.
Ik ben begonnen met mijn RFXcom aan te sluiten aangezien ik nog steeds een stapeltje kaku meuk heb welke in nog niet wil vervangen ivm kosten
Ik heb bijna alle schakelaars in HA staan maar mijn Elro AB440S schakelaars willen niet.
De auto add functie werkt niet. De devices komen niet te voorschijn in de log-files.
Via de rfxmngr weet ik dat het Lighting 1ARC is. Ook de code van het device het ik, (O16).
Nu is er ooit een scriptje gemaakt door iemand die dit omzet naar een code voor HAS.
Echter is deze code korter dan de andere switches die HA heeft gevonden.
In dit geval: 071001004F0160000
De andere schakelaars hebben als lengte: 0b1100120208080401010f50
Op het moment dat ik de switch toevoeg met de korte code komt hij ook niet te voorschijn op de frontpage.
De code tussen aanhalingstekens hebben ook geen nut.
Ik google me suf maar kan niet uitvinden hoe ik deze paar schakelaars in HA kan krijgen..
Heeft iemand ervaring hiermee?
Ik ben begonnen met mijn RFXcom aan te sluiten aangezien ik nog steeds een stapeltje kaku meuk heb welke in nog niet wil vervangen ivm kosten
Ik heb bijna alle schakelaars in HA staan maar mijn Elro AB440S schakelaars willen niet.
De auto add functie werkt niet. De devices komen niet te voorschijn in de log-files.
Via de rfxmngr weet ik dat het Lighting 1ARC is. Ook de code van het device het ik, (O16).
Nu is er ooit een scriptje gemaakt door iemand die dit omzet naar een code voor HAS.
Op het moment dat ik de switch toevoeg met de korte code komt hij ook niet te voorschijn op de frontpage.
Ik google me suf maar kan niet uitvinden hoe ik deze paar schakelaars in HA kan krijgen..
0.79.1:
Release 0.79.1 - September 30
Optimize Ring Sensors platform setup (@awarecan - #16886)
Fix exception during history_stats startup (@amelchio - #16932)
Override unique_id of NestActivityZoneSensor (@awarecan - #16961)
Fix ISY blocking bug (@OverloadUT - #16978)
Bump zm-py to 0.0.4 (@rohankapoorcom - #16979)
[ Voor 27% gewijzigd door Hmmbob op 30-09-2018 15:26 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Net geïnstalleerd, draait prima, moest ff wachten op de docker hub build
Probeer ze eens als "light" met auto add toe te voegen. Pakt ie dan de remote wel?Reley schreef op zondag 30 september 2018 @ 13:36:
Heren...
cd /pub && more beer
Helaas.ny-hardcore schreef op zondag 30 september 2018 @ 21:19:
[...]
Probeer ze eens als "light" met auto add toe te voegen. Pakt ie dan de remote wel?
Ook in de debug zie ik niets gebeuren...
Jammer. De dev van die component deed in het verleden niet veel moeite als je de remote niet had en je een code met de hand wilde maken.. verwees dan altijd naar de broncode van pyrfxtrx waar je dan zelf kon zien hoe die opgebouwd moest worden...Reley schreef op zondag 30 september 2018 @ 21:26:
[...]
Helaas.
Ook in de debug zie ik niets gebeuren...
Kunnen die dingen nog nieuwe codes leren? Kunnen die ook kaku leren?
cd /pub && more beer
Ik kan die dingen nieuwe codes leren, maar dat zal niet veel doen, is mechanisch in de stekker met dip-switches...ny-hardcore schreef op zondag 30 september 2018 @ 21:41:
[...]
Jammer. De dev van die component deed in het verleden niet veel moeite als je de remote niet had en je een code met de hand wilde maken.. verwees dan altijd naar de broncode van pyrfxtrx waar je dan zelf kon zien hoe die opgebouwd moest worden...
Kunnen die dingen nog nieuwe codes leren? Kunnen die ook kaku leren?
Ik zie zel bij states als sensor staanSandro! schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 21:55:
[...]
Ik heb geüpdatet en nu ben ik m'n Trådfri-stekker weer kwijt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| { "model_number": "TRADFRI control outlet", "friendly_name": "TRADFRI control outlet", "serial": "", "firmware_version": "1.4.020", "battery_level": null, "power_source": "Internal Battery", "unit_of_measurement": "%", "manufacturer": "IKEA of Sweden" } |
Op de een of andere manier lukt het me niet om custom cards binnen de Lovelace interface te tonen in mijn hass.io omgeving.
In mijn ogen heb ik de .js bestanden op de juiste plek geplaatst (in config/www) en op de juiste manier de .js bestanden als resource toegevoegd aan ui-lovelace.yaml. Toch blijf ik de melding zien dat 'custom element doesn't exist':

Inhoud van ui-lovelace.yaml:

Ziet iemand wat ik over het hoofd zie?
Ook even een andere custom card (color-glance-card.js) geprobeerd, maar ook daarvan krijg ik de melding dat het element niet bestaat (ondanks dat deze ook aanwezig is in config/www).
In mijn ogen heb ik de .js bestanden op de juiste plek geplaatst (in config/www) en op de juiste manier de .js bestanden als resource toegevoegd aan ui-lovelace.yaml. Toch blijf ik de melding zien dat 'custom element doesn't exist':

Inhoud van ui-lovelace.yaml:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| - type: entities title: Keuken show_header_toggle: true entities: - entity: light.eettafel_1 type: custom:slider-entity-row - entity: light.eettafel_2 type: custom:slider-entity-row |
code:
1
2
3
| resources: - url: /local/slider-entity-row.js type: js |

Ziet iemand wat ik over het hoofd zie?
Ook even een andere custom card (color-glance-card.js) geprobeerd, maar ook daarvan krijg ik de melding dat het element niet bestaat (ondanks dat deze ook aanwezig is in config/www).
[ Voor 9% gewijzigd door JBS op 01-10-2018 19:47 ]
Is de inhoud van die JS files wel in orde? Ik had gisteren een foutje bij downloaden vanaf github - bleek stiekem een html file te zijn....
Ik had vanmorgen een idee. Kan ik de location tracking in H.A. gebruiken om een soort log te maken van de tijden dat is op mijn werk ben? Ik geloof dat IFTTT ooit zoiets had, waarbij ie de arrive & leave zone in Google Spreadsheets schreef. Lijkt me nice dat in HA te doen...
DAt is geen probleem met HA: Owntracks en zones.dicespark schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:02:
Ik had vanmorgen een idee. Kan ik de location tracking in H.A. gebruiken om een soort log te maken van de tijden dat is op mijn werk ben? Ik geloof dat IFTTT ooit zoiets had, waarbij ie de arrive & leave zone in Google Spreadsheets schreef. Lijkt me nice dat in HA te doen...

Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson
Goedenmiddag,
Ik weet niet of dit het juiste topic is echter zit ik met een vraag.
Home assistant draai ik momenteel op een VM (binnen synology) en ik wil graag devices via 2.4Ghz (dit geval Milight) kunnen aansturen.
Voor 433Mhz gebruik ik de Broadlink RM3 echter kan deze geen 2.4Ghz.
Zijn er ook kant en klare USB sticks die 2.4Ghz kunnen doorgeven welke ik aan de VM kan toewijzen?
Alvast bedankt!
Home assistant draai ik momenteel op een VM (binnen synology) en ik wil graag devices via 2.4Ghz (dit geval Milight) kunnen aansturen.
Zijn er ook kant en klare USB sticks die 2.4Ghz kunnen doorgeven welke ik aan de VM kan toewijzen?
Alvast bedankt!
Je hebt USB sticks die Z Wave of Zigbee ondersteunen. Je hebt er ook eentje die beide ondersteund. De stick zou je dan in je VM kunnen gebruiken.skdevil schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:29:
Goedenmiddag,
Alvast bedankt!
Wellicht dat iemand mij ook kan helpen. Heb momenteel in de woonkamer 3 lampen hangen. Deze lampen kan ik bedienen middels een dubbele schakelaar aan 2 kanten in de woonkamer.
Achter de schakelaars wil ik een Z wave relais hangen zodat ik de lampen kan bedienen via HA. Hiervoor moet ik echter een pulse schakelaar hebben, correct? Een 3 draads systeem heb ik reeds overal gemaakt, dus stroom voor het kastje is geen probleem. Had namelijk eerst het idee om de Ikea Tradfri te gebruiken maar dan zou ik de lampen alleen via Home Assistant kunnen schakelen omdat de verlichting altijd stroom nodig heeft.
@Thoit Zijn de lampen dimbaar? Zo nee, dan voegt de pulsedrukker weinig toe. Ik gebruik drukvlakschakelaar (van die schakelaars die terugwippen maar je niet ingedrukt kunt houden zoals pulsedrukkers) icm Fibaro sensoren achter de schakelaars.
@Thoit Fibaro Dimmer of Fibaro Switch achter je schakelmateriaal en je bent klaar
. Die dingen zijn zelfs nog iets slimmer dan alleen een dom relais en kan je met aan/uit, pulsdrukker of drukvlakschakelaars gebruiken.
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Heb jij ook wel 'ns dat HA je gebruikers met een dergelijke state toont, ook al zijn ze in een zone/region?defcon84 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:15:
[...]
DAt is geen probleem met HA: Owntracks en zones.
[Afbeelding]
JSON:
1
| {"_type":"location","tid":"XX","acc":16,"batt":90,"conn":"w","lat":XX.9008914,"lon":XX.5788704,"t":"c","tst":1538459251} |
MiLight gebruikt een WiFi box die je kunt gebruiken als bridge. Deze is via je netwerk aan te sturen, dus vanuit Home Assistant en geeft zo het signaal door aan de MiLight lampen.skdevil schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:29:
Goedenmiddag,
Alvast bedankt!
Bijvoorbeeld: https://nl.aliexpress.com...ess-Wifi/32790230448.html
Selecteer dan de WiFi Box, 2de plaatje.
Je kunt ook zelf iets bouwen met een ESP8266: https://github.com/sidoh/esp8266_milight_hub
Ik snap je vraag niet, denk ik. Maar ook ik zie in de history van mijn device tracker (Owntracks op telefoon) keurig vermeld staan wanneer ik thuis of op het werk was (ik heb zones voor beide gebieden ingesteld).RudolfR schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:42:
[...]
Heb jij ook wel 'ns dat HA je gebruikers met een dergelijke state toont, ook al zijn ze in een zone/region?
JSON:
1 {"_type":"location","tid":"XX","acc":16,"batt":90,"conn":"w","lat":XX.9008914,"lon":XX.5788704,"t":"c","tst":1538459251}
Heel erg bedankt! Dit kan ik niet gezien.born2tweak schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:52:
[...]
MiLight gebruikt een WiFi box die je kunt gebruiken als bridge. Deze is via je netwerk aan te sturen, dus vanuit Home Assistant en geeft zo het signaal door aan de MiLight lampen.
Bijvoorbeeld: https://nl.aliexpress.com...ess-Wifi/32790230448.html
Selecteer dan de WiFi Box, 2de plaatje.
Je kunt ook zelf iets bouwen met een ESP8266: https://github.com/sidoh/esp8266_milight_hub
Heb de wifi box besteld
Nee, de lampen zijn niet dimbaar. Het zijn normale G27 Ikea LED lampen. Op dit moment heb ik de volgende schakelaar: https://www.sandervunderi...r-2000-6-6us-101-500.htmllolgast schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:38:
@Thoit Zijn de lampen dimbaar? Zo nee, dan voegt de pulsedrukker weinig toe. Ik gebruik drukvlakschakelaar (van die schakelaars die terugwippen maar je niet ingedrukt kunt houden zoals pulsedrukkers) icm Fibaro sensoren achter de schakelaars.
Die kan ik dus ook gewoon gebruiken?
@Thoit Jep, geen enkel probleem. Je moet even zorgen dat parameter 20 (van de Fibaro Switch 2 in ieder geval) op de juiste waarde staat. In jouw geval zou dat 1 zijn
Pagina 18: https://manuals.fibaro.co...2x3/FGS-2x3-EN-T-v1.2.pdf
EDIT: Je hebt LED lampen. Hou er rekening mee dat de NIET relais versie van Fibaro een minimum load heeft. Zoek dat even uit! Anders heb je misschien een extra resistor van Fibaro nodig om te zorgen dat je lampen ook echt uitgaan.
EDIT: Je hebt LED lampen. Hou er rekening mee dat de NIET relais versie van Fibaro een minimum load heeft. Zoek dat even uit! Anders heb je misschien een extra resistor van Fibaro nodig om te zorgen dat je lampen ook echt uitgaan.
[ Voor 31% gewijzigd door lolgast op 02-10-2018 13:06 ]
Home/Work staat er hier dan maar even en vervolgens staat er die "ruwe" string.Hmmbob schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:57:
[...]
Ik snap je vraag niet, denk ik. Maar ook ik zie in de history van mijn device tracker (Owntracks op telefoon) keurig vermeld staan wanneer ik thuis of op het werk was (ik heb zones voor beide gebieden ingesteld).
Lijkt een bug, maar ik ben het probleem nog niet ergens anders tegengekomen dan bij mezelf.
Overstap naar hass.io (en mosquitto als add-on) van raspbian (met moquitto erbij geïnstalleerd) heeft niet mogen baten.
Oh, die error herken ik niet nee. Ik krijg gewoon zo’n net balkje als in het eerdere screenshot. Zal vanavond even uploaden.RudolfR schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:07:
[...]
Home/Work staat er hier dan maar even en vervolgens staat er die "ruwe" string.
Lijkt een bug, maar ik ben het probleem nog niet ergens anders tegengekomen dan bij mezelf.
Overstap naar hass.io (en mosquitto als add-on) van raspbian (met moquitto erbij geïnstalleerd) heeft niet mogen baten.
Held!lolgast schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:04:
@Thoit Jep, geen enkel probleem. Je moet even zorgen dat parameter 20 (van de Fibaro Switch 2 in ieder geval) op de juiste waarde staat. In jouw geval zou dat 1 zijn
Zo simpel zou het moeten zijn jaThoit schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:13:
[...]
Held!En voor dimbaar hoef ik dus alleen de Fibaro dimbare switch, pulse schakelaar en dimbare LED lampen te hebben?
Dat balkje zie ik ook, op de homepage en in de history; keurig gekleurd e.a, maar de inhoud klopt niet.Hmmbob schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:10:
[...]
Oh, die error herken ik niet nee. Ik krijg gewoon zo’n net balkje als in het eerdere screenshot. Zal vanavond even uploaden.

De pijl staat bij een minuut waarbij de zone klopt, maar vervolgens gaat 't direct weer mis en wordt de state weer vergelijkbaar met de eerder genoemde string.
@Thoit Fibaro Dimmer 2, Dimbare Led en inderdaad een klein beetje schakelmateriaal en je hebt mooi dimbaar licht. Met kleine led lampen heb je mogelijk nog de Fibaro Dimmer Bypass nodig.
Heb op de meeste plaatsen in mijn huis deze setup, op de wat minder belangrijke plaatsen de Fibaro (Double) Switch voor simpel aan/uit. Bij nader inzien zou ik overal gewoon de dimmer plaatsen, zit nauwelijks verschil in de kosten en de Dimmer kan ook in aan/uit modus werken.
Heb op de meeste plaatsen in mijn huis deze setup, op de wat minder belangrijke plaatsen de Fibaro (Double) Switch voor simpel aan/uit. Bij nader inzien zou ik overal gewoon de dimmer plaatsen, zit nauwelijks verschil in de kosten en de Dimmer kan ook in aan/uit modus werken.
Dit bleek bij mij ook het geval te zijn, dit corrigeren was echter niet direct de oplossing (maar droeg daar uiteraard wel aan bij).Hmmbob schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:19:
Is de inhoud van die JS files wel in orde? Ik had gisteren een foutje bij downloaden vanaf github - bleek stiekem een html file te zijn....
In de WWW map heb ik nu ook een extra submap aangemaakt waarin ik de .js bestanden heb gestopt. Dit bleek de oplossing. Dank!lolgast schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 08:18:
@JBS Bij mij hielp het door de die onderdelen in een aparte map te zetten
/local/custom_ui/slider-entity-row.js
En dat dan uiteraard ook aan te passen in de ui-lovelace.yaml resources
Precies dat is ook de reden dat ik het vraag. Ik moet het toch nog allemaal aanschaffen, dus dan doe ik het liever in één keer goed. Zijn er ook goede chinese alternatieven? Neo Coolcam vind ik voor de deur sensoren namelijk een erg goed alternatief. Kan voor de schakelaars alleen de Qubino vinden, maar dat maakt prijstechnisch niks uit.Tassadar32 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:24:
@Thoit Fibaro Dimmer 2, Dimbare Led en inderdaad een klein beetje schakelmateriaal en je hebt mooi dimbaar licht. Met kleine led lampen heb je mogelijk nog de Fibaro Dimmer Bypass nodig.
Om het bij Home Assistant te houden, gisteren Node Red geïnstalleerd. Ziet er leuk uit, is echter wel weer puzzelen hoe het allemaal werkt.
@Thoit Leuk geprobeerd, maar dan hou je het niet bij HA 
Node-RED heeft een eigen topic gekregen omdat het het HA topic nogal begon te vervuilen. En omdat het zo uitgebreid is dat het een eigen topic verdient
Node-RED - grafisch 'programmeren' (bijv. voor domotica)
Node-RED heeft een eigen topic gekregen omdat het het HA topic nogal begon te vervuilen. En omdat het zo uitgebreid is dat het een eigen topic verdient
Node-RED - grafisch 'programmeren' (bijv. voor domotica)
@Thoit Voor klein spul op batterijen is chinese knockoff prima, maar als het aan 230V gaat kies ik toch liever voor iets degelijkers. NeoCoolcam heeft ook wallswitches, dat combineert een touch-gevoelig paneel met een aan/uit schakelaar. Vriend van me heeft daarvoor gekozen en dat lijkt ook prima te werken.
Klopt inderdaad, ze hebben van die lelijke schakelaars. We hebben net nieuwe kapjes e.d. erin zitten die naar onze smaak zijn, dus wil echt alleen het kasje in de doos zelfTassadar32 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:38:
@Thoit Voor klein spul op batterijen is chinese knockoff prima, maar als het aan 230V gaat kies ik toch liever voor iets degelijkers. NeoCoolcam heeft ook wallswitches, dat combineert een touch-gevoelig paneel met een aan/uit schakelaar. Vriend van me heeft daarvoor gekozen en dat lijkt ook prima te werken.
Hou er wel rekening mee dat je wel wat ruimte nodig hebt achter de schakelaar, ik heb op zolder een inbouwdoos van 50mm diepte gebruikt en daar paste het echt net (met veel moeite iig).Thoit schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:41:
[...]
Klopt inderdaad, ze hebben van die lelijke schakelaars. We hebben net nieuwe kapjes e.d. erin zitten die naar onze smaak zijn, dus wil echt alleen het kasje in de doos zelfBen bang dat het dan toch Fibaro wordt. Qua rookmelders heb ik ook voor de Fibaro gekozen omdat die gekeurd zijn, mocht ik ze nodig hebben kan een verzekering niet moeilijk doen
Verder exact dezelfde setup, met Fibaro 2 dimmer, pulse schakelaar en 4 Philips LED-spots (5W per stuk). Dat werkt prima zonder bypass (bij 2 spotjes werkte het niet
iemand hier toevallig ook een foscam in HA middels de foscam component?
ik heb hem inmiddels dat ik hem kan zien, maar nu wilde ik hem een snapshot laten sturen via telegram, maar kan daar niet wat over vinden eigenlijk...
zo staat die bij states
ik heb hem inmiddels dat ik hem kan zien, maar nu wilde ik hem een snapshot laten sturen via telegram, maar kan daar niet wat over vinden eigenlijk...
zo staat die bij states
code:
1
2
3
4
5
6
| camera.foscam_camera idle access_token: tokenxxx friendly_name: Foscam Camera entity_picture: /api/camera_proxy/camera.foscam_camera?token=tokenxxx supported_features: 0 |
heb ook een foscam en gebruik dit: (al vind ik het vrij traag versturen)zoeperman schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:20:
iemand hier toevallig ook een foscam in HA middels de foscam component?
zo staat die bij states
code:
1 2 3 4 5 6 camera.foscam_camera idle access_token: tokenxxx friendly_name: Foscam Camera entity_picture: /api/camera_proxy/camera.foscam_camera?token=tokenxxx supported_features: 0
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| action: - service: camera.snapshot data: entity_id: camera.carport filename: '/tmp/carport.jpg' - service: notify.telegram_samen data: title: "Deurbel" message: "Deurbel" data: photo: - file: /tmp/carport.jpg |
Iemand die nog iets nuttigs kan melden over mijn probleem?
https://community.home-as...ve-log-are-modified/71270
wordt er vrij beroerd van dat de UI om de haverklap zich niet meer laat laden zonder duidelijke reden.
Ik krijg nu wel een foto (na het whitelisten van de tmp dir) alleen geeft hij geen title en message mee blijkbaar. Alleen een foto wordt er verstuurdtrekker22 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:23:
[...]
heb ook een foscam en gebruik dit: (al vind ik het vrij traag versturen)
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 action: - service: camera.snapshot data: entity_id: camera.carport filename: '/tmp/carport.jpg' - service: notify.telegram_samen data: title: "Deurbel" message: "Deurbel" data: photo: - file: /tmp/carport.jpg
klopt is bij mij ook, was me niet eens opgevallenzoeperman schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:41:
[...]
Ik krijg nu wel een foto (na het whitelisten van de tmp dir) alleen geeft hij geen title en message mee blijkbaar. Alleen een foto wordt er verstuurd
Heb je dit kunnen oplossen?kvandt schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 23:03:
[...]
Dank je voor de suggestie. Ik heb echter geen Aeotec stick, maar een Zwave.me USB stick (pricewatch: Z-wave.me USB Stick met Z-wave plus. Deze heeft geen knopje (helaas).
Ik heb niet precies dezelfde issue's maar wel dat sommige device zoals dimmer niet werken onder Hassio, onder Domoticz had ik hier geen last van
@zoeperman @trekker22
Ik gebruik ook de Foscam maar stuur gewoon in de push notify de snapshot url. Dat werkt veel sneller en je telefoon haalt de snapshot op. Werkt erg fijn. Voorwaarde is wel dat je camera vanaf het internet benaderbaar is aldan niet via de reverse proxy
Ik gebruik ook de Foscam maar stuur gewoon in de push notify de snapshot url. Dat werkt veel sneller en je telefoon haalt de snapshot op. Werkt erg fijn. Voorwaarde is wel dat je camera vanaf het internet benaderbaar is aldan niet via de reverse proxy
Die sla ik over. Wie gebruikt er Windows om HA te draaien
@jossie67 Dat is wat ik ook gedaan heb.
Ik heb al de hele tijd de irritatie dat ik opnieuw moet inloggen. Bij mij vergeet ie kennelijk de login. Zowel bij mn vriendin als bij mij. Vind dat eigenlijk best irritant. Met de legacy wachtwoord had je dat nooit. Is hier een oplossing voor?martinvdm schreef op zondag 9 september 2018 @ 10:37:
[...]
Ik heb eigenlijk geen problemen. Hebben beide iPhones mijn vrouw en ik. Bij het openen van de app log je in met je eigen credentials, deze worden gewoon bewaard en niet meer opnieuw gevraagd.
@iMars @lolgast Binnenkort komt er een nieuwe release uit met native support voor de nieuwe manier van inloggen. Mocht je dat nu al willen zou je de beta versie kunnen draaien. Moet je eerst ff de testflight app van Apple downloaden, maar dat spreekt voor zich. Gisteravond is er nog versie gereleased met een hoop fixes en deze werkt bij mij zeer goed (iPhone 7 - iOS12).
https://community.home-as...sting-is-now-open/70450/1
https://community.home-as...sting-is-now-open/70450/1
[ Voor 30% gewijzigd door sjorsjes op 03-10-2018 08:26 ]
@sjorsjes Thanks voor het melden. Ik heb afgelopen zaterdag toevallig gebruik geprobeerd te maken van die versie. Ik kwam niet eens ingelogd. Collega probeerde tegelijkertijd, werkte ook niet. Dan ben je mij kwijt in je test
@sjorsjes Gelijk geinstalleerd om te testen. Eerste indruk is al dat deze veel vlotter werkt
lolgast schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 08:29:
@sjorsjes Thanks voor het melden. Ik heb afgelopen zaterdag toevallig gebruik geprobeerd te maken van die versie. Ik kwam niet eens ingelogd. Collega probeerde tegelijkertijd, werkte ook niet. Dan ben je mij kwijt in je test
Hier hetzelfde probleem. Moet vrij geregeld op mijn telefoon en van die van mijn vriendin het wachtwoord invoeren.iMars schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 08:19:
[...]
Ik heb al de hele tijd de irritatie dat ik opnieuw moet inloggen. Bij mij vergeet ie kennelijk de login. Zowel bij mn vriendin als bij mij. Vind dat eigenlijk best irritant. Met de legacy wachtwoord had je dat nooit. Is hier een oplossing voor?
Nope, zelfde probleem hier. Kom met geen mogelijkheid in mijn HA omgeving. Niet met de nieuwe auth, niet met legacy, niet met trusted_network.sjorsjes schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:23:
[...]
snap ik! Maar met de update van gister is dat dus gefixt, daarvoor zat die nieuwe auth er nog niet in
Begin die nieuwe authenticatie ook al wel een beetje beu te worden eerlijk gezegd. Ik heb lang gewacht ivm problemen maar omdat hier werd geroepen dat het allemaal prima werkt toch overgegaan. Sindsdien komt het net als hierboven (met name bij mijn vrouw) met enige regelmaat voor dat ze opnieuw moet inloggen. En het voegt echt geen fluit toe ten opzichte van de legacy methode. Het is niet dat je per gebruiker verschillende omgevingen kunt maken ofzo. Of read-only kunt geven.
Zit ernstig te twijfelen om gewoon terug te gaan naar 0.76.2 tot de nieuwe manier een beetje volwassen is
Jammer dat de update niet voor je werkt! Je weet wel zeker dat je `ip_bans.yaml` leeg is? Dat hij het niet onthoud is wel gek, zou ook niet weten waardoor dit door zou kunnen komen... ik heb daar *klopt af* nog geen last van. Moet zeggen dat ik wel zowel m'n api_password als die user gebonden login heb aanstaan
Ik! In een docker containerlolgast schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 07:08:
[...]
Die sla ik over. Wie gebruikt er Windows om HA te draaien
2FA is wel een mooie toevoeging. Maar elke keer wachtwoord invoeren is best irritant. Vooral omdat mijn GF het wachtwoord niet heeft, dus dan moet ik het weer doorsturen, invoeren, 2FA invoeren en kan ze weer erbijlolgast schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:09:
[...]
Nope, zelfde probleem hier. Kom met geen mogelijkheid in mijn HA omgeving. Niet met de nieuwe auth, niet met legacy, niet met trusted_network.
Begin die nieuwe authenticatie ook al wel een beetje beu te worden eerlijk gezegd. Ik heb lang gewacht ivm problemen maar omdat hier werd geroepen dat het allemaal prima werkt toch overgegaan. Sindsdien komt het net als hierboven (met name bij mijn vrouw) met enige regelmaat voor dat ze opnieuw moet inloggen. En het voegt echt geen fluit toe ten opzichte van de legacy methode. Het is niet dat je per gebruiker verschillende omgevingen kunt maken ofzo. Of read-only kunt geven.
Zit ernstig te twijfelen om gewoon terug te gaan naar 0.76.2 tot de nieuwe manier een beetje volwassen is

2FA vind ik in deze situatie totaal geen toegevoegde waarde. 2FA is mooi voor beveiliging als je heel af en toe een keer moet inloggen. Dan nog liever elke keer een vpn aanzetten.Thoit schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:19:
[...]
2FA is wel een mooie toevoeging. Maar elke keer wachtwoord invoeren is best irritant. Vooral omdat mijn GF het wachtwoord niet heeft, dus dan moet ik het weer doorsturen, invoeren, 2FA invoeren en kan ze weer erbij
Mijn config was:DeadMetal schreef op zondag 30 september 2018 @ 08:18:
[...]
Thanks, ik heb rewrite toegevoegd aan de uitleg.
Ik moet van buitenaf wél inloggen. Hoe is jouw trusted networks geconfigureerd in HA configuration.yaml?
Ik heb:
code:
1 2 3 trusted_networks: - 192.168.1.0/24 - 127.0.0.1
code:
1
2
3
4
| trusted_networks: - 192.168.10.0/24 - 127.0.0.1 - 10.8.0.0/24 (VPN netwerk) |
Zeker niet omdat ik voor de aanpassing geen trusted_networks gebruikte. Ik moest dus opnieuw inloggen en kon voor het eerst van buitenaf gebruik maken van de trusted networks. Ik maak overigens gebruik van een Ziggo Connectbbox voor NAT, misschien dat dat ook invloed heeft.Of ben je toevallig al ingelogd en onthoudt hij dat? Dan even eerst expliciet uitloggen.
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Wat ik net ontdek en nog vreemder vind, als ik via 4G (dus niet op wifi, dus niet met een ip-adres in de trusted_networks) een api verzoek naar HA doe (via de Tasker app, dus niet ingelogd blijven dmv cookies) ZONDER api password toe te voegen aan de url, dan krijg ik gewoon netjes inhoudelijk antwoord
Maar weer even uitzoeken straks.

Maar weer even uitzoeken straks.
Ik probeer de beta app uit te voeren, maar telkens keer ik deze installeer krijg ik de volgende melding:

Als ik dan terug de officiële appstore app installeer werkt alles weer. Heb dit nu al enkele versies na elkaar. Iemand enig idee wat ik mis doe?

Als ik dan terug de officiële appstore app installeer werkt alles weer. Heb dit nu al enkele versies na elkaar. Iemand enig idee wat ik mis doe?
[ Voor 5% gewijzigd door Yoki1985 op 03-10-2018 15:49 ]
Heb je de thread op het Home Assistant Community forum zelf al gelezen: https://community.home-assistant.io/t/1-2-0-35/70570/26 ? Daar wordt dit probleem ook vaker genoemd.Yoki1985 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 15:48:
Ik probeer de beta app uit te voeren, maar telkens keer ik deze installeer krijg ik de volgende melding:
[Afbeelding]
Kan niet zeggen dat ik er ooit problemen mee gehad heb, behalve dat owntracks ooit niet de juiste locatie stuurt, of iig heeel lang duurt.RudolfR schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:42:
[...]
Heb jij ook wel 'ns dat HA je gebruikers met een dergelijke state toont, ook al zijn ze in een zone/region?
JSON:
1 {"_type":"location","tid":"XX","acc":16,"batt":90,"conn":"w","lat":XX.9008914,"lon":XX.5788704,"t":"c","tst":1538459251}
Ik gebruik het wel via men eigen MQTT server
Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson
Nee, ik ook niet:RudolfR schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:42:
[...]
JSON:

Alle zone's worden gewoon bij naam genoemd. Die oranje lijntjes bevatten de naam van de zone rondom het station (wat ik daar mee doe heb ik ooit beschreven)
Ja had ik gezien maar heb daar nog geen oplossing zien staan. Mss dat hier iemand een oplossing hadVloris schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 16:12:
[...]
Heb je de thread op het Home Assistant Community forum zelf al gelezen: https://community.home-assistant.io/t/1-2-0-35/70570/26 ? Daar wordt dit probleem ook vaker genoemd.
Ik begrijp dat het irri is als het niet goed werkt maar ik ervaar dit dus helemaal niet zo. Alles draait ip rolletjes en hoef echt nooit opnieuw in te loggen. Ben het eens dat het wellicht nu nog weinig toevoegd maar de user levels en rechten zullen er zeker aan komen. Ook zul je in de toekomst gaan zien welke user bepaalde acties heeft uitgevoerd. Nu ik er over nadenk; je hebt geen gekke dingen in je reverse proxy zitten?lolgast schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:09:
[...]
Nope, zelfde probleem hier. Kom met geen mogelijkheid in mijn HA omgeving. Niet met de nieuwe auth, niet met legacy, niet met trusted_network.
2fa vind ik wel een toevoeging trouwens.
@martinvdm Het ligt sowieso niet aan Traefik, want het werkt ook niet als ik HA intern rechtstreeks probeer te bereiken via de beta app.
Ik heb ook gewoon geen zin om hier mee te kloten nu. Alles werkt in 0.76 en ik heb niks nodig wat in 0.77+ zit. Dan is de keuze snel gemaakt.
Ik heb ook gewoon geen zin om hier mee te kloten nu. Alles werkt in 0.76 en ik heb niks nodig wat in 0.77+ zit. Dan is de keuze snel gemaakt.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Tip: Gebruik http://www.yamllint.com/ om je YAML-code te valideren! Kan een hoop zoekwerk schelen waarom iets niet werkt.
Wel even opletten dat je er geen privégegevens (wachtwoorden e.d.) in zet, het blijft een 3rd party website
Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.
Tip: Gebruik http://www.yamllint.com/ om je YAML-code te valideren! Kan een hoop zoekwerk schelen waarom iets niet werkt.
Wel even opletten dat je er geen privégegevens (wachtwoorden e.d.) in zet, het blijft een 3rd party website
Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.