Apple TV (v3) draait hier prima, verlichting reageert direct op de Apple tv.UltraSub schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:18:
Iemand die AppleTV aan de gang heeft op 0.40.0? Die push functionaliteit is hier kapot. Werkte eerder goed (0.38.2). Omdat het historisch gezien erg lang duurde voor er een 0.40.1 was dacht ik dat er weinig bugs waren in deze release. Nu maar even disabled en een topic ingeschoten, gebruikte het niet echt. Die devver fixed dat wel ff
Kodi ook weer eens ff geprobeerd vandaag maar die doet hier hetzelfde als toen ik begon met 0.34 nog wat; zegt altijd "off".
Verwijderd
in 0.40.1 zie ik dit staan?UltraSub schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:18:
Iemand die AppleTV aan de gang heeft op 0.40.0? Die push functionaliteit is hier kapot. Werkte eerder goed (0.38.2). Omdat het historisch gezien erg lang duurde voor er een 0.40.1 was dacht ik dat er weinig bugs waren in deze release. Nu maar even disabled en een topic ingeschoten, gebruikte het niet echt. Die devver fixed dat wel ff
Kodi ook weer eens ff geprobeerd vandaag maar die doet hier hetzelfde als toen ik begon met 0.34 nog wat; zegt altijd "off".
Don’t start the push updater if the Apple TV is ‘off’ (@jnewland - #6552)
Zou dat je probleem misschien kunnen verhelpen? Het is me uit je omschrijving wat onduidelijk of je nu wel of niet 0.40.1 draait.
Het aparte is dat bij de upgrade naar 0.40.0 gisteren het gewoon werkte.thrust15 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:28:
[...]
Apple TV (v3) draait hier prima, verlichting reageert direct op de Apple tv.
Na een reboot gisteren zag ik disconnected staan en toen ik in de logs keek kwam ik de problemen met push updates tegen.
Draai dus (nog) 0.40.0. Maar ik heb de problemen als hij aan staat.Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 09:01:
[...]
in 0.40.1 zie ik dit staan?
Don’t start the push updater if the Apple TV is ‘off’ (@jnewland - #6552)
Zou dat je probleem misschien kunnen verhelpen? Het is me uit je omschrijving wat onduidelijk of je nu wel of niet 0.40.1 draait.
Hey allen,
Ik ben van plan over te stappen van pimatic naar Home Assistant, maar heb veel apparaten en sensoren die op 433 MHz werken. Hiervoor gebruik ik momenteel een Arduino met homeduino als filter. Bestaat er al zoiets voor Home Assistant, of een soort bridge die Home Assistant met homeduino kan verbinden?
Ik ben van plan over te stappen van pimatic naar Home Assistant, maar heb veel apparaten en sensoren die op 433 MHz werken. Hiervoor gebruik ik momenteel een Arduino met homeduino als filter. Bestaat er al zoiets voor Home Assistant, of een soort bridge die Home Assistant met homeduino kan verbinden?
RFLink of RFXcom. Ik heb zelf die laatste, heeft ondersteuning voor heel veel devices.maxdaniel98 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 22:55:
Hey allen,
Vandaag begonnen met hass
Maar loop tegen een error met de all in one installer
Warning: sudo() received nonzero return code 1 while executing 'ln -s /usr/local/lib/python3.4/dist-packages/cec /srv/homeassistant/homeassistant_venv/lib/python3.4/site-packages'!
Tweede keer zelfde issue
Warning: sudo() received nonzero return code 1 while executing 'ln -s /usr/local/lib/python3.4/dist-packages/cec /srv/homeassistant/homeassistant_venv/lib/python3.4/site-packages'!
Tweede keer zelfde issue
Draai je de aio installer met sudo?sjnelle schreef op zondag 19 maart 2017 @ 22:55:
Vandaag begonnen met hass
Tweede keer zelfde issue
If so, dont
cd /pub && more beer
Sudo of geen sudo maakt niks uit stop iedere keer op zelfde punt.ny-hardcore schreef op maandag 20 maart 2017 @ 00:02:
[...]
Draai je de aio installer met sudo?
If so, dont
Ik neem aan dat je deze aan het doorlopen bent?sjnelle schreef op maandag 20 maart 2017 @ 08:20:
[...]
Sudo of geen sudo maakt niks uit stop iedere keer op zelfde punt.
https://home-assistant.io.../raspberry-pi-all-in-one/
Betreft je error heb ik geen idee. Je zou het op het forum kunnen posten: https://community.home-assistant.io/c/installation
Of, indien mogelijk, deze image pakken: https://home-assistant.io/docs/hassbian/installation/
Dat werkte bij mij vlekkeloos.
PuckStar schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:36:
[...]
Ik neem aan dat je deze aan het doorlopen bent?
https://home-assistant.io.../raspberry-pi-all-in-one/
Ja die installatie volg ik
Betreft je error heb ik geen idee. Je zou het op het forum kunnen posten: https://community.home-assistant.io/c/installation
Of, indien mogelijk, deze image pakken: https://home-assistant.io/docs/hassbian/installation/
Dat werkte bij mij vlekkeloos.
Maar daar zit niet alles in of wel? Dan moet ik z-wave handmatig doen?
Heb je het wachtwoord veranderd van je image?sjnelle schreef op maandag 20 maart 2017 @ 08:20:
[...]
Sudo of geen sudo maakt niks uit stop iedere keer op zelfde punt.
https://github.com/home-a...lob/master/fabfile.py#L16
De AiO installer maakt gebruik van een fabric file, en daarin staat het password gespecificeerd.
Kijk eens even in welke stap het fout gaat en bekijk dan die fabfile eens, wat er gebeurt daar. Misschien vind je zo de oorzaak.
HASS met zijn vele writes al vrij rap mijn SD kaart van de RPI corrupt geraakt 
maar reinstall en instellen dat die niet zoveel logt etc. Op domoticz nooit last van gehad.
Toch misschien maar een NUC overwegen met vmware. Thinkpad jij had toch ook een NUC?
maar reinstall en instellen dat die niet zoveel logt etc. Op domoticz nooit last van gehad.
Toch misschien maar een NUC overwegen met vmware. Thinkpad jij had toch ook een NUC?
[ Voor 20% gewijzigd door trekker22 op 20-03-2017 13:31 ]
Klopt, ik heb HASS in een VM draaien. Ik had eerst een NUC draaien als VMware ESXi hypervisor, daarna een zelfbouw server op basis van Supermicro serverbord (onderdelen zijn te koop, zie ondertitel) en nu weer een NUC.
De hardware maakt niet zoveel uit, maar in een VM werkt wel prettig. Ik kan nu voor een upgrade van HASS ook eerst een snapshot van de VM maken zodat ik een rollback kan doen als de boel stuk gaat door de upgrade.
De hardware maakt niet zoveel uit, maar in een VM werkt wel prettig. Ik kan nu voor een upgrade van HASS ook eerst een snapshot van de VM maken zodat ik een rollback kan doen als de boel stuk gaat door de upgrade.
welke heb je nu dan?ThinkPadd schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:45:
Klopt, ik heb HASS in een VM draaien. Ik had eerst een NUC draaien als VMware ESXi hypervisor, daarna een zelfbouw server op basis van Supermicro serverbord (onderdelen zijn te koop, zie ondertitel) en nu weer een NUC.
zit nu naar deze te kijken:
NUC6i3SYH
maar met SSD en geheugen ben je toch 400 euro kwijt. Maarja gekloot met die RPi is ook niet alles.
Waar gebruik je de NUC nog meer voor? Dan kan ik het misschien ook wel verantwoorden dit uit te geven aan weer een apparaat in de meterkast
Als je BV ook iets als Pi Hole wil draaien, doe je dat ook op een losse vmware?
[ Voor 4% gewijzigd door trekker22 op 20-03-2017 13:54 ]
offtopic:
@trekker22 Ik heb een oudje, een Intel NUC DC3217IYE met i3 processor, 8GB RAM en een 256GB SSD. Niet bloedsnel, maar voor een paar simpele VM's voldoende. Ik heb er m'n router op draaien (pfSense), HASS, MQTT broker, InfluxDB en Grafana. En als ik wil klooien met iets dan kan ik zo een nieuwe VM aanmaken om bijvoorbeeld een tweede HASS ernaast te zetten.
Pi-hole kun je ook prima als VM draaien, werkt ook prima in Ubuntu Server 16.04
Misschien kun je in V&A / Marktplaats een betaalbare NUC vinden. Let wel op dat je de DN2820FYKH niet neemt, daar kan geen VMware ESXi op draaien.
@trekker22 Ik heb een oudje, een Intel NUC DC3217IYE met i3 processor, 8GB RAM en een 256GB SSD. Niet bloedsnel, maar voor een paar simpele VM's voldoende. Ik heb er m'n router op draaien (pfSense), HASS, MQTT broker, InfluxDB en Grafana. En als ik wil klooien met iets dan kan ik zo een nieuwe VM aanmaken om bijvoorbeeld een tweede HASS ernaast te zetten.
Pi-hole kun je ook prima als VM draaien, werkt ook prima in Ubuntu Server 16.04
Misschien kun je in V&A / Marktplaats een betaalbare NUC vinden. Let wel op dat je de DN2820FYKH niet neemt, daar kan geen VMware ESXi op draaien.
offtopic:
Hier ook een NUC6i3SYH met 32GB en een Samsung 512GB EVO.
Draaien gemiddeld 8 VM's op.
- Elasticsearch stack
- Influx/Grafana
- Puppet
- Manusje van alles (sabnzbd/sickbeard/ftp server enz)
- Domoticz
- HASS/MQTT/NGINX
- Icinga2
- Speeldozen
En het gemakkelijk kunnen snapshotten is zoooo relaxed
/edit
Stroomverbruik ~ 14W trouwens.
Hier ook een NUC6i3SYH met 32GB en een Samsung 512GB EVO.
Draaien gemiddeld 8 VM's op.
- Elasticsearch stack
- Influx/Grafana
- Puppet
- Manusje van alles (sabnzbd/sickbeard/ftp server enz)
- Domoticz
- HASS/MQTT/NGINX
- Icinga2
- Speeldozen
En het gemakkelijk kunnen snapshotten is zoooo relaxed
/edit
Stroomverbruik ~ 14W trouwens.
[ Voor 6% gewijzigd door UltraSub op 20-03-2017 16:04 ]
Verwijderd
Dan zet je dat toch uit?trekker22 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:18:
Als je regelmatig een image backup maakt en eventueel nog geschedulde config backups en een sd kaartje op voorraad hebt liggen kun je in 10minuten toch weer up en running zijn mocht je sdkaart corrupt zijn geraakt.trekker22 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:51:
[...]
welke heb je nu dan?
zit nu naar deze te kijken:
NUC6i3SYH
maar met SSD en geheugen ben je toch 400 euro kwijt. Maarja gekloot met die RPi is ook niet alles.
Ik weet niet of het een optie is maar ik draai sinds een maand of twee de PI van een USB HD. Boot alleen van de SD. De / is gemount van USB HD.trekker22 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:18:
https://learn.adafruit.co...y-pi-root/what-youll-need
[ Voor 7% gewijzigd door ny-hardcore op 20-03-2017 21:44 ]
cd /pub && more beer
Op de Pi3 kan het zelfs zonder SD, dat heb ik.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Link naar uitleg hierover?breinonline schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 06:11:
Op de Pi3 kan het zelfs zonder SD, dat heb ik.
Want is toch wel stuk goedkoper dan een complete NUC aanschaffen. En de vrouw mist de automatische schakeling nu al en de Hass op tablet met buienradar etc.
Edit toch nog gevonden:
https://github.com/raspbe...pberrypi/bootmodes/msd.md
[ Voor 15% gewijzigd door trekker22 op 21-03-2017 08:58 ]
Dat is de link ja. Let op: ik heb een draaiende HASS installatie overgezet, dat leverde foutmeldingen op. Met een verse installatie zou het wel goed moeten gaan.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
En hoe heb jij de codes gekregen als ik vragen mag?PuckStar schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 18:03:
[...]
Of dit:
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 switch: - platform: rpi_rf gpio: 17 switches: kaku1: code_on: 1048597 code_off: 1048596
Als je zoiets aansluit:https://www.aliexpress.com/item/1set-RF-module-433-Mhz-superheterodyne-receiver-and-transmitter-Support-ASK-OOK-small-size-low-power/32571703475.html
Ik weet niet precies wat die executable en al die stappen die savale noemt allemaal als voordeel heeft, maar ik heb het dus vrij simpel opgezet door die dingen aan te sluiten en voor het Zend gedeelte die code in de config gezet.
Ik ben gisteravond heel de avond bezig geweest om de codes te krijgen van een Kuku systeem en van sockets die ik besteld heb via Banggood. Ik heb meerdere tutorials gevolgd maar met de receiver gekoppeld aan de Pi kreeg ik geen codes gesniffed. Uiteindelijk is het me voor die sockets van Banggood gelukt door de receiver te koppelen aan de NodeMCU en RCSwitch sample sketch uploaden naar de NodeMCU om zo via de serial monitor in Arduino de codes uit te lezen (Baudrate 9600) maar Kaku pakt ie nog steeds niet.
Ik ga zo de Kaku set terug brengen naar de Gamma en wil van die sockets van de Action nog proberen maar ben toch wel heel nieuwsgierig hoe jullie het voor elkaar hebben gekregen.
Ik laat het je vanavond weten. Ik weet het even niet uit mijn hoofd namelijk.Radiance schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:24:
[...]
En hoe heb jij de codes gekregen als ik vragen mag?
Ik ben gisteravond heel de avond bezig geweest om de codes te krijgen van een Kuku systeem en van sockets die ik besteld heb via Banggood. Ik heb meerdere tutorials gevolgd maar met de receiver gekoppeld aan de Pi kreeg ik geen codes gesniffed. Uiteindelijk is het me voor die sockets van Banggood gelukt door de receiver te koppelen aan de NodeMCU en RCSwitch sample sketch uploaden naar de NodeMCU om zo via de serial monitor in Arduino de codes uit te lezen (Baudrate 9600) maar Kaku pakt ie nog steeds niet.
Ik ga zo de Kaku set terug brengen naar de Gamma en wil van die sockets van de Action nog proberen maar ben toch wel heel nieuwsgierig hoe jullie het voor elkaar hebben gekregen.
Maar ik heb juist een gamma kaku bel gehaald omdat die van de action soms niet werkte of uit zichzelf afging. Ik zou niet zo gauw de gamma kaku terug brengen.
Als je wilt graag. Ik zit nu zelf ook op werk dus heb niet al m'n bladwijzers beschikbaar van de tutorials die ik gevolgd heb maar heb oa die van Ben uit de startpost gevolgd. Ik kreeg alleen maar random codes met die tutorial en las in de comments van z'n YouTube video dat meer mensen hier last van hebben. Die van Banggood zijn trouwens Digoo dc13 sockets en die werken nu dus.
Ik heb het als volgt gedaan:Radiance schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:37:
Als je wilt graag. Ik zit nu zelf ook op werk dus heb niet al m'n bladwijzers beschikbaar van de tutorials die ik gevolgd heb maar heb oa die van Ben uit de startpost gevolgd. Ik kreeg alleen maar random codes met die tutorial en las in de comments van z'n YouTube video dat meer mensen hier last van hebben. Die van Banggood zijn trouwens Digoo dc13 sockets en die werken nu dus.
$ sudo su
$ apt-get install python3-pip
$ pip3 install rpi-rf
$ rpi-rf_receive -g 23
23 is dus afhankelijk van je GPIO pin van de receiver.
Als je op de knop drukt zul je e.e.a. voorbij zien komen.
Voor het gemak druk je een paar keer en copy paste je alles in notepad++ ofzo.
Zoek dan naar een code die vaak voorkwam. In mijn geval 1048597 voor stekker 1 UIT en 1048596 voor UIT.
Aan en Uit zitten meestal 1 cijfertje naast elkaar.
Laat maar weten of het lukt.
Bedankt voor je reactie ik ga er van de week of van het weekend eens naar kijken.PuckStar schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 18:28:
[...]
Ik heb het als volgt gedaan:
$ sudo su
$ pip3 install rpi-rf
$ rpi-rf_receive -g 23
Zoek dan naar een code die vaak voorkwam. In mijn geval 1048597 voor stekker 1 UIT en 1048596 voor UIT.
Ik heb voor nu alles werkend wat ik graag werkend wilde hebben en ga me nu eerst verdiepen in een deursensor met een NodeMCU
Ik heb een aantal weken geleden van alles en nog wat aangeschaft om te beginnen met Home Assistant, naja eerst zat ik te kijken naar Domoticz maar in mijn zoektocht toch besloten voor HASS te gaan.
Ik moet nog op een aantal pakketjes uit China wachten om alles af te kunnen maken maar ik wil op 4 plaatsen LED strips in huis welke ik aanstuur met een NodeMCU, een sensor voor de voordeur welke het licht aandoet als de zon onder is en wat schakelaars voor verlichting en geluidsapparatuur via 433mhz welke nu dus werkt.
Edit: Deursensor werkt inmiddels. Voor de geïnteresseerde, deze sketch heb ik gebruikt icm een NodeMCU en gewoon een simpele deursensor van AliExpress.
En de code voor HASS
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| automation: - alias: "Voordeur open" initial_state: True hide_entity: False trigger: platform: state entity_id: binary_sensor.voordeur from: 'off' to: 'on' condition: condition: sun after: sunset action: service: light.turn_on entity_id: light.woonkamer_plafond_lamp binary_sensor: - platform: mqtt name: 'Voordeur' state_topic: '1A470A/binary_sensor/door/state' |
[ Voor 25% gewijzigd door Radiance op 21-03-2017 20:05 ]
Weet iemand hoe je groups uit de history (recoder) haalt? Je kan een domain of entity excluden, maar ik kom er niet uit. Ik heb nu een aantal group namen in de history staan, met status unknown, die ik niet hoef te zien. Als ik de groupsnaam (echte naam, niet de name:groepsnaam) exclude dan helpt dat niet. Wel of geen group. ervoor en onder domain of entity lijkt niet uit te maken.
Ik heb vanavond Hassbian geinstalleerd op een Raspberry Pi 3.
Na een reboot werkt de web interface niet meer, direct na de installatie deed die het wel er is verder nog niks aangepast aan de config.
Na een reboot werkt de web interface niet meer, direct na de installatie deed die het wel er is verder nog niks aangepast aan de config.
Ik heb gisteren toevallig hetzelfde gehad en was te herleiden naar deze bug.mbenjamins schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 23:08:
Even in je logs kijken of HASS met de hand opstarten en kijken of het bij jou ook geldt.
Oplossing staat ook in die link.
Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.
Ik heb hetzelfde gehad. Voordat ik goed ben gaan zoeken ook HASS opnieuw geïnstalleerd. Ik draai nu op 0.40.0 en heb de Unifi Device Tracker nog niet ingeschakeld, heb zelf het idee dat deze bij mij dependencies installeert waarna het weer huilen ismbenjamins schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 23:08:
Kun je niet effe een image backup maken. Dan installeren en als het niet werkt weer image terug zetten?lolgast schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:35:
[...]
Ik heb hetzelfde gehad. Voordat ik goed ben gaan zoeken ook HASS opnieuw geïnstalleerd. Ik draai nu op 0.40.0 en heb de Unifi Device Tracker nog niet ingeschakeld, heb zelf het idee dat deze bij mij dependencies installeert waarna het weer huilen is
Overigens is zojuist een hotfix uitgekomen die vooral over upgrade issues spreekt: https://home-assistant.io...3/22/broken-dependencies/
Het gaat overigens niet alleen over AppleTV (0.38+) en Android IP Webcam (0.40+) wat ze noemen!
Dat zou ik kunnen doen inderdaad, maar als ik heel eerlijk ben, ben ik vooral blij dat mijn huis weer normaal bediend kan worden 
Ik wacht wel tot ik zeker weet dat ze de problemen echt gevonden hebben, want als ik de reacties op 0.40.2 lees is dat ook niet zaligmakend..
Ik wacht wel tot ik zeker weet dat ze de problemen echt gevonden hebben, want als ik de reacties op 0.40.2 lees is dat ook niet zaligmakend..
Ik ben op dit moment bezig om Home Assistent aan de praat te krijgen met mijn milight lampen.
Ik heb de volgende config toegevoegd aan de config file:
Dit resulteert in:
Wat doe ik fout? De port en ip adressen kloppen 100%
Ik heb de volgende config toegevoegd aan de config file:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| # Example configuration.yaml entry light: platform: limitlessled bridges: - host: 192.168.0.38 - port: 8899 groups: - number: 1 name: Woonkamer lampen type: rgbw |
Dit resulteert in:
code:
1
| 17-03-24 13:01:57 ERROR (MainThread) [homeassistant.config] Invalid config for [light.limitlessled]: required key not provided @ data['bridges'][0]['groups']. Got None. (See ?, line ?). Please check the docs at https://home-assistant.io/components/light.limitlessled/ |
[ Voor 52% gewijzigd door Possible op 24-03-2017 13:02 ]
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Volgens mij het streepje voor port.Possible schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 13:00:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| # Example configuration.yaml entry light: platform: limitlessled bridges: - host: 192.168.0.38 port: 8899 groups: - number: 1 name: Woonkamer lampen type: rgbw |
Dit heeft niet veel goeds gedaanTimmy schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 13:18:
[...]
Volgens mij het streepje voor port.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 # Example configuration.yaml entry light: platform: limitlessled bridges: - host: 192.168.0.38 port: 8899 groups: - number: 1 name: Woonkamer lampen type: rgbw
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| Exception in thread Thread-14: Traceback (most recent call last): File "/usr/lib/python3.5/threading.py", line 914, in _bootstrap_inner self.run() File "/usr/lib/python3.5/threading.py", line 862, in run self._target(*self._args, **self._kwargs) File "/home/homeassistant/.homeassistant/deps/limitlessled/bridge.py", line 230, in _keep_alive self._send_raw(command) File "/home/homeassistant/.homeassistant/deps/limitlessled/bridge.py", line 195, in _send_raw self._socket.send(bytearray(command)) TypeError: an integer is required 17-03-24 13:19:27 ERROR (MainThread) [homeassistant.components.light] Error while setting up platform limitlessled Traceback (most recent call last): File "/home/homeassistant/.homeassistant/lib/python3.5/site-packages/homeassistant/helpers/entity_component.py", line 153, in _async_setup_platform entity_platform.schedule_add_entities, discovery_info File "/usr/lib/python3.5/asyncio/futures.py", line 379, in __iter__ yield self # This tells Task to wait for completion. File "/usr/lib/python3.5/asyncio/tasks.py", line 297, in _wakeup future.result() File "/usr/lib/python3.5/asyncio/futures.py", line 292, in result raise self._exception File "/usr/lib/python3.5/concurrent/futures/thread.py", line 55, in run result = self.fn(*self.args, **self.kwargs) File "/home/homeassistant/.homeassistant/lib/python3.5/site-packages/homeassistant/components/light/limitlessled.py", line 118, in setup_platform lights.append(LimitlessLEDGroup.factory(group)) File "/home/homeassistant/.homeassistant/lib/python3.5/site-packages/homeassistant/components/light/limitlessled.py", line 176, in factory return LimitlessLEDRGBWGroup(group) File "/home/homeassistant/.homeassistant/lib/python3.5/site-packages/homeassistant/components/light/limitlessled.py", line 254, in __init__ self.group.on = True File "/home/homeassistant/.homeassistant/deps/limitlessled/group/__init__.py", line 83, in on cmd = self.command_set.off() File "/home/homeassistant/.homeassistant/deps/limitlessled/group/commands/v6.py", line 244, in off return self._build_command(0x03, 0x02) File "/home/homeassistant/.homeassistant/deps/limitlessled/group/commands/v6.py", line 111, in _build_command self._group_number) File "/home/homeassistant/.homeassistant/deps/limitlessled/group/commands/__init__.py", line 44, in __init__ self._bytes = bytearray(bytes) TypeError: an integer is required |
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
wat zegt de check script functie van hass?
He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.
Mijn werkende light.yaml met LimitlessLED + Hue.
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| - platform: limitlessled bridges: - host: 192.168.4.32 version: 5 port: 8899 groups: - number: 1 type: rgbw name: TV & Kast - number: 2 type: rgbw name: Gordijn - platform: hue host: 192.168.4.19 |
[ Voor 46% gewijzigd door ThinkPad op 24-03-2017 14:31 ]
Thanks! Het werkt inmiddels! Version 5 toegevoegd en toen deed hij het ineens wel....ThinkPadd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:30:
Mijn werkende light.yaml met LimitlessLED + Hue.
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 - platform: limitlessled bridges: - host: 192.168.4.32 version: 5 port: 8899 groups: - number: 1 type: rgbw name: TV & Kast - number: 2 type: rgbw name: Gordijn - platform: hue host: 192.168.4.19
Nu eens verder gaan kloten met Home-Assistent
Heb HA nu ook draaien op een raspberry pi 3, wat een leuk speelgoed. Heb een nodemcu met dht22 als kamersensor (wil zoiets in elke kamer), weet iemand een goedkope c02 sensor?. Heb een paar oude 433mhz stopcontacten aangesloten op lampen en een rits milights besteld. Unifi device tracker wil niet echt lukken maar denk dat ik of nmap of een gps service ga gebruiken(als dit niet te veel batterij slurpt van mn tel)
Leuk topic hopelijk zijn er meer tweakers die hun ervaringen zullen tonen.
Leuk topic hopelijk zijn er meer tweakers die hun ervaringen zullen tonen.
[ Voor 4% gewijzigd door PheraX op 27-03-2017 09:46 ]
Ik gebruik een MH-Z19 om m'n mechanische ventilatie aan te sturen, zie ook: CO2-meters voor in huis
Kost ongeveer 20 euro, dan nog 2-3 euro voor een ESP8266 (Wemos D1 Mini bijv.).
Via MQTT krijg ik de waarden in HASS binnen en daar heb ik dan een aantal rules om de ventilatiestanden te bedienen. Aansturen van de Itho ventilatiebox doe ik draadloos, heb een 868Mhz transmitter gebouwd. Die hangt ook aan een ESP8266 en krijgt vanuit HASS over MQTT door welke stand hij moet sturen naar de ventilatiebox.
[ Voor 42% gewijzigd door ThinkPad op 27-03-2017 10:21 ]
Om hier nog even op terug te komen, het is mij wederom niet gelukt om de codes te ontvangen op de Pi.PuckStar schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 18:28:
[...]
Ik heb het als volgt gedaan:
$ sudo su
$ pip3 install rpi-rf
$ rpi-rf_receive -g 23
Ik kreeg met deze stappen helemaal geen input te zien helaas.
Wat heb je precies aangesloten op je pi pinnen? En op welke pinnen precies?Radiance schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 07:02:
[...]
Om hier nog even op terug te komen, het is mij wederom niet gelukt om de codes te ontvangen op de Pi.
Ik kreeg met deze stappen helemaal geen input te zien helaas.
Ik heb deze: https://www.aliexpress.co...ow-power/32571703475.html
Ik ben aan het kijken of ik naar Hass ga overstappen. Ik draai nu Domoticz op Windows (HTPC). Graag wil ik dit ook voor Hass doen. Ik las dat het gebruik van Zwave icm Hass onder Windows wat problematisch is.
Ik draai Home Assistent nu als container in Docker (icm VirtualBox) alleen werkt het discovery component nu niet. Ik denk dat dit komt omdat VirtualBox een eigen IP heeft buiten het subnet van mijn lokale netwerk, maar het lukt me niet om beide samen te voegen in 1 netwerk.
Iemand tips, of een manier om Hass te draaien onder Windows met Z-wave support?
Ik draai Home Assistent nu als container in Docker (icm VirtualBox) alleen werkt het discovery component nu niet. Ik denk dat dit komt omdat VirtualBox een eigen IP heeft buiten het subnet van mijn lokale netwerk, maar het lukt me niet om beide samen te voegen in 1 netwerk.
Hoi ThinkPad hoe heb je die sensor weggewerkt?ThinkPadd schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:19:
[...]
Ik gebruik een MH-Z19 om m'n mechanische ventilatie aan te sturen, zie ook: CO2-meters voor in huis
Kost ongeveer 20 euro, dan nog 2-3 euro voor een ESP8266 (Wemos D1 Mini bijv.).
Nog niet, moet nog een nette behuizing vinden. Hij bungelt nu naast m'n thermostaat.sjnelle schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:44:
[...]
Hoi ThinkPad hoe heb je die sensor weggewerkt?
Mijn everspring an158 en fibaro rolluik modules blijven mijn log vullen, hoe kan ik dit uitschakelen?

[ Voor 9% gewijzigd door sjnelle op 30-03-2017 10:09 ]
Volgens mij door in de configuration.yaml het volgende te doensjnelle schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 10:06:
Mijn everspring an158 en fibaro rolluik modules blijven mijn log vullen, hoe kan ik dit uitschakelen?
[afbeelding]
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
| recorder: exclude: entities: - sun.sun - switch.fibaro_system_fgs222_double_relay_switch_2x15kw_switch_9_0 - switch.fibaro_system_fgs222_double_relay_switch_2x15kw_switch_9_0_2 purge_days: 8 |
Normaal moet je dan de Network adapter van virtualbox in bridge modus ofzoiets zetten.CodeIT schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:55:
Ik ben aan het kijken of ik naar Hass ga overstappen. Ik draai nu Domoticz op Windows (HTPC). Graag wil ik dit ook voor Hass doen. Ik las dat het gebruik van Zwave icm Hass onder Windows wat problematisch is.
cd /pub && more beer
Ik heb onderstaande automation. Maar die blijft zich herhalen in het logboek. Wat is hiervan de oorzaak.
alias: 002 - Turn on Lamp after kamerplamp
trigger:
platform: state
entity_id: switch.everspring_an158_plugin_meter_appliance_module_switch_2_0
to: 'on'
action:
service: homeassistant.turn_on
entity_id: light.zipato_rgbw_led_bulb_level_20_0
trigger:
action:
Geprobeerd, maar niet aan het werk gekregen (docker ging raar doen).ny-hardcore schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:21:
[...]
Normaal moet je dan de Network adapter van virtualbox in bridge modus ofzoiets zetten.
Zonder het discovery component moet je alles zelf aan de config toevoegen, zoveel werk is dat ook niet, dus ga er geen tijd meer aan besteden.
Ik heb nu wel een mooi werkend docker-compose voor een losse mysql, mqqt en hass server. Nu alles migreren vanuit Domoticz. Daar zie ik nog wel een beetje tegen op. Er staan nu 289 devices in Domoticz op basis van Rfxcom, Z-Wave en virtuele devices (worden geupdated door ESP8266en) plus 50 scripts/blockly's.
Weet iemand een manier om dit zo snel mogelijk te kunnen doen?
Als je naast de to: 'on' ook from: 'off' gebruikt werkt het wellicht wel. Het zou wel beteken dat de status van de AN158 telkens op 'on'' wordt gezet, wat de automation triggert.sjnelle schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:20:
Ik heb onderstaande automation. Maar die blijft zich herhalen in het logboek. Wat is hiervan de oorzaak.
trigger:
action:
[ Voor 29% gewijzigd door CodeIT op 03-04-2017 21:35 ]
Gaat die everspring switch ook naar on iedere keer?sjnelle schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:20:
trigger:
action:
nee dat doet die niet en de Zipato knippert ook niet.UltraSub schreef op maandag 3 april 2017 @ 23:40:
[...]
Gaat die everspring switch ook naar on iedere keer?
Maar met from en to erbij lijkt het vele loggen zijn opgelost.
Heb mijn logboek database naar mysql gezet voor performance maar vindt deze nog steeds traag of ligt dat aan de raspberry?
[ Voor 17% gewijzigd door sjnelle op 04-04-2017 07:39 ]
Dat ligt aan de raspberry, mijn Pi3 trekt het ook slecht. Overigens lijkt het ook wat softwarematigs te zijn want na het bekijken van de history/logbook loopt het geheugen bijna 100% vol en komt niet snel mee vrij. In enkele gevallen zelfs leidend tot niet meer reageren van de Pi via SSH...
Verwijderd
Nu enkele weken overgestapt op HASS , fantastisch heb alleen één dingetje:
Als ik via android ( add to homescreen ) bedien moet ik redelijk vaak de pagina refreshen voordat de knoppen daadwerkelijk iets doen, iemand hier met hetzelfde probleem? android6 - lenovo p2
Als ik via android ( add to homescreen ) bedien moet ik redelijk vaak de pagina refreshen voordat de knoppen daadwerkelijk iets doen, iemand hier met hetzelfde probleem? android6 - lenovo p2
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2017 13:52 ]
Ja hier ook.. Het lijkt iets van een van de laatste updates te zijn, daarvoor was dit volgens mij niet.Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:43:
Een echte Android app zou toch beter zijn
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Het is helaas niet altijd even snel nee. Is wel een dingetje want zo'n dashboard moet gewoon instant toegankelijk zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:43:
Op de iPhone werkt dat wel prima overigens.
Gister de upgrade naar 0.41 gedaan, nu werkt ha niet meer en mn rpi nouwelijks. Soms blijft hij hangen tijdens de boot na:
execution caught segv core dump failed
Terminting execution
crng: init done
Vanmiddag maar is jessie opnieuw instaleren, of zou de sd kaart corrupt zijn?
execution caught segv core dump failed
Terminting execution
crng: init done
Vanmiddag maar is jessie opnieuw instaleren, of zou de sd kaart corrupt zijn?
Momenteel heb ik Domoticz draaien om twee zaken:
1. Mijn slimme meter uitlezen
2. KaKu schakelen op basis van Hue states
Ik gebruik Domoticz dus zelf niet, enkel de Hue app.
Nu wil ik graag op mijn Pi Home Assistant installeren maar ik wil ook graag mijn gas en stroomverbruikgegevens meenemen. Is daar een manier voor? En is de setup net zo makkelijk als Domoticz? Op die manier mis ik 't verbruik tijdens installatie ook niet!
Of is het mogelijk de installatie naast/op de Domitcz image te draaien?
Nu wil ik graag op mijn Pi Home Assistant installeren maar ik wil ook graag mijn gas en stroomverbruikgegevens meenemen. Is daar een manier voor? En is de setup net zo makkelijk als Domoticz? Op die manier mis ik 't verbruik tijdens installatie ook niet!
[ Voor 7% gewijzigd door iAR op 05-04-2017 15:14 ]
Iemand een suggestie voor het volgende?
Ik heb een HUE dimmer en wil als ik op de uit knop druk ook de tv uit laten gaan.
Als je op de uit knop drukt krijgt de sensor de waarde 4002. Maar die blijft daar dan ook op staan.
Dus als tussentijds de knop niet ook weer een keer aan is gezet dan ziet HASS de volgende keer dat je op de uit knop drukt helemaal geen verandering.
Ik heb een HUE dimmer en wil als ik op de uit knop druk ook de tv uit laten gaan.
Als je op de uit knop drukt krijgt de sensor de waarde 4002. Maar die blijft daar dan ook op staan.
Dus als tussentijds de knop niet ook weer een keer aan is gezet dan ziet HASS de volgende keer dat je op de uit knop drukt helemaal geen verandering.
Kan je niets doen met een input_boolean die je tegelijkertijd uitvzet en de tv schakelt? Die input_boolean zou je dan vrijwel direct na gebruik weer kunnen uitschakelen (maar dan zonder trigger de tv weer te schakelen).
Verwijderd
Je kan ze allebei tegelijk draaien dat is geen probleem (op rp3 iig) , geen idee of je de gegevens kan meenemen. Ik zou zeggen installeer hass even in virtual env en kijk of het iets voor je is.iAmRenzo schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:13:
Ik ben een beetje aan het spelen met HA en Sonoff schakelaar met MQTT. Doel is met name om lampen automatisch te schakelen als we niet thuis zijn.
Nu zit ik met het volgende:
De Sonoff schakelaar is zo geconfigureerd dat als die aangezet wordt deze automatisch het relais ook op aan zet. Op deze manier kan ik de standaard lichtschakelaar blijven gebruiken zonder andere draden te trekken.
Als we niet thuis zijn dan zorg ik dat voor de lampen die aan en uit moeten de schakelaar aan staat zodat de Sonoff power heeft en kan schakelen vanuit HA.
Als de lamp nu is aangezet dan staat deze in HA netjes op AAN. Maar als ik de stroom er af haal komt er geen statusupdate meer van de Sonoff uiteraard, dus de lamp blijft op AAN. De MQTT broker stuurt wel een LWT bericht na een tijdje omdat de Sonoff geen verbinding meer heeft.
Maar hoe kan ik in HA dat LWT bericht opvangen en daarmee de lamp alsnog op uit zetten in het dashboard?
De Sonoff schakelaar is zo geconfigureerd dat als die aangezet wordt deze automatisch het relais ook op aan zet. Op deze manier kan ik de standaard lichtschakelaar blijven gebruiken zonder andere draden te trekken.
Als we niet thuis zijn dan zorg ik dat voor de lampen die aan en uit moeten de schakelaar aan staat zodat de Sonoff power heeft en kan schakelen vanuit HA.
Als de lamp nu is aangezet dan staat deze in HA netjes op AAN. Maar als ik de stroom er af haal komt er geen statusupdate meer van de Sonoff uiteraard, dus de lamp blijft op AAN. De MQTT broker stuurt wel een LWT bericht na een tijdje omdat de Sonoff geen verbinding meer heeft.
Maar hoe kan ik in HA dat LWT bericht opvangen en daarmee de lamp alsnog op uit zetten in het dashboard?
Ik denk dat mqttwarn wel iets kan zijn voor dit probleem.
Peetman schreef op maandag 10 april 2017 @ 17:00:
Ik ben een beetje aan het spelen met HA en Sonoff schakelaar met MQTT. Doel is met name om lampen automatisch te schakelen als we niet thuis zijn.
Dank je, dat is inderdaad een prima oplossing. Even gepuzzeld maar een goede oplossing gevonden die niet teveel configuratie vereist als ik meer Sonoffs toevoeg:Yelti schreef op maandag 10 april 2017 @ 17:19:
Ik denk dat mqttwarn wel iets kan zijn voor dit probleem.
[...]
.ini:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| [config:mqttpub] targets = { 'sonoffOff' : [ 'stat/{device}/POWER', 0, False ], } [tele/+/LWT] targets = mqttpub:sonoffOff datamap = sonoff_datamap() format = sonoff_LWT_format() filter = sonoff_LWT_filter() |
Python: functions.py
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| def sonoff_datamap(topic): if type(topic) == str: try: # stat/device/# parts = topic.split('/') deviceid = parts[1] except: deviceid = 'unknown' username = 'unknown' return dict(device=deviceid) return None def sonoff_LWT_filter(topic, message): return topic.find('sonoff_') == -1 or message != 'Offline' def sonoff_LWT_format(data): return "OFF" |
hoe heb je sonoff aan HA gekoppeld? Want ik heb alles besteld om het op deze manier te doen: YouTube: SONOFF - A $5 Alexa-Controllable, WIFI Outlet TutorialPeetman schreef op maandag 10 april 2017 @ 17:00:
Hass heeft integratie met smartmeter. Denk dat die inmiddels redelijk uitgetrild is. However, dan moet je ook Influxdb en grafana gaan draaien. Heb dat een maand gedaan maar dat is zeker nog niet uitgetrild. Ik ben voor smartmeter logging terug gegaan naar Domoticz omdat die daar steengoed in is (stabiel en perfecte graphs out of the box) en ik lees via de domoticz api middels de rest sensors in hass die data ook in hass. Welke dan ook weer naar influx gaan, maar goed.iAmRenzo schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:13:
Naast elkaar draaien? Ik denk dat het kan, maar ik weet niet hoe je Linux skills zijn. En daar heb je dan wel wat van nodig. Ik zou in jouw situatie gewoon een tweede rasp kopen. Kost de wereld niet, ook niet qua stroom (3.5W) en je kunt vrij spelen terwijl je stabiliteit houdt.
Thanks. Domoticz heeft mooie rapportages inderdaad.UltraSub schreef op woensdag 12 april 2017 @ 20:23:
[...]
Hass heeft integratie met smartmeter. Denk dat die inmiddels redelijk uitgetrild is. However, dan moet je ook Influxdb en grafana gaan draaien. Heb dat een maand gedaan maar dat is zeker nog niet uitgetrild. Ik ben voor smartmeter logging terug gegaan naar Domoticz omdat die daar steengoed in is (stabiel en perfecte graphs out of the box) en ik lees via de domoticz api middels de rest sensors in hass die data ook in hass. Welke dan ook weer naar influx gaan, maar goed.
Naast elkaar draaien? Ik denk dat het kan, maar ik weet niet hoe je Linux skills zijn. En daar heb je dan wel wat van nodig. Ik zou in jouw situatie gewoon een tweede rasp kopen. Kost de wereld niet, ook niet qua stroom (3.5W) en je kunt vrij spelen terwijl je stabiliteit houdt.
M'n Linux skills zijn er wel, het moet alleen niet te veel mis gaan. Als m'n Domoticz installatie makkelijk uit te breiden is dan lukt dat wel.
Ik heb deze guide gevolgd en het werkt echt verrekte goed! Dat mqtt is retesnel, goedkoop en stabiel.
YouTube: SONOFF - A $5 Alexa-Controllable, WIFI Outlet Tutorial
Kun je uitleggen wat je precies hebt gedaan? Moet je de kabel ook door midden knippen om het te laten werken? (dat is mij niet helemaal duidelijk in het filmpje namelijk)PuckStar schreef op donderdag 13 april 2017 @ 22:47:
Ik heb deze guide gevolgd en het werkt echt verrekte goed! Dat mqtt is retesnel, goedkoop en stabiel.
Overigens nog een vraag voor iedereen:
is het mogelijk om een Slimme meter door 2 devices uit te lezen dmv een script ofzo ? Ik wil graag DSMR Reader blijven gebruiken (ivm vele mogelijkheden) maar zou in HAA ook graag mijn real time verbuik willen bekijken.
Het is nu zo dat OF DSMR reader alles uitleest, of een andere domotica programma.
[ Voor 24% gewijzigd door Possible op 14-04-2017 08:15 ]
Ongeveer op dezelfde manier, ik heb wel voor het gemak een header op de Sonoff gesoldeerd, dan is de verbinding voor bij het flashen wat betrouwbaarder. Verder inderdaad met MQTT gekoppeld aan HA.PuckStar schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:30:
[...]
hoe heb je sonoff aan HA gekoppeld? Want ik heb alles besteld om het op deze manier te doen: YouTube: SONOFF - A $5 Alexa-Controllable, WIFI Outlet Tutorial
Check wel voordat je gaat flashen dat de poweroutput van je FTDI module 3.3v is en geen 5v. Anders sloop je je Sonoff vrij snel is mijn ervaring.
DSMR reader kan ook data verwerken doordat je deze verstuurt via een POST naar een api methode. Dan kan je je eigen script maken (voorbeeld staat in de docs). Dit script kan dan naar meerdere doelen de gegevens sturen. Gegevens van de FTDI p1 kabel is maar door een programma tegelijk uit te lezen helaas.Possible schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 08:13:
[...]
Overigens nog een vraag voor iedereen:
is het mogelijk om een Slimme meter door 2 devices uit te lezen dmv een script ofzo ? Ik wil graag DSMR Reader blijven gebruiken (ivm vele mogelijkheden) maar zou in HAA ook graag mijn real time verbuik willen bekijken.
Het is nu zo dat OF DSMR reader alles uitleest, of een andere domotica programma.
[ Voor 36% gewijzigd door Peetman op 14-04-2017 08:19 ]
Heb het hier wel werkend gehad (dsmr-reader en OpenHAB), aangezien er geen exclusieve lock op die com poort hoeft (er wordt niks richting meter verstuurd) kan het werken. Beide programma's kregen gewoon de P1 telegrammen binnen en kon daarnaast ook nog met 'cat' meekijkenPeetman schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 08:17:
[...]
Gegevens van de FTDI p1 kabel is maar door een programma tegelijk uit te lezen helaas.
Ok, bijzonder. Ik draai DSMR reader en probeerde ondertussen via NodeJS telegrammen binnen te krijgen, maar dat gaf alleen maar bende. Ook in DSMR reader kwam niks binnen op dat moment. Zodra 1 van beide uitstond kreeg ik wel leesbare data.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 08:26:
[...]
Heb het hier wel werkend gehad (dsmr-reader en OpenHAB), aangezien er geen exclusieve lock op die com poort hoeft (er wordt niks richting meter verstuurd) kan het werken. Beide programma's kregen gewoon de P1 telegrammen binnen en kon daarnaast ook nog met 'cat' meekijken
Ik heb precies de video gevolgd. Het enige afwijkende wat ik heb gedaan is dat ik nog de drivers moest installeren van de TFDI adapter.Possible schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 08:13:
[...]
Kun je uitleggen wat je precies hebt gedaan? Moet je de kabel ook door midden knippen om het te laten werken? (dat is mij niet helemaal duidelijk in het filmpje namelijk)
Ook heb ik in de sketch al een fixed ip adres opgegeven omdat de fritzbox soms ip adressen uitgeeft die al eerder aan een op dat moment niet actief apparaat waren toegewezen.
Betreft aansluiten heb ik nu gewoon even een stekker (met korte draad) en stopcontact (ook met korte draad) aangesloten. Daarop zitten mijn computer boxen. En omdat HASS weet of mijn computer aan staat of niet gaan de boxen dus daarmee aan en uit
Doorknippen van een huidige draad of een nieuwe maken kan allebei zolang je maar niet meer dan 10A er doorheen stuurt.
[ Voor 6% gewijzigd door PuckStar op 14-04-2017 11:49 ]
Yes alles via Alie. Duurt effe voor het er is (bij mij ongeveer 14 dagen) maar lekker goedkoop. Je hoeft niet te solderen inderdaad. Ik heb de pinnetjes een beetje gebogen en er tegen aangedrukt. Je moet het dan even goed vast blijven houden als de sketch wordt geupload maar dat ging prima.Possible schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:55:
Helder! Thx!
Waar heb je de onderdelen besteld? Aliexpres? Ik ben zelf helemaal niet van het solderen en weet niet of dat moet (In het filmpje van jou is dit volgens mij niet het geval? )
Dit heb ik besteld:
https://www.aliexpress.co...Port-Buy/32650148276.html
https://www.aliexpress.co...ntrols/1000003601347.html (is de 2017 versie en inderdaad heb ik er maar gelijk 5 in 1 keer besteld
Was eerder aan de slag gegaan met een Wemos d1 mini en shields, maar voor simpel schakelen is dat best wel omslachtig allemaal. Want de Wemos heeft ook stroom nodig en je zit met die shields en solderen en je moet nog een case hebben enzo.
Sonoff is dan voor dit specifieke doel wel heel erg makkelijk.
Wemos heb ik wel gebruikt voor een knop om mijn alarm te schakelen en een andere wemos met ledjes zodat je ziet of het alarm aan of uit staat.
Overigens is solderen niet heel moeilijk hoor
Ik heb iets vreemds. In configuration.yaml heb ik m'n RFXCOM gedefinieerd:
Nu had ik m'n HASS VM opnieuw geinstalleerd een paar weken terug en bedacht ik mij: die udev rules heb ik helemaal niet weer aangemakt, waarom werkt het dan?
Dus aangepast naar iets random zoals /dev/draadloos en HASS herstart, en dan werkt een 433Mhz outlet bedienen nog steeds!?
VM herstart en ook dan blijft het gewoon werken. Gezocht in m'n .yaml bestanden, maar alleen in de configuration.yaml heb ik een verwijzing naar de /dev/ staan.
Iemand een idee hoe dit zit?
YAML:
1
2
3
4
| rfxtrx: device: /dev/ttyRFXCOM debug: True dummy: False |
Nu had ik m'n HASS VM opnieuw geinstalleerd een paar weken terug en bedacht ik mij: die udev rules heb ik helemaal niet weer aangemakt, waarom werkt het dan?
Dus aangepast naar iets random zoals /dev/draadloos en HASS herstart, en dan werkt een 433Mhz outlet bedienen nog steeds!?

VM herstart en ook dan blijft het gewoon werken. Gezocht in m'n .yaml bestanden, maar alleen in de configuration.yaml heb ik een verwijzing naar de /dev/ staan.
[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 17-04-2017 12:13 ]
Deze week nog ondersteuning voor de Ikea Tradfri bridge/gateway/whatever in HASS 
Is er nog geen dedicated Tradfri topic?
Is er nog geen dedicated Tradfri topic?
[ Voor 3% gewijzigd door Slonzo op 17-04-2017 20:55 ]
@Slonzo Wat mij betreft mag je een topic aanmaken in dit DED-subforum.
Verwijderd
ThinkPadd schreef op maandag 17 april 2017 @ 10:34:
Ik heb iets vreemds. In configuration.yaml heb ik m'n RFXCOM gedefinieerd:
YAML:
1 2 3 4 rfxtrx: device: /dev/ttyRFXCOM debug: True dummy: False
Dus aangepast naar iets random zoals /dev/draadloos en HASS herstart, en dan werkt een 433Mhz outlet bedienen nog steeds!?![]()
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| def __init__(self, port, debug=False): self.debug = debug self._run_event = threading.Event() self._run_event.set() try: self.serial = serial.Serial(port, 38400, timeout=0.1) except serial.serialutil.SerialException: import glob try: port = glob.glob('/dev/serial/by-id/usb-RFXCOM_*-port0')[0] self.serial = serial.Serial(port, 38400, timeout=0.1) except: raise serial.serialutil.SerialException() |
Heb je ook iets als /dev/serial/blabla RFXCOM?
Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 07:42:
[...]
code:
1 ...
Heb je ook iets als /dev/serial/blabla RFXCOM?
hass@hass-vm:/dev$ sudo find . -name "*RFXCOM*" ./serial/by-id/usb-RFXCOM_RFXtrx433_knipknipknip-if00-port0 hass@hass-vm:/dev$
Daar staat hij dus, hij ziet hem dus vanzelf al begrijp ik.
Ook weer opgelost dus. Als je de device: parameter voor de RFXCOM weglaat in configuration.yaml dan gaat HASS wel zeuren (Invalid config for [rfxtrx]: required key not provided @ data['rfxtrx']['device']. Got None. ) maar werkt het nog wel steeds. Ik zal hem er weer inzetten, maar het mysterie is nu in ieder geval opgehelderd.
Dat is een bugreport waard imo als je tijd hebt. Gek gedrag + onnodige configuratie => verwarrend en ongewenstThinkPadd schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 08:22:
[...]
Ook weer opgelost dus. Als je de device: parameter voor de RFXCOM weglaat in configuration.yaml dan gaat HASS wel zeuren (Invalid config for [rfxtrx]: required key not provided @ data['rfxtrx']['device']. Got None. ) maar werkt het nog wel steeds. Ik zal hem er weer inzetten, maar het mysterie is nu in ieder geval opgehelderd.
Ik heb een vraag over naamgeving van zwave devices. Hoe doen jullie dit zie namelijk meerdere opties.
1. Middels customization.yaml een friendly name toekennen.
2. Renamen van nodes in het openzwave panel
3. aanpassen van zwcfg_.xml
Ik zelf gebruik nu optie 1 maar is niet altijd handig in automation aangezien ik veel dezelfde soorten devices heb.
Welke optie gebruiken jullie?
Ik zelf gebruik nu optie 1 maar is niet altijd handig in automation aangezien ik veel dezelfde soorten devices heb.
Ik gebruik ook de eerste optie, wel opletten in de automations inderdaad. Voordeel is wel dat als je er meerdere mee wilt nemen in een automation je de naam kan kopiëren en alleen het nummertje hoeft aan te passen.sjnelle schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:29:
Ik heb een vraag over naamgeving van zwave devices. Hoe doen jullie dit zie namelijk meerdere opties.
Voor mensen die hun Nefit Easy willen koppelen aan Home Assistant, had ik nog een zelfgemaakt component liggen. @balk vroeg me er net naar vanwege een eerdere post. Ik heb hem daarom geüpload naar Github:
https://github.com/ksya/homeassistant_nefiteasy_climate
Het liefst zou ik ooit nog een python library gebruiken, zodat je niet eerst de http server moet installeren.
https://github.com/ksya/homeassistant_nefiteasy_climate
Het liefst zou ik ooit nog een python library gebruiken, zodat je niet eerst de http server moet installeren.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Optie 2 doe ik bij includen van een nieuwe node. Optie 1 doe ik meteen erna. Al mijn devices die gebruikt worden of zichtbaar zijn hebben een friendly name. Optie 3 gebeurt eigenlijk automatisch als je optie 2 doet en op save drukt.sjnelle schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:29:
Ik zag op internet wel issues met optie 2 omdat met renamen de nodes niet altijd goed in hass zichtbaar komen. Maar bij jou gaat dat dus goed?UltraSub schreef op donderdag 20 april 2017 @ 19:35:
[...]
Optie 2 doe ik bij includen van een nieuwe node. Optie 1 doe ik meteen erna. Al mijn devices die gebruikt worden of zichtbaar zijn hebben een friendly name. Optie 3 gebeurt eigenlijk automatisch als je optie 2 doet en op save drukt.
Vlekkeloos. Altijd.sjnelle schreef op donderdag 20 april 2017 @ 19:41:
[...]
Ik zag op internet wel issues met optie 2 omdat met renamen de nodes niet altijd goed in hass zichtbaar komen. Maar bij jou gaat dat dus goed?
Vergeet niet dat je op save moet klikken rechtsboven in ozwcp! Dan wordt de xml bijgewerkt met de wijzigingen. Als je dat vergeet dan is je wijziging dus niet opgeslagen en zal hass ze inderdaad niet zien.
Thx ga ik dat ook eens proberen. Lijkt me toch makkelijker met veel dezelfde devices.UltraSub schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:46:
[...]
Vlekkeloos. Altijd.
Vergeet niet dat je op save moet klikken rechtsboven in ozwcp! Dan wordt de xml bijgewerkt met de wijzigingen. Als je dat vergeet dan is je wijziging dus niet opgeslagen en zal hass ze inderdaad niet zien.
Maar dan is die friendly name toch overbodig?
Nee, want je krijgt de naam in ozwcp binnen in hass als bijvoorbeeld 'binary_sensor.fibaro_eye_3_sensor_13_0' waar 'Fibaro Eye 3' in ozwcp is ingesteld. 13 is het zwave id.
Ik doe het voor meer duidelijkheid, maar het is nog steeds geen friendly name
Ik doe het voor meer duidelijkheid, maar het is nog steeds geen friendly name
Na mijn herinstallatie op de pi3 wilde de systemmonitor niet meer lekker werken. Dat heb ik gefixt maar de temperatuur van de pi wilde nog steeds niet. Nu sinds de laatste update (0.42.4) doet mijn systemmonitor het nog slechter. Volgens de logs is daar niets in gewijzigd maar ik krijg ineens weer de invalid config melding voor sensor.systemmonitor dus nu weer helemaal geen gegevens 
Ik denk dat ik toch nog maar een herinstallatie ga doen, maar dan met Hassbian, kijken of daar geen problemen ontstaan.
Nou, de installatie verliep weer niet vlekkeloos (unable to resolve host probleem uit de standaard installatie) en de standaard MQTT broker wil niet werken. Maar inmiddels weer Mosquitto erop gezet en hosts file aangepast en we zijn weer up and running. Tot nu toe een stuk soepeler dan de vorige installatie, maar eens kijken of dat zo blijft als de database weer vult. Ook doet de PI temperatuurmeter het weer, daar was het eigenlijk om begonnen

Ik denk dat ik toch nog maar een herinstallatie ga doen, maar dan met Hassbian, kijken of daar geen problemen ontstaan.
Nou, de installatie verliep weer niet vlekkeloos (unable to resolve host probleem uit de standaard installatie) en de standaard MQTT broker wil niet werken. Maar inmiddels weer Mosquitto erop gezet en hosts file aangepast en we zijn weer up and running. Tot nu toe een stuk soepeler dan de vorige installatie, maar eens kijken of dat zo blijft als de database weer vult. Ook doet de PI temperatuurmeter het weer, daar was het eigenlijk om begonnen
[ Voor 31% gewijzigd door breinonline op 22-04-2017 09:16 ]
Ik ben van het weekend maar eens bezig gegaan met het installeren van Home Assistant op mijn PI. Na het gebruik van Domoticz toch nieuwsgierig geraakt en aan de gang gegaan.
Nu heb ik de Hassbian image geïnstalleerd en krijg ook Home Assistant aan de gang samen met mijn
- Sonos
- Samsung TV
- Plex media center
Alleen waar het me voornamelijk om te doen is zijn mijn Z-Wave spullen, ik heb meerdere schakelaars van o.a. fibaro en dat werkt samen met de Aeon Z-Stick.
Nu krijg ik alleen met geen mogelijkheid mijn Z-stick te zien en daarbij behorende schakelaars.
Iemand tips?
Nu heb ik de Hassbian image geïnstalleerd en krijg ook Home Assistant aan de gang samen met mijn
- Sonos
- Samsung TV
- Plex media center
Alleen waar het me voornamelijk om te doen is zijn mijn Z-Wave spullen, ik heb meerdere schakelaars van o.a. fibaro en dat werkt samen met de Aeon Z-Stick.
Nu krijg ik alleen met geen mogelijkheid mijn Z-stick te zien en daarbij behorende schakelaars.
Iemand tips?
Zie je de stick wel als je lsusb doet?bacardicoconut schreef op zondag 23 april 2017 @ 11:18:
Iemand tips?
Heb je het (juiste) pad naar de stick geconfigureerd?
Het is Hassbian zie ik nu, volgens mij komt die zonder ozw install. Heb je ozw draaiend?
/edit
Dus of met de hand erop zetten of de All-in-one installer gebruiken die wel zwave installeert. Maar zelf even installeren is zo gebeurt eigenlijk.
[ Voor 15% gewijzigd door UltraSub op 23-04-2017 12:01 ]
Inderdaad moet je nog de zwave spullen zelf installeren, zie https://home-assistant.io/docs/z-wave/
Er is gisteren een nieuwe versie uitgekomen, zag ik net.
https://home-assistant.io.../22/ikea-tradfri-spotify/
Mooi op tijd, want ik wilde het net gaan installeren op m'n Pi. Even kijken wat fijner werkt, Domoticz en HA. (heb al wel een vermoeden
)
https://home-assistant.io.../22/ikea-tradfri-spotify/
Mooi op tijd, want ik wilde het net gaan installeren op m'n Pi. Even kijken wat fijner werkt, Domoticz en HA. (heb al wel een vermoeden
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
En een nieuwe app voor op ios is uitgekomen, ben benieuwd hoe dat beter werkt dan de "webapp".
Wat ik mij nog afvroeg is of je de ikea lichten straks ook zonder gateway kunt gebruiken. Dus dat je de hue bridge gebruikt of de gayeway emuleert. Ik wil zelf namelijk niet nog een gateway in mijn kast leggen. Tenzij die niet anders kan natuurlijk.
Weten anderen hier iets van?
Wat ik mij nog afvroeg is of je de ikea lichten straks ook zonder gateway kunt gebruiken. Dus dat je de hue bridge gebruikt of de gayeway emuleert. Ik wil zelf namelijk niet nog een gateway in mijn kast leggen. Tenzij die niet anders kan natuurlijk.
Professioneler qua ontwikkeling flow zeker. Maar qua maturity nog zeker niet. Nog veel (te verwachten) breaking changes. Niet erg, maar weet dat als je er aan begintPossible schreef op zondag 23 april 2017 @ 17:01:
Ik moet zeggen dan haa toch wel wat fijner werkt dan domoticz. Alles is heel goed gedocumenteerd en iedereen is erg behulpzaam als je er niet uit komt. Haa is net wat professioneler dan domoticz
Anders dan notificaties en tracking (nog) niet. Ik gebruik hem zelf nog niet, zie er nog geen toegevoegde waarde in.Krilo_89 schreef op zondag 23 april 2017 @ 20:20:
En een nieuwe app voor op ios is uitgekomen, ben benieuwd hoe dat beter werkt dan de "webapp".
Hoe dan. Je kunt niet even Zigbee emuleren. Daar heb je toch echt een radio voor nodig.Wat ik mij nog afvroeg is of je de ikea lichten straks ook zonder gateway kunt gebruiken. Dus dat je de hue bridge gebruikt of de gayeway emuleert. Ik wil zelf namelijk niet nog een gateway in mijn kast leggen. Tenzij die niet anders kan natuurlijk.
Ik stap sowieso niet over van Hue naar Ikea. Had qua prijs meer verschil verwacht. Zolang dat niet gebeurt is het verschil mij te klein.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Tip: Gebruik http://www.yamllint.com/ om je YAML-code te valideren! Kan een hoop zoekwerk schelen waarom iets niet werkt.
Wel even opletten dat je er geen privégegevens (wachtwoorden e.d.) in zet, het blijft een 3rd party website
Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.
Tip: Gebruik http://www.yamllint.com/ om je YAML-code te valideren! Kan een hoop zoekwerk schelen waarom iets niet werkt.
Wel even opletten dat je er geen privégegevens (wachtwoorden e.d.) in zet, het blijft een 3rd party website
Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.