Verwijderd

SED schreef op maandag 11 april 2016 @ 18:12:
When Cortana is enabled, you will receive turn-by-turn directions in Cortana’s voice, currently supported for English (United States), English (United Kingdom), Simplified Chinese (China), French (France), Italian (Italy), German (Germany) and Spanish (Spain).
https://blogs.windows.com...s-in-windows-10-maps-app/

daar waren enkele issues mee.
https://blogs.windows.com...-14291-for-pc-and-mobile/
Ja ik zie het, bedankt.
Als ik in mijn instellingen bij " Taal " Englisch (us) boven aan zet boven Nederlands.
Dan krijg ik al mijn instellingen etc. van mijn telefoon in het engels te zien.
Maar krijg ook een engelse stem in Maps/Kaarten.
Cortana staat dan nog steeds uit ( nogmaals getest ).

Ik begrijp dat in de artikelen staat dat Cortana aan moet staan, echter hier heb ik dus een andere ervaring mee.
Quote: Cortana will give you turn-by-turn directions (if Cortana is enabled).

Echter dit is niet noodzakelijk om Cortana aan te zetten
( Naar mijn idee verbruikt hij namlijk veel meer batterij met Cortana aan.. )

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:50
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2016 @ 19:58:
[...]
[...knip...]

Ik begrijp dat in de artikelen staat dat Cortana aan moet staan, echter hier heb ik dus een andere ervaring mee.
Quote: Cortana will give you turn-by-turn directions (if Cortana is enabled).

Echter dit is niet noodzakelijk om Cortana aan te zetten
( Naar mijn idee verbruikt hij namlijk veel meer batterij met Cortana aan.. )
Ik denk ook dat er vooraf opgenomen voice prompts zijn (en/of eventueel TTS), die eerst ook afgespeeld werden, en los staat van Cortana. Alleen is waarschijnlijk de koppeling verdwenen met deze prompts bij de laatste updates.
Het lijkt mij ook logisch dat wanneer je Kaarten gebruikt in landen, waar geen ondersteuning is van Cortana, dat het uitspreken van rijrichting op een andere manier gedaan wordt. Bij de oudere release en oudere Kaarten versie werkte de uitspraak toch ook in het Nederlands zonder Cortana? Ze hebben alleen Cortana functionaliteit toegevoegd of aangepast, en dat heeft met de laatste release iets stuk gemaakt.

In de laatste update van Kaarten (RS1) staat in de changelog: Fixed remaining issues with voice instructions, all languages supported should now be speaking instructions. Er wordt niets over Cortana gerept, alleen het werkt nog steeds niet, of wij lopen een update achter.
http://mspoweruser.com/wi...siders-updated-changelog/

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-11 19:42
SED schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:28:
[...]

Gebruik je een SDCard? Zo ja probeer eens zonder of vervang deze door een exemplaar waarvan we weten dat het geen problemen oplevert.
(diverse hier in dit topic te vinden)
Ben een toekomstige gebruiker, dus help me effen terug mee te geraken ...;)
Garwinski schreef op maandag 11 april 2016 @ 16:36:
Ik heb nu al twee micro-sdkaartjes die na een aantal dagen defect zijn bij het gebruik van mijn 950XL. Hebben meer mensen dit? Kan dit komen door qi-opladen ivm spikes of iets dergelijks? Die oplaadpuntjes zitten precies naast het micro-sd slot. Ik baal wel, want de eerste keer heeft de winkel mij een nieuwe gestuurd, maar nog geen week later is het kaartje weer nergens te zien, laat staan toegankelijk, zowel op mobiel als op pc. Ik ben benieuwd tot hoe ver ze gaan qua klantvriendelijkheid als iemand binnen een week twee defecte kaartjes heeft, want het probleem lijkt nu niet het kaartje te zijn zou ik zelf concluderen, dat zou wel heel erg toevallig zijn.
Gewoon een uitleg geven dat het misschien een slechte batch is of zo.

Maar wist niet dat er hier een probleem mee was??!!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12 11:16
Om eens een goede vergelijking te maken met Android, ga ik naast mijn L950 een Z5 Compact gebruiken die ik via Marktplaats op de kop heb getikt!

Ik ben benieuwd, als 950 gebruiker ben ik uiterst tevreden, behalve over het aanbod van applicaties... Ik vind het bijvoorbeeld in en in triest hoe een CEO als Evan Spiegel zich gedraagt. Net als de afwezigheid van alle nieuwe hype-apps... Dingen die ik vaak wel wil proberen, maar die of heel laat komen, of nooit.

Ik hoop dat het project om apps te porten een beetje wil gaan lopen, if so, dan gaat de Xperia weer het web op! :9

Camera van de 950 is wel fantástisch!

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:18

SED

Dragunov schreef op maandag 11 april 2016 @ 22:31:
[...]

Welke vraag stel je? Ik gok op dit>

Sommige SDCards zorgen voor problemen wanneer daar bijv Apps op geinstalleerd worden. Heeft met allerlei factoren te maken zoals de snelheid van de kaart etc..lijkt ook merk gebonden.

Copyright and left by SED...

• barta123
SED schreef op maandag 11 april 2016 @ 23:52:
[...]

Welke vraag stel je? Ik gok op dit>

Sommige SDCards zorgen voor problemen wanneer daar bijv Apps op geinstalleerd worden. Heeft met allerlei factoren te maken zoals de snelheid van de kaart etc..lijkt ook merk gebonden.
Dan zou ik zeker SanDisk aanraden, ik heb een 32GB kaartje dat al voor 23GB volgepropt zit! Gaat als een trein en ik kan er alles op opslaan! :9 ;)

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-12 05:15
Dragunov schreef op maandag 11 april 2016 @ 22:31:
[...]

[...]

Gewoon een uitleg geven dat het misschien een slechte batch is of zo.

Maar wist niet dat er hier een probleem mee was??!!
Dat er "een probleem mee is" klinkt voor mij gelijk alsof alle 950xl's dit probleem zouden kunnen hebben, dus laten we het vooral houden bij dat je niet wist dat IK er een probleem mee had :p Vooralsnog ben ik het enige geval op het internet (voor zover ik kon vinden), en dan concludeer ik zelf toch wel dat dit een vrij uniek probleem is waar meerdere factoren een rol in spelen zoals de qi charger of het kaartje bijvoorbeeld. Laat dit je vooral niet afgeschrikken om een 950XL te kopen, want het is gewoon een heerlijk telefoontje :o

Beide kaarten waren overigens deze, voor de geinteresseerden.:

http://www.dataio.nl/king...LWDwNTliMwCFcyRGwodp0YFGA

• ardvark99
Voor iedereen die op TH2 draait, de 10586.218 is beschikbaar:

http://mspoweruser.com/wi...o-rolling-retail-devices/

• Dragunov
Dus maximum ondersteunt apparaat tot 200GB (SD kaartje)

Maar daarvan zijn er nog niet zoveel op de markt.

Dacht eerst dat ze tot 2TB ondersteunden...

• ardvark99
Dragunov schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 19:35:
Dus maximum ondersteunt apparaat tot 200GB (SD kaartje)

Maar daarvan zijn er nog niet zoveel op de markt.

Dacht eerst dat ze tot 2TB ondersteunden...
Dat klopt, er zijn alleen nu geen grotere SD kaartjes dan 200GB, dus nog effe wachten op de fabrikanten...

• ardvark99
[deleted]

[ Voor 96% gewijzigd door ardvark99 op 12-04-2016 19:40 ]

• Dragunov
Garwinski schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:34:
[...]

Dat er "een probleem mee is" klinkt voor mij gelijk alsof alle 950xl's dit probleem zouden kunnen hebben, dus laten we het vooral houden bij dat je niet wist dat IK er een probleem mee had :p Vooralsnog ben ik het enige geval op het internet (voor zover ik kon vinden), en dan concludeer ik zelf toch wel dat dit een vrij uniek probleem is waar meerdere factoren een rol in spelen zoals de qi charger of het kaartje bijvoorbeeld. Laat dit je vooral niet afgeschrikken om een 950XL te kopen, want het is gewoon een heerlijk telefoontje :o

Beide kaarten waren overigens deze, voor de geinteresseerden.:

http://www.dataio.nl/king...LWDwNTliMwCFcyRGwodp0YFGA
Dus in feite zijn ze niet afgeschermd tegen magnetisme (zo werkt het draadloos opladen toch?)

Ofwel gewoon slechte kaartjes, kan ook
Na de .218 build update van vandaag kan er ook een vervolg gegeven worden op;

hardware-lover in "[Lumia 950 en 950 XL] Ervaringen en discussie"

Helaas wordt de ingestelde tijd niet vastgehouden bij een volgende update, nu zou mijn toestel na het laden van de update, deze automatisch installeren om 02:00 uur komende nacht. De instelling gekozen voor 8:30 uur bij de vorige update wordt dus niet vastgehouden en opgeslagen als instelling. Dat mag wat mij betreft nog wel aan een volgende build worden toegevoegd.

Testing, one, two ...

• barta123
Dragunov schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 19:54:
[...]

Dus in feite zijn ze niet afgeschermd tegen magnetisme (zo werkt het draadloos opladen toch?)

Ofwel gewoon slechte kaartjes, kan ook
Dat laatste denk ik, ik heb nu ongeveer 5 maanden mijn Lumia 950, vanaf week 1 een 32GB SanDisk Micro SDHC kaartje erin! Geen enkel probleem met dat kaartje! Hij belandt ook iedere avond op de draadloze lader (soms tussendoor), dus dan zou er allang wat gebeurd moeten zijn! ;)

Nieuwe 950 XL AnTuTu score met production build .218. Deze nieuwe build geeft een aardig hogere score vergeleken met build .164

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/AnTuTu%20UWP.218.png

Testing, one, two ...

• Dragunov
De score stijgt inderdaad flink!

Dus zoiezo kunnen ze nog meer eruit persen.

Kvraag me af of Windows Mobile al geoptimaliseerd is voor de octacore...

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:37
Jongens,

Wie o wie weet een oplossing. Ik heb een tempered glass erop, maar op de hoekjes krijg ik altijd bubbels. er zit niets onder en ook als ik het aandruk gaat die mooi weg, maar na een paar seconden is het alweer terug.
Doe ik iets fout of heb ik gewoon niet de goede tempered glass gekocht?

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Build .218 lost mijn 5GHz wifi probleem in ieder geval niet op. Als ik verbinding maak op die frequentie dan verliest ie na enige tijd de verbinding en laat daarna ook geen enkel Wifi netwerk meer zien, er komt gewoonweg niets meer tevoorschijn. Het maakt dan niet uit of ik wifi uitschakel en daarna weer inschakel, ik ben verplicht om het toestel opnieuw te starten om het op te lossen en mijn wifi terug te krijgen. Zijn er meer 950 gebruikers die hetzelfde ervaren? Gebruikers in productie-mode bedoel ik dan.

Ik vind het overigens niet zo heel erg rampzalig want de snelheid via 2.4GHz is meer dan prima te noemen, hoewel dat vanzelfsprekend eerder aan de strekte van mijn wifi signaal zal liggen dan aan de telefoon zelf.

Testing, one, two ...

• ardvark99
ShittyNL schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:25:
Jongens,

Wie o wie weet een oplossing. Ik heb een tempered glass erop, maar op de hoekjes krijg ik altijd bubbels. er zit niets onder en ook als ik het aandruk gaat die mooi weg, maar na een paar seconden is het alweer terug.
Deze vraag hoort meer in het topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1658809 thuis. Maar bij mij sluit de linker boven hoek en de rechter onderhoek ook niet perfect aan. Ik denk dat dat ligt aan de afronding van het display van de L950 in de hoeken, en het tempered glass plat is, en niet afbuigt in de hoeken. In de gelinkte topic zijn meerdere oplossingen te vinden die beter aansluiten dacht ik.
Ik heb laatst dit gezien bij een iPhone 6, waarvan de randen helemaal rondom het display "los" lag. Voor zo'n duur toestel ziet het er totaal niet uit.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:51

mrsar

waar een sar is,is een wodka

hardware-lover schreef op donderdag 14 april 2016 @ 12:32:
Build .218 lost mijn 5GHz wifi probleem in ieder geval niet op. Als ik verbinding maak op die frequentie dan verliest ie na enige tijd de verbinding en laat daarna ook geen enkel Wifi netwerk meer zien, er komt gewoonweg niets meer tevoorschijn. Het maakt dan niet uit of ik wifi uitschakel en daarna weer inschakel, ik ben verplicht om het toestel opnieuw te starten om het op te lossen en mijn wifi terug te krijgen. Zijn er meer 950 gebruikers die hetzelfde ervaren? Gebruikers in productie-mode bedoel ik dan.

Ik vind het overigens niet zo heel erg rampzalig want de snelheid via 2.4GHz is meer dan prima te noemen, hoewel dat vanzelfsprekend eerder aan de strekte van mijn wifi signaal zal liggen dan aan de telefoon zelf.
Dit had ik in een oudere build,als je dan een uur later ofzo weer eens keek was de wifi opeens weer verbonden, dit was wel op 2.4 netwerk, en al lange tijd niet gezien. misschien aangeven via feedback? aangezien de 2.4 issue wel opgelost lijkt te zijn

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

mrsar schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:18:
[...]
Dit had ik in een oudere build,als je dan een uur later ofzo weer eens keek was de wifi opeens weer verbonden, dit was wel op 2.4 netwerk, en al lange tijd niet gezien. misschien aangeven via feedback? aangezien de 2.4 issue wel opgelost lijkt te zijn
Met de 2.4GHZ band heb ik nooit een probleem gehad, maar mogelijk heb ik ook nooit met een build gedraaid waarin dat probleem zat, aangezien ik pas eigenaar van een 950 ben vanaf de tweede helft van januari 2016.
Ik ben blijkbaar ook niet de enige als ik de reacties op internet mag geloven, het speelt al veel langer en nu dus ook nog met de laatste .218 build. Ik ga er vanuit dat het via Insiders al volop is teruggemeld naar Microsoft en dat ze op de hoogte zijn van de problemen met 5GHz wifi.

Testing, one, two ...

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
Jongens,

Ik weet niet welke je hebt gekocht, maar ik heb die van Nillkin op mijn 950. Is perfect. Geen bubbels en geen loslatende randen. Zat in één keer goed.

Verwijderd

coenox schreef op donderdag 14 april 2016 @ 14:09:
[...]

Ik weet niet welke je hebt gekocht, maar ik heb die van Nillkin op mijn 950. Is perfect. Geen bubbels en geen loslatende randen. Zat in één keer goed.
Klopt met 2,5 D (afgeronde randen )perfecte pasvorm en werkt goed.
geen bubbel te zien.

• barta123
Hmm, mijn afkeer tegen Windows 10 Mobile, die ik hier en daar ervaar, is zeker niet terecht... Ik ben sinds kort ook in het bezit van een Z5 Compact, die ik ergens op de kop heb weten te tikken. (ter vergelijking) Maar Windows 10 Mobile doet toch heel wat zaken beter (on-screen buttons altijd weg te vegen, misschien niet bij slechte apps), Feedback-app (waar kun je met zoiets heen bij een Android?). En verder is de Microsoft Camera-applicatie wat mij betreft, fenomenaal qua gebruiksvriendelijkheid!

I'll keep enjoying my 950 while comparing it to this... Het scherm van de 950 is ook echt een pareltje! Iets dat niet echt opvalt als je hem gewend bent. Weet iemand trouwens of er al meerdere Qi & NFC-ondersteunde covers onderweg zijn voor de 950? Dat Mozo leer is niet helemaal je-van-het zegmaar. :9

Verwijderd

Zo zie je maar het gras is niet altijd groener aan de overkant v.d. straat.
Dit is ook eens mooi om te lezen.

• Zapper30
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-05-2024
Jongens,

Heb je er een case omheen?
Ik heb een Nilkin op mijn 950xl, die zit perfect. Maar zodra ik hem in een case klik gaan de hoeken na een paar uur los zitten. 2 verschillende geprobeerd, ze raken de protector niet, maar toch gaat hij langzaam los. Geen idee hoe het komt.

• Daniel.
Zapper30 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 20:34:
[...]

Heb je er een case omheen?
Ik heb een Nilkin op mijn 950xl, die zit perfect. Maar zodra ik hem in een case klik gaan de hoeken na een paar uur los zitten. 2 verschillende geprobeerd, ze raken de protector niet, maar toch gaat hij langzaam los. Geen idee hoe het komt.
Ah ja ik heb de case eromheen die je bij Microsoft kon bestellen. Misschien is dat het probleem wel. Bedankt voor de tip.

Verwijderd

FYI FWIW
Draai ook .218. Lumia 950.
Sinds vorige week een ExperiaBox V10 van KPN met 5GHz WiFi.
Resultaat na een week. Betrouwbaar + heel goed bereik.
Tot achter in een hoek van de L-vormige kamer (15m lang) 2 tot 3 strepen WiFi. Nice.
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2016 @ 23:15:
[...]
FYI FWIW
Draai ook .218. Lumia 950.
Sinds vorige week een ExperiaBox V10 van KPN met 5GHz WiFi.
Resultaat na een week. Betrouwbaar + heel goed bereik.
Tot achter in een hoek van de L-vormige kamer (15m lang) 2 tot 3 strepen WiFi. Nice.
Signaalsterkte is het probleem niet, ik heb een erg goed Wifi signaal op beide banden, bovengemiddeld durf ik wel te stellen. Probleem met de 5GHz zit ook niet in het buiten bereik vallen, er gebeurd wat anders na enige tijd. Andere apparaten die ook gebruik maken van 5GHz verliezen de verbinding niet.

Testing, one, two ...

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12 19:22

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Gaat weer lekker bij MS. Mijn 950xl voor repair aangemeld, krijg ik geen verzendlabel. Ook niet als ik inlog en nogmaals op de knop "Druk verzendlabel af" klik. Dan krijg je de melding: Er is geen verzendlabel gevonden.

Contact opgenomen met MS, gaan ze nu de boel escaleren en moet eerst mijn service order verwijderd worden door een medewerker alvorens ik een nieuwe kan aanmaken.

Het vreemde is, dat in de chat werd gemeld dat ik de service order in Chrome moet aanmaken want dan zou het wel moeten gaan werken mbt de verzendlabel. Ik had de service order in Edge aangemaakt. Maar in Edge en Firefox kon ik dus geen verzendlabel afdrukken.

Of ik het even via Chrome wilde proberen. Ja dat wil ik wel, maar als de backend geen label aanmaakt, kun je het met 100 browsers proberen, maar dan ga je nog steeds geen verzendlabel krijgen. Anyway.....wachten dus.......

Geluk dat het scherm het nog wel doet.

XBL: MRE Inc

• Daniel.
MRE-Inc schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 08:01:
Gaat weer lekker bij MS. Mijn 950xl voor repair aangemeld, krijg ik geen verzendlabel. Ook niet als ik inlog en nogmaals op de knop "Druk verzendlabel af" klik. Dan krijg je de melding: Er is geen verzendlabel gevonden.

Contact opgenomen met MS, gaan ze nu de boel escaleren en moet eerst mijn service order verwijderd worden door een medewerker alvorens ik een nieuwe kan aanmaken.

Het vreemde is, dat in de chat werd gemeld dat ik de service order in Chrome moet aanmaken want dan zou het wel moeten gaan werken mbt de verzendlabel. Ik had de service order in Edge aangemaakt. Maar in Edge en Firefox kon ik dus geen verzendlabel afdrukken.

Of ik het even via Chrome wilde proberen. Ja dat wil ik wel, maar als de backend geen label aanmaakt, kun je het met 100 browsers proberen, maar dan ga je nog steeds geen verzendlabel krijgen. Anyway.....wachten dus.......

Geluk dat het scherm het nog wel doet.
Wat is er met je 950XL gebeurd? Bekend probleem apart?

• MRE-Inc

MRE-Inc

ShittyNL schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:12:
[...]

Wat is er met je 950XL gebeurd? Bekend probleem apart?
Geen bekend probleem, Scherm is gewoon gebarsten omdat er iets tegen aan is gekomen. Met een barst kan ik nog wel leven, maar bij mij is het glas ook versplinterd. Gebruik hem nu nog wel, maar moet wel oppassen dat ik geen glas in mijn vingers krijg....

• SED

SED

hardware-lover schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:39:
Nieuwe 950 XL AnTuTu score met production build .218. Deze nieuwe build geeft een aardig hogere score vergeleken met build .164
Dus ik denk even proberen onder de allerlaatste RS build. Maar helaas Antut wil niet meer opstarten onder die build.
Omdat ik nu ook een probleem heb met de store (alleen wit scherm) in deze build kan ik hem ook niet opnieuw installeren.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12 14:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

MRE-Inc schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:14:
[...]

Geen bekend probleem, Scherm is gewoon gebarsten omdat er iets tegen aan is gekomen. Met een barst kan ik nog wel leven, maar bij mij is het glas ook versplinterd. Gebruik hem nu nog wel, maar moet wel oppassen dat ik geen glas in mijn vingers krijg....
Ik heb ook een barst in het scherm van mijn 950, krijg jij dat vergoed van je verzekering? Mijn scherm is nog wel prima bruikbaar maar toch.. Ik vind 175 euro nog wel veel geld voor vervanging..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
CAP-Team schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:13:
[...]

Ik heb ook een barst in het scherm van mijn 950, krijg jij dat vergoed van je verzekering? Mijn scherm is nog wel prima bruikbaar maar toch.. Ik vind 175 euro nog wel veel geld voor vervanging..
In sommige gevallen valt het onder je inboedelverzekering. Even in je polis kijken of bij je verzekering navragen.

• ardvark99
SED schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:55:
[...]

Dus ik denk even proberen onder de allerlaatste RS build. Maar helaas Antut wil niet meer opstarten onder die build.
Omdat ik nu ook een probleem heb met de store (alleen wit scherm) in deze build kan ik hem ook niet opnieuw installeren.
Ik ondervind tot nu toe geen problemen. Ik haal nu met Antutu een score van 89975 op de 14322 build. Gisteravond een uur na de update haalde ik nog maar een score van 83870, kan je na gaan wat ie nog allemaal op de achtergrond aan het doen is...

De Store werkt ook prima, vanmorgen weer een stuk of 8 updates binnen gehaald. Maar misschien moet je een factory reset uitvoeren, dan backup terug zetten. Eigenlijk zou dit met elke update moeten gebeuren, je weet nooit van er blijft "hangen".

• SED

SED

Dat zou ik ook het liefste doen elke keer. Maar omdat ik nogal wat tokens in mijn authenticator heb is dat een hele hoop werk elke keer weer.
Maar na een soft reset werkt de store in ieder geval weer al krijg ik telkens een check your connection melding bij gebruik van wifi. Op 4G+ werkt het prima.: vreemd en een nieuw probleem met deze build lijkt het.
.Antutu geeft een score van 71331 L950
.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Mijne is ook volledig via de inboedel gegaan, maar vind het toch zeer matig van 'gorilla4' glas dat het blijkbaar nog steeds zo simpel breekt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12 14:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik neem aan dat als je roep dat je je telefoon hebt laten vallen dat ze dan niet betalen omdat je onvoorzichtig bent geweest? Volgens mij kunnen ze bij alles wel roepen dat ze niet betalen want onvoorzichtig enz.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

CAP-Team schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:06:
Ik neem aan dat als je roep dat je je telefoon hebt laten vallen dat ze dan niet betalen omdat je onvoorzichtig bent geweest? Volgens mij kunnen ze bij alles wel roepen dat ze niet betalen want onvoorzichtig enz.
Soms wel soms niet, onze laatste claim kwam uit begin 90, dus was verder geen probleem. Wel moest je via hun aangesloten partijen werken, anders was er eigen risico.

Maarja, zal nooit je intentie zijn dat ding te mollen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• MRE-Inc

MRE-Inc

DIe 175 euro zijn ex btw. Totaal komt op 211 incl btw. Ik krijg na aftrek eigen risico en nog een openstaande rekeningen, 13 euro terug.

Vanmiddag bij wat telefoonzaken geweest. Die willen het wel maken voor tussen de 220 en 250 euro. Tja....dan blijf ik wel met een kapot scherm doorlopen en vervang ik het ooit wel eens.....

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:55
Meer mensen problemen met Vodafone op de Lumia 950XL? Mobiele data doet het niet, dacht eerst dat het puur aan Vodafone lag maar begin nu te twijfelen. Gaat om zakelijk abonnement en heb ze zagen een data failure dus hebben ze een en ander gereset. Ik daarna toestel herstart maar hielp niet.

Daarna hebben ze het abonnement opnieuw opgebouwd (wat dat ook mogen betekenen) en dat zou ongeveer 15 a 30 minuten duren. Daarna toestel herstart en toen had ik internet. Echter nu paar minuten later weer niet.

OS build: 10.0.10586.218
Firmware: 01078.00038.16025.39032

//Update
Als ik hem op max connection speed 3G zet werkt het wel. We hebben 4G in ons abonnement dus zou ook op 4G moeten kunnen, overigens zie ik bovenin wel 4G staan dan.

Heb overigens het idee dat het sinds maandag is, toen is in de ochtend een update geinstalleerd, geen idee welke.

[ Voor 20% gewijzigd door Shinji op 15-04-2016 14:52 ]

• barta123
Voor de muziekliefhebbers: Ik ergerde me mateloos aan de niet-werkende en alsmaar crashende Shazam app op mijn Lumia 950.

Ik heb nu een tijdige oplossing gevonden, ergens op het internet... Als je de Shazam app opent, vervolgens je scherm vergrendelt en weer ontgrendelt, dan hoort de app wel je muziek! Het gevolg: muziek wordt herkend, nog behoorlijk snel ook!

Het schijnt namelijk, of schijn, het is gewoon zo, dat de W10M toestellen met on-screen navigatietoetsen een probleem hebben met Shazam dat er geen geluid wordt 'gehoord' door de app... Dit lost het in ieder geval tijdelijk op! :9

barta123 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 15:46:
Voor de muziekliefhebbers: Ik ergerde me mateloos aan de niet-werkende en alsmaar crashende Shazam app op mijn Lumia 950.

Ik heb nu een tijdige oplossing gevonden, ergens op het internet... Als je de Shazam app opent, vervolgens je scherm vergrendelt en weer ontgrendelt, dan hoort de app wel je muziek! Het gevolg: muziek wordt herkend, nog behoorlijk snel ook!

Het schijnt namelijk, of schijn, het is gewoon zo, dat de W10M toestellen met on-screen navigatietoetsen een probleem hebben met Shazam dat er geen geluid wordt 'gehoord' door de app... Dit lost het in ieder geval tijdelijk op! :9
Deze "oplossing" was hier al eens eerder voorbij gekomen. Ik klop het af, en heb het net nog eens uitgebreid getest, maar de app werkt hier steeds feilloos zonder ook maar iets te hoeven doen, behalve op de Shazam knop drukken om te luisteren. Tot nu toe wordt ook de juiste muziek gevonden.

Vreemd, steeds weer die verschillende ervaringen. Zo heeft een ander het probleem, wat ik steeds maar blijf houden met de 5GHz wifi band, dan weer niet. Rara zaak, die vooralsnog onverklaarbare verschillen onderling.

Testing, one, two ...

• barta123
hardware-lover schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 16:18:
[...]

Deze "oplossing" was hier al eens eerder voorbij gekomen. Ik klop het af, en heb het net nog eens uitgebreid getest, maar de app werkt hier steeds feilloos zonder ook maar iets te hoeven doen, behalve op de Shazam knop drukken om te luisteren. Tot nu toe wordt ook de juiste muziek gevonden.

Vreemd, steeds weer die verschillende ervaringen. Zo heeft een ander het probleem, wat ik steeds maar blijf houden met de 5GHz wifi band, dan weer niet. Rara zaak, die vooralsnog onverklaarbare verschillen onderling.
In die reactie wordt geschreven over het wegvegen van de navigatiebalk. Dat helpt bij mij echter niet! Vergrendelen en ontgrendelen wel! ;) Die reactie had ik inderdaad ook ergens voorbij zien komen! >:)

• Dragunov
Zo te zien gebruikt de 950XL de verbeterde 810 (v.2.1) en dus niet de eerste Retail versie 2.0.

Dus ik vraag me af of de CPU nog steeds erg aan het throttlen is?

• hichelay
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-11 01:36
Dag allen,

Ik heb sinds vandaag een probleem met mijn Lumia 950 XL. Als ik de camera app open, zie ik alles extreem donker, alleen lichte dingen, zoals schermen (laptop, tv) zijn te zien. Ook crasht de telefoon als ik de zaklamp wil gebruiken vanuit het notificatiecentrum.

Wat ik al heb geprobeerd:

- telefoon opnieuw starten
- soft reset
- batterij er uit en weer er in
- instellingen nakijken van de camera (nachtmodus? niet gevonden in ieder geval)

Foto's maken lukt ook niet op dit moment... Heel vervelend! Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik doe liever, vanzelfsprekend, geen hard reset.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-12 16:16

Esumontere

Floep, banaan.

Dragunov schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 21:46:
Zo te zien gebruikt de 950XL de verbeterde 810 (v.2.1) en dus niet de eerste Retail versie 2.0.

Dus ik vraag me af of de CPU nog steeds erg aan het throttlen is?
Voor zover ik weet niet. Ook omdat de koeling die MS ingebouwd heeft voldoende is.

Verwijderd

hichelay schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 00:34:
Dag allen,

Ik heb sinds vandaag een probleem met mijn Lumia 950 XL. Als ik de camera app open, zie ik alles extreem donker, alleen lichte dingen, zoals schermen (laptop, tv) zijn te zien. Ook crasht de telefoon als ik de zaklamp wil gebruiken vanuit het notificatiecentrum.

Ik doe liever, vanzelfsprekend, geen hard reset.
Kan het zijn dat je diafragma op zijn max stand staat?
Ik durf heel voorzichtig te stellen dat de accuduur is toegenomen voor de 950 XL sinds de installatie van build .218, heb het nu een paar dagen aan kunnen kijken en dat lijkt toch werkelijk het geval te zijn.

Testing, one, two ...

Verwijderd

hardware-lover schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 05:58:
[...]
Signaalsterkte ...verliezen de verbinding niet.
Naast goed bereik is de verbinding stabiel. Kan niet beter.

FWIW
5Ghz hier in huis
Kanaal 100
Frequentie 5.500 GHz
Bandbreedte 20 MHz
Type 802.11ac
Security
Encryption AES-CCMP (WPA2)
Authentication RSNA-PSK

De app WiFi Analyzer is een hele mooie app om meer WiFi info te krijgen
Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 16:34:
[...]
Naast goed bereik is de verbinding stabiel. Kan niet beter.

FWIW
5Ghz hier in huis
Kanaal 100
Frequentie 5.500 GHz
Bandbreedte 20 MHz
Type 802.11ac
Security
Authentication RSNA-PSK

De app WiFi Analyzer is een hele mooie app om meer WiFi info te krijgen
Buiten een krachtig signaal is deze bij mij ook uiterst stabiel. Wifi Analyzer gebruik ik al sinds enige tijd op diverse toestellen.

Ik heb nu je instellingen overgenomen in mijn Asus AC87U om eens te kijken of daarmee wat te halen valt.
Dank voor het delen van je instellingen, ik koppel nog terug hoe het daarmee gegaan is of gaat als ie de verbinding blijft behouden ;).

Edit: het lijkt erop dat het met bovenstaande instellingen stukken beter gaat. Ik heb nu dus voor precies dezelfde instellingen gekozen en het signaal blijft nu behouden. Voorheen waren ze zoals onderstaand en daarvan ging (gaat) mijn 950 XL over de rooie.

Kanaal 36 >> nu naar 100
Frequentie 5.500 GHz
Bandbreedte 80 MHz >> nu naar 20MHz
Type 802.11ac
Security
Authentication RSNA-PSK

[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 17-04-2016 11:40 ]

Testing, one, two ...

• hichelay
Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 11:52:
[...]

Kan het zijn dat je diafragma op zijn max stand staat?
Dag Clarab, bedankt voor je reactie. Ik heb alle instellingen op auto staan, dus het diafragma staat niet op max.

Verder heb ik zojuist geconstateerd dat ik ook het videolampje niet aan kan zetten bij het filmen... Er lijkt dus iets mis te zijn met het cameragedeelte, of wat dat aanstuurt. Aangezien de zaklamp, die natuurlijk de flits LED gebruikt, ook niet functioneert, denk ik dat het iets met de software (driver zeg maar?) is...

Verder (iemand) nog suggesties?

• Dragunov
hardware-lover schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 13:56:
Ik durf heel voorzichtig te stellen dat de accuduur is toegenomen voor de 950 XL sinds de installatie van build .218, heb het nu een paar dagen aan kunnen kijken en dat lijkt toch werkelijk het geval te zijn.
Hoeveel gebruikt Edge dan nog?

Of kan je het niet vergelijken, want die was toch een grote boosdoener van de battery drain?!

• barta123
hichelay schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 19:28:
[...]

Dag Clarab, bedankt voor je reactie. Ik heb alle instellingen op auto staan, dus het diafragma staat niet op max.

Verder heb ik zojuist geconstateerd dat ik ook het videolampje niet aan kan zetten bij het filmen... Er lijkt dus iets mis te zijn met het cameragedeelte, of wat dat aanstuurt. Aangezien de zaklamp, die natuurlijk de flits LED gebruikt, ook niet functioneert, denk ik dat het iets met de software (driver zeg maar?) is...

Wat bedoel je met een 'soft-reset'? Aanknop 10 seconden ingedrukt houden? Anders zou je kunnen herstellen naar fabrieksinstellingen... (eerst een back-up maken, dan zet hij alles mooi terug) ;)

• Dragunov
[...]

Laten vallen of zo?

• SED

SED

[b]
Ik vrees dat wat je niet wilde de enige oplossing gaat worden: de hard reset.
Misschien meteen een mooi moment om met wdrt te kijken of alles nog bij de tijd is.

Dragunov schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 20:04:
[...]
Hoeveel gebruikt Edge dan nog?

Of kan je het niet vergelijken, want die was toch een grote boosdoener van de battery drain?!
Ik kijk naar het totaalplaatje en vergelijk dat met de vorige build .164, ik heb niet naar één specifieke app gekeken. Ik heb trouwens nog geen klachten gehad m.b.t. het snel leeglopen van de accu maar ik ben ook geen groot Edge gebruiker.

Testing, one, two ...

• barta123
SED schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 20:39:
[...]

Ik vrees dat wat je niet wilde de enige oplossing gaat worden: de hard reset.
Misschien meteen een mooi moment om met wdrt te kijken of alles nog bij de tijd is.
Ik was eerst ook bang om dat te doen, het enige vervelende is, dat het best wat tijd kost om dat pakket te downloaden... Verder zorgt de back-up (die je als je slim bent maakt) ervoor dat alle apps weer terug geïnstalleerd worden op je apparaat :) Voor mij een stap die prima te doen was, zeker omdat ik ook de Insider ring wilde verlaten, wat achteraf goed was, omdat hij nu stabiel is & gaat als een trein! :9

• SED

SED

[b] zeker omdat ik ook de Insider ring wilde verlaten, wat achteraf goed was, omdat hij nu stabiel is & gaat als een trein! :9
Ik zit na een WDRT op de fast ring en ben bijzonder tevreden. Rete stabiel en snel en soepel werkend. L950.
Nu ook Cortana op regio NL ( al spreekt ze uiteraard alleen engels;)

• hichelay
barta123 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 20:10:
[...]

Wat bedoel je met een 'soft-reset'? Aanknop 10 seconden ingedrukt houden? Anders zou je kunnen herstellen naar fabrieksinstellingen... (eerst een back-up maken, dan zet hij alles mooi terug) ;)
Inderdaad de aan/uitknop 10 seconden ingedrukt houden.

Zojuist een hard reset gedaan (na een backup inderdaad), maar dit lost het probleem niet op. Misschien komt het door de update die van de week is geïnstalleerd... De front camera functioneert ook niet overigens.

Hinderlijk dit!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
hichelay schreef op zondag 17 april 2016 @ 00:44:
[...]

Inderdaad de aan/uitknop 10 seconden ingedrukt houden.

Zojuist een hard reset gedaan (na een backup inderdaad), maar dit lost het probleem niet op. Misschien komt het door de update die van de week is geïnstalleerd... De front camera functioneert ook niet overigens.

Hinderlijk dit!
Probeer eens een hard reset zonder back-up terug te zetten, zodat je kan uitsluiten of het soft- of hardwarematig is. En als het hardwarematig is (lijkt me waarschijnlijk), kan 'ie het reparatieproces in.

• barta123
PinokkioTV schreef op zondag 17 april 2016 @ 11:31:
[...]

Probeer eens een hard reset zonder back-up terug te zetten, zodat je kan uitsluiten of het soft- of hardwarematig is. En als het hardwarematig is (lijkt me waarschijnlijk), kan 'ie het reparatieproces in.
Dat lijkt mij juist niet waarschijnlijk, het feit dat beide camera-units niet functioneren zegt daarover genoeg... Waarom zouden ze beiden tegelijk stukgaan? Dat probleem moet wel in de software zitten... Had je eigenlijk WDRT geprobeerd, of gewoon fabrieksherstel? Met WDRT wordt je toestel ook 'geflasht'... :9

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:48
Had van de week na de laatste (2.18) ook problemen.
Eerste instantie vond ik dat hij meer batterij opat, na een soft reset, werd hij extreem heet, zoop mijn batterij leeg en had weer eens problemen met mijn DT-904 oplader in combi met de gadget folder.
Dus maar weer eens een factory reset gedaan zonder terug plaatsen van een backup.
Alles weer eens fris en fruitig ingesteld.
Tot nu toe lijkt dit een hele positieve uitwerking.
Geen hitte probleem meer, batterij lijkt langer mee te gaan.
Laatste nachtje eindelijk iets onder 1% per uur verlies in standby.
Gisteren heel veel het toestel heel veel gebruikt, inclusief wat films kijken, eind van de dag nog 18% over, hiervoor haalde ik dat niet.
Just sharing my 5 centjes.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:49

the mod man

iets van beeldmaker

Afgelopen maand heeft mijn vader een Xiaomi powerbank van 16000mAh gekregen voor bij zijn Lumia 950. Echter wil de Lumia 950 niet opladen met de powerbank.

In eerste instantie dacht ik dat het zou liggen aan de USB-C standaard want de powerbank doet het wel goed met alle andere toestellen in huis. Maar ik kan nergens iets vinden hierover dat de Xiaomi en Lumia 950 niet samen gaan.

De Xiaomi kan 2.1A leveren volgens de specs hier op tweakers en als ik google op lader lumia 950 dan lees ik dat de standaard meegeleverde lader 3A kan leveren. Ik zou dan verwachtten dat de Lumia minder snel word opgeladen maar volgens mijn vader laad die helemaal niet.

Weet iemand hier meer van? En beter nog, weet iemand ene powerbank die wel goed wil samenwerken met de Lumia 950? Het was een verjaardag cadeautje en voor zover cadeau's gaan is dit wel een beetje een flut cadeautje geworden zo 8)7

I can't wait to shoot!

the mod man schreef op zondag 17 april 2016 @ 22:14:
Afgelopen maand heeft mijn vader een Xiaomi powerbank van 16000mAh gekregen voor bij zijn Lumia 950. Echter wil de Lumia 950 niet opladen met de powerbank.

In eerste instantie dacht ik dat het zou liggen aan de USB-C standaard want de powerbank doet het wel goed met alle andere toestellen in huis. Maar ik kan nergens iets vinden hierover dat de Xiaomi en Lumia 950 niet samen gaan.

De Xiaomi kan 2.1A leveren volgens de specs hier op tweakers en als ik google op lader lumia 950 dan lees ik dat de standaard meegeleverde lader 3A kan leveren. Ik zou dan verwachtten dat de Lumia minder snel word opgeladen maar volgens mijn vader laad die helemaal niet.

Weet iemand hier meer van? En beter nog, weet iemand ene powerbank die wel goed wil samenwerken met de Lumia 950? Het was een verjaardag cadeautje en voor zover cadeau's gaan is dit wel een beetje een kut cadeautje geworden zo 8)7
Mijn Xiaomi 10k powerbank werkt gewoon prima met mijn 950, zowel met de USB A - USB C kabel als met een micro-A - micro-B + USB C adapter werkt hij prima.

Het enige wat ik bedenken is dat hij of een brakke kabel/adapter gebruikt, of de kabel er niet goed genoeg in doet. Mijn adapter maakt overigens ook onderscheid tussen "onder" en "boven", de ene kant laadt veel sneller op dan de andere kant, dat kan ook iets zijn om naar te kijken.

People as things, that’s where it starts.

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Ligt het aan mij of is het swipen (wordflowen) vrij moeilijk op een L950? Ik heb vaak het idee dat het scherm niet zo glijdt. Of misschien was ik mijn handen vaker de laatste tijd. Of ik houd mijn scherm te schoon. Soms lijkt het wat beter te zijn...

[ Voor 15% gewijzigd door enomiss op 18-04-2016 12:24 ]

https://opensea.io/seaart

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-11 14:51
Heeft iemand nog nieuws en of gebruik kunnen maken van de aanbieding voor een jaar gratis office 365 personal?
Mvdbeld schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:47:
Heeft iemand nog nieuws en of gebruik kunnen maken van de aanbieding voor een jaar gratis office 365 personal?
Is nog steeds van kracht maar voor een beperkt aantal landen;

Which countries is the offer available in?

The offer is currently available in U.S., UK, Germany, France, Denmark, Finland, Norway and Sweden

Testing, one, two ...

• mrsar

mrsar

die heb ik gewoon gekregen,incl de 1TB voor OneDrive.
Alleen zat ik op het moment dat ik het aanvroeg ook gewoon in Duitsland (dus proxy zou moeten werken)

oh en natuurlijk is er een credit card nodig,al heb ik nog een oude niet geldige erin staan waar dus verder ook niet naar gekeken wordt ;)

mrsar schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:24:
die heb ik gewoon gekregen,incl de 1TB voor OneDrive.
Alleen zat ik op het moment dat ik het aanvroeg ook gewoon in Duitsland (dus proxy zou moeten werken)

oh en natuurlijk is er een credit card nodig,al heb ik nog een oude niet geldige erin staan waar dus verder ook niet naar gekeken wordt ;)
Om het meteen even helder te krijgen.

Je hebt een Nederlands toestel met NL SIM maar bij gebruik van Lumia Offers in een van de landen die staan vermeld, in dit geval Duitsland, krijg je het jaar gratis Office 365 aanbod voor de kiezen?

Testing, one, two ...

• mrsar

mrsar

hardware-lover schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:48:
[...]

Om het meteen even helder te krijgen.

Je hebt een Nederlands toestel met NL SIM maar bij gebruik van Lumia Offers in een van de landen die staan vermeld, in dit geval Duitsland, krijg je het jaar gratis Office 365 aanbod voor de kiezen?
dit was niet via de Lumia offers volgens mij,maar via een MS pagina/email aktie,sorry ik durf je het niet meer te zeggen,zat wel op dat moment in Duitsland,zal de volgende keer eens eraan proberen te denken om die offers te openen in het buitenland

[ Voor 8% gewijzigd door mrsar op 18-04-2016 14:19 ]

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-12 15:49
mrsar schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:18:
[...]

dit was niet via de Lumia offers volgens mij,maar via een MS pagina/email aktie,sorry ik durf je het niet meer te zeggen,zat wel op dat moment in Duitsland,zal de volgende keer eens eraan proberen te denken om die offers te openen in het buitenland
Dat zou wel eens vanwege de inperking van OneDrive zijn geweest. Ik heb dat mailtje ook gehad.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• mrsar

mrsar

Wailing_Banshee schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:44:
[...]

Dat zou wel eens vanwege de inperking van OneDrive zijn geweest. Ik heb dat mailtje ook gehad.
echt geen idee meer,weet alleen dat ik nu die office365 heb en een extra 1TB

• Dragunov
Nog mensen waarvan de achterkant kraakt en doet?

Hoe meer ik lees over het toestel, hoe meer gevallen ik tegenkom met dit probleem.

Oplossingen zijn tape en zo of een Mozo cover.

Maar is de achterkant nu echt zo inferieur?

Updates hierover van Microsoft ivm het veranderen van productieproces of vorm van cover?

Bedankt!

[ Voor 15% gewijzigd door Dragunov op 18-04-2016 22:40 ]

• enomiss
Dragunov schreef op maandag 18 april 2016 @ 22:39:

Hoe meer ik lees over het toestel, hoe meer gevallen ik tegenkom met dit probleem.

Updates hierover van Microsoft ivm het veranderen van productieproces of vorm van cover?

Bedankt!
Ik vind de standaard achterkant wel lekker eigenlijk. Voelt zacht aan en wordt niet snel vies. Kraken doet het alleen als je bewust op bepaalde plakken gaat duwen, maar bij normaal gebruik heeft het nog nooit gekraakt bij mij.

• barta123
enomiss schreef op maandag 18 april 2016 @ 22:43:
[...]

Ik vind de standaard achterkant wel lekker eigenlijk. Voelt zacht aan en wordt niet snel vies. Kraken doet het alleen als je bewust op bepaalde plakken gaat duwen, maar bij normaal gebruik heeft het nog nooit gekraakt bij mij.
Lol, die standaard cover is gewoon not-done... Die inkeping is heel lelijk, ik heb er al vanaf januari die covers van AliExpress opzitten, kraken niet, zijn lichter, flexibel en zien er nog eens leuk uit! :9 8)

I just enjoy my orange 950 ;)

Mijn 950 van het eerste uur kraakt ook al vanaf het eerste uur.

Maar, wel alleen als ik echt op de linkerhoek druk, anders niet. Hij zit er ook gewoon goed omheen, en de ene keer kraakt ie ook wat meer dan de andere keer.

Misschien dat een Lumia 950 die nu de fabriek uitkomt een betere achterkant heeft, misschien ook niet. Ik ziet er iig niet mee. Liever een krakend achterkantje dan eentje die uiteenspat bij een tikje, deukt of krassen krijgt.

Overigens heb ik ook een Alicover besteld, met houtprint, maar diegene die ik binnen kreeg was ietwat mishandeld, flinke deuk bij de volume knoppen, dus wacht nu op een nieuwe.

Is het slordig van MS? Ja. Is het een ramp, is het toestel daardoor kut etc? Nope.

• barta123
RobinHood schreef op maandag 18 april 2016 @ 23:02:
Mijn 950 van het eerste uur kraakt ook al vanaf het eerste uur.

Maar, wel alleen als ik echt op de linkerhoek druk, anders niet. Hij zit er ook gewoon goed omheen, en de ene keer kraakt ie ook wat meer dan de andere keer.

Misschien dat een Lumia 950 die nu de fabriek uitkomt een betere achterkant heeft, misschien ook niet. Ik ziet er iig niet mee. Liever een krakend achterkantje dan eentje die uiteenspat bij een tikje, deukt of krassen krijgt.

Overigens heb ik ook een Alicover besteld, met houtprint, maar diegene die ik binnen kreeg was ietwat mishandeld, flinke deuk bij de volume knoppen, dus wacht nu op een nieuwe.

Is het slordig van MS? Ja. Is het een ramp, is het toestel daardoor kut etc? Nope.
Laat je even weten hoe die eruit ziet & zich heelhoudt? Ik ben wel benieuwd namelijk, ik heb ze niet besteld, omdat mijn twijfel te groot was ;) En inderdaad, mijn 950 heb ik nu naast die Z5 in gebruik, maar ik vrees het ergste voor dat glas... Die achterkantjes is gewoon elke keer een andere eraan roppen & hij is weer als nieuw :*) Good job MS!

barta123 schreef op maandag 18 april 2016 @ 23:10:
[...]

Laat je even weten hoe die eruit ziet & zich heelhoudt? Ik ben wel benieuwd namelijk, ik heb ze niet besteld, omdat mijn twijfel te groot was ;) En inderdaad, mijn 950 heb ik nu naast die Z5 in gebruik, maar ik vrees het ergste voor dat glas... Die achterkantjes is gewoon elke keer een andere eraan roppen & hij is weer als nieuw :*) Good job MS!
Zal ik zeker doen.

De kapotte heb ik natuurlijk wel bekeken, zag er behoorlijk mooi uit, en zal zeker leuk staan op een 950.

PC achterkantjes vind ik echt de beste keuze voor een telefoon. Het is vrij licht, erg stevig, goedkoop, kan ik alle kleuren en laat "straling" gewoon door, dus geen lelijke banen voor je antenne, en je kan gewoon draadloos opladen. En, als je het goed gebruikt, zoals Nokia deed, voelt het ook nog behoorlijk luxe en premium.

Metaal snap ik echt niet als achterkant, ik heb meerdere telefoons gehad met metalen achterkantjes, Nokia 6600 Slide en de Nokia C-700 bijv, maar wat ze gemeen hebben is dat de metalen achterkant er vrij snel niet meer uit ziet. Krassen, deuken, verf die eraf gaat, en zeker bij de C-700 waarvan de achterkant regelmatig verwijdert is, is de achterkant iets gaan verbuigen, waardoor hij niet mooi meer sluit. Ja, de eerste maand is het cool en mooi en luxe, maar liever had ik dat men toen ook al goede polycarbonaat behuizingen/achterkantjes kon maken.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-12 15:49
Dragunov schreef op maandag 18 april 2016 @ 22:39:

Bedankt!
Geen idee wat dit gekraak zou moeten zijn... Ik heb het nooit gehoord, ook niet toen ik mijn bumpercase er nog niet omheen had.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• enomiss
barta123 schreef op maandag 18 april 2016 @ 22:58:
[...]

Lol, die standaard cover is gewoon not-done... Die inkeping is heel lelijk, ik heb er al vanaf januari die covers van AliExpress opzitten, kraken niet, zijn lichter, flexibel en zien er nog eens leuk uit! :9 8)

I just enjoy my orange 950 ;)
Welke inkeping?

• corset
  • Laatst online: 03-12 16:50
toch voorlopig maar even terug naar de Note aangezien ik volgende maand op vakantie ga.

Gister en vorige week in totaal 4x voorgekomen:

Ik wordt gebeld, toestel begint met trillen en stopt niet, ik zie een halve strook van Bing, en de rest is een zwart of rood scherm. Pas na verwijderen batterij werkt het weer. Ook wordt het toestel zeer warm.

Full wipe en alles al getest, sinds ik hem heb kwam het niet voor, maar sinds een update van afgelopen week weer wel. Erg jammer, maar ga geen toestel mee nemen waar ik niet op kan vertrouwen :-( Dood zonde, want de rest is zoveel beter dan m'n Note.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-12 09:28
corset schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:26:
toch voorlopig maar even terug naar de Note aangezien ik volgende maand op vakantie ga.

Gister en vorige week in totaal 4x voorgekomen:

Ik wordt gebeld, toestel begint met trillen en stopt niet, ik zie een halve strook van Bing, en de rest is een zwart of rood scherm. Pas na verwijderen batterij werkt het weer. Ook wordt het toestel zeer warm.

Full wipe en alles al getest, sinds ik hem heb kwam het niet voor, maar sinds een update van afgelopen week weer wel. Erg jammer, maar ga geen toestel mee nemen waar ik niet op kan vertrouwen :-( Dood zonde, want de rest is zoveel beter dan m'n Note.
Insider build? Want dan ga je toch gewoon (desnoods tijdelijk) naar de production ring of slow ring?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• mrsar

mrsar

Nog over een voorgaande iets,zie ook:
Gratis 1 jaar Office 265

zat net te kijken,heb meer ruimte dan ik dacht ondertussen :+
10 GBLoyaliteit-bonus
15 GBBonus voor camera-album
15 GBGratis
100 GBBing-bonus
1.024 GBAbonnement voor Office 365

• Dragunov
Covers van Aliexpress hebben toch het draadloze updaten niet?
mrsar schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 12:12:
Gratis 1 jaar Office 265

10 GBLoyaliteit-bonus
15 GBGratis
100 GBBing-bonus
Automatisch wordt het verlengd zo te zien...

Verwijderd

Jammer dat zo'n aanbieding dan weer niet geld voor trouwe lumia gebruikers, wat dat betreft weten ze de vaste klant niet echt te behouden.
Dragunov schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:18:
Covers van Aliexpress hebben toch het draadloze updaten niet?
Nee, echter, bij mijn "houten" zijn wel alle inkepingen etc gemaakt om de NFC en QI "stickers" te kunnen plakken, al zou ik niet die van je originele hoesje eruit pulken, maar gewoon nieuwe kopen op Ebay voor een paar euro.

Die dingen zijn bijna een 1 op 1 kopie, Ik heb toevallig vandaag mijn "houten" binnengekregen, dit keer zonder deuken, en hij zit echt als gegoten, echt geen broddelwerk dus, en dat voor 3 euro :P
[...]

Automatisch wordt het verlengd zo te zien...
Dat kun je gewoon uitzetten, ik heb van die actie gebruik gemaakt, en 1 van de eerste mogelijkheden was het uitzetten van automagisch verlengen.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
mrsar schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 12:12:
Gratis 1 jaar Office 265

10 GBLoyaliteit-bonus
15 GBGratis
100 GBBing-bonus
Jammer, mijn abbo wordt op 7-7-17 verleng. Neem aan dat als ik die nu neem, dat niet wordt opgeschoven naar 7-7-18. Ach ja.. Zit zelf overigens al aan 10280GB. Geen idee wat ik er mee moet, want heb al moeite moeten doen om die huidige ~70GB op mijn OneDrive te zetten.

• Dragunov
Tot wanneer geldt de aanbieding dan?

Want als ik volgende maand me Lumia koop, dan krijg ik al een jaar gratis, dan kan ik deze nogmaals verlengen met een jaar en heb ik eigenlijk twee jaar Office 365
Caelorum schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:39:
[...]

Jammer, mijn abbo wordt op 7-7-17 verleng. Neem aan dat als ik die nu neem, dat niet wordt opgeschoven naar 7-7-18. Ach ja.. Zit zelf overigens al aan 10280GB. Geen idee wat ik er mee moet, want heb al moeite moeten doen om die huidige ~70GB op mijn OneDrive te zetten.
Als ik het goed herinner wordt dit opgeteld bij het abbo wat je al hebt.

• Grono112
  • Laatst online: 03-12 13:55
Tweakers, volgens mij heb ik een probleem met mijn Lumia 950 ;(

Ik heb deze nu 2 a 3 maanden met volle tevredenheid in gebruik maar zins afgelopen zondag heb ik iets raars met luisteren via de koptelefoon (3,5 mm).

Als ik via groove muziek wil luisteren dan hoor ik 1 sec muziek en dan 1 sec niks, 1 sec muziek, 1 sec niks enz. Trek ik vervolgens mijn koptelefoon eruit en druk weer op play dan hoor ik de muziek via de telefoon spreaker zonder enige hapering :s ik heb dit ook als ik aan het bellen ben, dus ik kan ook niet meer bellen via mijn koptelefoon. Om te testen of het aan mijn oordopjes lag had ik vanmiddag even gewisseld van koptelefoon maar dit had hetzelfde resultaat?

De enige fix is de telefoon uit en aanzetten, maar dit werkt maar voor 1 keer want als ik voor de tweede keer weer naar muziek wil luisteren dan zit ik weer met die hapering?

Daarbij vraag ik mij af of dit op te lossen is met een soft/hard reset van het toestel? Ook omdat de muziek via de telefoon speaker gewoon goed wordt afgespeeld. Of zou de 3,5 mm audio out misschien stuk zijn?

Nog iemand enige nuttig tips / info? Of zal ik hem terug brengen en laten maken in de garantie ;w

Alvast bedankt!
Je kan natuurlijk altijd een hard reset uitproberen, en dat helpt ook bij de meest vreemde problemen. Als het probleem er dan nog steeds is, dan zou ik 'm pas aanmelden voor een reparatie.

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-12 22:43
Grono112 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:35:
Tweakers, volgens mij heb ik een probleem met mijn Lumia 950 ;(

Ik heb deze nu 2 a 3 maanden met volle tevredenheid in gebruik maar zins afgelopen zondag heb ik iets raars met luisteren via de koptelefoon (3,5 mm).

Als ik via groove muziek wil luisteren dan hoor ik 1 sec muziek en dan 1 sec niks, 1 sec muziek, 1 sec niks enz. Trek ik vervolgens mijn koptelefoon eruit en druk weer op play dan hoor ik de muziek via de telefoon spreaker zonder enige hapering :s ik heb dit ook als ik aan het bellen ben, dus ik kan ook niet meer bellen via mijn koptelefoon. Om te testen of het aan mijn oordopjes lag had ik vanmiddag even gewisseld van koptelefoon maar dit had hetzelfde resultaat?

De enige fix is de telefoon uit en aanzetten, maar dit werkt maar voor 1 keer want als ik voor de tweede keer weer naar muziek wil luisteren dan zit ik weer met die hapering?

Daarbij vraag ik mij af of dit op te lossen is met een soft/hard reset van het toestel? Ook omdat de muziek via de telefoon speaker gewoon goed wordt afgespeeld. Of zou de 3,5 mm audio out misschien stuk zijn?

Nog iemand enige nuttig tips / info? Of zal ik hem terug brengen en laten maken in de garantie ;w

Alvast bedankt!
Ik heb hetzelfde als ik met mijn 950XL muziek luister via de Bluetooth in de auto. De muziek hapert dan ook maar komt na 10 á 15 seconden op gang en speelt dan probleemloos verder.

Ben geen insider en heb OS .218 en FW 16082.36032. Heb na de welbekende problemen en issues mijn telefoon twee weken geleden opnieuw geflashed via WDRT, alle updates binnen gehaald en geen back-up teruggezet. Hij loopt echt als een tierelier nu en is ook zuinig met de accu. _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Udrene op 19-04-2016 22:44 ]

Verwijderd

Welke firmware hebben jullie draaien voor de 950XL?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2016 08:14 ]

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Kon mijn lumia 930 omruilen voor een 950 en merk eigenlijk dat die 930 ook al een aardig snel toestel was. Toch erg tevreden met de omruil! Naast alles net iets beter, de Hoofd reden: De iris scanner werkt echt te goed ☺

• ardvark99
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 08:13:
Welke firmware hebben jullie draaien voor de 950XL?
Ik heb FW versie 16082.36032. Deze heb ik binnengehaald via WDRT.

Verwijderd

ardvark99 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:42:
[...]

Ik heb FW versie 16082.36032. Deze heb ik binnengehaald via WDRT.
Zou deze inmiddels niet OTA beschikbaar moeten zijn? Ik zie hier diverse berichten over, dus ben benieuwd wat de ervaringen hier zijn en of ik wat aan de firmware heb..

• ardvark99
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:04:
[...]

Zou deze inmiddels niet OTA beschikbaar moeten zijn? Ik zie hier diverse berichten over, dus ben benieuwd wat de ervaringen hier zijn en of ik wat aan de firmware heb..
Deze is zover ik weet niet OTA beschikbaar, de laatste was geloof ik 16025. Ik draai zelf de laatste fast ring builds, en ondervind weinig grote problemen. Maar zoals gezegd, 16082 is alleen te krijgen via WDRT, en wanneer je de afgelopen maanden veel TH2 en RS1 builds hebt getest, en je hebt op een gegeven moment rare of veel problemen, dan is het misschien verstandig om de boel te resetten via WDRT, en dan krijg je ook de nieuwste firmware binnen, en TH2 10586.107. Backup terug zetten, en verder updaten naar bv. 218 of the RS1 ingaan via fast ring. Het kost wat tijd en moeite, maar dan ben je weer up to date. Als raad ik jou wel aan om nog even op TH2 218 te blijven. De laatste RS1 build is nog te buggy, en half engels/nederlands.

Zie ook hier: http://www.lumiafirmware.com/ser/RM-1085

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
RobinHood schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:36:
Nee, echter, bij mijn "houten" zijn wel alle inkepingen etc gemaakt om de NFC en QI "stickers" te kunnen plakken, al zou ik niet die van je originele hoesje eruit pulken, maar gewoon nieuwe kopen op Ebay voor een paar euro.

Die dingen zijn bijna een 1 op 1 kopie, Ik heb toevallig vandaag mijn "houten" binnengekregen, dit keer zonder deuken, en hij zit echt als gegoten, echt geen broddelwerk dus, en dat voor 3 euro :P
Is die "houten" een echte replacement cover dus? Niet een cover die je om je origineel doet bedoel ik.
Ik had nog geen andere replacement covers gezien op aliexpress namelijk behalve de oranje en de blauwe met MS logo. Heb je een link voor mij? Ben wel benieuwd!
Pagina: 1 ... 83 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.