• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-11 16:38
Ikzelf kom van een s6 edge plus. Ben na lang aarzelen overgegaan naar de lumia 950xl, en heb er tot nu nog geen spijt van. Voor wie het zich nog herinnert had ik veel pech met mijn edge plus, de achterkant is spontaan gebroken na enkele uren gebruik. Voor de edge plus heb ik nog andere android toestellen gehad, zoals de note 4, htc m8 enz...
Een hardcore Android user dus, snelheid en gebruiksvriendelijkheid staat op de eerste plaats bij mij. En daarom spreekt windows mobile mij zo aan vermoed ik. Ik ervaar niets van traagheid of sloomheid op mijn 950 xl. De animaties gaan vlot en soepel. Het design vind ik ideaal voor mij, simpel en zakelijk. Geen glas of metalen randen meer die stuk kunnen of bekrast geraken. Gewoon een simpele screen protector erop, een hoes vind ik persoonlijk niet meer nodig. Dat was wel anders bij de edge plus...
Die iris scanner is handig, geen problemen meer als ik natte of vuile vingers heb (ben beveiligingstechnieker dus ben vaak buiten in weer en wind).
Het app aanbod dan, tja. De store is inderdaad niet zo gevuld als de play store. En ik had veel apps geïnstalleerd op de edge plus. Maar hoeveel gebruikte ik daar effectief van? Eigenlijk niet veel. De enkele apps die ik dagelijks of regelmatig gebruikte heb ik ook op de lumia, en de kwaliteit vind ik dik in orde. Ik heb veel hoop (misschien naïef) op universal apps, en alle moeite die microsoft doet om ontwikkelaars aan te trekken. We zullen zien, maar volgens mij wordt die store nog wel veel groter. De enige app die ik nu echt mis is de harmony app van Logitech, voor mijn universele afstandsbediening thuis. Maar bv garmin heeft nu zelfs zijn connect app op windows mobile 10 waarmee ik mijn sporthorloge/smartwatch mee kan syncen. Het komt wel, stilletjes aan. Ik vind het eigenlijk heerlijk om dit OS langzaam volwassen te zien worden.
De hardware is zeker in orde, en ik ben dus een tevreden man. Het is een uniek toestel in een Android/IOS wereld :-)

Verwijderd

dafmay schreef op zondag 31 januari 2016 @ 12:52:
[...]

Ja dat heb ik inderdaad gedaan.
Door wat ik van te voren gelezen had, heb ik express pas later een Lumia 950 gehaald, ben ik DIRECT begonnen met de firmware en OS update.

ALS hij nog bezig is met DOWNLOADEN, dan kan je 'm altijd uit/aanzetten.
Zet 'm eens uit, verwijder de SD kaart, en controleer weer op updates.
Typisch OS is dat een tijdelijke download (inclusief tijdelijke backup) op de plaats gezet wordt met de meeste vrije ruimte. Dat kon wel eens je SD kaart zijn.

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-12 14:58
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2016 @ 12:57:
[...]

Door wat ik van te voren gelezen had, heb ik express pas later een Lumia 950 gehaald, ben ik DIRECT begonnen met de firmware en OS update.

ALS hij nog bezig is met DOWNLOADEN, dan kan je 'm altijd uit/aanzetten.
Zet 'm eens uit, verwijder de SD kaart, en controleer weer op updates.
Typisch OS is dat een tijdelijke download (inclusief tijdelijke backup) op de plaats gezet wordt met de meeste vrij ruimte. Dat kon wel eens je SD kaart zijn.
Dank je ga ik meteen even proberen.

Verwijderd

*weg* op de man spelen wordt niet op prijs gesteld. Als je commentaar hebt op de crew kun je een mail of DM sturen. Maar dit soort persoonlijke aanvallen zijn sowieso niet de bedoeling.

[ Voor 82% gewijzigd door RoD op 31-01-2016 15:36 ]

• dafmay
Hmm...sd kaart verwijderd maar lijkt geen verschil te maken. Update loopt niet door.

Ps gisterochtend direkt na ontvangst van de 950 als eerste een update check gedaan (dat doe ik altijd met nieuwe phones)...niets gevonden. Gedurende de dag nog een aantal keer een check gedaan...weer niets gevonden.

Pas vanochtend verscheen de nieuwe update melding.

Vraag mij af of ik dan nu toch niet even een hard reset moet doen?

• sandr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-07 13:51
dafmay schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:13:
Hmm...sd kaart verwijderd maar lijkt geen verschil te maken. Update loopt niet door.

Ps gisterochtend direkt na ontvangst van de 950 als eerste een update check gedaan (dat doe ik altijd met nieuwe phones)...niets gevonden. Gedurende de dag nog een aantal keer een check gedaan...weer niets gevonden.

Pas vanochtend verscheen de nieuwe update melding.

Vraag mij af of ik dan nu toch niet even een hard reset moet doen?
Heeft bij mij wel geholpen. Ik neem aan dat je er nog niet zo heel veel op hebt staan, dus is het ook minder moeite om alles weer terug te zetten, dus ik zou zeggen ja.

• dafmay
sandr schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:19:
[...]

Heeft bij mij wel geholpen. Ik neem aan dat je er nog niet zo heel veel op hebt staan, dus is het ook minder moeite om alles weer terug te zetten, dus ik zou zeggen ja.
Hard reset loopt inmiddels...

Heeft weinig zin om op een verouderde FW / Build met veel issues door te gaan en te hopen dat een update kan worden geinstalleerd...dus ja dan maar even alles opnieuw doen. Blijft toch een hobby en een echte tweaker weet er wel raad mee :)

Verwijderd

dafmay schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:26:
[...]
.... Blijft toch een hobby en een echte tweaker weet er wel raad mee :)
Als je nou niet via de reguliere update een firmware update ziet, hang 'm dan aan je PC/Laptop en werkt je Lumia bij via de WDRT. Daar zàl de firmware update voor je klaar staan.

• dafmay
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:30:
[...]

Als je nou niet via de reguliere update een firmware update ziet, hang 'm dan aan je PC/Laptop en werkt je Lumia bij via de WDRT. Daar zàl de firmware update voor je klaar staan.
Top...houd ik in gedachten. Zal ik dan wel op m'n werk moeten doen want thuis heb ik een Macbook en dus geen Windows machine ;)

• dafmay
...en we zijn er...eindelijk! :)

Het duurde weer erg lang voordat de voortgangsindicator naar 2% ging...daarna snel naar 3% en van daaruit liep het ineens zeer rap door.

Nu bezig met installatie van de update.

Zou jij aanraden om na de installatie en de 1e reboot, eerst nogmaals een hard reset uit te voeren?

Verwijderd

dafmay schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:59:
...en we zijn er...eindelijk! :)

Het duurde weer erg lang voordat de voortgangsindicator naar 2% ging...daarna snel naar 3% en van daaruit liep het ineens zeer rap door.

Nu bezig met installatie van de update.

Zou jij aanraden om na de installatie en de 1e reboot, eerst nogmaals een hard reset uit te voeren?
Nee. Zet alleen geen backup terug, maar begin fris.

Verder advies: draai 1 (of 2 weken = 14 dagen kopen op afstand termijn) met de laatste officiële firmware ( .29)
En als blijkt dat de hardware OK is, ga dan naar de slow (of fast) Insider ring.
Zo heb ik het gedaan. Draait nog altijd 100% stabiel en tot grote tevredenheid.
Ook wetende dat W10M nog zo vers is (waarschijnlijk de laatste OS platform reboot)

• dafmay
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2016 @ 14:09:
[...]

Nee. Zet alleen geen backup terug, maar begin fris.

Verder advies: draai 1 (of 2 weken = 14 dagen kopen op afstand termijn) met de laatste officiële firmware ( .29)
En als blijkt dat de hardware OK is, ga dan naar de slow (of fast) Insider ring.
Zo heb ik het gedaan. Draait nog altijd 100% stabiel en tot grote tevredenheid.
( Ook wetende dat W10M nog zo vers is. En waarschijnlijk de laatste OS platform reboot is)
Dank voor je advies en voor je hulp d:)b Ik zal zeker obv de nieuwste FW de telefoon rustig verder aan de tand gaan voelen...ben zeer benieuwd naar mijn ervaringen (obv nieuwste FW). Het blijft qua ontwerp en scherm een zeer mooi en fijn toestel, dus ik wil graag verder met de 950.

We zullen zien...

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11:47
dafmay schreef op zondag 31 januari 2016 @ 14:13:
[...]

Dank voor je advies en voor je hulp d:)b Ik zal zeker obv de nieuwste FW de telefoon rustig verder aan de tand gaan voelen...ben zeer benieuwd naar mijn ervaringen (obv nieuwste FW). Het blijft qua ontwerp en scherm een zeer mooi en fijn toestel, dus ik wil graag verder met de 950.

We zullen zien...
Je kan je ook Windows Insider installeren, en dan aanmelden voor de slow ring (.36) of de fast ring (.63) In de laatste ring is nog een andere update, en binnenkort de .71. Lees dit forum op dit onderwerp effe door.

• dafmay
ardvark99 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 14:31:
[...]

Je kan je ook Windows Insider installeren, en dan aanmelden voor de slow ring (.36) of de fast ring (.63) In de laatste ring is nog een andere update, en binnenkort de .71. Lees dit forum op dit onderwerp effe door.
Ok dank je...meteen maar even ingelezen.

Voor zover ik kan zien is men zeer tevreden over snelheidswinst en de stabiliteit van de .63 (fast-ring) versie. Kunnen jullie dit beamen?

Nog 2 vragen :

- heeft het meedoen met een 'ring' nog nadelen tov standaard FW draaien?
- als ik later over wil naar de .63 FW betekent dit dan weer een hard reset en alles opnieuw installeren/configureren? Ik wil inschatten of ik nu meteen over ga naar fast-ring of dit later nog kan beslissen.

[ Voor 45% gewijzigd door dafmay op 31-01-2016 14:42 ]

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-12 19:54

Swerfer

Hmm...

dafmay schreef op zondag 31 januari 2016 @ 14:34:
[...]

- heeft het meedoen met een 'ring' nog nadelen tov standaard FW draaien?
- als ik later over wil naar de .63 FW betekent dit dan weer een hard reset en alles opnieuw installeren/configureren? Ik wil inschatten of ik nu meteen over ga naar fast-ring of dit later nog kan beslissen.
Insider builds hebben een grotere kans op bugs, en dan vooral de Fast ring. Al valt het meestal reuze mee.

Als je nieuwe builds krijgt, dan is het altijd een update. Je apps, documenten en instellingen blijven gewoon behouden. Soms is het wel raadzaam om een factory reset uit te voeren als je merkt dat je vreemde bugs hebt of een traag OS. Maar bij mij heb ik daar de laatste 4 builds geen last van gehad...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• dafmay
Swerfer schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:10:
[...]

Insider builds hebben een grotere kans op bugs, en dan vooral de Fast ring. Al valt het meestal reuze mee.

Als je nieuwe builds krijgt, dan is het altijd een update. Je apps, documenten en instellingen blijven gewoon behouden. Soms is het wel raadzaam om een factory reset uit te voeren als je merkt dat je vreemde bugs hebt of een traag OS. Maar bij mij heb ik daar de laatste 4 builds geen last van gehad...
Duidelijk, dank je.

Als ik later besluit mij aan te melden voor het Insider programma en ik installeer de .63 update...hoef ik dan ook geen hard reset uit te voeren (omdat ik momenteel nog op non-Insider FW draai) ?

Verwijderd

dafmay schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:17:
[...]

Duidelijk, dank je.

Als ik later besluit mij aan te melden voor het Insider programma en ik installeer de .63 update...hoef ik dan ook geen hard reset uit te voeren (omdat ik momenteel nog op non-Insider FW draai) ?
Nee, dat hoeft niet. In de Insider app zit een keuze 'Productie' om uit de Insider te stappen.

PS De FW (.15506.xxxx) staat los van de OS updates (.29 enz) Microsoft gaat FW wel in de Insider meenemen, maar dat is nu nog niet.

Edit: Daar is de keuze 'Productie' ook handig voor. Voor als je al een nieuwere Insider OS build hebt en je wil een nieuwe FW hebben; Even terug naar 'Productie', controleren updates, FW downloaden/installeren en desgewenst weer terug naar een Insider build.
.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2016 16:00 ]

• dafmay
Nogmaals bedankt voor alle nuttige info.

Overigens nu zo'n beetje klaar met alles opnieuw installeren en configureren, en het is overduidelijk dat de vorige build een werkelijke ramp-build was...de nieuwste build loopt erg goed...snel, soepel en zonder problemen...nice! 8) _/-\o_

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb wat berichten over de "gezondheid" van W10M verwijderd, omdat dat niet specifiek wat met deze toestellen te maken heeft

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Hier weer eens wat positiefs
http://www.theverge.com/2...rlands-ahead-of-iphone-6s
De bron is maar van één webwinkel

[ Voor 15% gewijzigd door Berlinetta op 31-01-2016 17:10 ]

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Nieuws van November 2015. Nu staan ze helaas niet meer in de top 10...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

Laat maar, er komen toch wel blauwe letters. Alleen jammer dat de suggestieve en foutieve opmerking dan weer niet aangepast wordt..

[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2016 17:45 ]

Verwijderd

dafmay schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:01:
Nogmaals bedankt voor alle nuttige info.

Overigens nu zo'n beetje klaar met alles opnieuw installeren en configureren, en het is overduidelijk dat de vorige build een werkelijke ramp-build was...de nieuwste build loopt erg goed...snel, soepel en zonder problemen...nice! 8) _/-\o_
Graag gedaan. Goed om te horen.

• dafmay
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:32:
[...]

Graag gedaan. Goed om te horen.
Overigens zojuist begonnen met download en installatie van de .63 update...benieuwd of deze nog aanmerkelijke verbeteringen en/of verschillen brengt.

• ardvark99
dafmay schreef op zondag 31 januari 2016 @ 18:06:
[...]

Overigens zojuist begonnen met download en installatie van de .63 update...benieuwd of deze nog aanmerkelijke verbeteringen en/of verschillen brengt.
Veel verschil zal je niet vinden, alleen is deze veel stabieler, en accu verbruik is prima. (In combinatie met FW xxxx.15506.xxxx) Deze is van het begin van dit jaar. Ik heb weinig problemen ondervonden, behalve af en toe bluetooth en Edge in combinatie met Youtube.
Wanneer je zo meteen ook nog de "Configuration update" hebt geïnstalleerd, kan je misschien beter Insider op "Production" zetten, rebooten, en dan een paar weken op deze versie draaien. Zo meteen komt ook nog .71 (of hoger) uit, maar wacht daar maar ff mee, het is niet bekend hoe stabiel die is.

Voor die laatste FW, zie http://wmpoweruser.com/co...10-mobile-handsets-today/. Hiermee wordt zo meteen het update proces verbeterd.

• dafmay
ardvark99 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 18:25:
[...]

Veel verschil zal je niet vinden, alleen is deze veel stabieler, en accu verbruik is prima. (In combinatie met FW xxxx.15506.xxxx) Deze is van het begin van dit jaar. Ik heb weinig problemen ondervonden, behalve af en toe bluetooth en Edge in combinatie met Youtube.
Wanneer je zo meteen ook nog de "Configuration update" hebt geïnstalleerd, kan je misschien beter Insider op "Production" zetten, rebooten, en dan een paar weken op deze versie draaien. Zo meteen komt ook nog .71 (of hoger) uit, maar wacht daar maar ff mee, het is niet bekend hoe stabiel die is.

Voor die laatste FW, zie http://wmpoweruser.com/co...10-mobile-handsets-today/. Hiermee wordt zo meteen het update proces verbeterd.
Klinkt goed vwb .63. Telefoon is nu druk in de weer met de installatie. Ben bang dat ik zometeen wel weer alles opnieuw zal moeten installeren/configeren ;)

Vwb de configuration update...die roll-out is net begonnen lees ik. Waar vind ik die...bij de reguliere OTA updates, neem ik aan? Heb jij deze al geinstalleerd?

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12 18:29
dafmay schreef op zondag 31 januari 2016 @ 18:29:
[...]

Klinkt goed vwb .63. Telefoon is nu druk in de weer met de installatie. Ben bang dat ik zometeen wel weer alles opnieuw zal moeten installeren/configeren ;)

Vwb de configuration update...die roll-out is net begonnen lees ik. Waar vind ik die...bij de reguliere OTA updates, neem ik aan? Heb jij deze al geinstalleerd?
Yes wordt gebracht als een gewone systeem update

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

• dafmay
Sc0tTy schreef op zondag 31 januari 2016 @ 18:44:
[...]

Yes wordt gebracht als een gewone systeem update
Thx. Nog niets binnen, maar zal ergens de komende dagen wel gebeuren...

Ps welke browser gebruiken jullie...Edge, of een andere?

Ik zoek nog een (eenvoudige) manier om mijn Chrome bookmarks te syncen, maar heb het nog niet kunnen vinden.

• sandr
dafmay schreef op zondag 31 januari 2016 @ 19:14:
[...]

Thx. Nog niets binnen, maar zal ergens de komende dagen wel gebeuren...

Ps welke browser gebruiken jullie...Edge, of een andere?

Ik zoek nog een (eenvoudige) manier om mijn Chrome bookmarks te syncen, maar heb het nog niet kunnen vinden.
Gebruik zelf Edge, volgens mij zijn er ook niet echt alternatieven, maar vind het best prima.

Verder synct Edge met Edge op je computer, dus als je Google Chrome met Edge op hetzelfde systeem laten syncen zou het ook op je telefoon moeten terechtkomen. Bij mij werkt het niet helemaal 100%, maar ik heb dan ook Firefox --> Chrome --> Edge (laptop) --> Edge (tel.) synchronisatie, en het zal vast wel ergens misgaan :+, maar stoor me er niet zo aan dus heb het niet echt uigezocht.

• dafmay
sandr schreef op zondag 31 januari 2016 @ 19:29:
[...]

Gebruik zelf Edge, volgens mij zijn er ook niet echt alternatieven, maar vind het best prima.

Verder synct Edge met Edge op je computer, dus als je Google Chrome met Edge op hetzelfde systeem laten syncen zou het ook op je telefoon moeten terechtkomen. Bij mij werkt het niet helemaal 100%, maar ik heb dan ook Firefox --> Chrome --> Edge (laptop) --> Edge (tel.) synchronisatie, en het zal vast wel ergens misgaan :+, maar stoor me er niet zo aan dus heb het niet echt uigezocht.
Ok :) Thuis op m'n Macbook gebruik ik slechts Safari (Chrome verbruikt veel teveel sap op Mac OS). Op werk doe ik weer Chrome gebruiken zo nu en dan, en daar heb ik nog steeds een boel bookmarks die ik wil sync-en. Ik ga eens zien of ik Edge kan installeren op werk (Win7...dus zal wel niet kunnen)

Ps UC browser heb ik in het verleden gebruikt en daarmee kun je bookmarks met Chrome sync-en...alleen lijkt dit op mijn 950 niet te lukken. Bookmarks worden niet gesynced...jammer.

[ Voor 10% gewijzigd door dafmay op 31-01-2016 19:48 ]

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12 22:48
ardvark99 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 15:18:
[...]

Staat al op mijn lijstje, bril vervangen 8)

Maar m'n opmerking over het niet hoeven unlocken in de auto, weet iemand daar een oplossing voor?
Lumia car app kan je laten opoenen bij bt verbinding en blijft dan op voorgrond

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-12 16:47
Mijn vrouw en ik zijn verbaast over de verschillen van de 950, beide hebben er 1 en die van mijn draait op de laatste firmware en .36 en van mijn vrouw nog op de oude FW. ( Vodafone branded en krijgt geen FW aangeboden )
Je merkt hier duidelijk het verschil in accu duur en stabiliteit in het dagelijks gebruik, ik heb tot nu toe nog nergens tussen 2 dezelfde toestellen het verschil zo groot gezien, je merkt echt dat de ene 950 niet de andere is.

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-11 11:53
ErwinJ schreef op maandag 01 februari 2016 @ 07:28:
Mijn vrouw en ik zijn verbaast over de verschillen van de 950, beide hebben er 1 en die van mijn draait op de laatste firmware en .36 en van mijn vrouw nog op de oude FW. ( Vodafone branded en krijgt geen FW aangeboden )
Je merkt hier duidelijk het verschil in accu duur en stabiliteit in het dagelijks gebruik, ik heb tot nu toe nog nergens tussen 2 dezelfde toestellen het verschil zo groot gezien, je merkt echt dat de ene 950 niet de andere is.
Vodafone branded? Wat? Bestaan die praktijken nog steeds? Dat is toch wel erg triest en zo niet nodig. MS wil juist alle updates pushen zonder dat providers de boel tegenhouden. Dat ging volgens mij gebeuren dus eigenlijk zou dat Vodafone toestel dan ook gewoon de laatste updates moeten hebben.

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-12 22:43
Bedoelen jullie de versie van het besturingssysteem? ik zit op een unbranded toestel, los gekocht op 1 december, ook nog steeds op .29.

Is .36 dan al vrijgegeven voor non-insiders?

http://static.tweakers.ne...9PqR5botocYUh8Ic/full.png

• sandr
Udrene schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:15:
Is .36 dan al vrijgegeven voor non-insiders?
Nee, maar ben sinds gisteren slow ring insider en heb nu .36, maar merk om eerlijk te zijn totaal geen verschil what so ever.

[ Voor 13% gewijzigd door sandr op 01-02-2016 10:19 . Reden: Quote gefixed ]

• Udrene
sandr schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:18:
[...]

Nee, maar ben sinds gisteren slow ring insider en heb nu .36, maar merk om eerlijk te zijn totaal geen verschil what so ever.
Goed dat je het zegt, wilde mezelf net aanmelden voor de slow-insider ring, maar wacht daar dan mooi even mee. Was wel slow-insider op mijn Lumia 930. Mijn 950 XL voelt net wat snappier aan op .29 dan mijn Lumia 930 op .36. Daarom gaat de 930 ook in de verkoop. Ook omdat de 950 XL voor mij net wat meer voordelen heeft: groter scherm, continuum, verkleinbaar en verplaatsbaar toetsenbord, betere camera, sd-kaart etc etc etc. :*)

• tomverhoeff
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-12 09:43
andrik1 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 09:33:
[...]

Vodafone branded? Wat? Bestaan die praktijken nog steeds? Dat is toch wel erg triest en zo niet nodig. MS wil juist alle updates pushen zonder dat providers de boel tegenhouden. Dat ging volgens mij gebeuren dus eigenlijk zou dat Vodafone toestel dan ook gewoon de laatste updates moeten hebben.
Er zit hier een nadrukkelijk verschil tussen OS en firmware updates. De OS updates worden onafhankelijk van operators uitgerold, bij firmware is dat echter niet het geval.

Bij de 950 is dat nu jammer, omdat de firmware update een significant verschil maakt. Helaas zal het nog wel zo blijven dat firmware updates los staan van OS updates. Microsoft is weliswaar bezig om te zorgen dat firmware updates ook over het insider kanaal beschikbaar komen, maar hiermee bedoelen ze niet dat firmware per se eerder beschikbaar komt, het gaat vooral in uberhaupt automatisch die updates krijgen.

Zie evt. toelichting van een MS mederwerker hier.

• ardvark99
bacardifrans schreef op zondag 31 januari 2016 @ 23:56:
[...]

Lumia car app kan je laten opoenen bij bt verbinding en blijft dan op voorgrond
Ik had deze idd al geinstalleerd, maar nog niet gebruikt. Ziet er een beetje oudbollig uit, vandaar. Maar ik zal 'm morgen eens testen. thanx.
Ik lees nergens welke de betere firmware zou hebben maar ik verwacht .36? Nu is dat een insider build, is het toestel van je vrouw daar ook voor aangemeld? Ik neem aan dat zij nu nog op .29 zit?

Testing, one, two ...

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:53

Esumontere

Floep, banaan.

hardware-lover schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:05:
[...]

Ik lees nergens welke de betere firmware zou hebben maar ik verwacht .36? Nu is dat een insider build, is het toestel van je vrouw daar ook voor aangemeld? Ik neem aan dat zij nu nog op .29 zit?
Firmware is iets anders dan software.
Esumontere schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:31:
[...]
Firmware is iets anders dan software.
Wat wil je hiermee eigenlijk zeggen? Mogelijk bedoel je dat de firmware voor beide toestellen gelijk is, maar enkel de software nummers verschillen? Zou kunnen, heb niet met insider builds gedraaid op dit toestel. In dat geval doel ik op software maar blijft de vraag als zodanig staan.

Testing, one, two ...

• roelg90
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Mijn vorige phone was een Lumia 930 en heb nu al een tijdje de 950, maar ben er helemaal klaar mee. Teveel last van bugs en langzame apps. Voor mijn Windows periode had ik altijd de laatste Nexus, die mis ik de laatste tijd erg. Heb nu de Nexus 5X en dat is toch wel een verlichting. Wat een enorme snelheid vergeleken met de 950.

Het ergste vind ik dat de apps van Microsoft zelf op android beter presteren, met name onedrive laadt vele malen sneller dan op de 950. Dat scheelt bijv. veel tijd om even een foto of document op te zoeken.

Oké om toch iets positiefs te melden, de 950 blinkt naar mijn idee uit in 2 pluspunten. Dit zijn Windows Hello, wat prima werkt, en de weergaloze camera. Op dat gebied is er geen betere telefoon.

Deze punten zijn helaas niet voldoende voor mij om efficiënt mee te werken in het dagelijks leven. Ik wil wel graag Windows maar kom pas weer terug als Windows 10 Mobile af is, en niet meer aanvoelt als een Beta versie en dus wat meer volwassen is.
Mijn grootste ergernis is overigens de browser, ik zoek heel vaak even iets op of bezoek een site. Dat gaat altijd bijzonder moeizaam via Edge.

Ieder verder veel succes en plezier met dit toestel. :)

Mocht je een (snelle) android/ios telefoon gewend zijn en je twijfelt of je misschien wilt overstappen op Windows, mijn advies: wachten. Momenteel is het een stap achteruit. Het heeft erg veel potentie, zeker het universal platform, maar is nu nog niet volwassen genoeg en ga je ergernissen ondervinden.

Indien je een oudere Windows Phone hebt en dus niet anders gewend bent en twijfelt of je over moet stappen, dan raadt ik hem wel aan. Windows 10 Mobile is dan wel een grote stap vooruit. Ik heb nooit meer omgekeken naar mijn 930 toen ik de 950 kreeg.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:36
hardware-lover schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:45:
[...]

Wat wil je hiermee eigenlijk zeggen? Mogelijk bedoel je dat de firmware voor beide toestellen gelijk is, maar enkel de software nummers verschillen? Zou kunnen, heb niet met insider builds gedraaid op dit toestel. In dat geval doel ik op software maar blijft de vraag als zodanig staan.
Wat is je firmware versie en wat is je OS versie? Zijn die beide gelijk bij beide toestellen? Of is de firmware wel gelijk, maar de OS versie niet?

Mijn OS build is 10.0.10586.29 (het niets met dat insider verhaal, doe ik dus ook niet aan mee)
Mijn Firmware revision number is 01078.00027.15506.02031 (ik begrijp dat daar niet de laatste reeks van belang is, maar de reeks ervoor)
[...]

Je bedoelt hier de OS versie, niet de firmware. Dat is wat Esumontere bedoelde.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:38
Maar welke firmware is dan beter in jouw opzicht?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• ardvark99
[...]

Je hebt verschillende OS versies in omloop. De 950 is uit de door op 10586.00, en wordt na aanzetten geupdated naar .11 en dan naar .29. Dan heb je nog een firmware update iets van xxxxx.xxxxx.15506.02xxxx. Hierbij is de laatste groep cijfers verschillen (02xxxx), volgens mij afhankelijk van jouw provider, maar het is van belang dat je FW 15506 hebt, hiermee zijn aardig wat problemen opgelost. Kijk ff in dit forum hoe je die kan binnenhalen wanneer dit niet automatisch gaat. Kijk in ieder geval in >Instellingen > Systeem > Info wat het revisienummer van de FW is.

Wanneer je Windows Insider installeert, en je aanmeld met een microsoft account, kan je je aanmelden op de slow ring (.36) of de fast ring (.63). Let wel, dit zijn beta's maar beide zijn nu stabiel genoeg. Bij de fast ring komt er nog een kleine FW update waarmee het update proces zometeen verbeterd wordt. Daarna kan je Windows Insider op Productie zetten, en krijg je geen updates meer binnen totdat je weer overgaat naar slow of fast. Hiermee kan je dus voorkomen dat je zometeen gelijk de nieuwe update binnen krijgt (.71) en je dus kan afwachten of ie stabiel genoeg is.
ardvark99 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:30:
[...]
Je hebt verschillende OS versies in omloop. De 950 is uit de door op 10586.00, en wordt na aanzetten geupdated naar .11 en dan naar .29. Dan heb je nog een firmware update iets van xxxxx.xxxxx.15506.02xxxx. Hierbij is de laatste groep cijfers verschillen (02xxxx), volgens mij afhankelijk van jouw provider, maar het is van belang dat je FW 15506 hebt, hiermee zijn aardig wat problemen opgelost. Kijk ff in dit forum hoe je die kan binnenhalen wanneer dit niet automatisch gaat. Kijk in ieder geval in >Instellingen > Systeem > Info wat het revisienummer van de FW is.

[knip]
Duidelijk zo, ik had dus softwareversie moeten zeggen, en ErwinJ mogelijk ook? Ik zit volgens toestelinfo op de laatste final zoals jij die hierboven hebt neergezet. Aangezien ik vrijwel geen issues heb met deze sofware-build heb ik nog steeds niet de intentie om naar de slow of fast-ring te verhuizen.

Testing, one, two ...

• ardvark99
hardware-lover schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:45:
[...]

Duidelijk zo, ik had dus softwareversie moeten zeggen, en ErwinJ mogelijk ook? Ik zit volgens toestelinfo op de laatste final zoals jij die hierboven hebt neergezet. Aangezien ik vrijwel geen issues heb met deze sofware-build heb ik nog steeds niet de intentie om naar de slow of fast-ring te verhuizen.
Ik zeg niet wat je moet doen, maar ik kan je alleen vertellen dat .63 sinds begin januari stabiel is, accu verbruik prima, en geen noemenswaardige issues heb (behalve af en toe bluetooth connectie problemen, maar meer wanneer de conncties afgezet worden, en Edge soms in combinatie met Youtube). Van anderen lees ik ook weinig problemen, dus je kan redelijk aannemen dat deze versie stabiel is, al heb je op .29 geen issues. Het is jouw feestje, maar het is niet verkeerd om de .63 erop het zetten.

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
ardvark99 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 13:08:
[...]

Ik zeg niet wat je moet doen, maar ik kan je alleen vertellen dat .63 sinds begin januari stabiel is, accu verbruik prima, en geen noemenswaardige issues heb (behalve af en toe bluetooth connectie problemen, maar meer wanneer de conncties afgezet worden, en Edge soms in combinatie met Youtube). Van anderen lees ik ook weinig problemen, dus je kan redelijk aannemen dat deze versie stabiel is, al heb je op .29 geen issues. Het is jouw feestje, maar het is niet verkeerd om de .63 erop het zetten.
Ik kan dit verhaal over stabiliteit gemakkelijk weerleggen met mijn ervaringen.
Alle versies van w10m zijn bij mij instabiel gebleken.
Ik zit op .63 en heb regelmatig last van random reboots. Een paar dagen geleden is er nog een update binnengekomen maar daarna alsnog een reboot meegemaakt.

Dit heb ik alleen meegemaakt met custom roms en verwacht ik eigenlijk niet met een aangeboden OS van een MS.

• ardvark99
on99 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 14:30:
[...]

Ik kan dit verhaal over stabiliteit gemakkelijk weerleggen met mijn ervaringen.
Alle versies van w10m zijn bij mij instabiel gebleken.
Ik zit op .63 en heb regelmatig last van random reboots. Een paar dagen geleden is er nog een update binnengekomen maar daarna alsnog een reboot meegemaakt.

Dit heb ik alleen meegemaakt met custom roms en verwacht ik eigenlijk niet met een aangeboden OS van een MS.
Dat lees ik idd ook, dat sommige daar last van hebben. Maar heb je ook al eens een keer een factory reset gedaan, en daarna alles opnieuw instellen, geen backup terug zetten. Dit schijnt ook wel eens te helpen.

Ik heb mijn 950XL pas eind december gekregen, en heb alle updates t/m .36 en de FW (na de .29) achter elkaar uit kunnen voeren, en begin januari pas de .63 er overheen gezet. Ik ondervind dus geen grote problemen. Ja ook ik heb wel eens een reboot gehad, maar eens in de 2 weken, en het is nu al 3 weken voor het laatst geweest. Meestal had ik een reboot bij het afspelen van een youtube film in Edge. Dus voorlopig ff geen youtube voor mij ;-) Maar daar kan ik mee leven...
ardvark99 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 13:08:
[...]
[knip]
Het is jouw feestje, maar het is niet verkeerd om de .63 erop het zetten.
Het is inderdaad mijn feestje, en ik wil de feeststemming er dan ook graag inhouden ;)

Ik zoek wel een andere slachtoffer voor de W10 insider versies, heb nog voldoende "oude WP lijken" in de kast liggen om mee te spelen :)

Testing, one, two ...

• kadaverke
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-11 08:56
Ik weet niet of dit al bekend was, maar bij mij was het in ieder geval nog niet bekend. Namelijk inzage in je data verbruik, zo ver kon ik alleen globaal zien wat mijn WIFI gebruik was en het mobiele gerbuik. Per app liet de 950 alleen het totale gebruik zien, dus een combi van WIFI en mobiel verbruik. Maar zodra je een data limiet in stelt is het wel mogelijk om per app precies te zien wat je verbruikt hebt op WIFI en wat je gebruikt hebt van je mobiele bundel.

Ik kwam dit ergens in de comments tegen van een andere site, voor mij was dit weer een leer momentje :P Zoals ik al zei, ik weet niet of het al bekend was en al lees ik nog altijd mee in dit topic, misschien heb ik het compleet gemist. Dus indien dit dubbel is en iedereen anders dit al lang wist, excuses :+

Verwijderd

Geen excuus nodig.
Ik wist het niet.
En heb alles gelezen hier☺.
Bedankt.

• kadaverke
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-11 08:56
Geen dank, overigens ging het instellen van een data limiet bij mij niet zonder slag of stoot.

Ik heb de termijn op maandelijks staan en wil dat ie elke 4de van de maand gereset wordt. Echter moest ik de 5de selecteren om het toestel op de 4de te krijgen. Daarnaast wilde ik de limiet op 2000mb instellen, echter na het opslaan van de settings bleef ie vrolijk op 500mb staan. Om dit weer op te lossen heb ik bij limiet 2000mb ingevoerd, toen de datum geselecteerd en daarna opgeslagen. Nu staat de limiet goed, alleen moet je weer de datum invoeren zoals eerder beschreven.

Dus ik ben benieuwd of dit een standard bug is, of alleen bij mij. Zoals wel vaker, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan 8)7 :+

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-12 16:47
hardware-lover schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:45:
[...]

Nee ik zei firmware en .36, als tweaker hier op dit forum zou je moeten weten dat .36 staat voor een insider build en staat los van de firmware ;).

Mijn vrouw zit dus nog op firmware xxxx.xxxx.15452.xxxx en .29 build. Ik kan de firmware niet updaten ook niet via de tool daar krijg ik de melding dat ik al de recentste firmware heb.

Met de nieuwste firmware xxxx.xxxx.156506.xxxx en .36 build loopt de 950 een stuk beter. ( ook de accu gaat langer mee )

• ardvark99
ErwinJ schreef op maandag 01 februari 2016 @ 18:43:
[...]

Mijn vrouw zit dus nog op firmware xxxx.xxxx.15452.xxxx en .29 build. Ik kan de firmware niet updaten ook niet via de tool daar krijg ik de melding dat ik al de recentste firmware heb.

Met de nieuwste firmware xxxx.xxxx.156506.xxxx en .36 build loopt de 950 een stuk beter. ( ook de accu gaat langer mee )
Die telefoon was toch van Vodafone als ik mij goed herinner? Waarschijnlijk moet je wachten tot Vodafone de update van 15506 uitbrengt. Je kan ook een backup maken, factory reset geven, en dan naar updates zoeken. Mocht dat dan nog niet lukken, de backup weer terug zetten. Maar laat de telefoon eerst een nachtje zonder backup als ie niet gelijk komt.

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
ardvark99 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 14:41:
[...]

Dat lees ik idd ook, dat sommige daar last van hebben. Maar heb je ook al eens een keer een factory reset gedaan, en daarna alles opnieuw instellen, geen backup terug zetten. Dit schijnt ook wel eens te helpen.

Ik heb mijn 950XL pas eind december gekregen, en heb alle updates t/m .36 en de FW (na de .29) achter elkaar uit kunnen voeren, en begin januari pas de .63 er overheen gezet. Ik ondervind dus geen grote problemen. Ja ook ik heb wel eens een reboot gehad, maar eens in de 2 weken, en het is nu al 3 weken voor het laatst geweest. Meestal had ik een reboot bij het afspelen van een youtube film in Edge. Dus voorlopig ff geen youtube voor mij ;-) Maar daar kan ik mee leven...
Ik zit er wel aan te denken om een hard reset uit te voeren.
Dit heb ik echter al een keer gedaan op .23(?) zonder backup terug te zetten maar ondervond alsnog random reboots. Vandaar mijn twijfels of een hard reset het wel zal verhelpen.
Ik wacht nog even af met wat MS aan updates uitbrengt.

Ik ben het trouwens wel met je eens dat .63 stabieler aanvoelt dan eerdere versies.
Ik heb alleen veel last van laden... ... ...

• Martinspire
Nieuwe update:
https://blogs.windows.com...r-preview-build-10586-71/

Geen known issues btw?
Ik hoop trouwens ook nog op een wifi-fix want die deed bij mij geen netwerken meer automatisch verbinden :(

[ Voor 25% gewijzigd door Martinspire op 01-02-2016 20:06 ]

• dafmay
Martinspire schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:05:
Nieuwe update:
https://blogs.windows.com...r-preview-build-10586-71/

Geen known issues btw?
Ik hoop trouwens ook nog op een wifi-fix want die deed bij mij geen netwerken meer automatisch verbinden :(
Tegen het advies dat ik eerder kreeg van een mede-tweaker hier ben ik toch deze update maar meteen aan het installeren. Ik heb al een goede indruk van de .63 build en ben benieuwd wat .71 gaat brengen.

Mijn persoonlijke mening en ervaring tot op heden is toch minder positief dan ik had gedacht/gehoopt. De 950 met W10M is zeker nog niet af en als ik het gebruik / ervaring van dit toestel vergelijk met mijn S6 dan blijft het toch een wereld van verschil (snelheid, soepelheid, gemak, app aanbod).

Ik ga nog wel deze week de 950 verder aan de tand voelen en hopelijk verandert mijn indruk nog. Het is een fijn toestel (build, look, feel) en het scherm vind ik ook heerlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 01-02-2016 20:32 ]

• ardvark99
dafmay schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:13:
[...]

Mijn persoonlijke mening en ervaring tot op heden is toch minder positief dan ik had gedacht/gehoopt. De 950 met W10M is zeker nog niet af en als ik het gebruik / ervaring van dit toestel vergelijk met mijn S6 dan blijft het toch een wereld van verschil (snelheid, soepelheid, gemak, app aanbod).

Ik ga nog wel deze week de 950 verder aan de tand voelen en hopelijk verandert mijn indruk nog. Het is een fijn toestel (build, look, feel) en het scherm vind ik ook heerlijk.
Misschien moet je niet al te veel vergelijken met jouw S6, maar kijken of dit toestel zelf voldoet aan jouw verwachtingen. W10M is idd nog niet af, maar elke update brengt toch wel verbeteringen. Heb net .71 geïnstalleerd, volgens de change log is o.a. bluetooth verbeterd. Dat kan ik morgen mooi gaan testen. Ik heb er in iedergeval vertrouwen in dat dit platform mij beter gaat bekoren dan Andriod, zeker betreft upgrades. Qua hardware ben ik al dik tevreden, nu nog een paar app upgrades die er aan zitten te komen..

Dit is trouwens de change log van .71:

Windows Update performance and reliability improvements
Improvements in migration of data profiles and messaging settings when upgraded from Windows Phone 8.1.
SensorCore API’s are now upgraded correctly from Windows Phone 8.1; allowing applications, including many fitness applications, to correctly access movement data.
SD card detection has been improved on boot and after insertion; File Explorer now handles the removal of an SD card when the default for apps or photos are set to SD.
Improvements in the Edge browser, including PDF rendering.
Bluetooth improvements when re-connecting to all ready paired devices and cars; turn by turn directions, and when using Cortana with the Microsoft Band.
Improvements in Settings when downloading Maps or changing Quick Settings.
Reinstalling Groove Music from the Windows Store no longer causes DRM music playback issues. Groove Music local song collections are now more quickly imported within the application
Device power improvements after listening to music, after missed phone calls when iris detection is disabled, and when downloading updates.
In app purchases now work correctly when cellular data is disabled.
Improvements to the reliability of Kids Corner.

• dafmay
Heb je deels wel gelijk in. Ik doe overigens vergelijken onbewust...maar zal ook de 950 met W10M als toestel en OS an-sich beoordelen. Het steady verloop van OS updates zal hoop moeten geven voor veel verbeteringen in de (nabije) toekomst.

Dank voor de changelog.

Ps doet bij jou het post-imaging-proces het nog? Op mijn toestel na het schieten van een foto blijft ie daarop hangen. Normaal als je een foto hebt gemaakt en deze vanuit de camera app bekijkt in de preview modus dan zie je dat de telefoon nog bezig is en na een aantal seconden is de foto kwaliteit zichtbaar verbeterd. Nu gebeurt dat niet meer. Ga je vervolgens uit de preview modus, terug naar de camera, en dan weer de preview modus in, dan zie je dat de beeldverbetering wel is toegepast, maar de melding staat nog steeds in beeld, en je kunt bijvoorbeeld de afbeelding ook niet verwijderen (dat lukt wel vanuit de Photos app).

Geem ramp...maar viel me wel op na installatie .71.

[ Voor 42% gewijzigd door dafmay op 01-02-2016 21:16 ]

• Udrene
Ik heb vanmiddag toch maar de .63 build geïnstalleerd zonder factory reset. Scheelt een hoop tijd :+ Mijn toestel liep al goed, had alleen regelmatig een reboot tijdens het gebruik van Edge.

Mijn eerste indruk is dat de apps wat sneller laden en dat mijn XL wat langer met de accu doet. Merk ook dat het toestel nu als eerste het 5GHz Wi-Fi netwerk pakt. Heb er tot nu toe in elk geval geen spijt van. :)

• ardvark99
dafmay schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:07:
Heb je deels wel gelijk in. Ik doe overigens vergelijken onbewust...maar zal ook de 950 met W10M als toestel en OS an-sich beoordelen. Het steady verloop van OS updates zal hoop moeten geven voor veel verbeteringen in de (nabije) toekomst.

Dank voor de changelog.

Ps doet bij jou het post-imaging-proces het nog? Op mijn toestel na het schieten van een foto blijft ie daarop hangen...
Ik dat je automatisch vergelijkt, maar zijn totaal verschillende platformen. W10M is iets te snel uitgebracht, maar Microsoft kennende fixen ze de boel wel in de loop van de tijd. De fabrikanten van Android toestellen stoppen daar snel mee.

Ik heb nog niet genoeg met de camera gespeeld om daar een oordeel over geven.

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Nieuwste update ook geïnstalleerd en Edge voelt sneller aan. Het browsen in mijn favorieten gaat een stuk vlotter, duurde soms heel even voordat het volgende gedeelte van de lijst in beeld kwam.
Nu ik dit type, merk ik wel dat dit tekstvak niet goed schaalt en buiten beeld loopt.
Ben benieuwd of dat met de update is meegekomen of dat tweakers code aanpassingen heeft gedaan.

Verwijderd

Ik heb net .71 binnen. Gedownload en geïnstalleerd.
15 min mee gespeeld, erg buggy!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:30:
Wat dan? Hier hebben we niks aan.

Hier net klaar inclusief apps bijwerken.

• dafmay
ardvark99 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:25:
[...]

Ik dat je automatisch vergelijkt, maar zijn totaal verschillende platformen. W10M is iets te snel uitgebracht, maar Microsoft kennende fixen ze de boel wel in de loop van de tijd. De fabrikanten van Android toestellen stoppen daar snel mee.

Ik heb nog niet genoeg met de camera gespeeld om daar een oordeel over geven.
Eenvoudig...camera app openen, foto maken, naar foto preview linksbovenin, check of imaging processing loopt en of deze ook wordt afgerond. Bij mij werkt dit niet zoals voorheen.

• Chrisitan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-12 10:35
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:30:
Ik denk dat je iets te vroeg bent met die conclusie, heb hem zojuist geïnstalleerd en apps lijken sneller te starten. Moet er wel bij zeggen dat veel apps nog aan het updaten zijn waardoor een hoop ook niet naar . behoren werkt.
Verwacht gezien het buildnummer niet dat het slechter kan zijn dan .63 (welke redelijk goed werkte naar mijn idee)

• Machete360
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-12 23:16

Ps doet bij jou het post-imaging-proces het nog? Op mijn toestel na het schieten van een foto blijft ie daarop hangen. Normaal als je een foto hebt gemaakt en deze vanuit de camera app bekijkt in de preview modus dan zie je dat de telefoon nog bezig is en na een aantal seconden is de foto kwaliteit zichtbaar verbeterd. Nu gebeurt dat niet meer. Ga je vervolgens uit de preview modus, terug naar de camera, en dan weer de preview modus in, dan zie je dat de beeldverbetering wel is toegepast, maar de melding staat nog steeds in beeld, en je kunt bijvoorbeeld de afbeelding ook niet verwijderen (dat lukt wel vanuit de Photos app).

Heb .71 er ook net op staan, heb inderdaad hetzelfde met het post processen. Ik kwam van .63 die bij mij probleemloos draaide (nooit last van reboots e.d.) .71 werkt tot dusver ook goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Machete360 op 01-02-2016 21:59 ]

Tot mijn grote verbazing is het kraken van de achterkant van mijn 950 opeens gestopt. Misschien heeft de achterkant een update gehad? :+

Overigens vind ik het ook wel erg nice dat Here Drive+ en City Lens het weer doen op WM10, want de navigatie van MS Maps maakt totaal geen gebruik van het schermformaat.

People as things, that’s where it starts.

• sandr
Chrisitan schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:57:
[...]
Verwacht gezien het buildnummer niet dat het slechter kan zijn dan .63 (welke redelijk goed werkte naar mijn idee)
Daar sla je de plank mis. Verandering is lang niet altijd verbetering! Natuurlijk, er wordt aan gewerkt en de algemene consensus dat het verbeterd klopt meestal (maar niet altijd!) wel. Maar realiseer je wel dat je hier met software te maken hebt die MS zelf als beta bestempeld, en bedenk dan dat de non-insider versie zelfs al buggy is. Veranderingen aan software kunnen nou eenmaal ook nieuwe bugs introduceren die niet zo 123 uit tests blijken, daarom werkt MS ook met deze previews.

Verwijderd

Dank voor de changelog.

Geen last van dit probleem na de update van .71 op een non xl versie

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:40:
[...]

Wat dan? Hier hebben we niks aan.

Hier net klaar inclusief apps bijwerken.
Camera start niet op (wordt gebruikt door andere app, terwijl er niks open staat)
Startscherm verdween een paar keer na uit de applijst terug te vegen. Tegels in de applijst die blanco zijn (ook na bijwerken).

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:15:
[...]
Camera start niet op (wordt gebruikt door andere app, terwijl er niks open staat)
Startscherm verdween een paar keer na uit de applijst terug te vegen. Tegels in de applijst die blanco zijn (ook na bijwerken).
Thanks. Geen last van hier.

Heb me wel gelijk weer voor de Insider Fast aangemeld. Met de verplichte herstart daarna.

• dafmay
Machete360 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:58:
[...]

Heb .71 er ook net op staan, heb inderdaad hetzelfde met het post processen. Ik kwam van .63 die bij mij probleemloos draaide (nooit last van reboots e.d.) .71 werkt tot dusver ook goed.
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:08:
[...]

Geen last van dit probleem na de update van .71 op een non xl versie
Ik heb nog even doorgetest en zie dat het gewoonweg heel erg lang duurt voordat de post-processing klaar is. Vaak pas nadat je een paar keer heen&weer gaat tussen de camera en de preview modus. Dan zie je opeens dat de afbeelding is bijgewerkt en ook de melding voor die foto weg is...maar tegelijkertijd wordt op andere foto's wel nog post-processing toegepast en loopt dat proces nog. Vreemd...maar voor mij geen mega-probleeem.

Verder lijkt alles wel iets vlotter te openen op .71. Maar het is geen wereld-schokkende update :P

• ardvark99
dafmay schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:57:
[...]

Eenvoudig...camera app openen, foto maken, naar foto preview links bovenin, check of imaging processing loopt en of deze ook wordt afgerond. Bij mij werkt dit niet zoals voorheen.
Heb ff een paar test foto's gemaakt, en bij sommige staat idd Bijna voltooid... maar na even wachten of de camera app afsluiten, is het weg. Ik kan wel nieuwe foto's blijven schieten op dat moment. Ik vraag mij af of we hier last van krijgen.

Voor de rest loopt de .71 lekker, nog geen rare dingen ontdekt, behalve bovenstaande met de camera.

• Martinspire
Voor mensen met problemen met nieuwe updates: Start hem na een tijdje gewoon even opnieuw op. Veel werkt dan wel weer prima. Zelf nu nog bezig, want de update duurt wel kneiter lang hier :(

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-11 13:58

Dank voor de changelog.

Getest en geen last van hier (950).

Edit: Heb nu een goed anderhalf uur lopen browsen enzo, en mijn baaterij is met 40(!!!) procent gedaald, van 100 naar 60 in die tijd. Dat is wel echt een stuk sneller dan bij .63 moet ik zeggen.

Tevens, iemand anders merkte dat ook op, dat de tekstbox waarin ik dit typ zich niet aanpaste aan mijn scherm. Dat merkte ik in de originele post van dit bericht, maar in deze edit doet hij het wel goed..

Edit2: Hey schrijven van edit 1 kostte me 2% batterij. Ik zie hem gewoon leeglopen :s

[ Voor 17% gewijzigd door Djerro123 op 02-02-2016 01:01 ]

• Wailing_Banshee
kadaverke schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:49:
Ik weet niet of dit al bekend was, maar bij mij was het in ieder geval nog niet bekend. Namelijk inzage in je data verbruik, zo ver kon ik alleen globaal zien wat mijn WIFI gebruik was en het mobiele gerbuik. Per app liet de 950 alleen het totale gebruik zien, dus een combi van WIFI en mobiel verbruik. Maar zodra je een data limiet in stelt is het wel mogelijk om per app precies te zien wat je verbruikt hebt op WIFI en wat je gebruikt hebt van je mobiele bundel.

Ik kwam dit ergens in de comments tegen van een andere site, voor mij was dit weer een leer momentje :P Zoals ik al zei, ik weet niet of het al bekend was en al lees ik nog altijd mee in dit topic, misschien heb ik het compleet gemist. Dus indien dit dubbel is en iedereen anders dit al lang wist, excuses :+
Heb ik ook gemist, dank!
kadaverke schreef op maandag 01 februari 2016 @ 18:01:
Geen dank, overigens ging het instellen van een data limiet bij mij niet zonder slag of stoot.

Ik heb de termijn op maandelijks staan en wil dat ie elke 4de van de maand gereset wordt. Echter moest ik de 5de selecteren om het toestel op de 4de te krijgen. Daarnaast wilde ik de limiet op 2000mb instellen, echter na het opslaan van de settings bleef ie vrolijk op 500mb staan. Om dit weer op te lossen heb ik bij limiet 2000mb ingevoerd, toen de datum geselecteerd en daarna opgeslagen. Nu staat de limiet goed, alleen moet je weer de datum invoeren zoals eerder beschreven.

Dus ik ben benieuwd of dit een standard bug is, of alleen bij mij. Zoals wel vaker, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan 8)7 :+
Ik heb het nu ook ingesteld, datum de 1e, 200Mb en opslaan. Ging gelijk goed. (heb eigenlijk geen idee op welke dag precies de limiet weer gereset wordt, ik heb meestal toch iets van 150Mb over aan het eind van de maand :p)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• dafmay
Djerro123 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 23:23:
[...]

Getest en geen last van hier (950).

Edit: Heb nu een goed anderhalf uur lopen browsen enzo, en mijn baaterij is met 40(!!!) procent gedaald, van 100 naar 60 in die tijd. Dat is wel echt een stuk sneller dan bij .63 moet ik zeggen.

Tevens, iemand anders merkte dat ook op, dat de tekstbox waarin ik dit typ zich niet aanpaste aan mijn scherm. Dat merkte ik in de originele post van dit bericht, maar in deze edit doet hij het wel goed..

Edit2: Hey schrijven van edit 1 kostte me 2% batterij. Ik zie hem gewoon leeglopen :s
Vanochtend de telefoon ter hand genomen en 's nachts is de accu met 8% gedaald in 8 uur. Dat tov 3% in 9 uur op de .63 versie :X Anyway...

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:12
dafmay schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 20:05:
Na een volle ochtend en middag zeer uitgebreid testen en spelen met de nieuwe Lumia 950 kom ik tot de voorzichtige en persoonlijke conclusie dat W10M nog lang geen volwassen product is en de hardware van de 950 lang niet voldoende voor een lekker vlotte en soepele ervaring.

Ik kom van diverse Android toestellen (S6, Note 4, Note 5, Nexus 6P) en wilde voor de gein eens de nieuwe 950 en W10M uitproberen.

Pluspunten :
- Ik vind het toestel mooi : sober en clean
- goed formaat, goed gewicht en ligt erg prettig in de hand
- prima scherm...mooi scherp en met goede wit weergave
- fotokwaliteit zeer goed (uiteraard, het is een Lumia)
- Iris-scanner werkt prima en vlotjes.
- W10M tiles startscherm bekoort mij wel
- fast charging en wireless charging
- uitbreidbare opslag (en verwisselbare accu)

Minpunten :
- de telefoon vind ik veel te sloom reageren (ook vanwege teveel animaties) en vaak echt niet soepel genoeg voor een top-toestel met deze hardware config
- veel apps die al geopend waren, worden toch volledig herladen als je ze weer benaderd (duurt dus te lang)
- button layout niet geweldig (zitten soms in de weg bij normaal vasthouden)
- W10M : al stukken beter dan ik had verwacht, maar zeker nog niet af (veel te veel submenus met settings, en onhandige plaatsing hamburger menu)
- Win Appstore : nog veel te weinig apps beschikbaar (al is het belangrijkste wel te vinden)
- Veel apps zijn zeer kaal (settings en mogelijkheden) en grafisch veel minder mooi (flipboard, IMDB, NOS, enz) tov de Android versies (dat is toch vreemd, of niet?)

Kortom, dat zijn mijn bevindingen. Al met al een boel plussen en minnen, maar als ik na gebruik van de 950 mijn S6 weer oppak dan is dat toch weer een verademing zoals deze werkt, m.n. de snelheid en kwaliteit van alles incl de apps.

Anderen die zich herkennen in bovenstaande?

En wellicht nog tips om eea vlotter te laten lopen op de 950?

Ik ga zeker nog een paar dagen aan de slag met de 950, maar kans is groot dat deze retour gaat. Enfin...zeker wel weer leuk om eens gezien en aan de tand te hebben gevoeld. Blijf toch een tweaker in hart&nieren ;)
Ik had hetzelfde idee (bij de minpunten) Ik ben na Android overgestapt op de 950 omdat ik benieuwd ben hoe het werkt en of het mij zou bevallen. Ik moet zeggen dat ik na een aantal weken weer terug ben gegaan naar Android (Oneplus2)

De Lumia heeft een super scherm en 1 van de beste camera's. Maar de "app-gap" begon me toch tegen te werken. Ook hoe de apps in de windows store zijn gemaakt. In android zien ze er veel gelikter uit. Ik vind het een mooi systeem, maar zeker nog niet klaar. Ik wacht nog even.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Mijn 950 XL vannacht ge-update naar .71.
Werkt tot op heden probleemloos.
Geen probleem bij post-processing van foto's, geen reboots.
All fine
:)

• dafmay
Erik1805 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:45:
[...]

Ik had hetzelfde idee (bij de minpunten) Ik ben na Android overgestapt op de 950 omdat ik benieuwd ben hoe het werkt en of het mij zou bevallen. Ik moet zeggen dat ik na een aantal weken weer terug ben gegaan naar Android (Oneplus2)

De Lumia heeft een super scherm en 1 van de beste camera's. Maar de "app-gap" begon me toch tegen te werken. Ook hoe de apps in de windows store zijn gemaakt. In android zien ze er veel gelikter uit. Ik vind het een mooi systeem, maar zeker nog niet klaar. Ik wacht nog even.
Hoi Erik,

Volgens mij herken ik je vanuit een van de Samsung topics (S6, Note4, Note5) :)

Precies wat jij aangeeft (en ook beaamd wat mijn bevindingen zijn) vwb de plussen en voornamelijk de minnen...ihb het karige apps aanbod en de manier waarop de apps zijn gemaakt voor W10M...dat is op Android zoveel beter uitgewerkt...de apps werken beter, zijn logischer opgezet, en het ziet er allemaal veel gelikter uit. Dat is toch wel het grootste struikelblok dat ik tot nu toe ervaar...dat en de toch wel behoorlijk trage interface. Je zou eigenlijk (net zoals bij Android in het Developers menu) de animaties moeten kunnen uitschakelen...dat zou al een boel schelen.

En inderdaad de grootste pluspunten imo ook het scherm en de camera, plus de bouw van het toestel...ligt erg fijn in de hand en is niet zo slippery als veel andere phones. Ik merk dat ik er wel met plezier mee werk, zowel met 2 handen als met 1 hand.

Maar ik behoud nog even een (relatief) open-mind en test de 950 nog even gedurende deze week...

• Erik1805
dafmay schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:54:
[...]

Hoi Erik,

Volgens mij herken ik je vanuit een van de Samsung topics (S6, Note4, Note5) :)

Precies wat jij aangeeft (en ook beaamd wat mijn bevindingen zijn) vwb de plussen en voornamelijk de minnen...ihb het karige apps aanbod en de manier waarop de apps zijn gemaakt voor W10M...dat is op Android zoveel beter uitgewerkt...de apps werken beter, zijn logischer opgezet, en het ziet er allemaal veel gelikter uit. Dat is toch wel het grootste struikelblok dat ik tot nu toe ervaar...dat en de toch wel behoorlijk trage interface. Je zou eigenlijk (net zoals bij Android in het Developers menu) de animaties moeten kunnen uitschakelen...dat zou al een boel schelen.

En inderdaad de grootste pluspunten imo ook het scherm en de camera, plus de bouw van het toestel...ligt erg fijn in de hand en is niet zo slippery als veel andere phones. Ik merk dat ik er wel met plezier mee werk, zowel met 2 handen als met 1 hand.

Maar ik behoud nog even een (relatief) open-mind en test de 950 nog even gedurende deze week...
Ja van de S6 topic. :) Verander nogal snel van telefoon :9

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• dafmay
Erik1805 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:02:
[...]

Ja van de S6 topic. :) Verander nogal snel van telefoon :9
Indeed :) En dat slaat op ons beiden.

(in 1 jaar : S6, Note 4 SD, Note 4 exynos, Note 5, Nexus 6P, Lumia 950)...

[ Voor 10% gewijzigd door dafmay op 02-02-2016 10:46 ]

• andrik1
dafmay schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:54:
[...]
Jammer dat de 'app-gap' altijd een probleem is. Ik heb in mijn leven nooit iets anders dan symbian, wm6.5, wp7, bbos10 en nu wm10 gebruikt maar werkelijk....ik mis geen één app. Ik kan er echt geen één bedenken. Zal wel snapchat/telegram achtige toestanden zijn? Die gebruik ik i.d.d. niet.

En wat je zegt over android apps die overzichtelijker zijn...ik vind dat wel meevallen. Ik heb op mijn blackberry wel een paar android apps geinstalleerd, omdat die 'beter' zouden zijn....ze crashten echt super vaak en ze waren compleet niet uniform in de plaatsing van menu's; de ene keer zat het boven, dan weer beneden...ik werd er niet bijster enthousiast van.

Maar goed ieder zijn smaak...ik vind bijvoorbeeld de weergave van whatsapp chats in wm10 rete strak..op IOS en andriod vind ik het er altijd een beetje high-school achtig uitzien. Ik hou meer van eenvoud en strakke inteface, iets wat android en IOS beiden in mijn optiek niet hebben.

• Erik1805
andrik1 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:46:
[...]

Jammer dat de 'app-gap' altijd een probleem is. Ik heb in mijn leven nooit iets anders dan symbian, wm6.5, wp7, bbos10 en nu wm10 gebruikt maar werkelijk....ik mis geen één app. Ik kan er echt geen één bedenken. Zal wel snapchat/telegram achtige toestanden zijn? Die gebruik ik i.d.d. niet.

En wat je zegt over android apps die overzichtelijker zijn...ik vind dat wel meevallen. Ik heb op mijn blackberry wel een paar android apps geinstalleerd, omdat die 'beter' zouden zijn....ze crashten echt super vaak en ze waren compleet niet uniform in de plaatsing van menu's; de ene keer zat het boven, dan weer beneden...ik werd er niet bijster enthousiast van.

Maar goed ieder zijn smaak...ik vind bijvoorbeeld de weergave van whatsapp chats in wm10 rete strak..op IOS en andriod vind ik het er altijd een beetje high-school achtig uitzien. Ik hou meer van eenvoud en strakke inteface, iets wat android en IOS beiden in mijn optiek niet hebben.
Ik doel ook meer op wat specifiekere apps, zoals bijvoorbeeld de Eneco Toon app die er niet is. En een app voor ons alarmsysteem, was er ook niet. Daarnaast zijn er ook een aantal apps, zoals de marktplaats app gewoon een schil.

En ik weet wel dat het via een webschil kan (Eneco App) maar dat werkt gewoon niet fijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Erik1805 op 02-02-2016 12:03 ]

• dafmay
andrik1 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:46:
[...]Jammer dat de 'app-gap' altijd een probleem is. Ik heb in mijn leven nooit iets anders dan symbian, wm6.5, wp7, bbos10 en nu wm10 gebruikt maar werkelijk....ik mis geen één app. Ik kan er echt geen één bedenken. Zal wel snapchat/telegram achtige toestanden zijn? Die gebruik ik i.d.d. niet.
Erik1805 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:51:
[...]
Ik doel ook meer op wat specifiekere apps, zoals bijvoorbeeld de Eneco Toon app die er niet is. En een app voor ons alarmsysteem, was er ook niet. Daarnaast zijn er ook een aantal apps, zoals de marktplaats app gewoon een schil.

En ik weet wel dat het via een webschil kan (Eneco App) maar dat werkt gewoon niet fijn.
Dat geldt bijv ook voor de Staatsloterij app (ok is niet zo belangrijk) en speciaal voor Youtube...een webapp...seriously?!

Verder mis ik zeker de ICS (creditcard app) speciaal tbv het genereren van een beveiligingscode die je bij sommige aankopen nodig hebt. Hoe is het mogelijk dat deze app niet voor W10M beschikbaar is.

Lastpass op W10M heeft geen mogelijkheid voor automatisch vullen van username en/of wachtwoord in apps en op websites...dat is toch te gek voor woorden? Is een van de supergrote voordelen van deze app.

De apps die het verder in mijn optiek niet halen in gebruiksgemak en look&feel tov Android zijn o.a. :

- Flipboard (traag! veel berichten worden in Edge geopend...normaliter was dit gewoon in Flipboard)
- IMDB (inloggen niet mogelijk! kan mijn filmlijst daarom niet inzien)
- Weather Pro (grafisch lelijk!!!)
- Tapatalk (werkt voor geen meter...subscribed topics nergens te bekennen)

Verder ontbreken voor mijn gebruik de volgende apps :

- een goed alternatief voor Edge browser! (Chrome zou perfect zijn, maar uiteraard niet mogelijk want is Google)
- Tune In radio
- My T-Mobile
- Horizon Go
- Appie
- Bol.com (niet heel spannend verder)

[ Voor 19% gewijzigd door dafmay op 02-02-2016 12:30 ]

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-12 21:18
Erik1805 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:51:
[...]

..... Daarnaast zijn er ook een aantal apps, zoals de marktplaats app gewoon een schil.....
Probeer voor Marktplaats eens 'Marktzoeker'. Geen officiële app, maar ik vind het voorlopig een goed alternatief.
dafmay schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:17:
[...]

[...]

....
- Tune In radio
....
Tunein was er en werkte goed. Volgens mij is hij er nog voor Windows 8 en zijn ze met de Windows 10 versie bezig. Ik denk dat ie er binnenkort weer is.

[ Voor 44% gewijzigd door coenox op 02-02-2016 12:34 ]

• andrik1

Dat geldt bijv ook voor de Staatsloterij app (ok is niet zo belangrijk) en speciaal voor Youtube...een webapp...seriously?!
Oké, oké, jij gebruikt dus meer apps dan ik ;-).
Vrijwel alle apps zijn een schil om een webapi, dus wat maakt dat nou uit? Wat maakt het nou uit of je een 'my tmobile' app hebt, of een shortcut in edge naar je 'my tmobile' pagina als tile? Als die app gaan informatie op een tile kan tonen is er geen meerwaarde om een schil om een api te maken. Op de pagina log je in, en op 'my tmobile app' log je in, sneller is het dus ook niet...

Maar goed youtube...daarin is Google natuurlijk de schuldige. Zij moeten gewoon toestaan dat er een echte youtube app komt...kan je moeilijk MS de schuld van geven, Google is gewoon niet fris.

• Wailing_Banshee
andrik1 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:52:
[...]
Maar goed youtube...daarin is Google natuurlijk de schuldige. Zij moeten gewoon toestaan dat er een echte youtube app komt...kan je moeilijk MS de schuld van geven, Google is gewoon niet fris.
De enige applicatie die is mis is Hangouts. Van Google. Gelukkig kan ik mijn mail gewoon bekijken in de standaard mail app.

• dafmay
andrik1 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:52:
[...]

Oké, oké, jij gebruikt dus meer apps dan ik ;-).
Vrijwel alle apps zijn een schil om een webapi, dus wat maakt dat nou uit? Wat maakt het nou uit of je een 'my tmobile' app hebt, of een shortcut in edge naar je 'my tmobile' pagina als tile? Als die app gaan informatie op een tile kan tonen is er geen meerwaarde om een schil om een api te maken. Op de pagina log je in, en op 'my tmobile app' log je in, sneller is het dus ook niet...

Ben ik wel met je eens hoor...het blijft een soort van schil waarbinnen je werkt. Maar speciaal in W10M met de trage Edge browser vind ik dat veel minder prettig werken. Een app is altijd veel sneller, soepeler, en de look&feel vind ikzelf toch ook belangrijk.

Vwb de Google apps...klopt. En er zal zeker veel te wijten zijn aan de ontwerper/eigenaar...bijvoorbeeld de Tune In app die er nog niet is voor W10M, maar er wel aan zit te komen (zie bericht coenox). Ik kan de schuld dan zeker niet slechts&alleen neerleggen bij Windows.

Voor mij blijft het wel gewoonweg een feit dat het app aanbod en de uitwerking van de apps die er wel zijn tov wat ik gewend ben (Android) erg achterloopt. Uiteraard maak ik vergelijkingen met Android, en je kunt je afvragen of dit geheel terecht is, maar voor mij persoonlijk is het wel logisch. Deze nieuwe telefoon moet voor mij eenzelfde gebruikservaring hebben als mijn voorgaande telefoons, je wilt immers toch nooit een stapje terug doen?

Enfin...aan eenieder, neem wat ik schrijf dus met een korreltje zout en zie het niet als afkraken van de 950 of W10M. Er valt mij als nieuwe W10M gebruiker gewoonweg veel op bij de overstap vanaf Android.

Ik ga rustig verder testen... :)

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-12 21:18
dafmay schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:08:
[...]

Vwb de Google apps...klopt. En er zal zeker veel te wijten zijn aan de ontwerper/eigenaar...bijvoorbeeld de Tune In app die er nog niet is voor W10M, maar er wel aan zit te komen (zie bericht coenox). Ik kan de schuld dan zeker niet slechts&alleen neerleggen bij Windows.
Het is natuurlijk een kip-ei verhaal. Weinig gebruikers, betekent dat het minder interessant is voor bedrijven/ontwikkelaars om een app te ontwikkelen. En dat zorgt weer voor lagere verkopen van de toestellen. Microsoft heeft het nodige gedaan om ontwikkelaars te stimuleren, maar de belangrijkste groei zal moeten komen uit de universele Windows 10 apps. Ben benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen.

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11 13:19
[...]

[...]

......
Ja ik snap dat men apps mist, nee ik mis geen apps, Mijn Lumia 930 is mijn eerste smartphone, dat scheelt misschien. Maar ik zie heel vaak, hier, maar ook op de FP YouTube voorbij komen als missende app, en hoewel ik snap dat het voor veel dingen een fijn idee is om een "officiële" app te hebben zie ik dat bij YT niet zo. Mijn vrouw heeft, ondanks al mijn tegenwerpingen :P, een android telefoon gekocht, met dus de officiële YT app. Deze app mist een heel aantal functies (en ziet er naar mijn mening minder uit) dan apps als MyTube en MetroTube. Waarom is het zo'n probleem als er geen officieel YT app is van Google, maar alternatieven die, voor zover ik kan zien, beter zijn?

• Erik1805
Minneyar schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:27:
[...]

Ja ik snap dat men apps mist, nee ik mis geen apps, Mijn Lumia 930 is mijn eerste smartphone, dat scheelt misschien. Maar ik zie heel vaak, hier, maar ook op de FP YouTube voorbij komen als missende app, en hoewel ik snap dat het voor veel dingen een fijn idee is om een "officiële" app te hebben zie ik dat bij YT niet zo. Mijn vrouw heeft, ondanks al mijn tegenwerpingen :P, een android telefoon gekocht, met dus de officiële YT app. Deze app mist een heel aantal functies (en ziet er naar mijn mening minder uit) dan apps als MyTube en MetroTube. Waarom is het zo'n probleem als er geen officieel YT app is van Google, maar alternatieven die, voor zover ik kan zien, beter zijn?
In sommige gevallen zal een alternatief beter zijn, maar het gemis van een complete app vind ik lastig. Ik heb een week of 4 een Lumia 950 gehad, na heel wat jaren Android. Ik ben weer terug naar Android. Er wordt gewoon minder voor ontwikkeld.

Daarnaast heb ik ook een smartwatch waar ik met WM10 niets meer mee kon. Dacht zonder een smartwatch te kunnen maar ben er zo aan gewend. Ik ben zeker gecharmeerd van WM10 en wacht het rustig even af voordat ik de overstap nog een keer probeer :)

[ Voor 5% gewijzigd door Erik1805 op 02-02-2016 14:31 ]

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11 13:19
Erik1805 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:30:
[...]

In sommige gevallen zal een alternatief beter zijn, maar het gemis van een complete app vind ik lastig. Ik heb een week of 4 een Lumia 950 gehad, na heel wat jaren Android. Ik ben weer terug naar Android. Er wordt gewoon minder voor ontwikkeld.

Daarnaast heb ik ook een smartwatch waar ik met WM10 niets meer mee kon. Dacht zonder een smartwatch te kunnen maar ben er zo aan gewend. Ik ben zeker gecharmeerd van WM10 en wacht het rustig even af voordat ik de overstap nog een keer probeer :)
Nogmaals ik snap zeker dat je apps kan missen en daarom voor een ander OS kiest, de App gap bestaat, dat is duidelijk, het gaat mij hier specifiek om de YouTube app.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

De discussie over wel of geen app-gap hoort thuis in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen en niet hier. Graag dus weer over het toestel verder hier

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-11 22:22
PaT schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 15:13:
[mbr]De discussie over wel of geen app-gap hoort thuis in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen en niet hier. Graag dus weer over het toestel verder hier[/mbr]
oké fair enough.
Ik mis wel een bepaalde app op de 950/win10, welke wel beschikbaar is voor Android.

Nee, niet gelijk wegmodereren.
Maar ik had ooit eens begrepen dat callrecording zou worden toegelaten op Windows 10.
Ik hoor daar vrij weinig meer over en wat ik er over heb gehoord is dat deze optie alleen maar voor de 950 serie beschikbaar zou zijn.
Wie kan dit bekrachtigen of ontkrachten?

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Amadeus1966 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 18:48:
[...]

oké fair enough.
Ik mis wel een bepaalde app op de 950/win10, welke wel beschikbaar is voor Android.

Nee, niet gelijk wegmodereren.
Maar ik had ooit eens begrepen dat callrecording zou worden toegelaten op Windows 10.
Ik hoor daar vrij weinig meer over en wat ik er over heb gehoord is dat deze optie alleen maar voor de 950 serie beschikbaar zou zijn.
Wie kan dit bekrachtigen of ontkrachten?
Op de 950 zit het in ieder geval. Ik dacht eigenlijk dat het een W10M dingetje was, maar daar kan ik fout zitten...

• dafmay
Ik heb inmiddels mijn Lumia 950 retourgemeld want ik blijf het een unfinished product vinden, voornamelijk W10M. Voor mijn ergenissen zie mijn vorige posts. Jammer want het toestel zelf bevalt toch wel erg goed.

Merk dat ik toch wel erg verknocht ben aan Android. Leuk (kort) uitstapje naar W10M...niet meer dan dat :)

[ Voor 20% gewijzigd door dafmay op 02-02-2016 20:30 ]

Verwijderd

Dat is al snel. Maar je doet sowieso al niet lang met een mobiel begreep ik.
Succes met je (alweer) nieuwe mobiel.

Sorry dat je niet verder met ons mee op reis kan :)
Pagina: 1 ... 68 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.