• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Djerro123 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 19:26:
[...] Nu ben ik nóg tevredener met mijn telefoon ;) Maar, daar moet ik wel gelijk bij zeggen: als cortana niet binnen zes maanden (lees, voor 1 juli) beschikbaar komt, ga ik weer terug naar een iPhone. [...]
Ik zou alvast gaan zoeken naar een aanbieding. Cortana gaat nooit binnen zes maanden alsnog beschikbaar worden voor Nederland. Ze doen er nu al sinds ongeveer de launch van Xbox 360 over om spraakherkenning voor Nederlands toe te voegen (of welke vorm van feature-gelijkheid ook). Na pakweg 10 jaar zijn we verder daarvan verwijdert dan ooit. Niet alleen zijn al die toen min of meer toegezegde features nooit aanbeland bij een product, ook zijn er een hele hoop aan nieuwe features nooit verder dan de UK gekomen.
Nee, een Microsoft toestel moet je kopen omdat de features die het nu heeft voor je voldoen. Wachten op MS is namelijk zinloos. Je gaat waarschijnlijk nog eerder dood dan dat MS features redelijk op tijd ook naar Nederland brengt.

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-11 13:58
Caelorum schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 19:57:
[...]

Ik zou alvast gaan zoeken naar een aanbieding. Cortana gaat nooit binnen zes maanden alsnog beschikbaar worden voor Nederland. Ze doen er nu al sinds ongeveer de launch van Xbox 360 over om spraakherkenning voor Nederlands toe te voegen (of welke vorm van feature-gelijkheid ook). Na pakweg 10 jaar zijn we verder daarvan verwijdert dan ooit. Niet alleen zijn al die toen min of meer toegezegde features nooit aanbeland bij een product, ook zijn er een hele hoop aan nieuwe features nooit verder dan de UK gekomen.
Nee, een Microsoft toestel moet je kopen omdat de features die het nu heeft voor je voldoen. Wachten op MS is namelijk zinloos. Je gaat waarschijnlijk nog eerder dood dan dat MS features redelijk op tijd ook naar Nederland brengt.
Ja daar ben ik ook al wel een beetje achter eerlijk gezegd; je moet deze telefoon niet kopen met de verwachting dat er echt nog wel veel apps bij gaan komen door het hele UWP bijvoorbeeld.

Ik sprak met de chat-support van MS en daar zei de persoon dat Nederlands op de lijst staat met binnenkort ondersteunde talen. Ik verwacht persoonlijk dat dit voor RS1 zal komen.. Eerlijk gezegd ben ik om deze reden (en de apps, echt the worst) gestopt met deze telefoon aan te prijzen bij vrienden en collega's; hij doet het in principe goed voor mij (afgezien van cortana) maar ik ken niemand die hiermee genoegen zou nemen, en zeker niet voor EURO 650,= :P Zal W10M dan toch een dingetje blijven voor tweakers?

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-11 11:53
Djerro123 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 20:01:
[...]

Ja daar ben ik ook al wel een beetje achter eerlijk gezegd; je moet deze telefoon niet kopen met de verwachting dat er echt nog wel veel apps bij gaan komen door het hele UWP bijvoorbeeld.
Ik zie dat helemaal niet zo...ik hou dagelijks bronnen bij van wp10 en ik merk dat er toch redelijk veel voor UWP wordt klaargestoomd. Ik ben zelf eigenlijk redelijk positief. Tsja, de 950xl en 950 zijn i.d.d. te vroeg voor echt continuum gebruik, maar heb er toch een goed gevoel over, want:
- Ms zet hard in op de IOS migratie kit om IOS apps snel en efficiënt om te bouwen naar wp10 apps.
- MS ondersteunt sinds deze week x86 architectuur voor wp10, dus dat maakt het ook weer aantrekkelijker om meer apps (en wellicht zelfs bestaande software) te gaan maken.
[...]

[knip]
Ik werd vandaag weer eens benaderd voor een onderzoek naar internet-gebruik. Android en iOS (Iphone en iPad), worden daarin met name genoemd op tablet en telefoon, maar Windows Phone valt voor dat onderzoek binnen de categorie "anders of onbekend", wat maar weer eens aangeeft hoe serieus het anno 2016 wordt genomen hier in Nederland. Het onderzoeksbureau is een van de groteren met zo'n 7000 medewerkers in Europa. Hoe groot het aantal Windows Phone gebruikers dan ook mag zijn in dit onderzoek, we komen met zijn allen in het "anders en onbekende" potje terecht.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/Internet%20onderzoek.png

Testing, one, two ...

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-12 19:54

Swerfer

Hmm...

hardware-lover schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 20:14:
[...]

Ik werd vandaag weer eens benaderd voor een onderzoek naar internet-gebruik. Android en iOS (Iphone en iPad), worden daarin met name genoemd op tablet en telefoon, maar Windows Phone valt voor dat onderzoek binnen de categorie "anders of onbekend", wat maar weer eens aangeeft hoe serieus het anno 2016 wordt genomen hier in Nederland. Het onderzoeksbureau is een van de groteren met zo'n 7000 medewerkers in Europa. Hoe groot het aantal Windows Phone gebruikers dan ook mag zijn in dit onderzoek, we komen met zijn allen in het "anders en onbekende" potje terecht.
[afbeelding]
Post een linkje, dan kunnen we met z'n allen het potje 'Overig' uit zijn voegen laten barsten ;)

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Swerfer schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 20:44:
[...]
Post een linkje, dan kunnen we met z'n allen het potje 'Overig' uit zijn voegen laten barsten ;)
Kan niet, onderzoek komt via mail naar specifiek individu, ik had het anders wel even publiekelijk gedeeld.

Testing, one, two ...

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12 18:29
Is er een reden dat je je locatie niet op US zet? Cortana is dan gewoon te gebruiken, formatting kun je op Nederlands laten staan
hardware-lover schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 20:14:
[...]

[afbeelding]
Sorry maar ik kan dat onderzoek niet serieus nemen. Ik snap dat W10M onder de categorie 'other' valt maar er zijn volgens mij echt veel meer Windows (2in1) tablets dan Andriod tablets...

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

• Machete360
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-12 23:16
Ook ik heb sinds afgelopen maandag een 950. Ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben! Echter wat ik hierboven ook lees, sommige apps (naast die van Windows 10 zelf) zijn inderdaad, op zijn zachtst gezegd, dramatisch te noemen.

Bijvoorbeeld whatsapp, ik loop constant iedereen te bellen omdat het icon echt precies onder de spatiebalk zit, mega irritant. Ook de NU.nl app is dramatisch. Is er niet iets wat wij als tweakers zijnde kunnen ondernemen om een beetje druk op de ontwikkelaars te zetten om hun apps te updaten voor wp10? :)

De 'native' apps daarentegen vind ik echt heerlijk werken. Al mijn mail accounts in 1 outlook app die er ook nog eens zeer gelikt uit ziet. Edge vind ik ook lekker en snel werken, hoewel ik nog wel een beetje met de back knop loop te kloten.

Al met al na 6 jaar Android ben ik blij met mijn Windows toestel.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12 19:22

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Nu.nl app is in beta. Wordt een UWP die volgens mij ook Continuum ondersteund.

XBL: MRE Inc

Verwijderd

Heeft iemand al wat meer gehoord over 'stille uren'?
Moet dit nou echt via Cortana?
Sc0tTy schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 21:01:
[...]
[knip]

Sorry maar ik kan dat onderzoek niet serieus nemen. Ik snap dat W10M onder de categorie 'other' valt maar er zijn volgens mij echt veel meer Windows (2in1) tablets dan Andriod tablets...
Mijn reactie ook als laatste opmerking aan dit onderzoek, maar het geeft wel aan hoe belangrijk het gevonden wordt bij het samenstellen van zo'n onderzoek. Zouden er werkelijk zoveel meer Windows dan Android tablets zijn? Ik waag dat eigenlijk te betwijfelen maar misschien heb ik dat wel helemaal mis.

Testing, one, two ...

• Djerro123
Machete360 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 21:08:
Ook ik heb sinds afgelopen maandag een 950. Ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben! Echter wat ik hierboven ook lees, sommige apps (naast die van Windows 10 zelf) zijn inderdaad, op zijn zachtst gezegd, dramatisch te noemen.

Bijvoorbeeld whatsapp, ik loop constant iedereen te bellen omdat het icon echt precies onder de spatiebalk zit, mega irritant. Ook de NU.nl app is dramatisch. Is er niet iets wat wij als tweakers zijnde kunnen ondernemen om een beetje druk op de ontwikkelaars te zetten om hun apps te updaten voor wp10? :)

De 'native' apps daarentegen vind ik echt heerlijk werken. Al mijn mail accounts in 1 outlook app die er ook nog eens zeer gelikt uit ziet. Edge vind ik ook lekker en snel werken, hoewel ik nog wel een beetje met de back knop loop te kloten.

Al met al na 6 jaar Android ben ik blij met mijn Windows toestel.
Er is inderdaad een Nu.nl beta gaande, ik gebruik hem ook en hij is zeer stabiel. However, er mist nog wel het een en ander aan functionaliteit (pushberichten bij getagde onderwerpen, nuJij integratie, swipe down to refresh) vergeleken met de iOS app.

Vraag even tomverhoeff (tweaker), die heeft mij ook toegevoegd aan de beta :)

• Djerro123
hardware-lover schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 21:25:
[...]

Mijn reactie ook als laatste opmerking aan dit onderzoek, maar het geeft wel aan hoe belangrijk het gevonden wordt bij het samenstellen van zo'n onderzoek. Zouden er werkelijk zoveel meer Windows dan Android tablets zijn? Ik waag dat eigenlijk te betwijfelen maar misschien heb ik dat wel helemaal mis.
Ik denk dat het niet te tellen is eigenlijk; 2-1 draaien normale W10, dus je kan het niet afzien aan bijvoorbeeld browser gebruik. Daarnaast kan het zijn dat ze niet in de categorie tablet vallen (Surface Pro is natuurlijk een miljoen keer beter dan een ipadje, dat is ook maar een snijplankje met apps ;) ).

Ik denk dat het meer wat zegt over het hun capaciteit mbt het bijhouden van trends dan dat het opzettelijk zo is gedaan. Is het nog relevant om in 'tablets' te denken? Er is zo'n samensmelting bezig, de lijnen tussen mobiel, tablets, PCs en laptops zijn niet meer zo duidelijk.

Ennieweej, genoeg off-topic! Hoe bevalt de 950(XL) jullie na 2 maanden?

• Machete360
Djerro123 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 21:31:
[...]

Er is inderdaad een Nu.nl beta gaande, ik gebruik hem ook en hij is zeer stabiel. However, er mist nog wel het een en ander aan functionaliteit (pushberichten bij getagde onderwerpen, nuJij integratie, swipe down to refresh) vergeleken met de iOS app.

Ah nice, had de app uit frustratie al weer verwijderd haha. Zag er echt niet uit qua schaling enz. Weet je toevallig ook of er een update voor whatsapp aanstaande is? Heb gisteren een mailtje gestuurd dat ze wel eens een usability expert mogen aannemen :)

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:48

Esumontere

Floep, banaan.

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 21:24:
Heeft iemand al wat meer gehoord over 'stille uren'?
Moet dit nou echt via Cortana?
Helaas wel. En ook met Cortana werkt het niet altijd :(

• Djerro123
Machete360 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 21:58:
[...]

Ah nice, had de app uit frustratie al weer verwijderd haha. Zag er echt niet uit qua schaling enz. Weet je toevallig ook of er een update voor whatsapp aanstaande is? Heb gisteren een mailtje gestuurd dat ze wel eens een usability expert mogen aannemen :)
Haha welkom to Windows Mobile ;) Geen idee of Whatsapp een update aanstaande heeft. Ik weet wel dat FB bijvoorbeeld bezig is mijn hun W10 app, dus wellicht gaan ze WA ook overzetten. Ik snap iig waarom WP nooit echt marktaandeel heeft genoten; je hebt liefhebbers, en je hebt de andere 95% van de mensen die UX van iOS of Android gewend zijn ;)

• Machete360
Djerro123 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:42:
[...]

Haha welkom to Windows Mobile ;) Geen idee of Whatsapp een update aanstaande heeft. Ik weet wel dat FB bijvoorbeeld bezig is mijn hun W10 app, dus wellicht gaan ze WA ook overzetten. Ik snap iig waarom WP nooit echt marktaandeel heeft genoten; je hebt liefhebbers, en je hebt de andere 95% van de mensen die UX van iOS of Android gewend zijn ;)
Idd, mensen om mij heen zeggen ook huh, wat heb jij voor telefoon?!. Vind het zelf echter wel tof om ook eens wat anders te proberen. Android is in mijn ogen ook eenheidsworst, vandaar dat ik voor de 950 heb gekozen. Ik merk wel dat er (zeer) veel potentie in WP10 zit, aan MS om dit ook echt waar te maken.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
[...]
Er is inderdaad een Nu.nl beta gaande, ik gebruik hem ook en hij is zeer stabiel. However, er mist nog wel het een en ander aan functionaliteit (pushberichten bij getagde onderwerpen, nuJij integratie, swipe down to refresh) vergeleken met de iOS app. [...]
Goed om te weten. Ben zelf zo'n anderhalf jaar geleden gestopt met nu.nl lezen omdat de app zo ongelooflijk ruk is. Nu is die van NOS ook niet heel veel beter, maar nog steeds stukken beter dan dat gedrocht. Ik hoop dat nu.nl nu wel een partij heeft gekozen die de app blijft onderhouden (of nu iig het geld voor uit hebben gegeven). Die vorige doet me namelijk aan Whatsapp denken, maar dan zelfs zonder die kleine updates.

• tomverhoeff
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-12 09:43
[...]

Wat hij zegt, doe even een DM dan voeg ik je toe. Komt op korte termijn een grote update van de beta overigens :)

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:36
Sc0tTy schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 21:01:
[...]
Hmm, waar internet ik mee...

Windows 10 Mobile
Windows 8.1 Tablet (Asus VivoTab Note 8)
Windows 8.1 Tablet (Surface Pro 2)
Windows 7 PC

Mijn Samsung Galaxy Note 8 gebruik ik eigenlijk nooit om mee te internetten... Die heb ik alleen gekocht vanwege het feit dat er 1 app is die ik graag gebruik en die er niet voor Windows is (mijn lokale krant) (en het feit natuurlijk dat het leuk is om gadgets te hebben :p) En ik vind die Chrome browser die erbij zit zeer onprettig werken...

Verder in huis:

Nog een Windows 10 PC, een Windows 8.1 Phone en nog een Windows 8.1 tablet.

Dus ja, ik ben het met je eens, dat onderzoek is niet representatief voor mij.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:25
Djerro123 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:42:
[...]

Volgens mij heeft Facebook aangegeven dat ze al hun apps gaan omzetten naar Universal apps, dus dat zou ook whatsapp inhouden. Maar goed met de gemiddelde ontwikkelsnelheid van Whatsapp kan dat nog wel even duren.

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:41
Het glas van mijn 950 XL was nogal geklemd in de hoeken en daardoor had het een soort glooiiing. Bij het plaatsen van een tempered glass protector zouden er luchtbellen ontstaan. Ondertussen heb ik van Microsoft een nieuw toestel gekregen en daar is het glas wel goed van. Misschien een eerste batch die niet goed was?

• Djerro123
Chocoball schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:23:
Het glas van mijn 950 XL was nogal geklemd in de hoeken en daardoor had het een soort glooiiing. Bij het plaatsen van een tempered glass protector zouden er luchtbellen ontstaan. Ondertussen heb ik van Microsoft een nieuw toestel gekregen en daar is het glas wel goed van. Misschien een eerste batch die niet goed was?
Hmm ik heb ook van die luchtbelletjes aan de rand van mn scherm :(

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-12 15:56
Heb onlangs een stedentripje gemaakt en daarbij mijn Lumia 950 als main camera gebruikt. Dit is vrij goed bevallen. Over het algemeen heb ik de camerafunctie opgeroepen vanuit standbystand door het camera knopje in te drukken. Een aantal maal kreeg ik de melding dat de camera al in gebruik was door een andere app, dit was echter niet het geval. De enige oplossing was het afsluiten van de telefoon, de accu eruit/erin en dan weer opstarten. De telefoon wilde met geen mogelijkheid aan zonder de accu eruit/erin te doen. Ik draai versie .29. Ik kan het probleem niet reproduceren. Heeft iemand anders hier ook last van gehad?

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:36
renevanes schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 18:18:
Heb onlangs een stedentripje gemaakt en daarbij mijn Lumia 950 als main camera gebruikt. Dit is vrij goed bevallen. Over het algemeen heb ik de camerafunctie opgeroepen vanuit standbystand door het camera knopje in te drukken. Een aantal maal kreeg ik de melding dat de camera al in gebruik was door een andere app, dit was echter niet het geval. De enige oplossing was het afsluiten van de telefoon, de accu eruit/erin en dan weer opstarten. De telefoon wilde met geen mogelijkheid aan zonder de accu eruit/erin te doen. Ik draai versie .29. Ik kan het probleem niet reproduceren. Heeft iemand anders hier ook last van gehad?
Ik heb daar één keer last van gehad. Mijn Windows Hello deed het toen ook niet meer. Ik hoefde hem alleen opnieuw op te starten om hem weer aan de praat te krijgen. Sindsdien unlock ik hem gewoon voordat ik de camera app gebruik en heb ik er geen last meer van gehad.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Verwijderd

renevanes schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 18:18:
Wellicht je hand voor de sensor gehouden die ervoor zorgt dat de camera niet per ongeluk opstart in je broekzak!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-12 14:21
[...]
Zal W10M dan toch een dingetje blijven voor tweakers?
Voor tweakers en voor mensen die er niet veel mee doen. Bijvoorbeeld mijn vader, hij doet bellen, whatsapp, mail, bankieren, klaverjassen, weerbericht, nieuwslezen en foto's maken. Gaat prima op zijn Lumia.

Maar mijn vrouw reist veel, en al die vliegmaatschappijen als KLM hebben geen Windows app, dus online inchecken, digitale boarding passen, etc. missen, voor haar dus geen Windows telefoon.

• hurthonkey365
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-08-2024
Martijndoes schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:19:
Pffft ik word helemaal gek van Coolblue. 3 weken geleden weggebracht omdat ik m had laten vallen en er een scheur in m'n scherm zat. Zeiden ze dat ik m binnen 2 weken terug zou hebben. Na 2 weken mailtje: ja het duurt iets langer je krijgt hem volgende week terug. Afgelopen zaterdag neem ik contact op: Ja we gaan het navragen uiterlijk maandag hoor je van ons.

Krijg ik vandaag bericht: We hebben analyse gedaan en het scherm is stuk (joh). Dit valt niet zonder garantie wil je even goedkeuring geven voor reparatie...oftewel ze zijn nog niet eens begonnen met de reparatie!

Maar even contact met ze opnemen
Ook ik heb last van een lange lange lange reperatie.. Ik heb hem laten repararen door microsoft zelf. Hij proces zou 7 tot 12 dagen duren. Mijn telefoon licht ondertussen een maand bij het reperatiecentrum excl. verzend tijd. Als ik Microsoft vraag hoelang het nog gaat duren weten ze het niet en gaan ze het escaleren. Ze zouden hier over bericht terug doen maar naar 6 pogingen zal ik al 6 keer een bericht binnen de afgelopen 2 weken krijgen.. maar helaas nog steeds geen succes en vraag ik me nog steeds af wat er zo lang duurt.. In het begin werd het nog op de feestdagen gegooid maar daar hoor ik ze nu niet meer over

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12:49
Die Japanners weten er wel een apart telefoontje van te maken, wordt waarschijnlijk niet buiten Japan uitgebracht:

http://neo.nuans.jp/about/?lang=en

De specs is ook een mooie middenmotor, die we nu nog missen in de Lumia x50 lijn.

(Alleen jammer van die ijsblokjes...)

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:25
hurthonkey365 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:50:
[...]

Ook ik heb last van een lange lange lange reperatie.. Ik heb hem laten repararen door microsoft zelf. Hij proces zou 7 tot 12 dagen duren. Mijn telefoon licht ondertussen een maand bij het reperatiecentrum excl. verzend tijd. Als ik Microsoft vraag hoelang het nog gaat duren weten ze het niet en gaan ze het escaleren. Ze zouden hier over bericht terug doen maar naar 6 pogingen zal ik al 6 keer een bericht binnen de afgelopen 2 weken krijgen.. maar helaas nog steeds geen succes en vraag ik me nog steeds af wat er zo lang duurt.. In het begin werd het nog op de feestdagen gegooid maar daar hoor ik ze nu niet meer over
Coolblue had mijn toestel inderdaad ook ter reparatie gestuurd naar Microsoft. Het lijkt er dus op dat Microsoft de drukte niet helemaal aan kan ofzo. Erg jammer. Gelukkig werd t bij mij door Coolblue netjes opgelost door een tweedekans toestel.

Succes!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-12 22:07

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Martijndoes schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:22:
[...]
Coolblue had mijn toestel inderdaad ook ter reparatie gestuurd naar Microsoft. Het lijkt er dus op dat Microsoft de drukte niet helemaal aan kan ofzo. Erg jammer. Gelukkig werd t bij mij door Coolblue netjes opgelost door een tweedekans toestel.
En ik heb net mijn bij CB gekochte XL direct naar MS opgestuurd omdat ik ervan uitging dat het sneller zou zijn dan via CB repareren. 8)7

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

hurthonkey365 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:50:
[...]

Mijne ligt nu een week bij MS, plus de eerste week bij reparatiebedrijf zelf, nog even en heb hem nog meer niet in m'n handen gehad dan ik hem heb gebruikt :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Wil net kijken hoe lat t is op mijn XL... doet t Glimpscherm het opeens niet meer.
Krijg die functie ook niet geopend in instellingenmenu. (Lijkt te openen maar sluit gelijk weer)
tot vanmorgen werkte het nog prima...

Om 12:26 was er vandaag gekeken voor updates...
Na toestel uit en weer aan zetten doet ie het weer ....

.63 is build en revisie FW x.15506.02031

• hurthonkey365
SinergyX schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:57:
[...]

Mijne ligt nu een week bij MS, plus de eerste week bij reparatiebedrijf zelf, nog even en heb hem nog meer niet in m'n handen gehad dan ik hem heb gebruikt :P
wat bij mij dus ook al het geval is..

• hurthonkey365
gauchov6 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:56:
[...]

En ik heb net mijn bij CB gekochte XL direct naar MS opgestuurd omdat ik ervan uitging dat het sneller zou zijn dan via CB repareren. 8)7
als je tevreden kan zijn met een tweede kans toestel had je achteraf gezien idd ook beter naar cb kunnen gaan..

• E-PaiN
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-12 21:24
Hoop dat ik hier terecht kan met mijn vraag, kan er online bar weinig over vinden.
Sinds een week of 2 heb ik een 950 XL, geüpdatet naar de laatste versie, alle apps up-to-date.

Mijn probleem is dat zodra ik mijn primaire @hotmail.com account ingesteld heb op de telefoon, er een aantal apps (o.a. Skype en HIPPER) niet meer willen starten, ze laden nog wel, maar sluiten dan direct weer.
Na verwijderen van mijn @hotmail.com komt werkt alles direct weer zonder problemen.

Met een nieuw account (als test aangemaakt) heb ik dit probleem niet.

Telefoon al tig keer hard en soft gereset, slow en fast update ring geprobeerd, ook al geflashed via de USB kabel met Windows Device Recovery Tool, etc.

Graag wil ik mijn normale account met hierin alle content wel kunnen gebruiken op mijn telefoon, waar zou het aan kunnen liggen?

[ Voor 1% gewijzigd door E-PaiN op 29-01-2016 15:58 . Reden: Spelling ]

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:37

JSchut

.....

E-PaiN schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 15:51:
Hoop dat ik hier terecht kan met mijn vraag, kan er online bar weinig over vinden.
Sinds een week of 2 heb ik een 950 XL, geüpdatet naar de laatste versie, alle apps up-to-date.

Mijn probleem is dat zodra ik mijn @hotmail.com account ingesteld heb op de telefoon, er een aantal apps (o.a. Skype) niet mee willen starten, ze laden nog wel, maar sluiten dan direct weer.
Na verwijderen van mijn @hotmail.com komt werkt alles direct weer zonder problemen.

Met een nieuw account (als test aangemaakt) heb ik dit probleem niet.

Telefoon al tig keer hard en soft gereset, slow en fast update ring geprobeerd, ook al geflashed via de USB kabel met Windows Device Recovery Tool, etc.

Graag wil ik mijn normale account met hierin alle content wel kunnen gebruiken op mijn telefoon, waar zou het aan kunnen liggen?
Ik weet niet hoe dit tegenwoordig zit maar ik weet dat er een probleem is geweest met skype gelinkt aan microsoft accounts. Sommige hotmail accounts deden het wel andere niet.

Je zou kunnen proberen je skype account en microsoft account dan te unlinken en dus in te loggen met je skype gegevens.

Geen idee of dit überhaupt mogelijk is op win 10 phone en of dit het probleem is. Maar dit was een jaar geleden in ieder geval een issue.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• E-PaiN
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-12 21:24
JSchut schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 15:58:
[...]

Ik weet niet hoe dit tegenwoordig zit maar ik weet dat er een probleem is geweest met skype gelinkt aan microsoft accounts. Sommige hotmail accounts deden het wel andere niet.

Je zou kunnen proberen je skype account en microsoft account dan te unlinken en dus in te loggen met je skype gegevens.

Geen idee of dit überhaupt mogelijk is op win 10 phone en of dit het probleem is. Maar dit was een jaar geleden in ieder geval een issue.
Dank voor je bericht!
De accounts waren niet met elkaar gelinkt, naast Skype heb ik het probleem bijvoorbeeld ook met HIPPER (zakelijke telefooncentrale app) en komt het op de app "Mijn gegevens overbrengen" voor wanneer ik opties -> exporteer naar SD kaart kies.

Wat er gebeurd is dat de app opstart en laadt, ik zie ook even mijn avatar en de achtergrond van Skype e.d., zelfde met HIPPER, maar vervolgens sluit de app zonder error naar het Start scherm.

Vreemde is dat zodra ik het account verwijder het hele probleem opgelost is 8)7

• Machete360
Wat mij net opviel is dat er een ruis in mijn speaker zit wanneer het scherm uit staat, ook komen er af en toe 'plopjes' uit de speaker. Heeft iemand anders hier ook last van ?

edit: Wanneer ik restart is het verdwenen, zodra ik whatsapp weer opstart komt het terug, gelukkig geen hardware probleem dus.

[ Voor 26% gewijzigd door Machete360 op 29-01-2016 16:20 ]

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-12 05:15
Machete360 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 16:19:
Wat mij net opviel is dat er een ruis in mijn speaker zit wanneer het scherm uit staat, ook komen er af en toe 'plopjes' uit de speaker. Heeft iemand anders hier ook last van ?

edit: Wanneer ik restart is het verdwenen, zodra ik whatsapp weer opstart komt het terug, gelukkig geen hardware probleem dus.
Best veel mensen hebben hier last van, dat was een aantal pagina's terug nog aan de orde. Ik heb er zelf ook nog altijd veel last van, maar niet vanaf het begin. Het is dus waarschijnlijk een softwareprobleem die waarschijnlijk snel opgelost gaat worden, want naar mijn idee is het probleem vrij high-profile :p

• Machete360
Garwinski schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 17:04:
[...]

Best veel mensen hebben hier last van, dat was een aantal pagina's terug nog aan de orde. Ik heb er zelf ook nog altijd veel last van, maar niet vanaf het begin. Het is dus waarschijnlijk een softwareprobleem die waarschijnlijk snel opgelost gaat worden, want naar mijn idee is het probleem vrij high-profile :p
Ben niet de enige dus. Hopen dat het in build .71 gefixed wordt. Volgens winbeta zit ie eraan te komen. Nog even wachten : )

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Garwinski schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 17:04:
[...]

Mijn tijdelijk 830 heeft zulke 'plopjes' trouwens in extreme vorm als ik in Groove muziek willekeurige momenten uit een nummer via die slider aantik, 1 groot tik/plop festijn :P Dit deed hij afaik ook een tijdje bij 8.1, lijkt inderdaad vage software bug.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Revaes
  • Laatst online: 02-12 15:56
Ik heb ook al 2x gehad dat ik bij een aangenomen gesprek de andere kant niet kon horen. Het inschakelen van de speakerfunctie was dan de oplossing om het gesprek te kunnen voeren. Probleem blijft aanwezig tot er een reboot is gedaan, erg onpraktisch als je moet bellen.

Ik heb dit probleem met mijn Lumia 620 ook gehad, nooit een oplossing voor gevonden.

• peerke63
Sinds enige weken last van het feit dat Whats App crasht indien een contact mij een foto wil sturen via WA.
Gesprekken zijn niet meer toegankelijk hoewel WA w'el gewoon lijkt op te starten.
Moet WA deinstalleren en dan weer installeren... erg irri wel.

Meer mensen deze ervaring?
peerke63nl schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 18:29:
Sinds enige weken last van het feit dat Whats App crasht indien een contact mij een foto wil sturen via WA.
Gesprekken zijn niet meer toegankelijk hoewel WA w'el gewoon lijkt op te starten.
Moet WA deinstalleren en dan weer installeren... erg irri wel.

Meer mensen deze ervaring?
Je zou bij iedere reactie even kunnen vermelden dat je met een insider build werkt (.63 is build en revisie FW x.15506.02031, correct?), anders krijg je zo'n vertekend beeld. Ik reageer nu met de opmerking, ik heb er met de laatste W10 final versie geen last van, foto's en filmpjes komen crashvrij binnen. Nog niet één keer gehad dat WA het niet goed deed, maar misschien heb ik het toestel nog niet lang genoeg in gebruik of gebruik ik het niet intensief genoeg.

Testing, one, two ...

• peerke63
hardware-lover schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 18:40:
[...]

Je zou bij iedere reactie even kunnen vermelden dat je met een insider build werkt (.63 is build en revisie FW x.15506.02031, correct?), anders krijg je zo'n vertekend beeld. Ik reageer nu met de opmerking, ik heb er met de laatste W10 final versie geen last van, foto's en filmpjes komen crashvrij binnen. Nog niet één keer gehad dat WA het niet goed deed, maar misschien heb ik het toestel nog niet lang genoeg in gebruik of gebruik ik het niet intensief genoeg.
Met dank voor de tip omtrent vermelding.... sorry voor de omissie. :F

Verwijderd

Ik heb weer wat nieuws:
Ik heb de laatste dagen continue wegvallende gesprekken. Als ik bel en de andere partij neemt op, dan kan ik 3 woorden zeggen en valt het gesprek weg. Ik moet 5 keer bellen voor ik een normaal gesprek kan voeren. Het lijkt steeds in dezelfde omgeving te gebeuren, waar ik met andere telefoons nooit last had.
Iemand een idee?

• ColdRain
  • Laatst online: 30-10 07:43
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 20:28:
Ik heb weer wat nieuws:
Ik heb de laatste dagen continue wegvallende gesprekken. Als ik bel en de andere partij neemt op, dan kan ik 3 woorden zeggen en valt het gesprek weg. Ik moet 5 keer bellen voor ik een normaal gesprek kan voeren. Het lijkt steeds in dezelfde omgeving te gebeuren, waar ik met andere telefoons nooit last had.
Iemand een idee?
Typisch voip. Probeer in zelfde omgeving eens met een andere phone op zelfde tijdstip en zelfde provider?

Verwijderd

ColdRain schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 20:52:
[...]

Typisch voip. Probeer in zelfde omgeving eens met een andere phone op zelfde tijdstip en zelfde provider?
Ja, dat heb ik jaren gedaan met iPhones en Samsungs en Sony's. Nooit ergens last van gehad. Maar met m'n 950 wel.
Ik ben ook steeds 'dit mobiele nummer is niet bereikbaar'. Ik ben dus ook vaak niet te bereiken.

• O085105116N
  • Laatst online: 08:53
Ik heb mijn 950 aangemeld voor het insider programma, de slow ring. Ik was echter nieuwsgierig naar de .63 versie en heb me dus aangemeld voor de fast ring. Downloaden van de update gaat prima, ik krijg echter tijden het voorbereiden van de installatie, de melding: updates kunnen niet worden geïnstalleerd omdat er een probleem is met datum en tijdgegevens op uw apparaat.

Voor zover ik kan zien zijn de datum en tijd instellingen in orde. Iemand een idee wat dit kan zijn?

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

O085105116N schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 21:21:
Ik heb mijn 950 aangemeld voor het insider programma, de slow ring. Ik was echter nieuwsgierig naar de .63 versie en heb me dus aangemeld voor de fast ring. Downloaden van de update gaat prima, ik krijg echter tijden het voorbereiden van de installatie, de melding: updates kunnen niet worden geïnstalleerd omdat er een probleem is met datum en tijdgegevens op uw apparaat.

Voor zover ik kan zien zijn de datum en tijd instellingen in orde. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Heb je de tijdinstelling op automatisch staan of hand? Ik kan me voorstellen dat als je de tijd met de hand gezet hebt, dat je misschien een tijdzone verkeerd hebt staan. Stel je hebt de tijdzone van Londen staan en de tijd hebt ingesteld op Nederland, dan is er dus een tijdverschil van een uur...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• O085105116N
Swerfer schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 21:32:
[...]

Heb je de tijdinstelling op automatisch staan of hand? Ik kan me voorstellen dat als je de tijd met de hand gezet hebt, dat je misschien een tijdzone verkeerd hebt staan. Stel je hebt de tijdzone van Londen staan en de tijd hebt ingesteld op Nederland, dan is er dus een tijdverschil van een uur...
Staat op automatisch, ik heb ook al handmatig geprobeerd. Maar nu dus weer op auto. Ik probeer me nu net ook af te melden van het insider programma, maar krijg de melding dat ik niet geregistreerd sta als insider.

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-12 14:58
Goed...ik kom mij hier alvast even melden :)

Morgen ontvang ik mijn 950 en ben zeer benieuwd naar het toestel. Heb ook nog een Samsung S6 maar was gewoonweg nieuwsgierig naar W10M en de 950 met qHD scherm.

...

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-12 22:08

The_Scarabial

MTB for life!

Vanavond een Lumia 950 (na zeer lang wikken en wegen) opgepikt, tot nu toe zeer over te spreken, spreekt allemaal voor zich. Ben overigens WP-gebruiker van het eerste uur.
Paar dingetjes zo na het eerste gebruik:
- Telefoon werd aan de lader wel even heel erg warm.
- Alles reageert supersnel.
- Ik mis sommige opties uit WP8.1

Nu snel verder alles ontdekken :)

[ Voor 4% gewijzigd door The_Scarabial op 29-01-2016 23:06 ]

Warm worden aan de lader hoort er eigenlijk wel bij, net als warm worden bij vrij stevig gebruik, zal vast geen kwaad kunnen.

Veel dingen die in WP8.1 duidelijk te vinden waren, zitten in WM10 nogal verstopt, dingen als Data Sense, en de livetile daarvoor, zitten namelijk in de settings.

Eigenlijk mis ik alleen nog automagisch wifi verbinden aanzetten/verbinding maken op favoriete plaatsen, nu moet ik telkens handmatig wifi weer aanzetten.

People as things, that’s where it starts.

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-12 09:25

Magure

Bla....

Kreeg zonet een configuratie update, maar kan zo op het oog niets nieuws zien, maar mensen met een update?

Insiders preview ; .63 en FW 15506.02024

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12 18:29
Magure schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 23:20:
Kreeg zonet een configuratie update, maar kan zo op het oog niets nieuws zien, maar mensen met een update?

Insiders preview ; .63 en FW 15506.02024
Yes, is ter voorbereiding van de nieuwe update. Hopelijk komt die vanavond nog :)

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:41
O085105116N schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 21:34:
[...]

Staat op automatisch, ik heb ook al handmatig geprobeerd. Maar nu dus weer op auto. Ik probeer me nu net ook af te melden van het insider programma, maar krijg de melding dat ik niet geregistreerd sta als insider.
Ik had hetzelfde probleem dat zowel met datum/tijd op automatisch als handmatig niet ging. Eerst een reset phone gedaan en daarna datum en tijd op handmatig gezet en toen ging het wel.

Als je eruit wilt gewoon Insider app starten en Production kiezen.

[ Voor 66% gewijzigd door Chocoball op 30-01-2016 00:45 ]

Verwijderd

2/ This update prepares devices to receive the next cumulative updates, as well as improvements to the client-side update experience.

https://twitter.com/GabeAul/statuses/693192963120173056

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-11 16:38
O085105116N schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 21:34:
[...]

Ik had net dezelfde situatie als jij. Kwam van slow insider en wilde de .63 update installeren en kreeg dezelfde foutmelding. Dat was twee dagen geleden. Deze nacht heb ik het nogeens geprobeerd, toestel aan de lader gelegd, op fast gezet en alles automatisch laten installeren en deze morgen stond .63 er gewoon op. Ik zou het nogeens proberen als ik jouw was. Was misschien een tijdelijk probleem

• ColdRain
  • Laatst online: 30-10 07:43
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 21:07:
[...]
Ja, dat heb ik jaren gedaan met iPhones en Samsungs en Sony's. Nooit ergens last van gehad. Maar met m'n 950 wel.
Ik ben ook steeds 'dit mobiele nummer is niet bereikbaar'. Ik ben dus ook vaak niet te bereiken.
Telco's zijn idd al jaren bezig hun netwerk te digitaliseren, maar net daarom is wat je ervaring 1m geleden was met een ander toestel weinig relevant. 't Is niet dat het volledige netwerk al klaar is, tenminste hier in Vlaanderen niet en ik neem aan in Nederland evenmin.
Die "nummer niet bereikbaar" heb ik ook wel eens (950xl), maar dat had ik ook met Android toestellen, en de (>60) users waarvoor ik verantwoordelijk ben met hun breed scala aan soorten en merken smartphones hebben dit evenzeer. Frappant - en dàt zat ook in jouw eerdere post - ook steeds op dezelfde plaatsen/regio's.

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 02:02:
2/ This update prepares devices to receive the next cumulative updates, as well as improvements to the client-side update experience.

https://twitter.com/GabeAul/statuses/693192963120173056
Ik hoop dat ze vanaf nu niet de volledige nieuwe builds laten downloaden, maar dat er gewoon een update pakket komt van de gewijzigde delen van het OS. Waarom steeds een compleet OS downloaden als misschien maar 1 a 2% is gewijzigd...

• dafmay
Swerfer schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 10:50:
[...]

Ik hoop dat ze vanaf nu niet de volledige nieuwe builds laten downloaden, maar dat er gewoon een update pakket komt van de gewijzigde delen van het OS. Waarom steeds een compleet OS downloaden als misschien maar 1 a 2% is gewijzigd...
Betekent dit dan ook het opnieuw moeten instellen van alles (OS en apps)...of blijft het wel een update...?

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

dafmay schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 11:01:
[...]

Betekent dit dan ook het opnieuw moeten instellen van alles (OS en apps)...of blijft het wel een update...?
Dat heeft nooit gehoeven, het was altijd al een update, maar dan waarbij vrijwel het gehele OS werd vervangen wat lang kon duren. Ik hoop dus dat ze dat een keer gaan aanpakken...

• dafmay
Swerfer schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 11:22:
[...]

Dat heeft nooit gehoeven, het was altijd al een update, maar dan waarbij vrijwel het gehele OS werd vervangen wat lang kon duren. Ik hoop dus dat ze dat een keer gaan aanpakken...
Duidelijk...dank. Ik kom van Android en ben momenteel in afwachting van mijn 950, dus ben mezelf alvast even aan het inlezen en informeren zodat ik zometeen direkt aan de slag kan :)

• O085105116N
glenner schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 09:30:
[...]

Ik had net dezelfde situatie als jij. Kwam van slow insider en wilde de .63 update installeren en kreeg dezelfde foutmelding. Dat was twee dagen geleden. Deze nacht heb ik het nogeens geprobeerd, toestel aan de lader gelegd, op fast gezet en alles automatisch laten installeren en deze morgen stond .63 er gewoon op. Ik zou het nogeens proberen als ik jouw was. Was misschien een tijdelijk probleem
Idd. ik heb het toestel vannacht laten liggen en vanochtend was ie klaar om te installeren. Dus ik draai nu de .63. Problem solved :)

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Als je lockscreen ervoor staat, verdwijnt die na een aantal seconden, maar de tijd/dag/datum aanduiding blijft staan. Iemand een idee hoe je dit kan uitzetten dat het hele screen gewoon zwart wordt?

• JSchut
  • Laatst online: 12:37

JSchut

.....

The_Scarabial schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:24:
Als je lockscreen ervoor staat, verdwijnt die na een aantal seconden, maar de tijd/dag/datum aanduiding blijft staan. Iemand een idee hoe je dit kan uitzetten dat het hele screen gewoon zwart wordt?
Je bedoeld Glance neem ik aan? Settings > Glance Screen dacht ik

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• ardvark99
The_Scarabial schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:24:
Je bedoelt het Glimpscherm? Instellingen > Extra's > Glimpscherm. Je kan de tijd instellen dat ie zichtbaar is, en aangeven wanneer ie uit moet staan, 's nachts dus. Maar waarom zou je dit overdag uit willen schakelen? Het kost praktich geen stroom. Hierop krijg je ook de notificaties die je kan instellen zoals mail, agenda, FB, WA, etc, in te stellen in Instellingen > Persoonlijke instellingen > Vergrendelingsscherm.

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

ardvark99 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:34:
[...]

Je bedoelt het Glimpscherm? Instellingen > Extra's > Glimpscherm. Je kan de tijd instellen dat ie zichtbaar is, en aangeven wanneer ie uit moet staan, 's nachts dus. Maar waarom zou je dit overdag uit willen schakelen? Het kost praktich geen stroom. Hierop krijg je ook de notificaties die je kan instellen zoals mail, agenda, FB, WA, etc, in te stellen in Instellingen > Persoonlijke instellingen > Vergrendelingsscherm.
ah ok, had al lopen zoeken, maar kon het niet vinden. Nou het gaat me er idd om dat ie snachts uit is, want die paar letters geven nog aardig veel licht in een donkere slaapkamer.
ardvark99 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:34:
[...]
Er is ook nog een instelling om het altijd zichtbaar te hebben als ie aan de lader hangt.

Maar buiten dat, waarom zou je het altijd aan laten staan? Een veeg boven de telefoon laat het glimpscherm ook zien en de gekozen meldingen worden ook in beeld gebracht als er wat te melden valt?

Testing, one, two ...

• ardvark99
hardware-lover schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:43:
[...]

Er is ook nog een instelling om het altijd zichtbaar te hebben als ie aan de lader hangt.

Maar buiten dat, waarom zou je het altijd aan laten staan? Een veeg boven de telefoon laat het glimpscherm ook zien en de gekozen meldingen worden ook in beeld gebracht als er wat te melden valt?
Klopt, bij mij staat ie niet de hele dag aan, maar op een kwartier. En zwaaien naar de 950 doe ik idd wel eens (als niemand kijkt :P ). Maar ik wou niet een hele handleiding plaatsen, alleen waar de instellingen staan. De rest is even spelen daarmee 8)

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-12 21:53
Hebben jullie al de 10586.36 update ontvangen?
Ik heb hem nog steeds niet en wil hem toch wel graag een keer hebben.
ardvark99 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:49:
[...]
Klopt, bij mij staat ie niet de hele dag aan, maar op een kwartier. En zwaaien naar de 950 doe ik idd wel eens (als niemand kijkt :P ). Maar ik wou niet een hele handleiding plaatsen, alleen waar de instellingen staan. De rest is even spelen daarmee 8)
Dat zwaaien daaraantoe, maar dicht met je snufferd bij de telefoon om hem te unlocken fronst ook menig wenkbrauw ;)
daanb14 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:53:
Hebben jullie al de 10586.36 update ontvangen?
Ik heb hem nog steeds niet en wil hem toch wel graag een keer hebben.
Heb jij je wel aangemeld als insider?

[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 30-01-2016 14:57 ]

Testing, one, two ...

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-12 21:53
Ik heb me niet aangemeld als insider, maar ik dacht dat .36 al officieel uit was.

• ardvark99
hardware-lover schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:54:
[...]

Dat zwaaien daaraantoe, maar dicht met je snufferd bij de telefoon om hem te unlocken fronst ook menig wenkbrauw ;)
Probeer maar eens buiten iemand uit te leggen dat je 'm niet aan het filmen bent wanneer je HERE City lens gebruikt :+
Maar idd Hello geeft ook rare reacties. :? Bij mij werkt dat niet zo goed omdat mijn bril spiegelt. Dus ik heb dit uitgeschakeld. Tijdens auto rijden is het ook niet zo handig wanneer ik voor de telefoon moet gaan hangen. Het is trouwens jammer dat unlocken in de auto met Automode niet uigeschakeld wordt, dus bij een ingestelde bluetooth connectie. Af en toe niet handig om de code in te moeten voeren.
ardvark99 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 15:01:
[...]
Probeer maar eens buiten iemand uit te leggen dat je 'm niet aan het filmen bent wanneer je HERE City lens gebruikt :+
Maar idd Hello geeft ook rare reacties. :? Bij mij werkt dat niet zo goed omdat mijn bril spiegelt. Dus ik heb dit uitgeschakeld. Tijdens auto rijden is het ook niet zo handig wanneer ik voor de telefoon moet gaan hangen. Het is trouwens jammer dat unlocken in de auto met Automode niet uigeschakeld wordt, dus bij een ingestelde bluetooth connectie. Af en toe niet handig om de code in te moeten voeren.
Ah, ik heb ook een bril, en dan gaat het wel goed. Wel echt glas, extra dun en ontspiegeld, misschien net voldoende om het wel redelijk (goed) te laten werken. Ik heb wel gemerkt dat wat met de ogen bewegen een positief effect heeft tijdens de scan, maar dat maakt het unlock plaatje waarschijnlijk alleen nog vreemder om te aanschouwen. Gelukkig kan inloggen via pin ook altijd nog ;)

Testing, one, two ...

• ardvark99
hardware-lover schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 15:09:
[...]

Ah, ik heb ook een bril, en dan gaat het wel goed. Wel echt glas, extra dun en ontspiegeld, misschien net voldoende om het wel redelijk (goed) te laten werken. Ik heb wel gemerkt dat wat met de ogen bewegen een positief effect heeft tijdens de scan, maar dat maakt het unlock plaatje waarschijnlijk alleen nog vreemder om te aanschouwen. Gelukkig kan inloggen via pin ook altijd nog ;)
Staat al op mijn lijstje, bril vervangen 8)

Maar m'n opmerking over het niet hoeven unlocken in de auto, weet iemand daar een oplossing voor?

• peerke63
The_Scarabial schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:42:
[...]

ah ok, had al lopen zoeken, maar kon het niet vinden. Nou het gaat me er idd om dat ie snachts uit is, want die paar letters geven nog aardig veel licht in een donkere slaapkamer.
Als je 's nachts wel tijdsaanduiding nodig hebt... moet je voor de nachtstand eens groene kleur kiezen voor letters. Goed leesbaar en lichtschijnsel valt reuze mee ;)

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12 14:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Bij mij gaat .63 nog steeds fout bij het voorbereiden voor installatie.. ik ben dus maar ff uit het insider programma gestapt anders blijft hij continu proberen de update alsnog te installeren. Bij de volgende update maar eens weer proberen..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

http://www.windowscentral...look-microsofts-lumia-950

Mooi :)
.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2016 18:56 ]

• dafmay
Na een volle ochtend en middag zeer uitgebreid testen en spelen met de nieuwe Lumia 950 kom ik tot de voorzichtige en persoonlijke conclusie dat W10M nog lang geen volwassen product is en de hardware van de 950 lang niet voldoende voor een lekker vlotte en soepele ervaring.

Ik kom van diverse Android toestellen (S6, Note 4, Note 5, Nexus 6P) en wilde voor de gein eens de nieuwe 950 en W10M uitproberen.

Pluspunten :
- Ik vind het toestel mooi : sober en clean
- goed formaat, goed gewicht en ligt erg prettig in de hand
- prima scherm...mooi scherp en met goede wit weergave
- fotokwaliteit zeer goed (uiteraard, het is een Lumia)
- Iris-scanner werkt prima en vlotjes.
- W10M tiles startscherm bekoort mij wel
- fast charging en wireless charging
- uitbreidbare opslag (en verwisselbare accu)

Minpunten :
- de telefoon vind ik veel te sloom reageren (ook vanwege teveel animaties) en vaak echt niet soepel genoeg voor een top-toestel met deze hardware config
- veel apps die al geopend waren, worden toch volledig herladen als je ze weer benaderd (duurt dus te lang)
- button layout niet geweldig (zitten soms in de weg bij normaal vasthouden)
- W10M : al stukken beter dan ik had verwacht, maar zeker nog niet af (veel te veel submenus met settings, en onhandige plaatsing hamburger menu)
- Win Appstore : nog veel te weinig apps beschikbaar (al is het belangrijkste wel te vinden)
- Veel apps zijn zeer kaal (settings en mogelijkheden) en grafisch veel minder mooi (flipboard, IMDB, NOS, enz) tov de Android versies (dat is toch vreemd, of niet?)

Kortom, dat zijn mijn bevindingen. Al met al een boel plussen en minnen, maar als ik na gebruik van de 950 mijn S6 weer oppak dan is dat toch weer een verademing zoals deze werkt, m.n. de snelheid en kwaliteit van alles incl de apps.

Anderen die zich herkennen in bovenstaande?

En wellicht nog tips om eea vlotter te laten lopen op de 950?

Ik ga zeker nog een paar dagen aan de slag met de 950, maar kans is groot dat deze retour gaat. Enfin...zeker wel weer leuk om eens gezien en aan de tand te hebben gevoeld. Blijf toch een tweaker in hart&nieren ;)

Verwijderd

dafmay schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 20:05:
Na een volle ochtend en middag zeer uitgebreid testen en spelen met de nieuwe Lumia 950 ...hart&nieren ;)
W10M zelf is in ontwikkeling en dat zie je dat sommige zaken na updates ineens veel sneller openen. Zoals na de update van de Store app update vorige week. Of wat na de eerste firmware en OS update. Voor sommige een compleet andere phone wat beleving betreft. Een moment opname is dus niet altijd representatief.

Dus voornamelijk de apps. Dat zie ik ook, maar de wegingsfactor hiervan is voor mij een stuk kleiner.
De wegingsfactoren van andere zaken zijn voor mij belangrijker. Wat ik aan software gebruik werkt snel of anders snel genoeg.

Leuk om je ervaring te lezen.
Ik denk dat mijn grote voordeel is dat ik mij nooit heb vergrepen aan een Android of iOS mobiel apparaat. En daarmee zullen mijn grootste ergernissen beperkt blijven tot enkele zaken waar ik werkelijk mis op pak, en die zijn er dan ook wel degelijk, maar daar valt tot nu toe nog mee te leven. Vooral omdat ik (eigenlijk tegen beter weten in), blijf hopen dat sommige apps en mogelijkheden nog aan Windows 10 Phone zullen worden toegevoegd, vroeger of (zeer waarschijnlijker) alsnog later.

Testing, one, two ...

• dafmay
Goed om te lezen dat er verbeteringen zijn na diverse OS updates. Zit er overigens, voor zover jullie weten, nog een update in de pijplijn voor binnenkort?

Na een nachtje de telefoon op het nachtkastje zie ik tot mijn schrik dat er na 9 uur maar liefst 20% batterij is verbruikt! Daarbij was de telefoon met wifi verbonden en sync (slechts email) stond aan. Dat is toch wel erg belabberd in mijn ervaring.

Hebben jullie misschien nog tips voor mij waar ik nog niet aan heb gedacht om het batterijverbruik omlaag te krijgen?

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@dafmay

Volledig. Over snelheid van het OS laat ik mij niet uit aangezien ik het op een wat ouder toestel draai, maar voor de rest deel ik je ervaringen. Toch jammer dat zelfs zo'n nieuw toestel niet door de menu's heen vliegt. Doet je terug verlangen naar de snelheid van wp7.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• dafmay
Telefoon kon opeens geen enkel wifi netwerk meer vinden. Pas na 10 minuten wil wifi het opeens gewoon weer doen...pfft.

Er is een update beschikbaar (10.0.10586.29) maar de download blijft op 0% staan...hopelijk loopt deze nog door.

Store updates lopen ook niet door (0.1Mb of...)

Wat een gedrocht van een OS 8)7 :X

[ Voor 155% gewijzigd door dafmay op 31-01-2016 11:17 ]

• maemo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08 17:07
dafmay schreef op zondag 31 januari 2016 @ 10:30:
Telefoon kon opeens geen enkel wifi netwerk meer vinden. Pas na 10 minuten wil wifi het opeens gewoon weer doen...pfft.

Er is een update beschikbaar (10.0.10586.29) maar de download blijft op 0% staan...hopelijk loopt deze nog door.

Store updates lopen ook niet door (0.1Mb of...)

Wat een gedrocht van een OS 8)7 :X
Zo te lezen heb jij je telefoon nog niet zo lang.
Lees je even in op dit forum want jouw problemen zijn hier al vaker besproken.

[ Voor 0% gewijzigd door maemo op 31-01-2016 11:26 . Reden: spelling ]

• dafmay
Ondertussen inderdaad ook nog wat zoekwerk verricht en ook op het net lees ik hier veel over...de update blijkt niet overal even lekker door te lopen en in sommige gevallen helemaal niet totdat je een harde reset uitvoert...

8)7

Verwijderd

*weg* als je commentaar hebt op de crew kun je een mail of DM sturen. Maar op de man spelen wordt, crew of niet-crew, sowieso niet op prijs gesteld.
Dat van het gevoel langer op 0% zie ik ook. Zou Microsoft meer communicatief kunnen oplossen.

Heb je ook de firmware update gekregen? Die kreeg ik gelijk na de eerste keer aanzetten.
Zit nu op de laatste firmware en Insider .63 (+voorbereidende update van gisteren(verandert de 0% wellicht))Net nog even geprobeerd en het loopt lekker door de menu's. Geen probleem.

[ Voor 115% gewijzigd door RoD op 31-01-2016 13:01 ]

Verwijderd

Als je als laatste gereageerd heb, gebruik dan de "wijzig" knop in plaats van 2 posts onder elkaar te plaatsen

[ Voor 84% gewijzigd door PaT op 31-01-2016 12:59 ]

• dafmay
Ik heb FW 15452.59022 en OS build 10586.0

De update naar .29 was even naar 3%...daarna terug naar 2%...en daar staat u nu alweer een half uur op.

Verwijderd

dafmay schreef op zondag 31 januari 2016 @ 12:26:
Ik heb FW 15452.59022 en OS build 10586.0

De update naar .29 was even naar 3%...daarna terug naar 2%...en daar staat u nu alweer een half uur op.
Je hebt dus nog de eerste firmware.
De firmware update brengt je van 01078.00017.15452.xxxx gaat naar 01078.00027.15506.xxxx.
http://www.windowscentral...umia-950-and-lumia-950-xl

Da's mooi, want dan zal je de nodige verbeteringen merken. Van wat ik gelezen heb. Ik kreeg de firmware en .29 update direct na de eerste keer aanzetten, dus heb alleen ervaring van vanaf firmware .15506. en OS update .29.
.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2016 12:38 ]

• dafmay
Ok thx. Maar hoe zorg ik er voor dat ik de nieuwste heb...

Is dat de update die nu al zo lang duurt (en niet doorloopt)?

Denk jij misschien de beste manier toch maar een hard reset doen?

(zit ik natuurlijk niet op te wachten...alles weer opnieuw instellen. Maar als het zorgt voor de nieuwste FW dan moet het maar...)

[ Voor 82% gewijzigd door dafmay op 31-01-2016 12:41 ]

Verwijderd

dafmay schreef op zondag 31 januari 2016 @ 12:36:
Ok thx. Maar hoe zorg ik er voor dat ik de nieuwste heb?

Is dat de update die nu al zo lang duurt (en niet doorloopt)?
Ik zag toen dat er een firmware en OS update klaar stond. Als het goed is heb je dat ook gezien. Het beste is gewoon geduld hebben. Bij volgende updates gaat het sneller. Je hebt nu een maagdelijke Lumia 950. Alles eerste firmare en software.
Als last resort kan je de <Windows Device Recovery Tool> starten en zo firmware en OS updates binnen hengelen.
.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2016 12:43 ]

• dafmay
Die staat klaar en loopt nu al zo'n 1,5 uur te downloaden...maar komt niet verder dan 0-2%

Ik krijg wel melding van low storage (terwijl er zo'n 20Gb vrij is intern). Las op het net dat deze melding niet belangrijk is en kan worden weggeklikt.

Verwijderd

dafmay schreef op zondag 31 januari 2016 @ 12:43:
Die staat klaar en loopt nu al zo'n 1,5 uur te downloaden...maar komt niet verder dan 0-2%

Ik krijg wel melding van low storage (terwijl er zo'n 20Gb vrij is intern). Las op het net dat deze melding niet belangrijk is en kan worden weggeklikt.
Klopt. Was een fake melding volgens @GabeAul

• dafmay
Denk jij dat een hard reset ervoor kan zorgen dat de update wel goed doorloopt?

Verwijderd

dafmay schreef op zondag 31 januari 2016 @ 12:47:
Denk jij dat een hard reset ervoor kan zorgen dat de update wel goed doorloopt?
Weet ik niet. Bij mij gingen alle updates in 1 keer goed.

Heb je toevallig gelijk een SD kaart geplaatst?

• dafmay
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2016 @ 12:51:
[...]

Weet ik niet. Bij mij gingen alle updates in 1 keer goed.

Heb je toevallig gelijk een SD kaart geplaatst?
Ja dat heb ik inderdaad gedaan.
Pagina: 1 ... 67 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.