Verwijderd

Sinds december 2015 in het bezit, verschillende updates ontvangen ( huidige 10586.63 Insider ), inclusief firmware, dit resulteert in een betere en snellere lumia 950 dan dat je begint, met een toestel uit de doos waar 10.586.0 op staat. Dus let op voordat je begint, zorg ervoor dat alle updates er op staan, als ook de updates van alle app's ( duurt even, maar geeft een duidelijk verschil in beleving ).

Dit resulteert in een fijn werkende telefoon, de levende tiles zijn echt mooi om naar te kijken, zelfs de Kaarten (navigatie Here) leeft sinds enige tijd.
Batterij duur is voldoende, meestal s avonds 22.00 nog 45 % bij normaal gebruik. Snelheid is goed, camera werkt ook goed, start snel op, en geeft prachtige foto's. In vergelijk met andere toestellen, zie je dat verschil echt terug komen, als voorbeeld omstandigheden met minder licht ( s avonds, als ook binnen ) is de lumia duidelijk beter.

Mijn gedachte dat de kwaliteit van het beeldscherm elkaar niet veel ontloopt t.o.v. andere toestellen, heb ik moeten begraven, vergelijk met een ander zelfde hoog kwaliteit scherm ( zelfde resolutie ) laat zien, dat de lumia mooier en sprankelender is.

Samengevat: Fijn toestel, prijs zeker waard, sd kaart is altijd handig voor uitbreiding, batterij is te vervangen mocht het ooit nodig zijn. Achterkant is fijn om vast te houden, is niet glad, en is vervangbaar voor andere kleuren (speurwerk op het internet) of eventueel Mozo ( leer ) met een zilverkleurige zijkant, inclusief Qi en NFC.
Dus in tegenstelling tot andere toestellen geen dikke case nodig om het te beschermen, want voor deze prijs ( hoesje ) koop je een ander nieuwe achterkant, en het is weer opgelost, mocht het ooit beschadigd zijn.
http://nl.aliexpress.com/...10208.99999999.264.f5IM7i

Voorkant is altijd extra te beschermen mocht daar behoefte aan zijn met een "Tempered glass screen protector" (ook beschikbaar in 2,5 versie ) is een grote meerwaarde t.o.v. van een plastic velletje.

Verwijderd

Mooi al die verhalen dat de batterij duur uitstekend is, mijn vraag is dan ook gebruiken jullie de mobiel ook echt? wat is de on screen time wat jullie halen.
Hoe laag staat het scherm bij jullie? en welke apps draai je dan.
Dan nog over het warm worden van de Lumia 950. Ik heb dit zelf ook 1 keer meegemaakt en wat mij daar bij op viel was de immense batterij drain.
Nog een raar fenomeen dat ik had. Als de batterij 100% geladen was en vervolgens de mobiel uit zette en weer opstart er gewoon een kleine 10% van mijn batterij weg was.
Ik vraag mij af waarom het verschil zo graag is bij div. gebruikers.
Windows Phone zou voor iedereen simpel te gebruiken moeten zijn en niet onnodige en onlogische instellingen in het menu om enigzins een redelijke dag met de batterij door te kunnen komen.

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13:26
Voor de liefhebbers, HERE is terug op W10M:

http://wmpoweruser.com/here-apps-now-back-in-windows-store/

Let op, de oude staan ook nog in de store, en die kan je niet downloaden. Selecteer HERE Europe, dan krijg je 6 apps, de bovenste 3 doen het wel.

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-11 13:58
Ik las net dat HERE maps en navigatie weer beschikbaar is. Als nieuwe Windows Mobile gebruiker (kom van iOS) zijn mijn verwachtingen hoog; ik las ontzettend veel berichten dat dit echt de allerbeste app op WP was:) Ga hem vandaag installeren, morgen testen in de auto, ben benieuwd!

Overigens, voor de andere nieuwe gebruikers; als je erop zoekt in de store staat er dat hij niet compatible is. Als je vervolgens zoekt naar de apps van HERE Europe B.V. (dus op de naam van de ontwikkelaar drukt) vindt hij alle apps twee keer. Een van de twee doet het, de andere niet.

• Djerro123
ardvark99 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 12:32:
Voor de liefhebbers, HERE is terug op W10M:

Let op, de oude staan ook nog in de store, en die kan je niet downloaden. Selecteer HERE Europe, dan krijg je 6 apps, de bovenste 3 doen het wel.
Je was me net voor ;)

• ardvark99
offtopic, dus weg

[ Voor 85% gewijzigd door PaT op 22-01-2016 23:19 ]

• Narathan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-11 13:46
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 12:02:
Voorkant is altijd extra te beschermen mocht daar behoefte aan zijn met een "Tempered glass screen protector" (ook beschikbaar in 2,5 versie ) is een grote meerwaarde t.o.v. van een plastic velletje.
Vraagje over die screen protector, zou je mij kunnen vertellen welke jij gebruikt (of iemand anders die een tempered screen protector gebruikt)? Ik overweeg dit toestel aan te schaffen maar ik lees her en der dat het scherm afloopt (2,5d) terwijl andere bronnen weer beweren dat dit enkel bij de XL het geval is, waardoor deze protectors niet goed sluiten aan de zijkant/hoeken.

Ik heb mijn HTC M8 for Windows met deze protectors lang in leven weten te houden maar nu begint het beestje toch echt op te raken. Dus ik zou graag een tempered screen protector willen toepassen op de 950. :9

Dat is letterlijk de enigste drempel die mij weerhoud van het kopen. Die oranje case is echt prachtig _/-\o_

Misschien is een PM handiger omdat het anders offtopic gaat.

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-12 17:48
Hier ook iemand die toch niet echt te spreken is over de batterij tijd van een 950XL met .63. Nu spelen er altijd diverse factoren mee, maar met mijn huidige setup die ik toch redelijk karig vind, geen FB of twitter, wel Skype en Regenmeter om maar wat te noemen, vind ik de batterij best hard gaan.
Zeker in standby, 1 1/2 - 2% per uur verlies is niet zuinig.
En als we Edge gaan gebruiken, gaat het helemaal rap.
Valt nog een hoop te doen en winst te behalen voor dit toestel naar mijn mening.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-11 11:53
Rhodan schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 12:44:
Hier ook iemand die toch niet echt te spreken is over de batterij tijd van een 950XL met .63. Nu spelen er altijd diverse factoren mee, maar met mijn huidige setup die ik toch redelijk karig vind, geen FB of twitter, wel Skype en Regenmeter om maar wat te noemen, vind ik de batterij best hard gaan.
Zeker in standby, 1 1/2 - 2% per uur verlies is niet zuinig.
En als we Edge gaan gebruiken, gaat het helemaal rap.
Valt nog een hoop te doen en winst te behalen voor dit toestel naar mijn mening.
Eens. Het is niet slecht, maar ik ben er zeker niet van onder de indruk. Edge en Skype zijn de grootste vreters. Ik hoop echt dat ze batterijverbruik in Edge kunnen aanpakken.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zag net update van m'n reparatie, ding wordt dus naar Microsoft gestuurd om te maken, wordt dus nog wat langer wachten :/

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Narathan schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 12:37:
[...]

Vraagje over die screen protector, zou je mij kunnen vertellen welke jij gebruikt
nillkin :
http://nillkin.org/access...mclaren-talkman-rm-1106-h

jaja, zou accessoires zijn weet ik _/-\o_

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2016 13:48 ]

• coenraad7
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-11 18:10
Ik was gisteravond bij Three Days Grace in Utrecht en het was awsome :D natuurlijk is dit dan een mooie gelegenheid om mijn Lumia 950 te testen

YouTube: Three Days Grace Tivoli Holland

Verwijderd

coenraad7 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 16:24:
Ik was gisteravond bij Three Days Grace in Utrecht en het was awsome :D natuurlijk is dit dan een mooie gelegenheid om mijn Lumia 950 te testen

YouTube: Three Days Grace Tivoli Holland
Cool man het geluid is super.

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-11 16:38
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:19:
vandaag update ontvangen van Netflix, dus wellicht is je probleem nu opgelost.
Hier werkt hij in ieder geval.
Ik zie nog geen update voor netflix. Op mijn surface pro 2 heb ik wel de update gezien vandaag (win10) maar voor de 950xl nog niet dus... Intussen nog steeds geen werkende netflix app...

• peterh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10 22:38
Even een vraag: waarom wil iedereen zo graag Here Drive gebruiken i.p.v. de ingebouwde 'Kaarten' app?
Mijn ervaring is dat de visuele aanwijzingen van 'Kaarten' veel beter zijn dan die van Here.
Rijbaanhulp, volgende aanwijzingen, alternatieve routes bij het plannen etc. etc.

(Ben gewoon nieuwsgierig)

Mitracom Odysseus MM57UP - 1680x1050 - T7200 - 80GB@5400 rpm - GeForce Go 7950GTX 512 VRam (based on Clevo M570U)

• PinokkioTV
Wat ik zelf erg fijn vind aan Here Drive is het syncen van mijn favoriete bestemmingen met alle devices. Het niet steeds de bestemming hoeven intikken als ik van telefoon wissel dus.

• Djerro123
peterh schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 20:27:
Even een vraag: waarom wil iedereen zo graag Here Drive gebruiken i.p.v. de ingebouwde 'Kaarten' app?
Mijn ervaring is dat de visuele aanwijzingen van 'Kaarten' veel beter zijn dan die van Here.
Rijbaanhulp, volgende aanwijzingen, alternatieve routes bij het plannen etc. etc.

(Ben gewoon nieuwsgierig)
Voor mij werkt de traffic gewoon voor geen meter eerlijk gezegd. Waar Here tijdens de spits 40 minuten aangaf (is realistisch) geeft Kaarten altijd de tijd weer die het duurt als het optimaal is.

Edit: Plus de a4 is up to date in Here, in kaarten nog niet:)

[ Voor 5% gewijzigd door Djerro123 op 22-01-2016 21:32 ]

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-11 22:22
Ik gebruik het beroepsmatig en leun heel erg op de duidelijke instellingen menu in combinatie met de vrij grote buttons.
Simpel en strak zonder al te veel toeters en bellen.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

glenner schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 19:16:
[...]
Ik zie nog geen update voor netflix. Op mijn surface pro 2 heb ik wel de update gezien vandaag (win10) maar voor de 950xl nog niet dus... Intussen nog steeds geen werkende netflix app...
Net voor het eerst geïnstalleerd, werkt direct probleemloos op mijn XL. Je gebruikt misschien een test build van W10? Edit: ja dus, glenner in "[W10M] Ervaringen met de Microsoft Lumia 950 en 950 XL" , andere testversie van W10 afwachten misschien of anders terug naar de laatste niet W10 test-versie als Netflix belangrijk voor je is?

[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 22-01-2016 22:32 ]

Testing, one, two ...

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-12 19:54

Swerfer

Hmm...

PinokkioTV schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 20:47:
Wat ik zelf erg fijn vind aan Here Drive is het syncen van mijn favoriete bestemmingen met alle devices. Het niet steeds de bestemming hoeven intikken als ik van telefoon wissel dus.
Dat vind ik met de kaarten app beter werken. Of je moet non-Windows devices hebben...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Djerro123
Swerfer schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 22:26:
[...]

Dat vind ik met de kaarten app beter werken. Of je moet non-Windows devices hebben...
Autofill... 'nough said ;)

Verwijderd

Ik ben al jaren een (voorheen Nokia) Windows Phone fan en was 2,5 jaar geleden dan ook superblij met de Lumia 1020. (Foto camera had het ook net begeven en heb nu 2,5 jaar soort van twee-in-één gehad)...Tot afgelopen zaterdag, foto gemaakt en scherm schiet op error, press any button etc.. maar mooi dat dat het enige is wat hij nu nog doet. Reset (soft, hard en via pc) werkt dus ook niet en zoiets valt altijd buiten de garantie en ik heb het toestel dan ook ongerepareerd teruggekregen, hetgeen mij meer dan spijt..

nu dus noodgedwongen op zoek naar nieuw toestel en twijfel tussen de 950 en de 950xl.
Vraagje:

Ik lees eigenlijk nergens vergelijkingen met de 1020; zijn er dingen die bij de 950 en 950xl beter/anders zijn dan bij de 1020? Of is het misschien geen gek idee om toch een (overjarige) 1020 op te zoeken?
Dank bij voorbaat.
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 23:57:
[knip]

Ik lees eigenlijk nergens vergelijkingen met de 1020; zijn er dingen die bij de 950 en 950xl beter/anders zijn dan bij de 1020?[knip]
Is dit artikel misschien wat voor jou?

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 23-01-2016 00:17 ]

Testing, one, two ...

• glenner
hardware-lover schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 21:58:
[...]

Net voor het eerst geïnstalleerd, werkt direct probleemloos op mijn XL. Je gebruikt misschien een test build van W10? Edit: ja dus, glenner in "[W10M] Ervaringen met de Microsoft Lumia 950 en 950 XL" , andere testversie van W10 afwachten misschien of anders terug naar de laatste niet W10 test-versie als Netflix belangrijk voor je is?
Ik wacht de volgende build wel af. Dingen als dit kan je verwachten met test builds als deze :-)
Voor de rest nog steeds geen spijt van dit toestel. Kom van de s6 edge plus dus de lat lag hoog. Batterij valt nog best mee, de edge plus deed niet veel langer na een intensieve werkdag, enkel de samsung browser was wel wat zuiniger. Edge is idd een batterij killer en bovendien een beetje trager dan de Samsung. Maar ik verwacht daar nog wel verbetering in.
Verder heb ik alle apps die ik nodig heb, en het aanbod groeit. De kwaliteit van die apps begint ook wel te verbeteren tov mijn lumia 930 tijd. Ik vind het heerlijk om dit OS langzaam maar zeker te zien ontwikkelen...nu maar hopen dat de universal app ontwikkeling op kruissnelheid komt.

Verwijderd

Hoi glenner heb je al eens een fabriek reset gedaan op de build 63 ? Heb zelf 2 keer reset moeten doen voordat netflix en andere apps gingen werken.

• glenner
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 09:40:
Hoi glenner heb je al eens een fabriek reset gedaan op de build 63 ? Heb zelf 2 keer reset moeten doen voordat netflix en andere apps gingen werken.
Ik had een fabrieksreset gedaan vlak nadat ik .63 had geïnstalleerd. Ik wacht wel tot de volgende build vooraleer ik nogeens een reset doe. Vooraleer alles weer ingesteld is en alle apps er weer opstaan, dat duurt toch altijd zeer lang...

Verwijderd

glenner schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 10:01:
[...]

Ik had een fabrieksreset gedaan vlak nadat ik .63 had geïnstalleerd. Ik wacht wel tot de volgende build vooraleer ik nogeens een reset doe. Vooraleer alles weer ingesteld is en alle apps er weer opstaan, dat duurt toch altijd zeer lang...
Oke toch nog 1 vraag dan.
Is jou lumia nu vrij van warmte ontwikkeling zoals bij opladen of als je een tijd zit te whattsappen of lang gebruik van edge enz..

• glenner
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 10:16:
[...]

Oke toch nog 1 vraag dan.
Is jou lumia nu vrij van warmte ontwikkeling zoals bij opladen of als je een tijd zit te whattsappen of lang gebruik van edge enz..
Bij browsen wordt hij matig warm. Ook bij opladen. Maar nooit oncomfortabel...bij andere taken zoals apps openen en gewoon wat spelen met het toestel wordt hij niet merkbaar warmer, toch zeker niet zoals bij het browsen

Verwijderd

Ook last van reboots, had er niet zoveel masr het lijkt erger te worden. Draai op .29, vind het een slechte zaak. Je komt er pas achter wanneer je op je telefoon kijkt, en ben dan niet bereikbaar. Ik vind dst MS dit snel moet oplossen..... Het blijft een telefoon en dat moet in ieder geval werken.....

Verwijderd

Edge is een K browser.... Erg traag, slurpt stroom.... En hangt vaak. Ik zou als MS me schamen zoiets op de markt te zetten.....

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-11 12:20
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 10:42:
Edge is een K browser.... Erg traag, slurpt stroom.... En hangt vaak. Ik zou als MS me schamen zoiets op de markt te zetten.....
En alle pagina's blijven open staan. Dus als je zoals ik die browser gebruikt samen met Twitter, dan heb je binnen no-time tientallen pagina's openstaan. Had IE onder WP8.1 nooit last van.

• PinokkioTV
Swerfer schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 22:26:
[...]

Dat is mooi. Dan ga ik het proberen :) Zou er een manier zijn om mijn hele lijst met favoriete bestemmingen te importeren?

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

PinokkioTV schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 11:28:
[...]

Dat is mooi. Dan ga ik het proberen :) Zou er een manier zijn om mijn hele lijst met favoriete bestemmingen te importeren?
Importeren gaat waarschijnlijk niet lukken. Wat ik vooral handiger vind met de kaarten app is dat je favorieten aan je Microsoft account wordt gekoppeld. Bij Here moet je eerst inloggen met je Here account. Ik had liever gehad dat here ook de favorieten van je Microsoft account kon gebruiken. En Bing maps op de website is helaas ook nog niet gekoppeld...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• PinokkioTV
Swerfer schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 11:50:
[...]

Importeren gaat waarschijnlijk niet lukken. Wat ik vooral handiger vind met de kaarten app is dat je favorieten aan je Microsoft account wordt gekoppeld. Bij Here moet je eerst inloggen met je Here account. Ik had liever gehad dat here ook de favorieten van je Microsoft account kon gebruiken. En Bing maps op de website is helaas ook nog niet gekoppeld...
Daar was ik al bang voor. Ik ga gewoon alles opnieuw intikken als ik er heen ga, dan kan ik in elk geval beginnen met vergelijken.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Op de desktop heb ik wel eens last van hangen, maar op mobiel heb ik echt nooit last van trage sites of hangen. Batterij slurpt het inderdaad wel redelijk. Maar al met al zou ik niet weten waar MS zich voor zou moeten schamen. Als ik in mijn omgeving kijk is het niet heel veel anders dan bij Android telefoons.

Overigens waar MS zich wel lichtelijk voor zou moeten schamen is dat er nog steeds geen animated SVG support is, dat CSS filters nog steeds niet correct werken en dat CSS animations enorm traag gaan. Die laatste verdenk ik de oorzaak te zijn van de batterij issues icm Edge. Op een site als Tweakers heb ik daar namelijk geen last van, maar er zijn best wel wat sites die menen dat je zonder animations niet cool bent op de mobiel.

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
Erg traag? Wat voor websites bezoek jij dan, ervaar eigenlijk geen traagheid of dat hij hangt. Dat hij veel ram vreet komt omdat je kan inschakelen dat hij in de background kan draaien. Zet je dat uit zorgt ervoor dat het verbruik afneemt :)

Mja, dit is niet echt iets dat met de l950 (Xl) te maken heeft eigenlijk.

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
Ik word zo langzamerhand steeds geirriteerder met mijn 950. Ooit is er een bug in mijn telefoon geslopen en ik krijg die er maar niet uit.

Het begon eigenlijk toen mijn wekker raar begon te doen en ik bijna 3x in 1 week te laat op mijn werk kwam hierdoor. De wekker ging wel af maar speelde het geluid niet af of werd verhinderd. Dat is inmiddels wel verholpen. Hoe geen idee ineens uit zichzelf , maaaaaar elke keer dat ik mijn telefoon unlock krijg ik een opeenvolging van een notificatie oid en dit gebeurd soms ook willekeurig als ik gewoon aan het appen/internetten ben etc.

Heb een harde reset uitgevoerd maar gelijk direct na de 1e normale reboot al dat irritante klote geluidje. Iedereen kijkt je ook raar aan omdat er voor je gehoor ook iets niet goed gaat.

Iemand nog tips of ideeen ?

Diagnose Specialist Ford

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Kzyto schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 16:34:
Ik word zo langzamerhand steeds geirriteerder met mijn 950. Ooit is er een bug in mijn telefoon geslopen en ik krijg die er maar niet uit.

Het begon eigenlijk toen mijn wekker raar begon te doen en ik bijna 3x in 1 week te laat op mijn werk kwam hierdoor. De wekker ging wel af maar speelde het geluid niet af of werd verhinderd. Dat is inmiddels wel verholpen. Hoe geen idee ineens uit zichzelf , maaaaaar elke keer dat ik mijn telefoon unlock krijg ik een opeenvolging van een notificatie oid en dit gebeurd soms ook willekeurig als ik gewoon aan het appen/internetten ben etc.

Heb een harde reset uitgevoerd maar gelijk direct na de 1e normale reboot al dat irritante klote geluidje. Iedereen kijkt je ook raar aan omdat er voor je gehoor ook iets niet goed gaat.

Iemand nog tips of ideeen ?
Ik had vorige week een wallet cover van Mozo op mijn L950XL geplaatst. Vanaf dat moment had ik regelmatig een notificatie geluid wat ik niet kende bij het unlocken van mijn telefoon.

Wat was het geval:

Elke keer dat ik mijn wallet case omsloeg, kwam een bankpas en ov kaart tegen de achterkant van mijn telefoon. Laat nou net NFC dan de chips gaan detecteren en een notificatie toon geven (heel irritant geluid trouwens). NFC uitgezet en geen problemen meer.

Misschien heb jij zo'n zelfde geval?

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
vali schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 14:42:
[...]

Erg traag? Wat voor websites bezoek jij dan, ervaar eigenlijk geen traagheid of dat hij hangt. Dat hij veel ram vreet komt omdat je kan inschakelen dat hij in de background kan draaien. Zet je dat uit zorgt ervoor dat het verbruik afneemt :)

Hahahahahahaha

Wat een onzin vertel je nu!!!
Edge is echt de slechtste mobile browser wanneer je de vergelijking aangaat met safari en chrome.
VERUIT!

Vandaag nog problemen met het laden van websites met 4G in Amsterdam. En kom niet met die onzin vragen aan diegene die daadwerkelijk wel problemen ervaren om zogenaamd het ecosysteem van MS te verdedigen. nos.nl, nu.nl nrc.nl.... Edge zit gewoon vol met bugs man... een paar dagen geleden nog complete websites die wit of zwart worden. Wanneer je langer dan een uur bezig bent met Edge is je batterij bijna leeg en de telefoon gloeiend heet..

Ik had mij voorgenomen niet zomaar te klagen hier, maar als ik weer dit soort onzin lees voel ik mij echt even geroepen om duidelijk te maken dat het gewoonweg... ellende is.
Het is niet voor niets dat MS de rollout van win10m WEER heeft uitgesteld.

Laat het duidelijk zijn voor MS wanneer personeel hier meeleest dat er fcking veel problemen zijn in plaats van alles maar goed te praten.

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
Swerfer schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 16:38:
[...]

Ik had vorige week een wallet cover van Mozo op mijn L950XL geplaatst. Vanaf dat moment had ik regelmatig een notificatie geluid wat ik niet kende bij het unlocken van mijn telefoon.

Wat was het geval:

Elke keer dat ik mijn wallet case omsloeg, kwam een bankpas en ov kaart tegen de achterkant van mijn telefoon. Laat nou net NFC dan de chips gaan detecteren en een notificatie toon geven (heel irritant geluid trouwens). NFC uitgezet en geen problemen meer.

Misschien heb jij zo'n zelfde geval?
Wtf hahaha je hebt gelijk ! Man man om gek van te worden was het... ik gebruik nooit NFC overigens dus lekker uit die zooi. Wow man thanks ! held !

Diagnose Specialist Ford

• MrLeeeet
  • Laatst online: 02-12 23:04
Helemaal mee eens hoor met bovenstaand verhaal. Ik hoop dat MS zijn zaakjes binnenkort op orde krijgt, want momenteel is het behoorlijk dramatisch in vergelijking met iOS en Android. Niet alleen qua applicaties, maar ook het OS in het algemeen. Ik word te vaak geconfronteerd met spontane reboots, belabberde apps en vage bugs.

Erg jammer dit.

• Amadeus1966
Klagen mag, zolang het maar niet op de man gespeeld wordt.
Edge is idd nog steeds work in progress
Maar je kan het niet vergelijken met een browser die op een geheel ander platform draait.
In die zin is edge stukken beter dan safari of chrome, want die twee heb ik nog geen enkele pagina kunnen openen op mijn windowstoestel.
Een beter vergelijk zou zijn geweest als chrome/safari wel zouden draaien op windows en dat doe ze niet dus imo is zowel chrome als safari eh....ruk.

Daarnaast is het gehele windows 10 zelf ook nog steeds work in progres.
En daar geef ik de klagers wel gelijk aan, windows 10 is net even te vroeg gepushed.
Later had in dit geval misschien wel beter geweest of de 950 eerst uitbrengen op 8.1
Win 10 is zeker nog niet af, en had ook nog niet naar de consument gemoeten.

[ Voor 25% gewijzigd door Amadeus1966 op 23-01-2016 18:14 ]

Verwijderd

on99 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 17:54:
[...]

Hahahahahahaha

Edge is echt de slechtste mobile browser wanneer je de vergelijking aangaat met safari en chrome.
VERUIT!

Vandaag nog problemen met het laden van websites met 4G in Amsterdam. En kom niet met die onzin vragen aan diegene die daadwerkelijk wel problemen ervaren om zogenaamd het ecosysteem van MS te verdedigen. nos.nl, nu.nl nrc.nl.... Edge zit gewoon vol met bugs man... een paar dagen geleden nog complete websites die wit of zwart worden. Wanneer je langer dan een uur bezig bent met Edge is je batterij bijna leeg en de telefoon gloeiend heet..

Ik had mij voorgenomen niet zomaar te klagen hier, maar als ik weer dit soort onzin lees voel ik mij echt even geroepen om duidelijk te maken dat het gewoonweg... ellende is.

Laat het duidelijk zijn voor MS wanneer personeel hier meeleest dat er fcking veel problemen zijn in plaats van alles maar goed te praten.
Heb zelf contact gehad met Microsoft over het geweldige accu verbruik van Lumia 950 XL.
Enige wat zij doen is je doorverwijzen naar een webpagina waar ze uit leggen hoe je mobiel zuiniger met de accu om kan gaan.
Voor de rest doen ze niks!
Ze hebben het probleem gewoon niet in de hand.

Ik deel jou mening ook dat de rollout van WM10 naar andere toestellen hier ook mee te maken heeft.

Verder ben ik er 100% van overtuigd dat ota updaten problemen geeft, De installatie gaat vaak niet vlekkeloos Dit merk je aan bijvoorbeeld sterk oplopen van de temperatuur van de mobiel na de update.
De processor staat als een gek te horren. Dit gaat pas weer voorbij nadat je een fabriek reset gegeven hebt en soms moet je dit twee keer doen voordat de mobiel weer normaal werkt.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 18:14:
[...]

Verder ben ik er 100% van overtuigd dat ota updaten problemen geeft, De installatie gaat vaak niet vlekkeloos Dit merk je aan bijvoorbeeld sterk oplopen van de temperatuur van de mobiel na de update.
De processor staat als een gek te horren. Dit gaat pas weer voorbij nadat je een fabriek reset gegeven hebt en soms moet je dit twee keer doen voordat de mobiel weer normaal werkt.
Ik heb al meerdere ota updates gedraaid (.0 naar .29 naar .36 naar .63) en nooit een probleem gehad. Ook nooit een fabriek reset gedaan. Dat de telefoon warm wordt komt doordat de processor relatief veel werk moet verrichten bij een dergelijke installatie. Als een processor werk verricht wordt hij warm. Dat gebeurt overal, in iPhones en in Android toestellen en in laptops en in desktops. Het is dikke onzin om aan een beetje hogere temperatuur zo'n zware conclusie te verbinden.

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Kzyto schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 18:05:
[...]

Wtf hahaha je hebt gelijk ! Man man om gek van te worden was het... ik gebruik nooit NFC overigens dus lekker uit die zooi. Wow man thanks ! held !
Duurde ook even voordat ik het door had |:( Ach ja, het is in ieder geval opgelost, of ik moet NFC gaan gebruiken 8)

Verwijderd

Esumontere schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 18:27:
[...]

Ik heb al meerdere ota updates gedraaid (.0 naar .29 naar .36 naar .63) en nooit een probleem gehad. Ook nooit een fabriek reset gedaan. Dat de telefoon warm wordt komt doordat de processor relatief veel werk moet verrichten bij een dergelijke installatie. Als een processor werk verricht wordt hij warm. Dat gebeurt overal, in iPhones en in Android toestellen en in laptops en in desktops. Het is dikke onzin om aan een beetje hogere temperatuur zo'n zware conclusie te verbinden.
Jij hebt toch ook een 950 en geen 950 XL?
En mooi dat jij geen problemen hebt verder met jou gewone 950 ik hoop dat dit ook zo blijft voor je.
Toch zijn er een hoop mensen met een 950 XL die wel problemen hebben hoe verklaar je dat dan.
En die worden niet warm maar heet. Na een harde reset is dit vaak over,.
Als ik de mobiel herstel via de recovery tool heb ik hier totaal geen last van. Daarom trek ik hier mijn conclusie uit.
Waarom meld ik dit? In de hoop dat de piepesnijders van microsoft hier meelezen en hier eens na kijken.

• Amadeus1966
Die piepesnijders hebben juist daarvoor hun insiders programma ontwikkeld.

• vali
  • Laatst online: 08-11 11:37
[...]

Hahahahahahaha

VERUIT!

Had ook neer kunnen zetten dat je volkomen gelijk heb en dat ik exact dezelfde problemen ervaar, maar dat is niet het geval.

Ieder ervaart andere problemen met hun toestel. Dat jij het ecosysteem erbij haalt snap ik niet helemaal we hadden het toch hier over edge?

Dat ze de update uitstellen is in mijn ogen alleen maar goed. Ze hadden het ook het als Apple bij iedere grote release kunnen uitrollen, maar dan mogen de gebruikers met een oudere type Iphone en Ipad weer een update wachten voordat hun toestel weer normaal presteert.

Dat er problemen zijn met de lumia 950(xl) is zeker aanwezig alleen heeft niet iedereen er last van. Mijn neef heeft bv nergens last van met zijn lumia 950, maar zijn collega's hebben non stop last van battery drains en reboots.

• ardvark99
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 19:03:
[...]

Jij hebt toch ook een 950 en geen 950 XL?
En mooi dat jij geen problemen hebt verder met jou gewone 950 ik hoop dat dit ook zo blijft voor je.
Toch zijn er een hoop mensen met een 950 XL die wel problemen hebben hoe verklaar je dat dan.
En die worden niet warm maar heet. Na een harde reset is dit vaak over,.
Als ik de mobiel herstel via de recovery tool heb ik hier totaal geen last van. Daarom trek ik hier mijn conclusie uit.
Waarom meld ik dit? In de hoop dat de piepesnijders van microsoft hier meelezen en hier eens na kijken.
Ik heb ook een L950XL maar heb geen problemen met hitte. Ik ben ook van .0 naar .29, de firmware, en dan naar .36 naar .63 gegaan. Ik gebruik mijn telefoon zeer intensief, en voor mijn werk bel ik er ook veel mee. De telefoon wordt bij mij alleen warm bij het opladen, en wanneer mijn zoontje er spelletjes op speelt. Vanmiddag heeft hij ruim een half uur op gespeeld, zelf nog veel gedaan op de telefoon, en de batterij is nu nog boven de 40%.

Op zich heb ik er weinig grote problemen mee, in het begin deed mijn wekker het niet, maar na 2 weken ineens geen problemen meer (had geen update meer gedaan. Edge wil wel eens de telefoon laten crashen, 2-3 meegemaakt, en vooral met Youtube. En gisteren wou ik mijn bluetooth headset van Nokia afmelden door de bluetooth uit te schakelen, en toen bleef ie ineens hangen, met een reboot tot gevolg. De vierde keer bijelkaar dus sinds halverwege december.
Dit moet natuurlijk niet kunnen, helaas is W10M nog in ontwikkeling, en is het eigenlijk een slechte zaak dat we hiermee zitten te kijken, maar verder ben ik dik tevreden met mijn telefoon. Microsoft kennende worden de problemen wel opgelost, alleen voel ik mij nu net een proefkonijn met een duur toestel.
Ik kom van Andriod af, maar ondanks de kleine problemen wil ik echt niet meer terug, en ben ik benieuwd naar de volgende build.

Ha, komende week weer een update???

http://www.windowscentral...058671-update-due-tuesday

[ Voor 3% gewijzigd door ardvark99 op 23-01-2016 20:32 ]

• Caelorum
[...]
Hahahahahahaha

Wat een onzin vertel je nu!!![...]
Als je serieus genomen wilt worden moet je niet iemands ervaring als onzin afdoen. Wat maakt jouw ervaring correcter dan de zijne?

Zoals ik hier al vaker aanhaal heb ik met mijn lumia 950xl geen enkele problemen. Ook niet op OS niveau. De "problemen" die ik heb met Edge is de feature set en waf problemen met rendering waardoor die op sommige sites veel verbruikt. Op tweakers waar ik de meeste tijd doorbreng overigens niet.

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-12 09:25

Magure

Bla....

Mhmm, heb .63 , draait redelijk stabiel, afgezien van af en toe battery drop. Maar zonet 10 minuten geleden hoor ik opeens bzzz op de bank naast me, reboot... Alleen bleef hij in een soort loop, na 5 reboots start hij eindelijk weer op. Kennis van mij heeft een .29 en rebootte op praktisch zelfde moment.... Complot theorie :)

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
Caelorum schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 21:23:
[...]

Als je serieus genomen wilt worden moet je niet iemands ervaring als onzin afdoen. Wat maakt jouw ervaring correcter dan de zijne?

Zoals ik hier al vaker aanhaal heb ik met mijn lumia 950xl geen enkele problemen. Ook niet op OS niveau. De "problemen" die ik heb met Edge is de feature set en waf problemen met rendering waardoor die op sommige sites veel verbruikt. Op tweakers waar ik de meeste tijd doorbreng overigens niet.
Of ik serieus genomen wil worden? Ja,maar niet door iedereen.

Daarnaast zijn ervaringen niet correct of incorrect tenzij iemand onwaarheden verkondigt.
(En al helemaal niet "correcter"... maar dat terzijde.)

Het moge het duidelijk zijn dat ik hier reageer op een post waarin de problematische ervaringen van een ander, in dit geval met Edge, wordt afgedaan alsof het niets is. Wat hebben anderen eraan als jouw toestel zo perfect is en nooit problemen heeft? He-le-maal niets! Zeg dan gewoon niets. Dat hij wellicht probeert te helpen met het voorstellen om achtergrond data uit te zetten doet verder niets af aan het feit dat Edge een batterijslurper is.
Erg traag? Wat voor websites bezoek jij dan, ervaar eigenlijk geen traagheid of dat hij hangt.
Dit is nog geen onzin, kan een normale vraag zijn maar de zinsopbouw doet meer vermoeden dat de problemen door de gebruiker zelf zijn veroorzaakt. Het is net alsof je contact hebt met een nutteloze helpdesk.

Zeg dan gewoon helemaal niks.
Dat hij veel ram vreet komt omdat je kan inschakelen dat hij in de background kan draaien. Zet je dat uit zorgt ervoor dat het verbruik afneemt :)
Wat een onzin en gaat compleet voorbij aan het probleem dat Edge totaal niet zuinig is.
Dit heeft wel degelijk veel met de 950(xl) te maken omdat de gebruikerservaring er zwaar onder lijdt.

• Caelorum
Background uitzetten voor edge scheelt overigens wel veel in batterijverbruik. Dat is eigenlijk met windows phone en browsers altijd geweest. Afgezien van dat hij de verkeerde termen gebruikt is het wel een zinnige bijdrage.

Overigens heeft ook niemand iets aan iemand die een product (edge hier) afdoet als compleet waardeloos, terwijl het voor heel veel mensen wel goed werkt. Dat is net zo vervelend als iemand die heg product ala geweldig neerzet terwijl sommigen serieuze problemen ervaren.

Verwijderd

Hoe kan ik background uitzetten voor edge?
Caelorum schreef op zondag 24 januari 2016 @ 01:52:
Background uitzetten voor edge scheelt overigens wel veel in batterijverbruik. Dat is eigenlijk met windows phone en browsers altijd geweest. Afgezien van dat hij de verkeerde termen gebruikt is het wel een zinnige bijdrage.

Overigens heeft ook niemand iets aan iemand die een product (edge hier) afdoet als compleet waardeloos, terwijl het voor heel veel mensen wel goed werkt. Dat is net zo vervelend als iemand die heg product ala geweldig neerzet terwijl sommigen serieuze problemen ervaren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2016 @ 07:49:
Hoe kan ik background uitzetten voor edge?

[...]
Zoek bij instellingen op achtergrond-app

En de rest zichzelf

• glenner
Ik heb ondertussen een ander probleem ontdekt, wat erger is dan netflix die niet opstart. Ik blijk een zeer trage 4g verbinding te hebben. Heb het al op verschillende locaties getest, maar ik kom niet boven 2mbit uit en de upload is helemaal een drama. Het bereik is uitstekend en heb zelfs meestal 4g+ maar de snelheid is niet goed. Met mijn android had ik speedtests tot 103mbit met dezelfde simkaart. Ik zit bij proximus in belgie, de apn settings zijn helemaal correct. 3g is trouwens geen probleem, dat lijken normale snelheden, maar vanaf ik op 4g schakel is het een drama. Ik heb dan toch maar een fabrieksreset gedaan op insider.63 maar dat hielp niets. Dan maar een recovery gedaan via de tool en zo geindigd bij .29 officieel maar helaas het probleem blijft. Morgen maar eens contact opnemen met proximus, mss kunnen zij iets doen? Nog iemand bij proximus hier die eens kan testen?

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:16
Sinds kort valt het me op dat de klok opeens een uur achter staat in het Glance scherm maar ook in de notificatiebalk. Tijd, datum en tijdszone staan op automatisch.Tot nu toe 2 keer meegemaakt met update 10.0.10586.63. Zijn er ook anderen die dit opgemerkt hebben vond er niks over terug met de zoekfunctie in dit topic?

Verwijderd

Ah, bedankt.
Ben benieuwd of mijn accu nu langer meegaat.
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2016 @ 09:28:
[...]

En de rest zichzelf

• patje01
  • Laatst online: 02-12 18:18
Heeft iemand toevallig nog een tip voor een goede mail client op de 950XL. Ik gebruik nu outlook, maar er zijn maar weinig mails die normaal schalen. Ik krijg bij de meeste mails een smalle dunne balk in het midden van het scherm te zien :? , terwijl dit op mijn Galaxy s5 niet zo was.

ps. bedankt voor de tip om edge op de achtergrond uit te zetten. Direct even geregeld :)

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Dit is de 5 keer in 2 uur dat me telefoon vast loopt terwijl hij gewoon in stanby staat.... rest van de afgelopen weken niks nu opeens achter elkaar.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2016 @ 09:28:
[...]

En de rest zichzelf
Ikke zoeken en zoeken... want dat wil ik ook wel uit zetten... maar Edge komt niet in de uitgebreide lijst voor.... (?)
Merendeel staat overigens bij mij al uit..;)

Verwijderd

peerke63nl schreef op maandag 25 januari 2016 @ 02:56:
[...]

Ikke zoeken en zoeken... want dat wil ik ook wel uit zetten... maar Edge komt niet in de uitgebreide lijst voor.... (?)
Merendeel staat overigens bij mij al uit..;)
Microsoft edge ☺

• andrik1
patje01 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 20:18:
Heeft iemand toevallig nog een tip voor een goede mail client op de 950XL. Ik gebruik nu outlook, maar er zijn maar weinig mails die normaal schalen. Ik krijg bij de meeste mails een smalle dunne balk in het midden van het scherm te zien :? , terwijl dit op mijn Galaxy s5 niet zo was.

ps. bedankt voor de tip om edge op de achtergrond uit te zetten. Direct even geregeld :)
Heb je toevallig ook een probleem met plaatjes die niet getoond worden in je mails?
Zo ja dan rest je volgens mij niet meer dan een hard-reset. Heb ik zelf ook moeten doen. Daarna schaalde mails goed en werden ook alle afbeeldingen getoond.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Vorige week had ik problemen dat de live tile van de agenda mijn afspraken niet meer liet zien. Als een van de mogelijke oplossingen had ik toen van alle geinstalleerde apps de achtergrond taak weer op AAN gezet als deze op UIT stonden, dus ook van Edge om te kijken of het agenda probleem daar mee opgelost kon worden.

Nu ik de reacties hier lees mbt Edge, achtergrond taken etc etc. moet ik concluderen dat het aan hebben staan van ALLE achtergrond taken van de apps die dat ondersteunen totaal GEEN, ik herhaal GEEN !!! invloed heeft gehad op het accu verbruik.

Zaterdagmiddag/avond een feestje gehad en natuurlijk ook wat op de 950xl wat dingen gedaan zoals foto's en filmpjes maken en laten zien. Accu verbruik was normaal bij mij en kon echt niet zien dat ALLE achtergrond taken op AAN stonden.

Ik vind het namelijk nogal vreemd om van diverse apps de achtergrond taak op UIT te zetten om accu te bespraken. Op mijn iPhone 5s met laatste iOS versie heb ik daar namelijk nooit iets aan veranderd en ging mijn accu ook prima mee. En ja die optie zit wel in iOS om per app de achtergrond gegevens op UIT te zetten.

XBL: MRE Inc

• patje01
andrik1 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 09:03:
[...]

Heb je toevallig ook een probleem met plaatjes die niet getoond worden in je mails?
Zo ja dan rest je volgens mij niet meer dan een hard-reset. Heb ik zelf ook moeten doen. Daarna schaalde mails goed en werden ook alle afbeeldingen getoond.
In het toestel heb ik ingesteld dat plaatjes altijd weergegeven moeten worden in de mail, maar dat doet ie vaak niet. Een harde reset is terug naar fabrieksintellingen zetten? Levert wel weer veel werk op om het toestel opnieuw in te stellen (accounts, apps, enz.) of lijkt dit maar zo.

• andrik1
patje01 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 09:45:
[...]

In het toestel heb ik ingesteld dat plaatjes altijd weergegeven moeten worden in de mail, maar dat doet ie vaak niet. Een harde reset is terug naar fabrieksintellingen zetten? Levert wel weer veel werk op om het toestel opnieuw in te stellen (accounts, apps, enz.) of lijkt dit maar zo.
Ja die fout hebben velen gehad en is alleen op te lossen (voor zover ik weet) door een harde reset.
Dat betekent i.d.d. terug naar de fabrieksinstellingen. Als je echter een backup hebt gemaakt van je telefoon, kan je bij het opnieuw inrichten van je telefoon aangeven dat je de backup wilt terugzetten. Dat scheelt je i.e.g. iets aan herinrichten (hoewel je nog steeds je apps moet downloaden, tiles maken, etc). Het heeft mij een uur aan werk gekost om alles, zonder backup, weer in orde te maken...redelijk irritant, maar hoeft gelukkig maar één keer. Bij mij was het probleem daarna opgelost.

Je kan eventueel nog proberen om een soft-reset te doen, maar ik geloof niet dat dat iets uithaalt.

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-12 11:24
Sinds december had ik een probleem met mijn Lumia 950 XL. Wanneer ik video's maakte met mijn Lumia 950 XL hakkelde het beeld heel erg. Eerst dacht ik dat de SD kaart het probleem veroorzaakte. Ik had namelijk ingesteld dat de Lumia video's op de SD kaart moet opslaan. Het gaat om een Sandisk 64 GB kaartje.

pricewatch: Sandisk Ultra microSDXC 64GB

Nadat ik bij Instellingen --> Opslag had ingesteld dat video's op het telefoongeheugen moesten worden opgeslagen hoopte ik dat het probleem verholpen was. Dit was echter niet het geval. Na een dubbele check kwam ik er achter dat het apparaat nog steeds de geschoten video's op de SD kaart opsloeg. Nu blijkt dat 'video's' onder 'Afbeeldingen' vallen binnen Instellingen --> Opslag. Wanneer men over Video's spreekt in het Opslagmenu dan gaat het om video's die worden gedownload. Nadat ik de instellingen wederom had verandert zie ik dat mijn Lumia nu wel de gemaakte video's op het telefoongeheugen plaatst en deze ook niet meer hakkelen.

Dus mocht iemand dit probleem ooit tegenkomen dan weten jullie de oplossing :)

Slaan anderen de video's/foto's wel op de SD kaart op? En ervaren jullie dezelfde problemen? Zo niet, welke SD kaart gebruiken jullie dan? :)

• Caelorum
MRE-Inc schreef op maandag 25 januari 2016 @ 09:36:
[...]
Nu ik de reacties hier lees mbt Edge, achtergrond taken etc etc. moet ik concluderen dat het aan hebben staan van ALLE achtergrond taken van de apps die dat ondersteunen totaal GEEN, ik herhaal GEEN !!! invloed heeft gehad op het accu verbruik.[...]
Interessant, want ik merk namelijk wel verschil als ik die van Edge op uit zet. Moet ik wel zeggen dat ik de tabbladen praktisch nooit afsluit. Ze staan mij niet in de weg. Dus wellicht dat dat er nog mee te maken heeft.
Overigens zijn er wel degelijk apps die belachelijk veel doen in de achtergrond. Geen idee wat ze proberen te doen, maar wellicht bitcoins minen ofzo :P
Overigens is de impact natuurlijk nogal afhankelijk van hoeveel je zelf de telefoon nog gebruikt. Een app kan maximaal 30s per 15min actief zijn om wat dingen te doen. Dus tja..

[ Voor 21% gewijzigd door Caelorum op 25-01-2016 11:32 ]

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Tabbladen sluit ik ook niet af. Soms wel 20 van die tabbladen open staan dankzij de standaard twitter client.

Merk het ook op de 930 van mijn vriendin die de laatste build heeft. Mijn vriendin heb ik met opzet niet ingelicht over achtergrond taken etc etc. Toen ik laatst keek, stonden er gewoon echt iets van 60 tabbladen open. Toen ik vroeg hoe ze het accu verbruik vond, kreeg ik een wazige blik van: Waar heb je het over ? Met andere woorden, zolang zij na haar werk niet thuis komt met een lege Lumia 930, valt het accu verbruik wel mee op haar toestel ondanks alle Edge tabbladen die open staan.

Eens dat er toch wel wat dingen op de achtergrond proberen te doen, maar W10M is toch ook zo ingesteld dat wanneer apps naar de achtergrond gaan, dat ze dan toch in een soort van sleep mode gaan ? Het fijne weet ik er niet van, maar zoiets stond me bij.

XBL: MRE Inc

• patje01
andrik1 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 09:53:
[...]

Ja die fout hebben velen gehad en is alleen op te lossen (voor zover ik weet) door een harde reset.
Dat betekent i.d.d. terug naar de fabrieksinstellingen. Als je echter een backup hebt gemaakt van je telefoon, kan je bij het opnieuw inrichten van je telefoon aangeven dat je de backup wilt terugzetten. Dat scheelt je i.e.g. iets aan herinrichten (hoewel je nog steeds je apps moet downloaden, tiles maken, etc). Het heeft mij een uur aan werk gekost om alles, zonder backup, weer in orde te maken...redelijk irritant, maar hoeft gelukkig maar één keer. Bij mij was het probleem daarna opgelost.

Je kan eventueel nog proberen om een soft-reset te doen, maar ik geloof niet dat dat iets uithaalt.
Ahh, bedankt! Nou dan moet ik er maar even voor gaan zitten dan en toch een harde reset uitvoeren, want dit is het ook niet.

• andrik1
patje01 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:11:
[...]

Ahh, bedankt! Nou dan moet ik er maar even voor gaan zitten dan en toch een harde reset uitvoeren, want dit is het ook niet.
Nog een kanttekening...er zijn ook berichten van mensen die een hardreset gedaan hebben en vervolgens de backup hebben teruggezet, waarbij het probleem NIET opgelost was. Volgens mij maak je de meeste kans door echt met een schone lei te beginnen..dus hard rest en volledig nieuw handmatig inrichten.
maar goed je kan ook de back up gebruiken en dan meteen ff mail checken of dat goed gaat.

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:25
Pffft ik word helemaal gek van Coolblue. 3 weken geleden weggebracht omdat ik m had laten vallen en er een scheur in m'n scherm zat. Zeiden ze dat ik m binnen 2 weken terug zou hebben. Na 2 weken mailtje: ja het duurt iets langer je krijgt hem volgende week terug. Afgelopen zaterdag neem ik contact op: Ja we gaan het navragen uiterlijk maandag hoor je van ons.

Krijg ik vandaag bericht: We hebben analyse gedaan en het scherm is stuk (joh). Dit valt niet zonder garantie wil je even goedkeuring geven voor reparatie...oftewel ze zijn nog niet eens begonnen met de reparatie!

Maar even contact met ze opnemen

• patje01
andrik1 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:18:
[...]

Nog een kanttekening...er zijn ook berichten van mensen die een hardreset gedaan hebben en vervolgens de backup hebben teruggezet, waarbij het probleem NIET opgelost was. Volgens mij maak je de meeste kans door echt met een schone lei te beginnen..dus hard rest en volledig nieuw handmatig inrichten.
maar goed je kan ook de back up gebruiken en dan meteen ff mail checken of dat goed gaat.
Heb je ook enig idee of je gemakkelijk Whatsapp- en SMS-berichten weer terug krijgt of ben ik die nu definitief kwijt. Of moet/kan ik daar nog een speciale actie op ondernemen om deze te behouden. Dat zijn toch wel zaken waar ik enigszins aan gehecht ben. Verder maakt het me niet zo heel veel uit.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:38
Martijndoes schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:19:
Pffft ik word helemaal gek van Coolblue. 3 weken geleden weggebracht omdat ik m had laten vallen en er een scheur in m'n scherm zat. Zeiden ze dat ik m binnen 2 weken terug zou hebben. Na 2 weken mailtje: ja het duurt iets langer je krijgt hem volgende week terug. Afgelopen zaterdag neem ik contact op: Ja we gaan het navragen uiterlijk maandag hoor je van ons.

Krijg ik vandaag bericht: We hebben analyse gedaan en het scherm is stuk (joh). Dit valt niet zonder garantie wil je even goedkeuring geven voor reparatie...oftewel ze zijn nog niet eens begonnen met de reparatie!

Maar even contact met ze opnemen
Jammer dat het zo lang duurt, maaareh. Je hebt hem laten vallen en verwacht dat het vervolgens onder de garantie valt? Wait what?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:25
Nee hoor dat verwacht ik helemaal niet. Gaat me erom dat t zo belachelijk lang duurt.

Maar ze stellen inmiddels voor dat ik een tweedekans toestel krijg. Lijkt me een goed voorstel.

• andrik1
patje01 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:29:
[...]

Heb je ook enig idee of je gemakkelijk Whatsapp- en SMS-berichten weer terug krijgt of ben ik die nu definitief kwijt. Of moet/kan ik daar nog een speciale actie op ondernemen om deze te behouden. Dat zijn toch wel zaken waar ik enigszins aan gehecht ben. Verder maakt het me niet zo heel veel uit.
Bij een schone install, dus zonder back up, ben je het kwijt. Maar volgens mij staat de boel in mapjes op je telefoon dus:
- of je maakt daar ff een backup van (weet niet of dat voldoende is)
- of je zet dus bij nieuwe installatie een back up van je phone terug, dan heb je volgens mij wel al je berichten.
Beste is alle twee te doen.

• patje01
In dat geval doe ik alle twee maar even ;)

• Caelorum
MRE-Inc schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:45:
[...]
Eens dat er toch wel wat dingen op de achtergrond proberen te doen, maar W10M is toch ook zo ingesteld dat wanneer apps naar de achtergrond gaan, dat ze dan toch in een soort van sleep mode gaan ? Het fijne weet ik er niet van, maar zoiets stond me bij.
Ja, maar om dus apps alsnog de mogelijkheid te geven dingen op de achtergrond te doen bestaan er background tasks. Daarmee hebben apps tot 30s per 15 min. de tijd om dingen te doen. Er zijn verder nog wat uitzonderingen, zoals muziek-apps en navigatie-apps, maar het punt is dat het tombstonen van een app niet per se hoeft te betekenen dat alle apps helemaal niets doen. Daarom ook dat die setting er is. Anders hadden ze dat net zo goed uit het OS kunnen laten ;)

Verwijderd

patje01 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:29:
[...]

Als je een SD kaart wordt er ook een Whatsapp backup de SD kaart gezet. Die kan je op de nieuwe phone simpelweg kopieren. Als je dan Whatsapp voor het eerst op het nieuwe toestel start, zal Whatsapp vragen of je die backup wil terugzetten.

• patje01
Ah, dat is top. Ik ben nu thuis en heb het toestel even aan mijn computer aangesloten. Best apart dat wanneer ik de usb-kabel aan een usb-3 poort aansluit, ik totaal geen reactie krijg en op een "ouderwetse" usb-2 port wel. Ik kan helemaal geen map van Whatsapp op het toestel vinden, sterker nog, ik zie alleen de mappen Documents, Downloads, Music, Pictures, Ringtones en Videos. Wanneer ik verborgen bestanden ook laat zien, dan komt daar slechts Recent bij. De Whatapp backup staat al op de geheugenkaart. Hoe het nu zit met SMS kan ik niet zien, maar het lijkt erop dat die in de cloud backup zijn opgenomen.

Ik ga het toestel dus maar resetten en afwachten wat er nog terug komt O-)

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Begrijpelijk... maar die staat er bij mij niet tussen...

• patje01
Grrr, harde reset uitgevoerd met het terugzetten van de backup....... geen verbetering in de leesindeling van outlook. Vervolgens opnieuw uitgevoerd zonder backup terug te zetten met exact hetzelfde resultaat. Toen toch maar weer gereset en de backup terug gezet ;( . Toch nog maar eens op zoek naar een andere client dan, want dit is het ook niet met zo'n ellenlange mail.

• Djerro123
patje01 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:32:
Grrr, harde reset uitgevoerd met het terugzetten van de backup....... geen verbetering in de leesindeling van outlook. Vervolgens opnieuw uitgevoerd zonder backup terug te zetten met exact hetzelfde resultaat. Toen toch maar weer gereset en de backup terug gezet ;( . Toch nog maar eens op zoek naar een andere client dan, want dit is het ook niet met zo'n ellenlange mail.
Ik had precies hetzelfde out of the box, maar nu op .69 is het voor mij opgelost. Blijf ik wel vinden dat outlook elke email visueel verkracht, maar de plaatjes worden wel geladen :)

Als je harde reset hebt uitgevoerd, dan zit je neem ik aan weer op de laatste stable release (.31?)? Wellicht dat updaten ook voor jou werkt?

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 20:01
Weet niet of het hier al voorbij is gekomen, maar here maps en Here drive is weer te downloaden voor lumia 950

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-12 21:09
Wauw HERE Apps zijn terug, heb net Here Drive en City Lens geinstalleerd op mijn 950XL :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:18:
[...]

Als je een SD kaart wordt er ook een Whatsapp backup de SD kaart gezet. Die kan je op de nieuwe phone simpelweg kopieren. Als je dan Whatsapp voor het eerst op het nieuwe toestel start, zal Whatsapp vragen of je die backup wil terugzetten.
Alleen jammer dat dit nog steeds niet in de backup wordt meegenomen, ik had een restore gedaan van m'n 950 backup op mijn 920, aantal apps en games krijgen de instellingen/voortgang wel vanuit de backup, maar bv WA weer niet. Maar de 920 heeft ook geen SD kaart.. :/

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12 09:02
Ik dacht dat ik het voorbij had zien komen in dit topic, maar kan het niet meer vinden. Ik had vanaf het moment dat ik de 950 had aangeschaft problemen met wifi en dan vooral thuis. Op 2 verschillende access points bleef hij maar disconnecten, no internet aangeven en nog meer problemen. Dit resulteerde in enorm veel frustratie aangezien hij gaan reconnecten en op dat moment heb je even geen internet meer, verder een hoog verbruik van data via het 4G netwerk omdat je weer eens niet via wifi was verbonden.

Nu dacht ik ergens gelezen te hebben dat dit met bluetooth te maken zou kunnen hebben. Bluetooth uitgeschakeld en alle problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Bizar, heel bizar..
WaSteiL schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:14:
Ik dacht dat ik het voorbij had zien komen in dit topic, maar kan het niet meer vinden. Ik had vanaf het moment dat ik de 950 had aangeschaft problemen met wifi en dan vooral thuis. Op 2 verschillende access points bleef hij maar disconnecten, no internet aangeven en nog meer problemen. Dit resulteerde in enorm veel frustratie aangezien hij gaan reconnecten en op dat moment heb je even geen internet meer, verder een hoog verbruik van data via het 4G netwerk omdat je weer eens niet via wifi was verbonden.

Nu dacht ik ergens gelezen te hebben dat dit met bluetooth te maken zou kunnen hebben. Bluetooth uitgeschakeld en alle problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Bizar, heel bizar..
Ik had in eerste instantie mijn XL enkel op het interne 5GHz (AC) wifi netwerk aangesloten (zonder gsm netwerk actief), en toen kwam het enkele keren voor dat de wifi verbinding na enige tijd was weggevallen. Automatisch verbinden kon ie niet meer dan, er werd geen enkel wifi netwerk gevonden om mee te verbinden, ook geen "vreemde" netwerken zichtbaar. Een reboot was nodig om de handel weer aan de praat te krijgen. Nu aangesloten op 2.4GHz geen problemen met dis-connectie. Bluetooth heb ik tijdens de problemen niet actief gehad, dus daar kan bij mij de oorzaak niet zitten. Ik ga het later deze week nogmaals proberen nu ik wel een actieve simkaart in het toestel heb zitten, eens kijken of het daar wat mee te maken zou kunnen hebben.

Testing, one, two ...

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12 14:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Bluetooth en Wifi zitten op ongeveer dezelfde frequentie. Streamen via Wifi over Bluetooth werkt daarom meestal nogal met veel horten en stoten.
Dat merk ik ook wanneer ik in de auto muziek stream via bluetooth. Zodra ik wegrijd en mijn telefoon de verbinding met Wifi verliest begint de boel te haperen. Als wifi dan eenmaal echt weg is dan is het wel weer stabiel.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• alsditookniet
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-10-2023
ik heb een geluid wat soms een melding geeft maar ik kan dit niet uitzetten en ik weet ook niet van welke app dit geluid komt.

meestal net voordat ik bel krijg ik het te horen. het is ook een soort geluid wat ik niet kan vinden in settings. of in ringtones.

ik heb nu alle instellingen uitgezet van geluidsmeldingen maar het geluid blijft komen. wanneer ik de telefoon op stil zet is het geluid ook stil.

iemand een idee? klinkt als klingie kling kling klingie kling kling word er echt gek van

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:37

JSchut

.....

alsditookniet schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:23:
ik heb een geluid wat soms een melding geeft maar ik kan dit niet uitzetten en ik weet ook niet van welke app dit geluid komt.

meestal net voordat ik bel krijg ik het te horen. het is ook een soort geluid wat ik niet kan vinden in settings. of in ringtones.

ik heb nu alle instellingen uitgezet van geluidsmeldingen maar het geluid blijft komen. wanneer ik de telefoon op stil zet is het geluid ook stil.

iemand een idee? klinkt als klingie kling kling klingie kling kling word er echt gek van
Is dat niet NFC? Bankpasjes oid in een flip/book cover?

Hier op 1 minuut hoor je dat geluidje in Win8. Is dat het zelfde?
YouTube: Window 8 and NFC (Near Field Communication)

[ Voor 11% gewijzigd door JSchut op 27-01-2016 12:33 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• alsditookniet
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-10-2023
JSchut schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:32:
[...]

Is dat niet NFC? Bankpasjes oid in een flip/book cover?

Hier op 1 minuut hoor je dat geluidje in Win8. Is dat het zelfde?
YouTube: Window 8 and NFC (Near Field Communication)
Nee dit is niet het geluid.

Maar nadat ik inderdaad mijn bankpas uit het mapje haalde is het geluid ook weg, instellingen in nfc dus.

Bedankt voor de snelle reactie.

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-12 22:43
Weet iemand hoe ik kan zien of de 950 XL verbonden is met 2,4 of 5 GHz Wi-Fi? Mijn router zendt voor beide namelijk hetzelfde SSID uit. Of pakt de 950 XL automatisch de hoogste frequentie?

• ardvark99
Udrene schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:14:
Weet iemand hoe ik kan zien of de 950 XL verbonden is met 2,4 of 5 GHz Wi-Fi? Mijn router zendt voor beide namelijk hetzelfde SSID uit. Of pakt de 950 XL automatisch de hoogste frequentie?
Download Wi-Fi analyzer, zo wie zo een handige app, of pas de benaming van de SSID's aan.
Udrene schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:14:
Hoewel ik de twee netwerken niet hetzelfde SSID heb gegeven, zou het toestel met beiden mogen verbinden volgens de instellingen. Hij verbind hier standaard met de 2.4GHz en pakt niet automatisch de snellere 5GHz verbinding, ook al is het signaal uitstekend en ruim binnen bereik. Nu schijnen er wat problemen te zijn tussen mijn type router en de 950 (XL) op 5GHz dus mogelijk is mijn situatie niet representatief voor de automatische keuze van het Wifi netwerk.

Testing, one, two ...

• Djerro123
Right, ik wil dit even kwijt. Als een nieuwe WM gebruiker (voorheen iPhone en daarvoor Android) ben ik nog helemaal 'hyped' van mijn 950; hij loopt als een tierelier. However, het viel mij op dat wanneer ik de telefoon intensief gebruikte de batterij de einde van de dag toch niet ging halen.

Gister las ik het nieuws bericht dat ze bezig zijn met FW updates via de insiders app te pushen, en dat wanneer je dus deelnam aan het Insider programma je er eerst uit moest om de FW te krijgen. Ik heb de laatste FW update nooit gehad, en nu snap ik dus waarom..

Anyway, waarom schrijf ik dit verhaal? Omdat ik vandaag, na een dag intensief gebruik, ik thuis kom met een batterij die nog op 60% (!!!) staat. Voor de FW update was dit bij eenzelfde gebruik zo'n 10-20%.. Echt verbluffend!

Nu ben ik nóg tevredener met mijn telefoon ;) Maar, daar moet ik wel gelijk bij zeggen: als cortana niet binnen zes maanden (lees, voor 1 juli) beschikbaar komt, ga ik weer terug naar een iPhone. Dit is echt een cruciaal punt waar ik meerdere malen per dag 'last' van heb. Ik geloof in W10 (a believer ;) ), maar geen Cortana en ook nog de dagelijkse confrontatie met het gebrek aan nuttige apps/de afschuwelijke, maar dan ook echt afschuwelijke lelijke WP apps begint langzaam ook wel te kriebelen :P

• andrik1
Djerro123 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 19:26:
Right, ik wil dit even kwijt. Als een nieuwe WM gebruiker (voorheen iPhone en daarvoor Android) ben ik nog helemaal 'hyped' van mijn 950; hij loopt als een tierelier. However, het viel mij op dat wanneer ik de telefoon intensief gebruikte de batterij de einde van de dag toch niet ging halen.

Gister las ik het nieuws bericht dat ze bezig zijn met FW updates via de insiders app te pushen, en dat wanneer je dus deelnam aan het Insider programma je er eerst uit moest om de FW te krijgen. Ik heb de laatste FW update nooit gehad, en nu snap ik dus waarom..

Anyway, waarom schrijf ik dit verhaal? Omdat ik vandaag, na een dag intensief gebruik, ik thuis kom met een batterij die nog op 60% (!!!) staat. Voor de FW update was dit bij eenzelfde gebruik zo'n 10-20%.. Echt verbluffend!

Nu ben ik nóg tevredener met mijn telefoon ;) Maar, daar moet ik wel gelijk bij zeggen: als cortana niet binnen zes maanden (lees, voor 1 juli) beschikbaar komt, ga ik weer terug naar een iPhone. Dit is echt een cruciaal punt waar ik meerdere malen per dag 'last' van heb. Ik geloof in W10 (a believer ;) ), maar geen Cortana en ook nog de dagelijkse confrontatie met het gebrek aan nuttige apps/de afschuwelijke, maar dan ook echt afschuwelijke lelijke WP apps begint langzaam ook wel te kriebelen :P
Ik ben heel benieuwd waarom Cortana voor jou zo kritiek is. Is dat voor in de auto? Het kan mij persoonlijk namelijk niet minder interesseren...net als Siri...nog nooit gebruikt. Dus ben benieuwd waar anderen het voor gebruiken dat het zo belangrijk is. Misschien mis ik wel iets...

• Djerro123
andrik1 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 19:30:
[...]

Ik ben heel benieuwd waarom Cortana voor jou zo kritiek is. Is dat voor in de auto? Het kan mij persoonlijk namelijk niet minder interesseren...net als Siri...nog nooit gebruikt. Dus ben benieuwd waar anderen het voor gebruiken dat het zo belangrijk is. Misschien mis ik wel iets...
Dat had ik er misschien wel even bij kunnen zetten inderdaad haha!

Maar het is met name voor in de auto ja, als je elke dag 2-3 uur in de auto ga je vanzelf bellen ;) Nu kan ik niemand bellen, ik kan ook niet Cortana in het Engels gebruiken want ze verstaat echt geen enkele naam. Daarnaast gebruikte ik Siri ook veel om afspraken te plannen; ging toch net wat sneller dan unlocken, agenda openen, naar de dag gaan, item toevoegen etc; even "Hey Siri, plan een meeting aanstaande maandag van 1 tot 2, onderwerp is.." gaat een stuk sneller. Ik verlies een goed uur per dag aan telefoongesprekken door het gebrek aan Cortana, want ik heb (gelukkig) niet elke dag files waarin je helemaal stil staat en even snel een telefoonnummer kan opzoeken ;)
Pagina: 1 ... 66 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.