• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:03
@Chocoball: Met een 'Super Sensitive Touch'-scherm zou het juist ook moeten werken zonder speciale handschoenen :)

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:10
Xtuv schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:52:
@Chocoball: Met een 'Super Sensitive Touch'-scherm zou het juist ook moeten werken zonder speciale handschoenen :)
@Xtuv, volgens dit plaatje zou het mogelijk moeten zijn in Windows 10 Mobile
Afbeeldingslocatie: http://wmpoweruser.com/wp-content/uploads/2015/12/lumia-touch.png

De Gestures & Touch app is al geïnstalleerd echter bij mijn Touch instellingen staat alleen de optie of ik vibratie wil als ik de soft buttons aanraak. Zoals gezegd met gewone handschoenen reageert het display van de 950 XL op dit moment niet.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-12 19:54

Swerfer

Hmm...

Xtuv schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:05:
Er duiken her en der berichten op dat de Lumia 950 en 950XL niet te gebruiken zijn met handschoenen aan. Bij voorgaande high-end-lumia's kon dat wel, dankzij het scherm met 'Super Sensitive Touch'. Microsoft nam dit aanvankelijk ook op in de specificaties van de 950's en op de Nederlandse website staat ook 'Supergevoelig aanraakscherm'.

Onze testexemplaren hebben we helaas niet meer bij de hand. Wat zijn jullie ervaringen?
Vreemd dat dit nu pas naar voren komt. Ik denk dat ik dat de eerste dag al had geprobeerd en kwam er toen al achter dat hij het niet deed met handschoenen aan. Ik ging er vanuit dat het aan W10M lag, maar dat is dus niet het geval omdat bij het bij de L920 met W10M wel kan en de instelling ook heeft in de settings en de L950(XL) niet.

Er wordt gezegd dat Microsoft geen extra gevoelig scherm heeft en geen double tap to wake heeft omdat dat de accuduur negatief zou beïnvloeden...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:03
Swerfer schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:07:
[...]

Vreemd dat dit nu pas naar voren komt. Ik denk dat ik dat de eerste dag al had geprobeerd en kwam er toen al achter dat hij het niet deed met handschoenen aan. Ik ging er vanuit dat het aan W10M lag, maar dat is dus niet het geval omdat bij het bij de L920 met W10M wel kan en de instelling ook heeft in de settings en de L950(XL) niet.

Er wordt gezegd dat Microsoft geen extra gevoelig scherm heeft en geen double tap to wake heeft omdat dat de accuduur negatief zou beïnvloeden...
Er zijn ook wel oudere meldingen over te vinden. Sommige sites halen het nu aan als nieuws. Wellicht door de koude dagen :)

Het feit dat Microsoft het nog in de specificaties heeft staan is voor ons een reden om erachteraan te gaan. We hebben de vraag dan ook bij Microsoft liggen. To be continued.

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-12 11:24
Xtuv schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:10:
[...]

Er zijn ook wel oudere meldingen over te vinden. Sommige sites halen het nu aan als nieuws. Wellicht door de koude dagen :)

Het feit dat Microsoft het nog in de specificaties heeft staan is voor ons een reden om erachteraan te gaan. We hebben de vraag dan ook bij Microsoft liggen. To be continued.
Had het inderdaad nog niet geprobeerd, maar was er eigenlijk vanuit gegaan dat het erop zou zitten! Heb het zojuist geprobeerd en het werkt inderdaad niet op mijn Lumia 950 XL.. Wederom negatieve berichtgeving omtrent de Lumia 950 XL...

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
Swerfer schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:07:
[...]
Alleen 'dubbeltik op de navigatiebalk om het scherm uit te schakelen' zit er dan weer wel in.
Ik zou zeggen dat wanneer ie dat kan, dat dubbeltik om het scherm aan te zetten, een kleine stap is.

Ik betrap me er af en toe nog op, dat ik zo probeer mijn Lumia 950 aan te zetten :$

[ Voor 16% gewijzigd door Tweaker1234 op 18-01-2016 15:31 ]

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Tweaker1234 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:28:
[...]

Alleen 'dubbeltik op de navigatiebalk om het scherm uit te schakelen' zit er dan weer wel in.
Ik zou zeggen dat wanneer ie dat kan, dat dubbeltik om het scherm aan te zetten, een kleine stap is.

Ik betrap me er af en toe nog op, dat ik zo probeer mijn Lumia 950 aan te zetten :$
Als het scherm toch al aan staat en daarmee reageert op een dubbel tap, is logisch. Als het scherm uit staat en hooguit glimp aan heeft staan, dan is het touchscreen niet actief. Het is waarschijnlijk geen moeite voor Microsoft om de dubbel tap functie aan te zetten, maar dan kost het wel energie. Ik denk dat Microsoft de accuduur zelf vind tegenvallen en om gezeik te voorkomen hebben ze een aantal functies niet geactiveerd die net een beetje meer van de accu vergen...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Tweaker1234 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:28:
[...]

Begrijpelijk, ik gebruik het zo vaak op een dag op mijn 820 dat ik die optie zeker zal gaan missen. Eerlijk gezegd heb ik vandaag pas gelezen dat het niet al aanwezig is omdat ik er als vanzelfsprekend vanuit ging dat het er wel standaard op zou zitten.

Ik denk dat ik bij ontvangst van de XL de handel eerst maar in de doos laat zitten en eens goed ga overwegen of alle plussen en minnen die €560,- wel waard zijn. Je verwacht niet dat je in gaat leveren met een duurder (high end) toestel en of het daadwerkelijk gaat komen valt altijd nog te bezien. Is er überhaupt al een W10 test versie geweest (voor de 950 serie) waar de mogelijkheid er daadwerkelijk in zat?

[ Voor 1% gewijzigd door hardware-lover op 18-01-2016 19:55 . Reden: toesteltype verduidelijkt ]

Testing, one, two ...

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

hardware-lover schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:52:
[...]
Is er überhaupt al een W10 test versie geweest waar de mogelijkheid er daadwerkelijk in zat?
In ieder geval niet in de insider builds. Misschien in de interne builds...

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13:26
Wanneer ik het scherm bij Instellingen>Extra's>Aanraken bekijk, staan er rechts onderin twee gekleurde vierkantjes, blauw en rood. Heeft dit een functie? (950XL)

Verwijderd

hardware-lover schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:52:
[...]
Is er überhaupt al een W10 test versie geweest waar de mogelijkheid er daadwerkelijk in zat?
Ja, een Lumia 820 bijvoorbeeld. Heeft 'activeer de telefoon als ik dubbeltik op het scherm' en 'Gebruik het aanraakscherm met de meeste type handschoenen'.
Heeft alleen weer geen dubbeltik om het scherm uit te zetten omdat deze geen virtuele navigatietoetsen heeft.

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
JSchut schreef op maandag 18 januari 2016 @ 10:27:
[...]

Het uitsteken van de camera klopt. Dit was mij inderdaad opgevallen. Voor mij in ieder geval niet iets wat mijn keuze gaat bepalen.

Mijn huidige phone is 132 gram (iphone 5c) dus het wordt of 18 gram zwaarder (950) of 31 gram meer (950xl). Ik weet niet hoe erg je het zal merken. Voor het grootte verschil met mijn huidige telefoon vind ik het verschil in gewicht heel erg meevallen.

De grotere batterij wordt inderdaad teniet gedaan door het grotere scherm en de CPU. Maar wat ik mij dan afvraag is of de 950 bij wat zwaarder gebruik dan langer mee zal gaan dan de XL. Zal de 950 doordat deze minder power gebruikt langer meegaan dan de XL?

[...]

Of de 950 GG3 of GG4 is weet ik nog steeds niet. Maar volgens mij is GG4 iets buigzamer maar minder krasbestendig. Maar dit kan ik fout hebben. Voor mij maakt het niet uit welke van de 2 op de phone zitten.

De Sony z1 compact is zo goed als even groot als de iphone 5c volgens mij. Net iets groter en zwaarder. Heb je lang moeten wennen aan de grootte van de XL?
Het was een dagje wennen, maar daarna wil je niet meer terug!

• GuyJo
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10-02-2024
Met de laatste firmware en de .63 heb ik nog steeds om de paar dagen eens een reboot (vraagt sim-pincode), een paar maal ben ik onbereikbaar (springt onmiddellijk op voicemail), eens een reboot tijdens het telefoneren en toestel wordt heet bij bepaalde spelletjes en batterij zakt dan zienderogen.
Dat zijn allemaal dingen die al vanaf de lancering eind november bekend en gerapporteerd zijn.
Het grote Microsoft is blijkbaar niet bij machte om die problemen op te lossen. Als je ze na twee maand niet kan oplossen, vrees ik dat we met de nukkigheid van onze 950 gaan moeten leren leven.
Liever dat dan de diep gehate iphone.

• Flar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-10 08:14
xStoryTeller schreef op maandag 18 januari 2016 @ 12:54:
Oké, loopt nu echt de spuigaten uit. Heb vanochtend rond half 8 mn telefoon van de lader gehaald en ben naar mn werk gegaan, hij begon te klagen over ruimte-gebrek dus heb ik er een 64gb kaartje in gedaan.
Toen ik hem opstarte kreeg ik een melding dat er een nieuw SD kaartje in zat en of ik bij instellingen wou instellen wat waar opgeslagen moest worden, blijkt dat ik nog 12GB vrij had op mn interne opslag 8)7
Anwyay, heb hem weer weggelegd en ben weer gaan werken. Nu pak ik net mijn telefoon, 22% batterij over... Dat is dus 5 uur voor 78%, volgens te telefoon heb ik nog 1 uur aan batterij over. Nu valt me op dat hij blijft hangen op het downloaden van de laatste update ( 10586.63 ), hij blijft op 0% hangen en hij word vrij warm. Er gaat hier iets goed mis ;(
Batterij helemaal leeg laten lopen en dan weer helemaal opladen helpt bij mij. Na een paar dagen moest ik het weer herhalen (en weer herhalen..) maar nu lijkt het te kloppen. Haal nu bijna 2 dagen met gematigd gebruik maar met alle verbindingen en mail continu aan.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

GuyJo schreef op maandag 18 januari 2016 @ 23:02:
Met de laatste firmware en de .63 heb ik nog steeds om de paar dagen eens een reboot (vraagt sim-pincode), een paar maal ben ik onbereikbaar (springt onmiddellijk op voicemail), eens een reboot tijdens het telefoneren en toestel wordt heet bij bepaalde spelletjes en batterij zakt dan zienderogen.
Dat zijn allemaal dingen die al vanaf de lancering eind november bekend en gerapporteerd zijn.
Het grote Microsoft is blijkbaar niet bij machte om die problemen op te lossen. Als je ze na twee maand niet kan oplossen, vrees ik dat we met de nukkigheid van onze 950 gaan moeten leren leven.
Liever dat dan de diep gehate iphone.
Gisteren 15 minuten storm of wars zitten spelen, van 85% naar 42%, reboot gegeven om vervolgens 2 sms'jes te krijgen dat het reparatiecenter al 2x voicemail had ingesproken. En vanochtend nog email gekeken en de auto ingestapt, kom aan op m'n werk en scherm staat weer op pincode invoeren.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-11 14:51
Lees zojuist op wpcentral dat er een nieuw aanbod aanwezig moet zijn in de Lumia Offers app: een jaar gratis Office 365 + 1TB. Heb mijn telefoon thuis liggen, vanavond maar eens kijken. Heb al 3 jaar gratis gehad (2 tablets en 640 XL) zou dus jaartje 4 worden, gelukkig stapelen deze netjes.

Update:
Lees op een andere website dat deze aanbieding niet voor Nederland is. Misschien even spelen met de region?

[ Voor 22% gewijzigd door Mvdbeld op 19-01-2016 10:13 ]

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:02
Mvdbeld schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:08:
Lees zojuist op wpcentral dat er een nieuw aanbod aanwezig moet zijn in de Lumia Offers app: een jaar gratis Office 365 + 1TB. Heb mijn telefoon thuis liggen, vanavond maar eens kijken. Heb al 3 jaar gratis gehad (2 tablets en 640 XL) zou dus jaartje 4 worden, gelukkig stapelen deze netjes.

Update:
Lees op een andere website dat deze aanbieding niet voor Nederland is. Misschien even spelen met de region?
Ik heb inderdaad geen offer beschikbaar, alleen voor het dock (maar die heb ik al)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:23

TheVMaster

Moderator WOS
Mvdbeld schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:08:

Update:
Helaas werkt dat niet....althans vorige week dat ik het probeerde werkte het niet in NL. Schijnt dat Microsoft NL er wel mee bezig is.

[ Voor 46% gewijzigd door TheVMaster op 23-04-2021 16:03 ]

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-11 14:51
TheVMaster schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:31:
[...]

Helaas werkt dat niet....althans vorige week dat ik het probeerde werkte het niet in NL. Schijnt dat Microsoft NL er wel mee bezig is.
Top, ik houd het in de gaten!

[ Voor 49% gewijzigd door Mvdbeld op 19-01-2016 11:42 ]

• Slabbysl
  • Registratie: December 2013
Ze zijn volgens mij niet van plan iets aan de krakende achterkant te gaan doen voorlopig.

Net iemand van de chat gesproken (speciaal voor Windows Phone) en diegene gaf aan nog nooit van dit probleem gehoord te hebben. Ik gaf wat linkjes van fora, waarin dit probleem besproken werd (ook dit topic). Hiermee wilde ik aangeven dat ik zeker niet de enige ben. Dit was echter 'geen officiële bron'.

Ik kon of het toestel omruilen of laten repareren. Maar iets grootschaligs zit er niet in en blijkbaar ontkennen ze het probleem nog.

• coenraad7
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-11 18:10
Slabbysl schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 14:47:
Ze zijn volgens mij niet van plan iets aan de krakende achterkant te gaan doen voorlopig.

Net iemand van de chat gesproken (speciaal voor Windows Phone) en diegene gaf aan nog nooit van dit probleem gehoord te hebben. Ik gaf wat linkjes van fora, waarin dit probleem besproken werd (ook dit topic). Hiermee wilde ik aangeven dat ik zeker niet de enige ben. Dit was echter 'geen officiële bron'.

Ik kon of het toestel omruilen of laten repareren. Maar iets grootschaligs zit er niet in en blijkbaar ontkennen ze het probleem nog.
Zie je zelf ook weer onwetendheid bij de support van Windows Phone, misschien het op laten sturen van vervangende backcovers zou wel een goede oplossing zijn. Maar ik denk niet dat Microsoft hier tijd en/of geld wil in steken. Ben benieuwd als die Mozo covers het probleem verhelpen

• ardvark99
coenraad7 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:03:
[...]

Zie je zelf ook weer onwetendheid bij de support van Windows Phone, misschien het op laten sturen van vervangende backcovers zou wel een goede oplossing zijn. Maar ik denk niet dat Microsoft hier tijd en/of geld wil in steken. Ben benieuwd als die Mozo covers het probleem verhelpen
Ik heb zover ik weet geen last van gekraak van de cover, de cover al een paar keer los gehad. Ik weet ook niet of het vervangen van de cover het probleem op lost, dus of het gekraak in het toestel zit. Ik lees ook dat er gebruikers zijn die een papiertje of postit op de accu plakken, en daarna de cover er terug op doen. Maar meestal heb ik een bumper case er om zitten, bevalt mij prima:

http://www.incipio.com/ca...crosoft-lumia-950-xl.html

Btw, hier een voorbeeld wat je niet moet doen met het toestel, schijnt ie niet tegen te kunnen, en gaat ie geheid kraken ;-)

YouTube: Lumia 950 XL Bend test - Fake Liquid Cooling - Scratch Test

• Wailing_Banshee
ardvark99 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:26:
[...]

Ik heb zover ik weet geen last van gekraak van de cover, de cover al een paar keer los gehad. Ik weet ook niet of het vervangen van de cover het probleem op lost, dus of het gekraak in het toestel zit. Ik lees ook dat er gebruikers zijn die een papiertje of postit op de accu plakken, en daarna de cover er terug op doen. Maar meestal heb ik een bumper case er om zitten, bevalt mij prima:

http://www.incipio.com/ca...crosoft-lumia-950-xl.html
Da's wel heel erg roze, doet gewoon pijn aan de ogen...
Btw, hier een voorbeeld wat je niet moet doen met het toestel, schijnt ie niet tegen te kunnen, en gaat ie geheid kraken ;-)

Hij houdt het toch aardig goed, moet ik zeggen. Vooral met die aansteker...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• sandr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-07 13:51
ardvark99 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:26:
[...]

Overleeft hij beter dan ik zou verwachten. Maar die liquid cooling, WTF is dat? Ligt het aan mij of loopt MS hier nou gewoon haar eigen klanten op te lichten?
sandr schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:48:
[...]
Overleeft hij beter dan ik zou verwachten. Maar die liquid cooling, WTF is dat? Ligt het aan mij of loopt MS hier nou gewoon haar eigen klanten op te lichten?
Lees eens onder het filmpje?

Testing, one, two ...

• coenraad7
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:44:
[...]

Da's wel heel erg roze, doet gewoon pijn aan de ogen...
echt he :P
Heatpipe is geen liquid cooling, ja MS had dat beter kunnen verwoorden maar ik zou me niet opgelicht voelen.

En die telefoon overleefd het behoorlijk, die vent molde met gemak een 6P. Niet slecht.

People as things, that’s where it starts.

• ardvark99
;-) Die link wel ja, maar er is ook een zwarte ;-)))

• ardvark99
RobinHood schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:54:
Heatpipe is geen liquid cooling, ja MS had dat beter kunnen verwoorden maar ik zou me niet opgelicht voelen.

En die telefoon overleefd het behoorlijk, die vent molde met gemak een 6P. Niet slecht.
Wat wordt er verstaan uit liquid cooling? Waterdamp of andere verdampte vloeistoffen (amoniak o.i.d.) is ook liquid, maar dan beetje luchtig en vochtig. Had je verwacht dat er een liter water uitloopt? Maar het ziet er idd uit of er niets inzit...

• coenraad7
ardvark99 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 16:08:
[...]

Wat wordt er verstaan uit liquid cooling? Waterdamp of andere verdampte vloeistoffen (amoniak o.i.d.) is ook liquid, maar dan beetje luchtig en vochtig. Had je verwacht dat er een liter water uitloopt? Maar het ziet er idd uit of er niets inzit...
Het is meestal hoe ze reclame daarover maken, tijdens de presentatie van de Lumia's hadden ze het over "Liquid" maar ja... natuurlijk kon je niet echt geloven dat hier water in kon zitten.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:23
Het is een marketingterm. Maar volgens mij is het een volwaardige heatpipe die gebruik maakt van phasechange koeling. Dus niks oplichterij, gewoon goeie techniek met halfcorrecte marketingblaat.

Zoals het hoort :+

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Liquid = vloeistof, en dus niet 100% water.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-12 21:18

SED

Net even mijn 950 getest met twee soorten handschoenen aan en inderdaad geen reactie. Jammer was wel handig.

Copyright and left by SED...

• Pimmeke1989
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-12 12:50
Heb net .63 geïnstalleerd, en Hello een keer verwijderd en opnieuw ingesteld. De tijd die het nu duurt om te unlocken is echt gehalveerd, wat een verschil! Hij herkent me nu ook van een iets grotere afstand.
Had ergens op Reddit al gelezen dat iemand dit ook merkte, maar had niet verwacht dat het inderdaad zo significant zou zijn.

• Wailing_Banshee
RobinHood schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:54:

Ja, ik heb dat filmpje even opgezocht (was nieuwsgierig wat andere toestellen deded met die brand test).

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-12 05:15
Pimmeke1989 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 21:57:
Heb net .63 geïnstalleerd, en Hello een keer verwijderd en opnieuw ingesteld. De tijd die het nu duurt om te unlocken is echt gehalveerd, wat een verschil! Hij herkent me nu ook van een iets grotere afstand.
Had ergens op Reddit al gelezen dat iemand dit ook merkte, maar had niet verwacht dat het inderdaad zo significant zou zijn.
Wow, ik heb windows hello eigenlijk na de eerste week dat ik mijn 950xl had niet meer gebruikt, maar hij is nu inderdaad vele malen sneller geworden! Ik kan zelfs zeggen dat als ik hem een beetje dichtbij hou het sneller is dan mijn pincode invoeren, dus nu heeft het eindelijk echt nut :p Aan de ene kant is de semi-beta achtige software niet goes, aan de andere kant kan je zo soms blij gemaakt worden met verbeteringen via updates (die misschien bij launch al aanwezig hadden moeten zijn, maar dat is een andere discussie, ik ben erg blij verrast in ieder geval!)!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:41

Esumontere

Floep, banaan.

De speaker van mijn 950 is ook gaan ploppen :( Iemand een oplossing? :(

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-12 14:33
Esumontere schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:17:
Rebooten is de enige "fix" op dit moment.

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-12 09:25

Magure

Bla....

Tjesus schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:20:
[...]

Rebooten is de enige "fix" op dit moment.
Klopt... erg irri als het toestel op je nachtkastje ligt.. 8)7 , dacht eerst dat het met opladen het te maken, andere opladers geprobeerd etc, maar schijnt daar niets mee te maken hebben....

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:59

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Net mijn 950xl voor de gein eens op Engels (US) gezet. Zat er zomaar een schuifje om 24h klok te gebruiken. Wist niet wat ik zag..... Was dan alleen weer jammer dat wanneer je de agenda opent en een nieuwe afspraak maakt dat er dan weer een datum notatie staat van 01/20/2016 in de drop downlist om de juiste datum te krijgen.

Mijn speaker plopt ook :(

XBL: MRE Inc

Verwijderd

Nu blijkt dat mijn back cover van de Lumia 950 spontaan aan het scheuren is vanaf de usb poort..

Iemand enig idee waar ik een originele back cover kan bestellen? Of een zwarte Mozo leather cover?

Behalve de goedkope cover blijf ik zeer tevreden over deze telefoon, volg deze discussie dan ook met plezier :)

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:02
Damn, mijn 950XL is net corrupt geraakt. Kan niet meer booten (sad face) en een reset van het toestel resulteert ook in een sad face ... moet ik nog tot vanacht wachten voordat ik de recovery tool kan proberen daar ik geen usb-c kabel op zak heb.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
Blokker_1999 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:28:
Damn, mijn 950XL is net corrupt geraakt. Kan niet meer booten (sad face) en een reset van het toestel resulteert ook in een sad face ... moet ik nog tot vanacht wachten voordat ik de recovery tool kan proberen daar ik geen usb-c kabel op zak heb.
Zoiets heb ik ook gehad me mijn 1e XL. Na een update resette hij ineens spontaan en kreeg hem met geen mogelijkheid meer aan, de recovery tool kon hem ook niet fixen (geen emergency package beschikbaar). Gelukkig kon ik hem omruilen voor een nieuwe bij de T-Mobile shop.

• Blokker_1999
Ik hoop echt dat deze wel met de recovery gered kan worden. Anders word het een retour naar frankrijk (komt uit frankrijk omdat ik een dual sim versie nodig heb).

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
Oh dan hoop ik dat ook voor je ja. Maar misschien dat jij inderdaad meer geluk hebt want bij mij was er niks meer op het beeld te zien. Enkel in de Recovery Tool zag ik dat de phone nog "leefde".

• Blokker_1999
Hij probeerd gelukkig nog te starten, dus beeld is er nog. Ik kan de reset ook starten met behulp van de volumeknoppen, maar ook dan loopt het toestel vast. Tot op heden hebben mijn win phones altijd beter en stabieler gewerkt dan mijn Android phones, maar die reputatie krijgt nu in 1 keer wel een zware deuk.

• BAMMER
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-12 19:10
Esumontere schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:17:
Het suizen en ploppen van mijn speaker is ook weer terug.. Maar ik heb gemerkt dat dit voornamelijk gebeurt als Whatsapp open is (of geweest). Het komt dan voor op de momenten dat iemand naar je aan het typen is. en idd. alleen een reboot verhelpt het een tijdje.

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-11 21:09
Ik heb vandaag mijn 950 (non XL) mogen ontvangen uit Italië. Na +- 6 jaar Android was het tijd om wat anders te proberen :).

Tot zo ver positief verrast. Ben wel blij dat ik een Moza backcover heb besteld, de originele is mij wat te glad in me handen. En met de Moza ziet er ook wel wat strakker uit. Zal er alleen nog even op moeten wachten ivm lange levertijd :(.

De iris scanner werkt ook als een trein. De belangrijkste apps zijn voor mij in ieder geval aanwezig op Windows, rest is redelijk te doen met de browser. Het enige spel wat ik nog wel is deed op Android was Hearthstone, hopelijk maakt Blizzard die in de toekomst ook nog voor Windows.

En hier inderdaad ook wat geplop van de speaker na whatsapp erop te hebben gezet, na een herstart gelukkig verdwenen.

Maar al met al een happy camper :).

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:21:
Nu blijkt dat mijn back cover van de Lumia 950 spontaan aan het scheuren is vanaf de usb poort..

Iemand enig idee waar ik een originele back cover kan bestellen? Of een zwarte Mozo leather cover?

Behalve de goedkope cover blijf ik zeer tevreden over deze telefoon, volg deze discussie dan ook met plezier :)
Wat dacht je van garantie?

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

BAMMER schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 15:24:
[...]

Het suizen en ploppen van mijn speaker is ook weer terug.. Maar ik heb gemerkt dat dit voornamelijk gebeurt als Whatsapp open is (of geweest). Het komt dan voor op de momenten dat iemand naar je aan het typen is. en idd. alleen een reboot verhelpt het een tijdje.
Andere mensen (op reddit) wijtten het al aan Telegram, ook zo'n messaging service. Beetje vreemd :/

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12 16:50
Esumontere schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 16:30:
[...]

Andere mensen (op reddit) wijtten het al aan Telegram, ook zo'n messaging service. Beetje vreemd :/
Zou apart zijn, hier 2 hardcore telegram gebruikers, totaal geen issues.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:47
Ik heb de 950 ingeruild. Ik kan er niet aan wennen. Vind de camera wel fantastisch. Ben weer terug naar Android

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12 18:29
MRE-Inc schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:39:
Net mijn 950xl voor de gein eens op Engels (US) gezet. Zat er zomaar een schuifje om 24h klok te gebruiken. Wist niet wat ik zag..... Was dan alleen weer jammer dat wanneer je de agenda opent en een nieuwe afspraak maakt dat er dan weer een datum notatie staat van 01/20/2016 in de drop downlist om de juiste datum te krijgen.

Mijn speaker plopt ook :(
Je hoeft alleen je Region op United States te zetten, de Regional format kun je gewoon op Dutch (Netherlands) zetten.
Zo heb je wel Cortana etc maar niet de debiele datum notatie van die Amerikanen :)

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

• coenraad7
Als ik aan het opnemen ben via Whatsapp en het daarna ga beluisteren, dan klinkt het alsof ik de hele tijd met mijn Lumia 950 aan het bewegen ben. het geluid komt er niet lekker doorheen of hapert heel apart. maar als ik het via mijn laptop luister ( Web Whatsapp ) dan komt het normaal vloeiend binnen. ook van andere mensen die mij een opname sturen spelen normaal en vloeiend af. heeft iemand dit ook ?

Verwijderd

Wie heeft de rdp-app al getest? In de preview met continuum heb ik mouse input lag.
Los daarvan werkt het wel

Verwijderd

Vandaag naar paar dagen spelen de Lumia 950 de deur uit gedaan WM is nog niet zo ver als ik gehoopt had. De app gap is voor mij gewoon te groot nog.
Voor mensen die puur zakelijk werken is dit volgens mij wel het perfecte platform.

Wat ik wel top vind aan de Lumia 950:
Display is echt super mooi om te zien. Ook menu structuur is me goed bevallen.
Camera maakt echt mooie foto`s.

Wat ik niet goed vind aan de Lumia 950:
De batterij is een ramp , dit is echt iets waar Microsoft aan moet werken.
WM10 is niet af.
Behuizing kraakt en voelt niet Premium.

Ik wacht dit jaar de surface phone af en ga dan eens een poging doen.
Ik snap nog steeds niet waarom een behuizing zo nodig premium moet voelen als het scherm, de hardware en de camera dat allemaal wel zijn.

Ja, het voelt als best goedkoop plastic, het is best goedkoop plastic, maar, het kost ook geen drol om te vervangen mocht je hem beschadigen, en je gaat never nooit problemen krijgen zoals oa. Sony die heeft met spontaan brekende telefoons.

Een alu achterkant zal ook krassen als de ziekte, maar kun je niet/nauwelijks vervangen. Glas krast dan weer niet, maar breekt erg snel, en zowel glas als alu houden snel waardeloos vast.

Ja, de achterkant kan wel beter, hij zou echt dikker mogen tegen het kraken en ik vond het gladdere polycarbonaat van mijn 820 fijner aanvoelen, maar imo is PC gewoon het beste materiaal om een telefoon van te maken. Bijna onverwoestbaar en kost nauwelijks wat.

Al lijkt een achterkant van wolfraamcarbide mij ook wel wat, maarja, wil je dat in een acceptabele dikte hebben zal je telefoon al snel een vermogen wegen, een stuk duurder zijn, en volgens mij kun je draadloosladen dan wel vergeten. Maar krassen en breken zal het niet doen :+ Tenzij je diamanten in je broekzak hebt.

People as things, that’s where it starts.

Ik heb op zich weinig problemen met de achterkant m.b.t. ontwerp en uiterlijk, maar zoals ik in het accessoires topic ook al aangaf, hij is veel te glad voor mijn droge handen. Ik wil graag wat grip en die heb ik helaas niet met de standaard achterzijde.

Ik had eerder aangegeven dat ik de double tap wel erg zou gaan missen met de 950 XL zoals W10 nu is, maar de iris ontgrendeling werkt boven verwachting goed en daar kan ik dan prima mee vooruit.
Werkelijk in gebruik nemen kan ik de pheune nog niet, moet even de nano sim bezorging afwachten.

Nu het aantal geïnstalleerde app's nog minimaal is en het toestel enkel via wifi wordt getest, heb ik over de batterijduur natuurlijk helemaal niets te klagen. Die gaat met dit testgebruik werkelijk dagenlang mee.

In vergelijking met een 820 is het toestel werkelijk een fysieke metamorfose, en ook de 1520 hier in huis is dan ineens een lompe verschijning, wat een (positief) verschil met die generatie toestellen. Ik hoop niet dat dit verschil ten koste zal gaan van de duurzaamheid, de tijd zal het leren.

Testing, one, two ...

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Mijn L950 staat in developer mode sinds vanmiddag (ivm. porten van een app). Was bang dat de batterij er heel erg onder zou lijden, maar gelukkig verbruikt die 'maar' 50% meer. Nu op 60% ipv 70% (na 3 uur browsen en spel spelen op de telefoon). Erg fijn.
Ook mijn display dock is 'eindelijk' verstuurd vanuit MS. Duurde een week ofzo ^^

• griphin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11 21:02
Caelorum schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 22:50:
Ook mijn display dock is 'eindelijk' verstuurd vanuit MS. Duurde een week ofzo ^^
Duurde een week? Ik wacht al op het dock sinds 11 december en bij navraag op de store chat vandaag kreeg ik te horen dat het 8-12 weken kon duren, dus dat ik nog wel even geduld moet hebben. Heeft het bij jou echt maar een week geduurd sinds aanvraag, want dan ga ik ze morgen maar weer eens bellen.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
griphin schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 23:14:
[...] Duurde een week? Ik wacht al op het dock sinds 11 december en bij navraag op de store chat vandaag kreeg ik te horen dat het 8-12 weken kon duren, dus dat ik nog wel even geduld moet hebben. Heeft het bij jou echt maar een week geduurd sinds aanvraag, want dan ga ik ze morgen maar weer eens bellen.
Jup, 2 uur om die lumia offers app werkend te krijgen. 10min om het te bestellen en twee (niet 1 dus) weken om de bevestiging van verzending te krijgen. Nu moet het alleen nog even deze kant op gaan en niet oneindig treuzelen op de route.

• maemo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08 17:07
Ik had de dock binnen een week, telefoon sinds eind November

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Duurde een week? Ik wacht al op het dock sinds 11 december en bij navraag op de store chat vandaag kreeg ik te horen dat het 8-12 weken kon duren, dus dat ik nog wel even geduld moet hebben. Heeft het bij jou echt maar een week geduurd sinds aanvraag, want dan ga ik ze morgen maar weer eens bellen.
Mijn order:

Orderdatum: 18/12/2015
Microsoft Display Dock
Prijs: € 99,00 € 0,00 incl. btw
Aantal: 1
Status: Nabesteld
Verzending binnen 4-6 weken

Misschien hebben sommige mazzel of doen ze bepaalde voorkeur/volgorde, maar gezien m'n telefoon toch ter reparatie is, boeit het me nu ook nog weinig (en zover ik met wireless display heb gewerkt, werkte het ook niet bepaald super).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Wailing_Banshee
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 20:53:
Vandaag naar paar dagen spelen de Lumia 950 de deur uit gedaan WM is nog niet zo ver als ik gehoopt had. De app gap is voor mij gewoon te groot nog.
Voor mensen die puur zakelijk werken is dit volgens mij wel het perfecte platform.

Wat ik wel top vind aan de Lumia 950:
Display is echt super mooi om te zien. Ook menu structuur is me goed bevallen.
Camera maakt echt mooie foto`s.

De batterij is een ramp , dit is echt iets waar Microsoft aan moet werken.
WM10 is niet af.
Behuizing kraakt en voelt niet Premium.

Ik wacht dit jaar de surface phone af en ga dan eens een poging doen.
Uiteindelijk is het van de persoon afhankelijk wat belangrijk is.

Al zou mijn behuizing kraken en voelt hij niet premium, dat vind ik zo onbelangrijk dat ik daar nooit een telefoon op zou afkeuren. WM10 vind ik persoonlijk tot nu toe minder prettig werken dan 8.1, maar het doet wat hij moet doen dus ook geen belangrijk issue.

En batterij duur heb ik niets over te klagen, ik haal hem 's morgens van de lader en leg hem 's avonds terug en heb daartussen niet het idee dat ik zuinig aan moet doen met de batterij omdat ik dan de dag niet vol kan maken. Maar dat zal afhangen van hoe je de telefoon gebruikt.

• Raymond
[...]

Ik heb van de week gebeld, ipv chat gedaan. Zelfde bericht: Als ik hem in maart nog niet had, moest ik nog maar een keertje bellen. 15 december besteld.

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-12 10:06
Gister mijn Lumia 950 binnen gekregen. Na het restoren van mijn Windows 8.1 Phone backup ging die vrolijk alle Apps updaten. Dit duurde een jezus tijd en in combinatie met het downloaden van een telefoon update werd het hele zootje erg traaaaag. Daarna valt het op dat de telefoon super heet word als die aan de oplader hangt.

Op een gegeven moment moest de telefoon opnieuw worden opgestart worden voor de update. Duurde even voor dat de update geïnstalleerd was en daarna moest de telefoon weer opnieuw worden opgestart. Echter startte de telefoon niet meer op, de power knop reageerde niet meer en de telefoon ging ook niet meer aan. Na vele pogingen in een halfuur tijd de power knop uiteindelijk 30 seconden ingehouden en opeens sprong die aan (thank god).

Al met al na alle Apps installaties en updates draait de telefoon als een zonnetje, alleen jammer die eerste ervaring meteen zo ruk is :(

Edit: wat nog echt een gemis/gewenning is het ontbreken van de fysieke knoppen van terug, home en search. Nu moet ik steeds het menuutje omhoog swipen.

[ Voor 7% gewijzigd door JerX op 21-01-2016 09:17 ]

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

JerX schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 08:53:
Edit: wat nog echt een gemis/gewenning is het ontbreken van de fysieke knoppen van terug, home en search. Nu moet ik steeds het menuutje omhoog swipen.
De snelheid waarmee dat went is best goed, ik zit nu tijdelijk op een 830 met fysieke knoppen en ik blijf al uit gewoonte dat stukje omhoog swippen, ook al zitten die knoppen er al. :P

• corset
Wel raar issue soms.. brightness aanpassen via dropdown menu laat toestel 20-30 seconden hangen. Pas na een herstart werkt dit naar behoren.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Sc0tTy schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 20:23:
[...]

Je hoeft alleen je Region op United States te zetten, de Regional format kun je gewoon op Dutch (Netherlands) zetten.
Zo heb je wel Cortana etc maar niet de debiele datum notatie van die Amerikanen :)
Nog beter, EN(UK) gebruiken. Die werken ook volgens de 24 notatie en met het metrische stelsel en hebben ook Cortana...

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Als je tijdens het unlocken naar de Speelhoek gaat, hangt de Lumia 950XL.
Hebben meer mensen hier last van?
Mijn kids wel :(

• corset
Lijstje bugs wordt groter:

1.) Helderheid veranderen laat soms toestel 20-30 seconden hangen
2.) Tiles als wallpaper kan niet, ik kan klikken op "set as tile wallpaper" maar er veranderd dan niks.

Erg jammer

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-11 12:20
Sc0tTy schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 20:23:
[...]

Bij mij niet hoor. Dat werkte wel op mijn 1520, maar op de 950XL werkt het niet. Nou heb ik het toch nodig, vanwege de koppeling met de Microsoft Band, maar Cortana heb ik nog nooit gezien.

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 20:53:
De batterij is ..
Lumia 950 (non XL) batterij is top. Kan 2 dagen met een accu doen waar ik met mijn vorige mobiel een dag accuduur had. Dubbel zo goed. En als ik om me heen kijk, dan lijk ik de beste accuduur van allen te hebben.

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-11 11:53
Tweaker1234 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:27:
[...]

Lumia 950 (non XL) batterij is top. Kan 2 dagen met een accu doen waar ik met mijn vorige mobiel een dag accuduur had. Dubbel zo goed. En als ik om me heen kijk, dan lijk ik de beste accuduur van allen te hebben.
Top...top...hij gaat aardig lang mee, maar je ziet hem bijna leeglopen als je Edge gebruikt. Erg jammer. En mijn vorige telefoon, de blackberry Passport...ja die ging écht lang mee qua accuduur.... Dus het kan nog beter.

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:37

JSchut

.....

Tweaker1234 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:27:
[...]

Mijn iPhone 5c gaat 3 a 4 dagen mee. Al zou ik tevreden zijn met 2 dagen hoor.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het batterijverbruik van beide telefoons (non XL en XL). Zijn deze gelijk?

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-11 11:53
JSchut schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:42:
[...]

Mijn iPhone 5c gaat 3 a 4 dagen mee. Al zou ik tevreden zijn met 2 dagen hoor.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het batterijverbruik van beide telefoons (non XL en XL). Zijn deze gelijk?
Ik denk niet dat er mensen zijn die ze allebei hebben :)
Maar, als het goed is zou de accuduur nagenoeg gelijk moeten zijn. Ik meen me te herinneren dat in het begin de 950 er iets slechter vanaf kwam dan de 950 XL, maar volgens mij na de laatste updates e.d. is dat verschil verdwenen.

• Raymond
Er is iig 1 persoon die ze beide heeft, die heeft er ook een review over geschreven. Volgens mij had hij net een 950 gekocht en kreeg er toen een 950XL vanuit MS/Tweakers bij :)

• Chaos101
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-12 08:43
Ik had ook last van een ploppende speaker. Nadat ik m'n oordopjes 10 seconden ingeplugd had, en daarna weer verwijderde, was het weg. Kunnen andere mensen dit proberen om te kijken of dit werkt?

• SED

SED

Vanmiddag werd mijn lumia 950 ineens bloedheet in mijn borstzakje. Erg oncomforatabel. Na meting met een infrarood thermometer gaf deze 46 graden aan op glas en 42 op achterzijde. Wifi bleek niet meer te functioneren.
Omdat ik al eerder zoiets had bij een OS update heb ik hem aan de lader gelegd. Bleef ook half uur later nog net zo warm. Daarna toestel uitgeschakeld.
Inschakelen kon alleen met soft reset. Bij controle bleek een Onenote update van ca 80MB incompleet, Nadat die genstalleerd was werd temperatuur weer normaal.
Vreemde zaak..

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
SED schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 14:38:
Vanmiddag werd mijn lumia 950 ineens bloedheet in mijn borstzakje. Erg oncomforatabel. Na meting met een infrarood thermometer gaf deze 46 graden aan op glas en 42 op achterzijde. Wifi bleek niet meer te functioneren.
Omdat ik al eerder zoiets had bij een OS update heb ik hem aan de lader gelegd. Bleef ook half uur later nog net zo warm. Daarna toestel uitgeschakeld.
Inschakelen kon alleen met soft reset. Bij controle bleek een Onenote update van ca 80MB incompleet, Nadat die genstalleerd was werd temperatuur weer normaal.
Vreemde zaak..
Toch maar goed dat je die infrarood thermometer standaard op zak hebt! :?

Ik heb ook een leuke computer..

• Wailing_Banshee
Vreemde zaak..
Die 80Mb update stond niet op zichzelf. Ik zag dat alle Office apps een update hadden van rond de 100Mb (de OneNote was zelfs de kleinste :p)

• SED

SED

Tranzy schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 14:52:
[...]

Toch maar goed dat je die infrarood thermometer standaard op zak hebt! :?
Ligt gewoon thuis in de la van de keuken.
Ook thuis loop ik wel eens met mijn Lumia rond hoor..;)

Tip voor 3 tientjes een prima apparaat ( via aliexpress voor 11 euro reeds)
https://www.conrad.nl/nl/...-30-tot-260-c-100980.html

[ Voor 24% gewijzigd door SED op 21-01-2016 14:57 ]

• Blokker_1999
Vreemde zaak..
Wel, toen mijn toestel gisteren besloot van het op te geven stond het ook zeer warm. Mogelijks heeft het bij mij dus een thermal trip veroorzaakt met ergere gevolgen. Toestel is ondertussen wel weer opnieuw aan de praat gekomen, maar heb desondanks toch een 5 jaar aan SMS geschiedenis verloren :( .

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Blokker_1999 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 16:54:
[...]

Wel, toen mijn toestel gisteren besloot van het op te geven stond het ook zeer warm. Mogelijks heeft het bij mij dus een thermal trip veroorzaakt met ergere gevolgen. Toestel is ondertussen wel weer opnieuw aan de praat gekomen, maar heb desondanks toch een 5 jaar aan SMS geschiedenis verloren :( .
Mijn 950 begon gisterenavond (rond middernacht) ineens ook te gloeien. Ik had hem aan de snellader hangen en was een beetje aan het browsen. Hij gaf zelfs aan dat hij oververhitte en dat ik het scherm moest uitzetten :/ Toen ik dat een kwartiertje had gedaan was hij wel weer wat afgekoeld. Wel vreemd dat t ineens bij zo veel mensen tegelijk gebeurt...

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-12 14:21
Blokker_1999 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 16:54:
[...]
\toch een 5 jaar aan SMS geschiedenis verloren
Als je al 5 jaar je SMS geschiedenis meesleept zul je toch wel een backup hebben er van?

Windows Phone heeft(had?) daar ook een optie voor:
http://www.windowsphone.c...lization/back-up-my-stuff

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:28

winnie

de poes...

Bij mij de afgelopen paar weken ook een paar onverwachte reboots. Ik wij daar ook hitte problemen voor aan. Het toestel wordt bovendien geregeld dusdanig warm, dat ik zelf een reboot geef, vaak ook nog gecombineerd met het tijdelijk verwijderen van de batterij.

Verwijderd

swhnld schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 17:50:
[...]

Als je al 5 jaar je SMS geschiedenis meesleept zul je toch wel een backup hebben er van?

Windows Phone heeft(had?) daar ook een optie voor:
http://www.windowsphone.c...lization/back-up-my-stuff
Yep, SMS zit gewoon in je backup.

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-11 16:38
Bij mij werkt netflix niet op de 950xl. Heb het toestel sinds gisteren en ben bezig om alle apps te installeren. Netflix geraakt zelfs niet tot het loginscherm, blijft maar een cirkeltjes draaien. Ik draai momenteel insider .63
Voor de rest zeer tevreden. Nog geen reboots of andere vreemde zaken tegengekomen.

• maemo
glenner schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 21:52:
Bij mij werkt netflix niet op de 950xl. Heb het toestel sinds gisteren en ben bezig om alle apps te installeren. Netflix geraakt zelfs niet tot het loginscherm, blijft maar een cirkeltjes draaien. Ik draai momenteel insider .63
Voor de rest zeer tevreden. Nog geen reboots of andere vreemde zaken tegengekomen.
Had ik ook, gewoon rechtsbovenin op inloggen klikken en alles werkt

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-11 16:38
maemo schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 21:54:
[...]

Had ik ook, gewoon rechtsbovenin op inloggen klikken en alles werkt
zie zelfs geen loginknop. Enkel het netflix logo en een draaiend laad symbool... Heb de app verwijderd en terug geïnstalleerd zonder resultaat. Telefoon herstarten helpt ook niet?

• maemo
glenner schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 22:00:
[...]

zie zelfs geen loginknop. Enkel het netflix logo en een draaiend laad symbool... Heb de app verwijderd en terug geïnstalleerd zonder resultaat. Telefoon herstarten helpt ook niet?
Had ik ook!
Toch ergens rechtsbovenin geklikt en ik kon inloggen, herken de situatie wel!

• Raymond
Hey, daarnet kwam ik erachter dat de berichtentile op mijn 950XL niet weergeeft dat er berichten zijn. Is dat een bekend fenomeen, of kan ik ergens instellen dat hij dat moet gaan weergeven?

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-12 17:48
Bluetooth.
Ik heb een Jabra BT oortje die ik af en toe gebruik, maar nu al een paar keer gehad dat er geen geluid werd doorgegeven tijdens bellen.
Oortje, aan, netjes een gesproken melding dat hij is verbonden, ga ik bellen, geen geluid meer.
Reset ik mijn Lumia 950XL met. 63, werkt het weer correct.
Beetje irritant.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• SED

SED

Raymond schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 09:28:
Hey, daarnet kwam ik erachter dat de berichtentile op mijn 950XL niet weergeeft dat er berichten zijn. Is dat een bekend fenomeen, of kan ik ergens instellen dat hij dat moet gaan weergeven?
Ik heb met de vorige os versie dit ook gehad. De tile vergroten en vervolgens verkleinen of opnieuw aanmaken lostte dat telkens voor even op. Na .63 heb ik het probleem niet meer gezien. (tot nu toe ;)

• Raymond
Ok, af en toe even klikken op dat ding dan maar. Anders blijf ik voicemails ed missen :X

• Wailing_Banshee
Ik vind het alleen erg vervelend dat ik geen aanduiding meer krijg dat er updates zijn in de store of als ik emailtjes heb (er verschijnt in beide gevallen geen nummer bij de tile)

(ik zal wel ergens uit uitgezet hebben ofzo, maar ik heb geen idee wat...)

[ Voor 17% gewijzigd door Wailing_Banshee op 22-01-2016 10:55 . Reden: Extra info ]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:23

TheVMaster

Moderator WOS
Vreemde zaak..
Dit heb ik ook gehad, dat hij ineens out of the blue best heet werd....batterij eruit en vervolgens via een soft-reset weer kunnen inschakelen. Vaag...had dat issue nog niet eerder ontvangen..

• Blokker_1999
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 20:06:
[...]

Yep, SMS zit gewoon in je backup.
I know, maar na het terugzetten van de backup was mijn inbox leeg. Vreemd genoeg stonden de berichten er deze ochtend wel opnieuw in. Vreemd dat hij deze in de eerste uren na de restore niet onmiddelijk had terugg gezet, al vermoed ik dat de wifi verbinding niet goed was op de plaats waar de telefoon 's nachts ligt aangezien ook niet alle apps hun updates hebben kunnen krijgen.

De backups zijn inderdaad zeer uitgebreid. Ook je start menu, alle geïnstalleerde apps en meer worden allen netjes terug gezet als je een backup hebt. Backups worden ook per device gemaakt. Heb je meerdere telefoons kan je na een reset kiezen welke backup je wenst terug te zetten.

[ Voor 71% gewijzigd door Blokker_1999 op 22-01-2016 11:11 ]

Verwijderd

vandaag update ontvangen van Netflix, dus wellicht is je probleem nu opgelost.
Hier werkt hij in ieder geval.
Pagina: 1 ... 65 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.